abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:32:10 #1
63722 z80
I fink you freaky
pi_188328668
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_188328689
Ogenschijnlijk uit het niets komt er een zwembad aan water de lucht uit vallen. :o Lekker als je net aan het fietsen of wandelen bent. Buiten liep een mevrouw haar twee honden uit te laten en die honden waren het er niet mee eens :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188328757
@Candaasje Wat vind je eigenlijk van mensen die hobykippen hebben?
Ik vind het ook zo'n bijzondere keuze om dierenarts te willen worden als je overal zo veel leed ziet. Dat lijkt me heel lastig. Je gaat dus juist je geld verdienen met dat waar je tegen bent, namelijk dierlijk eigendom. Ik vind het allemaal wel heel fascinerend eigenlijk :Y
Spoilers!
pi_188328857
Maar wat vinden jullie dan zo bezwarend aan de manier waarop Candaasje zich in dit topic over het onderwerp opstelt, z en golfer bijvoorbeeld? Ik lees namelijk nergens een 'jullie moeten iets anders doen, jullie doen het fout, als je niet ook veganist wordt ben je een sukkel' etc. Juist niet. Ze geeft haar visie maar net zo goed de ruimte om het er niet mee eens te zijn. Ik lees daar oprecht alleen informeren en niet bekeren in dus ik ben wel benieuwd naar een concreet voorbeeld waarmee ze jullie tegen de haren instrijkt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_188328881
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:33 schreef Isabeau het volgende:
Ogenschijnlijk uit het niets komt er een zwembad aan water de lucht uit vallen. :o Lekker als je net aan het fietsen of wandelen bent. Buiten liep een mevrouw haar twee honden uit te laten en die honden waren het er niet mee eens :+
Ik onderhandelde vanochtend met mijn zoon of we eerst gingen fietsen of eerst boodschappen deden. Hij kreeg zijn zin. Waar ik achteraf blij om was want toen zaten we ten tijde van de hoosbui in de auto en niet op de fiets :+
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:45:53 #6
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_188328904
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:candaasje Wat vind je eigenlijk van mensen die hobykippen hebben?
Ik vind het ook zo'n bijzondere keuze om dierenarts te willen worden als je overal zo veel leed ziet. Dat lijkt me heel lastig. Je gaat dus juist je geld verdienen met dat waar je tegen bent, namelijk dierlijk eigendom. Ik vind het allemaal wel heel fascinerend eigenlijk :Y
Wat zou er mis zijn met hobby kippen? :?
pi_188328912
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:43 schreef Clubsoda het volgende:
Maar wat vinden jullie dan zo bezwarend aan de manier waarop Candaasje zich in dit topic over het onderwerp opstelt, z en golfer bijvoorbeeld? Ik lees namelijk nergens een 'jullie moeten iets anders doen, jullie doen het fout, als je niet ook veganist wordt ben je een sukkel' etc. Juist niet. Ze geeft haar visie maar net zo goed de ruimte om het er niet mee eens te zijn. Ik lees daar oprecht alleen informeren en niet bekeren in dus ik ben wel benieuwd naar een concreet voorbeeld waarmee ze jullie tegen de haren instrijkt.
Wat begrijp je niet aan haar opmerking dat ze op straat mensen wil overtuigen? Dat staat mij tegen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 augustus 2019 @ 12:48:29 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188328942
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Waarom is het nodig voor je om passief-agressieve zo'n niet passende sneer in je opmerking te maken en door te strepen? Ben je bang dat je punt niet aankomt als je dat niet doet?
Maar oh wee als je het over joden hebt. :') Dat mag dan weer niet.
pi_188328947
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:45 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Wat zou er mis zijn met hobby kippen? :?
Geen idee, wat mij betreft niets. Ik ben benieuwd naar de mening van Candaasje.

Wij hebben afgelopen weekend bedacht dat we wel heel veel kippen nodig hebben om 600 vierkante meter te ontdoen van onkruid e.d. Dat is wellicht een te ambitieus plan _O-
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 augustus 2019 @ 12:49:00 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188328949
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:33 schreef Isabeau het volgende:
Er kwamen net 4 collega's volledig doorweekt het kantoor weer inwandelen, die vergeten waren op buienalarm te kijken.
pi_188328954
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:46 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan haar opmerking dat ze op straat mensen wil overtuigen? Dat staat mij tegen.
Ik vraag specifiek naar haar mening in dit topic. Ik heb daar ook niets mee, net als ik niets kan met Jehova's getuigen. Maar ik vind het wel een groot goed dat je de straat op mag om te vertellen wat je ergens van vindt. Als het me niet aanstaat, dan loop ik er wel omheen.
pi_188328976
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wij hebben afgelopen weekend bedacht dat we wel heel veel kippen nodig hebben om 600 vierkante meter te ontdoen van onkruid e.d. Dat is wellicht een te ambitieus plan _O-
Schapen? *)
pi_188328981
Ik lunch met leftover sushi en taart *O* Verjaardagsrestjes O+
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:51:00 #14
13783 Anthraxx
pi_188328989
quote:

[..]

Eh, ja. Houd er ook rekening mee dat kippen enorm stinken. Dus hoe meer kippen, hoe meer stank. Ze zijn wel effectief in het verwijderen van alles dat groeit en bloeit >:O
pi_188328992
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik vraag specifiek naar haar mening in dit topic. Ik heb daar ook niets mee, net als ik niets kan met Jehova's getuigen. Maar ik vind het wel een groot goed dat je de straat op mag om te vertellen wat je ergens van vind. Als het me niet aanstaat, dan loop ik er wel omheen.
Ja, dit.

Volgens mij was het Duderinnetje die ooit eens zei dat het maar goed is dat er mensen zijn die de wereld willen verbeteren. Dan hoeven de mensen die daar geen zin in hebben dat niet te doen en wordt de wereld toch een stukje beter. Zoiets was het geloof ik.
Spoilers!
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:51:33 #16
13783 Anthraxx
pi_188329002
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Schapen? *)
De betere optie. Of een geit. Met als nadeel dat geiten overal en nergens doorheen breken/overheen klimmen.

Ander nadeel trouwens van schapen, geiten e.d. is dat je een mest boekhouding moet bijhouden.
pi_188329030
quote:

[..]

Schapen? *)
Mijn vriend wil geiten. Ik geloof daar echt niet in. Ik ben dan natuurlijk steeds de sjaak om zo'n stel puberende Houdini's binnen de hekken te houden.

Maar die 600 m2 zal als het goed is steeds wat kleiner worden door een fruitboomgaard, beplanting, kas, moestuinbakken, terras, heggen etc etc.
Spoilers!
pi_188329039
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, dit.

Volgens mij was het Duderinnetje die ooit eens zei dat het maar goed is dat er mensen zijn die de wereld willen verbeteren. Dan hoeven de mensen die daar geen zin in hebben dat niet te doen en wordt de wereld toch een stukje beter. Zoiets was het geloof ik.
Ik vind het wel mooi, zo idealistisch zijn. Ik ben er niet principieel genoeg voor, dus inderdaad fijn als anderen dat op zich nemen. En het verandert ook echt wel iets hierdoor.
pi_188329042
Ezels O+
pi_188329044
Geiten. O+ Dat is echt mijn droom, een landelijker huisje met geiten. O+ Stiekem heb ik mijn Funda alvast ingesteld om elke dag een mailtje ontvangen met nieuwe huizen. :') Niet dat we al zo snel weggaan, maar toch.
pi_188329049
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:49 schreef Kreator het volgende:

Er kwamen net 4 collega's volledig doorweekt het kantoor weer inwandelen, die vergeten waren op buienalarm te kijken.
:D maar het leek er ook helemaal niet op dat er ook maar een drup zou vallen en toen ik vanmorgen op buienradar keek was er 85% kans op regen om 14.00. Dat was het nog lang niet :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188329063
quote:

[..]

Kippen zijn wel echt heel leuk.. die wil ik ook wel
pi_188329073
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ja, dit.

Helemaal mee eens _O_ Ik heb daar geen zin in. Maar het zou toch wel fijn zijn als de wereld wel steeds een beetje beter werd O+ En meer dierenwelzijn vind ik beter worden.
pi_188329087
quote:
6s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:51 schreef Anthraxx het volgende:

De betere optie. Of een geit. Met als nadeel dat geiten overal en nergens doorheen breken/overheen klimmen.

Ander nadeel trouwens van schapen, geiten e.d. is dat je een mest boekhouding moet bijhouden.
Mestboekhjouding bij een paar geitjes? :o Moet je dan de poep gaan verzamelen en wegen en noteren? _O-
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:58:12 #25
63722 z80
I fink you freaky
pi_188329112
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:43 schreef Clubsoda het volgende:
Uit deze reactie bijvoorbeeld.
Quote <
Ik ben een voorstander van keuzevrijheid - maar dan wel in die zin dat die keuzevrijheid ophoudt daar waar het een ander onnodig schaadt.
Dus hoe laat je naar bed gaat, of je zondag gaat sporten of dat je twee verschillende sokken draagt: doe wat goed voelt, zou ik zeggen. Niemand zou daar last van ondervinden zolang je niet om wakker te blijven tot 3 uur knalharde muziek draait in een rijtjeshuis, je zondag niemand van de stoep racefietst of...nouja, voor die sokken weet ik niet eens een idioot voorbeeld te verzinnen ;) .

Het probleem voor mij met de veehouderij is dat er dus altijd 'geschaad' (is dat een werkwoord?) wordt; namelijk de dieren. (Ik laat het milieu, klimaat en de mensen nog even buiten beschouwing)
Geen een zal vrijwillig naar het hakblok huppelen. Hoe 'diervriendelijk' of 'humaan' het ook mag gaan. Niet als ze echt beseffen wat er gaat gebeuren.
>Quote.
uit de reactie: CUL / [CULSC] Radioactieve schoonmoeders >:)

Dus hobby kippen mogen ook niet volgens deze quote. En als je deze redenering doortrekt dan mogen huisdieren ook niet.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:58:32 #26
13783 Anthraxx
pi_188329119
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mestboekhjouding bij een paar geitjes? :o Moet je dan de poep gaan verzamelen en wegen en noteren? _O-
Geen idee eigenlijk. Anna weet er inhoudelijk meer van. Dat was overigens meteen de reden om het niet te doen. Geen zin in een officiële boekhouding :+.

Maar het geldt niet voor hobby dieren zie ik net:
De administratieplicht voor het mestbeleid geldt niet voor dieren die u hobbymatig houdt. Hun mest wordt niet gezien als dierlijke mest en telt dus niet mee voor de gebruiksnorm dierlijke mest. De mest telt wel mee voor de fosfaatgebruiksnorm en de stikstofgebruiksnorm. Daarom moet u dit, als u mest van hobbydieren gebruikt op uw bedrijf, vastleggen in uw administratie.
pi_188329137
Als ik groot ben wil ik alpacas O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188329150
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Oh!!!
pi_188329164
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:58 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. Anna weet er inhoudelijk meer van. Dat was overigens meteen de reden om het niet te doen. Geen zin in een officiële boekhouding :+.

Maar het geldt niet voor hobby dieren zie ik net:
De administratieplicht voor het mestbeleid geldt niet voor dieren die u hobbymatig houdt. Hun mest wordt niet gezien als dierlijke mest en telt dus niet mee voor de gebruiksnorm dierlijke mest. De mest telt wel mee voor de fosfaatgebruiksnorm en de stikstofgebruiksnorm. Daarom moet u dit, als u mest van hobbydieren gebruikt op uw bedrijf, vastleggen in uw administratie.
Ik dacht al :o Anders zijn mijn ouders jarenlang in gebreke gebleven.

Nooit iets bijgehouden van pauwen, fazanten, kippen, herten en schapen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188329170
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Die wens is hier ook al voorbij gekomen. We beginnen wel met kippen, dan zien we wel verder. We gaan in het najaar sowieso het gaas en de palen rondom het weiland vervangen, dan zijn we weer een stap dichterbij.
Spoilers!
  woensdag 7 augustus 2019 @ 13:01:12 #31
13783 Anthraxx
pi_188329171
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik dacht al :o Anders zijn mijn ouders jarenlang in gebreke gebleven.

Nooit iets bijgehouden van pauwen, fazanten, kippen, herten en schapen.
Misschien is het haar manier om mij tegen te houden in het kopen van 3 schapen 8-).
pi_188329172
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:58 schreef z80 het volgende:

[..]

Uit deze reactie bijvoorbeeld.
Quote <
Ik ben een voorstander van keuzevrijheid - maar dan wel in die zin dat die keuzevrijheid ophoudt daar waar het een ander onnodig schaadt.
Dus hoe laat je naar bed gaat, of je zondag gaat sporten of dat je twee verschillende sokken draagt: doe wat goed voelt, zou ik zeggen. Niemand zou daar last van ondervinden zolang je niet om wakker te blijven tot 3 uur knalharde muziek draait in een rijtjeshuis, je zondag niemand van de stoep racefietst of...nouja, voor die sokken weet ik niet eens een idioot voorbeeld te verzinnen ;) .

Het probleem voor mij met de veehouderij is dat er dus altijd 'geschaad' (is dat een werkwoord?) wordt; namelijk de dieren. (Ik laat het milieu, klimaat en de mensen nog even buiten beschouwing)
Geen een zal vrijwillig naar het hakblok huppelen. Hoe 'diervriendelijk' of 'humaan' het ook mag gaan. Niet als ze echt beseffen wat er gaat gebeuren.
>Quote.
uit de reactie: CUL / [CULSC] Radioactieve schoonmoeders >:)

Dus hobby kippen mogen ook niet volgens deze quote. En als je deze redenering doortrekt dan mogen huisdieren ook niet.
Ja, dan is haar mening dus dat jouw mening dat je zelf beslist of je vlees eet niet valide is. En die deelt ze. Waar wordt dat dan opdringen of overtuigen?
pi_188329173
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:59 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Oh!!!
Ik ben fan O+
En te laat geboren. Ben opgegroeid met schaapjes in de wei. Dat hadden alpacas moeten zijn.
pi_188329187
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:01 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Misschien is het haar manier om mij tegen te houden in het kopen van 3 schapen 8-).
:+
pi_188329233
Kippen O+
Geiten O+
Schapen O+
Varkens O+
Alpaca's O+
pi_188329249
Ik lees trouwens met belangstelling mee en zie Candaasje nergens opdringen of overtuigen.
Dat je als meelezer geconfronteerd wordt met een lopende discussie: dat klopt.
Maar je kunt het haar niet kwalijk nemen dat ze op vragen reageert. Zo werkt een forum nu eenmaal.

Kwestie van posts overslaan. En in ieder geval niet een frustratie over activisten die wel opdringerig zijn op haar afreageren.
pi_188329257
Komende weken heb ik drie high Tea’s. Waarvan eentje bij alpacas O+
pi_188329258
Ik hoor allemaal sirenes en die stoppen voor mijn huis. Even naar buiten kijken. Auto-ongeluk. Meneer (van de pers?) stapt uit en zet driepoot neer met camera. Hoe weet zo iemand dat nou zo snel?! En eerder dan dat ik het weet terwijl het op 20-30 m afstand van mijn huis is :')
pi_188329265
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik lees trouwens met belangstelling mee en zie Candaasje nergens opdringen of overtuigen.
Maar je kunt het haar niet kwalijk nemen dat ze op vragen reageert. Zo werkt een forum nu eenmaal.

Kwestie van posts overslaan. En in ieder geval niet een frustratie over activisten die wel opdringerig zijn op haar afreageren.
^O^
pi_188329288
@Myraela
Ik wilde nog even spuitelven over afvallen en vleesvervangers: inderdaad zijn veel vleesvervangers hun kcals niet waard. Er is recent een artikel geplaatst op vegetus.nl waar gezonde en gezondere vleesvervangers worden besproken, misschien heb je daar wat aan.
Ik eet zelf nauwelijks vleesvervangers, want ik vind ze het geld niet waard :') maar in plaats daarvan eet ik peulvruchten. Ik laat dan vaak de zetmeelbron van het gerecht weg (rijst/pasta bv), zodat het niet een groot koolhydratenfestijn wordt. Gisteren had ik bijvoorbeeld salade met tomaat, komkommer, vegan pesto, olijven en kikkererwten. Dan neem ik een ruime portie kikkererwten en laat ik de pasta weg. ;)
  woensdag 7 augustus 2019 @ 13:08:47 #42
13783 Anthraxx
pi_188329294
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoor allemaal sirenes en die stoppen voor mijn huis. Even naar buiten kijken. Auto-ongeluk. Meneer (van de pers?) stapt uit en zet driepoot neer met camera. Hoe weet zo iemand dat nou zo snel?! En eerder dan dat ik het weet terwijl het op 20-30 m afstand van mijn huis is :')
Wellicht meeluisteren via een scannerradio. Dan krijg je direct de informatie van alle hulpdiensten mee.
pi_188329296
quote:
Als de sirenes er zijn is het al via hun meldsysteem gecommuniceerd. Ben de naam even kwijt. En daar kun je als particulier ook op meekijken.
pi_188329298
quote:
Meelezen met 112? Ik googel dat wel eens als ik sirenes hoor en me afvraag wat er is. Als je dan "112 <naam stad>" googelt, zie je het meestal al.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 13:09:13 #45
13783 Anthraxx
pi_188329300
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Als de sirenes er zijn is het al via hun meldsysteem gecommuniceerd. Ben de naam even kwijt. En daar kun je als particulier ook op meekijken.
P2000
pi_188329301
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:08 schreef Anthraxx het volgende:

Wellicht meeluisteren via een scannerradio. Dan krijg je direct de informatie van alle hulpdiensten mee.
Dan nog moest die man in een auto stappen en hier heen rijden 8)7
  woensdag 7 augustus 2019 @ 13:09:43 #47
13783 Anthraxx
pi_188329305
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Niets beters te doen 8-).
pi_188329306
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ja, eens :Y
pi_188329318
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Misschien reed hij al rondjes op zoek naar drama :+
Volgens mij zijn er regionale journalisten die vooral veel over dat soort gebeurtenissen schrijven. Lijkt me een rotbaan.
pi_188329331
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:09 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

P2000
Bingo!
pi_188329339
Zie mij eens druk thuiswerken :')

Maar vandaag wel mijn ‘nieuwe’ bed geleverd gekregen *O*
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 augustus 2019 @ 13:13:36 #52
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188329355
quote:
Als je altijd de voorste in de file bent, ben je misschien de bron van de file. Misschien geldt dat ook voor ongelukken. 8-)
pi_188329500
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Onze welvaart en hebzucht spelen ook wel een belangrijke rol hierin :Y Ik denk of hoop dat boeren dit eigenlijk ook niet willen, de massaproductie, het stroomlijnen tot in het oneindige, de schaalvergroting en alles voor de winst. Het staat zover weg van hoe het boerenleven ooit begon en alleen maar omdat we met z'n allen meermeermeer willen voor zo min mogelijk geld. Bewustwording daarin zou best een hoop schelen denk ik.

Mijn moeder vertelde gisteren dat ze, geboren kort na de oorlog, vroeger per maaltijd een boterham met kaas mocht omdat meer te duur was. En dan kwam ze echt bepaald uit een arm gezin. Daarna gingen we naar de dierentuin. Als ik dan zie hoe mensen daar al 50 tot 100 euro entree kopen en dan met z'n allen friet en hamburgers en ijs bij de lunch nemen, dan is er in 50 jaar bizar veel veranderd op consumentenvlak waar we zelden bij stilstaan.
Oh eens. Er gaan ook heel wat boerenbedrijven failliet. (Ik dacht 8 per maand oid) in NL, omdat de schaalvergroting echt tot waanzin lijdt. Dat is ook niet meer leuk 'boeren' te noemen. Dat is gewoon ondernemen, en hoe. 80% van het varkensvlees is bijvoorbeeld ook bedoelt voor export, en dan zitten we dus hier met bijkans meer varkens dan inwoners en de problemen die daarbij komen kijken.
Misschien nog wel interessant, ook met wat Anthrax aanhaalt dat het in de politiek vooral om het economisch belang draait en het daar niet hoofdzakelijk om zou moeten gaan:
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Artikel weliswaar geschreven door Roos Vonk (springt redelijk vaak in de bres voor dierenrechten) maar onderschreven door 28 hoogleraren, waaronder ook van Wageningen.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:25 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Daar doelde ik zeker op. Ze is als toezichthouder ook gewoon een deel van de totale onderbezetting. Enorm frustrerend, gezien ze echt wel hun best doen om zo consequent mogelijk naar de wet te handelen. De voorbeelden die je aanhaalt herken ik ook, maar het is aan de politiek om daar iets aan te veranderen. De toezichthouder heeft die macht niet of nauwelijks (meer). Die is stelselmatig aan banden gelegd door allerlei politiek gekonkel, bezuinigingen en meer richting te geven aan economisch belang.

Ik vind overigens wel dat je het erg netjes verwoord. Complimenten :). Ik krijg thuis vooral "de andere kant mee" :+.
Ja lijkt me echt heel rot om zo te moeten werken. Ik zit er wel eens aan te denken om misschien eens een stage te lopen bij de NVWA of FAVV. Geen idee of wat als veganist een slim plan is :P maar het biedt wellicht wel perspectief dat nog wel eens ontbreekt. (Ik zal de laatste zijn die zegt dat alle activisten heilig zijn of het altijd bij het rechte eind hebben hoor. Maar daarom is bruggen bouwen misschien wel een goede manier. Afijn…daar ben ik voorlopig toch nog niet….)

quote:
9s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:26 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, maar in 1x overstappen van volledig vleeseter naar vegan klinkt dan als een brug of 5 te ver. Dan moet je wel heel veel aanpassingen doen. En ik denk dat het ook minder zin heeft om vegan te eten dan vegetarisch. (een ei eten zie ik niet per definitie als slecht voor een kip, mits die kip een prima leven heeft)
Er zijn mensen die het doen, maar er zijn er meer die eerst minder/vegetarisch gaan eten, en dan steeds meer dierlijke producten schrappen. Want in één keer je volledige eetpatroon omgooien is vaak best lastig. Er zijn wel ‘veganchallenges’ (ja ok, verschrikkelijk woord :’) ) die 22 dagen duren omdat dat de tijd schijnt te zijn waarin mensen hun gewoontes zouden kunnen doorbreken en veranderen. Ofzo.

Ik ben zelf uiteindelijk veganistisch gaan eten omdat de vleesindustrie veel (in mijn ogen dus onnodig) leed met zich meebrengt, maar dit toch ook voor de zuivel en eierindustrie ook geldt. En daar keek ik dus eerst niet naar. Flikkerde overal maar gewoon extra kaas door voor meer smaak. En dat is ook wel een tikkie hypocriet te noemen natuurlijk. (Ik vond veganisten eerst altijd maar een beetje vreemd en extremistisch. Vreemd ben ik nog steeds, extremistisch probeer ik enigszins te voorkomen :P )
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wandelde vorig jaar tijdens de hittegolf door een afgelegen gebied waar een paar boerderijen staan tussen de weilanden in en buiten bij een varkenshouderij lag een hele rij met dode varkens te wachten op de ophaaldienst. Het waren er zeker 6, misschien wel meer. Ik werd daar heel stil van, vooral ook omdat dit maar 1 bedrijf ergens in Drenthe is en geen journalist dit specifieke geval zal oppakken, maar ondertussen vraag je je af bij hoeveel meer bedrijven dit tijdens zo'n hittegolf gebeurt. En het werd vorig jaar niet eens 40 graden.
Ja, dat zijn er wel veel vrees ik. Dit jaar was het door o.a. falende ventilatiesystemen in die hittegolf echt dramatisch. (Ik dacht dat het getal dit jaar ergens rond de 10.000 omgekomen dieren lag, voornamelijk varkens en kippen.)
Nu was het dit jaar wel extreem, want ook in opvangen zijn dieren omgekomen. Maar het is wel iets waarvan verwacht wordt dat het steeds vaker zal voorkomen. En het is ook wel wrang dat voedingsproducten en medicatie allemaal gekoeld (airco-units) vervoerd moet worden, maar varkens het tijdens de transporten mogen doen met een lullig ventilatortje die wat lucht verplaatst. (En die stond niet altijd aan heb ik gezien, maar dat is dan de transporteur aan te rekenen.)

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:candaasje Wat vind je eigenlijk van mensen die hobykippen hebben?
Hobbykippen..goeie vraag.
Euhm, ik sta daar wat dubbel in. In de zin van dat ik eigenlijk niet zo’n voorstander van fokken van dieren ben (jup, ik schiet mezelf als hopelijk toekomstig dierenarts echt onwijs in mijn eigen voeten, kom ik zo op terug :P ) . Dus ik zou zelf voor een adoptiekip gaan denk ik.

Dat fokken heeft dus enerzijds te maken met ‘eigendom zijn van’ waarvan ik geen voorstander ben. Hoewel ik ook weet dat bepaalde diersoorten uit zichzelf bij de mens zijn gaan wonen (honden o.a. ) omdat zij daar evolutionair gezien baat bij hadden. Dus als je een dier goed zou behandelen en het dier al zijn ‘ethological needs’ kan uitvoeren (gewoon echt ‘kip’ mag zijn), zou ik er al heel wat minder bezwaar tegen hebben.
Rest nog wel het probleem van de hanen: die kun meestal niet aanhouden met hennen erbij. En dus eindigen ook veel hobby-haantjes in de soep/shredder/weetikhetwaar. Dat vind ik dus wel echt een heel nadelig iets van fokken van dieren.

En wat betreft de eieren; euh ja ik mis die dingen zelf echt niet, dus ik zou ze zelf niet eten maar terugvoeren aan kip. Er zijn naar mijn weten best wat kippen die zodanig zijn doorgefokt dat ze serieuze calcium-problemen hebben (of na verloop van tijd eigeel in de buikholte krijgen en dat soort ongein) dus dat is ook een dingetje. Nu zijn er ook wel kippen die minder eieren leggen (wat ‘natuurlijk’ dan 320 eieren per jaar) dus dat zou al wel schelen.
Dus euh, hoewel het uit ‘abolitionistisch oogpunt’ (= tegen het ‘gebruik’ van dieren) niet helemaal te verantwoorden valt, zie ik in kippen houden om je tuin onkruidvrij te houden niet echt een probleem. Behalve dan dus wat er bij de fok komt kijken….maar misschien kun je een paar legkippen redden van de slacht (die leveren vaak toch al weinig op voor de veehouder, dus daar zijn wel projecten voor) :P

@dierenarts: ik heb de meest conflicterende studie gekozen die je geloof ik als vegan kan kiezen. Ik heb geloof ik nu elk jaar 1 punt in mijn opleiding waarover ik een gesprek aanvraag. Afgelopen jaar was het de dissecties, aankomend jaar zal het wel de mogelijkheden van stageplaatsen worden, en in het derde jaar een project waarbij dikbilrunderen naar de uni komen (voor keizersnede en daarna de zorg van het kalf, want dat kan door de extreme spierontwikkeling niet drinken.) Maar goed, houdt de boel ook wel weer levendig 😉

Ik zal denk ik niet echt in de veehouderij kunnen werken (ik heb er wel eens over zitten denken, maar volgens mij heb ik binnen een week ruzie met de veehouder omdat ik dingen weiger te doen. Schiet niet op, voor niemand niet). Wellicht wel bij een instantie als de NVWA/FAVV of de Europese variant ervan (er is een Europese groep die onaangekondigd inspecties doet door heel de EU. Ben even de naam kwijt.)

Maar ik geloof wel dat er mogelijkheden zijn. Hoe en wat ben ik nog wat aan het uitvogelen. Wellicht ga ik wel in opvangen werken. In België zijn twee dierenartsen een heel mooie opvang begonnen (Forrest & Friends). Kleine gezelschapsdieren zou ook kunnen, maar dan loop ik tegen het probleem aan dat er nooit gedegen, langdurig wetenschappelijk onderzoek is gedaan naar de effecten van plantaardige voeding op kattengezondheid, en dat is dan wel een dingetje. (Offer je 10 (onbekende) kippen op voor die ene kat, of offer je die kat op voor die 10 kippen? Dat idee…. ).
Medicatie is ook zo’n leuk punt…. Ik ben absoluut niet tegen medicatie of vaccinatie, maar ik weet wel dat er proefdieren voor de ontwikkeling gebruikt worden. Hoe deal ik daarmee?

Of misschien wordt ik wel docent *) , haha. Ik vind anatomie en embryologie echt ontzettend gaaf O+ . De herkomst van de dieren voor dissecties wordt ook steeds beter (en ze staan er bij de UA ook voor open dat ik zelf dieren ga verzamelen.) . Maar ja, dan moet ik weer een PhD halen…..

Maar u ziet, ik ben lekker aan het worstelen ;) . Dit wist ik al wel toen ik de studie begon hoor. Ik vind het zo mooi om te leren hoe alles werkt, en te leren hoe ik anderen kan helpen (Ja ik heb een beetje een redderscomplex, ik weet het…) dat ik dit maar op de koop toe neem.

En laten we wel wezen; oordelen is altijd makkelijk, maar juist als dierenarts hoop ik van alle kanten heel veel te kunnen leren.
pi_188329545
quote:

[..]

Schapen? *)
Animal Rights en de NVWA gaan komende tijd samen werken om illegale halalslachtingen te voorkomen. Ze zoeken nog levenslange huisvesting voor de te redden schapen ;)

Alpaca's zijn ook tof, maar in elk geval in België moet je wel elk jaar een staal van hun mest opsturen om aan te tonen dat het echt mest is, vergelijkbaar met mest zoals van paarden/schapen/geiten enzo, en niet bijzonder afval, want dan moet je dokken :+
(Aldus de prof die de boerderij van de uni beheert en een voorliefde heeft voor Alpaca's. Ik zou verder niet weten waarom we daar Alpaca's hebben, maar afijn...)
  woensdag 7 augustus 2019 @ 13:25:52 #55
13783 Anthraxx
pi_188329574
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:21 schreef Candaasje het volgende:

Ja lijkt me echt heel rot om zo te moeten werken. Ik zit er wel eens aan te denken om misschien eens een stage te lopen bij de NVWA of FAVV. Geen idee of wat als veganist een slim plan is :P maar het biedt wellicht wel perspectief dat nog wel eens ontbreekt. (Ik zal de laatste zijn die zegt dat alle activisten heilig zijn of het altijd bij het rechte eind hebben hoor. Maar daarom is bruggen bouwen misschien wel een goede manier. Afijn…daar ben ik voorlopig toch nog niet….)

Solliciteren kan altijd. Procedure was wel erg heftig. Ze stellen overal vragen over. En gaan vrij diep door op zaken. Ook hoe je persoonlijk over bepaalde zaken in het leven staat.
pi_188329579
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:08 schreef Tele6 het volgende:
vegetus.nl
Ik heb eens even gekeken, maar gezond en slank zijn wel twee verschillende dingen. Ik ben op het moment van het veel eten, maar wel allemaal slanke dingen. En er zijn wel opties hoor, maar die vind ik dan inderdaad weer erg duur.

Peulvruchten houden ik en mijn darmen niet zoveel van. Niet in grote hoeveelheden, tenminste.
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 augustus 2019 @ 13:28:12 #57
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188329621
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:21 schreef Candaasje het volgende:
maar dit toch ook voor de zuivel en eierindustrie ook geldt. En daar keek ik dus eerst niet naar. Flikkerde overal maar gewoon extra kaas door voor meer smaak. En dat is ook wel een tikkie hypocriet te noemen natuurlijk.
Industrie en eten is in principe nooit heel goed. Maar waarom je niet 3 kippen kunt houden en daar de eieren van eten is me niet geheel duidelijk en daar mis ik dan ook het punt van een vegan. Net als dat je echt wel melk kunt krijgen van een met liefde overladen koe.
Als je een beetje zoekt en meer geld uitgeeft, dan hoef je niets van 'de industrie' te kopen en kun je toch melk, kaas en eieren eten. Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat namelijk lichtelijk onnodig iedereen moet vooral doen wat hij zelf wil, maar ik zal nooit vegan worden)

Ik snap dus ook niet wat er hypocriet aan is.
pi_188330016
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:25 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Solliciteren kan altijd. Procedure was wel erg heftig. Ze stellen overal vragen over. En gaan vrij diep door op zaken. Ook hoe je persoonlijk over bepaalde zaken in het leven staat.
Daar was ik al bang voor ja :P
Nouja, misschien dat een stage/meelopweekje eens zou kunnen. Dan kan ik daar wel gewoon eerlijk over zijn denk ik. Hoop ik.
We gaan het zien ;)

quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:28 schreef Kreator het volgende:

[..]

Industrie en eten is in principe nooit heel goed. Maar waarom je niet 3 kippen kunt houden en daar de eieren van eten is me niet geheel duidelijk en daar mis ik dan ook het punt van een vegan. Net als dat je echt wel melk kunt krijgen van een met liefde overladen koe.
Als je een beetje zoekt en meer geld uitgeeft, dan hoef je niets van 'de industrie' te kopen en kun je toch melk, kaas en eieren eten. Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat namelijk lichtelijk onnodig iedereen moet vooral doen wat hij zelf wil, maar ik zal nooit vegan worden)

Ik snap dus ook niet wat er hypocriet aan is.
Zie voor het eierverhaal mijn reactie op Lucky :)

Wat betreft melk: een koe geeft niet zomaar melk. Dus ook goed, liefdevol gehouden koeien moeten *geïnsemineerd worden (ik vind dat vrij heftige inbreuk op lichamelijke integriteit), en vervolgens een een kalf voldragen en baren.
(*Ok, je kunt er een stier bijzetten natuurlijk, maar het is ook dan niet echt een heel vrije keuze imho)

Een 'wilde' koe geeft van nature zo'n 15 L melk per dag, in de industrie begint dat bij 30 (beetje matige koe) en loopt dat wel op tot 60L of meer bij de 'toppers'. (ik dacht zelfs 90L, maar wellicht is dat overdreven.) Anyway, dat vraagt wat van een lichaam. Zoals een van de proffen (tevens melkvee-arts) zei: het zijn net Ferrari's, en maar heel weinig boeren kunnen het nog bijhouden en dan crasht zo'n koe dus voortijdig. Na 3,5 lactactie in NL (dat is nog vrij goed, in Canada is het gemiddeld 1,9) houdt het wel op. Dan stort zo'n koe door haar hoeven/mastitis/verminderde productie/etc. en dan eindigt het in het slachthuis.

Maar goed, dat is de industrie, laten we er vanuit gaan dat we een koe in de achtertuin hebben staan die wat minder doorgefokt is: waar laat je het kalf? :D Die eerste zal nog wel gaan, zeker als het ook een vrouwelijke koe is (handig, meer melk uiteindelijk) maar een koe stopt ook met lacteren, dus moet dan weer bevrucht worden (in de industrie 1,5 maand na het kalveren alweer). En dan weer een kalf baren. En er zijn maar weinig mensen die 10 stieren kunnen huisvesten, dus die moet je toch ergens kwijt.

Daarbij moeten kalf en moeder gescheiden worden (er zijn wel enkele bedrijven die hier mee aan het experimenteren zijn, maar er zitten veel haken en ogen aan het kalf bij de moeder laten, wil je een beetje voldoende melk kunnen produceren ). Dat gebeurt doorgaans binnen een dag, want wacht je langer, dan wordt de hechting enkel sterker en het drama enkel groter. (En in de industrie kun je de kalveren ook beter opvolgen als ze de eerste dagen/weken alleen staan. Vanuit de houderij gezien is daar echt wel wat voor te zeggen.) Maar jeetje, letterlijk een baby van zijn/haar moeder scheiden om zelf de melk te kunnen drinken.... ik vond het nogal wat.

Dus toen ik dit alles wist (en gezien ik geen ruimte heb voor een koe in de achtertuin :P Even los van mijn bzwaren tegen de fok en eigendom didat), begon ik mijzelf wel de vragen te stellen:
- Heb ik koemelk nodig? Het is borstvoeding bedoeld om een kalf te laten groeien....
- Zijn er alternatieven? (Ja, goed, ik heb nog geen vegan kaas gevonden die net zo lekker is als koeienmelk kaas, maar ik moet zeggen dat ik het nu niet meer mis en ik ook gelukkig en gezond ben zonder ;) )

Maar dit waren dus mijn overwegingen. :) Ik vond mijzelf vooral hypocriet omdat ik mezelf heel erg goed voelde over vegetariër zijn. Nog net geen borstroffel erbij zeg maar :P
Ik heb daar wel van geleerd, want ik zal niet zeggen dat ik me niet goed voel bij veganist zijn, (dat voel ik me wel) maar ik besef ook wel dat ik ook nog wel wat andere zaken zou kunnen aanpakken en ik probeer me er ook bewust van te blijven dat de wereld niet zwart/wit is. Maar eerlijk: ik vind het regelmatig lastig hoor, mijn wereld is regelmatig vrij zwart.
pi_188330073
Goed, ik denk dat ik op alles gereageerd heb, als ik iemand vergeten ben gil gerust even.

Dan kunnen we weer over tot de orde van de dag. Over koetjes en kalfjes praten :+

;)

(Of eigenlijk eerlijk gezegd: dan kan ik mezelf eens gaan zetten aan het werk dat al uren op me ligt te wachten, haha)
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 augustus 2019 @ 13:56:27 #60
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188330152
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:49 schreef Candaasje het volgende:
(*Ok, je kunt er een stier bijzetten natuurlijk, maar het is ook dan niet echt een heel vrije keuze imho)
Nu ja, dat gebeurt in de natuur ook.

Verder gaat me dat persoonlijk dus wat te ver. Zolang een kip of koe een prima leven heeft, zie ik weinig bezwaar tegen het houden ervan om gebruik te maken van ei en melk.
Dat staat bij mij bijna op hetzelfde niveau als een appelboom gebruiken voor appels.
Dat er van alles mis is met door de industrie verneukte dieren lijkt me evident, maar daar heb ik het dus ook niet over.
Ik denk daar gewoon anders over dan en ik heb dan kennelijk wat minder principiele bezwaren.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 14:01:42 #61
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188330266
middag :W

Goede discussie wel. en mooi om je overwegingen te lezen candaasje.
Hier een omnivoor. ik eet geregels vegetarisch, gewoon per ongeluk. al had ik afgellopen week wel even wat merquez worstjes gehaald om door de rijstsalade te doen, want ik kwam er achter dat ik al 4 dagen geen vlees gegeten had :+ .. dat kan natuurlijk helemaal niet!

wij proberen verder wel " bewust" vlees te eten door mee te doen met " koop een beest". dat werkt voor ons. ^O^ of het volledig goed is.. geen idee.

verder doe ik niet persee aan het verbeteren van de wereld.. mijn werk is wat dat betreft natuurlijk ook enigszins discutabel O-) ik geloof dan ook niet in zonne-energie en wind energie. voornamelijk omdat de grondstoffen die benodigd zijn voor de apparaten die nodig zijn om die energie op te wekken vaak geen zuivere koffie zijn ( wat niet wil zeggen dat O&G dat wel is ;) )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188330290
Ik heb net een enorme schaal lasagne gemaakt, 3 bakjes bloemkoolschotel en 2 bakjes witlof ham/kaas. De keuken is ontploft. :')
pi_188330292
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nu ja, dat gebeurt in de natuur ook.

Verder gaat me dat persoonlijk dus wat te ver. Zolang een kip of koe een prima leven heeft, zie ik weinig bezwaar tegen het houden ervan om gebruik te maken van ei en melk.
Dat staat bij mij bijna op hetzelfde niveau als een appelboom gebruiken voor appels.
Dat er van alles mis is met door de industrie verneukte dieren lijkt me evident, maar daar heb ik het dus ook niet over.
Ik denk daar gewoon anders over dan en ik heb dan kennelijk wat minder principiele bezwaren.
Ik begrijp je punt :Y
En het komt bij dus voort uit het niet willen toeëigenen/gebruiken van een 'ander'.
Maar waar dat principe precies op gestoeld is.... geen idee.Ja, een gevoel. Een heel sterk gevoel waar ik niet omheen kan/wil.
Maar vanuit evolutionair oogpunt zou ik het je niet kunnen vertellen wáárom ik dat gevoel precies heb. Ik bedoel, waarom zou je een ander niet mogen gebruiken? Even heel objectief bekeken. Waarom zou een leeuw wel mogen jagen maar ik niet, ook als ik het niet 'nodig' heb. Maar wat maakt dat 'nodig' zijn dan voor verschil voor het slachtoffer? Dood is dood, en of die leeuw het nodig had of niet, dat zal die zebra wat uitmaken zeg,....

Er zijn vast filosofen die hier wel antwoord op kunnen geven, maar ik niet :D
pi_188330358
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:03 schreef Myraela het volgende:
Ik heb net een enorme schaal lasagne gemaakt, 3 bakjes bloemkoolschotel en 2 bakjes witlof ham/kaas. De keuken is ontploft. :')
Maar jij hebt gekookt, dan ruimt de ander toch op? O-)
pi_188330389
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:53 schreef Candaasje het volgende:
Goed, ik denk dat ik op alles gereageerd heb, als ik iemand vergeten ben gil gerust even.

Dan kunnen we weer over tot de orde van de dag. Over koetjes en kalfjes praten :+

;)

(Of eigenlijk eerlijk gezegd: dan kan ik mezelf eens gaan zetten aan het werk dat al uren op me ligt te wachten, haha)
Alles gelezen en ik vind je standpunten incl je worsteling met conflicterende zaken heel boeiend om te lezen ^O^

Dat deden we toch, over koetjes en kalfjes praten? En kippen en geitjes en schapen en honden en varkens en... wat vind je eigenlijk van katten die vrij buiten kunnen lopen en dan de halve vogeltjes en muizen populatie in de buurt afslachten? Die katten zijn wel veel vrijer dan katten die je binnen houdt, maar die niet de buurt terrorizeren.
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 augustus 2019 @ 14:09:47 #66
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188330406
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:03 schreef Candaasje het volgende:

Er zijn vast filosofen die hier wel antwoord op kunnen geven, maar ik niet :D
Ik zal er even antwoord op geven, als filosoof.

We zijn gewoon te ver doorgeslagen waardoor veel mensen de noodzaak voelen om hiertegen in bezwaar te gaan. Een vleesfabriek staat nogal ver af van met een speer het bos in om een hert te jagen.
pi_188330433
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Denk dat mijn vriend het daar niet mee eens is als hij vanavond thuis komt. :') Sowieso moet ik even opruimen, want anders kan ik voor vanavond niet eens koken. :') Hoe koken mensen terwijl ze alles netjes houden.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 14:12:11 #68
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188330454
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Die regel hebben wij thuis echt HEEL snel afgeschaft... als K. Kookt kookt hij met de hele keuken.. Ik alleen op een plankje...
pi_188330587
@Candaasje erg interessant om je overwegingen te lezen :)
pi_188330602
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Alles gelezen en ik vind je standpunten incl je worsteling met conflicterende zaken heel boeiend om te lezen ^O^

Dat deden we toch, over koetjes en kalfjes praten? En kippen en geitjes en schapen en honden en varkens en... wat vind je eigenlijk van katten die vrij buiten kunnen lopen en dan de halve vogeltjes en muizen populatie in de buurt afslachten? Die katten zijn wel veel vrijer dan katten die je binnen houdt, maar die niet de buurt terrorizeren.
Katten, ook een goede vraag.
Ik vind katten echt fantastische dieren, laat ik dat voorop stellen. En ik denk dat ze in steden ook wel nodig zijn om de ratten/muizenpopulaties onder controle te houden.

Maar ik denk wel dat we teveel katten hebben rondlopen. Dus ik ben tegen de fok. Eigenlijk alle fok, maar vooral die 'pretnestjes'/'oepsnestjes' zijn wel echt een grote oorzaak van de problemen.

En of je een kat in zijn/haar vrijheid mag beperken om andere dieren te 'redden'...dat vind ik ook een lastige.
Het is een beetje dezelfde worsteling als met proefdieren: mag je de een in zijn/haar vrijheden beperken (of erger) om 100 anderen te redden? Ook als dit dus geen eigen keuze van die ene is, en die ene er mogelijk geen boodschap aan heeft?
Ik bedoel, als ik mezelf zou moeten opsluiten om 100 andere (voor mij onbekende) mensen te sparen.... ja echt niet hè, dat zie ik niet zomaar gebeuren. Daar bedank ik denk ik toch echt voor...... .... maar anderzijds, ik ben dan wel weer overwegend voor sterilisatie/castratie-programma's om het aantal zwerfkatten te verminderen. Dat is eigenlijk ook wel de één zijn/haar lichamelijke integriteit schenden om 100 anderen te redden/voorkomen.

Dus..ik heb eigenlijk geen eenduidig antwoord :')

De katten van mijn ouders lopen wel los, maar er is ook wel wat voor een grote ren te zeggen. Het is beide niet ideaal, hoewel de ren voor katten die toch al niet ver van huis gaan niet eens echt een belemmering hoeft et vormen,

Maar liefst dus gewoon een kleinere populatie katten. Meer doordachte zorg voor 'huis'dieren. Dat zou ook voor het vogelbestand al heel veel schelen.
pi_188330685
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:09 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik zal er even antwoord op geven, als filosoof.

We zijn gewoon te ver doorgeslagen waardoor veel mensen de noodzaak voelen om hiertegen in bezwaar te gaan. Een vleesfabriek staat nogal ver af van met een speer het bos in om een hert te jagen.
Ja dat is zeker een goed punt denk ik. Het is dat we met zoveel zijn en zulke hoge eisen/verwachtingen hebben.... de balans is echt compleet zoek.
Wanneer we in een wereld waren opgegroeid waarin af en toe gejaagd werd op vrijlevende dieren denk ik dat ik ook minder snel op de barricaden was geklommen. Ik bedoel OK, dan kunnen we het hebben over noodzaak, (als de technologie wel verder zou ontwikkelen en er ook alternatieven zouden worden bedacht) maar dan was het leed veel minder aanwezig. En dus ook die drijfveer veel minder sterk. Denk ik :)

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:12 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Die regel hebben wij thuis echt HEEL snel afgeschaft... als K. Kookt kookt hij met de hele keuken.. Ik alleen op een plankje...
Hm, ja daar zit wat in. Mijn vriend is ook altijd wat euh....'losbandig'.
pi_188330712
Ok , ik hoepel nu op. Ik vind het wel heel tof hoe het 'gesprek' verloopt hoor O+ Dankjulliewel.
pi_188330721
Ik ben ook bezig om de keuken te laten ontploffen. ik heb geen zin meer maar ik kan nu niet meer terug.
Spoilers!
pi_188330728
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:28 schreef Candaasje het volgende:
Ok , ik hoepel nu op. Ik vind het wel heel tof hoe het 'gesprek' verloopt hoor O+ Dankjulliewel.

Tevens, CUL SC, beste SC.
Spoilers!
pi_188330810
Gelukkig is de keuken met de vaatwasser ook zo weer netjes. _O_ Dit soort kookmomenten toen ik nog geen vaatwasser had, waren echt een nachtmerrie.
pi_188331342
Mooie discussies en heel veel informatie. Of ik het allemaal wilde weten is mijn “kop in het zand steek karakter” maar nadenken over wat ik koop/eet zal ik, zeker de komende tijd wel weer meer doen. Koop vrijwel altijd biologisch vlees (tenzij het halal moet maar dat is tegenwoordig nauwelijks).

Heb opeens een hele andere kamer terwijl er nog maar 1 muur geschilderd is. De mannen zijn nu bezig met de hal en doen straks de groene muur nog een keer. Rest van de huiskamer komt later in het jaar.
We have far more in common than that which devides us..
pi_188331831
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:07 schreef Kaatje1 het volgende:

Heb opeens een hele andere kamer terwijl er nog maar 1 muur geschilderd is. De mannen zijn nu bezig met de hal en doen straks de groene muur nog een keer. Rest van de huiskamer komt later in het jaar.
Maak je nog foto's voor ons? *O*
pi_188331844
Wij gingen wandelen op een heel druk zandvoorts strand :')

/zandstraaldag
pi_188331911
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:35 schreef Bluezz het volgende:

[ afbeelding ]

/zandstraaldag
Skuumkoppe O+
pi_188332020
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Mooie discussies en heel veel informatie. Of ik het allemaal wilde weten is mijn “kop in het zand steek karakter” maar nadenken over wat ik koop/eet zal ik, zeker de komende tijd wel weer meer doen. Koop vrijwel altijd biologisch vlees (tenzij het halal moet maar dat is tegenwoordig nauwelijks).

GROENE MUUR!?!?!?! :D O+
pi_188332027
Groene muren zijn mijn fave.
pi_188332162
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Katten, ook een goede vraag.
Ik vind katten echt fantastische dieren, laat ik dat voorop stellen. En ik denk dat ze in steden ook wel nodig zijn om de ratten/muizenpopulaties onder controle te houden.

Maar ik denk wel dat we teveel katten hebben rondlopen. Dus ik ben tegen de fok. Eigenlijk alle fok, maar vooral die 'pretnestjes'/'oepsnestjes' zijn wel echt een grote oorzaak van de problemen.

En of je een kat in zijn/haar vrijheid mag beperken om andere dieren te 'redden'...dat vind ik ook een lastige.
Het is een beetje dezelfde worsteling als met proefdieren: mag je de een in zijn/haar vrijheden beperken (of erger) om 100 anderen te redden? Ook als dit dus geen eigen keuze van die ene is, en die ene er mogelijk geen boodschap aan heeft?
Ik bedoel, als ik mezelf zou moeten opsluiten om 100 andere (voor mij onbekende) mensen te sparen.... ja echt niet hè, dat zie ik niet zomaar gebeuren. Daar bedank ik denk ik toch echt voor...... .... maar anderzijds, ik ben dan wel weer overwegend voor sterilisatie/castratie-programma's om het aantal zwerfkatten te verminderen. Dat is eigenlijk ook wel de één zijn/haar lichamelijke integriteit schenden om 100 anderen te redden/voorkomen.

Dus..ik heb eigenlijk geen eenduidig antwoord :')

De katten van mijn ouders lopen wel los, maar er is ook wel wat voor een grote ren te zeggen. Het is beide niet ideaal, hoewel de ren voor katten die toch al niet ver van huis gaan niet eens echt een belemmering hoeft et vormen,

Maar liefst dus gewoon een kleinere populatie katten. Meer doordachte zorg voor 'huis'dieren. Dat zou ook voor het vogelbestand al heel veel schelen.
Ik moest aan de vraag denken door dit artikel: https://www.theatlantic.c(...)ds-australia/595048/
Daar 'helpen' ze zwerfkatten ook en zetten ze weer terug, maar dat helpt de vogels niet bepaald. En nu zijn ze begonnen de zwerfkatten af te schieten.

Overigens, als iemand mij zou vertellen dat er honderden onbekende mensen zouden sterven als ik buiten mijn huis (geen gevangenis, gewoon eigen huis) zou komen dan denk ik toch dat ik er voor zou kiezen binnen te blijven. Ook al beperkt dat enorm mijn eigen vrijheid.
pi_188332197
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:34 schreef Myraela het volgende:
Gelukkig is de keuken met de vaatwasser ook zo weer netjes. _O_ Dit soort kookmomenten toen ik nog geen vaatwasser had, waren echt een nachtmerrie.
Daarom sta ik dan vaak de vaat te doen terwijl het eten op staat ipv dat ik in een pan ga staan loeren :D
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 augustus 2019 @ 15:57:25 #84
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188332206
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:12 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Bij jou in de keuken staan staat sowieso gelijk aan het hebben van een doodswens.
pi_188332211
quote:

[..]

Maak je nog foto's voor ons? *O*
Tuurlijk, ze zijn eind van de middag klaar
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 augustus 2019 @ 15:58:21 #86
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188332225
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

Tevens, CUL SC, beste SC.
Hij staat meestal wel in mijn top5.
pi_188332231
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

GROENE MUUR!?!?!?! :D O+
Niet zo groen als die van jou, dat durf ik (nog) niet, t is richting salie/olijfgroen (dus wat grijs erin)
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 augustus 2019 @ 15:59:04 #88
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188332234
quote:

[ afbeelding ]

/zandstraaldag
Leuke foto zo met die schaduw's'en.
pi_188332256
quote:

[ afbeelding ]

/zandstraaldag
Goed vlieger weer 8-)
pi_188332260
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Tuurlijk, ze zijn eind van de middag klaar
Ga naar de 1 uurs service :P
pi_188332288
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:26 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb eens even gekeken, maar gezond en slank zijn wel twee verschillende dingen. Ik ben op het moment van het veel eten, maar wel allemaal slanke dingen. En er zijn wel opties hoor, maar die vind ik dan inderdaad weer erg duur.

Peulvruchten houden ik en mijn darmen niet zoveel van. Niet in grote hoeveelheden, tenminste.
Nou ja, gezond is o.a. geen suiker toegevoegd en weinig verzadigd vet, en dat maakt je vleesvervangers natuurlijk ook slanker O-)

Jammer dat je darmen peulvruchten niet zo leuk vinden. Ik werd er in het begin wel iets winderiger van, maar m'n darmen zijn het nu gelukkig gewend. :)
pi_188332342
Peulvruchten O+ Zou niet zonder willen _O_
pi_188332420
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ga naar de 1 uurs service :P
Haha (zou dat nog bestaan?).
Ze hebben een prima taakverdeling, de een werkt met de roller en de ander doet het fijnere werk en beiden zingen luid mee met marco borsato (ze spreken goed nederlands maar zingend gaat het nog niet helemaal vloeiend 😂 en ze verbeteren elkaar bij de “mama appelsap”jes) _O- _O- _O-
pi_188332461
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik ben fan O+
En te laat geboren. Ben opgegroeid met schaapjes in de wei. Dat hadden alpacas moeten zijn.
hmmm ik moest het doen met guppies :)

(en een hond, kat en papegaai... )

ik vind alpaca's wel echt te cute.

dochterlief ook.. haar favo knuffel is "No Prob Lama de alpaca" _O-
pi_188332475
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:05 schreef Isabeau het volgende:
Peulvruchten O+ Zou niet zonder willen _O_
Ik vind er maar weinig aan, eigenlijk. Of ik weet gewoon niet de juiste recepten. Mijn vriend houdt gewoon niet van de structuur, dus ook niet echt gemotiveerd om ermee te experimenteren. Ik eet alleen graag witte bonen in tomatensaus op toast.
pi_188332674
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:13 schreef Myraela het volgende:

Ik vind er maar weinig aan, eigenlijk. Of ik weet gewoon niet de juiste recepten. Mijn vriend houdt gewoon niet van de structuur, dus ook niet echt gemotiveerd om ermee te experimenteren. Ik eet alleen graag witte bonen in tomatensaus op toast.
Ik eet ook niet gewoon een bordje bruine bonen of zo hè :P Wel in gerechten natuurlijk. En ik vind de structuur juist fijn, erg vullend.
pi_188333022
Je kan kikkererwten ook bakken/roosteren in de oven of in een pan. Dan krijgen ze een heel andere structuur. Wel uitkijken als je het in de pan doet, want ze springen :')
pi_188333181
Jullie hadden het over voedseldrogers een tijdje geleden he :o Heb vandaag een paar industriele gezien. Groter dan ik ben :o :’)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_188333208
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:44 schreef Tele6 het volgende:
Je kan kikkererwten ook bakken/roosteren in de oven of in een pan. Dan krijgen ze een heel andere structuur. Wel uitkijken als je het in de pan doet, want ze springen :')
Toen vond ik ze juist minder lekker, liever helemaal zacht. Maar dat kan ook komen omdat ze in foodblog-wereld werden gehypt alsof het net zo lekker zou zijn als chips, en dan valt natuurlijk alles tegen.
pi_188333245
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:13 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ben er ook geen fan van.
  Moderator woensdag 7 augustus 2019 @ 16:58:58 #101
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188333253
Wat betreft grootte van sommige boeren bedrijven. Het is een manier om bij lage marges door te kunnen blijven ondernemen. Want hoe groot of klein ook, als boer ben je óók ondernemer.

De hele kleine 'romantisch en nostalgisch' boerderijtjes zullen vaak een grotere CO2 uitstoot hebben.

Maar goed terug naar de grootte, als een boer dat zelf al niet groter wil, kan een bank dat soms wel eisen.

Maat van me, hadden melkveebedrijf met +110 koeien. Mooi bedrijf, zelf voorzienend qua voer en arbeid. Alleen de stallen waren oud, inrichting was niet van deze tijd en er moest een nieuwe vloer in. Dus ze wilden nieuwe stal bouwen. Bank wou alleen meer geld geven als ze naar 180 koeien gingen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188333392
Wat een grote discussie in de posts hiervoor. _O_
Langer geleden kon een karbonaadje niet groot genoeg zijn voor mij.
Inmiddels ben ik er van teruggekomen en eet steeds minder vaak vlees, en groot vlees..
En wat Isa zegt: veel geleerd van de HF recepten.

En goeie verfklus bij kaatje: gezellig en resultaat!
En zandstralen op het strand. Hele leuke foto👍

Gepland stond een citytrip naar Gouda. Zou.
Mn.X is nu solo naar Utereg.
pi_188333520
‘Nieuwe’ tuinset ook gearriveerd *O*

Handig, ouders die kleiner gaan wonen en van huisraad af moeten.
pi_188333654
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:56 schreef Myraela het volgende:

[..]

Toen vond ik ze juist minder lekker, liever helemaal zacht. Maar dat kan ook komen omdat ze in foodblog-wereld werden gehypt alsof het net zo lekker zou zijn als chips, en dan valt natuurlijk alles tegen.
Nou ja, ik dacht, als je op zoek bent naar een andere textuur kun je die zo wel maken. Maar chips of borrelnootjes gaan het nooit worden. Ik vind ze lekker door couscous heen, dan wordt je couscoussalade niet zo zompig. Of door een roerbak.
pi_188333815
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:26 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nou ja, ik dacht, als je op zoek bent naar een andere textuur kun je die zo wel maken. Maar chips of borrelnootjes gaan het nooit worden. Ik vind ze lekker door couscous heen, dan wordt je couscoussalade niet zo zompig. Of door een roerbak.
Of bij een groentestoof, of tajine, of in cassoulet.. Kikkererwten :9 :9 Alle boon- en erwten eigenlijk wel :Y Zo veelzijdig.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 augustus 2019 @ 17:55:17 #106
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_188334173
Zo af en toe op kantoor bijgelezen met de discussie. Zo af en toe eet ik een flinke steak. En zoals vanavond aardappeltjes, champignons en salade. Verder blijft vlees gewoon erg lekker en zal ik het gewoon blijven eten. :Y)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_188334222
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:08 schreef AnneX het volgende:
Wat een grote discussie in de posts hiervoor. _O_
Langer geleden kon een karbonaadje niet groot genoeg zijn voor mij.
Inmiddels ben ik er van teruggekomen en eet steeds minder vaak vlees, en groot vlees..
En wat Isa zegt: veel geleerd van de HF recepten.

En goeie verfklus bij kaatje: gezellig en resultaat!
En zandstralen op het strand. Hele leuke foto👍

Gouda O+

Als je alsnog een keer gaat:
-Janskerk en de goudse glazen
-Museum Gouda en koffie drinken in de binnentuin
-De chocoladefabriek (bibliotheek met lunchroom) bij Parking Klein Amerika is leuk
-hoedjes kijken bij t Matelootje voor ze dichtgaan
- de Zeugstraat is leuk
-Korte en lange groenendaal voor de wat apartere winkeltjes
- de Lichtfabriek bij t Bolwerk is een leuk restaurant
- markt op donderdag en zaterdagc met kaasmarkt of op woensdag antiek/brocantemarkt
- ijsje bij David’s gelato
- even gluren bij de Legowinkel
-Brownies eten bij Brownies en Downies (met verstandelijk beperkt personeel)
Kwak
pi_188334237
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:36 schreef Sunnythesun het volgende: [..] Is dat iets anders dan dit??
Nee is andere. Ik zoek de smeerbare antihistamine.

https://www.docmorris.de/fenistil-gel/12550409

En idd een apotheekproduct. Mijn verwarring kwam doordat ik in t verleden bij een DM met inpandige apotheek ben geweest.

Vandaag Bad Bentheim gedaan, was leuk, en de DM voor gewone spullen en droogshampoo enzo leeggehaald. Daarna dinopark twente, kleine man helemaal blij!
Kwak
pi_188334301
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 18:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee is andere. Ik zoek de smeerbare antihistamine.

https://www.docmorris.de/fenistil-gel/12550409

En idd een apotheekproduct. Mijn verwarring kwam doordat ik in t verleden bij een DM met inpandige apotheek ben geweest.

Vandaag Bad Bentheim gedaan, was leuk, en de DM voor gewone spullen en droogshampoo enzo leeggehaald. Daarna dinopark twente, kleine man helemaal blij!
Ah tof, op het vliegveld toch? Pre-U van de UT (project voor PO en VO lln) is er ook mee bezig geweest zag ik..
pi_188334319
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 18:06 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ah tof, op het vliegveld toch? Pre-U van de UT (project voor PO en VO lln) is er ook mee bezig geweest zag ik..
Ja die waren er vandaag, ze waren net aan het opruimen helaas. Kreeg wel een folder mee en een tijdschrift voor wat ze doen bij de Museumfabriek
Kwak
pi_188334406
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 18:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja die waren er vandaag, ze waren net aan het opruimen helaas. Kreeg wel een folder mee en een tijdschrift voor wat ze doen bij de Museumfabriek
Zo veel leuke dingen hier in de omgeving O+
Moet ook nodig eens naar het Rijks in Enske.. en naar de Twentse Welle..
pi_188334722
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:58 schreef derLudolf het volgende:
Wat betreft grootte van sommige boeren bedrijven. Het is een manier om bij lage marges door te kunnen blijven ondernemen. Want hoe groot of klein ook, als boer ben je óók ondernemer.

De hele kleine 'romantisch en nostalgisch' boerderijtjes zullen vaak een grotere CO2 uitstoot hebben.

Maar goed terug naar de grootte, als een boer dat zelf al niet groter wil, kan een bank dat soms wel eisen.

Maat van me, hadden melkveebedrijf met +110 koeien. Mooi bedrijf, zelf voorzienend qua voer en arbeid. Alleen de stallen waren oud, inrichting was niet van deze tijd en er moest een nieuwe vloer in. Dus ze wilden nieuwe stal bouwen. Bank wou alleen meer geld geven als ze naar 180 koeien gingen.
En dat is dus precies het probleem wat mij betreft. Dat er altijd wel ergens in de keten iemand zit die alleen maar vanuit winstmarges denkt. Dat kan toch voor die vriend van je ook niet lollig zijn. En natuurlijk is dan de meest logische keuze om als ondernemer voorúít te gaan en mee te doen in al die eisen. Maar vaak is er ook wel een andere weg mogelijk als je een pas op de plaats doen en nadenkt over alternatieve. Maar dat moet dan wel aantrekkelijk worden, want natuurlijk doet een boer dat niet voor de liefdadigheid. En de overheid zou daar een rol in moeten spelen, zoals Anthraxx ook zegt.
pi_188334891
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:08 schreef AnneX het volgende:

Watskebeurt :o
  woensdag 7 augustus 2019 @ 19:12:18 #114
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188335179
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:57 schreef Kreator het volgende:

[..]

Bij jou in de keuken staan staat sowieso gelijk aan het hebben van een doodswens.
Wat is deze? :o
pi_188335378
Dank zeg, Kwak👍 opgeslagen.
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 18:50 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Watskebeurt :o
Niks dus. B-)
On the bright side: hoedenwinkel in Bakkerstraat geweest en de hoed is passend gemaakt, die bleek ietsjes té groot bij nader inzien.
pi_188335491
Hier - in de sc - zijn geen mensen uit A’dam hè?
Wel uit de omgeving B-) gaat er nog iemand naar de Parade?
Het was zó leuk in Utrecht.
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 augustus 2019 @ 19:46:13 #117
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188335663
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 19:12 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wat is deze? :o
Toen ik bij je in de keuken stond was je echt heel blij dat er iemand in je personal space stond. :7.
pi_188335697
quote:
5s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 19:46 schreef Kreator het volgende:

Toen ik bij je in de keuken stond was je echt heel blij dat er iemand in je personal space stond. :7.
Had je wel gedoucht?
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 augustus 2019 @ 19:51:22 #119
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188335755
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 19:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Had je wel gedoucht?
Een week later vroeg ze of ik wilde doneren, dus ik denk het wel.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 19:51:22 #120
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188335757
quote:

[..]

Er waren 10 mensen in mijn huis... en die wilden allemaal helpen in de keuken.. zo groot is ie nou ook weer niet...
pi_188335761
quote:

[..]

Personal space varieert ook afhankelijk van wie het is he :)
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 augustus 2019 @ 19:52:13 #122
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188335772
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 19:51 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Personal space varieert ook afhankelijk van wie het is he :)
Bedankt, hans.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 19:55:32 #123
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188335806
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 19:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Er waren 10 mensen in mijn huis... en die wilden allemaal helpen in de keuken.. zo groot is ie nou ook weer niet...
-insert jompelende poppetjes-
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_188335929
quote:
6s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:51 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Joh, waar haal je zulke onzin vandaan? Je moet een UBN hebben, en I&R invullen. That's it.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 7 augustus 2019 @ 20:04:53 #125
13783 Anthraxx
pi_188335962
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 20:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Joh, waar haal je zulke onzin vandaan? Je moet een UBN hebben, en I&R invullen. That's it.
Ik heb mezelf al gecorrigeerd, de post later.
pi_188335980
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 20:02 schreef sigme het volgende:

Ik zag je al met een schepje rondlopen elke ochtend om de geitenkeutels te wegen en noteren *O*
pi_188336229
De bakker hier tegenover is terug van vakantie. En hier doen ze al veel voorbereidend bak werk voor 't banket in de avond :9 :9 :9
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 augustus 2019 @ 21:05:14 #128
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_188336801
Blijft leuk, beetje in de stad dwalen. O+ Het werd uiteindelijk een rondje van 7,5km :+.
pi_188336821
De heren hebben hard gewerkt. Wand in de huiskamer en de gang zijn nu weer heel mooi. Ze zijn zo'n 4 uur bezig geweest en superrelaxed. Haalden ook in de hal een paar deuren eruit om beter bij hoekjes te kennen en de kapstok hangt nu ook weer stevig

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188336899
Mooie kleur Kaatje!
pi_188336909
Mooie kleur Kaatje!

mooie mannen ook :P
pi_188336966
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mooie kleur Kaatje!

Ik ga ze hier niet herkenbaar neerzetten, maar ja, ze zien er niet verkeerd uit (maar zo ken ik er tegenwoordig wel meer :P )
pi_188336987
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 21:19 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik ga ze hier niet herkenbaar neerzetten, maar ja, ze zien er niet verkeerd uit (maar zo ken ik er tegenwoordig wel meer :P )
De meeste Syrische mannen zijn echt mooie mannen :Y
pi_188337207
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 21:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De meeste Syrische mannen zijn echt mooie mannen :Y
Ze worden alleen niet zo "interessant" oud. :P
pi_188337264
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mooie kleur Kaatje!

Gelukkig ben ik niet de enige die dat dscht.... :)
pi_188337293
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 21:38 schreef Kaatje1 het volgende:

De meeste Nederlandse mannen zijn ook geen George Clooney op oudere leeftijd.
pi_188337312
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 21:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Da's weer waar (maar die vond ik er toen hij jong was echt niet aantrekkelijk)
pi_188337327
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 21:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Och... daar heb ik geen last van als ik alleen maar naar ze kijk :)
  woensdag 7 augustus 2019 @ 22:48:45 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188338359
quote:

Niet? :'(
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 7 augustus 2019 @ 22:49:40 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188338378
quote:
11s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 22:48 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee :6
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188338560
quote:
11s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 22:48 schreef golfer het volgende:

[..]

Jij komt dichtbij, maar net niet :X
pi_188338622
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 22:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

_O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_188341001
Slaapt iedereen uit of zo? :o
pi_188341016
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 22:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

:D :'( :D

_O-

Mogguh! Zo op naar het schone Rotterdam. Alleen studeren is ook zo saai, dus vandaag weer eens samen met een vriendin/studiegenoot.
pi_188341088
Mooie kleur, Kaatje! O+
pi_188341098
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 06:57 schreef PdeHoog het volgende:
Allesbehalve :') B was logeren dus we moesten 6:15 op en hij zit nu in de trein naar z'n werk :O
Was wel leuk O+
pi_188341101
Mooi geworden, Kaatje! O+
pi_188341103
Hm het was weer gezellig bij mij in de buurt gisteren :)

https://www.nu.nl/binnenl(...)ijkt-loos-alarm.html

Goed staaltje schrijfwerk ook.
quote:
De patiënt is geïsoleerd in een aparte, afgesloten container, waardoor zij niet meer besmettelijk is voor de omgeving", legt Den Hollander uit.
Volgens mij wordt je niet minder besmettelijk van in een container zitten...
hooguit dat je minder omgeving hebt die er last van heeft.
pi_188341121
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 07:24 schreef Uhmmpie het volgende:
Hm het was weer gezellig bij mij in de buurt gisteren :)

https://www.nu.nl/binnenl(...)ijkt-loos-alarm.html

Goed staaltje schrijfwerk ook.
[..]

Volgens mij wordt je niet minder besmettelijk van in een container zitten...
hooguit dat je minder omgeving hebt die er last van heeft.
Toch alleen maar goed dat ze het zo serieus oppakken.
pi_188341159
quote:

[..]

Zou ook gek zijn... gaan ze ineens engels praten _O-

Al blijft george wel exht eh... nice.

Schoolvoorbeeld wel van “grijs is the new sexy”
  donderdag 8 augustus 2019 @ 07:39:43 #151
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188341198
Morguh!

Geen zin in werk vandaag.. :o
Gister wel heerlijk heen en weer gefietst naar werk. Dat ga ik vandaag niet redden.. :+
pi_188341294
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 07:28 schreef Myraela het volgende:

[..]

Toch alleen maar goed dat ze het zo serieus oppakken.
Ik had commentaar op het schrijfwerk in het artikel... niet op het ziekenhuis volgens mij.
pi_188341357
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 07:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Allesbehalve :') B was logeren dus we moesten 6:15 op en hij zit nu in de trein naar z'n werk :O
Was wel leuk O+
Gezellig :D
  donderdag 8 augustus 2019 @ 08:17:02 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188341441
quote:
Nee hoor, 06:10 uur begonnen met werken :)
pi_188341466
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee hoor, 06:10 uur begonnen met werken :)
Hm hier laat uit bed... maar wel paar keer wakker vannacht en al heel vroeg knuffelkatten die dachten dat 5 uur een prima tijd was om op te staan.
pi_188341487
7.30 eruit (heb tenslotte vakantie), maar hier was er ook een kat die niet kan klokkijken. :O

Muur is nog steeds mooi. Nu even ontbijten en naar de een na laatste naailes
pi_188341570
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:24 schreef Kaatje1 het volgende:
7.30 eruit (heb tenslotte vakantie), maar hier was er ook een kat die niet kan klokkijken. :O

Muur is nog steeds mooi. Nu even ontbijten en naar de een na laatste naailes
Ga je alle muren zo doen of alleen deze?
Vind het echt mooi zo
pi_188341597
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:33 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ga je alle muren zo doen of alleen deze?
Vind het echt mooi zo
Nee alleen deze. De andere 2,5 muur krijgen in hun herfstvakantie een opfris beurt, vrijwel dezelfde kleur (bloemen heet het bij praxis)
pi_188341967
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:21 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hm hier laat uit bed... maar wel paar keer wakker vannacht en al heel vroeg knuffelkatten die dachten dat 5 uur een prima tijd was om op te staan.
Hier niet alleen knuffelkatten, ze waren ook gewoon heel vervelend de hele nacht
  donderdag 8 augustus 2019 @ 09:14:31 #160
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188342008
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:21 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Om 5 uur wakker gemaakt worden is niet grappig :X
  donderdag 8 augustus 2019 @ 09:14:57 #161
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188342013
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 09:11 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hier niet alleen knuffelkatten, ze waren ook gewoon heel vervelend de hele nacht
En dat is ook echt naar :X
pi_188342348
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 09:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En dat is ook echt naar :X
Het leek ook of ze hadden afgesproken om het omstebeurt te gaan doen :D
Ach ja we houden nog steeds van ze.
pi_188343038
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 09:11 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Mja hier ook inderdaad... toen ik naar bed ging.. wn ze maakten me rond 3 uur ook al een keer wakker.

Vraag me soms af hij echt zo’n aandachtsgebrek heeft.
pi_188343039
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nee alleen deze. De andere 2,5 muur krijgen in hun herfstvakantie een opfris beurt, vrijwel dezelfde kleur (bloemen heet het bij praxis)
Nice :)

Ik ben fan :)
pi_188344052
quote:
Ja :+
Van 13 - 16 werken ;)
pi_188344101
Het is vandaag https://www.beleven.org/feest/internationale_kattendag ...
Sinds ze bij ons is als kitten, is het hier elke dag kattendag hoor _O-
pi_188344839
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 10:27 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja hier ook inderdaad... toen ik naar bed ging.. wn ze maakten me rond 3 uur ook al een keer wakker.

Vraag me soms af hij echt zo’n aandachtsgebrek heeft.
Ik ben de hele dag thuis om ze aandacht te geven maar dan zie ik ze niet :D
pi_188345667
Mooi Kaat! De muur dan, de mannen zijn dan weer niet zo mijn smaak :P

Jip was weer ziek en sliep slecht en ellende. Merk dat ik het dan opeens allemaal weer slecht trek :') maar nu is ie logeren bij opa en oma dus kunnen we even bijkomen O+

En hier is het ook elke dag kattendag! O+
pi_188345686
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik ben de hele dag thuis om ze aandacht te geven maar dan zie ik ze niet :D
Nee stel je voor... het komt jou goed uit :)
pi_188345692
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 11:43 schreef Bluezz het volgende:
Het is vandaag https://www.beleven.org/feest/internationale_kattendag ...
Sinds ze bij ons is als kitten, is het hier elke dag kattendag hoor _O-
3 van die mormels.. alsof ze een dag voorbij laten gaan dat ze niet in de picture staan _O-
pi_188345785
Ik heb de badkamer gepoetst :o
Niet op de studentenhuismanier waarop het hier al jaren gebeurde (lapje erover en niet al te goed kijken), maar echt. Ik heb daadwerkelijk alle kalk van de kraan af gekregen door er een tijd lang een lapje doordrenkt met hete azijn omheen te binden -- meteen waterkoker ontkalkt eerst 8-) en ik heb alle schimmel weggehaald met een sterke sodaoplossing (geen zin in chloor). Er groeide mos op de rand van onze douchebak :r
pi_188345790
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 13:38 schreef Aure het volgende:
Mooi Kaat! De muur dan, de mannen zijn dan weer niet zo mijn smaak :P

Jip was weer ziek en sliep slecht en ellende. Merk dat ik het dan opeens allemaal weer slecht trek :') maar nu is ie logeren bij opa en oma dus kunnen we even bijkomen O+

En hier is het ook elke dag kattendag! O+
Wat had ie? ;( :*
Handig, zo'n opa en oma O+
pi_188345833
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 13:47 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat had ie? ;( :*
Handig, zo'n opa en oma O+
Verkouden/slijm in longen/koorts, maar nu gelukkig geen longontsteking (daar heeft ie er al 3 van gehad }:| ).

En wauw, goed dat je die badkamer hebt gepoetst. Klinkt best goor :D
  donderdag 8 augustus 2019 @ 14:13:04 #174
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188346128
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 13:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb de badkamer gepoetst :o
Niet op de studentenhuismanier waarop het hier al jaren gebeurde (lapje erover en niet al te goed kijken), maar echt. Ik heb daadwerkelijk alle kalk van de kraan af gekregen door er een tijd lang een lapje doordrenkt met hete azijn omheen te binden -- meteen waterkoker ontkalkt eerst 8-) en ik heb alle schimmel weggehaald met een sterke sodaoplossing (geen zin in chloor). Er groeide mos op de rand van onze douchebak :r
Heb je nog een beetje energie over voor nog een badkamer? O-)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 8 augustus 2019 @ 14:15:31 #175
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188346156
Hier een vierttal kipfilets platgeslagen, gemarineerd met yoghurt, olijfolie, citroensap, peper, knoflook, oregano en zout, en straks op de BBQ.

[ Bericht 11% gewijzigd door fietsie op 08-08-2019 14:21:14 ]
pi_188347050
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 14:13 schreef fietsie het volgende:

[..]

Heb je nog een beetje energie over voor nog een badkamer? O-)
Nee :6
Ik moet nog naar de psychiater en verder ga ik geen poot meer uitsteken vandaag O-)
  Moderator donderdag 8 augustus 2019 @ 15:32:17 #177
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188347109
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 15:25 schreef Tele6 het volgende:

verder ga ik geen poot meer uitsteken vandaag O-)
Dat wou ik ook zeggen. Flink wat inkopen gedaan voor lunch voor vandaag, morgen en overmorgen, lunch gemaakt en met de mensen die vanavond gaan koken boodschappen gedaan.

Maar bedacht me dat ik nog een lading in de wasmachine heb zitten en moet ophangen. En de vaatwasser moet nog schoon voor het diner.

Oh en dan loop ik vast nog ergens tegen aan :+

Eerst douchen en een pond kersen opeten :9
  donderdag 8 augustus 2019 @ 15:33:29 #178
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188347126
Gras gemaaid (en geaaid, het groeit weer!)
Kas water gegeven en bemest
Aardbeien laatste shot mest gegeven
Alles wat lag te drogen in de tuin een laatste keer omgedraaid zodat het straks gevouwen kan worden...
pi_188347135
Groetjes uit Gouda op citytrip.
Leuke stad Kwak👍🏼 Goeie tips!
  donderdag 8 augustus 2019 @ 15:36:11 #180
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188347165
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 15:34 schreef AnneX het volgende:
Ah! Kun je even kijken of mn geboortewoning er nog staat? Even van de Sint Jan door de Dubbele Buurt naar het Catharina lopen en dan kom je er wel langs :)
pi_188347214
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 15:36 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ah! Kun je even kijken of mn geboortewoning er nog staat? Even van de Sint Jan door de Dubbele Buurt naar het Catharina lopen en dan kom je er wel langs :)
Wij werden gefietst B-)
  donderdag 8 augustus 2019 @ 15:44:12 #182
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188347287
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 15:39 schreef AnneX het volgende:

[..]

Wij werden gefietst B-)
Riksja ?
pi_188347457
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 15:44 schreef fietsie het volgende:

[..]

Riksja ?
yep... met stadsgids.
Inmiddels van de boot geschopt, want té veel kaartjes verkocht.
Straks verder met Carel en de riksja
, nu in de Museumhaven pauze op het terras.
  donderdag 8 augustus 2019 @ 15:59:41 #184
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188347512
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 15:55 schreef AnneX het volgende:

[..]

yep... met stadsgids.
Inmiddels van de boot geschopt, want té veel kaartjes verkocht.
Straks verder met Carel en de riksja
, nu in de Museumhaven pauze op het terras.
Ah daar ging ik vroeger wel kijken in de pauze :)
pi_188347553
Straks appelgebak ( met meel van de molen) met David’s gelato :Y)
pi_188348342
Die nieuwe werktijden zijn echt wel lekker :D Gewoon lekker op tijd thuis O+ Nu naar Scheveningen om met de oud-collega’s bij Santos te gaan eten :9 Dat wordt een goed stukje vlees vanavond :9
pi_188348346
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 16:02 schreef AnneX het volgende:
Str[ link | afbeelding ]aks appelgebak ( met meel van de molen) met David’s gelato :Y)
:9~
pi_188348359
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 16:02 schreef AnneX het volgende:
Str[ link | afbeelding ]aks appelgebak ( met meel van de molen) met David’s gelato :Y)
Slagroom er naast ^O^
pi_188348373
De diva's zijn van mening dat internationale kattendag een ander woord voor kattenkrijgenmeerenlekkerderetendag is.

pi_188348561
Ohhh Kaat wat zijn ze mooi O+
pi_188348750
Ik heb een nieuwe fiets! Het is echt gebeurt. Zaterdag ophalen. 250 euro onder budget, ha! En ik heb een aardappelhandel gevonden die me voor 10-15 euro per stuk kuubskisten wil verkopen over een paar weken. Verder had ik goede deals bij de Jumbo in de opruimingsbakken. Verder lekker gewerkt, een stukje over BBQ boeken geschreven en nu ga ik moussaka maken en aardappels wecken.
Spoilers!
  donderdag 8 augustus 2019 @ 17:43:37 #192
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188348784
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 17:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een nieuwe fiets! Het is echt gebeurt. Zaterdag ophalen. 250 euro onder budget, ha!
Welke fiets is het geworden?
Poef.....gone! ©golfer
pi_188348801
quote:
Ik heb een nieuwe fiets! Het is echt gebeurt. Zaterdag ophalen. 250 euro onder budget, ha! En ik heb een aardappelhandel gevonden die me voor 10-15 euro per stuk kuubskisten wil verkopen over een paar weken. Verder had ik goede deals bij de Jumbo in de opruimingsbakken. Verder lekker gewerkt, een stukje over BBQ boeken geschreven en nu ga ik moussaka maken en aardappels wecken.
^O^
pi_188348818
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 16:58 schreef PdeHoog het volgende:
Die nieuwe werktijden zijn echt wel lekker :D Gewoon lekker op tijd thuis O+ Nu naar Scheveningen om met de oud-collega’s bij Santos te gaan eten :9 Dat wordt een goed stukje vlees vanavond :9
En acheveningen is heerlijk nu.
Vond het al jammer dat ik deze week niet naar den haag hoefde.
2 weken terug ook heel fijn plekje ontdekt.
Eindje wandelen... maar dan heb je ook wat.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 augustus 2019 @ 17:50:59 #195
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_188348847
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 17:01 schreef Kaatje1 het volgende:
De diva's zijn van mening dat internationale kattendag een ander woord voor kattenkrijgenmeerenlekkerderetendag is.

[ afbeelding ]
Ik had deze een paar weken geleden geschoten toen ik in IJmuiden was :P

pi_188348908
Ze kijkt echt naar jou.
  donderdag 8 augustus 2019 @ 18:05:03 #197
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188348958
Oeh! SANTOS! Nog even 2 weekjes wachten.. O+
pi_188349007
quote:
*O* fijn! Wat voor fiets is het geworden?

En eh, aardappels wecken? Kan dat? :o Mijn oma weckte echt van alles, maar geen aardappels.
pi_188349020
Nieuwe fiets, fijn lucky!

Hier ook een nieuwe fiets, fietst echt super chill. Met kinderzitje voor 't kind :+
  donderdag 8 augustus 2019 @ 18:14:16 #200
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188349034
*O*
pi_188349190
quote:
Dat is een productieve dag!
pi_188349566
Wiske! O+

Een nieuwe fiets *O*

Een riksja met slagroom *O*

3 uurtjes werken was wel weer genoeg :') Tjonge jonge, gaat nog niet met sprongen vooruit moet ik zeggen :{
pi_188350134
Bloessie...beetje geduld hé!
Denk aan Yvonne van Gennip.. half jaartje rustig aan gedaan en 4 gouden schaatsmedailles w/ Toen.

Kwak en fietsie: wat is Gouda leuk en bijzonder!
  donderdag 8 augustus 2019 @ 19:34:46 #204
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188350203
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 19:31 schreef AnneX het volgende:
Denk aan Yvonne van Gennip.. half jaartje rustig aan gedaan en 4 gouden schaatsmedailles w/ Toen.

SintJan ook bekeken van binnen?
pi_188350268
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 19:00 schreef Bluezz het volgende:
Wiske! O+

Een nieuwe fiets *O*

Een riksja met slagroom *O*

3 uurtjes werken was wel weer genoeg :') Tjonge jonge, gaat nog niet met sprongen vooruit moet ik zeggen :{
Je hebt toch ook een enorme sprong achteruit gemaakt. Langzaamaan dan breekt het lijntje niet.
pi_188350291
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 19:31 schreef AnneX het volgende:

Leuke stad is het he

Ze hebben ook een leuk filmhuis.
(Met tig jaar geleden hele knappige barman)

Heb er ooit eens een avondje analoog zwartwiti foto’s gemaakt in het donker
Erg tof :)
pi_188350298
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 19:34 schreef fietsie het volgende:

[..]

SintJan ook bekeken van binnen?
Ja, prachtig! de riksja stadsgids bleek ook daar een gids. Liet hoogtepunten zien vanwege sluiten 17 uur. Prachtig. Prachtig.
Espec. voor jou:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 8 augustus 2019 @ 19:40:38 #208
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188350321
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 19:38 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ja, prachtig! de riksja stadsgids bleek ook daar een gids. Liet hoogtepunten zien vanwege sluiten 17 uur. Prachtig. Prachtig.
Espec. voor jou:
SPOILER
Exact recht tegenover de 1e foto ben ik geboren en opgegroeid ;)
pi_188350485
* Isabeau zet Gouda op te-bezoeken-lijstje ^O^
Ziet er goed uit, AnneX :Y
pi_188350497
Voor wie het wil weten, ik heb een 2e hands Batavus Crescendo gekocht. Hij is niet heel speciaal maar in zeer goede staat en hij fietst heerlijk.
Spoilers!
  donderdag 8 augustus 2019 @ 19:51:26 #211
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188350517
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 19:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voor wie het wil weten, ik heb een 2e hands Batavus Crescendo gekocht. Hij is niet heel speciaal maar in zeer goede staat en hij fietst heerlijk.
Mooi spul, veel plezier ermee :)
pi_188350536
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 18:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

*O* fijn! Wat voor fiets is het geworden?

En eh, aardappels wecken? Kan dat? :o Mijn oma weckte echt van alles, maar geen aardappels.
Men zegt dat dat heel goed kan dus ik neem de gok. Ze worden tijdens het wecken al gegaard dus je hoeft ze alleen nog op te bakken. Ze kunnen zelfs in de frituurpan maar dat geloof ik nog niet helemaal.
Ik ben erg benieuwd. Zo kom ik in elk geval goed van de aardappels uit de tuin af :)
Spoilers!
pi_188350567
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 19:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

Men zegt dat dat heel goed kan dus ik neem de gok. Ze worden tijdens het wecken al gegaard dus je hoeft ze alleen nog op te bakken. Ze kunnen zelfs in de frituurpan maar dat geloof ik nog niet helemaal.
Ik ben erg benieuwd. Zo kom ik in elk geval goed van de aardappels uit de tuin af :)
Nou, deel vooral het resultaat zou ik zeggen. Ik ben ook reuze benieuwd :Y
Heeft mijn oma toch echt iets laten liggen als het geweldig werkt :7
  donderdag 8 augustus 2019 @ 19:54:53 #214
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188350568
Ik deed eerder vanavond kipgyros op de BBQ buiten, we aten gewoon binnen.

Sprak net de buurvrouw van paar deuren verder: Of er nog gyros over was.. het rook prettig daar :P

Altijd leuk zulke complimenten :)
pi_188350657
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 19:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ben benieuwd :Y
pi_188350668
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 19:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh nice... volgens mij kocht ik die een tijdje terug 2e hands.
(Op oostplein... DE plek om fietsen te komen van een junk... maar in dit geval van een internationaal student die afgestudeerd was)

En hij rijdt echt superfijn.
Hij staat andere kant van rotterdam om er mee van metro naar werk te fietsen...
mar zit er over te denken km hem km te ruilen met de fiets die ik thuis heb. :)
pi_188350946
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 15:34 schreef AnneX het volgende:
O+ leuk!!

Zie dat ik idd de museumhaven en t Ijsselhuis was vergeten. Maar klinkt alsof je een leuke dag hebt gehad.

@Isabeau geef even een seintje dan!
Kwak
pi_188351098
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 20:00 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Oh nice... volgens mij kocht ik die een tijdje terug 2e hands.
(Op oostplein... DE plek om fietsen te komen van een junk... maar in dit geval van een internationaal student die afgestudeerd was)

En hij rijdt echt superfijn.
Hij staat andere kant van rotterdam om er mee van metro naar werk te fietsen...
mar zit er over te denken km hem km te ruilen met de fiets die ik thuis heb. :)
Ik heb vandaag in de computer van de fietsenwinkel gezien dat deze fiets niet gestolen is :)
Spoilers!
pi_188351105
Ik vind t zo leuk, de bijna 5-jarige (nog een paar maanden) is helemaal gek van de slimste mens. Hij mag op vakantie opblijven om het te kijken. Niet dat hij de vragen snapt... maar als hij groot is wil hij vader en slimste mens worden.

Gisteren in de auto wilde hij ook “slimste mens” spelen. Hij vraagt aan ons “Wat weet jij nog van... toen ik was geboren/dino’s/reptielen” en bij elk goed antwoord zegt hij “ting!” en als je er vijf hebt is de volgende aan de beurt. :D ik smolt echt O+
Kwak
  Moderator donderdag 8 augustus 2019 @ 20:26:40 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188351281
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 20:20 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind t zo leuk, de bijna 5-jarige (nog een paar maanden) is helemaal gek van de slimste mens. Hij mag op vakantie opblijven om het te kijken. Niet dat hij de vragen snapt... maar als hij groot is wil hij vader en slimste mens worden.

Gisteren in de auto wilde hij ook “slimste mens” spelen. Hij vraagt aan ons “Wat weet jij nog van... toen ik was geboren/dino’s/reptielen” en bij elk goed antwoord zegt hij “ting!” en als je er vijf hebt is de volgende aan de beurt. :D ik smolt echt O+
_O-

En wat vindt hij van Maarten?
pi_188351468
quote:

Dat is echt te cute O+
Spoilers!
pi_188351504
Ik sneed gisteren met een mandoline in mijn vinger. Vandaag kwam ik met die wond in kokend water. Succes weer hier.
Spoilers!
  donderdag 8 augustus 2019 @ 20:42:56 #223
63722 z80
I fink you freaky
pi_188351643
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 20:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik sneed gisteren met een mandoline in mijn vinger. Vandaag kwam ik met die wond in kokend water. Succes weer hier.
Wel meteen gesteriliseerd.
pi_188351767
quote:

Ach, wat schattig.
pi_188351953
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 20:42 schreef z80 het volgende:

[..]

Wel meteen gesteriliseerd.
My thoughts exactly. Doe wel een beetje pijn helaas.
Spoilers!
  donderdag 8 augustus 2019 @ 21:00:37 #226
63722 z80
I fink you freaky
pi_188352105
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

My thoughts exactly. Doe wel een beetje pijn helaas.
pasteuriseren is pijnlijker. :+
pi_188352185
quote:

Ik smelt zo ook al en ik was er niet eens bij O+ Dat is echt super cute.
En ja, ik zal een seintje geven :Y Of ga je me rond leiden *O*
pi_188352230
Weer thuis. Benen hoog. Leuk om de foto’s terug te zien.

@Kwak...de slimste mens is ook om 18:10 uur herh. als het qua tijd beter uitkomt.
Grappig dat KinT de ting en alles leuk vindt.
Philip’s gedrag is ergeren voor mij.

Goeie fiets voor Lucky. Istie electrisch? In de gauwigheid niet meegekregen.
Hoe gaat het op de sportschool? 😎
Met die moesbakken: lees je de verslagen van athlon?
pi_188352235
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 20:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een mandoline gekocht omdat ik een mandoline wilde. Maar ik heb hem nog steeds niet durven gebruiken, omdat ik wat scherpe voorwerpen betreft nogal accident prone ben :')

Vrees trouwens dat je vinger nu denkt dat je boos op het bent -O-
  donderdag 8 augustus 2019 @ 21:07:29 #230
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188352272
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 21:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb een mandoline gekocht omdat ik een mandoline wilde. Maar ik heb hem nog steeds niet durven gebruiken, omdat ik wat scherpe voorwerpen betreft nogal accident prone ben :')
Dit. Hier staat ie niet-uitgepakt in de kast :P
pi_188352391
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 21:05 schreef AnneX het volgende:

Goeie fiets voor Lucky. Istie electrisch? In de gauwigheid niet meegekregen.
Hoe gaat het op de sportschool? 😎
Met die moesbakken: lees je de verslagen van athlon?
Niet elektrisch. Sportschool gaat ok. Ik heb weinig zin maar ik ga wel. Helaas momenteel 1 keer ipv 2 keer per week.
Waar kan ik de verslagen van athlon vinden?

Gouda klinkt zeker leuk :) Leuk ook om je te laten fietsen.
Spoilers!
pi_188352454
quote:

[..]

Het hangt denk ik van de kwaliteit van het apparaat af. Die ik nu heb is denk ik niet zo scherp meer en dat wordt juist gevaarlijk.
Ik heb mijn oog op een Nicer Dicer laten vallen. Ik weet alleen niet of je daar ook de dikte van de plakken in kunt stellen.
Spoilers!
pi_188352491
https://nl.v-slicer.be

Gebruik deze al jaren naar volle tevredenheid :7

Gekocht bij een standwerker :+
pi_188352591
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 21:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Niet elektrisch. Sportschool gaat ok. Ik heb weinig zin maar ik ga wel. Helaas momenteel 1 keer ipv 2 keer per week.
Waar kan ik de verslagen van athlon vinden?

Gouda klinkt zeker leuk :) Leuk ook om je te laten fietsen.
@Lucky...ik vind het wel een beetje ingewikkeld klinken. F&F / Het luie moestuinbak experiment
Volgens mij doet mijn buurvrouw het simpeler. Wil ik daarvan een foto maken, is het al weer opgeruimd.
pi_188352715
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 21:20 schreef AnneX het volgende:

[..]

@:Lucky...ik vind het wel een beetje ingewikkeld klinken. F&F / Het luie moestuinbak experiment
Volgens mij doet mijn buurvrouw het simpeler. Wil ik daarvan een foto maken, is het al weer opgeruimd.
Oh ja die volg ik zeker. Ik wil hier ook wel met wat innovatieve systemen aan de gang. Ooit.
Spoilers!
pi_188352785
quote:

[..]

Ik heb die van mij verkocht aan een collega (voor 1/3 van wat ik er voor had uitgegeven), vond het een doodeng ding.
pi_188352937
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 20:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb vandaag in de computer van de fietsenwinkel gezien dat deze fiets niet gestolen is :)
Ah slim... zo slim was ik nog niet :)
pi_188353437
Goede carpaccio, 300 gr tenderloin steak met gepofte aardappel en kruidenboter en tiramisu na. Het was lekker :9~
  donderdag 8 augustus 2019 @ 22:17:41 #239
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188353449
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 22:17 schreef PdeHoog het volgende:
Goede carpaccio, 300 gr tenderloin steak met gepofte aardappel en kruidenboter en tiramisu na. Het was lekker :9~
Ik las even "Goede carpaccio, 300 gr tenderloin " :9
pi_188353509
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 21:15 schreef FranticDJ het volgende:
https://nl.v-slicer.be

Gebruik deze al jaren naar volle tevredenheid :7

Gekocht bij een standwerker :+
Zoiets heb ik ook :Y
Met hulpstuk erbij want anders rasp je inderdaad je vingers af.
Alleen spijt dat ik destijds niet een bijpassende bak bij heb gekocht. Snijdsels vallen nooit netjes in het bakje wat ik grabbel en de zaak blijft telkens verschuiven. Onhandig.
pi_188353525
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 22:17 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik las even "Goede carpaccio, 300 gr tenderloin " :9
Hahahaha. Helaas :P
pi_188353528
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 22:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zoiets heb ik ook :Y
Met hulpstuk erbij want anders rasp je inderdaad je vingers af.
Alleen spijt dat ik destijds niet een bijpassende bak bij heb gekocht. Snijdsels vallen nooit netjes in het bakje wat ik grabbel en de zaak blijft telkens verschuiven. Onhandig.
Ja das wel een aanrader idd :+
pi_188353553
Even meegedaan aan de stresstest voor World of Warcraft Classic _O- Wat een boel mensen, niet normaal zeg.
pi_188353600
Even snel: We zijn veilig thuis, de vakantie was heel tof en ik ben gezakt voor mijn tentamen. Beetje anticlimax, zo direct na thuiskomst weer gelijk met je neus op de feiten wat je allemaal moet doen nog. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_188353659
quote:
2s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 22:29 schreef Lonaa het volgende:
Even snel: We zijn veilig thuis, de vakantie was heel tof en ik ben gezakt voor mijn tentamen. Beetje anticlimax, zo direct na thuiskomst weer gelijk met je neus op de feiten wat je allemaal moet doen nog. :')
*O* en -O-

Beter nu weten dan over 2 weken. Weet je wat je te doen staat :* En welkom thuis.
pi_188353691
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 22:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

*O* en -O-

Beter nu weten dan over 2 weken. Weet je wat je te doen staat :* En welkom thuis.
True, true. Heb laatste herkansing gepland over 20 dagen.
pi_188353692
quote:
Fijn van de vakantie ^O^ En och wat jammer van het tentamen -O-
pi_188353742
quote:
Fijn dat de vakantie fijn was O+

En je tentamen -O- ;( knuffel.
pi_188353755
Nog even wat eten en dan met poes en poes in eigen bed O+
pi_188353768
Ik vroeg een mandoline voor mijn verjaardag en kreeg een groentenpuntenslijper. Ik heb er van de week courgettiatelle mee gemaakt en vandaag heb ik er een peen doorheen gedouwd. De eerste keer dat ik het ding gebruikte slaagde ik erin om me eraan te snijden, dus met een mandoline was ik nu al helemaal stuk geweest denk ik :')
Oplossing vandaag (pure schoonmaakazijn, geconcentreerde sodaoplossing) was huishoudhandschoenen :7 8-)
pi_188353773
quote:
2s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 22:39 schreef Lonaa het volgende:
Nog even wat eten en dan met poes en poes in eigen bed O+
Fijn he, je eigen bed O+
pi_188353787
Ik ben vanavond Questionable Content aan het bingen. Ik ben nu bij aflevering 156, nog een ruime 3900 te gaan *O* heel leuk om de tekenkunsten vooruit te zien gaan O+
pi_188353795
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 22:40 schreef Tele6 het volgende:
Ik vroeg een mandoline voor mijn verjaardag en kreeg een groentenpuntenslijper. Ik heb er van de week courgettiatelle mee gemaakt en vandaag heb ik er een peen doorheen gedouwd. De eerste keer dat ik het ding gebruikte slaagde ik erin om me eraan te snijden, dus met een mandoline was ik nu al helemaal stuk geweest denk ik :')
Oplossing vandaag (pure schoonmaakazijn, geconcentreerde sodaoplossing) was huishoudhandschoenen :7 8-)
je moet ook zo';n bescherm ding gebruiken met een mandoline :+
pi_188353940
@Lonaa: ga je je tentamen nog inzien?
pi_188353999
quote:
Hopelijk heb je voldoende positieve energie opgedaan om de tegenvaller te counteren.
Succes!
pi_188354016
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 22:53 schreef PdeHoog het volgende:
@:Lonaa: ga je je tentamen nog inzien?
Ik duik er morgen nog even in of dat nog kan voor mijn herkansing. :Y
  Moderator donderdag 8 augustus 2019 @ 22:59:16 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188354038
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 22:42 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

je moet ook zo';n bescherm ding gebruiken met een mandoline :+
"Huh, rode komkommer"

Met van die opstaande mesjes voor julliene lijkt me helemaal eng
pi_188354059
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 22:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

"Huh, rode komkommer"

Met van die opstaande mesjes voor julliene lijkt me helemaal eng
daarom heb je dat handvat dus :7

Ik heb me werkelijk nog nooit aan een mandoline gesneden.
  Moderator donderdag 8 augustus 2019 @ 23:02:39 #260
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188354090
Gister nog drie kilo uienringen gesneden met deze

Borner V5

Moderator donderdag 8 augustus 2019 @ 23:03:09 #261
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188354105
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 23:00 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

daarom heb je dat handvat dus :7

Ik heb me werkelijk nog nooit aan een mandoline gesneden.
Een keer dus, 10 jaar terug ofzo

Dacht laatste stukje komkommer nog wel zonder te kunnen.
  donderdag 8 augustus 2019 @ 23:20:17 #262
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188354440
Hoi. Ik had weer een inpakavond-Barrelstyle.. 8)7

En passant ook meteen maar 3 wassen gedraaid, 1 afwas, 8 lege dozen weggegooid, de koelkast leeggehaald, de kast in de eetkamer uitgezocht, de meterstanden doorgegeven, de printplaatjes van de lichtjes op zonne-energie gefikst, mn paspoort weer terug gevonden ( zat in de tas die ik 5 weken geleden mee had O-) ) , een 2Doc over Noma gekeken, de vliegers opgeborgen, de vuilnisbak schoongemaakt en gegeten :+

Manmanman.. waarom kan ik dat nou niet op een normale manier 8)7
pi_188354556
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 23:02 schreef derLudolf het volgende:

Borner V5

[ afbeelding ]
Precies degene die ik al jaren heb.
pi_188354626
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 23:20 schreef Barreltje het volgende:

En passant ook meteen maar 3 wassen gedraaid, 1 afwas, 8 lege dozen weggegooid, de koelkast leeggehaald, de kast in de eetkamer uitgezocht, de meterstanden doorgegeven, de printplaatjes van de lichtjes op zonne-energie gefikst, mn paspoort weer terug gevonden ( zat in de tas die ik 5 weken geleden mee had O-) ) , een 2Doc over Noma gekeken, de vliegers opgeborgen, de vuilnisbak schoongemaakt en gegeten :+

Wauw, ben je in te huren?
pi_188354636
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 23:02 schreef derLudolf het volgende:

Borner V5

[ afbeelding ]
Die uien zou ik in de keukenmasjien gegooid hebben :D
pi_188354643
WB Lonaa! En -O- van je tentamen.. succes met hertentamen ^O^
/mr cactusstyle: geef nooit op :*
pi_188354649
quote:

Omdat jij jij bent? :+
  Moderator vrijdag 9 augustus 2019 @ 00:01:06 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188354984
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 23:30 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Die uien zou ik in de keukenmasjien gegooid hebben :D
Kun je daarmee ook ringen snijden? Op een broodje hamburger horen uienringen:P
pi_188355050
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 00:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kun je daarmee ook ringen snijden? Op een broodje hamburger horen uienringen:P
Ik blijf mijn moeder herhalen. “Waar t komt hangen ook geen schilderijen”
pi_188355971
Balen van je tentamen Lonaa, zo direct na terugkomst -O-
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_188355978
quote:
de vuilnisbak schoongemaakt en gegeten :+

Ik dacht te lezen dat je uit de vuilnisbak had gegeten :')
pi_188355981
Vanavond naar lion king :)
pi_188356107
:O kan niet wakker worden.. man wat een geslaap..

:* Loon..

Zondag een middagje Rotterdam. Fam. uit USA is over. 20 jaar niet gezien gewoon :o
pi_188356146
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 07:29 schreef FutureFairytale het volgende:

Ik dacht te lezen dat je uit de vuilnisbak had gegeten :')
Ben ik niet de enige :+

Actief, Barrel _O- Was niet de bedoeling?

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 07:29 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond naar lion king :)
Er zit 1 echte scene in, als in niet digitaal gemaakt :7 Het zal jou ook wel niet opvallen welke.
pi_188356279
Shit Lonaa, succes alvast met je hertentamen :*

Cool Lion King, ik wil ook nog! Meteen benieuwd naar de echte scène :P
pi_188356285
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 08:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ben ik niet de enige :+

Actief, Barrel _O- Was niet de bedoeling?
[..]

Er zit 1 echte scene in, als in niet digitaal gemaakt :7 Het zal jou ook wel niet opvallen welke.
Een echte leeuw of zo? Ik ga nl zondag
pi_188356291
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 00:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik blijf mijn moeder herhalen. “Waar t komt hangen ook geen schilderijen”
:D :D
pi_188356350
:W :O
pi_188356644
:W
pi_188356673
:W

Fijn dat je een fijne vakantie hebt gehad Lonaa....Nog wat nieuws gedaan in Berlijn? En balen van je her...

Mijn kind is eindelijk aan de beterende hand na 4 dagen 40 graden koorts. Wat een drama is dat zeg, met nog een ander kind voltijd thuis...Gelukkig is het bijna weekend. Eens kijken hoe we vandaag de dag doorkomen. Dat vind ik nog wel het vervelende, dat op deze momenten elke dag een dag is om door te komen, niet gewoon fijn dat het weer een nieuwe dag is...
pi_188356767
Jagar, we hebben wel wat nieuwe dingen gedaan in Berlijn. Zal vandaag of morgen eens een verslagje typen. :Y
pi_188356796
Welkom terug, Lonaa.
pi_188356961
Hallo :W

Even een kort vraagje; weet iemand wat 'spring greens' zijn? Ik kwam dit tegen in een recept, maar google geeft weinig duidelijkheid.
pi_188356968
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 09:39 schreef Vinniiee het volgende:
Hallo :W

Even een kort vraagje; weet iemand wat 'spring greens' zijn? Ik kwam dit tegen in een recept, maar google geeft weinig duidelijkheid.
Lente groentes. Kan van alles zijn dus. Jonge sperzieboontjes bijv.
pi_188357104
Jonge sperzieboontjes, verse erwtjes, verse spinazie, peultjes, tuinboontjes, snijbiet, zoiets?
pi_188357116
Pohhhh wat een zweetweer. Ben net terug van een rondje rennen en ik drijf gewoon :')
pi_188357125
Het is voor een pasta, dus dan is spinazie een van de betere opties denk ik?
pi_188357326
Ja, dat lijkt me prima.
pi_188357501
Top, bedankt *O*
pi_188357516
Welkom terug Lona. Fijn dat je vakantie zo geslaagd was *O*
Shit van je tentamen, dat is niet leuk terugkomen. ;(

En ik zou ook voor spinazie gaan ja, in geval van pasta :Y
  Official ESF Kreviewer vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:41:35 #291
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188357704
Welkom terug, Loon. idd jammer van je tentamen.

Hoe was de vakantie en dan met name Praag. Daar wil ik ook nog eens naartoe.
pi_188358250
Sinds weken weer eens (bizar) gedroomd. Over mijn ouders notabene :o Daar droom ik echt nooit over..
Ik kwam op bezoek, had de sleutel, ze lagen nog een dutje te doen.. pa (overleden in '89) was erg blij me te zien en belde meteen de verpleging om thee te zetten en taart te halen, ma (overleden in 2011) zuchtte diep en ging op een stoel zitten, draaide een enorme TV naar zich toe en maakte totaal geen contact. :?
Even met pa zitten kletsen en toen werd ik wakker.
Toch kan ik zijn stemgeluid nog steeds niet reproduceren.. is dat dan te lang geleden?
Helaas kan ik de super8 filmpjes die ergens in de familie moeten liggen niet traceren.. daar stond hij nog bewegend en pratend op denk ik.
pi_188358254
Volgens mij heb ik iets te veel coleslaw gemaakt voor mijn feestje :D dat wordt aan het eind bakjes uitdelen
pi_188358360
Of doggybags meegeven :)
pi_188358810
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 11:31 schreef Bluezz het volgende:
Of doggybags meegeven :)
:Y
pi_188359008
Eerder gestopt met naailes. Door dat k..weer zaten mijn vingers (en een pols) steeds in een kramp. Moest met m'n linker hand de vingers van de rechterhand strekken. Wat een ellende. Vandaag maar bankhangen en uitzitten

Maar krijg wel een gaaf vest *O* Maandag weer verder.
pi_188359378
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 08:05 schreef Isabeau het volgende:

Denk het niet nee maar ik zal heel erg opletten.
pi_188359390
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 12:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Eerder gestopt met naailes. Door dat k..weer zaten mijn vingers (en een pols) steeds in een kramp. Moest met m'n linker hand de vingers van de rechterhand strekken. Wat een ellende. Vandaag maar bankhangen en uitzitten

Maar krijg wel een gaaf vest *O* Maandag weer verder.
Auw, dat klink naar :{

Wel tof dat je gewoon je eigen kleding kunt maken!

(Doe je ook spijkerbroeken? ;) )

Zo, net een konijn uit een gordijn gered -O- . Sinds we 2 oppaskonijnen hebben gehad op de slaapkamer - twee jonge dieren met een enorm energieniveau en drang om de wereld te ontdekken (zeker vergeleken met dat geriatrisch koppel hier :P ) - zitten er twee enorme gaten in de onderkant van de stof. (Ik wilde toch al van die gordijnen af, dus ach.. :+ ).

Cas was met zijn kop door zo'n gat gegaan, en kwam er niet meer uit. Geen idee hoe lang 'ie zo vastgezeten heeft, hij was wel vrij timide toen ik hem met enige moeite bevrijdde, en ik kon hem zo oppakken en naar de woonkamer brengen.
(Als ik z'n nagels wil knippen (Hij heeft O-pootjes O+ , ze groeien anders in) moet ik hem ongeveer besluipen als een leeuw en dan vliegensvlug in één keer grijpen...) . Maar lijkt verder niks te mankeren gelukkig en en blauwe bes ging er ook wel weer in. Pfeeew! /doedateensnietmeer
pi_188359553
(Doe je ook spijkerbroeken? ;) ) Nee, nog lang niet :P
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:55:07 #300
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188359589
Spijkerbroeken *O* *O*

Ik heb eergister voor het eerst in jaren een nieuwe gekocht. Eentje die lekker zat.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:59:33 #301
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188359649
-zip-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')