abonnement Unibet Coolblue
pi_188052522


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Betaaldata:


Emolumententabel:


Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers

pi_188052547
En de oud medewerkers kregen dit jaar ook de resultaatafhankelijke uitkering niet meer, ondanks het hele voorgaande jaar in dienst.
pi_188052803
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:15 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nergens, daar krijg je een fietsvergoeding voor 1 keer in de 3 maanden of zo.
Maar schoenzooltjes kan je wel declareren ?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_188055776
Geen zin in hittegolf..
pi_188056816
Gelukkig wel een riant pensioen opgebouwd (1 euro bruto per maand) :) De administratie ervan zal wel meer kosten, zo houd je weer mensen van de straat.
pi_188056957
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 11:46 schreef Globetrottertje het volgende:
[ afbeelding ]

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Betaaldata:
[ afbeelding ]

Emolumententabel:
[ afbeelding ]

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
[ afbeelding ] PostNL voor Thuis
[ afbeelding ] Posttarieven
[ afbeelding ] Adres zoeken
[ afbeelding ] Postcode zoeken
[ afbeelding ] Verhuisservice
[ afbeelding ] Bewaarservice
[ afbeelding ] Postzegeluitgiftekalender
[ afbeelding ] Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
[ afbeelding ] PostNL Zakelijk

[ afbeelding ]

Veel gebruikte afkortingen en termen:
[ afbeelding ] HAH = Huis aan Huis
[ afbeelding ] HSM = HuisNummerSorteermachine
[ afbeelding ] Lola = Los en Laad ruimte
[ afbeelding ] VOS = Vroege Ochtend Sortering
[ afbeelding ] TC = Teamcoach
[ afbeelding ] VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
[ afbeelding ] CVL = Centrale voorbereidingslocatie
[ afbeelding ] Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
[ afbeelding ] SP = Senior Planner
[ afbeelding ] OR = Ondernemingsraad
[ afbeelding ] TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
[ afbeelding ] VM = Vestigingsmanager
[ afbeelding ] BSK = BesturingsStructuurKeten

[ afbeelding ]

Overige linkjes:
[ afbeelding ] Over PostNL
[ afbeelding ] IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers

[ afbeelding ]
heeft lang geduurd vorig topicdeel
pi_188057553
Ach ja. :)
pi_188057689
lal
pi_188057736
Toch fijn dat we tegenwoordig pas op de 23ste betaald krijgen (hoewel dat volgens sommigen altijd zo is geweest). Het is niet dat ik het nodig heb of zo.

quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 11:47 schreef Globetrottertje het volgende:
En de oud medewerkers kregen dit jaar ook de resultaatafhankelijke uitkering niet meer, ondanks het hele voorgaande jaar in dienst.
Niemand heeft een RAU gekregen vanwege tegenvallende resultaten. In plaats daarvan hebben we een riante eenmalige uitkering gekregen.
pi_188064923
Over werken in de hitte: https://www.bvpp.nl/secto(...)ken-in-extreme-hitte
quote:
Het niet eens zijn met jouw leidinggevende

Het kan zijn dat jij vindt dat het niet meer verantwoord is om te werken, maar dat jouw leidinggevende daar anders over denkt. In dat geval kun jij aanbieden om jouw verlof op te nemen om de niet-gewerkte uren te compenseren.

Je kunt ook met jouw leidinggevende afspreken dat je de niet gewerkte uren op een andere dag inhaalt.

Als jullie het echt niet eens worden, dan moeten jullie samen met de manager van jouw leidinggevende in gesprek gaan.

Je kunt daarná altijd nog de BVPP bellen via 070 320 2904. Als het iets minder haast heeft, laat het ons dan weten via secretariaat@bvpp.nl
Dus omdat je niet je gezondheid op het spel wil zetten moet je maar verlof nemen? 8)7
pi_188067915
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 23:03 schreef Rafierafie het volgende:
Over werken in de hitte: https://www.bvpp.nl/secto(...)ken-in-extreme-hitte
[..]

Dus omdat je niet je gezondheid op het spel wil zetten moet je maar verlof nemen? 8)7
kort samengevat iedereen die er werkt is de sjaak(de bal wordt weer bij de collega's gelegd) dat alleemaal tegen een fooi
  dinsdag 23 juli 2019 @ 09:43:42 #12
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_188069255
Verlof krijg je niet (vakantietijd) en zeker niet met de hitte (Dan zit een andere collega ermee) Dat is het probleem.
pi_188069635
DanielenSusanne twitterde op dinsdag 23-07-2019 om 09:04:52 Wat doet @PostNL Met het aankomende warme weer voor haar post en pakketbezorgers. Wat hebben jullie voor een hitteplan. Zijn zij verplicht om te gaan werken. Ze werken immers op heetst van de dag. Net zoals andere mensen in andere sectoren. #postnl #hittegolf #hitte reageer retweet
PostNL twitterde op dinsdag 23-07-2019 om 09:47:33 @DanielenSusanne Goede vraag! Uiteraard staat de veiligheid van de medewerker voorop. Dit betekent dat wij zeker passende maatregelen nemen. Denk aan arbeidsduur beperking, eerder beginnen/stoppen, extra pauzes en uiteraard veel verkoeling (ijsjes en genoeg drinken). reageer retweet
Vanuit PostNL blijft het hier bij ons tot nu toe iig stil mbt eventuele maatregelen.. temperatuur gaat naar verwachting t/m zaterdag iig boven de 30 uit komen.
En verlof nemen zullen ze hier ook niet accepteren nee, je zult hoe dan ook je diensten wel moeten lopen denk ik :X

Oh, post lijkt hier zowaar een uur eerder gebracht te zijn :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 23 juli 2019 @ 10:33:05 #14
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_188069889
Die passende maatregelen stellen weinig voor. Er wordt wel vaak geprobeerd de post wat eerder op de depots te leveren, en als je wat later gaat lopen op de avond, in de (ijdele) hoop dat het dan wat is afgekoeld dan wordt dat door de vingers gezien. En we hebben natuurlijk dat nieuwe overhemd gekregen. Maar gelopen moet er worden, al is het 40 graden, tenzij je je met een zonnesteek oid ziekmeldt
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188075267
Donderdag staat er nu voor deze omgeving 39 graden als verwachting -O-

Die maatregelen stellen idd niet echt veel voor. Inmiddels staat er een bericht op mijn werk. Advies is om niet tussen 12 en 14 te lopen. Tja :') woensdag t/m vrijdag mag er in de avond gelopen worden.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_188075326
We nemen aanvullende maatregelen vanwege code oranje. Er is code oranje afgegeven voor het gehele land. In dit bericht informeren we je daarover.

Aanvullende maatregelen
Indien nodig, neem een extra drinkpauze
:')

Hopelijk heeft onze nieuwe chauffeur geen verlof. Die is altijd redelijk vroeg.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 16:39:39 #17
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_188075987
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 15:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Donderdag staat er nu voor deze omgeving 39 graden als verwachting -O-

Die maatregelen stellen idd niet echt veel voor. Inmiddels staat er een bericht op mijn werk. Advies is om niet tussen 12 en 14 te lopen. Tja :') woensdag t/m vrijdag mag er in de avond gelopen worden.
Op zich leuk, maar het begint natuurlijk pas af te koelen vanaf een uur of 5 in de avond. Dus dan zou ik van 5 tot ongeveer half 10 moeten lopen. Dan wordt het wel erg laat met het avondeten. Ik had liever gezien dat je ook de post de volgende ochtend heel vroeg mocht gaan lopen. Zeker voor de mensen van wie de wijken pas om 12.00 uur worden aangeleverd een oplossing.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 23 juli 2019 @ 16:40:16 #18
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_188075996
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
We nemen aanvullende maatregelen vanwege code oranje. Er is code oranje afgegeven voor het gehele land. In dit bericht informeren we je daarover.

[i]Aanvullende maatregelen
Indien nodig, neem een extra drinkpauze
Niet vergeten je app dan ook op pauze te zetten! ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188076034
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Op zich leuk, maar het begint natuurlijk pas af te koelen vanaf een uur of 5 in de avond. Dus dan zou ik van 5 tot ongeveer half 10 moeten lopen. Dan wordt het wel erg laat met het avondeten. Ik had liever gezien dat je ook de post de volgende ochtend heel vroeg mocht gaan lopen. Zeker voor de mensen van wie de wijken pas om 12.00 uur worden aangeleverd een oplossing.
is er op zaterdag geen loper mag het ook op de maandag, dusl ijkt me eigenlijk een prima oplossing!
  dinsdag 23 juli 2019 @ 16:45:21 #20
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188076070
Op donderdag is het om 10 uur al 30 graden en om 10 uur 's avonds ook. Dus dan zou 7 uur beginnen zou super zijn. Maar daar doen ze niet aan bij de postnl. Recore hitte's maar wij gaan door tot de bezorgers dood door de brievenbussen vallen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188076126
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:45 schreef V__L_N het volgende:
Op donderdag is het om 10 uur al 30 graden en om 10 uur 's avonds ook. Dus dan zou 7 uur beginnen zou super zijn. Maar daar doen ze niet aan bij de postnl. Recore hitte's maar wij gaan door tot de bezorgers dood door de brievenbussen vallen.
7 uur beginnen kan niet....dan krijg ik de laatste post binnen en moet het nog gesorteerd
pi_188076130
Wel gek trouwens dat er twee verschillende berichten in omloop zijn. Dat tussen 12 en 2 niet lopen heb ik niet zien langs komen.
pi_188076158
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Op zich leuk, maar het begint natuurlijk pas af te koelen vanaf een uur of 5 in de avond. Dus dan zou ik van 5 tot ongeveer half 10 moeten lopen. Dan wordt het wel erg laat met het avondeten. Ik had liever gezien dat je ook de post de volgende ochtend heel vroeg mocht gaan lopen. Zeker voor de mensen van wie de wijken pas om 12.00 uur worden aangeleverd een oplossing.
Dit zal nooit landelijk voor iedereen worden toegestaan, een ACM boete ligt dan op de loer wegens te laag percentage op tijd.

Maar: als jij denkt dat het niet meer verantwoord is, mag in overleg met je teamleider wél gekozen worden voor bezorgen op de volgende ochtend. Op individuele basis. Trekt dus aan de bel als je denkt dat het te zwaar wordt. Je teamleider kan niet niet verschuilen achter "magnie". Het magwel.
pi_188076198
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Wel gek trouwens dat er twee verschillende berichten in omloop zijn. Dat tussen 12 en 2 niet lopen heb ik niet zien langs komen.
Da's inderdaad raar. Er is rond 15.00 uur 1 landelijk bericht uitgegaan, ondertekend door Sipke (die met 12-2). Heb jij die niet gekregen? Welke tekst heb jij dan?
pi_188076278
Ik heb ook eentje van Sipke. Enige maatregel is bij mij "neem een extra drinkpauze".

Misschien krijg ik een ander bericht omdat ik ook binnen werk. Daar is het ook een sauna, dus extra drinken is wel aan te raden dan.
pi_188076454
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik heb ook eentje van Sipke. Enige maatregel is bij mij "neem een extra drinkpauze".

Misschien krijg ik een ander bericht omdat ik ook binnen werk. Daar is het ook een sauna, dus extra drinken is wel aan te raden dan.
Ah, dat zal het zijn. Werk je alleen binnen of ook buiten? Want dan is het buiten-bericht natuurlijk ook voor jou van toepassing....
pi_188076487
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 17:07 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Ah, dat zal het zijn. Werk je alleen binnen of ook buiten? Want dan is het buiten-bericht natuurlijk ook voor jou van toepassing....
Beide. Onderaan in het bericht staat ook nog een link naar werkplek --> klimaat buiten.
pi_188076652
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 17:09 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Beide. Onderaan in het bericht staat ook nog een link naar werkplek --> klimaat buiten.
Voor buiten is vooral relevant dat je deze week woensdag, donderdag, vrijdag ook 's avonds mag bezorgen (niet dat het dan koeler is....). Stom dat ze jullie niet gewoon beide berichten sturen.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 19:30:04 #29
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188078647
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:48 schreef liedetector het volgende:

[..]

7 uur beginnen kan niet....dan krijg ik de laatste post binnen en moet het nog gesorteerd
Nood breekt wet. Dan maar spreiden en zo veel mogelijk sorteren en wegsturen. Of extra mensen inzetten.
De risico's van lopen boven de 30 graden is gewoon gigantisch.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188079090
Als ze zouden willen zou het handig zijn om de rouw/medische post apart aan te leveren. En dan kan je vervolgens, als je wil, de post de ochtend erna bezorgen. Waarna, als je klaar bent, je nog even de rouwpost van die dag op het depot oppikt.
pi_188081837
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:30 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Nood breekt wet. Dan maar spreiden en zo veel mogelijk sorteren en wegsturen. Of extra mensen inzetten.
De risico's van lopen boven de 30 graden is gewoon gigantisch.
Waar moeten ze die extra mensen vandaan toveren dan?
En de machines hebben maar een bepaalde capaciteit. En dan zouden ze de buslichtingen ook ineens een paar uur moeten vervroegen anders kan dat ook niet meer verwerkt worden.
pi_188082242
Ze kunnen gewoon de managers 8 uur per dag de straat op sturen, deden ze vorig jaar september ook. Misschien kunnen ze die dan ook gelijk de vervelendste wijken geven. Wat ze ook kunnen doen om meer mensen te krijgen is het loon fors verhogen
pi_188083127
Ze houden weer volop de schone (zonne)schijn op op Twitter:



En denken mensen nu echt dat we een printer in onze schoudertas hebben zitten?

pi_188089804
Zit je dit keer vroeg klaar, brengen ze het vandaag dan natuurlijk weer net niet vroeg :') ik ben niet zo'n ochtendmens, dus ik moet er dan wel iets eerder voor opstaan :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 24 juli 2019 @ 16:19:13 #35
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188095856
Mensen met een Ring deurbel die dan zeggen "Ja ik ben er nu niet, breng het even bij m'n zus/vader/neef/beste vriendin daar en daar" Waarbij daar en daar altijd ver buiten m'n route is of 2 straten terug. Sta je te discusseren tegen een dichte deur (als ze niet al opgehangen hebben). o|O
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 juli 2019 @ 17:31:05 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188097146
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 16:19 schreef V__L_N het volgende:
Mensen met een Ring deurbel die dan zeggen "Ja ik ben er nu niet, breng het even bij m'n zus/vader/neef/beste vriendin daar en daar" Waarbij daar en daar altijd ver buiten m'n route is of 2 straten terug. Sta je te discusseren tegen een dichte deur (als ze niet al opgehangen hebben). o|O
Leuk zo'n bel, maar je moet niet te veel naar de pijpen van die mensen gaan dansen. Hadden ze maar thuis moeten zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188097554
Niet thuis briefje :Y

Altijd leuk, als er 7 scanpakjes in je lijst staan.. en je blijkt er 24 te hebben :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_188098652
iemand nog iets gekregen van de post?
zeker in Eindhoven absurd warm om voor een fooi daar te lopen
pi_188098899
Hier niks gekregen, heb nog wel even die eenmalige uitkering uitgerekend, was ook bij mij te laag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door zerebus op 24-07-2019 19:40:23 ]
pi_188099035
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 17:58 schreef VixenFromHell het volgende:
Niet thuis briefje :Y

Altijd leuk, als er 7 scanpakjes in je lijst staan.. en je blijkt er 24 te hebben :X
Hier hetzelfde :(
pi_188099951
Ik ben grafisch technicus in dienst van PostNL, zijn er meer van deze functie of is iedereen postbode?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188100736
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 20:18 schreef DoubleUU het volgende:
Ik ben grafisch technicus in dienst van PostNL, zijn er meer van deze functie of is iedereen postbode?
Als u geen postbode bent, dan is dus niet iedereen postbode.
pi_188100761
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 20:51 schreef blijevis het volgende:

[..]

Als u geen postbode bent, dan is dus niet iedereen postbode.
Scherp, ouwe.
Niets mis met postbode zijn overigens.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188100933
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 20:52 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Scherp, ouwe.
Niets mis met postbode zijn overigens.
Naast grafisch technici en postbodes zijn er wellicht ook chauffeurs, pakketbezorgers, voorbereiders, sorteermachineoperators, toilettenschoonmakers, een CEO, een CFO, teamleiders, HR medewerkers, helpdesk medewerkers enzovoort. Had u werkelijk gedacht dat u de enige niet-postbode in het bedrijf was, of zit u de boel te stangen?

[ Bericht 1% gewijzigd door blijevis op 24-07-2019 21:05:37 ]
pi_188102518
Leeft iedereen nog?
  woensdag 24 juli 2019 @ 22:16:45 #46
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_188102749
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 21:00 schreef blijevis het volgende:

[..]

Naast grafisch technici en postbodes zijn er wellicht ook chauffeurs, pakketbezorgers, voorbereiders, sorteermachineoperators, toilettenschoonmakers, een CEO, een CFO, teamleiders, HR medewerkers, helpdesk medewerkers enzovoort. Had u werkelijk gedacht dat u de enige niet-postbode in het bedrijf was, of zit u de boel te stangen?
In dit topic zal hij bedoelen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 24 juli 2019 @ 23:05:10 #47
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188103730
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 22:05 schreef Thomas-sama het volgende:
Leeft iedereen nog?
Zomer 2019 "ik had graag eerst dood gewild voordat ze me cremeerde"
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188103801
Ik ben gewoon doorgegaan met bezorgen, ook tussen 12 en 14. Het is niet dat ik even naar huis kan gaan........
pi_188106257
Op facebook zag ik iemand die 4 tassen met doosjes hah had gisteren. Er zou ook een kpn hah mailing komen in enveloppen. Landelijk. Over glasvezel of zoiets.

Dit kregen ze gisteren een half uur van te voren te horen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Globetrottertje op 25-07-2019 08:06:46 ]
pi_188106652
Vijf uur en een kwartier vandaag. Gelukkig wel om 9.30 beginnen. Bevroren colafles met water, liter water, koude handdoek in de nek, petje en eigen luchtig shirtje. Vergeleken met vorig jaar (12 uur aanvoer en in stadscentrum) gaat het nu (nog) lekker.
pi_188106728
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 07:43 schreef Globetrottertje het volgende:
Op facebook zag ik iemand die 4 tassen met doosjes hah had gisteren. Er zou ook een kpn hah mailing komen in enveloppen. Landelijk. Over glasvezel of zoiets.

Dit kregen ze gisteren een half uur van te voren te horen.

Die pakjes had ik lekker laten staan. Dat kan volgende week ook nog wel.
pi_188106753
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 08:30 schreef Bezorgertje het volgende:
Vijf uur en een kwartier vandaag. Gelukkig wel om 9.30 beginnen. Bevroren colafles met water, liter water, koude handdoek in de nek, petje en eigen luchtig shirtje. Vergeleken met vorig jaar (12 uur aanvoer en in stadscentrum) gaat het nu (nog) lekker.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 08:30 schreef Bezorgertje het volgende:
Vijf uur en een kwartier vandaag. Gelukkig wel om 9.30 beginnen. Bevroren colafles met water, liter water, koude handdoek in de nek, petje en eigen luchtig shirtje. Vergeleken met vorig jaar (12 uur aanvoer en in stadscentrum) gaat het nu (nog) lekker.
Dat vind ik hier ook een groot pluspunt van NRP. Eerste levering post is er rond 9:30, vóór juni was dat pas om 11 uur. En er zijn veel meer vroege wijken, zodat iedereen ook echt dan kan beginnen.

Sterkte maar weer vandaag voor ons allemaal.
pi_188108184
Hier was de post er meestal rond 10 uur voor de NPR, al was dat niet de officiele tijd. Nu om 11 uur pas helaas. Met de hitte ook geen minuut eerder, hopelijk niet te veel post vandaag, kon gister ook echt niet meer op het laatst.
  donderdag 25 juli 2019 @ 12:21:53 #54
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188110242
Love the nrp vandaag. Met mijn collega onze wijken anders afgehakt. Normaal zou zij 1,5 uur werk hebben en ik 2,5. Nu waren we beide onder de 2 uur. Voor half 12 klaar en voor 12 thuis. Morgen doen we precies het omgekeerde.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188112788
Het viel me (gelukkig) vandaag alles mee! Er stond hier een lekker windje! Half 10 begonnen en met 3 wijken rond 1nen klaar!
pi_188120996
De NRP heeft inderdaad als voordeel dat ons depot vroeg aangeleverd wordt zodat we voor de grootste hitte thuis kunnen zijn, voor de NRP kwam de post pas om 11:30/12:00
pi_188129791
4 taken in de lijst, ik geloof er niets meer van. Gister wederom veel pakjes die niet in de lijst stonden, dus ik vermoed dat dit ook vandaag weer zo gaat zijn :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 26 juli 2019 @ 19:59:06 #58
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_188141710
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:27 schreef VixenFromHell het volgende:
4 taken in de lijst, ik geloof er niets meer van. Gister wederom veel pakjes die niet in de lijst stonden, dus ik vermoed dat dit ook vandaag weer zo gaat zijn :(
Ik hoorde daar mijn zakelijke bezorger ook al over mokken. Ik heb m een kopje koffie gegeven en met een banaantje in de hand weer op pad gestuurd... Dat waardeerde hij wel!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_188143009
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:27 schreef VixenFromHell het volgende:
4 taken in de lijst, ik geloof er niets meer van. Gister wederom veel pakjes die niet in de lijst stonden, dus ik vermoed dat dit ook vandaag weer zo gaat zijn :(
Ik trek me niets meer aan van de takenlijst, die klopt toch nooit en doet er in feite ook niet toe. Ga gewoon uit van de pakjes die daadwerkelijk in de tas zitten. Scheelt een hoop onnodige frustratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door blijevis op 26-07-2019 21:49:09 ]
pi_188157131
De lijst zat vandaag wel iets beter in de buurt, maar wel voor bijna elk adres post. Drie kwartier uitloop per wijk, even lang gelopen als donderdag :(

En bezorgers waarderen het meestal wel als ze wat krijgen ja _O_
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_188163616
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 17:22 schreef VixenFromHell het volgende:
De lijst zat vandaag wel iets beter in de buurt, maar wel voor bijna elk adres post. Drie kwartier uitloop per wijk, even lang gelopen als donderdag :(
En bezorgers waarderen het meestal wel als ze wat krijgen ja _O_
Bezorgers krijgen pijnlijke voeten en waarderen dat meestal wel? :)

[ Bericht 5% gewijzigd door blijevis op 27-07-2019 23:29:30 ]
pi_188223920
Bezorgers krijgen natte kleren en waarderen dat meestal wel.
pi_188225366
Gister dus weer lekker op tijd een bericht dat ze al een week storing hebben met de de takenlijst
pi_188227566
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 18:59 schreef zerebus het volgende:
Gister dus weer lekker op tijd een bericht dat ze al een week storing hebben met de de takenlijst
Ook weer zo'n lekker understatement. "We missen een gedeelte van de scantaken". Dat kun je wel zeggen. Ik heb nu dagelijks hooguit 1 of 2 scantaken in de lijst, maar meestal niet eentje. En dan zitten er minstens 10 in mijn tas.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188230647
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 21:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ook weer zo'n lekker understatement. "We missen een gedeelte van de scantaken". Dat kun je wel zeggen. Ik heb nu dagelijks hooguit 1 of 2 scantaken in de lijst, maar meestal niet eentje. En dan zitten er minstens 10 in mijn tas.
dat is die 11% :) die geeft ie minder aan
pi_188230737
Kijken jullie dan ooit naar die takenlijst? Ik negeer hem tegenwoordig, hij klopt maar zelden. Meestal heb ik pakjes in de tas die niet in de lijst staan, en pakjes op de lijst die niet in de tas zitten.

Ik scan alles met logo, daar heb ik geen aparte vooraf ingevulde takenlijst voor nodig.
pi_188230975
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 07:36 schreef Ranunculus het volgende:
Kijken jullie dan ooit naar die takenlijst? Ik negeer hem tegenwoordig, hij klopt maar zelden. Meestal heb ik pakjes in de tas die niet in de lijst staan, en pakjes op de lijst die niet in de tas zitten.

Ik scan alles met logo, daar heb ik geen aparte vooraf ingevulde takenlijst voor nodig.
Het was wel een indicatie hoe druk het zou worden. Maar zoals nu is het altijd goed, al vergeet je de helft ze staan er toch niet op ;). Ook goed voor de score van de tc.
pi_188231010
Elk nadeel hep zijn voordeel ;)
pi_188309281
Bij voorbereiden is het ook feest. Te weinig werk, te veel mensen. Mag ik van 6.00 tot 9.00 in de kantine zitten. :')
pi_188309845
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 06:49 schreef PicoMMP het volgende:
Bij voorbereiden is het ook feest. Te weinig werk, te veel mensen. Mag ik van 6.00 tot 9.00 in de kantine zitten. :')
LOL. Kom je ons buiten helpen? Hier blijven weer enorm veel wijken staan in de vakantie. Gisteren zijn wijken van afgelopen vrijdag (!) pas bezorgd.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:35:29 #71
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188313298
Heeft iemand hier al die nieuwe dopper gekregen? Begreep van een collega dat die in juni en juli uitgedeeld moesten worden.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188313952
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 13:35 schreef V__L_N het volgende:
Heeft iemand hier al die nieuwe dopper gekregen? Begreep van een collega dat die in juni en juli uitgedeeld moesten worden.
Hier stonden ze, met naamlabels, allemaal op het depot een tijdje terug.
pi_188314654
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 13:35 schreef V__L_N het volgende:
Heeft iemand hier al die nieuwe dopper gekregen? Begreep van een collega dat die in juni en juli uitgedeeld moesten worden.
Hier ook. Uitgedeeld tijdens het werkoverleg in juni. Als jullie nog niets hebben, zou ik maar eens aan de bel trekken.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:49:31 #74
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188315689
Volgende week maar even mijn tl voor vragen. Beetje vreemd weer.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188316675
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 06:49 schreef PicoMMP het volgende:
Bij voorbereiden is het ook feest. Te weinig werk, te veel mensen. Mag ik van 6.00 tot 9.00 in de kantine zitten. :')
Volgens mij kwamen dit soort dingen ook voor toen deze reeks nog TPG of TNT in de titel had. Postbodes die een hele tijd in de kantine moesten zitten om uren te maken :'). Fijn dat ze dat weer uit de trukendoos hebben kunnen halen.
pi_188321339
Van de Facebookpagina van de FNV:
quote:
Op verzoek van collega’s uit Amsterdam delen wij deze petitie met jullie. Deze petitie kun je online tekenen via:
https://nl.surveymonkey.com/r/PostNLbezorgers
Wel interessant dat de originele petitie is getekend met 'Postbezorgers Amsterdam' terwijl die op surveymonkey namens 'Postbezorgers in actie' (niet te verwarren met postbezorgers in beweging) is getekend.
De originele petitie verwoordt wat mij betreft ook iets beter wat er allemaal aan de hand is.
pi_188329323
Wordt al gekker: verhuurder opent PostNL-depot in gang van studentenhuis:
https://www.sikkom.nl/wor(...)%2Fwww.google.com%2F

quote:
En is ook niet wenselijk, vindt PostNL. De woordvoerder weet overigens niet zeker of de AVG in het geding is geraakt. “De postzakken worden als het goed is verzegeld, zodat derden er niet zomaar bij kunnen.” Maar de foto’s en verklaringen die wij binnenkrijgen vertellen een ander verhaal.
Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat postzakken verzegeld werden. Blijkt toch maar weer eens hoe goed woordvoerders en klantenservicemedewerkers overal van op de hoogte zijn.
pi_188331668
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:11 schreef Rafierafie het volgende:
Wordt al gekker: verhuurder opent PostNL-depot in gang van studentenhuis:
https://www.sikkom.nl/wor(...)%2Fwww.google.com%2F
[..]

Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat postzakken verzegeld werden. Blijkt toch maar weer eens hoe goed woordvoerders en klantenservicemedewerkers overal van op de hoogte zijn.
Tassen voor depots waar anderen gebruik van kunnen maken worden verzegeld met oranje tiewraps.
pi_188331989
Hier een depot waar die zakken allemaal dichtgemaakt zijn met een oranje tiewrap. Waarom weet de TC ook niet, normaal is het alleen bij voor anderen toegankelijke ruimtes of bij vermoeden van diefstal.

Overigens was het rolluik van ons depot vorig jaar ook kapot en hebben we toen (als noodoplossing) de post bij een vriendelijke boekenwinkel gestald.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 augustus 2019 @ 18:26:15 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188334533
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:25 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Tassen voor depots waar anderen gebruik van kunnen maken worden verzegeld met oranje tiewraps.
Is natuurlijk ook een wassen neus, want die dingen heb je zo open en vaak heb je ook nog rode bakjes waar losse poststukken in liggen. Dat is in dit geval helemaal niet handig, maar het is opgelost lees ik.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188334665
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:27 schreef Rafierafie het volgende:
Van de Facebookpagina van de FNV:
[..]

Wel interessant dat de originele petitie is getekend met 'Postbezorgers Amsterdam' terwijl die op surveymonkey namens 'Postbezorgers in actie' (niet te verwarren met postbezorgers in beweging) is getekend.
De originele petitie verwoordt wat mij betreft ook iets beter wat er allemaal aan de hand is.
https://www.abu.nl/kennisbank/stakingen/acties-bij-post-nl/
pi_188334695
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:25 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Tassen voor depots waar anderen gebruik van kunnen maken worden verzegeld met oranje tiewraps.
sikkom onderzoekt en maakt nieuwsberichten over misstanden,ook over o.a. huisjeselkers,vind het geen reclame voor het bedrijf weer.
pi_188335664
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 18:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Is natuurlijk ook een wassen neus, want die dingen heb je zo open en vaak heb je ook nog rode bakjes waar losse poststukken in liggen. Dat is in dit geval helemaal niet handig, maar het is opgelost lees ik.
De tiewarps heb je idd zo open, maar hoort zo. Je ziet wel meteen of er een tas open is gemaakt. Als zoiets gebeurd is kunnen precies bij gaan houden welke tassen met welke nummers naar het depot gaan, of bewakingscamera's ophangen en evt. aangifte doen. Ik geef wel toe dat ze niet goed hebben nagedacht over die rode bak waar nog post in ligt.
pi_188338087
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:25 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Tassen voor depots waar anderen gebruik van kunnen maken worden verzegeld met oranje tiewraps.
Hier hebben we een depot waar ook andere gebruik van maken en geen tiewraps hoor. Heb die dingen al jaren niet meer gezien.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188341792
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 22:34 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Hier hebben we een depot waar ook andere gebruik van maken en geen tiewraps hoor. Heb die dingen al jaren niet meer gezien.
Moet je ff aangeven want ze doen dat vanwege het briefgeheim en zo. Dus dat is geen goede situatie.
pi_188371901
Een ouderwetse afziendag met hah gisteren. En geen gewone hah, maar doosjes van zeepformaat. Gebundeld per vier met elastieken over het adres. En twee dagen post. Het quatrosysteem met onhandige hah werkte ehh langzaam. Na vier uur werd ik wat haastiger en midden in een enorme stortbui wist ik toen de spin tussen de spaken van mijn achterwiel te krijgen. Resultaat was valpartijtje, een vloekende bezorger en erg natte post. De eerste wijk duurde 4.30 (er stond 2.20 voor). Dus in lichte paniek gebeld om bij de tweede wijk een dag post weg laten halen. Dat begreep men gelukkig wel. Uiteindelijk 6.30 gekloot in de regen en voor het eerst sinds lang echt afgebrand. Het is een depot waar ik op aanvraag werk, dus ga nu maar eens informeren naar vergoeding van fietstijd.
pi_188372695
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:11 schreef Rafierafie het volgende:
Wordt al gekker: verhuurder opent PostNL-depot in gang van studentenhuis:
https://www.sikkom.nl/wor(...)%2Fwww.google.com%2F
[..]

Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat postzakken verzegeld werden. Blijkt toch maar weer eens hoe goed woordvoerders en klantenservicemedewerkers overal van op de hoogte zijn.
dat is al vrij lang niet meer zo
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_188372866
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 08:46 schreef Bezorgertje het volgende:
Het is een depot waar ik op aanvraag werk, dus ga nu maar eens informeren naar vergoeding van fietstijd.
Als je wordt gevraagd om op een ander depot te werken (op meer dan 3km van huis geloof ik), heb je recht op óf reiskostenvergoeding óf reistijdvergoeding. Ik zou voor de laatste kiezen, dat levert veel meer op. De volledige reistijd mag je dan gewoon plussen.

Als dit nog niet geregeld is, als de wiedeweerga per mail een bevestiging hiervan vragen bij je teamleider. En als dat gedoe oplevert: doorsturen naar de OR. Het bedrijf heeft hier zeer duidelijke afspraken over gemaakt.
pi_188373066
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 10:36 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Als je wordt gevraagd om op een ander depot te werken (op meer dan 3km van huis geloof ik), heb je recht op óf reiskostenvergoeding óf reistijdvergoeding. Ik zou voor de laatste kiezen, dat levert veel meer op. De volledige reistijd mag je dan gewoon plussen.

Als dit nog niet geregeld is, als de wiedeweerga per mail een bevestiging hiervan vragen bij je teamleider. En als dat gedoe oplevert: doorsturen naar de OR. Het bedrijf heeft hier zeer duidelijke afspraken over gemaakt.
Bijna goed. De regel is echter niet "op meer dan 3km van huis", maar "op meer dan 15 minuten enkele reisafstand van je huis, gebruikmakend van het gebruikelijke vervoermiddel". Als dat het geval is mag je zowel de heen- als de terugreis vanaf je huis plussen. Het moet echter wel gaan om een verzoek van PostNL om op een ander dan je gebruikelijke depot te werken, dus als je het zelf aanbiedt (bijv. door op een open loop op een ander depot te bieden) geldt het niet. En het is inderdaad niet iets wat je hoeft aan te vragen, gewoon plussen onder de noemer "reistijd".
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188374154
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 10:19 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

dat is al vrij lang niet meer zo
Is nog steeds en moet nog steeds.
pi_188375369
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 12:42 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Is nog steeds en moet nog steeds.
Het moet officieel nog steeds, maar het gebeurt zelden nog. Alleen als er een audit is aangekondigd, dan moet iedereen ineens heel schijnheilig tiewraps overal omheen doen, maar na een paar maanden komt vaak de klad er weer in en doet niemand het meer.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188377307
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 14:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het moet officieel nog steeds, maar het gebeurt zelden nog. Alleen als er een audit is aangekondigd, dan moet iedereen ineens heel schijnheilig tiewraps overal omheen doen, maar na een paar maanden komt vaak de klad er weer in en doet niemand het meer.
Zo ging het hier dus ook altijd: week voor de audit depot netjes, slot gerepareerd, afval gescheiden, voorraden aangevuld, van alles op het prikbord.... week na de pilot ben je weer een zeurpiet als je er iets van zegt ;)
pi_188377711
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 14:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het moet officieel nog steeds, maar het gebeurt zelden nog. Alleen als er een audit is aangekondigd, dan moet iedereen ineens heel schijnheilig tiewraps overal omheen doen, maar na een paar maanden komt vaak de klad er weer in en doet niemand het meer.
O oké. Ik heb in het verleden wel ergens gewerkt waar dat zo ging. Niet met de tiewraps maar er moest dan bijv. op de ochtend snel een postverdeler aangesteld worden omdat we die normaal niet gebruikten. Waar ik nu werk gaat alles by the book en de tiewraps worden gewoon gebruikt bij depots waar iemand anders toegang toe heeft en er wordt ook op gelet. Maar het is toch ook belangrijk omdat je toch niet alle mensen die langslopen op hun blauwe ogen kunt vertrouwen? En je kan er nooit achter komen of er een brief uit een tas gehaald is. Voor je gevoel gaat het altijd goed, maar dat weet je dus niet. Er is niks waaraan je zou kunnen weten dat er wel iets gestolen is.
pi_188378728
Alles weggewaaid, lekker snel klaar ^O^
pi_188382665
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 17:50 schreef bmp80 het volgende:

[..]

O oké. Ik heb in het verleden wel ergens gewerkt waar dat zo ging. Niet met de tiewraps maar er moest dan bijv. op de ochtend snel een postverdeler aangesteld worden omdat we die normaal niet gebruikten. Waar ik nu werk gaat alles by the book en de tiewraps worden gewoon gebruikt bij depots waar iemand anders toegang toe heeft en er wordt ook op gelet. Maar het is toch ook belangrijk omdat je toch niet alle mensen die langslopen op hun blauwe ogen kunt vertrouwen? En je kan er nooit achter komen of er een brief uit een tas gehaald is. Voor je gevoel gaat het altijd goed, maar dat weet je dus niet. Er is niks waaraan je zou kunnen weten dat er wel iets gestolen is.
Maar dat is op elk moment in het proces en zeker op straat. Sta je met je rug omgekeerd, jatten ze uit je tassen. Beetje vertrouwen in de mensheid... Het betaald zich terug hoor.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188382669
er is weer een nieuwe editie

https://www.rodemorgen.nl(...)ging%2010-8-2019.pdf

staat alleen een fout in (het loon is geen netto maar bruto 10euro)dat scheelt een beetje
pi_188404462
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 12:42 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Is nog steeds en moet nog steeds.
Dat zal best wel. Maar het is hier al vrij lang niet meer aan de orde
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_188404739
Dat verzegelen moet nog steeds en gebeurd hier ook nog steeds. Maar alleen voor depots waar ook niet postmedewerkers toegang tot hebben.
pi_188415582
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:06 schreef gelestipjes het volgende:
Dat verzegelen moet nog steeds en gebeurd hier ook nog steeds. Maar alleen voor depots waar ook niet postmedewerkers toegang tot hebben.
Ik heb dat al zeker twee jaar niet meer gezien. Ik dacht eigenlijk dat dat overal was afgeschaft.
pi_188444825
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:49 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Maar dat is op elk moment in het proces en zeker op straat. Sta je met je rug omgekeerd, jatten ze uit je tassen. Beetje vertrouwen in de mensheid... Het betaald zich terug hoor.
Nee, normaal hebben alleen medewerkers toegang tot de post. Er zijn ook gewoon voorbeelden van mensen die post stelen, dus zo onrealistisch is het niet. Het bedrijf is gewoon verplicht om iets te doen om risico's te beperken. Je kan als bedrijf toch niet iedereen op hun blauwe ogen vertrouwen? Daarom moeten we een pasje hebben om het gebouw in te komen, en hebben wij ook een VOG moeten aanvragen.
pi_188445063
quote:
En dan die reacties daar onder: de een nog dommer dan de ander. De briefpost maar gewoon met de pakketchauffeur meegeven, die kunnen het nu al amper aan. Niet voor niets is er de afgelopen jaren juist werk van de pakketdienst naar de postbezorgers overgeheveld.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 14 augustus 2019 @ 18:02:05 #103
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188446324
https://www.telegraaf.nl/(...)ferral&utm_content=/

Fnv zet in op 1 euro loonsverhoging.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188451012
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:02 schreef V__L_N het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ferral&utm_content=/

Fnv zet in op 1 euro loonsverhoging.
Hier is de inzetbrief te vinden onderaan de pagina.
Ze zetten wel erg hoog in. Ik ben zeer benieuwd wat er uiteindelijk van die inzet overblijft.
Nu is het afwachten waar de bvpp mee komt aanzetten.
pi_188451171
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:00 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Hier is de inzetbrief te vinden onderaan de pagina.
Ze zetten wel erg hoog in. Ik ben zeer benieuwd wat er uiteindelijk van die inzet overblijft.
Nu is het afwachten waar de bvpp mee komt aanzetten.
Bij de vorige CAO was de inzet 3,5% over 1 jaar, en ging met uiteindelijk akkoord met (gewogen gemiddelde) 2,95% over 2 jaar, nog niet eens de helft van het gevraagde. En vervolgens probeerden de bonden ons wijs te maken dat het eigenlijk 6% loonsverhoging was. Dus voor hetzelfde geld krijgen we straks die die 10% loonsverhoging in de vorm van 1% loonsverhoging per oktober 2019, nog eens 1% per 1 september 2020 en een eenmalige uitkering van 8% in mei 2020 (ook wel bekend als vakantiegeld).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188551768
Iemand nog hier?
  woensdag 21 augustus 2019 @ 15:11:46 #107
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188557052
Nee, we zijn begraven onder de de china troep.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188557274
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:16 schreef Globetrottertje het volgende:
Iemand nog hier?
Alleen gepensioneerden ;)
pi_188558037
Salarisstrook online.

Nu nog wachten op de 23ste.......
pi_188558496
Ik ben er nog wel :P net deze week weer begonnen na 2 weken vakantie.

Is hier nog iemand die toevallig weet in welke weken er NPL pakketjes verspreid zouden worden in de zomer? Ik kan het bericht hierover niet meer vinden, alleen nog die over de agenda's :r

Had er vandaag veel pakjes met prijzen tussen zitten in een gebied dat in die lijst stond toen, maar volgens mij hadden die een paar weken geleden al bezorgd moeten worden :X
Kan uiteraard ook een andere prijs geweest zijn, maar dan was ie niet aangekondigd..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_188558725
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:00 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Hier is de inzetbrief te vinden onderaan de pagina.
Ze zetten wel erg hoog in. Ik ben zeer benieuwd wat er uiteindelijk van die inzet overblijft.
Nu is het afwachten waar de bvpp mee komt aanzetten.
ze passeren de fnv weer,en er wordt gewoon weer 15 ct verspreid over 2 jr uitgedeeld let maar op
pi_188558733
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ben er nog wel :P net deze week weer begonnen na 2 weken vakantie.

Is hier nog iemand die toevallig weet in welke weken er NPL pakketjes verspreid zouden worden in de zomer? Ik kan het bericht hierover niet meer vinden, alleen nog die over de agenda's :r

Had er vandaag veel pakjes met prijzen tussen zitten in een gebied dat in die lijst stond toen, maar volgens mij hadden die een paar weken geleden al bezorgd moeten worden :X
Kan uiteraard ook een andere prijs geweest zijn, maar dan was ie niet aangekondigd..
eind sept begin okt( tot 5 okt meen ik)
  woensdag 21 augustus 2019 @ 20:34:46 #113
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188561748
Van 24 september tot 5 oktober inderdaad. Gelijk verdeeld over die 2 weken.
Ben dan net terug van vakantie dan.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188562598
Volgens mij zijn dan de agenda's. Het bericht over die prijzen zie ik niet meer staan, maar was geloof ik een paar weken geleden
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:53:44 #115
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188564745
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:19 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ze passeren de fnv weer,en er wordt gewoon weer 15 ct verspreid over 2 jr uitgedeeld let maar op
Hee hee, niet zo kritisch hoor. Ik krijg dit jaar in augustus wel 4,80 meer dan vorig jaar... Dat is toch ruig man... Dat hebben ze strak onderhandeld joh.

Overigens krijgen we volgende maand 'weer' 10 hele centen per uur er bij.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188572001
Mijn tc is op vakantie. Wel al een hele 2 dagen. Meteen hangt er een admi aan de lijn, of ik even een wijk kan lopen 10 km verderop in de stad kan doen. Wat heerlijk toch dat die gasten altijd hun eigen plan trekken en geen benul hebben van afspraken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188573558
quote:
Beste collega,

We passen de bewaartermijn voor alle pakketten aan om meer ruimte te creëren op de PostNL-locaties. Je ontvangt voor 1 september nieuwe kennisgevingen met de aangepaste bewaartermijn. Lever de oude kennisgevingen dan ook in zodat de ontvanger niet per ongeluk verkeerde informatie kan krijgen. We passen de bewaartermijn aan omdat de retailers steeds meer pakketten en brievenbuspakjes krijgen van ontvangers die niet thuis waren, of gekozen hebben voor bezorging bij een PostNL-locatie. Daarbij zien we dat bijna alle mensen hun bestellingen binnen drie dagen ophalen. Aangetekende brieven bewaren we overigens nog wel 2 weken. Meer informatie kun je binnenkort lezen op Mijn PostNL.

Met vriendelijke groet,
Sipke Spoelstra
Directeur Operations
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188573581
Onze directeur spreekt zichzelf wel een beetje tegen in dit bericht. Wie van jullie spot als eerste de contradictie? De eerste 3 goede inzenders winnen een gratis postvest!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188581065
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 16:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Onze directeur spreekt zichzelf wel een beetje tegen in dit bericht. Wie van jullie spot als eerste de contradictie? De eerste 3 goede inzenders winnen een gratis postvest!
Ik zie waar je op doelt, maar ik wil die prijs niet, tenzij je een postvest direct kunt opsturen aan Sipke. Wellicht wordt hij er blij van. Leuk om te dragen tijdens een directievergadering (of in hip Nederlands: board meeting). Misschien kan ie er een laptop o.i.d. in bewaren.

Ik geloof ook niet dat deze maatregel echt veel zal gaan oplossen. Als de meeste pakketjes binnen drie dagen worden opgehaald, vermoed ik dat de rest niet veel later ook opgehaald zal zijn. Ik zou wel eens willen weten welk percentage langer dan een week bij de retailer ligt.
pi_188581698
Ik heb dat vanmiddag eens gevraagd aan onze plaatselijke super. Ongeveer 10/15% gaat hier na 2 weken retour. In de vakantieperiode meer. Meeste pakketjes worden op zaterdag opgehaald, dus een deel van de pakketten ligt er langer dan 3 dagen.

Overigens maakte die wel terecht de opmerking dat het best lastig is voor mensen om te bepalen wat een week is. Er wordt geen datum ingevuld op de briefjes die we nu hebben.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188583966
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 22:31 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik zie waar je op doelt, maar ik wil die prijs niet, tenzij je een postvest direct kunt opsturen aan Sipke. Wellicht wordt hij er blij van. Leuk om te dragen tijdens een directievergadering (of in hip Nederlands: board meeting). Misschien kan ie er een laptop o.i.d. in bewaren.

Ik geloof ook niet dat deze maatregel echt veel zal gaan oplossen. Als de meeste pakketjes binnen drie dagen worden opgehaald, vermoed ik dat de rest niet veel later ook opgehaald zal zijn. Ik zou wel eens willen weten welk percentage langer dan een week bij de retailer ligt.
als ie nog even wacht moet ie ook van het uwv verplicht met dat ding rond :)
pi_188583982
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 22:59 schreef V__L_N het volgende:
Er wordt geen datum ingevuld op de briefjes die we nu hebben.
Rechtsboven, huisnummer en datum. Of hebben jullie andere briefjes?
pi_188584059
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 22:59 schreef V__L_N het volgende:

Overigens maakte die wel terecht de opmerking dat het best lastig is voor mensen om te bepalen wat een week is. Er wordt geen datum ingevuld op de briefjes die we nu hebben.
De eerste oplage "nieuwe" briefjes (de "jij" variant), was een misdruk. De bovenste regel, waar je naam, huisnummer en datum kunt invullen is daarop weggevallen. Of dat per ongeluk was daar kun je over twisten....

Er is inmiddels weer een nieuw-nieuwe versie. Met "jij", met bewaartijd van 1 week én met mogeljkheid om datum etc in te vullen. Dus let op dat je de juiste nieuwe versie op het depot krijgt ;)
pi_188584973
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 22:31 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik zie waar je op doelt, maar ik wil die prijs niet, tenzij je een postvest direct kunt opsturen aan Sipke. Wellicht wordt hij er blij van. Leuk om te dragen tijdens een directievergadering (of in hip Nederlands: board meeting). Misschien kan ie er een laptop o.i.d. in bewaren.

Ik geloof ook niet dat deze maatregel echt veel zal gaan oplossen. Als de meeste pakketjes binnen drie dagen worden opgehaald, vermoed ik dat de rest niet veel later ook opgehaald zal zijn. Ik zou wel eens willen weten welk percentage langer dan een week bij de retailer ligt.
Dat was mijn eerste gedachte ook. Als bijna alle pakjes binnen 3 dagen worden opgehaald, dan zal het verkorten van de bewaartermijn naar 1 week nauwelijks voor extra ruimte zorgen. Dus dan zal Sipke wel een erg rekbare definitie van "bijna alle" hebben. Iets van 70% of zo.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188585099
Ik vind die excuuskaartjes voor beschadigde post ook wel erg. Je kunt bij een grote (zakelijke) klant toch niet zo'n briefje met 'je' en 'jou' en 'dat vinden we vervelend' afgeven? Dan moet je de post al kapotgescheurd aanbieden, en dan kom je met zo'n half niet-gemeend nepexcuus.
pi_188585169
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 09:34 schreef bmp80 het volgende:
Ik vind die excuuskaartjes voor beschadigde post ook wel erg. Je kunt bij een grote (zakelijke) klant toch niet zo'n briefje met 'je' en 'jou' in de bus doen?
Die nieuwe excuuskaartjes voor verkeerd bezorgde post zijn ook erg. Niks geachte heer of mevrouw meer, maar "oeps, dat is niet zo handig van ons".
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:50:56 #127
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188585372
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 07:31 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

De eerste oplage "nieuwe" briefjes (de "jij" variant), was een misdruk. De bovenste regel, waar je naam, huisnummer en datum kunt invullen is daarop weggevallen. Of dat per ongeluk was daar kun je over twisten....

Er is inmiddels weer een nieuw-nieuwe versie. Met "jij", met bewaartijd van 1 week én met mogeljkheid om datum etc in te vullen. Dus let op dat je de juiste nieuwe versie op het depot krijgt ;)
Die hebben wij dan waarschijnlijk. Zal volgende week eens kijken of we de nieuwe krijgen, meestal brengt tl die. Maar als die op vakantie is worden we meestal vergeten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188587278
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 09:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die nieuwe excuuskaartjes voor verkeerd bezorgde post zijn ook erg. Niks geachte heer of mevrouw meer, maar "oeps, dat is niet zo handig van ons".
Preview van de volgende versie:

Woepsie floepsie,
We hebben een fukkie wukkie gemaakt! De aapies op ons hoofdkantoor zijn HEEW HAWRD aan het werk om 't te fiksen!!
pi_188588789
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:34 schreef V__L_N het volgende:
Van 24 september tot 5 oktober inderdaad. Gelijk verdeeld over die 2 weken.
Ben dan net terug van vakantie dan.
Dan ga ik juist. Man man wat een geluk weer
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:32:49 #131
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188591549
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 14:37 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Dan ga ik juist. Man man wat een geluk weer
Ik zie dat anders. Ik ga eerst lekker 2,5 week op vakantie en dan de laatste week eens even lekker overuren maken. In oktober beginnen we dan ook lekker met een weekje overuren einde van de maand lekker sinterklaas dingen, dus nog wat overuren.

Komt helemaal goed met mijn portomonee. O-)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188594240
Is wachten op de eerste klachten over die nieuwe bewaartermijn. Ik vond daarbij 2 weken ook al erg kort, zeker wanneer het vakantie is. En dan zouden er ook locaties zijn waar mensen de pakjes alleen onder werktijd op kunnen halen
pi_188594246
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 22:31 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat deze maatregel echt veel zal gaan oplossen. Als de meeste pakketjes binnen drie dagen worden opgehaald, vermoed ik dat de rest niet veel later ook opgehaald zal zijn. Ik zou wel eens willen weten welk percentage langer dan een week bij de retailer ligt.
Toch is het wel zo dat pakjes die erg lang op de plank blijven liggen een relatief groot beslag leggen op beschikbare ruimte, juist omdat ze zo lang plankruimte blijven innemen. Bij pakjes die kort op de plank blijven liggen komt de plankruimte snel vrij voor nieuwe pakjes.
Om een extreem voorbeeld te geven: stel je bewaart pakjes tot een jaar lang. En stel dat er per dag honderd pakjes binnenkomen waarvan 99% binnen 1 dag wordt opgehaald, en 1% een jaar blijft liggen.
Als je plaats hebt voor 200 pakjes, dan is na 200 dagen je hele opslag gevuld met pakjes die er een jaar blijven liggen, en is er dus geen plaats meer voor de pakjes die al na 1 dag worden opgehaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door blijevis op 23-08-2019 22:13:08 ]
pi_188595133
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:38 schreef blijevis het volgende:

[..]

Toch is het wel zo dat pakjes die erg lang op de plank blijven liggen een relatief groot beslag leggen op beschikbare ruimte, juist omdat ze zo lang plankruimte blijven innemen. Bij pakjes die kort op de plank blijven liggen komt de plankruimte snel vrij voor nieuwe pakjes.
Om een extreem voorbeeld te geven: stel je bewaart pakjes tot een jaar lang. En stel dat er per dag honderd pakjes binnenkomen waarvan 99% binnen 1 dag wordt opgehaald, en 1% een jaar blijft liggen.
Als je plaats hebt voor 200 pakjes, dan is na 200 dagen je hele opslag gevuld met pakjes die er een jaar blijven liggen, en is er dus geen plaats meer voor de pakjes die al na 1 dag worden opgehaald.
Ja, in dat geval wel. Maar dat is dan ook wel een heel extreem voorbeeld. Want de bewaartermijn is 2 weken (10 werkdagen), en geen jaar. Dus dan praat je over maximaal 10 nooit opgehaalde pakjes, en door de bewaartermijn naar 1 week (5 werkdagen) te verkorten, halveert dat naar 5. Dus dat zet geen zoden aan de dijk. Vandaar mijn vermoeden dat het percentage nooit afgehaalde pakjes aanzienlijk hoger is dan 1%, zodat de stelling dat "bijna alle" pakjes binnen 3 werkdagen opgehaald worden ook niet kan kloppen. Tenzij PostNL, laten we zeggen, 80%, ziet als "bijna alle". "
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188595170
Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat met rembourszendingen en zendingen waarover bijv. btw bij invoer verschuldigd is. Die gaan rechtstreeks naar de retailer, en dan krijgt de ontvanger zo'n voorgedrukt kaartje in de bus. Mijn ervaring is dat zo'n zending er soms al een paar dagen ligt voordat je dat kaartje ontvangt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188600403
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 18:32 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik zie dat anders. Ik ga eerst lekker 2,5 week op vakantie en dan de laatste week eens even lekker overuren maken. In oktober beginnen we dan ook lekker met een weekje overuren einde van de maand lekker sinterklaas dingen, dus nog wat overuren.

Komt helemaal goed met mijn portomonee. O-)
Dat is altijd maar afwachten he ;)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_188616554
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, in dat geval wel. Maar dat is dan ook wel een heel extreem voorbeeld. Want de bewaartermijn is 2 weken (10 werkdagen), en geen jaar. Dus dan praat je over maximaal 10 nooit opgehaalde pakjes, en door de bewaartermijn naar 1 week (5 werkdagen) te verkorten, halveert dat naar 5. Dus dat zet geen zoden aan de dijk. Vandaar mijn vermoeden dat het percentage nooit afgehaalde pakjes aanzienlijk hoger is dan 1%, zodat de stelling dat "bijna alle" pakjes binnen 3 werkdagen opgehaald worden ook niet kan kloppen. Tenzij PostNL, laten we zeggen, 80%, ziet als "bijna alle". "
Neem een minder extreem voorbeeld:
Stel er komen elke werkdag 10 pakjes binnen, 9 daarvan worden de volgende werkdag opgehaald, 1 blijft 10 werkdagen liggen. Hoeveel plankruimte is nodig?
Laten we er van uit gaan dat de pakjes laat op de dag worden gebracht, en vroeg op de dag worden opgehaald, zodat de vullingsgraad van de planken het hoogst is gedurende de nacht.
Voor de kortetermijnpakjes hebben we 's nachts 9 plaatsen nodig voor de 9 pakjes die de afgelopen dag werden gebracht en die de volgende dag zullen worden opgehaald.
Van de langetermijnpakjes ligt er 's nachts 1 pakje op de plank dat er nu 10 dagen ligt en de volgende dag zal worden opgeruimd; een pakje ligt er al 9 dagen en blijft nog 1 dag liggen, een ligt er al 8 dagen en blijft nog 2 dagen liggen enzovoort.
Bij de gegeven verhouding 90%/10% van korte- vs. langetermijnpakjes, en een bewaartermijn van 10 dagen, is ongeveer de helft van de plankruimte gevuld met langetermijnpakjes. Dat is geen verwaarloosbaar deel.
Als de bewaartermijn van de langetermijnpakjes wordt gehalveerd naar 5 werkdagen dan komt een kwart van de plankruimte vrij.

[ Bericht 0% gewijzigd door blijevis op 25-08-2019 22:54:46 ]
pi_188616676
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat met rembourszendingen en zendingen waarover bijv. btw bij invoer verschuldigd is. Die gaan rechtstreeks naar de retailer, en dan krijgt de ontvanger zo'n voorgedrukt kaartje in de bus. Mijn ervaring is dat zo'n zending er soms al een paar dagen ligt voordat je dat kaartje ontvangt.
Goeie vraag. Die kaartjes blijven nog wel eens aan elkaar plakken, of ze worden gecodeerd op het adres van de retailer. Heb je dat op zaterdag, dan krijgt de ontvanger dat kaartje pas op dinsdag. En dan zit die week er al weer bijna op.
pi_188645393
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:32 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Goeie vraag. Die kaartjes blijven nog wel eens aan elkaar plakken, of ze worden gecodeerd op het adres van de retailer. Heb je dat op zaterdag, dan krijgt de ontvanger dat kaartje pas op dinsdag. En dan zit die week er al weer bijna op.
Ook wel eens meegemaakt dat zo'n plakkend kaartje niet eens bedoeld was voor het adres dat PostNL erop gedrukt had, maar voor een adres 50 km verderop.

Toendertijd kon je dat nog zien omdat er op het kaartje een foto van het pakje stond
(die foto's zie je de laatste tijd een stuk minder), en op de foto was te zien dat de postcode die op het pakje stond niet goed was gelezen.
Het pakje lag uiteraard bij de retailer die hoorde bij de verkeerd gelezen postcode.

Dubbel pech voor de ontvanger:
Eerst komt het kaartje, vanwege dat plakken, in een verkeerde wijk terecht en moet worden hersteld: minstens 1 dag vertraging voor het kaartje.
En dan krijgt de ontvanger een kaartje met daarop de mededeling dat het pakje
kan worden afgehaald bij een afhaalpunt op 50 km afstand.

Oepsie oepsie. Dankjewel PostNL.
pi_188663264
Er staat nu een nieuwsbericht op Mijn PostNL waarin percentages worden gegeven. Van de pakjes wordt 91,5% binnen een week opgehaald en 3,5% na meer dan een week. Hieruit volgt dus dat 5% van de pakjes helemaal nooit wordt opgehaald (en dat, vreemd genoeg, niemand z'n pakjes exact na 1 week ophaalt).

Het artikel stelt ook dat de meeste pakjes binnen 3 dagen worden opgehaald, wat toch iets anders is dan de bewering van Spike Spoelstra dat het om "bijna alle" pakjes zou gaan. "De meeste pakjes" hoeft immers slechts de helft plus 1 te zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188663560
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 08:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er staat nu een nieuwsbericht op Mijn PostNL waarin percentages worden gegeven. Van de pakjes wordt 91,5% binnen een week opgehaald en 3,5% na meer dan een week. Hieruit volgt dus dat 5% van de pakjes helemaal nooit wordt opgehaald (en dat, vreemd genoeg, niemand z'n pakjes exact na 1 week ophaalt).
Valt "exact na 1 week" binnen de gebruikelijke interpretatie van "binnen een week"?
Ik denk zelf van wel, maar zo niet, dan zou ook het heel goed kunnen dat 5% van de pakjes precies na 1 week wordt opgehaald en 0% nooit.
En wanneer kun je concluderen dat een pakje nooit wordt opgehaald? Stel het pakje ligt al een eeuwigheid op de plank; toch kan het, in theorie, nog steeds de volgende dag worden opgehaald, en dan valt het gewoon in de categorie "na meer dan een week"..

[ Bericht 12% gewijzigd door blijevis op 28-08-2019 09:26:24 ]
pi_188663813
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:09 schreef blijevis het volgende:

[..]

Valt "exact na 1 week" binnen de gebruikelijke interpretatie van "binnen een week"?
Ik denk zelf van wel, maar zo niet, dan zou ook het heel goed kunnen dat 5% van de pakjes precies na 1 week wordt opgehaald en 0% nooit.
En wanneer kun je concluderen dat een pakje nooit wordt opgehaald? Stel het pakje ligt al een eeuwigheid op de plank; toch kan het, in theorie, nog steeds de volgende dag worden opgehaald, en dan valt het gewoon in de categorie "na meer dan een week"..
Theoretisch zou dat kunnen, maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat PostNL dit bedoelt. En aangezien PostNL pakjes niet een eeuwigheid bewaart, betekent "nooit opgehaald" uiteraard "nooit opgehaald binnen de bewaartermijn". Maw: 5% van de pakjes zal weer aan de afzender geretourneerd worden (of evt. naar OBSB gaan) ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188704321
Een waarschuwing.. tinypic stopt er mee. Er staan in de OP nog afbeeldingen die gehost zijn op die site ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_188757136
quote:
Sommige mensen gaan meteen uit van kwade opzet en het slechtste in de mens, terwijl er tig andere verklaringen kunnen zijn. Zoals de waard is...
pi_188757343
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 17:57 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Sommige mensen gaan meteen uit van kwade opzet en het slechtste in de mens, terwijl er tig andere verklaringen kunnen zijn. Zoals de waard is...
In hetzelfde draadje iemand die klaagt over sleutels die uit een envelop "gestolen" waren. Die zijn natuurlijk gewoon in het sorteercentrum door de envelop heengescheurd. Het zou me niks verbazen als die 5 euro in muntgeld in de envelop zat en daar hetzelfde gebeurde.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188766864
Schrijven we voor voortaan bij ziekte ineens als reden ExtraVerlof op?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_188771545
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 09:45 schreef Nick-GizMo het volgende:
Schrijven we voor voortaan bij ziekte ineens als reden ExtraVerlof op?
Hoe halen ze het in hun hoofd.
pi_188772516
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 09:45 schreef Nick-GizMo het volgende:
Schrijven we voor voortaan bij ziekte ineens als reden ExtraVerlof op?
Apart. Dat wordt gebruikt voor bijzonder verlof (bij overlijden, zorgverlof, calamiteitenverlof etc.) Niet voor ziekte.
Maar... ik zou me er niet te druk om maken. Bijzonder verlof gaat niet ten koste van je verlofdagen. Voor jou maakt het dus niet uit, die dag/uren worden gewoon uitbetaald én bijkomend voordeel: je hebt geen ziekmelding in het systeem staan ;) .
pi_188774621
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 09:45 schreef Nick-GizMo het volgende:
Schrijven we voor voortaan bij ziekte ineens als reden ExtraVerlof op?
Tsja.... het drukt de verzuimcijfers van je TC en scheelt een hoop bureaucratische rompslomp (poortwachter). Maakt voor jou (je verlofdagen) niet uit, maar netjes is het niet, zeker niet zonder jouw toestemming en daar is ExtraVerlof ook niet voor bedoeld. Weer opgeknapt?
pi_188782304
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:35 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Hoe halen ze het in hun hoofd.
Dat deden ze bij mij ook. En als ik 2 lopen had de dag dat ik mij ziek meldde, dan haalden ze er eentje weg. Eentje werd dan als extra verlof opgevoerd en de andere als ziek. Een andere keer werd er dan 1 wijk gewoon weggehaald en de andere op extra verlof. Heel vals.
pi_188783873
Dat er geen ziekmelding in het systeem staat is misschien wel een voordeel ja. Bij 3e keer ziek in een jaar moet je een gesprek hebben over je ziekeverzuim.

Heb vernomen dat ze nu met de nieuwe WTR niet meer willen dat je nog 'basistijd' als reden opgeeft voor je uitloop. Omdat de tijden nu in overleg vastgesteld zijn, zou dit in de meeste gevallen geen relevante optie meer zijn.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_188786635
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Heb vernomen dat ze nu met de nieuwe WTR niet meer willen dat je nog 'basistijd' als reden opgeeft voor je uitloop. Omdat de tijden nu in overleg vastgesteld zijn, zou dit in de meeste gevallen geen relevante optie meer zijn.
Het moet niet uitmaken wat je kiest, als ze maar betalen. En anders :R (maar dan oranje).
pi_188786953
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat er geen ziekmelding in het systeem staat is misschien wel een voordeel ja. Bij 3e keer ziek in een jaar moet je een gesprek hebben over je ziekeverzuim.
Dat is dan een klein persoonlijk voordeeltje. Maar dat er structureel met de ziektecijfers gesjoemeld wordt zegt natuurlijk iets over het bedrijf. Zo'n cultuur wil je niet.

quote:
Heb vernomen dat ze nu met de nieuwe WTR niet meer willen dat je nog 'basistijd' als reden opgeeft voor je uitloop. Omdat de tijden nu in overleg vastgesteld zijn, zou dit in de meeste gevallen geen relevante optie meer zijn.
Als dat goed gebeurd is zal het idd in de meeste gevallen niet hoeven. Maar het zal vast niet overal goed gebeurd zijn :P
pi_188787846
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat er geen ziekmelding in het systeem staat is misschien wel een voordeel ja. Bij 3e keer ziek in een jaar moet je een gesprek hebben over je ziekeverzuim.

Heb vernomen dat ze nu met de nieuwe WTR niet meer willen dat je nog 'basistijd' als reden opgeeft voor je uitloop. Omdat de tijden nu in overleg vastgesteld zijn, zou dit in de meeste gevallen geen relevante optie meer zijn.
Ja, maar in overleg met wie? Met de vaste bezorger? En wat nou als een wijk geen vaste bezorger heeft? Of deze met vakantie is en jij moet invallen?

Als basistijd niet gebruikt mag worden als reden voor uitloop, dan moeten ze 'm niet in het rijtje van mogelijke redenen voor uitloop zetten. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188788128
Ik wacht trouwens nog steeds op de inzetbrief van de bvpp.
Misschien slaan ze heel die stap over en hebben ze al getekend voor de nieuwe cao. :P
pi_188788510
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:30 schreef lololo het volgende:

[..]

Dat is dan een klein persoonlijk voordeeltje. Maar dat er structureel met de ziektecijfers gesjoemeld wordt zegt natuurlijk iets over het bedrijf. Zo'n cultuur wil je niet.
[..]

Als dat goed gebeurd is zal het idd in de meeste gevallen niet hoeven. Maar het zal vast niet overal goed gebeurd zijn :P
Er is hier iig op een aantal wijken besloten om de tijd nu nog niet aan te passen. Gaat volgens mij om wijken met nieuwbouw, wijken waarop de vaste bezorger lang ziek is geweest (of nog is) en dus niet veel gewerkt heeft met de NRP. Als ik de lijst bekijk zijn er best veel (bekend als te krappe) wijken waar niets bij gekomen is. Inderdaad ook die zonder vaste bezorger. En iig 1 wijk waarvan de teamleider ook al zeker een jaar weet dat hij te krap is. Loopt sinds de NRP een ander op, misschien heeft die dan akkoord gegeven. Ook zijn er mensen die gewoon niet gekregen hebben waar ze om vroegen qua tijd.

Nuja, ik was inderdaad niet van plan om me hierdoor tegen te laten houden ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door VixenFromHell op 04-09-2019 18:20:50 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_188790434
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 16:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, maar in overleg met wie? Met de vaste bezorger? En wat nou als een wijk geen vaste bezorger heeft? Of deze met vakantie is en jij moet invallen?

Als basistijd niet gebruikt mag worden als reden voor uitloop, dan moeten ze 'm niet in het rijtje van mogelijke redenen voor uitloop zetten. ;)
Veel bezorgers lopen hier ook 2 wijken. En in totaal komen ze uit, dus zijn ze akkoord gegaan met die tijden. Maar tijdens verlof krijg je met 2 vervangers één bezorger met te weinig tijd, en eentje met teveel tijd.
pi_188797562
Het zal velen niet verbazen: ACM keurt overname Sandd door PostNL af. Als een van de redenen wordt genoemd dat men bang is dat na de overname de verzendkosten voor zowel zakelijke als particuliere klanten fors zullen stijgen, tot wel 40%. Een in mijn ogen in elk geval deels ongegronde angst, omdat het nota bene de ACM zelf is die elk jaar bepaalt met hoeveel % wij de postzegelprijs mogen verhogen.

Maar goed, PostNL en Sandd stappen nu naar de staatssecretaris, en die heeft al in het verleden laten doorschemeren wel achter de overname te staan, dus uiteindelijk zal het toch wel door gaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188806235
wat vinden jullie ervan?(dat het even niet gaat zoals gewild) afgaand op nu zo'n 16jaar(rond 2004 intrede pbz tot nu) pbz story(weinig betalen,heel veel extra werkzaamheden voor hetzelfde geld,problemen met uren,als maar achter dingen aan moeten lopen, etc..)
pi_188806853
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:45 schreef ophaling10 het volgende:
wat vinden jullie ervan?(dat het even niet gaat zoals gewild) afgaand op nu zo'n 16jaar(rond 2004 intrede pbz tot nu) pbz story(weinig betalen,heel veel extra werkzaamheden voor hetzelfde geld,problemen met uren,als maar achter dingen aan moeten lopen, etc..)
Heerlijk: uitslapen, alle vrijheid, je eigen gang gaan, lekker buiten in beweging en je wordt er nog voor betaald ook. Toch heb ik het nog geen seconde gemist ;)
pi_188822486
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het zal velen niet verbazen: ACM keurt overname Sandd door PostNL af. Als een van de redenen wordt genoemd dat men bang is dat na de overname de verzendkosten voor zowel zakelijke als particuliere klanten fors zullen stijgen, tot wel 40%. Een in mijn ogen in elk geval deels ongegronde angst, omdat het nota bene de ACM zelf is die elk jaar bepaalt met hoeveel % wij de postzegelprijs mogen verhogen.

Maar goed, PostNL en Sandd stappen nu naar de staatssecretaris, en die heeft al in het verleden laten doorschemeren wel achter de overname te staan, dus uiteindelijk zal het toch wel door gaan.
Lijkt mij voor de ACM ook inderdaad niet zo moeilijk om het maximum van de tarieven onder de huidige tarieven van Sandd te leggen. Ik kan me wel voorstellen dat het dan wenselijk is om de post en pakketten beter te scheiden vanwege eerlijke concurrentie op de pakketmarkt.
pi_188823274
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 21:37 schreef zerebus het volgende:

[..]

Lijkt mij voor de ACM ook inderdaad niet zo moeilijk om het maximum van de tarieven onder de huidige tarieven van Sandd te leggen. Ik kan me wel voorstellen dat het dan wenselijk is om de post en pakketten beter te scheiden vanwege eerlijke concurrentie op de pakketmarkt.
Ik verwacht dat voor de zakelijke verzenders de tarieven wel gaan stijgen, maar dat is ook niet onwenselijk. Want mensen die zo staan te juichen over de lage tarieven van Sandd, die moeten zich eens achter de oren krabben en bedenken hoe het komt dat Sandd goedkoper is. Bij PostNL is het salaris al geen vetpot, maar bij Sandd betaalt in veel gevallen zelfs minder dan het minimumloon uit. In feite zijn hun prijzen al die tijd veel te laag geweest, en het is goed als dat eens gecorrigeerd wordt. Tegelijkertijd denk ik wel dat het goed is als de overheid strikte voorwaarden aan de overname verbindt om te voorkomen dat de prijzen al te hard stijgen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188826761
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 21:38 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Heerlijk: uitslapen, alle vrijheid, je eigen gang gaan, lekker buiten in beweging en je wordt er nog voor betaald ook. Toch heb ik het nog geen seconde gemist ;)
Hahaha, dit! :P Afgelopen week ging ik in de stromende regen mijn dochtertje ophalen van school, kwam ik een ex-collega tegen die nog onderweg was naar zijn wijk en toen al finaal doorweekt was. Ik weet het je kan je er op kleden, maar als ze een "normale" dag voorspellen qua weer, ga je ook niet uit van hoosbuien waarvan je binnen 3 minuten tot op je onderbroek zeiknat bent.
Was blij dat ik 20 minuten later weer thuis was en droge kleren kon aantrekken ;)
pi_188827929
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:35 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Hoe halen ze het in hun hoofd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:29 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Apart. Dat wordt gebruikt voor bijzonder verlof (bij overlijden, zorgverlof, calamiteitenverlof etc.) Niet voor ziekte.
Maar... ik zou me er niet te druk om maken. Bijzonder verlof gaat niet ten koste van je verlofdagen. Voor jou maakt het dus niet uit, die dag/uren worden gewoon uitbetaald én bijkomend voordeel: je hebt geen ziekmelding in het systeem staan ;) .
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 18:53 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Tsja.... het drukt de verzuimcijfers van je TC en scheelt een hoop bureaucratische rompslomp (poortwachter). Maakt voor jou (je verlofdagen) niet uit, maar netjes is het niet, zeker niet zonder jouw toestemming en daar is ExtraVerlof ook niet voor bedoeld. Weer opgeknapt?
Ik wist het dus niet want zo vaak ben ik niet ziek en zag het toevallig toen ik naar mijn rooster keek

Ja ze doen het dus omdat ze aan het eind van jaar er op afgerekend worden :')
En het ging dus wel mis met de uren want die waren dus mooi afgeschreven _O- (Is nu wel weer opgelost, maar als je er niet op let ben je gewoon 3.30 kwijt 8)7 )

Jawel, we lopen gewoon weer :P.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_188828545
quote:
Ja ze doen het dus omdat ze aan het eind van jaar er op afgerekend worden :')
TC's met goede cijfers (laag verzuim, weinig plussen etc.) zijn meesteroplichters, niks te maken met goed leidinggevend gedrag.
pi_188828632
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 08:38 schreef diesnelle het volgende:

[..]

TC's met goede cijfers (laag verzuim, weinig plussen etc.) zijn meesteroplichters, niks te maken met goed leidinggevend gedrag.
$$$$ daar gaat het om meer niet,nu kost het geld doordat de acm tegenwerkt
pi_188856992
Goedemorgen, misschien kunnen jullie mij helpen.

Mijn partner werkt op de sortering en is bezorger. En nu zitten we met het hele verlofgebeuren bij de Post.

Sortering is makkelijk bij twee contracten, aangezien de app maar één contract aan kan (:')), dus die overlegd ze met haar teamleider, en dat gaat altijd prima.

Maar bij de bezorging moet dat via de app.

Nou willen we de eerste week van januari samen weg (1 t/m 4 januari). Dat ligt buiten de geblokkeerde periode. MAAR, het is ook in 2020, en dat mag ze dus officieel pas 18 november aanvragen, en dan hoort ze begin december pas of het goed gekeurd is. Echt? We moeten reserveringen maken, plannen maken, afspraken. En dan hebben we pas zekerheid na Sinterklaas? Kunnen we het net zo goed niet doen, want dan is alles al weg. Hoe gaan jullie hier mee om?

En dat is dan bovenop het hele verhaal dat ze halverwege november al voor de vakanties in de zomer moet doorgeven. We weten nog niet eens wat voor soort vakantie we willen doen, laat staan wanneer. Is het dan de bedoeling dat je al ladingen weken inboekt, en dan later er weer uithaalt of wat?

Zoals het er nu voor staat, zien we meer heil in gewoon ontslag nemen per 1-1, en dan op 6-1 weer solliciteren. Tis niet dat ze teveel mensen hebben.

Dit is toch absurd? Of kijk ik met mijn kantoorbaan te simpel naar dit soort zaken?
pi_188857149
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 08:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Goedemorgen, misschien kunnen jullie mij helpen.

Mijn partner werkt op de sortering en is bezorger. En nu zitten we met het hele verlofgebeuren bij de Post.

Sortering is makkelijk bij twee contracten, aangezien de app maar één contract aan kan (:')), dus die overlegd ze met haar teamleider, en dat gaat altijd prima.

Maar bij de bezorging moet dat via de app.

Nou willen we de eerste week van januari samen weg (1 t/m 4 januari). Dat ligt buiten de geblokkeerde periode. MAAR, het is ook in 2020, en dat mag ze dus officieel pas 18 november aanvragen, en dan hoort ze begin december pas of het goed gekeurd is. Echt? We moeten reserveringen maken, plannen maken, afspraken. En dan hebben we pas zekerheid na Sinterklaas? Kunnen we het net zo goed niet doen, want dan is alles al weg. Hoe gaan jullie hier mee om?

En dat is dan bovenop het hele verhaal dat ze halverwege november al voor de vakanties in de zomer moet doorgeven. We weten nog niet eens wat voor soort vakantie we willen doen, laat staan wanneer. Is het dan de bedoeling dat je al ladingen weken inboekt, en dan later er weer uithaalt of wat?

Zoals het er nu voor staat, zien we meer heil in gewoon ontslag nemen per 1-1, en dan op 6-1 weer solliciteren. Tis niet dat ze teveel mensen hebben.

Dit is toch absurd? Of kijk ik met mijn kantoorbaan te simpel naar dit soort zaken?
Heeft ze al gebeld met planning dan?
Vaak is er dan voor het begin van het jaar wel iets te regelen als je een vakantie wilt boeken.
Dat je het voor de zomerperiode al in november aan moet vragen is omdat het anders wel heel moeilijk gaat worden, aangezien bijna iedereen dan vrij wil. En niet iedereen kan dezelfde weken vrij hebben uiteraard, dus dan moet er overlegd worden wie er waar wat kunnen schuiven.
Dus ja, als je daar vrij wilt hebben zul je dat toch wel in november aan moeten vragen, of heel veel geluk moeten hebben dat het later nog lukt.
pi_188857348
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 08:35 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Heeft ze al gebeld met planning dan?
Vaak is er dan voor het begin van het jaar wel iets te regelen als je een vakantie wilt boeken.
Dat je het voor de zomerperiode al in november aan moet vragen is omdat het anders wel heel moeilijk gaat worden, aangezien bijna iedereen dan vrij wil. En niet iedereen kan dezelfde weken vrij hebben uiteraard, dus dan moet er overlegd worden wie er waar wat kunnen schuiven.
Dus ja, als je daar vrij wilt hebben zul je dat toch wel in november aan moeten vragen, of heel veel geluk moeten hebben dat het later nog lukt.
Ze heeft gemaild. En daar kreeg ze zeg maar terug wat gewoon bekend is (pas vanaf november te boeken etc. etc.). Dus nul medewerking. Dus wat betreft januari zijn we nog geen steek verder. Terwijl we wel gewoon die plannen willen maken.

Ik snap dat de gedachte is dat ze in december alles rond willen hebben voor de zomer. Ik vind het alleen EXTREEM rigide. Zeker gezien het grote verloop bij de Post.

Er zijn heel wat meer bedrijven waar veel mensen in de zomer vrij willen hebben (zeg maar alle bedrijven). En lang niet allemaal moet het een half jaar van te voren al geregeld zijn.

Maar mijn vraag daaromtrent is meer: hoe doen mensen dat in de praktijk? Gewoon in november al bedenken wat voor vakantie, en wanneer? Of zijn er ook mensen die gewoon een flink aantal weken in boekt (meer dan het aantal verlofdagen), en dan later annuleren?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2019 09:08:01 ]
pi_188857492
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 09:07 schreef wolfjeamadeus het volgende:

Maar mijn vraag daaromtrent is meer: hoe doen mensen dat in de praktijk? Gewoon in november al bedenken wat voor vakantie, en wanneer? Of zijn er ook mensen die gewoon een flink aantal weken in boekt (meer dan het aantal verlofdagen), en dan later annuleren?
meer dan 3 weken aaneengesloten vrijvragen wordt eigenlijk nooit goedgejkeurd, dus dat is niet hoe mensen het doen nee
pi_188857525
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 09:21 schreef liedetector het volgende:

[..]

meer dan 3 weken aaneengesloten vrijvragen wordt eigenlijk nooit goedgejkeurd, dus dat is niet hoe mensen het doen nee
Niet wat ik bedoel. Je zou bijv. alle schoolvakanties (en dan maar 3 weken in de zomer) kunnen vrij vragen.
pi_188857560
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 09:24 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Niet wat ik bedoel. Je zou bijv. alle schoolvakanties (en dan maar 3 weken in de zomer) kunnen vrij vragen.
als veel mensen dat doen wordt het een soort loting....ik zou gewoon toch vast bedenken wanneer je wil, zit je niet aan schoolvakanties vast plan het daarbuiten en de kans dat het wordt goedgekeurd is ook veel groter, peil vast bij collegea wat die boeken etc....

en ontslag nemen en daarna weer solliciteren klinkt als een onzinnig plan trouwens, maar als je het risico wil nemen gewoon doen
pi_188857934
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 09:27 schreef liedetector het volgende:

[..]

als veel mensen dat doen wordt het een soort loting....ik zou gewoon toch vast bedenken wanneer je wil, zit je niet aan schoolvakanties vast plan het daarbuiten en de kans dat het wordt goedgekeurd is ook veel groter, peil vast bij collegea wat die boeken etc....
Dat is ook inderdaad de manier waarop het zou moeten. Maar, is dat ook hoe iedereen het doet?

Verder vind ik het persoonlijk absurd dat we al zo ver van te voren moeten bedenken wat we gaan doen, en wanneer we dat willen doen. Maar nogmaals, ik ben anders gewend. Ook een groot bedrijf, en ik hoef het pas een paar weken van te voren doorgeven.

quote:
en ontslag nemen en daarna weer solliciteren klinkt als een onzinnig plan trouwens, maar als je het risico wil nemen gewoon doen
Als het bedrijf extreem rare methodes hanteert (januari weet je pas 3 weken er voor, augustus moet ruim een half jaar eerder :?), dan kan je dat ook verwachten van medewerkers.
pi_188857966
Voor januari kan ze beter contact opnemen met leidinggevende van buiten, dan met de admie. Daar valt vaak net iets meer mee te regelen.
pi_188857987
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:09 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Verder vind ik het persoonlijk absurd dat we al zo ver van te voren moeten bedenken wat we gaan doen, en wanneer we dat willen doen. Maar nogmaals, ik ben anders gewend. Ook een groot bedrijf, en ik hoef het pas een paar weken van te voren doorgeven.

dat kan nog steeds, maar als dat al 20 mensen die week hebben ingevuld en gekregen heb je het nakijken, wie het eerst komt, etc
pi_188858035
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:13 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Voor januari kan ze beter contact opnemen met leidinggevende van buiten, dan met de admie. Daar valt vaak net iets meer mee te regelen.
Thanks :)
pi_188858496
Hier was wel iemand die maar lukraak allemaal zaterdagen vrij nam en ze dan weer introk als ze uiteindelijk niets van plan was. Volgens mij kan dat nu niet meer. Bij mij is 2 jaar terug bij het overleg in december al een zaterdag in oktober (dus bijna een jaar later pas!) afgekeurd omdat er meerdere mensen de hele week vrij wilden :X. Dat ging dus voor. Vorige keer was het overleg over de knelpunten in januari pas en toen waren mensen boos omdat ze duidelijkheid wilden en wilden boeken.

Vakanties plannen is hier heel moeilijk en als je het niet in november doet, krijg je steeds nee kan niet te horen als je wat aanvraagt. Alles wat dan al vast staat gaat idd voor en als er meer dan een X aantal vrij zijn wijzen ze gewoon meteen af. Iets proberen te regelen is er bij ons iig niet bij, ondanks dat ze weten dat sommigen best iets over willen nemen..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_188859910
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 08:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Goedemorgen, misschien kunnen jullie mij helpen.

Mijn partner werkt op de sortering en is bezorger. En nu zitten we met het hele verlofgebeuren bij de Post.

Sortering is makkelijk bij twee contracten, aangezien de app maar één contract aan kan (:')), dus die overlegd ze met haar teamleider, en dat gaat altijd prima.

Maar bij de bezorging moet dat via de app.

Nou willen we de eerste week van januari samen weg (1 t/m 4 januari). Dat ligt buiten de geblokkeerde periode. MAAR, het is ook in 2020, en dat mag ze dus officieel pas 18 november aanvragen, en dan hoort ze begin december pas of het goed gekeurd is. Echt? We moeten reserveringen maken, plannen maken, afspraken. En dan hebben we pas zekerheid na Sinterklaas? Kunnen we het net zo goed niet doen, want dan is alles al weg. Hoe gaan jullie hier mee om?

En dat is dan bovenop het hele verhaal dat ze halverwege november al voor de vakanties in de zomer moet doorgeven. We weten nog niet eens wat voor soort vakantie we willen doen, laat staan wanneer. Is het dan de bedoeling dat je al ladingen weken inboekt, en dan later er weer uithaalt of wat?

Zoals het er nu voor staat, zien we meer heil in gewoon ontslag nemen per 1-1, en dan op 6-1 weer solliciteren. Tis niet dat ze teveel mensen hebben.

Dit is toch absurd? Of kijk ik met mijn kantoorbaan te simpel naar dit soort zaken?
De leidinggevende mag op basis van ervaring met voorgaande jaren nu al akkoord geven op verlof in Q1 volgend jaar. Addertje onder het gras: met uitzondering van de schoolvakanties...

Gewoon weigeren met argument "2020 mag pas in november aangevraagd" mag niet. Voor de eerste week van januari is november een beetje laat, dus ook ook hier zou de leidinggevende op basis van ervaring moeten oordelen.

Als planner en teamleider blijven weigeren: neem contact op met de OR. Zij hebben vaker met dit bijltje gehakt.

Wat de zomerperiode betreft: het is bij meer organisaties (ook in de zorg bijvoorbeeld) gebruikelijk dat je dit ruim van tevoren moet aangeven. Veel werknemers met schoolgaande kinderen, en werk dat niet een paar weken stil kan blijven liggen. Dus ja, dat is inderdaad anders dan op kantoor.

Mijn advies: als je in de (school)vakanties vrij wilt, in november aanvragen. Zo ook voor langere verlofperiodes (>1 week). Ik vraag zelfs een ruim aantal losse dagen al in november aan. Intrekken kan altijd nog.

Oh ja, een algemene regel over verlof: weigeren moet én met reden (teveel zieken, onderbezetting is geen geldige reden, tenzij je het minder dan 2 weken van te voren aanvraagt) én met een alternatief (dus: op datum x is verlof wel mogelijk). Als een van beiden ontbreekt: maak een screenshot want dan mag je je verlof gewoon opnemen. ;)

Er is ook een handige (besloten) facebookgroep voor vragen over regels, rechten en plichten bij PostNL: "PostNL medewerkers".
pi_188859931
quote:
12s.gif Op maandag 9 september 2019 12:57 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

De leidinggevende mag op basis van ervaring met voorgaande jaren nu al akkoord geven op verlof in Q1 volgend jaar. Addertje onder het gras: met uitzondering van de schoolvakanties...

Gewoon weigeren met argument "2020 mag pas in november aangevraagd" mag niet. Voor de eerste week van januari is november een beetje laat, dus ook ook hier zou de leidinggevende op basis van ervaring moeten oordelen.

Als planner en teamleider blijven weigeren: neem contact op met de OR. Zij hebben vaker met dit bijltje gehakt.

Wat de zomerperiode betreft: het is bij meer organisaties (ook in de zorg bijvoorbeeld) gebruikelijk dat je dit ruim van tevoren moet aangeven. Veel werknemers met schoolgaande kinderen, en werk dat niet een paar weken stil kan blijven liggen. Dus ja, dat is inderdaad anders dan op kantoor.

Mijn advies: als je in de (school)vakanties vrij wilt, in november aanvragen. Zo ook voor langere verlofperiodes (>1 week). Ik vraag zelfs een ruim aantal losse dagen al in november aan. Intrekken kan altijd nog.

Oh ja, een algemene regel over verlof: weigeren moet én met reden (teveel zieken, onderbezetting is geen geldige reden, tenzij je het minder dan 2 weken van te voren aanvraagt) én met een alternatief (dus: op datum x is verlof wel mogelijk). Als een van beiden ontbreekt: maak een screenshot want dan mag je je verlof gewoon opnemen. ;)

Er is ook een handige (besloten) facebookgroep voor vragen over regels, rechten en plichten bij PostNL: "PostNL medewerkers".
Bedankt!
pi_188866714
Weer mooi geregeld met de npl-pakjes: beide weken ongeveer evenveel, alleen moet de eerste week alles uiterlijk donderdag bezorgd zijn.
pi_188866819
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 11:06 schreef VixenFromHell het volgende:
(dus bijna een jaar later pas!)
dat mag niet ze hebben 2 weken andes zonder bericht goedgekeurd
pi_188866821
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 19:09 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Weer mooi geregeld met de npl-pakjes: beide weken ongeveer evenveel, alleen moet de eerste week alles uiterlijk donderdag bezorgd zijn.
Lekker idd. Met een x wijk heb je dus 1 daldag om die dingen te bezorgen. Terwijl ik aaneem dat die andere mailing van NPL gewoon op zaterdag komt bij de x wijken.
pi_188866855
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 19:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Lekker idd. Met een x wijk heb je dus 1 daldag om die dingen te bezorgen. Terwijl ik aaneem dat die andere mailing van NPL gewoon op zaterdag komt bij de x wijken.
komt door dat kut systeem watze nu hebben......
pi_188868262
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 19:14 schreef liedetector het volgende:

[..]

dat mag niet ze hebben 2 weken andes zonder bericht goedgekeurd
De dag die ik vrij wilde was nog bijna een jaar weg ;) ze hebben het in december afgekeurd.

Was wel balen. Had een weekje gevraagd met 2 zaterdagen, waarbij alleen die eerste zaterdag in een schoolvakantie viel. Wilde die dag vrij om mijn verjaardag te vieren (sommige mensen komen al wat vroeger op de dag), op de andere zaterdag kon er iemand niet. Dacht juist, dan kan ik doordeweeks nog gewoon bijspringen ivm de vakantie. Maar nee, de dag werd afgekeurd en discussie werd afgekapt. Uiteindelijk werd ik die betreffende dag zo weinig ingeroosterd dat ik best die verjaardag had kunnen vieren die dag, maar toen was het al te laat. Zo pissig was ik toen :')

Dit jaar heb ik dus maar gewoon 2 weken gepakt om te voorkomen dat ze het met dezelfde lulsmoes af zouden wijzen.

Dat het overleg dit keer pas in januari goedgekeurd werd was dus ook wel een ding, toen hebben mensen idd ook geroepen dat het langer geduurd had dan 2 weken en dat ze er nu recht op hadden. Gingen ze niet in mee, hun argument was dat ze anders gewoon alles af zouden moeten wijzen en dan later beslissen. Wat ook niet mag, want voor afwijzen moet je een goede reden hebben.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_188874433
er is nog een lange weg te gaan

WGR / Wat verdien jij bruto per uur?
pi_188878705
Ook zo leuk dat ze verwachten dat we die agenda's tegelijk met de post gaan lopen. Hoeveel armen denken ze dat we hebben. En met die combibundel maak je ook niet meer snel kleinere rondjes (als dat al mogelijk is).
pi_188891830
Sprak laatst nog iemand over de basistijd van een bepaalde wijk (de vaste van diegene) op zaterdag, waarbij je zelfs op een rustige dag nog een half uur tekort komt. Diegene kwam ook niet uit met de tijd, maar had ook geen bezwaar gemaakt want alle plustijd wordt toch wel goedgekeurd ;(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_188908095
Ik ben Globetrottertje. Heb een nieuw account aan moeten maken. Was mijn ww kwijt nadat ik mijn mobiel heb moeten resetten. Nieuw ww werd naar niet meer bestaand emailadres gestuurd. Dus ik kon er niet meer in.

Maar goed. We gaan gewoon weer verder. 😁
pi_188910886
Vraagje aan de pakketbezorgers van PostNL. Sinds 5 maanden worden er bij ons geen pakketten meer aangeboden die via PostNL worden verstuurd. De bezorger laat geen briefje achter en na 2 zogenaamde bezorg pogingen gaat mijn pakket naar een ophaalpunt. Ik kan zien dat de bezorger niet is geweest omdat wij hier een video bel hebben (krijg een melding op mijn telefoon als er aangebeld wordt of als er beweging voor de deur is). Aangezien ik thuis werk ben ik de hele dag thuis om een pakket in ontvangst te nemen. Ik kan begrijpen dat dit soms kan gebeuren als de bezorger heel druk is maar dit is nu al 5 maanden aan de gang (krijg iets van 3 a 4 pakketjes per maand via PostNL) Heb al meerdere keren een online klacht ingediend bij PostNL maar ik heb niet het idee dat daar iets mee gedaan word. Wij wonen hier al 10 jaar en dit probleem hebben wij nog nooit gehad. We wonen gewoon in een doorgaande straat in Den Haag dus ook niet middle of nowhere........Iemand een suggestie hoe we dit kunnen oplossen?
pi_188912021
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:52 schreef michel2904 het volgende:
Vraagje aan de pakketbezorgers van PostNL. Sinds 5 maanden worden er bij ons geen pakketten meer aangeboden die via PostNL worden verstuurd. De bezorger laat geen briefje achter en na 2 zogenaamde bezorg pogingen gaat mijn pakket naar een ophaalpunt. Ik kan zien dat de bezorger niet is geweest omdat wij hier een video bel hebben (krijg een melding op mijn telefoon als er aangebeld wordt of als er beweging voor de deur is). Aangezien ik thuis werk ben ik de hele dag thuis om een pakket in ontvangst te nemen. Ik kan begrijpen dat dit soms kan gebeuren als de bezorger heel druk is maar dit is nu al 5 maanden aan de gang (krijg iets van 3 a 4 pakketjes per maand via PostNL) Heb al meerdere keren een online klacht ingediend bij PostNL maar ik heb niet het idee dat daar iets mee gedaan word. Wij wonen hier al 10 jaar en dit probleem hebben wij nog nooit gehad. We wonen gewoon in een doorgaande straat in Den Haag dus ook niet middle of nowhere........Iemand een suggestie hoe we dit kunnen oplossen?
ben bang dat je hier niet goed zit, vooral bezorgers van post en voorbereiders hier
pi_188912229
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Sprak laatst nog iemand over de basistijd van een bepaalde wijk (de vaste van diegene) op zaterdag, waarbij je zelfs op een rustige dag nog een half uur tekort komt. Diegene kwam ook niet uit met de tijd, maar had ook geen bezwaar gemaakt want alle plustijd wordt toch wel goedgekeurd ;(
:N Nu hebben we eindelijk een keer de kans gekregen om de tijden realistisch te krijgen, en dan maakt men er geen gebruik van. Leuk dat je mag plussen, maar ik wil graag van te voren ongeveer weten hoe lang ik bezig ben. Zeker als ik wijk van een ander overneem. Ik heb ook een leven buiten de post....
pi_188912345
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:43 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Ik ben Globetrottertje. Heb een nieuw account aan moeten maken. Was mijn ww kwijt nadat ik mijn mobiel heb moeten resetten. Nieuw ww werd naar niet meer bestaand emailadres gestuurd. Dus ik kon er niet meer in.

Maar goed. We gaan gewoon weer verder. 😁
Hallo Globetrottertje. Welkom op dit forum. Als je vragen hebt beantwoorden we ze graag! ;)

Vergeet niet je usericon even te fixen. Al die grijze gezichtjes hier staan zo ongezellig.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 september 2019 @ 19:53:54 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188915833
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:52 schreef michel2904 het volgende:
Vraagje aan de pakketbezorgers van PostNL. Sinds 5 maanden worden er bij ons geen pakketten meer aangeboden die via PostNL worden verstuurd. De bezorger laat geen briefje achter en na 2 zogenaamde bezorg pogingen gaat mijn pakket naar een ophaalpunt. Ik kan zien dat de bezorger niet is geweest omdat wij hier een video bel hebben (krijg een melding op mijn telefoon als er aangebeld wordt of als er beweging voor de deur is). Aangezien ik thuis werk ben ik de hele dag thuis om een pakket in ontvangst te nemen. Ik kan begrijpen dat dit soms kan gebeuren als de bezorger heel druk is maar dit is nu al 5 maanden aan de gang (krijg iets van 3 a 4 pakketjes per maand via PostNL) Heb al meerdere keren een online klacht ingediend bij PostNL maar ik heb niet het idee dat daar iets mee gedaan word. Wij wonen hier al 10 jaar en dit probleem hebben wij nog nooit gehad. We wonen gewoon in een doorgaande straat in Den Haag dus ook niet middle of nowhere........Iemand een suggestie hoe we dit kunnen oplossen?
pfoe, lastig. Probeer PostNL op allerlei manieren te bereiken (bellen, contactformulier, sociale media) en liefst vaker dan 1x en verwijs ook naar eerder ingediende klachten. Grote kans dat ze dan jouw klacht met voorrang op gaan pakken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188919957
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:52 schreef michel2904 het volgende:
Vraagje aan de pakketbezorgers van PostNL. Sinds 5 maanden worden er bij ons geen pakketten meer aangeboden die via PostNL worden verstuurd. De bezorger laat geen briefje achter en na 2 zogenaamde bezorg pogingen gaat mijn pakket naar een ophaalpunt. Ik kan zien dat de bezorger niet is geweest omdat wij hier een video bel hebben (krijg een melding op mijn telefoon als er aangebeld wordt of als er beweging voor de deur is). Aangezien ik thuis werk ben ik de hele dag thuis om een pakket in ontvangst te nemen. Ik kan begrijpen dat dit soms kan gebeuren als de bezorger heel druk is maar dit is nu al 5 maanden aan de gang (krijg iets van 3 a 4 pakketjes per maand via PostNL) Heb al meerdere keren een online klacht ingediend bij PostNL maar ik heb niet het idee dat daar iets mee gedaan word. Wij wonen hier al 10 jaar en dit probleem hebben wij nog nooit gehad. We wonen gewoon in een doorgaande straat in Den Haag dus ook niet middle of nowhere........Iemand een suggestie hoe we dit kunnen oplossen?
Krijg je wel een kennisgeving dat je pakketje naar het afhaalpunt is gebracht?
Zo niet, dan zou het er misschien op kunnen duiden dat je adres voor een niet-ingewijde moeilijk of niet te vinden is.
pi_188921524
Iemand die OR enquete ingevuld? Net de tweede gedaan, die erg chaotisch overkwam (reageren op andere meningen). Ben benieuwd of de OR nu echt eens grenzen aan gaat geven..
pi_188921903
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 16:16 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

:N Nu hebben we eindelijk een keer de kans gekregen om de tijden realistisch te krijgen, en dan maakt men er geen gebruik van. Leuk dat je mag plussen, maar ik wil graag van te voren ongeveer weten hoe lang ik bezig ben. Zeker als ik wijk van een ander overneem. Ik heb ook een leven buiten de post....
Ja het is uiteindelijk ergens toch wel jammer dat ze mijn inpunt niet wilden. Al was het ook wel slecht opgezet met wat ik voorgeschoteld kreeg in die WTR vragenlijst. Alle diensten van de 2 weken ervoor, en dan mocht ik van veel wijken maar 1 dagje beoordelen. Ook oa van wijken waar ik behalve die dag al maanden niet gelopen had. Dat schiet niet op. Daar twijfelde ik toen al over, en toen kreeg ik de instructie om het uberhaupt niet in te vullen. Heb wel met een paar mensen overlegd, daarvan heeft er iig eentje wel mijn input meegenomen bij het invullen :)

Vind ook nog steeds dat het vooral de verantwoordelijkheid is van degene die er vast loopt, om zich in te zetten voor een goede basistijd. Die lopen er (bijna) elke dag, die weten het het beste. Dan vind ik het wel wat jammer wanneer ze dat niet doen. Al weet ik dat sommige mensen gewoon geen zin meer hebben in de discussie, het moeten verantwoorden etc. Dat begrijp ik ook wel weer. Maar dat hele, ze keuren alles toch wel goed.. ja dat is leuk, tot ze dat straks niet meer doen. Of iig niet zonder flinke discussies erover. En met het maken van mijn planning (en die van andere flexibelen) gaan ze wel uit van die te krappe tijden.

Vind het ook slecht dat van bepaalde wijken echt wel duidelijk is dat ze te krap staan, al heel lang. Is ook al wel eens toegegeven door de TL. Maar aanpassen, ho maar.

Ze kunnen het ook zien aan de gewerkte tijden van mij en andere flexibele collega's. Ze weten de door mij geklokte tijden ook te vinden om ze tegen mensen te gebruiken, ben ik achter gekomen :X ik houd het altijd eerlijk qua plussen en soms minnen. Weet dat er mensen zijn die liever niet hebben dat ik min op hun wijken, al komt minnen zelden voor. Maar ik plus soms wel minder dan de vaste bezorger, op bepaalde wijken. Dat wordt dus ook echt wel bijgehouden en vergeleken door ze. En vaak gaat het dan maar om een week of 2 weekjes dat ik er gelopen heb. Misschien was het wel rustiger, had ik minder grote pakjes etc etc... beetje jammer.

Uiteraard zouden ze ook gewoon een gemiddelde kunnen berekenen van alle gewerkte tijd over een X aantal maanden, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. De hoeveelheid post holt immers zo hard achteruit, dat mensen dan toch vast weer steeds tijd kado krijgen... :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_188921999
Ik kan het niet meer serieus nemen.
pi_188933225
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 09:07 schreef Bezorgertje het volgende:
Iemand die OR enquete ingevuld? Net de tweede gedaan, die erg chaotisch overkwam (reageren op andere meningen). Ben benieuwd of de OR nu echt eens grenzen aan gaat geven..
Ja, het kwam wat ongestructureerd over, maar dat was ook omdat het allemaal open vragen/stellingen waren. Wel leuk dat je kon zien wat anderen hadden ingevuld, waardoor ik toch het idee had dat men in zowel voorbereiding en bezorging overwegend negatief was over de NRP.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188956447
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat met rembourszendingen en zendingen waarover bijv. btw bij invoer verschuldigd is. Die gaan rechtstreeks naar de retailer, en dan krijgt de ontvanger zo'n voorgedrukt kaartje in de bus. Mijn ervaring is dat zo'n zending er soms al een paar dagen ligt voordat je dat kaartje ontvangt.
Deze vraag is inmiddels beantwoord: ook hier is de bewaartermijn slechts 1 week. En dat terwijl je zo'n voorgedrukt kaartje met tenminste 1 dag vertraging ontvangt, maar ook regelmatig met 2 of meer. Tel daarbij het feit dat het gaat om 7 kalenderdagen en dat de meeste retailers op zondag dicht zijn, en er blijven hooguit 4 dagen over om je pakje op te halen voordat het retour gaat. Slechte service.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188982752
vermiste post van januari is terecht!

https://www.nrc.nl/nieuws(...)zee-gehaald-a3973408

uiteindelijk lukt altijd alles
pi_189013191
Oepserdefloeps! Door een technisch probleem hebben sommige collega's vorige maand niet al hun toeslagen ontvangen. Zo staat te lezen in een goed verborgen bericht in het deep web gedeelte van het intranet genaamd MZ nieuws.
Heel typisch dat PostNL dat niet zelf meldt in een bericht op de hoofdpagina.
Het bericht is hier te lezen.
pi_189016664
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 22:10 schreef Rafierafie het volgende:
Oepserdefloeps! Door een technisch probleem hebben sommige collega's vorige maand niet al hun toeslagen ontvangen. Zo staat te lezen in een goed verborgen bericht in het deep web gedeelte van het intranet genaamd MZ nieuws.
Heel typisch dat PostNL dat niet zelf meldt in een bericht op de hoofdpagina.
Het bericht is hier te lezen.
Mensen waar het om ging hebben gewoon een brief thuisgekregen. Dat lijkt me nou niet echt diep verborgen.
pi_189017466
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 06:05 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Mensen waar het om ging hebben gewoon een brief thuisgekregen. Dat lijkt me nou niet echt diep verborgen.
Een brief weet ik niets van. In dit geval hebben ze dan zowaar een keer iets goed gecommuniceerd.
Je kunt echter niet ontkennen dat al die berichten van de mz niet erg in het oog springen als je op mijnpostnl zit. Als er geen brief was gestuurd hadden veel mensen waarschijnlijk van niets geweten.
pi_189017704
Ik heb de brief ook gehad. Het komt gewoon bij je salaris van september er bij. Opgelost.
pi_189018632
Slordiger is dat men bij sommige collega's die 2 contracten hebben een fout heeft gemaakt, waardoor er over de afgelopen maanden te weinig loonheffing is ingehouden. Deze fout is al maanden geleden gemaakt, maar pas kort geleden is er iemand op de personeelsadministratie wakker geschrokken. Dit bedrag kan oplopen tot een paar honderd euro per persoon, en zal alsnog in 1x worden ingehouden op het salaris van september. Als je in de financiële problemen komt, dan kun je evt wel een voorschot op je salaris krijgen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189018865
Oud nieuws blijkbaar.. maar dit detail had ik gemist
quote:
Week 39: bezorging op dinsdag t/m donderdag, tegelijk met de reguliere post
De NPL dus..

[ Bericht 27% gewijzigd door VixenFromHell op 19-09-2019 11:04:21 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189021058
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 10:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Oud nieuws blijkbaar.. maar dit detail had ik gemist
[..]

De NPL dus..
Dat zag ik ook al ja. Dan gaat die gene die dat geschreven is maar eens rondjes lopen met post én die boeken. Succes!

Loonstrook staat trouwens online.
pi_189022781
quote:
Gezamenlijke nieuwsbrief vakbonden Bond van Post Personeel – CNV – FNV
19 september 2019

Nieuwsbrief CAO Postbezorgers

De afgelopen weken hebben de gezamenlijke vakbonden (Bond van Post Personeel, CNV en FNV)
overleg gevoerd met PostNL voor een nieuwe cao Postbezorgers. Zoals jullie ongetwijfeld weten
loopt de huidige cao af op 1 oktober 2019.

Inleiding
Tijdens ons overleg met PostNL over een nieuwe cao kunnen we niet voorbijgaan aan de mogelijke
overname van Sandd door PostNL, in het kader van de consolidatie. Op 5 september jl. heeft de
Autoriteit Consument en Markt (ACM) geen vergunning verleend om de netwerken van PostNL en
Sandd samen te voegen. PostNL heeft vervolgens direct toestemming aan de staatssecretaris
gevraagd om deze samenvoeging wel toe te staan. De staatssecretaris zal hier binnen drie maanden
een besluit over moeten nemen. Deze situatie hebben wij meegenomen in het cao overleg.

CAO en (mogelijke) samenvoeging PostNL en Sandd
Binnen drie maanden weten we dus waar we aan toe zijn: wel/geen samenvoeging van PostNL en
Sandd. In dit kader leek het ons niet wenselijk om nu een cao af te spreken met een langere looptijd,
terwijl je weet dat de markt binnenkort kan veranderen. Bij een samenvoeging is er geen sprake
meer van de heftige concurrentie op arbeidsvoorwaarden waar de postbezorgers van PostNL en
Sandd al jaren mee te maken hebben. Wat de vakbonden betreft is het daarom beter om begin 2020
met elkaar de cao-onderhandelingen te voeren voor een cao met een langere looptijd in plaats van
nu. Er ontstaat namelijk een ander “speelveld” wanneer er sprake is van een samenvoeging tussen
PostNL en Sandd. Wat ons betreft ligt de weg dan open naar betere arbeidsvoorwaarden.

Verkorte cao van 1 oktober 2019 tot 1 februari 2020
Met een mogelijk samenvoeging in het achterhoofd hebben wij met PostNL gesproken over een cao
met een looptijd van vier maanden van 1 oktober 2019 tot 1 februari 2020. De insteek van de
bonden daarbij is om voor deze periode alleen een afspraak te maken over salaris en ons de
komende periode te verdiepen in belangrijke onderwerpen, die jullie eerder bij ons aangegeven
hebben. Vervolgens gaan we kijken over welke van deze onderwerpen we afspraken kunnen maken
in de nieuwe cao die dan in gaat op 1 februari 2020. Uiteraard zal het dan ook gaan over
loonafspraken die gelden voor de nieuwe cao per 1 februari 2020.

Resultaat cao-overleg
Voor een korte looptijd van de cao die alleen over loon gaat, kwam PostNL tot het volgende
(uiterste) bod: Bij de salarisbetaling van november 2019 wordt een eenmalige bruto uitkering van
1% van de betaalde maandsalarissen over de periode november 2018 tot en met oktober 2019
(maximaal 12 maanden) uitbetaald aan de postbezorgers die op dat moment in dienst zijn.
Wij als vakbonden hebben aangegeven dat wij een structurele verhoging van het salaris willen van
1% per 1 oktober 2019.
Wij vakbonden en PostNL zijn het dus niet eens met elkaar. De vakbonden willen een structurele
verhoging en de werkgever een eenmalig uitkering.
Gezamenlijke nieuwsbrief vakbonden Bond van Post Personeel – CNV – FNV
19 september 2019

Hoe nu verder?
De vakorganisaties gaan nu, ieder afzonderlijk, hun kaderleden raadplegen wat zij van het bod van
PostNL vinden. Op basis van de bevindingen van onze kaderleden bepalen we onze verdere koers
met betrekking tot de cao-onderhandelingen. Natuurlijk houden we jullie op de hoogte van de
ontwikkelingen. Uiteindelijk zullen we een uitkomst altijd ter stemming aan onze leden voorleggen.

Tijdlijn
In de week van 23 september bespreken de bonden afzonderlijk de stand van zaken m.b.t. het caooverleg.
In de week van 30 september informeren we onze leden daar verder over.

Met vriendelijke groet,
Joost Bol Anselma Zwaagstra Ger Deleij
bestuurder BVPP bestuurder CNV bestuurder FNV
Dus dat.
pi_189024520
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 08:48 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Een brief weet ik niets van. In dit geval hebben ze dan zowaar een keer iets goed gecommuniceerd.
Je kunt echter niet ontkennen dat al die berichten van de mz niet erg in het oog springen als je op mijnpostnl zit. Als er geen brief was gestuurd hadden veel mensen waarschijnlijk van niets geweten.
Nee, maar ze hebben dus wel een brief gestuurd, dus niks aan de hand. De mensen waarbij dit niet speelt hoeven er ook niet zo nodig van te weten.
pi_189026053
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 10:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Oud nieuws blijkbaar.. maar dit detail had ik gemist
[..]

De NPL dus..
Tegelijk? Het past meestal al niet eens tegelijk door de brievenbus!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189027380
Hehe :D

Ik vond het altijd wel relaxed om de eerste ochtend meteen mijn complete lading boeken weg te brengen, en met mij vele anderen op ons depot.. maar dat mag blijkbaar niet meer dus. Veel mensen gingen zelfs op maandag (ik niet), maar dat mocht de vorige keer al niet meer. Je mag niet eens zelf kiezen hoeveel je er op welke dag weg brengt, zelfs als je een vaste wijk hebt. Alles moet precies zoals PostNL en de klant dat willen :( al is het wel een voordeel wanneer je als flexibele elke dag ergens anders loopt, dan hoef je niets te gaan overleggen. Maar dat is bij mij dit keer ook niet van toepassing, heb de eerste week steeds dezelfde diensten.

En volgende week mogen ze dus niet op vrijdag/zaterdag omdat er dan al een andere mailing vd NPL komt en dat mag niet tegelijk. Seriously? :N het wordt wel steeds mooier allemaal.

Wil er eigenlijk voor volgende week nog iets vanaf, maar daar zullen ze vast wel weer niet mee akkoord gaan :') Sorry, kan niet anders! Bezetting te krap! Gaat echt niet lukken! Heb alles al wel gehoord ondertussen.. ook zelfs een heel formeel, je bezwaar kan niet worden gehonoreerd :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189028022
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 19:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Hehe :D

Ik vond het altijd wel relaxed om de eerste ochtend meteen mijn complete lading boeken weg te brengen, en met mij vele anderen op ons depot.. maar dat mag blijkbaar niet meer dus. Veel mensen gingen zelfs op maandag (ik niet), maar dat mocht de vorige keer al niet meer. Je mag niet eens zelf kiezen hoeveel je er op welke dag weg brengt, zelfs als je een vaste wijk hebt. Alles moet precies zoals PostNL en de klant dat willen :( al is het wel een voordeel wanneer je als flexibele elke dag ergens anders loopt, dan hoef je niets te gaan overleggen. Maar dat is bij mij dit keer ook niet van toepassing, heb de eerste week steeds dezelfde diensten.

En volgende week mogen ze dus niet op vrijdag/zaterdag omdat er dan al een andere mailing vd NPL komt en dat mag niet tegelijk. Seriously? :N het wordt wel steeds mooier allemaal.

Wil er eigenlijk voor volgende week nog iets vanaf, maar daar zullen ze vast wel weer niet mee akkoord gaan :') Sorry, kan niet anders! Bezetting te krap! Gaat echt niet lukken! Heb alles al wel gehoord ondertussen.. ook zelfs een heel formeel, je bezwaar kan niet worden gehonoreerd :')
Je mag nog steeds de agendas apart wegbrengen. Alleen het niet bezorgen op vrijdag/zaterdag is een behoorlijk harde eis, opgelegd door NPL. Je moet het helaas wel zelf aan je teamleider vragen ("ik red het niet om alles met de post op tijd weg te krijgen. Mag ik de agendas 's ochtends vroeg bezorgen?"). Je teamleider heeft een bericht gekregen dat ze dit mogen toestaan.

En: je bent niet verplicht om meer dan je contracturen te werken. Als de agendas daardoor niet wegkomen, moet je admi een andere oplossing zoeken. Is niet jouw probleem.

De directie wil dit helaas niet in de landelijke berichtgeving. Waarom? Dat mag je zelf invullen.
pi_189028745
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 10:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Oud nieuws blijkbaar.. maar dit detail had ik gemist
[..]

De NPL dus..
dat bericht is met open armen ontvangen ,niet dus
pi_189028801
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 15:50 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dus dat.
al met al kan iedereen maandelijks een stuk kaas kopen,werkelijk om te gillen wat er steeds geboden wordt,zelf zitten de hoge heren aan de kaviaar
pi_189028890
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 20:22 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Je mag nog steeds de agendas apart wegbrengen. Alleen het niet bezorgen op vrijdag/zaterdag is een behoorlijk harde eis, opgelegd door NPL. Je moet het helaas wel zelf aan je teamleider vragen ("ik red het niet om alles met de post op tijd weg te krijgen. Mag ik de agendas 's ochtends vroeg bezorgen?"). Je teamleider heeft een bericht gekregen dat ze dit mogen toestaan.

En: je bent niet verplicht om meer dan je contracturen te werken. Als de agendas daardoor niet wegkomen, moet je admi een andere oplossing zoeken. Is niet jouw probleem.

De directie wil dit helaas niet in de landelijke berichtgeving. Waarom? Dat mag je zelf invullen.
Hm. Zie nu idd wel ergens dat aparte bezorging wel mag als het echt nodig is, maar daar is bij mij niet echt sprake van. Het is wel veel/zwaar, maar niet dusdanig dat ik het niet af kan krijgen. Ging me ook meer om het idee dat er steeds meer opgelegd wordt. Er zijn ook collega's die in de ochtend liepen omdat ze dat fijner vonden. Mensen met 1 wijk.. die dus nu waarschijnlijk geen toestemming gaan krijgen daarvoor want niet nodig. En waarom uberhaupt alleen in overleg.. er werden eerder zeker teveel uren geschreven in de ogen van PostNL :o

Qua basistijd kom ik volgende week trouwens niet boven mijn contracturen uit, maar ik heb al wel veel extra gewerkt in eerdere weken.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189029114
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 20:56 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Hm. Zie nu idd wel ergens dat aparte bezorging wel mag als het echt nodig is, maar daar is bij mij niet echt sprake van. Het is wel veel/zwaar, maar niet dusdanig dat ik het niet af kan krijgen. Ging me ook meer om het idee dat er steeds meer opgelegd wordt. Er zijn ook collega's die in de ochtend liepen omdat ze dat fijner vonden. Mensen met 1 wijk.. die dus nu waarschijnlijk geen toestemming gaan krijgen daarvoor want niet nodig. En waarom uberhaupt alleen in overleg.. er werden eerder zeker teveel uren geschreven in de ogen van PostNL :o

Qua basistijd kom ik volgende week trouwens niet boven mijn contracturen uit, maar ik heb al wel veel extra gewerkt in eerdere weken.
Jij bepaalt of het "echt nodig is". ;) Ook als je maar 1 wijk per dag hebt, kun je nog andere verplichtingen ná die wijk hebben, waardoor je niet zomaar een uur extra kunt werken. Al is het een afspraak met je bank, bad of bed.

Ik heb aangegeven dat ik mijn (standaard) rooster alleen kan bevestigen als ik de agenda's apart mag bezorgen. Zo nee, dan kan ik niet beloven dat ik alles kan wegbrengen. Ik heb nu dus toestemming, en zie volgende week wel wat ik zelf de meest praktische oplossing vind.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 september 2019 @ 21:05:06 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189029134
quote:
quote:
Feit is dat de postvolumes krimpen. Woordvoerder PostNL: "Daarom heeft het bedrijf een aantal aanpassingen moeten doorvoeren. Die aanpassingen gaan in goed overleg met de ondernemingsraad en vakorganisaties. Wij proberen dat zo zorgvuldig mogelijk en in samenspraak te doen. Maar het kan altijd beter."
Mooie woorden voor: wij zeggen wat er moet gebeuren en jullie gaan maar akkoord onder het mom van het is overlegd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189031715
quote:
“Wij doen er alles aan om nieuwe collega’s aan te trekken”, vertelt Limon.
Ik merk anders niks van een forse loonsverhoging, terwijl een paar tientjes per uur extra toch best wel wat personeel op zal leveren, dus dat alles valt ook wel weer tegen.

Wat betreft dat schema van die agenda's en het niet bezorgen op vrijdag en zaterdag, dat maak ik zelf wel uit, 2 weken zijn 2 weken en ik ben niet van plan het nog ingewikkelder dan dat te maken, anders hangt het de volgende keer nog af van de staat van je auto, vermenigvuldigd met het weer en en dan weer delen door de sportuitslagen.

Overigens neem ik mee waar ik ruimte voor heb, als het dan een paar dagen langer duurt dan is dat maar zo, de tijd voor een wijk wordt steeds minder, waardoor mensen al meer wijken weg moeten brengen in dezelfde tijd. Om dan te verwachten dat iedereen ook wel meer agenda's er extra bij kan doen slaat nergens op.
pi_189034395
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 22:43 schreef zerebus het volgende:

[..]

Ik merk anders niks van een forse loonsverhoging, terwijl een paar tientjes per uur extra toch best wel wat personeel op zal leveren, dus dat alles valt ook wel weer tegen.

Wat betreft dat schema van die agenda's en het niet bezorgen op vrijdag en zaterdag, dat maak ik zelf wel uit, 2 weken zijn 2 weken en ik ben niet van plan het nog ingewikkelder dan dat te maken, anders hangt het de volgende keer nog af van de staat van je auto, vermenigvuldigd met het weer en en dan weer delen door de sportuitslagen.

Overigens neem ik mee waar ik ruimte voor heb, als het dan een paar dagen langer duurt dan is dat maar zo, de tijd voor een wijk wordt steeds minder, waardoor mensen al meer wijken weg moeten brengen in dezelfde tijd. Om dan te verwachten dat iedereen ook wel meer agenda's er extra bij kan doen slaat nergens op.
met zoveel negatieve publiciteit en een armzalige vergoeding zal het wel goed komen
  dinsdag 24 september 2019 @ 15:18:35 #223
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189098946
Heerlijk toch die postcodeloterij agenda's. Volgens het overicht zou ik 5 tassen krijgen. Werden er 4. Zaten geen 20 maar 25/26 agenda's in een tas. Niks op volgorde, gewoon kriskras in een tas gegooid. Ik heb 15 straten, geen straat was compleet. Hele stapels ook voor andere wijken.

Eerst maar 20 minuten op de vloer op het depot agenda's sorteren. (Collega er naast, er kon niemand meer in en uit)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189099520
En al zitten ze wel op volgorde is het nog waardeloos. Er zijn 4 delen. Maar elk deel bevat adressen uit je hele wijk. Was 3x in 1 straatje vandaag. 1x met pcl deel a, dan met de post en toen nog een keer met deel c 8)7
pi_189099555
Oooh dan heb ik er mss ook maar 4 ipv 5. Heb er nu 3,5 weg, van die wijk dan. Onhandig hoor, overlap qua straten en tassen. Ene tas bijv straat A nr 4 en 12, en dan een andere tas met nrs 2, 6 en 8. Idee zal wel zijn dat je dan elke dag over de hele wijk verspreid agenda's hebt, ipv 1 straat per tas bijv.

Ik had dus al 1 tas post gepakt, en mijn plan was om alle agenda's daarvan mee te nemen de eerste ronde. Tas volgeladen met agenda's op volgorde, kwamen uit een andere tas dus ineens agenda's voor precies datzelfde stuk tevoorschijn :(

Oh, wat Sebastiaan dus al net gepost had, zie ik nu ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189099666
Raar dat het overal weer anders zit. Ik heb drie van de zes tassen weggebracht, op volgorde en netjes de helft van de wijk.
pi_189099771
Het paste wel bij het schema, vandaag tas 1 en 2, morgen tas 1 en 2. De overlap zat bij mij in 1/1 en 2/2 namelijk, dus dan had je er geen last van gehad.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189101570
Hier ook puinhoop met de agenda's. Totaal 4 tassen, maar voor sommige straten kwam ik in elke tas een plukje agenda's tegen. Heb de tassen maar leeggestort op depot, en ben alles op de juiste volgorde gaan leggen. Ook lekker handig dat de meeste agenda's gewoon in oranje tassen zaten ipv grijze, en dat ze ook niet genummerd waren. Tevens diverse tassen op het depot die voor andere depots waren. Kneuzenbedrijf.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189101942
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 17:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier ook puinhoop met de agenda's. Totaal 4 tassen, maar voor sommige straten kwam ik in elke tas een plukje agenda's tegen. Heb de tassen maar leeggestort op depot, en ben alles op de juiste volgorde gaan leggen.
Dat werd hier door de meesten ook gedaan. Denk dat ik incl het terugfietsen en herladen wel zowat een uur kwijt ben geweest aan alles uitzoeken en op een fatsoenlijke manier inpakken in mijn fietstassen. Had eigenlijk ook niet zo veel agenda's mee willen nemen dit keer, maar doordat ze alles lekker door elkaar hadden gegooid, had ik uiteindelijk de eerste ronde toch al behoorlijk wat mee. Met herladen had ik zoiets van, dan nu ook maar gewoon de rest mee als dat lukt. Alleen een stapel laten liggen die nog bij de straten van ronde 1 hoorde. Over het hoofd gezien dat die in die tas zaten.. Dat kan morgen wel.

Genummerd waren ze hier wel, maar geen vermelding van batches. Dus welke tas 1 bij welke tas 2 hoorde.. tsja :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189102001
Ik vraag me ook af waarom je 2 batches hebt. Maar die tegelijkertijd op het depot flikkert.

Met die trieste fietsvergoeding heb ik het wel mooi bij 2 tasjes per keer gehouden. Anders is je fiets zo naar de klote.
pi_189131614
Heerlijk 1 mailing gefeliciteerd met uw prijs vd NPL voor de hele wijk, en eentje aan de bewoners van ivm miljoenenjacht. Komt er nou zaterdag dan nog weer iets vd NPL? Dat wat niet tegelijk met de agenda's mocht?

Wel blij dat ik de agenda's weg had, was erg druk vandaag.

Hoor ook steeds meer van mensen dat ze aangesproken worden op teveel plussen :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189133286
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:27 schreef VixenFromHell het volgende:
Heerlijk 1 mailing gefeliciteerd met uw prijs vd NPL voor de hele wijk, en eentje aan de bewoners van ivm miljoenenjacht. Komt er nou zaterdag dan nog weer iets vd NPL? Dat wat niet tegelijk met de agenda's mocht?

Wel blij dat ik de agenda's weg had, was erg druk vandaag.

Hoor ook steeds meer van mensen dat ze aangesproken worden op teveel plussen :X
ze hebben niet eens die nwe tijden in het systeem staan,klopt geen ruk van hoe het allemaal gaat
pi_189147544
https://www.ad.nl/politie(...)ch-fuseren~acd01b65/ En het is er door, we krijgen er veel nieuwe collega's erbij!
pi_189148214
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 18:48 schreef the_X het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)ch-fuseren~acd01b65/ En het is er door, we krijgen er veel nieuwe collega's erbij!
of niet ivm VOG screening
  vrijdag 27 september 2019 @ 20:22:51 #235
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189149171
Of niet omdat ze het niet willen, omdat ze al bij beide bedrijven werken, of omdat ze bij de postnl eerder al ontslagen zijn.

Maar het is in iedergeval fijn dat we van dat stomme uitleggen 'dat wij dat niet bezorgen' af zijn straks. En verder moeten we het maar weer zien.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189150975
En even een bedankje aan de collega's die de laatste tijd vrijwillig tijd hebben afgestaan bij hun wijk. Die grepen het controleren van de nieuwe tijden aan om er maar wat tijd af te halen omdat ze toch over hielden. Zie dat nu maar eens terug te krijgen met de post van Sandd die je extra krijgt.
pi_189151273
Ik ben benieuwd hoe ze het gaan samenvoegen, misschien houden ze Sandd als budget merk net als Netwerk VSP vroeger? Anders heb je wijken waar je een PostNL en een Sandd bezorger hebt die beiden op dezelfde dienst/wijk "azen"...
pi_189153801
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:59 schreef the_X het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze het gaan samenvoegen, misschien houden ze Sandd als budget merk net als Netwerk VSP vroeger? Anders heb je wijken waar je een PostNL en een Sandd bezorger hebt die beiden op dezelfde dienst/wijk "azen"...
Ik denk het niet. Want dan zou je nog steeds 2 bezorgers door de straat hebben en is het efficiencyvoordeel weg. Wat ik eerlijk gezegd denk is dat het voor de meeste Sandd-werknemers straks einde oefening is. PostNL heeft weliswaar gezegd dat er niemand van Sandd ontslagen zou worden, en dat iedereen een baan bij PostNL krijgt aangeboden, maar...................het overgrote deel van het Sandd-personeel is niet in vaste dienst! Dus iedereen die met een OVO werkt kan zo worden weggestuurd, want het opzeggen van een ovo is juridisch gezien geen ontslag. En alle Sandd-medewerkers met een contract voor bepaalde tijd, daar kan PostNL altijd het contract van laten aflopen en niet meer verlengen, ook dat is juridisch gezien geen ontslag. Dus dan bied je die mensen bijv. een contract aan als postbezorger in een wijk die ver van hun huis ligt, of in de voorbereiding op een ongunstig gelegen VBL (5 uur 's ochtends beginnen), dan haken de meesten wel af.Dus dan hoeven we eigenlijk alleen het personeel van Sandd over te nemen dat een contract voor onbepaalde tijd heeft, en dat is volgens mij maar een kleine groep. Die kunnen we wel plaatsen, want het verloop is hoog.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189156385
Ik wacht nog steeds op mijn pakketje. Luie honden.
pi_189157376
Ik snap het al met die mailing. De agenda's mochten natuurlijk niet samen met de bankgiroloterij mailing van vandaag :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189158389
Een paar depots gaan nu al naar concurrenten. Wij doen daar de voorbereiding van, en de bestelling wordt dan helemaal door een klein postbedrijf gedaan. Als ze Sandd zoals het nu is een beetje houden, kunnen ze ook voor zo'n opzet kiezen. Een depot helemaal voor Sandd-bezorgers, en een ander depot helemaal door onze bezorgers. Maar dan wel met alle post bij elkaar zodat er geen twee bezorgers in een straat hoeven te lopen. Maar die Sandd-VBL'en zijn niet meer nodig denk ik. Tenzij je straks een bundel grote post, een bundel kleine post, en een bundel Sanddpost krijgt. (maar het is geen sorteren, want ze liggen op volgorde!)
pi_189162410
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 13:21 schreef bmp80 het volgende:
Een paar depots gaan nu al naar concurrenten. Wij doen daar de voorbereiding van, en de bestelling wordt dan helemaal door een klein postbedrijf gedaan. Als ze Sandd zoals het nu is een beetje houden, kunnen ze ook voor zo'n opzet kiezen. Een depot helemaal voor Sandd-bezorgers, en een ander depot helemaal door onze bezorgers. Maar dan wel met alle post bij elkaar zodat er geen twee bezorgers in een straat hoeven te lopen. Maar die Sandd-VBL'en zijn niet meer nodig denk ik. Tenzij je straks een bundel grote post, een bundel kleine post, en een bundel Sanddpost krijgt. (maar het is geen sorteren, want ze liggen op volgorde!)
Theoretisch zou dat kunnen, maar PostNL heeft al aangegeven dat het personeel van Sandd straks onder de CAO('s) van PostNL komt te vallen, dus hebben ze hetzelfde uurloon als wij, dus zijn ze ook niet goedkoper. Een apart depot voor (oud) Sanddlopers zou dus geen enkel financieel voordeel opleveren.

De Sanddbezorgers onder hun oude (slechtere) arbeidsvoorwaarden laten werken, wordt denk ik juridisch erg lastig, en de bonden zullen hier ook niet mee instemmen. Je kunt Sandd niet overnemen maar wel hun CAO laten bestaan, want iemand kan niet werkzaam zijn onder de CAO van een niet-bestaand bedrijf. Ook kun je bezorgers van voormalig Sandd niet minder betalen dan de zittende PostNL-bezorgers op basis van het feit dat ze vroeger bij Sandd werkten. Elke vakbond maakt daar gehakt van, en anders de rechter wel.

Jouw vergelijking met depots die aan concurrenten zijn uitbesteed gaat niet op, want dan praat je over bezorgers die in dienst zijn van een ander bedrijf. De bezorgers van Sandd zijn straks in dienst van ons.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189162502
quote:
Dat is wel zo, maar ik dacht er eigenlijk aan dat Sandd op zo'n andere manier bezorgt en sorteert. Dat kan toch niet zo snel allemaal op de PostNL-manier?
pi_189167521
Tuurlijk wel. Die post kan toch gewoon door onze sorteermachine. De computer moet alleen leren dat sandd markeringen ook betaalde markeringen zijn.

Daarna gaat het gewoon verder in ons systeem. Denk dat de aanpassingen meer lastig zijn voor de voormalige sandd bezorgers dan voor de echte fysieke post.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189167786
Ik heb er nu al regelmatig Sandd post bij zitten dus die machines kunnen het wel aan... (oke er zit dan een PostNL port betaalt sticker op maar voor de rest is een brief een brief)
pi_189169919
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:33 schreef the_X het volgende:
Ik heb er nu al regelmatig Sandd post bij zitten dus die machines kunnen het wel aan... (oke er zit dan een PostNL port betaalt sticker op maar voor de rest is een brief een brief)
als ik nu al zie hoevaak er post zonder enige porto tussen zit (alleen oud gediende zien dat dus in de praktijk zal het nog veeeeel meer zijn) zal de sandd porto manier geen enkel probleem opleveren!
pi_189170227
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:19 schreef V__L_N het volgende:
Tuurlijk wel. Die post kan toch gewoon door onze sorteermachine. De computer moet alleen leren dat sandd markeringen ook betaalde markeringen zijn.

Daarna gaat het gewoon verder in ons systeem. Denk dat de aanpassingen meer lastig zijn voor de voormalige sandd bezorgers dan voor de echte fysieke post.
Vanuit PostNL-oogpunt kan het dan wel. Maar wat doe je dan op zulke korte termijn met alle Sandd-bezorgers en Sandd-sorteerlocaties? En met zo veel post erbij worden onze wijken veel groter en past de post niet meer in de vakjes. Kunnen ze alle wijken weer omgooien.
pi_189170508
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 08:41 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Vanuit PostNL-oogpunt kan het dan wel. Maar wat doe je dan op zulke korte termijn met alle Sandd-bezorgers en Sandd-sorteerlocaties? En met zo veel post erbij worden onze wijken veel groter en past de post niet meer in de vakjes. Kunnen ze alle wijken weer omgooien.
Ik denk niet dat ze de wijken weer gaan omgooien. Ik denk dat je er ongeveer 40% post bij krijgt, in totaal. De vakken zullen echter niet 40% voller worden, want een deel zal gewoon in het rode bakje komen. De vakken worden dan misschien 20% voller? Dus hooguit zal er vaker gesplitst moeten worden. De wijken gaan ze buiten ook niet omgooien, denk ik, ik verwacht wel dat de basistijd omhoog gaat, en wie er dan boven z'n contracturen uit komt een van z'n wijken kwijtraakt aan een voormalig Sanddbezorger.

De sorteerlocaties van Sandd en de blauwe busjes zullen denk ik gewoon verkocht worden aan wie ze maar wil hebben.

Dit alles zal echter heus niet in een kort tijdsbestek plaatsvinden. Stel dat de overname een feit is per 1 januari, dan denk ik niet dat vanaf die dag Sandd meteen uit het straatbeeld verdwijnt. Dit zal geleidelijk gaan. Ook na de overname zullen PostNL en Sandd nog wel een tijdje als aparte bedrijven (die toevallig van dezelfde eigenaar zijn) naast elkaar bestaan. Voordat alles volledig geïntegreerd tot 1 bedrijf ben je zo een jaar verder.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 september 2019 @ 10:22:09 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189171064
Sandd heeft in enkele delen van het land de complete distributie uitbesteed aan andere bedrijven. Voor hun zal het zuur worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189171183
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
Sandd heeft in enkele delen van het land de complete distributie uitbesteed aan andere bedrijven. Voor hun zal het zuur worden.
Sja risico van het vak! meeste mensen bij Sandd werken met een OVO omdat ze nooit hebben hoeven luisteren naar de minister, dat vind ik eigenlijk nog veel zuurder!
  zondag 29 september 2019 @ 11:51:16 #252
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189172354
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 08:41 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Vanuit PostNL-oogpunt kan het dan wel. Maar wat doe je dan op zulke korte termijn met alle Sandd-bezorgers en Sandd-sorteerlocaties? En met zo veel post erbij worden onze wijken veel groter en past de post niet meer in de vakjes. Kunnen ze alle wijken weer omgooien.
Ik denk dat je je vergist in hoeveel post zo'n sandd bezorger heeft. Bovendien is dat maar 2 dagen. Wij kunnen dat gewoon weer meer spreiden. Voor zo'n klant gaat onze 3 dagen nog altijd sneller dan de 5 dagen die het bij sandd kosten.

De locaties zullen wel verkocht worden. De bezorgers zullen allemaal eerst een vog moeten aanvragen en dan eerst meelopen met ervaren bezorgers. Daarna kijken wie er overblijft en dan een wijk voor zoeken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189203631
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze de wijken weer gaan omgooien. Ik denk dat je er ongeveer 40% post bij krijgt, in totaal. De vakken zullen echter niet 40% voller worden, want een deel zal gewoon in het rode bakje komen. De vakken worden dan misschien 20% voller? Dus hooguit zal er vaker gesplitst moeten worden. De wijken gaan ze buiten ook niet omgooien, denk ik, ik verwacht wel dat de basistijd omhoog gaat, en wie er dan boven z'n contracturen uit komt een van z'n wijken kwijtraakt aan een voormalig Sanddbezorger.

De sorteerlocaties van Sandd en de blauwe busjes zullen denk ik gewoon verkocht worden aan wie ze maar wil hebben.

Dit alles zal echter heus niet in een kort tijdsbestek plaatsvinden. Stel dat de overname een feit is per 1 januari, dan denk ik niet dat vanaf die dag Sandd meteen uit het straatbeeld verdwijnt. Dit zal geleidelijk gaan. Ook na de overname zullen PostNL en Sandd nog wel een tijdje als aparte bedrijven (die toevallig van dezelfde eigenaar zijn) naast elkaar bestaan. Voordat alles volledig geïntegreerd tot 1 bedrijf ben je zo een jaar verder.
Blijkbaar zet PostNL er vaart achter, want ze verwachten dat begin volgend jaar de samenvoeging van de netwerken (dus de poststromen en medewerkers) al rond is. En, tot mijn verbazing, wordt er nu expliciet bij gezegd dat alle bezorgers van Sandd een baan bij PostNL aangeboden krijgen, als postbezorger Dat cursieve stuk is nieuw, en ik had eerlijk gezegd verwacht dat sommige bezorgers wellicht ander werk bij PostNL aangeboden zouden krijgen, op een sorteercentrum of VBL. Want wat moeten wij met in 1 klap bijna 2x zoveel bezorgers? (Wij hebben er 18.000, Sandd 16.000).

Het is wel zo dat bij de Sandd-bezorgers slechts een klein deel een vast contract heeft, dus ik sluit niet uit dat de overigen een jaarcontract krijgen, wat vervolgens niet verlengd wordt. En, als ik zo in mijn omgeving mijn oor te luister leg, dan heb ik ook de indruk dat veel Sandd-bezorgers helemaal niet bij ons willen weken. Niet meer je eigen wijk kunnen sorteren, niet al om 8 uur 's ochtends kunnen gaan lopen, combibundels, op zaterdag moeten werken, etc. Dus misschien hoopt PostNL dat zij afhaken en dan voor het "sociale plan" (wat dat dan ook moge inhouden) kiezen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189205024
quote:
Beste collega,

Week 41 wordt voor PostNL een drukke week. Er is een aantal grote partijen die zorgen dat we het volume met de normale procestijden niet op tijd kunnen verwerken. Daarom nemen we extra noodmaatregelen, bij Sorteren, bij Voorbereiden én bij Bezorgen.

Belangrijkste gevolg voor Bezorgen is dat alle depotritten van dinsdag 8 oktober t/m vrijdag 11 oktober 30 minuten later worden uitgevoerd. Hierdoor kan Voorbereiden meer post sorteren en willen we voorkomen dat we met post moeten schuiven. Dat betekent dat je starttijd op deze dagen 30 minuten later is dan normaal.

Welke post kunnen we verwachten?
Opvallende klanten die deze week worden verwacht zijn onder andere de Nationale Postcode Loterij, Douglas, Makro, Shoeby en ANWB Kampioen.
Alweer een mailing van de NPL? Shoeby was er volgens mij vorige week ook al :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189205127
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:49 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Alweer een mailing van de NPL? Shoeby was er volgens mij vorige week ook al :')
Als de post 30 minuten later komt dan de afgesproken tijd, dan mag wel iedereen 30 minuten uitloop schrijven.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189206118
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:49 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Alweer een mailing van de NPL? Shoeby was er volgens mij vorige week ook al :')
de post loopt terug,yes in their dreams
pi_189207129
Zeker als straks de post van Sandd erbij komt. Dan mag wat mij betreft die combiblunder en dat k*vest weer afgeschaft worden.
pi_189207862
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als de post 30 minuten later komt dan de afgesproken tijd, dan mag wel iedereen 30 minuten uitloop schrijven.
Precies. En het was netjes geweest als meneer de directeur dat ook duidelijk in het bericht had gezet. Nu staat er alleen dat je starttijd een half uur later is.

De afspraken daarover zijn duidelijk (en afgelopen jaar gewijzigd!): of je nu wel of niet op tijd gewaarschuwd wordt, je mag je tijd starten vanaf de officiële normale aanlevertijd. Da's 2 uur extra erbij volgende week (4 dagen). Zal ik een wijk minder op mijn rooster vragen? :s)
pi_189208471
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 12:54 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Zeker als straks de post van Sandd erbij komt. Dan mag wat mij betreft die combiblunder en dat k*vest weer afgeschaft worden.
Denk eerder dat ze nog meer trucjes gaan verzinnen om de post binnen op tijd de deur uit te krijgen.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:33:36 #260
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189209117
Ze schuiven gewoon permanent de eindtijd straks een uur naar achteren. En vrijwillig tot 6 uur wordt gewoon tot 6 uur.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189210777
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als de post 30 minuten later komt dan de afgesproken tijd, dan mag wel iedereen 30 minuten uitloop schrijven.
De afspraak is toch dat als ze het van tevoren laten weten dat je dan geen recht hebt op wachttijd? Niet dat ik het er per se mee eens ben.
pi_189211281
https://mijnpostnl.nl/med(...)enoverwachttijd.aspx

Blijkbaar is dat dus inderdaad veranderd. Nou komen ze bij ons doorgaans al zo'n 45 minuten voor de uiterste aanlevertijd, dus ik vraag me af hoe laat ze dan nu komen. Als de rit een half uur later uitgevoerd wordt dan normaal, zijn ze bij ons waarschijnlijk nog steeds op tijd.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189221856
staan weer een paar nieuwe bij

https://www.indeed.nl/cmp/Postnl/reviews
pi_189221860
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 14:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Denk eerder dat ze nog meer trucjes gaan verzinnen om de post binnen op tijd de deur uit te krijgen.
tis al jaren ene truc daar(in eigen belang)
pi_189247414
Sandd krijgt boete van 289.000 euro wegens mogelijke onderbetaling bezorgers

Dit bedrag mag Sandd toch nog even zelf nog even betalen neem ik aan?
pi_189247668
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:09 schreef the_X het volgende:
Sandd krijgt boete van 289.000 euro wegens mogelijke onderbetaling bezorgers

Dit bedrag mag Sandd toch nog even zelf nog even betalen neem ik aan?

Ik ben bang dat het op de grote schuldenhoop van Sandd wordt gegooid, als het er al niet reeds bij inbegrepen zit.

Uit een artikel in Trouw: "PostNL betaalt 105 miljoen euro voor Sandd en neemt ook vorderingen op het bedrijf ter waarde van 25 miljoen voor zijn rekening".
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189251290
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik ben bang dat het op de grote schuldenhoop van Sandd wordt gegooid, als het er al niet reeds bij inbegrepen zit.

Uit een artikel in Trouw: "PostNL betaalt 105 miljoen euro voor Sandd en neemt ook vorderingen op het bedrijf ter waarde van 25 miljoen voor zijn rekening".
hier wat rea s https://www.nu.nl/onderne(...)l#coral_talk_wrapper

bij postnl is het al niet veel beter,gezien de vele berichten, over dat je op je knieen moet om tijd vergoed te krijgen en let maar op, er komt heel veel bij voor allemaal hetzelfde(vergoeding).
pi_189254703
Uiteindelijk maakt het ook niet uit waar die boete van betaald wordt aangezien het het hele bedrijf overgenomen wordt. Of de schuld nou wat hoger wordt of dat er minder in de bedrijfskas zit zou niks uit moeten maken
pi_189259782
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:49 schreef zerebus het volgende:
Uiteindelijk maakt het ook niet uit waar die boete van betaald wordt aangezien het het hele bedrijf overgenomen wordt. Of de schuld nou wat hoger wordt of dat er minder in de bedrijfskas zit zou niks uit moeten maken
Ze trekken het wel weer van iemands tijd af ;)
pi_189280882
Gvd wat een dik en zwaar speelgoedboek van b .com :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189280925
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Gvd wat een dik en zwaar speelgoedboek van b .com :X
Bij jullie ook al? En geen bericht van te voren?
Jee, ik dacht dat alleen wij de pineut waren. Sommige collega's hebben hier 3 tassen meer dan normaal. Gelukkig dat we alle npl al weggewerkt hebben....

Oh ja, als je in de knel komt omdat je nu veel langer bezig bent: bel je planner of teamleider dat je na je normale looptijd stopt. Dan zoeken ze maar iemand anders voor het restant.
pi_189281114
Niet aangekondigd idd, aan de bewoners van ook nog :( voor de rest bijna geen post, dus het valt met uitloop hopelijk wel mee.. niet tof dit.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:31:49 #273
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189282272
5 tassen had ik. Waarom ze dat niet even aankondigen...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189282309
Hier stond alleen in de nieuwsbrief dat er iets van Bol kwam. Maar ben ergens wel blij dat ik hem vandaag had. Ik vraag me af wanneer de bezorgers hem krijgen die vandaag een daldag hadden. Als je dat woensdag moet gaan doen i.c.m. de Kampioen ofzo :X
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:28:27 #275
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_189282833
Is het normaal dat zoiets ook niet meer gesorteerd wordt? Zomaar in tassen gepleurd hier en naar het depot gestuurd. En onaangekondigd idd. Ben dit soort onzin wel een beetje zat.
pi_189283210
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:28 schreef Abdoe het volgende:
Is het normaal dat zoiets ook niet meer gesorteerd wordt? Zomaar in tassen gepleurd hier en naar het depot gestuurd. En onaangekondigd idd. Ben dit soort onzin wel een beetje zat.
ben ik benieuwd waar jouw post gesorteerd is geweest, tuurlijk is dat niet normaal!
pi_189283952
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:28 schreef Abdoe het volgende:
Is het normaal dat zoiets ook niet meer gesorteerd wordt? Zomaar in tassen gepleurd hier en naar het depot gestuurd. En onaangekondigd idd. Ben dit soort onzin wel een beetje zat.
Is idd belachelijk. Had jij het als enige of deden ze dat bij iedereen op je depot? Misschien had iemand zijn laatste werkdag en zag hij dit als zijn 'drol draaien op het bureau van de directeur'. Anders is het iets voor de OR of OC of hoe dat heet, als een teamcoach ergens bedacht heeft het wel lekker snel is als je de post niet zet. :')
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:08:46 #278
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_189284091
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 17:00 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Is idd belachelijk. Had jij het als enige of deden ze dat bij iedereen op je depot? Misschien had iemand zijn laatste werkdag en zag hij dit als zijn 'drol draaien op het bureau van de directeur'. Anders is het iets voor de OR of OC of hoe dat heet, als een teamcoach ergens bedacht heeft het wel lekker snel is als je de post niet zet. :')
Was bij iedereen zo. Waarschijnlijk idd een teamcoach in tijdsnood die heeft besloten tijd te besparen door de bol.com dingen maar gewoon in aparte tassen te laten gooien en weg ermee. Collega belde de administratie waar men zei dat het 'bekend was en ze er nu ook niks meer aan konden doen'. Dat was het :')
pi_189284239
Gewoon die tassen terugsturen.
pi_189285053
Dat zou ik toch echt niet weggebracht hebben.. zo ongesorteerd :N

Wel blij dat ik volgende week geen Y wijk heb :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189285699
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:28 schreef Abdoe het volgende:
Is het normaal dat zoiets ook niet meer gesorteerd wordt? Zomaar in tassen gepleurd hier en naar het depot gestuurd. En onaangekondigd idd. Ben dit soort onzin wel een beetje zat.
wie niet dat wordt straks nog erger met die sanddzooi
pi_189289222
Mijn vaste wijk is een Y wijk. Zal die hele bende wel weer op de woensdag gegooid worden.
Ik dacht vandaag een makkelijk dagje te hebben zo zonder agenda's. PostNL dacht daar weer eens anders over helaas.
Ik heb best wel een flinke hekel aan mijn werk gekregen.
pi_189289717
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 21:52 schreef Rafierafie het volgende:

Ik heb best wel een flinke hekel aan mijn werk gekregen.
hier ook wie niet
pi_189296858
Ik heb van mijn teamcoach gehoord dat zijn budget voor die agenda's al in de loop van de eerste week op was.
pi_189296936
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:13 schreef zerebus het volgende:
Ik heb van mijn teamcoach gehoord dat zijn budget voor die agenda's al in de loop van de eerste week op was.
Niet zo gek als iedereen ze eerst moet sorteren (of 4x door je hele wijk fietsen).
pi_189300803
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 22:21 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

hier ook wie niet
Hier ook een helaas minder genietende bezorger. Regen en de combibundel gaan slecht samen, zo'n plakkerig plastic gevalletje uit de tweede bundel vissen is gewoon rot, en weet wel zeker dat ik meer fouten maak met spul wat aan elkaar blijft zitten. Maar het interesseert me gewoon niet zoveel meer, om nog maar niet te spreken over het aantal fouten, de verkeerde knippen, en verdere ongein die over de bezorger uitgestort wordt. Agenda's waren slechter dan ooit, bol.com blaadjes die op je daldag gepropt worden. En dan ook nog eens tientallen nieuwe wijken "ontdekken" met dit weer en deze kwaliteit. Geef mijn portie maar aan fikkie, ben sinds kort ook actief op zoek naar ander werk.
  zondag 6 oktober 2019 @ 17:43:25 #287
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189302008
En de postnl maar denken dat ze het zo geweldig doen.
Straks hebben ze die 16000 bezorgers van sandd nog echt nodig ook.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189309674
Dit was o.a. ook een reden waarom ik vorig jaar opgezegd heb, ondanks dat ik bezorgen zelf het leukste werk van de wereld vind en het eerlijk gezegd best mis. Ik heb nog gedacht om dan maar weer een wijk voor Postservice erbij te doen.

Maar ik zit nog steeds achter de balie bij de tandarts en na ik ingewerkt was en het reilen en zeilen leerde kennen, ben ik blij dat ik deze problemen bij Postnl niet meer heb.

(Ik ben trouwens "Globetrottertje" uit Arnhem die Diesnelle ook wel kent en die deze draad geopend heeft) maar mijn oude emailadres had ik al tijden geleden opgeheven en toen ik een keer uitgelogd was hier kon ik niet meer in mijn account.

Het is jammer, maar Postnl jaagt mensen weg.
pi_189328802
Zou PostNL nu zelf extra tijd gaan geven voor al die Sandd post die er nu al bij zit? :X
pi_189328973
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:10 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Zou PostNL nu zelf extra tijd gaan geven voor al die Sandd post die er nu al bij zit? :X
Kun je rekenen? Reken er dan maar niet op! Obdanks de Sandd post, nog steeds minder volume en blabla.. :)
pi_189329064
Hier waren ze vandaag toch nog steeds ruim onder de uiterste aanlevertijd. Zo maar eens gaan, ik had al rekening gehouden met later beginnen ;) benieuwd wat ik aantref. Zal hoe dan ook wel weer plussen worden :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189329466
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:34 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier waren ze vandaag toch nog steeds ruim onder de uiterste aanlevertijd. Zo maar eens gaan, ik had al rekening gehouden met later beginnen ;) benieuwd wat ik aantref. Zal hoe dan ook wel weer plussen worden :X
als het bij jullie net was als bij ons hebben op maandag de voorbereiders (een aantal) tot een uur of drie al lopen ingooien en dikke post zetten..... treurig en zonder pauze of broodje
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:44:44 #293
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189330110
Ik vermoed dat het probleem in morgen zit. Dan krijgen de Y wijken echt een giga stapel post mee.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189330999
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:29 schreef Globetrottertje2 het volgende:

[..]

Kun je rekenen? Reken er dan maar niet op! Obdanks de Sandd post, nog steeds minder volume en blabla.. :)
Bij één van mijn twee wijken had ik gewoon alle Sandd Post er tussen zitten. Andere wijk gelukkig een stuk rustiger zonder de Sandd post.
pi_189331287
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 14:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Bij één van mijn twee wijken had ik gewoon alle Sandd Post er tussen zitten. Andere wijk gelukkig een stuk rustiger zonder de Sandd post.
opdracht was er de sandd post in de dalwijken uit te halen, geen idee wanneer dat dan mee moet, maar bij ons bleven bij sommige dalwijken minimaal 5 bakken staan die er wellicht op sommige plekker tussen gezet zijn.... vage bedoening ook waarom we nu al zoveel sandd meuk hebben, bijna allemaal reclame
pi_189331346
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:23 schreef liedetector het volgende:

[..]

opdracht was er de sandd post in de dalwijken uit te halen, geen idee wanneer dat dan mee moet, maar bij ons bleven bij sommige dalwijken minimaal 5 bakken staan die er wellicht op sommige plekker tussen gezet zijn.... vage bedoening ook waarom we nu al zoveel sandd meuk hebben, bijna allemaal reclame
Nou was het bij mij een piekwijk. Maar het meeste is machinepost. Dus dat zit er dan sowieso tussen. Volgens mij zijn het gewoon wijken waar Sandd niemand voor heeft.
pi_189331712
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:30 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Nou was het bij mij een piekwijk. Maar het meeste is machinepost. Dus dat zit er dan sowieso tussen. Volgens mij zijn het gewoon wijken waar Sandd niemand voor heeft.
meeste was handpost en viel in voornamelijk een wijk of 5 bij ons.... 2 frames vol sandd meuk en mega veel werk dus
pi_189331983
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 13:02 schreef liedetector het volgende:

[..]

als het bij jullie net was als bij ons hebben op maandag de voorbereiders (een aantal) tot een uur of drie al lopen ingooien en dikke post zetten..... treurig en zonder pauze of broodje
Ai :X

Hier op het depot waren er een aantal bezorgers niet zo erg blij. Had iedereen zaterdag toch maar netjes die onaangekondigde partij dikke boekwerkjes bezorgd, keihard gewerkt. En dan na het weekend toch weer de vragen ivm je uitloop }:|
Al wisten ze natuurlijk ook al wel hoe dat kwam, maar het moet dan toch even gevraagd worden aan de bezorger he, waarom er zoveel uitloop was. Hier zitten toch wel een paar mensen die niet afhankelijk zijn van deze inkomsten en voor wie de maat binnenkort waarschijnlijk wel een keer vol is :{ begreep dat iig 1 van deze mensen behoorlijk kwaad was.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189334070
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 16:17 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ai :X

Hier op het depot waren er een aantal bezorgers niet zo erg blij. Had iedereen zaterdag toch maar netjes die onaangekondigde partij dikke boekwerkjes bezorgd, keihard gewerkt. En dan na het weekend toch weer de vragen ivm je uitloop }:|
Al wisten ze natuurlijk ook al wel hoe dat kwam, maar het moet dan toch even gevraagd worden aan de bezorger he, waarom er zoveel uitloop was. Hier zitten toch wel een paar mensen die niet afhankelijk zijn van deze inkomsten en voor wie de maat binnenkort waarschijnlijk wel een keer vol is :{ begreep dat iig 1 van deze mensen behoorlijk kwaad was.
niks aan toe te voegen,het blijft maar door gaan
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:21:52 #300
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189334805
Het brievenbuspakketje dat ik vandaag voor mezelf moest hebben, zat natuurlijk niet in mijn tas. Bezorger is nog onderweg staat er. Nou ik zit thuis hoor.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189334822
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:21 schreef V__L_N het volgende:
Het brievenbuspakketje dat ik vandaag voor mezelf moest hebben, zat natuurlijk niet in mijn tas. Bezorger is nog onderweg staat er. Nou ik zit thuis hoor.
Klacht indienen maar weer, spreken ze de bezorger er op aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')