abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? donderdag 15 augustus 2019 @ 09:56:20 #126
70532 loveli
N
pi_188456044
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:46 schreef Lyrebird het volgende:
Nogmaals, hoe is mevrouw in deze hopeloze toestand terecht gekomen?
Drank en psychische problemen (kip/ei)?
crap in = crap out
pi_188456051
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

In Japan heb je anders ook wel een probleem met mensen (vaak ook jongeren) die letterlijk zo goed als nooit het huis uitkomen. Komt daar ook door schaamte en dergelijke.
Begrijp me goed, de Japanse maatschappij zit vol met rotte plekken. Veel van die plekken zijn niet zichtbaar, omdat mensen bijvoorbeeld nooit uit huis komen. Maar ook daar heb je veel zonderlinge mensen, en toch had ik het idee (althans, in het stadje waar wij woonden) dat men zich daar wat meer bekommerde om elkaar. Om je een voorbeeld te geven. Toen we daar met een echte aardbeving (6+) geconfronteerd werden, toen werd er driftig op de ramen van de buren (ouder stel van in de 90) gebonkt, om er zeker van te zijn dat alles goed was. Ook liepen er daar nogal wat mensen met een erg laag IQ op straat, die er iedere dag toch weer goed verzorgd uitzagen. Had het idee dat er daar ook wat meer dwang op stond. Je zelf laten verslonzen is iets wat daar als maatschappij minder geaccepteerd wordt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_188456065
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:50 schreef -marz- het volgende:

Het blijft opvallend dat deze dingen gebeuren in zo'n welvarende samenleving vind ik.
Het is ook een complexe en eenzame samenleving. Veel mensen zijn nou eenmaal niet zo intelligent en dan is de participatiemaatschappij een lachertje. Ze begrijpen het domweg niet, hoe alles werkt. Dingen alleen maar online kunnen regelen. Overal protocollen en als je je daar niet aan kan houden, loopt het mis. Mensen die zich niet om elkaar bekommeren, want individualisme viert hoogtij.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 15 augustus 2019 @ 09:58:34 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188456066
Sommige mensen raken psychisch van het padje af. Dat is helaas niet te voorkomen. Er kan immers van alles in het leven gebeuren waar iemand zichzelf niet meer geestelijk kan corrigeren. De discussie is vooral over het moment wanneer je tegen hun wil moet ingrijpen.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:01:50 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188456106
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

In Japan heb je anders ook wel een probleem met mensen (vaak ook jongeren) die letterlijk zo goed als nooit het huis uitkomen. Komt daar ook door schaamte en dergelijke.
Ja of lui die zo goed als nooit thuis komen door een nogal achterlijke kijk op werk-prive balans
pi_188456139
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Begrijp me goed, de Japanse maatschappij zit vol met rotte plekken. Veel van die plekken zijn niet zichtbaar, omdat mensen bijvoorbeeld nooit uit huis komen. Maar ook daar heb je veel zonderlinge mensen, en toch had ik het idee (althans, in het stadje waar wij woonden) dat men zich daar wat meer bekommerde om elkaar. Om je een voorbeeld te geven. Toen we daar met een echte aardbeving (6+) geconfronteerd werden, toen werd er driftig op de ramen van de buren (ouder stel van in de 90) gebonkt, om er zeker van te zijn dat alles goed was. Ook liepen er daar nogal wat mensen met een erg laag IQ op straat, die er iedere dag toch weer goed verzorgd uitzagen. Had het idee dat er daar ook wat meer dwang op stond. Je zelf laten verslonzen is iets wat daar als maatschappij minder geaccepteerd wordt.
Ja, ik denk dat het allicht voorkomt uit de ook aan familie/gemeenschap gekoppelde ideeen over eer en aanzien enzo. Dat als je kind of oma buiten verwilderd rondzwerft, dat dat ook op jou afstraalt. Hier is dat toch wat makkelijker denk ik.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:25:34 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188456328
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 04:12 schreef Lyrebird het volgende:
Uitkeringen zijn crimineel.
Ja harstikke crimineel dat er daardoor niet nog meer mensen op bankjes zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: