En voor mijn beeldvorming: na deze aanval was het klaar?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 20:39 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Ik werd aangevallen. Ik moest voorkomen dat ik mijn benen brak.
En jij ook.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 20:45 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En het geeft perfect weer wat voor latente kleuter je bent inderdaad.
Toen sprong er een meneer van de winkel tussen...quote:Op dinsdag 23 juli 2019 20:50 schreef Eix het volgende:
[..]
En voor mijn beeldvorming: na deze aanval was het klaar?
En toen?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 20:51 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Toen sprong er een meneer van de winkel tussen...
Tuurlijk. Misschien moet de politie dat eens doen.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 20:51 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Neem de moeite en lees een wetboek.
Dan ben je toch simpelweg bedreigd door een mafkees met een winkelwagen?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 20:54 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Toen werd de politie er bij gehaald.
Maar of ze die meneer verder hadden opgepakt, dat boeit je niet toch? Dus dan staat daar ergens in een systeempje jouw aangifte, waar 0,0 mee gedaan wordt, maar dan heb jij je gram gehaald, daar gaat dit toch om?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 20:54 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Tuurlijk. Misschien moet de politie dat eens doen.
Dan hadden ze mij kunnen vertellen dat er zoiets bestaat als 'Poging Zware Mishandeling'.
Dan had ik gewoon aangifte gedaan, niets aan de hand. Als ze dat dan onzin vonden prima, maar daar gaat het hier niet om.
Ja blijf aan de gangquote:Op dinsdag 23 juli 2019 20:55 schreef Eix het volgende:
[..]
Dan ben je toch simpelweg bedreigd door een mafkees met een winkelwagen?
Ja, en die mogelijkheid hebben ze hem gegeven, maar dat wilde TS niet, want dat vond TS overdreven.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 20:58 schreef Degodvader het volgende:
Wat wij (of de politie) denkt over de kwalificatie van mogelijke strafbare feiten is niet van belang. Ze hebben nu eenmaal de verplichting om aangifte op te nemen. Dat hadden ze dus in ieder geval niet mogen weigeren.
Van een strafbaar feit. Maar als er geen gepleegd is uit de verklaring van ts... Wat hoeven ze dan niet te doen? Juist.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 20:58 schreef Degodvader het volgende:
Wat wij (of de politie) denkt over de kwalificatie van mogelijke strafbare feiten is niet van belang. Ze hebben nu eenmaal de verplichting om aangifte op te nemen. Dat hadden ze dus in ieder geval niet mogen weigeren.
Dat hebben ze ook niet geweigerd. Ze hebben alleen geweigerd aangifte op te nemen van niet-strafbare feiten als "poging tot mishandeling" en "poging tot geweldpleging".quote:Op dinsdag 23 juli 2019 20:58 schreef Degodvader het volgende:
Dat is helemaal niet aam de politie om te beoordelen, maar aan het OM. Dus inderdaad, al denkt de agent dat er geen sprake is van een strafbaar feit, zal hij de aangifte toch moeten opnemen.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 20:59 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Van een strafbaar feit. Maar als er geen gepleegd is uit de verklaring van ts... Wat hoeven ze dan niet te doen? Juist.
Ze kunnen geen aangifte opnemen van een misdrijf dat niet bestaat. Zo moeilijk te begrijpen is dat toch niet?!quote:Op dinsdag 23 juli 2019 21:06 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet aam de politie om te beoordelen, maar aan het OM. Dus inderdaad, al denkt de agent dat er geen sprake is van een strafbaar feit, zal hij de aangifte toch moeten opnemen.
Je overbuik is goed aan het spreken. Als je vind dat hey onterecht is kan je naar je om. Dan komt de ombudsman pas, of de art 12quote:Op dinsdag 23 juli 2019 21:06 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet aam de politie om te beoordelen, maar aan het OM. Dus inderdaad, al denkt de agent dat er geen sprake is van een strafbaar feit, zal hij de aangifte toch moeten opnemen.
Kijk, nieuwe informatie. Er is een OVJ ingeschakeld, die zich erover heeft gebogen.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 21:06 schreef Procrastinator het volgende:
Het is iets anders. In eerste instantie werd het geweigerd omdat ze het niet ernstig genoeg vonden.
Na een gesprek met een officier van justitie mocht het later alsnog.
Toen boden ze uiteindelijk alleen 'Poging Doodslag'...
Op het moment dat ik aangifte wil komen doen van poging tot zware mishandeling, maar de agent zegt dat het geen zware mishandeling is en mijn aangifte daarom niet wil opnemen is fout bezig. De agent is verplicht die aangifte wél op te nemen, hoe kansloos hij dat ook acht. Of er sprake is van een strafbaar feit is namelijk niet ter beoordeling van de agent, maar van het OM.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze kunnen geen aangifte opnemen van een misdrijf dat niet bestaat. Zo moeilijk te begrijpen is dat toch niet?!
De ombudsman ga je niet heen. Art 12 Sv kan. Maar dan ga je dus naar het (Gerechts)Hof. Na een sepot door het OM.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 21:09 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je overbuik is goed aan het spreken. Als je vind dat hey onterecht is kan je naar je om. Dan komt de ombudsman pas, of de art 12
Overbuik?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 21:09 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je overbuik is goed aan het spreken. Als je vind dat hey onterecht is kan je naar je om. Dan komt de ombudsman pas, of de art 12
Dat is niet wat er gebeurd is. Lees het topic eens rustig terug.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 21:12 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Op het moment dat ik aangifte wil komen doen van poging tot zware mishandeling, maar de agent zegt dat het geen zware mishandeling is en mijn aangifte daarom niet wil opnemen is fout bezig. De agent is verplicht die aangifte wél op te nemen, hoe kansloos hij dat ook acht. Of er sprake is van een strafbaar feit is namelijk niet ter beoordeling van de agent, maar van het OM.
Sinds wanneer, kom eens met een werkelijke bron? En het politie sepot bestaat niet?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 21:12 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Op het moment dat ik aangifte wil komen doen van poging tot zware mishandeling, maar de agent zegt dat het geen zware mishandeling is en mijn aangifte daarom niet wil opnemen is fout bezig. De agent is verplicht die aangifte wél op te nemen, hoe kansloos hij dat ook acht. Of er sprake is van een strafbaar feit is namelijk niet ter beoordeling van de agent, maar van het OM.
Dat zeg ik ook niet. Ik reageer slechts op de users die er hier vanuit lijken te gaan dat de politie mag besluiten hoe ze een (mogelijk strafbaar) feiten kwaliceren, en op basis daarvan wel of geen aangifte opnemen. Dat is namelijk fout.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 21:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is niet wat er gebeurd is. Lees het topic eens rustig terug.
Nieuwe telefoon. Excuus, het toetsenbord doet soms nog wat raar. Voor artikel 12 heb je geen aangifte nodig, enkel een besluit van de ovj.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 21:13 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Overbuik?
Art 12 sv komt toch echt pas in beeld nadat je aangifte hebt gedaan in dit geval.
Ombudsman kan je wel heen, maar het antwoord heb ik al eerder aangehaald.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De ombudsman ga je niet heen. Art 12 Sv kan. Maar dan ga je dus naar het (Gerechts)Hof. Na een sepot door het OM.
Heb ik al gehad.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 21:14 schreef Lienekien het volgende:
De politie heeft zelf ook nog een klachtenregeling. Kans lijkt me groot dat de ombudsman gaat zeggen dat TS eerst die weg moet bewandelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |