Nee, normaal hebben alleen medewerkers toegang tot de post. Er zijn ook gewoon voorbeelden van mensen die post stelen, dus zo onrealistisch is het niet. Het bedrijf is gewoon verplicht om iets te doen om risico's te beperken. Je kan als bedrijf toch niet iedereen op hun blauwe ogen vertrouwen? Daarom moeten we een pasje hebben om het gebouw in te komen, en hebben wij ook een VOG moeten aanvragen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 22:49 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Maar dat is op elk moment in het proces en zeker op straat. Sta je met je rug omgekeerd, jatten ze uit je tassen. Beetje vertrouwen in de mensheid... Het betaald zich terug hoor.
En dan die reacties daar onder: de een nog dommer dan de ander. De briefpost maar gewoon met de pakketchauffeur meegeven, die kunnen het nu al amper aan. Niet voor niets is er de afgelopen jaren juist werk van de pakketdienst naar de postbezorgers overgeheveld.quote:
Hier is de inzetbrief te vinden onderaan de pagina.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 18:02 schreef V__L_N het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ferral&utm_content=/
Fnv zet in op 1 euro loonsverhoging.
Bij de vorige CAO was de inzet 3,5% over 1 jaar, en ging met uiteindelijk akkoord met (gewogen gemiddelde) 2,95% over 2 jaar, nog niet eens de helft van het gevraagde. En vervolgens probeerden de bonden ons wijs te maken dat het eigenlijk 6% loonsverhoging was. Dus voor hetzelfde geld krijgen we straks die die 10% loonsverhoging in de vorm van 1% loonsverhoging per oktober 2019, nog eens 1% per 1 september 2020 en een eenmalige uitkering van 8% in mei 2020 (ook wel bekend als vakantiegeld).quote:Op woensdag 14 augustus 2019 22:00 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier is de inzetbrief te vinden onderaan de pagina.
Ze zetten wel erg hoog in. Ik ben zeer benieuwd wat er uiteindelijk van die inzet overblijft.
Nu is het afwachten waar de bvpp mee komt aanzetten.
ze passeren de fnv weer,en er wordt gewoon weer 15 ct verspreid over 2 jr uitgedeeld let maar opquote:Op woensdag 14 augustus 2019 22:00 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier is de inzetbrief te vinden onderaan de pagina.
Ze zetten wel erg hoog in. Ik ben zeer benieuwd wat er uiteindelijk van die inzet overblijft.
Nu is het afwachten waar de bvpp mee komt aanzetten.
eind sept begin okt( tot 5 okt meen ik)quote:Op woensdag 21 augustus 2019 17:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ben er nog wel net deze week weer begonnen na 2 weken vakantie.
Is hier nog iemand die toevallig weet in welke weken er NPL pakketjes verspreid zouden worden in de zomer? Ik kan het bericht hierover niet meer vinden, alleen nog die over de agenda's
Had er vandaag veel pakjes met prijzen tussen zitten in een gebied dat in die lijst stond toen, maar volgens mij hadden die een paar weken geleden al bezorgd moeten worden
Kan uiteraard ook een andere prijs geweest zijn, maar dan was ie niet aangekondigd..
Hee hee, niet zo kritisch hoor. Ik krijg dit jaar in augustus wel 4,80 meer dan vorig jaar... Dat is toch ruig man... Dat hebben ze strak onderhandeld joh.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 17:19 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze passeren de fnv weer,en er wordt gewoon weer 15 ct verspreid over 2 jr uitgedeeld let maar op
quote:Beste collega,
We passen de bewaartermijn voor alle pakketten aan om meer ruimte te creëren op de PostNL-locaties. Je ontvangt voor 1 september nieuwe kennisgevingen met de aangepaste bewaartermijn. Lever de oude kennisgevingen dan ook in zodat de ontvanger niet per ongeluk verkeerde informatie kan krijgen. We passen de bewaartermijn aan omdat de retailers steeds meer pakketten en brievenbuspakjes krijgen van ontvangers die niet thuis waren, of gekozen hebben voor bezorging bij een PostNL-locatie. Daarbij zien we dat bijna alle mensen hun bestellingen binnen drie dagen ophalen. Aangetekende brieven bewaren we overigens nog wel 2 weken. Meer informatie kun je binnenkort lezen op Mijn PostNL.
Met vriendelijke groet,
Sipke Spoelstra
Directeur Operations
Ik zie waar je op doelt, maar ik wil die prijs niet, tenzij je een postvest direct kunt opsturen aan Sipke. Wellicht wordt hij er blij van. Leuk om te dragen tijdens een directievergadering (of in hip Nederlands: board meeting). Misschien kan ie er een laptop o.i.d. in bewaren.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Onze directeur spreekt zichzelf wel een beetje tegen in dit bericht. Wie van jullie spot als eerste de contradictie? De eerste 3 goede inzenders winnen een gratis postvest!
als ie nog even wacht moet ie ook van het uwv verplicht met dat ding rondquote:Op donderdag 22 augustus 2019 22:31 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik zie waar je op doelt, maar ik wil die prijs niet, tenzij je een postvest direct kunt opsturen aan Sipke. Wellicht wordt hij er blij van. Leuk om te dragen tijdens een directievergadering (of in hip Nederlands: board meeting). Misschien kan ie er een laptop o.i.d. in bewaren.
Ik geloof ook niet dat deze maatregel echt veel zal gaan oplossen. Als de meeste pakketjes binnen drie dagen worden opgehaald, vermoed ik dat de rest niet veel later ook opgehaald zal zijn. Ik zou wel eens willen weten welk percentage langer dan een week bij de retailer ligt.
Rechtsboven, huisnummer en datum. Of hebben jullie andere briefjes?quote:Op donderdag 22 augustus 2019 22:59 schreef V__L_N het volgende:
Er wordt geen datum ingevuld op de briefjes die we nu hebben.
De eerste oplage "nieuwe" briefjes (de "jij" variant), was een misdruk. De bovenste regel, waar je naam, huisnummer en datum kunt invullen is daarop weggevallen. Of dat per ongeluk was daar kun je over twisten....quote:Op donderdag 22 augustus 2019 22:59 schreef V__L_N het volgende:
Overigens maakte die wel terecht de opmerking dat het best lastig is voor mensen om te bepalen wat een week is. Er wordt geen datum ingevuld op de briefjes die we nu hebben.
Dat was mijn eerste gedachte ook. Als bijna alle pakjes binnen 3 dagen worden opgehaald, dan zal het verkorten van de bewaartermijn naar 1 week nauwelijks voor extra ruimte zorgen. Dus dan zal Sipke wel een erg rekbare definitie van "bijna alle" hebben. Iets van 70% of zo.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 22:31 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik zie waar je op doelt, maar ik wil die prijs niet, tenzij je een postvest direct kunt opsturen aan Sipke. Wellicht wordt hij er blij van. Leuk om te dragen tijdens een directievergadering (of in hip Nederlands: board meeting). Misschien kan ie er een laptop o.i.d. in bewaren.
Ik geloof ook niet dat deze maatregel echt veel zal gaan oplossen. Als de meeste pakketjes binnen drie dagen worden opgehaald, vermoed ik dat de rest niet veel later ook opgehaald zal zijn. Ik zou wel eens willen weten welk percentage langer dan een week bij de retailer ligt.
Die nieuwe excuuskaartjes voor verkeerd bezorgde post zijn ook erg. Niks geachte heer of mevrouw meer, maar "oeps, dat is niet zo handig van ons".quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 09:34 schreef bmp80 het volgende:
Ik vind die excuuskaartjes voor beschadigde post ook wel erg. Je kunt bij een grote (zakelijke) klant toch niet zo'n briefje met 'je' en 'jou' in de bus doen?
Die hebben wij dan waarschijnlijk. Zal volgende week eens kijken of we de nieuwe krijgen, meestal brengt tl die. Maar als die op vakantie is worden we meestal vergeten.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 07:31 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
De eerste oplage "nieuwe" briefjes (de "jij" variant), was een misdruk. De bovenste regel, waar je naam, huisnummer en datum kunt invullen is daarop weggevallen. Of dat per ongeluk was daar kun je over twisten....
Er is inmiddels weer een nieuw-nieuwe versie. Met "jij", met bewaartijd van 1 week én met mogeljkheid om datum etc in te vullen. Dus let op dat je de juiste nieuwe versie op het depot krijgt
Preview van de volgende versie:quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 09:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die nieuwe excuuskaartjes voor verkeerd bezorgde post zijn ook erg. Niks geachte heer of mevrouw meer, maar "oeps, dat is niet zo handig van ons".
Dan ga ik juist. Man man wat een geluk weerquote:Op woensdag 21 augustus 2019 20:34 schreef V__L_N het volgende:
Van 24 september tot 5 oktober inderdaad. Gelijk verdeeld over die 2 weken.
Ben dan net terug van vakantie dan.
Ik zie dat anders. Ik ga eerst lekker 2,5 week op vakantie en dan de laatste week eens even lekker overuren maken. In oktober beginnen we dan ook lekker met een weekje overuren einde van de maand lekker sinterklaas dingen, dus nog wat overuren.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 14:37 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Dan ga ik juist. Man man wat een geluk weer
Toch is het wel zo dat pakjes die erg lang op de plank blijven liggen een relatief groot beslag leggen op beschikbare ruimte, juist omdat ze zo lang plankruimte blijven innemen. Bij pakjes die kort op de plank blijven liggen komt de plankruimte snel vrij voor nieuwe pakjes.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 22:31 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat deze maatregel echt veel zal gaan oplossen. Als de meeste pakketjes binnen drie dagen worden opgehaald, vermoed ik dat de rest niet veel later ook opgehaald zal zijn. Ik zou wel eens willen weten welk percentage langer dan een week bij de retailer ligt.
Ja, in dat geval wel. Maar dat is dan ook wel een heel extreem voorbeeld. Want de bewaartermijn is 2 weken (10 werkdagen), en geen jaar. Dus dan praat je over maximaal 10 nooit opgehaalde pakjes, en door de bewaartermijn naar 1 week (5 werkdagen) te verkorten, halveert dat naar 5. Dus dat zet geen zoden aan de dijk. Vandaar mijn vermoeden dat het percentage nooit afgehaalde pakjes aanzienlijk hoger is dan 1%, zodat de stelling dat "bijna alle" pakjes binnen 3 werkdagen opgehaald worden ook niet kan kloppen. Tenzij PostNL, laten we zeggen, 80%, ziet als "bijna alle". "quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 21:38 schreef blijevis het volgende:
[..]
Toch is het wel zo dat pakjes die erg lang op de plank blijven liggen een relatief groot beslag leggen op beschikbare ruimte, juist omdat ze zo lang plankruimte blijven innemen. Bij pakjes die kort op de plank blijven liggen komt de plankruimte snel vrij voor nieuwe pakjes.
Om een extreem voorbeeld te geven: stel je bewaart pakjes tot een jaar lang. En stel dat er per dag honderd pakjes binnenkomen waarvan 99% binnen 1 dag wordt opgehaald, en 1% een jaar blijft liggen.
Als je plaats hebt voor 200 pakjes, dan is na 200 dagen je hele opslag gevuld met pakjes die er een jaar blijven liggen, en is er dus geen plaats meer voor de pakjes die al na 1 dag worden opgehaald.
Dat is altijd maar afwachten hequote:Op vrijdag 23 augustus 2019 18:32 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik zie dat anders. Ik ga eerst lekker 2,5 week op vakantie en dan de laatste week eens even lekker overuren maken. In oktober beginnen we dan ook lekker met een weekje overuren einde van de maand lekker sinterklaas dingen, dus nog wat overuren.
Komt helemaal goed met mijn portomonee.
Neem een minder extreem voorbeeld:quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, in dat geval wel. Maar dat is dan ook wel een heel extreem voorbeeld. Want de bewaartermijn is 2 weken (10 werkdagen), en geen jaar. Dus dan praat je over maximaal 10 nooit opgehaalde pakjes, en door de bewaartermijn naar 1 week (5 werkdagen) te verkorten, halveert dat naar 5. Dus dat zet geen zoden aan de dijk. Vandaar mijn vermoeden dat het percentage nooit afgehaalde pakjes aanzienlijk hoger is dan 1%, zodat de stelling dat "bijna alle" pakjes binnen 3 werkdagen opgehaald worden ook niet kan kloppen. Tenzij PostNL, laten we zeggen, 80%, ziet als "bijna alle". "
Goeie vraag. Die kaartjes blijven nog wel eens aan elkaar plakken, of ze worden gecodeerd op het adres van de retailer. Heb je dat op zaterdag, dan krijgt de ontvanger dat kaartje pas op dinsdag. En dan zit die week er al weer bijna op.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat met rembourszendingen en zendingen waarover bijv. btw bij invoer verschuldigd is. Die gaan rechtstreeks naar de retailer, en dan krijgt de ontvanger zo'n voorgedrukt kaartje in de bus. Mijn ervaring is dat zo'n zending er soms al een paar dagen ligt voordat je dat kaartje ontvangt.
Ook wel eens meegemaakt dat zo'n plakkend kaartje niet eens bedoeld was voor het adres dat PostNL erop gedrukt had, maar voor een adres 50 km verderop.quote:Op zondag 25 augustus 2019 13:32 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Goeie vraag. Die kaartjes blijven nog wel eens aan elkaar plakken, of ze worden gecodeerd op het adres van de retailer. Heb je dat op zaterdag, dan krijgt de ontvanger dat kaartje pas op dinsdag. En dan zit die week er al weer bijna op.
Valt "exact na 1 week" binnen de gebruikelijke interpretatie van "binnen een week"?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 08:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er staat nu een nieuwsbericht op Mijn PostNL waarin percentages worden gegeven. Van de pakjes wordt 91,5% binnen een week opgehaald en 3,5% na meer dan een week. Hieruit volgt dus dat 5% van de pakjes helemaal nooit wordt opgehaald (en dat, vreemd genoeg, niemand z'n pakjes exact na 1 week ophaalt).
Theoretisch zou dat kunnen, maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat PostNL dit bedoelt. En aangezien PostNL pakjes niet een eeuwigheid bewaart, betekent "nooit opgehaald" uiteraard "nooit opgehaald binnen de bewaartermijn". Maw: 5% van de pakjes zal weer aan de afzender geretourneerd worden (of evt. naar OBSB gaan)quote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:09 schreef blijevis het volgende:
[..]
Valt "exact na 1 week" binnen de gebruikelijke interpretatie van "binnen een week"?
Ik denk zelf van wel, maar zo niet, dan zou ook het heel goed kunnen dat 5% van de pakjes precies na 1 week wordt opgehaald en 0% nooit.
En wanneer kun je concluderen dat een pakje nooit wordt opgehaald? Stel het pakje ligt al een eeuwigheid op de plank; toch kan het, in theorie, nog steeds de volgende dag worden opgehaald, en dan valt het gewoon in de categorie "na meer dan een week"..
Sommige mensen gaan meteen uit van kwade opzet en het slechtste in de mens, terwijl er tig andere verklaringen kunnen zijn. Zoals de waard is...quote:Op maandag 2 september 2019 16:09 schreef ophaling10 het volgende:
https://kassa.bnnvara.nl/(...)rgde-kaart?id=598713
In hetzelfde draadje iemand die klaagt over sleutels die uit een envelop "gestolen" waren. Die zijn natuurlijk gewoon in het sorteercentrum door de envelop heengescheurd. Het zou me niks verbazen als die 5 euro in muntgeld in de envelop zat en daar hetzelfde gebeurde.quote:Op maandag 2 september 2019 17:57 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Sommige mensen gaan meteen uit van kwade opzet en het slechtste in de mens, terwijl er tig andere verklaringen kunnen zijn. Zoals de waard is...
Hoe halen ze het in hun hoofd.quote:Op dinsdag 3 september 2019 09:45 schreef Nick-GizMo het volgende:
Schrijven we voor voortaan bij ziekte ineens als reden ExtraVerlof op?
Apart. Dat wordt gebruikt voor bijzonder verlof (bij overlijden, zorgverlof, calamiteitenverlof etc.) Niet voor ziekte.quote:Op dinsdag 3 september 2019 09:45 schreef Nick-GizMo het volgende:
Schrijven we voor voortaan bij ziekte ineens als reden ExtraVerlof op?
Tsja.... het drukt de verzuimcijfers van je TC en scheelt een hoop bureaucratische rompslomp (poortwachter). Maakt voor jou (je verlofdagen) niet uit, maar netjes is het niet, zeker niet zonder jouw toestemming en daar is ExtraVerlof ook niet voor bedoeld. Weer opgeknapt?quote:Op dinsdag 3 september 2019 09:45 schreef Nick-GizMo het volgende:
Schrijven we voor voortaan bij ziekte ineens als reden ExtraVerlof op?
Dat deden ze bij mij ook. En als ik 2 lopen had de dag dat ik mij ziek meldde, dan haalden ze er eentje weg. Eentje werd dan als extra verlof opgevoerd en de andere als ziek. Een andere keer werd er dan 1 wijk gewoon weggehaald en de andere op extra verlof. Heel vals.quote:
Het moet niet uitmaken wat je kiest, als ze maar betalen. En anders (maar dan oranje).quote:Op woensdag 4 september 2019 11:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Heb vernomen dat ze nu met de nieuwe WTR niet meer willen dat je nog 'basistijd' als reden opgeeft voor je uitloop. Omdat de tijden nu in overleg vastgesteld zijn, zou dit in de meeste gevallen geen relevante optie meer zijn.
Dat is dan een klein persoonlijk voordeeltje. Maar dat er structureel met de ziektecijfers gesjoemeld wordt zegt natuurlijk iets over het bedrijf. Zo'n cultuur wil je niet.quote:Op woensdag 4 september 2019 11:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat er geen ziekmelding in het systeem staat is misschien wel een voordeel ja. Bij 3e keer ziek in een jaar moet je een gesprek hebben over je ziekeverzuim.
Als dat goed gebeurd is zal het idd in de meeste gevallen niet hoeven. Maar het zal vast niet overal goed gebeurd zijnquote:Heb vernomen dat ze nu met de nieuwe WTR niet meer willen dat je nog 'basistijd' als reden opgeeft voor je uitloop. Omdat de tijden nu in overleg vastgesteld zijn, zou dit in de meeste gevallen geen relevante optie meer zijn.
Ja, maar in overleg met wie? Met de vaste bezorger? En wat nou als een wijk geen vaste bezorger heeft? Of deze met vakantie is en jij moet invallen?quote:Op woensdag 4 september 2019 11:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat er geen ziekmelding in het systeem staat is misschien wel een voordeel ja. Bij 3e keer ziek in een jaar moet je een gesprek hebben over je ziekeverzuim.
Heb vernomen dat ze nu met de nieuwe WTR niet meer willen dat je nog 'basistijd' als reden opgeeft voor je uitloop. Omdat de tijden nu in overleg vastgesteld zijn, zou dit in de meeste gevallen geen relevante optie meer zijn.
Er is hier iig op een aantal wijken besloten om de tijd nu nog niet aan te passen. Gaat volgens mij om wijken met nieuwbouw, wijken waarop de vaste bezorger lang ziek is geweest (of nog is) en dus niet veel gewerkt heeft met de NRP. Als ik de lijst bekijk zijn er best veel (bekend als te krappe) wijken waar niets bij gekomen is. Inderdaad ook die zonder vaste bezorger. En iig 1 wijk waarvan de teamleider ook al zeker een jaar weet dat hij te krap is. Loopt sinds de NRP een ander op, misschien heeft die dan akkoord gegeven. Ook zijn er mensen die gewoon niet gekregen hebben waar ze om vroegen qua tijd.quote:Op woensdag 4 september 2019 15:30 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat is dan een klein persoonlijk voordeeltje. Maar dat er structureel met de ziektecijfers gesjoemeld wordt zegt natuurlijk iets over het bedrijf. Zo'n cultuur wil je niet.
[..]
Als dat goed gebeurd is zal het idd in de meeste gevallen niet hoeven. Maar het zal vast niet overal goed gebeurd zijn
Veel bezorgers lopen hier ook 2 wijken. En in totaal komen ze uit, dus zijn ze akkoord gegaan met die tijden. Maar tijdens verlof krijg je met 2 vervangers één bezorger met te weinig tijd, en eentje met teveel tijd.quote:Op woensdag 4 september 2019 16:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, maar in overleg met wie? Met de vaste bezorger? En wat nou als een wijk geen vaste bezorger heeft? Of deze met vakantie is en jij moet invallen?
Als basistijd niet gebruikt mag worden als reden voor uitloop, dan moeten ze 'm niet in het rijtje van mogelijke redenen voor uitloop zetten.
Heerlijk: uitslapen, alle vrijheid, je eigen gang gaan, lekker buiten in beweging en je wordt er nog voor betaald ook. Toch heb ik het nog geen seconde gemistquote:Op donderdag 5 september 2019 20:45 schreef ophaling10 het volgende:
wat vinden jullie ervan?(dat het even niet gaat zoals gewild) afgaand op nu zo'n 16jaar(rond 2004 intrede pbz tot nu) pbz story(weinig betalen,heel veel extra werkzaamheden voor hetzelfde geld,problemen met uren,als maar achter dingen aan moeten lopen, etc..)
Lijkt mij voor de ACM ook inderdaad niet zo moeilijk om het maximum van de tarieven onder de huidige tarieven van Sandd te leggen. Ik kan me wel voorstellen dat het dan wenselijk is om de post en pakketten beter te scheiden vanwege eerlijke concurrentie op de pakketmarkt.quote:Op donderdag 5 september 2019 10:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het zal velen niet verbazen: ACM keurt overname Sandd door PostNL af. Als een van de redenen wordt genoemd dat men bang is dat na de overname de verzendkosten voor zowel zakelijke als particuliere klanten fors zullen stijgen, tot wel 40%. Een in mijn ogen in elk geval deels ongegronde angst, omdat het nota bene de ACM zelf is die elk jaar bepaalt met hoeveel % wij de postzegelprijs mogen verhogen.
Maar goed, PostNL en Sandd stappen nu naar de staatssecretaris, en die heeft al in het verleden laten doorschemeren wel achter de overname te staan, dus uiteindelijk zal het toch wel door gaan.
Ik verwacht dat voor de zakelijke verzenders de tarieven wel gaan stijgen, maar dat is ook niet onwenselijk. Want mensen die zo staan te juichen over de lage tarieven van Sandd, die moeten zich eens achter de oren krabben en bedenken hoe het komt dat Sandd goedkoper is. Bij PostNL is het salaris al geen vetpot, maar bij Sandd betaalt in veel gevallen zelfs minder dan het minimumloon uit. In feite zijn hun prijzen al die tijd veel te laag geweest, en het is goed als dat eens gecorrigeerd wordt. Tegelijkertijd denk ik wel dat het goed is als de overheid strikte voorwaarden aan de overname verbindt om te voorkomen dat de prijzen al te hard stijgen.quote:Op vrijdag 6 september 2019 21:37 schreef zerebus het volgende:
[..]
Lijkt mij voor de ACM ook inderdaad niet zo moeilijk om het maximum van de tarieven onder de huidige tarieven van Sandd te leggen. Ik kan me wel voorstellen dat het dan wenselijk is om de post en pakketten beter te scheiden vanwege eerlijke concurrentie op de pakketmarkt.
Hahaha, dit! Afgelopen week ging ik in de stromende regen mijn dochtertje ophalen van school, kwam ik een ex-collega tegen die nog onderweg was naar zijn wijk en toen al finaal doorweekt was. Ik weet het je kan je er op kleden, maar als ze een "normale" dag voorspellen qua weer, ga je ook niet uit van hoosbuien waarvan je binnen 3 minuten tot op je onderbroek zeiknat bent.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:38 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Heerlijk: uitslapen, alle vrijheid, je eigen gang gaan, lekker buiten in beweging en je wordt er nog voor betaald ook. Toch heb ik het nog geen seconde gemist
quote:
quote:Op dinsdag 3 september 2019 16:29 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Apart. Dat wordt gebruikt voor bijzonder verlof (bij overlijden, zorgverlof, calamiteitenverlof etc.) Niet voor ziekte.
Maar... ik zou me er niet te druk om maken. Bijzonder verlof gaat niet ten koste van je verlofdagen. Voor jou maakt het dus niet uit, die dag/uren worden gewoon uitbetaald én bijkomend voordeel: je hebt geen ziekmelding in het systeem staan .
Ik wist het dus niet want zo vaak ben ik niet ziek en zag het toevallig toen ik naar mijn rooster keekquote:Op dinsdag 3 september 2019 18:53 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Tsja.... het drukt de verzuimcijfers van je TC en scheelt een hoop bureaucratische rompslomp (poortwachter). Maakt voor jou (je verlofdagen) niet uit, maar netjes is het niet, zeker niet zonder jouw toestemming en daar is ExtraVerlof ook niet voor bedoeld. Weer opgeknapt?
TC's met goede cijfers (laag verzuim, weinig plussen etc.) zijn meesteroplichters, niks te maken met goed leidinggevend gedrag.quote:Ja ze doen het dus omdat ze aan het eind van jaar er op afgerekend worden
$$$$ daar gaat het om meer niet,nu kost het geld doordat de acm tegenwerktquote:Op zaterdag 7 september 2019 08:38 schreef diesnelle het volgende:
[..]
TC's met goede cijfers (laag verzuim, weinig plussen etc.) zijn meesteroplichters, niks te maken met goed leidinggevend gedrag.
Heeft ze al gebeld met planning dan?quote:Op maandag 9 september 2019 08:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Goedemorgen, misschien kunnen jullie mij helpen.
Mijn partner werkt op de sortering en is bezorger. En nu zitten we met het hele verlofgebeuren bij de Post.
Sortering is makkelijk bij twee contracten, aangezien de app maar één contract aan kan (:')), dus die overlegd ze met haar teamleider, en dat gaat altijd prima.
Maar bij de bezorging moet dat via de app.
Nou willen we de eerste week van januari samen weg (1 t/m 4 januari). Dat ligt buiten de geblokkeerde periode. MAAR, het is ook in 2020, en dat mag ze dus officieel pas 18 november aanvragen, en dan hoort ze begin december pas of het goed gekeurd is. Echt? We moeten reserveringen maken, plannen maken, afspraken. En dan hebben we pas zekerheid na Sinterklaas? Kunnen we het net zo goed niet doen, want dan is alles al weg. Hoe gaan jullie hier mee om?
En dat is dan bovenop het hele verhaal dat ze halverwege november al voor de vakanties in de zomer moet doorgeven. We weten nog niet eens wat voor soort vakantie we willen doen, laat staan wanneer. Is het dan de bedoeling dat je al ladingen weken inboekt, en dan later er weer uithaalt of wat?
Zoals het er nu voor staat, zien we meer heil in gewoon ontslag nemen per 1-1, en dan op 6-1 weer solliciteren. Tis niet dat ze teveel mensen hebben.
Dit is toch absurd? Of kijk ik met mijn kantoorbaan te simpel naar dit soort zaken?
Ze heeft gemaild. En daar kreeg ze zeg maar terug wat gewoon bekend is (pas vanaf november te boeken etc. etc.). Dus nul medewerking. Dus wat betreft januari zijn we nog geen steek verder. Terwijl we wel gewoon die plannen willen maken.quote:Op maandag 9 september 2019 08:35 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Heeft ze al gebeld met planning dan?
Vaak is er dan voor het begin van het jaar wel iets te regelen als je een vakantie wilt boeken.
Dat je het voor de zomerperiode al in november aan moet vragen is omdat het anders wel heel moeilijk gaat worden, aangezien bijna iedereen dan vrij wil. En niet iedereen kan dezelfde weken vrij hebben uiteraard, dus dan moet er overlegd worden wie er waar wat kunnen schuiven.
Dus ja, als je daar vrij wilt hebben zul je dat toch wel in november aan moeten vragen, of heel veel geluk moeten hebben dat het later nog lukt.
meer dan 3 weken aaneengesloten vrijvragen wordt eigenlijk nooit goedgejkeurd, dus dat is niet hoe mensen het doen neequote:Op maandag 9 september 2019 09:07 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Maar mijn vraag daaromtrent is meer: hoe doen mensen dat in de praktijk? Gewoon in november al bedenken wat voor vakantie, en wanneer? Of zijn er ook mensen die gewoon een flink aantal weken in boekt (meer dan het aantal verlofdagen), en dan later annuleren?
Niet wat ik bedoel. Je zou bijv. alle schoolvakanties (en dan maar 3 weken in de zomer) kunnen vrij vragen.quote:Op maandag 9 september 2019 09:21 schreef liedetector het volgende:
[..]
meer dan 3 weken aaneengesloten vrijvragen wordt eigenlijk nooit goedgejkeurd, dus dat is niet hoe mensen het doen nee
als veel mensen dat doen wordt het een soort loting....ik zou gewoon toch vast bedenken wanneer je wil, zit je niet aan schoolvakanties vast plan het daarbuiten en de kans dat het wordt goedgekeurd is ook veel groter, peil vast bij collegea wat die boeken etc....quote:Op maandag 9 september 2019 09:24 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Niet wat ik bedoel. Je zou bijv. alle schoolvakanties (en dan maar 3 weken in de zomer) kunnen vrij vragen.
Dat is ook inderdaad de manier waarop het zou moeten. Maar, is dat ook hoe iedereen het doet?quote:Op maandag 9 september 2019 09:27 schreef liedetector het volgende:
[..]
als veel mensen dat doen wordt het een soort loting....ik zou gewoon toch vast bedenken wanneer je wil, zit je niet aan schoolvakanties vast plan het daarbuiten en de kans dat het wordt goedgekeurd is ook veel groter, peil vast bij collegea wat die boeken etc....
Als het bedrijf extreem rare methodes hanteert (januari weet je pas 3 weken er voor, augustus moet ruim een half jaar eerder ), dan kan je dat ook verwachten van medewerkers.quote:en ontslag nemen en daarna weer solliciteren klinkt als een onzinnig plan trouwens, maar als je het risico wil nemen gewoon doen
dat kan nog steeds, maar als dat al 20 mensen die week hebben ingevuld en gekregen heb je het nakijken, wie het eerst komt, etcquote:Op maandag 9 september 2019 10:09 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Verder vind ik het persoonlijk absurd dat we al zo ver van te voren moeten bedenken wat we gaan doen, en wanneer we dat willen doen. Maar nogmaals, ik ben anders gewend. Ook een groot bedrijf, en ik hoef het pas een paar weken van te voren doorgeven.
Thanksquote:Op maandag 9 september 2019 10:13 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Voor januari kan ze beter contact opnemen met leidinggevende van buiten, dan met de admie. Daar valt vaak net iets meer mee te regelen.
De leidinggevende mag op basis van ervaring met voorgaande jaren nu al akkoord geven op verlof in Q1 volgend jaar. Addertje onder het gras: met uitzondering van de schoolvakanties...quote:Op maandag 9 september 2019 08:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Goedemorgen, misschien kunnen jullie mij helpen.
Mijn partner werkt op de sortering en is bezorger. En nu zitten we met het hele verlofgebeuren bij de Post.
Sortering is makkelijk bij twee contracten, aangezien de app maar één contract aan kan (:')), dus die overlegd ze met haar teamleider, en dat gaat altijd prima.
Maar bij de bezorging moet dat via de app.
Nou willen we de eerste week van januari samen weg (1 t/m 4 januari). Dat ligt buiten de geblokkeerde periode. MAAR, het is ook in 2020, en dat mag ze dus officieel pas 18 november aanvragen, en dan hoort ze begin december pas of het goed gekeurd is. Echt? We moeten reserveringen maken, plannen maken, afspraken. En dan hebben we pas zekerheid na Sinterklaas? Kunnen we het net zo goed niet doen, want dan is alles al weg. Hoe gaan jullie hier mee om?
En dat is dan bovenop het hele verhaal dat ze halverwege november al voor de vakanties in de zomer moet doorgeven. We weten nog niet eens wat voor soort vakantie we willen doen, laat staan wanneer. Is het dan de bedoeling dat je al ladingen weken inboekt, en dan later er weer uithaalt of wat?
Zoals het er nu voor staat, zien we meer heil in gewoon ontslag nemen per 1-1, en dan op 6-1 weer solliciteren. Tis niet dat ze teveel mensen hebben.
Dit is toch absurd? Of kijk ik met mijn kantoorbaan te simpel naar dit soort zaken?
Bedankt!quote:Op maandag 9 september 2019 12:57 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
De leidinggevende mag op basis van ervaring met voorgaande jaren nu al akkoord geven op verlof in Q1 volgend jaar. Addertje onder het gras: met uitzondering van de schoolvakanties...
Gewoon weigeren met argument "2020 mag pas in november aangevraagd" mag niet. Voor de eerste week van januari is november een beetje laat, dus ook ook hier zou de leidinggevende op basis van ervaring moeten oordelen.
Als planner en teamleider blijven weigeren: neem contact op met de OR. Zij hebben vaker met dit bijltje gehakt.
Wat de zomerperiode betreft: het is bij meer organisaties (ook in de zorg bijvoorbeeld) gebruikelijk dat je dit ruim van tevoren moet aangeven. Veel werknemers met schoolgaande kinderen, en werk dat niet een paar weken stil kan blijven liggen. Dus ja, dat is inderdaad anders dan op kantoor.
Mijn advies: als je in de (school)vakanties vrij wilt, in november aanvragen. Zo ook voor langere verlofperiodes (>1 week). Ik vraag zelfs een ruim aantal losse dagen al in november aan. Intrekken kan altijd nog.
Oh ja, een algemene regel over verlof: weigeren moet én met reden (teveel zieken, onderbezetting is geen geldige reden, tenzij je het minder dan 2 weken van te voren aanvraagt) én met een alternatief (dus: op datum x is verlof wel mogelijk). Als een van beiden ontbreekt: maak een screenshot want dan mag je je verlof gewoon opnemen.
Er is ook een handige (besloten) facebookgroep voor vragen over regels, rechten en plichten bij PostNL: "PostNL medewerkers".
dat mag niet ze hebben 2 weken andes zonder bericht goedgekeurdquote:Op maandag 9 september 2019 11:06 schreef VixenFromHell het volgende:
(dus bijna een jaar later pas!)
Lekker idd. Met een x wijk heb je dus 1 daldag om die dingen te bezorgen. Terwijl ik aaneem dat die andere mailing van NPL gewoon op zaterdag komt bij de x wijken.quote:Op maandag 9 september 2019 19:09 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Weer mooi geregeld met de npl-pakjes: beide weken ongeveer evenveel, alleen moet de eerste week alles uiterlijk donderdag bezorgd zijn.
komt door dat kut systeem watze nu hebben......quote:Op maandag 9 september 2019 19:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Lekker idd. Met een x wijk heb je dus 1 daldag om die dingen te bezorgen. Terwijl ik aaneem dat die andere mailing van NPL gewoon op zaterdag komt bij de x wijken.
De dag die ik vrij wilde was nog bijna een jaar weg ze hebben het in december afgekeurd.quote:Op maandag 9 september 2019 19:14 schreef liedetector het volgende:
[..]
dat mag niet ze hebben 2 weken andes zonder bericht goedgekeurd
ben bang dat je hier niet goed zit, vooral bezorgers van post en voorbereiders hierquote:Op donderdag 12 september 2019 14:52 schreef michel2904 het volgende:
Vraagje aan de pakketbezorgers van PostNL. Sinds 5 maanden worden er bij ons geen pakketten meer aangeboden die via PostNL worden verstuurd. De bezorger laat geen briefje achter en na 2 zogenaamde bezorg pogingen gaat mijn pakket naar een ophaalpunt. Ik kan zien dat de bezorger niet is geweest omdat wij hier een video bel hebben (krijg een melding op mijn telefoon als er aangebeld wordt of als er beweging voor de deur is). Aangezien ik thuis werk ben ik de hele dag thuis om een pakket in ontvangst te nemen. Ik kan begrijpen dat dit soms kan gebeuren als de bezorger heel druk is maar dit is nu al 5 maanden aan de gang (krijg iets van 3 a 4 pakketjes per maand via PostNL) Heb al meerdere keren een online klacht ingediend bij PostNL maar ik heb niet het idee dat daar iets mee gedaan word. Wij wonen hier al 10 jaar en dit probleem hebben wij nog nooit gehad. We wonen gewoon in een doorgaande straat in Den Haag dus ook niet middle of nowhere........Iemand een suggestie hoe we dit kunnen oplossen?
Nu hebben we eindelijk een keer de kans gekregen om de tijden realistisch te krijgen, en dan maakt men er geen gebruik van. Leuk dat je mag plussen, maar ik wil graag van te voren ongeveer weten hoe lang ik bezig ben. Zeker als ik wijk van een ander overneem. Ik heb ook een leven buiten de post....quote:Op woensdag 11 september 2019 10:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Sprak laatst nog iemand over de basistijd van een bepaalde wijk (de vaste van diegene) op zaterdag, waarbij je zelfs op een rustige dag nog een half uur tekort komt. Diegene kwam ook niet uit met de tijd, maar had ook geen bezwaar gemaakt want alle plustijd wordt toch wel goedgekeurd
Hallo Globetrottertje. Welkom op dit forum. Als je vragen hebt beantwoorden we ze graag!quote:Op donderdag 12 september 2019 11:43 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Ik ben Globetrottertje. Heb een nieuw account aan moeten maken. Was mijn ww kwijt nadat ik mijn mobiel heb moeten resetten. Nieuw ww werd naar niet meer bestaand emailadres gestuurd. Dus ik kon er niet meer in.
Maar goed. We gaan gewoon weer verder. 😁
pfoe, lastig. Probeer PostNL op allerlei manieren te bereiken (bellen, contactformulier, sociale media) en liefst vaker dan 1x en verwijs ook naar eerder ingediende klachten. Grote kans dat ze dan jouw klacht met voorrang op gaan pakkenquote:Op donderdag 12 september 2019 14:52 schreef michel2904 het volgende:
Vraagje aan de pakketbezorgers van PostNL. Sinds 5 maanden worden er bij ons geen pakketten meer aangeboden die via PostNL worden verstuurd. De bezorger laat geen briefje achter en na 2 zogenaamde bezorg pogingen gaat mijn pakket naar een ophaalpunt. Ik kan zien dat de bezorger niet is geweest omdat wij hier een video bel hebben (krijg een melding op mijn telefoon als er aangebeld wordt of als er beweging voor de deur is). Aangezien ik thuis werk ben ik de hele dag thuis om een pakket in ontvangst te nemen. Ik kan begrijpen dat dit soms kan gebeuren als de bezorger heel druk is maar dit is nu al 5 maanden aan de gang (krijg iets van 3 a 4 pakketjes per maand via PostNL) Heb al meerdere keren een online klacht ingediend bij PostNL maar ik heb niet het idee dat daar iets mee gedaan word. Wij wonen hier al 10 jaar en dit probleem hebben wij nog nooit gehad. We wonen gewoon in een doorgaande straat in Den Haag dus ook niet middle of nowhere........Iemand een suggestie hoe we dit kunnen oplossen?
Krijg je wel een kennisgeving dat je pakketje naar het afhaalpunt is gebracht?quote:Op donderdag 12 september 2019 14:52 schreef michel2904 het volgende:
Vraagje aan de pakketbezorgers van PostNL. Sinds 5 maanden worden er bij ons geen pakketten meer aangeboden die via PostNL worden verstuurd. De bezorger laat geen briefje achter en na 2 zogenaamde bezorg pogingen gaat mijn pakket naar een ophaalpunt. Ik kan zien dat de bezorger niet is geweest omdat wij hier een video bel hebben (krijg een melding op mijn telefoon als er aangebeld wordt of als er beweging voor de deur is). Aangezien ik thuis werk ben ik de hele dag thuis om een pakket in ontvangst te nemen. Ik kan begrijpen dat dit soms kan gebeuren als de bezorger heel druk is maar dit is nu al 5 maanden aan de gang (krijg iets van 3 a 4 pakketjes per maand via PostNL) Heb al meerdere keren een online klacht ingediend bij PostNL maar ik heb niet het idee dat daar iets mee gedaan word. Wij wonen hier al 10 jaar en dit probleem hebben wij nog nooit gehad. We wonen gewoon in een doorgaande straat in Den Haag dus ook niet middle of nowhere........Iemand een suggestie hoe we dit kunnen oplossen?
Ja het is uiteindelijk ergens toch wel jammer dat ze mijn inpunt niet wilden. Al was het ook wel slecht opgezet met wat ik voorgeschoteld kreeg in die WTR vragenlijst. Alle diensten van de 2 weken ervoor, en dan mocht ik van veel wijken maar 1 dagje beoordelen. Ook oa van wijken waar ik behalve die dag al maanden niet gelopen had. Dat schiet niet op. Daar twijfelde ik toen al over, en toen kreeg ik de instructie om het uberhaupt niet in te vullen. Heb wel met een paar mensen overlegd, daarvan heeft er iig eentje wel mijn input meegenomen bij het invullenquote:Op donderdag 12 september 2019 16:16 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Nu hebben we eindelijk een keer de kans gekregen om de tijden realistisch te krijgen, en dan maakt men er geen gebruik van. Leuk dat je mag plussen, maar ik wil graag van te voren ongeveer weten hoe lang ik bezig ben. Zeker als ik wijk van een ander overneem. Ik heb ook een leven buiten de post....
Ja, het kwam wat ongestructureerd over, maar dat was ook omdat het allemaal open vragen/stellingen waren. Wel leuk dat je kon zien wat anderen hadden ingevuld, waardoor ik toch het idee had dat men in zowel voorbereiding en bezorging overwegend negatief was over de NRP.quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:07 schreef Bezorgertje het volgende:
Iemand die OR enquete ingevuld? Net de tweede gedaan, die erg chaotisch overkwam (reageren op andere meningen). Ben benieuwd of de OR nu echt eens grenzen aan gaat geven..
Deze vraag is inmiddels beantwoord: ook hier is de bewaartermijn slechts 1 week. En dat terwijl je zo'n voorgedrukt kaartje met tenminste 1 dag vertraging ontvangt, maar ook regelmatig met 2 of meer. Tel daarbij het feit dat het gaat om 7 kalenderdagen en dat de meeste retailers op zondag dicht zijn, en er blijven hooguit 4 dagen over om je pakje op te halen voordat het retour gaat. Slechte service.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat met rembourszendingen en zendingen waarover bijv. btw bij invoer verschuldigd is. Die gaan rechtstreeks naar de retailer, en dan krijgt de ontvanger zo'n voorgedrukt kaartje in de bus. Mijn ervaring is dat zo'n zending er soms al een paar dagen ligt voordat je dat kaartje ontvangt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |