Was mijn idee ook en probeer nog niet te vaak te luisteren, maar stiekem nummer al keer of 5 gehoord. Bevalt me steeds beter. Uiteraard wel de bekende Toolingrediënten, maar erg goede compositiequote:Op vrijdag 9 augustus 2019 11:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Luisteren doe ik wel als hij binnenkomt
En gelukkig maar dat ze precies hetzelfde doen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 10:39 schreef Gehenna het volgende:
Ik ben een beetje tool-moe volgens mij. Nieuwe nummer klinkt ook grotendeels als beschamelijke zelfplagiaat. Het artwork is ook in die lijn.
Bij een band als AC/DC of Motorhead trek ik dat nog, die doen daar namelijk niet zo moeilijk erover en doen ook geen 13 jaar over nieuwe plaat terwijl ze 40 uur per week in de studio zouden zitten
Ik verwacht gewoonmeer van een band die zich zo proggy en mysterieus probeert te profileren (en ook op handen wordt gedragen door fans daarom)
Haha prima, maar dan vervalt het predikaat 'progressief'. En is het gewoon dad-rock tegenwoordigquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 10:53 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
En gelukkig maar dat ze precies hetzelfde doen.
In het meest ideale scenario brengen ze gewoon Lateralus deel 2 uit.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat het beter gaat worden als ze allemaal nieuwe dingen gaan proberen.
Dat progressief stempel hebben ze er zelf ook niet opgeplakt. Sowieso, wat is progressief dan? Alles was ze prog noemen klinkt ook al minstens 10 jaar hezelfde. Ze hebben altijd als zichzelf geklonken en dat doen ze nog. Niet zo verwonderlijk ook aangezien de muzikanten nogal een herkenbare stijl en geluid hebben.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 12:57 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Haha prima, maar dan vervalt het predikaat 'progressief'. En is het gewoon dad-rock tegenwoordig
"Progressief" betekent letterlijk dat het altijd verandert. Als het al 10 jaar hetzelfde klinkt, is het per definitie niet progressief.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 14:29 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dat progressief stempel hebben ze er zelf ook niet opgeplakt. Sowieso, wat is progressief dan? Alles was ze prog noemen klinkt ook al minstens 10 jaar hezelfde.
Het zou toch 30 augustus zijn? Dan gaat het dus juist verder weg!quote:Op maandag 12 augustus 2019 07:44 schreef chansadres het volgende:
Tool "Fear Inoculum"
Estimated arrival date: September 04, 2019 - September 06, 2019
Het komt dichterbij!
Amerika ligt niet echt om de hoekquote:Op maandag 12 augustus 2019 12:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het zou toch 30 augustus zijn? Dan gaat het dus juist verder weg!
Waar heb je het nu eigenlijk over?quote:Op maandag 12 augustus 2019 12:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dus waarschijnlijker is dat het niet al meer dan 10 jaar hetzelfde klinkt, maar dat jij de details gewoon niet zo goed hoort?
Ja leuk, maar prog betekent in de muziek niet zozeer vernieuwing maar meer dat er binnen een nummer veel tempowisselingen zijn en andere veranderingen.quote:Op maandag 12 augustus 2019 12:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
"Progressief" betekent letterlijk dat het altijd verandert. Als het al 10 jaar hetzelfde klinkt, is het per definitie niet progressief.
Aan de andere kant is het altijd progressief, want de bandleden leren weer nieuwe dingen, krijgen weer nieuwe inspiratiebronnen, en dat vind je weer terug in de songs.
Dus waarschijnlijker is dat het niet al meer dan 10 jaar hetzelfde klinkt, maar dat jij de details gewoon niet zo goed hoort?
Die (correcte) definitie van prog rock wordt al snel vergeten inderdaad. Verder hoor ik genoeg nieuwe dingen in Fear Inoculum. Vind het echt een schitterende plaat.quote:Op maandag 12 augustus 2019 12:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja leuk, maar prog betekent in de muziek niet zozeer vernieuwing maar meer dat er binnen een nummer veel tempowisselingen zijn en andere veranderingen.
Receptje zonder eieren?quote:
Gezien de informatie hier: https://www.amazon.com/dp/B07W3NP8N5quote:Op woensdag 14 augustus 2019 15:32 schreef PimD het volgende:
Toch wel jammer hoor dat ze er niet gewoon 2 cd's van hebben gemaakt i.p.v. die interludes digital only te maken. 2 cd's van 42 minuten per stuk ipv eentje van 75 en dan 10 minuten extra bij de download.
Maar goed. Erg benieuwd. Titeltrack vind ik nog steeds briljanter worden. Ik las wel dat er maar 1 nummer is waarop Maynard "schreeuwt" a la Ticks & Leeches/The Grudge etc. Zo benieuwd :-D
Hoezo boeit het aantal keer dat hij schreeuwtquote:Op woensdag 14 augustus 2019 15:32 schreef PimD het volgende:
Maar goed. Erg benieuwd. Titeltrack vind ik nog steeds briljanter worden. Ik las wel dat er maar 1 nummer is waarop Maynard "schreeuwt" a la Ticks & Leeches/The Grudge etc. Zo benieuwd :-D
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |