SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Oudjequote:
Zeeland weert zich kranig tegen de warmte.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk boven de 30 bij je @:Dagoduck
Beetjequote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Goeie TT of niet @:Nattekat
Welkom.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Zelf Den Helder nu boven de 30![]()
Ben ik net aangekomen om af te koelen
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik vond de warmte gister veel draaglijker dan vandaag.
Mijn beslissing om vandaag ipv morgen het strand op te zoeken betaalt zich uit.quote:
GrunnGoden.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:56 schreef Dagoduck het volgende:
Toch de op één na oudste echte weerstation van Nederland. "Hoofdwaarnemingsstations bevonden zich in Groningen (1839), Den Helder (1843), Maastricht (1851) en Vlissingen (1854). "
[ afbeelding ]
Ga dan.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:52 schreef Nattekat het volgende:
Ik ga het naar m'n zin hebben op het strand zo te zien.
Ik ga zoquote:
Meestal heb je minder last van de warmte als je wat dunner bent.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Zelf Den Helder nu boven de 30![]()
Ben ik net aangekomen om af te koelen
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Meestal heb je minder last van de warmte als je wat dunner bent.
Je mag wel gaan opschieten want de verkoeling is in aantocht.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn beslissing om vandaag ipv morgen het strand op te zoeken betaalt zich uit.
Jij denkt dat ik met 33 lekker op het strand ga liggen?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Je mag wel gaan opschieten want de verkoeling is in aantocht.
Ben dun, niet waar. Gewoon minder massa om op te warmen of af te koelen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Meestal heb je minder last van de warmte als je wat dunner bent.
Doet de wind waarschijnlijk. Het voelt hier ook aangenamer door een briesje, maar dat is dus tricky want je hangt met je hoofd gewoon weer in 36 graden. Zit dus maar weer binnen 😅quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:17 schreef R-woud93 het volgende:
Het is vandaag wel te doen zo, gisteren dacht ik echt dat ik dood ging
Gefeliciteerd! Morgen zal je de 30 niet halen maar toch..quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:41 schreef Dagoduck het volgende:
Het voor de vierde keer dit jaar tropisch in Den Helder
Hoop dat die verkoeling door trekt naar het oosten. Ziet het langzaam van links naar rechts gaan.quote:
Zie je er wel voor aan ja. Om vervolgens wanneer de verkoelende zeewind aanbreekt als een soort Hulk Hogan aan de rand van het strand te gaan schreeuwen; OPBOKKEN MET DIE KOU!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik met 33 lekker op het strand ga liggen?
Klopt, ik inmiddels ookquote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:19 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Doet de wind waarschijnlijk. Het voelt hier ook aangenamer door een briesje, maar dat is dus tricky want je hangt met je hoofd gewoon weer in 36 graden. Zit dus maar weer binnen 😅
Niet bepaald.. alles warmt op ten oosten van pak 'm beet Roosendaal..quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:22 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Hoop dat die verkoeling door trekt naar het oosten. Ziet het langzaam van links naar rechts gaan.
Zal wel, gister was het tussen 13:20 en 13:30.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:22 schreef NaturalScience het volgende:
38,0 in Arcen om 13:10.
Vroegste 38 ooit?
Geen twijfel meer mogelijk, helaas.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:23 schreef Kun-Aguero het volgende:
Volgens mij zit Gerrit gewoon angst te zaaien, dat deze hitte 100% te wijten is aan ons kan nooit zo zijn. Of is de mens verantwoordelijk voor 4-6 graden opwarming?
Gerrit was muisstil toen er 2 weken geleden nachtvorst was.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:23 schreef Kun-Aguero het volgende:
Volgens mij zit Gerrit gewoon angst te zaaien, dat deze hitte 100% te wijten is aan ons kan nooit zo zijn. Of is de mens verantwoordelijk voor 4-6 graden opwarming?
Heb je hem weer..quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:32 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Gerrit was muisstil toen er 2 weken geleden nachtvorst was.
A58 of N57 afhankelijk waar je vandaan komt.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zeeland wat doe je..
En hoe kan ik daar zo snel mogelijk komen.
Extreem linkse Guardian als bron gebruiken.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:31 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Geen twijfel meer mogelijk, helaas.
https://www.theguardian.c(...)al-warming-passes-99
Ik heb niet gezegd dat de mens geen invloed heeft op het klimaat.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:31 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Geen twijfel meer mogelijk, helaas.
https://www.theguardian.c(...)al-warming-passes-99
Dat kan je over elke materie wel zeggen, daarnaast kan door discussie het algemene niveau van kennis over klimaatopwarming hoger worden.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:34 schreef beantherio het volgende:
Willekeurige personen op forums of social media die gaan "discussiëren" over klimaatverandering is zinloos: daarvoor is het te complexe materie. De enigen die recht van spreken hebben zijn de wetenschappers.
dit dus..quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:34 schreef beantherio het volgende:
Willekeurige personen op forums of social media die gaan "discussiëren" over klimaatverandering is zinloos: daarvoor is het te complexe materie. De enigen die recht van spreken hebben zijn de wetenschappers.
Morgen kans op veel regenquote:Neerslag:
Boven de westelijke helft van het luchtruim boven zee ontwikkelen enkele onweersbuien boven een convergentielijn die later verbinding maakt met de vore. Vanmiddag en vanavond in het zuiden kans op een onweersbui, mogelijk ontstaan op een outflow van buien boven België. CAPE gemiddeld 1500-2000 J/kg, in het zuidoosten lokaal 2500+, in het zuidwesten 1000-1500. De schering is gering, dus het gaat om pulse storms. Komende nacht neemt de muCAPE af, maar morgen overdag is deze opnieuw hoog in Hirlam. De grenslaag is in dit model veel droger doordat de vore veel minder noordelijk komt. De schering blijft gering, maar het kunnen morgenmiddag ook matig georganiseerde multicells zijn. De PW-content is met name komende nacht hoog boven het zuiden: tegen de 50 mm, maar boven het zuiden zien we voortdurend 40 mm. Totale berekende hoeveelheden liggen in Harmonie36 zeer hoog: in het zuiden lokaal meer dan 100 mm (echter, 50 mm in een uur, het oranje criterium, wordt in Harmonie net niet gehaald), Harmonie40 heeft deze extremen boven België, maar boven het zuiden van ons land 20-40 mm. EC en Hirlam berekenen minder, maar zijn te grofmazig om diepe convectie uit te rekenen. Lokale wateroverlast bij de onweersbuien is zeer aannemelijk. De onzekerheid die nu nog bestaat over hoe noordelijk de buien komen maakt dat de kans nog te klein is voor code geel i.v.m. onweer + lokaal 30 mm in een uur. Het nulgradenniveau ligt eigenlijk te hoog voor hagel, al staat daar tegenover dat de CAPE dus hoog is.
https://www.knmi.nl/neder(...)nce-modelbeoordeling
Jaja mogelijk onweersbuien, die kans is dus weer 0.0 net als gisteren.quote:
Dit.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:34 schreef beantherio het volgende:
Als het morgenavond maar droog is dan > BBQquote:
Waarheid staat je niet aan.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Extreem linkse Guardian als bron gebruiken.
OVER 12 JAAR ZIJN WE ER ALLEMAAL AAN!!!!!
https://www.theguardian.c(...)s-landmark-un-report
Tja, kan ik er wat aan doen dat de helft hier een vissengeheugen heeft:quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:38 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Waarheid staat je niet aan.
Fake nieuws!
Links!
Pffff, tering zeg.
Dat komt morgen pas als het kutweer is.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Zie je er wel voor aan ja. Om vervolgens wanneer de verkoelende zeewind aanbreekt als een soort Hulk Hogan aan de rand van het strand te gaan schreeuwen; OPBOKKEN MET DIE KOU!
2004...... goede comeback.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:39 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Tja, kan ik er wat aan doen dat de helft hier een vissengeheugen heeft:
https://www.weerplaza.nl/(...)t-juli-te-koud/5430/
Hattrick idd.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zo makkelijk gaat dat nu. Bijzonder hoor. Vorige week zaten we ons nog af te vragen of dat record ooit verbroken wordt. Nu vliegt de temperatuur er doodleuk overheen en niemand kijkt meer op
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:39 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Tja, kan ik er wat aan doen dat de helft hier een vissengeheugen heeft:
https://www.weerplaza.nl/(...)t-juli-te-koud/5430/
https://www.bloomberg.com/graphics/2015-whats-warming-the-world/quote:Gerrit Hiemstra 🐰
@GerritHiemstra
De 40+ temperaturen van vandaag zijn bizar. Zonder #klimaatverandering zouden deze nooit gerealiseerd zijn. De klimaatverandering is voor 100% veroorzaakt door ons, u en ik. Iedereen die deze klimaatverandering nu nog ontkent, begrijpt het niet of wil bewust verwarring zaaien.
Had al eerder een kaartje gepost, met max temps per jaar. Zie je goed dat het steeds vaker steeds heter is. Waar het vroeger meer een uitzondering was begint het nu normaal te worden. (een wereldwijde trend trouwens. Zoveel records gebroken overal ter wereld de laatste paar jaar)quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:42 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
En blijkbaar ook niet kunnen lezen:
15 juli 2019 10:17 uur
Tijdens de 2e Wereld Oorlog en sinds de val de muur is het warmer. HET ZIJN DE RUSSEN!!!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Had al eerder een kaartje gepost, met max temps per jaar. Zie je goed dat het steeds vaker steeds heter is. Waar het vroeger meer een uitzondering was begint het nu normaal te worden.
[ afbeelding ]
Als de luchtvochtigheid binnenshuis veel hoger is dan buiten kan deuren en ramen open zetten ondanks een hogere buitentemperatuur toch het comfort verbeteren binnen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:45 schreef DjVero het volgende:
Het waait hier lekker. Verstandig om alvast de ramen tegen elkaar open te gooien of toch nog maar even een paar uurtjes potdicht houden?
Dank u voor dat artikel.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[..]
https://www.bloomberg.com/graphics/2015-whats-warming-the-world/
Buiten warmer dan binnen = dichtquote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:45 schreef DjVero het volgende:
Het waait hier lekker. Verstandig om alvast de ramen tegen elkaar open te gooien of toch nog maar even een paar uurtjes potdicht houden?
Koudste juli sinds 2004.. dat zegt niet heel erg veel. Koude records komen amper voor, warmte records sneuvelen elk jaar weer..quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:42 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
En blijkbaar ook niet kunnen lezen:
15 juli 2019 10:17 uur
Volgens mij is er alleen discussie over de oorzaken van de klimaatverandering.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:45 schreef Simmertje het volgende:
Ik vraag mij altijd af wat de opwarming ontkenners drijft in hun mening. Is het om het goed te kunnen praten dat je lekker kunt blijven vervuilen? Ik zie de meest domme reacties op sociale media voorbij komen en de meest achterlijke bronnen worden erbij gehaald.
Niets is beter dan met jou de kou trotserenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:47 schreef Rabieluh het volgende:
Wat een genot in Zeeland. De globalwarming wordt gewoon weggeblazen door de zeewind.
Dat zijn prima discussies. Maar er zijn ook mensen die klimaatsverandering gewoon compleet ontkennen terwijl je dan echt op het niveau zit van 'de aarde is 6000 jaar oud' en 'dino botten zijn door de duivel neergelegd.'quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:50 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Volgens mij is er alleen discussie over de oorzaken van de klimaatverandering.
Ja!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat zijn prima discussies. Maar er zijn ook mensen die klimaatsverandering gewoon compleet ontkennen terwijl je dan echt op het niveau zit van 'de aarde is 6000 jaar oud' en 'dino botten zijn door de duivel neergelegd.'
In Frankfurt Oder, Frankfurt Oder!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niets is beter dan met jou de kou trotseren
Er zijn mensen die naar warme landen emigreren
Hmm, eens kijken of we de grenzen van de gemeente dicht kunnen gooien voordat al die klimaatvluchtelingen hierheen komen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat je nu 3 dagen achter elkaar zo gemakkelijk over dat oude record dendert noem ik niet bepaald positief. Afgelopen jaren was het met veel pijn en moeite om er in de buurt te komen en nu haal je het alsof het niets is. Zal het komende jaren ook zo gemakkelijk zijn en wordt 35-40 graden de standaard...
HET IS EEN LINKS COMPLOT!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat zijn prima discussies. Maar er zijn ook mensen die klimaatsverandering gewoon compleet ontkennen terwijl je dan echt op het niveau zit van 'de aarde is 6000 jaar oud' en 'dino botten zijn door de duivel neergelegd.'
Er zijn mensen (en ja, het is maar een groepje) die alles wat met milieu te maken heeft automatisch onder "linkse politiek" scharen en het daarom bij voorbaat afwijzen. Dat is trouwens een achterhaalde gedachte want er zijn zat rechtse partijen en politici die het ook een belangrijk onderwerp vinden.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:45 schreef Simmertje het volgende:
Ik vraag mij altijd af wat de opwarming ontkenners drijft in hun mening. Is het om het goed te kunnen praten dat je lekker kunt blijven vervuilen? Ik zie de meest domme reacties op sociale media voorbij komen en de meest achterlijke bronnen worden erbij gehaald.
Links/rechts is sowieso achterhaald.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Er zijn mensen (en ja, het is maar een groepje) die alles wat met milieu te maken heeft automatisch onder "linkse politiek" scharen en het daarom bij voorbaat afwijzen. Dat is trouwens een achterhaalde gedachte want er zijn zat rechtse partijen en politici die het ook een belangrijk onderwerp vinden.
😂quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:54 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hmm, eens kijken of we de grenzen van de gemeente dicht kunnen gooien voordat al die klimaatvluchtelingen hierheen komen.
Precies. Voor/achter is nu de trend.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:55 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Links/rechts is sowieso achterhaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |