quote:Op woensdag 17 juli 2019 18:01 schreef sigme het volgende:
Nou, dat werd nog een tamelijk loops topic, die vorige. Terug naar CULtalk, ik heb die uuni of ooni gekocht. Nog dank voor de suggestie van de blokkervariant. Had rampzalige reviews, maar ik sluit niet uit dat die veroorzaakt werden door ondeskundig gebruik. Veiligheidshalve ben ik toch maar voor de dure variant gegaan:
[ afbeelding ]
Met wat extra accessoires.
quote:Op woensdag 17 juli 2019 17:01 schreef Molo het volgende:
Hier alles top, gisteren zelfs stukkie hardgelopen
quote:Op woensdag 17 juli 2019 18:22 schreef borisz het volgende:
Binnenkort kan je weer 't Kopje op wandelen Bloes.
Geweldig, errrrrg benieuwd naarquote:Op woensdag 17 juli 2019 18:01 schreef sigme het volgende:
Nou, dat werd nog een tamelijk loops topic, die vorige. Terug naar CULtalk, ik heb die uuni of ooni gekocht. Nog dank voor de suggestie van de blokkervariant. Had rampzalige reviews, maar ik sluit niet uit dat die veroorzaakt werden door ondeskundig gebruik. Veiligheidshalve ben ik toch maar voor de dure variant gegaan:
[ afbeelding ]
Met wat extra accessoires.
Mijn in mijn woonkamer ingemetselde (ja dat is net zo onhandig als het klinkt) pizzaoven gaat ook als 'ie op temperatuur is zo snel. Heel idioot maar heeft echt maar zo kort nodig en is lekkerquote:Op woensdag 17 juli 2019 18:19 schreef Kreator het volgende:
Ziet er wel tof uit dat ding. Twee reviews gekeken en het lijkt wel vrij goed te doen allemaal, alleen zijn de pallets wat lastig aan te steken vind ik.
Pizza in 60 tot 90 sec klinkt wel goed. Ben benieuwd hoe dat smaakt.
Voorpretquote:Op woensdag 17 juli 2019 18:34 schreef Myraela het volgende:
Ik ben een vakantie aan het uitzoeken.![]()
![]()
Maar pas voor volgend jaar.
Dat dan weer wel.quote:
Ik heb ook een inpandige houtgestookte oven, maar die krijg ik niet heet genoeg. Is wel geweldig voor stoven (en om op lage temperatuur te drogen; pruimen en tomaten vooral).quote:Op woensdag 17 juli 2019 18:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn in mijn woonkamer ingemetselde (ja dat is net zo onhandig als het klinkt) pizzaoven gaat ook als 'ie op temperatuur is zo snel. Heel idioot maar heeft echt maar zo kort nodig en is lekker
Ik heb mezelf gister een thermometer aangeschaft om eens te gaan meten wat die pizzavloer doet.quote:Op woensdag 17 juli 2019 18:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn in mijn woonkamer ingemetselde (ja dat is net zo onhandig als het klinkt) pizzaoven gaat ook als 'ie op temperatuur is zo snel. Heel idioot maar heeft echt maar zo kort nodig en is lekker
Sloveniëquote:Op woensdag 17 juli 2019 18:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat dan weer wel.M'n vriend slaapt nu, straks even proberen te overtuigen dat we een nachtje op een geitenboerderij in Slovenië moeten overnachten.
Ik vind het ruk, duurt lang, hoop zooi, en idd hier ook moeilijk om heet te krijgenquote:Op woensdag 17 juli 2019 18:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb ook een inpandige houtgestookte oven, maar die krijg ik niet heet genoeg. Is wel geweldig voor stoven (en om op lage temperatuur te drogen; pruimen en tomaten vooral).
Wat mik jij erop dan?quote:Op woensdag 17 juli 2019 18:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb mezelf gister een thermometer aangeschaft om eens te gaan meten wat die pizzavloer doet.
Want mijn lekkerste pizza's doe ik toch echt als ze er langer dan 90sec over doen.
(En zo'n zool met alleen tomaat en hint van kaas maak ik nooit)
Eerst een zelfgekookte tomatensaus, beetje kaas, artisjokbodems, gesnipperd rood uitje, ansjovisje links en rechts, wat stukkies paddestoel / champignon, sprinkeltje kaas.quote:
Foto 3? Dat waren dikke krullen Parmezanquote:
Zeg maar dat hij van mij moetquote:Op woensdag 17 juli 2019 18:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat dan weer wel.M'n vriend slaapt nu, straks even proberen te overtuigen dat we een nachtje op een geitenboerderij in Slovenië moeten overnachten.
Vlees zou ik etenquote:Op woensdag 17 juli 2019 19:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Eerst een zelfgekookte tomatensaus, beetje kaas, artisjokbodems, gesnipperd rood uitje, ansjovisje links en rechts, wat stukkies paddestoel / champignon, sprinkeltje kaas.
[ afbeelding ]
Of iets met frutti di mare:
[ afbeelding ]
Ham salami parmezaan:
[ afbeelding ]
Iets met Mozzarella:
[ afbeelding ]
Of een koe.
[ afbeelding ]
Ik vind dus pizza van de pizzeria zonde van mn geld en vaak een enorme rip-off: er ligt niets op.quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Vlees zou ik eten
De rest is mij te vol
Zoiets hadden Koos en ik in Andalusiëquote:Op woensdag 17 juli 2019 19:32 schreef Myraela het volgende:
Dit vakantiehuis in Kroatië is zo perfect.Met privezwembad, jacuzzi en alles.
[ afbeelding ]
Ach, die ¤7,- die de Egyptenaar hier ervoor vraagt, is mij de moeite niet waardquote:Op woensdag 17 juli 2019 19:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik vind dus pizza van de pizzeria zonde van mn geld en vaak een enorme rip-off: er ligt niets op.
Dat ziet er wel gaaf uit ja. Keer wat anders dan een resort met 800 kamers.quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:32 schreef Myraela het volgende:
Dit vakantiehuis in Kroatië is zo perfect.Met privezwembad, jacuzzi en alles.
[ afbeelding ]
vroeg ik me ook af..... als ik pizza maak is het lekker dun deeg en niet te heftig belegd... al die 'luchtige" bodems die op brood lijken JUK ...t moet naast je beleg gewoon een paar van die bellen blazen door de hitte en klaarquote:
quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:36 schreef liedetector het volgende:
[..]
vroeg ik me ook af..... als ik pizza maak is het lekker dun deeg en niet te heftig belegd... al die 'luchtige" bodems die op brood lijken JUK ...t moet naast je beleg gewoon een paar van die bellen blazen door de hitte en klaar
Dat klinkt minder fijn.quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:33 schreef Molo het volgende:
Zoiets hadden Koos en ik in Andalusië
Twee weken stortregens en 7° overdag, stervenskoud gehad in dat tochtige hutje
funny! zou ik werkelijk nooit opkomen..... fruit en warm is niet mijn ding, maar snap m welquote:Op woensdag 17 juli 2019 19:44 schreef sigme het volgende:
met een mengsel van geprakte abricoos, verse gember en zout.
Was geloof ik in 30 jaar niet voorgekomen daar. Overal op het nieuws ook. Dikke pechquote:Op woensdag 17 juli 2019 19:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat klinkt minder fijn.Was dat ook buiten het seizoen, of gewoon pech?
Dit is eigenlijk een behoorlijk huis hoor. Dat was de schattigste foto, maar er zit nog een heel stuk aan vast.
Vanaf de andere kant:
[ afbeelding ]
https://www.booking.com/hotel/hr/villa-paradiso-umag.en-gb.html
Nee dat is het mooie van het volume van die oven; dat water verdampt meteen.quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Ach, die ¤7,- die de Egyptenaar hier ervoor vraagt, is mij de moeite niet waard
Wordt het niet heel nat zo'n pizza?
En zoiets?quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee dat is het mooie van het volume van die oven; dat water verdampt meteen.
De reden dat ik nu een thermometer heb gekocht is om te gaan experimedingesen met verschillende deeg samenstellingen.
En ik dan wel beetje consistente bodemtemperatuur wil hebben.
Kan vast; nog nooit geprobeerd.quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:54 schreef Molo het volgende:
[..]
En zoiets?
http://www.bbc.com/travel(...)pupusas-mean-comfort
crossa was brooddeeg met een rare structuurquote:Op woensdag 17 juli 2019 19:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kan vast; nog nooit geprobeerd.
Vorige week had ik een deegje was enorme bellen produceerde tijdens het bakken.
Kreeg je echt zo'n soort "pizza crossa" met "deh bodehmmmmm" van vroeger.
Alleen nog grotere bellen.
Dit was eigenlijk een foccaciadeeg, maar dan met iets te veel water.quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:56 schreef liedetector het volgende:
[..]
crossa was brooddeeg met een rare structuur
qft.quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:36 schreef liedetector het volgende:
[..]
vroeg ik me ook af..... als ik pizza maak is het lekker dun deeg en niet te heftig belegd... al die 'luchtige" bodems die op brood lijken JUK ...t moet naast je beleg gewoon een paar van die bellen blazen door de hitte en klaar
dus tarwebloem of heb ik dat fout in mn hoofd zitten?quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit was eigenlijk een foccaciadeeg, maar dan met iets te veel water.
Deze had ik de laatste keer, kreeg ik van een tante:quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:00 schreef liedetector het volgende:
[..]
dus tarwebloem of heb ik dat fout in mn hoofd zitten?
ja een 00 bloem dus eigenlijk...okay, maar wat was er focaccia aan dan? (probeer gewoon te begrijpen wat je maakt zeg maar)quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Deze had ik de laatste keer, kreeg ik van een tante:
[ afbeelding ]
Ik moest die dag voor 30 man pizza achter elkaar produceren, dan wil je geen experimentele, "runny" of zachtkleffe deegjes.quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:08 schreef liedetector het volgende:
[..]
ja een 00 bloem dus eigenlijk...okay, maar wat was er focaccia aan dan? (probeer gewoon te begrijpen wat je maakt zeg maar)
Ben benieuwd of het bevalt! Het ovendeel zelf is niet demontabel, wel?quote:Op woensdag 17 juli 2019 18:01 schreef sigme het volgende:
Terug naar CULtalk, ik heb die uuni of ooni gekocht.
okay funny, zou ik geloof ik nooit zo bedacht hebben ofzoquote:Op woensdag 17 juli 2019 21:06 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik moest die dag voor 30 man pizza achter elkaar produceren, dan wil je geen experimentele, "runny" of zachtkleffe deegjes.
Maar stevige harde bolletjes die je door iedere nono kan laten uitrollen zonder dat ze aan de plank eronder verkleven. (En zelfs een beetje grof pastameel onder je pizzadeegje strooien is voor veel mensen iets what does not compute ofzo..)
Receptje voor foccacia deeg (met gist, zout, olie enz) levert een wat rubberig deeg op, wat snel rijst zodra het in de oven komt.
Dus niet vooraf rijzen enzo/.
Griesmeel doe ik er vaak onder.quote:Op woensdag 17 juli 2019 21:06 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik moest die dag voor 30 man pizza achter elkaar produceren, dan wil je geen experimentele, "runny" of zachtkleffe deegjes.
Maar stevige harde bolletjes die je door iedere nono kan laten uitrollen zonder dat ze aan de plank eronder verkleven. (En zelfs een beetje grof pastameel onder je pizzadeegje strooien is voor veel mensen iets what does not compute ofzo..)
Receptje voor foccacia deeg (met gist, zout, olie enz) levert een wat rubberig deeg op, wat snel rijst zodra het in de oven komt.
Dus niet vooraf rijzen enzo/.
Ja das weer net 1 maling grover; gebruik ik alleen als ik door mn pastabloem heen benquote:
Oh ja, sommige mensen schamen zich nergens voor.quote:Op woensdag 17 juli 2019 21:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wauw... gratis bureautje op FB gezet... iemand heeft interesse en of ik het kan brengen want hij heeft geen vervoer.Tuurlijk, ik sleep het ding wel voor je naar beneden, in mijn auto en naar je huis of zo. Zal ik er nog geld bij geven ook?
![]()
Reactie was ook binnen een half uur, dus meneer heeft niet echt moeite gedaan vervoer te regelen.
Hier op FOK! heb ik wel eens spullen gedoneerd, ook wel eens bij mensen thuis gebracht, maar die hadden dan niet de ‘gimme gimme’ houding.
hahahahquote:Op woensdag 17 juli 2019 21:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wauw... gratis bureautje op FB gezet... iemand heeft interesse en of ik het kan brengen want hij heeft geen vervoer.Tuurlijk, ik sleep het ding wel voor je naar beneden, in mijn auto en naar je huis of zo. Zal ik er nog geld bij geven ook?
![]()
Reactie was ook binnen een half uur, dus meneer heeft niet echt moeite gedaan vervoer te regelen.
Hier op FOK! heb ik wel eens spullen gedoneerd, ook wel eens bij mensen thuis gebracht, maar die hadden dan niet de ‘gimme gimme’ houding.
Zoiets wilde ik ook eerst zeggen maar heb ik maar niet gedaanquote:Op woensdag 17 juli 2019 21:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ja, sommige mensen schamen zich nergens voor.
Ze hebben mij een keer gevraagd om iets naar Almelo te brengen. Toen heb ik gereageerd dat als ik het in de auto had liggen ik niet verder reed dan het stortbordes in Emmen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op woensdag 17 juli 2019 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zoiets wilde ik ook eerst zeggen maar heb ik maar niet gedaan
dat minof meer geirriteerde zou me dan helemaaaaal irriterenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Ook nog ergens de hondenpenning liggen met de bloedgroep er op. Alleen geen idee wat die is.quote:Op woensdag 17 juli 2019 12:18 schreef golfer het volgende:
Mijn bloedgroep en resusfactor werd ooit bepaald bij de keuring voor militaire dienst en stond ook in mijn militaire paspoort.
quote:Op woensdag 17 juli 2019 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zoiets wilde ik ook eerst zeggen maar heb ik maar niet gedaan
Volgens mij is ie uiteindelijk ook zelf komen halen trouwens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach ja, als je veel onderweg bent en toevallig in de buurt bent kun je het misschien combineren.Kranplätze müssen verdichtet sein
Met de stort,jaquote:Op woensdag 17 juli 2019 21:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens mij is ie uiteindelijk ook zelf komen halen trouwens.
Ach ja, als je veel onderweg bent en toevallig in de buurt bent kun je het misschien combineren.
Het is een lokale weggeefhoek dus in de buurt is het sowieso.quote:Op woensdag 17 juli 2019 21:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens mij is ie uiteindelijk ook zelf komen halen trouwens.
Ach ja, als je veel onderweg bent en toevallig in de buurt bent kun je het misschien combineren.
En dat! Maar dat laat ik maar gaan. Wie weet duikelt hij toch ineens een auto op of zo.quote:Op woensdag 17 juli 2019 21:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
dat minof meer geirriteerde zou me dan helemaaaaal irriteren
Toch aardig dat je alsnog de kans krijgt het felbegeerde item te bemachtigenquote:Op woensdag 17 juli 2019 21:43 schreef derLudolf het volgende:
Ik bood gister ¤50 op iets met een vraagprijs van ¤35. Paar dagen niks ben gehoord, kreeg ik vanochtend een berichtje "ik heb een bod van ¤60, maar voor ¤70 mag jij hem hebben"![]()
Ja daaaag.
Aan zoiets zou ik me niet echt irriteren. Eerder om lachen.quote:Op woensdag 17 juli 2019 21:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat mij irriteerde was het gemak waarmee hij binnen een half uur vroeg of ik kon brengen. Niet eens zelf proberen vervoer te regelen, of iets meer uitleg geven waarom dat niet lukt, aanbieden mee te komen helpen tillen of zo.
SPOILER: lang verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 17 juli 2019 23:22 schreef Tele6 het volgende:
Wauw Kaatje
Jouw superavond compenseert mooi voor de ronduit klotedag die ik hadWat ellendig voor je. Zeker in die organisatie zouden ze toch voelsprieten moeten hebben om een niet klik te vermijden en wel klik te regelen. Je hebt geen gebroken been of zo.SPOILER: lang verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Niet alle patiënten hebben dezelfde aanpak nodig. Ik word angstig en in de war als je me streng aanpakt, maar andere mensen kan die aanpak activeren en dat heb je nodig als je vastgelopen bent in een depressie. Als je als verpleger je aanpak dan niet echt aanpast, pak je ofwel mij te hard aan ofwel veel anderen te slap.quote:Op woensdag 17 juli 2019 23:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat ellendig voor je. Zeker in die organisatie zouden ze toch voelsprieten moeten hebben om een niet klik te vermijden en wel klik te regelen. Je hebt geen gebroken been of zo.
Zou het dan niet zijn dat ze dit expres zo doen?quote:Op woensdag 17 juli 2019 23:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Niet alle patiënten hebben dezelfde aanpak nodig. Ik word angstig en in de war als je me streng aanpakt, maar andere mensen kan die aanpak activeren en dat heb je nodig als je vastgelopen bent in een depressie. Als je als verpleger je aanpak dan niet echt aanpast, pak je ofwel mij te hard aan ofwel veel anderen te slap.
Omgaan met deze verpleger is leerzaam voor me. Hier op de afdeling doen zo veel mensen hun best om het me makkelijk te maken, maar straks terug in de wijde wereld is dat niet zo. Dan kan ik beter alvast hier oefenen.
Alleen is het jammere dat ik bij dat oefenen hier net zo weinig of misschien minder hulp heb dan thuis, want thuis krijg ik niet continu "het is m'n collega dus ik zeg niks" en thuis heb ik meer mogelijkheden om dit soort situaties maar even uit de weg te gaan totdat ik steviger in m'n schoenen sta.
Misschien. Maar dan zou ik dat een onhandig plan vinden.quote:Op woensdag 17 juli 2019 23:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zou het dan niet zijn dat ze dit expres zo doen?
Als je eens wist wat er in een gesprek (of gewoon als ik ergens moet wachten) allemaal door mijn hoofd gaat is rommelen een understatementquote:Op donderdag 18 juli 2019 00:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Het is zo klote voor je. Maar dit deed je eergisteren heel goed. Op mij kwam je echt niet anders over dan ieder ander. Hoe het dan bij jou van binnen "rommelde" dat kan ik natuurlijk niet zien, maar je bent (voor mij) gewoon iemand als iedereen.
Ik lees bij jou naar mijn idee zoveel inzicht! Daarmee ben je er nog niet, heb je heus nog wel een weg te gaan, maar ik zie het als je grote kracht.quote:Op woensdag 17 juli 2019 23:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Niet alle patiënten hebben dezelfde aanpak nodig. Ik word angstig en in de war als je me streng aanpakt, maar andere mensen kan die aanpak activeren en dat heb je nodig als je vastgelopen bent in een depressie. Als je als verpleger je aanpak dan niet echt aanpast, pak je ofwel mij te hard aan ofwel veel anderen te slap.
Omgaan met deze verpleger is leerzaam voor me. Hier op de afdeling doen zo veel mensen hun best om het me makkelijk te maken, maar straks terug in de wijde wereld is dat niet zo. Dan kan ik beter alvast hier oefenen.
Alleen is het jammere dat ik bij dat oefenen hier net zo weinig of misschien minder hulp heb dan thuis, want thuis krijg ik niet continu "het is m'n collega dus ik zeg niks" en thuis heb ik meer mogelijkheden om dit soort situaties maar even uit de weg te gaan totdat ik steviger in m'n schoenen sta.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
Tonen wat ik voel en hoe het gaat is serieus mijn allergrootste prioriteit hier. Ik weet dat ik niet beter kan worden als ik niet open ben over wat er is. Stel je voor dat je in het ziekenhuis bent voor een gebroken been, maar je zegt dat je arm zeer doet, dan kunnen ze je ook niet helpen!quote:Op donderdag 18 juli 2019 00:10 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Als je eens wist wat er in een gesprek (of gewoon als ik ergens moet wachten) allemaal door mijn hoofd gaat is rommelen een understatementDat zie je gewoon niet, of diegene moet zich echt niet meer kunnen concentreren of in de war zijn dat zal je wel zien.
Verberg je ook niet teveel Tele?
quote:Op donderdag 18 juli 2019 00:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik lees bij jou naar mijn idee zoveel inzicht! Daarmee ben je er nog niet, heb je heus nog wel een weg te gaan, maar ik zie het als je grote kracht.
Als je weer thuis bent, kun je natuurlijk ook gewoon hulp vragen, sta je er niet alleen voor. Ik vind dat je bijv. hier vaak heel goed kunt uitleggen waar je het moeilijk mee hebt. En hier krijg je dan ook vaak respons die volgens mij kan steunen.Dat is een heel goed punt: thuis heb ik ook hulp. Ik heb de neiging om over het hoofd te zien dat ik thuis drie keer in de week ambulante begeleiding op bezoek krijg en dat B en A er zijn en dat ik nog meer lieve mensen om me heen heb waaronder de lieve mensen in deze SC.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inzicht helpt enorm, want je moet weten waar je aan moet werken voordat je eraan kunt werken natuurlijk. Aan de andere kant word ik er soms knettergek van dat ik zo goed zie wat er allemaal scheef loopt in mijn gedachten en gedrag. Als dat nou een beetje gelijk op zou gaan met hoe ik leer, maar nee -- ik kom er eerst achter wat er allemaal moet gebeuren en pas daarna kom ik eraan toe om echt daaraan te werken. Dus nu zit m'n hele hoofd vol met dingen die scheef zitten, en heb ik nog nauwelijks strategieën om die dingen af te leren. Frustrerend en ontmoedigend.![]()
Maar dat is een proces, dat lukt dus niet van vandaag op morgen. Maar het komt wel.quote:Op donderdag 18 juli 2019 00:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is een heel goed punt: thuis heb ik ook hulp. Ik heb de neiging om over het hoofd te zien dat ik thuis drie keer in de week ambulante begeleiding op bezoek krijg en dat B en A er zijn en dat ik nog meer lieve mensen om me heen heb waaronder de lieve mensen in deze SC.
Inzicht helpt enorm, want je moet weten waar je aan moet werken voordat je eraan kunt werken natuurlijk. Aan de andere kant word ik er soms knettergek van dat ik zo goed zie wat er allemaal scheef loopt in mijn gedachten en gedrag. Als dat nou een beetje gelijk op zou gaan met hoe ik leer, maar nee -- ik kom er eerst achter wat er allemaal moet gebeuren en pas daarna kom ik eraan toe om echt daaraan te werken. Dus nu zit m'n hele hoofd vol met dingen die scheef zitten, en heb ik nog nauwelijks strategieën om die dingen af te leren. Frustrerend en ontmoedigend.
Alles waar je last van hebt (om het even makkelijk te zeggen) is in 23 jaar opgebouwd. Dat is niet zomaar weer weg. Dat wil je natuurlijk het liefst (en iedereen hier) maar het heeft natuurlijk tijd nodig.quote:Op donderdag 18 juli 2019 00:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is een heel goed punt: thuis heb ik ook hulp. Ik heb de neiging om over het hoofd te zien dat ik thuis drie keer in de week ambulante begeleiding op bezoek krijg en dat B en A er zijn en dat ik nog meer lieve mensen om me heen heb waaronder de lieve mensen in deze SC.
Inzicht helpt enorm, want je moet weten waar je aan moet werken voordat je eraan kunt werken natuurlijk. Aan de andere kant word ik er soms knettergek van dat ik zo goed zie wat er allemaal scheef loopt in mijn gedachten en gedrag. Als dat nou een beetje gelijk op zou gaan met hoe ik leer, maar nee -- ik kom er eerst achter wat er allemaal moet gebeuren en pas daarna kom ik eraan toe om echt daaraan te werken. Dus nu zit m'n hele hoofd vol met dingen die scheef zitten, en heb ik nog nauwelijks strategieën om die dingen af te leren. Frustrerend en ontmoedigend.
Leuke plannen, veel plezier! Hopelijk lekker ijs iddquote:Op donderdag 18 juli 2019 09:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Zometeen maar eens wat huishaten, vanmiddag met een vriendin in Velp een volgens haar enorm lekker ijsje eten, en vanavond komen 2 vriendinnen borrelen en eten. Moet ik ook nog even iets voor maken
Huis soppen en straks met z''n allen naar het zwembad?quote:Op donderdag 18 juli 2019 11:08 schreef minilot het volgende:
Heb het huis tot 13:00 voor mezelf. Badkamer soppen of even de deur uit om te zwemmen? Hmmmmm...
Fapje maken en dutje doenquote:Op donderdag 18 juli 2019 11:08 schreef minilot het volgende:
Heb het huis tot 13:00 voor mezelf. Badkamer soppen of even de deur uit om te zwemmen? Hmmmmm...
Neuh, J. is er niet en in het dorpsbad is vandaag alleen baantjes trekkenquote:Op donderdag 18 juli 2019 11:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Huis soppen en straks met z''n allen naar het zwembad?
Afdoende slaap en hoogtepunten gehad, maar ik waardeer de suggestiequote:
Hahaha nou dan zou ik gaan zwemmen als ik jou wasquote:Op donderdag 18 juli 2019 11:20 schreef minilot het volgende:
Afdoende slaap en hoogtepunten gehad, maar ik waardeer de suggestie
Krijg jij een beetje nachtrust? Hoe gaat het verder met jou en de kabouter?
Ah, dat klinkt lekker zeg! Ga zo voort, kleine A.!quote:Op donderdag 18 juli 2019 11:52 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Kleine A. doet t prima, voeden om 21 uur, dan slapen, soms rond 1 uur voeden, rond 5 uur voeden en dan weer slapen. We gaan met z'n 3en naar bed om 21 uur dus met de nachtrust gaat t primaHet gaat onwijs goed en blij en vrolijk enzo
Fijnquote:Op donderdag 18 juli 2019 11:52 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Hahaha nou dan zou ik gaan zwemmen als ik jou was
Kleine A. doet t prima, voeden om 21 uur, dan slapen, soms rond 1 uur voeden, rond 5 uur voeden en dan weer slapen. We gaan met z'n 3en naar bed om 21 uur dus met de nachtrust gaat t primaHet gaat onwijs goed en blij en vrolijk enzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vergeet ook niet dat veel verwarrende -doem- gedachtes ook met je leeftijd te maken kan hebben. Je bent pas 23!! (toch?)quote:Op donderdag 18 juli 2019 00:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We zijn nog bezig met een behandelplan, dus de therapie is wat dat betreft nog niet heel erg begonnen. Vandaag heb ik weer een afspraak.quote:Op donderdag 18 juli 2019 11:06 schreef minilot het volgende:
Ha, wat een toffe verrassing @:Kaatje en wat lief dat je op deze manier waardering krijgt
@:Tele6, pffffrt, wat een strijd met jezelf toch! Drie maal per week professionele hulp thuis is in elk geval solide ondersteuning! Wordt er momenteel eigenlijk al concreet gewerkt aan het 'afleren' van de verkeerde patronen die je van jongs afaan hebt opgebouwd of begint dat echt pas met de therapie vanaf dat je thuis bent?Enneh, minder overlast van je moeder momenteel?
Hij vond het leuk ook om op nationale tv te komen. Mocht hij er een stukje over schrijven stuur ik het je wel.quote:Op donderdag 18 juli 2019 12:13 schreef golfer het volgende:
@:Kaatje, ik heb Anwar bij Jinek gezien.
quote:Op donderdag 18 juli 2019 12:06 schreef Bluezz het volgende:
Zo naar de kapper
Wil op de fiets, maar dat gaat nog nie @:gerammel over ongelijke stenen qua plek waar die GB is uitgesneden![]()
@:FFT het gaat een stuk beter alweer.Rustigaan babeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ritme-boks!quote:Op donderdag 18 juli 2019 11:52 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik weet het, ik ben daar nogal ongeduldig in. Iets met gewend zijn om dingen *paf* ineens te leren zodra ik dat wil, en anders om ze gauw genoeg te kunnen als ik maar heel hard werkquote:Op donderdag 18 juli 2019 12:12 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat veel verwarrende -doem- gedachtes ook met je leeftijd te maken kan hebben. Je bent pas 23!! (toch?)
Sommige mensen (...) doen er tot ver in hun 50e over om zich wat stabieler in het leven te voelen qua gedachtes en het beste handelen daarnaar.
Geef jezelf ook credits en de tijd. Ook als je straks weer in het 'normale' leven staat met wat hulp.
Ik vind dat dat eerder aan de communicatie en informatie van het RIVM ligt dan aan het toevoegen van dit vaccin eigenlijk.quote:Op donderdag 18 juli 2019 12:58 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Ritme-boks!Alleen dat om 9 uur naar bed gaan, daar zijn we niet zo goed in
Kaatje, want ontzettend leuk zo'n verrassing!![]()
Ik heb al twee uur het voornemen om de deur uit te gaan maar het komt er niet van. Kind voeden, mezelf aankleden, koffie drinken & broer bellen, kind schone luier, was aanzetten, kind voeden.. En nu begin ik honger te krijgen dus ga ik zo eerst even een boterham eten. Maar daarna! Op pad om een takkenschaar te kopen![]()
Inzake de vaccinaties: de argumenten die jullie geven zijn dus voornamelijk 'voor het geval dat hij eventueel in de verre toekomst een levensstijl (werk of drugsgebruik) zal hebben waarbij hij risico loopt op hepatitis B'. Ik heb mijn twijfels over vaccineren om zulke kleine risico's uit te sluiten.
Ik vind dat ook passen bij de bredere tendens van zoveel mogelijk risico's willen beperken, wat helemaal met betrekking tot kinderen het geval is.
Ik had hier nog een heel uitgebreid relaas getypt, maar dan wordt het wel erg OUD![]()
Ik vind het hoe dan ook onverstandig van het RIVM dat ze de vaccinaties uitbreiden met dit soort vaccins, want dat zorgt er alleen maar voor dat de vaccinatie-graad daalt en dat is letterlijk doodzonde.
Ik kon trouwens vanwege mijn werk ook de Hepatitis vaccinatie halen, maar ik schatte het risico zo laag in dat ik het niet het gedoe waard vond.
quote:Op donderdag 18 juli 2019 11:52 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op donderdag 18 juli 2019 16:37 schreef minilot het volgende:
Familiedrama aan het sussen. In die zin productief, maar niet wat ik voor vandaag gehoopt had.
quote:Op donderdag 18 juli 2019 12:06 schreef Bluezz het volgende:
Zo naar de kapper
Wil op de fiets, maar dat gaat nog nie @:gerammel over ongelijke stenen qua plek waar die GB is uitgesneden![]()
@:FFT het gaat een stuk beter alweer.Tis geen race. Goed beter worden jijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Bleh, vind ik ook!quote:Op donderdag 18 juli 2019 16:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou ja, mijn post is weg![]()
Ik heb een beetje gewerkt en ben de afgelopen 2 uur bezig met het schoonmaken van de badkamer in kleine etappes. Ik heb last van mijn maag en darmen en heb dus een algeheel gevoel van misère. Ik vind dat het maar over moet zijn.
Wie zegt dat?quote:Op donderdag 18 juli 2019 16:45 schreef minilot het volgende:
Tevens, snif! Geen zwemweer op de Barrelmeet!
quote:
Dat had ik ook altijd na 3 of 4 van ie dingen ben ik t al zatquote:Op donderdag 18 juli 2019 18:46 schreef Myraela het volgende:
Ik had mosselen gemaakt, maar ik ben altijd onmogelijk met die dingen. Ik vond het even lekker, en toen had ik 1 vieze en heb ik maar witte bonen in tomatensaus warm gemaakt.
Ooh dat is wel gelijk een verschil zeg.quote:Op donderdag 18 juli 2019 18:46 schreef Myraela het volgende:
Ik had mosselen gemaakt, maar ik ben altijd onmogelijk met die dingen. Ik vond het even lekker, en toen had ik 1 vieze en heb ik maar witte bonen in tomatensaus warm gemaakt.
Ah joh. Dat doe ik ookquote:Op donderdag 18 juli 2019 19:01 schreef FutureFairytale het volgende:
@ Meeters; het spijt me dat ik zaterdag geen tijd heb om hapjes te verzinnen en maken dus ik koop smeersels voor Kaatjes broden en k&k tapas bakjes![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 18 juli 2019 19:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ah joh. Dat doe ik ookDe bakker maakt briljante citroenkoeken
Wat leuk om te zienquote:Op donderdag 18 juli 2019 19:29 schreef derLudolf het volgende:
We organiseren met onze stichting op dit moment wederom een uitwisseling. Helaas zelf niet (fulltime) aanwezig, maar goed, zal ook gewerkt moeten worden.
Normaal gesproken moeten ze met de 'outdoor' in een straal van zeg 30km rondom Ommen blijven. Of nou ja, dat moeten ze niet, maar die plaatsen krijgen ze als opdracht. Maar nu hebben we het wat anders aangepakt en moeten ze het hele Noorden door.
Beginnen in Ommen, dan kop van Overijssel, dan omgeving Zürich/Sexbierum, vervolgens boven in Groningen, morgen komen ze allemaal samen op een kampeerterrein van Staatsbosbeheer en de dag erop moeten ze naar de Veenkoloniën en Westerwolde.
Ze doen het goed![]()
https://www.facebook.com/1375418319446514/posts/2418080871846915/
Altijd weer verbazingwekkend om te zien hoor wat sommigen krijgen hoor. Gratis eten in restaurants, hotelovernachtingen. Niet altijd, maar het gebeurd elke outdoor wel een of twee keer.quote:
Wat moeten ze doen dan?quote:Op donderdag 18 juli 2019 19:29 schreef derLudolf het volgende:
We organiseren met onze stichting op dit moment wederom een uitwisseling. Helaas zelf niet (fulltime) aanwezig, maar goed, zal ook gewerkt moeten worden.
Normaal gesproken moeten ze met de 'outdoor' in een straal van zeg 30km rondom Ommen blijven. Of nou ja, dat moeten ze niet, maar die plaatsen krijgen ze als opdracht. Maar nu hebben we het wat anders aangepakt en moeten ze het hele Noorden door.
Beginnen in Ommen, dan kop van Overijssel, dan omgeving Zürich/Sexbierum, vervolgens boven in Groningen, morgen komen ze allemaal samen op een kampeerterrein van Staatsbosbeheer en de dag erop moeten ze naar de Veenkoloniën en Westerwolde.
Ze doen het goed![]()
quote:Op donderdag 18 juli 2019 19:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb net Henk en Harrie uitgezwaaid. Samen hadden de heren anderhalve tand in de mond maar ze hebben wel mooi het bureautje waar ik het gisteren over had naar beneden gesjouwd en ingeladen.![]()
Mijn reactie op de vent die vroeg of ik het langs kon brengen kreeg likes en deze heren vonden het geen probleem om zelf iets wat ik gratis weggeef op te halen. Zoals normale mensen.
-Edit- ik dacht dat ze weg waren. Maar ze staan nog op de oprit te kloten bij hun antieke auto waarvoor het bureautje net te groot lijkt te zijn![]()
![]()
Zo blij dat ik in een drive in woning woon... dadelijk van bovenaf nog eens even loeren
Het heeft een minuut of 20 sloopwerk gekost maar toen hoorde ik het autootje wegkuchen. Met bureau in delen op de achterbankquote:
Gele hesjesquote:Op donderdag 18 juli 2019 19:29 schreef derLudolf het volgende:
Ze doen het goed![]()
Gaan alle gratis af te halen deals afquote:Op donderdag 18 juli 2019 20:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het heeft een minuut of 20 sloopwerk gekost maar toen hoorde ik het autootje wegkuchen. Met bureau in delen op de achterbank![]()
Dit waren van die mannen die standaard een imbus set oid bij zich hebben
Volgens mij heeft een vriendin ze vorig jaar een gratis overnachting in haar Bed & Breakfast gegeven. En dat is best een luxe, dure B&Bquote:Op donderdag 18 juli 2019 20:08 schreef derLudolf het volgende:
Altijd weer verbazingwekkend om te zien hoor wat sommigen krijgen hoor. Gratis eten in restaurants, hotelovernachtingen. Niet altijd, maar het gebeurd elke outdoor wel een of twee keer.
Ja, dacht ik al. Ach, ik ben van het gedoe af en die paar centen die het nog waard is hebben ze nu verdiend.quote:Op donderdag 18 juli 2019 20:21 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Gaan alle gratis af te halen deals af
Wij hebben ooit een paar hardhouten schuttingpalen verkocht die we over hadden, kwam er een heel klein autootje aanGing maar net... maar ook idd lekker van bovenaf /drive in woning
staan kijken hoe hij het erin kreeg
Verschillende opdrachten. Deels lijken de opdrachten wel op crazy 88. Op die manier komen de deelnemers meer in aanraking met de Nederlandse cultuur en Nederlanders in aanraking met het programma en andere culturen.quote:
Oeh, ja, dat zou best kunnen. Weet ze nog wanneer/heeft ze een foto?quote:Op donderdag 18 juli 2019 20:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij heeft een vriendin ze vorig jaar een gratis overnachting in haar Bed & Breakfast gegeven. En dat is best een luxe, dure B&BDat was in Zuidwolde.
Ja, ik geloof het wel. Haar man heeft een winkel en daar kwamen ze geloof ik terecht om hun diensten aan te bieden. Ze vond het zo leuk dat ze ze gewoon onderdak heeft gegeven, de B&B was die nacht toch niet bezet.quote:Op donderdag 18 juli 2019 20:37 schreef derLudolf het volgende:
Oeh, ja, dat zou best kunnen. Weet ze nog wanneer/heeft ze een foto?![]()
Maar ze hebben d'r wel iets voor gedaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Top. Ben niet in staat ook maar iets te maken. Inmiddels compleet afgedraaid. Morgen een dagje thuis. Maar er de verwarmingsketel moet uit elkaar voor standaard onderhoud. En als het droog is ook het nodige maaiwerk in de tuin.quote:Op donderdag 18 juli 2019 20:32 schreef fietsie het volgende:
@:meeters ik compenseer wel met 3 avonden bakwerk![]()
Deel 1 is geslaagd, nu op naar deel 2.
quote:Op donderdag 18 juli 2019 20:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik geloof het wel. Haar man heeft een winkel en daar kwamen ze geloof ik terecht om hun diensten aan te bieden. Ze vond het zo leuk dat ze ze gewoon onderdak heeft gegeven, de B&B was die nacht toch niet bezet.Heb es gevraagd of er mensen daar hebben geslapenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Stond hij er nu gisteren ook bij in bij het gevoel van de vierdaagse op NPO gisteren? Daar zag ik ook een syrische (denk ik) jongen koffie uitdelen.quote:Op donderdag 18 juli 2019 12:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hij vond het leuk ook om op nationale tv te komen. Mocht hij er een stukje over schrijven stuur ik het je wel.
Zuidwolde. Zijn we daar niet eens een Pieterpad etappe gestartquote:Op donderdag 18 juli 2019 20:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij heeft een vriendin ze vorig jaar een gratis overnachting in haar Bed & Breakfast gegeven. En dat is best een luxe, dure B&BDat was in Zuidwolde.
Neequote:Op donderdag 18 juli 2019 21:23 schreef PdeHoog het volgende:
Zuidwolde. Zijn we daar niet eens een Pieterpad etappe gestart
Je hebt (tenminste) twee Zuidwoldes hèquote:Op donderdag 18 juli 2019 21:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
NeeWant het Pieterpad komt daar niet eens in de buurt.
Oh ja, die in Groningen zou nog kunnen. Maar daar ben ik nog nooit geweest, dus het antwoord is dan nog steeds neequote:Op donderdag 18 juli 2019 21:26 schreef derLudolf het volgende:
Je hebt (tenminste) twee Zuidwoldes hè
Ach...dat was natuurlijk Zuid-Larenquote:Op donderdag 18 juli 2019 21:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh ja, die in Groningen zou nog kunnen. Maar daar ben ik nog nooit geweest, dus het antwoord is dan nog steeds nee
Klopt. Dat stukje werd bij Jinek herhaald. Al die Nederlandse wandelaars die hem voorbij liepen totdat hij zei dat het gratis was. Toen keerden ze om en hadden ze wel interesse in zijn koffie.quote:Op donderdag 18 juli 2019 20:56 schreef TAV74 het volgende:
Stond hij er nu gisteren ook bij in bij het gevoel van de vierdaagse op NPO gisteren? Daar zag ik ook een syrische (denk ik) jongen koffie uitdelen.
Leuk zeg, ik kende het niet. Crazy 88 ook niet dus zegt me niksquote:Op donderdag 18 juli 2019 20:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Verschillende opdrachten. Deels lijken de opdrachten wel op crazy 88. Op die manier komen de deelnemers meer in aanraking met de Nederlandse cultuur en Nederlanders in aanraking met het programma en andere culturen.
Boven in Groningen moeten ze vragen/praten over onderwerpen die tweespalt veroorzaken bijvoorbeeld. Maar ook moeten ze voor een Nederlandse familie een avondmaaltijd maken. Of een koe melken. Weet ik het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
quote:Op donderdag 18 juli 2019 22:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Denk je om jezelf FFT? genoeg is genoeg. X
Zuidlaren, mooi stukje Nederland is dat!Lieve uniek, mijn lichte ongemakken zijn helemaal niets vergeleken met de spanning bij jou en de zorgen voor je familie. Ik gun je zoveel blijdschap en wil zo graag dat t beter gaat met je moeder en broer! Wat vreselijk dat het ook onbekend is bij je broer. Kan niet anders helaas dan je een virtuele kus te gevenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bedankt voor de 'update'
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Zuidlaren, mooi stukje Nederland is dat!Och Uniek toch, wat een zorgen voor je en om je moeder en broer. Denk je wel een beetje aan jezelfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dikke knuffel
We have far more in common than that which devides us..
Yep, vluchtelingenwerk had ze gevraagd om dit gisteren te doen. Deze 4 stonden afgelopen vluchtelingendag op station Zwolle en Nijmegen. Dit is eigelijk een actie ieder jaar op vluchtelingen dag, bakkie doen met een vluchteling om elkaar te leren kennen. En nu dus ook bij de vierdaagse. Zal volgend jaar wel weer zijn. Ze hebben best veel koffie uitgedeeld, maar de kletspraatjes op vluchtelingendag waren er nu niet. De vier mannen zijn vast van plan om volgend jaar de vierdaagse te gaan lopen, ze vonden het geweldigquote:Op donderdag 18 juli 2019 20:56 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Stond hij er nu gisteren ook bij in bij het gevoel van de vierdaagse op NPO gisteren? Daar zag ik ook een syrische (denk ik) jongen koffie uitdelen.
Zuidlaren, mooi stukje Nederland is dat!UniekjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Lieverd, haal dat “niet” weg. Jij bent het waard, tuurlijk mag jij een cadeau en A en B zijn gek op jou en zij hebben gekozen voor JOU!quote:Op vrijdag 19 juli 2019 00:29 schreef Tele6 het volgende:
Hier alweer drama. Voelt als een terugval. Vanavond was m'n oom op bezoek hier en hij bracht cadeautjes voor me mee -- ik kan daar niet aan denken, ik verdien die cadeaus niet en ik mag ze niet hebben. Ik verdien het niet om B en A te hebben. Ik verdien het niet dat de verpleging zo veel tijd voor me maakt. Ik ben een profiteur en ondankbaar.
Kortom, m'n hoofd is een loopje met me aan het nemen en het zou zó fijn zijn als dat eens op zou houden
Dat is liefquote:Op vrijdag 19 juli 2019 00:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Lieverd, haal dat “niet” weg. Jij bent het waard, tuurlijk mag jij een cadeau en A en B zijn gek op jou en zij hebben gekozen voor JOU!
2 stapjes vooruit, 1 stapje terug.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 00:29 schreef Tele6 het volgende:
Hier alweer drama. Voelt als een terugval. Vanavond was m'n oom op bezoek hier en hij bracht cadeautjes voor me mee -- ik kan daar niet aan denken, ik verdien die cadeaus niet en ik mag ze niet hebben. Ik verdien het niet om B en A te hebben. Ik verdien het niet dat de verpleging zo veel tijd voor me maakt. Ik ben een profiteur en ondankbaar.
Kortom, m'n hoofd is een loopje met me aan het nemen en het zou zó fijn zijn als dat eens op zou houden
Zuidlaren, mooi stukje Nederland is dat!Zuidlaren ligt in een mooi stukje DrenteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik ben sinds kort lid van een Zuidlarense natuurvrindenclub. Kéurige mensen, allemaal kéurige mensen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Lieve Tele, enige wat je kunt hebben is geduld. Niet overhaasten want zoiets kost nu eenmaal tijd. Je doet het al zo goed dus het komt. Ineens een keerquote:Op vrijdag 19 juli 2019 08:14 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb met de verpleging gepraat en ik had het geluk dat iemand dienst had waar praten heel goed mee lukte
Nu 's ochtends zien de dingen er weer wat beter uit. Ochtenden zijn altijd wat beter, want een nieuwe dag en nieuwe kansen
Dit. Heel erg.. 10 jaar geleden ben ik behandeld voor een depressie.. en ik kan zeggen dat ik er nu voor 95% ben.. nog altijd 5 % te gaan.. en die kost me ook nog wel 10 jaar vermoed ik..(een beetje een pareto curve) maar rustig aan. Dat is de normaalste zaak van de wereld. het komt wel goed!quote:Op vrijdag 19 juli 2019 10:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lieve Tele, enige wat je kunt hebben is geduld. Niet overhaasten want zoiets kost nu eenmaal tijd. Je doet het al zo goed dus het komt. Ineens een keer
Bizar. Gek hè, dat zoiets onrealistisch zo naar kan voelen in een droom. Hersenen zijn wonderlijke dingen.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 11:04 schreef Lonaa het volgende:
Ik had een vreemde nachtmerrie-achtige droom, waarbij ik de uitslag van mijn tentamen niet kon zien, omdat ik alleen het deksel van een blik had ontvangen.
Ik doe mijn best om geduldig te zijn. Het is op sommige momenten moeilijk: de momenten dat ik wel uit mijn vel kan springen van angst en wanhoop en zelfhaat. Op andere momenten, zoals vanochtend, gaat het wel weerquote:Op vrijdag 19 juli 2019 10:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lieve Tele, enige wat je kunt hebben is geduld. Niet overhaasten want zoiets kost nu eenmaal tijd. Je doet het al zo goed dus het komt. Ineens een keer
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 10:39 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Dit. Heel erg.. 10 jaar geleden ben ik behandeld voor een depressie.. en ik kan zeggen dat ik er nu voor 95% ben.. nog altijd 5 % te gaan.. en die kost me ook nog wel 10 jaar vermoed ik..(een beetje een pareto curve) maar rustig aan. Dat is de normaalste zaak van de wereld. het komt wel goed!
Brein doet gekke dingen.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 11:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Bizar. Gek hè, dat zoiets onrealistisch zo naar kan voelen in een droom. Hersenen zijn wonderlijke dingen.
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 11:18 schreef fietsie het volgende:
Goedemorgen. Wat zijn jullie alweer wakker en levendig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Oh dat is wel ff minder zeg, maar fijn van de ferkansie, geniet ervanquote:Op vrijdag 19 juli 2019 11:42 schreef Jagärtrut het volgende:
uit Oostenrijk. Wat vind ik het fijn om in de bergen te zijn. We hebben zo'n lekker vakantie. Jammer dat gister, bijna aan het einde van onze route op een steil,stenig pad omhoog mijn wandelschoen besloot klaar te zijn met z'n zool en ervan af te willen. Zool er uiteindelijk vandaag getrokken en omgedraaid, want we wisten niet wat er nog ging komen. M'n plaats van een rondje van 5 km en 500 hoogtemeters een rondje van bijna 10 km, 900 hoogtemeters een ook nog bijna 500 naar beneden. Met 12 kilo kind op me.... Ik was blij met de berghut aan het einde...
Je weet dat het weer beter kan gaan... *inzicht*quote:Op vrijdag 19 juli 2019 11:17 schreef Tele6 het volgende:
Ik doe mijn best om geduldig te zijn. Het is op sommige momenten moeilijk: de momenten dat ik wel uit mijn vel kan springen van angst en wanhoop en zelfhaat. Op andere momenten, zoals vanochtend, gaat het wel weer
Veel plezier Boorquote:Op vrijdag 19 juli 2019 10:27 schreef borisz het volgende:
Koffer gepakt. Lang weekendje Gent voor de boeg. Gentse Feesten gaan beginnen en we pakken het eerste weekend mee. Maandag weer terug.
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 11:40 schreef fietsie het volgende:
Weer eens een mooi klok-en-klepel artikel wat de publieke opinie beinvloed....Wat klopt er allemaal niet aan dat artikel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik neem aan dat je als het niet klopt een ingezonden brief gaat sturen om het recht te zetten?There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
ik zat mezelf dat na het gelezen te hebben ook af te vragen jaquote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat klopt er allemaal niet aan dat artikel?
En ik neem aan dat je als het niet klopt een ingezonden brief gaat sturen om het recht te zetten?
Het genoemde product is in Nederland niet beschikbaar, er zitten geen Nederlandse patiënten in de dataset die Epic heeft, de "AI" die erin draait zijn implementaties van op klassiek wetenschappelijk onderzoek gestoelde algoritmes en zo zijn er nog wel wat kanttekeningen.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat klopt er allemaal niet aan dat artikel?
En ik neem aan dat je als het niet klopt een ingezonden brief gaat sturen om het recht te zetten?
Epic bestaat niet in Nederland of jij denkt dat het niet in Cosmos terecht komt in de toekomst?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het genoemde product is in Nederland niet beschikbaar, er zitten geen Nederlandse patiënten in de dataset die Epic heeft, de "AI" die erin draait zijn implementaties van op klassiek wetenschappelijk onderzoek gestoelde algoritmes en zo zijn er nog wel wat kanttekeningen.
En nee ik ga geen brieven sturen.
Epic wordt gebruikt, maar binnen de kaders zoals door wet- en regelgeving gesteld en daarmee is het product Cosmos op dit moment in strijd.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:45 schreef liedetector het volgende:
[..]
Epic bestaat niet in Nederland of jij denkt dat het niet in Cosmos terecht komt in de toekomst?
okayquote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Epic wordt gebruikt, maar binnen de kaders zoals door wet- en regelgeving gesteld en daarmee is het product Cosmos op dit moment in strijd.
Dat beweer jij, maar weet jij dat 100% zeker? Zit jij zo diep ingevoerd in Epic dat je dat weet?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:46 schreef fietsie het volgende:
Epic wordt gebruikt, maar binnen de kaders zoals door wet- en regelgeving gesteld en daarmee is het product Cosmos op dit moment in strijd.
We hebben hier te maken met een Amerikaans bedrijf met bakken juristen, ik weet niet of ze hier meelezen of niet.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat beweer jij, maar weet jij dat 100% zeker? Zit jij zo diep ingevoerd in Epic dat je dat weet?
Zandtaartjesquote:
Zandtaartdeeg bedoel je?quote:
Iets glazuurderigs?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zandtaartdeeg bedoel je?
Dan zou ik er een vaste laag tussen doen als je vanavond wil al curd erop wil doen. Chocolade klinkt logisch maar niet in combi met lemon curd.
Tuurlijk wel, hele pure chocoladequote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zandtaartdeeg bedoel je?
Dan zou ik er een vaste laag tussen doen als je vanavond wil al curd erop wil doen. Chocolade klinkt logisch maar niet in combi met lemon curd.
Nee moet iets van een barrière zijn, meestal iets hards en vet.quote:
Nopenopenope.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nopenopenope.
Zonde van de chocolade en de lemon curd.Waarop?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Molo snapt me welquote:
Daar had de NRC inderdaad wel een telefoontje aan kunnen wagen.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
We hebben hier te maken met een Amerikaans bedrijf met bakken juristen, ik weet niet of ze hier meelezen of niet.
Mij is nog geen 30 minuten geleden mondeling bevestigd dat het product zoals beschreven in het artikel niet beschikbaar is in NL.
Aanvulling hierop:
https://www.amc.nl/web/ni(...)gegevens-in-epic.htm
helaas gewoon werken morgen.... vorige week zaterdag al vrij want begrafenis.... bleghquote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:00 schreef Barreltje het volgende:
* Barreltje heeft al helemaal zin in morgen!
Tot hoe laat werk je?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:22 schreef liedetector het volgende:
[..]
helaas gewoon werken morgen.... vorige week zaterdag al vrij want begrafenis.... blegh
tot het klaar is....quote:
Oow daar ben ik ook, zondag. Ik zal zwaaien naar alle oude Mercedessen onderweg. Of heb je die niemeer?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:29 schreef liedetector het volgende:
[..]
tot het klaar is....
maar na deze week al aardig gebroken en dan nog 2x een uur in de auto zie ik niet echt gebeuren..... en zondag weer naar groningen ook want daar gaat het ook niet goed
nee die is verkocht, ik ga met mn 20 jaar oude GTi (zuipt stuk minder en op snelweg is 1 op 16 prima haalbaar)quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Oow daar ben ik ook, zondag. Ik zal zwaaien naar alle oude Mercedessen onderweg. Of heb je die niemeer?
Dat haalt die van mij bij lange na nietquote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:31 schreef liedetector het volgende:
[..]
nee die is verkocht, ik ga met mn 20 jaar oude GTi (zuipt stuk minder en op snelweg is 1 op 16 prima haalbaar)
Blijf maar thuis, da's een stuk veiliger voor je. Hoe leuk het ook zou zijn dat je erbij bent, veiligheid boven alles (en Groningen is veel belangrijker nu)quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:29 schreef liedetector het volgende:
[..]
tot het klaar is....
maar na deze week al aardig gebroken en dan nog 2x een uur in de auto zie ik niet echt gebeuren..... en zondag weer naar groningen ook want daar gaat het ook niet goed
als het lukt daar blijven slapen en dan maandag via santpoort terug is het plan.... (al geen idee hoe ik dat allemaal ga doen)
goed ondwerhoud en en heb dat ding al zolang als ie op de weg is..... kortom nooit afgeragdquote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat haalt die van mij bij lange na niet
Ik snap er geen klopt van geloof ikquote:
Kaat ik zou graag willen dat is het niet! t is vooral allerlei dingen die spelen en dat neemt tijd en energie in beslag en dat gaat soms gewoon ff voor (groningen lag vorige week in UMC hebben ze via de ruggegraat zenuwen dood gemaakt om pijn te reduceren, ze kwam doodmoe thuis en hoop dat ze nu genoeg op is geknapt om dr nog een kleer thuis te kunnen bezoeken.....)quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Blijf maar thuis, da's een stuk veiliger voor je. Hoe leuk het ook zou zijn dat je erbij bent, veiligheid boven alles (en Groningen is veel belangrijker nu)
Het is gelukt. Een multifocale bril en een multifocale zonnebril voor mij en een multifocale extra dun geslepen bril voor B.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 11:49 schreef Bluezz het volgende:
Straks gaan we ons spaargeld flink pesten... we moeten allebei nieuwe brillen.. en dat is vooral voor mij met die lastige ogen nogal een uitgave. Maarrrr er is nog een aktie bij de brillenboer, we gaan het *zien*
voor 3 brillen valt dat nog mee denk ik! (reminds me volgens mij staat mn salarisstrook nu online eens kijken wat ze nu weer geupfuckt hebben)quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Het is gelukt. Een multifocale bril en een multifocale zonnebril voor mij en een multifocale extra dun geslepen bril voor B.
Gat geslagen van totaal 1.270 euro.
Nee joh, dit is een situatie die veel belangrijker is dan naar Scheveningen komen. Dat komt wel een keer. En naar Groningen gaan kost jou ook energie dus rustig aan doen jijquote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:35 schreef liedetector het volgende:
[..]
Kaat ik zou graag willen dat is het niet! t is vooral allerlei dingen die spelen en dat neemt tijd en energie in beslag en dat gaat soms gewoon ff voor (groningen lag vorige week in UMC hebben ze via de ruggegraat zenuwen dood gemaakt om pijn te reduceren, ze kwam doodmoe thuis en hoop dat ze nu genoeg op is geknapt om dr nog een kleer thuis te kunnen bezoeken.....)
Voor 3 brillen? Wauw, daarvoor heb ik nog geen eens 2 glazen!!! Ohhhh...dan had ik heel veel brillen gehad in heel veel modellen en kleurtjesquote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Het is gelukt. Een multifocale bril en een multifocale zonnebril voor mij en een multifocale extra dun geslepen bril voor B.
Gat geslagen van totaal 1.270 euro.
Ja, actie bij Pearl. (3 voor 1)quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:36 schreef liedetector het volgende:
voor 3 brillen valt dat nog mee denk ik! (reminds me volgens mij staat mn salarisstrook nu online eens kijken wat ze nu weer geupfuckt hebben)
ja joh before you know it ben ik weer meer online en kom ik jullie te pas en te onpas lastig vallenquote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Voor 3 brillen? Wauw, daarvoor heb ik nog geen eens 2 glazen!!! Ohhhh...dan had ik heel veel brillen gehad in heel veel modellen en kleurtjes
Mijn vorige bril was (meestal is dat zo) 1000 euro ongeveer. En nu 600 omdat korting/aktie.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Voor 3 brillen? Wauw, daarvoor heb ik nog geen eens 2 glazen!!! Ohhhh...dan had ik heel veel brillen gehad in heel veel modellen en kleurtjes
Och jeetje zeg, sterkte met alle zorgenquote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:35 schreef liedetector het volgende:
[..]
Kaat ik zou graag willen dat is het niet! t is vooral allerlei dingen die spelen en dat neemt tijd en energie in beslag en dat gaat soms gewoon ff voor (groningen lag vorige week in UMC hebben ze via de ruggegraat zenuwen dood gemaakt om pijn te reduceren, ze kwam doodmoe thuis en hoop dat ze nu genoeg op is geknapt om dr nog een kleer thuis te kunnen bezoeken.....)
dat bedoelde ik ook met valt alles mee voor drie brillen, mooi toch, nu maar hopen dat je glazen strax kloppen!quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:49 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Mijn vorige bril was (meestal is dat zo) 1000 euro ongeveer. En nu 600 omdat korting/aktie.
Heb nog nooit zo'n goedkope (.....) bril gehad met mijn afwijkingen
Dan juich ik pas... want daar heb ik veel slechte ervaringen meequote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:50 schreef liedetector het volgende:
[..]
dat bedoelde ik ook met valt alles mee voor drie brillen, mooi toch, nu maar hopen dat je glazen strax kloppen!
vind het persoonlijk ook wel het fijnste terras van haarlem, grote markt heb ik niks meequote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:50 schreef Bluezz het volgende:
Meteen op de botermarkt een visje en (0.0) biertje gedaanZo heerlijk weer eens op een terrasje
Nee vind ik ook niet leuk, zitten daar nooit.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:51 schreef liedetector het volgende:
vind het persoonlijk ook wel het fijnste terras van haarlem, grote markt heb ik niks mee
dr heeft daar vanalles gelegen en ik was verbaast dat Bonnie niet meer de baas van de gooth is (dan nog is de roemer mijn tent al jaar of 20 ((daarvoor was het echt allemaal een soort underground ik kom hier liever niet ding)))quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nee vind ik niet leuk.
En als er geen handgranaat ligt is de Botermarkt leuk.
Ik duim mee... persoonlijk zou ik met moeilijke ogen nooit naar zo’n keten gaanquote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:51 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dan juich ik pas... want daar heb ik veel slechte ervaringen mee
Sterktequote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:35 schreef liedetector het volgende:
[..]
Met een GTI? Netjesquote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:31 schreef liedetector het volgende:
[..]
nee die is verkocht, ik ga met mn 20 jaar oude GTi (zuipt stuk minder en op snelweg is 1 op 16 prima haalbaar)
Ook gehad, bij Pearl. Hadden ze een nieuwe meting gedaan, maar de oude glazen besteld. Moest ze wel betalen want ik had ervoor getekend!!! Boos weggelopen, nooit meer teruggegaan. Daarna jaren naar een optometrist, totdat hij stopte en werd overgenomen door diverse ketens. Nu naar een onafhankelijk opticien die ook werd aangeraden door de oogarts (zat op randje lowvision)quote:Op vrijdag 19 juli 2019 16:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik duim mee... persoonlijk zou ik met moeilijke ogen nooit naar zo’n keten gaan
Het is al jaren geleden, maar toen mijn ogen nog minder moeilijk waren heb ik zowel bij Pearle als Specsavers erg slechte ervaringen gehad. Fout aanmeten en mij de schuld gevenHoop gedoe om alsnog de goede glazen te krijgen.
Bij de optometrist waar ik nu zit word ik ten minste wel serieus genomen. Al kost dat dan (nog) een duitje meer.
Goede ogenopmeetpersoon is goud waardquote:Op vrijdag 19 juli 2019 16:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ook gehad, bij Pearl. Hadden ze een nieuwe meting gedaan, maar de oude glazen besteld. Moest ze wel betalen want ik had ervoor getekend!!! Boos weggelopen, nooit meer teruggegaan. Daarna jaren naar een optometrist, totdat hij stopte en werd overgenomen door diverse ketens. Nu naar een onafhankelijk opticien die ook werd aangeraden door de oogarts (zat op randje lowvision)
zeker juist door meer kleppen en lager toerental op hoger snelheid kan je prima zuinig rijden (en grotere cilinder inhoud)quote:
Hehe. Serieus genomen.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 16:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik duim mee... persoonlijk zou ik met moeilijke ogen nooit naar zo’n keten gaan
Het is al jaren geleden, maar toen mijn ogen nog minder moeilijk waren heb ik zowel bij Pearle als Specsavers erg slechte ervaringen gehad. Fout aanmeten en mij de schuld gevenHoop gedoe om alsnog de goede glazen te krijgen.
Bij de optometrist waar ik nu zit word ik ten minste wel serieus genomen. Al kost dat dan (nog) een duitje meer.
Dus jij werd niet serieus genomen?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 16:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hehe. Serieus genomen.
Mijn bril komt ook van een specialist. Toen ik laatst bij een B&B een brillenverkoper tegenkwam vroeg hij of ik mijn bril in Enschede bij Fielmann had gekocht.
Monturen Blijken dus gewoon in meerdere winkels te liggen en ik heb er drie keer zoveel voor betaald. Genieten.
Da's t montuur. Maar oogsterkte meten en dat omzetten in goede glazen is echt een vak. Bij enkelvoudige glazen en simpele mulifocaal is het ook geen probleem. Maar als je daar komt met probleem ogen is het vaak een stap te ver voor zequote:Op vrijdag 19 juli 2019 16:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hehe. Serieus genomen.
Mijn bril komt ook van een specialist. Toen ik laatst bij een B&B een brillenverkoper tegenkwam vroeg hij of ik mijn bril in Enschede bij Fielmann had gekocht.
Monturen Blijken dus gewoon in meerdere winkels te liggen en ik heb er drie keer zoveel voor betaald. Genieten.
klopt mijn ex zat in die wereld en doet nu iets voor oog ziekenhuizen met druppels etc...maar ie verhalen ken ik weldegelijk jaquote:Op vrijdag 19 juli 2019 16:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hehe. Serieus genomen.
Nu ik multifocaal heb begint het feit dat ik maar één glas op sterkte nodig heb eindelijk uit te betalenquote:Op vrijdag 19 juli 2019 16:54 schreef golfer het volgende:
De monturen zijn meestal niet het probleem. Hoewel ik nu dus een montuur van 220 euro voor mijn gewone bril en 140 voor mijn zonbebril heb uitgezocht.
De glazen van B. zijn vaak erg duur. Dit keer was ze voor haar glazen 'slechts' 550 euro kwijt.
Multifocaal maakt het duur.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 16:57 schreef Lot_1 het volgende:
Ik heb een bril voor 89¤ gekocht. Verbaas me over de prijzen hierEr zijn mensen voor wie dat echt niet op te brengen is. Lopen die halfblind rond dan? Of moet je dan een aanvullende verzekering (ook duur)?
Misschien is de standaard GTI rijder het probleem inderdaadquote:Op vrijdag 19 juli 2019 16:45 schreef liedetector het volgende:
[..]
zeker juist door meer kleppen en lager toerental op hoger snelheid kan je prima zuinig rijden (en grotere cilinder inhoud)
Hipster gespotquote:Op vrijdag 19 juli 2019 17:03 schreef Kreator het volgende:
Jaja, ik snap het verschil tussen montuur en glas. Maar ik vond het een mooi verhaal..
Ik wens nu een montuur van hout, maar die kost 750 euro. Dus ik twijfel nog.
Dat was ook altijd leuk op campingsquote:Op vrijdag 19 juli 2019 17:02 schreef derLudolf het volgende:
Live entertainment, de jongeren proberen een partytent op te zetten.
Eerst beginnen ze in het wilde weg zonder stokken te tellen en komen ze niet goed uit. Vervolgens staat het frame en bedenken ze dat er nog een zeil over moet.
Ik zie aan t pinnen dat we bij de Gooth zaten. Maar wie daar de eigenaren zijn geeeeen idee, ben totaal niet op de hoogte van Haarlemse kroegenquote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:53 schreef liedetector het volgende:
[..]
dr heeft daar vanalles gelegen en ik was verbaast dat Bonnie niet meer de baas van de gooth is (dan nog is de roemer mijn tent al jaar of 20 ((daarvoor was het echt allemaal een soort underground ik kom hier liever niet ding)))
|
((of die knakker op RTVNH deed alsof ie de eigenaar was..... volgens mij is bonnie het nog steeds)))
Hier loopt het ook niet helemaal lekker (dit is barrelsborrelbrood)quote:Op vrijdag 19 juli 2019 17:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zucht. De cake wordt maar niet bruin. Ik sta al een kwartier klaar om te gaan sporten.
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier loopt het ook niet helemaal lekker (dit is barrelsborrelbrood) [ afbeelding ]
zelden dat ik m echt open trek..... soms voor de grap ff als er een patser bij een stoplicht staat ofzo en hij is goed warmquote:Op vrijdag 19 juli 2019 17:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Misschien is de standaard GTI rijder het probleem inderdaad
Rijden als een petje potjequote:Op vrijdag 19 juli 2019 18:23 schreef liedetector het volgende:
[..]
zelden dat ik m echt open trek..... soms voor de grap ff als er een patser bij een stoplicht staat ofzo en hij is goed warm
ik rij gewoon als een vlotte bejaarde.... ik heb standaard een bekeuring als ik mn auto uitleen dat wel... (geef ik die door ook...sukkels) (laatste keer dat ik er 1 had herinner me ik neit eens, vast met een lease auto en bijna te laat op afspraak en werd van je loon ingehouden...LB)quote:
Serieus? Wat alsquote:Op vrijdag 19 juli 2019 18:45 schreef liedetector het volgende:
[..]
ik rij gewoon als een vlotte bejaarde.... ik heb standaard een bekeuring als ik mn auto uitleen dat wel... (geef ik die door ook...sukkels)
merken gewoon niet dat kje net hrder rijdt ofzo....echt al 3 keer gehad en gemiddelde is km of 6...maar ik krijg ze cht nooit)quote:Op vrijdag 19 juli 2019 18:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Serieus? Wat als![]()
Je rijdt toch juist voorzichtiger als je auto leent zou je denken?
Wat gaar zegquote:Op vrijdag 19 juli 2019 18:48 schreef liedetector het volgende:
[..]
merken gewoon niet dat kje net hrder rijdt ofzo....echt al 3 keer gehad en gemiddelde is km of 6...maar ik krijg ze cht nooit)
lolquote:Op vrijdag 19 juli 2019 18:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat gaar zeg
Wij gingen naar omgeving Deventer toe, Koos en Miep waren in slaap gevallen dus toen ben ik in mijn eigen snelheid verder gereden.
Scheelde toch 20 minuten op de ETA
mazzl dat slechte ogen een generatie overslaan.... alhoewel mijn zusje 7 jaar ouder is dan ik heeft die minimaal al zolang een leesbril...ik zie alles nog haarscherp en zien mensen iets niet qua code etc vragen ze altijd of ik ff wil kijkenquote:Op vrijdag 19 juli 2019 18:55 schreef minilot het volgende:
Wat een hoop lui met brillen hier! Vast van het steeds weer FOK!waarts turen
Ik tackel mijn (momenteel) -4,5 al sinds puberteit met simpele, goedkope contactlenzen van de Hema of KruidvatMet reservebrillen doe ik een jaar of twaalf
Dat was een schitterende route en die taxi is nooit betaaldquote:Op donderdag 18 juli 2019 21:40 schreef PdeHoog het volgende:
Ach...dat was natuurlijk Zuid-LarenDie etappe eindigde in een gehucht waar we een taxibus op afroep moesten nemen :’)
Bij ons sloeg het ook over. Oma (vaders kant) was op het laatst blind, haar kinderen hebben pas op latere leeftijd leesbrillen gekregen, maar haar kleinkinderen (of eigenlijk kleindochters) zijn ook grotendeels zeer slechtziend.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 18:57 schreef liedetector het volgende:
[..]
mazzl dat slechte ogen een generatie overslaan.... alhoewel mijn zusje 7 jaar ouder is dan ik heeft die minimaal al zolang een leesbril...ik zie alles nog haarscherp en zien mensen iets niet qua code etc vragen ze altijd of ik ff wil kijken
schijnt ook echt zo te werken, ik blij dat ik dat mijn "kinderen" dusq ook nooit aangedaan hebquote:Op vrijdag 19 juli 2019 19:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bij ons sloeg het ook over. Oma (vaders kant) was op het laatst blind, haar kinderen hebben pas op latere leeftijd leesbrillen gekregen, maar haar kleinkinderen (of eigenlijk kleindochters) zijn ook grotendeels zeer slechtziend.
Ik geloof niet dat ik het ooit echt als last heb ervaren hoor!quote:Op vrijdag 19 juli 2019 19:02 schreef liedetector het volgende:
[..]
schijnt ook echt zo te werken, ik blij dat ik dat mijn "kinderen" dusq ook nooit aangedaan heb
Min 6! Zes! Whoa!quote:Op vrijdag 19 juli 2019 19:04 schreef minilot het volgende:
Ik geloof niet dat ik het ooit echt als last heb ervaren hoor!Toen ik een kleuter was en er min zes geconstateerd was, was ik maar wat trots op mijn brilletje
het is een bijzonder kind en dat is het!quote:Op vrijdag 19 juli 2019 19:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik het ooit echt als last heb ervaren hoor!Toen ik een kleuter was en er min zes geconstateerd was, was ik maar wat trots op mijn brilletje
Ja okee, het kan nog stukken slechtziender. Niettemin!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |