quote:Op woensdag 17 juli 2019 18:01 schreef sigme het volgende:
Nou, dat werd nog een tamelijk loops topic, die vorige. Terug naar CULtalk, ik heb die uuni of ooni gekocht. Nog dank voor de suggestie van de blokkervariant. Had rampzalige reviews, maar ik sluit niet uit dat die veroorzaakt werden door ondeskundig gebruik. Veiligheidshalve ben ik toch maar voor de dure variant gegaan:
[ afbeelding ]
Met wat extra accessoires.
quote:Op woensdag 17 juli 2019 17:01 schreef Molo het volgende:
Hier alles top, gisteren zelfs stukkie hardgelopen
quote:Op woensdag 17 juli 2019 18:22 schreef borisz het volgende:
Binnenkort kan je weer 't Kopje op wandelen Bloes.
Geweldig, errrrrg benieuwd naarquote:Op woensdag 17 juli 2019 18:01 schreef sigme het volgende:
Nou, dat werd nog een tamelijk loops topic, die vorige. Terug naar CULtalk, ik heb die uuni of ooni gekocht. Nog dank voor de suggestie van de blokkervariant. Had rampzalige reviews, maar ik sluit niet uit dat die veroorzaakt werden door ondeskundig gebruik. Veiligheidshalve ben ik toch maar voor de dure variant gegaan:
[ afbeelding ]
Met wat extra accessoires.
Mijn in mijn woonkamer ingemetselde (ja dat is net zo onhandig als het klinkt) pizzaoven gaat ook als 'ie op temperatuur is zo snel. Heel idioot maar heeft echt maar zo kort nodig en is lekkerquote:Op woensdag 17 juli 2019 18:19 schreef Kreator het volgende:
Ziet er wel tof uit dat ding. Twee reviews gekeken en het lijkt wel vrij goed te doen allemaal, alleen zijn de pallets wat lastig aan te steken vind ik.
Pizza in 60 tot 90 sec klinkt wel goed. Ben benieuwd hoe dat smaakt.
Voorpretquote:Op woensdag 17 juli 2019 18:34 schreef Myraela het volgende:
Ik ben een vakantie aan het uitzoeken.![]()
![]()
Maar pas voor volgend jaar.
Dat dan weer wel.quote:
Ik heb ook een inpandige houtgestookte oven, maar die krijg ik niet heet genoeg. Is wel geweldig voor stoven (en om op lage temperatuur te drogen; pruimen en tomaten vooral).quote:Op woensdag 17 juli 2019 18:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn in mijn woonkamer ingemetselde (ja dat is net zo onhandig als het klinkt) pizzaoven gaat ook als 'ie op temperatuur is zo snel. Heel idioot maar heeft echt maar zo kort nodig en is lekker
Ik heb mezelf gister een thermometer aangeschaft om eens te gaan meten wat die pizzavloer doet.quote:Op woensdag 17 juli 2019 18:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn in mijn woonkamer ingemetselde (ja dat is net zo onhandig als het klinkt) pizzaoven gaat ook als 'ie op temperatuur is zo snel. Heel idioot maar heeft echt maar zo kort nodig en is lekker
Sloveniëquote:Op woensdag 17 juli 2019 18:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat dan weer wel.M'n vriend slaapt nu, straks even proberen te overtuigen dat we een nachtje op een geitenboerderij in Slovenië moeten overnachten.
Ik vind het ruk, duurt lang, hoop zooi, en idd hier ook moeilijk om heet te krijgenquote:Op woensdag 17 juli 2019 18:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb ook een inpandige houtgestookte oven, maar die krijg ik niet heet genoeg. Is wel geweldig voor stoven (en om op lage temperatuur te drogen; pruimen en tomaten vooral).
Wat mik jij erop dan?quote:Op woensdag 17 juli 2019 18:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb mezelf gister een thermometer aangeschaft om eens te gaan meten wat die pizzavloer doet.
Want mijn lekkerste pizza's doe ik toch echt als ze er langer dan 90sec over doen.
(En zo'n zool met alleen tomaat en hint van kaas maak ik nooit)
Eerst een zelfgekookte tomatensaus, beetje kaas, artisjokbodems, gesnipperd rood uitje, ansjovisje links en rechts, wat stukkies paddestoel / champignon, sprinkeltje kaas.quote:
Foto 3? Dat waren dikke krullen Parmezanquote:
Zeg maar dat hij van mij moetquote:Op woensdag 17 juli 2019 18:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat dan weer wel.M'n vriend slaapt nu, straks even proberen te overtuigen dat we een nachtje op een geitenboerderij in Slovenië moeten overnachten.
Vlees zou ik etenquote:Op woensdag 17 juli 2019 19:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Eerst een zelfgekookte tomatensaus, beetje kaas, artisjokbodems, gesnipperd rood uitje, ansjovisje links en rechts, wat stukkies paddestoel / champignon, sprinkeltje kaas.
[ afbeelding ]
Of iets met frutti di mare:
[ afbeelding ]
Ham salami parmezaan:
[ afbeelding ]
Iets met Mozzarella:
[ afbeelding ]
Of een koe.
[ afbeelding ]
Ik vind dus pizza van de pizzeria zonde van mn geld en vaak een enorme rip-off: er ligt niets op.quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Vlees zou ik eten
De rest is mij te vol
Zoiets hadden Koos en ik in Andalusiëquote:Op woensdag 17 juli 2019 19:32 schreef Myraela het volgende:
Dit vakantiehuis in Kroatië is zo perfect.Met privezwembad, jacuzzi en alles.
[ afbeelding ]
Ach, die ¤7,- die de Egyptenaar hier ervoor vraagt, is mij de moeite niet waardquote:Op woensdag 17 juli 2019 19:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik vind dus pizza van de pizzeria zonde van mn geld en vaak een enorme rip-off: er ligt niets op.
Dat ziet er wel gaaf uit ja. Keer wat anders dan een resort met 800 kamers.quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:32 schreef Myraela het volgende:
Dit vakantiehuis in Kroatië is zo perfect.Met privezwembad, jacuzzi en alles.
[ afbeelding ]
vroeg ik me ook af..... als ik pizza maak is het lekker dun deeg en niet te heftig belegd... al die 'luchtige" bodems die op brood lijken JUK ...t moet naast je beleg gewoon een paar van die bellen blazen door de hitte en klaarquote:
quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:36 schreef liedetector het volgende:
[..]
vroeg ik me ook af..... als ik pizza maak is het lekker dun deeg en niet te heftig belegd... al die 'luchtige" bodems die op brood lijken JUK ...t moet naast je beleg gewoon een paar van die bellen blazen door de hitte en klaar
Dat klinkt minder fijn.quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:33 schreef Molo het volgende:
Zoiets hadden Koos en ik in Andalusië
Twee weken stortregens en 7° overdag, stervenskoud gehad in dat tochtige hutje
funny! zou ik werkelijk nooit opkomen..... fruit en warm is niet mijn ding, maar snap m welquote:Op woensdag 17 juli 2019 19:44 schreef sigme het volgende:
met een mengsel van geprakte abricoos, verse gember en zout.
Was geloof ik in 30 jaar niet voorgekomen daar. Overal op het nieuws ook. Dikke pechquote:Op woensdag 17 juli 2019 19:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat klinkt minder fijn.Was dat ook buiten het seizoen, of gewoon pech?
Dit is eigenlijk een behoorlijk huis hoor. Dat was de schattigste foto, maar er zit nog een heel stuk aan vast.
Vanaf de andere kant:
[ afbeelding ]
https://www.booking.com/hotel/hr/villa-paradiso-umag.en-gb.html
Nee dat is het mooie van het volume van die oven; dat water verdampt meteen.quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Ach, die ¤7,- die de Egyptenaar hier ervoor vraagt, is mij de moeite niet waard
Wordt het niet heel nat zo'n pizza?
En zoiets?quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee dat is het mooie van het volume van die oven; dat water verdampt meteen.
De reden dat ik nu een thermometer heb gekocht is om te gaan experimedingesen met verschillende deeg samenstellingen.
En ik dan wel beetje consistente bodemtemperatuur wil hebben.
Kan vast; nog nooit geprobeerd.quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:54 schreef Molo het volgende:
[..]
En zoiets?
http://www.bbc.com/travel(...)pupusas-mean-comfort
crossa was brooddeeg met een rare structuurquote:Op woensdag 17 juli 2019 19:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kan vast; nog nooit geprobeerd.
Vorige week had ik een deegje was enorme bellen produceerde tijdens het bakken.
Kreeg je echt zo'n soort "pizza crossa" met "deh bodehmmmmm" van vroeger.
Alleen nog grotere bellen.
Dit was eigenlijk een foccaciadeeg, maar dan met iets te veel water.quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:56 schreef liedetector het volgende:
[..]
crossa was brooddeeg met een rare structuur
qft.quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:36 schreef liedetector het volgende:
[..]
vroeg ik me ook af..... als ik pizza maak is het lekker dun deeg en niet te heftig belegd... al die 'luchtige" bodems die op brood lijken JUK ...t moet naast je beleg gewoon een paar van die bellen blazen door de hitte en klaar
dus tarwebloem of heb ik dat fout in mn hoofd zitten?quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit was eigenlijk een foccaciadeeg, maar dan met iets te veel water.
Deze had ik de laatste keer, kreeg ik van een tante:quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:00 schreef liedetector het volgende:
[..]
dus tarwebloem of heb ik dat fout in mn hoofd zitten?
ja een 00 bloem dus eigenlijk...okay, maar wat was er focaccia aan dan? (probeer gewoon te begrijpen wat je maakt zeg maar)quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Deze had ik de laatste keer, kreeg ik van een tante:
[ afbeelding ]
Ik moest die dag voor 30 man pizza achter elkaar produceren, dan wil je geen experimentele, "runny" of zachtkleffe deegjes.quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:08 schreef liedetector het volgende:
[..]
ja een 00 bloem dus eigenlijk...okay, maar wat was er focaccia aan dan? (probeer gewoon te begrijpen wat je maakt zeg maar)
Ben benieuwd of het bevalt! Het ovendeel zelf is niet demontabel, wel?quote:Op woensdag 17 juli 2019 18:01 schreef sigme het volgende:
Terug naar CULtalk, ik heb die uuni of ooni gekocht.
okay funny, zou ik geloof ik nooit zo bedacht hebben ofzoquote:Op woensdag 17 juli 2019 21:06 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik moest die dag voor 30 man pizza achter elkaar produceren, dan wil je geen experimentele, "runny" of zachtkleffe deegjes.
Maar stevige harde bolletjes die je door iedere nono kan laten uitrollen zonder dat ze aan de plank eronder verkleven. (En zelfs een beetje grof pastameel onder je pizzadeegje strooien is voor veel mensen iets what does not compute ofzo..)
Receptje voor foccacia deeg (met gist, zout, olie enz) levert een wat rubberig deeg op, wat snel rijst zodra het in de oven komt.
Dus niet vooraf rijzen enzo/.
Griesmeel doe ik er vaak onder.quote:Op woensdag 17 juli 2019 21:06 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik moest die dag voor 30 man pizza achter elkaar produceren, dan wil je geen experimentele, "runny" of zachtkleffe deegjes.
Maar stevige harde bolletjes die je door iedere nono kan laten uitrollen zonder dat ze aan de plank eronder verkleven. (En zelfs een beetje grof pastameel onder je pizzadeegje strooien is voor veel mensen iets what does not compute ofzo..)
Receptje voor foccacia deeg (met gist, zout, olie enz) levert een wat rubberig deeg op, wat snel rijst zodra het in de oven komt.
Dus niet vooraf rijzen enzo/.
Ja das weer net 1 maling grover; gebruik ik alleen als ik door mn pastabloem heen benquote:
Oh ja, sommige mensen schamen zich nergens voor.quote:Op woensdag 17 juli 2019 21:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wauw... gratis bureautje op FB gezet... iemand heeft interesse en of ik het kan brengen want hij heeft geen vervoer.Tuurlijk, ik sleep het ding wel voor je naar beneden, in mijn auto en naar je huis of zo. Zal ik er nog geld bij geven ook?
![]()
Reactie was ook binnen een half uur, dus meneer heeft niet echt moeite gedaan vervoer te regelen.
Hier op FOK! heb ik wel eens spullen gedoneerd, ook wel eens bij mensen thuis gebracht, maar die hadden dan niet de ‘gimme gimme’ houding.
hahahahquote:Op woensdag 17 juli 2019 21:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wauw... gratis bureautje op FB gezet... iemand heeft interesse en of ik het kan brengen want hij heeft geen vervoer.Tuurlijk, ik sleep het ding wel voor je naar beneden, in mijn auto en naar je huis of zo. Zal ik er nog geld bij geven ook?
![]()
Reactie was ook binnen een half uur, dus meneer heeft niet echt moeite gedaan vervoer te regelen.
Hier op FOK! heb ik wel eens spullen gedoneerd, ook wel eens bij mensen thuis gebracht, maar die hadden dan niet de ‘gimme gimme’ houding.
Zoiets wilde ik ook eerst zeggen maar heb ik maar niet gedaanquote:Op woensdag 17 juli 2019 21:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ja, sommige mensen schamen zich nergens voor.
Ze hebben mij een keer gevraagd om iets naar Almelo te brengen. Toen heb ik gereageerd dat als ik het in de auto had liggen ik niet verder reed dan het stortbordes in Emmen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op woensdag 17 juli 2019 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zoiets wilde ik ook eerst zeggen maar heb ik maar niet gedaan
dat minof meer geirriteerde zou me dan helemaaaaal irriterenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Ook nog ergens de hondenpenning liggen met de bloedgroep er op. Alleen geen idee wat die is.quote:Op woensdag 17 juli 2019 12:18 schreef golfer het volgende:
Mijn bloedgroep en resusfactor werd ooit bepaald bij de keuring voor militaire dienst en stond ook in mijn militaire paspoort.
quote:Op woensdag 17 juli 2019 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zoiets wilde ik ook eerst zeggen maar heb ik maar niet gedaan
Volgens mij is ie uiteindelijk ook zelf komen halen trouwens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach ja, als je veel onderweg bent en toevallig in de buurt bent kun je het misschien combineren.Kranplätze müssen verdichtet sein
Met de stort,jaquote:Op woensdag 17 juli 2019 21:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens mij is ie uiteindelijk ook zelf komen halen trouwens.
Ach ja, als je veel onderweg bent en toevallig in de buurt bent kun je het misschien combineren.
Het is een lokale weggeefhoek dus in de buurt is het sowieso.quote:Op woensdag 17 juli 2019 21:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens mij is ie uiteindelijk ook zelf komen halen trouwens.
Ach ja, als je veel onderweg bent en toevallig in de buurt bent kun je het misschien combineren.
En dat! Maar dat laat ik maar gaan. Wie weet duikelt hij toch ineens een auto op of zo.quote:Op woensdag 17 juli 2019 21:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
dat minof meer geirriteerde zou me dan helemaaaaal irriteren
Toch aardig dat je alsnog de kans krijgt het felbegeerde item te bemachtigenquote:Op woensdag 17 juli 2019 21:43 schreef derLudolf het volgende:
Ik bood gister ¤50 op iets met een vraagprijs van ¤35. Paar dagen niks ben gehoord, kreeg ik vanochtend een berichtje "ik heb een bod van ¤60, maar voor ¤70 mag jij hem hebben"![]()
Ja daaaag.
Aan zoiets zou ik me niet echt irriteren. Eerder om lachen.quote:Op woensdag 17 juli 2019 21:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat mij irriteerde was het gemak waarmee hij binnen een half uur vroeg of ik kon brengen. Niet eens zelf proberen vervoer te regelen, of iets meer uitleg geven waarom dat niet lukt, aanbieden mee te komen helpen tillen of zo.
SPOILER: lang verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 17 juli 2019 23:22 schreef Tele6 het volgende:
Wauw Kaatje
Jouw superavond compenseert mooi voor de ronduit klotedag die ik hadWat ellendig voor je. Zeker in die organisatie zouden ze toch voelsprieten moeten hebben om een niet klik te vermijden en wel klik te regelen. Je hebt geen gebroken been of zo.SPOILER: lang verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Niet alle patiënten hebben dezelfde aanpak nodig. Ik word angstig en in de war als je me streng aanpakt, maar andere mensen kan die aanpak activeren en dat heb je nodig als je vastgelopen bent in een depressie. Als je als verpleger je aanpak dan niet echt aanpast, pak je ofwel mij te hard aan ofwel veel anderen te slap.quote:Op woensdag 17 juli 2019 23:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat ellendig voor je. Zeker in die organisatie zouden ze toch voelsprieten moeten hebben om een niet klik te vermijden en wel klik te regelen. Je hebt geen gebroken been of zo.
Zou het dan niet zijn dat ze dit expres zo doen?quote:Op woensdag 17 juli 2019 23:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Niet alle patiënten hebben dezelfde aanpak nodig. Ik word angstig en in de war als je me streng aanpakt, maar andere mensen kan die aanpak activeren en dat heb je nodig als je vastgelopen bent in een depressie. Als je als verpleger je aanpak dan niet echt aanpast, pak je ofwel mij te hard aan ofwel veel anderen te slap.
Omgaan met deze verpleger is leerzaam voor me. Hier op de afdeling doen zo veel mensen hun best om het me makkelijk te maken, maar straks terug in de wijde wereld is dat niet zo. Dan kan ik beter alvast hier oefenen.
Alleen is het jammere dat ik bij dat oefenen hier net zo weinig of misschien minder hulp heb dan thuis, want thuis krijg ik niet continu "het is m'n collega dus ik zeg niks" en thuis heb ik meer mogelijkheden om dit soort situaties maar even uit de weg te gaan totdat ik steviger in m'n schoenen sta.
Misschien. Maar dan zou ik dat een onhandig plan vinden.quote:Op woensdag 17 juli 2019 23:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zou het dan niet zijn dat ze dit expres zo doen?
Als je eens wist wat er in een gesprek (of gewoon als ik ergens moet wachten) allemaal door mijn hoofd gaat is rommelen een understatementquote:Op donderdag 18 juli 2019 00:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Het is zo klote voor je. Maar dit deed je eergisteren heel goed. Op mij kwam je echt niet anders over dan ieder ander. Hoe het dan bij jou van binnen "rommelde" dat kan ik natuurlijk niet zien, maar je bent (voor mij) gewoon iemand als iedereen.
Ik lees bij jou naar mijn idee zoveel inzicht! Daarmee ben je er nog niet, heb je heus nog wel een weg te gaan, maar ik zie het als je grote kracht.quote:Op woensdag 17 juli 2019 23:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Niet alle patiënten hebben dezelfde aanpak nodig. Ik word angstig en in de war als je me streng aanpakt, maar andere mensen kan die aanpak activeren en dat heb je nodig als je vastgelopen bent in een depressie. Als je als verpleger je aanpak dan niet echt aanpast, pak je ofwel mij te hard aan ofwel veel anderen te slap.
Omgaan met deze verpleger is leerzaam voor me. Hier op de afdeling doen zo veel mensen hun best om het me makkelijk te maken, maar straks terug in de wijde wereld is dat niet zo. Dan kan ik beter alvast hier oefenen.
Alleen is het jammere dat ik bij dat oefenen hier net zo weinig of misschien minder hulp heb dan thuis, want thuis krijg ik niet continu "het is m'n collega dus ik zeg niks" en thuis heb ik meer mogelijkheden om dit soort situaties maar even uit de weg te gaan totdat ik steviger in m'n schoenen sta.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
Tonen wat ik voel en hoe het gaat is serieus mijn allergrootste prioriteit hier. Ik weet dat ik niet beter kan worden als ik niet open ben over wat er is. Stel je voor dat je in het ziekenhuis bent voor een gebroken been, maar je zegt dat je arm zeer doet, dan kunnen ze je ook niet helpen!quote:Op donderdag 18 juli 2019 00:10 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Als je eens wist wat er in een gesprek (of gewoon als ik ergens moet wachten) allemaal door mijn hoofd gaat is rommelen een understatementDat zie je gewoon niet, of diegene moet zich echt niet meer kunnen concentreren of in de war zijn dat zal je wel zien.
Verberg je ook niet teveel Tele?
quote:Op donderdag 18 juli 2019 00:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik lees bij jou naar mijn idee zoveel inzicht! Daarmee ben je er nog niet, heb je heus nog wel een weg te gaan, maar ik zie het als je grote kracht.
Als je weer thuis bent, kun je natuurlijk ook gewoon hulp vragen, sta je er niet alleen voor. Ik vind dat je bijv. hier vaak heel goed kunt uitleggen waar je het moeilijk mee hebt. En hier krijg je dan ook vaak respons die volgens mij kan steunen.Dat is een heel goed punt: thuis heb ik ook hulp. Ik heb de neiging om over het hoofd te zien dat ik thuis drie keer in de week ambulante begeleiding op bezoek krijg en dat B en A er zijn en dat ik nog meer lieve mensen om me heen heb waaronder de lieve mensen in deze SC.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inzicht helpt enorm, want je moet weten waar je aan moet werken voordat je eraan kunt werken natuurlijk. Aan de andere kant word ik er soms knettergek van dat ik zo goed zie wat er allemaal scheef loopt in mijn gedachten en gedrag. Als dat nou een beetje gelijk op zou gaan met hoe ik leer, maar nee -- ik kom er eerst achter wat er allemaal moet gebeuren en pas daarna kom ik eraan toe om echt daaraan te werken. Dus nu zit m'n hele hoofd vol met dingen die scheef zitten, en heb ik nog nauwelijks strategieën om die dingen af te leren. Frustrerend en ontmoedigend.![]()
Maar dat is een proces, dat lukt dus niet van vandaag op morgen. Maar het komt wel.quote:Op donderdag 18 juli 2019 00:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is een heel goed punt: thuis heb ik ook hulp. Ik heb de neiging om over het hoofd te zien dat ik thuis drie keer in de week ambulante begeleiding op bezoek krijg en dat B en A er zijn en dat ik nog meer lieve mensen om me heen heb waaronder de lieve mensen in deze SC.
Inzicht helpt enorm, want je moet weten waar je aan moet werken voordat je eraan kunt werken natuurlijk. Aan de andere kant word ik er soms knettergek van dat ik zo goed zie wat er allemaal scheef loopt in mijn gedachten en gedrag. Als dat nou een beetje gelijk op zou gaan met hoe ik leer, maar nee -- ik kom er eerst achter wat er allemaal moet gebeuren en pas daarna kom ik eraan toe om echt daaraan te werken. Dus nu zit m'n hele hoofd vol met dingen die scheef zitten, en heb ik nog nauwelijks strategieën om die dingen af te leren. Frustrerend en ontmoedigend.
Alles waar je last van hebt (om het even makkelijk te zeggen) is in 23 jaar opgebouwd. Dat is niet zomaar weer weg. Dat wil je natuurlijk het liefst (en iedereen hier) maar het heeft natuurlijk tijd nodig.quote:Op donderdag 18 juli 2019 00:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is een heel goed punt: thuis heb ik ook hulp. Ik heb de neiging om over het hoofd te zien dat ik thuis drie keer in de week ambulante begeleiding op bezoek krijg en dat B en A er zijn en dat ik nog meer lieve mensen om me heen heb waaronder de lieve mensen in deze SC.
Inzicht helpt enorm, want je moet weten waar je aan moet werken voordat je eraan kunt werken natuurlijk. Aan de andere kant word ik er soms knettergek van dat ik zo goed zie wat er allemaal scheef loopt in mijn gedachten en gedrag. Als dat nou een beetje gelijk op zou gaan met hoe ik leer, maar nee -- ik kom er eerst achter wat er allemaal moet gebeuren en pas daarna kom ik eraan toe om echt daaraan te werken. Dus nu zit m'n hele hoofd vol met dingen die scheef zitten, en heb ik nog nauwelijks strategieën om die dingen af te leren. Frustrerend en ontmoedigend.
Leuke plannen, veel plezier! Hopelijk lekker ijs iddquote:Op donderdag 18 juli 2019 09:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Zometeen maar eens wat huishaten, vanmiddag met een vriendin in Velp een volgens haar enorm lekker ijsje eten, en vanavond komen 2 vriendinnen borrelen en eten. Moet ik ook nog even iets voor maken
Huis soppen en straks met z''n allen naar het zwembad?quote:Op donderdag 18 juli 2019 11:08 schreef minilot het volgende:
Heb het huis tot 13:00 voor mezelf. Badkamer soppen of even de deur uit om te zwemmen? Hmmmmm...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |