Ik onderhandelde vanochtend met mijn zoon of we eerst gingen fietsen of eerst boodschappen deden. Hij kreeg zijn zin. Waar ik achteraf blij om was want toen zaten we ten tijde van de hoosbui in de auto en niet op de fietsquote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:33 schreef Isabeau het volgende:
Ogenschijnlijk uit het niets komt er een zwembad aan water de lucht uit vallen.Lekker als je net aan het fietsen of wandelen bent. Buiten liep een mevrouw haar twee honden uit te laten en die honden waren het er niet mee eens
Wat zou er mis zijn met hobby kippen?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:candaasje Wat vind je eigenlijk van mensen die hobykippen hebben?
Ik vind het ook zo'n bijzondere keuze om dierenarts te willen worden als je overal zo veel leed ziet. Dat lijkt me heel lastig. Je gaat dus juist je geld verdienen met dat waar je tegen bent, namelijk dierlijk eigendom. Ik vind het allemaal wel heel fascinerend eigenlijk
Wat begrijp je niet aan haar opmerking dat ze op straat mensen wil overtuigen? Dat staat mij tegen.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:43 schreef Clubsoda het volgende:
Maar wat vinden jullie dan zo bezwarend aan de manier waarop Candaasje zich in dit topic over het onderwerp opstelt, z en golfer bijvoorbeeld? Ik lees namelijk nergens een 'jullie moeten iets anders doen, jullie doen het fout, als je niet ook veganist wordt ben je een sukkel' etc. Juist niet. Ze geeft haar visie maar net zo goed de ruimte om het er niet mee eens te zijn. Ik lees daar oprecht alleen informeren en niet bekeren in dus ik ben wel benieuwd naar een concreet voorbeeld waarmee ze jullie tegen de haren instrijkt.
Maar oh wee als je het over joden hebt.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Waarom is het nodig voor je om passief-agressieve zo'n niet passende sneer in je opmerking te maken en door te strepen? Ben je bang dat je punt niet aankomt als je dat niet doet?
Geen idee, wat mij betreft niets. Ik ben benieuwd naar de mening van Candaasje.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:45 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat zou er mis zijn met hobby kippen?
Er kwamen net 4 collega's volledig doorweekt het kantoor weer inwandelen, die vergeten waren op buienalarm te kijken.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:33 schreef Isabeau het volgende:
Ogenschijnlijk uit het niets komt er een zwembad aan water de lucht uit vallen.Lekker als je net aan het fietsen of wandelen bent. Buiten liep een mevrouw haar twee honden uit te laten en die honden waren het er niet mee eens
Ik vraag specifiek naar haar mening in dit topic. Ik heb daar ook niets mee, net als ik niets kan met Jehova's getuigen. Maar ik vind het wel een groot goed dat je de straat op mag om te vertellen wat je ergens van vindt. Als het me niet aanstaat, dan loop ik er wel omheen.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan haar opmerking dat ze op straat mensen wil overtuigen? Dat staat mij tegen.
Schapen?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Geen idee, wat mij betreft niets. Ik ben benieuwd naar de mening van Candaasje.
Wij hebben afgelopen weekend bedacht dat we wel heel veel kippen nodig hebben om 600 vierkante meter te ontdoen van onkruid e.d. Dat is wellicht een te ambitieus plan
Eh, ja. Houd er ook rekening mee dat kippen enorm stinken. Dus hoe meer kippen, hoe meer stank. Ze zijn wel effectief in het verwijderen van alles dat groeit en bloeitquote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij hebben afgelopen weekend bedacht dat we wel heel veel kippen nodig hebben om 600 vierkante meter te ontdoen van onkruid e.d. Dat is wellicht een te ambitieus plan
Ja, dit.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vraag specifiek naar haar mening in dit topic. Ik heb daar ook niets mee, net als ik niets kan met Jehova's getuigen. Maar ik vind het wel een groot goed dat je de straat op mag om te vertellen wat je ergens van vind. Als het me niet aanstaat, dan loop ik er wel omheen.
De betere optie. Of een geit. Met als nadeel dat geiten overal en nergens doorheen breken/overheen klimmen.quote:
Mijn vriend wil geiten. Ik geloof daar echt niet in. Ik ben dan natuurlijk steeds de sjaak om zo'n stel puberende Houdini's binnen de hekken te houden.quote:
Ik vind het wel mooi, zo idealistisch zijn. Ik ben er niet principieel genoeg voor, dus inderdaad fijn als anderen dat op zich nemen. En het verandert ook echt wel iets hierdoor.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dit.
Volgens mij was het Duderinnetje die ooit eens zei dat het maar goed is dat er mensen zijn die de wereld willen verbeteren. Dan hoeven de mensen die daar geen zin in hebben dat niet te doen en wordt de wereld toch een stukje beter. Zoiets was het geloof ik.
quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:49 schreef Kreator het volgende:
Er kwamen net 4 collega's volledig doorweekt het kantoor weer inwandelen, die vergeten waren op buienalarm te kijken.
Kippen zijn wel echt heel leuk.. die wil ik ook welquote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, dit.
Volgens mij was het Duderinnetje die ooit eens zei dat het maar goed is dat er mensen zijn die de wereld willen verbeteren. Dan hoeven de mensen die daar geen zin in hebben dat niet te doen en wordt de wereld toch een stukje beter. Zoiets was het geloof ik.
Mestboekhjouding bij een paar geitjes?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:51 schreef Anthraxx het volgende:
De betere optie. Of een geit. Met als nadeel dat geiten overal en nergens doorheen breken/overheen klimmen.
Ander nadeel trouwens van schapen, geiten e.d. is dat je een mest boekhouding moet bijhouden.
Uit deze reactie bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:43 schreef Clubsoda het volgende:
Maar wat vinden jullie dan zo bezwarend aan de manier waarop Candaasje zich in dit topic over het onderwerp opstelt, z en golfer bijvoorbeeld? Ik lees namelijk nergens een 'jullie moeten iets anders doen, jullie doen het fout, als je niet ook veganist wordt ben je een sukkel' etc. Juist niet. Ze geeft haar visie maar net zo goed de ruimte om het er niet mee eens te zijn. Ik lees daar oprecht alleen informeren en niet bekeren in dus ik ben wel benieuwd naar een concreet voorbeeld waarmee ze jullie tegen de haren instrijkt.
Geen idee eigenlijk. Anna weet er inhoudelijk meer van. Dat was overigens meteen de reden om het niet te doen. Geen zin in een officiële boekhoudingquote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mestboekhjouding bij een paar geitjes?Moet je dan de poep gaan verzamelen en wegen en noteren?
Ik dacht alquote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:58 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Anna weet er inhoudelijk meer van. Dat was overigens meteen de reden om het niet te doen. Geen zin in een officiële boekhouding.
Maar het geldt niet voor hobby dieren zie ik net:
De administratieplicht voor het mestbeleid geldt niet voor dieren die u hobbymatig houdt. Hun mest wordt niet gezien als dierlijke mest en telt dus niet mee voor de gebruiksnorm dierlijke mest. De mest telt wel mee voor de fosfaatgebruiksnorm en de stikstofgebruiksnorm. Daarom moet u dit, als u mest van hobbydieren gebruikt op uw bedrijf, vastleggen in uw administratie.
Die wens is hier ook al voorbij gekomen. We beginnen wel met kippen, dan zien we wel verder. We gaan in het najaar sowieso het gaas en de palen rondom het weiland vervangen, dan zijn we weer een stap dichterbij.quote:
Misschien is het haar manier om mij tegen te houden in het kopen van 3 schapenquote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik dacht alAnders zijn mijn ouders jarenlang in gebreke gebleven.
Nooit iets bijgehouden van pauwen, fazanten, kippen, herten en schapen.
Ja, dan is haar mening dus dat jouw mening dat je zelf beslist of je vlees eet niet valide is. En die deelt ze. Waar wordt dat dan opdringen of overtuigen?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:58 schreef z80 het volgende:
[..]
Uit deze reactie bijvoorbeeld.
Quote <
Ik ben een voorstander van keuzevrijheid - maar dan wel in die zin dat die keuzevrijheid ophoudt daar waar het een ander onnodig schaadt.
Dus hoe laat je naar bed gaat, of je zondag gaat sporten of dat je twee verschillende sokken draagt: doe wat goed voelt, zou ik zeggen. Niemand zou daar last van ondervinden zolang je niet om wakker te blijven tot 3 uur knalharde muziek draait in een rijtjeshuis, je zondag niemand van de stoep racefietst of...nouja, voor die sokken weet ik niet eens een idioot voorbeeld te verzinnen.
Het probleem voor mij met de veehouderij is dat er dus altijd 'geschaad' (is dat een werkwoord?) wordt; namelijk de dieren. (Ik laat het milieu, klimaat en de mensen nog even buiten beschouwing)
Geen een zal vrijwillig naar het hakblok huppelen. Hoe 'diervriendelijk' of 'humaan' het ook mag gaan. Niet als ze echt beseffen wat er gaat gebeuren.
>Quote.
uit de reactie: CUL / [CULSC] Radioactieve schoonmoeders >:)
Dus hobby kippen mogen ook niet volgens deze quote. En als je deze redenering doortrekt dan mogen huisdieren ook niet.
Ik ben fanquote:
quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:01 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Misschien is het haar manier om mij tegen te houden in het kopen van 3 schapen.
quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik lees trouwens met belangstelling mee en zie Candaasje nergens opdringen of overtuigen.
Dat je als meelezer geconfronteerd wordt met een lopende discussie: dat klopt.
Maar je kunt het haar niet kwalijk nemen dat ze op vragen reageert. Zo werkt een forum nu eenmaal.
Kwestie van posts overslaan. En in ieder geval niet een frustratie over activisten die wel opdringerig zijn op haar afreageren.
Wellicht meeluisteren via een scannerradio. Dan krijg je direct de informatie van alle hulpdiensten mee.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoor allemaal sirenes en die stoppen voor mijn huis. Even naar buiten kijken. Auto-ongeluk. Meneer (van de pers?) stapt uit en zet driepoot neer met camera. Hoe weet zo iemand dat nou zo snel?! En eerder dan dat ik het weet terwijl het op 20-30 m afstand van mijn huis is
Als de sirenes er zijn is het al via hun meldsysteem gecommuniceerd. Ben de naam even kwijt. En daar kun je als particulier ook op meekijken.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoor allemaal sirenes en die stoppen voor mijn huis. Even naar buiten kijken. Auto-ongeluk. Meneer (van de pers?) stapt uit en zet driepoot neer met camera. Hoe weet zo iemand dat nou zo snel?! En eerder dan dat ik het weet terwijl het op 20-30 m afstand van mijn huis is
Meelezen met 112? Ik googel dat wel eens als ik sirenes hoor en me afvraag wat er is. Als je dan "112 <naam stad>" googelt, zie je het meestal al.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:06 schreef Isabeau het volgende:
P2000quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als de sirenes er zijn is het al via hun meldsysteem gecommuniceerd. Ben de naam even kwijt. En daar kun je als particulier ook op meekijken.
Dan nog moest die man in een auto stappen en hier heen rijdenquote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:08 schreef Anthraxx het volgende:
Wellicht meeluisteren via een scannerradio. Dan krijg je direct de informatie van alle hulpdiensten mee.
Niets beters te doenquote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan nog moest die man in een auto stappen en hier heen rijden
Ja, eensquote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik lees trouwens met belangstelling mee en zie Candaasje nergens opdringen of overtuigen.
Dat je als meelezer geconfronteerd wordt met een lopende discussie: dat klopt.
Maar je kunt het haar niet kwalijk nemen dat ze op vragen reageert. Zo werkt een forum nu eenmaal.
Kwestie van posts overslaan. En in ieder geval niet een frustratie over activisten die wel opdringerig zijn op haar afreageren.
Misschien reed hij al rondjes op zoek naar dramaquote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan nog moest die man in een auto stappen en hier heen rijden
Bingo!quote:
Als je altijd de voorste in de file bent, ben je misschien de bron van de file. Misschien geldt dat ook voor ongelukken.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:06 schreef Isabeau het volgende:
Oh eens. Er gaan ook heel wat boerenbedrijven failliet. (Ik dacht 8 per maand oid) in NL, omdat de schaalvergroting echt tot waanzin lijdt. Dat is ook niet meer leuk 'boeren' te noemen. Dat is gewoon ondernemen, en hoe. 80% van het varkensvlees is bijvoorbeeld ook bedoelt voor export, en dan zitten we dus hier met bijkans meer varkens dan inwoners en de problemen die daarbij komen kijken.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Onze welvaart en hebzucht spelen ook wel een belangrijke rol hierinIk denk of hoop dat boeren dit eigenlijk ook niet willen, de massaproductie, het stroomlijnen tot in het oneindige, de schaalvergroting en alles voor de winst. Het staat zover weg van hoe het boerenleven ooit begon en alleen maar omdat we met z'n allen meermeermeer willen voor zo min mogelijk geld. Bewustwording daarin zou best een hoop schelen denk ik.
Mijn moeder vertelde gisteren dat ze, geboren kort na de oorlog, vroeger per maaltijd een boterham met kaas mocht omdat meer te duur was. En dan kwam ze echt bepaald uit een arm gezin. Daarna gingen we naar de dierentuin. Als ik dan zie hoe mensen daar al 50 tot 100 euro entree kopen en dan met z'n allen friet en hamburgers en ijs bij de lunch nemen, dan is er in 50 jaar bizar veel veranderd op consumentenvlak waar we zelden bij stilstaan.
Ja lijkt me echt heel rot om zo te moeten werken. Ik zit er wel eens aan te denken om misschien eens een stage te lopen bij de NVWA of FAVV. Geen idee of wat als veganist een slim plan isquote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:25 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Daar doelde ik zeker op. Ze is als toezichthouder ook gewoon een deel van de totale onderbezetting. Enorm frustrerend, gezien ze echt wel hun best doen om zo consequent mogelijk naar de wet te handelen. De voorbeelden die je aanhaalt herken ik ook, maar het is aan de politiek om daar iets aan te veranderen. De toezichthouder heeft die macht niet of nauwelijks (meer). Die is stelselmatig aan banden gelegd door allerlei politiek gekonkel, bezuinigingen en meer richting te geven aan economisch belang.
Ik vind overigens wel dat je het erg netjes verwoord. Complimenten. Ik krijg thuis vooral "de andere kant mee"
.
Er zijn mensen die het doen, maar er zijn er meer die eerst minder/vegetarisch gaan eten, en dan steeds meer dierlijke producten schrappen. Want in één keer je volledige eetpatroon omgooien is vaak best lastig. Er zijn wel ‘veganchallenges’ (ja ok, verschrikkelijk woord :’) ) die 22 dagen duren omdat dat de tijd schijnt te zijn waarin mensen hun gewoontes zouden kunnen doorbreken en veranderen. Ofzo.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, maar in 1x overstappen van volledig vleeseter naar vegan klinkt dan als een brug of 5 te ver. Dan moet je wel heel veel aanpassingen doen. En ik denk dat het ook minder zin heeft om vegan te eten dan vegetarisch. (een ei eten zie ik niet per definitie als slecht voor een kip, mits die kip een prima leven heeft)
Ja, dat zijn er wel veel vrees ik. Dit jaar was het door o.a. falende ventilatiesystemen in die hittegolf echt dramatisch. (Ik dacht dat het getal dit jaar ergens rond de 10.000 omgekomen dieren lag, voornamelijk varkens en kippen.)quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wandelde vorig jaar tijdens de hittegolf door een afgelegen gebied waar een paar boerderijen staan tussen de weilanden in en buiten bij een varkenshouderij lag een hele rij met dode varkens te wachten op de ophaaldienst. Het waren er zeker 6, misschien wel meer. Ik werd daar heel stil van, vooral ook omdat dit maar 1 bedrijf ergens in Drenthe is en geen journalist dit specifieke geval zal oppakken, maar ondertussen vraag je je af bij hoeveel meer bedrijven dit tijdens zo'n hittegolf gebeurt. En het werd vorig jaar niet eens 40 graden.
Hobbykippen..goeie vraag.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:candaasje Wat vind je eigenlijk van mensen die hobykippen hebben?
Ik vind het ook zo'n bijzondere keuze om dierenarts te willen worden als je overal zo veel leed ziet. Dat lijkt me heel lastig. Je gaat dus juist je geld verdienen met dat waar je tegen bent, namelijk dierlijk eigendom. Ik vind het allemaal wel heel fascinerend eigenlijk
Animal Rights en de NVWA gaan komende tijd samen werken om illegale halalslachtingen te voorkomen. Ze zoeken nog levenslange huisvesting voor de te redden schapenquote:
Solliciteren kan altijd. Procedure was wel erg heftig. Ze stellen overal vragen over. En gaan vrij diep door op zaken. Ook hoe je persoonlijk over bepaalde zaken in het leven staat.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:21 schreef Candaasje het volgende:
Ja lijkt me echt heel rot om zo te moeten werken. Ik zit er wel eens aan te denken om misschien eens een stage te lopen bij de NVWA of FAVV. Geen idee of wat als veganist een slim plan ismaar het biedt wellicht wel perspectief dat nog wel eens ontbreekt. (Ik zal de laatste zijn die zegt dat alle activisten heilig zijn of het altijd bij het rechte eind hebben hoor. Maar daarom is bruggen bouwen misschien wel een goede manier. Afijn…daar ben ik voorlopig toch nog niet….)
Ik heb eens even gekeken, maar gezond en slank zijn wel twee verschillende dingen. Ik ben op het moment van het veel eten, maar wel allemaal slanke dingen. En er zijn wel opties hoor, maar die vind ik dan inderdaad weer erg duur.quote:
Industrie en eten is in principe nooit heel goed. Maar waarom je niet 3 kippen kunt houden en daar de eieren van eten is me niet geheel duidelijk en daar mis ik dan ook het punt van een vegan. Net als dat je echt wel melk kunt krijgen van een met liefde overladen koe.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:21 schreef Candaasje het volgende:
maar dit toch ook voor de zuivel en eierindustrie ook geldt. En daar keek ik dus eerst niet naar. Flikkerde overal maar gewoon extra kaas door voor meer smaak. En dat is ook wel een tikkie hypocriet te noemen natuurlijk.
Daar was ik al bang voor jaquote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:25 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Solliciteren kan altijd. Procedure was wel erg heftig. Ze stellen overal vragen over. En gaan vrij diep door op zaken. Ook hoe je persoonlijk over bepaalde zaken in het leven staat.
Zie voor het eierverhaal mijn reactie op Luckyquote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Industrie en eten is in principe nooit heel goed. Maar waarom je niet 3 kippen kunt houden en daar de eieren van eten is me niet geheel duidelijk en daar mis ik dan ook het punt van een vegan. Net als dat je echt wel melk kunt krijgen van een met liefde overladen koe.
Als je een beetje zoekt en meer geld uitgeeft, dan hoef je niets van 'de industrie' te kopen en kun je toch melk, kaas en eieren eten. Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat namelijk lichtelijk onnodig iedereen moet vooral doen wat hij zelf wil, maar ik zal nooit vegan worden)
Ik snap dus ook niet wat er hypocriet aan is.
Nu ja, dat gebeurt in de natuur ook.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:49 schreef Candaasje het volgende:
(*Ok, je kunt er een stier bijzetten natuurlijk, maar het is ook dan niet echt een heel vrije keuze imho)
Ik begrijp je puntquote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nu ja, dat gebeurt in de natuur ook.
Verder gaat me dat persoonlijk dus wat te ver. Zolang een kip of koe een prima leven heeft, zie ik weinig bezwaar tegen het houden ervan om gebruik te maken van ei en melk.
Dat staat bij mij bijna op hetzelfde niveau als een appelboom gebruiken voor appels.
Dat er van alles mis is met door de industrie verneukte dieren lijkt me evident, maar daar heb ik het dus ook niet over.
Ik denk daar gewoon anders over dan en ik heb dan kennelijk wat minder principiele bezwaren.
Maar jij hebt gekookt, dan ruimt de ander toch op?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:03 schreef Myraela het volgende:
Ik heb net een enorme schaal lasagne gemaakt, 3 bakjes bloemkoolschotel en 2 bakjes witlof ham/kaas. De keuken is ontploft.
Alles gelezen en ik vind je standpunten incl je worsteling met conflicterende zaken heel boeiend om te lezenquote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:53 schreef Candaasje het volgende:
Goed, ik denk dat ik op alles gereageerd heb, als ik iemand vergeten ben gil gerust even.
Dan kunnen we weer over tot de orde van de dag. Over koetjes en kalfjes praten![]()
![]()
(Of eigenlijk eerlijk gezegd: dan kan ik mezelf eens gaan zetten aan het werk dat al uren op me ligt te wachten, haha)
Ik zal er even antwoord op geven, als filosoof.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:03 schreef Candaasje het volgende:
Er zijn vast filosofen die hier wel antwoord op kunnen geven, maar ik niet
Denk dat mijn vriend het daar niet mee eens is als hij vanavond thuis komt.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:07 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar jij hebt gekookt, dan ruimt de ander toch op?
Die regel hebben wij thuis echt HEEL snel afgeschaft... als K. Kookt kookt hij met de hele keuken.. Ik alleen op een plankje...quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:07 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar jij hebt gekookt, dan ruimt de ander toch op?
Katten, ook een goede vraag.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alles gelezen en ik vind je standpunten incl je worsteling met conflicterende zaken heel boeiend om te lezen
Dat deden we toch, over koetjes en kalfjes praten? En kippen en geitjes en schapen en honden en varkens en... wat vind je eigenlijk van katten die vrij buiten kunnen lopen en dan de halve vogeltjes en muizen populatie in de buurt afslachten? Die katten zijn wel veel vrijer dan katten die je binnen houdt, maar die niet de buurt terrorizeren.
Ja dat is zeker een goed punt denk ik. Het is dat we met zoveel zijn en zulke hoge eisen/verwachtingen hebben.... de balans is echt compleet zoek.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:09 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zal er even antwoord op geven, als filosoof.
We zijn gewoon te ver doorgeslagen waardoor veel mensen de noodzaak voelen om hiertegen in bezwaar te gaan. Een vleesfabriek staat nogal ver af van met een speer het bos in om een hert te jagen.
Hm, ja daar zit wat in. Mijn vriend is ook altijd wat euh....'losbandig'.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Die regel hebben wij thuis echt HEEL snel afgeschaft... als K. Kookt kookt hij met de hele keuken.. Ik alleen op een plankje...
Thanksquote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:28 schreef Candaasje het volgende:
Ok , ik hoepel nu op. Ik vind het wel heel tof hoe het 'gesprek' verloopt hoorDankjulliewel.
Maak je nog foto's voor ons?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb opeens een hele andere kamer terwijl er nog maar 1 muur geschilderd is. De mannen zijn nu bezig met de hal en doen straks de groene muur nog een keer. Rest van de huiskamer komt later in het jaar.
Skuumkoppequote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:35 schreef Bluezz het volgende:
Wij gingen wandelen op een heel druk zandvoorts strand
[ afbeelding ]
/zandstraaldag
GROENE MUUR!?!?!?!quote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Mooie discussies en heel veel informatie. Of ik het allemaal wilde weten is mijn “kop in het zand steek karakter” maar nadenken over wat ik koop/eet zal ik, zeker de komende tijd wel weer meer doen. Koop vrijwel altijd biologisch vlees (tenzij het halal moet maar dat is tegenwoordig nauwelijks).
Heb opeens een hele andere kamer terwijl er nog maar 1 muur geschilderd is. De mannen zijn nu bezig met de hal en doen straks de groene muur nog een keer. Rest van de huiskamer komt later in het jaar.
Ik moest aan de vraag denken door dit artikel: https://www.theatlantic.c(...)ds-australia/595048/quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Katten, ook een goede vraag.
Ik vind katten echt fantastische dieren, laat ik dat voorop stellen. En ik denk dat ze in steden ook wel nodig zijn om de ratten/muizenpopulaties onder controle te houden.
Maar ik denk wel dat we teveel katten hebben rondlopen. Dus ik ben tegen de fok. Eigenlijk alle fok, maar vooral die 'pretnestjes'/'oepsnestjes' zijn wel echt een grote oorzaak van de problemen.
En of je een kat in zijn/haar vrijheid mag beperken om andere dieren te 'redden'...dat vind ik ook een lastige.
Het is een beetje dezelfde worsteling als met proefdieren: mag je de een in zijn/haar vrijheden beperken (of erger) om 100 anderen te redden? Ook als dit dus geen eigen keuze van die ene is, en die ene er mogelijk geen boodschap aan heeft?
Ik bedoel, als ik mezelf zou moeten opsluiten om 100 andere (voor mij onbekende) mensen te sparen.... ja echt niet hè, dat zie ik niet zomaar gebeuren. Daar bedank ik denk ik toch echt voor...... .... maar anderzijds, ik ben dan wel weer overwegend voor sterilisatie/castratie-programma's om het aantal zwerfkatten te verminderen. Dat is eigenlijk ook wel de één zijn/haar lichamelijke integriteit schenden om 100 anderen te redden/voorkomen.
Dus..ik heb eigenlijk geen eenduidig antwoord![]()
De katten van mijn ouders lopen wel los, maar er is ook wel wat voor een grote ren te zeggen. Het is beide niet ideaal, hoewel de ren voor katten die toch al niet ver van huis gaan niet eens echt een belemmering hoeft et vormen,
Maar liefst dus gewoon een kleinere populatie katten. Meer doordachte zorg voor 'huis'dieren. Dat zou ook voor het vogelbestand al heel veel schelen.
Daarom sta ik dan vaak de vaat te doen terwijl het eten op staat ipv dat ik in een pan ga staan loerenquote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:34 schreef Myraela het volgende:
Gelukkig is de keuken met de vaatwasser ook zo weer netjes.Dit soort kookmomenten toen ik nog geen vaatwasser had, waren echt een nachtmerrie.
Bij jou in de keuken staan staat sowieso gelijk aan het hebben van een doodswens.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Die regel hebben wij thuis echt HEEL snel afgeschaft... als K. Kookt kookt hij met de hele keuken.. Ik alleen op een plankje...
Tuurlijk, ze zijn eind van de middag klaarquote:
Niet zo groen als die van jou, dat durf ik (nog) niet, t is richting salie/olijfgroen (dus wat grijs erin)quote:
Leuke foto zo met die schaduw's'en.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:35 schreef Bluezz het volgende:
[ afbeelding ]
/zandstraaldag
Goed vlieger weerquote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:35 schreef Bluezz het volgende:
[ afbeelding ]
/zandstraaldag
Ga naar de 1 uurs servicequote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Tuurlijk, ze zijn eind van de middag klaar
Nou ja, gezond is o.a. geen suiker toegevoegd en weinig verzadigd vet, en dat maakt je vleesvervangers natuurlijk ook slankerquote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb eens even gekeken, maar gezond en slank zijn wel twee verschillende dingen. Ik ben op het moment van het veel eten, maar wel allemaal slanke dingen. En er zijn wel opties hoor, maar die vind ik dan inderdaad weer erg duur.
Peulvruchten houden ik en mijn darmen niet zoveel van. Niet in grote hoeveelheden, tenminste.
Haha (zou dat nog bestaan?).quote:
hmmm ik moest het doen met guppiesquote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ben fan![]()
En te laat geboren. Ben opgegroeid met schaapjes in de wei. Dat hadden alpacas moeten zijn.
Ik vind er maar weinig aan, eigenlijk. Of ik weet gewoon niet de juiste recepten. Mijn vriend houdt gewoon niet van de structuur, dus ook niet echt gemotiveerd om ermee te experimenteren. Ik eet alleen graag witte bonen in tomatensaus op toast.quote:
Ik eet ook niet gewoon een bordje bruine bonen of zo hèquote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:13 schreef Myraela het volgende:
Ik vind er maar weinig aan, eigenlijk. Of ik weet gewoon niet de juiste recepten. Mijn vriend houdt gewoon niet van de structuur, dus ook niet echt gemotiveerd om ermee te experimenteren. Ik eet alleen graag witte bonen in tomatensaus op toast.
Toen vond ik ze juist minder lekker, liever helemaal zacht. Maar dat kan ook komen omdat ze in foodblog-wereld werden gehypt alsof het net zo lekker zou zijn als chips, en dan valt natuurlijk alles tegen.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:44 schreef Tele6 het volgende:
Je kan kikkererwten ook bakken/roosteren in de oven of in een pan. Dan krijgen ze een heel andere structuur. Wel uitkijken als je het in de pan doet, want ze springen
Ik ben er ook geen fan van.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind er maar weinig aan, eigenlijk. Of ik weet gewoon niet de juiste recepten. Mijn vriend houdt gewoon niet van de structuur, dus ook niet echt gemotiveerd om ermee te experimenteren. Ik eet alleen graag witte bonen in tomatensaus op toast.
Nou ja, ik dacht, als je op zoek bent naar een andere textuur kun je die zo wel maken. Maar chips of borrelnootjes gaan het nooit worden. Ik vind ze lekker door couscous heen, dan wordt je couscoussalade niet zo zompig. Of door een roerbak.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Toen vond ik ze juist minder lekker, liever helemaal zacht. Maar dat kan ook komen omdat ze in foodblog-wereld werden gehypt alsof het net zo lekker zou zijn als chips, en dan valt natuurlijk alles tegen.
Of bij een groentestoof, of tajine, of in cassoulet.. Kikkererwtenquote:Op woensdag 7 augustus 2019 17:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou ja, ik dacht, als je op zoek bent naar een andere textuur kun je die zo wel maken. Maar chips of borrelnootjes gaan het nooit worden. Ik vind ze lekker door couscous heen, dan wordt je couscoussalade niet zo zompig. Of door een roerbak.
Goudaquote:Op woensdag 7 augustus 2019 17:08 schreef AnneX het volgende:
Wat een grote discussie in de posts hiervoor.![]()
Langer geleden kon een karbonaadje niet groot genoeg zijn voor mij.
Inmiddels ben ik er van teruggekomen en eet steeds minder vaak vlees, en groot vlees..
En wat Isa zegt: veel geleerd van de HF recepten.
En goeie verfklus bij kaatje: gezellig en resultaat!
En zandstralen op het strand. Hele leuke foto👍
Gepland stond een citytrip naar Gouda. Zou.
Mn.X is nu solo naar Utereg.
Nee is andere. Ik zoek de smeerbare antihistamine.quote:Op maandag 5 augustus 2019 20:36 schreef Sunnythesun het volgende: [..] Is dat iets anders dan dit??
Ah tof, op het vliegveld toch? Pre-U van de UT (project voor PO en VO lln) is er ook mee bezig geweest zag ik..quote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:01 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee is andere. Ik zoek de smeerbare antihistamine.
https://www.docmorris.de/fenistil-gel/12550409
En idd een apotheekproduct. Mijn verwarring kwam doordat ik in t verleden bij een DM met inpandige apotheek ben geweest.
Vandaag Bad Bentheim gedaan, was leuk, en de DM voor gewone spullen en droogshampoo enzo leeggehaald. Daarna dinopark twente, kleine man helemaal blij!
Ja die waren er vandaag, ze waren net aan het opruimen helaas. Kreeg wel een folder mee en een tijdschrift voor wat ze doen bij de Museumfabriekquote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:06 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ah tof, op het vliegveld toch? Pre-U van de UT (project voor PO en VO lln) is er ook mee bezig geweest zag ik..
Zo veel leuke dingen hier in de omgevingquote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja die waren er vandaag, ze waren net aan het opruimen helaas. Kreeg wel een folder mee en een tijdschrift voor wat ze doen bij de Museumfabriek
En dat is dus precies het probleem wat mij betreft. Dat er altijd wel ergens in de keten iemand zit die alleen maar vanuit winstmarges denkt. Dat kan toch voor die vriend van je ook niet lollig zijn. En natuurlijk is dan de meest logische keuze om als ondernemer voorúít te gaan en mee te doen in al die eisen. Maar vaak is er ook wel een andere weg mogelijk als je een pas op de plaats doen en nadenkt over alternatieve. Maar dat moet dan wel aantrekkelijk worden, want natuurlijk doet een boer dat niet voor de liefdadigheid. En de overheid zou daar een rol in moeten spelen, zoals Anthraxx ook zegt.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:58 schreef derLudolf het volgende:
Wat betreft grootte van sommige boeren bedrijven. Het is een manier om bij lage marges door te kunnen blijven ondernemen. Want hoe groot of klein ook, als boer ben je óók ondernemer.
De hele kleine 'romantisch en nostalgisch' boerderijtjes zullen vaak een grotere CO2 uitstoot hebben.
Maar goed terug naar de grootte, als een boer dat zelf al niet groter wil, kan een bank dat soms wel eisen.
Maat van me, hadden melkveebedrijf met +110 koeien. Mooi bedrijf, zelf voorzienend qua voer en arbeid. Alleen de stallen waren oud, inrichting was niet van deze tijd en er moest een nieuwe vloer in. Dus ze wilden nieuwe stal bouwen. Bank wou alleen meer geld geven als ze naar 180 koeien gingen.
Watskebeurtquote:Op woensdag 7 augustus 2019 17:08 schreef AnneX het volgende:
Gepland stond een citytrip naar Gouda. Zou.
Mn.X is nu solo naar Utereg.
Wat is deze?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bij jou in de keuken staan staat sowieso gelijk aan het hebben van een doodswens.
Niks dus.quote:
Toen ik bij je in de keuken stond was je echt heel blij dat er iemand in je personal space stond.quote:
Had je wel gedoucht?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 19:46 schreef Kreator het volgende:
Toen ik bij je in de keuken stond was je echt heel blij dat er iemand in je personal space stond..
Er waren 10 mensen in mijn huis... en die wilden allemaal helpen in de keuken.. zo groot is ie nou ook weer niet...quote:Op woensdag 7 augustus 2019 19:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Toen ik bij je in de keuken stond was je echt heel blij dat er iemand in je personal space stond..
Personal space varieert ook afhankelijk van wie het is hequote:Op woensdag 7 augustus 2019 19:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bedankt, hans.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 19:51 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Personal space varieert ook afhankelijk van wie het is he
-insert jompelende poppetjes-quote:Op woensdag 7 augustus 2019 19:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Er waren 10 mensen in mijn huis... en die wilden allemaal helpen in de keuken.. zo groot is ie nou ook weer niet...
Joh, waar haal je zulke onzin vandaan? Je moet een UBN hebben, en I&R invullen. That's it.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:51 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De betere optie. Of een geit. Met als nadeel dat geiten overal en nergens doorheen breken/overheen klimmen.
Ander nadeel trouwens van schapen, geiten e.d. is dat je een mest boekhouding moet bijhouden.
Ik heb mezelf al gecorrigeerd, de post later.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 20:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Joh, waar haal je zulke onzin vandaan? Je moet een UBN hebben, en I&R invullen. That's it.
Ik zag je al met een schepje rondlopen elke ochtend om de geitenkeutels te wegen en noterenquote:Op woensdag 7 augustus 2019 20:02 schreef sigme het volgende:
Joh, waar haal je zulke onzin vandaan? Je moet een UBN hebben, en I&R invullen. That's it.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ik ga ze hier niet herkenbaar neerzetten, maar ja, ze zien er niet verkeerd uit (maar zo ken ik er tegenwoordig wel meerquote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mooie kleur Kaatje!
mooie mannen ook![]()
De meeste Syrische mannen zijn echt mooie mannenquote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ga ze hier niet herkenbaar neerzetten, maar ja, ze zien er niet verkeerd uit (maar zo ken ik er tegenwoordig wel meer)
Ze worden alleen niet zo "interessant" oud.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De meeste Syrische mannen zijn echt mooie mannen
Gelukkig ben ik niet de enige die dat dscht....quote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mooie kleur Kaatje!
mooie mannen ook![]()
De meeste Nederlandse mannen zijn ook geen George Clooney op oudere leeftijd.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Ze worden alleen niet zo "interessant" oud.![]()
Da's weer waar (maar die vond ik er toen hij jong was echt niet aantrekkelijk)quote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De meeste Nederlandse mannen zijn ook geen George Clooney op oudere leeftijd.
Och... daar heb ik geen last van als ik alleen maar naar ze kijkquote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ze worden alleen niet zo "interessant" oud.![]()
Niet?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:45 schreef Isabeau het volgende:
quote:
quote:
Allesbehalvequote:
Volgens mij wordt je niet minder besmettelijk van in een container zitten...quote:De patiënt is geïsoleerd in een aparte, afgesloten container, waardoor zij niet meer besmettelijk is voor de omgeving", legt Den Hollander uit.
Toch alleen maar goed dat ze het zo serieus oppakken.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 07:24 schreef Uhmmpie het volgende:
Hm het was weer gezellig bij mij in de buurt gisteren
https://www.nu.nl/binnenl(...)ijkt-loos-alarm.html
Goed staaltje schrijfwerk ook.
[..]
Volgens mij wordt je niet minder besmettelijk van in een container zitten...
hooguit dat je minder omgeving hebt die er last van heeft.
Zou ook gek zijn... gaan ze ineens engels pratenquote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had commentaar op het schrijfwerk in het artikel... niet op het ziekenhuis volgens mij.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 07:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
Toch alleen maar goed dat ze het zo serieus oppakken.
Gezelligquote:Op donderdag 8 augustus 2019 07:23 schreef Tele6 het volgende:
[..]
AllesbehalveB was logeren dus we moesten 6:15 op en hij zit nu in de trein naar z'n werk
![]()
Was wel leuk
Nee hoor, 06:10 uur begonnen met werkenquote:
Hm hier laat uit bed... maar wel paar keer wakker vannacht en al heel vroeg knuffelkatten die dachten dat 5 uur een prima tijd was om op te staan.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 08:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee hoor, 06:10 uur begonnen met werken
Ga je alle muren zo doen of alleen deze?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 08:24 schreef Kaatje1 het volgende:
7.30 eruit (heb tenslotte vakantie), maar hier was er ook een kat die niet kan klokkijken.![]()
Muur is nog steeds mooi. Nu even ontbijten en naar de een na laatste naailes
Nee alleen deze. De andere 2,5 muur krijgen in hun herfstvakantie een opfris beurt, vrijwel dezelfde kleur (bloemen heet het bij praxis)quote:Op donderdag 8 augustus 2019 08:33 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ga je alle muren zo doen of alleen deze?
Vind het echt mooi zo
Hier niet alleen knuffelkatten, ze waren ook gewoon heel vervelend de hele nachtquote:Op donderdag 8 augustus 2019 08:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hm hier laat uit bed... maar wel paar keer wakker vannacht en al heel vroeg knuffelkatten die dachten dat 5 uur een prima tijd was om op te staan.
Om 5 uur wakker gemaakt worden is niet grappigquote:Op donderdag 8 augustus 2019 08:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hm hier laat uit bed... maar wel paar keer wakker vannacht en al heel vroeg knuffelkatten die dachten dat 5 uur een prima tijd was om op te staan.
En dat is ook echt naarquote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hier niet alleen knuffelkatten, ze waren ook gewoon heel vervelend de hele nacht
Het leek ook of ze hadden afgesproken om het omstebeurt te gaan doenquote:
Mja hier ook inderdaad... toen ik naar bed ging.. wn ze maakten me rond 3 uur ook al een keer wakker.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hier niet alleen knuffelkatten, ze waren ook gewoon heel vervelend de hele nacht
Nicequote:Op donderdag 8 augustus 2019 08:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee alleen deze. De andere 2,5 muur krijgen in hun herfstvakantie een opfris beurt, vrijwel dezelfde kleur (bloemen heet het bij praxis)
Ik ben de hele dag thuis om ze aandacht te geven maar dan zie ik ze nietquote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:27 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja hier ook inderdaad... toen ik naar bed ging.. wn ze maakten me rond 3 uur ook al een keer wakker.
Vraag me soms af hij echt zo’n aandachtsgebrek heeft.
Nee stel je voor... het komt jou goed uitquote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben de hele dag thuis om ze aandacht te geven maar dan zie ik ze niet
3 van die mormels.. alsof ze een dag voorbij laten gaan dat ze niet in de picture staanquote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:43 schreef Bluezz het volgende:
Het is vandaag https://www.beleven.org/feest/internationale_kattendag ...
Sinds ze bij ons is als kitten, is het hier elke dag kattendag hoor
Wat had ie?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 13:38 schreef Aure het volgende:
Mooi Kaat! De muur dan, de mannen zijn dan weer niet zo mijn smaak
Jip was weer ziek en sliep slecht en ellende. Merk dat ik het dan opeens allemaal weer slecht trekmaar nu is ie logeren bij opa en oma dus kunnen we even bijkomen
En hier is het ook elke dag kattendag!
Verkouden/slijm in longen/koorts, maar nu gelukkig geen longontsteking (daar heeft ie er al 3 van gehadquote:Op donderdag 8 augustus 2019 13:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat had ie?![]()
Handig, zo'n opa en oma
Heb je nog een beetje energie over voor nog een badkamer?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 13:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb de badkamer gepoetst![]()
Niet op de studentenhuismanier waarop het hier al jaren gebeurde (lapje erover en niet al te goed kijken), maar echt. Ik heb daadwerkelijk alle kalk van de kraan af gekregen door er een tijd lang een lapje doordrenkt met hete azijn omheen te binden -- meteen waterkoker ontkalkt eersten ik heb alle schimmel weggehaald met een sterke sodaoplossing (geen zin in chloor). Er groeide mos op de rand van onze douchebak
Neequote:Op donderdag 8 augustus 2019 14:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je nog een beetje energie over voor nog een badkamer?
Dat wou ik ook zeggen. Flink wat inkopen gedaan voor lunch voor vandaag, morgen en overmorgen, lunch gemaakt en met de mensen die vanavond gaan koken boodschappen gedaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 15:25 schreef Tele6 het volgende:
verder ga ik geen poot meer uitsteken vandaag
Ah! Kun je even kijken of mn geboortewoning er nog staat? Even van de Sint Jan door de Dubbele Buurt naar het Catharina lopen en dan kom je er wel langsquote:Op donderdag 8 augustus 2019 15:34 schreef AnneX het volgende:
Groetjes uit Gouda op citytrip.
Leuke stad Kwak👍🏼 Goeie tips!
Wij werden gefietstquote:Op donderdag 8 augustus 2019 15:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ah! Kun je even kijken of mn geboortewoning er nog staat? Even van de Sint Jan door de Dubbele Buurt naar het Catharina lopen en dan kom je er wel langs
Riksja ?quote:
yep... met stadsgids.quote:
Ah daar ging ik vroeger wel kijken in de pauzequote:Op donderdag 8 augustus 2019 15:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
yep... met stadsgids.
Inmiddels van de boot geschopt, want té veel kaartjes verkocht.
Straks verder met Carel en de riksja
, nu in de Museumhaven pauze op het terras.
quote:Op donderdag 8 augustus 2019 16:02 schreef AnneX het volgende:
Str[ link | afbeelding ]aks appelgebak ( met meel van de molen) met David’s gelato
Slagroom er naastquote:Op donderdag 8 augustus 2019 16:02 schreef AnneX het volgende:
Str[ link | afbeelding ]aks appelgebak ( met meel van de molen) met David’s gelato
Welke fiets is het geworden?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 17:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een nieuwe fiets! Het is echt gebeurt. Zaterdag ophalen. 250 euro onder budget, ha!
quote:Op donderdag 8 augustus 2019 17:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een nieuwe fiets! Het is echt gebeurt. Zaterdag ophalen. 250 euro onder budget, ha! En ik heb een aardappelhandel gevonden die me voor 10-15 euro per stuk kuubskisten wil verkopen over een paar weken. Verder had ik goede deals bij de Jumbo in de opruimingsbakken. Verder lekker gewerkt, een stukje over BBQ boeken geschreven en nu ga ik moussaka maken en aardappels wecken.
En acheveningen is heerlijk nu.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 16:58 schreef PdeHoog het volgende:
Die nieuwe werktijden zijn echt wel lekkerGewoon lekker op tijd thuis
Nu naar Scheveningen om met de oud-collega’s bij Santos te gaan eten
Dat wordt een goed stukje vlees vanavond
Ik had deze een paar weken geleden geschoten toen ik in IJmuiden wasquote:Op donderdag 8 augustus 2019 17:01 schreef Kaatje1 het volgende:
De diva's zijn van mening dat internationale kattendag een ander woord voor kattenkrijgenmeerenlekkerderetendag is.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 8 augustus 2019 17:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een nieuwe fiets! Het is echt gebeurt. Zaterdag ophalen. 250 euro onder budget, ha! En ik heb een aardappelhandel gevonden die me voor 10-15 euro per stuk kuubskisten wil verkopen over een paar weken. Verder had ik goede deals bij de Jumbo in de opruimingsbakken. Verder lekker gewerkt, een stukje over BBQ boeken geschreven en nu ga ik moussaka maken en aardappels wecken.
Dat is een productieve dag!quote:Op donderdag 8 augustus 2019 17:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
SintJan ook bekeken van binnen?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 19:31 schreef AnneX het volgende:
Bloessie...beetje geduld hé!
Denk aan Yvonne van Gennip.. half jaartje rustig aan gedaan en 4 gouden schaatsmedaillesToen.
Kwak en fietsie: wat is Gouda leuk en bijzonder!
Je hebt toch ook een enorme sprong achteruit gemaakt. Langzaamaan dan breekt het lijntje niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 19:00 schreef Bluezz het volgende:
Wiske!
Een nieuwe fiets
Een riksja met slagroom
3 uurtjes werken was wel weer genoegTjonge jonge, gaat nog niet met sprongen vooruit moet ik zeggen
Leuke stad is het hequote:Op donderdag 8 augustus 2019 19:31 schreef AnneX het volgende:
Bloessie...beetje geduld hé!
Denk aan Yvonne van Gennip.. half jaartje rustig aan gedaan en 4 gouden schaatsmedaillesToen.
Kwak en fietsie: wat is Gouda leuk en bijzonder!
Ja, prachtig! de riksja stadsgids bleek ook daar een gids. Liet hoogtepunten zien vanwege sluiten 17 uur. Prachtig. Prachtig.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 augustus 2019 19:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, prachtig! de riksja stadsgids bleek ook daar een gids. Liet hoogtepunten zien vanwege sluiten 17 uur. Prachtig. Prachtig.
Espec. voor jou:Exact recht tegenover de 1e foto ben ik geboren en opgegroeidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Mooi spul, veel plezier ermeequote:Op donderdag 8 augustus 2019 19:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voor wie het wil weten, ik heb een 2e hands Batavus Crescendo gekocht. Hij is niet heel speciaal maar in zeer goede staat en hij fietst heerlijk.
Men zegt dat dat heel goed kan dus ik neem de gok. Ze worden tijdens het wecken al gegaard dus je hoeft ze alleen nog op te bakken. Ze kunnen zelfs in de frituurpan maar dat geloof ik nog niet helemaal.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 18:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]fijn! Wat voor fiets is het geworden?
En eh, aardappels wecken? Kan dat?Mijn oma weckte echt van alles, maar geen aardappels.
Nou, deel vooral het resultaat zou ik zeggen. Ik ben ook reuze benieuwdquote:Op donderdag 8 augustus 2019 19:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Men zegt dat dat heel goed kan dus ik neem de gok. Ze worden tijdens het wecken al gegaard dus je hoeft ze alleen nog op te bakken. Ze kunnen zelfs in de frituurpan maar dat geloof ik nog niet helemaal.
Ik ben erg benieuwd. Zo kom ik in elk geval goed van de aardappels uit de tuin af
Ben benieuwdquote:Op donderdag 8 augustus 2019 19:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Men zegt dat dat heel goed kan dus ik neem de gok. Ze worden tijdens het wecken al gegaard dus je hoeft ze alleen nog op te bakken. Ze kunnen zelfs in de frituurpan maar dat geloof ik nog niet helemaal.
Ik ben erg benieuwd. Zo kom ik in elk geval goed van de aardappels uit de tuin af
Oh nice... volgens mij kocht ik die een tijdje terug 2e hands.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 19:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voor wie het wil weten, ik heb een 2e hands Batavus Crescendo gekocht. Hij is niet heel speciaal maar in zeer goede staat en hij fietst heerlijk.
quote:Op donderdag 8 augustus 2019 15:34 schreef AnneX het volgende:
Groetjes uit Gouda op citytrip.
Leuke stad Kwak👍🏼 Goeie tips!
Ik heb vandaag in de computer van de fietsenwinkel gezien dat deze fiets niet gestolen isquote:Op donderdag 8 augustus 2019 20:00 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Oh nice... volgens mij kocht ik die een tijdje terug 2e hands.
(Op oostplein... DE plek om fietsen te komen van een junk... maar in dit geval van een internationaal student die afgestudeerd was)
En hij rijdt echt superfijn.
Hij staat andere kant van rotterdam om er mee van metro naar werk te fietsen...
mar zit er over te denken km hem km te ruilen met de fiets die ik thuis heb.
quote:Op donderdag 8 augustus 2019 20:20 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind t zo leuk, de bijna 5-jarige (nog een paar maanden) is helemaal gek van de slimste mens. Hij mag op vakantie opblijven om het te kijken. Niet dat hij de vragen snapt... maar als hij groot is wil hij vader en slimste mens worden.
Gisteren in de auto wilde hij ook “slimste mens” spelen. Hij vraagt aan ons “Wat weet jij nog van... toen ik was geboren/dino’s/reptielen” en bij elk goed antwoord zegt hij “ting!” en als je er vijf hebt is de volgende aan de beurt.ik smolt echt
Dat is echt te cutequote:Op donderdag 8 augustus 2019 20:20 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind t zo leuk, de bijna 5-jarige (nog een paar maanden) is helemaal gek van de slimste mens. Hij mag op vakantie opblijven om het te kijken. Niet dat hij de vragen snapt... maar als hij groot is wil hij vader en slimste mens worden.
Gisteren in de auto wilde hij ook “slimste mens” spelen. Hij vraagt aan ons “Wat weet jij nog van... toen ik was geboren/dino’s/reptielen” en bij elk goed antwoord zegt hij “ting!” en als je er vijf hebt is de volgende aan de beurt.ik smolt echt
Wel meteen gesteriliseerd.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 20:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik sneed gisteren met een mandoline in mijn vinger. Vandaag kwam ik met die wond in kokend water. Succes weer hier.
Ach, wat schattig.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 20:20 schreef kwakz0r het volgende:
pasteuriseren is pijnlijker.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
My thoughts exactly. Doe wel een beetje pijn helaas.
Ik smelt zo ook al en ik was er niet eens bijquote:Op donderdag 8 augustus 2019 20:20 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb een mandoline gekocht omdat ik een mandoline wilde. Maar ik heb hem nog steeds niet durven gebruiken, omdat ik wat scherpe voorwerpen betreft nogal accident prone benquote:Op donderdag 8 augustus 2019 20:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik sneed gisteren met een mandoline in mijn vinger. Vandaag kwam ik met die wond in kokend water. Succes weer hier.
Dit. Hier staat ie niet-uitgepakt in de kastquote:Op donderdag 8 augustus 2019 21:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een mandoline gekocht omdat ik een mandoline wilde. Maar ik heb hem nog steeds niet durven gebruiken, omdat ik wat scherpe voorwerpen betreft nogal accident prone ben![]()
Niet elektrisch. Sportschool gaat ok. Ik heb weinig zin maar ik ga wel. Helaas momenteel 1 keer ipv 2 keer per week.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 21:05 schreef AnneX het volgende:
Goeie fiets voor Lucky. Istie electrisch? In de gauwigheid niet meegekregen.
Hoe gaat het op de sportschool? 😎
Met die moesbakken: lees je de verslagen van athlon?
Het hangt denk ik van de kwaliteit van het apparaat af. Die ik nu heb is denk ik niet zo scherp meer en dat wordt juist gevaarlijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 21:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een mandoline gekocht omdat ik een mandoline wilde. Maar ik heb hem nog steeds niet durven gebruiken, omdat ik wat scherpe voorwerpen betreft nogal accident prone ben![]()
Vrees trouwens dat je vinger nu denkt dat je boos op het bent
@Lucky...ik vind het wel een beetje ingewikkeld klinken. F&F / Het luie moestuinbak experimentquote:Op donderdag 8 augustus 2019 21:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Niet elektrisch. Sportschool gaat ok. Ik heb weinig zin maar ik ga wel. Helaas momenteel 1 keer ipv 2 keer per week.
Waar kan ik de verslagen van athlon vinden?
Gouda klinkt zeker leukLeuk ook om je te laten fietsen.
Oh ja die volg ik zeker. Ik wil hier ook wel met wat innovatieve systemen aan de gang. Ooit.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 21:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:Lucky...ik vind het wel een beetje ingewikkeld klinken. F&F / Het luie moestuinbak experiment
Volgens mij doet mijn buurvrouw het simpeler. Wil ik daarvan een foto maken, is het al weer opgeruimd.
Ik heb die van mij verkocht aan een collega (voor 1/3 van wat ik er voor had uitgegeven), vond het een doodeng ding.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 21:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vrees trouwens dat je vinger nu denkt dat je boos op het bent
Ah slim... zo slim was ik nog nietquote:Op donderdag 8 augustus 2019 20:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb vandaag in de computer van de fietsenwinkel gezien dat deze fiets niet gestolen is
Ik las even "Goede carpaccio, 300 gr tenderloin "quote:Op donderdag 8 augustus 2019 22:17 schreef PdeHoog het volgende:
Goede carpaccio, 300 gr tenderloin steak met gepofte aardappel en kruidenboter en tiramisu na. Het was lekker
Zoiets heb ik ookquote:Op donderdag 8 augustus 2019 21:15 schreef FranticDJ het volgende:
https://nl.v-slicer.be
Gebruik deze al jaren naar volle tevredenheid
Gekocht bij een standwerker
Hahahaha. Helaasquote:Op donderdag 8 augustus 2019 22:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik las even "Goede carpaccio, 300 gr tenderloin "
Ja das wel een aanrader iddquote:Op donderdag 8 augustus 2019 22:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook
Met hulpstuk erbij want anders rasp je inderdaad je vingers af.
Alleen spijt dat ik destijds niet een bijpassende bak bij heb gekocht. Snijdsels vallen nooit netjes in het bakje wat ik grabbel en de zaak blijft telkens verschuiven. Onhandig.
quote:Op donderdag 8 augustus 2019 22:29 schreef Lonaa het volgende:
Even snel: We zijn veilig thuis, de vakantie was heel tof en ik ben gezakt voor mijn tentamen. Beetje anticlimax, zo direct na thuiskomst weer gelijk met je neus op de feiten wat je allemaal moet doen nog.
True, true. Heb laatste herkansing gepland over 20 dagen.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 22:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]en
Beter nu weten dan over 2 weken. Weet je wat je te doen staatEn welkom thuis.
Fijn van de vakantiequote:Op donderdag 8 augustus 2019 22:29 schreef Lonaa het volgende:
Even snel: We zijn veilig thuis, de vakantie was heel tof en ik ben gezakt voor mijn tentamen. Beetje anticlimax, zo direct na thuiskomst weer gelijk met je neus op de feiten wat je allemaal moet doen nog.
Fijn dat de vakantie fijn wasquote:Op donderdag 8 augustus 2019 22:29 schreef Lonaa het volgende:
Fijn he, je eigen bedquote:Op donderdag 8 augustus 2019 22:39 schreef Lonaa het volgende:
Nog even wat eten en dan met poes en poes in eigen bed
je moet ook zo';n bescherm ding gebruiken met een mandolinequote:Op donderdag 8 augustus 2019 22:40 schreef Tele6 het volgende:
Ik vroeg een mandoline voor mijn verjaardag en kreeg een groentenpuntenslijper. Ik heb er van de week courgettiatelle mee gemaakt en vandaag heb ik er een peen doorheen gedouwd. De eerste keer dat ik het ding gebruikte slaagde ik erin om me eraan te snijden, dus met een mandoline was ik nu al helemaal stuk geweest denk ik
Oplossing vandaag (pure schoonmaakazijn, geconcentreerde sodaoplossing) was huishoudhandschoenen![]()
Hopelijk heb je voldoende positieve energie opgedaan om de tegenvaller te counteren.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 22:29 schreef Lonaa het volgende:
Ik duik er morgen nog even in of dat nog kan voor mijn herkansing.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 22:53 schreef PdeHoog het volgende:
@:Lonaa: ga je je tentamen nog inzien?
"Huh, rode komkommer"quote:Op donderdag 8 augustus 2019 22:42 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
je moet ook zo';n bescherm ding gebruiken met een mandoline
daarom heb je dat handvat dusquote:Op donderdag 8 augustus 2019 22:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Huh, rode komkommer"
Met van die opstaande mesjes voor julliene lijkt me helemaal eng
Een keer dus, 10 jaar terug ofzoquote:Op donderdag 8 augustus 2019 23:00 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
daarom heb je dat handvat dus
Ik heb me werkelijk nog nooit aan een mandoline gesneden.
Precies degene die ik al jaren heb.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 23:02 schreef derLudolf het volgende:
Gister nog drie kilo uienringen gesneden met deze
Borner V5
[ afbeelding ]
Wauw, ben je in te huren?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 23:20 schreef Barreltje het volgende:
Hoi. Ik had weer een inpakavond-Barrelstyle..![]()
En passant ook meteen maar 3 wassen gedraaid, 1 afwas, 8 lege dozen weggegooid, de koelkast leeggehaald, de kast in de eetkamer uitgezocht, de meterstanden doorgegeven, de printplaatjes van de lichtjes op zonne-energie gefikst, mn paspoort weer terug gevonden ( zat in de tas die ik 5 weken geleden mee had) , een 2Doc over Noma gekeken, de vliegers opgeborgen, de vuilnisbak schoongemaakt en gegeten
![]()
Manmanman.. waarom kan ik dat nou niet op een normale manier
Die uien zou ik in de keukenmasjien gegooid hebbenquote:Op donderdag 8 augustus 2019 23:02 schreef derLudolf het volgende:
Gister nog drie kilo uienringen gesneden met deze
Borner V5
[ afbeelding ]
Omdat jij jij bent?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 23:20 schreef Barreltje het volgende:
Hoi. Ik had weer een inpakavond-Barrelstyle..![]()
En passant ook meteen maar 3 wassen gedraaid, 1 afwas, 8 lege dozen weggegooid, de koelkast leeggehaald, de kast in de eetkamer uitgezocht, de meterstanden doorgegeven, de printplaatjes van de lichtjes op zonne-energie gefikst, mn paspoort weer terug gevonden ( zat in de tas die ik 5 weken geleden mee had) , een 2Doc over Noma gekeken, de vliegers opgeborgen, de vuilnisbak schoongemaakt en gegeten
![]()
Manmanman.. waarom kan ik dat nou niet op een normale manier
Kun je daarmee ook ringen snijden? Op een broodje hamburger horen uienringen:Pquote:Op donderdag 8 augustus 2019 23:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die uien zou ik in de keukenmasjien gegooid hebben
Ik blijf mijn moeder herhalen. “Waar t komt hangen ook geen schilderijen”quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 00:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kun je daarmee ook ringen snijden? Op een broodje hamburger horen uienringen:P
Ik dacht te lezen dat je uit de vuilnisbak had gegetenquote:Op donderdag 8 augustus 2019 23:20 schreef Barreltje het volgende:
de vuilnisbak schoongemaakt en gegeten![]()
Ben ik niet de enigequote:Op vrijdag 9 augustus 2019 07:29 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik dacht te lezen dat je uit de vuilnisbak had gegeten
Er zit 1 echte scene in, als in niet digitaal gemaaktquote:
Een echte leeuw of zo? Ik ga nl zondagquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 08:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben ik niet de enige
Actief, BarrelWas niet de bedoeling?
[..]
Er zit 1 echte scene in, als in niet digitaal gemaaktHet zal jou ook wel niet opvallen welke.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 00:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik blijf mijn moeder herhalen. “Waar t komt hangen ook geen schilderijen”
Lente groentes. Kan van alles zijn dus. Jonge sperzieboontjes bijv.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 09:39 schreef Vinniiee het volgende:
Hallo
Even een kort vraagje; weet iemand wat 'spring greens' zijn? Ik kwam dit tegen in een recept, maar google geeft weinig duidelijkheid.
Denk het niet nee maar ik zal heel erg opletten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 08:05 schreef Isabeau het volgende:
Er zit 1 echte scene in, als in niet digitaal gemaaktHet zal jou ook wel niet opvallen welke.
Auw, dat klink naarquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Eerder gestopt met naailes. Door dat k..weer zaten mijn vingers (en een pols) steeds in een kramp. Moest met m'n linker hand de vingers van de rechterhand strekken. Wat een ellende. Vandaag maar bankhangen en uitzitten
Maar krijg wel een gaaf vestMaandag weer verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |