Wel geinigquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:22 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom krijg ik dit soort dingen altijd toegestuurd van ex-collega's?
Nou, daar waait echt geen "fris windje"!quote:
En hoe goed is hun Zeeuws?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:29 schreef Samzz het volgende:
Er staan hier net gasten te vertellen dat ze van ieder land waar ze op vakantie gaan de taal eerst leren zodat ze in de taal van het land waar ze zijn kunnen communiceren.
Wow.
Als dit geen uitnodiging isquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:22 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom krijg ik dit soort dingen altijd toegestuurd van ex-collega's?
Dan had ik een dik kwartier moeten lopen met een zware tas. Dat was helemaal geen optiequote:
Een vrouw van 55+quote:
Da's geen taal.quote:
Oh, nee dat is idd geen optie.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:35 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dan had ik een dik kwartier moeten lopen met een zware tas. Dat was helemaal geen optie
Wel een dialect in/van de Nederlandse taal. Maar goed, ze spreken best goed Nederlands.quote:
Hebben die nooit van Google translate gehoord ofzo?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:29 schreef Samzz het volgende:
Er staan hier net gasten te vertellen dat ze van ieder land waar ze op vakantie gaan de taal eerst leren zodat ze in de taal van het land waar ze zijn kunnen communiceren.
Wow.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:42 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Hebben die nooit van Google translate gehoord ofzo?
Paar woordjes/zinnetjes okay maar gaat toch geen zes maanden studeren om op vakantie te kunnen.
Mwah, ik heb ook wel eens een half jaar Spaans gevolgd, gewoon omdat het wel leuk om te doen was. Kan me voorstellen dat 1 cursus per jaar prima te doen is, en wel een leuk idee opzich.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:42 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Paar woordjes/zinnetjes okay maar gaat toch geen zes maanden studeren om op vakantie te kunnen.
Ik kan dat altijd wel waarderen, mensen diendie moeite doen of op zijn minst informeren of je wellicht hun taal spreekt.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:42 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wel een dialect in/van de Nederlandse taal. Maar goed, ze spreken best goed Nederlands.
Hoe connect jij met die mensen als je zelf niet van vakantie houdtquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:48 schreef Allures het volgende:
Vrienden van mij doen dat ook maar die houden ook van dingen als wildkamperen in Mongolië en dan is een woordje van de taal spreken wel gewoon heel handig
En als je graag talen wil leren spreken is het wel zo handig om te zorgen dat je het ook in de praktijk oefent, dus dat werkt twee kanten op.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:48 schreef Allures het volgende:
Vrienden van mij doen dat ook maar die houden ook van dingen als wildkamperen in Mongolië en dan is een woordje van de taal spreken wel gewoon heel handig
Waar haal je dat ineens vandaan!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:52 schreef MCH het volgende:
[..]
Hoe connect jij met die mensen als je zelf niet van vakantie houdt
Dat is omdat je het leuk vindt maar om te kunnen communiceren is het niet echt nodig. Ook in landen waar ze nauwelijks Engels spreken red ik me prima.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, ik heb ook wel eens een half jaar Spaans gevolgd, gewoon omdat het wel leuk om te doen was. Kan me voorstellen dat 1 cursus per jaar prima te doen is, en wel een leuk idee opzich.
Kan, maar op deze manier hebben ze doordeweeks nog wat te doen en elke les is een soort vakantievoorpretquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:55 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Dat is omdat je het leuk vindt maar om te kunnen communiceren is het niet echt nodig. Ook in landen waar ze nauwelijks Engels spreken red ik me prima.
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:57 schreef HostiMeister het volgende:
Er wonen 3 mensen daar. In een land dat 36 keer zo groot is als Nederland. Kun je beter leren hoe een paard praat dan een Mongools denk ik.
Als je de lokale taal wat beter spreekt zijn mensen vaak een stuk meewerkender heb ik gemerkt.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:55 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Dat is omdat je het leuk vindt maar om te kunnen communiceren is het niet echt nodig. Ook in landen waar ze nauwelijks Engels spreken red ik me prima.
Beter lezenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:57 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat hep hier gisteren op de slowchat gestaan
Jawel. Maar je wat verdiepen in de taal van het land waar je naartoe gaat is wel handig he.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:42 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Twee dikke pluspunten werkt ook prima andersquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:59 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Als je de lokale taal wat beter spreekt zijn mensen vaak een stuk meewerkender heb ik gemerkt.
Afgelopen keer in de Alpen hadden we een vriend mee die echt vloeiend Duits spreekt. Resultaat was gratis eten / drinken in een berghut omdat hij op de heenweg een leuk praatje kon maken met de huttenwaard en bij het hotel een flinke upgrade
Maar die mongolen kunnen meer voor je doen dan een paard als je hulp nodig hebt ofzo.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:57 schreef HostiMeister het volgende:
Er wonen 3 mensen daar. In een land dat 36 keer zo groot is als Nederland. Kun je beter leren hoe een paard praat dan een Mongools denk ik.
Ja, we hebben geen tetten dus dan moet je het anders oplossenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:00 schreef MCH het volgende:
[..]
Twee dikke pluspunten werkt ook prima anders
Gefermenteerde paardenmelkquote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Maar die mongolen kunnen meer voor je doen dan een paard als je hulp nodig hebt ofzo.
Lekker glaasje geitenmelk, of weet ik wat ze daar doen.
Oh nee ok, dan hou je niet van vakantie. Dat is namelijk gewoon ultiem plezier.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:03 schreef Allures het volgende:
[..]
Wildkamperen in mongolie gaat me ook wel te ver hoor
Yakmelk denk ik.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Maar die mongolen kunnen meer voor je doen dan een paard als je hulp nodig hebt ofzo.
Lekker glaasje geitenmelk, of weet ik wat ze daar doen.
Dit is wel echt zo, in Servië waren we helemaal de bom omdat mijn reisgenoot Servisch kan en ik wat woordjes opgepikt/geleerd had en af en toe wat woorden ingefluisterd kreegquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:59 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Als je de lokale taal wat beter spreekt zijn mensen vaak een stuk meewerkender heb ik gemerkt.
Afgelopen keer in de Alpen hadden we een vriend mee die echt vloeiend Duits spreekt. Resultaat was gratis eten / drinken in een berghut omdat hij op de heenweg een leuk praatje kon maken met de huttenwaard en bij het hotel een flinke upgrade
Heel erg ranzig. Brrrr. Verse paardenmelk is al niet te zuipen vind ik.quote:
uhh j'mapelle un baguette por favorquote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Had eergisteren een leuk gesprek met de Franse barman in het Engels. En paar gratis bier.
De volgende dag wil ik overdag brood bestellen. In het Engels. Maar nee hoor, hij verstond geen Engels.![]()
Moest ik weer in dat gay Frans bestellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |