SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Oudjequote:
Zeeland weert zich kranig tegen de warmte.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk boven de 30 bij je @:Dagoduck
Beetjequote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Goeie TT of niet @:Nattekat
Welkom.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Zelf Den Helder nu boven de 30![]()
Ben ik net aangekomen om af te koelen
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik vond de warmte gister veel draaglijker dan vandaag.
Mijn beslissing om vandaag ipv morgen het strand op te zoeken betaalt zich uit.quote:
GrunnGoden.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:56 schreef Dagoduck het volgende:
Toch de op één na oudste echte weerstation van Nederland. "Hoofdwaarnemingsstations bevonden zich in Groningen (1839), Den Helder (1843), Maastricht (1851) en Vlissingen (1854). "
[ afbeelding ]
Ga dan.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:52 schreef Nattekat het volgende:
Ik ga het naar m'n zin hebben op het strand zo te zien.
Ik ga zoquote:
Meestal heb je minder last van de warmte als je wat dunner bent.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Zelf Den Helder nu boven de 30![]()
Ben ik net aangekomen om af te koelen
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Meestal heb je minder last van de warmte als je wat dunner bent.
Je mag wel gaan opschieten want de verkoeling is in aantocht.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn beslissing om vandaag ipv morgen het strand op te zoeken betaalt zich uit.
Jij denkt dat ik met 33 lekker op het strand ga liggen?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Je mag wel gaan opschieten want de verkoeling is in aantocht.
Ben dun, niet waar. Gewoon minder massa om op te warmen of af te koelen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Meestal heb je minder last van de warmte als je wat dunner bent.
Doet de wind waarschijnlijk. Het voelt hier ook aangenamer door een briesje, maar dat is dus tricky want je hangt met je hoofd gewoon weer in 36 graden. Zit dus maar weer binnen 😅quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:17 schreef R-woud93 het volgende:
Het is vandaag wel te doen zo, gisteren dacht ik echt dat ik dood ging
Gefeliciteerd! Morgen zal je de 30 niet halen maar toch..quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:41 schreef Dagoduck het volgende:
Het voor de vierde keer dit jaar tropisch in Den Helder
Hoop dat die verkoeling door trekt naar het oosten. Ziet het langzaam van links naar rechts gaan.quote:
Zie je er wel voor aan ja. Om vervolgens wanneer de verkoelende zeewind aanbreekt als een soort Hulk Hogan aan de rand van het strand te gaan schreeuwen; OPBOKKEN MET DIE KOU!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik met 33 lekker op het strand ga liggen?
Klopt, ik inmiddels ookquote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:19 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Doet de wind waarschijnlijk. Het voelt hier ook aangenamer door een briesje, maar dat is dus tricky want je hangt met je hoofd gewoon weer in 36 graden. Zit dus maar weer binnen 😅
Niet bepaald.. alles warmt op ten oosten van pak 'm beet Roosendaal..quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:22 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Hoop dat die verkoeling door trekt naar het oosten. Ziet het langzaam van links naar rechts gaan.
Zal wel, gister was het tussen 13:20 en 13:30.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:22 schreef NaturalScience het volgende:
38,0 in Arcen om 13:10.
Vroegste 38 ooit?
Geen twijfel meer mogelijk, helaas.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:23 schreef Kun-Aguero het volgende:
Volgens mij zit Gerrit gewoon angst te zaaien, dat deze hitte 100% te wijten is aan ons kan nooit zo zijn. Of is de mens verantwoordelijk voor 4-6 graden opwarming?
Gerrit was muisstil toen er 2 weken geleden nachtvorst was.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:23 schreef Kun-Aguero het volgende:
Volgens mij zit Gerrit gewoon angst te zaaien, dat deze hitte 100% te wijten is aan ons kan nooit zo zijn. Of is de mens verantwoordelijk voor 4-6 graden opwarming?
Heb je hem weer..quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:32 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Gerrit was muisstil toen er 2 weken geleden nachtvorst was.
A58 of N57 afhankelijk waar je vandaan komt.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zeeland wat doe je..
En hoe kan ik daar zo snel mogelijk komen.
Extreem linkse Guardian als bron gebruiken.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:31 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Geen twijfel meer mogelijk, helaas.
https://www.theguardian.c(...)al-warming-passes-99
Ik heb niet gezegd dat de mens geen invloed heeft op het klimaat.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:31 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Geen twijfel meer mogelijk, helaas.
https://www.theguardian.c(...)al-warming-passes-99
Dat kan je over elke materie wel zeggen, daarnaast kan door discussie het algemene niveau van kennis over klimaatopwarming hoger worden.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:34 schreef beantherio het volgende:
Willekeurige personen op forums of social media die gaan "discussiëren" over klimaatverandering is zinloos: daarvoor is het te complexe materie. De enigen die recht van spreken hebben zijn de wetenschappers.
dit dus..quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:34 schreef beantherio het volgende:
Willekeurige personen op forums of social media die gaan "discussiëren" over klimaatverandering is zinloos: daarvoor is het te complexe materie. De enigen die recht van spreken hebben zijn de wetenschappers.
Morgen kans op veel regenquote:Neerslag:
Boven de westelijke helft van het luchtruim boven zee ontwikkelen enkele onweersbuien boven een convergentielijn die later verbinding maakt met de vore. Vanmiddag en vanavond in het zuiden kans op een onweersbui, mogelijk ontstaan op een outflow van buien boven België. CAPE gemiddeld 1500-2000 J/kg, in het zuidoosten lokaal 2500+, in het zuidwesten 1000-1500. De schering is gering, dus het gaat om pulse storms. Komende nacht neemt de muCAPE af, maar morgen overdag is deze opnieuw hoog in Hirlam. De grenslaag is in dit model veel droger doordat de vore veel minder noordelijk komt. De schering blijft gering, maar het kunnen morgenmiddag ook matig georganiseerde multicells zijn. De PW-content is met name komende nacht hoog boven het zuiden: tegen de 50 mm, maar boven het zuiden zien we voortdurend 40 mm. Totale berekende hoeveelheden liggen in Harmonie36 zeer hoog: in het zuiden lokaal meer dan 100 mm (echter, 50 mm in een uur, het oranje criterium, wordt in Harmonie net niet gehaald), Harmonie40 heeft deze extremen boven België, maar boven het zuiden van ons land 20-40 mm. EC en Hirlam berekenen minder, maar zijn te grofmazig om diepe convectie uit te rekenen. Lokale wateroverlast bij de onweersbuien is zeer aannemelijk. De onzekerheid die nu nog bestaat over hoe noordelijk de buien komen maakt dat de kans nog te klein is voor code geel i.v.m. onweer + lokaal 30 mm in een uur. Het nulgradenniveau ligt eigenlijk te hoog voor hagel, al staat daar tegenover dat de CAPE dus hoog is.
https://www.knmi.nl/neder(...)nce-modelbeoordeling
Jaja mogelijk onweersbuien, die kans is dus weer 0.0 net als gisteren.quote:
Dit.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:34 schreef beantherio het volgende:
Als het morgenavond maar droog is dan > BBQquote:
Waarheid staat je niet aan.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Extreem linkse Guardian als bron gebruiken.
OVER 12 JAAR ZIJN WE ER ALLEMAAL AAN!!!!!
https://www.theguardian.c(...)s-landmark-un-report
Tja, kan ik er wat aan doen dat de helft hier een vissengeheugen heeft:quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:38 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Waarheid staat je niet aan.
Fake nieuws!
Links!
Pffff, tering zeg.
Dat komt morgen pas als het kutweer is.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Zie je er wel voor aan ja. Om vervolgens wanneer de verkoelende zeewind aanbreekt als een soort Hulk Hogan aan de rand van het strand te gaan schreeuwen; OPBOKKEN MET DIE KOU!
2004...... goede comeback.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:39 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Tja, kan ik er wat aan doen dat de helft hier een vissengeheugen heeft:
https://www.weerplaza.nl/(...)t-juli-te-koud/5430/
Hattrick idd.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zo makkelijk gaat dat nu. Bijzonder hoor. Vorige week zaten we ons nog af te vragen of dat record ooit verbroken wordt. Nu vliegt de temperatuur er doodleuk overheen en niemand kijkt meer op
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:39 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Tja, kan ik er wat aan doen dat de helft hier een vissengeheugen heeft:
https://www.weerplaza.nl/(...)t-juli-te-koud/5430/
https://www.bloomberg.com/graphics/2015-whats-warming-the-world/quote:Gerrit Hiemstra 🐰
@GerritHiemstra
De 40+ temperaturen van vandaag zijn bizar. Zonder #klimaatverandering zouden deze nooit gerealiseerd zijn. De klimaatverandering is voor 100% veroorzaakt door ons, u en ik. Iedereen die deze klimaatverandering nu nog ontkent, begrijpt het niet of wil bewust verwarring zaaien.
Had al eerder een kaartje gepost, met max temps per jaar. Zie je goed dat het steeds vaker steeds heter is. Waar het vroeger meer een uitzondering was begint het nu normaal te worden. (een wereldwijde trend trouwens. Zoveel records gebroken overal ter wereld de laatste paar jaar)quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:42 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
En blijkbaar ook niet kunnen lezen:
15 juli 2019 10:17 uur
Tijdens de 2e Wereld Oorlog en sinds de val de muur is het warmer. HET ZIJN DE RUSSEN!!!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Had al eerder een kaartje gepost, met max temps per jaar. Zie je goed dat het steeds vaker steeds heter is. Waar het vroeger meer een uitzondering was begint het nu normaal te worden.
[ afbeelding ]
Als de luchtvochtigheid binnenshuis veel hoger is dan buiten kan deuren en ramen open zetten ondanks een hogere buitentemperatuur toch het comfort verbeteren binnen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:45 schreef DjVero het volgende:
Het waait hier lekker. Verstandig om alvast de ramen tegen elkaar open te gooien of toch nog maar even een paar uurtjes potdicht houden?
Dank u voor dat artikel.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[..]
https://www.bloomberg.com/graphics/2015-whats-warming-the-world/
Buiten warmer dan binnen = dichtquote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:45 schreef DjVero het volgende:
Het waait hier lekker. Verstandig om alvast de ramen tegen elkaar open te gooien of toch nog maar even een paar uurtjes potdicht houden?
Koudste juli sinds 2004.. dat zegt niet heel erg veel. Koude records komen amper voor, warmte records sneuvelen elk jaar weer..quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:42 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
En blijkbaar ook niet kunnen lezen:
15 juli 2019 10:17 uur
Volgens mij is er alleen discussie over de oorzaken van de klimaatverandering.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:45 schreef Simmertje het volgende:
Ik vraag mij altijd af wat de opwarming ontkenners drijft in hun mening. Is het om het goed te kunnen praten dat je lekker kunt blijven vervuilen? Ik zie de meest domme reacties op sociale media voorbij komen en de meest achterlijke bronnen worden erbij gehaald.
Niets is beter dan met jou de kou trotserenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:47 schreef Rabieluh het volgende:
Wat een genot in Zeeland. De globalwarming wordt gewoon weggeblazen door de zeewind.
Dat zijn prima discussies. Maar er zijn ook mensen die klimaatsverandering gewoon compleet ontkennen terwijl je dan echt op het niveau zit van 'de aarde is 6000 jaar oud' en 'dino botten zijn door de duivel neergelegd.'quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:50 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Volgens mij is er alleen discussie over de oorzaken van de klimaatverandering.
Ja!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat zijn prima discussies. Maar er zijn ook mensen die klimaatsverandering gewoon compleet ontkennen terwijl je dan echt op het niveau zit van 'de aarde is 6000 jaar oud' en 'dino botten zijn door de duivel neergelegd.'
In Frankfurt Oder, Frankfurt Oder!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niets is beter dan met jou de kou trotseren
Er zijn mensen die naar warme landen emigreren
Hmm, eens kijken of we de grenzen van de gemeente dicht kunnen gooien voordat al die klimaatvluchtelingen hierheen komen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat je nu 3 dagen achter elkaar zo gemakkelijk over dat oude record dendert noem ik niet bepaald positief. Afgelopen jaren was het met veel pijn en moeite om er in de buurt te komen en nu haal je het alsof het niets is. Zal het komende jaren ook zo gemakkelijk zijn en wordt 35-40 graden de standaard...
HET IS EEN LINKS COMPLOT!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat zijn prima discussies. Maar er zijn ook mensen die klimaatsverandering gewoon compleet ontkennen terwijl je dan echt op het niveau zit van 'de aarde is 6000 jaar oud' en 'dino botten zijn door de duivel neergelegd.'
Er zijn mensen (en ja, het is maar een groepje) die alles wat met milieu te maken heeft automatisch onder "linkse politiek" scharen en het daarom bij voorbaat afwijzen. Dat is trouwens een achterhaalde gedachte want er zijn zat rechtse partijen en politici die het ook een belangrijk onderwerp vinden.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:45 schreef Simmertje het volgende:
Ik vraag mij altijd af wat de opwarming ontkenners drijft in hun mening. Is het om het goed te kunnen praten dat je lekker kunt blijven vervuilen? Ik zie de meest domme reacties op sociale media voorbij komen en de meest achterlijke bronnen worden erbij gehaald.
Links/rechts is sowieso achterhaald.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Er zijn mensen (en ja, het is maar een groepje) die alles wat met milieu te maken heeft automatisch onder "linkse politiek" scharen en het daarom bij voorbaat afwijzen. Dat is trouwens een achterhaalde gedachte want er zijn zat rechtse partijen en politici die het ook een belangrijk onderwerp vinden.
😂quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:54 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hmm, eens kijken of we de grenzen van de gemeente dicht kunnen gooien voordat al die klimaatvluchtelingen hierheen komen.
Precies. Voor/achter is nu de trend.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:55 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Links/rechts is sowieso achterhaald.
Vannacht durf ik wel te geloven dat het niks gaat worden maar morgen?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:54 schreef cherrycoke het volgende:
Wordt helemaal niks vannacht en morgen die regen
De mens heeft puur door zijn bestaan zichzelf een probleem bezorgd waarbij er propaganda machine flink aangezwengeld wordt (als verdienmodel) ons/mij dat wijs te maken.....quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:23 schreef Kun-Aguero het volgende:
Ik hoor het al, tijd dus om naar huis te komen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:47 schreef Rabieluh het volgende:
Wat een genot in Zeeland. De globalwarming wordt gewoon weggeblazen door de zeewind.
Met deze temperaturen gebeurd er 's nachts sowieso niets als het aan m'n vriendin ligt.....quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Vannacht durf ik wel te geloven dat het niks gaat worden maar morgen?
quote:
Ik hoop van niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat je nu 3 dagen achter elkaar zo gemakkelijk over dat oude record dendert noem ik niet bepaald positief. Afgelopen jaren was het met veel pijn en moeite om er in de buurt te komen en nu haal je het alsof het niets is. Zal het komende jaren ook zo gemakkelijk zijn en wordt 35-40 graden de standaard...
Ze is wel drijfnat maar dan van het zweet.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:58 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Met deze temperaturen gebeurd er 's nachts sowieso niets als het aan m'n vriendin ligt.....
Wat een kolder. Uiteraard gaat het nu zo een paar dagen achter elkaar, omdat je een paar dagen achter elkaar zuidelijke stroming hebt.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
1880 tot nu. Dat is helemaal niets op planetaire schaal.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[..]
https://www.bloomberg.com/graphics/2015-whats-warming-the-world/
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Wat een kolder. Uiteraard gaat het nu zo een paar dagen achter elkaar, omdat je een paar dagen achter elkaar zuidelijke stroming hebt.
Het zou pas echt vreemd zijn als je de ene dag 15 graden hebt en de andere dag 40 en dan weer 15 en dan weer 40. Drie dagen achter elkaar rond die 40 is nou niet zo vreemd.
Ik mis een beetje de tijd dat complotdenkers nog tegen shell enzo waren.quote:
Ok man.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Wat een kolder. Uiteraard gaat het nu zo een paar dagen achter elkaar, omdat je een paar dagen achter elkaar zuidelijke stroming hebt.
Het zou pas echt vreemd zijn als je de ene dag 15 graden hebt en de andere dag 40 en dan weer 15 en dan weer 40. Drie dagen achter elkaar rond die 40 is nou niet zo vreemd.
Dit is echt een hele rare discussie aan het worden zo.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nou omdat ik me nog een paar andere doemvoorspellingen kan herinneren die allemaal niet uitgekomen zijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:45 schreef Simmertje het volgende:
Wat wil je zien dan als je nog verder kijkt? Het was ooit heter dan nu, en ook kouder, als je maar ver genoeg teruggaat. Maar toen lag de zeespiegel ook veel hoger/lager. En er was ook een tijd dat nederland onder een kilometer ijs lag. Dat is dan bewijs dat het onzin is? Dat we gewoon op onze luie reet kunnen zitten en denken, ach de dijken, prima voor de komende 1000 jaar?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:01 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
1880 tot nu. Dat is helemaal niets op planetaire schaal.
Jaja. Het vorige record was uit 1944......quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:49 schreef muiske41 het volgende:
[..]
warmte records sneuvelen elk jaar weer..
Dan is het ook zaak dat die wetenschappers de boel in de juiste perceptie plaatsen.... maar nee, ook die zg wetenschapper heeft belangen bij budgetten, vervolgstudies en werpen het in de politieke vijver die het weer op hun manier uitlegt.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:34 schreef beantherio het volgende:
Dit ja.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:07 schreef NaturalScience het volgende:
Kunnen we deze idiote discussie naar een ander topic verplaatsen?
Dan kunnen we het hier gewoon 'weer' () over het weer hebben.
Eens moet nu door teveel onzin scrollen om iets over het huidige weer tegen te komenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:07 schreef NaturalScience het volgende:
Kunnen we deze idiote discussie naar een ander topic verplaatsen?
Dan kunnen we het hier gewoon 'weer' () over het weer hebben.
Ik snapte die 29 op het kaartje net ook niet, het is nog steeds 34 graden hier.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:10 schreef Rabieluh het volgende:
De temperatuur is in Zeeland stiekem weer gestegen.
https://www.wetterzentrale.de/maps/NL_TX_now.pngquote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik zie 38,9°C staan.
Of je moet een bron hebben die nog meer real-time is...
38.9 is actuele temperatuur om 14.00, 39.0 is de maxquote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik zie 38,9°C staan.
Of je moet een bron hebben die nog meer real-time is...
F16 vrachtwagen genotquote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:12 schreef DemonRage het volgende:
Gilze-Rijen van 37°C naar 38,2°C opeens? Is de wind daar gedraaid?
De AH waar ik werkte was het altijd 14-17 gradenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:12 schreef Vallon het volgende:
Net uitgebreid en ellenlang boodschappen gedaan..... normaal een klusje van 5 minuten en nu
heerlijk alles cool op mijn gemak bekeken, zelfs teruggegaan omdat volgende week mijn suiker misschien op is. Ms straks nog even zout halen.![]()
Ik vraag mij af wat voor koelinstallatiesdat soort bedrijven hebben... buiten 35+ en binnen 20-23 (schat ik zo).
Airco.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:12 schreef Vallon het volgende:
Net uitgebreid en ellenlang boodschappen gedaan..... normaal een klusje van 5 minuten en nu
heerlijk alles cool op mijn gemak bekeken, zelfs teruggegaan omdat volgende week mijn suiker misschien op is. Ms straks nog even zout halen.![]()
Ik vraag mij af wat voor koelinstallatiesdat soort bedrijven hebben... buiten 35+ en binnen 20-23 (schat ik zo).
Net zoals Married With Childeren - You better shop around. Dat ze in de supermarkt bivakkeren vanwege de hittequote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:12 schreef Vallon het volgende:
Het is gewoon een föhnquote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:19 schreef kilon het volgende:
Zo frustrerend. Best harde wind en dan wil je toch ramen open voor frisse lucht. Maar dan komt er alleen maar warme lucht naar binnen gewaaid.
Mannelijke manager en veel vrouwelijke vakkenvullers?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:16 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
De AH waar ik werkte was het altijd 14-17 graden
Klopt, wel opvallend dan dat met het 'vrijwel' gelijk loopt met de industriële revolutie en de daarbij komende vervuiling van onze planeetquote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:01 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
1880 tot nu. Dat is helemaal niets op planetaire schaal.
Je gaat toch niet je "eigen tijd" gebruiken omdat je baas te lam is voor een airco?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:25 schreef muiske41 het volgende:
32 graden binnen op kantoor, ga ff wat uurtjes opnemen zo denk ik.
Kantoren zonder airco zouden eigenlijk niet meer mogen anno 2019...quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:25 schreef muiske41 het volgende:
32 graden binnen op kantoor, ga ff wat uurtjes opnemen zo denk ik.
Nog erger... gewoon een overheidsgebouwquote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:26 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Kantoren zonder airco zouden eigenlijk niet meer mogen anno 2019...
Tenzij eenmanszaak misschien.
Inderdaad, lekker koffie drinken en extra plaspauzesquote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:25 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Je gaat toch niet je "eigen tijd" gebruiken omdat je baas te lam is voor een airco?
Hier ook zeikheet op de zaak en een algemene productiviteit van 0. Maar ik ga daar echt niet mijn snipperuren voor gebruiken
Haha ja. Bedje er bij en lekker liggen met een pilsje.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Net zoals Married With Childeren - You better shop around. Dat ze in de supermarkt bivakkeren vanwege de hitte
Vandaar dat ik geen airco hebquote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:26 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dan zou je het juist naar 40 stoken.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:22 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Mannelijke manager en veel vrouwelijke vakkenvullers?
Nog meer energieverbruik dus vervuiling creëren?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:26 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik zou een klacht indienen en buiten gaan demonstreren en ihkv klimaat energiezuigende klimaatkoeling compleet verbieden.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:26 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Is het de Duitsers toch nog gelukt om Texel af te graven.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:36 schreef DrainBamage het volgende:
[ afbeelding ]
De Duitsers hebben N-Holland gesloopt
Zo te zien is de Noordkop in het IJsselmeer gesmolten.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:36 schreef DrainBamage het volgende:
[ afbeelding ]
De Duitsers hebben N-Holland gesloopt
Hoe ver ben je van huis? Het zijn behoorlijk hoge wolken, dus hagel en valwind is goed mogelijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:33 schreef Abdus18 het volgende:
Oei, als die bui bij Aken maar niet te snel richting Sittard trekt, kan ik nog naar huis om alle parasols in te klappen voordat ik ze een dorp verder kan ophalen :p
Half uurtje,quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoe ver ben je van huis? Het zijn behoorlijk hoge wolken, dus hagel en valwind is goed mogelijk.
Neuh, Texel en Vlieland zijn weggedreven.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:37 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Zo te zien is de Noordkop in het IJsselmeer gesmolten.
Trekt in NW richting, dus ik zou me gaan haasten als ik jou was!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:38 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Half uurtje,
Woon westelijk van Sittard.
lijkt een net wel/net niet te worden
Je kunt je afvragen of je bedrijf winstgevend genoeg is als een paar dagen dichtgaan opweegt tegen de kosten voor een airco.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Vandaar dat ik geen airco hebMaar voor die paar dagen per jaar kun je natuurlijk de toko dicht doen als het toch rustig is
Dan zou ik heel rap die kant op gaan, want het is een paddenstoel die flink aan het uitdijen is. Daar ga je zeker last van hebben, ook al zit je er niet midden in.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:38 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Half uurtje,
Je hebt nog een dik half uur, good luck!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:38 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Half uurtje,
Het is hartje zomer, iedereen is op vakantie. Dan is een paar dagen vrij met dit mooie weer erg prettig. Bovendien wil je niet naar aircoloze (of matig funtionerend) klanten toequote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:39 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of je bedrijf winstgevend genoeg is als een paar dagen dichtgaan opweegt tegen de kosten voor een airco.
Thanxquote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:14 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
https://www.wetterzentrale.de/maps/NL_TX_now.png
Deze neemt ook de tussenmetingen van het KNMI mee.
En verbroken.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog 0,4 graden voor amsterdams record
Ja, vanuit Den Helder is het heerlijk om te volgen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:54 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Geloven jullie mensen die zeggen dat ze deze 40 graden in Nederland heerlijk vinden?
Een weer-fanaat vindt het mentaal bevredigend, maar fysiek is het gewoon kut.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:54 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Geloven jullie mensen die zeggen dat ze deze 40 graden in Nederland heerlijk vinden?
quote:Overwegend bewolkt tot bewolkt in de avond, overgaand in bewolkt na middernacht. Gedeeltelijk lichte nevel of mist. Kans op regen. Thunderstorms very waarschijnlijk, enkele mogelijk zwaar. Minimum: 20°. Wind west rond 4 km/uur in de avond, overgaand in zuidoost na middernacht. Kans op neerslag 60 procent. Neerslag overwegen rond 5 mm.
Zolang de 40 graden buiten blijft welquote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:54 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Fokt die ook horses?quote:
Denk dat de neerslag z'n best moet doen om de grond te bereiken.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:02 schreef INViCTuS het volgende:
Geven die buien nog bietje verkoeling of juist niet. Dan wordt het pas zweten
Ben je al onderweg? De wolken worden alsmaar hoger en Sittard lijkt de volle laag te krijgen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:38 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Half uurtje,
quote:
https://www.webcamsittard.nl/index.php/nl/camera3quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ben je al onderweg? De wolken worden alsmaar hoger en Sittard lijkt de volle laag te krijgen.
Al die lege terrasjesquote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:11 schreef butz0rs het volgende:
[..]
https://www.webcamsittard.nl/index.php/nl/camera3
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:11 schreef butz0rs het volgende:
[..]
https://www.webcamsittard.nl/index.php/nl/camera3
Het strand is altijd lekker.quote:
Je zorgt zelf maar voor een windjequote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:12 schreef Nikonlover het volgende:
Zo te zien draait het windje vanuit het zuidwesten uit vanuit zee. Krijgen we in NH ook een zeewindje?
Ik heb net nog een windje gelaten maar die was warm en stonk naar ei.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Je zorgt zelf maar voor een windje
Een nieuwsblad van 12 juli 1911.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Wanneer was dit?Kan je dat ergens zien?
Hopelijk behoud het de activiteit om ook NO Brabant te bereiken!quote:
Idd opvallend in veel steden kan je nu een mug afschieten.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:14 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Al die lege terrasjes![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Op de lijn Venlo - Amsterdam moet je rekening houden dat er spontaan buien kunnen ontstaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hopelijk behoud het de activiteit om ook NO Brabant te bereiken!
Ach jezus, ziteen jullie hier nu serieus nog steeds in 'oohh we gaan een nieuwe record halen!!'-modus?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:12 schreef DemonRage het volgende:
Gilze-Rijen van 37°C naar 38,2°C opeens? Is de wind daar gedraaid?
En nu maar hopen dat het onderweg niet verdampt.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:22 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Laat maar komen, eindelijk wat verkoeling
Maak je niet zo druk, daar krijg je het alleen maar warmer van.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:23 schreef Maharski het volgende:
[..]
Ach jezus, ziteen jullie hier nu serieus nog steeds in 'oohh we gaan een nieuwe record halen!!'-modus?
Steek een nieuw record effe haal gauw in je hop. Laat het aub heel gauw afkoelen. Helemaal klaar mee nu. Zeker nu vannacht.
Te laat, al onderweg met de vrachtwagen, dit maal een zwarte.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:23 schreef Maharski het volgende:
[..]
Ach jezus, ziteen jullie hier nu serieus nog steeds in 'oohh we gaan een nieuwe record halen!!'-modus?
Steek een nieuw record effe heel gauw in je hop. Laat het aub heel gauw afkoelen. Helemaal klaar mee nu. Zeker nu vannacht.
Boehoe.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:23 schreef Maharski het volgende:
[..]
Steek een nieuw record effe heel gauw in je hop. Laat het aub heel gauw afkoelen. Helemaal klaar mee nu. Zeker nu vannacht.
Net thuisquote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ben je al onderweg? De wolken worden alsmaar hoger en Sittard lijkt de volle laag te krijgen.
Weekend is altijd een goed argumentquote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:26 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Net thuis
Die bui wat het eerst leek te worden lijkt nu wat weg gevallen te zijn, maar verder zuidelijk ligt nog genoeg.
Het was misschien niet meteen nodig geweest maar ach, weekend!
We komen ter plekke duimen en kanenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:28 schreef MaLo het volgende:
Duimen jullie wel mee voor een droge zondag in Twente?
Ik geef dan een BBQ.
Hoelaat beginnen we dan?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:28 schreef MaLo het volgende:
Duimen jullie wel mee voor een droge zondag in Twente?
Ik geef dan een BBQ.
Gaat gewoon avond/nachtwerk worden als er uberhaupt al wat valt op Limburg na.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:26 schreef MaLo het volgende:
Verfrissende wind? Regen? Onweer?
Hier alleen een föhnwind en een vrolijke 36 graden en volop zon
Echt gigantisch veel mensen die dood gingen door de hitte vroeger.quote:
quote:
Holy moederneuker.quote:
Sterkte met sterven.quote:
Potentieel dus veel lokale schade/overlast als zo'n ding blijft hangen..quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:30 schreef Pery het volgende:
[..]
Die bui in Aken ontstond geloof ik een uur geleden al, is nu nog niet de grens over.
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:35 schreef Resistor het volgende:
Ik had een half blikje babbelaars in de auto. Nu is het er nog maar 1 :,)
Opvallend ja. Waren ze slecht geïnformeerd? Geen code oranje uitgegeven natuurlijkquote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:30 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Echt gigantisch veel mensen die dood gingen door de hitte vroeger.
En ze moesten gewoon werken (op het land) anders hadden ze geen eten.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Opvallend ja. Waren ze slecht geïnformeerd? Geen code oranje uitgegeven natuurlijk
Op Facebook zie ik een meid die neerzet dit is zo fijn dit weer! Heerlijk!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:58 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Een weer-fanaat vindt het mentaal bevredigend, maar fysiek is het gewoon kut.
Exact dit. Heerlijk die waarnemingen in de gaten houden. Maar zodra ik iets moet doen vreselijk kut.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 14:58 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Een weer-fanaat vindt het mentaal bevredigend, maar fysiek is het gewoon kut.
Lekker verticaal filmen, dan zien we lekker veel. Mensen mensen mensen...quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:44 schreef Houtenbeen het volgende:
https://www.facebook.com/onlineweather/videos/369038110473214/
Livestreampje vanuit zuidlimburg
Zeker weten? Zojuist een inslag in Geleen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:40 schreef Abdus18 het volgende:
die bui blijkt helemaal te stoppen... had makkelijk tot 5 kunnen werken
Maar dat zal wel flink wat overlast geven daar......
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:45 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Lekker verticaal filmen, dan zien we lekker veel. Mensen mensen mensen...
Niks van gehoord, maar zit meer richting Bornquote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zeker weten? Zojuist een inslag in Geleen.
Misschien wen je er snel aan. Ik vind het echt te heet. Blij dat het morgen heel wat minder wordt.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben denk ik gek aan het worden, heb het helemaal niet warm vandaag. Heb ook gewoon weer de achterdeur en schuifpui open.
Dit jaquote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:45 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Lekker verticaal filmen, dan zien we lekker veel. Mensen mensen mensen...
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:50 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ga nog even naar buiten voordat het afkoelt.
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vaarwel dertiger, hopelijk pas tot zomer 2020 2040
Ik hoop op nog twee 30+ dagen voor nieuw record aantal tropische dagen per jaar.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vaarwel dertiger, hopelijk pas tot zomer 2020
Ja het zou eens aangenaam worden hequote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Op het terras hier onder de overkapping is het ook nog maar 38 (gisteren 43). En nu gaat gvd ook de zon nog weg...
Jammer hoor.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Op het terras hier onder de overkapping is het ook nog maar 38 (gisteren 43). En nu gaat gvd ook de zon nog weg...
En toen was de databundel opquote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:44 schreef Houtenbeen het volgende:
https://www.facebook.com/onlineweather/videos/369038110473214/
Livestreampje vanuit zuidlimburg
Hopelijk overtreft ie Gilze Rijenquote:
CG Cloud to Ground onweer/ CC Cloud tot Cloud onweerquote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:58 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Hij is er weer!
Wat is die CG waar die het constant over heeft?
iets met convergentie?
Dat verklaartquote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:59 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
CG Cloud to Ground onweer/ CC Cloud tot Cloud onweer
Toch geen songfestival, er blijft niks van over.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |