abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 10 augustus 2019 @ 20:57:30 #203
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_188380877
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 20:57 schreef ijs_beer het volgende:
Richard is een aardige man hoor en schijft prima stukkies, maar de Telegraaf blijft een parodie op n krant.
Kortom, niet te serieus nemen
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_188380991
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 20:24 schreef Aadrianus het volgende:
Laat de pers (en vooral Richard) lekker speculeren, ze weten net zoveel of weinig als ieder ander, want Sietse en Co zijn spaarzaam met het loslaten van informatie en alles wat ‘ingewijden’ in Maastricht en Rotterdam allemaal aan feiten en zekerheden prijsgeven heeft een hoog wishful thinking gehalte.
Laten we ons vooral op de feiten concentreren.

Sietse wil de mooiste show ever produceren, heeft hij gezegd.
Daarvoor moet hij wel de beste uitgangspositie kiezen.
Aangezien het om een tv-show en dus om goede tv-beelden gaat, is de plek waar je die beelden moet maken een belangrijk criterium.
Het ligt voor de hand dat de zaal zelf belangrijker is dan stad waarin die ligt, hoewel de randvoorwaarden die de stad moet bieden wel van belang zijn.
Zowel Maastricht als Rotterdam hebben er veel (zo niet alles) voor over om het feest binnen te halen. Het ligt niet voor de hand dat ze het weggeven op secundaire punten.
Als zowel Rotterdam als Amsterdam gelijkwaardige steden zijn wat betreft alle randvoorwaarden, dan gaat het dus om de zaal.
MECC is een lege doos, daar kun je alles opstellen zoals je het wilt. Maar, het is wel een relatief lage lege doos. En... Wat heeft de geschiedenis van het ESF vooral laten zien de laatste jaren? Een zaal met aan de ene kant een podium en aan de andere kant een greenroom, tribunes aan de zijkanten en staanplaatsen in het midden. Is er een grote kans dat Sietse dat helemaal anders wil doen? Het podium in het midden en het publiek eromheen? Okay, zou kunnen. Kan dat in het MECC? Ja zou kunnen.
Kan dat ook in AHOY. Ja hoor, dat kan daar ook.
Is het dus een voordeel om een lege doos te zijn? Nee, lijkt me niet.
Is het een voordeel om een lage zaal te zijn? Eh.....Als je het jezelf graag moeilijk maakt om mooie wijde en hoge shots te kunnen maken, en graag een laag decor wilt hebben en een kleine led wand, ja.
Is het een voordeel om een hoge zaal te zijn, met meer tribunes? Er kunnen dan in ieder geval meer mensen in. En het wordt een stuk makkelijker om een groot decor en dito ledwand te plaatsen. En wijde en hoge shots zal niet echt problemen opleveren.

Met innovatie en creativiteit kun je misschien in een te lage zal best een en ander voor elkaar krijgen (virtual en augmented reality?) .
Maar in een zaal die je de ruimte geeft, kun je met innovatie en creativiteit zoveel meer.

Wat wil Sietse? Limburg en Maastricht tevreden stellen en al die Nederlanders die het tijd vinden dat de aandacht nu eens een keer niet uitgaat naar een stad in de Randstad?
Of denkt hij internationaler en wil hij Nederland in Europa zo goed en mooi mogelijk op de kaart zetten?
Luistert Sietse naar Richard en zo of naar Sietse en Co?
Ik denk vooral het laatste.
En daarom (en daarbij neem ik ook alle technische informatie van o.a. IkbenJandeBoer die hier al vaker zijn gepasseerd mee) ben ik ervan overtuigd dat hij het enige juiste zal doen en de NPO/NOS/AvroTros en EBU zal adviseren om het festival in Rotterdam/Ahoy plaats te laten vinden.

(Heb ik je weer wat gerustgesteld Greys? Want we moeten nog tot 30 augustus door 😊 )
Mooi geschreven _O_ Het stelt weer wat gerust
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:21:01 #205
163650 Greys
pi_188381392
Aadrianus mooi geschreven. :Y

Maar ik hoefde niet gerustgesteld te worden op zich op dat vlak waar het nu over ging, ik verbaasde me alleen behoorlijk over het feit dat journalisten hun persoonlijke voorkeur zo lijken te laten doorschijnen.
Maar tis niet dat ik het gevoel heb dat Team Sietse daardoor beïnvloed zou worden. ;)

Eerder andersom. Wat ik weleens vermoed heb in de afgelopen weken is dat de omroep wellicht aan wat bij hen bekende ESF-journalisten gevraagd heeft om Maastricht lekker een beetje op te hemelen zodat het echt een spannende strijd is en blijft. En dat Richard dacht 'ja graag'. _O- Nee geen idee of dat zo is he. Maar zou kunnen. En daar zou op zich ook weer niet zo heel veel mis mee zijn. Want het werkt wel, het kan nog alle kanten op en is spannend! *O*

En daarbij ben ik dan wel wat kritisch op Richard met wat ie schrijft (en geen idee of ie meeleest maar andersom zal hij sommigen posts hier vast ook stom vinden) maar heb zeker geen hekel aan hem als persoon. Integendeel, hebben bij Eurovision in Concert nog leuk met hem nagepraat buiten enzo en hebben elkaar op Facebook. Dat staat los. Ook Raatgever vond ik aardig toen ik hem tegenkwam op de persdag. Hebben we zelfs nog tegen hem gezegd: "Op het forum hebben we echt vaak de pest in om je zure stukken als het om ESF gaat maar in het echt nu val je eigenlijk best mee" . Moest ie om lachen en zei 'zeg dat ff dan daar, dat ik wel meeval'. En toen hebben we nog een selfie gemaakt. _O-

[ Bericht 5% gewijzigd door Greys op 10-08-2019 21:30:49 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188381861
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 20:37 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Inderdaad, dan wordt het MECC, want dat kun je vrijwel helemaal zelf invullen.
En hoe denk jij dan dat ze het in zouden willen vullen op een manier die bij het ESF past en die niet mogelijk is in AHOY?
pi_188382509
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 21:21 schreef Greys het volgende:
Ook Raatgever vond ik aardig toen ik hem tegenkwam op de persdag. Hebben we zelfs nog tegen hem gezegd: "Op het forum hebben we echt vaak de pest in om je zure stukken als het om ESF gaat maar in het echt nu val je eigenlijk best mee" . Moest ie om lachen en zei 'zeg dat ff dan daar, dat ik wel meeval'. En toen hebben we nog een selfie gemaakt. _O-
:D en dit vertel je nu pas! Geweldig _O-
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:39:05 #208
163650 Greys
pi_188382518
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:38 schreef Em31 het volgende:

[..]

:D en dit vertel je nu pas! Geweldig _O-
Nee weet zeker dat ik het al eens verteld heb :D Was niet dit jaar maar het jaar ervoor. Zal eens terugzoeken in ons verslag.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:39:38 #209
163650 Greys
pi_188382525
wiwibloggs twitterde op zaterdag 10-08-2019 om 22:10:00 We ran an Instagram Stories poll...and our followers much rather attend #Eurovision 2020 in Rotterdam 🇳🇱 https://t.co/rMLPX7tahl reageer retweet
Afbeelding in tweet van de poll.
Voor degenen zonder twitter: 78 procent Rdam.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188382581
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:39 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee weet zeker dat ik het al eens verteld heb :D Was niet dit jaar maar het jaar ervoor. Zal eens terugzoeken in ons verslag.
Ohh ik dacht dit jaar! :D nu je het zegt, kan me inderdaad iets herinneren, toen jullie op Waylon stonden te wachten zeker
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:44:31 #211
163650 Greys
pi_188382592
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:43 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ohh ik dacht dit jaar! :D nu je het zegt, kan me inderdaad iets herinneren, toen jullie op Waylon stonden te wachten zeker
Ja! :D
Dit jaar kwamen we hem niet tegen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188382612
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 21:45 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

En hoe denk jij dan dat ze het in zouden willen vullen op een manier die bij het ESF past en die niet mogelijk is in AHOY?
Geen idee, daar zijn het innovatieve ideeën voor. Maar Ahoy ligt redelijk vast qua indeling, wat dat betreft kun je juist meer met de lege gymzaal in Maastricht.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:47:09 #213
163650 Greys
pi_188382632
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:45 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Geen idee, daar zijn het innovatieve ideeën voor. Maar Ahoy ligt redelijk vast qua indeling, wat dat betreft kun je juist meer met de lege gymzaal in Maastricht.
Maar qua 'Innovatie' gaat het toch wel verder dan alleen de indeling? ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188382692
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar qua 'Innovatie' gaat het toch wel verder dan alleen de indeling? ;)
Ja. En wat is daar geschikter voor dan een leeg canvas?
pi_188382765
Gewoon een keer het hele podium in het midden, waarom niet :7
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:03:45 #216
163650 Greys
pi_188382853
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:51 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ja. En wat is daar geschikter voor dan een leeg canvas?
Oa een hogere ruimte, plafonds en spanten die gewicht van veel apparatuur kunnen dragen. Etc. :+

Ik snap wel wat je bedoelt maar jij mij ook. Dat weet ik zeker. :P Gezien je eerdere posts.

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:35 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Dat vermoed ik ook, maar de gemiddelde Nederlander zal toch nooit zomaar Maastricht of het MECC noemen als optie? Juist als je je er niet in hebt verdiept is het onbegrijpelijk (en als je dat wel hebt gedaan nog meer).


[ Bericht 15% gewijzigd door Greys op 10-08-2019 23:12:03 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:12:19 #217
163650 Greys
pi_188382940
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:21:50 #218
163650 Greys
pi_188383065
Keek net Stranger Things en daar stond op een hoedje van één van de jongens AHOY.
En na Stranger Things zapte ik naar NPO3 waar nu de Elvis All Star Tribute wordt uitgezonden en zingen ze op dit moment het onderstaande. Is it a sign? O-)

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188383183
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:21 schreef Greys het volgende:
Keek net Stranger Things en daar stond op een hoedje van één van de jongens AHOY.
En na Stranger Things zapte ik naar NPO3 waar nu de Elvis All Star Tribute wordt uitgezonden en zingen ze op dit moment het onderstaande. Is it a sign? O-)

Het moet zo zijn! _O_ *O*
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:40:54 #220
163650 Greys
pi_188383282
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:32 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Het moet zo zijn! _O_ *O*
Kijk, uit Stranger Things s3 _O-

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188383319
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Kijk, uit Stranger Things s3 _O-

[ afbeelding ]
Geweldig! :D

Kan dit gifje ook op Twitter? Of komen we dan te partijdig over?

Al kunnen we ook blijen speuren of we MECC ergens tegenkomen :P
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_188383343
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:45 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Geen idee, daar zijn het innovatieve ideeën voor. Maar Ahoy ligt redelijk vast qua indeling, wat dat betreft kun je juist meer met de lege gymzaal in Maastricht.
Dat is een leeg argument.

Dat een (lage) lege doos veel mogelijkheden biedt, is in dit verband een vage uitlating van Sietse na het eerste bezoek aan het MECC omdat hij toch iets moest zeggen over een zaal waar eigenlijk niet heel veel geweldigs over te zeggen valt. Daar moet je niet (net als de pers) klakkeloos aan blijven hangen, maar het proberen concreet te maken.

Als het gaat om een opstelling voor een concert (en dat is het ESF nou eenmaal) dan zijn er juist niet eindeloos veel variaties mogelijk. Je hebt te maken met publieksopstelling tov het podium en camera’s die daar op een goede manier om heen kunnen staan om het allemaal op te nemen.

Het is niet zoals bijvoorbeeld bij de musical Soldaat van Oranje die een heel erg afwijkend theateropstelling heeft vergeleken bij een gewone theateropstelling en die speciaal voor die voorstelling in die oude hangar (lege doos dus) in Katwijk is ontworpen.

Maar in dit geval zijn de mogelijkheden beperkt: het podium kan op een korte kant van de zaal, in het midden van de zaal of op de lange kant van een zaal.
De eerste twee mogelijkheden kunnen zowel in Ahoy als in MECC.
Alleen als je het podium op een lange kant zou willen doen, dan kan dat in MECC wel, maar niet in Ahoy. Maar dat zou een idiote opstelling zijn, want waar laat je dan het publiek? Dan heb je maar één lange kant over en je kunt in het MECC nauwelijks de hoogte in.

Dus alles bij elkaar opgeteld is het enige voordeel van MECC (dat het een lege doos is) dus eigenlijk helemaal geen voordeel.
Stel daartegenover de voordelen van AHOY. En dan ben je eruit.

Het wordt Rotterdam. Ik zeg dit niet op basis van emoties, maar op basis van feiten, logisch nadenken en me verplaatsen in Sietse en Co en de afwegingen die hij en zij moeten maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aadrianus op 10-08-2019 23:50:57 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:47:55 #223
163650 Greys
pi_188383373
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:43 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Geweldig! :D

Kan dit gifje ook op Twitter? Of komen we dan te partijdig over?

Al kunnen we ook blijen speuren of we MECC ergens tegenkomen :P
Ja dan wordt het op Twitter iets te partijdig. Al hebben we net ook een Andre Rieu tweet gedaan. :D Maar dit houden we hier tot we een MECC verwijzing in een serie hebben gevonden. Succes. :D *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188383400
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja dan wordt het op Twitter iets te partijdig. Al hebben we net ook een Andre Rieu tweet gedaan. :D Maar dit houden we hier tot we een MECC verwijzing in een serie hebben gevonden. Succes. :D *O*
Ik ga mijn ogen open houden! :D
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 augustus 2019 @ 00:09:24 #225
163650 Greys
pi_188383725
Ik vind Rieu gifjes trouwens wel echt leuk. Sorry. Hij heeft een grappig leuk hoofd.



IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zondag 11 augustus 2019 @ 00:14:42 #226
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_188383828
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2019 00:09 schreef Greys het volgende:
Ik vind Rieu gifjes trouwens wel echt leuk. Sorry. Hij heeft een grappig leuk hoofd.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Welke stad het ook wordt, we mogen gaan wennen aan dat grappige hoofd :P
pi_188385861
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:45 schreef Aadrianus het volgende:

Het wordt Rotterdam. Ik zeg dit niet op basis van emoties, maar op basis van feiten, logisch nadenken en me verplaatsen in Sietse en Co en de afwegingen die hij en zij moeten maken.
Ik geef toe dat ik 'n beetje zit te sarren, omdat jouw conclusie bij voorbaat al vaststaat en je dan een heel verhaal houdt wat je in de richting van Rotterdam stuurt (confirmation bias heet dat). En je hebt natuurlijk gelijk, maar rationeel gezien hoort Maastricht niet eens bij de laatste twee, als je ook het Gelredome als optie hebt, dus vandaar dat ik denk dat de commissie er misschien iets in ziet wat wij (en de rest van de wereld) er niet in zien.
pi_188386078
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 08:13 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik geef toe dat ik 'n beetje zit te sarren, omdat jouw conclusie bij voorbaat al vaststaat en je dan een heel verhaal houdt wat je in de richting van Rotterdam stuurt (confirmation bias heet dat). En je hebt natuurlijk gelijk, maar rationeel gezien hoort Maastricht niet eens bij de laatste twee, als je ook het Gelredome als optie hebt, dus vandaar dat ik denk dat de commissie er misschien iets in ziet wat wij (en de rest van de wereld) er niet in zien.
Confermation bias is wel even iets anders.
Het is niet zo dat ik een verhaal houdt dat mij in de richting van Rotterdam stuurt.
Ik ben er van overtuigd dat het Rotterdam wordt en lever daar ook argumenten bij. Dat heet onderbouwing. En dat ik het uitleg op de manier waarop ik het doe, heet opbouw van een verhaal. 😊

Wat Gelredome betreft, dat was als zaal zeker een betere optie dan het MECC, maar dat betekent nog niet dat Arnhem zelf ook een betere optie was dan Maastricht. Om het in het Gelredome te kunnen organiseren en tegelijkertijd Vitesse niet in de wielen te rijden, heeft nogal wat voeten in de aarde. En Gelredome heeft ook niet veel noodzakelijke nevenruimtes meteen beschikbaar. Heel goed mogelijk dat Arnhem te weinig concreet gemaakt heeft hoe ze dit allemaal wilden oplossen en er voor de commissie te weinig zekerheden waren waar ze op konden bouwen.

Wat de commissie er dan toe bewogen heeft om Maastricht te kiezen?
Er was nou eenmaal aangekondigd dat er nog twee steden uit de gegadigden zouden overblijven.
En waarom juist twee? En niet meteen doorstoten naar één?
Omdat geen enkel bid meteen voor de volle honderd procent goed is, en er onderhandeld moet worden om het perfect te krijgen. En als je moet onderhandelen is het altijd prettig om twee partijen tegen elkaar uit te kunnen spelen.
Daarom doet Maastricht nog mee. Tot 30 augustus. En dan houdt het op. Omdat Rotterdam/AHOY de beste onderhandelingspositie heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door Aadrianus op 11-08-2019 09:27:22 ]
pi_188386110
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 00:14 schreef Momo... het volgende:

[..]

Welke stad het ook wordt, we mogen gaan wennen aan dat grappige hoofd :P
Alsjeblieft niet. Rieu heeft bij het ESF niets te zoeken. Dat zijn twee verschillende werelden, met twee verschillende soorten publiek. Als je op het ESF podium een orkest wilt presenteren van wereldfaam, dan is het Metropole Orkest een veel betere optie.
  zondag 11 augustus 2019 @ 09:41:01 #230
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_188386384
:') :D

eurovisionisbae twitterde op zondag 11-08-2019 om 06:02:30 Netherlands when they try to announce Maastricht is hosting Eurovision https://t.co/AQOBU5ls2L reageer retweet
pi_188386632
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 09:41 schreef lashatumbai het volgende:
:') :D

eurovisionisbae twitterde op zondag 11-08-2019 om 06:02:30 Netherlands when they try to announce Maastricht is hosting Eurovision https://t.co/AQOBU5ls2L reageer retweet
_O-
pi_188386645
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 09:07 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet. Rieu heeft bij het ESF niets te zoeken. Dat zijn twee verschillende werelden, met twee verschillende soorten publiek. Als je op het ESF podium een orkest wilt presenteren van wereldfaam, dan is het Metropole Orkest een veel betere optie.
Nog een reden waarom we mogen hopen dat het Maastricht niet wordt, want dan is hij er gewoon bij :+
pi_188386717
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 08:13 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik geef toe dat ik 'n beetje zit te sarren, omdat jouw conclusie bij voorbaat al vaststaat en je dan een heel verhaal houdt wat je in de richting van Rotterdam stuurt (confirmation bias heet dat). En je hebt natuurlijk gelijk, maar rationeel gezien hoort Maastricht niet eens bij de laatste twee, als je ook het Gelredome als optie hebt, dus vandaar dat ik denk dat de commissie er misschien iets in ziet wat wij (en de rest van de wereld) er niet in zien.
Ze willen het gewoon spannend houden till the end door te doen alsof Maastricht nog meedoet.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 augustus 2019 @ 10:08:48 #234
163650 Greys
pi_188386753
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 09:07 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet. Rieu heeft bij het ESF niets te zoeken. Dat zijn twee verschillende werelden, met twee verschillende soorten publiek. Als je op het ESF podium een orkest wilt presenteren van wereldfaam, dan is het Metropole Orkest een veel betere optie.
Het lijkt mij persoonlijk bijvoorbeeld best wel leuk als Rieu op een middag of avond op het plein van Eurovision Village met het orkest een optreden geeft met Eurovisiesongs door de jaren heen, gebracht en gespeeld op z'n eigen manier. Als één van de rand-evenementen. Ik zou er dan zeker heen gaan. :P Ook in Rotterdam.

En ik zou het serieus zelfs niet 'erg' vinden als hij één van de shows opent. Als ode aan het ESF van vroeger met orkest. En dat ze dan het laten overgaan in modernere dingen en DJ's enzo. En ja dat kan zeker ook met het Metropole maar als Maastricht de organiserende stad wordt zou het tof zijn als ze voor Rieu kiezen imho en als het Rotterdam wordt dan als knipoog en/of bedankje aan Maastricht voor de goede en sportieve stedenstrijd ook Rieu iets laten doen.

Het hóeft zeker niet, maar het zou best leuk kunnen zijn. ;)

Rieu met Waterloo:



[ Bericht 5% gewijzigd door Greys op 11-08-2019 10:33:44 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188387140
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 10:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Het lijkt mij persoonlijk bijvoorbeeld best wel leuk als Rieu op een middag of avond op het plein van Eurovision Village met het orkest een optreden geeft met Eurovisiesongs door de jaren heen, gebracht en gespeeld op z'n eigen manier. Als één van de rand-evenementen. Ik zou er dan zeker heen gaan. :P Ook in Rotterdam.

En ik zou het serieus zelfs niet 'erg' vinden als hij één van de shows opent. Als ode aan het ESF van vroeger met orkest. En dat ze dan het laten overgaan in modernere dingen en DJ's enzo. En ja dat kan zeker ook met het Metropole maar als Maastricht de organiserende stad wordt zou het tof zijn als ze voor Rieu kiezen imho en als het Rotterdam wordt dan als knipoog en/of bedankje aan Maastricht voor de goede en sportieve stedenstrijd ook Rieu iets laten doen.

Het hóeft zeker niet, maar het zou best leuk kunnen zijn. ;)

Rieu Waterloo:

Ik vind dat ook leuk!
Esf gaat toch ook om diversity?
Meteen een troostprijs voor Maastricht = win/win *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 augustus 2019 @ 10:37:23 #236
163650 Greys
pi_188387179
En/of dat ie het Te Deum speelt, de openingstune van Eurovisie. Hoor dan hoe gaaf dat klinkt.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188387764
quote:
14s.gif Op zondag 11 augustus 2019 10:37 schreef Greys het volgende:
En/of dat ie het Te Deum speelt, de openingstune van Eurovisie. Hoor dan hoe gaaf dat klinkt.

Oh ja gewéldig dit *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  zondag 11 augustus 2019 @ 11:37:36 #238
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_188387974
quote:
14s.gif Op zondag 11 augustus 2019 10:37 schreef Greys het volgende:
En/of dat ie het Te Deum speelt, de openingstune van Eurovisie. Hoor dan hoe gaaf dat klinkt.

Ik barst zojuist in tranen van geluk uit. Dat we zoiets straks zouden mogen horen bij het begin van de show, ein-de-lijk in ons land, echt, tranen met tuiten hier.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_188388084
quote:
14s.gif Op zondag 11 augustus 2019 10:37 schreef Greys het volgende:
En/of dat ie het Te Deum speelt, de openingstune van Eurovisie. Hoor dan hoe gaaf dat klinkt.

Sorry, maar ik trek dat hoge music for the millions gehalte van Rieu niet. En die man doet al genoeg om zichzelf te promoten, daar hoeft het ESF niet aan mee te werken. Hij mag dan overal ter wereld volle zalen trekken, muzikaal is het niet wereldschokkend wat die man doet. Het is ook niet representatief voor wat Nederland op muzikaal gebied voorstelt. We hebben met het Concertgebouw orkest een van de allerbeste orkesten ter wereld in huis, dat speelt Rieu lachend de zaal uit als het moet. Maar ook dat vind ik niet echt op het ESF thuishoren.
Hij mag voor mij gerust op een plein in Maastricht wat ESF deuntjes spelen hoor, maar laten we het daar vooral bij houden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 11 augustus 2019 @ 11:49:52 #240
39237 crew  H_T
2733
pi_188388141
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 11:45 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Sorry, maar ik trek dat hoge music for the millions gehalte van Rieu niet. En die man doet al genoeg om zichzelf te promoten, daar hoeft het ESF niet aan mee te werken. Hij mag dan overal ter wereld volle zalen trekken, muzikaal is het niet wereldschokkend wat die man doet. Het is ook niet representatief voor wat Nederland op muzikaal gebied voorstelt. We hebben met het Concertgebouw orkest een van de allerbeste orkesten ter wereld in huis, dat speelt Rieu lachend de zaal uit als het moet. Maar ook dat vind ik niet echt op het ESF thuishoren.
Hij mag voor mij gerust op een plein in Maastricht wat ESF deuntjes spelen hoor, maar laten we het daar vooral bij houden.
Hij hoeft wat mij betreft ook niet front and center, maar we hebben ook nog een pauzeact nodig ;) Ik denk dat we met Rieu wat memorabelers neer kunnen zetten dan de switch song van dit jaar of de act van het jaar ervoor :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_188388151
quote:
14s.gif Op zondag 11 augustus 2019 10:37 schreef Greys het volgende:
En/of dat ie het Te Deum speelt, de openingstune van Eurovisie. Hoor dan hoe gaaf dat klinkt.

Dit is dus waarom we moeten wachten tot 30 augustus, hij moet hier nog een betere versie van opnemen.
pi_188388198
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 11:49 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Hij hoeft wat mij betreft ook niet front and center, maar we hebben ook nog een pauzeact nodig ;) Ik denk dat we met Rieu wat memorabelers neer kunnen zetten dan de switch song van dit jaar of de act van het jaar ervoor :)
Dan veel liever het Metropole Orkest hoor :@ Ook in combinatie met Duncan bijv. en/of dj's

  zondag 11 augustus 2019 @ 12:07:43 #243
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188388324
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 11:45 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Sorry, maar ik trek dat hoge music for the millions gehalte van Rieu niet. En die man doet al genoeg om zichzelf te promoten, daar hoeft het ESF niet aan mee te werken. Hij mag dan overal ter wereld volle zalen trekken, muzikaal is het niet wereldschokkend wat die man doet. Het is ook niet representatief voor wat Nederland op muzikaal gebied voorstelt. We hebben met het Concertgebouw orkest een van de allerbeste orkesten ter wereld in huis, dat speelt Rieu lachend de zaal uit als het moet. Maar ook dat vind ik niet echt op het ESF thuishoren.
Hij mag voor mij gerust op een plein in Maastricht wat ESF deuntjes spelen hoor, maar laten we het daar vooral bij houden.
Helemaal mee eens. De hele steun van Rieu aan Maastricht zal ook grotendeels zijn omdat-ie denkt dan zelf lekker in de schijnwerpers te mogen staan. Vind hem ook totaal niet representatief voor Nederland. Wel voor Limburg en Maastricht, maar daar is sowieso de hele bid van Maastricht op gebaseerd. Het Calimero-effect van een provinciestadje.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 augustus 2019 @ 12:09:49 #244
163650 Greys
pi_188388347
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 11:45 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Sorry, maar ik trek dat hoge music for the millions gehalte van Rieu niet. En die man doet al genoeg om zichzelf te promoten, daar hoeft het ESF niet aan mee te werken. Hij mag dan overal ter wereld volle zalen trekken, muzikaal is het niet wereldschokkend wat die man doet. Het is ook niet representatief voor wat Nederland op muzikaal gebied voorstelt. We hebben met het Concertgebouw orkest een van de allerbeste orkesten ter wereld in huis, dat speelt Rieu lachend de zaal uit als het moet. Maar ook dat vind ik niet echt op het ESF thuishoren.
Hij mag voor mij gerust op een plein in Maastricht wat ESF deuntjes spelen hoor, maar laten we het daar vooral bij houden.
Mocht ie een concert verzorgen op Eurovision Village Rotterdam ( ;) ) dan ga ik daar lekker meezingen en met m'n armen wapperen en dan ga jij gewoon even ergens lunchen of eten ofzo. :+

Ieder z'n ding toch?
Ik ben nog nooit naar Rieu geweest maar het lijkt me zeker geen ramp om hem ESF songs te horen spelen. Er is op dat plein een hele WEEK te vullen aan feestelijkheden en randprogramma. Er zullen altijd dingen bij zitten die iemand persoonlijk wat minder tof of goed vindt, niet iedereen houdt van hetzelfde. Dus we moeten sowieso de wens laten varen dat ALLES honderd procent wordt zoals wij het willen, anders wordt het een teleurstelling. En lekker meegaan in alle feestelijkheden. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 augustus 2019 @ 12:15:02 #245
163650 Greys
pi_188388397
Duurt wel lang nog tot 30 augustus. :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188388432
quote:
15s.gif Op zondag 11 augustus 2019 12:07 schreef Faux. het volgende:

[..]

Het Calimero-effect van een provinciestadje.
  † In Memoriam † zondag 11 augustus 2019 @ 12:46:57 #247
368283 ato
pi_188388847
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 12:15 schreef Greys het volgende:
Duurt wel lang nog tot 30 augustus. :{
Ach joh nog een paar weken, daarna gaan wij September in en horen wij meer ESF nieuwtjes. *O*
Life can be a bitch, so like it..
  ESF Reporter zondag 11 augustus 2019 @ 13:41:58 #248
87554 Cee
Welluk?
pi_188389722
quote:
14s.gif Op zondag 11 augustus 2019 10:37 schreef Greys het volgende:
En/of dat ie het Te Deum speelt, de openingstune van Eurovisie. Hoor dan hoe gaaf dat klinkt.

Dat lijkt me zo ongelofelijk gaaf dat het me niet eens zou verbazen als het Maastricht wordt puur omdat Rieu het anders in Rotterdam niet wil doen.
Idem dat ESF Rieu-concert.

Totaal niks met vernieuwing te maken en zo maar soît, nu wil ik dit hè. :D
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 augustus 2019 @ 14:10:54 #249
163650 Greys
pi_188390286
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:41 schreef Cee het volgende:

[..]

Dat lijkt me zo ongelofelijk gaaf dat het me niet eens zou verbazen als het Maastricht wordt puur omdat Rieu het anders in Rotterdam niet wil doen.
Idem dat ESF Rieu-concert.

Totaal niks met vernieuwing te maken en zo maar soît, nu wil ik dit hè. :D
Erg he... Ik wil zó zó zó graag dat het Rotterdam wordt, maar stel dat het toch Maastricht wordt dan maken twee dingen dat voor mij toch enigszins goed:

- dat ubertoffe hotel dat we daar in optie hebben (ook al is het maar drie dagen want anders te duur _O- )

- Rieu die het Te Deum live speelt en misschien een ESF concert geeft

En ik heb niet eens wat met Rieu verder..

Ik heb een ruggengraat als een vloeipapiertje dus dan jank ik heus wel even als het Maastricht wordt omdat AHOY toch echt (veel) beter voor de show en omdat wij dan geen twee weken verslag kunnen doen ivm hotel en veel te hoge kosten in Maastricht , maar dan in mei heb ik het heus wel weer naar m'n zin. *O*

Maar toch liever Rotterdam ipv venue en dan komt Rieu maar lekker op het plein bij de Erasmus ESF-nummers spelen en dan jagen wij die beelden wel de hele wereld over via Twitter. :7 Want als het Rotterdam wordt kunnen we veel vaker verslag doen en dus ook vanaf Eurovision Village.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 augustus 2019 @ 14:16:20 #250
163650 Greys
pi_188390379
Opvallend: De Belgen stemden in de poll van ESC België Twitter toch (heel) ruim voor Rotterdam, ondanks verder weg.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 11 augustus 2019 @ 14:20:46 #251
39237 crew  H_T
2733
pi_188390438
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 14:16 schreef Greys het volgende:
Opvallend: De Belgen stemden in de poll van ESC België Twitter toch (heel) ruim voor Rotterdam, ondanks verder weg.
Niet voor alle Belgen is Rotterdam verder weg :) Vanaf Antwerpen ben je eerder in Rotterdam dan in Maastricht. Vanaf Gent maakt het weinig uit, Brussel is met de auto 20 minuten dichterbij Maastricht dan Rotterdam
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 augustus 2019 @ 14:21:23 #252
163650 Greys
pi_188390452
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 14:20 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Niet voor alle Belgen is Rotterdam verder weg :) Vanaf Antwerpen ben je eerder in Rotterdam dan in Maastricht. Vanaf Gent maakt het weinig uit, Brussel is met de auto 20 minuten dichterbij Maastricht dan Rotterdam
Oh ja.. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 augustus 2019 @ 14:42:26 #253
163650 Greys
pi_188390763
*O* w/ *O* w/ *O* w/ *O*

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188392815
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 11:45 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Sorry, maar ik trek dat hoge music for the millions gehalte van Rieu niet. En die man doet al genoeg om zichzelf te promoten, daar hoeft het ESF niet aan mee te werken. Hij mag dan overal ter wereld volle zalen trekken, muzikaal is het niet wereldschokkend wat die man doet. Het is ook niet representatief voor wat Nederland op muzikaal gebied voorstelt. We hebben met het Concertgebouw orkest een van de allerbeste orkesten ter wereld in huis, dat speelt Rieu lachend de zaal uit als het moet. Maar ook dat vind ik niet echt op het ESF thuishoren.
Hij mag voor mij gerust op een plein in Maastricht wat ESF deuntjes spelen hoor, maar laten we het daar vooral bij houden.
Helemaal eens, ik word ook absoluut niet enthousiast van Rieu.
Koel en donker bewaren
pi_188393897
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 11:45 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Sorry, maar ik trek dat hoge music for the millions gehalte van Rieu niet. En die man doet al genoeg om zichzelf te promoten, daar hoeft het ESF niet aan mee te werken. Hij mag dan overal ter wereld volle zalen trekken, muzikaal is het niet wereldschokkend wat die man doet. Het is ook niet representatief voor wat Nederland op muzikaal gebied voorstelt. We hebben met het Concertgebouw orkest een van de allerbeste orkesten ter wereld in huis, dat speelt Rieu lachend de zaal uit als het moet. Maar ook dat vind ik niet echt op het ESF thuishoren.
Hij mag voor mij gerust op een plein in Maastricht wat ESF deuntjes spelen hoor, maar laten we het daar vooral bij houden.
De man pretendeert toch ook helemaal niet dat hij beter is dan het Concertgebouworkest? En op het songfestival hoor je natuurlijk ook niet kwalitatief de beste popmuziek, dus als kwaliteit het argument is... Ik vind hem alleen qua stijl niet passen, het Metropole-orkest is gespecialiseerd in pop en jazz dus zou een logischer keuze zijn (en die zijn kwalitatief wél top).
pi_188395967
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 18:06 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

De man pretendeert toch ook helemaal niet dat hij beter is dan het Concertgebouworkest? En op het songfestival hoor je natuurlijk ook niet kwalitatief de beste popmuziek, dus als kwaliteit het argument is... Ik vind hem alleen qua stijl niet passen, het Metropole-orkest is gespecialiseerd in pop en jazz dus zou een logischer keuze zijn (en die zijn kwalitatief wél top).
Ik vind het Concertgebouworkest daar ook niet thuishoren, omdat het qua stijl niet matcht met het ESF. Metropole orkest past daar inderdaad veel beter, bovendien heeft dat vroeger ook nog bij het ESF gespeeld.
pi_188410554
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2019 14:42 schreef Greys het volgende:
*O* w/ *O* w/ *O* w/ *O*

[ afbeelding ]
#duurtlang
pi_188410588
quote:
10s.gif Op maandag 12 augustus 2019 18:37 schreef iBenny het volgende:

[..]

#duurtlang
Ja :{w
pi_188416507
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 11:45 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Sorry, maar ik trek dat hoge music for the millions gehalte van Rieu niet. En die man doet al genoeg om zichzelf te promoten, daar hoeft het ESF niet aan mee te werken. Hij mag dan overal ter wereld volle zalen trekken, muzikaal is het niet wereldschokkend wat die man doet.
*proest* en jij schrijft dit in een songfestival topic? Een festival waar de optredens nauwelijks 'muziek' te noemen is?! _O-
Alpha kenny one
  Moderator maandag 12 augustus 2019 @ 23:49:05 #260
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_188416662
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 23:41 schreef falling_away het volgende:

[..]

*proest* en jij schrijft dit in een songfestival topic? Een festival waar de optredens nauwelijks 'muziek' te noemen is?! _O-
Hé wat flauw.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator maandag 12 augustus 2019 @ 23:54:13 #261
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_188416774
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 23:41 schreef falling_away het volgende:

[..]

*proest* en jij schrijft dit in een songfestival topic? Een festival waar de optredens nauwelijks 'muziek' te noemen is?! _O-
En dit post jij een songfestival topic? ;)
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:19:40 #262
2681 Dave
Aardig op drave
pi_188418836
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 23:41 schreef falling_away het volgende:

[..]

*proest* en jij schrijft dit in een songfestival topic? Een festival waar de optredens nauwelijks 'muziek' te noemen is?! _O-
Je valt een beetje weg.
:o)
pi_188420306
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 23:41 schreef falling_away het volgende:

[..]

*proest* en jij schrijft dit in een songfestival topic? Een festival waar de optredens nauwelijks 'muziek' te noemen is?! _O-
Waarom wil je dan zo graag dat het songfestival naar Maastricht komt?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:45:29 #264
163650 Greys
pi_188420787
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 11:11 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Waarom wil je dan zo graag dat het songfestival naar Maastricht komt?
Dat valt volgens mij nou ook wel weer mee:

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 18:22 schreef falling_away het volgende:

[..]

De Ahoy is inderdaad op het eerste oog indrukwekkender, en vooral de hoogte is belangrijk.
Jongens zullen we met z'n allen (ik ook) proberen dingen een beetje los van elkaar te zien? Ook in deze spannende tijden? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 13-08-2019 12:00:00 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188421535
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 11:45 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat valt volgens mij nou ook wel weer mee:
[..]

Jongens zullen we met z'n allen (ik ook) proberen dingen een beetje los van elkaar te zien? Ook in deze spannende tijden? :P
Ik ken deze falling_away alleen van de pleidooien voor Maastricht die hij/zij hier houdt, dus vandaar dat het me verbaast dat hij blijkbaar helemaal niet van het songfestival houdt.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:52:50 #266
163650 Greys
pi_188421719
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 12:36 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik ken deze falling_away alleen van de pleidooien voor Maastricht die hij/zij hier houdt, dus vandaar dat het me verbaast dat hij blijkbaar helemaal niet van het songfestival houdt.
Je kunt ook van het Songfestival houden zonder alle inzendingen muzikale hoogstaande parels te vinden. Ik hou zelf bv echt met heel m'n hart van het Songfestival maar het merendeel van de inzendingen vind ik vaak ook 'meh'. Gelukkig zijn er altijd een paar uitzonderingen. En de hele show eromheen is tof, ongeacht deelnemers.

Net zoals iemand Rieu 'muzikaal niet wereldschokkend' mag vinden zoals hierboven ergens kan iemand dat ook van het niveau van de gemiddelde ESF-inzending vinden.

En de pleidooien voor Maastricht van falling vallen echt erg mee. Zie ook quote hierboven. Het waren voornamelijk gegevens zoals geen pilaren in een bepaalde hal etc. Er stond nergens achter dat het dan daarom die hal móet worden, dat lezen mensen er helemaal zelf in..

De pleidooien voor Rotterdam zijn hier ook niet van de lucht dus zelfs áls falling hier enorm voor Maastricht zat te pleiten, net zo welkom. ;)

En misschien houdt falling idd niet van het Songfestival en kwam ie alleen even verslag doen en foto's laten zien van het werkbezoek aan Maastricht waar hij op dat moment was en vindt ie het gewoon interessant om mee te praten qua locaties. Geen idee. Allemaal prima.

[ Bericht 7% gewijzigd door Greys op 13-08-2019 13:00:31 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188421813
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 12:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Je kunt ook van het Songfestival houden zonder alle inzendingen muzikale hoogstaande parels te vinden. Ik hou zelf bv echt met heel m'n hart van het Songfestival maar het merendeel van de inzendingen vind ik vaak ook 'meh'. Gelukkig zijn er altijd een paar uitzonderingen. En de hele show eromheen is tof, ongeacht deelnemers.

Net zoals iemand Rieu 'muzikaal niet wereldschokkend' mag vinden zoals hierboven ergens kan iemand dat ook van het niveau van de gemiddelde ESF-inzending vinden.

En de pleidooien voor Maastricht van falling vallen echt erg mee. Zie ook quote hierboven. Het waren voornamelijk gegevens zoals geen pilaren in een bepaalde hal etc. Er stond nergens achter dat het dan daarom die hal móet worden, dat lezen mensen er helemaal zelf in..

De pleidooien voor Rotterdam zijn hier ook niet van de lucht dus zelfs áls falling hier enorm voor Maastricht zat te pleiten, net zo welkom. :)
Ik kan me toch wel wat felle anti-Rotterdam-posts van deze falling_away herinneren :) Ik denk dat het een trotse Limburger is die vooral hoopt dat er een groot internationaal evenement naar zijn provincie komt. Ook gezien de gevoeligheid over lokale held André Rieu. Als ik er naast zit, prima :)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:12:07 #268
163650 Greys
pi_188422005
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 12:59 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik kan me toch wel wat felle anti-Rotterdam-posts van deze falling_away herinneren :) Ik denk dat het een trotse Limburger is die vooral hoopt dat er een groot internationaal evenement naar zijn provincie komt. Ook gezien de gevoeligheid over lokale held André Rieu. Als ik er naast zit, prima :)
Als 'ie hoopt dat het daar komt 'omdat trotse Limburger' is dat ook niet gek of raar natuurlijk. ;) Dat is er andersom namelijk ook. Maar ik vond hem juist wel eerlijk, zie ook deze:

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 21:47 schreef falling_away het volgende:

[..]

tsja ik moet bekennen, het Ahoy is beter geschikt voor dit evenement.. heb gewoon te veel negatieve emoties met Rotterdam als stad om dat toe te geven :P
Dat mag. :P Ik vind het fair iig. Ieder z'n voorkeur. En als je dan toch hardop zegt (twee keer) dat Ahoy meer geschikt is vind ik dat wel tof juist.

Ik heb het zelf andersom. Ik vind Maastricht een enige stad en ik hou van dat gezellige getrut (positief bedoeld) en meelallen en inhaken bij Rieu lijkt me ook wel een keer lachen en gezellig. Maar niet tijdens het ESF en hun zaal vind ik niet geschikt.

Ik vind het juist machtig mooi als trotse Rotterdammers en trotse Maastrichters/Limburgers komen pleiten. Zolang het fair gaat en zonder persoonlijk te worden. Lukt tot nu toe gelukkig vrij aardig hier ondanks alle verschillende wensen en de spanning en de emoooooosies. :+ *O* En als er een keer een sneertje hier en daar is moeten we maar af en toe onze schouders over ophalen want dat gebeurt alle kanten op weleens.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188423226
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 13:12 schreef Greys het volgende:

Ik vind het juist machtig mooi als trotse Rotterdammers en trotse Maastrichters/Limburgers komen pleiten. Zolang het fair gaat en zonder persoonlijk te worden. Lukt tot nu toe gelukkig vrij aardig hier ondanks alle verschillende wensen en de spanning en de emoooooosies. :+ *O* En als er een keer een sneertje hier en daar is moeten we maar af en toe onze schouders over ophalen want dat gebeurt alle kanten op weleens.
Die spanning en emoooosies voel ik niet zo, ik heb wel een voorkeur voor Rotterdam maar als het Maastricht wordt wens ik ze veel succes. Ik constateer slechts dat de meest fanatieke Maastricht-supporter blijkbaar geen songfestivalfan is, dat is toch opmerkelijk? Verder blijft de lieve vrede gewoon bestaan.
pi_188423461
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 14:37 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Die spanning en emoooosies voel ik niet zo, ik heb wel een voorkeur voor Rotterdam maar als het Maastricht wordt wens ik ze veel succes. Ik constateer slechts dat de meest fanatieke Maastricht-supporter blijkbaar geen songfestivalfan is, dat is toch opmerkelijk? Verder blijft de lieve vrede gewoon bestaan.
Haha ja is het ook. Niemand zou het songfestival hier zo beschrijven en als iemand dat in de media doet springen we er ook altijd bovenop :P
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:53:55 #271
163650 Greys
pi_188423525
De meest fanatieke Maastrichtsupporter is falling toch écht niet hier hoor. :D Maar soit.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:44:48 #272
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_188426075
Vanavond een item van Aran met Albert Verlinde bij Boulevard. Benieuwd oftewel ESF nog ter sprake komt omdat Albert nu verbonden is aan t MECC
Just do it »
pi_188434176
Heb even wat research gedaan bij de uitzendschema’s van de NPO. Opvallend is dat op 30 augustus om 11.58 uur en om 19.58 uur (dus na het sterblok) de letters ‘EU’ staan en ook nog eens dik gedrukt...

https://www.ster.nl/media(...)d-op-12-augustus.pdf

Toevallig niet?... ;) :P
leven zoals het leven is
  Moderator dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:06:17 #274
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_188434206
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 23:05 schreef Jason22 het volgende:
Heb even wat research gedaan bij de uitzendschema’s van de NPO. Opvallend is dat op 30 augustus om 11.58 uur en om 19.58 uur (dus na het sterblok) de letters ‘EU’ staan en ook nog eens dik gedrukt...

https://www.ster.nl/media(...)d-op-12-augustus.pdf

Toevallig niet?... ;) :P
:B
pi_188435435
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 23:05 schreef Jason22 het volgende:
Heb even wat research gedaan bij de uitzendschema’s van de NPO. Opvallend is dat op 30 augustus om 11.58 uur en om 19.58 uur (dus na het sterblok) de letters ‘EU’ staan en ook nog eens dik gedrukt...

https://www.ster.nl/media(...)d-op-12-augustus.pdf

Toevallig niet?... ;) :P
Het wordt dus de geboorteplaats van de EU

Of live bekendmaking vanaf de EUromast
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 augustus 2019 @ 00:38:20 #276
163650 Greys
pi_188436099
Ja de EU verkiezingen zijn al geweest. :+

Maar zijn dat niet allejezus dure minuten voor het bekendmaken van de stad voor het Songfestival? En als je het bekendmaakt om twee voor twaalf, waarom dan nog eens om twee voor acht in de avond? :@ Dan staat het toch al acht uren op internet en in alle kranten? :P Het lijkt een beetje onlogisch ergens..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 14 augustus 2019 @ 00:46:59 #277
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_188436198
Als het bekend wordt gemaakt klinkt Maastricht logischer als EU tv blok
  woensdag 14 augustus 2019 @ 00:47:46 #278
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_188436205
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:38 schreef Greys het volgende:
Ja de EU verkiezingen zijn al geweest. :+

Maar zijn dat niet allejezus dure minuten voor het bekendmaken van de stad voor het Songfestival? En als je het bekendmaakt om twee voor twaalf, waarom dan nog eens om twee voor acht in de avond? :@ Dan staat het toch al acht uren op internet en in alle kranten? :P Het lijkt een beetje onlogisch ergens..
Om 12 uur een stukje met een paar hints, zodat kijkers lekker kunnen speculeren wat het geworden is en dan om acht uur de grote bekendmaking.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 14 augustus 2019 @ 00:48:04 #279
39237 crew  H_T
2733
pi_188436210
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 23:56 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Het wordt dus de geboorteplaats van de EU

Of live bekendmaking vanaf de EUromast
Erasmus Universiteit :Y

Morgen denk ik er beter over na
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator woensdag 14 augustus 2019 @ 00:48:41 #280
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_188436216
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:47 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Om 12 uur een stukje met een paar hints, zodat kijkers lekker kunnen speculeren wat het geworden is en dan om acht uur de grote bekendmaking.
Dat zou gekkigheid worden hier. Zou Sietse zo'n dramaqueen zijn :P
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 augustus 2019 @ 00:48:43 #281
163650 Greys
pi_188436218
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:46 schreef Momo... het volgende:
Als het bekend wordt gemaakt klinkt Maastricht logischer als EU tv blok
Ja.. ;( :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 augustus 2019 @ 00:48:51 #282
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_188436219
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:46 schreef Momo... het volgende:
Als het bekend wordt gemaakt klinkt Maastricht logischer als EU tv blok
Ik denk dat EU gewoon makkelijker in te schrijven is dan EUrovisie.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 00:50:05 #283
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_188436230
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:48 schreef Momo... het volgende:

[..]

Dat zou gekkigheid worden hier. Zou Sietse zo'n dramaqueen zijn :P
Ik zie zoiets voor me als het Waylon filmpje.
En ja, ik zie Sietse daar zeker in meegaan. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator woensdag 14 augustus 2019 @ 00:50:42 #284
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_188436232
We gaan onszelf opvreten vlak voor 12 de 30ste en dan is het een muf EU spotje :+
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 augustus 2019 @ 00:51:00 #285
163650 Greys
pi_188436236
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:48 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik denk dat EU gewoon makkelijker in te schrijven is dan EUrovisie.
Maar STUDIO SPORT EREDIVISIE OP VRIJDAG schrijven ze wel voluit. Dan had EUROVISIE ook wel gelukt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 augustus 2019 @ 00:51:58 #286
163650 Greys
pi_188436242
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:50 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik zie zoiets voor me als het Waylon filmpje.
En ja, ik zie Sietse daar zeker in meegaan. :P
Ik ook, maar welke hint kan je geven zonder dat ze het al weten bij die eerste? :D Viool? Vlaai? Lee Towers?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 augustus 2019 @ 00:52:03 #287
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_188436244
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar STUDIO SPORT EREDIVISIE OP VRIJDAG schrijven ze wel voluit. Dan had EUROVISIE ook wel gelukt.
Toch denk ik dat Roger gelijk heeft.

Om 11:58: "Kijk vanavond om 19:58 naar de grote aankondiging over het ESF!"

Om 19:58: Totale chaos in dit topic.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 14 augustus 2019 @ 00:53:07 #288
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_188436250
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar STUDIO SPORT EREDIVISIE OP VRIJDAG schrijven ze wel voluit. Dan had EUROVISIE ook wel gelukt.
STUDIO SPORT EREDIVISIE OP VRIJDAG gebeurt ook vaker dan de bekendmaking van welke Nederlandse stad het songfestival mag houden, dus waarschijnlijk hebben ze daar gewoon een snelknopje voor. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_188436256
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:38 schreef Greys het volgende:
Ja de EU verkiezingen zijn al geweest. :+

Maar zijn dat niet allejezus dure minuten voor het bekendmaken van de stad voor het Songfestival? En als je het bekendmaakt om twee voor twaalf, waarom dan nog eens om twee voor acht in de avond? :@ Dan staat het toch al acht uren op internet en in alle kranten? :P Het lijkt een beetje onlogisch ergens..
Het is niet zo vaak in Nederland he? Dan kan ik me wel voorstellen dat het nieuws het zo groots aanpakt.

quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:38 schreef Greys het volgende:
En als je het bekendmaakt om twee voor twaalf
Misschien wordt Astrid Joosten dan bekend gemaakt als presentatrice :+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  woensdag 14 augustus 2019 @ 00:53:54 #290
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_188436263
Zit me wel af te vragen waar die twee sterretjes voor staan, want dat komt vaker terug, vooral bij live dingen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_188436266
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Erasmus Universiteit :Y

Morgen denk ik er beter over na
Dit vind ik al een mooie _O_
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  woensdag 14 augustus 2019 @ 00:54:58 #292
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_188436278
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik ook, maar welke hint kan je geven zonder dat ze het al weten bij die eerste? :D Viool? Vlaai? Lee Towers?
Nee, dat niet natuurlijk. Maar met wat vage beelden en een straatnaambordje van een willekeurige zeeheldenstraat kan je dingen best vaag genoeg houden.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_188436281
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik ook, maar welke hint kan je geven zonder dat ze het al weten bij die eerste? :D Viool? Vlaai? Lee Towers?
GOEIEMORGEN!

Dat kennen ze in Meestrech zelfs 8-)

Maar alleen Rotjeknorrerts weten dat er "zonneschijn" achter hoort
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  woensdag 14 augustus 2019 @ 00:55:41 #294
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_188436284
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:53 schreef Strani het volgende:
Zit me wel af te vragen waar die twee sterretjes voor staan, want dat komt vaker terug, vooral bij live dingen.
Misschien dat ze het dan live doen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_188436288
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:50 schreef Momo... het volgende:
We gaan onszelf opvreten vlak voor 12 de 30ste en dan is het een muf EU spotje :+
Ik verheug me nu al zo op die bekendmaking.

Heerlijk om weer zo'n knoop-in-je-navel gevoel te krijgen terwijl je normaal gesproken PED had O+ *O* *O*
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  woensdag 14 augustus 2019 @ 00:57:42 #296
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_188436307
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:55 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Misschien dat ze het dan live doen.
Ja, inderdaad.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 augustus 2019 @ 00:58:56 #297
163650 Greys
pi_188436316
Ik snap het schema ook niet helemaal. Wat komt er op de andere netten na het journaal in de avond? Toch niet alleen Muziekfeest? Of kijk ik nou verkeerd? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 14 augustus 2019 @ 00:59:09 #298
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_188436317
Ik weet het al, om 12uur zien we de Duncan filmpjes in Rotterdam en Maastricht
  woensdag 14 augustus 2019 @ 01:00:20 #299
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_188436326
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:59 schreef Momo... het volgende:
Ik weet het al, om 12uur zien we de Duncan filmpjes in Rotterdam en Maastricht
Mja.. toch wel een rare tijd als iedereen op school of werk zit.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 14 augustus 2019 @ 01:00:45 #300
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_188436333
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:58 schreef Greys het volgende:
Ik snap het schema ook niet helemaal. Wat komt er op de andere netten na het journaal in de avond? Toch niet alleen Muziekfeest? Of kijk ik nou verkeerd? :@
Dit is alleen het NPO1 rooster.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 augustus 2019 @ 01:01:15 #301
163650 Greys
pi_188436341
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 00:53 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Het is niet zo vaak in Nederland he? Dan kan ik me wel voorstellen dat het nieuws het zo groots aanpakt.
Ja maar dan zou ik één keer een spotje en één keer later op de dag in een langer live programma of talkshow logischer vinden ipv twee minuten. Je wilt er dan toch met Team Sietse op tv over verder praten? *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')