Nooit deze film gezien?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 22:00 schreef phoenyx het volgende:
Ik heb weleens verhalen gehoord van mensen die verliefd waren op hun auto, op een pop, op wat voor object dan ook.
Ik vraag me af of je ook verliefd kan worden op een virtueel iets? Bedoel dan niet verliefde gevoelens voor een meid waarmee je online chat of via dm mee praat op fok, ik bedoel bijvoorbeeld personages in games.
[ afbeelding ]
Deze meid bijvoorbeeld, haar ogen zijn erg mooi. Zijn er mensen die ook echt verliefd kunnen worden op iets wat niet echt tastbaar is (zoals een auto) maar op zulke mooie ogen als dat zij heeft?
Mario of Luigi?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 22:47 schreef Jahr00n het volgende:
ik ben al jaren verliefd op een video personage en ruk me hier meerdere keren per dag op af
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 22:20 schreef Filosoofert het volgende:
Ja, nog steeds een crush op android 18...
quote:
Nee, andersom. Als jij je laat beperken door het trieste aanbod dat de werkelijkheid vaak te bieden heeft, dan word je zwaar depressief. Ik wel in ieder geval. En dat ligt dan niet aan de mannen zelf, maar aan dat hun verwachtingen en wensen totaal niet matchen met de mijne. Maargoed, ik heb een afwijkende voorkeur is me laten vertellen, dus mij kun je niet rekenen. Mijn eerste verliefdheid op de middelbare school was op een jongen die me aan een personage deed denken, toen zijn innerlijk tegenviel verzon ik zijn innerlijk maar en mijn verhalen over hem waren al heel snel beter dan zijn werkelijke zelf (het waren slechte verhalen, maar ik bedoel daarmee beter qua match met mij). Daarna nog gezocht naar een zelfbedacht personage, maar kon alleen wat wanhopige echte jongens vinden. Zij wilden mij ook alleen maar gebruiken voor wat door deze samenleving opgehemelde Echte ervaring, dus het kwam mooi uit.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 22:24 schreef Marsenal het volgende:
Ergens in de jaren ‘90 had ik Tifa Lockhart wel een beurt willen geven maar dat is het dan ook wel. Verliefd worden op een niet bestaand persoon is zeker mogelijk, maar alleen als je een trieste loser bent.
Dus je verzint een fictief persoon, en dan ga je op zoek naar iemand waarvan je denkt dat diegene lijkt op het verzonnen personage? Dan raak je haast zeker teleurgesteld. Een verzonnen personage is namelijk waarschijnlijk een ideaalbeeld, en in werkelijkheid zal zo goed als niemand daaraan kunnen voldoen.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 00:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Nee, andersom. Als jij je laat beperken door het trieste aanbod dat de werkelijkheid vaak te bieden heeft, dan word je zwaar depressief. Ik wel in ieder geval. En dat ligt dan niet aan de mannen zelf, maar aan dat hun verwachtingen en wensen totaal niet matchen met de mijne. Maargoed, ik heb een afwijkende voorkeur is me laten vertellen, dus mij kun je niet rekenen. Mijn eerste verliefdheid op de middelbare school was op een jongen die me aan een personage deed denken, toen zijn innerlijk tegenviel verzon ik zijn innerlijk maar en mijn verhalen over hem waren al heel snel beter dan zijn werkelijke zelf (het waren slechte verhalen, maar ik bedoel daarmee beter qua match met mij). Daarna nog gezocht naar een zelfbedacht personage, maar kon alleen wat wanhopige echte jongens vinden. Zij wilden mij ook alleen maar gebruiken voor wat door deze samenleving opgehemelde Echte ervaring, dus het kwam mooi uit.
Ondertussen werd ik toch verliefd omdat 1 van hem mij toch deed denken aan mijn eigen verzonnen personage, maar ook aan een personage uit een boek waar ik dingen op hem aan het projecteren was maar dat ontdekte ik later pas, want ik geloofde dingen over hem die niet waar waren (die dus overeenkwamen met dingen uit het boek wat ik onbewust in mijn hoofd had opgeslagen). Hij viel ook zwaar tegen uiteindelijk, dus ik plaatste maar een advertentie op internet waar ik letterlijk de eigenschappen van een personage opschreef. Reageerde er een leugenaar die verzon dat hij zo was, terwijl eigenlijk zijn vriendin meer aan het innerlijk voldeed! Gelukkig op tijd achter gekomen. Daarna alle profieken opnieuw afgezocht naar een gelijkenis van weer een ander personage (eigenlijk reincarnatie met gewoon andere kenmerken). Weer beet maar uiteraard liep ook dit uit op een mislukking. We matchten niet en het werd een drama. Hij was niet mijn sevvy luv maar gewoon zichzelf. Als ik erop terugkijk, waren de jongens die in de verste verte niet op een personage leken waar ik ooit verliefd op was (omdat ze bijv. Te psychisch stabiel en dus te goed voor mij waren) nog de leuksten irl, maar uiteraard matchte het ook met hun voor geen meter. Maar ik blijf erbij: fantasie is 100x beter dan realiteit. En dat zeg ik niet omdat ik 'nooit beter heb gekend' of dat soort bullshit. Ik heb gewoon al een liefde, alleen die bestaat niet. De door diverse personages ingevulde blauwdruk die onbewust een zich steeds aanpassend maar onbewust hetzelfde blijvend verhaal had is zo nietszeggend of allesomvattend geworden dat het niet eens meer in echte mensen terug te vinden is. Voor mij is de echte liefde een illusie, maar ik heb nog hoop voir anderen
Ps: ik wou dat er een datingsite was voor mensen met deze geaardheid. Daar zou ik dan nog wel voor open staan: dat je alleen elkaars script volgt en verder niets. Normaal gesproken vinden mensen het prima om elkaar te zeggen wat ze moeten doen immers. Maar ja, ook hierbij willen mannen iets anders dan vrouwen. Dus vooruit: dat de vrouw zich verkleed en foto post dat ze qua uiterlijk het personage is en man innerlijk het script volgt met chatten of whatever. Ikzelf zou dan al afhaken maar anderen mss niet
Dit is geen geaardheid. Heb je het hier wel eens met een psycholoog over gehad? Op mij komt het over als een coping mechanisme.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 00:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Nee, andersom. Als jij je laat beperken door het trieste aanbod dat de werkelijkheid vaak te bieden heeft, dan word je zwaar depressief. Ik wel in ieder geval. En dat ligt dan niet aan de mannen zelf, maar aan dat hun verwachtingen en wensen totaal niet matchen met de mijne. Maargoed, ik heb een afwijkende voorkeur is me laten vertellen, dus mij kun je niet rekenen. Mijn eerste verliefdheid op de middelbare school was op een jongen die me aan een personage deed denken, toen zijn innerlijk tegenviel verzon ik zijn innerlijk maar en mijn verhalen over hem waren al heel snel beter dan zijn werkelijke zelf (het waren slechte verhalen, maar ik bedoel daarmee beter qua match met mij). Daarna nog gezocht naar een zelfbedacht personage, maar kon alleen wat wanhopige echte jongens vinden. Zij wilden mij ook alleen maar gebruiken voor wat door deze samenleving opgehemelde Echte ervaring, dus het kwam mooi uit.
Ondertussen werd ik toch verliefd omdat 1 van hem mij toch deed denken aan mijn eigen verzonnen personage, maar ook aan een personage uit een boek waar ik dingen op hem aan het projecteren was maar dat ontdekte ik later pas, want ik geloofde dingen over hem die niet waar waren (die dus overeenkwamen met dingen uit het boek wat ik onbewust in mijn hoofd had opgeslagen). Hij viel ook zwaar tegen uiteindelijk, dus ik plaatste maar een advertentie op internet waar ik letterlijk de eigenschappen van een personage opschreef. Reageerde er een leugenaar die verzon dat hij zo was, terwijl eigenlijk zijn vriendin meer aan het innerlijk voldeed! Gelukkig op tijd achter gekomen. Daarna alle profieken opnieuw afgezocht naar een gelijkenis van weer een ander personage (eigenlijk reincarnatie met gewoon andere kenmerken). Weer beet maar uiteraard liep ook dit uit op een mislukking. We matchten niet en het werd een drama. Hij was niet mijn sevvy luv maar gewoon zichzelf. Als ik erop terugkijk, waren de jongens die in de verste verte niet op een personage leken waar ik ooit verliefd op was (omdat ze bijv. Te psychisch stabiel en dus te goed voor mij waren) nog de leuksten irl, maar uiteraard matchte het ook met hun voor geen meter. Maar ik blijf erbij: fantasie is 100x beter dan realiteit. En dat zeg ik niet omdat ik 'nooit beter heb gekend' of dat soort bullshit. Ik heb gewoon al een liefde, alleen die bestaat niet. De door diverse personages ingevulde blauwdruk die onbewust een zich steeds aanpassend maar onbewust hetzelfde blijvend verhaal had is zo nietszeggend of allesomvattend geworden dat het niet eens meer in echte mensen terug te vinden is. Voor mij is de echte liefde een illusie, maar ik heb nog hoop voir anderen
Ps: ik wou dat er een datingsite was voor mensen met deze geaardheid. Daar zou ik dan nog wel voor open staan: dat je alleen elkaars script volgt en verder niets. Normaal gesproken vinden mensen het prima om elkaar te zeggen wat ze moeten doen immers. Maar ja, ook hierbij willen mannen iets anders dan vrouwen. Dus vooruit: dat de vrouw zich verkleed en foto post dat ze qua uiterlijk het personage is en man innerlijk het script volgt met chatten of whatever. Ikzelf zou dan al afhaken maar anderen mss niet
Dat geeninspiratie tegen verschillende psychische problemen aanloopt, blijkt al wel uit eerdere berichten/reacties. Geeninspiratie wil echter niks met hulp te maken hebben, de zure koppigheid waar vele mensen met psychische klachten mee rondlopen.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 09:49 schreef soeverein het volgende:
[..]
Dit is geen geaardheid. Heb je het hier wel eens met een psycholoog over gehad? Op mij komt het over als een coping mechanisme.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |