Hij zorgt juist voor inflatie door al dat geld in zijn pakhuis te houden!quote:Op zaterdag 20 juli 2019 23:37 schreef BasEnAad het volgende:
Volslagen debiel dat al dat geld in een groot pakhuis ligt. Heeft meneer nooit van inflatie gehoord?
Hij ging ooit in Klondike op goudjacht. Vond goud en onderhandelde goed over de prijs.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 23:36 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:
Ik vraag mij af hoe het kan dat Dagobert Duck zoveel geld heeft:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaarne uw verklaring.
Dat heet deflatie (ceteris paribus)quote:Op zaterdag 20 juli 2019 23:41 schreef stokj het volgende:
[..]
Hij zorgt juist voor inflatie door al dat geld in zijn pakhuis te houden!
Ja, is al laat. dat bedoelde ik.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 23:47 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:
[..]
Dat heet deflatie (ceteris paribus)
Ondanks dat hij een konijn is kan hij al dat geld voor zichzelf houden (geen kinderbijslag).quote:Op zaterdag 20 juli 2019 23:48 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:
Bugs Bunny heeft ook al zo goed geboerd..
[ afbeelding ]
Kun je lekker in zwemmenquote:Op zaterdag 20 juli 2019 23:37 schreef BasEnAad het volgende:
Volslagen debiel dat al dat geld in een groot pakhuis ligt. Heeft meneer nooit van inflatie gehoord?
Mensen die denken dat Dagobert Duck nep isquote:
zo bespaar je wel geldquote:Op zondag 21 juli 2019 00:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Hij laat al jaaaaren Donald voor hem zwoegen maar betalen? Ho maar!
Mja, maar als de arbeider geen geld heeft om te consumeren, kan hij geen geld uitgeven in je winkels.quote:
Nuja zonder zijn geluksmuntje is hij zijn fortuin ook snel weer kwijt dus dat is best logisch.quote:Op zondag 21 juli 2019 00:49 schreef Harvest89 het volgende:
Omdat hij bijna niets uitgeeft.
Hij barst al in huilen uit als hij een dubbeltje verliest.
Beetje raar dat je die bank kiest, dat is zo een beetje de enige bank die vroeger nog op een logische manier aan geld kwam.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 23:52 schreef -Chakotay- het volgende:
hoe komt de Rabobank aan zoveel geld
vraag ik me ook wel eens af
😅😂🤣 een doksa die je niet kan vangen!quote:Op zaterdag 20 juli 2019 23:54 schreef SpecialK het volgende:
Hij is een rijke bakra doksa jewetogg. Hij heeft veel geld gemaakt.
quote:Op zondag 21 juli 2019 00:20 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Mensen die denken dat Dagobert Duck nep is
toen werkte johan cruijff er nog zekerquote:Op zondag 21 juli 2019 02:41 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Beetje raar dat je die bank kiest, dat is zo een beetje de enige bank die vroeger nog op een logische manier aan geld kwam.
Voor een doksa moet dat niet moeilijk zijn nee.quote:Op zondag 21 juli 2019 16:24 schreef herverwijderd het volgende:
Hij was een populaire rent boy in zijn jonge jaren. De legende wil dat hij 6 lullen tegelijk kon pijpen.
quote:Dagobert wilde al vanaf het begin van zijn leven geld verdienen, daarom is hij toen hij klein was schoenpoetser geweest. Hiermee heeft hij zijn eerste dubbeltje verdiend, dat later zijn geluksdubbeltje werd. Dit dubbeltje vormde het begin van zijn fortuin. Later in Dagoberts leven is hij de wereld rond gaan reizen en in 1885 is hij gericht naar goud gaan zoeken. Na tien jaar (zonder succes) ging hij naar Klondike en vond in 1897 een enorme goudklomp. Uiteindelijk is hij in zaken gegaan en door zijn gierigheid én door zijn goede zakeninstinct de rijkste eend van heel Duckstad en de hele wereld. Zijn zakenimperium is inmiddels enorm divers en omvat vrijwel alle soorten bedrijven en industrieėn die er zijn.
Aladdin profiteert van de rijkdom van zijn vrouw.quote:Op zondag 21 juli 2019 20:36 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:
Nog meer rijkelui:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onze kinderen worden geļndoctrineerd met het kapitalisme
Zeg dat maar tegen Goofy die als een dagoe wordt behandeld.quote:Op maandag 22 juli 2019 16:54 schreef Nicksanders het volgende:
Dagobert Duck is rijk omdat het een witte eend is en daardoor dus witte privileges heeft.
Zo je vraag beantwoord.
[ afbeelding ]
Goofy is ook niet 100% wit dus heeft niet 100% de witte voordelenquote:Op maandag 22 juli 2019 18:28 schreef stokj het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen Goofy die als een dagoe wordt behandeld.![]()
![]()
Laatstaan de familie Mouse. En wat denk je van die stier en die koe.quote:Op maandag 22 juli 2019 19:58 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Goofy is ook niet 100% wit dus heeft niet 100% de witte voordelen
https://en.wikipedia.org/wiki/A_Financial_Fablequote:Op maandag 22 juli 2019 20:04 schreef Harvest89 het volgende:
Weet iemand trouwens in welk album de eerste ontmoeting tussen Dagobert en Donald en de neefjes staat? Hij was toen al erg oud en had volgens mij een Schotse kilt aan.
Kan me herinneren dat dat ooit in een Donald Duck omnibus stond, maar welke weet ik niet meer.
Nope sorry is hem niet.quote:Op maandag 22 juli 2019 21:09 schreef stokj het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/A_Financial_Fable
quote:Op maandag 22 juli 2019 23:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nope sorry is hem niet.
Wat ik bedoel is dat Donald erachter komt dat Dagobert zijn oom is, en de eerste keer bij hem op bezoek gaat. Dit vond volgens mij plaats in een villa of een luxe trein of zo. Ik kan me duidelijk nog die schotse kilt herinneren. En de tekenstijl was heel erg goed. Veel beter dan een standaard Donald Duck blad.
Toch bedankt voor de moeite.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Empire-Builder_from_Calisotaquote:The Empire-Builder from Calisota. The story takes place between 1909 and 1930. Scrooge goes around the world making all kinds of business deals, notably including forcing the Voodoo tribe of sorcerer Foola Zoola off their land. In revenge, the sorcerer curses him to be constantly haunted by Bombie the Zombie. He returns to Duckburg and first meets his ten-year-old nephew Donald Duck, along with his twin sister Della Duck. On the same day, he loses contact with his family and becomes the richest duck in the world.
Donald was al volwassen bij de ontmoeting die ik bedoel. En de neefjes waren erbij.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 09:32 schreef stokj het volgende:
[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Empire-Builder_from_Calisota
Volgens mij is dat dan jaren later wanneer hij met kerst weer contact maakt met zijn familie waarbij Donald en de neefjes worden geintroduceerd.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 10:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Donald was al volwassen bij de ontmoeting die ik bedoel. En de neefjes waren erbij.
Dit is wel de tekenstijl die ik bedoel. Dus het zal misschien in de vele Oom Dagobert boeken staan.
Dat dusquote:Op zaterdag 20 juli 2019 23:41 schreef stokj het volgende:
[..]
Hij ging ooit in Klondike op goudjacht. Vond goud en onderhandelde goed over de prijs.
Vraag me af of deze eend een pinpas heeft (waarschijnlijk is hij zijn eigen geldbank).
Bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 11:50 schreef stokj het volgende:
[..]
Volgens mij is dat dan jaren later wanneer hij met kerst weer contact maakt met zijn familie waarbij Donald en de neefjes worden geintroduceerd.
Het woordje 'de' in de naam kan ook Frans zijn volgens mij.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat zou eigenlijk het levensverhaal zijn van zwarte magica... terwijl ze the cure zat te luisteren viel haar oog op het geluksdubbeltje van dagobert?
Die trouwens in het engels "Magica de Spell" heet nederlandse roots![]()
?
Ja inderdaadquote:Op dinsdag 23 juli 2019 14:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het woordje 'de' in de naam kan ook Frans zijn volgens mij.
Oom Dagobert episode 7 Opnieuw terug in de tijd (heb deze nog als stripboek)quote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:18 schreef Marsenal het volgende:
Goldie Glittergoud heeft hem in Klondike daarna nog geprobeerd dat goud afhandig te maken, de sloerie. Daar is ook een ducktales aflevering van, Goldie was de enige vrouw van wie Dagobert ooit gehouden heeft, zijn achilleshiel.
Er is nooit meer wat van haar vernomen.
HAHA verzuurde doksaquote:Op dinsdag 23 juli 2019 14:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip.![]()
Ik heb zelf nog maar eens gegoogled met het woordje kerst er bij en volgens mij ben ik op zoek naar De kluizenaar van Villa Duck. Het was trouwens geen schotse kilt maar een dikke ochtendjas wat hij aan had.
Ik zal eens online kijken of ik hem ergens kan kopen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |