abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188359670
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_188359693
Mag ik, fietsie @Ot :r
Edit: dat was voor de tekst, die er stond.
Home w/

Dagje rust en stilte. w/ voor de ouwechies.

On a bright note: een avontuurlijke lunch: oud pistoletje opgepiept in de oven met plakken brie met thijm en rozemarijn.
Weer wat anders.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:02:29 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188359695
Ik. Verveel. Me. Ik. Wil. Weekend. Ik. Heb. Online. Een. Trui. Gekocht. Er. Zijn. Vandaag. Maar. Drie. Mensen. Op. Kantoor. Ik. Ben. Geestelijk. Kapot.
pi_188359748
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 13:02 schreef Kreator het volgende:
Ik. Verveel. Me. Ik. Wil. Weekend. Ik. Heb. Online. Een. Trui. Gekocht. Er. Zijn. Vandaag. Maar. Drie. Mensen. Op. Kantoor. Ik. Ben. Geestelijk. Kapot.
Poëtisch. *)

Dat.is.wat.verliefdheid.met.je.doet?
pi_188359749
Oow dat deed ik offline, in een ouderwetse winkel, met een toonbank enzo.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_188359771
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 13:05 schreef fietsie het volgende:
Oow dat deed ik offline, in een ouderwetse winkel, met een toonbank enzo.
Vorige week online de laatste twee exemplaren, en de kledingmaat van mn.X goed gegokt. w/
Volgende regendag kunnen we kiezen uit veel / drie uitjes:
Oa. de kledingzaak / 15 voetbalvelden bij van Tilburg. w/
pi_188359774
quote:
Eerder naar huis, met mij pils drinken.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_188359790
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 13:07 schreef AnneX het volgende:

[..]

Vorige week online de laatste twee exemplaren, en de kledingmaat van mn.X goed gegokt. w/
Ik heb een hele lading items gekocht, vrijwel allemaal met verschillende maat-etiketten.
Zo maf.
pi_188359803
quote:
Is vanmiddag vrij nemen/thuis werken een optie?
We have far more in common than that which devides us..
pi_188359973
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 13:09 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik heb een hele lading items gekocht, vrijwel allemaal met verschillende maat-etiketten.
Zo maf.
Ach maatlabels...maakt mij niet uit maat 38 B-) of 46.
Als het maar past zonder trekken en uitpuilende rollen, zodat ik ( of mn.X ) kan doorademen. w/
  Official ESF Kreviewer vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:36:40 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188360183
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 13:08 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Eerder naar huis, met mij pils drinken.
Ik ga wijn drinken met 2 collega's en vermoedelijk daarna nog wel naar Stanis.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:36:56 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188360187
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 13:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Is vanmiddag vrij nemen/thuis werken een optie?
Nee, ik moet iets afmaken. :r.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:37:09 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188360188
Mijn collega zei dat ze vaak parfum koopt die 300 euro per flesje kost en toen ging ik eens zoeken wat het nou echt kost. Blijkt een aflevering van de rekenkamer van te zijn geweest.

"Want wist jij dat de inhoud van bijvoorbeeld het parfum Chanel nr5 maar ¤2,13 aan vloeistof bevat? Reken daarbij nog de kosten voor het flesje en je komt op een totaalbedrag van ¤ 7,13 uit. Als consument betaal je hier echter ¤ 90,- voor. "

80% vd kosten zijn marketing.

Nooit geweten.

:').
pi_188360193
quote:
Liedjes zingen en collega's die er allemaal niet zijn analyseren. Zo kwam mijn kleine afdeling waar we maar 1 collega misten, de week door in een verder vrijwel leeg kantoor.

En allemaal (hetro) vrouwen dus qua pik, botox, en mannen data zijn we weer helemaal bij.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_188360254
Krijg net een wazige brief van een toko waar ik wel eens kom:

'u heeft volgens onze administratie nog een openstaande rekening, check aub met bedrijfX* welke rekening dit is en wij verzoeken u het openstaande te betalen. Heeft u wel al betaald? Neem contact met ons op en wij passen het direct aan in onze administratie'

*bedrijfX doet hun facturatie

Dus:
1. Welke rekening staat er open dan?
2. Waarom moet ik contact opnemen met bedrijfX om er achter te komen wat er nog open zou staan dan? Heb nooit van bedrijfX een betalingsherinnering gehad.
3. als ik zeg dat ik wel betaald heb, wordt het klakkeloos aangepast in de administratie?

Vreemd verhaal, maar we hangen al in de wacht van hun telefoondienst.

Gaat overigens niet om kleingeld rekeningen, dit zijn bedragen die je niet zomaar vergeet.
pi_188360263
Ik ben ook geestelijk dood. Mijn peuter vraagt op alles wat hij ziet, hoort of ruikt ‘waarom’. Werkelijkwaar, wel 40000x per dag. ‘Waarom is daar een pijl op straat’. ‘Waarom hebben deze parkeerplekken geen nummer maar een letter’. ‘Waarom is daar de lift’. ‘Waarom wil die auto rechtdoor’. ‘Waarom is hier een tunnel’. ‘Waarom is hier een straat’. ‘Waarom staat daar een lantaarnpaal’. Dat is een korte beschrijving van een minuut in de auto...

Verder de dikke balen, want van de huisbaas mag de bakfiets niet meer in de gang staan. De hele tijd buiten laten staan zie ik eigenlijk ook niet zo zitten. Nog maar eens in overleg...
pi_188360303
Geestelijk dood + 1.
pi_188360314
Moet nog boodschappen doen want niks in huis. Geen idee wat ik vanavond wil eten. Iets met groente.
pi_188360315
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 13:43 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben ook geestelijk dood. Mijn peuter vraagt op alles wat hij ziet, hoort of ruikt ‘waarom’. Werkelijkwaar, wel 40000x per dag. ‘Waarom is daar een pijl op straat’. ‘Waarom hebben deze parkeerplekken geen nummer maar een letter’. ‘Waarom is daar de lift’. ‘Waarom wil die auto rechtdoor’. ‘Waarom is hier een tunnel’. ‘Waarom is hier een straat’. ‘Waarom staat daar een lantaarnpaal’. Dat is een korte beschrijving van een minuut in de auto...

Verder de dikke balen, want van de huisbaas mag de bakfiets niet meer in de gang staan. De hele tijd buiten laten staan zie ik eigenlijk ook niet zo zitten. Nog maar eens in overleg...
Hij is wel leergierig :P (Zo noemden wij vroeger ons achterbuurjongetje "voordan". Dat vroeg hij constant samenvoeging van waarvoor dan. De hele buurt werd er gek van, zo'n helder jongensstemmetje hoorde je 4 huizen verder)
pi_188360324
Ik schijn een "wat staat daar?" kind te zijn geweest, tot ik leerde lezen. Toen hadden ze geen last meer van me :+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:48:11 #21
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_188360331
Turkse Pizza met vleesch en kaasch als lunch :9
Het is vrijdag beldag :'). Nou ja nog een paar uurtjes en dan bier.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_188360353
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 13:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hij is wel leergierig :P (Zo noemden wij vroeger ons achterbuurjongetje "voordan". Dat vroeg hij constant samenvoeging van waarvoor dan. De hele buurt werd er gek van, zo'n helder jongensstemmetje hoorde je 4 huizen verder)
Ja, zeker leergierig. Beetje jammer dat hij meestal niet naar het antwoord luistert. En op mijn meeste antwoorden volgt een standaard ‘waarom dan?’. Het is vrijwel een gewoonte geworden om op alles wat ik zeg ‘waarom’ te zeggen.

Oh ja, van een ander kind lijkt het me nog irritanter!
pi_188360407
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 13:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, zeker leergierig. Beetje jammer dat hij meestal niet naar het antwoord luistert. En op mijn meeste antwoorden volgt een standaard ‘waarom dan?’. Het is vrijwel een gewoonte geworden om op alles wat ik zeg ‘waarom’ te zeggen.

Oh ja, van een ander kind lijkt het me nog irritanter!
Ja, want wij konden de rest van de vraag niet horen. Wat wel "grappig" was, een paar jaar geleden overleed zijn vader. Mijn ouders hebben nog lang contact gehouden met zijn ouders en die kende ik nog wel. Hun zonen dus niet meer. Op de condoleance zagen mijn zus en ik hem weer en wij tegelijk "voodaaannn" (toen we in de rij stonden). Dat kleine jongetje was nu over de 2 meter _O-
pi_188360945
Cul gerelateerde vraag.

Wie drinkt Sourcy Mangosmaak? Wat een (chemische) troep is dat! :X
Zojuist alleen maar de lucht geroken en door het putje gespoeld.
(Was een marketing kadootje van HF. )

En gewoon naar de sportschool met frisse tegenzin.
Wat but dat het natte weer zo’n slecht effect heeft op de gewrichten, Kaatje. 8)7
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:27:20 #25
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188360958
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 14:26 schreef AnneX het volgende:
Cul gerelateerde vraag.

Mijn kind werd er blij van, ik zette het na 1 slok weg.
pi_188360973
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 14:27 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mijn kind werd er blij van, ik zette het na 1 slok weg.
Hoe kwam het in huis dan? O-)
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:30:11 #27
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188360986
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 14:28 schreef AnneX het volgende:

[..]

Hoe kwam het in huis dan? O-)
Graties uitgedeeld bij de AH Emmeloord toen het zo vies stinking hot was een week of wat terug.
pi_188360993
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 13:46 schreef Lonaa het volgende:
Moet nog boodschappen doen want niks in huis. Geen idee wat ik vanavond wil eten. Iets met groente.
Hm mijn collega loste dat issue net vakkundig op.
“We gaan sushi halen voor de lunch wil je ook?”

Poke bowl zalm als lunch... eet ik vanavond een boterham ofzo :)
pi_188361078
Ik gooi vanavond het restant bami in de pan. Geen moed/kracht om een bloemkool in stukken te snijden om soep te maken. Maar kan ook soep uit de vriezer halen, broodje erbij en t is wel gezegend vandaag
pi_188361236
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 14:26 schreef AnneX het volgende:
Cul gerelateerde vraag.

En gewoon naar de sportschool met frisse tegenzin.
Wat but dat het natte weer zo’n slecht effect heeft op de gewrichten, Kaatje. 8)7
Ik had geen sourcy cadeautje! Ik had verse paddestoelensoep met olijfciabatta...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188361247
Zo druk met het eten van morgen geweest dat ik voor vanavond gewoon een curry uit de vriezer trek :D

@Kaatje gaat het nu weer met je handen?
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:56:05 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188361439
Restant toko ramesmaaltijd vanavond. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_188361903
Ik denk Mexicaanse salade. :Y
pi_188362045
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 14:44 schreef Sarabi het volgende:
Zo druk met het eten van morgen geweest dat ik voor vanavond gewoon een curry uit de vriezer trek :D

@:Kaatje gaat het nu weer met je handen?
Nee, niet echt. Dat duurt ook nog wel een tijdje. Hopelijk is het morgen een stuk beter. Heb net de vochtig geworden was van buiten naar binnen gehaald. Voel me nu net een oud wijf Wel fijn dat ik vandaag nog vakantie heb.
pi_188362378
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 15:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Dat duurt ook nog wel een tijdje. Hopelijk is het morgen een stuk beter. Heb net de vochtig geworden was van buiten naar binnen gehaald. Voel me nu net een oud wijf Wel fijn dat ik vandaag nog vakantie heb.
Zo voelen tijdens je vakantie is ook niet wat je wil.
Hopelijk gaat het snel weer beter.
pi_188362425
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 14:56 schreef golfer het volgende:
Restant toko ramesmaaltijd vanavond. :9
Daar zou ik nu ook wel trek in hebben. Maar ik trek denk ik gewoon een blik soep open met een broodje.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:55:09 #37
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188362452
Hier aan het kijken of Last Minute in Oostenrijk ons net "onder" het regengebied wat over West-Europa komt te liggen gaat brengen

Helaas lopen de regenkansen ook daar zelfs nog wat op, door de dag heen bij meerdere gekeken maar de voorspellingen worden eerder natter dan droger.... en om 2x 12 uur in de auto te gaan zitten voor net iets warmere regen in een mooier uitzicht...

[ Bericht 48% gewijzigd door fietsie op 09-08-2019 16:12:54 ]
pi_188362822
Ik heb mijn eerste mensa maaltijd gehad voor de lunch. Kipfilet met champignonsaus, frietjes en doppertjes-n-worteltjes :) was dikke prima!! ^O^ lekkere kip vooral :Y
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:19:58 #39
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188362836
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 16:19 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb mijn eerste mensa maaltijd gehad voor de lunch. Kipfilet met champignonsaus, frietjes en doppertjes-n-worteltjes :) was dikke prima!! ^O^ lekkere kip vooral :Y
Hebben ze er ook nog die gebakken aardappelblokjes? :P
pi_188362842
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 16:19 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hebben ze er ook nog die gebakken aardappelblokjes? :P
Niet gezien ;)
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:21:18 #41
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188362860
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 16:20 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Niet gezien ;)
Daar ging ik destijds nog wel eens voor :@
pi_188363148
Mensen :(

Ik ben mijn zes boodschapjes op de band bij de kassa aan het zetten. Loopt er een dame voor me langs die haar flesje wijn al half op de band voor me legt en dan nog even vraagt: ‘ik mag wel voor zeker?’. Oké dan...

Flesje wordt gebliept en daarna moet ze muntje voor muntje het bedrag bij elkaar zoeken o|O En het is niet eens een bejaarde.
Met mijn pinpas en zes boodschappen was ik al drie keer weg geweest.

Daarna door naar de Action. Rijtje bij de kassa dus medewerker loopt langs en meldt dat er een pinkassa bij open gaat. Twee donkere heren die een voor mij onverstaanbare taal spreken sluiten daar als eerste aan.
Hoor ik achter mij een venijnig ‘die hebben vast niet begrepen dat het een pinkassa is’. Vriendin is het met haar eens: ‘ja, ze weten vast niet eens hoe het werkt’. Ik had de heren een high five willen geven toen ze hun pasje tevoorschijn haalden. O+

Wijven :r

Daarentegen was ik vanmorgen de held van de straat toen twee bouwvakkers aanbelden op mijn werkadres of ik mijn auto kon verzetten omdat ze daar hun grooooote container wilden neerzetten. Tuurlijk, tien meter verder is ook plek en jullie moeten je werk ook kunnen doen ^O^ Ik kreeg wel vijf bedankjes en vijf duimen van ze. O+

Hoe is het verder hier? :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188363158
Ik heb wel zin in een poke bowl met zalm of sushi. Maar dat gaat hem niet worden. Waarschijnlijk gewoon brood ofzo.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_188363181
Ik heb al een moot zalm klaarliggen die de airfryer ingaat. Denk iets van courgette of wortel erbij en wat aardappeligs. :9
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188363198
Gister wel lekker voor mezelf gekookt (voor mezelf ja want de rest lust niks :( ). Gegrilde groenten en risotto. En de dag er voor pittige sperzieboontjes. Heb er deze week genoeg tijd voor :') Maandag mag ik weer naar mijn werk. Ik heb wel zin om te werken maar het werkt niet motiverend die mensen om me heen ;(
pi_188363246
Ai Cat....dat zijn dingen :( Dat eerste had ik van de week ook, heel veel boodschappen had ik niet, komt er een meneer met een paar dingen, "ik heb niet zo veel, mag zeker wel voor". Nou, nee dus. Heb 'm gezegd als hij het niet gevraagd had, had ik het aangeboden dat hij eerder mocht, want dat doe ik meestal (niet gezegd, kinderen die vragen worden overgeslagen)
pi_188363300
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 15:50 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zo voelen tijdens je vakantie is ook niet wat je wil.
Hopelijk gaat het snel weer beter.
Nee, maar nu hoefde ik niet 2x 5 km te fietsen en kan me makkelijk lamlendig voelen op de bank. Lijf moet er even aan wennen, 't komt nu alleen eerder dan normaal.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:53:59 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188363333
Na 12.365 telefoontjes of de voorstelling van Haevn vanavond wel doorgaat (het regent) nu weer thuis.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_188363363
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 16:53 schreef golfer het volgende:
Na 12.365 telefoontjes of de voorstelling van Haevn vanavond wel doorgaat (het regent) nu weer thuis.
Jij wel droog gebleven? (het ging hier ook even enorm tekeer)
pi_188363423
Het is hier nog niet droog geweest. Wilde met de kinderen naar de Efteling maar had geen zin om ons dit keer nat te laten regenen :') de jongste is net ziek geweest. Op vakantie uiteraard.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:02:44 #51
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188363459
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 16:56 schreef Kaatje1 het volgende:

Jij wel droog gebleven? (het ging hier ook even enorm tekeer)
Af en toe nat geworden als ik weer een muzikant of een technicus door moest laten en het hek moest openen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_188363569
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 13:42 schreef FranticDJ het volgende:
Krijg net een wazige brief van een toko waar ik wel eens kom:

'u heeft volgens onze administratie nog een openstaande rekening, check aub met bedrijfX* welke rekening dit is en wij verzoeken u het openstaande te betalen. Heeft u wel al betaald? Neem contact met ons op en wij passen het direct aan in onze administratie'

*bedrijfX doet hun facturatie

Dus:
1. Welke rekening staat er open dan?
2. Waarom moet ik contact opnemen met bedrijfX om er achter te komen wat er nog open zou staan dan? Heb nooit van bedrijfX een betalingsherinnering gehad.
3. als ik zeg dat ik wel betaald heb, wordt het klakkeloos aangepast in de administratie?

Vreemd verhaal, maar we hangen al in de wacht van hun telefoondienst.

Gaat overigens niet om kleingeld rekeningen, dit zijn bedragen die je niet zomaar vergeet.
Is het mysterie al opgelost?
Spoilers!
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:13:13 #53
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188364517
OK.

Mosselen gehaald.
Hele bende koken, deel opeten, deel koelen en dan bakken.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:16:34 #54
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188364562
Ah, Lonaa en Krea kunnen binnenkort wel een vis-bbq-meet organiseren lees ik in Tubantia :P

Meerval is wel prima te bereiden in volume toch? :P
pi_188364615
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 16:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mensen :(

Ik ben mijn zes boodschapjes op de band bij de kassa aan het zetten. Loopt er een dame voor me langs die haar flesje wijn al half op de band voor me legt en dan nog even vraagt: ‘ik mag wel voor zeker?’. Oké dan...

Flesje wordt gebliept en daarna moet ze muntje voor muntje het bedrag bij elkaar zoeken o|O En het is niet eens een bejaarde.
Met mijn pinpas en zes boodschappen was ik al drie keer weg geweest.

Daarna door naar de Action. Rijtje bij de kassa dus medewerker loopt langs en meldt dat er een pinkassa bij open gaat. Twee donkere heren die een voor mij onverstaanbare taal spreken sluiten daar als eerste aan.
Hoor ik achter mij een venijnig ‘die hebben vast niet begrepen dat het een pinkassa is’. Vriendin is het met haar eens: ‘ja, ze weten vast niet eens hoe het werkt’. Ik had de heren een high five willen geven toen ze hun pasje tevoorschijn haalden. O+

Wijven :r

Daarentegen was ik vanmorgen de held van de straat toen twee bouwvakkers aanbelden op mijn werkadres of ik mijn auto kon verzetten omdat ze daar hun grooooote container wilden neerzetten. Tuurlijk, tien meter verder is ook plek en jullie moeten je werk ook kunnen doen ^O^ Ik kreeg wel vijf bedankjes en vijf duimen van ze. O+

Hoe is het verder hier? :+
Jeetje.... ik ben op zulke momenten nooit ad rem genoeg om met een gevatte opvatting zulke lui op hun plaats te zetten (meestal ben ik nog in een staat van sprakeloosheid...), maar :N

Het is eigenlijk toch zot? En ook wat die werklui betreft; ik bedoel, een dankjewel is natuurlijk altijd prettig, en superfijn dat jij je auto weg wil zetten. Maar dat ze er dus zo opgelucht en dankbaar om zijn... alsof ze normaal enkel bij God's gratie hun werk mogen uitvoeren (of niet.)
pi_188364747
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 18:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Jeetje.... ik ben op zulke momenten nooit ad rem genoeg om met een gevatte opvatting zulke lui op hun plaats te zetten (meestal ben ik nog in een staat van sprakeloosheid...), maar :N

Het is eigenlijk toch zot? En ook wat die werklui betreft; ik bedoel, een dankjewel is natuurlijk altijd prettig, en superfijn dat jij je auto weg wil zetten. Maar dat ze er dus zo opgelucht en dankbaar om zijn... alsof ze normaal enkel bij God's gratie hun werk mogen uitvoeren (of niet.)
Ik heb dat dus ook, geen opmerking klaar of te schijterig er iets van te zeggen. Ik wist dat zulke racistische wijven bestonden, maar live had ik ze nog nooit meegemaakt.

En die werklui, wellicht dat mijn uniform hen het idee gaf dat ze me bij Heel Belangrijk Werk stoorden. :)

Inmiddels blijken de katten te denken dat ik verhonger. Er werd net een verse dode muis in de woonkamer geserveerd.....
pi_188364762
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 18:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik denk dat die werklui vaker een scheldpartij over zich heen krijgen dan dat ze een meewerkende burger ontmoeten.
pi_188364767
Vanochtend besloten om als avondeten een stukje lam van de bbq te eten. Dus wat lamsschouder uit de diepvries gelegd. Daarna had ik een tamelijk stressvolle dag met mislukkingen, en het is geen bbq-weer en ik had nog niks bedacht voor bij dat vlees enzoenzo. Maar toen dronken we een Duvel, was mijn lief lief, en toen heb ik maar een pompoen en wat siepels uit de moestuin getrokken en aten we stooflam (had toch nog 2½ u de tijd, dus dat ging best) met gestoofde pompoen en siepels en keker met feta. En er stond nog boekweitgruttenpap van gister, dus dat met boter en stroop voor toe en nu is alles weer zen O+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_188364874
Happy endings O+
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:48:31 #60
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188365032
Deel 1 van mijn mosselextravaganza..

SPOILER: Mosselen vol in beeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188365082
Niks mis met plaatjes van mossels :9
pi_188365118
Happy endings en mosselen..... Cat, waar zit jij met je gedachten? ;)
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:59:25 #63
63722 z80
I fink you freaky
pi_188365162
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 18:55 schreef Candaasje het volgende:
Aan enkel de gedachten heb ik niets.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_188365231
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 18:55 schreef Candaasje het volgende:
(8>
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:18:53 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188365421
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 18:59 schreef z80 het volgende:

[..]

Oewh, gewaagd flirty hoor :P :9
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188365518
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 19:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Oewh, gewaagd flirty hoor :P :9
Tsk. Hij wil de hele kat, niet alleen de snorharen :{w
pi_188365531
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 17:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Is het mysterie al opgelost?
Volgens facturatietoko heb ik, zoals ik al wist, alles netjes op tijd betaald en niks open staan.

Bij die andere tent waar ik de brief van kreeg niemand aan de lijn gekregen. Dus 't mailtje van de facturatietoko doorgestuurd, kunnen ze hun eigen administratie op orde brengen.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:27:22 #69
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188365540
Mosselextravaganza deel 2...

SPOILER: Wijd open
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu de koelkast in...
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:28:51 #70
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188365554
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 18:59 schreef z80 het volgende:

[..]

Een enkel is ook vrij vaak wel... vaker te zien.
pi_188365575
Waarom zien witte mosselen er altijd zoveel smeriger uit? Of ben ik de enige die dat altijd denkt?
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:33:03 #72
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188365615
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 19:30 schreef Myraela het volgende:
Waarom zien witte mosselen er altijd zoveel smeriger uit? Of ben ik de enige die dat altijd denkt?
Wit is wel heel.. bleek ja. Maar ik heb eigenlijk geen idee waar het verschil nu precies door komt.
pi_188365783
De enige zondvloed hier... is zweet geloof ik.
Echt zo warm en klef hier.

Je zou bijna hopen op regen :)

Abondopening van de dierentuin... dus beetje lekker weer is wel fijn toch :)
pi_188365878
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 19:43 schreef Uhmmpie het volgende:
De enige zondvloed hier... is zweet geloof ik.
Echt zo warm en klef hier.

Je zou bijna hopen op regen :)

Abondopening van de dierentuin... dus beetje lekker weer is wel fijn toch :)
regen geeft geen verlichting van het zweetweer, helaas
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:51:00 #76
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188365907
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 19:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Tsk. Hij wil de hele kat, niet alleen de snorharen :{w
:D _O-
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:04:51 #77
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_188366114
Het is hier de hele dag al tussen de 17 en 20 graden... best fris :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:06:56 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188366144
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 20:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Het is hier de hele dag al tussen de 17 en 20 graden... best fris :')
Het is hier onwijs benauwd.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:12:07 #79
63722 z80
I fink you freaky
pi_188366222
Omgeving Nijmegen was de hele dag rond de 25 graden met stortregen.
Hier in Duitsland is er wel wat water gevallen maar een stuk minder. En is het nu 23 graden.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:14:18 #80
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188366256
En de finale...

vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:16:30 #81
63722 z80
I fink you freaky
pi_188366289
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:17:30 #82
63722 z80
I fink you freaky
pi_188366301
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 20:14 schreef fietsie het volgende:
En de finale...

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit. Iets voor de volgende meet? O~)
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:18:29 #83
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188366313
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 20:17 schreef z80 het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. Iets voor de volgende meet? O~)
Dan moeten we wel ergens een deal voor mosselen per aardappelkist scoren ofzo, want je hebt aardig wat nodig voor zo'n portie...
pi_188366319
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 19:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

De wereld was vandaag een badkamer, zo net na een lange douchbeurt ;(
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:22:03 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188366350
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 18:48 schreef fietsie het volgende:
Deel 1 van mijn mosselextravaganza..

SPOILER: Mosselen vol in beeld
Eergisteren gegeten van Prins en Dingemanse. 2 kilo in mijn eentje weggewerkt. No problem. :9
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:25:50 #86
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188366410
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 20:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

De wereld was vandaag een badkamer, zo net na een lange douchbeurt ;(
Zo'n douchebeurt waarbij als je eruit komt je er meteen weer onder de straal kunt stappen?
pi_188366473
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 20:25 schreef fietsie het volgende:

[..]

Zo'n douchebeurt waarbij als je eruit komt je er meteen weer onder de straal kunt stappen?
Ja zo eentje.
  Moderator vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:35:14 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188366575
Wat is HG oven/grill reiniger vies spul zeg. Alle kleine wondjes waar van ik het bestaan niet af wist verneem ik.

Maar ja, bij gebrek aan Dasty moet je wat
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:36:31 #89
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188366605
Dasty won hier helaas niet van motorolie in de straatstenen.

Daar moet ik nog iets anders op gaan inzetten.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:40:08 #90
63722 z80
I fink you freaky
pi_188366676
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 20:36 schreef fietsie het volgende:

Niet van de olie, of niet van de roetdeeltjes in de olie?
Als vet oplosser zijn er wel een paar mogelijkheden. Tegen de roetdeeltjes help enkel flink schrobben of de vuilvrees.
pi_188366738
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 20:25 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja ;(

Vanmorgen gewerkt. Handdoekje mee zodat ik niet op fris gewassen mensen drupte :')
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:44:29 #92
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188366758
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 20:40 schreef z80 het volgende:

[..]

Niet van de olie, of niet van de roetdeeltjes in de olie?
Als vet oplosser zijn er wel een paar mogelijkheden. Tegen de roetdeeltjes help enkel flink schrobben of de vuilvrees.
Olie; de roetdeeltjes zijn wel weg, maar de olievlekken nog niet. Alleen de recente.

De lekkende auto is nu weg, dus wil ik ook de sporen uitwissen ;)
pi_188366785
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 20:36 schreef fietsie het volgende:

Enviroclean :7
pi_188366861
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 20:35 schreef derLudolf het volgende:
Wat is HG oven/grill reiniger vies spul zeg. Alle kleine wondjes waar van ik het bestaan niet af wist verneem ik.

Maar ja, bij gebrek aan Dasty moet je wat
Ik smeer de oven in met groene zeep en zet er een bakje amonia in. De volgende dag veeg ik alles er zo van af.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:00:38 #95
63722 z80
I fink you freaky
pi_188367062
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 20:44 schreef fietsie het volgende:

[..]

Olie; de roetdeeltjes zijn wel weg, maar de olievlekken nog niet. Alleen de recente.

De lekkende auto is nu weg, dus wil ik ook de sporen uitwissen ;)
Zit dus wat dieper in de stenen.
Dasty en een emmertje heet water doen. Dit over de stenen heen gieten en een nachtje laten staan.
stMark halen. Een oplossing hiervan in heet water over de stenen heen gieten en een nachtje laten staan.

De olie/vet oplosser moet wat dieper de steen in. Dat heeft wat meer tijd nodig.
De volgende dag kun je of zelf geen sproeien. Of je wacht een regenbui af waarbij de stenen goed door en door nat worden.
Grote kans dat de olie resten dan weg zijn.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:02:21 #96
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188367101
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 21:00 schreef z80 het volgende:

[..]

Zit dus wat dieper in de stenen.
Dasty en een emmertje heet water doen. Dit over de stenen heen gieten en een nachtje laten staan.
stMark halen. Een oplossing hiervan in heet water over de stenen heen gieten en een nachtje laten staan.

De olie/vet oplosser moet wat dieper de steen in. Dat heeft wat meer tijd nodig.
De volgende dag kun je of zelf geen sproeien. Of je wacht een regenbui af waarbij de stenen goed door en door nat worden.
Grote kans dat de olie resten dan weg zijn.
Oow StMarc s een goed idee, daar heb ik een heel pak poeder voor staan :) Thnz.
  Moderator vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:15:52 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188367357
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 20:50 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik smeer de oven in met groene zeep en zet er een bakje amonia in. De volgende dag veeg ik alles er zo van af.
Ik gebruikte het om het gasfornuis schoon te maken. Van die grote gietijzeren roosters.
pi_188367412
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 21:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik gebruikte het om het gasfornuis schoon te maken. Van die grote gietijzeren roosters.
Aah okay :D
pi_188367419
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 21:02 schreef fietsie het volgende:

[..]

Oow StMarc s een goed idee, daar heb ik een heel pak poeder voor staan :) Thnz.
Steen er uit en omdraaien :P
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:27:07 #100
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188367543
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 21:19 schreef Tally het volgende:

[..]

Steen er uit en omdraaien :P
Als het kon deed ik het; het straatwerk ligt daar zo opgesloten dat me dat alleen lukt als ik het er voor meters en meters uithaal. Nu geen zin in.
pi_188368053
Bacon-tuc uit Tjechie zijn veel smaakvoller dan die uit NL.
pi_188368100
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 21:49 schreef Lonaa het volgende:
Geldt ook voor de Hongaarse versie :Y
pi_188368218
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 21:49 schreef Lonaa het volgende:
Waardevolle info!
Spoilers!
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:09:22 #104
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188368470
Bwuh. In een nieuw ritme moeten komen.. nog niet moe zijn maar morgen wel weer vroeg er uit.. }:|

Verder NOM op de mosselen :Y)
En een welkom terug voor Loon ( was ik nog even niet aan toegekomen.

En verder is het in de buurt van Den Helder ook plakkerig .. niet persé heel warm maar vooral vochtig.. :{w
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188368628
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 19:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Vanmiddag werd het enkel erger inderdaad... maar stak ergesn vanavond wel een windje op en toen was het echt heerlijk
pi_188368630
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Waardevolle info!
Maar het is echt een heel groot verschil. Die uit Tjechie zijn vet lekker. :9 en bijna op ;(
pi_188368638
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 21:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Geldt ook voor de Hongaarse versie :Y
Ik heb wel nog Hongaarse worst meegenomen uit Tjechie. Ook Tjechische worst. :Y
pi_188368918
Worst :9
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:46:33 #109
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188369122
Na alle paniek-telefoontjes vandaag over het weer en de voorstelling in Caprera is het dus gewoon de hele avond warm en droog gebleven. ;)
Poef.....gone! ©golfer
pi_188369203
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 22:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar het is echt een heel groot verschil. Die uit Tjechie zijn vet lekker. :9 en bijna op ;(
Ik vind het echt waardevolle info :Y
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:54:46 #111
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_188369240
Avond :W

De horrorwindhoosdesdoods overleefd door in De Biertuin (bij het Tropenmuseum) biertjes te drinken en een kippetje te eten :).
Gezellig avondje. :Y)
  Moderator vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:17:21 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188369621
Had vanavond niet gegeten, want was druk bezig met keuken schoonmaken.

Dus maar even pizza gehaald. Normaal hele goede pizzaria, met lekkere ham op de pizza. Nu liggen er van die goedkope vierkante plakken, die de gemiddelde shoarma&pizzaturk er ook op gooit ;(
pi_188370284
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

Waardevolle info!
:Y bacon tuc it is dus. Ik denk dat ze misschien ook meer zout gebruiken. Hier moest alles 'gezonder' (jaja, voor chips en tucjes en zo :') )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188370335
En FB was een beetje boos op me en nu mag ik een dag lang geen mensen taggen en vrienden toevoegen (incl de verklaring dat FB het doet bij 'irritant gedrag' - ja maar, wat dan!). Ik kan niet vinden wat er is gebeurd. Behalve dat ik ingelogd heb vanuit Hanoi Vietnam :') Maar niets 'gedaan' zo te zien. Wachtwoord gewijzigd.
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:02:10 #115
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188370370
Ik had nooit gegoogeled, en ontdek net dat mijn favo Homeland acteur Mandy heet.
En stiekem was dat toch een -beetje- grappig, met de enorme baard enzo.
pi_188370725
Lurker valt weer even binnen. Hoop dat jullie dit niet vervelend vinden. :@

Gedroogde tomaatjes zelf maken/drogen. Heb hier eerder volgens mij over gelezen. Tips? Plannen om morgen mee aan de gang te gaan.

Klopt het dat Minilot al een paar dagen foetsie is?

Welterusten allemaal! :O :Z

[ Bericht 9% gewijzigd door Smallish op 10-08-2019 00:39:07 ]
Is dat zo?
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:28:53 #117
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188370743
Wat ik wel grappig vind is dat ik ineens de groep "Wecken is hip!" aanbevolen krijg in FB.
pi_188370871
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 00:27 schreef Smallish het volgende:
Lurker valt weer even binnen. Hoop dat jullie dit niet vervelend vinden. :@

Gedroogde tomaatjes zelf maken/drogen. Heb hier eerder volgens mij over gelezen. Tips? Plannen om morgen mee aan de gang te gaan.

Klopt het dat Minilot al een paar dagen foetsie is?

Welterusten allemaal! :O :Z
Ik heb alleen ervaring met dit recept en zo vind ik ze lekker: https://www.nigella.com/recipes/moonblush-tomatoes

En minilot is wel vaker een paar daagjes foetsie. Druk met mini, man en alle andere enthousiaste dingen in haar leven. Komt vanzelf weer roepen dat ze alles moet blijlezen :+
pi_188370874
Dat was een typo. Maar die past wel bij minilot 8-)
pi_188370939
Hola! Nou ik snap niet dat ik nog functioneer na een week niet helemaal fit en gemiddeld 5 uur slaap 2 weken achter elkaar. Maar ik doe t nog w/

Lion King was prachtig. Zo mooi gemaakt. Was geen fan van de tekenfilm maar zo echt is ie mooi. De echte scène; het begin??
Als ze allemaal rennen? Zal wel niet.
Vond de korte belle & het beest scène leuk :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_188370941
Nigella is altijd lovely. O+ Dank Isa!

Meer recepten altijd welkom. Leuk en lekker om te kiezen. Af te wisselen.

En ja, Mini is altijd druk en happening. Hoop dat alles oké is.

Nu echt pitten... :Z
Is dat zo?
pi_188371004
:Z qua altijd :Z

Altijd trusten hoor!
Is dat zo?
pi_188371134
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 00:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Hola! Nou ik snap niet dat ik nog functioneer na een week niet helemaal fit en gemiddeld 5 uur slaap 2 weken achter elkaar. Maar ik doe t nog w/

Lion King was prachtig. Zo mooi gemaakt. Was geen fan van de tekenfilm maar zo echt is ie mooi. De echte scène; het begin??
Als ze allemaal rennen? Zal wel niet.
Vond de korte belle & het beest scène leuk :D
Een landschap scene aan het begin is echt en geen computerwerk :Y
pi_188371135
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 00:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Was geen fan van de tekenfilm
Wat? Hoe kan dit?!
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_188371142
Ik vond de tekenfilm overigens beter. Deze was gepolijster. De 'nazi' scene met Scar was hier heel erg afgezwakt bijv en in de cartoon heel dreigend. Maar misschien was de tekenfilm ook gewoon wat te eng voor kleine kinderen en dit geschikter.
pi_188371156
Ik heb mijn Lion King-etui jarenlang gekoesterd O+
  Moderator zaterdag 10 augustus 2019 @ 04:52:43 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188371584
Een brandalarm om 4:30 is niet grappig. Gisteren ging die om 7:30 twee keer af. Steeds dezelfde melder dus ism mannetje van de beveiliging nu maar een brandmelder vervangen. Ik hoop nog 2:30 uur in rust te kunnen slapen }:|
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 06:00:29 #128
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188371611
Gheheh.. herkenbaar.
Vorige shift 5 keer er smacht er uit.. 2 keer alarm, 3 keer wakker gebeld..

Maar vooral irritant lijkt me dat bij jou ook echt de hele goegemeente wakker is. Slaapt iedereen daar centraal op 1 locatie?
pi_188371614
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 04:52 schreef derLudolf het volgende:
Een brandalarm om 4:30 is niet grappig. Gisteren ging die om 7:30 twee keer af. Steeds dezelfde melder dus ism mannetje van de beveiliging nu maar een brandmelder vervangen. Ik hoop nog 2:30 uur in rust te kunnen slapen }:|
Wij hadden er 3 Drie n.b. in huis.
Twee deden ook zoiets herhaaldelijk. Bij “ voorkeur” als ik alleen thuis ben, én ‘s nachts.
Nu hangt er nog eentje. Plus een CO melder in de c.v.kast.
Hoe lang blijven de gasten? Zijn het ook jouw vakantiedagen?

Ook zag ik een giga rode bui richting Den Helder gaan op weeronline.. @Barrel: ging het goed?

Wakker - badkamer - oh ja mascara is op.
Ach, “ gewoon” even digitaal bestellen, want ipad op het nachtkastje. Tis toch wat!

Omdraaien en verder slapen.
pi_188371615
Oh kijk, daar is Barrel. (8>
pi_188371641
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 01:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een landschap scene aan het begin is echt en geen computerwerk :Y
Ooooh Jaaaaaaa dan had ik em gewoon goed!! :o *O* *O*
pi_188371644
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 01:24 schreef mjan het volgende:

[..]

Wat? Hoe kan dit?!
Ik weet het niet. Ben ontzettend fan van Disney maar deze wilde ik t minste zien als ik videobanden ging kijken. Tarzan vond ik ook minder. Ook vanwege de vreselijke stem van Katja Schuurman als Jane.
pi_188371646
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 01:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik vond de tekenfilm overigens beter. Deze was gepolijster. De 'nazi' scene met Scar was hier heel erg afgezwakt bijv en in de cartoon heel dreigend. Maar misschien was de tekenfilm ook gewoon wat te eng voor kleine kinderen en dit geschikter.
Wat is de nazi scène?
pi_188371648
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 06:03 schreef AnneX het volgende:

Ach, “ gewoon” even digitaal bestellen, want ipad op het nachtkastje. Tis toch wat!

:D :D

Klote Ludolf maar je zult vast idd nu nog ff aan t slapen zijn :)
Hoop ik ook.
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 07:30:19 #135
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_188371681
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 07:05 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Wat is de nazi scène?
pi_188371725
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 01:24 schreef mjan het volgende:

[..]

Wat? Hoe kan dit?!
Dit :o
pi_188371761
Mogge! Ga morgen extra goed kijken naar de beginscene van the Lion King. Ik was enorm fan van de eerste film, die zag ik 3 dagen nadat ik uit Kenia kwam en was zo herkenbaar ook al was het een tekenfilm.
pi_188371891
Hai.
Lion King. Oh man, wat heb ik een tranen gehuild als kind.

Verder ben ik heel er verkouden. Gele klodders alles.
pi_188371917
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 00:28 schreef fietsie het volgende:
Wat ik wel grappig vind is dat ik ineens de groep "Wecken is hip!" aanbevolen krijg in FB.
Da's mijn schuld :D
Spoilers!
pi_188371947
Ik jank nog steeds bij The Lion King ;( O+
(Nu jank ik wel vaker, maar The Lion King is gewoon garantie. Ook al heb ik hem tig, tig, tíg keer gezien.)

Enerzijds wil ik de nieuwe versie wel zien; ben benieuwd wat ze er precies mee hebben gedaan. Maar dat voelt wel als hoogverraad :P , want ik vind de weg die Disney in is geslagen echt niet tof. Geen originaliteit meer te bekennen. ( + Je 2D animatiestudio's sluiten... echt.... hoe kán je?! :'( ) Daarbij vond ik de remake van Beauty and the Beast een regelrechte aanfluiting. Complete karakterontwikkeling van het Beest naar de mallemoeren :{w Jungle Book was al wel een pak beter, zag er erg mooi uit. Maar nog steeds wat vreemde dingen die echt niet hadden gehoeven, helaas.

Iemand Dumbo gezien? Die lijkt me zich al beter lenen voor een remake :)
  Moderator zaterdag 10 augustus 2019 @ 08:54:29 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188371951
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 06:03 schreef AnneX het volgende:

[..]

Wij hadden er 3 Drie n.b. in huis.
Twee deden ook zoiets herhaaldelijk. Bij “ voorkeur” als ik alleen thuis ben, én ‘s nachts.
Nu hangt er nog eentje. Plus een CO melder in de c.v.kast.
Hoe lang blijven de gasten? Zijn het ook jouw vakantiedagen?

Ook zag ik een giga rode bui richting Den Helder gaan op weeronline.. @:Barrel: ging het goed?

Hier zijn er dus een stuk of 20. Steeds dezelfde die storing gaf.

Dit doe ik in m'n vakantie inderdaad. Volgende week dinsdag vertrekken ze weer.
pi_188371956
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 04:52 schreef derLudolf het volgende:
Oef... minder....
pi_188371972
quote:
O+

De nieuwe Scar: -O-
Jeremy Irons-Scar: _O_

De Disneyremakes tot nu toe zijn steeds wel weer interessant en heus een biosbezoek waard, maar blijven voelen alsof Disney ermee correctere maar helaas tegelijk vele malen saaiere producties aflevert. Kwalijke stereotyperingen corrigeren met nieuw werk, ik ben er helemaal vóór, maar graag wel iets er tegenover zetten dat op een creatievere manier wat edgy is. Er is genoeg op de oude Disney-animatie aan te merken, maar de plotwijzigingen in de nieuwe versies voelen weinig artistiek, wel slaapverwekkend en tot stand gekomen door een veel te groot panel een vragenlijst in te laten vullen. :{
Let me see you stripped down to the bone
pi_188371978
Oh en hai! :W O+
pi_188371981
Ik mocht niet zoveel Disney zien vroeger, dat was niet voor ons milieu. The Lion King heb ik wel één of twee keer gezien maar ik heb vooral de cd grijsgedraaid. Vooral Be Prepared door Scar was geweldig. Die kan ik nog steeds woord voor woord meezingen en meepraten.
Spoilers!
pi_188371985
(Al wakker vanaf 03:00 dus wellicht wat onsamenhangend. :+
Valt ik het niet bij de slaapellende van sommige van jullie, dus :* -jes all around!)
pi_188371986
Voor welk milieu is Disney dan precies bedoeld volgens jouw ouders Lucky? :D
pi_188371994
Ik slaap deze dagen heerlijk mini. Kind is bij opa en oma :D maar hoe komt het dat je zo vroeg wakker was?
pi_188371995
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 09:01 schreef Aure het volgende:
Tokkies natuurlijk! 8-)
pi_188371997
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 09:01 schreef Aure het volgende:
Volkse, laagopgeleide mensen :Y
Spoilers!
pi_188372006
:D

Jouw ouders :')
pi_188372011
Ach wat grappig, zo heb ik er nog nooit naar gekeken. Ik dacht altijd dat Disney gewoon voor iedereen was :P
pi_188372013
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 09:02 schreef Aure het volgende:
Ik slaap deze dagen heerlijk mini. Kind is bij opa en oma :D maar hoe komt het dat je zo vroeg wakker was?
Geen idee, iets hormoongerelateerds? Had het bij de vorige keer zwanger ook, maar niet zo vroeg al. Naja. Vanavond geen specifieke plannen, dus vroeg erin. Al geloof ik dat we de laatste anderhalve aflevering van Chernobyl gaan afkijken en dat is tot dusver weinig bevorderlijk voor een vredige nachtrust. }:| #watje
pi_188372020
Het zal ook iets met het concept te maken hebben. Ik mocht ook pas strips lezen toen ik alle kinderboeken in de bibliotheek uit had. Toen kon ze geen reden meer verzinnen om me te verbieden om Suske en Wiske of Asterix of Douwe Dabbert O+ te laten lezen.
Spoilers!
pi_188372031
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 09:04 schreef Aure het volgende:
Ach wat grappig, zo heb ik er nog nooit naar gekeken. Ik dacht altijd dat Disney gewoon voor iedereen was :P
In de ogen van mijn moeder is zo goed als iedereen volks en laagopgeleid dus zo is Disney ook wel voor bíjna iedereen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 10-08-2019 09:20:26 ]
Spoilers!
pi_188372034
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 09:04 schreef minilot het volgende:

[..]

Geen idee, iets hormoongerelateerds? Had het bij de vorige keer zwanger ook, maar niet zo vroeg al. Naja. Vanavond geen specifieke plannen, dus vroeg erin. Al geloof ik dat we de laatste anderhalve aflevering van Chernobyl gaan afkijken en dat is tot dusver weinig bevorderlijk voor een vredige nachtrust. }:| #watje
Oh balen, maar dan gaat het hopelijk wel de goede kant op met je tweede mini :D wanneer heb je de eerste echo?

En Lucky, wat een gekke ouders heb jij toch ;(
  Moderator zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:11:33 #157
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188372076
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 06:00 schreef Barreltje het volgende:
Gheheh.. herkenbaar.
Vorige shift 5 keer er smacht er uit.. 2 keer alarm, 3 keer wakker gebeld..

Maar vooral irritant lijkt me dat bij jou ook echt de hele goegemeente wakker is. Slaapt iedereen daar centraal op 1 locatie?
Twee huizen. Brandalarm in de grootste ging af. Slapen met 2 tot 6 personen op een kamer, totaal een kleine 50 denk ik.

Heb kamer voor mezelf dus van niemand last in principe.

Wel irritant dat nu niemand meer op het brandalarm reageert :(
pi_188372149
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 09:07 schreef Aure het volgende:

[..]

Oh balen, maar dan gaat het hopelijk wel de goede kant op met je tweede mini :D wanneer heb je de eerste echo?

En Lucky, wat een gekke ouders heb jij toch ;(
Overmorgen! *O*

Inzake kijken: ik vond op de basisschool Patrick Swayze echt toverachtig knap, maar mocht van mijn ouders Dirty Dancing onder geen beding zien. Toch stiekem gekeken tijdens een logeerpartijtje en de hele film hartkloppingen en peentjes gezweten omdat het eigenlijk niet mocht O+
Nog steeds instant toffe nostalgische gevoelens zodra ik (I've Had) The Time of My Life ergens hoor :D O+
pi_188372182
Kan me niet herinneren dat ik iets niet mocht zien of lezen (las al op m'n achtste tot ontzetting van tantes, konsalik boeken van oma), maar wel wanneer ik een slecht rapport had, dan werd mijn biebpasje ingenomen. Alleen....ik kon het goed vinden met de biebdames, dus kreeg ik de boeken ook zo wel mee _O-
pi_188372221
Ik mocht ook alles zien en lezen van mijn ouders. Ik kreeg ooit geen boeken mee bij de bieb omdat dat 12+ boeken waren, en ik was 9. Toen moest mijn moeder mee om toestemming te geven :') sindsdien kreeg ik wel alles mee. Ik las als kind echt veel boeken, nu bijna niks meer. Toch jammer. Zou er wat meer tijd voor vrij moeten maken. Heb niet voor niets een ereader en bookchoiceabonnement :')
pi_188372238
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 09:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wel irritant dat nu niemand meer op het brandalarm reageert :(
Herkenbaar :')

maar daar zijn andere methodes voor
pi_188372255
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 09:32 schreef Aure het volgende:
Ik mocht ook alles zien en lezen van mijn ouders. Ik kreeg ooit geen boeken mee bij de bieb omdat dat 12+ boeken waren, en ik was 9. Toen moest mijn moeder mee om toestemming te geven :') sindsdien kreeg ik wel alles mee. Ik las als kind echt veel boeken, nu bijna niks meer. Toch jammer. Zou er wat meer tijd voor vrij moeten maken. Heb niet voor niets een ereader en bookchoiceabonnement :')
Ja, mijn ouders hebben ook toestemming moeten geven dat ik ook boeken op de C afdeling mocht lezen nadat ik B uit had.
En dat tijdissue heb ik ook last van. En (hopelijk tijdelijk) geen rust in de kont. Ben met zoveel andere dingen bezig dat ik niet goed in een boek kom. Zodra dat wel zo is vergeet ik weer de hele wereld om me heen. Heb een paar pogingen gedaan om tijdens naaien een luisterboek aan te zetten maar dat werkte ook niet.
pi_188372269
quote:
Lezen was inderdaad geen probleem thuis: ik kon zonder restricties alle Stephen King-boeken van mijn vader lezen toen ik nog een klein guppie was. Daaromtrent ongeveer dezelfde nostalgische gevoelens O+

Toen ik een jaar of elf was argeloos aan Clive Barker begonnen, maar dat bleek toch wel even andere koek :')
pi_188372281
Ik lees nog steeds best een hoop O+ Ik verzaak er gewoon andere dingen voor :+
pi_188372327
Heb laatst wel een of andere jeugdserie uit Australië in rap tempo uitgelezen :P lekker makkelijk en toch ook vermakelijk.
pi_188372348
Ik mocht de Titanic niet zien. Maar ik was denk ik 9 ofzo.
Toen ik nog jonger was dan dat mocht ik wel Speed kijken. Zoveel nachtmerries en jaren lang niet in de bus gewild. :D
pi_188372362
quote:
Ik mocht ook alles zien en lezen van mijn ouders. Ik kreeg ooit geen boeken mee bij de bieb omdat dat 12+ boeken waren, en ik was 9. Toen moest mijn moeder mee om toestemming te geven :') sindsdien kreeg ik wel alles mee.
Herkenbaar :Y
pi_188372370
Ik mocht thuis alleen geen Pokémon kijken, want teveel herrie, bij de buren kijken vonden mijn ouders prima :+

En Disney voor laagopgeleid? Wow :D Die had ik nog niet eerder gehoord.
Wel commercieel ditdat, maar sinds ik heb geleerd hoe fokking moeilijk écht goed animeren is, zijn de Disney tekenaars echt enkel in mijn achting gestegen O+

En lezen...oh man vroegah verslond ik ook boeken. Was dan ook niet meer bereikbaar, en inderdaad, lezen tot diep in de nacht. Mijn lerares gaf in groep 6 maar aan mijn ouders de tip om De Hobbit en In de ban van de Ring (ja ok, wel de NL versies) te geven voor mijn verjaardag. Nog altijd dankbaar voor O+
pi_188372442
Oh dear Lucky :D ik las als kind ook heel veel, daarna heel lang niet meer. Sinds ik forens weer veel, ik heb mijn biebabo van 25 boeken er in een half jaar doorheen gejaagd. Is ook echt mijn rustpunt van de dag en ik lees ook thuis veel meer nu.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_188372444
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 09:44 schreef Aure het volgende:
Heb laatst wel een of andere jeugdserie uit Australië in rap tempo uitgelezen :P lekker makkelijk en toch ook vermakelijk.
Tomorrow when the war began?
Die heb ik in no time uitgelezen... kostte paar een paar nachtjes maar toen was het wel klaar _O-

Of was dat uit nieuw zeeland? Hmmm kan ook...
aanrader wel in ieder geval.
pi_188372458
Ik lees nog steeds, dagelijks O+
pi_188372485
Ik lees nog steeds.. maar wel te weinig.

Odee dat ik niet meer zo makkelijk echt “gepakt” word door een boek.

Nu Hex aan het lezen..... die is wel echt helemaal geweldig. Straks met de trein richting mams en dan gaat ie wel uit denk ik.
pi_188372516
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 09:53 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Tomorrow when the war began?
Die heb ik in no time uitgelezen... kostte paar een paar nachtjes maar toen was het wel klaar _O-

Of was dat uit nieuw zeeland? Hmmm kan ook...
aanrader wel in ieder geval.
De grijze jager :P
pi_188372541
Ik lees momenteel The Hero With a Thousand Faces (non-fictie), A Little Life (fictie) en The Montessori Toddler (non-fictie) :)
pi_188372579
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 09:59 schreef Aure het volgende:

[..]

Heerlijke serie O+

Lees elke dag :Y voor het slapen gaan. Zou best wat meer willen lezen maar ook weinig rust in mijn donder er voor. Wil ook het borduren al maanden weer oppakken. Maar nu we weer een goede bingewaardige serie gevonden hebben (The Walking Dead, ja we zijn wat laat..) kan ik wellicht die rust daarvoor iig weer vinden.
pi_188372718
quote:

[..]

Die had ik denk 2 jaar terug voor dochterlief op de ereader gezet...
Maar nee.. was stom.
(Ik vond ze leuk overigens :) )

En 2 weken terug zegt ze ineens: mam.. kunnen we de grijze jager eens lenen uit de bibliotheek?

Nahja die kon meteen aan de slag dus _O-
pi_188372773
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 09:53 schreef Clubsoda het volgende:
Sinds ik forens weer veel, ik heb mijn bie-ba-bo van 25 boeken er in een half jaar doorheen gejaagd.
Zo las ik het, ondanks alle context :D
pi_188372775
quote:

[..]

Dies leuk O+
pi_188372807
Ik zou meer willen lezen maar ik heb er simpelweg de rust er niet voor op het moment. Als ik dan bezig ben gaat het wel weer ff. Maar te langzaam naar mijn zin. In de vakantie heb ik de biografie van Karin Bloemen en een boek over Italië in de tweede wereldoorlog gelezen.
pi_188372835
Ik heb dit jaar 14 boeken gelezen.
Leuk om bij te houden in de app GoodReads.
pi_188372840
Dankzij Zomergasten vorige week in twee dagen Efter en Ivanov gelezen. De rest van wat ik lees is voornamelijk werkgerelateerd.
pi_188372892
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 10:07 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Heerlijke serie O+

Lees elke dag :Y voor het slapen gaan. Zou best wat meer willen lezen maar ook weinig rust in mijn donder er voor. Wil ook het borduren al maanden weer oppakken. Maar nu we weer een goede bingewaardige serie gevonden hebben (The Walking Dead, ja we zijn wat laat..) kan ik wellicht die rust daarvoor iig weer vinden.
Hmm hier is dat ook een beetje het probleem :)
Was begonnen met dat mannetje van de voor dummies boeken... maar je moet er wel even voor gaan zitten. En opletten wat je doet ook nog.
Dus voorlopig duurt het al heel lang zo.

Maar met hex in ieder geval wel mijn lees-mojo terug gevonden geloof ik.
pi_188372900
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 10:28 schreef mjan het volgende:

[..]

Ik ook... _O-

Gelukkig was ik niet alleen :)
pi_188372979
Bie-ba-bo O+
pi_188372999
Overigens, hebben jullie ooit van het fenomeen 'dagcamping' gehoord? Ik tot gisteren niet.
J. is voornemens er op eentje in de buurt morgen pre-Drenthe de tent (nu nog in de bezorgdoos) eerst eens uit te proberen. #kampeern00bs
pi_188373013
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 10:48 schreef minilot het volgende:
Overigens, hebben jullie ooit van het fenomeen 'dagcamping' gehoord? Ik tot gisteren niet.
J. is voornemens er op eentje in de buurt morgen pre-Drenthe de tent (nu nog in de bezorgdoos) eerst eens uit te proberen. #kampeern00bs
Ja, bij mij in de regio zijn er een paar die het buiten het seizoen aanbieden..
pi_188373045
quote:
Deden onze buren ook wel, maar dan in het park tegenover ons huis. Tent werd opgezet (meerdere keren), ook wel in de regen om te zien of het ding (tweede hands) waterdicht was.
pi_188373135
quote:
Thanks! Echt n Disney slechterikken liedje :)
Vond overigens de hyena's in de echte film minder stom/sukkelig overkomen dan in de tekenfilm.
pi_188373154
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 08:54 schreef Candaasje het volgende:
Ik jank nog steeds bij The Lion King ;( O+
(Nu jank ik wel vaker, maar The Lion King is gewoon garantie. Ook al heb ik hem tig, tig, tíg keer gezien.)

Enerzijds wil ik de nieuwe versie wel zien; ben benieuwd wat ze er precies mee hebben gedaan. Maar dat voelt wel als hoogverraad :P , want ik vind de weg die Disney in is geslagen echt niet tof. Geen originaliteit meer te bekennen. ( + Je 2D animatiestudio's sluiten... echt.... hoe kán je?! :'( ) Daarbij vond ik de remake van Beauty and the Beast een regelrechte aanfluiting. Complete karakterontwikkeling van het Beest naar de mallemoeren :{w Jungle Book was al wel een pak beter, zag er erg mooi uit. Maar nog steeds wat vreemde dingen die echt niet hadden gehoeven, helaas.

Iemand Dumbo gezien? Die lijkt me zich al beter lenen voor een remake :)
Ach ik huil ook bij veel. Ook bij goede eindes. Zit er dan helemaal in en dan komen de tranen.
Dombo was goed gedaan! Zo'n oude film dat t nog niet echt verhaal had. Nu meer verhaal en echte mensen erbij. En toch de klassieje stukjes erin gehouden. Alleen kon echte mama olifant natuurlijk niet dombo in haar slurf vanuit tralies wegen.
pi_188373171
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 09:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik mocht niet zoveel Disney zien vroeger, dat was niet voor ons milieu. The Lion King heb ik wel één of twee keer gezien maar ik heb vooral de cd grijsgedraaid. Vooral Be Prepared door Scar was geweldig. Die kan ik nog steeds woord voor woord meezingen en meepraten.
Wat zou ik eigenlijk graag een keer met je ouders willen praten bedenk ik me nu. Ben zo benieuwd wat er in hun hoofd omgaat, waarom ze zo anders denken over dingen. Vooral over kinderen.
pi_188373266
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 10:28 schreef mjan het volgende:

[..]

Dat was wel een verbindingsstreepje waard ja :D
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:08:10 #192
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188373757
quote:
Deze had je vast al gevonden:
https://www.kampeermeneer.nl/dagcamping/
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:11:57 #193
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188373788
Ik las tot grofweg mn 30e alles wat los en vast zat.

Toen werd lezen van grote volumes zo'n fundamenteel deel van mn werk dat het niet meer als ontspanning voelde in mn vrije tijd.
Recent nog weer eens pogingen ondernomen maar ik heb nog niet de boeken getroffen die me weer trekken; alleen Terry Pratchett weet me nog wel eens een paar dagen te boeien.
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:15:05 #194
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188373818
Wij keken vroeger ook haast nooit naar een tekenfilm. In de bioscoop begin jaren 60 ooit eens Sneeuwwitje gezien. Verder niet.

En boeken lezen: honderden per jaar via de bibliotheek en boekwinkel.
Net uit: Cherry van Nico Walker. Bijna uit: Jij zegt het van Connie Palmen. Op de plank: Verhalen uit het gekkenhuis van J.M.A. Biesheuvel.
Poef.....gone! ©golfer
pi_188373876
Ik voel me oud :D

De films die jullie noemen keek ik via gehuurde video's met mijn zonen (geb. 84 en 87)
Ik ben wel met hen naar een paar films in de bioscoop geweest (dinofilms enzo, geen disney geloof ik vanwege thuis kijken via de videobanden)

Als nakomertje met ouders met een eigen zaak en broers/zussen die veel ouder waren opgroeiend in de jaren 60/70 nooit naar films/voorstellingen/theater geweest.
Later ruimschoots ingehaald, maar dat was pas ergens begin jaren 80 met eerste vriendje.
pi_188373893
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 11:06 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Wat zou ik eigenlijk graag een keer met je ouders willen praten bedenk ik me nu. Ben zo benieuwd wat er in hun hoofd omgaat, waarom ze zo anders denken over dingen. Vooral over kinderen.
Eigen opvoeding/milieu vermoed ik :)
pi_188373902
Oh, wij mochten vroeger ook (bijna) geen Disney. Wel alles lezen, ook volwassen werk, en ook strips, desnoods soms de Donald Duck (maar die vond ik te flauw eigenlijk). We mochten weinig tv, afgezien van jeugdjournaal mochten we in totaal per week ter waarde van 1 uur tv uitkiezen, en dat moesten we ook van te voren goed afstemmen anders ging het niet door. We mochten sowieso nooit kijken naar Tros of Veronica, en ik denk dat AVRO ook discutabel was.

Ik kan me nog steeds herinneren dat we een keer alleen thuis waren en een aflevering van Dallas gezien hebben, en een keer een aflevering van Battle Star Galactica. Geen touw aan vast te knopen natuurlijk :'). En als kleiner kind heb ik een keer bij een klasgenootje Maja de Bij gezien.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:22:36 #198
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_188373903
quote:
Ja op Beeckestijn heb je een dagcamping. Staan in de zomer best wat mensen. :+.

Leeuwenkoning was de eerste film die ik ooit in de Bios had gezien. :s).
pi_188373909
Wij hadden vroeger niet zoveel Disney films. We hadden The Lion King en Frank en Frey. Denk dat mijn ouders gewoon niet zo van de prinsessenfilms waren.
pi_188373918
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 12:19 schreef Bluezz het volgende:
Ik voel me oud :D

De films die jullie noemen keek ik via gehuurde video's met mijn zonen (geb. 84 en 87)
Ik ben wel met hen naar een paar films in de bioscoop geweest (dinofilms enzo, geen disney geloof ik vanwege thuis kijken via de videobanden)

Als nakomertje met ouders met een eigen zaak en broers/zussen die veel ouder waren opgroeiend in de jaren 60/70 nooit naar films/voorstellingen/theater geweest.
Later ruimschoots ingehaald, maar dat was pas ergens begin jaren 80 met eerste vriendje.
Troost je! Volgens mij heb ik 2 disney films in de bios gezien. Lion King en Beauty and the beast. De laatste was het verjaardagskado voor een 5 jarige. Heel heel heel veel kinderen in de bioscoop. Ik bijna janken toen beast dood ging en kinderen in de bios maalden er niet om _O-
pi_188373955
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 12:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Troost je! Volgens mij heb ik 2 disney films in de bios gezien. Lion King en Beauty and the beast. De laatste was het verjaardagskado voor een 5 jarige. Heel heel heel veel kinderen in de bioscoop. Ik bijna janken toen beast dood ging en kinderen in de bios maalden er niet om _O-
Nou ja :o
Ik huilde wel gewoon met de kinderen mee met bambi en dat hele arsenaal hoor _O-
pi_188373981
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 12:27 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Nou ja :o
Ik huilde wel gewoon met de kinderen mee met bambi en dat hele arsenaal hoor _O-
Bambi keek ik alleen.
En een paar jaar geleden keek ik met een vriend naar de laatste (denk ik) jurassic park. Werden een aantal "lieve" dino's vermoord door "gemene" dino's. En de stervens scene van één van de lieve dino's. Janken (vriend moest ook erg slikken)
pi_188374605
Nooooh minimini.2 in aantocht *O* *O* gefeliciteerd!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_188374613
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 13:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nooooh minimini.2 in aantocht *O* *O* gefeliciteerd!
*O* *;
pi_188374625
Goed. Tijd voor ep 4&5 van Chernobyl en dan gelukkig er vanaf. *huiver*
pi_188374637
Mijn ouders waren te volks voor regelmatig bezoek aan de bios en veelvuldig filmgehuur, dus Disney was bij ons thuis niet echt een ding. Later ook niet echt gekomen.

Ik vond de Liong King leuk, maar dat is eigenlijk, op ik denk een keer Assepoester met een kinderfeestje na, de enige disneyfilm die ik in de bios zag.

Wel herinneringen aan erg onder de indruk zijn van platvoet en zn vriendjes O+

Dat is geen disney toch?
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:55:12 #207
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188374867
Bingewatching Homeland hier. Ooit keer gestopt ergens in S02. Ooit opgepikt en toen gestopt einde S03.

Nu back-to-back gekeken tot S03E06. Nog steeds momenten van herkenning, maar nu met structuur..
pi_188375086
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 13:29 schreef DancingPhoebe het volgende:

Wel herinneringen aan erg onder de indruk zijn van platvoet en zn vriendjes O+

Ja dit O+
pi_188375155
Platvoet O+ die heb ik in de bios gezien. En Taran en de toverketel (eng! :o )
Disney eigenlijk nooit veel van gezien als kind..

Weet nog dat we een videospeler + film huurden toen er een vriendinnetje kwam logeren: the Dark Christal _O_ O+
pi_188375230
Oh ja, Taran en de toverketel herinner ik me ook grijs. Vroeger ging ik de weekenden dat ik bij mijn vader was meestal samen met hem naar mijn stiefmoeder die 200 km verderop woonden. Daar mocht ik dan altijd op zaterdag een film huren in de videotheek O+ ik geloof dat ik ongeveer 1000 keer de kwaliteitsfilm Daantje Deugniet heb gehuurd. De 1001e keer heeft mijn vader hem stiekem gekopieerd (gedoe joh, met twee videospelers) :')
pi_188375354
The Dark Christel was goed, ja!

Iemand Labyrinth gezien, met David Bowie O+ ?

En qua Disney-films: the Aristocats vond ik zó leuk.

En gedroogde tomatenrecepten zijn nog steeds welkom! :)
Is dat zo?
pi_188375373
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 14:38 schreef Smallish het volgende:

Helaas leerde ik die film pas kennen toen ik al volwassen was.
pi_188375415
quote:

Komt een re-make serie van op Netflix :D volgens mij gaat dat wel heel tof worden.
pi_188375440
quote:

En qua Disney-films: the Aristocats vond ik zó leuk.

En gedroogde tomatenrecepten zijn nog steeds welkom! :)
Moondried van Nigella had je al? Wat ook kan is romatomaten (die ovalen), in vieren snijden (in de lengte) leegscheppen, wat italiaanse kruiden (gedroogde is makkelijker) erover, beetje zeezout en dan zolang jij wil in een 100 gr. oven (oven beetje open houden ivm vocht). Of vragen of er iemand in je omgeving een voedseldroger heeft.
pi_188375447
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 14:42 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Komt een re-make serie van op Netflix :D volgens mij gaat dat wel heel tof worden.
Dat is een leuk nieuwtje! :)
Is dat zo?
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 14:47:23 #216
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188375470
De snelheidsovertreding en de boete van 104 euro die ik kreeg nadat ik midden in de nacht B. met spoed naar het ziekenhuis bracht en waartegen ik bij het OM bezwaar had gemaakt heeft in zoverre resultaat gehad dat ze de boete teruggebracht hebben naar 48 euro.Helaas dus niet helemaal kwijtgescholden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_188375484
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 14:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Moondried van Nigella had je al? Wat ook kan is romatomaten (die ovalen), in vieren snijden (in de lengte) leegscheppen, wat italiaanse kruiden (gedroogde is makkelijker) erover, beetje zeezout en dan zolang jij wil in een 100 gr. oven (oven beetje open houden ivm vocht). Of vragen of er iemand in je omgeving een voedseldroger heeft.
Ja, die van Nigella kreeg ik afgelopen nacht als tip van Isabeau. Jouw tip lijkt me ook lekker! Ik heb een speciale warmhoudlade in onze keuken waar ik ook borden in opwarm. Volgens mij moet ik die ook voor zoiets kunnen gebruiken. Even checken.

Dank je, Kaatje!
Is dat zo?
pi_188375494
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 14:47 schreef golfer het volgende:
De snelheidsovertreding en de boete van 104 euro die ik kreeg nadat ik midden in de nacht B. met spoed naar het ziekenhuis bracht en waartegen ik bij het OM bezwaar had gemaakt heeft in zoverre resultaat gehad dat ze de boete teruggebracht hebben naar 48 euro.Helaas dus niet helemaal kwijtgescholden.
O, wat suf, Golfer.....
Is dat zo?
pi_188375509
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 14:45 schreef Smallish het volgende:

[..]

Dat is een leuk nieuwtje! :)
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 14:51:56 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188375531
quote:
Toch resultaat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_188375532
quote:
Hebben ze 50 euro kwijtgescholden, omdat je een ziek persoon naar het ziekenhuis bracht? Eerlijk gezegd vind ik dat maar vreemd....

Wel fijn voor jullie natuurlijk!

Pff, wat een storm. Ik werd bijna met m’n bakfiets omver geblazen. Die tent vangt nog een beetje meer wind....
pi_188375535
O ja videorecorders huren O+

En later NES huren O+

Al hadden we daar wel mazzel mee dat mijn moeder dat ook echt leuk vond en dat ding superenthousiast gebruikr werd. Dus ondanks dat dat echt een flinke uitgave was voor mn ouders, kregen we die vrij snel zelf.

Toen naar de videotheek om spellen te huren O+

Later werkte ik bij een speelgoedwinkel en mocht ik altijd cartridges mee naar huis nemen, als de doosjes maar in de kluis bleven.

Ook good times want die spellen waren bizar duur.
pi_188375552
quote:
O wauw, dat ziet er gaaf uit! En al snel dus! *O* Leuk hoor.
Is dat zo?
pi_188375628
quote:
Jammer dat het niet helemaal kwijtgescholden is, maar alle kleine beetjes helpen.

Even Mcgyver gespeeld. Ik was op zoek naar een goede lamp waarbij ik in de avond/winter ook goed kan zien wat ik doe op de naaimachine. En toen bedacht ik me dat ik nog een soort leeslamp had die ik gebruikte totdat ik een e-reader had. Daar de tussenstukken uitgehaald, met ducktape korter gemaakt en nu is het een prima bureaulamp *O*
pi_188375741
Kanelbullar aan het bakken :9

En een soort citroencake waar ik de naam niet over m'n tong van krijg :')
pi_188375884
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 15:11 schreef FranticDJ het volgende:
Kanelbullar aan het bakken :9

En een soort citroencake waar ik de naam niet over m'n tong van krijg :')
Mmmm, kannelbullar. Die kan ik voor morgen wel op het programma zetten, lang niet gehad!
pi_188376179
quote:
Dat is heel veel meer dan ik had verwacht, eigenlijk. Te hard blijft toch te hard, lijkt me. Maar wel fijn voor jullie.
pi_188376190
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 14:51 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hebben ze 50 euro kwijtgescholden, omdat je een ziek persoon naar het ziekenhuis bracht? Eerlijk gezegd vind ik dat maar vreemd....
Dat ja.
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:49:55 #229
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188377028
Als je kunt aantonen dat het een zaak van leven en dood is of bijvoorbeeld wanneer jouw vrouw op het punt van bevallen staat en het is midden in de nacht zonder verder verkeer maak je dus een kans dat ze een deel kwijtschelden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_188377262
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 16:49 schreef golfer het volgende:
Als je kunt aantonen dat het een zaak van leven en dood is of bijvoorbeeld wanneer jouw vrouw op het punt van bevallen staat en het is midden in de nacht zonder verder verkeer maak je dus een kans dat ze een deel kwijtschelden.
Het lijkt erop, dat ze je bezwaar en motivatie hebben gelezen.
Toen ons bezwaar werd erkend, verbrasten we het gelijk aan de lunch na de uitspraak bij de verkeersrechter. :Y)

Wat een harde waai.
Onderweg zag ik ontwortelde bomen.
En ik begreep de stormachtige opmerking van Borisz na het zien van de tornado in Amsterdam, gisteravond.

En oh ja, zover van belang: ik heb niks met tekenfilms. w/

Hoe ging de tentopzetten, mini? met de wind?
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:20:41 #231
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188377392
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 17:06 schreef AnneX het volgende:

Het lijkt erop, dat ze je bezwaar en motivatie hebben gelezen.
Toen ons bezwaar werd erkend, verbrasten we het gelijk aan de lunch na de uitspraak bij de verkeersrechter. :Y)

Ik heb het verschil gelijk verbrast door 2 mooie rechthoekige dessert-schalen te kopen. :@
Poef.....gone! ©golfer
pi_188377482
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 17:20 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik heb het verschil gelijk verbrast door 2 mooie rechthoekige dessert-schalen te kopen. :@
Het zou wat zijn als het “ lelijke” ronde schalen waren. :D
pi_188377592
Ik roep al 3 dagen dat mijn fiets zo goedkoop was dat er wel bloemen en uit eten afkunnen :D

Vandaag hebben we de fiets opgehaald. Ik had de hele weg wind in de rug. Het was maar 8 minuten fietsen. Ik heb gewoon 2,5 jaar dat soort stukken en veel korter met de auto gedaan :@
Spoilers!
pi_188377654
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 17:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik roep al 3 dagen dat mijn fiets zo goedkoop was dat er wel bloemen en uit eten afkunnen :D

Vandaag hebben we de fiets opgehaald. Ik had de hele weg wind in de rug. Het was maar 8 minuten fietsen. Ik heb gewoon 2,5 jaar dat soort stukken en veel korter met de auto gedaan :@
Hup gaan.

Acht minuten w/ ik sla mij ook wel eens voor de kop, dat ik minder fiets.
Altijd wel een smoes om de auto te pakken, onderweg van ver naar dichterbij.
Terwijl in het dorp makkelijk te fietsen is. Naar de Bieb bijv., alleen heb ik dan ook 20-30 boeken te vervoeren heen en weer. w/
pi_188377745
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 17:45 schreef AnneX het volgende:

[..]

Hup gaan.

Acht minuten w/ ik sla mij ook wel eens voor de kop, dat ik minder fiets.
Altijd wel een smoes om de auto te pakken, onderweg van ver naar dichterbij.
Terwijl in het dorp makkelijk te fietsen is. Naar de Bieb bijv., alleen heb ik dan ook 20-30 boeken te vervoeren heen en weer. w/
Deze heb ik. Een trolley die je aan je bagagedrager hangt. Ideaal, vooral wanneer je naar de markt gaat, of van winkel naar winkel.

pi_188378093
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 17:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Deze heb ik. Een trolley die je aan je bagagedrager hangt. Ideaal, vooral wanneer je naar de markt gaat, of van winkel naar winkel.

[ afbeelding ]
Dank voor de tip.
Daarover denk ik nog even - heel lang- na B-)

De fitness 2 x week is ook het alternatief voor het fietsen, dat ik voorheen wel (dagelijks) deed.
# mooiweerfietser.
pi_188378122
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 18:19 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dank voor de tip.
Daarover denk ik nog even - heel lang- na B-)

De fitness 2 x week is ook het alternatief voor het fietsen, dat ik voorheen wel (dagelijks) deed.
# mooiweerfietser.
Bij Bol is hij nu best goedkoop, 35 euro geloof ik. Ik heb er zo'n 12 jaar geleden 70 euro voor betaald. Hij doet het nog steeds en ik gebruik 'm zo'n 2-4x per week. Het enige dat ik er nog niet in doe zijn de katten _O-
pi_188378129
Oh ja Isa...je postte ergens over de HFsoep na 4 weken.
Heb ik maar even een berichtje achtergelaten, dat ik wél de kaart terugvond en niet de soep, na 4 1/2 jaar bestellen.
Per omgaand bericht terug: tientje tegoed. w/
En bedankt! Isa :Y)

Misschien vinden de katten het wel leuk, met een halsbandje en naar het park.
Wie laat wie uit? B-)
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:43:09 #239
63722 z80
I fink you freaky
pi_188379449
In mijn boomgaard stond nog geen pruimenboom tot begin dit jaar. Dacht ik.
Vind nu in de tuin een heleboel kleine overrijpe pruimen.
Blijken er 3 te staan. Meter of 10 hoog inmiddels. Waarvan er nu 1 vol fruit hangt. Nadeel, ik heb een ladder nodig om er bij te kunnen.
De andere 2 eens flink inkorten en volgend jaar kijken of deze wel vruchten willen zetten.

Blijkbaar zijn deze pruimenbomen aan komen waaien. En nu de laurier voor een groot deel weg is en er meer zon beschikbaar is komt er ook fruit.

Alleen het wordt hier een slecht appel jaar. 1 boom heeft een nul jaar. De andere hangt goed vol, maar het meeste is aangevreten of heeft bewoners.
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:55:56 #240
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188379676
Heb jij een huis op een boomgaard ofzo Zet? :o
pi_188379725
Gut Zet...dat scheelt ‘een heleboel appelmoes’ maken dit jaar. w/

En dat je na al die jaren dan wel drie pruimenbomen ontdekt. w/
Pruimenjam :Y)
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 20:12:44 #242
63722 z80
I fink you freaky
pi_188379996
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 19:55 schreef Barreltje het volgende:
Heb jij een huis op een boomgaard ofzo Zet? :o
Ongeveer. Aan eetbaar spul waarvan ik het bestaan weet.
2x appel, 2x peer, 2x perzik, 4x pruim (1x fruit dragend 1x 50cm hoog) en een aantal kersenbomen waarvan 1 zoet die vroeg fruit draagt. Verder nog 1 blauwe kruisbes, 1 zwarte bes en 1 johannisbeere. En wat vlierbes struiken die zijn komen aanwaaien en eigenlijk ook weer weg mogen waaien. De wilde braam heb ik zo goed als uitgeroeid. Lekker fruit maar woekert als een gek met vlijmscherpe doorns.
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 20:39:40 #243
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188380530
Hoppa, 2.36m Meerval gevangen afgelopen nacht in de Oude Ijssel.
Denk niet dat dat leuk zwemwater blijft als ik dat artikel zo lees...

https://www.gelderlander.(...)t-gevangen~ac42541e/
pi_188380697
Fietsen O+ ik zou echt niet zonder kunnen, mijn lijf protesteert als ik een poos niet fiets. Naar het dorp ga ik zeker met de auto, dat geëmmer met parkeren.

Wij gingen trouwens eten op het strand. Het waaide _O-
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 augustus 2019 @ 20:56:22 #245
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_188380847
Lang leve de fiets :+. Ik vraag centen voor mijn verjaardag zodat ik een nieuw (tweedehands) barrel kan aanschaffen :). In mijn huidige fiets wil ik niet meer investeren. Op het barrel is fietsen niet fijn en doe ik het ook bijna niet meer.

Zonder auto is het of fiets of ov. Dus dat zit ook in mijn systeem. :P.
pi_188381082
Niets mis net een tweedehands fiets. Mijn tweedehands heeft veel meer features dan wat ik nieuw had kunnen kopen.
Spoilers!
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:14:14 #247
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188381251
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Niets mis net een tweedehands fiets. Mijn tweedehands heeft veel meer features dan wat ik nieuw had kunnen kopen.
Nieuwe fietsen zijn net als nieuwe auto's: een enorme afschrijving als je de dealership uitrolt...
pi_188381495
Dit spel net voor het eerst gespeeld. Echt een leuk spel met z'n tweetjes. Simpel, half uurtje, leuk. O+

pi_188381508
Ik heb mijn fiets puur uitgezocht op het uiterlijk. :') Niet de meest verstandige keus, maar hij blijft wel mooi. :')
pi_188381889
Vraag: is het van deze tijd?
SPOILER
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:49:10 #251
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188381927
Alles wordt toch per app geregeld?
pi_188381955
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 21:46 schreef AnneX het volgende:
Vraag: is het van deze tijd?
SPOILER
Ik zou het een klein groepje mensen wel persoonlijk zeggen, maar voor de rest zou ik een appje wel prima vinden, ja. Of misschien dat ik gewoon pas een foto op Facebook gooi wanneer het murmel er is.
pi_188381978
SPOILER
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:54:55 #254
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188382011
Damn wat zijn Kea’s leuk (Bbc4)
pi_188382012
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 21:52 schreef Kaatje1 het volgende:
SPOILER
Waarom is dat vreemd? Jullie hebben vast geen contact met haar directe omgeving, dus dan kan het toch fijn zijn om het vast met mensen te delen.

Ik snap dat hele gedoe rond zwanger zijn nooit. :') Hoorde laatst dat iemand een keizersnee kreeg, maar dat ze niet vertelde wanneer, want het moest een verrassing blijven zoals een echte bevalling. Moeilijk gedoe allemaal. :')
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:55:20 #256
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188382013
Lijkt me allemaal niet zo raar

Vraagje, weet iemand of er leuke open watertjes zijn (zandputten oid) in de buurt van Apeldoorn en Arnhem en zulks?
Wil mijn supboard even gebruiken als het weer zich ertoe leent *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_188382064
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 21:55 schreef Molo het volgende:
Lijkt me allemaal niet zo raar

Vraagje, weet iemand of er leuke open watertjes zijn (zandputten oid) in de buurt van Apeldoorn en Arnhem en zulks?
Wil mijn supboard even gebruiken als hete eer zich ertoe leent *O*
Lathum en Rijkerswoerdse plassen (ben bij beiden al lang niet meer geweest) en ik weet (maar da's waarschijnlijk te ver) dat mijn nichtje supt aan het Erkermederstrand.
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:59:55 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188382079
Tha
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 21:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Lathum en Rijkerswoerdse plassen (ben bij beiden al lang niet meer geweest) en ik weet (maar da's waarschijnlijk te ver) dat mijn nichtje supt aan het Erkermederstrand.
Thanks!

Heb ik even opgeslagen, handig om te weten. Is voor over een week, maar kennis is kennis 8-)
pi_188382095
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 21:55 schreef Myraela het volgende:

[..]

Waarom is dat vreemd? Jullie hebben vast geen contact met haar directe omgeving, dus dan kan het toch fijn zijn om het vast met mensen te delen.

Ik snap dat hele gedoe rond zwanger zijn nooit. :') Hoorde laatst dat iemand een keizersnee kreeg, maar dat ze niet vertelde wanneer, want het moest een verrassing blijven zoals een echte bevalling. Moeilijk gedoe allemaal. :')
Ze vertelde iets over haar werk en daaruit maakte ik op dat ik mensen ken die daar werken. Dus via via weet ik wie ze is.
En datum noemen zou ik een maand later aangeven, zodat je het gezeur van "voel je al iets" voor bent.
pi_188382120
Ik heb alles gedeeld. Vanaf bevruchting (IVF) tot aan de keizersnede en miskraam toe :)
Enige wat we niet deelde was de naam. Al was die niet geheel een verrassing als mensen hadden opgelet :')
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:03:04 #261
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188382123
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 21:59 schreef Molo het volgende:
Tha
[..]

Thanks!

Heb ik even opgeslagen, handig om te weten. Is voor over een week, maar kennis is kennis 8-)
Ik zou iig de Rijn overslaan :P
pi_188382137
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Ze vertelde iets over haar werk en daaruit maakte ik op dat ik mensen ken die daar werken. Dus via via weet ik wie ze is.
En datum noemen zou ik een maand later aangeven, zodat je het gezeur van "voel je al iets" voor bent.
Via via kennen we een hele koop mensen, maar ik zou er in zo'n situatie er toch vanuit gaan dat het niet als een soort dorpsroddel gaat leven en je ouders oid zo via een ander moeten horen dat iemand zwanger is.
pi_188382141
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:03 schreef fietsie het volgende:

[..]

Kan wel, in de zijtakken
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:05:05 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188382153
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Gewoon zeggen dat je dik bent
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:05:30 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188382159
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:03 schreef fietsie het volgende:

[..]

Vis op de barbie, lekker man _O_
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:07:39 #266
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188382181
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Vis op de barbie, lekker man _O_
Ik zie nu een plastic pop voor me, met een haring erop
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:09:27 #267
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188382201
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:07 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik zie nu een plastic pop voor me, met een haring erop
Elke vrouw ruikt wel een beetje naar vis. Ik snap die associatie wel
pi_188382278
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 21:50 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik zou het een klein groepje mensen wel persoonlijk zeggen, maar voor de rest zou ik een appje wel prima vinden, ja. Of misschien dat ik gewoon pas een foto op Facebook gooi wanneer het murmel er is.
Er is een foto bij met ws. de uitgerekende datum in 2020.
Even geteld en het is pril. Heel pril.
Goed, zo gaat het dus.
pi_188382400
Alleen jullie weten het. :7 O+ Nou ja, en OUD. :+

De offline rest, daar fietsen we wel langs (familie) of inderdaad via enkele groeps-whatsapps (vrienden) als de eerste paar checks verder geen reden tot zorg opleveren :)
pi_188382463
Ik kon gewoon niet meer tegen de opmerking: zo’n baby staat je goed of wanneer gaan jullie eens aan de slag. Dat soort bemoeizuchtige opmerkingen. Dus heb ik alles op tafel gegooid. Ook toen het misging. Of als ik weer eens een week plat moest ivm overstimulatie en al mijn afspraken moest afzeggen. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je het pas zegt als je voorbij de eerste weken bent. Iedereen moet lekker doen waar zij zich goed bij voelt :)
pi_188382499
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Elke vrouw ruikt wel een beetje naar vis. Ik snap die associatie wel
Nahja barbie.... is de perfecte vrouw natuurlijk. Die stinkt niet. Ook niet naar vis.
pi_188382519
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:26 schreef minilot het volgende:
Alleen jullie weten het. :7 O+ Nou ja, en OUD. :+

De offline rest, daar fietsen we wel langs (familie) of inderdaad via enkele groeps-whatsapps (vrienden) als de eerste paar checks verder geen reden tot zorg opleveren :)
Oh ja, grappig is dit.
Op fok in de CulSC is bijna logischer dan de groepsapp. van mensen die ik 1 x per week oppervlakkig spreek.
Er zijn ook dikke vriendschappen onderling ontstaan.

Zeg mini, hoe bevalt je moeder het proefsamenwonen. *;
pi_188382640
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:39 schreef AnneX het volgende:

[..]

Zeg mini, hoe bevalt je moeder het proefsamenwonen. *;
Uitstekend. De bankkussentjes en het vloerkleed zijn al verhuisd! :7
pi_188382656
Jij alweer helemaal opgeknapt van je barrelmeetbuiteling, @AnneX? :*
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:53:44 #275
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188382727
barrelmeetbuiteling
Zou die ook legaal zijn bij scrabble?
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:05:31 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188382872
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:37 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nahja barbie.... is de perfecte vrouw natuurlijk. Die stinkt niet. Ook niet naar vis.
Heeft ook geen kutje, dat scheelt
pi_188382873
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:47 schreef minilot het volgende:

[..]

Hoppa. Fijn voor het stel. *; hopelijk kan je broer eraan wennen.

De gevolgen van de Barrelbuiteling zijn inmiddels minimaal.
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:05:56 #278
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188382877
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:47 schreef minilot het volgende:

[..]

Is het weer aan met haar kerel of is dit een andere? :D
pi_188382893
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Heeft ook geen kutje, dat scheelt
Maar goed ook... want Ken heeft ook geen piemeltje.

Al zou Ken ALS hij een piemeltje had gehad.. vast een flinke hebben _O-
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:20:12 #280
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188383040
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:07 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Maar goed ook... want Ken heeft ook geen piemeltje.

Al zou Ken ALS hij een piemeltje had gehad.. vast een flinke hebben _O-
Zo'n rozige besneden dop op een saaie knalrechte pimmel

En geen ballen natuurlijk, want ieuwww
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:24:20 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188383097
Mijn dochter heeft dus serieus haar pop zo neergezet op tafel. Zit er vanaf de bank zo naar te kijken :')

Voor het uitkleedfestijn begon dacht ik dat het een meisjespop was eigenlijk want meisjesachtig gezichtje en roze jurkje :+

SPOILER
Zit lekker op handjes en voetjes klaar voor ontvangt
pi_188383109
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:24 schreef Molo het volgende:
Mijn dochter heeft dus serieus haar pop zo neergezet op tafel. Zit er vanaf de bank zo naar te kijken :')

Voor het uitkleedfestijn begon dacht ik dat het een meisjespop was eigenlijk :+

SPOILER
Mja soms vergis je je daar in he.. :D
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:26:32 #283
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188383123
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:25 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja soms vergis je je daar in he.. :D
Toen het kind er zelf achter kwam heeft ze er eerst vijf minuten lachend in zitten knijpen _O-
pi_188383164
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Toen het kind er zelf achter kwam heeft ze er eerst vijf minuten lachend in zitten knijpen _O-
_O- _O-

Ook gekocht met een jurkje?
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:31:10 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188383172
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:29 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

_O- _O-

Ook gekocht met een jurkje?
Gekregen met jurkje ja :D

Zit een gezellige onderbroek onder normaal, maar die moest natuurlijk uitttt
pi_188383181
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Gekregen met jurkje ja :D

Zit een gezellige onderbroek onder normaal, maar die moest natuurlijk uitttt
Mja die ging bij ons vaak uit bij de eerste keer omkleden en daarna nooit meer aan.

Maar wij hadden nooit jongetjespoppen _O-
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:34:08 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188383202
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:32 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja die ging bij ons vaak uit bij de eerste keer omkleden en daarna nooit meer aan.

Maar wij hadden nooit jongetjespoppen _O-
Er ligt hier van alles qua poppen, want poppenmeisje, maar sloeberige Sjakie van de tweedehandswinkel is favoriet met zijn kapotte arm en al :')
pi_188383276
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:24 schreef Molo het volgende:

Voor het uitkleedfestijn begon dacht ik dat het een meisjespop was eigenlijk want meisjesachtig gezichtje en roze jurkje :+

SPOILER
Stiekem heb je gewoon een Jason Luv pop voor hara gekocht :+
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:41:18 #289
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188383288
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:40 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Stiekem heb je gewoon een Jason Luv pop voor hara gekocht :+
Zijn zoontje op waar formaat O+
pi_188383322
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Zijn zoontje op waar formaat O+
_O-

eerst las ik 'op sterk water' geen idee waar ik met mn gedachten zit vanavond :')
pi_188383368
Ik zit bij mijn moeder op xe bank en liet dit zo lezen....
haar man hoort niet zo goed.. dus vroeg waarom wij zo lachten.

Maar goed... leg dat maar eens uit _O-
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:51:39 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188383421
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:43 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

_O-

eerst las ik 'op sterk water' geen idee waar ik met mn gedachten zit vanavond :')
Donkere huid op sterk water ziet er wel debiel uit trouwens :+
Lijkt wel klein beetje :P
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:52:05 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188383427
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:47 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik zit bij mijn moeder op xe bank en liet dit zo lezen....
haar man hoort niet zo goed.. dus vroeg waarom wij zo lachten.

Maar goed... leg dat maar eens uit _O-
Succes daarmee :+

Ik ga nog even La Casa de Papel verder bingen, spannend!
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:53:20 #294
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188383439
Wij kregen alleen besneden poppen om mee te spelen. :+
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:55:39 #295
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188383467
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:53 schreef golfer het volgende:
Wij kregen alleen besneden poppen om mee te spelen. :+
Clitorisloos?
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:58:42 #296
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188383510
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:55 schreef fietsie het volgende:

Clitorisloos?
Uiteraard ook. *)
Poef.....gone! ©golfer
pi_188383698
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Inmiddels zit ik hardop voor te lezen wat men op de nederlandse webfora vindt van thee roken.

Dat topte de piemel van Ken wel toch.
pi_188383753
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:52 schreef Molo het volgende:

Laatste seizoen?
pi_188383765
Ik had geen piemelpop. Alleen poppen met van onderen niks.
  zondag 11 augustus 2019 @ 00:14:15 #300
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188383819
Interessante Netflixtips:
The Last Csarz
en
The Family.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 11 augustus 2019 @ 00:14:32 #301
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188383823
dicht met die piemel!
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')