abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188923781
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 10:55 schreef archito het volgende:
Ik ga binnenkort het plafond op de slaapkamer vervangen. Graag wil ik nachtlampjes maken die met een lange draad aan het plafond hangen.

Kan ik vanuit de centraaldoos gewoon draden (bruin en blauw) in een pvc buis naar de ophangpunten trekken zonder schakelaar? En dan in de strijkijzersnoer boven het lichtpunt een schakelaartje maken?
waarom niet direct vanuit centraaldoos (wel door een pijp) dat snoer ?
pi_188923894
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2019 12:03 schreef kovenant het volgende:

[..]

waarom niet direct vanuit centraaldoos (wel door een pijp) dat snoer ?
Volgens mij bedoelen we hetzelfde. Vanuit centraaldoos draaden door pvc naar de ophangpositie. Daar steken dan 2 draden uit het plafond waar ik gewoon een hanglamp met plafondkampje dmv kroonsteentje aan bevestig.
pi_188924551
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 12:08 schreef archito het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelen we hetzelfde. Vanuit centraaldoos draaden door pvc naar de ophangpositie. Daar steken dan 2 draden uit het plafond waar ik gewoon een hanglamp met plafondkampje dmv kroonsteentje aan bevestig.
ja en nee.

ik zou de draden van de lamp naar het plafond, door de pijp en in centraaldoos aansluiten.

niet wat jij nu zou doen, aansluiten op plafond dan creeer je een extra aanluiting die eigenlijk niet nodig is.
als je goed draad / kabel gebruikt kan dat heel goed.
pi_188993175
'Vroeger' hadden trappenhuizen en vaak ook gangen van openbare gebouwen, van die glimmende muurverf tot halverwege de muur ongeveer.
Weet iemand wat dit voor verf was? Ik kan het nergens vinden, maar ook zelfs niemand die weet wat het is en ik kan er dus ook niet een plaatje er van vinden, maar vroeger had je het echt overal.

Trappenhuizen in de jaren 50 flatgebouwen. Gang van ziekenhuis en school.
Iemand een idee? Ik zou het wel willen gebruiken in ons huis.
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 18:07:13 #155
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_188993275
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 18:00 schreef theiz het volgende:
'Vroeger' hadden trappenhuizen en vaak ook gangen van openbare gebouwen, van die glimmende muurverf tot halverwege de muur ongeveer.
Weet iemand wat dit voor verf was? Ik kan het nergens vinden, maar ook zelfs niemand die weet wat het is en ik kan er dus ook niet een plaatje er van vinden, maar vroeger had je het echt overal.

Al eens bij een schildersbedrijf nagevraagd ? Ik snap wat je bedoeld, maar hoe het heet... geen idee.
  dinsdag 17 september 2019 @ 18:10:50 #156
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188993318
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 18:00 schreef theiz het volgende:

Betonverf? Muurverf "glans" ?
pi_188993429
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 18:07 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Al eens bij een schildersbedrijf nagevraagd ? Ik snap wat je bedoeld, maar hoe het heet... geen idee.
Nee, kan ik wel eens doen.

Ik ben net weer eens aan het googelen geweest en ik kwam erachter dat ze vroeger ook muurverf hadden op terpentinebasis. Dat zou het wel eens kunnen zijn geweest en dat is dan ook direct de verklaring waarom je het helemaal nergens meer ziet.
pi_188993442
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2019 18:10 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Betonverf? Muurverf "glans" ?
Volgens mij beiden niet. Het was een soort emaille laag, zo hard. Dat heb je niet met betonverf, dat is doffer en gladder. Het lijkt meer op garagevloer verf.
pi_188993472
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 18:18 schreef theiz het volgende:

[..]

Volgens mij beiden niet.
Betonemaille
pi_188993505
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 18:21 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Betonemaille
Ik geloof dat dat het is ja! Dank!

-edit-
En nu ik erover gelezen heb denk ik dat ik maar voor de Glanzende muurverf ga geloof ik....
  woensdag 18 september 2019 @ 20:38:35 #161
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_189011472
Ik ben een soort bakfiets/loopkar aan het opknappen. Ik wil graag de wielen eraf halen alleen ben ik bang dat de as ook de dop is. Als een soort klinknagel. Iemand daar ervaring mee hoe ik dat netjes los kan krijgen, en kan hergebruiken?

Zelfde wielen zitten ook op deze voorbeeldfoto. Het is te donker voor eigen foto's. Mocht het nodig zijn dan maak ik deze.

Ik snap dat een haakseslijper het probleem 'oplost' maar probeer hem origineel te houden.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_189018444
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 20:38 schreef whY... het volgende:
Ik ben een soort bakfiets/loopkar aan het opknappen. Ik wil graag de wielen eraf halen alleen ben ik bang dat de as ook de dop is. Als een soort klinknagel. Iemand daar ervaring mee hoe ik dat netjes los kan krijgen, en kan hergebruiken?

Zelfde wielen zitten ook op deze voorbeeldfoto. Het is te donker voor eigen foto's. Mocht het nodig zijn dan maak ik deze.

[ afbeelding ]

Ik snap dat een haakseslijper het probleem 'oplost' maar probeer hem origineel te houden.
Asdoppen

https://www.google.com/se(...)EAE&biw=1920&bih=978
Jeroentje.
  donderdag 19 september 2019 @ 12:15:08 #163
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_189020059
quote:
Aha! Ik neem aan dat ze niet herbruikbaar zijn. Dan koop ik 4 asdoppen en dan kan ik deze eraf 'slopen'.
pi_189020512
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:15 schreef whY... het volgende:

[..]

Aha! Ik neem aan dat ze niet herbruikbaar zijn. Dan koop ik 4 asdoppen en dan kan ik deze eraf 'slopen'.
Asdoppen zitten er een soort op geklikt. Misschien voorzichtig een schroevendraaier erachter steken dat je ze nog kan hergeberuiken.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_189020534
Wij zijn dus verhuisd en hebben een nieuwe vaatwasser. We hebben vandaag de vaatwasser voor de tweede keer aangezet. Maar gedurende het programma maakt hij een soort van vreemd grommend geluid. Wat zou het kunnen zijn? Ik heb het opgenomen.

pi_189025186
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:53 schreef amaranta het volgende:
Wij zijn dus verhuisd en hebben een nieuwe vaatwasser. We hebben vandaag de vaatwasser voor de tweede keer aangezet. Maar gedurende het programma maakt hij een soort van vreemd grommend geluid. Wat zou het kunnen zijn? Ik heb het opgenomen.

Flexibele waterleiding die niet ergens aan vastgemaakt is?
  donderdag 19 september 2019 @ 21:29:19 #167
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_189029799
Bedankt voor de tips!
pi_189059809
Tot voor kort heb ik altijd in huizen gewoond waar ik voor een gaatje in de stenen muren het gewoon met de boormachine kon redden. Maar sinds kort wonen we in een nieuwbouw rijtjeshuis met prefab beton tussenmuren. De vraag lijkt me dus redelijk voor de hand liggend; wat is op het moment de boorhamer die ik zou moeten kopen?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_189059884
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 20:43 schreef knoopie het volgende:
Tot voor kort heb ik altijd in huizen gewoond waar ik voor een gaatje in de stenen muren het gewoon met de boormachine kon redden. Maar sinds kort wonen we in een nieuwbouw rijtjeshuis met prefab beton tussenmuren. De vraag lijkt me dus redelijk voor de hand liggend; wat is op het moment de boorhamer die ik zou moeten kopen?
Vraag het ff hier, wss raden ze je een Bosch blauw machine aan :P

K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 22
pi_189059978
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 20:48 schreef Miniem het volgende:

[..]

Vraag het ff hier, wss raden ze je een Bosch blauw machine aan :P

K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 22
Dankjewel. Ik zal het daar eens vragen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_189068789
Mijn keukenkraan lekt ergens minimaal water. Ligt steeds een klein plasje op de wasbak.
Lijkt alsof het ergens onderaan vandaan komt. Zitten daar ook rubbers die versleten kunnen zijn?

Het betreft zo'n soort Venlo kraan.

[ Bericht 22% gewijzigd door Miniem op 22-09-2019 12:37:02 ]
  zondag 22 september 2019 @ 15:26:19 #172
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189071889
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 12:26 schreef Miniem het volgende:
Mijn keukenkraan lekt ergens minimaal water. Ligt steeds een klein plasje op de wasbak.
Lijkt alsof het ergens onderaan vandaan komt. Zitten daar ook rubbers die versleten kunnen zijn?

Het betreft zo'n soort Venlo kraan.

[ afbeelding ]
Zou een o ring of rubber van de flexibele leidingen kunnen zijn..
pi_189073836
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 15:26 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zou een o ring of rubber van de flexibele leidingen kunnen zijn..
[ afbeelding ]
Denk het niet want het plasje ligt niet onder in het keukenkastje. Echt op de wasbak rondom de kraan.
Heb al een YT filmpje gekeken en gecheckt hoe je het open maakt.

De cartridge ff checken of alles nog in orde is en anders een nieuwe erin. Mocht die te duur zijn koop ik wel een nieuwe kraan.
pi_189111478

Mijn garagepoort gaat niet meer open dus ik heb de kap er al gehaald.
Volgens mij heeft een spin zichzelf geëlektrocuteerd door op de verkeerder plek te gaan zitten.
Moet ik nu de hele unit vervangen of kan het ook op een andere manier?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 11:39:31 #175
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189112145
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:59 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn garagepoort gaat niet meer open dus ik heb de kap er al gehaald.
Volgens mij heeft een spin zichzelf geëlektrocuteerd door op de verkeerder plek te gaan zitten.
Moet ik nu de hele unit vervangen of kan het ook op een andere manier?
Die stuurprint lijkt mij wel heel erg dood. Wellicht dat je via een fabrikant een nieuwe print zou kunnen krijgen. Maar hij is al wel oud; zie er een een datum op staan van mei 1996.

Ben bang dat daar niets meer voor te krijgen is; maar je kunt natuurlijk marktplaats in de gaten houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')