terechte klacht.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:17 schreef wollah het volgende:
Anno 2019 nog met papiergeld op zak lopenen dat terwijl je overal kan pinnen. Zelfs op de markt kan je pinnen. En het is veiliger dan cash en bovendien minder gedoe met sjouwen en geld wisselen enzo.
Maar sommige mongolen blijven maar vasthouden aan ouderwetse gewoontes en willen geen verandering![]()
Klacht: mensen die anno 2019 nog cash betalen
quote:
quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:24 schreef de_boswachter het volgende:
Money money money money stash
woop woop woop
quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:24 schreef de_boswachter het volgende:
Money money money money stash
woop woop woop
Ik maak het altijd gewoon over. Dit geeft dus aan dar jij echt te dom om te poepen bentquote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:34 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:
TS begrijpt nog niet helemaal hoe deze wereld werkt. Hij denkt waarschijnlijk dat bij de lokale cokedealer ook gepind kan worden.
En je geeft al het zwart werk....... oh wacht. Jij krijgt alleen een uitkeringquote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:35 schreef wollah het volgende:
[..]
Ik maak het altijd gewoon over. Dit geeft dus aan dar jij echt te dom om te poepen bent
Wat is zn nummer?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:35 schreef wollah het volgende:
[..]
Ik maak het altijd gewoon over. Dit geeft dus aan dar jij echt te dom om te poepen bent
Heb je nog meer belgenmoppen voor ons?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:36 schreef DeLoet het volgende:
Bro ik was gisteren in een Belgisch tankstation. Moest zo nodig pissen. Kon je alleen cash betalen om door zo’n hekje te kunnen. 0,70¤!
Goed zoquote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:35 schreef wollah het volgende:
[..]
Akkoord met de klacht. Maar met pin kan je niet met zwart geld betalen.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:17 schreef wollah het volgende:
Anno 2019 nog met papiergeld op zak lopenen dat terwijl je overal kan pinnen. Zelfs op de markt kan je pinnen. En het is veiliger dan cash en bovendien minder gedoe met sjouwen en geld wisselen enzo.
Maar sommige mongolen blijven maar vasthouden aan ouderwetse gewoontes en willen geen verandering![]()
Daarom libraquote:Op zaterdag 20 juli 2019 23:10 schreef stokj het volgende:
[..]
Akkoord met de klacht. Maar met pin kan je niet met zwart geld betalen.
Het is zeker niet veiliger wollah ik zweer teddybeerquote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:17 schreef wollah het volgende:
Tell mequote:Op zondag 21 juli 2019 00:47 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik ken genoeg waar je wel kunt pinnen.
Juist jij snapt hetquote:Op zaterdag 20 juli 2019 23:35 schreef Repentless het volgende:
Ik heb ook vrijwel nooit meer cash op zak, maar het is goed dat het blijft bestaan. Anders hebben banken of overheden de volledige controle over al het geld dat er is, en inzicht in alle betalingen die je doet. En dat is geen goede ontwikkeling.
Cryptoquote:Op zondag 21 juli 2019 02:12 schreef Gehrman het volgende:
Mensen die anno 2019 niet overal met crypto betalen
Mijn kinderen hebben nog geen walletquote:Op zondag 21 juli 2019 02:12 schreef Gehrman het volgende:
Mensen die anno 2019 niet overal met crypto betalen
Was het maar waarquote:Op zondag 21 juli 2019 03:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij krijgt bij de supermarkt 21% korting als je contact betaald?
Ik zou me eerder druk maken om onze eigen, Hollandse bankiers. Die investeren en beleggen miljarden per jaar en als het misgaat en de bank op instorten staat, dan kunnen wij spaarders, fluiten naar ons spaargeld.quote:Op zondag 21 juli 2019 04:20 schreef Catkiller het volgende:
Ja tot de Chinezen ons hacken en de bankrekeningen leeghalen
Sparen.quote:Op zondag 21 juli 2019 04:25 schreef McBrokkie het volgende:
[..]
Ik zou me eerder druk maken om onze eigen, Hollandse bankiers. Die investeren en beleggen miljarden per jaar en als het misgaat en de bank op instorten staat, dan kunnen wij spaarders, fluiten naar ons spaargeld.
Dan gaan mensen dit soort dingen doen.quote:Op zondag 21 juli 2019 04:38 schreef McBrokkie het volgende:
[..]
Ik ben sws een armoedzaaier, brada. Al zou ik het willen, ik kan niet eens sparen.
Ai baja! Kijk een stronterij hier.quote:Op zondag 21 juli 2019 04:41 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Dan gaan mensen dit soort dingen doen.
nog niet je kinderen gechipt hebbenquote:Op zondag 21 juli 2019 03:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mijn kinderen hebben nog geen wallet
Inderdaad ja. Zijn te dom om te schijten. Moeten uit sociale groepsdruk ook allemaal merkkleding aan om zo te laten zien hoe succesvol ze zijn. Totdat ze opgepakt worden en hun reetje kunnen spreiden in de kliniek.quote:Op zondag 21 juli 2019 04:48 schreef McBrokkie het volgende:
[..]
Ai baja! Kijk een stronterij hier.
Zo dom zijn ze tegenwoordig. Ze willen allemaal die hele meneer zijn, maar die gasten zijn te achterlijk voor woorden.
Uiteindelijk riskeer je een paar jaar celstraf voor een gouden ketting. Misschien is dat ding op de zwarte markt 3 barkie waard. Dat mogen ze nog door 3 delen.
Brada, dan ben je kapot dom.
Sturen elkaar allemaal een tikkiequote:Op zondag 21 juli 2019 08:18 schreef Nismo91 het volgende:
Terechte klaag.
@:wollah kun je bij dealers tegenwoordig ook pinnen ?
Kliniekquote:Op zondag 21 juli 2019 07:53 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Zijn te dom om te schijten. Moeten uit sociale groepsdruk ook allemaal merkkleding aan om zo te laten zien hoe succesvol ze zijn. Totdat ze opgepakt worden en hun reetje kunnen spreiden in de kliniek.
Laatst gaf je nog toe dat je zat te steggelen met AH zelf scan, kut Marokkaan.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:17 schreef wollah het volgende:
Glazenwassers betaal ik met mijn naakse ikkie. Hihi. Grgr Simoonquote:Op zondag 21 juli 2019 13:00 schreef Ypmaha het volgende:
Ik dacht nog enkel voor de glazenwasser contant geld nodig te hebben: blijkt dat je bij hem ook gewoon kan pinnen
Die hebben toch allemaal zo’n iZettle gekoppeld aan een challengerbank icm een prepaid sim?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:34 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:
TS begrijpt nog niet helemaal hoe deze wereld werkt. Hij denkt waarschijnlijk dat bij de lokale cokedealer ook gepind kan worden.
Mijn bank categoriseert dit zelf, kan daarbij limieten zetten en desgewenst meerdere virtuele of fysieke betaalkaarten. Wat jij doet klinkt omslachtig.quote:Op zondag 21 juli 2019 13:37 schreef ManianMan het volgende:
Ik heb meerdere rekeningen eentje waar benzine geld en reiskosten vanaf gaat; eentje voor vastenlasten en eentje voor boodschappen.
Dan nog een spaarrekening voor onderhoud auto en anwb en een spaarrekening voor het haarwerk van mijn vriendin en een spaarrekening voor het huis en leuke dingetjes.
Daarnaast hou ik in excel precies de kosten bij. Ik gebruik deze methode 2 maand en t bevalt goed.
Succesvol willen ‘worden’quote:Op zondag 21 juli 2019 13:56 schreef YoungDriller het volgende:
Mensen die zichzelf beperken tot 1 manier om iets te doen zullen nooit succesvol worden in het leven.
Ben jij tegeltjesbeschrifter?quote:Op zondag 21 juli 2019 13:56 schreef YoungDriller het volgende:
Mensen die zichzelf beperken tot 1 manier om iets te doen zullen nooit succesvol worden in het leven.
Ik open dan mijn app, vraag een nieuwe pinpas aan. Kun je in twee sec gebruikenquote:Op zondag 21 juli 2019 14:07 schreef Hyaenidae het volgende:
En als je pinpas kaduuk gaat? Sta je dan![]()
Heb sowieso altijd 100 euro in m'n pnee mee voor de zekerheid, verder wel alles pinnen meestal.
quote:Op zondag 21 juli 2019 14:07 schreef Hyaenidae het volgende:
En als je pinpas kaduuk gaat? Sta je dan![]()
Heb sowieso altijd 100 euro in m'n pnee mee voor de zekerheid, verder wel alles pinnen meestal.
En daarom ben je nu vakkenvuller?quote:Op zondag 21 juli 2019 14:05 schreef wollah het volgende:
[..]
Succesvol willen ‘worden’![]()
Dat ben ik vanaf me geboorte al.
Precies je beperkt jezelf. En daarom zit je hier gefrustreerd te posten in klb. Omdat je weet dat ik gelijk heb.quote:Op zondag 21 juli 2019 14:06 schreef XL het volgende:
[..]
Ben jij tegeltjesbeschrifter?
Ik zeg altijd: er zijn twee manieren om iets te doen. De juiste en de verkeerde en ik doe ALTIJD de juiste
Man man man...
Onterechte klacht. Met alleen een pasje leren kinderen veel moeilijker wat de waarde van geld is. Met harde euries in hun handen, die ze zelf gespaard hebben en zelf mogen uitgeven, leren ze het veel beter.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:17 schreef wollah het volgende:
Ditquote:Op zondag 21 juli 2019 13:56 schreef YoungDriller het volgende:
quote:Op zondag 21 juli 2019 15:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Onterechte klacht. Met alleen een pasje leren kinderen veel moeilijker wat de waarde van geld is. Met harde euries in hun handen, die ze zelf gespaard hebben en zelf mogen uitgeven, leren ze het veel beter.
Is er zo'n groot verschil tussen wat papiertjes en metalen rondjes in je zak of een getal in een app op een smartfoon? Persoonlijk vind ik het laatste meer overzicht geven, mede doordat je ook kan zien waar het geld is gebleven. Dat zal voor kinderen niet anders zijn.quote:Op zondag 21 juli 2019 15:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Onterechte klacht. Met alleen een pasje leren kinderen veel moeilijker wat de waarde van geld is. Met harde euries in hun handen, die ze zelf gespaard hebben en zelf mogen uitgeven, leren ze het veel beter.
Zeker.quote:Op zondag 21 juli 2019 16:04 schreef qajariaq het volgende:
Is er zo'n groot verschil tussen wat papiertjes en metalen rondjes in je zak of een getal in een app op een smartfoon?
"Maar ik heb toch niks te verbergen?"quote:Op zondag 21 juli 2019 01:25 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
Juist jij snapt hetDat zijn enge vooruitzichten
![]()
Mwoh, not really.quote:Op zondag 21 juli 2019 16:06 schreef qajariaq het volgende:
Ik hoop dat je beseft dat je voor jezelf praat.
Omdat kinderen pas abstract gaan denken vanaf een jaartje of 12. Dus fysieke muntjes en briefjes snappen ze veel beter dan een plastic kaartje dat zogenaamd geld vertegenwoordigd.quote:Maar leg eens uit waarom?
Als je het als kale kaart ziet heb je gelijk. Maar een smartfoon -die de bankpas gaat vervangen- kan na elke betaling ook een feedback geven over de uitgave en over het saldo.quote:Op zondag 21 juli 2019 16:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Omdat kinderen pas abstract gaan denken vanaf een jaartje of 12. Dus fysieke muntjes en briefjes snappen ze veel beter dan een plastic kaartje dat zogenaamd geld vertegenwoordigd.
Succes met de opvoeding van je kinderen.quote:Op zondag 21 juli 2019 16:24 schreef qajariaq het volgende:
Ik denk dat het eerder een vastzittend patroon is in de hoofden van de ouders dan dat niet al te jonge kinderen daar moeite mee hebben
Die leeftijd ben ik ruim te boven. Maar ik ga kennelijk wel mee met de ontwikkelingenquote:Op zondag 21 juli 2019 16:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Succes met de opvoeding van je kinderen.
Het concept geld sparen is moeilijk te begrijpen als je om te beginnen al geen cent hebt. Gehad. Ooit.quote:Op zondag 21 juli 2019 15:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maak jezelf dat maar wijs, dan.quote:Op zondag 21 juli 2019 16:49 schreef qajariaq het volgende:
Die leeftijd ben ik ruim te boven. Maar ik ga kennelijk wel mee met de ontwikkelingen
Kloptquote:Op zondag 21 juli 2019 16:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
"Maar ik heb toch niks te verbergen?"
Lekker belasting af gaan tikken over je aan- en verkopen op Marktplaats, geen schoonmaakster meer zwart kunnen betalen, "Oh, je hebt sigaretten en alcohol gekocht? We verhogen even je zorgpremie", etc.
Sommige zaken zijn nu nog aluhoedjes-theorie, maar het is echt niet ondenkbaar dat dit realiteit wordt als je niets meer contant kunt betalen en allerlei instanties inzicht hebben in je koopgedrag en uitgavenpatroon.
quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:17 schreef wollah het volgende:
Anno 2019 nog met papiergeld op zak lopen![]()
Gewoon tikkie sturenquote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:34 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:
Google knows it all.quote:Op zondag 21 juli 2019 16:14 schreef Repentless het volgende:
Sommige zaken zijn nu nog aluhoedjes-theorie, maar het is echt niet ondenkbaar dat dit realiteit wordt als je niets meer contant kunt betalen en allerlei instanties inzicht hebben in je koopgedrag en uitgavenpatroon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |