Die nieuwe fans zijn ook meten de reden dat Nederland uberhaupt een GP krijgtquote:Op donderdag 25 juli 2019 14:51 schreef Antonov89 het volgende:
Maar beste Nattekat, die ´´nieuwe fans´´ is wel de reden dat jij nu niet ingeloot bent.
Net even opgezocht, maar daar ging het om een gebrek aan geld (niet vreemd, midden in de financiële crisis van destijds). Ze kregen toen tot oktober van het jaar voorafgaand aan de GP de tijd om de financiering rond te krijgen, wat mislukte. Er is bij Zandvoort toch geen sprake van problemen met de financiering? En er zal al een kostenraming zijn gemaakt voor de noodzakelijke aanpassingen.quote:Op donderdag 25 juli 2019 14:26 schreef McLaren_Fan het volgende:
Donington! Zoek maar op. Zijn nu nog bezig de schuld af te betalen
Probleem was de verbouwing die uiteindelijk niet meer gefinancierd kon worden. Kosten vielen hoger uit dan begroot. Iets waar we op Zandvoort al last van hebben, voordat er überhaupt een schep de grond in is gegaan!quote:Op donderdag 25 juli 2019 14:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Net even opgezocht, maar daar ging het om een gebrek aan geld (niet vreemd, midden in de financiële crisis van destijds). Ze kregen toen tot oktober van het jaar voorafgaand aan de GP de tijd om de financiering rond te krijgen, wat mislukte. Er is bij Zandvoort toch geen sprake van problemen met de financiering? En er zal al een kostenraming zijn gemaakt voor de noodzakelijke aanpassingen.
Zeker kunnen zij dat beter inschatten. Er is aangegeven wat er verbouwt moet worden en de regelenten voor een Grade-1 licentie zijn bekend. Als ze in Zandvoort denken dat ze dat, tijdig, voor elkaar krijgen, dan is het prima.quote:Op donderdag 25 juli 2019 14:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk dat de FIA en Liberty Media het toch een stuk beter kunnen inschatten wat geschikt en haalbaar is. Blijkbaar denken zij er anders over.
Ja, tuurlijk speelt geld een rol, een hele grote zelf, maar moeten wij daar nou in 2019 nog verbaasd over doen?
Zal ik zeker doen! Maar jullie niet klagen als je je geld (grotendeels) kwijt bent als de GP niet doorgaat!quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:00 schreef Kyran het volgende:
Komende weken/maanden zullen we nog veel berichten krijgen over dat het allemaal niet afkomt en dat Zandvoort het niet gaat redden. Net zoals @:ViviRawrs al aangaf met haar vergelijking met OS.
Uiteindelijk komt het goed. Kom je dan ook even zeggen dat je fout zat? Aangezien je nu maar al te graag benadrukt dat je gelijkt hebt
In het geval van Kyran en mij (en onze dochter) is de schade heel beperkt hoor. Die gok durven wij wel te nemen.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:01 schreef McLaren_Fan het volgende:
Zal ik zeker doen! Maar jullie niet klagen als je je geld (grotendeels) kwijt bent als de GP niet doorgaat!
Hoe doet men dat op Monaco dan?quote:Op donderdag 25 juli 2019 13:47 schreef McLaren_Fan het volgende:
De F1 heeft hele hoge standaarden. Op elk circuit is een medisch center met een volledig uitgeruste operatiekamer en medisch team dat gedurende alle uren dat er geracet wordt standby staat. Heeft het medisch center op Zandvoort überhaupt een operatiekamer? Of moet die ook nog ingevlogen worden?
Daarnaast is de ruimte op het circuit sowieso een probleem! Waar laat men het paddock met alle trucks en motorhomes? “Die laten ze maar thuis” roept men dan gelijk, maar waar laten zij alle apparatuur en gereedschap? In de pitbox kunnen ze dat niet kwijt.
In de motorhomes ontvangt men gasten/sponsoren die het feestje mogelijk maken. Zijn die niet welkom bij het “oranje-feestje”?
En waar laten ze het paddock voor de support races? De teams van de F2, F3 en Porsche Super Cup moeten toch ook ergens aan de wagens kunnen sleutelen? Of worden die op het strand weggezet?
Nee, Zandvoort is niet geschikt voor de F1 (en F2 en F3). Lay-out is niet goed, te krappe baan, vervallen faciliteiten en sowieso geen ruimte.
De trucks staan in diverse parkeergarages van hotels, motorhomes in de haven. Red Bull op een ponton. Pits zijn 2 verdiepingen hoog. Monaco heeft meer ruimte dan Zandvoort!quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:50 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Hoe doet men dat op Monaco dan?
zover is het nog niet eens. je kunt geen bouwproject stil leggen voordat er een plan is. Eerst moet het plan nog gemaakt worden, en voorgelegd aan de FIA. Pas als de FIA het plan heeft goedgekeurd, gaat in November volgens planning de eerste schop de grond in.quote:Op donderdag 25 juli 2019 20:39 schreef sasquatsch het volgende:
Qua wat er allemaal aan het circuit moet worden aangepast en de financiering zie ik het allemaal niet zo somber in. Een groter probleem lijkt de Europese wetgeving voor de stikstof uitstoot, die men dacht te omzeilen door het Programma Aanpak Stikstof. Echter is die door de rechter de prullenbak in gegooid, waardoor veel bouwprojecten voorlopig stil zijn komen te liggen of niet opgestart kunnen worden. Hieronder vallen ook de verbouwingen voor Zandvoort.
quote:
Ben ik het niet mee eens. De aanwezigheid van een grote schare supporters is op zichzelf een prima argument. Bij topsport evenementen horen ook volle tribunes.quote:Op donderdag 25 juli 2019 14:45 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Zonder deze grote groei van fans zou deze GP op Zandvoort nooit georganiseerd worden. Dat vind ik persoonlijk wel negatief. De reden voor deze GP is verkeerd. Niet een mooi circuit met veel inhaalmogelijkheden, maar de grote aantallen fans die de sport nu in Nederland trekt.
Als ze al een vergunning hebben heb je denk ik gelijk. Als ze nog geen vergunning hebben dan kon het nog wel eens een uitdaging worden. Alles ligt nu stil tot er een oplossing is voor de PAS problematiek. En ook al komt het los zullen ze voor de vergunning moeten bewijzen dat het wel meevalt met de toename van de stikstof depositie in die gebieden. En met de verkeersaantrekkende werking van dit evenement en van meer evenementen die door een geupgrade circuit mogelijk worden voorzie ik daar de meeste problemen. De enige escape dan is dat de minister een uitzonder gaat maken in het maatschappelijk belang maar ik denk dat ze die gaat bewaren voor dingen als dijkverzwaringen en snelwegen, niet voor een spelletje.quote:Op donderdag 25 juli 2019 22:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zover is het nog niet eens. je kunt geen bouwproject stil leggen voordat er een plan is. Eerst moet het plan nog gemaakt worden, en voorgelegd aan de FIA. Pas als de FIA het plan heeft goedgekeurd, gaat in November volgens planning de eerste schop de grond in.
En dan pas kan het bouwproject worden stil gelegd. Wat ik niet zie gebeuren overigens.
Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat de tweede ingang vanaf de boulevard er niet gaat komen. Gezien het duingebied tot Natura2000 toebehoord, is het maar een kleine handreiking.
Jammer voor de visboer die aan het einde staat van dit pad.
[..]
Het zou wel weer typisch Nederland zijn om onszelf in de voet te schieten door een Europese norm zo streng te interpreteren. Altijd het braafste jongetje van de klas. En heel toepasselijk in het geval van de F1: je weet wat ze zeggen over "nice guys".quote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:01 schreef Karstman het volgende:
Alles ligt nu stil tot er een oplossing is voor de PAS problematiek.
Of het extra streng wordt geinterpreteerd durf ik niet te zeggen. Maar dat schot in de voet is gebeurd.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:56 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het zou wel weer typisch Nederland zijn om onszelf in de voet te schieten door een Europese norm zo streng te interpreteren. Altijd het braafste jongetje van de klas. En heel toepasselijk in het geval van de F1: je weet wat ze zeggen over "nice guys".
Ik begrijp niet waarom we CO2-uitstoot wél zouden mogen compenseren en stikstof-uitstoot niet. En ik kan me haast niet voorstellen dat alle EU-landen daar zo netjes mee omgaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:10 schreef Karstman het volgende:
Of het extra streng wordt geinterpreteerd durf ik niet te zeggen. Maar dat schot in de voet is gebeurd.
quote:En ja voor de F1 is het niet handig om de nice guy te zijn maar in de slaapkamer hoor ik enkel positieve geluiden.
Ik denk dat als 5 kilometer verderop Tata een kwartiertje dicht gaat om de werknemers de F1 start te laten kijken je al het 150 voudige hebt gecompenseert.quote:Op donderdag 25 juli 2019 20:39 schreef sasquatsch het volgende:
Qua wat er allemaal aan het circuit moet worden aangepast en de financiering zie ik het allemaal niet zo somber in. Een groter probleem lijkt de Europese wetgeving voor de stikstof uitstoot, die men dacht te omzeilen door het Programma Aanpak Stikstof. Echter is die door de rechter de prullenbak in gegooid, waardoor veel bouwprojecten voorlopig stil zijn komen te liggen of niet opgestart kunnen worden. Hieronder vallen ook de verbouwingen voor Zandvoort.
Qua medische faciliteiten zit het wel goed, voordeel van Nederland is dat het klein is, gespecialiseerde ziekenhuizen zitten op een paar minuten vliegen, daarnaast kun je redelijk eenvoudig een mobiele operatie ruimte optuigen als dat nodig is.quote:Op donderdag 25 juli 2019 13:47 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
De vereisten voor een F1 circuit liggen niet hoog? Waarom heeft Zandvoort dan überhaupt nog geen Grade-1 licentie? Waarom zijn verbouwingen dan nodig? Die aanpassingen aan de bochten zijn niet enkel om het racen spectaculairder/überhaupt mogelijk te maken.
Pitscomplex is volledig vervallen. Daarnaast heel erg krap. Andere faciliteiten zoals tribune zijn vervallen of niet aanwezig.
De F1 heeft hele hoge standaarden. Op elk circuit is een medisch center met een volledig uitgeruste operatiekamer en medisch team dat gedurende alle uren dat er geracet wordt standby staat. Heeft het medisch center op Zandvoort überhaupt een operatiekamer? Of moet die ook nog ingevlogen worden?
Daarnaast is de ruimte op het circuit sowieso een probleem! Waar laat men het paddock met alle trucks en motorhomes? “Die laten ze maar thuis” roept men dan gelijk, maar waar laten zij alle apparatuur en gereedschap? In de pitbox kunnen ze dat niet kwijt.
In de motorhomes ontvangt men gasten/sponsoren die het feestje mogelijk maken. Zijn die niet welkom bij het “oranje-feestje”?
En waar laten ze het paddock voor de support races? De teams van de F2, F3 en Porsche Super Cup moeten toch ook ergens aan de wagens kunnen sleutelen? Of worden die op het strand weggezet?
Nee, Zandvoort is niet geschikt voor de F1 (en F2 en F3). Lay-out is niet goed, te krappe baan, vervallen faciliteiten en sowieso geen ruimte.
Ingewikkeld verhaal maar het werkt met stikstof anders dan met co2, plat gezegd als je een boom plant kun je de co2 die die opneemt wegstrepen tegen de uitstoot. Zo werkt het stikstof niet. Die komt in de bodem terecht en werkt daar als meststof. In gebieden met van nature arme grond (waar plantjes groeien die daarvan houden) zoals duingebied, wordt de grond rijker en gaan andere planten groeien die de inheemse arme plantjes verdrijven. Dat kun je niet compenseren dus de enige manier is uitstoot voorkomen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom we CO2-uitstoot wél zouden mogen compenseren en stikstof-uitstoot niet. En ik kan me haast niet voorstellen dat alle EU-landen daar zo netjes mee omgaan.
[..]
Dat is misschien niet eens een hele rare, gewoon een weekje uitkopen die tent.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat als 5 kilometer verderop Tata een kwartiertje dicht gaat om de werknemers de F1 start te laten kijken je al het 150 voudige hebt gecompenseert.
Als er voor een GP de juiste faciliteiten zijn, dan is de grote schare fans een goede reden om de GP te organiseren. Echter, in Nederland hebben we geen geschikt F1 circuit. Assen is fantastisch voor de MotoGP, maar de ChampCar race was destijds ook niet spannend, omdat de inhaalmogelijkheden ontbreken.quote:Op donderdag 25 juli 2019 23:34 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. De aanwezigheid van een grote schare supporters is op zichzelf een prima argument. Bij topsport evenementen horen ook volle tribunes.
Het mag alleen niet het enige argument zijn.
Of de ADC-toets. Maar die gaat hier niet op.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:54 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ingewikkeld verhaal maar het werkt met stikstof anders dan met co2, plat gezegd als je een boom plant kun je de co2 die die opneemt wegstrepen tegen de uitstoot. Zo werkt het stikstof niet. Die komt in de bodem terecht en werkt daar als meststof. In gebieden met van nature arme grond (waar plantjes groeien die daarvan houden) zoals duingebied, wordt de grond rijker en gaan andere planten groeien die de inheemse arme plantjes verdrijven. Dat kun je niet compenseren dus de enige manier is uitstoot voorkomen.
Wat een chaosquote:Op zaterdag 27 juli 2019 12:10 schreef wolfjeamadeus het volgende:
https://www.autoblog.nl/n(...)betalen-128278?amp=1
Heerlijk om te lezen
Karma. Keihard karma. 0,0 medelijden met die paupers.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 12:10 schreef wolfjeamadeus het volgende:
https://www.autoblog.nl/n(...)betalen-128278?amp=1
Heerlijk om te lezen
Natuurlijk hoeven we ons geen zorgen te maken dat de GP doorgaat. Vooral doorgaan met betalen van de tickets!quote:Voordat Circuit Zandvoort aan de slag gaat, moet de lay-out echter nog wel worden goedgekeurd door de circuitcommissie. Dat is op dit moment nog niet gebeurd. “Dit proces loopt nog”, aldus Masi na afloop van de Duitse Grand Prix in Hockenheim tegenover onder andere Motorsport.com. “We hebben om nog wat meer informatie gevraagd.” Hoewel sommigen vrezen dat mei 2020 wel eens te kortdag zou kunnen zijn voor Zandvoort, hoeft het feit dat de FIA nog geen groen licht heeft gegeven voor de plannen met betrekking tot de lay-out, nog geen reden tot zorg te zijn. Motorsport.com heeft begrepen dat er sprake is van een open dialoog tussen de autosportbond en het circuit en dat de zegen van de FIA er snel kan zijn als de openstaande vragen tot tevredenheid zijn beantwoord.
Nou je gunt ons het pleziertje wel he.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 06:50 schreef McLaren_Fan het volgende:
“Veranderingen aan Circuit Zandvoort nog niet goedgekeurd door FIA”
https://nl.motorsport.com(...)keuring-fia/4503321/
[..]
Natuurlijk hoeven we ons geen zorgen te maken dat de GP doorgaat. Vooral doorgaan met betalen van de tickets!
Zeker gun ik ieder zijn pleziertje, maar dit is gewoon nadenken. In vier maanden Zandvoort F1-waardig maken? Dat is gewoon niet mogelijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 07:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nou je gunt ons het pleziertje wel he.
Als dit waar zou zijn lag er nu geen contract.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 08:18 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Zeker gun ik ieder zijn pleziertje, maar dit is gewoon nadenken. In vier maanden Zandvoort F1-waardig maken? Dat is gewoon niet mogelijk.
Het is een oud vervallen circuit, zonder groot binnenterrein en dat is ingesloten door een camping, golfbaan, (beschermd) duin-/natuurgebied en strand. Men heeft gewoon plek.
Contract is gesloten met de belofte dat men het circuit zal aanpassen. Als Zandvoort die belofte niet kan nakomen is dat het probleem van Zandvoort en niet van de FOM. Zandvoort weet wat de eisen van de FIA zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 08:22 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Als dit waar zou zijn lag er nu geen contract.
Absoluut ziedend jaquote:Op dinsdag 30 juli 2019 08:48 schreef BroesWillems het volgende:
Het zit je wel dwars hè?
Als het nu allemaal wel rond komt ga je dan ook zo [ afbeelding ] voor de TV zitten?
Gewoon helder nadenken! Ben je wel eens op Circuitpark Zandvoort geweest? Ben je we eens bij een Grand Prix aanwezig geweest? Ben je überhaupt wel eens op een circuit geweest?quote:Op dinsdag 30 juli 2019 08:48 schreef BroesWillems het volgende:
Het zit je wel dwars hè?
Als het nu allemaal wel rond komt ga je dan ook zo [ afbeelding ] voor de TV zitten?
Wat heeft het er mee te maken of ik op een circuit ben geweest? Geef alleen aan dat je om één of andere reden kwaad bent dat Zandvoort een F1 race mag (proberen) te organiseren.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 08:54 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Gewoon helder nadenken! Ben je wel eens op Circuitpark Zandvoort geweest? Ben je we eens bij een Grand Prix aanwezig geweest? Ben je überhaupt wel eens op een circuit geweest?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een jaar tijd is het niet mogelijk en zeker niet in 4 maanden!quote:Op dinsdag 30 juli 2019 09:17 schreef jpjedi het volgende:
Met beetje gezond verstand kan iedereen bedenken dat je in een jaar tijd geen old skool circuit kunt moderniseren. Materialen, tekenwerk, vergunningen etc.. Buiten deze praktische bezwaren is er gewoon geen ruimte. Ik vind het een riskante gok van organisatie en de FOM.
quote:Op dinsdag 30 juli 2019 09:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Wat heeft het er mee te maken of ik op een circuit ben geweest? Geef alleen aan dat je om één of andere reden kwaad bent dat Zandvoort een F1 race mag (proberen) te organiseren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |