abonnement Unibet Coolblue
pi_188299509
Welkom in het Dating topic!

Hier verwachten we posts over concrete date ervaringen/aanstaande dates.

Voor onderwerpen zoals dating apps, hoe iemand te versieren en dingen als 'welke aftershave moet ik kopen als ik eventueel een keer een date zou hebben 'mag je een apart topic aanmaken.
Voor slowchat hebben we de SC topics.
pi_188299544
@Yasmin23

Dat snap ik wel ja. Maar de meeste vrouwen die ik spreek heeft zoiets. Telkens maar malen en malen in het hoofd en 1000 scenario's afspelen en dan daarop weer 1000 scenario's afspelen. En dan uiteindelijk een beslissing genomen. Maar dan 10 minuten achterkomen dat dat niet de conclusie is maar dat het weer dit of dat moet zijn.

En dan na 2 dagen malen de conclusie: 'ik weet het niet' _O-

Vermoeiend lijkt me dat :P
pi_188299568
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:11 schreef black-soldier het volgende:
@:Yasmin23

Dat snap ik wel ja. Maar de meeste vrouwen die ik spreek heeft zoiets. Telkens maar malen en malen in het hoofd en 1000 scenario's afspelen en dan daarop weer 1000 scenario's afspelen. En dan uiteindelijk een beslissing genomen. Maar dan 10 minuten achterkomen dat dat niet de conclusie is maar dat het weer dit of dat moet zijn.

Vermoeiend lijkt me dat :P
Enige voordeel is dat het geheel vanzelf gaat _O-

Maar goed... ik ken genoeg mannen die ook worstelen met grijs gebied hoor.
pi_188299598
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:13 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Enige voordeel is dat het geheel vanzelf gaat _O-

Maar goed... ik ken genoeg mannen die ook worstelen met grijs gebied hoor.
Zeker! Ik zeg ook niet 'allemaal' schat. Ik heb expres niet alle mannen over een kam willen scheren.
  maandag 5 augustus 2019 @ 16:18:49 #5
545 dop
:copyright: dop
pi_188299702
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:06 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ook niet helemaal waar. Iedereen heeft een ego en is wel eens een keer in zijn ego getast. Zeker in de liefde en in het daten. Ook als het gaat om afwijzingen. Dan zijn we ook allemaal op onze pik getrapt.

Een beetje ego is ook een mechanisme om jezelf te beschermen, om niet over je heen te laten lopen en jouzelf in bepaalde situaties voorop te laten staan. Ego is tot op zekere hoogte ook gewoon een heel normaal verdedigingsmechanisme. Ik heb liever een vrouw die wat 'harder' is, 'een gezonde dosis ego heeft', en weet wat ze wil. Dat scheelt mij ook energie.
natuurlijk hebben we allen een ego, en reageert je ook wel eens van uit je ego.
Maar in dit geval is het echt te simpel en niet nodig.
Als je ego wil spreken luister er zelf even naar en denk dan eerst wat je werkelijk wil bereiken.
Grote kans dat het niet is wat je ego roept.
Dus dan even overdenken en vanuit je gevoel verder.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 5 augustus 2019 @ 16:19:16 #6
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188299707
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:13 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Enige voordeel is dat het geheel vanzelf gaat _O-

Maar goed... ik ken genoeg mannen die ook worstelen met grijs gebied hoor.
Zelfs als alles goed zit heb je zulke dingen. :s)

Uiteindelijk is het hoe je er met elkaar mee omgaat en daarin communiceert.
pi_188299795
quote:
6s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:19 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Zelfs als alles goed zit heb je zulke dingen. :s)

Uiteindelijk is het hoe je er met elkaar mee omgaat en daarin communiceert.
Mja maar het hele daten bestaat tegenwoordig uit dat dingen meteen goed moeten zitten.

En is dat tegenwoordig niet een beetje het probleem? Je moet na 1 date eigenlijk al weten of je toch minstens niet verliefd bent.

Dat kan toch helemaal niet?
pi_188299851
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:24 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja maar het hele daten bestaat tegenwoordig uit dat dingen meteen goed moeten zitten.

En is dat tegenwoordig niet een beetje het probleem? Je moet na 1 date eigenlijk al weten of je toch minstens niet verliefd bent.

Dat kan toch helemaal niet?
Nope. Maar je kan wel kijken of die persoon in eerste instantie bij je past. Na een x aantal dates weet je pas of diegene echt bij je past en of die voldoende relatiemateriaal is.
  maandag 5 augustus 2019 @ 16:27:54 #9
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188299862
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:24 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja maar het hele daten bestaat tegenwoordig uit dat dingen meteen goed moeten zitten.

En is dat tegenwoordig niet een beetje het probleem? Je moet na 1 date eigenlijk al weten of je toch minstens niet verliefd bent.

Dat kan toch helemaal niet?
Oh zeker, het slaat eigenlijk ook nergens op, maar na hoe het met mij is gelopen begrijp ik wel iets beters dat het wel zo kan lopen. (verliefdheid al zo snel)

Maar ik zou het dan weer nooit als 'standaard' opleggen in de toekomst.
pi_188299960
K denk ook zo toch. Op de eerste date moet wel duidelijk zijn dat er aantrekkingskracht is en de persoonlijkheid verder ook leuk voor zover je dat weet. Maar dan weet je nog helemaal niet of het relatiemateriaal is.
pi_188300031
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:33 schreef Yasmin23 het volgende:
K denk ook zo toch. Op de eerste date moet wel duidelijk zijn dat er aantrekkingskracht is en de persoonlijkheid verder ook leuk voor zover je dat weet. Maar dan weet je nog helemaal niet of het relatiemateriaal is.
Precies :Y
pi_188300109
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:24 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja maar het hele daten bestaat tegenwoordig uit dat dingen meteen goed moeten zitten.

En is dat tegenwoordig niet een beetje het probleem? Je moet na 1 date eigenlijk al weten of je toch minstens niet verliefd bent.

Dat kan toch helemaal niet?
Er zijn inderdaad wel mensen bij wie het gelijk allemaal goed moet zitten voordat ze verder gaan. En als je niet voldoet aan een van de criteria dan houdt het op. Terwijl als de basis er is je moet ontdekken of het iets is voor meer (en misschien de lijst met criteria weggooien :P )
pi_188300117
quote:
6s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:27 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Oh zeker, het slaat eigenlijk ook nergens op, maar na hoe het met mij is gelopen begrijp ik wel iets beters dat het wel zo kan lopen. (verliefdheid al zo snel)

Maar ik zou het dan weer nooit als 'standaard' opleggen in de toekomst.
Maar dat overkomt je.. ipv dat je random met mensen afspreekt in de veronderstelling dat het zo komt.
En dat als het dus niet zo in 1x toeslaat... ht dus wel niet meer zal gebeuren en degene meteen definifief afgeschreven is.
pi_188300119
Maar hij dat volgende zondag een optie is dus heb gestuurd dat k ga kijken of k vrij kan krijgen en dat die niet bang hoeft te zijn dat ik over 2 weken bij hem intrek :p
pi_188300126
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar hij dat volgende zondag een optie is dus heb gestuurd dat k ga kijken of k vrij kan krijgen en dat die niet bang hoeft te zijn dat ik over 2 weken bij hem intrek :p
Hehehe
Humor kan je redden :)
  maandag 5 augustus 2019 @ 16:50:58 #16
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188300213
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:44 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Maar dat overkomt je.. ipv dat je random met mensen afspreekt in de veronderstelling dat het zo komt.
En dat als het dus niet zo in 1x toeslaat... ht dus wel niet meer zal gebeuren en degene meteen definifief afgeschreven is.
Het overkomt je ook, alleen kan dat ook iets later zijn en dus niet meteen vanaf het eerste moment. En daar gaan veel mensen de mist mee in in mijn ogen.
pi_188300303
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar hij dat volgende zondag een optie is dus heb gestuurd dat k ga kijken of k vrij kan krijgen en dat die niet bang hoeft te zijn dat ik over 2 weken bij hem intrek :p
Gezien de manier waarop je deze post hebt neergezet (anders dan het gewoonlijke ABN van je) zit deze man je aardig in de bol. Hij heeft je schrijfstijl iig weten te ontregelen. :P _O-
pi_188300309
quote:
6s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:50 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Het overkomt je ook, alleen kan dat ook iets later zijn en dus niet meteen vanaf het eerste moment. En daar gaan veel mensen de mist mee in in mijn ogen.
Mijn punt dus :)
  maandag 5 augustus 2019 @ 17:12:16 #19
263417 Keyos
Like a Boss
pi_188300511
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar hij dat volgende zondag een optie is dus heb gestuurd dat k ga kijken of k vrij kan krijgen en dat die niet bang hoeft te zijn dat ik over 2 weken bij hem intrek :p
Probeer wel jezelf in bescherming te nemen though. Als iemand aangeeft twijfels te hebben over een vervolgdate, moet je wel goed afvragen of (ondanks dat jij hem we leuk vindt) het je tijd- en geld waard is om nogmaals op date te gaan. Je weet het nooit natuurlijk maar twijfels slaan niet zomaar om in complete verliefdheid.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_188300564
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:12 schreef Keyos het volgende:

[..]

Probeer wel jezelf in bescherming te nemen though. Als iemand aangeeft twijfels te hebben over een vervolgdate, moet je wel goed afvragen of (ondanks dat jij hem we leuk vindt) het je tijd- en geld waard is om nogmaals op date te gaan. Je weet het nooit natuurlijk maar twijfels slaan niet zomaar om in complete verliefdheid.
Tuurlijk maar k heb ook twijfels dus zo raar is het niet. Alleen dat iemand het dan zo zegt.
pi_188300608
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Tuurlijk maar k heb ook twijfels dus zo raar is het niet. Alleen dat iemand het dan zo zegt.
Volgens mij kreeg jij die twijfels pas nadat hij die van hem uitsprak
pi_188300638
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:19 schreef Carters het volgende:

[..]

Volgens mij kreeg jij die twijfels pas nadat hij die van hem uitsprak
Nee die waren er al. Maar bij mij is twijfel positief want anders is het gewoon nee.
  maandag 5 augustus 2019 @ 18:10:27 #23
263417 Keyos
Like a Boss
pi_188301264
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee die waren er al. Maar bij mij is twijfel positief want anders is het gewoon nee.
Heb je dan nooit eens het gevoel na een date gehad van “dat was echt helemaal geweldig, daar zou ik het liefst morgen weer mee afspreken”?
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_188301827
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee die waren er al. Maar bij mij is twijfel positief want anders is het gewoon nee.
Jij gaat op een date met een dude die twijfels over jou heeft?

Misschien een rare vraag, maar waarom wil je dit?
pi_188301878
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:12 schreef Keyos het volgende:

[..]

Probeer wel jezelf in bescherming te nemen though. Als iemand aangeeft twijfels te hebben over een vervolgdate, moet je wel goed afvragen of (ondanks dat jij hem we leuk vindt) het je tijd- en geld waard is om nogmaals op date te gaan. Je weet het nooit natuurlijk maar twijfels slaan niet zomaar om in complete verliefdheid.
Exact. Kijk niet naar die ander, maar vooral naar jezelf. Wat wil je zelf.

Nu is het zo dat zij twijfel moet wegnemen bij een man. Zou je een relatie willen met iemand waarvoor jij je best moet doen om aan te tonen dat jij een leuk iemand bent?

Dit gebrek aan persoonlijke standaarden is precies waarom mensen in drama-achtige situaties komen. Je weet al dat het niks wordt, en belangrijker nog, je moet het niet eens willen.
pi_188301944
Ironisch gezien kan dit typisch een geval worden waarin zij hem ervan gaat betichten alleen seks te willen.

Hij twijfelt, en ondanks dat wil zij graag verder daten, dus hij weet al lang dat hij haar kan krijgen. Maar hij weet ook dat hij haar wellicht niet voor iets serieus wil.

Mocht hij dus zin hebben in een spannende avond, hoeft ie alleen maar op date te gaan met haar, lief te doen, en een move maken. Zij denkt dat hij serieus is, en hupsakee. Terwijl hij eerder misschien wel op zoek was naar een relatie, is dit veranderd. Zie je hoe dit kan veranderen (dit probeerde ik uit te leggen eerder vandaag)?

Ze niet direct dat het zo gaat lopen. Maar ik zou er voor waken ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door DaggerOne op 05-08-2019 19:01:27 ]
pi_188302066
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:50 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Exact. Kijk niet naar die ander, maar vooral naar jezelf. Wat wil je zelf.

Nu is het zo dat zij twijfel moet wegnemen bij een man. Zou je een relatie willen met iemand waarvoor jij je best moet doen om aan te tonen dat jij een leuk iemand bent?

Dit gebrek aan persoonlijke standaarden is precies waarom mensen in drama-achtige situaties komen. Je weet al dat het niks wordt, en belangrijker nog, je moet het niet eens willen.
Waarom zou zij die twijfels weg moeten nemen?
Alsof dat de enige reden zou kunnen zijn om toch met een twijfelaar op date te gaan. Als je zo zeker van jezelf bent, zou je ook gewoon op pad kunnen gaan zonder jezelf die potentiële ja te ontzeggen en vooral gewoon een leuke tijd te hebben. Als dat je doel is tenminste, als je uitsluitend date voor die JAAAAAA, dan moet je dat niet doen. Of als je liever niet zeker weet dat de ander het inderdaad echt niet zit zitten, maar daar zou je als zelfverzekerd persoon toch ook wel een beetje tegen moeten kunnen lijkt me.

Het is ook niet alsof dat rigoreuze zwart/witte voor iedereen werkt ofzo. Sommige mensen doen er gewoon iets langer over. Prima als dat niet bij je past, dan schift je ze er zo mooi uit. Maar er zijn natuurlijk ook mensen bij wie zoiets gaat knagen en dan heb je geen kut aan dat stoere afkappen als het niet meteen een significant percentage ja betreft.
pi_188302149
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:46 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Jij gaat op een date met een dude die twijfels over jou heeft?

Misschien een rare vraag, maar waarom wil je dit?
Heb je dat verhaal over die Italiaan niet meegekregen
  Official ESF Kreviewer maandag 5 augustus 2019 @ 19:11:38 #29
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188302208
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:03 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Waarom zou zij die twijfels weg moeten nemen?
Alsof dat de enige reden zou kunnen zijn om toch met een twijfelaar op date te gaan. Als je zo zeker van jezelf bent, zou je ook gewoon op pad kunnen gaan zonder jezelf die potentiële ja te ontzeggen en vooral gewoon een leuke tijd te hebben. Als dat je doel is tenminste, als je uitsluitend date voor die JAAAAAA, dan moet je dat niet doen. Of als je liever niet zeker weet dat de ander het inderdaad echt niet zit zitten, maar daar zou je als zelfverzekerd persoon toch ook wel een beetje tegen moeten kunnen lijkt me.

Het is ook niet alsof dat rigoreuze zwart/witte voor iedereen werkt ofzo. Sommige mensen doen er gewoon iets langer over. Prima als dat niet bij je past, dan schift je ze er zo mooi uit. Maar er zijn natuurlijk ook mensen bij wie zoiets gaat knagen en dan heb je geen kut aan dat stoere afkappen als het niet meteen een significant percentage ja betreft.
Ik snap gewoon nirt zo goed dat hij dat dan meteen uitspreekt. Je kunt toch ook gewoon wel twijfelen zonder daar meteen een punt van te maken. Uiteindelijk wil je wél of niet nog een keer afspreken. Door te zeggen dat je twijfelt, haal je meteen een deel spontaniteit weg en maak je een date onzeker.

Wat win je ermee? Niks.
pi_188302213
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:03 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Waarom zou zij die twijfels weg moeten nemen?
Alsof dat de enige reden zou kunnen zijn om toch met een twijfelaar op date te gaan. Als je zo zeker van jezelf bent, zou je ook gewoon op pad kunnen gaan zonder jezelf die potentiële ja te ontzeggen en vooral gewoon een leuke tijd te hebben. Als dat je doel is tenminste, als je uitsluitend date voor die JAAAAAA, dan moet je dat niet doen. Of als je liever niet zeker weet dat de ander het inderdaad echt niet zit zitten, maar daar zou je als zelfverzekerd persoon toch ook wel een beetje tegen moeten kunnen lijkt me.

Het is ook niet alsof dat rigoreuze zwart/witte voor iedereen werkt ofzo. Sommige mensen doen er gewoon iets langer over. Prima als dat niet bij je past, dan schift je ze er zo mooi uit. Maar er zijn natuurlijk ook mensen bij wie zoiets gaat knagen en dan heb je geen kut aan dat stoere afkappen als het niet meteen een significant percentage ja betreft.
Als iemand na 1 date twijfelt, ben ik wel weg ja. Lijkt me geen verkeerde houding. Sowieso betekent dat al dat je er naar hebt lopen vragen, wat al ontzettend needy is en waardoor een ander juist gaat twijfelen. All too soon.

Als twijfel normaal is, hoef je hier ook geen bevestiging noch ontkenning van.
pi_188302226
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:11 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik snap gewoon nirt zo goed dat hij dat dan meteen uitspreekt. Je kunt toch ook gewoon wel twijfelen zonder daar meteen een punt van te maken. Uiteindelijk wil je wél of niet nog een keer afspreken. Door te zeggen dat je twijfelt, haal je meteen een deel spontaniteit weg en maak je een date onzeker.

Wat win je ermee? Niks.
Ik vermoed dat zij heeft lopen vissen wat hij van haar vindt. Na 1 date.
pi_188302230
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:08 schreef Carters het volgende:

[..]

Heb je dat verhaal over die Italiaan niet meegekregen
Vertel
pi_188302366
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:11 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik snap gewoon nirt zo goed dat hij dat dan meteen uitspreekt. Je kunt toch ook gewoon wel twijfelen zonder daar meteen een punt van te maken. Uiteindelijk wil je wél of niet nog een keer afspreken. Door te zeggen dat je twijfelt, haal je meteen een deel spontaniteit weg en maak je een date onzeker.

Wat win je ermee? Niks.
Voor hetzelfde geldt heeft hij gewoon eerlijk uitgesproken dat het (nog?) geen volledige ja is. Ik zou dat ook niet zo snel uitspreken, maar sommige mensen vinden zo een open kaart spelen eerlijk ofzo. Aan een kant kan het ook wel een beetje enthousiasme indammen aan de andere kant, wat voor sommige ook weer voordeliger uit kan pakken. Zowel op de date zelf iets terughoudender doen als er gevoelsmatig ook niet vol in gaan van yes, dit wordt het! Ofzo.

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:11 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Als iemand na 1 date twijfelt, ben ik wel weg ja. Lijkt me geen verkeerde houding. Sowieso betekent dat al dat je er naar hebt lopen vragen, wat al ontzettend needy is en waardoor een ander juist gaat twijfelen. All too soon.

Als twijfel normaal is, hoef je hier ook geen bevestiging noch ontkenning van.
Jij ja en dat is prima als dat voor jou werkt. Maar die vlieger gaat niet voor iedereen op. Het is niet totaal ondenkbaar dat je niet hoeft lopen hengelen naar wat iemand van je vindt. Voor hetzelfde geldt vraag je de ander gewoon naar een vervolg en wordt die twijfel dan uitgesproken. Gewoon puur ter illustratie van de eigen overweging en niet om de ander zogenaamd extra aan te lopen sporen om die twijfel weg te nemen. In dat opzicht kan het dus ook prima een uitspraak zijn die niet ter bevestiging of ontkenning wordt gegeven. Tevens krijgen mensen zoals jij met zo een uitspraak de kans om meteen af te haken, dus dat lijkt me ook spreken dat het wel degelijk voordelig kan zijn. Voor beide partijen.

Maar je hebt geen antwoord gegeven op hoe je erbij komt dat zij de twijfels weg zou moeten gaan nemen?
pi_188302431
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:10 schreef Keyos het volgende:

[..]

Heb je dan nooit eens het gevoel na een date gehad van “dat was echt helemaal geweldig, daar zou ik het liefst morgen weer mee afspreken”?
Jawel maar had ik wel de twijfel past deze persoon wel bij mij. Als ik niet twijfel vind ik iemand ook echt niet leuk.
pi_188302461
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:11 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Als iemand na 1 date twijfelt, ben ik wel weg ja. Lijkt me geen verkeerde houding. Sowieso betekent dat al dat je er naar hebt lopen vragen, wat al ontzettend needy is en waardoor een ander juist gaat twijfelen. All too soon.

Als twijfel normaal is, hoef je hier ook geen bevestiging noch ontkenning van.
Nee heb gevraagd of hij nog wilde afspreken. Heb niet naar die twijfel gevraagd.
pi_188302464
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:12 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ik vermoed dat zij heeft lopen vissen wat hij van haar vindt. Na 1 date.
Fout.
pi_188302476
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:12 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Vertel
Was de grote yasminshow, rond vorig jaar deze tijd
pi_188302501
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:11 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik snap gewoon nirt zo goed dat hij dat dan meteen uitspreekt. Je kunt toch ook gewoon wel twijfelen zonder daar meteen een punt van te maken. Uiteindelijk wil je wél of niet nog een keer afspreken. Door te zeggen dat je twijfelt, haal je meteen een deel spontaniteit weg en maak je een date onzeker.

Wat win je ermee? Niks.
Het is ook raar om te zeggen. Ben ik met je eens.

We hebben voor dat de date was wel er over gehad hoe mensen met elkaar omgaan en dat er bij hem en bij mij trouwens ook natuurlijk wel flinke terughoudendheid is. Hij ook wel wat nare dingen mee gemaakt had met vrouwen en dat we het beide fijn vinden om te weten waar we aan toe zijn. Misschien vat die dit wat letterlijk op :P
pi_188302510
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:29 schreef Carters het volgende:

[..]

Was de grote yasminshow, rond vorig jaar deze tijd
Typ het anders uit ter vermaak.
pi_188302533
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:22 schreef Scary_Mary het volgende:

Maar je hebt geen antwoord gegeven op hoe je erbij komt dat zij de twijfels weg zou moeten gaan nemen?
Hij spreekt zijn twijfel uit. In plaats van dat ze zegt, oké bekijk het dan maar, zegt ze het tegenovergestelde: ik wil ondanks dit nog met je daten.

Je weet dus dat er twijfel is, en mocht hij je ooit leuk gaan vinden, zal zij die twijfel dus weg moeten nemen bij hem. Want nu is het eigenlijk niet genoeg zegt hij. Je hoeft het niet te doen, maar je zegt dan impliciet dat je dit wel gaat doen.
pi_188302539
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:46 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Jij gaat op een date met een dude die twijfels over jou heeft?

Misschien een rare vraag, maar waarom wil je dit?
Ik twijfel ook he. Het verschil is alleen dat ik het niet zeg tegen hem :P

En die twijfel vind ik ook niet raar. je gaat er tijd in investeren, gevoelens.
pi_188302546
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Fout.
Dat verandert de zaak alleen niet.
pi_188302550
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:55 schreef DaggerOne het volgende:
Ironisch gezien kan dit typisch een geval worden waarin zij hem ervan gaat betichten alleen seks te willen.

Hij twijfelt, en ondanks dat wil zij graag verder daten, dus hij weet al lang dat hij haar kan krijgen. Maar hij weet ook dat hij haar wellicht niet voor iets serieus wil.

Mocht hij dus zin hebben in een spannende avond, hoeft ie alleen maar op date te gaan met haar, lief te doen, en een move maken. Zij denkt dat hij serieus is, en hupsakee. Terwijl hij eerder misschien wel op zoek was naar een relatie, is dit veranderd. Zie je hoe dit kan veranderen (dit probeerde ik uit te leggen eerder vandaag)?

Ze niet direct dat het zo gaat lopen. Maar ik zou er voor waken ;)
Ken je mij niet.

Kijk waar je mij nu van beticht. :')
pi_188302555
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:33 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Dat verandert de zaak alleen niet.
Wel je vermoeden. Heb niet lopen vissen. Ben niet needy geweest zoals je zegt.
pi_188302592
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wel je vermoeden. Heb niet lopen vissen. Ben niet needy geweest zoals je zegt.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn.

Als ik aan zou geven over een meid te twijfelen, en zij zegt laten we afspreken, zou ik denken makkelijke prooi. Te makkelijk :')

Had het toevallig vandaag nog. Hele lappen tekst over waarom ik niet reageerde, en dat ze het nu moest weten blabla. Na 1 fucking date. Ik ren hard weg van zulke types.
pi_188302604
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:36 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Daar zou ik niet zo zeker van zijn.

Als ik aan zou geven over een meid te twijfelen, en zij zegt laten we afspreken, zou ik denken makkelijke prooi :')

Te makkelijk. Had het toevallig vandaag nog. Hele lappen tekst over waarom ik niet reageerde, en dat ze het nu moest weten blabla. Na 1 fucking date :')
Prima dat je dat denkt maar spreek wel voor jezelf. Je beschuldigt mij hierboven ook al van vreemde dingen.
pi_188302631
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:22 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geldt heeft hij gewoon eerlijk uitgesproken dat het (nog?) geen volledige ja is. Ik zou dat ook niet zo snel uitspreken, maar sommige mensen vinden zo een open kaart spelen eerlijk ofzo. Aan een kant kan het ook wel een beetje enthousiasme indammen aan de andere kant, wat voor sommige ook weer voordeliger uit kan pakken. Zowel op de date zelf iets terughoudender doen als er gevoelsmatig ook niet vol in gaan van yes, dit wordt het! Ofzo.
[..]

Jij ja en dat is prima als dat voor jou werkt. Maar die vlieger gaat niet voor iedereen op. Het is niet totaal ondenkbaar dat je niet hoeft lopen hengelen naar wat iemand van je vindt. Voor hetzelfde geldt vraag je de ander gewoon naar een vervolg en wordt die twijfel dan uitgesproken. Gewoon puur ter illustratie van de eigen overweging en niet om de ander zogenaamd extra aan te lopen sporen om die twijfel weg te nemen. In dat opzicht kan het dus ook prima een uitspraak zijn die niet ter bevestiging of ontkenning wordt gegeven. Tevens krijgen mensen zoals jij met zo een uitspraak de kans om meteen af te haken, dus dat lijkt me ook spreken dat het wel degelijk voordelig kan zijn. Voor beide partijen.

Maar je hebt geen antwoord gegeven op hoe je erbij komt dat zij de twijfels weg zou moeten gaan nemen?
Dit.
pi_188302661
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:32 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Hij spreekt zijn twijfel uit. In plaats van dat ze zegt, oké bekijk het dan maar, zegt ze het tegenovergestelde: ik wil ondanks dit nog met je daten.

Je weet dus dat er twijfel is, en mocht hij je ooit leuk gaan vinden, zal zij die twijfel dus weg moeten nemen bij hem. Want nu is het eigenlijk niet genoeg zegt hij. Je hoeft het niet te doen, maar je zegt dan impliciet dat je dit wel gaat doen.
Dan doe je de aanname dat het per se aan haar zou moeten liggen en dat zij met haar eigen motivatie dus niet bij machte zou zijn om anders in zo een situatie te kunnen staan. Door bijvoorbeeld te denken dat het zijn twijfels zijn en dat zij niets extra's zou hoeven doen, behalve nog eens af te spreken om het aan te kijken. Zij geeft hem daarmee een kans en daarmee ook zichzelf, dus ik zie het verlies en onderdanige eerlijk gezegd niet zo daarin..
pi_188302736
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Prima dat je dat denkt maar spreek wel voor jezelf. Je beschuldigt mij hierboven ook al van vreemde dingen.
Ga op date zou ik zeggen, en kijk waar het strandt. Ik houd je niet tegen. Maar ik ben zelf een man (goh :P) en heb maar al te vaak in dit soort situaties gezeten.

Je hebt op deze manier geen recht van klagen 'dat mannen niet oprecht zijn' op apps, of in zijn algemeenheid. Je trekt zelf niet echt een grens. Iemand doet iets negatiefs tegen jou, en jij reageert positief terug.
pi_188302788
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:46 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ga op date zou ik zeggen, en kijk waar het strandt. Ik houd je niet tegen. Maar ik ben zelf een man (goh :P) en heb maar al te vaak in dit soort situaties gezeten.

Je hebt op deze manier geen recht van klagen 'dat mannen niet oprecht zijn' op apps, of in zijn algemeenheid. Je trekt zelf niet echt een grens. Iemand doet iets negatiefs tegen jou, en jij reageert positief terug.
Ja dan zou je dus de vraag kunnen stellen of je dit moet pikken of niet. Kan je natuurlijk zeggen dat je het niet pikt maar hoe hypocriet is dat. En trouwens denk niet dat het veel oprechter wordt dan dit. Hoe oprecht was het als hij volmondig ja leuk!!!!!! :Y :Y :Y :Y had getypt terwijl hij een twijfel heeft?

Das een beetje mijn punt met het klagen over oprechtheid.
pi_188302797
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:41 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dan doe je de aanname dat het per se aan haar zou moeten liggen en dat zij met haar eigen motivatie dus niet bij machte zou zijn om anders in zo een situatie te kunnen staan. Door bijvoorbeeld te denken dat het zijn twijfels zijn en dat zij niets extra's zou hoeven doen, behalve nog eens af te spreken om het aan te kijken. Zij geeft hem daarmee een kans en daarmee ook zichzelf, dus ik zie het verlies en onderdanige eerlijk gezegd niet zo daarin..
Om het nog een keer aan te kijken? Dat klinkt niet echt als een leuke date, vind je van wel?

Maargoed, iedereen moet het zelf weten. Zelf heb ik een wat andere standaard wat dates betreft.
pi_188302865
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:49 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Om het nog een keer aan te kijken? Dat klinkt niet echt al een leuke date, vind je van wel?

Maargoed, iedereen moet het zelf weten. Zelf heb ik een wat andere standaard wat dates betreft.
Als ik niet zou denken dat het leuk zou kunnen zijn, dan zou ik niet op date gaan inderdaad. Maar ik hoef geen volmondige ja, ik wil! te hebben om toch een leuke avond te kunnen hebben. En zolang het leuk is, of nuttig ter afsluiting dat het 'm echt niet wordt, heb ik geen tijd verspild. Motivatie is key en daarom ben ik tegen dat veralgemeniserende dat je zus of zo zou moeten doen. Mensen verschillen gewoon, dus wat voor jou werkt, hoeft voor de ander niet zo te werken. En dat is ok. Mits men er niet zo over zeikt natuurlijk :P

P.S. Het hoeft ook niet zo te zijn dat de ander de enige is die het nog even aan kijkt, daar ben je zelf bij en dan kijk je als het goed is net zo goed mee of het wel zo leuk is als gedacht. Wie weet valt het tegen en dat sluit voor sommige mensen dan weer makkelijker af dan de welbekende had ik maar blablabla..
pi_188303548
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:53 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Als ik niet zou denken dat het leuk zou kunnen zijn, dan zou ik niet op date gaan inderdaad. Maar ik hoef geen volmondige ja, ik wil! te hebben om toch een leuke avond te kunnen hebben. En zolang het leuk is, of nuttig ter afsluiting dat het 'm echt niet wordt, heb ik geen tijd verspild. Motivatie is key en daarom ben ik tegen dat veralgemeniserende dat je zus of zo zou moeten doen. Mensen verschillen gewoon, dus wat voor jou werkt, hoeft voor de ander niet zo te werken. En dat is ok. Mits men er niet zo over zeikt natuurlijk :P
Je hoeft ook niet zus of zo te doen. Maar mijn boodschap is dat het helemaal niet verkeerd is om in de datingwereld wat meer zelfrespect te tonen, en dus afscheid te nemen van mensen die nogal mwah over jou zijn. Dat is hier het geval.

Sterker nog, als je er desondanks op ingaat, zegt dat eigenlijk ook dat je jezelf ook mwah vindt t.o.v. die persoon. Iemand met zelfrespect verwacht dat mensen op zijn minst redelijk enthousiast zijn om met je te daten. Laat staan dat zo iemand kostbare tijd gaat verspillen aan iets wat toch gaat mislukken. Want wees eerlijk, geloof jij oprecht dat dit wat gaat worden?
pi_188303719
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:30 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet zus of zo te doen. Maar mijn boodschap is dat het helemaal niet verkeerd is om in de datingwereld wat meer zelfrespect te tonen, en dus afscheid te nemen van mensen die nogal mwah over jou zijn. Dat is hier het geval.

Sterker nog, als je er desondanks op ingaat, zegt dat eigenlijk ook dat je jezelf ook mwah vindt t.o.v. die persoon. Iemand met zelfrespect verwacht dat mensen op zijn minst redelijk enthousiast zijn om met je te daten. Laat staan dat zo iemand kostbare tijd gaat verspillen aan iets wat toch gaat mislukken. Want wees eerlijk, geloof jij oprecht dat dit wat gaat worden?
Nah eerlijk of het wat gaat worden kan niemand wat over zeggen. Je leest de verhalen hier ook. Leuke date, zelfs gezoend etc en dan dag erna toch het berichtje met dat het hem niet gaat worden. Dan heb je dates waarbij de vonken er niet van af springen maar die met vaker daten toch nog een goede kant op gaan.

Kortom het is niet te zeggen. We kunnen simpelweg geen conlcusies trekken uit bepaalde gedragingen.
pi_188303956
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Kortom het is niet te zeggen. We kunnen simpelweg geen conlcusies trekken uit bepaalde gedragingen.
Volgens mij is het uitspreken van twijfel genoeg reden om zelf een conclusie te trekken. Maar dat je dat zelf niet al doet na zo'n opmerking, is juist mijn punt qua zelfrespect.

We gaan het zien. Wanneer is de date?
pi_188304019
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:44 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Volgens mij is het uitspreken van twijfel genoeg reden om zelf een conclusie te trekken. Maar dat je dat zelf niet al doet na zo'n opmerking, is juist mijn punt qua zelfrespect.

We gaan het zien. Wanneer is de date?
Nog geen vaste datum. Onze werktijden lopen nogal lastig :P

En wat de een zelfrespect vind is voor de ander weer arrogant etc.
pi_188304191
Ik
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:30 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet zus of zo te doen. Maar mijn boodschap is dat het helemaal niet verkeerd is om in de datingwereld wat meer zelfrespect te tonen, en dus afscheid te nemen van mensen die nogal mwah over jou zijn. Dat is hier het geval.

Sterker nog, als je er desondanks op ingaat, zegt dat eigenlijk ook dat je jezelf ook mwah vindt t.o.v. die persoon. Iemand met zelfrespect verwacht dat mensen op zijn minst redelijk enthousiast zijn om met je te daten. Laat staan dat zo iemand kostbare tijd gaat verspillen aan iets wat toch gaat mislukken. Want wees eerlijk, geloof jij oprecht dat dit wat gaat worden?
Ik zou het gekker vinden als ie nu al 300% zeker was geweest eigenlijk.
pi_188304322
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:52 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik
[..]

Ik zou het gekker vinden als ie nu al 300% zeker was geweest eigenlijk.
Maar goed dit is wel een nieuwe situatie. Mensen doen zich over het algemeen positiever voor dan dat ze zijn natuurlijk :P Ook in het contact met de dates. Tot nu toe is mijn ervaring geweest dat mensen zeiden zeer positief te zijn blabla en dan in het gedrag bleek dat dus allemaal wel mee te vallen.

Nu is het anders. Iemand zoekt veel contact. Was op de date zelf ook volgens het boekje :P en geeft dan aan wel op date te willen maar twijfel te hebben. Moet ik het dan op zelfrespect gooien en zeggen nou graag of niet hoor?! terwijl ik zelf ook twijfel maar dat nooit zo zou durven te zeggen?
pi_188304411
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar goed dit is wel een nieuwe situatie. Mensen doen zich over het algemeen positiever voor dan dat ze zijn natuurlijk :P Ook in het contact met de dates. Tot nu toe is mijn ervaring geweest dat mensen zeiden zeer positief te zijn blabla en dan in het gedrag bleek dat dus allemaal wel mee te vallen.

Nu is het anders. Iemand zoekt veel contact. Was op de date zelf ook volgens het boekje :P en geeft dan aan wel op date te willen maar twijfel te hebben. Moet ik het dan op zelfrespect gooien en zeggen nou graag of niet hoor?! terwijl ik zelf ook twijfel maar dat nooit zo zou durven te zeggen?
Ik weet niet.. mijn zelfrespect gunt mezelf ook gewoon een leuke middag.
En ik hoef niet met elke date te trouwen.

Nog steeds wel contact ook met mensen waar ik mee heb gedate.
Gewoon omdat het leuk en gezellig is.
Niet omdat we denken dat een relatie wat gaat worden verder :)
pi_188304603
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:52 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik
[..]

Ik zou het gekker vinden als ie nu al 300% zeker was geweest eigenlijk.
Tuurlijk, maar dat hij het zo uitspreekt zegt wel veel. Dan is de boodschap 'he, verwacht er niet veel van'.

Als je het nog ziet zitten houd je het voor je lijkt me, en kijk je gewoon waar het uitkomt.
pi_188304794
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:05 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar dat hij het zo uitspreekt zegt wel veel. Dan is de boodschap 'he, verwacht er niet veel van'.

Als je het nog ziet zitten houd je het voor je lijkt me, en kijk je gewoon waar het uitkomt.
Dit zou idd zo kunnen zijn. Maar we kijken wel hoe het contact verloopt. Misschen loopt dat zo terug dat ik dan idd deze conclusie kan trekken en er zelf ook geen zin meer in heb.
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:22:43 #62
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_188305032
Wie deelt de ervaring in het echt veel meer kans te maken bij/indruk maken op vrouwen, dan op een willekeurige datingapp?

Merk toch dat ik in het uitgaansleven meer aanspraak heb, aandacht krijg en succes heb. Vaak doe ik er dan verder niet heel veel meer mee, maar het is wel een observatie.

Zal deels wel te maken hebben met zaken als lichaamstaal, uitstraling/charisma. Zaken die niet heel makkelijk of goed overkomen in een digitale setting.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:23:07 #63
545 dop
:copyright: dop
pi_188305039
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:05 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar dat hij het zo uitspreekt zegt wel veel. Dan is de boodschap 'he, verwacht er niet veel van'.

Als je het nog ziet zitten houd je het voor je lijkt me, en kijk je gewoon waar het uitkomt.
je vult echt van allerlei zaken in. Zinloos die tweede date is prima om wat meer over elkaar uit te vinden. Veel nuttiger dan van allerlei aannamens doen en zogenaamd zelfrespect hebben.
Ga er voor het gemak eens van uit dat die jonge respectvol is en dat Yasmin een intelligente dame is, die wel eens haar neus stoot, (zoals iedereen). maar die niet hopeloos is. Ze kan op date 2 prima bepalen wat ze wil.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_188305061
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:22 schreef M1stral het volgende:
Wie deelt de ervaring in het echt veel meer kans te maken bij/indruk maken op vrouwen, dan op een willekeurige datingapp?

Merk toch dat ik in het uitgaansleven meer aanspraak heb, aandacht krijg en succes heb. Vaak doe ik er dan verder niet heel veel meer mee, maar het is wel een observatie.

Zal deels wel te maken hebben met zaken als lichaamstaal, uitstraling/charisma. Zaken die niet heel makkelijk of goed overkomen in een digitale setting.
Mja online zien ze eigenlijk niks van je toch? En bij twijfel swipe je iemand gewoon weg.
pi_188305096
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:23 schreef dop het volgende:

[..]

je vult echt van allerlei zaken in. Zinloos die tweede date is prima om wat meer over elkaar uit te vinden. Veel nuttiger dan van allerlei aannamens doen en zogenaamd zelfrespect hebben.
Ga er voor het gemak eens van uit dat die jonge respectvol is en dat Yasmin een intelligente dame is, die wel eens haar neus stoot, (zoals iedereen). maar die niet hopeloos is. Ze kan op date 2 prima bepalen wat ze wil.
Ja voel nu eigenlijk door de reacties hier dat ik een domme doos ben als ik nog een 2e date wil :P
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:25:46 #66
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_188305119
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mja online zien ze eigenlijk niks van je toch? En bij twijfel swipe je iemand gewoon weg.
Feitelijk zie je online net zoveel als wanneer je een dame of kerel aan de bar ziet zitten met een drankje.

Alleen heb je soms nog wat extra info op een profiel.

Je kan bij twijfel ook besluiten niet op iemand af te stappen toch?
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_188305155
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:25 schreef M1stral het volgende:

[..]

Feitelijk zie je online net zoveel als wanneer je een dame of kerel aan de bar ziet zitten met een drankje.

Alleen heb je soms nog wat extra info op een profiel.

Je kan bij twijfel ook besluiten niet op iemand af te stappen toch?
Ja dat kan ook maar denk dat je in een club/cafe niet zoveel vrouwen ziet die je leuk lijken als op een app?
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:30:48 #68
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_188305281
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dat kan ook maar denk dat je in een club/cafe niet zoveel vrouwen ziet die je leuk lijken als op een app?
Bij mij gaat sowieso goed 60% naar links. Dus die vergelijking gaat niet op.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_188305388
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:25 schreef M1stral het volgende:

[..]

Feitelijk zie je online net zoveel als wanneer je een dame of kerel aan de bar ziet zitten met een drankje.

Alleen heb je soms nog wat extra info op een profiel.

Je kan bij twijfel ook besluiten niet op iemand af te stappen toch?
Nou eigenlijk mis je alle nonverbale communicatie en je eerste indruk.

Bovendien selecteer je in de bar op een andere manier EN gedragen mensen zich als ze zich goed vermaken in het echte leven echt anders dan op een datingprofiel dat gemaakt is met maar 1 doel: het andere geslacht hengelen.

Dus nee, je hebt niet hetzelfde als op een online profiel :)
pi_188305434
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja voel nu eigenlijk door de reacties hier dat ik een domme doos ben als ik nog een 2e date wil :P
Laat je niet gek maken joh..

De heren hier overanalyseren ook graag :)
pi_188305734
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:30 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet zus of zo te doen. Maar mijn boodschap is dat het helemaal niet verkeerd is om in de datingwereld wat meer zelfrespect te tonen, en dus afscheid te nemen van mensen die nogal mwah over jou zijn. Dat is hier het geval.
Alleen ben je nogal duidend in wat zelfrespect nou zou moeten zijn en dan valt dat zelf een beetje weg.. (en in mijn ogen vervalt daarmee ook een bepaalde mate van respect..)

quote:
Sterker nog, als je er desondanks op ingaat, zegt dat eigenlijk ook dat je jezelf ook mwah vindt t.o.v. die persoon. Iemand met zelfrespect verwacht dat mensen op zijn minst redelijk enthousiast zijn om met je te daten. Laat staan dat zo iemand kostbare tijd gaat verspillen aan iets wat toch gaat mislukken. Want wees eerlijk, geloof jij oprecht dat dit wat gaat worden?
Mijn punt is dat het helemaal geen deuk uitmaakt wat wij wel of niet geloven. Het gaat erom dat zij of wie dan ook iets doet wat bij ze past. Waar jij je zelfrespect uithaalt, hoeft voor een ander niet zo te werken. Dat is dan ook precies wat ik tegen heb op dat gegeneraliserende geleuter over waar het 'm zou in moeten zitten, alsof er maar één weg naar Rome en die eckte mannelijkheid zou leiden.

En zodra je de ander van alles gaat lopen toedichten, zet ik vraagtekens bij dat zogenaamde zelfrespect als dat zo van anderen afhankelijk moet zijn en niet vooral uit jezelf gemotiveerd wordt.
Als iemand nou van nature een twijfelkont is, dan betrek je zo een karakter wel behoorlijk op jezelf als je dan meent dat je er geen leuke avond meer van wil maken omdat je dan jezelf niet niet op waarde zou schatten. Dan kun je die twijfels kennelijk niet bij de ander laten en hang je er maar zo een waarde-oordeel aan, wat ik echt van een heel andere orde vindt dan stellen dat zoiets gewoon niet voor je werkt en je daarom afhaakt.

Misschien ben ik minder druk en te vrij van rammelende eierstokken enzo, maar ik kan echt wel een extra avondje lijden voor iemand die ik leuk vind en met wie ik het gezellig had en weer zou kunnen hebben. Juist omdat mijn eigenwaarde niet afhangt van de tegenpartij, kan ik voor mezelf de waarde er van schatten ongeacht of de ander ja, nee of weer misschien na zegt.
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:57:56 #72
263417 Keyos
Like a Boss
pi_188305987
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja voel nu eigenlijk door de reacties hier dat ik een domme doos ben als ik nog een 2e date wil :P
Nee joh :), als jij het leuk vindt om de kostbare vrije tijd dit je in de week over hebt wilt besteden met iemand dan zal dat het aan de einde van de streep wel de goede keuze zijn geweest, of daar nou een relatie uit volgt of niet (sowieso is dat laatste nooit iets waar je vanuit moet gaan aangezien iemand vinden waar je een relatie mee wilt beginnen een lot uit de loterij is).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_188306419
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:36 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Laat je niet gek maken joh..

De heren hier overanalyseren ook graag :)
Overanalyseren?

Misschien zeg ik wel zinnige dingen omdat ik JUIST een man ben en het vanuit dat perspectief kan bekijken?
pi_188306451
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:14 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Overanalyseren?

Misschien zeg ik wel zinnige dingen omdat ik JUIST een man ben en het vanuit dat perspectief kan bekijken?
Nou ja wel heel erg vanuit je zelf en dat je zelfs nare dingen over mij invult :P
pi_188306526
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:46 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Alleen ben je nogal duidend in wat zelfrespect nou zou moeten zijn en dan valt dat zelf een beetje weg.. (en in mijn ogen vervalt daarmee ook een bepaalde mate van respect..)
[..]

Mijn punt is dat het helemaal geen deuk uitmaakt wat wij wel of niet geloven. Het gaat erom dat zij of wie dan ook iets doet wat bij ze past. Waar jij je zelfrespect uithaalt, hoeft voor een ander niet zo te werken. Dat is dan ook precies wat ik tegen heb op dat gegeneraliserende geleuter over waar het 'm zou in moeten zitten, alsof er maar één weg naar Rome en die eckte mannelijkheid zou leiden.

En zodra je de ander van alles gaat lopen toedichten, zet ik vraagtekens bij dat zogenaamde zelfrespect als dat zo van anderen afhankelijk moet zijn en niet vooral uit jezelf gemotiveerd wordt.
Als iemand nou van nature een twijfelkont is, dan betrek je zo een karakter wel behoorlijk op jezelf als je dan meent dat je er geen leuke avond meer van wil maken omdat je dan jezelf niet niet op waarde zou schatten. Dan kun je die twijfels kennelijk niet bij de ander laten en hang je er maar zo een waarde-oordeel aan, wat ik echt van een heel andere orde vindt dan stellen dat zoiets gewoon niet voor je werkt en je daarom afhaakt.

Misschien ben ik minder druk en te vrij van rammelende eierstokken enzo, maar ik kan echt wel een extra avondje lijden voor iemand die ik leuk vind en met wie ik het gezellig had en weer zou kunnen hebben. Juist omdat mijn eigenwaarde niet afhangt van de tegenpartij, kan ik voor mezelf de waarde er van schatten ongeacht of de ander ja, nee of weer misschien na zegt.
Meid, wat maak je er weer een verhaal van. En dan word ik van overanalyseren beticht.

Volgens mij is het simpel. Iemand zegt iets negatiefs tegen jou. Jij reageert positief op het negatieve bericht. Hoe je het ook wendt of keert, dat lijkt me nooit een goed uitgangspunt.

Als je iemand vraagt of hij/zij op je feest komt, en diegene zeg 'mwah ik twijfel of ik het wel leuk vind', heb je toch ook zoiets van: dan niet?
pi_188306570
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou ja wel heel erg vanuit je zelf en dat je zelfs nare dingen over mij invult :P
Ik waarschuw je alleen maar, omdat ik zelf zou denken als ik hem was: makkelijke prooi voor een keertje.

En ja, dat doe ik ietwat shockerend en direct. Maargoed, dat is nou eenmaal mn stijl. Niks persoonlijks.
pi_188306578
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:20 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Meid, wat maak je er weer een verhaal van. En dan word ik van overanalyseren beticht.

Volgens mij is het simpel. Iemand zegt iets negatiefs tegen jou. Jij reageert positief op het negatieve bericht. Hoe je het ook wendt of keert, dat lijkt me nooit een goed uitgangspunt.

Als je iemand vraagt of hij/zij op je feest komt, en diegene zeg 'mwah ik twijfel of ik het wel leuk vind', Ja, wil wel, heb wel twijfels. heb je toch ook zoiets van: dan niet?
pi_188306594
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:22 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ik waarschuw je alleen maar, omdat ik zelf zou denken als ik hem was: makkelijke prooi voor een keertje.

En ja, dat doe ik ietwat shockerend en direct. Maargoed, dat is nou eenmaal mn stijl. Niks persoonlijks.
Zoals ik dus zei vanuit je zelf. Jij zou dat dus zo aanpakken.
pi_188306617
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zoals ik dus zei vanuit je zelf. Jij zou dat dus zo aanpakken.
Exact. Maar alle mannen zijn hetzelfde toch, en zitten er blijkbaar niet met oprechte intenties op ;)
pi_188306638
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:24 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Exact. Maar alle mannen zijn hetzelfde toch, en zitten er blijkbaar niet met oprechte intenties op ;)
Dat heb ik niet gezegd. Zeg het hierboven nog. Mensen die zich enthousiaster hebben voorgedaan dan dat ze waren. Das niet oprecht toch? Nu is er dus iemand die misschien iets te eerlijk is.
pi_188306656
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dan nog zou ik denken, blijf maar lekker thuis ;')
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd. Zeg het hierboven nog. Mensen die zich enthousiaster hebben voorgedaan dan dat ze waren. Das niet oprecht toch? Nu is er dus iemand die misschien iets te eerlijk is.
Als jij het zegt. Veel plezier ik hoop dat het wat wordt ;)

Mijn standpunt is wel duidelijk geloof ik.
pi_188306713
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:22 schreef M1stral het volgende:
Wie deelt de ervaring in het echt veel meer kans te maken bij/indruk maken op vrouwen, dan op een willekeurige datingapp?

Merk toch dat ik in het uitgaansleven meer aanspraak heb, aandacht krijg en succes heb. Vaak doe ik er dan verder niet heel veel meer mee, maar het is wel een observatie.

Zal deels wel te maken hebben met zaken als lichaamstaal, uitstraling/charisma. Zaken die niet heel makkelijk of goed overkomen in een digitale setting.
Heb je goede foto's?
pi_188306718
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:20 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Meid, wat maak je er weer een verhaal van. En dan word ik van overanalyseren beticht.

Volgens mij is het simpel. Iemand zegt iets negatiefs tegen jou. Jij reageert positief op het negatieve bericht. Hoe je het ook wendt of keert, dat lijkt me nooit een goed uitgangspunt.

Als je iemand vraagt of hij/zij op je feest komt, en diegene zeg 'mwah ik twijfel of ik het wel leuk vind', heb je toch ook zoiets van: dan niet?
Misschien zit de twijfel er wel in dat d'r kat of zijn oma net overleden is ofzo. Daar zit je dan met negatieve connotatie en al je zogenaamde het per se op jezelf te betrekken. Heb je ze toch nog ingevuld, zij het niet met je piem :P
pi_188306771
Oh trouwens, Yasmin23 en de rest, lees het volgende eens. Kan je wellicht iets meer inzicht geven in hoe ik er ook in zit. Nu ik het zo lees, zegt ie eigenlijk precies hetzelfde:

https://markmanson.net/fuck-yes

Staan veel zinnige dingen in die je misschien kunnen helpen.
pi_188306784
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:29 schreef Scary_Mary het volgende:
sschien zit de twijfel er wel in dat d'r kat of zijn oma net overleden is ofzo. Daar zit je dan met negatieve connotatie en al je zogena
Ja of misschien is er een meteoriet op zn huis gevallen. Twijfel blijft twijfel.
pi_188306865
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:32 schreef DaggerOne het volgende:
Oh trouwens, Yasmin23 en de rest, lees het volgende eens. Kan je wellicht iets meer inzicht geven in hoe ik er ook in zit. Nu ik het zo lees, zegt ie eigenlijk precies hetzelfde:

https://markmanson.net/fuck-yes

Staan veel zinnige dingen in die je misschien kunnen helpen.
Nou goed dan is de vraag of iedereen die een relatie heeft dat fuck yes vanaf het eerste moment had.

Dat fuck yes moment is er dan niet maar er is nog zoveel meer.
pi_188307020
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:32 schreef DaggerOne het volgende:
Oh trouwens, Yasmin23 en de rest, lees het volgende eens. Kan je wellicht iets meer inzicht geven in hoe ik er ook in zit. Nu ik het zo lees, zegt ie eigenlijk precies hetzelfde:

https://markmanson.net/fuck-yes

Staan veel zinnige dingen in die je misschien kunnen helpen.
Mijn punt gaat niet zozeer over hoe jij er voor jezelf in zit, maar hoe je het hier verkondigt als zijnde de weg naar zelfrespect. Onderaan de link vind ik dezehttps://markmanson.net/power-in-vulnerability en die sluit denk ik wat meer aan op wat ik probeer te verduidelijken.
Al die tactieken zijn leuk, maar zolang het niet van binnenuit komt en bij je past blijven het vooral tactieken. Dat meen ik ook bij jou terug te horen als je zegt ja maar, je hebt te weinig zelfrespect als je dit niet zus of zo aanpakt. Daar komt kwetsbaarheid om de hoek kijken, of je keuzes durft te maken die bij je passen en waar jij gelukkig van wordt en niet omdat het zou zijn wat vrouwen aantrekt enzo.

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:33 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ja of misschien is er een meteoriet op zn huis gevallen. Twijfel blijft twijfel.
Je weet niet of dat blijft, daarnaast is de ene twijfel de andere niet. En als jij meteen afweert en het persoonlijk op wenst te vatten, ga je dat verschil ook niet kunnen merken. Is dat dan je zogenaamde zelfrespect of ben je eigenlijk bang om je kwetsbaar op te stellen en echt afgewezen te worden?
Mark schrijft: In this way, vulnerability represents a form of power, a deep and subtle form of power. A man who’s able to make himself vulnerable is saying to the world, “I don’t care what you think of me; this is who I am, and I refuse to be anyone else.” He’s saying he’s not needy and that he’s high status.
Je zou dus ook gewoon je kracht kunnen maken van het je niet zo aantrekken of de ander misschien een dieseltje zou kunnen zijn en gewoon lekker je ding doen zolang je er lol in hebt. Als dat is wat je wil en kan handelen, dan bepaal je zelf wel wat je al dan niet de moeite waard vindt.
  maandag 5 augustus 2019 @ 22:57:02 #88
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_188307093
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:29 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Heb je goede foto's?
De definitie van een goede foto, is los van alle technische aspecten, toch zeer aan smaak onderhevig.

Als ik vind van wel, kan een ander vinden van niet en vice versa. Maar als je kijkt naar of het kwalitatieve foto’s zijn, dan durf ik daar wel ja op te zeggen.

@Scary_Mary:

Je quote is wel treffend en ik denk dat een mooie manier is om in het (date)leven te staan. Jezelf durven zijn is ook jezelf kwetsbaar durven op te stellen.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_188307477
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:51 schreef Scary_Mary het volgende:

Mijn punt gaat niet zozeer over hoe jij er voor jezelf in zit, maar hoe je het hier verkondigt als zijnde de weg naar zelfrespect. Onderaan de link vind ik dezehttps://markmanson.net/power-in-vulnerability en die sluit denk ik wat meer aan op wat ik probeer te verduidelijken.
Al die tactieken zijn leuk, maar zolang het niet van binnenuit komt en bij je past blijven het vooral tactieken. Dat meen ik ook bij jou terug te horen als je zegt ja maar, je hebt te weinig zelfrespect als je dit niet zus of zo aanpakt. Daar komt kwetsbaarheid om de hoek kijken, of je keuzes durft te maken die bij je passen en waar jij gelukkig van wordt en niet omdat het zou zijn wat vrouwen aantrekt enzo.
Ik meld nergens dat dit de weg is naar zelfrespect, alleen dat het geen kwaad kan om jezelf hoog te hebben zitten, om de enthousiaste mensen van de minder enthousiaste mensen te scheiden.

Daarnaast is dit dus JUIST geen tactiek. Tactieken (oftewel, manipulatie) komen juist voort uit onzeker gedrag. Ervoor kiezen om minder enthousiaste mensen bij voorbaat al af te wijzen omdat je jezelf hoog hebt zitten is een vorm van kracht en zelfverzekerdheid. Dan komt het dus uit jezelf, en dit heeft niks, maar dan ook niks met anderen te maken. Puur je eigen referentiekader. Dit is ook de vulnerability die jij post.

Natuurlijk moet je het zelf bepalen of jij lekker wil daten met mensen die zeggen minder enthousiast te zijn. Ben je lekker jezelf, en stel je jezelf kwetsbaar op. Maar is dit echt zo, of is dit schijn-jezelf-zijn (lees: een tactiek) en ben je dan in werkelijkheid net iets te needy aan het vasthouden aan iemand die eigenlijk niet zo wil, omdat je simpelweg geen alternatief hebt?

Ik weet het niet. Maar ik vind het wel lastig te geloven dat je er oprecht lol in hebt 'dieseltjes' te daten, terwijl er genoeg mensen op de wereld zijn die enthousiast van jou worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaggerOne op 05-08-2019 23:20:33 ]
pi_188307601
Het is meer een hoop PUA gehalte.. En uiteindelijk pleur je toch door de mand..

Hell Yes is leuk als je een (zeldzame) wederzijdse klik hebt, maar als een van de twee die heeft, dan kom je er ook niet.

Buiten dat verwachten veel mensen en voornamelijk vrouwen meteen een super klik op date 1, terwijl überhaupt een klik al een uitdaging is. Dus is het een kwestie van verwachtingsmanagement en het reële daarvan.

Zelfrespect en in jezelf geloven is prima, maar velen slaan er compleet in door..
pi_188307603
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:15 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ik meld nergens dat dit de weg is naar zelfrespect, alleen dat het geen kwaad kan om jezelf hoog te hebben zitten, om de enthousiaste mensen van de minder enthousiaste mensen te scheiden.

Daarnaast is dit dus JUIST geen tactiek. Tactieken (oftewel, manipulatie) komen juist voort uit onzeker gedrag. Ervoor kiezen om minder enthousiaste mensen bij voorbaat al af te wijzen omdat je jezelf hoog hebt zitten is een vorm van kracht en zelfverzekerdheid. Dan komt het dus uit jezelf, en dit heeft niks, maar dan ook niks met anderen te maken. Puur je eigen referentiekader. Dit is ook de vulnerability die jij post.

Natuurlijk moet je het zelf bepalen of jij lekker wil daten met mensen die zeggen minder enthousiast te zijn. Ben je lekker jezelf, en stel je jezelf kwetsbaar op. Maar is dit echt zo, of is dit schijn-jezelf-zijn (lees: een tactiek) en ben je dan in werkelijkheid net iets te needy aan het vasthouden aan iemand die eigenlijk niet zo wil, omdat je simpelweg geen alternatief hebt?

Ik weet het niet. Maar ik vind het wel lastig te geloven dat je er oprecht lol in hebt 'dieseltjes' te daten, terwijl er genoeg mensen op de wereld zijn die enthousiast van jou worden.
Wat zou jij dan aan een vriend aangeven als hij een date heeft gehad en jou verteld dat hij twijfelt. Zou je dan zeggen van probeer het nog een keer?
pi_188307628
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:21 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Het is meer een hoop PUA gehalte.. En uiteindelijk pleur je toch door de mand..

Hell Yes is leuk als je een (zeldzame) wederzijdse klik hebt, maar als een van de twee die heeft, dan kom je er ook niet.

Buiten dat verwachten veel mensen en voornamelijk vrouwen meteen een super klik op date 1, terwijl überhaupt een klik al een uitdaging is. Dus is het een kwestie van verwachtingsmanagement en het reële daarvan.

Zelfrespect en in jezelf geloven is prima, maar velen slaan er compleet in door..
Jij gaat altijd wel voor de 2e date toch?
pi_188307674
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jij gaat altijd wel voor de 2e date toch?
Niet altijd, maar als er op zijn minst een leuke wederzijdse klik is wel. Aan een dood paard trekken ga ik niet doen.
pi_188307686
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:21 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Het is meer een hoop PUA gehalte.. En uiteindelijk pleur je toch door de mand..

Hell Yes is leuk als je een (zeldzame) wederzijdse klik hebt, maar als een van de twee die heeft, dan kom je er ook niet.

Buiten dat verwachten veel mensen en voornamelijk vrouwen meteen een super klik op date 1, terwijl überhaupt een klik al een uitdaging is. Dus is het een kwestie van verwachtingsmanagement en het reële daarvan.

Zelfrespect en in jezelf geloven is prima, maar velen slaan er compleet in door..
Ik merk dat klikken voor jou schaars zijn :P

Maar misschien moet je daarbij bij jezelf blijven. Ik ervaar toch vaker een klik, omdat mijn lat voor een date toch wat hoger ligt vermoed ik. Dat is wat ik bedoel met alleen enthousiaste mensen daten. Dan is de kans op een klik een stuk hoger.
pi_188307710
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat zou jij dan aan een vriend aangeven als hij een date heeft gehad en jou verteld dat hij twijfelt. Zou je dan zeggen van probeer het nog een keer?
Ik ben hem niet, maar ik zou vragen wat de oorzaak is van die twijfel. Zit dat bij hem of vanuit haar? (bijvoorbeeld).
pi_188307715
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat zou jij dan aan een vriend aangeven als hij een date heeft gehad en jou verteld dat hij twijfelt. Zou je dan zeggen van probeer het nog een keer?
Ik zou hem zeggen dat het niet echt een best teken is, maar dat ie verder moet doen waar ie zin in heeft.
pi_188307722
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:25 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Ik ben hem niet, maar ik zou vragen wat de oorzaak is van die twijfel. Zit dat bij hem of vanuit haar? (bijvoorbeeld).
Maar je zou niet zeggen van als die fuck yeah er niet is dat die dan niet voor een 2e date moet gaan toch?
pi_188307731
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:25 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ik zou hem zeggen dat het niet echt een best teken is, maar dat ie verder moet doen waar ie zin in heeft.
Geef je dan niet te snel op?
pi_188307751
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:24 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ik merk dat klikken voor jou schaars zijn :P

Maar misschien moet je daarbij bij jezelf blijven. Ik ervaar toch vaker een klik, omdat mijn lat voor een date toch wat hoger ligt vermoed ik. Dat is wat ik bedoel met alleen enthousiaste mensen daten. Dan is de kans op een klik een stuk hoger.
Valt wel mee, ik kan veel mensen leuk vinden om vaker te zien. Een wederzijdse klik, die is schaars en dat geldt niet alleen voor mij ;).
pi_188307836
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar je zou niet zeggen van als die fuck yeah er niet is dat die dan niet voor een 2e date moet gaan toch?
Als hij de fuck yeah heeft en zij niet, dan is het al een uitdaging op zich. Zitten zoveel variabelen in.

Beide fuck yeah, boem relatie. Een heeft fuck yeah, gedoemd om (vaak) te mislukken.
pi_188307846
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Geef je dan niet te snel op?
Nouja, uiteindelijk (en dat geldt ook voor jou) moet ie het helemaal zelf weten. Ik geef alleen mee wat ik zelf zou denken omdat me dat dan gevraagd wordt.
pi_188307945
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:30 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Als hij de fuck yeah heeft en zij niet, dan is het al een uitdaging op zich. Zitten zoveel variabelen in.

Beide fuck yeah, boem relatie. Een heeft fuck yeah, gedoemd om (vaak) te mislukken.
Ja klopt. Het moet wel overeen komen.
pi_188308191
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:15 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ik meld nergens dat dit de weg is naar zelfrespect, alleen dat het geen kwaad kan om jezelf hoog te hebben zitten, om de enthousiaste mensen van de minder enthousiaste mensen te scheiden. [quote]

De manier waarop je een en ander verwoord komt kennelijk niet alleen bij mij insinuerend over..

[quote]Daarnaast is dit dus JUIST geen tactiek. Tactieken (oftewel, manipulatie) komen juist voort uit onzeker gedrag. Ervoor kiezen om minder enthousiaste mensen bij voorbaat al af te wijzen omdat je jezelf hoog hebt zitten is een vorm van kracht en zelfverzekerdheid. Dan komt het dus uit jezelf, en dit heeft niks, maar dan ook niks met anderen te maken. Puur je eigen referentiekader. Dit is ook de vulnerability die jij post.
Tactiek vind ik niet per se manipulatie en zoals eerder aangegeven kan ik net zo goed onzeker zien schuil gaan achter het bij voorbaat al afwijzen. Het gaat dus om de motivatie en dan meen ik bij jou meer theorie dan gevoel te lezen, want het is niet alleen dat je er gewoon geen trek in hebt. Nee, de ander doet negatief en eckte man doet, zelfrespect blabla. Als ik jou vergelijk met een Kreator, die het veel simpeler en dichter bij zichzelf lijkt te houden, dan weet ik wel wat authentieker en respectvoller op me overkomt..

quote:
Natuurlijk moet je het zelf bepalen of jij lekker wil daten met mensen die zeggen minder enthousiast te zijn. Ben je lekker jezelf, en stel je jezelf kwetsbaar op. Maar is dit echt zo, of is dit schijn-jezelf-zijn (lees: een tactiek) en ben je dan in werkelijkheid net iets te needy aan het vasthouden aan iemand die eigenlijk niet zo wil, omdat je simpelweg geen alternatief hebt?
Fijn dat je iets van ruimte hebt gevonden aan deze kant :P

quote:
Ik weet het niet. Maar ik vind het wel lastig te geloven dat je er oprecht lol in hebt 'dieseltjes' te daten, terwijl er genoeg mensen op de wereld zijn die enthousiast van jou worden.
Maakt iets dat ver buiten jouw belevingswereld lijkt te liggen het ook per se negatief en/of non-existent? Want zo komt dat wel een beetje over op me zeg maar.

Wat betreft de dieseltjes, we hebben het hier al de nodige jaren nog steeds leuk. We zijn de datingfase dus wel succesvol voorbij gekomen. Nu heb ik borsten en kan ik best een beetje koken en mijn man ziet er niet slecht uit voor zijn leeftijd, dus ik durf wel te stellen dat we niet totaal alternatiefloos waren of nog zijn :P
pi_188308233
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:50 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Tactiek vind ik niet per se manipulatie en zoals eerder aangegeven kan ik net zo goed onzeker zien schuil gaan achter het bij voorbaat al afwijzen. Het gaat dus om de motivatie en dan meen ik bij jou meer theorie dan gevoel te lezen, want het is niet alleen dat je er gewoon geen trek in hebt. Nee, de ander doet negatief en eckte man doet, zelfrespect blabla. Als ik jou vergelijk met een Kreator, die het veel simpeler en dichter bij zichzelf lijkt te houden, dan weet ik wel wat authentieker en respectvoller op me overkomt..
[..]

Fijn dat je iets van ruimte hebt gevonden aan deze kant :P
[..]

Maakt iets dat ver buiten jouw belevingswereld lijkt te liggen het ook per se negatief en/of non-existent? Want zo komt dat wel een beetje over op me zeg maar.

Wat betreft de dieseltjes, we hebben het hier al de nodige jaren nog steeds leuk. We zijn de datingfase dus wel succesvol voorbij gekomen. Nu heb ik borsten en kan ik best een beetje koken en mijn man ziet er niet slecht uit voor zijn leeftijd, dus ik durf wel te stellen dat we niet totaal alternatiefloos waren of nog zijn :P
Lees ik goed dat jij en je man bij het elkaar leren kennen niet het fuck yeah gevoel hadden?
pi_188308256
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Lees ik goed dat jij en je man bij het elkaar leren kennen niet het fuck yeah gevoel hadden?
Goed gelezen ja en nee, ik ga geen foto's posten :P
pi_188308270
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:55 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Goed gelezen ja en nee, ik ga geen foto's posten :P
Jammer :P

Waarom heb je toen toch besloten door te daten?
pi_188308298
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:22 schreef M1stral het volgende:
Wie deelt de ervaring in het echt veel meer kans te maken bij/indruk maken op vrouwen, dan op een willekeurige datingapp?

Merk toch dat ik in het uitgaansleven meer aanspraak heb, aandacht krijg en succes heb. Vaak doe ik er dan verder niet heel veel meer mee, maar het is wel een observatie.

Zal deels wel te maken hebben met zaken als lichaamstaal, uitstraling/charisma. Zaken die niet heel makkelijk of goed overkomen in een digitale setting.
Erg herkenbaar :)

Maar ik heb twee dagen geleden een nieuwe foto geüpload die best goed gelukt is en ineens veel meer matches op Tinder.

Dus foto's zijn inderdaad de key.
pi_188308305
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jammer :P

Waarom heb je toen toch besloten door te daten?
Omdat we het gewoon leuk hadden met elkaar en zo bloeide het op tot meer tussen ons O+
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 00:08:02 #109
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_188308367
Wat zijn trouwens de meeste likes die je ooit op de teller hebt zien staan? Gewoon random vraag, gezien ik van de week met een vriendin van me op stap was.

Zij had, I shit you not, 9999+ likes.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_188308403
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 00:08 schreef M1stral het volgende:
Wat zijn trouwens de meeste likes die je ooit op de teller hebt zien staan? Gewoon random vraag, gezien ik van de week met een vriendin van me op stap was.

Zij had, I shit you not, 9999+ likes.
tinder staat 99+
Okcupid 1793
en badoo voor kwaliteitmatches :P 3248.

Je ziet dat het je nergens brengt :P
pi_188308799
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:50 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Tactiek vind ik niet per se manipulatie en zoals eerder aangegeven kan ik net zo goed onzeker zien schuil gaan achter het bij voorbaat al afwijzen. Het gaat dus om de motivatie en dan meen ik bij jou meer theorie dan gevoel te lezen, want het is niet alleen dat je er gewoon geen trek in hebt. Nee, de ander doet negatief en eckte man doet, zelfrespect blabla. Als ik jou vergelijk met een Kreator, die het veel simpeler en dichter bij zichzelf lijkt te houden, dan weet ik wel wat authentieker en respectvoller op me overkomt..
Eckte man doet? Waar heb je het over? Dit ging helemaal niet over mannen.

Geen idee wie Kreator is, maar ik houd het juist simpel door het zo te stellen. Net zoals het artikel omschrijft. Fuck yes, or no. Geen gezeik en drama. Zo sta ik er zelf ook in, en het doet wonderen. Dus in die zin geen theorie, en JUIST dichtbij mezelf. Omdat ik zelf merk dat het zo werkt.

Dat jij een ander artikel van Mark Manson zo gaat uitleggen dat je authentiek bent als je mensen gaat daten die over jou twijfelen, puur omdat je dit leuk vindt, doet daar niks aan af en maakt het alleen maar onnodig ingewikkeld.

Het gaat inderdaad om motivatie, en zoals ik al zei kennen wij beide de werkelijke motivatie in dit geval niet. Dus je kunt onmogelijk stellen dat men authentiek is en zich kwetsbaar opstelt als men ervoor kiest een twijfelaar te blijven daten. Dit kan net zo goed uit neediness zijn. Wat wel blijft staan, is dat dit geen fuck yes is.
pi_188309252
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:55 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Goed gelezen ja en nee, ik ga geen foto's posten :P
Hier ook niet meteen hoor.
Heeft best even geduurd voor ik overtuigt was.
En toch ruim 10 jaar samen geweest.
pi_188309784
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:21 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Hell Yes is leuk als je een (zeldzame) wederzijdse klik hebt, maar als een van de twee die heeft, dan kom je er ook niet.

Buiten dat verwachten veel mensen en voornamelijk vrouwen meteen een super klik op date 1, terwijl überhaupt een klik al een uitdaging is. Dus is het een kwestie van verwachtingsmanagement en het reële daarvan.
Dit. Heb het bij mijn laatste dates paar jaren geleden al gemerkt. Je MOET voldoen aan een hele lijst criteria en anders gaat het niet door.
pi_188310130
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 00:53 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Eckte man doet? Waar heb je het over? Dit ging helemaal niet over mannen.

Geen idee wie Kreator is, maar ik houd het juist simpel door het zo te stellen. Net zoals het artikel omschrijft. Fuck yes, or no. Geen gezeik en drama. Zo sta ik er zelf ook in, en het doet wonderen. Dus in die zin geen theorie, en JUIST dichtbij mezelf. Omdat ik zelf merk dat het zo werkt.
Ja en dat vind ik dus het typerende, dat je het in mijn ogen dus heel theoretisch verwoord als in dit is hoe het is. Ik zou wat meer nuance kunnen ervaren als je het meer vanuit een actieve ik-vorm verwoord met dat dit is wat voor jou goed voelt ipv dit is hoe het is en zo moet het zijn.

quote:
Dat jij een ander artikel van Mark Manson zo gaat uitleggen dat je authentiek bent als je mensen gaat daten die over jou twijfelen, puur omdat je dit leuk vindt, doet daar niks aan af en maakt het alleen maar onnodig ingewikkeld.
We hoeven het niet eens te worden, maar je gaat nu weer voorbij aan mijn meer genuanceerde punt dat het kan ipv dat het per definitie zo zou zijn. Daarmee maak jij het onnodig ingewikkeld in mijn ogen.

quote:
Het gaat inderdaad om motivatie, en zoals ik al zei kennen wij beide de werkelijke motivatie in dit geval niet. Dus je kunt onmogelijk stellen dat men authentiek is en zich kwetsbaar opstelt als men ervoor kiest een twijfelaar te blijven daten. Dit kan net zo goed uit neediness zijn. Wat wel blijft staan, is dat dit geen fuck yes is.
Precies mijn punt ook en dus eens dat we de werkelijke motivatie niet kennen en dat we daarom dus ook niet zo stellig kunnen doen over dingen als negatief op dienen te vatten enzo. Daarom stel ik ook juist niet dat je per se authentiek en kwetsbaar bent en hoor je mij ook niet ontkennen dat het per se geen neediness zou kunnen zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 06:33 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hier ook niet meteen hoor.
Heeft best even geduurd voor ik overtuigt was.
En toch ruim 10 jaar samen geweest.
Misschien interessant om aan te geven waarom je wel door bent blijven daten? Heb je die twijfel ook geuit?
pi_188310168
Het wordt nu wel erg theoretisch :P
pi_188310864
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Het wordt nu wel erg theoretisch :P
Zou je er op kunnen afstuderen? :)
pi_188310925
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 10:12 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Zou je er op kunnen afstuderen? :)
Denk het wel :P

Niets wordt naar mijn mening gezegd zonder een reden. Vind het ook intressant als iemand dus niet de 'regels' volgt het spel eigenlijk helemaal veranderd. En dat men denkt dat als je een bepaalde tactiek volgt dat ook een bepaald resultaat heeft.
pi_188311419
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:50 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Tactiek vind ik niet per se manipulatie en zoals eerder aangegeven kan ik net zo goed onzeker zien schuil gaan achter het bij voorbaat al afwijzen. Het gaat dus om de motivatie en dan meen ik bij jou meer theorie dan gevoel te lezen, want het is niet alleen dat je er gewoon geen trek in hebt. Nee, de ander doet negatief en eckte man doet, zelfrespect blabla. Als ik jou vergelijk met een Kreator, die het veel simpeler en dichter bij zichzelf lijkt te houden, dan weet ik wel wat authentieker en respectvoller op me overkomt..
[..]

Fijn dat je iets van ruimte hebt gevonden aan deze kant :P
[..]

Maakt iets dat ver buiten jouw belevingswereld lijkt te liggen het ook per se negatief en/of non-existent? Want zo komt dat wel een beetje over op me zeg maar.

Wat betreft de dieseltjes, we hebben het hier al de nodige jaren nog steeds leuk. We zijn de datingfase dus wel succesvol voorbij gekomen. Nu heb ik borsten en kan ik best een beetje koken en mijn man ziet er niet slecht uit voor zijn leeftijd, dus ik durf wel te stellen dat we niet totaal alternatiefloos waren of nog zijn :P
Wat the fuck zijn dieseltjes dan :?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:01:12 #119
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188311481
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 10:56 schreef Godshand het volgende:

Wat the fuck zijn dieseltjes dan :?
Die langzaam op gang komen? Die wat meer tijd nodig hebben om het gevoel te kweken / hoteldebotel te raken?
pi_188311791
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:01 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Die langzaam op gang komen? Die wat meer tijd nodig hebben om het gevoel te kweken / hoteldebotel te raken?
Ok, rare analogie. Doet eerder denken aan een stoomtrein...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_188311813
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:32 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ok, rare analogie. Doet eerder denken aan een stoomtrein...
Denk bij dieseltjes eerder aan mensen die op een tempo zonder hoogtepunten of dieptepunten doorgaan zonder daar heel erg bij na te denken.

Al zou die van Cue wel erg goed kunnen kloppen.
pi_188311853
Wat Cue zegt. Dieseltje gebruik je voor iemand die niet snel op gang komt. (op welk gebied dan ook)
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:55:48 #123
545 dop
:copyright: dop
pi_188313520
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Het wordt nu wel erg theoretisch :P
Zo ingewikkeld is het niet.
@Scary_Mary snapt het heel goed, en weet duidelijk hoe je vanuit je gevoel moet werken.
@DaggerOne is een schoolvoorbeeld van iemand die gewend is vanuit het verstand te werken, en die werkelijk geen idee heeft hoe dat van uit gevoel moet.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_188313559
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 13:55 schreef dop het volgende:

[..]

Zo ingewikkeld is het niet.
@:scary_mary snapt het heel goed, en weet duidelijk hoe je vanuit je gevoel moet werken.
@:daggerone is een schoolvoorbeeld van iemand die gewend is vanuit het verstand te werken, en die werkelijk geen idee heeft hoe dat van uit gevoel moet.
Begrijp het punt van Daggerone wel, vind het wel wat te zwart wit. Ik zelf denk ook vaak vanuit het verstand.
pi_188313618
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 14:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Begrijp het punt van Daggerone wel, vind het wel wat te zwart wit. Ik zelf denk ook vaak vanuit het verstand.
Gevoel en verstand. Je moet daar een balans in zien te vinden.
pi_188313734
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 14:06 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Gevoel en verstand. Je moet daar een balans in zien te vinden.
Ja buiten dat. wat voor de 1 verstandig is is dat voor een ander totaal niet.
pi_188313863
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 14:18 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja buiten dat. wat voor de 1 verstandig is is dat voor een ander totaal niet.
Klopt.

Daarom moet je van deze fora af en je eigen gevoel en verstand volgen. Je maakt je denk ik alleen maar gek met talloze perspectieven en invalshoeken. De enige juiste is die van jouzelf.
pi_188313931
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 14:33 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Klopt.

Daarom moet je van deze fora af en je eigen gevoel en verstand volgen. Je maakt je denk ik alleen maar gek met talloze perspectieven en invalshoeken. De enige juiste is die van jouzelf.
Ja maar soms kunnen mensen die van je af staan toch iets objectief bekijken. Mensen die je kent zullen vaak adviezen geven die vriendelijk naar jou zijn. Of je ziet dat je iets ook van een andere situatie kan bekijken.
pi_188313960
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 14:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar soms kunnen mensen die van je af staan toch iets objectief bekijken. Mensen die je kent zullen vaak adviezen geven die vriendelijk naar jou zijn. Of je ziet dat je iets ook van een andere situatie kan bekijken.
Eens.

Maar mensen die in je omgeving alleen ja-knikken...
pi_188314123
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 10:56 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat the fuck zijn dieseltjes dan :?
Je hebt mijn hele post gelezen :o :D Wat Cue__ en rival zeggen bedoelde ik inderdaad.
pi_188316426
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 13:55 schreef dop het volgende:

[..]

Zo ingewikkeld is het niet.
@:scary_mary snapt het heel goed, en weet duidelijk hoe je vanuit je gevoel moet werken.
@:daggerone is een schoolvoorbeeld van iemand die gewend is vanuit het verstand te werken, en die werkelijk geen idee heeft hoe dat van uit gevoel moet.
Fijn dat jij als oppergod dit even kan duiden :')

Sommige mensen hier lijken te denken dat je altijd maar je gevoel de vrije loop moet laten in alles. Soms zijn gevoelens heel mooi en intens, maar komen ze vanuit de verkeerde plek, en verkeerde motivatie. Ik ben vroeger wel een heel verliefd geweest op een meisje. Maar later ontdekte ik dat die 'verliefdheid' ook kwam doordat ik eigenlijk niet wist hoe ik andere vrouwen moest krijgen, en mezelf niet waardig genoeg vond voor haar. Toen dit over was, vond ik haar helemaal niet zo bijzonder. Het 'gevoel' was dus helemaal niet op haar gericht, maar vooral op mijn eigen zelfbeeld wat helemaal niet zo goed was. Het kwam echt vanuit de verkeerde plek.

Ondertussen wordt er dan hier gezegd 'Aaahhhhww verliefdheid wat cute ga ervoor!1!!!'. Maar dan heb je niet het vermogen om door situaties heen te kijken. Stop dus met romantiseren dat je gevoel volgen altijd het beste is in de liefde. Tenzij je er zeker van bent dat die ander ook zo voelt natuurlijk.

En uiteraard moet je gevoel kunnen tonen in situaties zoals deze. Maar je moet ook goed je verstand gebruiken om te kijken wat je nou eigenlijk aan het doen bent. Door dat gevoel heenkijken dus. Vandaar mijn opmerkingen eerder in dit topic.
pi_188316588
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 17:41 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Fijn dat jij als oppergod dit even kan duiden :')

Sommige mensen hier lijken te denken dat je altijd maar je gevoel de vrije loop moet laten in alles. Soms zijn gevoelens heel mooi en intens, maar komen ze vanuit de verkeerde plek, en verkeerde motivatie. Ik ben vroeger wel een heel verliefd geweest op een meisje. Maar later ontdekte ik dat die 'verliefdheid' ook kwam doordat ik eigenlijk niet wist hoe ik andere vrouwen moest krijgen, en mezelf niet waardig genoeg vond voor haar. Toen dit over was, vond ik haar helemaal niet zo bijzonder. Het 'gevoel' was dus helemaal niet op haar gericht, maar vooral op mijn eigen zelfbeeld wat helemaal niet zo goed was. Het kwam echt vanuit de verkeerde plek.

Ondertussen wordt er dan hier gezegd 'Aaahhhhww verliefdheid wat cute ga ervoor!1!!!'. Maar dan heb je niet het vermogen om door situaties heen te kijken. Stop dus met romantiseren dat je gevoel volgen altijd het beste is in de liefde. Tenzij je er zeker van bent dat die ander ook zo voelt natuurlijk.

En uiteraard moet je gevoel kunnen tonen in situaties zoals deze. Maar je moet ook goed je verstand gebruiken om te kijken wat je nou eigenlijk aan het doen bent. Door dat gevoel heenkijken dus. Vandaar mijn opmerkingen eerder in dit topic.
Eens :Y

Hierop aanhakende: als je verliefd bent, maar je 'aan het lijntje aan het gehouden wordt', dan zegt je gevoel: ervoor blijven gaan, je houdt van der. Laat dat gevoel niet los. Maar je verstand zegt dat je het zo snel mogelijk moet afkappen. Maar omdat je in dit geval je gevoel de overhand laat nemen, zal jouw gevoel nooit beantwoord worden omdat de wederpartij eigenlijk niets in je ziet.

Je weet dat wel, maar omdat je gevoel zo sterk is naar haar, durf je er geen punt achter te zetten en naar je verstand te luisteren. Door de jaren en dates heen heb ik ook geleerd om zeker naar mijn gevoel te luisteren. Maar als er iets niet pluis is of ze me aan het lijntje aan het houden is of iets anders, dan zet ik er ook een punt achter. Ik zal dan wel uit gevoel een paar keer moeite voor der doen. Maar als dat niet wordt beantwoordt, dan luister ik naar mijn verstand dat zegt dat ik het zo snel mogelijk moet afkappen.
pi_188316737
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 17:57 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Eens :Y

Hierop aanhakende: als je verliefd bent, maar je 'aan het lijntje aan het gehouden wordt', dan zegt je gevoel: ervoor blijven gaan, je houdt van der. Laat dat gevoel niet los. Maar je verstand zegt dat je het zo snel mogelijk moet afkappen. Maar omdat je in dit geval je gevoel de overhand laat nemen, zal jouw gevoel nooit beantwoord worden omdat de wederpartij eigenlijk niets in je ziet.

Je weet dat wel, maar omdat je gevoel zo sterk is naar haar, durf je er geen punt achter te zetten en naar je verstand te luisteren. Door de jaren en dates heen heb ik ook geleerd om zeker naar mijn gevoel te luisteren. Maar als er iets niet pluis is of ze me aan het lijntje aan het houden is of iets anders, dan zet ik er ook een punt achter. Ik zal dan wel uit gevoel een paar keer moeite voor der doen. Maar als dat niet wordt beantwoordt, dan luister ik naar mijn verstand dat zegt dat ik het zo snel mogelijk moet afkappen.
Dit is een van de moeilijkste dingen die er zijn. Gevoel kan zo anders zijn als rationeel denken. En soms denk ik ook wel dat we te snel denken dat er iets niet pluis is.
pi_188316753
Mja er zit net als met andere soorten van communicatie een verschil tussen horen wat je wil horen en horen wat er daadwerkelijk gezegd is.

Dat jouw verstand zegt: ho even!
Komt ook voort uit dat je je aan het lijntje gehouden voelt..
alleen wil je heel graag dat het niet zo is... dus luister je vooral naar dat je het heel graag wil ipv naar wat je ECHT voelt.

Dus je moet zeker wel luisteren naar je gevoel.
Maar wat je wil horen en wat je hoort... dat lijntje is soms echt heel dun.
pi_188316862
Verstandelijk denk ik trouwens dat deze jongen het leuk vond om aandacht te krijgen totdat ik vroeg wanneer we weer zouden afspreken. Denk als ik niks had gevraagd we zo nog weken zouden door appen. :p
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:20:40 #136
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188316873
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:19 schreef Yasmin23 het volgende:
Verstandelijk denk ik trouwens dat deze jongen het leuk vond om aandacht te krijgen totdat ik vroeg wanneer we weer zouden afspreken. Denk als ik niks had gevraagd we zo nog weken zouden door appen. :p
Maar je had toch al iets geplanned staan? Of heb ik ergens overheen gelezen?

Iemand die geen tijd voor je wil maken zou ik laten schieten (of er moet echt een goede reden achter zitten)
pi_188316877
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:20 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Maar je had toch al iets geplanned staan? Of heb ik ergens overheen gelezen?
Nee hij zei misschien volgende week zondag. Ik zei dat ik niet wist of ik vrij kon krijgen maar geen reactie meer gehad.

Hij vermelde wel zijn hele agenda maar goed mensen lullen wel vaker een eind weg.
pi_188316892
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:20 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Maar je had toch al iets geplanned staan? Of heb ik ergens overheen gelezen?

Iemand die geen tijd voor je wil maken zou ik laten schieten (of er moet echt een goede reden achter zitten)
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:22:21 #139
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188316893
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee hij zei misschien volgende week zondag. Ik zei dat ik niet wist of ik vrij kon krijgen maar geen reactie meer gehad.

Hij vermelde wel zijn hele agenda maar goed mensen lullen wel vaker een eind weg.
Dan prik je een dag waarbij jullie beide kunnen? Als het dan niet uitkomt weet je genoeg.

Misschien denkt hij nu dat de bal bij jou ligt omdat je zondag niet echt kan :s)
pi_188316898
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:22 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dan prik je een dag waarbij jullie beide kunnen? Als het dan niet uitkomt weet je genoeg.
Nou goed kreeg hier al geen reactie op dus ga nu niet nog een poging wagen :P

Nah dan stuur je toch wat terug ofzo :P
pi_188316903
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee hij zei misschien volgende week zondag. Ik zei dat ik niet wist of ik vrij kon krijgen maar geen reactie meer gehad.

Hij vermelde wel zijn hele agenda maar goed mensen lullen wel vaker een eind weg.
Ik heb een 'three strikes and you're out rule'.

Drie keer moeite doen voor diegene om een date te plannen. Word dat drie keer weggewuifd onder bullshit redenen, dan kap ik het af. Blok en verwijder.
pi_188316908
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 17:57 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Eens :Y

Hierop aanhakende: als je verliefd bent, maar je 'aan het lijntje aan het gehouden wordt', dan zegt je gevoel: ervoor blijven gaan, je houdt van der. Laat dat gevoel niet los. Maar je verstand zegt dat je het zo snel mogelijk moet afkappen. Maar omdat je in dit geval je gevoel de overhand laat nemen, zal jouw gevoel nooit beantwoord worden omdat de wederpartij eigenlijk niets in je ziet.

Je weet dat wel, maar omdat je gevoel zo sterk is naar haar, durf je er geen punt achter te zetten en naar je verstand te luisteren. Door de jaren en dates heen heb ik ook geleerd om zeker naar mijn gevoel te luisteren. Maar als er iets niet pluis is of ze me aan het lijntje aan het houden is of iets anders, dan zet ik er ook een punt achter. Ik zal dan wel uit gevoel een paar keer moeite voor der doen. Maar als dat niet wordt beantwoordt, dan luister ik naar mijn verstand dat zegt dat ik het zo snel mogelijk moet afkappen.
Precies, maar dat gevoel is dan eerder een verslaving en je bent verliefd op een ILLUSIE, want in werkelijkheid is die persoon helemaal niet zo goed voor jou. Het komt voort uit schaarste. Jij denkt dat je die persoon niet waard bent of dat je niks vergelijkbaars kan krijgen, dus dat gevoel wordt opgeblazen in je hoofd.

Hier is niks moois aan, en heeft niks met liefde te maken. Verliefdheid is niet de juiste term hiervoor, daardoor associëren mensen het met iets goeds.
pi_188316914
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:23 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ik heb een 'three strikes and you're out rule'.

Drie keer moeite doen voor diegene om een date te plannen. Word dat drie keer weggewuifd onder bullshit redenen, dan kap ik het af. Blok en verwijder.
Mja ik kijk meer of iemand een tegen voorstel doet. Als je gewoon nee ik kan niet zegt en verder niks dan zegt het naar mijn idee wel wat.
pi_188316927
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:24 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Precies, maar dat gevoel is dan eerder een verslaving en je bent verliefd op een ILLUSIE, want in werkelijkheid is die persoon helemaal niet zo goed voor jou. Het komt voort uit schaarste. Jij denkt dat je die persoon niet waard bent of dat je niks vergelijkbaars kan krijgen, dus dat gevoel wordt opgeblazen in je hoofd.

Hier is niks moois aan, en heeft niks met liefde te maken. Verliefdheid is niet de juiste term hiervoor, daardoor associëren mensen het met iets goeds.
Exact.

Je bent als het ware zo blij dat je iemand kan krijgen dat je diegene gaat ophemelen. Dat je alles opzij wil schuiven voor die ander en dat je tot einde der tijden haar aandacht en reactie wil. Dat is puur gevoel dat inderdaad voorkomt uit schaarste. Dat je haar eigenlijk niet verdient. Nu je zo met iemand aan het daten bent, denk je dat je de jackpot hebt. Maar als dat niet wordt beantwoord, dan is dat alleen maar verspilling van energie.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:26:23 #145
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188316928
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou goed kreeg hier al geen reactie op dus ga nu niet nog een poging wagen :P

Nah dan stuur je toch wat terug ofzo :P
Stuur gewoon dat je dan en dan af zou willen spreken, duidelijkheid is gewoon belangrijk en jullie lijken dat beide niet echt te zijn.
pi_188316930
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:24 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Precies, maar dat gevoel is dan eerder een verslaving en je bent verliefd op een ILLUSIE, want in werkelijkheid is die persoon helemaal niet zo goed voor jou. Het komt voort uit schaarste. Jij denkt dat je die persoon niet waard bent of dat je niks vergelijkbaars kan krijgen, dus dat gevoel wordt opgeblazen in je hoofd.

Hier is niks moois aan, en heeft niks met liefde te maken. Verliefdheid is niet de juiste term hiervoor, daardoor associëren mensen het met iets goeds.
Is dat niet altijd het geval als relaties stuk lopen? In veel gevallen is niks meer goed aan die persoon.
pi_188316934
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou goed kreeg hier al geen reactie op dus ga nu niet nog een poging wagen :P

Nah dan stuur je toch wat terug ofzo :P
Aangezien jij het vraagt en hij zijn agenda deelt, verwacht hij misschien wel dat je wat voorstelt.

Alhoewel, als hij echt enthousiast was geweest had ie het initiatief ook zelf wel overgenomen wellicht.
pi_188316939
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:26 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Stuur gewoon dat je dan en dan af zou willen spreken, duidelijkheid is gewoon belangrijk en jullie lijken dat beide niet echt te zijn.
:D

Geloof dat gister het probleem was dat hij te duidelijk was :P
pi_188316940
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mja ik kijk meer of iemand een tegen voorstel doet. Als je gewoon nee ik kan niet zegt en verder niks dan zegt het naar mijn idee wel wat.
Excuus.

Tegenvoorstel is inderdaad ook van belang. Dus three strikes ja, maar als er een tegenvoorstel komt, dan sta ik er wat meer open en flexibel voor.
pi_188316953
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:27 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Aangezien jij het vraagt en hij zijn agenda deelt, verwacht hij misschien wel dat je wat voorstelt.

Alhoewel, als hij echt enthousiast was geweest had ie het initiatief ook zelf wel overgenomen wellicht.
Ja goed je kan zeggen dat als iemand zijn agenda deelt dat doet om jou te overtuigen dat hij het echt druk heeft en geen smoes is.
pi_188316969
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja goed je kan zeggen dat als iemand zijn agenda deelt dat doet om jou te overtuigen dat hij het echt druk heeft en geen smoes is.
Mensen die je leuk vinden maken tijd voor je, of laten weten wanneer het dan wel kan.
pi_188316990
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:29 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Mensen die je leuk vinden maken tijd voor je, of laten weten wanneer het dan wel kan.
Eens. Daarom ga ik niet nog een dag voorstellen.
pi_188316993
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:29 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Mensen die je leuk vinden maken tijd voor je, of laten weten wanneer het dan wel kan.
:Y

Mensen die je oprecht leuk vinden, maken tijd voor je. Een hele dag? Halve dag? Een uurtje voor de koffie? Maakt niet uit, ook al is het 10 minuten.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:33:52 #154
545 dop
:copyright: dop
pi_188317024
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 17:41 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Fijn dat jij als oppergod dit even kan duiden :')

Sommige mensen hier lijken te denken dat je altijd maar je gevoel de vrije loop moet laten in alles. Soms zijn gevoelens heel mooi en intens, maar komen ze vanuit de verkeerde plek, en verkeerde motivatie. Ik ben vroeger wel een heel verliefd geweest op een meisje. Maar later ontdekte ik dat die 'verliefdheid' ook kwam doordat ik eigenlijk niet wist hoe ik andere vrouwen moest krijgen, en mezelf niet waardig genoeg vond voor haar. Toen dit over was, vond ik haar helemaal niet zo bijzonder. Het 'gevoel' was dus helemaal niet op haar gericht, maar vooral op mijn eigen zelfbeeld wat helemaal niet zo goed was. Het kwam echt vanuit de verkeerde plek.

Ondertussen wordt er dan hier gezegd 'Aaahhhhww verliefdheid wat cute ga ervoor!1!!!'. Maar dan heb je niet het vermogen om door situaties heen te kijken. Stop dus met romantiseren dat je gevoel volgen altijd het beste is in de liefde. Tenzij je er zeker van bent dat die ander ook zo voelt natuurlijk.

En uiteraard moet je gevoel kunnen tonen in situaties zoals deze. Maar je moet ook goed je verstand gebruiken om te kijken wat je nou eigenlijk aan het doen bent. Door dat gevoel heenkijken dus. Vandaar mijn opmerkingen eerder in dit topic.
het verhaal begon bij Yasmine die niet verliefd is maar wel een 2e date wil.
Je vertelt nu dingen van uit een eigen ervaring. Dat is allemaal hartstikke mooi maar gaat nogal voorbij aan waar je het over begon.
Als je normaal kunt communiceren over gevoelens en ook kunt horen wat de ander terug geeft dan hoef je helemaal niet zo bang te zijn dat iemand met je gevoelens aan de haal gaat. Verkeerde intenties uiten zich namelijk ook gewoon in gevoelens.
Maar als je niet communiceert over gevoelens en vooral van alles invult dan is het niet zo gek dat het fout gaat.
En ja natuurlijk beredeneren we van alles wat er gebeurd. Daar zijn wij als mens maar al te goed in.

Die 2e date is een prima kans voor beide om te kijken wat er nu werkelijk is. Ik zie geen enkele reden voor achterdocht of angst dat je gelijk misbruikt wordt.
Het is echt niet zo spannend, dat zou nu gelijk voor van alles moet gaan oppassen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_188317036
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:33 schreef dop het volgende:

[..]

het verhaal begon bij Yasmine die niet verliefd is maar wel een 2e date wil.
Je vertelt nu dingen van uit een eigen ervaring. Dat is allemaal hartstikke mooi maar gaat nogal voorbij aan waar je het over begon.
Als je normaal kunt communiceren over gevoelens en ook kunt horen wat de ander terug geeft dan hoef je helemaal niet zo bang te zijn dat iemand met je gevoelens aan de haal gaat. Verkeerde intenties uiten zich namelijk ook gewoon in gevoelens.
Maar als je niet communiceert over gevoelens en vooral van alles invult dan is het niet zo gek dat het fout gaat.
En ja natuurlijk beredeneren we van alles wat er gebeurd. Daar zijn wij als mens maar al te goed in.

Die 2e date is een prima kans voor beide om te kijken wat er nu werkelijk is. Ik zie geen enkele reden voor achterdocht of angst dat je gelijk misbruikt wordt.
Maar jij bent ook wel erg bekwaam in het verder denken dan je neus lang is en nuanceren :P
pi_188317070
Ben verre van verliefd :P Vind hem wel aantrekkelijk opzich maar geen wow gevoel :9~ Maar kwa karakter is het een beetje een mannelijke variant van mij. Blijkbaar wat lomper :P We denken ook over veel dingen het zelfde. Daarom dat ik dus denk dat een 2e date een goed idee is.
pi_188317115
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Ben verre van verliefd :P Vind hem wel aantrekkelijk opzich maar geen wow gevoel :9~ Maar kwa karakter is het een beetje een mannelijke variant van mij. Blijkbaar wat lomper :P We denken ook over veel dingen het zelfde. Daarom dat ik dus denk dat een 2e date een goed idee.
Mooie en goede conclusie; go for it! :D ^O^
pi_188317145
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:33 schreef dop het volgende:

[..]

het verhaal begon bij Yasmine die niet verliefd is maar wel een 2e date wil.
Je vertelt nu dingen van uit een eigen ervaring. Dat is allemaal hartstikke mooi maar gaat nogal voorbij aan waar je het over begon.
Als je normaal kunt communiceren over gevoelens en ook kunt horen wat de ander terug geeft dan hoef je helemaal niet zo bang te zijn dat iemand met je gevoelens aan de haal gaat. Verkeerde intenties uiten zich namelijk ook gewoon in gevoelens.
Maar als je niet communiceert over gevoelens en vooral van alles invult dan is het niet zo gek dat het fout gaat.
En ja natuurlijk beredeneren we van alles wat er gebeurd. Daar zijn wij als mens maar al te goed in.

Die 2e date is een prima kans voor beide om te kijken wat er nu werkelijk is. Ik zie geen enkele reden voor achterdocht of angst dat je gelijk misbruikt wordt.
Het is echt niet zo spannend, dat zou nu gelijk voor van alles moet gaan oppassen.

Communiceren over gevoelens na een eerste date? :')
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:42:39 #159
545 dop
:copyright: dop
pi_188317158
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Ben verre van verliefd :P Vind hem wel aantrekkelijk opzich maar geen wow gevoel :9~ Maar kwa karakter is het een beetje een mannelijke variant van mij. Blijkbaar wat lomper :P We denken ook over veel dingen het zelfde. Daarom dat ik dus denk dat een 2e date een goed idee.
dat denk ik ook.
"Hee ik begrijp je twijfel. Ik ben ook niet gelijk verliefd. Maar vind leuk genoeg voor een tweede date, als je durft."
Als zijn twijfels te groot zijn zou ik verwachten dat hij daar gewoon eerlijk op antwoord.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_188317171
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:41 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Communiceren over gevoelens na een eerste date? :')
Waarom wordt hier trouwens zo krampachtig over gedaan? Jij niet alleen maar in het algemeen. De regel is dat je na de 1e date absoluut nog niet moet prijs geven wat je er van vond. Maar waarom? Zo weten mensen toch veel sneller waar ze aan toe zijn?
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:45:30 #161
545 dop
:copyright: dop
pi_188317190
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:41 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Communiceren over gevoelens na een eerste date? :')
tja je reactie zegt genoeg. Waarom niet?
Hoe dacht jij ooit verbinding te maken met iemand?
Gewoon er een raad spelletje van maken?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:48:15 #162
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188317233
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarom wordt hier trouwens zo krampachtig over gedaan? Jij niet alleen maar in het algemeen. De regel is dat je na de 1e date absoluut nog niet moet prijs geven wat je er van vond. Maar waarom? Zo weten mensen toch veel sneller waar ze aan toe zijn?
Omdat je al je kaarten dan op tafel legt.

Hier heb ik dat wel gedaan, geen idee of ik het keihard in mijn gezicht krijg maar dat merk ik vanzelf wel. Uiteindelijk dan zou het voor mij voelen alsof ik een spelletje met iemand speel als ik niet zou vertellen wat ik voel.

Men is tegenwoordig al laf en terughoudend genoeg over gevoelens
pi_188317261
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:48 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Omdat je al je kaarten dan op tafel legt.

Hier heb ik dat wel gedaan, geen idee of ik het keihard in mijn gezicht krijg maar dat merk ik vanzelf wel. Uiteindelijk dan zou het voor mij voelen alsof ik een spelletje met iemand speel als ik dat niet zou doen.

Men is tegenwoordig al laf en terughoudend genoeg over gevoelens
Ja al je kaarten zeg je. Eigenlijk klinkt dat best raar. En we kunnen ook wel zeggen dat je aan de hand van iemands gedrag ook niet altijd de juiste conclusies kunt trekken.
pi_188317304
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:45 schreef dop het volgende:

[..]

tja je reactie zegt genoeg. Waarom niet?
Hoe dacht jij ooit verbinding te maken met iemand?
Gewoon er een raad spelletje van maken?
Omdat je niet je voor haar voeten moet gooien emotioneel gezien.

Je moet ook zorgen dat haar gevoelens voor je ontwikkelen. Als jij je al helemaal hebt open gegooid, dan heeft ze het idee niet meer te hoeven werken of geen gevoelens meer voor je kan ontwikkelen.

Je hebt als het ware een strop om haar nek gebracht. Je brengt te veel druk op haar. Je wil ook dat zij hetzelfde voor je voelt. Maar dat is zelden het geval na een eerste date. Daarnaast geef je haar een soort emotionele deadline. Zovan: 'ik heb mijn gevoelens op tafel gegooid en ik ben verliefd en ik wil met je verder'. Zij voelt dan dat ze een deadline moet halen terwijl ze dat vaak helemaal niet wil en de gevoelens wellicht later komen.

Je moet ook haar de tijd geven om je te kunnen missen en gevoelens voor je te kunnen ontwikkelen. Zolang je haar niet de tijd en emotionele ruimte gunt, dan gaat dat alleen maar backfiren. Daarom is wat ruimte goed. Niet 'all over the place zijn' en appen minimaliseren als je niets te melden hebt. En reduceer de app tot logistieke zaken zoals het plannen van een date. Verder niet appen 'hoe haar dag was'. Als je in een relatie zit, dan zou dat wel kunnen en is dat normaal. Als de relatie nog heel pril is, dan zou je wat meer afstand moeten houden dan steeds maar aandacht vragen.
pi_188317324
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:45 schreef dop het volgende:

[..]

tja je reactie zegt genoeg. Waarom niet?
Hoe dacht jij ooit verbinding te maken met iemand?
Gewoon er een raad spelletje van maken?
Jullie denken erg zwart wit.

Wat je moet doen is INTENTIE tonen. Dus je vraagt iemand opnieuw op date bijvoorbeeld, dat zegt genoeg dat je het leuk vond, maar je kwakt niet je hele hart op tafel. Dit laat ruimte voor onzekerheid en DAT creërt een spanning tussen mensen.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:56:38 #166
545 dop
:copyright: dop
pi_188317400
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:52 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Jullie denken erg zwart wit.

Wat je moet doen is INTENTIE tonen. Dus je vraagt iemand opnieuw op date bijvoorbeeld, dat zegt genoeg dat je het leuk vond, maar je kwakt niet je hele hart op tafel. Dit laat ruimte voor onzekerheid en DAT creërt een spanning tussen mensen.
Zeggen dat je iemand leuk of aantrekkelijk vind is je hele hart op tafel kwakken?
En wij zijn zwart wit?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:59:20 #167
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188317453
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja al je kaarten zeg je. Eigenlijk klinkt dat best raar. En we kunnen ook wel zeggen dat je aan de hand van iemands gedrag ook niet altijd de juiste conclusies kunt trekken.
Het is niet zo zwart/wit natuurlijk.

En als je een korte date hebt van een paar uur dan zou ik het ook niet zo snel doen, maar dat was hier dus meerdere dagen. En ook veel besproken over (de toekomst) samen, dus dan is het in mijn ogen al anders/serieuzer.

Plus je kan ook iemand verliezen door juist te lang te wachten. :s)
pi_188317456
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:56 schreef dop het volgende:

[..]

Zeggen dat je iemand leuk of aantrekkelijk vind is je hele hart op tafel kwakken?
En wij zijn zwart wit?
Nee, dat niet. Maar op een eerste date is dat wel verstikkend. Zovan: hold your horses. Ik ken je nog niet eens.

Maar je hoeft het niet eens te zeggen als jullie steeds regelmatig op date gaan. Dat is weer het willen bevestigen van de situatie en er een label aan willen plakken (door onzekerheid en het ophemelen van een persoon). Als jij een date voorstelt en ze daarop ingaat, dan weet je toch genoeg? Dan hoef je er toch niet bij te zeggen 'ik vind je leuk' of 'ik heb gevoelens voor je'? Het feit dat je op date gaat, is toch voldoende bevestiging?
pi_188317482
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:59 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Het is niet zo zwart/wit natuurlijk.

En als je een korte date hebt van een paar uur dan zou ik het ook niet zo snel doen, maar dat was hier dus meerdere dagen. En ook veel besproken over (de toekomst) samen, dus dan is het in mijn ogen al anders/serieuzer.

Plus je kan ook iemand verliezen door juist te lang te wachten. :s)
Dat heet ook wel friendzone.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:00:27 #170
545 dop
:copyright: dop
pi_188317484
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:51 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Omdat je niet je voor haar voeten moet gooien emotioneel gezien.

Je moet ook zorgen dat haar gevoelens voor je ontwikkelen. Als jij je al helemaal hebt open gegooid, dan heeft ze het idee niet meer te hoeven werken of geen gevoelens meer voor je kan ontwikkelen.

Je hebt als het ware een strop om haar nek gebracht. Je brengt te veel druk op haar. Je wil ook dat zij hetzelfde voor je voelt. Maar dat is zelden het geval na een eerste date. Daarnaast geef je haar een soort emotionele deadline. Zovan: 'ik heb mijn gevoelens op tafel gegooid en ik ben verliefd en ik wil met je verder'. Zij voelt dan dat ze een deadline moet halen terwijl ze dat vaak helemaal niet wil en de gevoelens wellicht later komen.

Je moet ook haar de tijd geven om je te kunnen missen en gevoelens voor je te kunnen ontwikkelen. Zolang je haar niet de tijd en emotionele ruimte gunt, dan gaat dat alleen maar backfiren. Daarom is wat ruimte goed. Niet 'all over the place zijn' en appen minimaliseren als je niets te melden hebt. En reduceer de app tot logistieke zaken zoals het plannen van een date. Verder niet appen 'hoe haar dag was'. Als je in een relatie zit, dan zou dat wel kunnen en is dat normaal. Als de relatie nog heel pril is, dan zou je wat meer afstand moeten houden dan steeds maar aandacht vragen.
lees je wel het voorbeeld wat ik gaf?
Emotioneel voor de voeten gooien. Kom op zeg doe normaal.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_188317514
Maar goed vinden jullie dat ik nu nog een andere dag moet voorstellen?
pi_188317518
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:00 schreef dop het volgende:

[..]

lees je wel het voorbeeld wat ik gaf?
Emotioneel voor de voeten gooien. Kom op zeg doe normaal.
Ik breng het extreem ja, geef ik toe.

Maar op de eerste date zeggen: 'ik heb gevoelens voor je', 'ik vind je leuk', 'ik zie wel iets in ons'. Is je emotioneel voor haar voeten gooien ja. Weet je hoe dat overkomt?

Verstikkend. En dan haakt ze af.

Zeg je dit tijdens de 9e date, dan kan dat nog. Maar dan alsnog. Dat hoeft niet eens, omdat je weet dat zij hetzelfde voelt omdat je al 9 dates op hebt zitten en ze zin heeft om je te zien en leuke dingen met je te doen.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:03:00 #173
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188317534
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar goed vinden jullie dat ik nu nog een andere dag moet voorstellen?
Net al gezegd toch? Prik een dag waar jullie beide kunnen en dan heb je tenminste zekerheid.
pi_188317544
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar goed vinden jullie dat ik nu nog een andere dag moet voorstellen?
Zolang hij niet heeft geantwoord op je eerste voorstel, zou ik niet een andere dag voorstellen. Laat hem maar eerst reageren op je voorstel. Op basis daarvan kan je beslissen om een andere dag voor te stellen.
pi_188317577
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:03 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Net al gezegd toch? Prik een dag waar jullie beide kunnen en dan heb je tenminste zekerheid.
Dit ook weer (niet perse persoonlijk tegen jou gericht).

Waarom steeds maar zoeken naar 'zekerheid' zoals bevestiging vragen bij haar of hem. Het daten is omgeven door onzekerheid en gevoelens die van hot naar her vliegen.

Als ze of hij jouw avances steeds ontwijkt, dan weet je toch genoeg? Dan hoef je toch ook geen zekerheid meer te hebben? Onzekerheid staat inherent aan het datingproces.

En dan alsnog. Een date plannen betekent niet perse dat die date doorgaat. ;)
pi_188317597
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:05 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dit ook weer (niet perse persoonlijk tegen jou gericht).

Waarom steeds maar zoeken naar 'zekerheid' zoals bevestiging vragen bij haar of hem. Het daten is omgeven door onzekerheid en gevoelens die van hot naar her vliegen.

Als ze of hij jouw avances steeds ontwijkt, dan weet je toch genoeg? Dan hoef je toch ook geen zekerheid meer te hebben? Onzekerheid staat inherent aan het datingproces.

En dan alsnog. Een date plannen betekent niet perse dat die date doorgaat. ;)
Nou ja dan kan je blocken en verder swipen :P
pi_188317605
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:03 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Zolang hij niet heeft geantwoord op je eerste voorstel, zou ik niet een andere dag voorstellen. Laat hem maar eerst reageren op je voorstel. Op basis daarvan kan je beslissen om een andere dag voor te stellen.
Ja hier denk ik zelf ook aan. Als hij er niet op terug komt weet je ook genoeg.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:08:33 #178
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188317630
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:05 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dit ook weer (niet perse persoonlijk tegen jou gericht).

Waarom steeds maar zoeken naar 'zekerheid' zoals bevestiging vragen bij haar of hem. Het daten is omgeven door onzekerheid en gevoelens die van hot naar her vliegen.

Als ze of hij jouw avances steeds ontwijkt, dan weet je toch genoeg? Dan hoef je toch ook geen zekerheid meer te hebben? Onzekerheid staat inherent aan het datingproces.

En dan alsnog. Een date plannen betekent niet perse dat die date doorgaat. ;)
Ik bedoel het als in; als ze beide op elkaar gaan zitten wachten gebeurd er ook niks.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:08:41 #179
545 dop
:copyright: dop
pi_188317632
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:02 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ik breng het extreem ja, geef ik toe.

Maar op de eerste date zeggen: 'ik heb gevoelens voor je', 'ik vind je leuk', 'ik zie wel iets in ons'. Is je emotioneel voor haar voeten gooien ja. Weet je hoe dat overkomt?

Verstikkend. En dan haakt ze af.

Zeg je dit tijdens de 9e date, dan kan dat nog. Maar dan alsnog. Dat hoeft niet eens, omdat je weet dat zij hetzelfde voelt omdat je al 9 dates op hebt zitten en ze zin heeft om je te zien en leuke dingen met je te doen.
Ik zij het volgende vet gedrukt goed lezen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:42 schreef dop het volgende:

[..]

dat denk ik ook.
"Hee ik begrijp je twijfel. Ik ben ook niet gelijk verliefd. Maar vind leuk genoeg voor een tweede date, als je durft."
Als zijn twijfels te groot zijn zou ik verwachten dat hij daar gewoon eerlijk op antwoord.
Als je iets over gevoelens zegt gebruik je ook gewoon je gevoel om aan te voelen of iets gepast is of compleet overdreven.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_188317671
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:08 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ik bedoel het als in; als ze beide op elkaar gaan zitten wachten gebeurd er ook niks.
Precies.

Dus daarom gewoon initiatief nemen en dat heeft ze al gedaan. En dan is het aan hem om daarop te reageren. Doet hij dat niet, dan weet je genoeg. En als hij erop reageert en met een lul reden komt waarom hij niet kan, dan geeft ik diegene altijd nog 2 kansen, tenzij ze met een tegenvoorstel komt.
pi_188317733
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:10 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Precies.

Dus daarom gewoon initiatief nemen en dat heeft ze al gedaan. En dan is het aan hem om daarop te reageren. Doet hij dat niet, dan weet je genoeg. En als hij erop reageert en met een lul reden komt waarom hij niet kan, dan geeft ik diegene altijd nog 2 kansen, tenzij ze met een tegenvoorstel komt.
Ja zit niet graag in de wachtende positie dus wil er wel een termijn aan binden eigenlijk.
pi_188317761
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:08 schreef dop het volgende:

[..]

Ik zij het volgende vet gedrukt goed lezen.
[..]

Als je iets over gevoelens zegt gebruik je ook gewoon je gevoel om aan te voelen of iets gepast is of compleet overdreven.
Dat deel in vetgedrukt komt ook veel te geforceerd over. Hoe meer je de nadruk op legt, hoe meer je dat je dwars zit. Er zit in die zin al veel te veel.

'Ik begrijp je twijfel', 'ik ben ook niet gelijk verliefd' (oh ja joh? Waarom moet je dat dan zo uitdrukkelijk zeggen?) en 'je druft'. Kom op... Dit is echt too much. Stel je voor jij krijgt dit, krijg je dan niet de kriebels?

Laat hem nou maar eens lekker op haar appje reageren. Zij kan nu achterover leunen. Zij heeft initiatief genomen. Klaar punt. Het is zijn zet.
pi_188317774
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja zit niet graag in de wachtende positie dus wil er wel een termijn aan binden eigenlijk.
Waarom? Als je een paar dagen niets van hem hoort (ik zou zeggen geef hem een week max). Dan blok en verwijder je hem toch gewoon? Simpel en door.

Als hij je echt leuk vindt, dan maakt hij wel 30 seconden vrij om te kijken in zijn agenda en te reageren. Als hij niet eens 40 seconden de tijd heeft om een date te plannen dan is hij het niet waard. Sorry hoor :') In je agenda kijken en reageren kost 40 seconden.
pi_188317876
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:14 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Waarom? Als je een paar dagen niets van hem hoort (ik zou zeggen geef hem een week max). Dan blok en verwijder je hem toch gewoon? Simpel en door.

Als hij je echt leuk vindt, dan maakt hij wel 30 seconden vrij om te kijken in zijn agenda en te reageren. Als hij niet eens 40 seconden de tijd heeft om een date te plannen dan is hij het niet waard. Sorry hoor :') In je agenda kijken en reageren kost 40 seconden.
Een week :D Ben je wel een erg geduldig persoon :P Ja vind op zon vraag een dag al niet reageren raar.
pi_188317903
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:13 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat deel in vetgedrukt komt ook veel te geforceerd over. Hoe meer je de nadruk op legt, hoe meer je dat je dwars zit. Er zit in die zin al veel te veel.

'Ik begrijp je twijfel', 'ik ben ook niet gelijk verliefd' (oh ja joh? Waarom moet je dat dan zo uitdrukkelijk zeggen?) en 'je druft'. Kom op... Dit is echt too much. Stel je voor jij krijgt dit, krijg je dan niet de kriebels?

Laat hem nou maar eens lekker op haar appje reageren. Zij kan nu achterover leunen. Zij heeft initiatief genomen. Klaar punt. Het is zijn zet.
Dit. Al dat gepraat over gevoelens in zo'n vroeg stadium. Too much, too soon.
pi_188317914
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:18 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Een week :D Ben je wel een erg geduldig persoon :P Ja vind op zon vraag een dag al niet reageren raar.
Ja, ik geef haar vaak wel een weekje ongeveer. Daarna is het blok en verwijder. Maar dat doe ik omdat ik nooit zeker weet waarom ze niet reageert. Er kan persoonlijk iets aan de hand zijn dat ik niet weet. Daarom vind ik het niet eerlijk om al na een paar uur de stekker uit te trekken. Ik houd het voordeel van de twijfel omdat er iets aan de hand kan zijn die ik niet weet. Vandaar die ene 'week'.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:21:15 #187
545 dop
:copyright: dop
pi_188317930
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:13 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat deel in vetgedrukt komt ook veel te geforceerd over. Hoe meer je de nadruk op legt, hoe meer je dat je dwars zit. Er zit in die zin al veel te veel.

'Ik begrijp je twijfel', 'ik ben ook niet gelijk verliefd' (oh ja joh? Waarom moet je dat dan zo uitdrukkelijk zeggen?) en 'je druft'. Kom op... Dit is echt too much. Stel je voor jij krijgt dit, krijg je dan niet de kriebels?

Laat hem nou maar eens lekker op haar appje reageren. Zij kan nu achterover leunen. Zij heeft initiatief genomen. Klaar punt. Het is zijn zet.
hoe en wat je uiteindelijk moet zeggen kunnen we hele theorieën op los laten. Maar doe vooral wat bij je past.
Ik zou het zelf zo kunnen zeggen. Een vrouw die daar de kriebels van krijgt zou niet bij me passen.
En precies dat gaat ook gewoon over gevoel en mogen zijn wie je bent.
Dus als iemand dan terugtrekt is er niets aan de hand en weet je vlot waar je aan toe bent.
Zo lang je bij jezelf blijft kun je het echt niet verkeerd doen als je over gevoelens spreekt.
Dat voorzichtig blijkbaar beter bij jouw past is prima.
Daar is geen discussie over nodig.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_188317936
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja zit niet graag in de wachtende positie dus wil er wel een termijn aan binden eigenlijk.
Waarom moet je hier perse een beslissing aan hangen?

Waarom is het niet oke als er gewoon helemaal niks meer gezegd wordt tegen elkaar en dat jij en hij verder gaan met jullie levens.

Ik bedoel, een date komt er of niet. Valt weinig te zeggen daarna
pi_188317954
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:21 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Waarom moet je hier perse een beslissing aan hangen?

Waarom is het niet oke als er gewoon helemaal niks meer gezegd wordt tegen elkaar en dat jij en hij verder gaan met jullie levens.

Ik bedoel, een date komt er of niet. Valt weinig te zeggen daarna
Omdat ik dingen liever afsluit. En dat is ook veel netter toch?
pi_188318021
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Omdat ik dingen liever afsluit. En dat is ook veel netter toch?
Dat is zeker netter. Ik ben eigenlijk ook wel van het netjes afsluiten, zeker als ik een date heb gehad. Ghosten is gewoon laf. Maar als hij gewoon niet reageert, dan ghost hij jou. Als jij hem dan blokt en verwijdert, is er niets aan de hand en ben je niet een heks ofso.

Ik zou gewoon even wachten op zijn bericht. Besluit op basis daarvan hoe je gaat reageren. Stel hij zegt ik kan niet. Geef hem dan nog een aantal kansen. Als die kansen op zijn, laat je weten dat dit niet gaat werken en dat je het dan afsluit. Punt.

Als hij dan opeens terug gaat krabbelen en gaat zeggen oh maar ik kan dan en dan alsnog, dan zou je dat nog in overweging moeten nemen. Maar wel hypocriet. Maar het is aan jou wat je dan wil doen.
pi_188318048
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Omdat ik dingen liever afsluit. En dat is ook veel netter toch?
Oke, maar als hij een dag later dan je termijn ineens uit het niet een date voorstel doet, wijs je hem af? :')
pi_188318079
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:27 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Oke, maar als hij een dag later dan je termijn ineens uit het niet een date voorstel doet, wijs je hem af? :')
Nee bedoel meer dat ik na een bepaald termijn wat zal sturen.

Maar goed ik hou er echt niet van om genegeerd te worden. Dus dan heb ik liever dat iemand gewoon aangeeft geen contact meer te willen.
pi_188318089
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:26 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat is zeker netter. Ik ben eigenlijk ook wel van het netjes afsluiten, zeker als ik een date heb gehad. Ghosten is gewoon laf. Maar als hij gewoon niet reageert, dan ghost hij jou. Als jij hem dan blokt en verwijdert, is er niets aan de hand en ben je niet een heks ofso.

Ik zou gewoon even wachten op zijn bericht. Besluit op basis daarvan hoe je gaat reageren. Stel hij zegt ik kan niet. Geef hem dan nog een aantal kansen. Als die kansen op zijn, laat je weten dat dit niet gaat werken en dat je het dan afsluit. Punt.

Als hij dan opeens terug gaat krabbelen en gaat zeggen oh maar ik kan dan en dan alsnog, dan zou je dat nog in overweging moeten nemen. Maar wel hypocriet. Maar het is aan jou wat je dan wil doen.
Het hoeft niet zozeer ghosten te zijn. Volgens mij is er geen vraag gesteld nu.

Je kan ook gewoon beide stoppen met appen omdat toch wel duidelijk is dat dit hem niet gaat worden.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:29:57 #194
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_188318096
Ik heb niet alles gelezen maar snap Yasmin wel.
Dat wachten is killing.
En dat afsluiten is herkenbaar. Duidelijk voor iedereen, geen reden voor ineens vage appjes uit t niets of ergens nog verwachtingen. Gewoon klaar.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_188318105
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:29 schreef TaMieke het volgende:
Ik heb niet alles gelezen maar snap Yasmin wel.
Dat wachten is killing.
En dat afsluiten is herkenbaar. Duidelijk voor iedereen, geen reden voor ineens vage appjes uit t niets of ergens nog verwachtingen. Gewoon klaar.
Dit.
pi_188318106
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee bedoel meer dat ik na een bepaald termijn wat zal sturen.

Maar goed ik hou er echt niet van om genegeerd te worden. Dus dan heb ik liever dat iemand gewoon aangeeft geen contact meer te willen.
Maar word je wel genegeerd?

Zoals ik het net las, is er niks concreets voorgesteld, of was er sprake van een vraag.
pi_188318134
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:30 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Maar word je wel genegeerd?

Zoals ik het net las, is er niks concreets voorgesteld, of was er sprake van een vraag.
Nou goed ik ben in de veronderstelling dat het een doorlopend gesprek is. Als ik dan zeg dat ik niet weet of ik die zondag vrij kan krijgen en op zijn twijfel terug schrijf dat ik niet binnen 2 weken in zijn huis intrek verwacht ik wel een reactie :P

Das niet zo raar toch?
pi_188318143
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:29 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Het hoeft niet zozeer ghosten te zijn. Volgens mij is er geen vraag gesteld nu.

Je kan ook gewoon beide stoppen met appen omdat toch wel duidelijk is dat dit hem niet gaat worden.
Als ik het goed begrijp heeft ze een appje gestuurd met haar agenda om een dat te plannen en dat hij niet heeft gereageerd. Dus dit lijkt me wel richting ghosten te gaan.
pi_188318152
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:31 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp heeft ze een appje gestuurd met haar agenda om een dat te plannen en dat hij niet heeft gereageerd. Dus dit lijkt me wel richting ghosten te gaan.
Nee zijn agenda. terwijl die zelf met die zondag komt. Ik heb geen dag aangegeven.
pi_188318176
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee zijn agenda.
Ah oké.

Maar je hebt wel initiatief genomen dus voor een date?
pi_188318193
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:32 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ah oké.

Maar je hebt wel initiatief genomen dus voor een date?
Ja.
pi_188318289
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja.
Oké, dan zijn mijn posts nog steeds van toepassing.

Zet in je hoofd een deadline voor een bericht van hem. Is dat er niet, dan zet je er een punt achter.
pi_188318296
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:31 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou goed ik ben in de veronderstelling dat het een doorlopend gesprek is. Als ik dan zeg dat ik niet weet of ik die zondag vrij kan krijgen en op zijn twijfel terug schrijf dat ik niet binnen 2 weken in zijn huis intrek verwacht ik wel een reactie :P

Das niet zo raar toch?
Zondag weet je dus niet. Maar je geeft niet aan wanneer je wel kan.

Wat verwacht je nu van hem? Jij begon toch met de vraag over een tweede date? Regel die dan ook.
pi_188318327
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:35 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Zondag weet je dus niet. Maar je geeft niet aan wanneer je wel kan.

Wat verwacht je nu van hem? Jij begon toch met de vraag over een tweede date? Regel die dan ook.
Ik denk dat we hier het verschil tussen mannen en vrouwen hebben. Wat ik eigenlijk verwacht is dat die dan zegt van oh ja probeer maar vrij te nemen of iets dergelijks. Of een reactie tenminste :P

Jij zegt dat ik niet concreet genoeg ben geweest en dat er voor hem dan geen reden is om te reageren.

Andersom zou ik dus sturen oh laat maar weten of het gelukt is of iets dergelijks. Dat er geen concrete vraag staat weerhoudt mij niet van een reactie.
pi_188318348
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik denk dat we hier het verschil tussen mannen en vrouwen hebben. Wat ik eigenlijk verwacht is dat die dan zegt van oh ja probeer maar vrij te nemen of iets dergelijks. Of een reactie tenminste :P

Jij zegt dat ik niet concreet genoeg ben geweest en dat er voor hem dan geen reden is om te reageren.
Ik ben wel van mening dat hij dan op zijn minst kan reageren.
pi_188318368
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:38 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ik ben wel van mening dat hij dan op zijn minst kan reageren.
Ja ik ook maar snap het punt van DaggerOne ook wel.
pi_188318451
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik denk dat we hier het verschil tussen mannen en vrouwen hebben. Wat ik eigenlijk verwacht is dat die dan zegt van oh ja probeer maar vrij te nemen of iets dergelijks. Of een reactie tenminste :P

Jij zegt dat ik niet concreet genoeg ben geweest en dat er voor hem dan geen reden is om te reageren.

Andersom zou ik dus sturen oh laat maar weten of het gelukt is of iets dergelijks. Dat er geen concrete vraag staat weerhoudt mij niet van een reactie.
Hij gaf al aan niet zo enthousiast te zijn. En nu ga jij het initiatief nemen om het daarna weer bij hem te leggen?? Wat een gedoe zeg.

'Hey, laten we nog een keer afspreken. Wanneer heb jij tijd?'
pi_188318455
Dat hele online contact is ook maar gewoon verwarrend. Vroeger belde je iemand op thuis en als die persoon er niet was was er ook gewoon niks aan de hand. Belde je later weer.

Nu jeetje :')
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:42:03 #209
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_188318488
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik denk dat we hier het verschil tussen mannen en vrouwen hebben. Wat ik eigenlijk verwacht is dat die dan zegt van oh ja probeer maar vrij te nemen of iets dergelijks. Of een reactie tenminste :P

Jij zegt dat ik niet concreet genoeg ben geweest en dat er voor hem dan geen reden is om te reageren.

Andersom zou ik dus sturen oh laat maar weten of het gelukt is of iets dergelijks. Dat er geen concrete vraag staat weerhoudt mij niet van een reactie.
Ik denk idd dat dat iets vrouw-eigen is. Je berichtje vereist geen reactie van hem, in zijn ogen. Jij gaat kijken of je vrij krijgt, hij wacht op je antwoord.

Zo heb ik vaak gezegd “kijk maar” als iemand niet wist of ie tijd had. Ik ging er vanuit dat iemand dan in zn agenda gaat kijken en erop terug komt.
Blijkt in t mannenbrein niet zo te werken 😅
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_188318545
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:38 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ik ben wel van mening dat hij dan op zijn minst kan reageren.
Ik gaf gisteren al aan dat ze hier überhaupt niet aan moest beginnen.

Dit krijg je ervan als je mensen wil daten die niet enthousiast over je zijn. Dus ik kijk niet op van zijn gedrag. Het enige wat zij kan doen, is gewoon duidelijk zijn en niet gaan verwachten dat hij ineens initiatief neemt.
pi_188318548
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:42 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Ik denk idd dat dat iets vrouw-eigen is. Je berichtje vereist geen reactie van hem, in zijn ogen. Jij gaat kijken of je vrij krijgt, hij wacht op je antwoord.

Zo heb ik vaak gezegd “kijk maar” als iemand niet wist of ie tijd had. Ik ging er vanuit dat iemand dan in zn agenda gaat kijken en erop terug komt.
Blijkt in t mannenbrein niet zo te werken 😅
Ja is toch te simpel. :D :D
pi_188318571
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:43 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ik gaf gisteren al aan dat ze hier überhaupt niet aan moest beginnen.

Dit krijg je ervan als je mensen wil daten die niet enthousiast over je zijn. Dus ik kijk niet op van zijn gedrag. Het enige wat zij kan doen, is gewoon duidelijk zijn en niet gaan verwachten dat hij ineens initiatief neemt.
Hij komt zelf met die fucking zondag.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:44:45 #213
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188318585
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:42 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Ik denk idd dat dat iets vrouw-eigen is. Je berichtje vereist geen reactie van hem, in zijn ogen. Jij gaat kijken of je vrij krijgt, hij wacht op je antwoord.

Zo heb ik vaak gezegd “kijk maar” als iemand niet wist of ie tijd had. Ik ging er vanuit dat iemand dan in zn agenda gaat kijken en erop terug komt.
Blijkt in t mannenbrein niet zo te werken 😅
Daarom ontstaan er soms ook best misverstanden tussen mannen en vrouwen terwijl er eigenlijk helemaal niks aan de hand blijkt te zijn :s)
pi_188318594
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:43 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ik gaf gisteren al aan dat ze hier überhaupt niet aan moest beginnen.

Dit krijg je ervan als je mensen wil daten die niet enthousiast over je zijn. Dus ik kijk niet op van zijn gedrag. Het enige wat zij kan doen, is gewoon duidelijk zijn en niet gaan verwachten dat hij ineens initiatief neemt.
ja exact.

Ik had niet voldoende details en context. Maar je hebt gelijk. Als hij heeft gezegd niet enthousiast te zijn, dan had ze idd beter niet kunnen beginnen.
pi_188318602
Is dit het Datingapp topic geworden of heb ik iets gemist? :P
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:45:32 #216
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_188318603
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:44 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Daarom ontstaan er soms ook best misverstanden tussen mannen en vrouwen terwijl er eigenlijk helemaal niks aan de hand blijkt te zijn :s)
Mannen moeten gewoon reageren :( :P
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_188318614
quote:
8s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hij komt zelf met die fucking zondag.
Ja en jij reageert dat je niet zeker weet of je kan. Wtf moet hij daar op reageren?

Ga het of uitzoeken, of laat hem een andere datum weten.
pi_188318621
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:45 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Mannen moeten gewoon reageren :( :P
Geldt ook voor vrouwen.

Maar als je een cryptisch bericht stuurt weet ik als man ook niet wat te doen.
pi_188318637
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:45 schreef black-soldier het volgende:

[..]

ja exact.

Ik had niet voldoende details en context. Maar je hebt gelijk. Als hij heeft gezegd niet enthousiast te zijn, dan had ze idd beter niet kunnen beginnen.
Hij heeft letterlijk gezegd dat hij twijfelt. En vervolgens vindt iedereen hier dat ze er gewoon voor moet gaan. Tsja.
pi_188318643
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:45 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ja en jij reageert dat je niet zeker weet of je kan. Wtf moet hij daar op reageren?

Ga het of uitzoeken, of laat hem een andere datum weten.
Misschien niet slim geweest om te laten weten dat jij niet zeker weet of je kan.

Probeer in het vervolg zo kort en duidelijk te zijn. Geen poespas eromheen.
pi_188318645
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:45 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ja en jij reageert dat je niet zeker weet of je kan. Wtf moet hij daar op reageren?

Ga het of uitzoeken, of laat hem een andere datum weten.
Ja ik denk niet als een man he. Zoals TaMieke zegt. Als zij zoiets zou sturen zou ik tegen haar zeggen oke laat maar weten.

Ook al wordt er geen concrete vraag aan mij gesteld snap ik dat een reactie passend is.
pi_188318675
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:46 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Hij heeft letterlijk gezegd dat hij twijfelt. En vervolgens vindt iedereen hier dat ze er gewoon voor moet gaan. Tsja.
Als hij dat heeft gezegd, dan had ze het inderdaad anders moeten aanpakken. Dan had ze gewoon duidelijk moeten communiceren. In één zin aangeven wanneer, waar, wat, hoelaat en dan punt.

Als ze ook nog zegt dat ze 'ook twijfelt', ja wat moet hij dan?
pi_188318711
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:48 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Als hij dat heeft gezegd, dan had ze het inderdaad anders moeten aanpakken. Dan had ze gewoon duidelijk moeten communiceren. In één zin aangeven wanneer, waar, wat, hoelaat en dan punt.

Als ze ook nog zegt dat ze 'ook twijfelt', ja wat moet hij dan?
:{

Zo wordt het toch allemaal veel te ingewikkeld joh. Maar goed oke ik moet duidelijker zijn dan en niet denken dat het een lopend gesprek is.
pi_188318728
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

:{

Zo wordt het toch allemaal veel te ingewikkeld joh. Maar goed oke ik moet duidelijker zijn dan en niet denken dat het een lopend gesprek is.
Ja, gewoon duidelijk. Want het is verwarrend voor beiden.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:50:23 #225
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188318731
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:45 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Mannen moeten gewoon reageren :( :P
Uiteindelijk moet je elkaar tegemoet komen :)

Zei ook al eerder dat ze beide een beetje cryptisch bezig zijn dus er zal toch iemand initiatief moeten nemen.
pi_188318735
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:50 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ja, gewoon duidelijk. Want het is verwarrend voor beiden.
Oke. Ik zal het proberen. In mijn hoofd was ik duidelijk :P
pi_188318738
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

:{

Zo wordt het toch allemaal veel te ingewikkeld joh. Maar goed oke ik moet duidelijker zijn dan en niet denken dat het een lopend gesprek is.
Maar heb je al uitgezocht of je kan zondag?
pi_188318759
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:50 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Maar heb je al uitgezocht of je kan zondag?
Nee omdat ik dus geen reactie terug kreeg heb ik zelf ingevuld dat hij niet wilt dus heb ik niet de moeite genomen om te kijken of ik die zondag vrij kan krijgen.

Hier hebben we denk ik dus het klassieke voorbeeld van een vrouwenbrein. Geen bevestiging op mijn wat verkapte voorstel.
pi_188318774
Ik vind zelf echt wel dat ik duidelijk communiceer maar geloof dat ik dat wat onterecht denk.
pi_188318819
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:52 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik vind zelf echt wel dat ik duidelijk communiceer maar geloof dat ik dat wat onterecht denk.
Niet seksistisch bedoeld, maar ik denk dat je van uit 'een vrouw' hebt geacteerd en gereageerd. Dat is in jouw hoofd inderdaad heel logisch en duidelijk. En dat je in je hoofd hebt bedoeld dat je wat van hem verwacht (agenda kijken). Maar in een mannenbrein komt dat niet altijd aan (vaak niet). Je moet het als het ware zoveel mogelijk voorkauwen zonder cryptische puzzel.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:54:40 #231
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188318820
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:52 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik vind zelf echt wel dat ik duidelijk communiceer maar geloof dat ik dat wat onterecht denk.
Dat denkt iedereen van zichzelf ;)
(Mannen net zo goed als ze iets tegen een vrouw zeggen)
pi_188318844
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:54 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Niet seksistisch bedoeld, maar ik denk dat je van uit 'een vrouw' hebt geacteerd en gereageerd. Dat is in jouw hoofd inderdaad heel logisch en duidelijk. En dat je in je hoofd hebt bedoeld dat je wat van hem verwacht (agenda kijken). Maar in een mannenbrein komt dat niet altijd aan (vaak niet). Je moet het als het ware zoveel mogelijk voorkauwen zonder cryptische puzzel.
Vat ik niet zo op :D Denk dat je gelijk hebt. Zonder jou een concrete vraag te stellen of zelfs te vertellen wat ik verwacht kan ik idd toch verwachtingen hebben. En dan ook oprecht niet begrijpen dat die verwachtingen niet uit komen.
pi_188318859
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee omdat ik dus geen reactie terug kreeg heb ik zelf ingevuld dat hij niet wilt dus heb ik niet de moeite genomen om te kijken of ik die zondag vrij kan krijgen.

Hier hebben we denk ik dus het klassieke voorbeeld van een vrouwenbrein. Geen bevestiging op mijn wat verkapte voorstel.
Grappig. Gisteren riep iedereen hier dat ik al dingen in aan het vullen was.

En wat doe je nu? Je vult dingen zelf al in voor hem. Wees gewoon duidelijk en verschuil je niet achter een vrouwenbrein.
pi_188318889
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:56 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Grappig. Gisteren riep iedereen hier dat ik al dingen in aan het vullen was.

En wat doe je nu? Je vult dingen zelf al in voor hem. Wees gewoon duidelijk en verschuil je niet achter een vrouwenbrein.
Nou ja je was wel flink aan het invullen omdat we niet weten wat de reden van de twijfel was. Maar hier geef ik idd toe dat ik dat voor hem ingevuld omdat ik dus blijkbaar anders denk dan jullie. Jij gaf net ook aan dat ik niet concreet ben geweest terwijl ik zelf vond van wel.
pi_188318928
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Vat ik niet zo op :D Denk dat je gelijk hebt. Zonder jou een concrete vraag te stellen of zelfs te vertellen wat ik verwacht kan ik idd toch verwachtingen hebben. En dan ook oprecht niet begrijpen dat die verwachtingen niet uit komen.
^O^

Voor de volgende keer: duidelijk alles voorkauwen. Wanneer, waar, wat, hoelaat en dan punt. Dat is duidelijk voor iedereen. Zelfs een mannenbrein kan dat snappen :D

Wat ga je nu doen? Afwachten, toch 'dubbel teksten' of afkappen?
pi_188318962
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou ja je was wel flink aan het invullen omdat we niet weten wat de reden van de twijfel was. Maar hier geef ik idd toe dat ik dat voor hem ingevuld omdat ik dus blijkbaar anders denk dan jullie. Jij gaf net ook aan dat ik niet concreet ben geweest terwijl ik zelf vond van wel.
Twijfel is twijfel, dat is toch duidelijk en niet invullen? Het is niet relevant waarom hij twijfelt. Alleen het feit dat hij dat doet is genoeg.

Maar nee, je was niet concreet. Heb je hem al gezegd dat je vrij gaat vragen, of dat je een andere dag wel kan?
pi_188318988
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:59 schreef black-soldier het volgende:

[..]

^O^

Voor de volgende keer: duidelijk alles voorkauwen. Wanneer, waar, wat, hoelaat en dan punt. Dat is duidelijk voor iedereen. Zelfs een mannenbrein kan dat snappen :D

Wat ga je nu doen? Afwachten, toch 'dubbel teksten' of afkappen?
Ik geef het nog 2 dagen. Dan zal ik wel een appje sturen denk ik met de vraag of hij nog leeft :P Als die mij nu aan het ghosten is dan zal die daar ook niet op reageren dus weet ik genoeg.

Maar denk dat jullie gelijk hebben dat ik het voor hem niet goed heb verwoord.
pi_188319007
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik geef het nog 2 dagen. Dan zal ik wel een appje sturen denk ik met de vraag of hij nog leeft :P Als die mij nu aan het ghosten is dan zal die daar ook niet op reageren dus weet ik genoeg.

Maar denk dat jullie gelijk hebben dat ik het voor hem niet goed heb verwoord.
Volgens mij vergeet je dat de bal bij jou ligt. Als je nu gaat wachten denkt hij dat jij niet geïnteresseerd bent.

Je speelt nu spelletjes en je bent alleen maar bezig met tactieken en andere rare deadlines.
pi_188319009
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:00 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Twijfel is twijfel, dat is toch duidelijk en niet invullen? Het is niet relevant waarom hij twijfelt. Alleen het feit dat hij dat doet is genoeg.

Maar nee, je was niet concreet. Heb je hem al gezegd dat je vrij gaat vragen, of dat je een andere dag wel kan?
Ik twijfel ook ben alleen niet zo lomp/eerlijk om het te zeggen :P
pi_188319016
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik geef het nog 2 dagen. Dan zal ik wel een appje sturen denk ik met de vraag of hij nog leeft :P Als die mij nu aan het ghosten is dan zal die daar ook niet op reageren dus weet ik genoeg.

Maar denk dat jullie gelijk hebben dat ik het voor hem niet goed heb verwoord.
Waarom wachten? Stuur gewoon duidelijk of je zondag wel of niet kan. Daar ging het toch om?

Zo moeilijk is het allemaal niet.

Echt vrouwen :')
pi_188319028
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:02 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Volgens mij vergeet je dat de bal bij jou ligt. Als je nu gaat wachten denkt hij dat jij niet geïnteresseerd bent
Daar heb ik idd niet aan gedacht.
pi_188319048
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:03 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Waarom wachten? Stuur gewoon duidelijk of je zondag wel of niet kan. Daar ging het toch om?

Zo moeilijk is het allemaal niet.

Echt vrouwen :')
Ja doei :D Hij kan gewoon iets terug sturen hoor ook al staat er geen vraagteken. elke vrouw snapt dat.
pi_188319072
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Daar heb ik idd niet aan gedacht.
Komt omdat je alleen maar bezig bent met spelletjes, tactieken, en nutteloze deadlines.
pi_188319095
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja doei :D Hij kan gewoon iets terug sturen hoor ook al staat er geen vraagteken. elke vrouw snapt dat.
Waarom zou hij? :') Jij weet niet of je zondag kan.
pi_188319121
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:05 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Komt omdat je alleen maar bezig bent met spelletjes, tactieken, en nutteloze deadlines.
Je moet altijd zo overdrijven he :{
Ben niet bezig met spelletjes. Maar heb geen zin om nu sacho te worden als blijkt dat die toch niet reageert dus doe ik morgen of overdag.
pi_188319151
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:06 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Waarom zou hij? :') Jij weet niet of je zondag kan.
Ja ik kan er niks aan doen dat mannen een concrete vraag nodig hebben om te begrijpen dat ze moeten reageren. Kan je roepen vrouwen :') maar voor ons is het echt vanzelfssprekend. Tamieke zegt het hier boven ook.

En ik kan nu niet kijken of ik die zondag vrij kan krijgen dus kan hem ook niets concreets appen.
pi_188319260
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:09 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja ik kan er niks aan doen dat mannen een concrete vraag nodig hebben om te begrijpen dat ze moeten reageren. Kan je roepen vrouwen :') maar voor ons is het echt vanzelfssprekend. Tamieke zegt het hier boven ook.

En ik kan nu niet kijken of ik die zondag vrij kan krijgen dus kan hem ook niets concreets appen.
Het gaat er niet om of het een concrete vraag is of niet, Het gaat erom dat jij zegt dat je het niet zeker weet of je kan op zondag en het daarbij laat. Als die kerel al niet super enthousiast was helpt dat niet echt.

Heb je toen wel toegevoegd dat je op dat moment ook niet kon kijken of je op zondag vrij kon krijgen?
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:12:35 #248
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_188319268
Ondanks alles ben ik t wel met de mannen eens. Hij is jou net zo min aan het ghosten als jij hem. Of allebei wel, net hoe je t bekijkt.
Maar hij wacht wel op jouw antwoord en mannen zijn dan vaak niet van het nutteloos op en neer appen in de tussentijd (Tenminste veel niet).

Dan zou ik nu gewoon zeggen dat je zondag niet kunt en dan zelf een andere dag voorstellen.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_188319272
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je moet altijd zo overdrijven he :{
Ben niet bezig met spelletjes. Maar heb geen zin om nu sacho te worden als blijkt dat die toch niet reageert dus doe ik morgen of overdag.
Als dit geen spelletjes zijn, weet ik niet wat het wel is. Je gaat bewust niet reageren omdat je wil dat hij initiatief neemt voor jou, ondanks dat jij ook gewoon duidelijk kan zijn en het voortouw kan nemen.
pi_188319328
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:12 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Het gaat niet om een concrete vraag, Het gaat erom dat jij zegt dat je niet kan zondag en het daarbij laat. Als die kerel al niet super enthousiast was helpt dat niet echt.

Heb je toen wel toegevoegd dat je op dat moment ook niet kon kijken of je op zondag vrij kon krijgen?
Nee heb ik niet toegevoegd. Voor mij was dat genoeg voor een bevestigende reactie van hem. Daar ben ik dus blijkbaar de fout in gegaan omdat hij dat waarschijnlijk niet zo ziet. Staat hierboven ook.

Nu ligt de bal blijkbaar bij , moet eerlijk zeggen dat ik daar dus helemaal niet zo over heb nagedacht. Dus zal morgen proberen of ik vrij kan krijgen als dat niet lukt dan stel ik een andere dag voor.

Jullie vinden dit misschien allemaal heel logisch dat die bal dan mij ligt maar zo heb ik het niet gezien :p
pi_188319356
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:12 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Als dit geen spelletjes zijn, weet ik niet wat het wel is. Je gaat bewust niet reageren omdat je wil dat hij initiatief neemt voor jou, ondanks dat jij ook gewoon duidelijk kan zijn en het voortouw kan nemen.
Dat heb ik in eerste instantie ook gedaan. Dus zag ik het als een 2e keer het voortouw nemen vandaar dat ik niets meer heb gestuurd.
pi_188319376
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:12 schreef TaMieke het volgende:
Ondanks alles ben ik t wel met de mannen eens. Hij is jou net zo min aan het ghosten als jij hem. Of allebei wel, net hoe je t bekijkt.
Maar hij wacht wel op jouw antwoord en mannen zijn dan vaak niet van het nutteloos op en neer appen in de tussentijd (Tenminste veel niet).

Dan zou ik nu gewoon zeggen dat je zondag niet kunt en dan zelf een andere dag voorstellen.
Je hebt gelijk maar goed zag het echt niet zo als de mannen het hier zo zien. Nu wel :)
pi_188319408
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee heb ik niet toegevoegd. Voor mij was dat genoeg voor een bevestigende reactie van hem. Daar ben ik dus blijkbaar de fout in gegaan omdat hij dat waarschijnlijk niet zo ziet. Staat hierboven ook.

Nu ligt de bal blijkbaar bij , moet eerlijk zeggen dat ik daar dus helemaal niet zo over heb nagedacht. Dus zal morgen proberen of ik vrij kan krijgen als dat niet lukt dan stel ik een andere dag voor.

Jullie vinden dit misschien allemaal heel logisch dat die bal dan mij ligt maar zo heb ik het niet gezien :p
Zolang je er maar van geleerd hebt :)
pi_188319518
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk maar goed zag het echt niet zo als de mannen het hier zo zien. Nu wel :)
Zelfreflectie heet dat. Blijkbaar heb je dat. Goede eigenschap. ^O^
pi_188319645
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:12 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of het een concrete vraag is of niet, Het gaat erom dat jij zegt dat je het niet zeker weet of je kan op zondag en het daarbij laat. Als die kerel al niet super enthousiast was helpt dat niet echt.

Heb je toen wel toegevoegd dat je op dat moment ook niet kon kijken of je op zondag vrij kon krijgen?
Je hebt hier wel gelijk.

Als je als man leest of hoort: 'ik weet niet zeker of ik kan' en dan verder niets meer voorstelt, dan denkt hij ook van ja.. wat moet ik hier dan mee? Dan gaat hij ook geen moeite meer doen omdat hij in de veronderstelling verkeert dat jij niet echt interesse hebt terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn.

Maar ik denk dat @Yasmin23 dit al weet dus ik zal erover ophouden.
pi_188319650
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:20 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Zelfreflectie heet dat. Blijkbaar heb je dat. Goede eigenschap. ^O^
Heb ik wel hoor maar in dit soort gevallen is dat dus totaal anders denken.
pi_188319690
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:23 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Je hebt hier wel gelijk.

Als je als man leest of hoort: 'ik weet niet zeker of ik kan' en dan verder niets meer voorstelt, dan denkt hij ook van ja.. wat moet ik hier dan mee? Dan gaat hij ook geen moeite meer doen omdat hij in de veronderstelling verkeert dat jij niet echt interesse hebt terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn.

Maar ik denk dat @:Yasmin23 dit al weet dus ik zal erover ophouden.
Vind het verschil wel intressant hoor :P

Ik denk dat een vrouw vrijwel altijd iets terug zegt als in laat maar weten dan. Als een soort bevestiging van het voorstel.
pi_188319799
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Vind het verschil wel intressant hoor :P

Ik denk dat een vrouw vrijwel altijd iets terug zegt als in laat maar weten dan. Als een soort bevestiging van het voorstel.
Ik verbaas je denk ik als ik zeg dat nog NOOIT een vrouw zoiets achteraan een zin heeft gezegd.
pi_188319830
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:29 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ik verbaas je denk ik als ik zeg dat nog NOOIT een vrouw zoiets achteraan een zin heeft gezegd.
NIet? Echt niet? Of zou jij zoiets ook niet zeggen? Als in in ik weet niet of ik kan en dan verder niets?
pi_188320006
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

NIet? Echt niet? Of zou jij zoiets ook niet zeggen? Als in in ik weet niet of ik kan en dan verder niets?
Ik heb altijd dates gehad die zeggen 'niet te kunnen', 'of niet weten of ik wel kan'. Of in dezelfde strekking. Maar that's it. Verder niet iets zelf voorstellen. Dus 'laat maar weten' heb ik dus nog nooit gehoord van een vrouw. Het is altijd een zin van 'twijfel' zeg maar. "weet niet zeker', 'denk het wel', 'misschien wel', etc. En dat is het dan. En dan moet ik Sherlock inhuren om uit te vogelen wat ze wil.

Hoe ik altijd tegen dates doe is zo duidelijk mogelijk. Zoals ik al eerder zei: in een zin zeggen waar we gaan daten, wat we gaan doen, wanneer we dat gaan doen. Wat ik ook wel eens zeg is hoe haar agenda eruit ziet de komende periode en of ze zin heeft om wat leuks te doen deze week of volgende week of wanneer dan ook.

Ik probeer niet te veel woorden te besteden aan het vragen voor een date. Zo direct mogelijk. Lukt niet altijd, maar ik probeer onnodige woorden weg te laten. Want hoe duidelijker je aangeeft op date te willen, hoe minder ruimte de ander heeft om eromheen te draaien. Want als je iets vaags zegt, dan kan die ander dat makkelijk pareren en daaromheen draaien. Als je heel duidelijk zegt dit en dat, dan kan ze eigenlijk niet anders dan kiezen tussen ja of nee. Als ze dan iets ertussenin iets vaags zegt, dan weet je ook genoeg.

Want de keuze was simpel. Ja of nee. Aangezien vrouwen (in mijn ervaringen) nooit 'nee' tegen je zeggen, zullen ze eromheen draaien. En als dat het geval is, dan weet je dat het een nee is, tenzij zij zelf iets voorstelt.
pi_188320551
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:35 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ik heb altijd dates gehad die zeggen 'niet te kunnen', 'of niet weten of ik wel kan'. Of in dezelfde strekking. Maar that's it. Verder niet iets zelf voorstellen. Dus 'laat maar weten' heb ik dus nog nooit gehoord van een vrouw. Het is altijd een zin van 'twijfel' zeg maar. "weet niet zeker', 'denk het wel', 'misschien wel', etc. En dat is het dan. En dan moet ik Sherlock inhuren om uit te vogelen wat ze wil.

Hoe ik altijd tegen dates doe is zo duidelijk mogelijk. Zoals ik al eerder zei: in een zin zeggen waar we gaan daten, wat we gaan doen, wanneer we dat gaan doen. Wat ik ook wel eens zeg is hoe haar agenda eruit ziet de komende periode en of ze zin heeft om wat leuks te doen deze week of volgende week of wanneer dan ook.

Ik probeer niet te veel woorden te besteden aan het vragen voor een date. Zo direct mogelijk. Lukt niet altijd, maar ik probeer onnodige woorden weg te laten. Want hoe duidelijker je aangeeft op date te willen, hoe minder ruimte de ander heeft om eromheen te draaien. Want als je iets vaags zegt, dan kan die ander dat makkelijk pareren en daaromheen draaien. Als je heel duidelijk zegt dit en dat, dan kan ze eigenlijk niet anders dan kiezen tussen ja of nee. Als ze dan iets ertussenin iets vaags zegt, dan weet je ook genoeg.

Want de keuze was simpel. Ja of nee. Aangezien vrouwen (in mijn ervaringen) nooit 'nee' tegen je zeggen, zullen ze eromheen draaien. En als dat het geval is, dan weet je dat het een nee is, tenzij zij zelf iets voorstelt.
Inderdaad. Ooit een meid gehad die na het eerste contact gelijk wou daten (en vervolgens knuffel gaf en zei dat het goed zit en de dag daarna alles afkapte).

Maar ook van die meiden die aangeven dat ze niks te doen hebben (informeren naar beschikbaarheid) en als je hen dan op date vraagt is het "ik laat je het weten" of "ik kan niet want moet naar sportschool of naar daar met vriendinnen". En vervolgens hoor je er niks meer van en gaan ze moeilijk doen dat je ze niet op date vraagt.
pi_188320662
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:53 schreef stokj het volgende:

[..]

Inderdaad. Ooit een meid gehad die na het eerste contact gelijk wou daten (en vervolgens knuffel gaf en zei dat het goed zit en de dag daarna alles afkapte).

Maar ook van die meiden die aangeven dat ze niks te doen hebben (informeren naar beschikbaarheid) en als je hen dan op date vraagt is het "ik laat je het weten" of "ik kan niet want moet naar sportschool of naar daar met vriendinnen". En vervolgens hoor je er niks meer van en gaan ze moeilijk doen dat je ze niet op date vraagt.
Dat 'ik laat je wel weten' is inderdaad ook zo een :')

En dan verwachten dat je als man nog moeite voor der doet... :{w Ik heb allang de benen genomen dan.
pi_188320844
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:35 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ik heb altijd dates gehad die zeggen 'niet te kunnen', 'of niet weten of ik wel kan'. Of in dezelfde strekking. Maar that's it. Verder niet iets zelf voorstellen. Dus 'laat maar weten' heb ik dus nog nooit gehoord van een vrouw. Het is altijd een zin van 'twijfel' zeg maar. "weet niet zeker', 'denk het wel', 'misschien wel', etc. En dat is het dan. En dan moet ik Sherlock inhuren om uit te vogelen wat ze wil.

Hoe ik altijd tegen dates doe is zo duidelijk mogelijk. Zoals ik al eerder zei: in een zin zeggen waar we gaan daten, wat we gaan doen, wanneer we dat gaan doen. Wat ik ook wel eens zeg is hoe haar agenda eruit ziet de komende periode en of ze zin heeft om wat leuks te doen deze week of volgende week of wanneer dan ook.

Ik probeer niet te veel woorden te besteden aan het vragen voor een date. Zo direct mogelijk. Lukt niet altijd, maar ik probeer onnodige woorden weg te laten. Want hoe duidelijker je aangeeft op date te willen, hoe minder ruimte de ander heeft om eromheen te draaien. Want als je iets vaags zegt, dan kan die ander dat makkelijk pareren en daaromheen draaien. Als je heel duidelijk zegt dit en dat, dan kan ze eigenlijk niet anders dan kiezen tussen ja of nee. Als ze dan iets ertussenin iets vaags zegt, dan weet je ook genoeg.

Want de keuze was simpel. Ja of nee. Aangezien vrouwen (in mijn ervaringen) nooit 'nee' tegen je zeggen, zullen ze eromheen draaien. En als dat het geval is, dan weet je dat het een nee is, tenzij zij zelf iets voorstelt.
Ja dit is wel slim :) En als iemand er omheen draait heb je wel vermoedens maar heb je nog geen duidelijkheid.
pi_188320959
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dit is wel slim :) En als iemand er omheen draait heb je wel vermoedens maar heb je nog geen duidelijkheid.
Om precies die reden hanteer ik de 'three strikes and you're out' regel :)
pi_188321108
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:09 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Om precies die reden hanteer ik de 'three strikes and you're out' regel :)
Maar je gaat niet 3 keer een dag voorstellen toch als de ander geen tegenvoorstel doet?
pi_188321122
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dit is wel slim :) En als iemand er omheen draait heb je wel vermoedens maar heb je nog geen duidelijkheid.
Er om heen draaien is toch ook duidelijkheid?

Fuck yes, or no. Onthoud dat. Eis van anderen dat ze op z' n minst een beetje enthousiast voor over je zijn voordat je afspreekt.
pi_188321168
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:17 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Er om heen draaien is toch ook duidelijkheid?

Fuck yes, or no. Onthoud dat. Eis van anderen dat ze op z' n minst een beetje enthousiast voor over je zijn voordat je afspreekt.
Ja maar niet iedereen heeft dat fuck yeah. Hebben ook meerdere users hier aangegeven. Al is het zeker belangrijk dat iemand enthousiasme of zin heeft natuurlijk maar zie dat fuck yeah toch wel een stuk verder
pi_188321218
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar niet iedereen heeft dat fuck yeah. Hebben ook meerdere users hier aangegeven. Al is het zeker belangrijk dat iemand enthousiasme of zin heeft natuurlijk maar zie dat fuck yeah toch wel een stuk verder
Dan heb je dat artikel niet gelezen, en de rest ook niet.

Wat hij zegt, is dat je ook bijvoorbeeld een Fuck yes kan hebben om met elkaar af te spreken. Natuurlijk weet je dan nog niet zeker of iemand het helemaal voor je is. Maar je bent wel beide enthousiast om een keer iets te drinken.

De kern is dat je twijfelaars, er omheen draaiers, en ik-heb-het-druk figuren eruit filtert. Want dat is allemaal vaak een gevolg van een beetje lauwe interesse.
pi_188321239
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar je gaat niet 3 keer een dag voorstellen toch als de ander geen tegenvoorstel doet?
Nee, met 'three strikes you're out' bedoel ik dat ik drie keer moeite doe om een date te regelen. Dus als ik een date voorstel en ze omheen draait met 'ik denk niet dat ik kan'. Dan stel ik een tweede keer iets voor. Als ze dan weer iets zegt zovan 'ik moet dan even kijken'. Dan stel ik nog één keer iets voor. Als ze dan iets zegt zovan: 'ik weet niet zeker of ik kan'. Dan is het voor mij klaar en duidelijk dat het een 'nee' is. Blok en verwijder.

Maar als ze in die drie pogingen een tegenvoorstel doet, bijvoorbeeld: 'ik denk niet dat ik kan, maar ik kan wel de week erop'. In zo'n geval stel ik iets voor die week. Als ze dan iets zegt zovan: 'die dag kan ik niet, maar wel die vrijdag', dan bevestig ik de date op vrijdag. In deze situatie stelt ze zelf iets voor, een tegenvoorstel. In zo'n geval neem ik initiatief totdat we iets hebben gepland. Maar ook in deze situatie kan ze een tegenvoorstel voorstellen, maar daarna dan weer draaien en draaien. En dan geef ik het ook een paar kansen.

Bottom line: welke situatie dan ook, het is een keer klaar als je een paar keer initiatief hebt getoond maar dat niet wordt beantwoord. In mijn geval is dat in beginsel 'three strikes', tenzij er een tegenvoorstel komt.
pi_188321242
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:21 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Dan heb je dat artikel niet gelezen, en de rest ook niet.

Wat hij zegt, is dat je ook bijvoorbeeld een Fuck yes kan hebben om met elkaar af te spreken. Natuurlijk weet je dan nog niet zeker of iemand het helemaal voor je is. Maar je bent wel beide enthousiast om een keer iets te drinken.

De kern is dat je twijfelaars, er omheen draaiers, en ik-heb-het-druk figuren eruit filtert. Want dat is allemaal vaak een gevolg van een beetje lauwe interesse.
Heb het wel gelezen. Je kan ook twijfelen en toch iemand willen zien. Het een sluit het ander niet altijd en zo.
pi_188321263
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb het wel gelezen. Je kan ook twijfelen en toch iemand willen zien. Het een sluit het ander niet altijd en zo.
Dat kan, en dat zegt hij ook. Maar is het vanuit hem nu een 'Fuck yes' om jou te zien? Volgens mij niet, ofwel?
pi_188321282
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:17 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Er om heen draaien is toch ook duidelijkheid?

Fuck yes, or no. Onthoud dat. Eis van anderen dat ze op z' n minst een beetje enthousiast voor over je zijn voordat je afspreekt.
Dit is wat ik ook steeds probeer te zeggen.
pi_188321286
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:23 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Dat kan, en dat zegt hij ook. Maar is het vanuit hem nu een 'Fuck yes' om jou te zien? Volgens mij niet, ofwel?
Dat moeten we hem vragen :P
pi_188321317
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:22 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Nee, met 'three strikes you're out' bedoel ik dat ik drie keer moeite doe om een date te regelen. Dus als ik een date voorstel en ze omheen draait met 'ik denk niet dat ik kan'. Dan stel ik een tweede keer iets voor. Als ze dan weer iets zegt zovan 'ik moet dan even kijken'. Dan stel ik nog één keer iets voor. Als ze dan iets zegt zovan: 'ik weet niet zeker of ik kan'. Dan is het voor mij klaar en duidelijk dat het een 'nee' is. Blok en verwijder.

Maar als ze in die drie pogingen een tegenvoorstel doet, bijvoorbeeld: 'ik denk niet dat ik kan, maar ik kan wel de week erop'. In zo'n geval stel ik iets voor die week. Als ze dan iets zegt zovan: 'die dag kan ik niet, maar wel die vrijdag', dan bevestig ik de date op vrijdag. In deze situatie stelt ze zelf iets voor, een tegenvoorstel. In zo'n geval neem ik initiatief totdat we iets hebben gepland. Maar ook in deze situatie kan ze een tegenvoorstel voorstellen, maar daarna dan weer draaien en draaien. En dan geef ik het ook een paar kansen.

Bottom line: welke situatie dan ook, het is een keer klaar als je een paar keer initiatief hebt getoond maar dat niet wordt beantwoord. In mijn geval is dat in beginsel 'three strikes', tenzij er een tegenvoorstel komt.
Waarom elke keer een nieuwe dag voorstellen, als je ook gewoon kan vragen: 'Hey, wanneer heb je tijd komende week?'
pi_188321321
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat moeten we hem vragen :P
Actions speak louder than words.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:27:14 #276
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_188321331
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:17 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Er om heen draaien is toch ook duidelijkheid?

Fuck yes, or no. Onthoud dat. Eis van anderen dat ze op z' n minst een beetje enthousiast voor over je zijn voordat je afspreekt.
Vrouwen kennende moet je een no krijgen. Al is het maar omdat vrouwen het tegenovergestelde zeggen van wat ze willen en/of bedoelen.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_188321334
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:26 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Actions speak louder than words.
Nou zijn actions waren juist dat die de date leuk vond. En de dagen er na was er ook veel contact. Dus had niet verwacht dat die zou twijfelen. Want waarom blijf je dan zoveel appen?
pi_188321369
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou zijn actions waren juist dat die de date leuk vond. En de dagen er na was er ook veel contact. Dus had niet verwacht dat die zou twijfelen. Want waarom blijf je dan zoveel appen?
Nee, zijn WORDS waren dat hij de date leuk vond. Zijn ACTIONS zijn dat er nu nog geen date gepland staat.
pi_188321371
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:28 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Nee, zijn WORDS waren dat hij de date leuk vond. Zijn ACTIONS zijn dat er nu nog geen date gepland staat.
Waarvan je net duidelijk hebt gemaakt dat dat mijn schuld is:P
pi_188321372
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:26 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Waarom elke keer een nieuwe dag voorstellen, als je ook gewoon kan vragen: 'Hey, wanneer heb je tijd komende week?'
Omdat ik haar het voordeel van de twijfel geef als ze die week bijvoorbeeld niet kan. Want ik geloof best dat ze het druk heeft en niet kan. Daarom wil ik niet haar meteen afkappen als ze zegt dat ze niet kan. Daarom geef ik haar zeg maar 3 kansen. Maar dat zijn voor mij wel fatale kansen.

Zegt ze: 'ik twijfel', 'ik weet niet of ik nog wil daten', dat is weer iets anders. In zo'n geval kap ik het wel meteen af.
pi_188321400
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarvan je net duidelijk hebt gemaakt dat dat mijn schuld is:P
Het is niemands schuld. Jij had duidelijker moeten zijn, ja dat klopt.

Maar anderzijds zegt het ook genoeg dat het van jou moet komen. Als hij je leuk vond, had ie zn best gedaan. Het werkt twee kanten op.
pi_188321414
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:30 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Het is niemands schuld. Jij had duidelijker moeten zijn, ja dat klopt.

Maar anderzijds zegt het ook genoeg dat het van jou moet komen. Als hij je leuk vond, had ie zn best gedaan. Het werkt twee kanten op.
Waarom nu zo soft. net was het nog dat ik niet duidelijk was waarmee hij niets kon en dat de bal bj mij ligt?
pi_188321424
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:29 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Omdat ik haar het voordeel van de twijfel geef als ze die week bijvoorbeeld niet kan. Want ik geloof best dat ze het druk heeft en niet kan. Daarom wil ik niet haar meteen afkappen als ze zegt dat ze niet kan. Daarom geef ik haar zeg maar 3 kansen. Maar dat zijn voor mij wel fatale kansen.

Zegt ze: 'ik twijfel', 'ik weet niet of ik nog wil daten', dat is weer iets anders. In zo'n geval kap ik het wel af.
Ik bedoel meer, waarom stel je zelf een dag voor, in plaats van dat je naar haar beschikbaarheid vraagt en dan een dag uitkiest waarop jij ook kan?

Dan moet ze wel kleur bekennen en zelf met een dag komen.
pi_188321480
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:31 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarom nu zo soft. net was het nog dat ik niet duidelijk was waarmee hij niets kon en dat de bal bj mij ligt?
Dat hij niet zo enthousiast was, was me al duidelijk. Maar jij wilde desondanks een date. Nou, dan moet je daar ook voor gaan (als je daar voor kiest) en dat deed je niet. Dan gaat het helemaal nergens heen.

Daarbij dus buiten beschouwing gelaten dat het sowieso niet echt een goed idee was. Maargoed, nu je toch bezig was...
pi_188321482
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:31 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ik bedoel meer, waarom stel je zelf een dag voor, in plaats van dat je naar haar beschikbaarheid vraagt en dan een dag uitkiest waarop jij ook kan?

Dan moet ze wel kleur bekennen en zelf met een dag komen.
Dat doe ik soms ook, lees maar even terug. Ik vraag wel eens wanneer ze die week of periode kan. Ik stel eigenlijk zelden een specifieke dag voor. Want dat is makkelijk pareren voor haar. Ik stel vaak een periode, of die week voor. Als ze dan zegt ik kan die vrijdag of donderdag, dan kijk ik ook of ik kan. Zo gaat het meestal. Met wanneer in mijn vorige post bedoel ik om zo duidelijk mogelijk een datum te regelen.

Maar heb ook wel gehad dat ze zei dat ze die periode of week niet kon. En dan geef ik haar wel een paar kansen.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:35:21 #286
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_188321517
Ik heb nooit energie om te daten. Ik wil altijd gelijk aan huis, wipje maken en prima voor beiden.
Beati pauperes spiritu
pi_188321709
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:33 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Dat hij niet zo enthousiast was, was me al duidelijk. Maar jij wilde desondanks een date. Nou, dan moet je daar ook voor gaan (als je daar voor kiest) en dat deed je niet. Dan gaat het helemaal nergens heen.

Daarbij dus buiten beschouwing gelaten dat het sowieso niet echt een goed idee was. Maargoed, nu je toch bezig was...
Hij stelde zelf die zondag voor. Het komt niet alleen van mij.
pi_188322872
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:57 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat 'ik laat je wel weten' is inderdaad ook zo een :')

En dan verwachten dat je als man nog moeite voor der doet... :{w Ik heb allang de benen genomen dan.
Inderdaad, je kan op dat moment zelf inschatten of moeite doen nog kan (wat in sommige gevallen ook kan). Maar als het gesprek al vermoeiend verloopt dan houdt het op (helaas).
pi_188322889
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 22:42 schreef stokj het volgende:

[..]

Inderdaad, je kan op dat moment zelf inschatten of moeite doen nog kan (wat in sommige gevallen ook kan). Maar als het gesprek al vermoeiend verloopt dan houdt het op (helaas).
Yep.

Zeker als je na 2 of 3 pogingen geen tegenvoorstel krijgt. Dan is het snel klaar idd.
pi_188322912
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:22 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Nee, met 'three strikes you're out' bedoel ik dat ik drie keer moeite doe om een date te regelen. Dus als ik een date voorstel en ze omheen draait met 'ik denk niet dat ik kan'. Dan stel ik een tweede keer iets voor. Als ze dan weer iets zegt zovan 'ik moet dan even kijken'. Dan stel ik nog één keer iets voor. Als ze dan iets zegt zovan: 'ik weet niet zeker of ik kan'. Dan is het voor mij klaar en duidelijk dat het een 'nee' is. Blok en verwijder.

Maar als ze in die drie pogingen een tegenvoorstel doet, bijvoorbeeld: 'ik denk niet dat ik kan, maar ik kan wel de week erop'. In zo'n geval stel ik iets voor die week. Als ze dan iets zegt zovan: 'die dag kan ik niet, maar wel die vrijdag', dan bevestig ik de date op vrijdag. In deze situatie stelt ze zelf iets voor, een tegenvoorstel. In zo'n geval neem ik initiatief totdat we iets hebben gepland. Maar ook in deze situatie kan ze een tegenvoorstel voorstellen, maar daarna dan weer draaien en draaien. En dan geef ik het ook een paar kansen.

Bottom line: welke situatie dan ook, het is een keer klaar als je een paar keer initiatief hebt getoond maar dat niet wordt beantwoord. In mijn geval is dat in beginsel 'three strikes', tenzij er een tegenvoorstel komt.
Jij bent nog genereus met je drie kansen. Als ik na twee keer een afwijkend antwoord krijg (zonder tegenvoorstel) houdt het voor mij op.
pi_188322931
Meestal als de intentie er is om af te spreken reageert iemand wel met ik kan niet maar kan wel die en die dag.
pi_188322949
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:35 schreef Academicus het volgende:
Ik heb nooit energie om te daten. Ik wil altijd gelijk aan huis, wipje maken en prima voor beiden.
Meiden van de studentensoos?
pi_188322952
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 22:45 schreef stokj het volgende:

[..]

Jij bent nog genereus met je drie kansen. Als ik na twee keer een afwijkend antwoord krijg (zonder tegenvoorstel) houdt het voor mij op.
hahaha :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 22:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Meestal als de intentie er is om af te spreken reageert iemand wel met ik kan niet maar kan wel die en die dag.
Dat bedoel ik met tegenvoorstel idd. Als dat er na 3 pogingen niet is, dan haak ik af.
pi_188322986
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 22:47 schreef black-soldier het volgende:

[..]

hahaha :P
[..]

Dat bedoel ik met tegenvoorstel idd. Als dat er na 3 pogingen niet is, dan haak ik af.
Maar ik zou dat ook niet 3 keer vragen zonder tegenvoorstel hoor?
pi_188323061
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 22:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar ik zou dat ook niet 3 keer vragen zonder tegenvoorstel hoor?
Ja dat kan ook. Is meer wat je wil. Ik heb het altijd met drie pogingen tot initiatief gedaan. Is tot nu toe wel altijd prima gegaan.

Maar in jouw situatie met deze kerel over 'zondag', zou ik als hij nu met een vage reden komt waarom hij niet kan, ik het daarna 1 keer vragen wanneer hij wel kan. Komt hij met een lulkoekreden, dan kan je het afkappen. Maar ik probeer het dan nog wel als laatste keer (dus drie keer).
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:22:42 #296
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_188323550
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 22:47 schreef stokj het volgende:

[..]

Meiden van de studentensoos?
Ja haha, wat een tijden waren dat zeg
Beati pauperes spiritu
pi_188323681
20 posts omdat Yasmin een date niet rond krijgt :')

Ik zat trouwens net mijn berichten geschiedenis met mijn date te bekijken. Ik ga tegen alle hier opgestelde wetten in, geregeld 5 dagen achter elkaar een berichtje naar elkaar. Was na een irl ontmoeting. Maar het berichten gebeurt wel steeds vaker naarmate we elkaar vaker in het echt (date) hadden gezien.

Maar als je oprecht iemand leuk vindt (als in potentiële partner) en het klikt echt, is dagelijks berichten sturen helemaal niet erg. En je hebt toch geen tijd om uren achtereen te communiceren. Studie/werk/hobbies etc vragen ook tijd.
Als het wederzijds klikt is het alleen maar leuk en de ander kan heel goed aan geven geen tijd te hebben of reageert simpelweg niet als ze niet het bericht meteen leest.

Klikt het niet meteen, of vond je haar alleen leuk toen ze dronken was maar je wil toch nog van bil, ja dan moet je de spelletjes van DaggerOne en Black-Soldier uit de kast halen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_188323728
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 23:30 schreef Godshand het volgende:
20 posts omdat Yasmin een date niet rond krijgt :')

Ik zat trouwens net mijn berichten geschiedenis met mijn date te bekijken. Ik ga tegen alle hier opgestelde wetten in, geregeld 5 dagen achter elkaar een berichtje naar elkaar. Was na een irl ontmoeting. Maar het berichten gebeurt wel steeds vaker naarmate we elkaar vaker in het echt (date) hadden gezien.

Maar als je oprecht iemand leuk vindt (als in potentiële partner) en het klikt echt, is dagelijks berichten sturen helemaal niet erg. En je hebt toch geen tijd om uren achtereen te communiceren. Studie/werk/hobbies etc vragen ook tijd.
Als het wederzijds klikt is het alleen maar leuk en de ander kan heel goed aan geven geen tijd te hebben of reageert simpelweg niet als ze niet het bericht meteen leest.

Klikt het niet meteen, of vond je haar alleen leuk toen ze dronken was maar je wil toch nog van bil, ja dan moet je de spelletjes van DaggerOne en Black-Soldier uit de kast halen.
Wat is dat toch dat er altijd mensen zijn die de behoefte hebben om andere op hun plek te willen zetten?
pi_188323837
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 23:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat is dat toch dat er altijd mensen zijn die de behoefte hebben om andere op hun plek te willen zetten?
Ik zet niemand op hun plek. Het is grappig en verbazing wekkend tegelijkertijd...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_188323873
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 23:39 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik zet niemand op hun plek. Het is grappig en verbazing wekkend tegelijkertijd...
Je toon is wel wat denigrerend. Maar goed ieder zijn ding.
pi_188323896
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 23:30 schreef Godshand het volgende:
20 posts omdat Yasmin een date niet rond krijgt :')

Ik zat trouwens net mijn berichten geschiedenis met mijn date te bekijken. Ik ga tegen alle hier opgestelde wetten in, geregeld 5 dagen achter elkaar een berichtje naar elkaar. Was na een irl ontmoeting. Maar het berichten gebeurt wel steeds vaker naarmate we elkaar vaker in het echt (date) hadden gezien.

Maar als je oprecht iemand leuk vindt (als in potentiële partner) en het klikt echt, is dagelijks berichten sturen helemaal niet erg. En je hebt toch geen tijd om uren achtereen te communiceren. Studie/werk/hobbies etc vragen ook tijd.
Als het wederzijds klikt is het alleen maar leuk en de ander kan heel goed aan geven geen tijd te hebben of reageert simpelweg niet als ze niet het bericht meteen leest.

Klikt het niet meteen, of vond je haar alleen leuk toen ze dronken was maar je wil toch nog van bil, ja dan moet je de spelletjes van DaggerOne en Black-Soldier uit de kast halen.
Je hebt het zelf over bepaalde wetten en je beticht anderen van spelletjes. :') (!)

Wat ik post is het directe tegenovergestelde van spelletjes spelen. Maar dat begrijpen is helaas niet voor iedereen weggelegd.

Maargoed, zozo. 5 dagen achter elkaar een berichtje. Jij zit vast tijdelijk goed in je vel van al die validatie die je van haar krijgt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')