abonnement Unibet Coolblue
pi_188444825
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 22:49 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Maar dat is op elk moment in het proces en zeker op straat. Sta je met je rug omgekeerd, jatten ze uit je tassen. Beetje vertrouwen in de mensheid... Het betaald zich terug hoor.
Nee, normaal hebben alleen medewerkers toegang tot de post. Er zijn ook gewoon voorbeelden van mensen die post stelen, dus zo onrealistisch is het niet. Het bedrijf is gewoon verplicht om iets te doen om risico's te beperken. Je kan als bedrijf toch niet iedereen op hun blauwe ogen vertrouwen? Daarom moeten we een pasje hebben om het gebouw in te komen, en hebben wij ook een VOG moeten aanvragen.
pi_188445063
quote:
En dan die reacties daar onder: de een nog dommer dan de ander. De briefpost maar gewoon met de pakketchauffeur meegeven, die kunnen het nu al amper aan. Niet voor niets is er de afgelopen jaren juist werk van de pakketdienst naar de postbezorgers overgeheveld.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 14 augustus 2019 @ 18:02:05 #103
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188446324
https://www.telegraaf.nl/(...)ferral&utm_content=/

Fnv zet in op 1 euro loonsverhoging.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188451012
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:02 schreef V__L_N het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ferral&utm_content=/

Fnv zet in op 1 euro loonsverhoging.
Hier is de inzetbrief te vinden onderaan de pagina.
Ze zetten wel erg hoog in. Ik ben zeer benieuwd wat er uiteindelijk van die inzet overblijft.
Nu is het afwachten waar de bvpp mee komt aanzetten.
pi_188451171
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:00 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Hier is de inzetbrief te vinden onderaan de pagina.
Ze zetten wel erg hoog in. Ik ben zeer benieuwd wat er uiteindelijk van die inzet overblijft.
Nu is het afwachten waar de bvpp mee komt aanzetten.
Bij de vorige CAO was de inzet 3,5% over 1 jaar, en ging met uiteindelijk akkoord met (gewogen gemiddelde) 2,95% over 2 jaar, nog niet eens de helft van het gevraagde. En vervolgens probeerden de bonden ons wijs te maken dat het eigenlijk 6% loonsverhoging was. Dus voor hetzelfde geld krijgen we straks die die 10% loonsverhoging in de vorm van 1% loonsverhoging per oktober 2019, nog eens 1% per 1 september 2020 en een eenmalige uitkering van 8% in mei 2020 (ook wel bekend als vakantiegeld).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188551768
Iemand nog hier?
  woensdag 21 augustus 2019 @ 15:11:46 #107
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188557052
Nee, we zijn begraven onder de de china troep.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188557274
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:16 schreef Globetrottertje het volgende:
Iemand nog hier?
Alleen gepensioneerden ;)
pi_188558037
Salarisstrook online.

Nu nog wachten op de 23ste.......
pi_188558496
Ik ben er nog wel :P net deze week weer begonnen na 2 weken vakantie.

Is hier nog iemand die toevallig weet in welke weken er NPL pakketjes verspreid zouden worden in de zomer? Ik kan het bericht hierover niet meer vinden, alleen nog die over de agenda's :r

Had er vandaag veel pakjes met prijzen tussen zitten in een gebied dat in die lijst stond toen, maar volgens mij hadden die een paar weken geleden al bezorgd moeten worden :X
Kan uiteraard ook een andere prijs geweest zijn, maar dan was ie niet aangekondigd..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_188558725
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:00 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Hier is de inzetbrief te vinden onderaan de pagina.
Ze zetten wel erg hoog in. Ik ben zeer benieuwd wat er uiteindelijk van die inzet overblijft.
Nu is het afwachten waar de bvpp mee komt aanzetten.
ze passeren de fnv weer,en er wordt gewoon weer 15 ct verspreid over 2 jr uitgedeeld let maar op
pi_188558733
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ben er nog wel :P net deze week weer begonnen na 2 weken vakantie.

Is hier nog iemand die toevallig weet in welke weken er NPL pakketjes verspreid zouden worden in de zomer? Ik kan het bericht hierover niet meer vinden, alleen nog die over de agenda's :r

Had er vandaag veel pakjes met prijzen tussen zitten in een gebied dat in die lijst stond toen, maar volgens mij hadden die een paar weken geleden al bezorgd moeten worden :X
Kan uiteraard ook een andere prijs geweest zijn, maar dan was ie niet aangekondigd..
eind sept begin okt( tot 5 okt meen ik)
  woensdag 21 augustus 2019 @ 20:34:46 #113
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188561748
Van 24 september tot 5 oktober inderdaad. Gelijk verdeeld over die 2 weken.
Ben dan net terug van vakantie dan.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188562598
Volgens mij zijn dan de agenda's. Het bericht over die prijzen zie ik niet meer staan, maar was geloof ik een paar weken geleden
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:53:44 #115
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188564745
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:19 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ze passeren de fnv weer,en er wordt gewoon weer 15 ct verspreid over 2 jr uitgedeeld let maar op
Hee hee, niet zo kritisch hoor. Ik krijg dit jaar in augustus wel 4,80 meer dan vorig jaar... Dat is toch ruig man... Dat hebben ze strak onderhandeld joh.

Overigens krijgen we volgende maand 'weer' 10 hele centen per uur er bij.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188572001
Mijn tc is op vakantie. Wel al een hele 2 dagen. Meteen hangt er een admi aan de lijn, of ik even een wijk kan lopen 10 km verderop in de stad kan doen. Wat heerlijk toch dat die gasten altijd hun eigen plan trekken en geen benul hebben van afspraken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188573558
quote:
Beste collega,

We passen de bewaartermijn voor alle pakketten aan om meer ruimte te creëren op de PostNL-locaties. Je ontvangt voor 1 september nieuwe kennisgevingen met de aangepaste bewaartermijn. Lever de oude kennisgevingen dan ook in zodat de ontvanger niet per ongeluk verkeerde informatie kan krijgen. We passen de bewaartermijn aan omdat de retailers steeds meer pakketten en brievenbuspakjes krijgen van ontvangers die niet thuis waren, of gekozen hebben voor bezorging bij een PostNL-locatie. Daarbij zien we dat bijna alle mensen hun bestellingen binnen drie dagen ophalen. Aangetekende brieven bewaren we overigens nog wel 2 weken. Meer informatie kun je binnenkort lezen op Mijn PostNL.

Met vriendelijke groet,
Sipke Spoelstra
Directeur Operations
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188573581
Onze directeur spreekt zichzelf wel een beetje tegen in dit bericht. Wie van jullie spot als eerste de contradictie? De eerste 3 goede inzenders winnen een gratis postvest!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188581065
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 16:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Onze directeur spreekt zichzelf wel een beetje tegen in dit bericht. Wie van jullie spot als eerste de contradictie? De eerste 3 goede inzenders winnen een gratis postvest!
Ik zie waar je op doelt, maar ik wil die prijs niet, tenzij je een postvest direct kunt opsturen aan Sipke. Wellicht wordt hij er blij van. Leuk om te dragen tijdens een directievergadering (of in hip Nederlands: board meeting). Misschien kan ie er een laptop o.i.d. in bewaren.

Ik geloof ook niet dat deze maatregel echt veel zal gaan oplossen. Als de meeste pakketjes binnen drie dagen worden opgehaald, vermoed ik dat de rest niet veel later ook opgehaald zal zijn. Ik zou wel eens willen weten welk percentage langer dan een week bij de retailer ligt.
pi_188581698
Ik heb dat vanmiddag eens gevraagd aan onze plaatselijke super. Ongeveer 10/15% gaat hier na 2 weken retour. In de vakantieperiode meer. Meeste pakketjes worden op zaterdag opgehaald, dus een deel van de pakketten ligt er langer dan 3 dagen.

Overigens maakte die wel terecht de opmerking dat het best lastig is voor mensen om te bepalen wat een week is. Er wordt geen datum ingevuld op de briefjes die we nu hebben.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188583966
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 22:31 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik zie waar je op doelt, maar ik wil die prijs niet, tenzij je een postvest direct kunt opsturen aan Sipke. Wellicht wordt hij er blij van. Leuk om te dragen tijdens een directievergadering (of in hip Nederlands: board meeting). Misschien kan ie er een laptop o.i.d. in bewaren.

Ik geloof ook niet dat deze maatregel echt veel zal gaan oplossen. Als de meeste pakketjes binnen drie dagen worden opgehaald, vermoed ik dat de rest niet veel later ook opgehaald zal zijn. Ik zou wel eens willen weten welk percentage langer dan een week bij de retailer ligt.
als ie nog even wacht moet ie ook van het uwv verplicht met dat ding rond :)
pi_188583982
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 22:59 schreef V__L_N het volgende:
Er wordt geen datum ingevuld op de briefjes die we nu hebben.
Rechtsboven, huisnummer en datum. Of hebben jullie andere briefjes?
pi_188584059
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 22:59 schreef V__L_N het volgende:

Overigens maakte die wel terecht de opmerking dat het best lastig is voor mensen om te bepalen wat een week is. Er wordt geen datum ingevuld op de briefjes die we nu hebben.
De eerste oplage "nieuwe" briefjes (de "jij" variant), was een misdruk. De bovenste regel, waar je naam, huisnummer en datum kunt invullen is daarop weggevallen. Of dat per ongeluk was daar kun je over twisten....

Er is inmiddels weer een nieuw-nieuwe versie. Met "jij", met bewaartijd van 1 week én met mogeljkheid om datum etc in te vullen. Dus let op dat je de juiste nieuwe versie op het depot krijgt ;)
pi_188584973
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 22:31 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik zie waar je op doelt, maar ik wil die prijs niet, tenzij je een postvest direct kunt opsturen aan Sipke. Wellicht wordt hij er blij van. Leuk om te dragen tijdens een directievergadering (of in hip Nederlands: board meeting). Misschien kan ie er een laptop o.i.d. in bewaren.

Ik geloof ook niet dat deze maatregel echt veel zal gaan oplossen. Als de meeste pakketjes binnen drie dagen worden opgehaald, vermoed ik dat de rest niet veel later ook opgehaald zal zijn. Ik zou wel eens willen weten welk percentage langer dan een week bij de retailer ligt.
Dat was mijn eerste gedachte ook. Als bijna alle pakjes binnen 3 dagen worden opgehaald, dan zal het verkorten van de bewaartermijn naar 1 week nauwelijks voor extra ruimte zorgen. Dus dan zal Sipke wel een erg rekbare definitie van "bijna alle" hebben. Iets van 70% of zo.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188585099
Ik vind die excuuskaartjes voor beschadigde post ook wel erg. Je kunt bij een grote (zakelijke) klant toch niet zo'n briefje met 'je' en 'jou' en 'dat vinden we vervelend' afgeven? Dan moet je de post al kapotgescheurd aanbieden, en dan kom je met zo'n half niet-gemeend nepexcuus.
pi_188585169
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 09:34 schreef bmp80 het volgende:
Ik vind die excuuskaartjes voor beschadigde post ook wel erg. Je kunt bij een grote (zakelijke) klant toch niet zo'n briefje met 'je' en 'jou' in de bus doen?
Die nieuwe excuuskaartjes voor verkeerd bezorgde post zijn ook erg. Niks geachte heer of mevrouw meer, maar "oeps, dat is niet zo handig van ons".
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:50:56 #127
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188585372
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 07:31 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

De eerste oplage "nieuwe" briefjes (de "jij" variant), was een misdruk. De bovenste regel, waar je naam, huisnummer en datum kunt invullen is daarop weggevallen. Of dat per ongeluk was daar kun je over twisten....

Er is inmiddels weer een nieuw-nieuwe versie. Met "jij", met bewaartijd van 1 week én met mogeljkheid om datum etc in te vullen. Dus let op dat je de juiste nieuwe versie op het depot krijgt ;)
Die hebben wij dan waarschijnlijk. Zal volgende week eens kijken of we de nieuwe krijgen, meestal brengt tl die. Maar als die op vakantie is worden we meestal vergeten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188587278
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 09:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die nieuwe excuuskaartjes voor verkeerd bezorgde post zijn ook erg. Niks geachte heer of mevrouw meer, maar "oeps, dat is niet zo handig van ons".
Preview van de volgende versie:

Woepsie floepsie,
We hebben een fukkie wukkie gemaakt! De aapies op ons hoofdkantoor zijn HEEW HAWRD aan het werk om 't te fiksen!!
pi_188588789
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:34 schreef V__L_N het volgende:
Van 24 september tot 5 oktober inderdaad. Gelijk verdeeld over die 2 weken.
Ben dan net terug van vakantie dan.
Dan ga ik juist. Man man wat een geluk weer
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:32:49 #131
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188591549
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 14:37 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Dan ga ik juist. Man man wat een geluk weer
Ik zie dat anders. Ik ga eerst lekker 2,5 week op vakantie en dan de laatste week eens even lekker overuren maken. In oktober beginnen we dan ook lekker met een weekje overuren einde van de maand lekker sinterklaas dingen, dus nog wat overuren.

Komt helemaal goed met mijn portomonee. O-)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188594240
Is wachten op de eerste klachten over die nieuwe bewaartermijn. Ik vond daarbij 2 weken ook al erg kort, zeker wanneer het vakantie is. En dan zouden er ook locaties zijn waar mensen de pakjes alleen onder werktijd op kunnen halen
pi_188594246
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 22:31 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat deze maatregel echt veel zal gaan oplossen. Als de meeste pakketjes binnen drie dagen worden opgehaald, vermoed ik dat de rest niet veel later ook opgehaald zal zijn. Ik zou wel eens willen weten welk percentage langer dan een week bij de retailer ligt.
Toch is het wel zo dat pakjes die erg lang op de plank blijven liggen een relatief groot beslag leggen op beschikbare ruimte, juist omdat ze zo lang plankruimte blijven innemen. Bij pakjes die kort op de plank blijven liggen komt de plankruimte snel vrij voor nieuwe pakjes.
Om een extreem voorbeeld te geven: stel je bewaart pakjes tot een jaar lang. En stel dat er per dag honderd pakjes binnenkomen waarvan 99% binnen 1 dag wordt opgehaald, en 1% een jaar blijft liggen.
Als je plaats hebt voor 200 pakjes, dan is na 200 dagen je hele opslag gevuld met pakjes die er een jaar blijven liggen, en is er dus geen plaats meer voor de pakjes die al na 1 dag worden opgehaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door blijevis op 23-08-2019 22:13:08 ]
pi_188595133
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:38 schreef blijevis het volgende:

[..]

Toch is het wel zo dat pakjes die erg lang op de plank blijven liggen een relatief groot beslag leggen op beschikbare ruimte, juist omdat ze zo lang plankruimte blijven innemen. Bij pakjes die kort op de plank blijven liggen komt de plankruimte snel vrij voor nieuwe pakjes.
Om een extreem voorbeeld te geven: stel je bewaart pakjes tot een jaar lang. En stel dat er per dag honderd pakjes binnenkomen waarvan 99% binnen 1 dag wordt opgehaald, en 1% een jaar blijft liggen.
Als je plaats hebt voor 200 pakjes, dan is na 200 dagen je hele opslag gevuld met pakjes die er een jaar blijven liggen, en is er dus geen plaats meer voor de pakjes die al na 1 dag worden opgehaald.
Ja, in dat geval wel. Maar dat is dan ook wel een heel extreem voorbeeld. Want de bewaartermijn is 2 weken (10 werkdagen), en geen jaar. Dus dan praat je over maximaal 10 nooit opgehaalde pakjes, en door de bewaartermijn naar 1 week (5 werkdagen) te verkorten, halveert dat naar 5. Dus dat zet geen zoden aan de dijk. Vandaar mijn vermoeden dat het percentage nooit afgehaalde pakjes aanzienlijk hoger is dan 1%, zodat de stelling dat "bijna alle" pakjes binnen 3 werkdagen opgehaald worden ook niet kan kloppen. Tenzij PostNL, laten we zeggen, 80%, ziet als "bijna alle". "
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188595170
Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat met rembourszendingen en zendingen waarover bijv. btw bij invoer verschuldigd is. Die gaan rechtstreeks naar de retailer, en dan krijgt de ontvanger zo'n voorgedrukt kaartje in de bus. Mijn ervaring is dat zo'n zending er soms al een paar dagen ligt voordat je dat kaartje ontvangt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188600403
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 18:32 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik zie dat anders. Ik ga eerst lekker 2,5 week op vakantie en dan de laatste week eens even lekker overuren maken. In oktober beginnen we dan ook lekker met een weekje overuren einde van de maand lekker sinterklaas dingen, dus nog wat overuren.

Komt helemaal goed met mijn portomonee. O-)
Dat is altijd maar afwachten he ;)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_188616554
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, in dat geval wel. Maar dat is dan ook wel een heel extreem voorbeeld. Want de bewaartermijn is 2 weken (10 werkdagen), en geen jaar. Dus dan praat je over maximaal 10 nooit opgehaalde pakjes, en door de bewaartermijn naar 1 week (5 werkdagen) te verkorten, halveert dat naar 5. Dus dat zet geen zoden aan de dijk. Vandaar mijn vermoeden dat het percentage nooit afgehaalde pakjes aanzienlijk hoger is dan 1%, zodat de stelling dat "bijna alle" pakjes binnen 3 werkdagen opgehaald worden ook niet kan kloppen. Tenzij PostNL, laten we zeggen, 80%, ziet als "bijna alle". "
Neem een minder extreem voorbeeld:
Stel er komen elke werkdag 10 pakjes binnen, 9 daarvan worden de volgende werkdag opgehaald, 1 blijft 10 werkdagen liggen. Hoeveel plankruimte is nodig?
Laten we er van uit gaan dat de pakjes laat op de dag worden gebracht, en vroeg op de dag worden opgehaald, zodat de vullingsgraad van de planken het hoogst is gedurende de nacht.
Voor de kortetermijnpakjes hebben we 's nachts 9 plaatsen nodig voor de 9 pakjes die de afgelopen dag werden gebracht en die de volgende dag zullen worden opgehaald.
Van de langetermijnpakjes ligt er 's nachts 1 pakje op de plank dat er nu 10 dagen ligt en de volgende dag zal worden opgeruimd; een pakje ligt er al 9 dagen en blijft nog 1 dag liggen, een ligt er al 8 dagen en blijft nog 2 dagen liggen enzovoort.
Bij de gegeven verhouding 90%/10% van korte- vs. langetermijnpakjes, en een bewaartermijn van 10 dagen, is ongeveer de helft van de plankruimte gevuld met langetermijnpakjes. Dat is geen verwaarloosbaar deel.
Als de bewaartermijn van de langetermijnpakjes wordt gehalveerd naar 5 werkdagen dan komt een kwart van de plankruimte vrij.

[ Bericht 0% gewijzigd door blijevis op 25-08-2019 22:54:46 ]
pi_188616676
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat met rembourszendingen en zendingen waarover bijv. btw bij invoer verschuldigd is. Die gaan rechtstreeks naar de retailer, en dan krijgt de ontvanger zo'n voorgedrukt kaartje in de bus. Mijn ervaring is dat zo'n zending er soms al een paar dagen ligt voordat je dat kaartje ontvangt.
Goeie vraag. Die kaartjes blijven nog wel eens aan elkaar plakken, of ze worden gecodeerd op het adres van de retailer. Heb je dat op zaterdag, dan krijgt de ontvanger dat kaartje pas op dinsdag. En dan zit die week er al weer bijna op.
pi_188645393
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:32 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Goeie vraag. Die kaartjes blijven nog wel eens aan elkaar plakken, of ze worden gecodeerd op het adres van de retailer. Heb je dat op zaterdag, dan krijgt de ontvanger dat kaartje pas op dinsdag. En dan zit die week er al weer bijna op.
Ook wel eens meegemaakt dat zo'n plakkend kaartje niet eens bedoeld was voor het adres dat PostNL erop gedrukt had, maar voor een adres 50 km verderop.

Toendertijd kon je dat nog zien omdat er op het kaartje een foto van het pakje stond
(die foto's zie je de laatste tijd een stuk minder), en op de foto was te zien dat de postcode die op het pakje stond niet goed was gelezen.
Het pakje lag uiteraard bij de retailer die hoorde bij de verkeerd gelezen postcode.

Dubbel pech voor de ontvanger:
Eerst komt het kaartje, vanwege dat plakken, in een verkeerde wijk terecht en moet worden hersteld: minstens 1 dag vertraging voor het kaartje.
En dan krijgt de ontvanger een kaartje met daarop de mededeling dat het pakje
kan worden afgehaald bij een afhaalpunt op 50 km afstand.

Oepsie oepsie. Dankjewel PostNL.
pi_188663264
Er staat nu een nieuwsbericht op Mijn PostNL waarin percentages worden gegeven. Van de pakjes wordt 91,5% binnen een week opgehaald en 3,5% na meer dan een week. Hieruit volgt dus dat 5% van de pakjes helemaal nooit wordt opgehaald (en dat, vreemd genoeg, niemand z'n pakjes exact na 1 week ophaalt).

Het artikel stelt ook dat de meeste pakjes binnen 3 dagen worden opgehaald, wat toch iets anders is dan de bewering van Spike Spoelstra dat het om "bijna alle" pakjes zou gaan. "De meeste pakjes" hoeft immers slechts de helft plus 1 te zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188663560
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 08:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er staat nu een nieuwsbericht op Mijn PostNL waarin percentages worden gegeven. Van de pakjes wordt 91,5% binnen een week opgehaald en 3,5% na meer dan een week. Hieruit volgt dus dat 5% van de pakjes helemaal nooit wordt opgehaald (en dat, vreemd genoeg, niemand z'n pakjes exact na 1 week ophaalt).
Valt "exact na 1 week" binnen de gebruikelijke interpretatie van "binnen een week"?
Ik denk zelf van wel, maar zo niet, dan zou ook het heel goed kunnen dat 5% van de pakjes precies na 1 week wordt opgehaald en 0% nooit.
En wanneer kun je concluderen dat een pakje nooit wordt opgehaald? Stel het pakje ligt al een eeuwigheid op de plank; toch kan het, in theorie, nog steeds de volgende dag worden opgehaald, en dan valt het gewoon in de categorie "na meer dan een week"..

[ Bericht 12% gewijzigd door blijevis op 28-08-2019 09:26:24 ]
pi_188663813
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:09 schreef blijevis het volgende:

[..]

Valt "exact na 1 week" binnen de gebruikelijke interpretatie van "binnen een week"?
Ik denk zelf van wel, maar zo niet, dan zou ook het heel goed kunnen dat 5% van de pakjes precies na 1 week wordt opgehaald en 0% nooit.
En wanneer kun je concluderen dat een pakje nooit wordt opgehaald? Stel het pakje ligt al een eeuwigheid op de plank; toch kan het, in theorie, nog steeds de volgende dag worden opgehaald, en dan valt het gewoon in de categorie "na meer dan een week"..
Theoretisch zou dat kunnen, maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat PostNL dit bedoelt. En aangezien PostNL pakjes niet een eeuwigheid bewaart, betekent "nooit opgehaald" uiteraard "nooit opgehaald binnen de bewaartermijn". Maw: 5% van de pakjes zal weer aan de afzender geretourneerd worden (of evt. naar OBSB gaan) ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188704321
Een waarschuwing.. tinypic stopt er mee. Er staan in de OP nog afbeeldingen die gehost zijn op die site ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_188757136
quote:
Sommige mensen gaan meteen uit van kwade opzet en het slechtste in de mens, terwijl er tig andere verklaringen kunnen zijn. Zoals de waard is...
pi_188757343
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 17:57 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Sommige mensen gaan meteen uit van kwade opzet en het slechtste in de mens, terwijl er tig andere verklaringen kunnen zijn. Zoals de waard is...
In hetzelfde draadje iemand die klaagt over sleutels die uit een envelop "gestolen" waren. Die zijn natuurlijk gewoon in het sorteercentrum door de envelop heengescheurd. Het zou me niks verbazen als die 5 euro in muntgeld in de envelop zat en daar hetzelfde gebeurde.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188766864
Schrijven we voor voortaan bij ziekte ineens als reden ExtraVerlof op?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_188771545
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 09:45 schreef Nick-GizMo het volgende:
Schrijven we voor voortaan bij ziekte ineens als reden ExtraVerlof op?
Hoe halen ze het in hun hoofd.
pi_188772516
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 09:45 schreef Nick-GizMo het volgende:
Schrijven we voor voortaan bij ziekte ineens als reden ExtraVerlof op?
Apart. Dat wordt gebruikt voor bijzonder verlof (bij overlijden, zorgverlof, calamiteitenverlof etc.) Niet voor ziekte.
Maar... ik zou me er niet te druk om maken. Bijzonder verlof gaat niet ten koste van je verlofdagen. Voor jou maakt het dus niet uit, die dag/uren worden gewoon uitbetaald én bijkomend voordeel: je hebt geen ziekmelding in het systeem staan ;) .
pi_188774621
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 09:45 schreef Nick-GizMo het volgende:
Schrijven we voor voortaan bij ziekte ineens als reden ExtraVerlof op?
Tsja.... het drukt de verzuimcijfers van je TC en scheelt een hoop bureaucratische rompslomp (poortwachter). Maakt voor jou (je verlofdagen) niet uit, maar netjes is het niet, zeker niet zonder jouw toestemming en daar is ExtraVerlof ook niet voor bedoeld. Weer opgeknapt?
pi_188782304
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:35 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Hoe halen ze het in hun hoofd.
Dat deden ze bij mij ook. En als ik 2 lopen had de dag dat ik mij ziek meldde, dan haalden ze er eentje weg. Eentje werd dan als extra verlof opgevoerd en de andere als ziek. Een andere keer werd er dan 1 wijk gewoon weggehaald en de andere op extra verlof. Heel vals.
pi_188783873
Dat er geen ziekmelding in het systeem staat is misschien wel een voordeel ja. Bij 3e keer ziek in een jaar moet je een gesprek hebben over je ziekeverzuim.

Heb vernomen dat ze nu met de nieuwe WTR niet meer willen dat je nog 'basistijd' als reden opgeeft voor je uitloop. Omdat de tijden nu in overleg vastgesteld zijn, zou dit in de meeste gevallen geen relevante optie meer zijn.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_188786635
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Heb vernomen dat ze nu met de nieuwe WTR niet meer willen dat je nog 'basistijd' als reden opgeeft voor je uitloop. Omdat de tijden nu in overleg vastgesteld zijn, zou dit in de meeste gevallen geen relevante optie meer zijn.
Het moet niet uitmaken wat je kiest, als ze maar betalen. En anders :R (maar dan oranje).
pi_188786953
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat er geen ziekmelding in het systeem staat is misschien wel een voordeel ja. Bij 3e keer ziek in een jaar moet je een gesprek hebben over je ziekeverzuim.
Dat is dan een klein persoonlijk voordeeltje. Maar dat er structureel met de ziektecijfers gesjoemeld wordt zegt natuurlijk iets over het bedrijf. Zo'n cultuur wil je niet.

quote:
Heb vernomen dat ze nu met de nieuwe WTR niet meer willen dat je nog 'basistijd' als reden opgeeft voor je uitloop. Omdat de tijden nu in overleg vastgesteld zijn, zou dit in de meeste gevallen geen relevante optie meer zijn.
Als dat goed gebeurd is zal het idd in de meeste gevallen niet hoeven. Maar het zal vast niet overal goed gebeurd zijn :P
pi_188787846
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat er geen ziekmelding in het systeem staat is misschien wel een voordeel ja. Bij 3e keer ziek in een jaar moet je een gesprek hebben over je ziekeverzuim.

Heb vernomen dat ze nu met de nieuwe WTR niet meer willen dat je nog 'basistijd' als reden opgeeft voor je uitloop. Omdat de tijden nu in overleg vastgesteld zijn, zou dit in de meeste gevallen geen relevante optie meer zijn.
Ja, maar in overleg met wie? Met de vaste bezorger? En wat nou als een wijk geen vaste bezorger heeft? Of deze met vakantie is en jij moet invallen?

Als basistijd niet gebruikt mag worden als reden voor uitloop, dan moeten ze 'm niet in het rijtje van mogelijke redenen voor uitloop zetten. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188788128
Ik wacht trouwens nog steeds op de inzetbrief van de bvpp.
Misschien slaan ze heel die stap over en hebben ze al getekend voor de nieuwe cao. :P
pi_188788510
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:30 schreef lololo het volgende:

[..]

Dat is dan een klein persoonlijk voordeeltje. Maar dat er structureel met de ziektecijfers gesjoemeld wordt zegt natuurlijk iets over het bedrijf. Zo'n cultuur wil je niet.
[..]

Als dat goed gebeurd is zal het idd in de meeste gevallen niet hoeven. Maar het zal vast niet overal goed gebeurd zijn :P
Er is hier iig op een aantal wijken besloten om de tijd nu nog niet aan te passen. Gaat volgens mij om wijken met nieuwbouw, wijken waarop de vaste bezorger lang ziek is geweest (of nog is) en dus niet veel gewerkt heeft met de NRP. Als ik de lijst bekijk zijn er best veel (bekend als te krappe) wijken waar niets bij gekomen is. Inderdaad ook die zonder vaste bezorger. En iig 1 wijk waarvan de teamleider ook al zeker een jaar weet dat hij te krap is. Loopt sinds de NRP een ander op, misschien heeft die dan akkoord gegeven. Ook zijn er mensen die gewoon niet gekregen hebben waar ze om vroegen qua tijd.

Nuja, ik was inderdaad niet van plan om me hierdoor tegen te laten houden ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door VixenFromHell op 04-09-2019 18:20:50 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_188790434
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 16:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, maar in overleg met wie? Met de vaste bezorger? En wat nou als een wijk geen vaste bezorger heeft? Of deze met vakantie is en jij moet invallen?

Als basistijd niet gebruikt mag worden als reden voor uitloop, dan moeten ze 'm niet in het rijtje van mogelijke redenen voor uitloop zetten. ;)
Veel bezorgers lopen hier ook 2 wijken. En in totaal komen ze uit, dus zijn ze akkoord gegaan met die tijden. Maar tijdens verlof krijg je met 2 vervangers één bezorger met te weinig tijd, en eentje met teveel tijd.
pi_188797562
Het zal velen niet verbazen: ACM keurt overname Sandd door PostNL af. Als een van de redenen wordt genoemd dat men bang is dat na de overname de verzendkosten voor zowel zakelijke als particuliere klanten fors zullen stijgen, tot wel 40%. Een in mijn ogen in elk geval deels ongegronde angst, omdat het nota bene de ACM zelf is die elk jaar bepaalt met hoeveel % wij de postzegelprijs mogen verhogen.

Maar goed, PostNL en Sandd stappen nu naar de staatssecretaris, en die heeft al in het verleden laten doorschemeren wel achter de overname te staan, dus uiteindelijk zal het toch wel door gaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188806235
wat vinden jullie ervan?(dat het even niet gaat zoals gewild) afgaand op nu zo'n 16jaar(rond 2004 intrede pbz tot nu) pbz story(weinig betalen,heel veel extra werkzaamheden voor hetzelfde geld,problemen met uren,als maar achter dingen aan moeten lopen, etc..)
pi_188806853
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:45 schreef ophaling10 het volgende:
wat vinden jullie ervan?(dat het even niet gaat zoals gewild) afgaand op nu zo'n 16jaar(rond 2004 intrede pbz tot nu) pbz story(weinig betalen,heel veel extra werkzaamheden voor hetzelfde geld,problemen met uren,als maar achter dingen aan moeten lopen, etc..)
Heerlijk: uitslapen, alle vrijheid, je eigen gang gaan, lekker buiten in beweging en je wordt er nog voor betaald ook. Toch heb ik het nog geen seconde gemist ;)
pi_188822486
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het zal velen niet verbazen: ACM keurt overname Sandd door PostNL af. Als een van de redenen wordt genoemd dat men bang is dat na de overname de verzendkosten voor zowel zakelijke als particuliere klanten fors zullen stijgen, tot wel 40%. Een in mijn ogen in elk geval deels ongegronde angst, omdat het nota bene de ACM zelf is die elk jaar bepaalt met hoeveel % wij de postzegelprijs mogen verhogen.

Maar goed, PostNL en Sandd stappen nu naar de staatssecretaris, en die heeft al in het verleden laten doorschemeren wel achter de overname te staan, dus uiteindelijk zal het toch wel door gaan.
Lijkt mij voor de ACM ook inderdaad niet zo moeilijk om het maximum van de tarieven onder de huidige tarieven van Sandd te leggen. Ik kan me wel voorstellen dat het dan wenselijk is om de post en pakketten beter te scheiden vanwege eerlijke concurrentie op de pakketmarkt.
pi_188823274
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 21:37 schreef zerebus het volgende:

[..]

Lijkt mij voor de ACM ook inderdaad niet zo moeilijk om het maximum van de tarieven onder de huidige tarieven van Sandd te leggen. Ik kan me wel voorstellen dat het dan wenselijk is om de post en pakketten beter te scheiden vanwege eerlijke concurrentie op de pakketmarkt.
Ik verwacht dat voor de zakelijke verzenders de tarieven wel gaan stijgen, maar dat is ook niet onwenselijk. Want mensen die zo staan te juichen over de lage tarieven van Sandd, die moeten zich eens achter de oren krabben en bedenken hoe het komt dat Sandd goedkoper is. Bij PostNL is het salaris al geen vetpot, maar bij Sandd betaalt in veel gevallen zelfs minder dan het minimumloon uit. In feite zijn hun prijzen al die tijd veel te laag geweest, en het is goed als dat eens gecorrigeerd wordt. Tegelijkertijd denk ik wel dat het goed is als de overheid strikte voorwaarden aan de overname verbindt om te voorkomen dat de prijzen al te hard stijgen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188826761
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 21:38 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Heerlijk: uitslapen, alle vrijheid, je eigen gang gaan, lekker buiten in beweging en je wordt er nog voor betaald ook. Toch heb ik het nog geen seconde gemist ;)
Hahaha, dit! :P Afgelopen week ging ik in de stromende regen mijn dochtertje ophalen van school, kwam ik een ex-collega tegen die nog onderweg was naar zijn wijk en toen al finaal doorweekt was. Ik weet het je kan je er op kleden, maar als ze een "normale" dag voorspellen qua weer, ga je ook niet uit van hoosbuien waarvan je binnen 3 minuten tot op je onderbroek zeiknat bent.
Was blij dat ik 20 minuten later weer thuis was en droge kleren kon aantrekken ;)
pi_188827929
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:35 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Hoe halen ze het in hun hoofd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:29 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Apart. Dat wordt gebruikt voor bijzonder verlof (bij overlijden, zorgverlof, calamiteitenverlof etc.) Niet voor ziekte.
Maar... ik zou me er niet te druk om maken. Bijzonder verlof gaat niet ten koste van je verlofdagen. Voor jou maakt het dus niet uit, die dag/uren worden gewoon uitbetaald én bijkomend voordeel: je hebt geen ziekmelding in het systeem staan ;) .
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 18:53 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Tsja.... het drukt de verzuimcijfers van je TC en scheelt een hoop bureaucratische rompslomp (poortwachter). Maakt voor jou (je verlofdagen) niet uit, maar netjes is het niet, zeker niet zonder jouw toestemming en daar is ExtraVerlof ook niet voor bedoeld. Weer opgeknapt?
Ik wist het dus niet want zo vaak ben ik niet ziek en zag het toevallig toen ik naar mijn rooster keek

Ja ze doen het dus omdat ze aan het eind van jaar er op afgerekend worden :')
En het ging dus wel mis met de uren want die waren dus mooi afgeschreven _O- (Is nu wel weer opgelost, maar als je er niet op let ben je gewoon 3.30 kwijt 8)7 )

Jawel, we lopen gewoon weer :P.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_188828545
quote:
Ja ze doen het dus omdat ze aan het eind van jaar er op afgerekend worden :')
TC's met goede cijfers (laag verzuim, weinig plussen etc.) zijn meesteroplichters, niks te maken met goed leidinggevend gedrag.
pi_188828632
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 08:38 schreef diesnelle het volgende:

[..]

TC's met goede cijfers (laag verzuim, weinig plussen etc.) zijn meesteroplichters, niks te maken met goed leidinggevend gedrag.
$$$$ daar gaat het om meer niet,nu kost het geld doordat de acm tegenwerkt
pi_188856992
Goedemorgen, misschien kunnen jullie mij helpen.

Mijn partner werkt op de sortering en is bezorger. En nu zitten we met het hele verlofgebeuren bij de Post.

Sortering is makkelijk bij twee contracten, aangezien de app maar één contract aan kan (:')), dus die overlegd ze met haar teamleider, en dat gaat altijd prima.

Maar bij de bezorging moet dat via de app.

Nou willen we de eerste week van januari samen weg (1 t/m 4 januari). Dat ligt buiten de geblokkeerde periode. MAAR, het is ook in 2020, en dat mag ze dus officieel pas 18 november aanvragen, en dan hoort ze begin december pas of het goed gekeurd is. Echt? We moeten reserveringen maken, plannen maken, afspraken. En dan hebben we pas zekerheid na Sinterklaas? Kunnen we het net zo goed niet doen, want dan is alles al weg. Hoe gaan jullie hier mee om?

En dat is dan bovenop het hele verhaal dat ze halverwege november al voor de vakanties in de zomer moet doorgeven. We weten nog niet eens wat voor soort vakantie we willen doen, laat staan wanneer. Is het dan de bedoeling dat je al ladingen weken inboekt, en dan later er weer uithaalt of wat?

Zoals het er nu voor staat, zien we meer heil in gewoon ontslag nemen per 1-1, en dan op 6-1 weer solliciteren. Tis niet dat ze teveel mensen hebben.

Dit is toch absurd? Of kijk ik met mijn kantoorbaan te simpel naar dit soort zaken?
pi_188857149
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 08:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Goedemorgen, misschien kunnen jullie mij helpen.

Mijn partner werkt op de sortering en is bezorger. En nu zitten we met het hele verlofgebeuren bij de Post.

Sortering is makkelijk bij twee contracten, aangezien de app maar één contract aan kan (:')), dus die overlegd ze met haar teamleider, en dat gaat altijd prima.

Maar bij de bezorging moet dat via de app.

Nou willen we de eerste week van januari samen weg (1 t/m 4 januari). Dat ligt buiten de geblokkeerde periode. MAAR, het is ook in 2020, en dat mag ze dus officieel pas 18 november aanvragen, en dan hoort ze begin december pas of het goed gekeurd is. Echt? We moeten reserveringen maken, plannen maken, afspraken. En dan hebben we pas zekerheid na Sinterklaas? Kunnen we het net zo goed niet doen, want dan is alles al weg. Hoe gaan jullie hier mee om?

En dat is dan bovenop het hele verhaal dat ze halverwege november al voor de vakanties in de zomer moet doorgeven. We weten nog niet eens wat voor soort vakantie we willen doen, laat staan wanneer. Is het dan de bedoeling dat je al ladingen weken inboekt, en dan later er weer uithaalt of wat?

Zoals het er nu voor staat, zien we meer heil in gewoon ontslag nemen per 1-1, en dan op 6-1 weer solliciteren. Tis niet dat ze teveel mensen hebben.

Dit is toch absurd? Of kijk ik met mijn kantoorbaan te simpel naar dit soort zaken?
Heeft ze al gebeld met planning dan?
Vaak is er dan voor het begin van het jaar wel iets te regelen als je een vakantie wilt boeken.
Dat je het voor de zomerperiode al in november aan moet vragen is omdat het anders wel heel moeilijk gaat worden, aangezien bijna iedereen dan vrij wil. En niet iedereen kan dezelfde weken vrij hebben uiteraard, dus dan moet er overlegd worden wie er waar wat kunnen schuiven.
Dus ja, als je daar vrij wilt hebben zul je dat toch wel in november aan moeten vragen, of heel veel geluk moeten hebben dat het later nog lukt.
pi_188857348
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 08:35 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Heeft ze al gebeld met planning dan?
Vaak is er dan voor het begin van het jaar wel iets te regelen als je een vakantie wilt boeken.
Dat je het voor de zomerperiode al in november aan moet vragen is omdat het anders wel heel moeilijk gaat worden, aangezien bijna iedereen dan vrij wil. En niet iedereen kan dezelfde weken vrij hebben uiteraard, dus dan moet er overlegd worden wie er waar wat kunnen schuiven.
Dus ja, als je daar vrij wilt hebben zul je dat toch wel in november aan moeten vragen, of heel veel geluk moeten hebben dat het later nog lukt.
Ze heeft gemaild. En daar kreeg ze zeg maar terug wat gewoon bekend is (pas vanaf november te boeken etc. etc.). Dus nul medewerking. Dus wat betreft januari zijn we nog geen steek verder. Terwijl we wel gewoon die plannen willen maken.

Ik snap dat de gedachte is dat ze in december alles rond willen hebben voor de zomer. Ik vind het alleen EXTREEM rigide. Zeker gezien het grote verloop bij de Post.

Er zijn heel wat meer bedrijven waar veel mensen in de zomer vrij willen hebben (zeg maar alle bedrijven). En lang niet allemaal moet het een half jaar van te voren al geregeld zijn.

Maar mijn vraag daaromtrent is meer: hoe doen mensen dat in de praktijk? Gewoon in november al bedenken wat voor vakantie, en wanneer? Of zijn er ook mensen die gewoon een flink aantal weken in boekt (meer dan het aantal verlofdagen), en dan later annuleren?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2019 09:08:01 ]
pi_188857492
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 09:07 schreef wolfjeamadeus het volgende:

Maar mijn vraag daaromtrent is meer: hoe doen mensen dat in de praktijk? Gewoon in november al bedenken wat voor vakantie, en wanneer? Of zijn er ook mensen die gewoon een flink aantal weken in boekt (meer dan het aantal verlofdagen), en dan later annuleren?
meer dan 3 weken aaneengesloten vrijvragen wordt eigenlijk nooit goedgejkeurd, dus dat is niet hoe mensen het doen nee
pi_188857525
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 09:21 schreef liedetector het volgende:

[..]

meer dan 3 weken aaneengesloten vrijvragen wordt eigenlijk nooit goedgejkeurd, dus dat is niet hoe mensen het doen nee
Niet wat ik bedoel. Je zou bijv. alle schoolvakanties (en dan maar 3 weken in de zomer) kunnen vrij vragen.
pi_188857560
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 09:24 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Niet wat ik bedoel. Je zou bijv. alle schoolvakanties (en dan maar 3 weken in de zomer) kunnen vrij vragen.
als veel mensen dat doen wordt het een soort loting....ik zou gewoon toch vast bedenken wanneer je wil, zit je niet aan schoolvakanties vast plan het daarbuiten en de kans dat het wordt goedgekeurd is ook veel groter, peil vast bij collegea wat die boeken etc....

en ontslag nemen en daarna weer solliciteren klinkt als een onzinnig plan trouwens, maar als je het risico wil nemen gewoon doen
pi_188857934
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 09:27 schreef liedetector het volgende:

[..]

als veel mensen dat doen wordt het een soort loting....ik zou gewoon toch vast bedenken wanneer je wil, zit je niet aan schoolvakanties vast plan het daarbuiten en de kans dat het wordt goedgekeurd is ook veel groter, peil vast bij collegea wat die boeken etc....
Dat is ook inderdaad de manier waarop het zou moeten. Maar, is dat ook hoe iedereen het doet?

Verder vind ik het persoonlijk absurd dat we al zo ver van te voren moeten bedenken wat we gaan doen, en wanneer we dat willen doen. Maar nogmaals, ik ben anders gewend. Ook een groot bedrijf, en ik hoef het pas een paar weken van te voren doorgeven.

quote:
en ontslag nemen en daarna weer solliciteren klinkt als een onzinnig plan trouwens, maar als je het risico wil nemen gewoon doen
Als het bedrijf extreem rare methodes hanteert (januari weet je pas 3 weken er voor, augustus moet ruim een half jaar eerder :?), dan kan je dat ook verwachten van medewerkers.
pi_188857966
Voor januari kan ze beter contact opnemen met leidinggevende van buiten, dan met de admie. Daar valt vaak net iets meer mee te regelen.
pi_188857987
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:09 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Verder vind ik het persoonlijk absurd dat we al zo ver van te voren moeten bedenken wat we gaan doen, en wanneer we dat willen doen. Maar nogmaals, ik ben anders gewend. Ook een groot bedrijf, en ik hoef het pas een paar weken van te voren doorgeven.

dat kan nog steeds, maar als dat al 20 mensen die week hebben ingevuld en gekregen heb je het nakijken, wie het eerst komt, etc
pi_188858035
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:13 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Voor januari kan ze beter contact opnemen met leidinggevende van buiten, dan met de admie. Daar valt vaak net iets meer mee te regelen.
Thanks :)
pi_188858496
Hier was wel iemand die maar lukraak allemaal zaterdagen vrij nam en ze dan weer introk als ze uiteindelijk niets van plan was. Volgens mij kan dat nu niet meer. Bij mij is 2 jaar terug bij het overleg in december al een zaterdag in oktober (dus bijna een jaar later pas!) afgekeurd omdat er meerdere mensen de hele week vrij wilden :X. Dat ging dus voor. Vorige keer was het overleg over de knelpunten in januari pas en toen waren mensen boos omdat ze duidelijkheid wilden en wilden boeken.

Vakanties plannen is hier heel moeilijk en als je het niet in november doet, krijg je steeds nee kan niet te horen als je wat aanvraagt. Alles wat dan al vast staat gaat idd voor en als er meer dan een X aantal vrij zijn wijzen ze gewoon meteen af. Iets proberen te regelen is er bij ons iig niet bij, ondanks dat ze weten dat sommigen best iets over willen nemen..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_188859910
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 08:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Goedemorgen, misschien kunnen jullie mij helpen.

Mijn partner werkt op de sortering en is bezorger. En nu zitten we met het hele verlofgebeuren bij de Post.

Sortering is makkelijk bij twee contracten, aangezien de app maar één contract aan kan (:')), dus die overlegd ze met haar teamleider, en dat gaat altijd prima.

Maar bij de bezorging moet dat via de app.

Nou willen we de eerste week van januari samen weg (1 t/m 4 januari). Dat ligt buiten de geblokkeerde periode. MAAR, het is ook in 2020, en dat mag ze dus officieel pas 18 november aanvragen, en dan hoort ze begin december pas of het goed gekeurd is. Echt? We moeten reserveringen maken, plannen maken, afspraken. En dan hebben we pas zekerheid na Sinterklaas? Kunnen we het net zo goed niet doen, want dan is alles al weg. Hoe gaan jullie hier mee om?

En dat is dan bovenop het hele verhaal dat ze halverwege november al voor de vakanties in de zomer moet doorgeven. We weten nog niet eens wat voor soort vakantie we willen doen, laat staan wanneer. Is het dan de bedoeling dat je al ladingen weken inboekt, en dan later er weer uithaalt of wat?

Zoals het er nu voor staat, zien we meer heil in gewoon ontslag nemen per 1-1, en dan op 6-1 weer solliciteren. Tis niet dat ze teveel mensen hebben.

Dit is toch absurd? Of kijk ik met mijn kantoorbaan te simpel naar dit soort zaken?
De leidinggevende mag op basis van ervaring met voorgaande jaren nu al akkoord geven op verlof in Q1 volgend jaar. Addertje onder het gras: met uitzondering van de schoolvakanties...

Gewoon weigeren met argument "2020 mag pas in november aangevraagd" mag niet. Voor de eerste week van januari is november een beetje laat, dus ook ook hier zou de leidinggevende op basis van ervaring moeten oordelen.

Als planner en teamleider blijven weigeren: neem contact op met de OR. Zij hebben vaker met dit bijltje gehakt.

Wat de zomerperiode betreft: het is bij meer organisaties (ook in de zorg bijvoorbeeld) gebruikelijk dat je dit ruim van tevoren moet aangeven. Veel werknemers met schoolgaande kinderen, en werk dat niet een paar weken stil kan blijven liggen. Dus ja, dat is inderdaad anders dan op kantoor.

Mijn advies: als je in de (school)vakanties vrij wilt, in november aanvragen. Zo ook voor langere verlofperiodes (>1 week). Ik vraag zelfs een ruim aantal losse dagen al in november aan. Intrekken kan altijd nog.

Oh ja, een algemene regel over verlof: weigeren moet én met reden (teveel zieken, onderbezetting is geen geldige reden, tenzij je het minder dan 2 weken van te voren aanvraagt) én met een alternatief (dus: op datum x is verlof wel mogelijk). Als een van beiden ontbreekt: maak een screenshot want dan mag je je verlof gewoon opnemen. ;)

Er is ook een handige (besloten) facebookgroep voor vragen over regels, rechten en plichten bij PostNL: "PostNL medewerkers".
pi_188859931
quote:
12s.gif Op maandag 9 september 2019 12:57 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

De leidinggevende mag op basis van ervaring met voorgaande jaren nu al akkoord geven op verlof in Q1 volgend jaar. Addertje onder het gras: met uitzondering van de schoolvakanties...

Gewoon weigeren met argument "2020 mag pas in november aangevraagd" mag niet. Voor de eerste week van januari is november een beetje laat, dus ook ook hier zou de leidinggevende op basis van ervaring moeten oordelen.

Als planner en teamleider blijven weigeren: neem contact op met de OR. Zij hebben vaker met dit bijltje gehakt.

Wat de zomerperiode betreft: het is bij meer organisaties (ook in de zorg bijvoorbeeld) gebruikelijk dat je dit ruim van tevoren moet aangeven. Veel werknemers met schoolgaande kinderen, en werk dat niet een paar weken stil kan blijven liggen. Dus ja, dat is inderdaad anders dan op kantoor.

Mijn advies: als je in de (school)vakanties vrij wilt, in november aanvragen. Zo ook voor langere verlofperiodes (>1 week). Ik vraag zelfs een ruim aantal losse dagen al in november aan. Intrekken kan altijd nog.

Oh ja, een algemene regel over verlof: weigeren moet én met reden (teveel zieken, onderbezetting is geen geldige reden, tenzij je het minder dan 2 weken van te voren aanvraagt) én met een alternatief (dus: op datum x is verlof wel mogelijk). Als een van beiden ontbreekt: maak een screenshot want dan mag je je verlof gewoon opnemen. ;)

Er is ook een handige (besloten) facebookgroep voor vragen over regels, rechten en plichten bij PostNL: "PostNL medewerkers".
Bedankt!
pi_188866714
Weer mooi geregeld met de npl-pakjes: beide weken ongeveer evenveel, alleen moet de eerste week alles uiterlijk donderdag bezorgd zijn.
pi_188866819
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 11:06 schreef VixenFromHell het volgende:
(dus bijna een jaar later pas!)
dat mag niet ze hebben 2 weken andes zonder bericht goedgekeurd
pi_188866821
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 19:09 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Weer mooi geregeld met de npl-pakjes: beide weken ongeveer evenveel, alleen moet de eerste week alles uiterlijk donderdag bezorgd zijn.
Lekker idd. Met een x wijk heb je dus 1 daldag om die dingen te bezorgen. Terwijl ik aaneem dat die andere mailing van NPL gewoon op zaterdag komt bij de x wijken.
pi_188866855
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 19:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Lekker idd. Met een x wijk heb je dus 1 daldag om die dingen te bezorgen. Terwijl ik aaneem dat die andere mailing van NPL gewoon op zaterdag komt bij de x wijken.
komt door dat kut systeem watze nu hebben......
pi_188868262
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 19:14 schreef liedetector het volgende:

[..]

dat mag niet ze hebben 2 weken andes zonder bericht goedgekeurd
De dag die ik vrij wilde was nog bijna een jaar weg ;) ze hebben het in december afgekeurd.

Was wel balen. Had een weekje gevraagd met 2 zaterdagen, waarbij alleen die eerste zaterdag in een schoolvakantie viel. Wilde die dag vrij om mijn verjaardag te vieren (sommige mensen komen al wat vroeger op de dag), op de andere zaterdag kon er iemand niet. Dacht juist, dan kan ik doordeweeks nog gewoon bijspringen ivm de vakantie. Maar nee, de dag werd afgekeurd en discussie werd afgekapt. Uiteindelijk werd ik die betreffende dag zo weinig ingeroosterd dat ik best die verjaardag had kunnen vieren die dag, maar toen was het al te laat. Zo pissig was ik toen :')

Dit jaar heb ik dus maar gewoon 2 weken gepakt om te voorkomen dat ze het met dezelfde lulsmoes af zouden wijzen.

Dat het overleg dit keer pas in januari goedgekeurd werd was dus ook wel een ding, toen hebben mensen idd ook geroepen dat het langer geduurd had dan 2 weken en dat ze er nu recht op hadden. Gingen ze niet in mee, hun argument was dat ze anders gewoon alles af zouden moeten wijzen en dan later beslissen. Wat ook niet mag, want voor afwijzen moet je een goede reden hebben.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_188874433
er is nog een lange weg te gaan

WGR / Wat verdien jij bruto per uur?
pi_188878705
Ook zo leuk dat ze verwachten dat we die agenda's tegelijk met de post gaan lopen. Hoeveel armen denken ze dat we hebben. En met die combibundel maak je ook niet meer snel kleinere rondjes (als dat al mogelijk is).
pi_188891830
Sprak laatst nog iemand over de basistijd van een bepaalde wijk (de vaste van diegene) op zaterdag, waarbij je zelfs op een rustige dag nog een half uur tekort komt. Diegene kwam ook niet uit met de tijd, maar had ook geen bezwaar gemaakt want alle plustijd wordt toch wel goedgekeurd ;(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_188908095
Ik ben Globetrottertje. Heb een nieuw account aan moeten maken. Was mijn ww kwijt nadat ik mijn mobiel heb moeten resetten. Nieuw ww werd naar niet meer bestaand emailadres gestuurd. Dus ik kon er niet meer in.

Maar goed. We gaan gewoon weer verder. 😁
pi_188910886
Vraagje aan de pakketbezorgers van PostNL. Sinds 5 maanden worden er bij ons geen pakketten meer aangeboden die via PostNL worden verstuurd. De bezorger laat geen briefje achter en na 2 zogenaamde bezorg pogingen gaat mijn pakket naar een ophaalpunt. Ik kan zien dat de bezorger niet is geweest omdat wij hier een video bel hebben (krijg een melding op mijn telefoon als er aangebeld wordt of als er beweging voor de deur is). Aangezien ik thuis werk ben ik de hele dag thuis om een pakket in ontvangst te nemen. Ik kan begrijpen dat dit soms kan gebeuren als de bezorger heel druk is maar dit is nu al 5 maanden aan de gang (krijg iets van 3 a 4 pakketjes per maand via PostNL) Heb al meerdere keren een online klacht ingediend bij PostNL maar ik heb niet het idee dat daar iets mee gedaan word. Wij wonen hier al 10 jaar en dit probleem hebben wij nog nooit gehad. We wonen gewoon in een doorgaande straat in Den Haag dus ook niet middle of nowhere........Iemand een suggestie hoe we dit kunnen oplossen?
pi_188912021
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:52 schreef michel2904 het volgende:
Vraagje aan de pakketbezorgers van PostNL. Sinds 5 maanden worden er bij ons geen pakketten meer aangeboden die via PostNL worden verstuurd. De bezorger laat geen briefje achter en na 2 zogenaamde bezorg pogingen gaat mijn pakket naar een ophaalpunt. Ik kan zien dat de bezorger niet is geweest omdat wij hier een video bel hebben (krijg een melding op mijn telefoon als er aangebeld wordt of als er beweging voor de deur is). Aangezien ik thuis werk ben ik de hele dag thuis om een pakket in ontvangst te nemen. Ik kan begrijpen dat dit soms kan gebeuren als de bezorger heel druk is maar dit is nu al 5 maanden aan de gang (krijg iets van 3 a 4 pakketjes per maand via PostNL) Heb al meerdere keren een online klacht ingediend bij PostNL maar ik heb niet het idee dat daar iets mee gedaan word. Wij wonen hier al 10 jaar en dit probleem hebben wij nog nooit gehad. We wonen gewoon in een doorgaande straat in Den Haag dus ook niet middle of nowhere........Iemand een suggestie hoe we dit kunnen oplossen?
ben bang dat je hier niet goed zit, vooral bezorgers van post en voorbereiders hier
pi_188912229
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Sprak laatst nog iemand over de basistijd van een bepaalde wijk (de vaste van diegene) op zaterdag, waarbij je zelfs op een rustige dag nog een half uur tekort komt. Diegene kwam ook niet uit met de tijd, maar had ook geen bezwaar gemaakt want alle plustijd wordt toch wel goedgekeurd ;(
:N Nu hebben we eindelijk een keer de kans gekregen om de tijden realistisch te krijgen, en dan maakt men er geen gebruik van. Leuk dat je mag plussen, maar ik wil graag van te voren ongeveer weten hoe lang ik bezig ben. Zeker als ik wijk van een ander overneem. Ik heb ook een leven buiten de post....
pi_188912345
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:43 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Ik ben Globetrottertje. Heb een nieuw account aan moeten maken. Was mijn ww kwijt nadat ik mijn mobiel heb moeten resetten. Nieuw ww werd naar niet meer bestaand emailadres gestuurd. Dus ik kon er niet meer in.

Maar goed. We gaan gewoon weer verder. 😁
Hallo Globetrottertje. Welkom op dit forum. Als je vragen hebt beantwoorden we ze graag! ;)

Vergeet niet je usericon even te fixen. Al die grijze gezichtjes hier staan zo ongezellig.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 september 2019 @ 19:53:54 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188915833
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:52 schreef michel2904 het volgende:
Vraagje aan de pakketbezorgers van PostNL. Sinds 5 maanden worden er bij ons geen pakketten meer aangeboden die via PostNL worden verstuurd. De bezorger laat geen briefje achter en na 2 zogenaamde bezorg pogingen gaat mijn pakket naar een ophaalpunt. Ik kan zien dat de bezorger niet is geweest omdat wij hier een video bel hebben (krijg een melding op mijn telefoon als er aangebeld wordt of als er beweging voor de deur is). Aangezien ik thuis werk ben ik de hele dag thuis om een pakket in ontvangst te nemen. Ik kan begrijpen dat dit soms kan gebeuren als de bezorger heel druk is maar dit is nu al 5 maanden aan de gang (krijg iets van 3 a 4 pakketjes per maand via PostNL) Heb al meerdere keren een online klacht ingediend bij PostNL maar ik heb niet het idee dat daar iets mee gedaan word. Wij wonen hier al 10 jaar en dit probleem hebben wij nog nooit gehad. We wonen gewoon in een doorgaande straat in Den Haag dus ook niet middle of nowhere........Iemand een suggestie hoe we dit kunnen oplossen?
pfoe, lastig. Probeer PostNL op allerlei manieren te bereiken (bellen, contactformulier, sociale media) en liefst vaker dan 1x en verwijs ook naar eerder ingediende klachten. Grote kans dat ze dan jouw klacht met voorrang op gaan pakken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188919957
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:52 schreef michel2904 het volgende:
Vraagje aan de pakketbezorgers van PostNL. Sinds 5 maanden worden er bij ons geen pakketten meer aangeboden die via PostNL worden verstuurd. De bezorger laat geen briefje achter en na 2 zogenaamde bezorg pogingen gaat mijn pakket naar een ophaalpunt. Ik kan zien dat de bezorger niet is geweest omdat wij hier een video bel hebben (krijg een melding op mijn telefoon als er aangebeld wordt of als er beweging voor de deur is). Aangezien ik thuis werk ben ik de hele dag thuis om een pakket in ontvangst te nemen. Ik kan begrijpen dat dit soms kan gebeuren als de bezorger heel druk is maar dit is nu al 5 maanden aan de gang (krijg iets van 3 a 4 pakketjes per maand via PostNL) Heb al meerdere keren een online klacht ingediend bij PostNL maar ik heb niet het idee dat daar iets mee gedaan word. Wij wonen hier al 10 jaar en dit probleem hebben wij nog nooit gehad. We wonen gewoon in een doorgaande straat in Den Haag dus ook niet middle of nowhere........Iemand een suggestie hoe we dit kunnen oplossen?
Krijg je wel een kennisgeving dat je pakketje naar het afhaalpunt is gebracht?
Zo niet, dan zou het er misschien op kunnen duiden dat je adres voor een niet-ingewijde moeilijk of niet te vinden is.
pi_188921524
Iemand die OR enquete ingevuld? Net de tweede gedaan, die erg chaotisch overkwam (reageren op andere meningen). Ben benieuwd of de OR nu echt eens grenzen aan gaat geven..
pi_188921903
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 16:16 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

:N Nu hebben we eindelijk een keer de kans gekregen om de tijden realistisch te krijgen, en dan maakt men er geen gebruik van. Leuk dat je mag plussen, maar ik wil graag van te voren ongeveer weten hoe lang ik bezig ben. Zeker als ik wijk van een ander overneem. Ik heb ook een leven buiten de post....
Ja het is uiteindelijk ergens toch wel jammer dat ze mijn inpunt niet wilden. Al was het ook wel slecht opgezet met wat ik voorgeschoteld kreeg in die WTR vragenlijst. Alle diensten van de 2 weken ervoor, en dan mocht ik van veel wijken maar 1 dagje beoordelen. Ook oa van wijken waar ik behalve die dag al maanden niet gelopen had. Dat schiet niet op. Daar twijfelde ik toen al over, en toen kreeg ik de instructie om het uberhaupt niet in te vullen. Heb wel met een paar mensen overlegd, daarvan heeft er iig eentje wel mijn input meegenomen bij het invullen :)

Vind ook nog steeds dat het vooral de verantwoordelijkheid is van degene die er vast loopt, om zich in te zetten voor een goede basistijd. Die lopen er (bijna) elke dag, die weten het het beste. Dan vind ik het wel wat jammer wanneer ze dat niet doen. Al weet ik dat sommige mensen gewoon geen zin meer hebben in de discussie, het moeten verantwoorden etc. Dat begrijp ik ook wel weer. Maar dat hele, ze keuren alles toch wel goed.. ja dat is leuk, tot ze dat straks niet meer doen. Of iig niet zonder flinke discussies erover. En met het maken van mijn planning (en die van andere flexibelen) gaan ze wel uit van die te krappe tijden.

Vind het ook slecht dat van bepaalde wijken echt wel duidelijk is dat ze te krap staan, al heel lang. Is ook al wel eens toegegeven door de TL. Maar aanpassen, ho maar.

Ze kunnen het ook zien aan de gewerkte tijden van mij en andere flexibele collega's. Ze weten de door mij geklokte tijden ook te vinden om ze tegen mensen te gebruiken, ben ik achter gekomen :X ik houd het altijd eerlijk qua plussen en soms minnen. Weet dat er mensen zijn die liever niet hebben dat ik min op hun wijken, al komt minnen zelden voor. Maar ik plus soms wel minder dan de vaste bezorger, op bepaalde wijken. Dat wordt dus ook echt wel bijgehouden en vergeleken door ze. En vaak gaat het dan maar om een week of 2 weekjes dat ik er gelopen heb. Misschien was het wel rustiger, had ik minder grote pakjes etc etc... beetje jammer.

Uiteraard zouden ze ook gewoon een gemiddelde kunnen berekenen van alle gewerkte tijd over een X aantal maanden, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. De hoeveelheid post holt immers zo hard achteruit, dat mensen dan toch vast weer steeds tijd kado krijgen... :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_188921999
Ik kan het niet meer serieus nemen.
pi_188933225
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 09:07 schreef Bezorgertje het volgende:
Iemand die OR enquete ingevuld? Net de tweede gedaan, die erg chaotisch overkwam (reageren op andere meningen). Ben benieuwd of de OR nu echt eens grenzen aan gaat geven..
Ja, het kwam wat ongestructureerd over, maar dat was ook omdat het allemaal open vragen/stellingen waren. Wel leuk dat je kon zien wat anderen hadden ingevuld, waardoor ik toch het idee had dat men in zowel voorbereiding en bezorging overwegend negatief was over de NRP.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_188956447
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat met rembourszendingen en zendingen waarover bijv. btw bij invoer verschuldigd is. Die gaan rechtstreeks naar de retailer, en dan krijgt de ontvanger zo'n voorgedrukt kaartje in de bus. Mijn ervaring is dat zo'n zending er soms al een paar dagen ligt voordat je dat kaartje ontvangt.
Deze vraag is inmiddels beantwoord: ook hier is de bewaartermijn slechts 1 week. En dat terwijl je zo'n voorgedrukt kaartje met tenminste 1 dag vertraging ontvangt, maar ook regelmatig met 2 of meer. Tel daarbij het feit dat het gaat om 7 kalenderdagen en dat de meeste retailers op zondag dicht zijn, en er blijven hooguit 4 dagen over om je pakje op te halen voordat het retour gaat. Slechte service.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')