abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188296515
pi_188296524
quote:
eY2+sA77AEAQBAEAQBAEA0PanshhOIimMVTL93myEMyEZrZhdSLg2HwgGv4d9mfCqPs4Gm3nUzVf/wBCRAJXSpqqhVAVQAAoFgANgANhAK4AgCAYnFuG0sTRehWXNTqLlZbkXHqNRAOa8X+xnh4UstTED+HNSYD3vSLfnAOccc7B4aiTlesfUp9EEAhuJwCJUyC5Fxqd/wAoB0+n9muEHCa+Nz1jVSi7KMyBAVFwbKgJ25mAcdLnqYB3n/DnwtFp1sQC2dxkIuMtlY2IFr398A7RAEAQBAP/2Q==
Dat was het beste stuk.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_188296528
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:54 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dat was het beste stuk.
_O-
/je was te snel voor oma ja :B
  maandag 5 augustus 2019 @ 12:56:52 #4
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188296545
O+ @ TT
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 5 augustus 2019 @ 13:00:47 #5
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188296608
Is dat met zo'n contrast vloeistof ofzo Jager?
pi_188296646
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:00 schreef Barreltje het volgende:
Is dat met zo'n contrast vloeistof ofzo Jager?
Een scintigrafie heet het. 1 foto nadat de spuit erin ging, terwijl de vloeistof in het bloed zit. En 1 spuit na 3 uur, als de vloeistof in m'n botten zit. Zo begreep ik het iig. En omdat ik nog nucleair ben mag ik de hele dag m'n kinderen niet aanraken, en de jongste geen borstvoeding geven.....
pi_188296681
Ha Krea, dat schiet op, meteen 23 stuks schoonfamilie in één keer :+

Jagartrut, bah reuma, hoop dat alles meevalt :*

Zomergasten: nog nooit naar gekeken. Ben ik kennelijk ook te jong voor :P maar ik kijk sowieso praktisch geen tv. Van het weekend hebben we film gekeken. Een nogal absurde film over een muzikant met een papier-maché hoofd. (Frank, 2014). Aanrader. :Y

Candaasje, wat leuk van het feestje en van je konijn O+ M'n tante heeft een konijn en dat is ook zo'n leuk beestje. Een heel eigen persoonlijkheid, nergens bang voor en altijd aan het ontdekken en rondhuppelen O+

Ik was vanochtend even in de stad om een shirt te ruilen -- een van de mouwen leek wel een maat kleiner dan de andere. Ik heb me een tijdje afgevraagd of ik nou één dikke biceps had, maar het lag echt niet aan mij :') Nu heb ik zķ'n fijn spijkerjack gevonden O+ *O* heel mooie kleur, en lekker zacht, en precies de goede maat, en geen rare gaten of stiksels of zo ^O^ Jammer dat het warm is, want anders zou ik hem nu meteen de hele tijd dragen :P
  maandag 5 augustus 2019 @ 13:09:08 #8
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188296717
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Een scintigrafie heet het. 1 foto nadat de spuit erin ging, terwijl de vloeistof in het bloed zit. En 1 spuit na 3 uur, als de vloeistof in m'n botten zit. Zo begreep ik het iig. En omdat ik nog nucleair ben mag ik de hele dag m'n kinderen niet aanraken, en de jongste geen borstvoeding geven.....
Tnx voor de uitleg!

Vooral dat je je kinderen niet aan mag raken lijkt me erg lastig.. en mooi om van de nood een deugd te maken
pi_188297219
Binnenvalpost!

Hola! Wij zijn vanmorgen in t Ooooosten aangekomen, weekje tussen Enschede en Haaksbergen in een soort chalet. Even ertussenuit.

As we speak een ijsje aan t eten in Haaksbergen.

Iemand nog tips in de omgeving?
Kwak
pi_188297377
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:50 schreef kwakz0r het volgende:
Binnenvalpost!

Hola! Wij zijn vanmorgen in t Ooooosten aangekomen, weekje tussen Enschede en Haaksbergen in een soort chalet. Even ertussenuit.

As we speak een ijsje aan t eten in Haaksbergen.

Rondje wandelen bij de watermolen in Haaksbergen, of in het buurseveen. Flamingo's kijken net over de grens... De Wilder is een leuk zwembad, ook in Haaksbergen.
pi_188297856
Groeten vanuit het sjukhus. E. is vanmorgen van d'r paard gelanceerd. 1 gebroken rib, allerlei kneuzingen, hersenschudding en onverklaarbaar vocht in de buik. Dat laatste wordt nog onderzocht. Moet iig 1 nacht blijven ter observatie..

* FranticDJ gaat de vakantie maar annuleren :')
pi_188297956
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 14:34 schreef FranticDJ het volgende:
Groeten vanuit het sjukhus. E. is vanmorgen van d'r paard gelanceerd. 1 gebroken rib, allerlei kneuzingen, hersenschudding en onverklaarbaar vocht in de buik. Dat laatste wordt nog onderzocht. Moet iig 1 nacht blijven ter observatie..

Aww bah ;( sterkte allebei!
  maandag 5 augustus 2019 @ 15:07:40 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188298346
quote:

Jakkes.
In Zweden of in NL?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_188298592
Krea, 23 man sch. familie/vrienden tegelijk _O_ Dan heb je het maar gehad *) Relaxte mensen?

quote:

Schrikken! Waar zouden jullie heen op vakantie? Beterschap voor je vriendin en verwen haar maar fijn :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188298764
Krea 23? :B

En de E. van Frant :o holy shit.. balen! Schrok het peerd ergens van of zo :?
Beterschap maar.

We hebben nu 2 E.'s. in de SC *)

Ennnn weer een cake van de molen in de oven.. vorige week al een cake voor werk gebakken en tja... er waren veel mensen niet dus morgen nog maar eentje meenemen (belofte enzo...)
pi_188298826
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 14:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Aww bah ;( sterkte allebei!
Tnx

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:07 schreef golfer het volgende:

[..]

Jakkes.
In Zweden of in NL?
Waren om 9.30 in Zweden, om 12u in 't ziekenhuis :')

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]

Schrikken! Waar zouden jullie heen op vakantie? Beterschap voor je vriendin en verwen haar maar fijn :*
Tnx, zouden naar Thailand gaan eind vd week.

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:34 schreef Bluezz het volgende:
En de E. van Frant :o holy shit.. balen! Schrok het peerd ergens van of zo :?
Beterschap maar.
Tnx, ja ze was aan het galopperen in aanloop naar zo'n springding en ineens steigerde ze. Is nou ook niet dat dat ze het paard niet kent. Ze heeft haar in totaal dik 10 jaar al, waarbij ze 2 jaar niet bij haar is geweest vanwege een of andere malafide actie van de manege.

Heb ook geen flauw idee hoe dat werkt verder hoor, nog nooit op een paard gezeten.
pi_188298957
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:36 schreef FranticDJ het volgende:

Tnx, zouden naar Thailand gaan eind vd week.

Ouch, dat klinkt heel erg gaaf. En ze zal vast wel mee kunnen, maar zal pijnlijk zijn.

en het wordt tijd dat je dan eens op een paard gaat zitten :P al is dit bad press voor dat paard natuurlijk
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 5 augustus 2019 @ 15:50:07 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_188299108
Dat is zuur Frantic! Beterschap voor E!

Jeager, hoop dat het geen reuma is, sterkte

Krea, jij lijkt mij helemaal geen type die zich anders voordoet dan dat hij is... Take it or leave it. Maar het was wel gezellig toch?

Ik wil ditte https://www.charmehotels.eu/nl/hoog-soeren/Wildavond
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_188299149
Oh bah Frantic..

En duimen voor Jagar..
pi_188299203
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 14:00 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Rondje wandelen bij de watermolen in Haaksbergen, of in het buurseveen. Flamingo's kijken net over de grens... De Wilder is een leuk zwembad, ook in Haaksbergen.
Thanks voor de tips!
Kwak
pi_188299224
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:55 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Thanks voor de tips!
De Lutte is erg mooi om te wandelen (langs de Dinkel), kan ook in gezwommen worden. En iets over de grens zijn leuke dierentuinen (Rheine, Nordhorn).
pi_188299663
Hallo allemaal!
Wat een ellendig Frantic. Hopelijk valt het uiteindelijk mee, niet met vakantie is vervelend maar overheen te komen

@Jagärtrut, duimen vol aan het werk dat het geen reuma is.

Was het wel een gezellige schoonfamilie?

Gisteravond heerlijk gegeten met mensen hier uit de flat. Bedankje voor oa altijd op hun katten passen en voor alle hulp toen hij zo ziek was. Voor mij vrij normaal maar zijn vonden een etentje op z'n plaats (en dan zeg ik geen nee). En vanochtend naar naailes. Heel veel geleerd, maar niets van wat op mijn lijstje stond. Maar als het goed is heb ik aan het eind van de week een heerlijk (warm) vest. Morgen ga ik daarmee in de les mee door en de rest kan ik thuis wel. En dan de rest van de week wel leren wat ik wil leren.
We have far more in common than that which devides us..
pi_188300091
Zo, bijgelezen!

@FranticDJ sterkte met E. Hopen dat jullie gewoon op vakantie kunnen!

@Myraela wat naar dat poes echt overleden is. En wat schrikken van je moeder.:*

@uniekhoorn ik vind je prachtig O+

@Vanyel gewoon even een :* omdat...

@Jagärtrut ik hoop dat je geen reuma hebt ;( maar goed, je zal ook klachten hebben en dan is een oorzaak vinden ook we weer fijn misschien?

@minilot ik vind het zo leuk dat er een tweede spruit komt! Hier qua karakter ook een mix van beide ouders... niet per se de goede kanten. Heb het emotionele en opvliegende van mijn moeder, de neiging tot chagerijn en opkroppen van mijn vader (leidt tot gezellige uitbarstingen), de interesse in taal en de muzikaliteit van pa (en het heel goed de uitspraak van talen kunnen oppikken) en het doorzettingsvermogen en de creativiteit van mijn moeder. Als ik met Melba bij haar ben reageren we vaak tegelijk precies hetzelfde op hem, echt stereo. Afschuwelijk wel, maar ook wonderlijk.

Over luisterboeken: ik luisterde alle 8 delen van nicci french/friede klein serie in het Engels, en ben nu bezig met de Harry Hole serie van Jo Nesbø ook in het Engels. Ik vind de NL vertalingen vaak beter vanuit hey scandinavisch maar de Nederlandse voorlezer is een corpsbal/kakker en die trek ik echt niet!
Zal de Millennium serie eens luisteren, las ooit 2,5 deel wel...

Voor de Dld inkopers: nog tips net over de grens qua winkels enzo?
Kwak
  maandag 5 augustus 2019 @ 16:48:30 #24
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188300180
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:42 schreef kwakz0r het volgende:

We waren positief verrast over het mooie vlees, en de nette prijs die je er daar voor betaalt.
Marktkauf / Edeka.

Ik ben verder niet zo'n "shopper" dus de MEP doen we een keer als er meer shopperts meegaan.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator maandag 5 augustus 2019 @ 17:13:30 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188300526
Marktkauf of Edeka is idd m'n favoriete winkel :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 5 augustus 2019 @ 17:40:25 #26
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188300893
Mooi land, Amerika.

Massa moorden in schietpartijen, paar op een rij. Wat gebeurt er: de beurswaarde van wapenfabrikanten vliegt omhoog...
pi_188300908
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:40 schreef fietsie het volgende:
Mooi land, Amerika.

Massa moorden in schietpartijen, paar op een rij. Wat gebeurt er: de beurswaarde van wapenfabrikanten vliegt omhoog...
huh? dat voelt helemaal niet logisch
  maandag 5 augustus 2019 @ 17:42:44 #28
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188300923
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

huh? dat voelt helemaal niet logisch
Blijkbaar investeert een deel van de bevolking in "zelfverdedigingsmiddelen"?
pi_188300938
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:42 schreef fietsie het volgende:

Blijkbaar investeert een deel van de bevolking in "zelfverdedigingsmiddelen"?
Oh, kon daarom iemand in Texas, een staat waar voor mijn gevoel iedereen een wapen heeft, 46 mensen raken.
  maandag 5 augustus 2019 @ 17:44:47 #30
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188300952
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, kon daarom iemand in Texas, een staat waar voor mijn gevoel iedereen een wapen heeft, 46 mensen raken.
Ja dan is het toch logisch dat je je eigen 9mm wilt hebben? Om ehm, eh.
Ik denk dat het een cultureel dingetje is.
Of iets ehm. Cognitiefs?
  maandag 5 augustus 2019 @ 17:46:56 #31
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188300974
Best maf.

Je vestapt je. Hebt last van je enkel.
Overbelast m vervolgens "want er was een dagje weg gepland".
Je gaat de dag er na fietsen, en merkt dat dat echt helpt tegen de zwelling en dat ie soepeler voelt.
En spontaan gaat je fiets kapot.

Alsof het niet -mag-
pi_188301000
Kkkkarrrmaaa >:) :B
  maandag 5 augustus 2019 @ 17:50:42 #33
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188301020
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:49 schreef Bluezz het volgende:
Kkkkarrrmaaa >:) :B
Karmann Ghia ja
pi_188301076
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:46 schreef fietsie het volgende:
Best maf.

Je vestapt je. Hebt last van je enkel.
Overbelast m vervolgens "want er was een dagje weg gepland".
Je gaat de dag er na fietsen, en merkt dat dat echt helpt tegen de zwelling en dat ie soepeler voelt.
En spontaan gaat je fiets kapot.

Alsof het niet -mag-
Té hard getrapt.
Je kunt ook gaan zitten met de voet hoog en rustig/ zachtjes rondjes draaien met de voet links/rechtsom.
Met de tenen “ piano spelen”...kunnen mannen vaak minder goed. B-) Kom maar...
Dit alles voor flow, afvoer ontstekingsachtige stofjes en aanvoer genezend bloed.
# In a nutshell.

Poeh, nog meer huisgehouden vanmiddag.
Morgen dan maar sportschool. w/
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 augustus 2019 @ 17:57:02 #35
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_188301097
Kiest Ayla voor Jandolar of toch Ranec? :o
/bezig in Aardkinderen #3.

Sterkte met E. Frantic
* Duimt mee met Jagär

En Trump tja... Het heeft geen zin meer om een TV door het raam te gooien bij iedere opmerking die hij maakt. Ik hoop dat De Dems de eye on de prize houden... maar ja daar ben ik nog niet zo zeker van.

/Typische rommelmaandag op kantoor vandaag. Bijna is wel weer terug van vakantie.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 5 augustus 2019 @ 18:01:21 #36
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188301154
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:54 schreef AnneX het volgende:

[..]

Té hard getrapt.
Je kunt ook gaan zitten met de voet hoog en rustig/ zachtjes rondjes draaien met de voet links/rechtsom.
Met de tenen “ piano spelen”...kunnen mannen vaak minder goed. B-) Kom maar...
Dit alles voor flow, afvoer ontstekingsachtige stofjes en aanvoer genezend bloed.
# In a nutshell.
Daarom was ik dus lekker fietsen; zonnetje erbij enzo :)
Veters beetje los, voet niet stilhouden maar van positie wisselen enzo.
pi_188301197
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:01 schreef fietsie het volgende:

[..]

Daarom was ik dus lekker fietsen; zonnetje erbij enzo :)
Veters beetje los, voet niet stilhouden maar van positie wisselen enzo.
Goed bezig. Andere auto, andere fiets?
De tip was i.p.v. fietsen
Ow en wat ik mij afvroeg: met al die familie- en meettournée’s ...hoeveel km rij jij eigenlijk per jaar?
TS begint: 10.000 km.

Vanavond een hamburger:https://www.hellofresh.nl(...)08b2f7d28600107b1e3b
  maandag 5 augustus 2019 @ 18:06:07 #38
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188301208
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:05 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ow en wat ik mij afvroeg: met al die familie- en meettournée’s ...hoeveel km rij jij eigenlijk per jaar?

45-55.000
afgelopen jaren met opleiding erbij haalde ik de 70.
pi_188301309
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, en waar niemand die schutter kon/wilde uitschakelen. Zo raar, ik heb ook het idee dat ze daar naar de kerk/school/winkelcentrum gaan met wapens
pi_188301385
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:57 schreef borisz het volgende:
Kiest Ayla voor Jandolar of toch Ranec? :o
/bezig in Aardkinderen #3.

Sterkte met E. Frantic
* Duimt mee met Jagär

En Trump tja... Het heeft geen zin meer om een TV door het raam te gooien bij iedere opmerking die hij maakt. Ik hoop dat De Dems de eye on de prize houden... maar ja daar ben ik nog niet zo zeker van.

/Typische rommelmaandag op kantoor vandaag. Bijna is wel weer terug van vakantie.
Ik hou m'n mond (maar je hebt ook nog wat delen te gaan)

Pffff..vanochtend bij naailes dus een patroon voor een vest uitgeknipt. Moest allemaal wat groter en kleiner (dikke armen, minder cup, meer heupen). Zou het vanmiddag op de stof spelden en tekenen. Dat werd een uitdaging, 4x overnieuw gedaan want net een paar cm stof te kort ggggrrrr.
En warm in huis, en ik kreeg het met de minuut nog warmer.
pi_188301402
Ik heb overigens uit betrouwbare bron dat Praag mooi is, dat er cultureel gedaan wordt en bier geproefd :s) /eindedienstbericht
pi_188301412
En al tijden op de planning om met Duitse vriend bij Tao te gaan eten in Enske, is Tao net die ene dag die we hebben kunnen prikken, dicht :X
pi_188301867
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:05 schreef AnneX het volgende:

Oh, die doos krijg ik woensdag pas!
pi_188301884
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:19 schreef Sunnythesun het volgende:
En al tijden op de planning om met Duitse vriend bij Tao te gaan eten in Enske, is Tao net die ene dag die we hebben kunnen prikken, dicht :X
Zal je altijd net zien :')
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 augustus 2019 @ 18:56:45 #45
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_188301971
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nog tien uur Dieuwertje die deel #3 voorleest :P. Ik luister ernaar in de bus. Altijd wel fijn smiddags om 45 minuten je te laten voorlezen.
pi_188302004
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:56 schreef borisz het volgende:

[..]

Nog tien uur Dieuwertje die deel #3 voorleest :P. Ik luister ernaar in de bus. Altijd wel fijn smiddags om 45 minuten je te laten voorlezen.
En dan heb je nog 3 delen te gaan :P
pi_188302046
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Pffff..vanochtend bij naailes dus een patroon voor een vest uitgeknipt. Moest allemaal wat groter en kleiner (dikke armen, minder cup, meer heupen). Zou het vanmiddag op de stof spelden en tekenen. Dat werd een uitdaging, 4x overnieuw gedaan want net een paar cm stof te kort ggggrrrr.
En warm in huis, en ik kreeg het met de minuut nog warmer.
Vies plakweer is het vandaag.
Beetje aan het klussen in huis, had het gevoel dat ik wel kon blijven douchen.
pi_188302165
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:02 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Vies plakweer is het vandaag.
Beetje aan het klussen in huis, had het gevoel dat ik wel kon blijven douchen.
Ik heb een klein uurtje gesport, in de paar uur ervoor minstens anderhalve liter water op, en ik had alsnog zo'n dorst toen ik weer thuis was :')
Nu gedoucht en idd, het zweten houdt niet op ;(
pi_188302238
Gelukkig, dacht dat het aan mij lag. Zo heel koud is het eigenlijk niet en dacht dat ik opvliegers had. Maar gewrichten doen ook extra zeer, dus er zal wel veel vocht in de lucht zitten.
pi_188302407
Godnondeju, wat een gekut in die vakantiekeuken met net te weinig pannen...

Ik ga denk ik alleen mn wilde ovenplannen (thuis NOG STEEDS geen oven) wel uitvoeren, en verder gaan we maar wat meer uit eten.

Ik ga Tao eens even opzoeken 😋 (edit: lekker, maar niet met de kleine man erbij... jammor)

En ik voeg toe aan mijn luisterlijst:
Aardkinderen door Dieuwertje Blok voorgelezen
Millennium t/m deel 5 door Ron Brandsteder voorgelezen

(Ik zal NL luisterboeken nog eens een kans geven, hoewel het luisteren naar vertalingbuit het Engels (Aardkinderen) me eigenlijk tegen mn principes ingaat)
Kwak
pi_188302444
Een excuus om uiteten te gaan is alleen maar positief.
pi_188302492
Yes, maar budgettechnisch niet zo handig voor ons.

Dus ook maar wat meer eenpans of gewoon 1 ovenschaal verzinnen.
Kwak
pi_188302545
En Tao is pas 16 augustus open, dus word het em sowieso niet :P
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:47:49 #54
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188302773
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:33 schreef Sunnythesun het volgende:
En Tao is pas 16 augustus open, dus word het em sowieso niet :P
Dan maar in Leeuwarden?
pi_188302804
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:47 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dan maar in Leeuwarden?
Dat is niet echt in de buurt he :? vreemde suggestie..
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:51:31 #56
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188302835
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:49 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Dat is niet echt in de buurt he :? vreemde suggestie..
Daar zit een Tao die open is?
pi_188302867
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:51 schreef fietsie het volgende:

[..]

Daar zit een Tao die open is?
Ja maar Kwak vroeg om tips voor hier in de buurt.

En ik heb afgesproken met vrienden om naar Tao in Enschede te gaan. Ga er niet helemaal voor naar Leeuwarden waar toevallig ook een Tao zit, terwijl de Tao die ik bedoel hier zit toch?
Rare vogel ben je soms Fiets :P

Edit: die in Leeuwarden is nog een all you can eat ook.. die hebben ze in Enske ook nog wel meer.. Het ging niet om de naam he, maar om het specifieke restaurant :P
pi_188302980
Zo. Alleen op de bank :+

Zweeds nieuws kijken om mn taalskills te verbeteren :7
pi_188303042
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:42 schreef kwakz0r het volgende:

DM drogist is echt wel een aanrader.

En Kaufland voor goedkope boodschappen.
Spoilers!
  maandag 5 augustus 2019 @ 20:04:04 #60
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188303050
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:53 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ja maar Kwak vroeg om tips voor hier in de buurt.

En ik heb afgesproken met vrienden om naar Tao in Enschede te gaan. Ga er niet helemaal voor naar Leeuwarden waar toevallig ook een Tao zit, terwijl de Tao die ik bedoel hier zit toch?
Rare vogel ben je soms Fiets :P

Edit: die in Leeuwarden is nog een all you can eat ook.. die hebben ze in Enske ook nog wel meer.. Het ging niet om de naam he, maar om het specifieke restaurant :P
Ik had van de restauranthouder begrepen dat het een franchise formule is, met een wel / niet all you can optie.
  maandag 5 augustus 2019 @ 20:04:30 #61
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188303057
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

DM drogist is echt wel een aanrader.

En Kaufland voor goedkope boodschappen.
Shampoo scheelde 3,00 per flesje van 250ml.
pi_188303063
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:00 schreef FranticDJ het volgende:
Zo. Alleen op de bank :+

Zweeds nieuws kijken om mn taalskills te verbeteren :7
Is er al nieuws over het vocht in E's buik?
Spoilers!
pi_188303077
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:04 schreef fietsie het volgende:

[..]

Shampoo scheelde 3,00 per flesje van 250ml.
Die prijzen daar zijn echt absurd. Ik ga er bijna mijn haar van verven, zo goedkoop is de haarverf.
Spoilers!
pi_188303081
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:04 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik had van de restauranthouder begrepen dat het een franchise formule is, met een wel / niet all you can optie.
Volgens mij hebben die twee niets met elkaar te maken..
  maandag 5 augustus 2019 @ 20:06:41 #65
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188303084
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Die prijzen daar zijn echt absurd. Ik ga er bijna mijn haar van verven, zo goedkoop is de haarverf.
Het valt wel op dat die 2 artikelen direct bij de ingang staan.
pi_188303093
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Is er al nieuws over het vocht in E's buik?
Ze kunnen geen oorzaak vinden..
pi_188303229
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:06 schreef fietsie het volgende:

[..]

Het valt wel op dat die 2 artikelen direct bij de ingang staan.
Niet bij de mijne volgens mij. Ik moet altijd lachen om de Nederlandse dames die los gaan in de DM. Ik doe zelf ook mee uiteraard.

Kwak, de Engelse voorlezer van Aardkinderen is echt heel slecht. De hoofdpersoon heeft elk boek een nieuw accent. Soms Duits, soms Russisch. Als je het jezelf al aan wilt doen om die serie te lezen, is het misschien het beste om het in het Nederlands te doen.

Frantic, wat gek dat ze niets kunnen vinden.
Spoilers!
  maandag 5 augustus 2019 @ 20:18:29 #68
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188303296
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Niet bij de mijne volgens mij. Ik moet altijd lachen om de Nederlandse dames die los gaan in de DM. Ik doe zelf ook mee uiteraard.

Het deel van de parking waar wij stonden was 1 wit nummerbord. De rest geel.
pi_188303331
quote:

[..]

Kwak, de Engelse voorlezer van Aardkinderen is echt heel slecht. De hoofdpersoon heeft elk boek een nieuw accent. Soms Duits, soms Russisch. Als je het jezelf al aan wilt doen om die serie te lezen, is het misschien het beste om het in het Nederlands te doen.

Haha ik ben ooit afgehaakt bij alle seks in deel drie geloof ik... leest dieuwertje ook nog iets anders voor?
Kwak
pi_188303352
Ik wil vooral naar de DM om fenystil gel te kopen, dat verkopen ze in NL niet...
Kwak
pi_188303369
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:20 schreef kwakz0r het volgende:

Haha ik ben ooit afgehaakt bij alle seks in deel drie geloof ik... leest dieuwertje ook nog iets anders voor?
Ja.
Véél.
Kijk ff op storytel naar: voorlezers. (ook als je geen abo daar hebt kan dat)

https://www.storytel.com/nl/nl/narrators/460-Dieuwertje-Blok
  maandag 5 augustus 2019 @ 20:27:01 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188303473
quote:

Wat naar -O- Beterschap voor E.!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188303607
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:21 schreef kwakz0r het volgende:
Ik wil vooral naar de DM om fenystil gel te kopen, dat verkopen ze in NL niet...
Dat zou wel eens een apotheekproduct kunnen zijn. Bazenspul inderdaad.
Spoilers!
pi_188303725
quote:
Is dat iets anders dan dit??
pi_188304758
Goedenavond *O*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_188304860
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:10 schreef PdeHoog het volgende:
Goedenavond *O*
Hallo! Hoe gaat het op je werk?
Spoilers!
pi_188304934
quote:
De DM verkoopt nauwelijks tot geen geneesmiddelen (niet eens neusspray bijvoorbeeld), daarvoor moet je naar de apotheek.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:21:01 #79
63722 z80
I fink you freaky
pi_188304995
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

De DM verkoopt nauwelijks tot geen geneesmiddelen (niet eens neusspray bijvoorbeeld), daarvoor moet je naar de apotheek.
Nergens in Duitsland. Geneesmiddelen, zelfs antihistamine en pijnstillers zijn enkel in een apotheek te koop.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:23:17 #80
63722 z80
I fink you freaky
pi_188305045
quote:
En niet voor de rest van het assortiment?
Waarbij je het eigen merk deo wel moet laten staan. Dat is net plaksel. En voor vloeibare handzeep kun je beter en goedkoper even de aldi binnen lopen.
pi_188305142
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hallo! Hoe gaat het op je werk?
Ja. Tof. Maareh....het is nu ff teveel gelul en te weinig actie. Ik heb dringend behoefte aan techniek.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_188305827
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:26 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ja. Tof. Maareh....het is nu ff teveel gelul en te weinig actie. Ik heb dringend behoefte aan techniek.
Wacht maar, dat zal vast anders worden.
pi_188306407
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Gelukkig, dacht dat het aan mij lag. Zo heel koud is het eigenlijk niet en dacht dat ik opvliegers had. Maar gewrichten doen ook extra zeer, dus er zal wel veel vocht in de lucht zitten.
Ik heb 't ook meer dan anders.. vooral als ik mijn bed uitstrompel.
pi_188306459
Oef....weten jullie nog dat er vrijdag "wat" regen was gevallen hier in de buurt?

Dit is de tuin van een oud-collega (ik dacht al wat bekends te zien) https://www.gelderlander.(...)eroverlast~ab03323b/
pi_188306472
quote:

[..]

Kan blijkbaar spontaan ontstaan na 'letsel'..

Zelfde als wanneer je vochtophoping in een gewricht hebt bij overbelasting..
pi_188306565
Hahahaha! Wat een leuke TT! _O_
pi_188306650
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef....weten jullie nog dat er vrijdag "wat" regen was gevallen hier in de buurt?

Dit is de tuin van een oud-collega (ik dacht al wat bekends te zien) https://www.gelderlander.(...)eroverlast~ab03323b/
Wat een drama. :X
De laatste jaren ben ik steeds meer doordrongen van het feit dat het de Lage Landen zijn.
( en asfalt en stenen tuinen) .

Wat een pech voor E. auauau en jullie geplande vakantie, Frantic.
Haar niet aan het lachen brengen hoor.
pi_188308076
Als jullie je stilhouden...leuk om via Sunny te horen dat Lonaa & F. in Praag zijn beland en cultureel O-) doen.
pi_188309335
Allemaal op tijd naar bed gegaan? Goedemorgen :W
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:39:31 #90
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188309414
}:|

Ik at een beownie voordat ik ging slapen.. ruk geslapen.. Ik heb dat de laatste tijd wel vaker.. dat als ik suiker eet (vlak) voordat ik ga slapen dat mn nacht dan ruk is..

Dus.. succes aan mezelf vandaag.. zelfs het wassen van mn haar koste moeite.. :o :'(
pi_188309428
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:41 schreef AnneX het volgende:
Als jullie je stilhouden...leuk om via Sunny te horen dat Lonaa & F. in Praag zijn beland en cultureel O-) doen.
Nee nee maar echt! Ik heb foto's gezien. Heul cultureel :Y
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:44:16 #92
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188309435
Xtc proeverij .. erg cultureel enzo.. :+
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:55:47 #93
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188309484
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:53 schreef Sunnythesun het volgende:
En ik heb afgesproken met vrienden om naar Tao in Enschede te gaan.
Daar moet ik ook weer eens naartoe. Heerlijke sushi.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:56:16 #94
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188309493
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 07:39 schreef Barreltje het volgende:

Ik at een beownie voordat ik ging slapen.. ruk geslapen.. Ik heb dat de laatste tijd wel vaker.. dat als ik suiker eet (vlak) voordat ik ga slapen dat mn nacht dan ruk is..

Dus.. succes aan mezelf vandaag.. zelfs het wassen van mn haar koste moeite.. :o :'(
Was dit een hasjbrownieproeverij?
pi_188309501
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 07:13 schreef Isabeau het volgende:
Hmm sort of :)
Niet heel laat in ieder geval.
pi_188309502
quote:
22:45 -O- En dat was nog te laat. Wekker om 06:00 -O-
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:03:39 #97
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188309524
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:50 schreef kwakz0r het volgende:
De oude markt in Enschede is wel gezellig. Daar kun je eigenlijk overal wel okayig eten, afhankelijk van je budget. Maar het is ook leuk om er even wat te drinken voordat je uit eten gaat.

Als je veel geld uit wil geven aan top-eten dan raad ik Verso Cucina Italiana d'Intenzo aan. Voor goede kwaliteit Indiaas Bombai Spice (in Hengelo)

Als je heel veel geld uit wil geven dan is Dorset in Borne echt meer dan goed.

Wil je een dorpse ervaring en toch lekker eten: De oude Apotheek in Losser

Qua omgeving is de Lutte idd erg leuk en vakantiegevoel. Je kunt ook een middagje naar Bad Bentheim gaan, daar is een leuk kasteel waar je kunt rondkijken. Dichter in de buurt is Haaksbergerveen, daar kun je wandelen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:05:31 #98
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188309540
Oh en speciaalbiertjes drinken in de kerk: stanislaus brewskovitch
De moeite waard.

Bij Novi hebben ze het beste eten op de oude markt.
pi_188309590
quote:
:W
Yup.
Werken van 9 - 12 vandaag, dus vķķr 12 uur naar bed gegaan /schouderklopje
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:18:37 #100
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188309661
Ik dacht, ik kijk eens even waar ik allemaal gegeten heb in Enschede. Alleen de vieze all u can eat sushi heb ik nog niet gehad.

pi_188309858
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 07:39 schreef Barreltje het volgende:

Dat herken ik wel. Ik had chocola 's avonds en sliep anderhalf uur later dan ik had gewild... Nu dus nog steeds dezelfde koppijn als gisteravond }:|

:* voor jou. Misschien kom je nog wel op gang en valt het weer mee
pi_188309869
quote:
Ik lag er om 21:00 in. En ik sliep om 23:00 }:|

Maar goedemorgen :W

Ik droomde dit keer eens niet van concentratiekampen en achtervolgingen, maar van Zwarte Pieten O+
pi_188310039
Ik heb geweldig gedroomd. Veel korte stukjes die samen toch een verhaal waren.
Spoilers!
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:20:58 #104
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_188310166
Hoi allemaal! Alles goed hier in de culsc?
Ik lees dat veel van jullie bezig zijn met luisterboeken, via wie/waar luisteren jullie dat?
Niet via storytel zie ik staan. :D

Heb komende periode niks te doen op werk dus wel handig om iets achter de hand te hebben.
pi_188310350
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:20 schreef gcjoel het volgende:
Hoi allemaal! Alles goed hier in de culsc?
Ik lees dat veel van jullie bezig zijn met luisterboeken, via wie/waar luisteren jullie dat?
Niet via storytel zie ik staan. :D

Heb komende periode niks te doen op werk dus wel handig om iets achter de hand te hebben.
Gratis app van de bibliotheek. Ik heb erg genoten van de Millennium trilogie, waar 5 delen van op luisterbieb staan.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:36:47 #106
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_188310365
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Gratis app van de bibliotheek. Ik heb erg genoten van de Millennium trilogie, waar 5 delen van op luisterbieb staan.
Ik heb geen lidmaatschap van een bibliotheek ;(
Dan maar kijken of storytel wat is. Thanks!
pi_188310371
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Helemaal gratis??? Moet je dan niet een abonnement op de bieb hebben?
pi_188310376
En hoi joel :W O+ hoe gaat het?
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:51:31 #109
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_188310532
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:37 schreef Tele6 het volgende:
En hoi joel :W O+ hoe gaat het?
Hoi! goed wel! beetje saai op werk nu dus vandaar de boeken.
en met jou?
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:54:21 #110
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_188310581
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:37 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Helemaal gratis??? Moet je dan niet een abonnement op de bieb hebben?
Even gekeken maar hij is inderdaad gratis lijkt het. Ik ga even aanmelden.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:57:16 #111
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_188310630
oh de meeste boeken zijn niet gratis
pi_188310721
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:51 schreef gcjoel het volgende:

[..]

en met jou?
Verder bevalt werk wel? En ik geloof dat de laatste keer dat ik over jou las hier, je aan het verhuizen was, hoe is dat inmiddels?

Ik ben nu een week thuis van een opname van twee maanden op de open afdeling psychiatrie... Het gaat stúkken beter dan twee maanden geleden, maar ik heb nog heel veel te leren en oefenen. Zoals de psychiater zei "18 jaar aan opvoeding om af te leren" :{

Maar ik heb een heel fijne relatie, en we gaan over iets meer dan twee weken op vakantie, en ik heb gisteren het perfecte spijkerjack gekocht *O* O+
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:03:49 #113
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_188310735
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 10:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik ben nu een week thuis van een opname van twee maanden op de open afdeling psychiatrie... Het gaat stúkken beter dan twee maanden geleden, maar ik heb nog heel veel te leren en oefenen. Zoals de psychiater zei "18 jaar aan opvoeding om af te leren" :{

Maar ik heb een heel fijne relatie, en we gaan over iets meer dan twee weken op vakantie, en ik heb gisteren het perfecte spijkerjack gekocht *O* O+
Fijn dat je weer thuis bent.
Vakantie O+ heerlijk!
pi_188310743
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 08:05 schreef Kreator het volgende:
Oh en speciaalbiertjes drinken in de kerk: stanislaus brewskovitch
De moeite waard.

Tijdens het NK heb ik een heel lekker biertje van hun op :9 Thunderbird.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:21:23 #115
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_188310947
Dan maar een proefmaand storytel.

Wie heeft tips voor boeken met niet al te vervelende insprekers? :D
pi_188311132
Moggeh. Zo E. ophalen uit het ziekenhuis *O*
  Moderator dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:39:03 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188311214
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 10:33 schreef FranticDJ het volgende:
Moggeh. Zo E. ophalen uit het ziekenhuis *O*
Mooi!
De oorzaak van de vochtophoping, hebben ze die vast kunnen stellen inmiddels?
pi_188311228
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 10:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mooi!
De oorzaak van de vochtophoping, hebben ze die vast kunnen stellen inmiddels?
Nee
pi_188311358
Fijn dat ze weer naar huis mag, frantic!

Wij hebben gister lekker gegeten, was gezellig.
  Moderator dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:12:46 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188311586
Nieuwe hi-score bij de Sligro, ik kon 450 (ex BTW) in m'n kar proppen.

Is het niet fantastisch? :+
  Moderator dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:13:04 #121
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188311590
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 10:40 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Nee
Maar het trekt wel weg, of ook niet?
  Moderator dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:15:25 #122
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188311618
Goed, kook modus aan. Even lunch maken voor ą70 man.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:22:01 #123
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188311680
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:51 schreef gcjoel het volgende:

[..]

en met jou?
Beetje saai op werk dus nu zijn we weer goed genoeg zeker ;(

Hoi, joel. 8-)
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:26:22 #124
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_188311724
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:22 schreef Kreator het volgende:

[..]

Beetje saai op werk dus nu zijn we weer goed genoeg zeker ;(

Hoi, joel. 8-)
Ik misbruik jullie enkel voor informatie momenteel.

Hoi!
pi_188311793
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:12 schreef derLudolf het volgende:
Nieuwe hi-score bij de Sligro, ik kon 450 (ex BTW) in m'n kar proppen.

Is het niet fantastisch? :+
Dat lijkt me heerlijk :D
Spoilers!
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:45:49 #126
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188311940
Mooi

Weber staat op te warmen om er een stuk varkensschouder in te gooien.

Maar nu moet ik 2 uur weg; hoe zouden jullie die overbruggen?

Ik heb er 1,5 liter water in staan, en een steen van 4 kilo. Zouden die genoeg warmte bij zich dragen om uitgaande kooltjes op te vangen?
pi_188311943
Mogguh! (middag alweer bijna :P )

Beterschap voor E. Frantic, hopelijk knapt ze snel op :*

Allemachtig, normaal red ik het prima zonder abbo, maar ik moet nu elk topic echt door een shitload aan pop-ups worstelen. En het stomste is nog wel dat het allemaal Lenovo-advertenties zijn, waar ik gisteren een bestelling heb geplaatst. Ik heb er niet nķg een nodig :{w
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:52:06 #128
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188312016
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:45 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh! (middag alweer bijna :P )

Beterschap voor E. Frantic, hopelijk knapt ze snel op :*

Allemachtig, normaal red ik het prima zonder abbo, maar ik moet nu elk topic echt door een shitload aan pop-ups worstelen. En het stomste is nog wel dat het allemaal Lenovo-advertenties zijn, waar ik gisteren een bestelling heb geplaatst. Ik heb er niet nķg een nodig :{w
Dan heb je twee Lenovi
pi_188312033
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:52 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dan heb je twee Lenovi
Klinkt wel beter, die vervoeging. Maar ik vrees dat ik dan ook compleet 'blutti' ben ;)
pi_188312277
Geschiedenis en cookies weggooien in je browser, Candaasje?
pi_188312281
En heb je een laptop gekocht? Wat voor eentje?
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:15:29 #132
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188312295
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:45 schreef fietsie het volgende:
Mooi

Weber staat op te warmen om er een stuk varkensschouder in te gooien.

Maar nu moet ik 2 uur weg; hoe zouden jullie die overbruggen?

Ik heb er 1,5 liter water in staan, en een steen van 4 kilo. Zouden die genoeg warmte bij zich dragen om uitgaande kooltjes op te vangen?
Heb je het al gevraagd in dit topic?
CUL / BBQ Topic #8 hete kolen en rokend hout
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_188312411
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 12:13 schreef Tele6 het volgende:
Geschiedenis en cookies weggooien in je browser, Candaasje?
Goede ja. Ik moest nog wakker worden merk ik :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 12:13 schreef Tele6 het volgende:
En heb je een laptop gekocht? Wat voor eentje?
Ja, ik heb nog wel een laptop van een jaar of 10 oud die het eigenlijk nog wel prima doet (Dell Studio), maar hij laadt niet meer dus moet altijd aan het netstroom hangen. Dus dat schiet als laptop een beetje zijn doel voorbij, gezien er in de collegezalen vaak maar enkele stopcontacten zijn. (En laten repareren is een duur geintje (nieuw moederbord moet er dan in), zeker voor zo'n oude laptop waarvan ik niet weet hoe lang de rest van het onderdelen het nog volhoudt.)

Ik heb wel gemerkt dat voor sommige vakken het niet meer kan bij'pennen' op papier, het gaat soms echt te snel en is te veel, en daar pluk ik nu wel een beetje de wrange vruchten van. (Want uitgeschreven cursussen vinden een aantal profs overrated. Of doen dat maar deels) Dus dat moet anders komend jaar :)

Het is een Lenovo T490 geworden, met wat aanpassingen (500 nits scherm o.a.)
We gaan hem gebruiken voor studie en voor acties, gamen doen (deden ;( ) we toch op onze desktops. Maar het is dus een 'werklijn' geworden in de hoop dat 'ie het net zo lang volhoudt als onze oude laptops, want we hebben er best lang over getwijfeld i.v.m. alle grondstoffen/vervuiling/hebbenwehetechtwelnodig ditdat.
pi_188312416
Ik zou ook eens een kort antwoord kunnen typen natuurlijk :')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:49:27 #135
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188312705
Wat is een 500 nits scherm?
pi_188312863
@fietsie & @LS ik wil dit weekend pulled pork maken voor mijn verjaardagsfeest. Hoeveel gram moet ik pp rekenen? En nog ideeën wat ik er bij kan serveren?
pi_188313119
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 13:00 schreef Sarabi het volgende:
@:fietsie & @:LS ik wil dit weekend pulled pork maken voor mijn verjaardagsfeest. Hoeveel gram moet ik pp rekenen? En nog ideeën wat ik er bij kan serveren?
Coleslaw en verse broodjes :9
pi_188313207
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 12:49 schreef Kreator het volgende:
Wat is een 500 nits scherm?
Scherm met zeer hoge helderheid. En 4K. (Beetje overdone dat laatste hoor, maar goed, dat ging er mee gepaard.) Is in een collegezaal niet echt een must, maar buiten dan wel weer heel fijn :)
pi_188313215
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 13:21 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Coleslaw en verse broodjes :9
Thanks :D zit alleen te twijfelen tussen harde en zachte broodjes. Of zelfs wraps....
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:31:57 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188313253
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 13:28 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Thanks :D zit alleen te twijfelen tussen harde en zachte broodjes. Of zelfs wraps....
Of ciabattina’s van de AH of ciabatta van de Lidl. :9
The love you take is equal to the love you make.
pi_188313269
quote:

[..]

/Teamwraps
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:41:09 #142
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188313356
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 13:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Scherm met zeer hoge helderheid. En 4K. (Beetje overdone dat laatste hoor, maar goed, dat ging er mee gepaard.) Is in een collegezaal niet echt een must, maar buiten dan wel weer heel fijn :)
Nooit geweten dat dat NIT heette. Zo leer je nog eens wat.

NIT PICKING
Brightness is important for mobile devices like laptops, smartphones and tablets. Most devices have a glossy display to enhance contrast, but the gloss makes reflections an issue in bright rooms or outdoors. These reflections can only be defeated by a bright display.

The Nit is the standard unit of luminance used to describe various sources of light. A higher rating means a brighter display. Displays for laptops and mobile devices are usually between 200 and 300 nits on average. A rating over 300 nits is solid and a rating above 500 nits is extremely good. Only a few devices can put out that much light. Apple’s MacBooks are known for having the brightest screens on a laptop. It’s 13-inch MacBook Pro we reviewed had a screen that maxed out at 548 nits.

Televisions are a different story, and the brightest go north of 1,000 nits.
pi_188313369
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 13:41 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nooit geweten dat dat NIT heette. Zo leer je nog eens wat.

NIT PICKING
Brightness is important for mobile devices like laptops, smartphones and tablets. Most devices have a glossy display to enhance contrast, but the gloss makes reflections an issue in bright rooms or outdoors. These reflections can only be defeated by a bright display.

The Nit is the standard unit of luminance used to describe various sources of light. A higher rating means a brighter display. Displays for laptops and mobile devices are usually between 200 and 300 nits on average. A rating over 300 nits is solid and a rating above 500 nits is extremely good. Only a few devices can put out that much light. Apple’s MacBooks are known for having the brightest screens on a laptop. It’s 13-inch MacBook Pro we reviewed had a screen that maxed out at 548 nits.

Televisions are a different story, and the brightest go north of 1,000 nits.
Ik wist het ook niet hoor. Mijn vriend laat ik het altijd uitvogelen :D ('t is ook zijn geld, dus tsja :+ )
pi_188313394
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 13:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die van de Lidl zijn lekker :9 moet ik wel naar een dorp verderop, even kijken hoe dat qua planning uitkomt.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:48:39 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188313438
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 13:44 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Die van de Lidl zijn lekker :9 moet ik wel naar een dorp verderop, even kijken hoe dat qua planning uitkomt.
Als ik zelf coleslaw maken te veel werk vind, neem ik de kant-en-klare van de Lidl (groentekoeling) en mik ik er bijv. zelf nog geraspte wortel door. Misschien ook handig als je veel eters krijgt?
pi_188313454
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 13:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als ik zelf coleslaw maken te veel werk vind, neem ik de kant-en-klare van de Lidl (groentekoeling) en mik ik er bijv. zelf nog geraspte wortel door. Misschien ook handig als je veel eters krijgt?
Ow die ken ik niet, zal eens kijken :) Thanks!

Ligt er ook helemaal aan of we de partytent op moeten zetten voor de regen. Dan heb ik weer minder tijd om in de keuken te staan.
pi_188313782
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 13:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja dat!! Die zijn het lekkerst er bij :Y
pi_188313977
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 12:25 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Goede ja. Ik moest nog wakker worden merk ik :D
[..]

Ja, ik heb nog wel een laptop van een jaar of 10 oud die het eigenlijk nog wel prima doet (Dell Studio), maar hij laadt niet meer dus moet altijd aan het netstroom hangen. Dus dat schiet als laptop een beetje zijn doel voorbij, gezien er in de collegezalen vaak maar enkele stopcontacten zijn. (En laten repareren is een duur geintje (nieuw moederbord moet er dan in), zeker voor zo'n oude laptop waarvan ik niet weet hoe lang de rest van het onderdelen het nog volhoudt.)

Ik heb wel gemerkt dat voor sommige vakken het niet meer kan bij'pennen' op papier, het gaat soms echt te snel en is te veel, en daar pluk ik nu wel een beetje de wrange vruchten van. (Want uitgeschreven cursussen vinden een aantal profs overrated. Of doen dat maar deels) Dus dat moet anders komend jaar :)

Het is een Lenovo T490 geworden, met wat aanpassingen (500 nits scherm o.a.)
We gaan hem gebruiken voor studie en voor acties, gamen doen (deden ;( ) we toch op onze desktops. Maar het is dus een 'werklijn' geworden in de hoop dat 'ie het net zo lang volhoudt als onze oude laptops, want we hebben er best lang over getwijfeld i.v.m. alle grondstoffen/vervuiling/hebbenwehetechtwelnodig ditdat.
Nou ja, je hebt het natuurlijk echt wel nodig om je studie te halen ;)

Ik snap dat je dan voor een goeie laptop gaat. Als hij lang meegaat is hij z'n grondstoffen wel waard. Ik vind het wel goed dat je rekening houdt met die dingen. Ik realiseer me inmiddels ook wel dat veganisme alleen niet alles doet. (Aan de andere kant, met alleen veganisme ben je wel al een heel eind, dat wel.)

Ik heb aan het begin van m'n studie een goedkope gekocht, maar dat was ergernis op ergernis op ergernis. Gelukkig heb ik 'm wel voor een kleine prijs door kunnen verkopen aan een vriendin die een niet zo dure laptop nodig had voor in het buitenland. Zelf heb ik nu een MacBook Pro en ik was niet zo'n Apple-fan, maar het is wel echt een fijn ding. Hij is van 2015 maar daar merk je ook niks van O+

Hier, heb je een lap tekst terug :+ O-)
pi_188314005
quote:

[..]

Ik koop altijd Turks brood bij de bakker om de hoek voor bij feestjes. Beetje vochtig maken en nog even in de oven en dan is het nog lekkerder :9
Maar ik heb geen ervaring met pulled pork. Ik maak meestal soep, salade, brood en dips (hummus, tapenade, etc.)
pi_188314033
* Tele6 gaat eindelijk eens lunchen, pfffff
Ik had van 12:15 tot 14:15 een gesprek. Wanneer moet een mens dan lunchen }:| en hoe verwacht je dat ik twéé uur over zinnige dingen kan praten }:|
Nou moet ik ook nog eerst brood halen. Wat een planning :')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:00:13 #151
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188314169
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 14:48 schreef Tele6 het volgende:
Ik had van 12:15 tot 14:15 een gesprek. Wanneer moet een mens dan lunchen }:| en hoe verwacht je dat ik twéé uur over zinnige dingen kan praten }:|
Dat wordt nog wat als je ooit een keer een werkdag hebt van 9 uur.
pi_188314184
w/ ook weer even boven water! Best druk, een week niet werken.
Zometeen komt een vriendin die ik al 2 jaar niet gezien heb, gezellig bijpraten en hapje eten. En morgenmiddag gaan 2 mannen beginnen met het schilderwerk in huis.

Verder niet zoveel te melden. Naailes was weer enorm leerzaam. Niet alleen veel geleerd over naaiwerk gekregen maar vooral de betekenis van de woorden geduld en nauwkeurig geleerd (da's heul lastig voor mij)

@Candaasje, wat zal dat een openbaring zijn, een nieuwe laptop (die je natuurlijk ook hard nodig hebt)

@Tele6, eet smakelijk, je kunt haast lunch en diner combineren

@Jagärtrut, wanneer krijg je uitslag van de testen? En hoe lang mocht je de jongens niet aanraken?

@frantic, E weer veilig thuis?

Zo, nu even huis opruimen en stofzuigen, heb nog 1,5 uur.
  Moderator dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:02:51 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188314199
quote:
Ik had van 12:15 tot 14:15 een gesprek. Wanneer moet een mens dan lunchen
Nou, gewoon om 12u. Even snel.
pi_188314209
quote:
Gewoon tijdens je afspraak. Moeten ze maar niet zo'n stomme afspraak plannen.
  Moderator dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:08:02 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188314254
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:03 schreef Puala het volgende:

[..]

Gewoon tijdens je afspraak. Moeten ze maar niet zo'n stomme afspraak plannen.
Kan ook idd.

Tegen collega's zeg ik het ook gewoon hoor, als ze bellen. Kijk es op de klok

*Tuut tuut tuut*
pi_188314275
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kan ook idd.

*Tuut tuut tuut*
Tot zover je 'het werk nog even afmaken' arbeidsethos :+
pi_188314277
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:01 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Frantic, E weer veilig thuis?
Yes, groggy op bed nu.
pi_188314283
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar het trekt wel weg, of ook niet?
Trekt wel langzaam weg ja van wat ik begreep.
pi_188314372
quote:

[..]

Kan ook idd.

*Tuut tuut tuut*
Ik heb nu voor het eerst in tijden mijn kantoortelefoon niet doorgeschakeld naar de mobiel. Iedereen is met vakantie dus dan gaan alle lijnen naar mij. En ik heb geen zin om in mijn vakantie aan eens stuk door aan de (werk) telefoon te hangen. Ergens voel ik me wel schuldig, maar het is ook best rustig.
pi_188314390
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb nu voor het eerst in tijden mijn kantoortelefoon niet doorgeschakeld naar de mobiel. Iedereen is met vakantie dus dan gaan alle lijnen naar mij. En ik heb geen zin om in mijn vakantie aan eens stuk door aan de (werk) telefoon te hangen. Ergens voel ik me wel schuldig, maar het is ook best rustig.
Waarom schuldig voelen, als je vakantie hebt...? Dan zou ik (als ik er een had) m'n werktelefoon ook niet beantwoorden.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:20:40 #161
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188314427
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 13:00 schreef Sarabi het volgende:
@:fietsie & @:LS ik wil dit weekend pulled pork maken voor mijn verjaardagsfeest. Hoeveel gram moet ik pp rekenen? En nog ideeën wat ik er bij kan serveren?
Sorry ik heb echt geen idee.

Ik heb werkelijk nog nooit gerekend in grammen bij zoiets; ik kijk gewoon naar wat ik kan kopen bij het bedrijf wat iets aanbiedt, en schat dan op het zicht voor hoeveel mensen het is...
pi_188314432
quote:

[..]

Kan ook idd.

*Tuut tuut tuut*
Dat hoef ik hier denk ik maar 2 keer te doen. Dan mag ik daarna komen uitleggen waar ik mee bezig ben ;)
pi_188314441
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:18 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Waarom schuldig voelen, als je vakantie hebt...? Dan zou ik (als ik er een had) m'n werktelefoon ook niet beantwoorden.
Omdat ik gewoon thuis ben.
pi_188314468
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Vakantie is vakantie :7

Ik zou daar niet zo'n moeite mee hebben. Maar goed, ik word in principe ook nooit gestoord door m'n baas als ik thuis ben.
pi_188314492
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, maar die iedereen die met vakantie is, is toch net zo hard met vakantie als jij? :)
pi_188314497
quote:

[..]

Vakantie hebben heeft niks te maken met de locatie waarop je die viert o|O
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188314502
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:23 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Vakantie is vakantie :7

Ik zou daar niet zo'n moeite mee hebben. Maar goed, ik word in principe ook nooit gestoord door m'n baas als ik thuis ben.
Mijn baas stoort ook niet, geen van allen. Maar de rest van het personeel wil een van mijn bazen spreken, bellen die, die neemt niet op en dan gaat het automatisch naar mijn telefoon. Maar nu niet dus *O* (de ellende zie ik volgende week dinsdag dan wel weer)
pi_188314503
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:00 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat wordt nog wat als je ooit een keer een werkdag hebt van 9 uur.
Hehe :D ik heb op stage al zat keren 9+ uur gewerkt. Kan ik best. Maar dan wel het grootste deel van de tijd met m'n kop achter een computer, en niet dat ik 2 uur lang het woord moet voeren :')
pi_188314507
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Vakantie hebben heeft niks te maken met de locatie waarop je die viert o|O
Weet ik (maar het voelt toch anders)
pi_188314581
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:20 schreef fietsie het volgende:

[..]

Sorry ik heb echt geen idee.

Ik heb werkelijk nog nooit gerekend in grammen bij zoiets; ik kijk gewoon naar wat ik kan kopen bij het bedrijf wat iets aanbiedt, en schat dan op het zicht voor hoeveel mensen het is...
Zo ervaren ben ik nog niet dat ik dat op zicht kan :D
Maar goed beter te veel dan te weinig.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:39:35 #171
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188314649
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:33 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zo ervaren ben ik nog niet dat ik dat op zicht kan :D
Maar goed beter te veel dan te weinig.
(aantal mensen) * (5 * (( voedingscentrum vlees advies) + (compensatie voor vegetariers))) ofzo.

En dan nog wat extra voor het proeven, en nagenieten.
pi_188314670
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:39 schreef fietsie het volgende:

[..]

(aantal mensen) * (5 * (( voedingscentrum vlees advies) + (compensatie voor vegetariers))) ofzo.

En dan nog wat extra voor het proeven, en nagenieten.
En invriezen :Y

Ik kook bijna nooit voor anderen dus ik weet ook eigenlijk niet hoeveel vlees je per persoon moet rekenen. Het hangt er ook van af wat je verder nog serveert natuurlijk.
Spoilers!
pi_188314691
Al gauw 200gr pp toch wel. Minimaal. Dat is een vrij normale portie voor velen.
pi_188314711
Ja er zijn ook zoveel variabelen :D
Vond online iets van 200gr pp, denk dat ik daar een beetje van uit ga + nog wat extra's.

En vega's moet ik inderdaad ook nog iets voor bedenken.
pi_188314712
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:42 schreef Sunnythesun het volgende:
Al gauw 200gr pp toch wel. Minimaal. Dat is een vrij normale portie voor velen.
Daar gaan ze bij gourmet volgens mij wel van uit.
pi_188314730
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:43 schreef Sarabi het volgende:
Ja er zijn ook zoveel variabelen :D
Vond online iets van 200gr pp, denk dat ik daar een beetje van uit ga + nog wat extra's.

En vega's moet ik inderdaad ook nog iets voor bedenken.
Bij mijn verrassingsbbq hadden de mannen courgettes en aubergines gemarineerd, erg lekker. En de vega dame had eigen worstjes meegenomen.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:45:09 #177
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188314738
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Daar gaan ze bij gourmet volgens mij wel van uit.
:o

pi_188314760
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Bij mijn verrassingsbbq hadden de mannen courgettes en aubergines gemarineerd, erg lekker. En de vega dame had eigen worstjes meegenomen.
Zulke worstjes zat ik ook aan te denken, maar misschien beetje saai dus gemarineerde groentes zijn dan wel leuk :Y
pi_188314784
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
pi_188314803
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zulke worstjes zat ik ook aan te denken, maar misschien beetje saai dus gemarineerde groentes zijn dan wel leuk :Y
En natuurlijk de gegrilde asperges :9~ van @Barreltje . Met de dressing van volgens mij sesam olie met nog iets.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:49:10 #181
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188314805
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

En invriezen :Y

Ik kook bijna nooit voor anderen dus ik weet ook eigenlijk niet hoeveel vlees je per persoon moet rekenen. Het hangt er ook van af wat je verder nog serveert natuurlijk.
Ik ben ondertussen een mini pulledporkje aan het maken van 650gram.

Ik denk dat ik het gevoelsmatig prettiger vind met een groter stuk te werken
pi_188314885
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:49 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik ben ondertussen een mini pulledporkje aan het maken van 650gram.

Ik denk dat ik het gevoelsmatig prettiger vind met een groter stuk te werken
Wij hebben meestal een kilo. Daar eten we met zijn tweeën drie keer van. 1 Keer vers, 2 keer uit de vriezer in enchilada's, in taco's of zoals afgelopen weekend met eggs benedict.
Spoilers!
pi_188314944
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 14:43 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nou ja, je hebt het natuurlijk echt wel nodig om je studie te halen ;)

Ik snap dat je dan voor een goeie laptop gaat. Als hij lang meegaat is hij z'n grondstoffen wel waard. Ik vind het wel goed dat je rekening houdt met die dingen. Ik realiseer me inmiddels ook wel dat veganisme alleen niet alles doet. (Aan de andere kant, met alleen veganisme ben je wel al een heel eind, dat wel.)

Ik heb aan het begin van m'n studie een goedkope gekocht, maar dat was ergernis op ergernis op ergernis. Gelukkig heb ik 'm wel voor een kleine prijs door kunnen verkopen aan een vriendin die een niet zo dure laptop nodig had voor in het buitenland. Zelf heb ik nu een MacBook Pro en ik was niet zo'n Apple-fan, maar het is wel echt een fijn ding. Hij is van 2015 maar daar merk je ook niks van O+

Hier, heb je een lap tekst terug :+ O-)
Whehe, danku, danku (@ lap tekst terug)

Bewuster leven is wel fijn merk ik. :Y En het is ook niet dat we nooit iets mogen kopen van onszelf, alleen in dit geval hebben we ook nog 2 enorm goede desktops staan en zou het dus toch een soort extra luxe zijn. Dacht ik, totdat ik dus het niet meer bij kon houden in de les. En totdat we hier laatst bij familie overal laptops vandaan moesten toveren voor een actie die we een beetje last-minute hadden opgezet. Dus ach, toch maar besteld ;)

(Ik denk dat ik dat het aantal nieuwe aankopen de laatste jaren ook wel op 1 hand kan tellen. Mijn vriend is erg in een 'We hebben teveel meuk en we doen er niets mee en je hebt echt meer dan genoeg aan 10 kussens op de bank }:| - modus.' (Enigszins terecht wel...) Maar ik ben dan nu wel op zo'n punt dat ik denk: een nieuwe laptop had 3 maanden eerder toch wel handig geweest ( :') ) en shit, ik heb nog 1 (rode, notabene) spijkerbroek......

En balen van je lunch, zeker als je daarna nog intensief bezig moet zijn.
Maar eet smakelijk voor nu dan!
pi_188314962
quote:

[..]

Vakantie is vakantie :* Ook voor Kaatje. Ook als je thuis zit.
pi_188314970
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

En natuurlijk de gegrilde asperges :9~ van @:Barreltje . Met de dressing van volgens mij sesam olie met nog iets.
Ja hoi, wat waar, vertel! :9
pi_188315250
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:59 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja hoi, wat waar, vertel! :9
Gewoon, groene asperges en daarover dan (na het grillen) een dressing van sesamzaadolie erover en nog iets (wat weet ik even niet meer, soja misschien?) en sesamzaadjes. Heerlijk.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:06:11 #187
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188315927
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wij hebben meestal een kilo. Daar eten we met zijn tweeën drie keer van. 1 Keer vers, 2 keer uit de vriezer in enchilada's, in taco's of zoals afgelopen weekend met eggs benedict.
Ze hadden bij de Marktkauf een hele schouder, en 2 stukken van 1/3 schouder. Heb alles megenomen :P

Hij is nu op 72 graden, heb maar wat alu eromheen gedaan en het vuurtje iets opgestookt.

[ Bericht 5% gewijzigd door fietsie op 06-08-2019 17:22:11 ]
pi_188316138
Kaatje!
*kijkt streng
Goed dat je de foon niet doorgeschakeld hebt, het is nu Utime *O*
pi_188316196
Goed dagje hier *O*

Gewerkt van 9-12, ongeveer om half 12 kwam de man met de hamer alweer }:|... nog een taakje afgerond, uitgelogd en 20 minuten alleen nog maar bijgepraat met coll die ik al ruim 2 maanden niet gezien had en waarbij ook veel gebeurd was.
Ze vroeg toen ik binnen kwam meteen hoe het ging en wilde ook haar dingen vertellen, maar ik zei (op advies van de bedrijfsarts) zullen we dat ná het werk bespreken?!
Zodat ik niet al leeg van 'weg energie' op was voordat ik ook nog maar 1 ding had gedaan @work.
Perfecte balanzz!

Thuis geluncht.
Uurtje geslapen :D
Film begonnen (zomergastenfilm The Hours, geweldig!)
En net nog een half uur gelopen buiten.

/Tevree :Y
pi_188316203
Coleslaw en lekkere broodjes idd
/spuit pulled pork
pi_188316219
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D

Overigens eet Xena die mousse als een bezetene hier :9 :D
pi_188316297
quote:
Heb je het aangegeven, dat je het lang vind en een onhandige tijd? :)
pi_188316458
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 17:26 schreef Bluezz het volgende:
Goed dagje hier *O*

Gewerkt van 9-12, ongeveer om half 12 kwam de man met de hamer alweer }:|... nog een taakje afgerond, uitgelogd en 20 minuten alleen nog maar bijgepraat met coll die ik al ruim 2 maanden niet gezien had en waarbij ook veel gebeurd was.
Ze vroeg toen ik binnen kwam meteen hoe het ging en wilde ook haar dingen vertellen, maar ik zei (op advies van de bedrijfsarts) zullen we dat ná het werk bespreken?!
Zodat ik niet al leeg van 'weg energie' op was voordat ik ook nog maar 1 ding had gedaan @:work.
Perfecte balanzz!

Thuis geluncht.
Uurtje geslapen :D
Film begonnen (zomergastenfilm The Hours, geweldig!)
En net nog een half uur gelopen buiten.

/Tevree :Y
^O^
Spoilers!
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:52:18 #194
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188316532
82 graden...

[ Bericht 8% gewijzigd door fietsie op 06-08-2019 17:59:59 ]
pi_188316672
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 17:32 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Heb je het aangegeven, dat je het lang vind en een onhandige tijd? :)
Ow hehe nee. Was een goed idee geweest...
Ik vind het nog steeds lastig om tegen hulpverleners te zeggen dat het niet uitkomt, het "ik moet alles aangrijpen wat me geboden wordt" idee. Maar het is juist de bedoeling dat ik leer om wensen & grenzen aan te geven inderdaad... :Y
pi_188316763
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Whehe, danku, danku (@ lap tekst terug)

Bewuster leven is wel fijn merk ik. :Y En het is ook niet dat we nooit iets mogen kopen van onszelf, alleen in dit geval hebben we ook nog 2 enorm goede desktops staan en zou het dus toch een soort extra luxe zijn. Dacht ik, totdat ik dus het niet meer bij kon houden in de les. En totdat we hier laatst bij familie overal laptops vandaan moesten toveren voor een actie die we een beetje last-minute hadden opgezet. Dus ach, toch maar besteld ;)

(Ik denk dat ik dat het aantal nieuwe aankopen de laatste jaren ook wel op 1 hand kan tellen. Mijn vriend is erg in een 'We hebben teveel meuk en we doen er niets mee en je hebt echt meer dan genoeg aan 10 kussens op de bank }:| - modus.' (Enigszins terecht wel...) Maar ik ben dan nu wel op zo'n punt dat ik denk: een nieuwe laptop had 3 maanden eerder toch wel handig geweest ( :') ) en shit, ik heb nog 1 (rode, notabene) spijkerbroek......

En balen van je lunch, zeker als je daarna nog intensief bezig moet zijn.
Maar eet smakelijk voor nu dan!
Ben je een rokjespersoon, of loop je in je blote kont als die ene broek in de was is? :+

Wat voor acties zijn dat dan, waar je allerlei laptops voor nodig hebt? Ik stelde me altijd voor dat je ergens stond met spandoeken of aan het flyeren was of in een varkensonesie rondliep :D

Ik ben het wel eens met je vriend voor wat betreft kussens :+ is hij al aan het mariekondoën geslagen? Ik heb laatst twee volle verhuisdozen met spullen die ik al jaren niet aangeraakt had naar de kringloop gedaan O+ (niet dat ik zo heel veel meuk had, maar op 12 vierkante meter valt het gauw op als je iets meer zooi hebt dan gemiddeld :') ).

Ik denk dat het gaat om realistisch zijn in wat je nodig hebt. Niet duizend goedkope dingetjes kopen "want ze zijn goedkoop en we konden ze nog gebruiken" maar ook niet terugschrikken voor grote uitgaven als het om dingen gaat waar je veel aan zult hebben.

Maar ja, zegt deze Tele6 die al weken aan het twijfelen is of ze een e-reader wil kopen en ondertussen de kringloopwinkel-boekenhoek leegkoopt :')
pi_188316795
Vega barbecuespul: tempeh in blokjes van 2x3 cm ongeveer, hele middag marineren in iets met sojasaus, sambal, knoflook, en vast nog wel meer lekkere dingen die ik me niet herinner (gembersiroop deed het geloof ik ook goed), en op de barbecue tot het net niet zwart is. :9
pi_188317209
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:04 schreef Tele6 het volgende:

Ow hehe nee. Was een goed idee geweest...
Ik vind het nog steeds lastig om tegen hulpverleners te zeggen dat het niet uitkomt, het "ik moet alles aangrijpen wat me geboden wordt" idee. Maar het is juist de bedoeling dat ik leer om wensen & grenzen aan te geven inderdaad... :Y
Next time dan ;)
Heb het ook moeten leren hoor, zéggen als het niet uitkomt, op het eerste gezicht niet handig lijkt of een andere reden. Ook tegen hulpverleners/artsen of zelfs sollicitaties.
Ik heb in het verleden zo vaak afspraken gemaakt/gehad waarbij ik tijdens het afspreken al dacht... ik wil dit niet.
Tegenwoordig bel of app ik a.s.a.p. terug. Leermomentje *)
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:10:28 #199
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188317666

pi_188317817
quote:
:9~
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:16:47 #201
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188317836
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:16 schreef sigme het volgende:

[..]

:9~
Jij hebt wel wat rondlopen daar waar je dit mee kunt maken ;)
pi_188317929
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ben je een rokjespersoon, of loop je in je blote kont als die ene broek in de was is? :+

Wat voor acties zijn dat dan, waar je allerlei laptops voor nodig hebt? Ik stelde me altijd voor dat je ergens stond met spandoeken of aan het flyeren was of in een varkensonesie rondliep :D

Ik ben het wel eens met je vriend voor wat betreft kussens :+ is hij al aan het mariekondoën geslagen? Ik heb laatst twee volle verhuisdozen met spullen die ik al jaren niet aangeraakt had naar de kringloop gedaan O+ (niet dat ik zo heel veel meuk had, maar op 12 vierkante meter valt het gauw op als je iets meer zooi hebt dan gemiddeld :') ).

Ik denk dat het gaat om realistisch zijn in wat je nodig hebt. Niet duizend goedkope dingetjes kopen "want ze zijn goedkoop en we konden ze nog gebruiken" maar ook niet terugschrikken voor grote uitgaven als het om dingen gaat waar je veel aan zult hebben.

Maar ja, zegt deze Tele6 die al weken aan het twijfelen is of ze een e-reader wil kopen en ondertussen de kringloopwinkel-boekenhoek leegkoopt :')
In je blote kont wordt je telkens zo lastig gevallen :{w Ik heb nog harembroeken en wat hotpants (die laatste eventueel gecombineerd met een zwarte dikke panty als het te koud is). Maar ideaal vind ik dat niet altijd, dus ik moet gewoon zin maken en eens broeken kopen :P

@acties: ik doe vaak mee aan (en organiseer) acties van The Save Movement. (Voorheen deed ik mee met Anonymous of the Voiceless, maar wegens iets andere visie zijn we van organisatie geswitcht. ). Even in een spoiler want lapje tekst ;) :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En eens, wat spullen kopen betreft :Y . Ik mis het doorgaans verder niet hoor, het geeft ook wel weer veel vrijheid. Ik was best verslaafd aan materiële zaken merk ik nu!
pi_188318520
Zo, KFC met mijn moeder gegeten. Die is weer thuis. Ze kan nog niet veel, maar ze kunnen in het ziekenhuis nu ook niet veel voor haar doen. Morgen even flink wat voor der koken zodat ze in ieder geval zat eten in huis hebben.

En de print van mijn kat kwam binnen. Niet mijn bedoeling dat ik straks een muur vol met kattenfoto's heb als er meer overlijden, maar wilde hem toch subtiel nog in huis hebben.

/update
pi_188319511
@Fietsie...ziet er wel smakelijk uit. :Y)

@Myra...thuis als het kan, is toch prima.
Krijgt je moeder toenemend gevoel terug in de benen en kan zij weer plassen? (zonder catheter)
Sterkte met wachten op de uitslag.
pi_188319603
Oh ja, zélfgemaakte hummus met een twist.
https://www.hellofresh.nl(...)08b409a720000b3fbbc9
Een recept om op te slaan. :Y)
pi_188319616
Ze plast weer een beetje, maar niet leeg, dus ze zet zelf katheters. Ze kan haar benen wel weer een beetje bewegen, maar ze heeft daar geen gevoel of coördinatie over.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:25:02 #207
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188319676
Krijgt jouw moeder nu thuiszorg, Myra?
Poef.....gone! Šgolfer
pi_188319753
Nee, alleen fysio. Ze kan met een looprekje wel schuifelen, ze heeft een douchestoel gekocht en ze sliepen gelukkig al beneden. Denk wel dat er veel van mijn stiefvader af gaat hangen, maar doordat ze al fybromyalgie had, was dat daarvoor eigenlijk ook al voor een groot gedeelte het geval.
pi_188319774
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:23 schreef Myraela het volgende:
Ze plast weer een beetje, maar niet leeg, dus ze zet zelf katheters. Ze kan haar benen wel weer een beetje bewegen, maar ze heeft daar geen gevoel of coördinatie over.
Dat klinkt waardeloos.
Nogmaals sterkte.
pi_188319813
@Myraela sterkte met alles :Y

Ik ben net met schoonma wezen shoppen _O_ wat een avontuur, wat een mens _O_

Wel 4 jack & jones shirts in de opruiming gekocht voor 10 euro :7
pi_188319833
Moeder is ook gewoon onwijs eigenwijs hoor. Die is ook al meerdere keren op de grond gedonderd omdat ze de verpleging niet wilde bellen om iets op te rapen.
pi_188320089
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:29 schreef FranticDJ het volgende:
Ik ben net met schoonma wezen shoppen _O_ wat een avontuur, wat een mens _O_

Wel 4 jack & jones shirts in de opruiming gekocht voor 10 euro :7
Ben je nu wel of niet positief over je schoonmoeder? Ik weet even niet hoe ik het moet lezen. :D
pi_188320183
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:30 schreef Myraela het volgende:
Moeder is ook gewoon onwijs eigenwijs hoor. Die is ook al meerdere keren op de grond gedonderd omdat ze de verpleging niet wilde bellen om iets op te rapen.
Je hebt haar al gewaarschuwd dat dit soort eigenwijsheid “goed” is voor een breuk hier of daar.

Blijft staan, dat het knudde is om afhankelijk te voelen / te zijn op jonge leeftijd.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:10:32 #214
63722 z80
I fink you freaky
pi_188320992
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

In je blote kont wordt je telkens zo lastig gevallen :{w Ik heb nog harembroeken en wat hotpants (die laatste eventueel gecombineerd met een zwarte dikke panty als het te koud is). Maar ideaal vind ik dat niet altijd, dus ik moet gewoon zin maken en eens broeken kopen :P

@:acties: ik doe vaak mee aan (en organiseer) acties van The Save Movement. (Voorheen deed ik mee met Anonymous of the Voiceless, maar wegens iets andere visie zijn we van organisatie geswitcht. ). Even in een spoiler want lapje tekst ;) :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En eens, wat spullen kopen betreft :Y . Ik mis het doorgaans verder niet hoor, het geeft ook wel weer veel vrijheid. Ik was best verslaafd aan materiële zaken merk ik nu!
SPOILER
pi_188321194
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:30 schreef Myraela het volgende:
Zo is mijn schoonoma haar enige goede oog kwijtgraakt ^O^ Ik vind het echt strontvervelend als mensen zo eigenwijs zijn.

Maar goed, heel fijn dat ze weer thuis is zeg! Dat klinkt wel veelbelovend.
Spoilers!
pi_188321199
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:10 schreef z80 het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_188321268
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

@:acties: ik doe vaak mee aan (en organiseer) acties van The Save Movement. (Voorheen deed ik mee met Anonymous of the Voiceless, maar wegens iets andere visie zijn we van organisatie geswitcht. ). Even in een spoiler want lapje tekst ;) :

SPOILER
Interessante aanpak :Y Niet zo militant en gericht op mensen die open staan voor jullie.

Ik heb me er eindelijk toe gezet om nieuwe broeken te kopen. 2 Besteld, 2 gehouden. J heeft ook twee nieuwe broeken, we zijn weer voorzien.
Spoilers!
pi_188321306
quote:

[..]

SPOILER
Ik lees juist hakken in het zand in jouw post en totaal niet in de post van Candaasje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 06-08-2019 21:41:40 ]
Spoilers!
pi_188321550
@Candaasje: ik verbaas me ook nog altijd over de hoeveelheid mensen die dat van verband tussen kalven en melk niet kennen. Tegenwoordig veronderstel ik niet meer als vanzelfsprekend dat volwassen intelligente personen dat weten (wat ik echt heel erg vind).

@Tele6: in Nederland hebben we een (fors) mestoverschot. In bijna de hele rest van de wereld een groot mesttekort. Kunstmest is soms een aardige noodgreep, maar kost werkelijk enķrm veel energie (fosiele energie) om te produceren. Onderploegen/composteren/diepploegen etc zijn allemaal tijdelijke/ te weinig opleverende methoden om echt goed op te kunnen verbouwen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_188321670
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:36 schreef sigme het volgende:
@:Candaasje: ik verbaas me ook nog altijd over de hoeveelheid mensen die dat van verband tussen kalven en melk niet kennen. Tegenwoordig veronderstel ik niet meer als vanzelfsprekend dat volwassen intelligente personen dat weten (wat ik echt heel erg vind).

@:Tele6: in Nederland hebben we een (fors) mestoverschot. In bijna de hele rest van de wereld een groot mesttekort. Kunstmest is soms een aardige noodgreep, maar kost werkelijk enķrm veel energie (fosiele energie) om te produceren. Onderploegen/composteren/diepploegen etc zijn allemaal tijdelijke/ te weinig opleverende methoden om echt goed op te kunnen verbouwen.
Goed om te weten, bedankt voor de info :)
Ik had ook ergens gelezen dat de fosfaat die voor kunstmest nodig is, onder slechte omstandigheden uit mijnen wordt gehaald en dat dat ook een groot nadeel van kunstmest is.
Dan zou je eigenlijk de veehouderij moeten verplaatsen of zo... Hmm.
pi_188321988
Dit las ik op fb bij een boerin.
https://nos.nl/artikel/21(...)pact-ter-wereld.html

Juich-juich
Tot de laatste alinea:
Hoewel de voetafdruk per geproduceerde kilo relatief laag is, is de impact van de sector overigens wel groot. Naar Europese begrippen is de Nederlandse intensieve landbouw immens. Het is de grootste ruimtegebruiker op het platteland en zorgt onder meer voor de hoogste stikstof- en fosfaatoverschotten in de EU.
pi_188322039
quote:

[..]

SPOILER
Het oneens met onze acties/levensvisie zijn staat je vrij natuurlijk. Daar geen vuil woord over vanaf mijn kant hoor.

Ik denk dat Tele al aardig verwoord wat ik had willen typen m.b.t. gezondheid. :)
Ik wil er aan toevoegen dat ik niet denk dat een plantaardig dieet per se gezonder is, maar het is - mits gevarieerd (maar dat geldt voor elk dieet) - zeker ook niet ongezonder. We zijn omnivoren; dat betekent dat we vrijwel alles kúnnen eten, maar niet hoeven. Wel dat we onze voedingsstoffen uit verschillende bronnen dienen te halen. (Om even een klein zijsprongetje te maken: mijn professor Anatomie - tevens hoofd faculteit Diergeneeskunde in België en zeker geen veganist, wel een zeer hoogopgeleid man - heeft in zijn eerste lessen aangegeven dat men een kat niet veganistisch dient te voeren, maar een hond - mits gebalanceerd en doordacht - wel kan. Omdat een hond net wat 'minder' carnivoor is dan een kat. Wij mensen zijn nog veel minder carnivoor dan een hond ;) )

Nu zal ik niet zeggen dat ik wil dat bijvoorbeeld een Inuit veganistisch moet gaan leven. Dat is in die contereien gezondheidttechnisch niet verantwoord te noemen. Maar onze technologische ontwikkelingen hier zijn ver genoeg gegaan om het hier wel mogelijk te maken.

Ik slik overigens B12 (wat Tele al schreef dat bij landbouwhuisdieren ook gesupplementeerd wordt) en vitamine D. Voor de rest eet ik veel verschillende soorten groenten, peulvruchten, noten en fruit. Oh, en regelmatig wat soja of amandelmelk/yoghurt.

Wat de mest betreft: dat is iets waar veel over te zeggen valt. De mestoverschotten zijn in NL wel echt een groot probleem gebleken. Kunstmest is ook niet heilig gekeken naar de impact op het klimaat en de vervuiling van het milieu . Maar anderzijds; de veehouderij wordt verantwoordelijk gehouden voor zo'n 14% van de broeikasgassen (gerekend met CO2-equevalent) en bijna 95% van de kap van het Amazonewoud komt ook voor rekening van de veehouderij. Dus dat is ook een enorme aantasting van het milieu en klimaat. Nog los van de discussie over dierenrechten/leed.

Nu zou je vanuit milieu-oogpunt kunnen zeggen dat minder dierlijke producten eten (en dan bijvoorbeeld geen rund maar meer kip) voldoende kan zijn. En dan zou je dus mogelijk wel dierlijke mest kunnen blijven gebruiken.

Maar ik ben geen veganist geworden vanuit milieu-overwegingen of gezondheidsredenen (ze spelen wel mee) maar vanuit een moreel standpunt met betrekking tot de dieren. Ik ben namelijk tegen het onderscheid op basis van soort of ras, en tegen het beschouwen van een ander levend wezen als bezit en gebruiksvoorwerp.
pi_188322040
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:39 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ben je nu wel of niet positief over je schoonmoeder? Ik weet even niet hoe ik het moet lezen. :D
wel :7

een echte viking vrouw _O_
pi_188322124
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]

SPOILER
:*
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Interessante aanpak :Y Niet zo militant en gericht op mensen die open staan voor jullie.

Ik heb me er eindelijk toe gezet om nieuwe broeken te kopen. 2 Besteld, 2 gehouden. J heeft ook twee nieuwe broeken, we zijn weer voorzien.
Dank, de dialoog aangaan is naar ons idee een heel fijne manier.
Er zijn meer manieren en soorten demonstraties/acties natuurlijk, en voor iedereen (zowel activist als 'toeschouwer') werkt wat anders. Maar ik merk dat ik me hier wel prettig bij voel :)
pi_188322184
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:36 schreef sigme het volgende:
@:Candaasje: ik verbaas me ook nog altijd over de hoeveelheid mensen die dat van verband tussen kalven en melk niet kennen. Tegenwoordig veronderstel ik niet meer als vanzelfsprekend dat volwassen intelligente personen dat weten (wat ik echt heel erg vind).

@:Tele6: in Nederland hebben we een (fors) mestoverschot. In bijna de hele rest van de wereld een groot mesttekort. Kunstmest is soms een aardige noodgreep, maar kost werkelijk enķrm veel energie (fosiele energie) om te produceren. Onderploegen/composteren/diepploegen etc zijn allemaal tijdelijke/ te weinig opleverende methoden om echt goed op te kunnen verbouwen.
Ja bizar toch?
Ik had laatst wel een heel leuk gesprek met een man wiens vrouw net bevallen was. (En die zelf bevriend was met een melkveehouder). Die had zijn vrouw al vergeleken met de koeien :D

Maar dat is vrij zeldzaam. De onwetendheid is echt groot. En dat gaat echt over de meest basale dingen hoor. Maar goed, geeft ook altijd wel weer een ingang voor een gesprek natuurlijk :)
pi_188322198
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:57 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

wel :7

een echte viking vrouw _O_
Ik zie nu echt een potige dame met inevlochten haren en een stevig wandeltempo voor me. En iemand waar niet mee te spotten valt. Zoiets? :P
pi_188322212
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 22:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik zie nu echt een potige dame met inevlochten haren en een stevig wandeltempo voor me. En iemand waar niet mee te spotten valt. Zoiets? :P
Yup :7
pi_188322253
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 22:05 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Yup :7
Kreeg je die korting bij de Jack&Jeans voor of nadat ze de verkopers gedreigd had de winkel te plunderen? ;)
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:09:18 #229
63722 z80
I fink you freaky
pi_188322270
@ Candaasje
95% van de kap van het Amazonewoud komt ook voor rekening van de veehouderij.
Heb je hier bewijs voor? Er wordt namelijk door meerdere partijen beweerd dat de kap komt door dat gene waar zij tegen zijn. Soja aanbouw zowel voor veevoer, biobrandstof als voor de voedingsindustrie lijkt op nummer 1 te staan. Maar om dan te zeggen dat het puur komt door de veestapel lijkt me een beetje de cijfers in de juiste richting draaien.
En dat we hier nu een mest overschot hebben zou eigenlijk moeten betekenen dat we dit product moeten gaan exporteren ipv kunstmest fabrieken te bouwen.
pi_188322275
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 22:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Kreeg je die korting bij de Jack&Jeans voor of nadat ze de verkopers gedreigd had de winkel te plunderen? ;)
Als het aan haar lag hadden we niet betaald.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:12:31 #231
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188322338
Kap van het Amazonewoud is toch het beleid van de Braziliaanse regering? Die nieuwe president daar?
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:14:59 #232
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188322372
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 22:12 schreef fietsie het volgende:
Kap van het Amazonewoud is toch het beleid van de Braziliaanse regering? Die nieuwe president daar?
Dat is al véél langer ad gang
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188322389
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 22:09 schreef z80 het volgende:
@ Candaasje
95% van de kap van het Amazonewoud komt ook voor rekening van de veehouderij.
Heb je hier bewijs voor? Er wordt namelijk door meerdere partijen beweerd dat de kap komt door dat gene waar zij tegen zijn. Soja aanbouw zowel voor veevoer, biobrandstof als voor de voedingsindustrie lijkt op nummer 1 te staan. Maar om dan te zeggen dat het puur komt door de veestapel lijkt me een beetje de cijfers in de juiste richting draaien.
En dat we hier nu een mest overschot hebben zou eigenlijk moeten betekenen dat we dit product moeten gaan exporteren ipv kunstmest fabrieken te bouwen.
Ik zal even een linkje zoeken, moment. (Ik had het laatst geloof ik al eens gepost, maar waarschijnlijk niet in dit topic).
Het komt niet puur door de veehouderij, maar wel (heel) grotendeels. Door het veevoer (veelal sojaschroot, maar dit maakt wel 80% van de sojaplant uit. ) en door kap voor weidegrond.

Niet alle plantaardige alternatieven zijn 'heilig', maar bijvoorbeeld Alpro geeft de garantie dat 50% uit Europa komt, en er sowieso geen kap plaatsvindt voor het produceren van hun soja.

Het is ook niet heel gek hč, als je bedenkt dat er wereldwijd elk jaar 65 miljard dieren geslacht worden. (Heb ik het niet over alle gehouden dieren, want moederdieren leven nog wel eens langer dan een jaar. Maar die moeten wel eten natuurlijk). En dat nog maar 4% van de zoogdierenpopulatie op aarde "wild' is. (60% landbouwhuisdieren, rest mens)

Dus kijk je naar het regenwoudkap-argument, dan zou je kunnen stellen dat minderen al voldoende kan zijn om daar verandering in te brengen.

Maar ik ga even zoeken naar dat linkje (zit mobiel, ben daar wat onhandig in dus geef me even :P )
pi_188322424
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 22:09 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Als het aan haar lag hadden we niet betaald.
_O-
pi_188322435
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 22:12 schreef fietsie het volgende:
Daardoor komt het waarschijnlijk wel in een stroomversnelling ja -O-
pi_188323386
w/ rest van de week water en brood. Weer heerlijk gegeten en vooral gezellig bijgekletst.

Verder niet zoveel te vertellen, moe dus zo maar naar bed, hopelijk slaap ik wat meer dan de afspgelopen nachten
pi_188323428
@z80: Nog even een linkje zoals beloofd: https://rainforestfoundation.org/agriculture/
Hier wordt gesproken over 91% .

Het is niet de beste site denk ik (Maar het is geen PETA of een andere vegan site ;) )
Ik dacht dat ik ergens een wat uitgebreider artikel had opgeslagen, alleen ik kan de titel even niet meer herinneren. Zoekt een beetje ruk..
Via google kun je wel veel informatie vinden (Ook de FOA heeft er wel het een en ander over geschreven, hoewel ik niet altijd even snel concrete getallen kan vinden),
Met name cattlegrazing is wel echt een groot probleem, naast de sojaproductie.
pi_188323456
Welterusten allemaal :) :Z
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:59:36 #239
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188324173
Zijn we nu eindelijk uitgeluld over religie/veganisme?
Mag iedereen gewoon doen en laten en eten wat ie wil, zonder een ander iets te willen opleggen of te overtuigen via Internet of andere groepen of bijeenkomsten?
Poef.....gone! Šgolfer
pi_188324852
'Eindelijk'? Het duurt pas krap twee pagina's. Je kunt van alles vinden van veganisme maar wat Candaasje doet is niet opleggen of overtuigen maar een (stevig onderbouwde) mening geven. Ik heb haar nog nooit betrapt op een waardeoordeel over mensen die op een andere manier in het leven staan. Je kunt haar de allergie die je blijkbaar voelt bij dit onderwerp niet verwijten.
pi_188325407
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 23:59 schreef golfer het volgende:
Mag iedereen gewoon doen en laten en eten wat ie wil, zonder een ander iets te willen opleggen of te overtuigen via Internet of andere groepen of bijeenkomsten?
Hoe kan je nou in een CUL-slowchat ooit uitgepraat willen zijn over *eten* 8)7
pi_188325428
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 01:50 schreef Clubsoda het volgende:
'Eindelijk'? Het duurt pas krap twee pagina's. Je kunt van alles vinden van veganisme maar wat Candaasje doet is niet opleggen of overtuigen maar een (stevig onderbouwde) mening geven. Ik heb haar nog nooit betrapt op een waardeoordeel over mensen die op een andere manier in het leven staan. Je kunt haar de allergie die je blijkbaar voelt bij dit onderwerp niet verwijten.
Nou dit idd. Het is totaal niet een onderwerp waar ik (hier op deze plek) zin in heb verder maar de enigen die ik hier hoor 'preken' zijn de mensen die de andere groep dat verwijt ;)
Prima neutraal onderbouwde posts verder volgens mij.. ^O^
pi_188325587
quote:
Ik zie weinig overtuigen of opleggen hoor.

Ik vind zulke reacties juist altijd wel grappig. Zo zat ik op mijn werk ook een keer tussen een groepje die helemaal in de aanval gingen toen ik zei dat ik het leuk vond om te kijken of er vegetarische opties waren die ik lekkerder vind dan de 'echte' variant. Zoals de vega saucijzenbroodjes van de AH.

Want vega eten zou ook slecht zijn en belangrijke voedingswaarden die je dan zou missen. Bij het vervangen van een saucijzenbroodje. :') :') :') En dat terwijl ik dus zelf gewoon vlees eet, en nergens zeg dat anderen dat niet zouden moeten doen, maar gewoon vegetarische opties of maaltijden ook eten vind. Dat schijnt al heel zweverig te zijn. :')
  woensdag 7 augustus 2019 @ 08:02:41 #244
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_188325605
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 07:19 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nou dit idd. Het is totaal niet een onderwerp waar ik (hier op deze plek) zin in heb verder maar de enigen die ik hier hoor 'preken' zijn de mensen die de andere groep dat verwijt ;)
Prima neutraal onderbouwde posts verder volgens mij.. ^O^
Dat.

Enige waar ik echt moeite mee heb is als ik weer hoor dat extremistische demonstranten weer de toegang versperren tot slachthuizen. Sommige van die groepen zijn nogal agressief (genoeg inbraken met vernielingen geweest ook door die groepen etc). Erg fijn als je vrouw er doorheen moet om naar haar werk te komen :{.
pi_188325619
Het is voor sommige mensen reuzespannend, een maaltijd zonder vlees. In mijn Duitse schoonfamilie zijn ook mensen die honend doen over het feit dat ik graag een pizza met groente bestel. Alsof ik zin heb in bremzoute salami of analoog-ham en ik verder omkom in de vitaminen tijdens een weekend hotel 8)7 ze vertikken het ook om fatsoenlijke vleesloze opties te maken voor hun (klein)dochters die vegetarisch eten. Dan zitten die arme schapen naakte pasta te eten met kerstmis. Daar word ik plaatsvervangend zo pissig van.
pi_188325624
Ik vond het goed verwoord door Candaasje en Tele. Ook eens goed om wat meer informatie te krijgen over iets wat ik zelf nooit opzoek.
pi_188325626
Quote edit meh.
pi_188325823
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 08:08 schreef Clubsoda het volgende:
Het is voor sommige mensen reuzespannend, een maaltijd zonder vlees. In mijn Duitse schoonfamilie zijn ook mensen die honend doen over het feit dat ik graag een pizza met groente bestel. Alsof ik zin heb in bremzoute salami of analoog-ham en ik verder omkom in de vitaminen tijdens een weekend hotel 8)7 ze vertikken het ook om fatsoenlijke vleesloze opties te maken voor hun (klein)dochters die vegetarisch eten. Dan zitten die arme schapen naakte pasta te eten met kerstmis. Daar word ik plaatsvervangend zo pissig van.
Wat is dat toch, wanneer mensen anders doen dan jij dat je dat negeert. Maak een simpele pastasaus zonder vlees of vraag ze desnoods zelf wat mee te nemen. Geloof dat is als kleindochter zou bedanken voor de uitnodiging.
pi_188325882
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 08:08 schreef Clubsoda het volgende:
Ik word er al pissig van }:| Wat ontzettend onbeschoft zeg.
Spoilers!
pi_188326098
Over opleggen gesproken.. :X
pi_188326232
Ik vind het zo bijzonder hoeveel mensen zo vaak dwingende veganisten tegenkomen. Ik nooit, zelfs niet op FOK! Ja, misschien eentje die min of meer mensen probeerde te overtuigen. Ik zie veel vaker dat mensen veganisten menen de les te moeten lezen.
Spoilers!
  woensdag 7 augustus 2019 @ 09:34:09 #252
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188326279
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het zo bijzonder hoeveel mensen zo vaak dwingende veganisten tegenkomen. Ik nooit, zelfs niet op FOK! Ja, misschien eentje die min of meer mensen probeerde te overtuigen. Ik zie veel vaker dat mensen veganisten menen de les te moeten lezen.
Ik kom in het dagelijks leven sowieso zelden mensen tegen die mij iets op willen dringen qua levensstijl of overtuigingen. Als ik dat al tegenkom is het op sociale media, en dan zijn ze aan alle kanten van het spectrum even verschrikkelijk.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 7 augustus 2019 @ 09:44:26 #253
63722 z80
I fink you freaky
pi_188326412
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 23:14 schreef Candaasje het volgende:
@:Z80: Nog even een linkje zoals beloofd: https://rainforestfoundation.org/agriculture/
Hier wordt gesproken over 91% .

Het is niet de beste site denk ik (Maar het is geen PETA of een andere vegan site ;) )
Ik dacht dat ik ergens een wat uitgebreider artikel had opgeslagen, alleen ik kan de titel even niet meer herinneren. Zoekt een beetje ruk..
Via google kun je wel veel informatie vinden (Ook de FOA heeft er wel het een en ander over geschreven, hoewel ik niet altijd even snel concrete getallen kan vinden),
Met name cattlegrazing is wel echt een groot probleem, naast de sojaproductie.

Ik zit even dit stukje te lezen. Hier wordt vermeld dat de veeteelt. En vervolgens komt een rijtje met producten die ook schadelijk zijn voor het regenwoud. Palmolie is een bekende. Staat ook hier weer hoog op de lijst. Maar ook soja.
Het is niet zo eenvoudig om 1 groep meer/minder schuld te geven. Het afvalproduct van de landbouw wordt gebruik voor de veeteelt. Is de veelteelt dan de hoofdschuldige? Of mede schuldig?

Maar zoals al eerder gezegd. Minder vlees en/of dierlijke producten is goed. Maar om massaal compleet over te stappen op vega? Dat gaat de wereld ook niet redden.

En als ik naar mijn eigen vlees consumptie kijk. Dan is dat niet bepaald veel. 200Gram aan broodbeleg. En afgelopen maand niets bij het avondeten. Zo af en toe een lekker groot stuk vlees of vis zal ik niet afslaan. Maar elke dag vlees bij het avondeten is al weer een tijdje geleden.
Verder gaan er wel de nodige dierlijke producten doorheen. Kaas op brood en op de pizza, melk en ei in het brood.
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 augustus 2019 @ 09:51:39 #254
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188326516
Ik vind vegan-zijn wel ingewikkeld. Je moet met zoveel dingen rekening houden, je kunt bijna nergens uit eten, niks bestellen. Je moet elke dag uitleggen wat/waarom/hoe.
Het lijkt me niks. Vegetarisch eten is dan weer veel simpeler. Da's gewoon een kleine aanpassing.

Ik zat toevalligerwijs net dit te lezen:

https://www.businessinsid(...)eat-is-then-minced-5

Interessant wel.
  Moderator woensdag 7 augustus 2019 @ 10:17:28 #255
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188326764
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:51 schreef Kreator het volgende:
Je moet elke dag uitleggen wat/waarom/hoe.

Daar lijken ze vaak op te geilen ;)
  Moderator woensdag 7 augustus 2019 @ 10:24:17 #256
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188326864
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:44 schreef z80 het volgende:

[..]

Ik zit even dit stukje te lezen. Hier wordt vermeld dat de veeteelt. En vervolgens komt een rijtje met producten die ook schadelijk zijn voor het regenwoud. Palmolie is een bekende. Staat ook hier weer hoog op de lijst. Maar ook soja.
Het is niet zo eenvoudig om 1 groep meer/minder schuld te geven. Het afvalproduct van de landbouw wordt gebruik voor de veeteelt. Is de veelteelt dan de hoofdschuldige? Of mede schuldig?

Lijkt mij ook niet. Sojaschroot blijft een restproduct. Ik wist overigens niet dat dat zoveel van de plant was, maar goed.
Bierbostel is ook een restproduct en gewaardeerd veevoer. Maar dat is echt niet de reden dat er zoveel bier wordt gebrouwen.

Het mestoverschot bestaat enkel op papier. Slechts een beperkt deel van mest mag bestaan uit dierlijke mest, de rest moet uit andere bronnen komen. Kunstmest kun je prachtig sturen op N-P-K.

Maar ook al bewerk je dierlijke mest zodat je zovere N hebt, het blijft dierlijke mest. Dus moet je als melkveehouder dure stikstof aankopen aan de ene kant en betalen om mest af te voeren aan de andere kant.
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 augustus 2019 @ 10:45:28 #257
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188327124
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 10:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Daar lijken ze vaak op te geilen ;)
Die ervaring heb ik niet. Ik heb wel de ervaring dat ándere mensen (vleeseters) elke gelegenheid aangrijpen om vegetariërs te vragen hoe/wat/waarom, zodra ze een keer ergens niet mee eten wegens vlees en dat vegetariërs daar vrij moe van worden.
pi_188327221
quote:
Ik vind vegan-zijn wel ingewikkeld. Je moet met zoveel dingen rekening houden, je kunt bijna nergens uit eten, niks bestellen. Je moet elke dag uitleggen wat/waarom/hoe.
Het lijkt me niks. Vegetarisch eten is dan weer veel simpeler. Da's gewoon een kleine aanpassing.

Wat je nu als kleine aanpassing ziet, werd twintig jaar geleden ook als "je kunt ook bijna niets meer eten" gezien. En toen waren er ook minder opties, minder restaurants, meer weerstand.

Het zou fijn zijn als we over twintig jaar ook zo denken over veganistisch eten en de mensen die daarvoor kiezen.

@Candaasje Ik zag jullie nog staan, afgelopen zondag. Was er al bekend mee, maar wel interessant om te zien hoe mensen er op reageren.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  woensdag 7 augustus 2019 @ 10:59:32 #259
13783 Anthraxx
pi_188327304
Ik zie dat The Save Movement volgende week bij het slachthuis staat naast mijn werk. Dat vind ik altijd wel een trieste aangelegenheid. De kalveren worden daar gebracht, groepje demonstranten erbij. Terwijl er recht tegenover vrachtwagens vol varkens worden afgeleverd bij een ander slachthuis. Maar daar geeft niemand wat om.

Verder laat ik het maar daar bij. Ze staan ook op plekken waar Anna moet werken.
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 augustus 2019 @ 11:03:21 #260
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188327355
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 10:53 schreef mjan het volgende:

[..]

Wat je nu als kleine aanpassing ziet, werd twintig jaar geleden ook als "je kunt ook bijna niets meer eten" gezien. En toen waren er ook minder opties, minder restaurants, meer weerstand.

Het zou fijn zijn als we over twintig jaar ook zo denken over veganistisch eten en de mensen die daarvoor kiezen.

@:Candaasje Ik zag jullie nog staan, afgelopen zondag. Was er al bekend mee, maar wel interessant om te zien hoe mensen er op reageren.
Maar kaas. ;(.
pi_188327372
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 10:59 schreef Anthraxx het volgende:
Terwijl er recht tegenover vrachtwagens vol varkens worden afgeleverd bij een ander slachthuis. Maar daar geeft niemand wat om.

Afgezien van wat je vindt van demonstraties bij slachthuizen, vind ik dit soort redenaties altijd een beetje een dooddoener. Dat je een misstand aan de kaak probeert te stellen, wil toch niet zeggen dat je (moreel) verplicht bent om álle misstanden onder de aandacht te brengen?
  woensdag 7 augustus 2019 @ 11:06:42 #262
13783 Anthraxx
pi_188327403
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:04 schreef mjan het volgende:

[..]

Afgezien van wat je vindt van demonstraties bij slachthuizen, vind ik dit soort redenaties altijd een beetje een dooddoener. Dat je een misstand aan de kaak probeert te stellen, wil toch niet zeggen dat je (moreel) verplicht bent om álle misstanden onder de aandacht te brengen?
Ik vind het triest dat mensen wel demonstreren bij knuffelbare dieren en niet bij minder knuffelbare dieren, die letterlijk 1 meter verder aan hun einde komen, in dit specifieke geval. Het demonstreren is prima, maar doe het dan effectief en pak meteen beide kanten. Nu komt het heel erg over alsof je enorm schandelijk is wat er gebeurt bij slachthuis 1 terwijl je toekijkt hoe ze bij de tweede met honderden afgeleverd wordt.
pi_188327431
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 10:59 schreef Anthraxx het volgende:
Ik zie dat The Save Movement volgende week bij het slachthuis staat naast mijn werk. Dat vind ik altijd wel een trieste aangelegenheid. De kalveren worden daar gebracht, groepje demonstranten erbij. Terwijl er recht tegenover vrachtwagens vol varkens worden afgeleverd bij een ander slachthuis. Maar daar geeft niemand wat om.

Verder laat ik het maar daar bij. Ze staan ook op plekken waar Anna moet werken.
Moord op jong en aaibaar is erger dan moord op dieren intelligenter dan onze hond?
pi_188327461
Overigens ben ik ook meer voor de manier waarop Candaasje probeert mensen te educeren ipv een meer agressieve methode waarbij je volgens mij juist sympathie verliest en mensen de hele groep als militant gaat zien.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 11:11:20 #265
13783 Anthraxx
pi_188327466
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Moord op jong en aaibaar is erger dan moord op dieren intelligenter dan onze hond?
Zo komt het op mij over. Dooddoener, of niet, ik vind het vrij selectief.
  Moderator woensdag 7 augustus 2019 @ 11:13:18 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188327492
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:11 schreef Isabeau het volgende:
Overigens ben ik ook meer voor de manier waarop Candaasje probeert mensen te educeren ipv een meer agressieve methode waarbij je volgens mij juist sympathie verliest en mensen de hele groep als militant gaat zien.
Ik sta d'r nog steeds niet achter, maar als het is zoals ze beschrijft komt het inderdaad meer over als discussie mogelijk is :Y
pi_188327496
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:11 schreef Anthraxx het volgende:

Het is ook een beetje een propagandamethode, Mensen vallen eerder voor je zaak als hetgeen je voor strijdt aaibaar en schattig is. Of heel jong. Want iets wat kind is doodmaken is helemaal een gruwel natuurlijk.
SPOILER
  woensdag 7 augustus 2019 @ 11:14:53 #268
13783 Anthraxx
pi_188327511
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het netjes van een aantal slachthuizen dat ze ruimte creëren voor demonstranten, zolang ze niet de aanvoer tegenhouden. Er worden speciale plekken bij de ingang aangewezen waar het kan. Dat vind ik wel vrij sympathiek, het hoeft allemaal niet.

Maar verandering moet van meerdere kanten komen. Educatie is een goed begin, maar ook de politiek moet er meer aan doen. Nog sterker, toezicht wordt kapot bezuinigd waardoor er ook steeds meer misstanden naar boven komen. Die irritatie merk je ook vooral bij Anna en collega's.
  Moderator woensdag 7 augustus 2019 @ 11:16:22 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188327545
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:11 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Aaibaar schijnt wel een dingetje te zijn ja. Wolven vindt men allemaal prachtig, maar toen laatst een snoek iemand had gebeten moesten alle snoeken dood _O-
pi_188327573
Ik vind overigens al dat we stapje voor stapje toch wel in een betere richting gaan :Y Zoals iemand hierboven al zei, vroeger was vleesloos eten heel erg raar. Tegenwoordig kijkt niemand er meer van op als je vanavond een vegetarische maaltijd hebt. Nou ja, op een paar oude(rwetse?) mensen na dan, die stug geen vleesloze pasta willen maken, gewoon omdat :')

Ik vond Hello Fresh heel erg behulpzaam in mij leren hoe je heerlijke vleesloze maaltijden kan maken zonder dat je per se een kant en klare soja/groente burger hoeft te kopen :7
pi_188327590
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:16 schreef derLudolf het volgende:

Aaibaar schijnt wel een dingetje te zijn ja. Wolven vindt men allemaal prachtig, maar toen laatst een snoek iemand had gebeten moesten alle snoeken dood _O-
Ik ben als kind in mijn gezicht gebeten door een herdershond. Geloof niet dat toen het verzoek kwam om alle honden af te maken :D

Sterker nog, de buurman kwam aan mijn ouders vragen of hij de dader moest laten afmaken en toen was ik helemaal in tranen, want die arme hond _O-

(alhoewel, ik vrees wel dat de oproep komt om alle wolven per direct af te maken als ze een kind bijten :X hopelijk gebeurt dat nooit)
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 augustus 2019 @ 11:20:58 #272
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188327602
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:14 schreef Anthraxx het volgende:
maar ook de politiek moet er meer aan doen.
Subsidie op vleesvervangers zou al een goed begin zijn. Of vlees duurder maken waardoor het (weer) een luxeproduct wordt ipv de 5 miljoen hamburgers die 1 Mcdonald's fabriek elke dag maakt voor een paar cent per stuk.

Ik zou er in elk geval wel voorstander van zijn. Ik ben ook erg benieuwd naar die nieuwe technologie waar Bill Gates steun verleent, om vlees in het laboratorium te kweken. Daar heb ik wel hoge verwachtingen van.
pi_188327622
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:20 schreef Kreator het volgende:

Subsidie op vleesvervangers zou al een goed begin zijn. Of vlees duurder maken waardoor het (weer) een luxeproduct wordt ipv de 5 miljoen hamburgers die 1 Mcdonald's fabriek elke dag maakt voor een paar cent per stuk.

Ik zou er in elk geval wel voorstander van zijn. Ik ben ook erg benieuwd naar die nieuwe technologie waar Bill Gates steun verleent, om vlees in het laboratorium te kweken. Daar heb ik wel hoge verwachtingen van.
Eigenlijk hoop ik ook dat er een echt smakelijke variant gaat komen :Y Want ik ben dol op de smaak van vlees, maar dat we daar dieren voor afmaken vind ik toch wel een beetje eh....fout. Mijn hypocrietste kant.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 11:23:23 #274
13783 Anthraxx
pi_188327633
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind overigens al dat we stapje voor stapje toch wel in een betere richting gaan :Y Zoals iemand hierboven al zei, vroeger was vleesloos eten heel erg raar. Tegenwoordig kijkt niemand er meer van op als je vanavond een vegetarische maaltijd hebt. Nou ja, op een paar oude(rwetse?) mensen na dan, die stug geen vleesloze pasta willen maken, gewoon omdat :')

Ik vond Hello Fresh heel erg behulpzaam in mij leren hoe je heerlijke vleesloze maaltijden kan maken zonder dat je per se een kant en klare soja/groente burger hoeft te kopen :7
Ik vond afgelopen week de vlees vervangers door een Bami geen verschil qua smaak opleveren dan met kipfilet. Op die manier proberen wij ook wel iets meer te verschuiven :)
pi_188327659
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:06 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik vind het triest dat mensen wel demonstreren bij knuffelbare dieren en niet bij minder knuffelbare dieren, die letterlijk 1 meter verder aan hun einde komen, in dit specifieke geval. Het demonstreren is prima, maar doe het dan effectief en pak meteen beide kanten. Nu komt het heel erg over alsof je enorm schandelijk is wat er gebeurt bij slachthuis 1 terwijl je toekijkt hoe ze bij de tweede met honderden afgeleverd wordt.
Volgens mij was er laatst genoeg te doen rondom de varkens in Boxtel, dus ik zie niet dat dat onderscheid zo gemaakt wordt.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 11:28:01 #276
13783 Anthraxx
pi_188327716
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:25 schreef mjan het volgende:

[..]

Volgens mij was er laatst genoeg te doen rondom de varkens in Boxtel, dus ik zie niet dat dat onderscheid zo gemaakt wordt.
Activisten die een bedrijf bezet houden, dat maakt je boodschap niet veel sterker. Met eventueel het introduceren van allerlei ziektes van dien. Niet echt een sympathieke actie.
pi_188327738
quote:
9s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:03 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar kaas. ;(.
Ja, ik weet het. Als het gaat om de stap naar veganisme, hoor ik mezelf argumenten aandragen die ik jarenlang van vleeseters heb gehoord als het ging om vegetarisme ("ik zou het niet vol kunnen houden", "maar het is zo lekker").

Het is even wennen, maar als je ervoor wil kiezen kan het prima natuurlijk.
pi_188327751
Ik probeer nu weer af te vallen, en dan ga ik wel automatisch veel meer kip eten dan ik deed. :') Maar dat is vooral omdat ik bij vega vaak naar kaas grijp, en dat wil ik nu niet. En de vleesvervangers vind ik vaak ook wel veel kcal hebben.
pi_188327774
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:28 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Activisten die een bedrijf bezet houden, dat maakt je boodschap niet veel sterker. Met eventueel het introduceren van allerlei ziektes van dien. Niet echt een sympathieke actie.
Dat is een ander argument dan dat je net aanhaalde. Je zei net dat het hypocriet is om wel de aaibare dieren aandacht te geven en niet de (wellicht) minder aaibare. Daar ging ik dan ook op in. Of de actie sympathiek is of zijn doel behaald, daar doe ik verder geen uitspraken over.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 11:31:28 #280
13783 Anthraxx
pi_188327789
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eigenlijk hoop ik ook dat er een echt smakelijke variant gaat komen :Y Want ik ben dol op de smaak van vlees, maar dat we daar dieren voor afmaken vind ik toch wel een beetje eh....fout. Mijn hypocrietste kant.
Hopen dat kweekvlees in massa productie kan komen. Dan heb je wel de smakelijke variant, zonder dieren er voor af te maken.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 11:32:56 #281
13783 Anthraxx
pi_188327812
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:30 schreef mjan het volgende:

[..]

Dat is een ander argument dan dat je net aanhaalde. Je zei net dat het hypocriet is om wel de aaibare dieren aandacht te geven en niet de (wellicht) minder aaibare. Daar ging ik dan ook op in. Of de actie sympathiek is of zijn doel behaald, daar doe ik verder geen uitspraken over.
Ik vind het hypocriet op die specifieke locatie. Waar er letterlijk 1 weg tussenzit en niemand een reet geeft om de varkens aan de overkant.

Ik ontken nergens dat er totaal geen aandacht is voor varkens of andere dieren die niet knuffelbaar zijn. Het enige dat mij opvalt is dat er wel vooral aandacht gegeven wordt aan knuffelbare dieren.
pi_188327845
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:29 schreef Myraela het volgende:
Ik probeer nu weer af te vallen, en dan ga ik wel automatisch veel meer kip eten dan ik deed. :') Maar dat is vooral omdat ik bij vega vaak naar kaas grijp, en dat wil ik nu niet. En de vleesvervangers vind ik vaak ook wel veel kcal hebben.
Lastig inderdaad. Er is ook geen vleesvervanger te vinden zonder ui, knoflook of }:| specerijmengsel }:| . Ik eet nu ook meer vlees dan voor mijn intolerantie.
Spoilers!
pi_188327864
Oh jongens, sorry, ik wilde er geen topickaap van maken :D
Mijn wat lange uitleg over de acties was om te voorkomen dat mijn reputatie van NWS naar hier zou overwaaien. Die is daar namelijk een beetje naar de haaien sinds Boxtel. :P (Ik deed niet mee, maar nam ook geen stelling tégen de activisten in, even in het kort. Er waren tegenstanders waarmee ik prima kon discussiëren, maar er waren ook tegenstanders die meenden dat ik dan ook een terrorist was, en gezien de toonzetting vermoed ik dat ze me het liefst zagen omkomen in een stalbrand ofzo. Maar dat laatste is speculatie :+ ).

Ik heb niet de doelstelling hier iedereen veganist te maken hoor. Dan kan ik beter een ander topic opzoeken denk ik :P Ik vind het hier gewoon gezellig.

Ik zal nog even kort (als dat me lukt, maar jullie kennen me) reageren op wat dingen en dan ga ik weer eens aan de slag:

quote:
Ik zal er proberen geen preek van te maken, maar ik zal proberen uit te leggen waarom ik op straat mensen aanspreek en probeer te overtuigen. (Zoals gezegd, daarna hou ik er over op. En doe er mee wat je wil natuurlijk, naast je neerleggen staat je vrij. Het is puur bedoeld als uitleg :) )

SPOILER
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 07:56 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik zie weinig overtuigen of opleggen hoor.

Ik vind zulke reacties juist altijd wel grappig. Zo zat ik op mijn werk ook een keer tussen een groepje die helemaal in de aanval gingen toen ik zei dat ik het leuk vond om te kijken of er vegetarische opties waren die ik lekkerder vind dan de 'echte' variant. Zoals de vega saucijzenbroodjes van de AH.

Want vega eten zou ook slecht zijn en belangrijke voedingswaarden die je dan zou missen. Bij het vervangen van een saucijzenbroodje. :') :') :') En dat terwijl ik dus zelf gewoon vlees eet, en nergens zeg dat anderen dat niet zouden moeten doen, maar gewoon vegetarische opties of maaltijden ook eten vind. Dat schijnt al heel zweverig te zijn. :')
:D Iedereen wordt altijd een gezondheidsspecialist als je over vega(n) begint.
(Overigens, net zo met een Ketose-dieet hoor. Dat had mijn tante laatst; ik ben zelf niet zo overtuigd van de werking hiervan en ook niet bepaald een fan van de samenstelling van veel gerechten, maar op haar verjaardag heb ik het toch wel een beetje proberen op te nemen voor haar. Want dan gaat het net zo natuurlijk. )

Ik moet ook altijd wel lachen om mensen (net zo goed vega's) die beginnen te miepen over hoe (on)gezond een veganburger of vegan Magnum wel niet is. :') Of restaurantjes waar je dus enkel linksgedraaide biologische cola kunt krijgen; hou eens op }:| .

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 08:02 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Dat.

Enige waar ik echt moeite mee heb is als ik weer hoor dat extremistische demonstranten weer de toegang versperren tot slachthuizen. Sommige van die groepen zijn nogal agressief (genoeg inbraken met vernielingen geweest ook door die groepen etc). Erg fijn als je vrouw er doorheen moet om naar haar werk te komen :{.
Ai, nee dat is niet fijn. De organisatie waarbij ik zit heeft wel afspraken met bepaalde slachthuizen, om daar op gezette tijden te mogen demonstreren. Scheelt wel veel gedoe denk ik.
Dan krijgen wij ook handschoenen/water/hesjes van het slachthuis (beter voor de hygiëne natuurlijk) en stoppen de medewerkers de vrachtwagens en waarschuwen weer als ze gaan rijden zodat onze tenen niet vermorzeld worden door de banden.

EDIT: ah, er waren weer 30 berichten bij, ik typ te langzaam :P
Wat dat selectieve betreft: TSM staat eigenlijk bij alle soorten slachthuizen. Hier in IJsselstein staan we bij Westfort (grote varkensslachterij), in Boxtel staan we ook bij een varkensslachterij (en dus ook een kalverslachterij), in Montfoort meer bij een kleinschalige koeien/kalveren/schapen/geiten slachterij en in Nunspeet bij een kippen of eendenslachterij. Binnenkort ook weer ergens bij een halalslachterij, en tijdens de hitte ben ik ook naar Breukelen geweest bij de kippenslachterij. En er zijn er dacht ik nog een paar. Maar ik doe aan die acties wat minder vaak mee, want ik word er vrij moedeloos van.
Maar die selectiviteit herken ik dus niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:34 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Ik kom in het dagelijks leven sowieso zelden mensen tegen die mij iets op willen dringen qua levensstijl of overtuigingen. Als ik dat al tegenkom is het op sociale media, en dan zijn ze aan alle kanten van het spectrum even verschrikkelijk.
Ja, wat dat betreft is FB enzo wel echt de hel op aarde hoor. Dat gaat vaak echt hard tegen hard (en vooral kinderachtig). Dan zit ik ook wel regelmatig op mijn handen om niet een uit de band sprekende vegan de les te lezen. (Doe ik af en toe wel trouwens, want man, je schiet er toch niets mee op om ruzie te gaan zoeken? Ik begrijp dan af en toe het 'kutvegans' ergens wel hoor ;') . )

<leest weer even verder >
pi_188327871
Ik snap eigenlijk het nut van een demonstratie bij een slachthuis niet. Daar ga je echt helemaal niemand mee overtuigen. De vrachtwagenchauffeurs en slachthuismedewerkers weten als geen ander wat daar gebeurt en ze blijven er toch werken.
Spoilers!
pi_188327879
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:35 schreef Candaasje het volgende:
Oh jongens, sorry, ik wilde er geen topickaap van maken
Doe je niet. Het is wat mij betreft hartstikke interessant.
Spoilers!
pi_188327934
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik snap eigenlijk het nut van een demonstratie bij een slachthuis niet. Daar ga je echt helemaal niemand mee overtuigen. De vrachtwagenchauffeurs en slachthuismedewerkers weten als geen ander wat daar gebeurt en ze blijven er toch werken.
Ik heb even de filmpjes op hun Facebookpagina gekeken, en daar geven ze aan dat het vooral is om niet weg te kijken van het leed. En dat dus ook op social te delen, maar de dieren ook een soort laatste support te geven.

Al betwijfel ik op dieren allemaal vreemde armen terwijl ze in een vrachtwagen zitten echt als een support zien, maar dat terzijde.
pi_188327945
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo denk ik er dus ook over. Het zijn volgens mij ook geen panden midden in het winkelcentrum waar mensen langs wandelen en aan het denken worden gezet.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 11:41:05 #288
13783 Anthraxx
pi_188327956
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:39 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb even de filmpjes op hun Facebookpagina gekeken, en daar geven ze aan dat het vooral is om niet weg te kijken van het leed. En dat dus ook op social te delen, maar de dieren ook een soort laatste support te geven.

Al betwijfel ik op dieren allemaal vreemde armen terwijl ze in een vrachtwagen zitten echt als een support zien, maar dat terzijde.
Als je niet uitkijkt breng je ook nog eens ziektes over.
pi_188328300
foutje
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 augustus 2019 @ 12:14:22 #290
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_188328419
Door Tinypic aan het lopen omdat ze er mee stoppen en ik daar een hoop had staan. Dan kom je nog wel eens ouwe meuk tegen. 2008/2009, toen een tweet het NOS Journaal haalde _O-

pi_188328435
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:44 schreef z80 het volgende:

[..]

Maar zoals al eerder gezegd. Minder vlees en/of dierlijke producten is goed. Maar om massaal compleet over te stappen op vega? Dat gaat de wereld ook niet redden.

En als ik naar mijn eigen vlees consumptie kijk. Dan is dat niet bepaald veel. 200Gram aan broodbeleg. En afgelopen maand niets bij het avondeten. Zo af en toe een lekker groot stuk vlees of vis zal ik niet afslaan. Maar elke dag vlees bij het avondeten is al weer een tijdje geleden.
Verder gaan er wel de nodige dierlijke producten doorheen. Kaas op brood en op de pizza, melk en ei in het brood.
O.a. palmolie is inderdaad een steeds groter wordend probleem, klopt. Ik noemde eerst bijna 95% (dat waren eerst de cijfers) maar dat is dus naar beneden gezakt naar 91%, mogelijk door die olieplantages. Er zijn ook mensen die "whole foods plant-based' eten, en die vermijden dit soort zaken. Maar dat vergt nog meer etiketten lezen :P .

Wat betreft sojaschroot: het is denk ik een beetje zoals vlees en leer: leer wordt als restproduct beschouwd, maar is een heel winstgevende markt. Of neem de melkindustrie: stierkalfjes worden daar als restproduct beschouwd, evenals de moederdieren nadat zij niet meer genoeg melk produceren, maar vormen uiteindelijk een aanzienlijk aandeel van de dieren die voor de vleesindustrie geslacht worden.

Maar nee, er is niet één absolute oorzaak. Maar de industriële vleeteelt - met de miljarden dieren die gehouden worden - is wel écht een enorme speler.

Wat jouzelf betreft: ik denk dat je al vrij ondergemiddeld zit ja, qua vleesconsumptie. (Gekeken naar NL) Ik heb daar even geen harde cijfers bij, maar veel mensen die ik op straat spreek eten toch echt wel elke dag bij het avondeten ook vlees. Of soms één avondje per week niet.

quote:

Ik zat toevalligerwijs net dit te lezen:

https://www.businessinsid(...)eat-is-then-minced-5

Interessant wel.
Ik vond het in het begin wel lastig, maar tegenwoordig eigenlijk niet meer. (Nouja goed, uiteten met de familie is soms wel een dingetje. Hoewel als je gewoon een beetje bijtijds belt naar het restaurant, veel koks er niet zoveel problemen mee hebben. Ik probeer ze zo wel de gelegenheid te geven om de inkopen te kunnen doen, en niet op het allerlaatste moment nog wat bij elkaar moeten verzinnen.)

Moet er wel bij zeggen: mijn vriend is ook veganistisch en kan lekker koken. Dat maakt het ook wel makkelijker :)

Oh, en BBQen is wel een beetje ruk; althans, we hadden er laatst één bij familie, en nu vind ik vlees niet vies ofzo dus mijn veganburgertjes lagen vrolijk naast de spetterende speklapkes. Maar mijn burgers bak ik nooit echt door en door gaar....en dus hadden we beide de dag erna wat last van kruisbesmetting :')

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 10:53 schreef mjan het volgende:

[..]

@:Candaasje Ik zag jullie nog staan, afgelopen zondag. Was er al bekend mee, maar wel interessant om te zien hoe mensen er op reageren.
Ah, hai! :W
Ja ik vind het ook altijd wel interessant om te zien hoe mensen reageren. En ik vind het ook wel leuk om te merken hoeveel vooroordelen ik zelf heb over bepaalde 'type' mensen , en hoe vaak die met de grond gelijk gemaakt worden :D .
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:06 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Hier heb ik al op gereageerd. Ik denk eigenlijk zelfs dat de meeste berichten en beelden van TSM over eenden, kippen en varkens gaan. :)
quote:

[..]

Ik vind het netjes van een aantal slachthuizen dat ze ruimte creëren voor demonstranten, zolang ze niet de aanvoer tegenhouden. Er worden speciale plekken bij de ingang aangewezen waar het kan. Dat vind ik wel vrij sympathiek, het hoeft allemaal niet.

Maar verandering moet van meerdere kanten komen. Educatie is een goed begin, maar ook de politiek moet er meer aan doen. Nog sterker, toezicht wordt kapot bezuinigd waardoor er ook steeds meer misstanden naar boven komen. Die irritatie merk je ook vooral bij Anna en collega's.
Ja de onderbezetting van de NVWA is wel echt een probleem (of doel je daar niet op? :) ) Lijkt me heel frustrerend om te moeten werken. Ik sprak nog een NVWA-er aan de telefoon (goed, vriendelijk gesprek hoor :) ) tijdens de hittegolf, en daarin kwam ook echt naar voren dat de wetgeving schromelijk tekortschiet. (Varkens- lossende vrachtwagen om 13 uur 's middags toen het buiten tegen de 40 graden was...)

Wat betreft de slachthuizen: nee het hoeft niet, en ik vind dat ze ons bij Westfort op die dagen vrij netjes behandelen. (Ze staan niet te springen, maar het is verder prima.)
Nu is het bij Westfort niet enkel liefdadigheid hoor, ze werken ook graag aan hun "transparante imago'. Maar goed, prima, dat mag natuurlijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:18 schreef Isabeau het volgende:

Eens. Het wordt allemaal ook wel steeds gangbaarder en daardoor gemakkelijker :Y .
We waren laatst in Noorwegen en dan merk je weer dat het echt wel een stuk beter zoeken is als dat niet het geval is. En dat we dan 'ervaren' zijn maakt het wel te doen, maar als je er net mee begint, dat is wel een enorme drempel.

quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

Kweekvlees is zeker iets waar ik zeer benieuwd naar ben. :Y
Ik durf niet te zeggen of het nu al 'diervriendelijk' te noemen is (Ze gebruikten eerst in elk geval serum van foetussen (kalveren) om de cellen te groeien. De methode om dat serum te winnen, ik denk dat halalslacht daarbij verbleekt :X Maar er waren geruchten dat het nu toch op een andere kweekbodem kon. )
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:39 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nee ik denk ook niet dat het water geven de dieren echt 'helpt'. (ok, er zitten wel dorstige dieren tussen hoor). Het gaat voornamelijk om de beelden maken en naar buiten brengen, zodat met name de 'consument' weer de connectie gaat maken tussen dat in cellofaan verpakte lapje vlees, en het levende dier.

Ik weet niet of jullie dit kunnen lezen (het is wel een openbaar bericht), en ja, het is een tikkie emotioneel/geitenwollensok. Maar dit is een verslag van mijn eerste bezoek aan een slachterij (demonstratie dan):

SPOILER
[/spoiler]

Onze 'regel' is doorgaans ook dat we aan één zijde van de vrachtwagen staan, zodat angstige dieren er voor kunnen kiezen om niet naar ons te komen. (Dat gaat natuurlijk wat moeilijker op als de vrachtwagen echt afgeladen is. Maar je probeert er wel wat rekening mee te houden. )

Overigens, even over hygiëne: bij zulke demonstraties (die in samenwerking gaan met de slachthuizen) krijgen we dus desinfectiemiddel, handschoenen, moeten we over een matje lopen en het water en de flesjes worden verzorgd door het slachthuis.

<leest weer verder> :P jullie gaan snel jonguh!
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:16:30 #292
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188328453
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:35 schreef Candaasje het volgende:

Ik zal er proberen geen preek van te maken, maar ik zal proberen uit te leggen waarom ik op straat mensen aanspreek en probeer te overtuigen.

Dat is dus precies wat ik bedoelde met mijn eerdere post. Ik hou niet van Jehova's getuigen dierenactivisten die ongevraagd op straat proberen andere mensen van hun gelijk te overtuigen.
Poef.....gone! Šgolfer
pi_188328519
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:16 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat is dus precies wat ik bedoelde met mijn eerdere post. Ik hou niet van Jehova's getuigen dierenactivisten die ongevraagd op straat proberen andere mensen van hun gelijk te overtuigen.
Tja, dat staat je vrij natuurlijk. Dan ben jij niet mijn doelgroep. Soit. :)
pi_188328520
quote:

[..]

Onze welvaart en hebzucht spelen ook wel een belangrijke rol hierin :Y Ik denk of hoop dat boeren dit eigenlijk ook niet willen, de massaproductie, het stroomlijnen tot in het oneindige, de schaalvergroting en alles voor de winst. Het staat zover weg van hoe het boerenleven ooit begon en alleen maar omdat we met z'n allen meermeermeer willen voor zo min mogelijk geld. Bewustwording daarin zou best een hoop schelen denk ik.

Mijn moeder vertelde gisteren dat ze, geboren kort na de oorlog, vroeger per maaltijd een boterham met kaas mocht omdat meer te duur was. En dan kwam ze echt bepaald uit een arm gezin. Daarna gingen we naar de dierentuin. Als ik dan zie hoe mensen daar al 50 tot 100 euro entree kopen en dan met z'n allen friet en hamburgers en ijs bij de lunch nemen, dan is er in 50 jaar bizar veel veranderd op consumentenvlak waar we zelden bij stilstaan.
pi_188328522
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:15 schreef Candaasje het volgende:

Ja de onderbezetting van de NVWA is wel echt een probleem (of doel je daar niet op? :) ) Lijkt me heel frustrerend om te moeten werken. Ik sprak nog een NVWA-er aan de telefoon (goed, vriendelijk gesprek hoor :) ) tijdens de hittegolf, en daarin kwam ook echt naar voren dat de wetgeving schromelijk tekortschiet. (Varkens- lossende vrachtwagen om 13 uur 's middags toen het buiten tegen de 40 graden was...)
Ik wandelde vorig jaar tijdens de hittegolf door een afgelegen gebied waar een paar boerderijen staan tussen de weilanden in en buiten bij een varkenshouderij lag een hele rij met dode varkens te wachten op de ophaaldienst. Het waren er zeker 6, misschien wel meer. Ik werd daar heel stil van, vooral ook omdat dit maar 1 bedrijf ergens in Drenthe is en geen journalist dit specifieke geval zal oppakken, maar ondertussen vraag je je af bij hoeveel meer bedrijven dit tijdens zo'n hittegolf gebeurt. En het werd vorig jaar niet eens 40 graden.
pi_188328537
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:21 schreef Clubsoda het volgende:

Onze welvaart en hebzucht spelen ook wel een belangrijke rol hierin :Y Ik denk of hoop dat boeren dit eigenlijk ook niet willen, de massaproductie, het stroomlijnen tot in het oneindige, de schaalvergroting en alles voor de winst. Het staat zover weg van hoe het boerenleven ooit begon en alleen maar omdat we met z'n allen meermeermeer willen voor zo min mogelijk geld. Bewustwording daarin zou best een hoop schelen denk ik.

Mijn moeder vertelde gisteren dat ze, geboren kort na de oorlog, vroeger per maaltijd een boterham met kaas mocht omdat meer te duur was. En dan kwam ze echt bepaald uit een arm gezin. Daarna gingen we naar de dierentuin. Als ik dan zie hoe mensen daar al 50 tot 100 euro entree kopen en dan met z'n allen friet en hamburgers en ijs bij de lunch nemen, dan is er in 50 jaar bizar veel veranderd op consumentenvlak waar we zelden bij stilstaan.
Oh, ik besef heel goed hoe idioot rijk we zijn geworden. En ik behoor bij de "arme groep" Nederlanders :')
pi_188328551
quote:

[..]

Waarom is het nodig voor je om passief-agressieve zo'n niet passende sneer in je opmerking te maken en door te strepen? Ben je bang dat je punt niet aankomt als je dat niet doet?
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:25:29 #298
13783 Anthraxx
pi_188328582
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:15 schreef Candaasje het volgende:

Wat betreft de slachthuizen: nee het hoeft niet, en ik vind dat ze ons bij Westfort op die dagen vrij netjes behandelen. (Ze staan niet te springen, maar het is verder prima.)
Nu is het bij Westfort niet enkel liefdadigheid hoor, ze werken ook graag aan hun "transparante imago'. Maar goed, prima, dat mag natuurlijk.

Daar doelde ik zeker op. Ze is als toezichthouder ook gewoon een deel van de totale onderbezetting. Enorm frustrerend, gezien ze echt wel hun best doen om zo consequent mogelijk naar de wet te handelen. De voorbeelden die je aanhaalt herken ik ook, maar het is aan de politiek om daar iets aan te veranderen. De toezichthouder heeft die macht niet of nauwelijks (meer). Die is stelselmatig aan banden gelegd door allerlei politiek gekonkel, bezuinigingen en meer richting te geven aan economisch belang.

Ik vind overigens wel dat je het erg netjes verwoord. Complimenten :). Ik krijg thuis vooral "de andere kant mee" :+.
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 augustus 2019 @ 12:26:25 #299
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188328591
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:29 schreef mjan het volgende:

[..]

Ja, ik weet het. Als het gaat om de stap naar veganisme, hoor ik mezelf argumenten aandragen die ik jarenlang van vleeseters heb gehoord als het ging om vegetarisme ("ik zou het niet vol kunnen houden", "maar het is zo lekker").

Het is even wennen, maar als je ervoor wil kiezen kan het prima natuurlijk.
Ja, maar in 1x overstappen van volledig vleeseter naar vegan klinkt dan als een brug of 5 te ver. Dan moet je wel heel veel aanpassingen doen. En ik denk dat het ook minder zin heeft om vegan te eten dan vegetarisch. (een ei eten zie ik niet per definitie als slecht voor een kip, mits die kip een prima leven heeft)
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:28:11 #300
13783 Anthraxx
pi_188328611
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, eens :). Maar ik vind vooral dat de politiek teveel stuurt (in veel opzichten) op economisch belang, ipv volksgezondheid en dierwelzijn. Daar is weinig op korte termijn aan te doen.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:29:15 #301
63722 z80
I fink you freaky
pi_188328627
quote:

[..]

En de opmerking dat je keuzevrijheid hebt. Zolang dit maar MIJN keuze is.
Dat is geen keuzevrijheid.
Een eigen mening. perfect. hier voor staan ook perfect. Deze opleggen aan een ander :R
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')