waarom niet direct vanuit centraaldoos (wel door een pijp) dat snoer ?quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:55 schreef archito het volgende:
Ik ga binnenkort het plafond op de slaapkamer vervangen. Graag wil ik nachtlampjes maken die met een lange draad aan het plafond hangen.
Kan ik vanuit de centraaldoos gewoon draden (bruin en blauw) in een pvc buis naar de ophangpunten trekken zonder schakelaar? En dan in de strijkijzersnoer boven het lichtpunt een schakelaartje maken?
Volgens mij bedoelen we hetzelfde. Vanuit centraaldoos draaden door pvc naar de ophangpositie. Daar steken dan 2 draden uit het plafond waar ik gewoon een hanglamp met plafondkampje dmv kroonsteentje aan bevestig.quote:Op vrijdag 13 september 2019 12:03 schreef kovenant het volgende:
[..]
waarom niet direct vanuit centraaldoos (wel door een pijp) dat snoer ?
ja en nee.quote:Op vrijdag 13 september 2019 12:08 schreef archito het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen we hetzelfde. Vanuit centraaldoos draaden door pvc naar de ophangpositie. Daar steken dan 2 draden uit het plafond waar ik gewoon een hanglamp met plafondkampje dmv kroonsteentje aan bevestig.
Al eens bij een schildersbedrijf nagevraagd ? Ik snap wat je bedoeld, maar hoe het heet... geen idee.quote:Op dinsdag 17 september 2019 18:00 schreef theiz het volgende:
'Vroeger' hadden trappenhuizen en vaak ook gangen van openbare gebouwen, van die glimmende muurverf tot halverwege de muur ongeveer.
Weet iemand wat dit voor verf was? Ik kan het nergens vinden, maar ook zelfs niemand die weet wat het is en ik kan er dus ook niet een plaatje er van vinden, maar vroeger had je het echt overal.
Trappenhuizen in de jaren 50 flatgebouwen. Gang van ziekenhuis en school.
Iemand een idee? Ik zou het wel willen gebruiken in ons huis.
Betonverf? Muurverf "glans" ?quote:Op dinsdag 17 september 2019 18:00 schreef theiz het volgende:
'Vroeger' hadden trappenhuizen en vaak ook gangen van openbare gebouwen, van die glimmende muurverf tot halverwege de muur ongeveer.
Weet iemand wat dit voor verf was? Ik kan het nergens vinden, maar ook zelfs niemand die weet wat het is en ik kan er dus ook niet een plaatje er van vinden, maar vroeger had je het echt overal.
Trappenhuizen in de jaren 50 flatgebouwen. Gang van ziekenhuis en school.
Iemand een idee? Ik zou het wel willen gebruiken in ons huis.
Nee, kan ik wel eens doen.quote:Op dinsdag 17 september 2019 18:07 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Al eens bij een schildersbedrijf nagevraagd ? Ik snap wat je bedoeld, maar hoe het heet... geen idee.
Volgens mij beiden niet. Het was een soort emaille laag, zo hard. Dat heb je niet met betonverf, dat is doffer en gladder. Het lijkt meer op garagevloer verf.quote:Op dinsdag 17 september 2019 18:10 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Betonverf? Muurverf "glans" ?
Ik geloof dat dat het is ja! Dank!quote:
Asdoppenquote:Op woensdag 18 september 2019 20:38 schreef whY... het volgende:
Ik ben een soort bakfiets/loopkar aan het opknappen. Ik wil graag de wielen eraf halen alleen ben ik bang dat de as ook de dop is. Als een soort klinknagel. Iemand daar ervaring mee hoe ik dat netjes los kan krijgen, en kan hergebruiken?
Zelfde wielen zitten ook op deze voorbeeldfoto. Het is te donker voor eigen foto's. Mocht het nodig zijn dan maak ik deze.
[ afbeelding ]
Ik snap dat een haakseslijper het probleem 'oplost' maar probeer hem origineel te houden.
Aha! Ik neem aan dat ze niet herbruikbaar zijn. Dan koop ik 4 asdoppen en dan kan ik deze eraf 'slopen'.quote:Op donderdag 19 september 2019 10:07 schreef jpajs het volgende:
[..]
Asdoppen
https://www.google.com/se(...)EAE&biw=1920&bih=978
Asdoppen zitten er een soort op geklikt. Misschien voorzichtig een schroevendraaier erachter steken dat je ze nog kan hergeberuiken.quote:Op donderdag 19 september 2019 12:15 schreef whY... het volgende:
[..]
Aha! Ik neem aan dat ze niet herbruikbaar zijn. Dan koop ik 4 asdoppen en dan kan ik deze eraf 'slopen'.
Flexibele waterleiding die niet ergens aan vastgemaakt is?quote:Op donderdag 19 september 2019 12:53 schreef amaranta het volgende:
Wij zijn dus verhuisd en hebben een nieuwe vaatwasser. We hebben vandaag de vaatwasser voor de tweede keer aangezet. Maar gedurende het programma maakt hij een soort van vreemd grommend geluid. Wat zou het kunnen zijn? Ik heb het opgenomen.
Vraag het ff hier, wss raden ze je een Bosch blauw machine aanquote:Op zaterdag 21 september 2019 20:43 schreef knoopie het volgende:
Tot voor kort heb ik altijd in huizen gewoond waar ik voor een gaatje in de stenen muren het gewoon met de boormachine kon redden. Maar sinds kort wonen we in een nieuwbouw rijtjeshuis met prefab beton tussenmuren. De vraag lijkt me dus redelijk voor de hand liggend; wat is op het moment de boorhamer die ik zou moeten kopen?
Dankjewel. Ik zal het daar eens vragen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 20:48 schreef Miniem het volgende:
[..]
Vraag het ff hier, wss raden ze je een Bosch blauw machine aan![]()
K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 22
Zou een o ring of rubber van de flexibele leidingen kunnen zijn..quote:Op zondag 22 september 2019 12:26 schreef Miniem het volgende:
Mijn keukenkraan lekt ergens minimaal water. Ligt steeds een klein plasje op de wasbak.
Lijkt alsof het ergens onderaan vandaan komt. Zitten daar ook rubbers die versleten kunnen zijn?
Het betreft zo'n soort Venlo kraan.
[ afbeelding ]
Denk het niet want het plasje ligt niet onder in het keukenkastje. Echt op de wasbak rondom de kraan.quote:Op zondag 22 september 2019 15:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zou een o ring of rubber van de flexibele leidingen kunnen zijn..
[ afbeelding ]
Die stuurprint lijkt mij wel heel erg dood. Wellicht dat je via een fabrikant een nieuwe print zou kunnen krijgen. Maar hij is al wel oud; zie er een een datum op staan van mei 1996.quote:Op woensdag 25 september 2019 10:59 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn garagepoort gaat niet meer open dus ik heb de kap er al gehaald.
Volgens mij heeft een spin zichzelf geëlektrocuteerd door op de verkeerder plek te gaan zitten.
Moet ik nu de hele unit vervangen of kan het ook op een andere manier?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |