En dan staat de mooiste deken (vind ik dan) niet eens daar.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:13 schreef kwakz0r het volgende:
Wow Lucky.. just... wow...
@:Lot1 bedankt
Ik weet niet wat ze voor conclusie heeft getrokken. Dat dit permanent is denk ik ja. Dat wist ik al dus voor mij verandert er niets.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:06 schreef mjan het volgende:
Wow, Lucky. Wat een emotionele chaos. Welke conclusie heeft ze nu voor zichzelf getrokken? Dat het inderdaad voor altijd is?
Hoe gaat het met jou nu?
Wel fijn dat J. erbij was, dan kun je samen boos zijn en je verwonderen.
Welke is dat? (Nieuwsgierig)quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En dan staat de mooiste deken (vind ik dan) niet eens daar.
Ja, iets over dat ze zo veel gedaan hebben voor ons. Alsof dat er iets mee te maken heeft. Ze weten dat we daar dankbaar voor zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:10 schreef Barreltje het volgende:
Jeetje Lucky.. wat een idioot gedrag van je moeder.. Ik neem even aan dat je pa zn mond niet open gedaan heeft?
Dat is het erge, vind ik. Sterkte met het afschudden.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mezelf kennende ga ik hier nog wel een paar weken last van hebben.
Ja, dat vind ik ook. Dat neem ik ze kwalijk. Elke keer als ik weer een lullig bericht krijg, heb ik daar weken last van.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is het erge, vind ik. Sterkte met het afschudden.
Ik ging er altijd wel erg goed van hardlopenquote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook. Dat neem ik ze kwalijk. Elke keer als ik weer een lullig bericht krijg, heb ik daar weken last van.
Het was trouwens op 3 weken na een jaar geleden dat ik mijn ouders heb gezien. Mijn moeder zag er echt oud uit ineens.
Wat grappig! Dat is idd een van de oudste en simpelste! Wel mooi ja, toen was mijn achternichtje van 9 nog een baby...quote:
Ja, spijker kop. Je moeder heeft altijd zulke hoge eisen van je gehad, dat je inderdaad wel een teleurstelling moest worden en dat verkondigde ze dan ook gewoon. Lieverd, ik weet dat je hier nog een tijdje last van gaat hebben, maar ik hoop dat het toch sneller van je af is dan je verwachtquote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb van de week over een nieuwe techniek geleerd: zulke hoge eisen stellen dat de ander alleen maar teleur kan stellen. Dat deed ze door van mij te verwachten dat ik gestructureerd speelde en opruimde toen ik 2 was. Dat deed ze door 12 regels voor het openen en dicht doen van deuren en laden op te stellen. En dat deed ze door vandaag met twee gestrekte benen onaangekondigd binnen te komen.
Zij is nu het slachtoffer want ze heeft geprobeerd om het goed te maken. Dit is exact wat ze onderbewust wil. We aim to please
Ik heb dat heel veel jaar goed gekund. En ineens was de grens bereikt. Toen ging er een Pandora's box aan ellendige herinneringen open en die doos kan niet meer dicht. Er is gewoon echt geen acceptabele vorm van contact meer mogelijk tenzij ik mijn geheugen leer wissen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ging er altijd wel erg goed van hardlopen. Hard! Lang!
Tegenwoordig is het drama in mijn familie aardig onder controle, dus ik hoef al een tijd niet meer af te schudden. Toen dat nog wel moest probeerde ik me altijd te voelen als een eend. Gewoon afschudden, droog, klaar, geen drupje blijven plakken. Niet dat het ooit echt werkte hoor.
Dat laatste denk ik. Waarschijnlijk niet bewust hoor.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:36 schreef Isabeau het volgende:
stiekem vind ik het ook wel weer een geruststellend idee dat je moeder niet helemaal van steen is, want blijkbaar wilde ze het wel goed maken...als moeder. Of zie je dat alleen maar als een narcistische manipulerende zet omdat ze nu weer het slachtoffer is omdat jij haar afwees?
Haha, dat laatste ja. Ik heb 37 jaar lang van alles normaal gevonden. Het is alsof ik een complot theoriegekkie ben, ineens gingen mijn ogen open. Ik ben 'woke'.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:33 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind het knap dat je er zo helder over kunt praten, dat je kunt doorzien wat er gebeurt LS.
De dingen die je vertelt klinken best wel herkenbaar
en ik moet bekennen dat ik een beetje verbaasd was over hoe geschokt iedereen was, dat ze dat gedrag niet normaal vinden. Het zit nog steeds in m'n hoofd "misschien is het wel rot, maar het is normaal"
Daar is een reddit groep voorquote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:50 schreef broccolitaart het volgende:
Ik kon veel herkenning en tips vinden op reddit.com/r/justnomil/
Voor (zeer) moeilijke (schoon)moeders.
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:58 schreef Bluezz het volgende:
Lucky, ik weet dat je er weer een tijd last van gaat hebben, zo werkt het nu eenmaal verdomme
Dikke
Samen yoga doen in de tuinkamer op ons warme kleedje?![]()
Er zijn wel meer mensen met een ongelofelijke kutjeugd. Helaasquote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh, ik vind het zo rot voor jullie, LS en Tele (en dus ook Sigme) dat jullie zo'n jeugd hebben gehad. Zo knap dat jullie er zo goed uit zijn gekomen. Ja ook Tele, die het wel moeilijk heeft gehad, maar kijk toch wat je aan het doen bent om eruit te komen.
Ik zou jullie allemaal wel een stukje van mijn jeugd willen geven. Ok daar waren ook wel eens (puber) strubbelingen, maar het ergste wat ik me kan herinneren was dat mijn biebkaart werd afgenomen als ik een slecht rapport had.
Mijn vader is de droom van elke narcist. Iemand die in alles met je meegaat maar wel zo veel fout doet dat je hem de hele dag af kunt kraken. Hij is nooit voor me opgekomen. Hij gelooft haar in alles. En dat snap ik wel want die gesprekstechnieken zijn echt heel goed ontwikkeld. Je kunt het een beetje vergelijken met propaganda. Op een heel gehaaide manier de ander zwartmaken en jezelf ophemelen. Maar ik neem het mijn vader net zo kwalijk als mijn moeder. Hij had het voor zijn dochter op moeten nemen desnoods ten koste van zijn relatie.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:01 schreef golfer het volgende:
Wat vreselijk lastig, LS.
Aan de ene kant blijf je natuurlijk toch altijd een soort loyaliteitsgevoel (en zelfs soms schuldgevoel) houden naar je ouders en aan de andere kant is dat belachelijke gedrag van jouw moeder (hoe gaat jouw vader daar mee om? Gaat hij daarin mee, geeft ie wel eens tegengas?) natuurlijk een legitieme reden om ze nooit meer te willen zien of spreken en een verbod om nog ooit contact met jou op te nemen te regelen.
Heel apart, ik merk dat hier eigenlijk pas. Vrijwel niemand in mijn omgeving heeft een scheiding in het gezin meegemaakt. Voor zover ik weet natuurlijk ook niet zulke zaken als jullie hier. Het ene ouderstel was wel moeilijker als het andere maar niets onoverkomelijks, en iedereen komt ook nog gewoon (zonder tegenzin) thuis.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er zijn wel meer mensen met een ongelofelijke kutjeugd. Helaas
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Toen dat nog wel moest probeerde ik me altijd te voelen als een eend. Gewoon afschudden, droog, klaar, geen drupje blijven plakken. Niet dat het ooit echt werkte hoor.
Dat had natuurlijk ook best fout kunnen aflopen, je moeder zou je altijd verwijten dat jij de schuld van de scheiding was en misschien had je je vader nooit meer gezien omdat je moeder éénhoofdig ouderlijk gezag had kunnen afdwingen. Maar dat is wel erg extreem en je vader had gewoon wat meer voor je moeten komen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hij had het voor zijn dochter op moeten nemen desnoods ten koste van zijn relatie.
Ik heb alleen maar 1 tante en die vindt het jammer. Ze kan het heel slecht met mijn moeder vinden maar is van de theorie dat waar twee vechten twee schuld hebben en dat het toch mijn moeder is. Ze denkt dat we slechts botsende karakters hebben. Ik snap dat wel. Ik heb geen zin om haar te overtuigen, het is wel goed zo.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:58 schreef derLudolf het volgende:
Wat vindt de rest van de familie er van dan LS? Of is er geen contact mee?
Die heeft ook geen zin in gezeik waarschijnlijk. Al positief dat ze geen kant kiest lijkt mequote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar 1 tante en die vindt het jammer. Ze kan het heel slecht met mijn moeder vinden maar is van de theorie dat waar twee vechten twee schuld hebben en dat het toch mijn moeder is. Ze denkt dat we slechts botsende karakters hebben. Ik snap dat wel. Ik heb geen zin om haar te overtuigen, het is wel goed zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Oh, ik heb wel een rare jeugd gehad, en een rare moeder (heb ik nog steeds, maar ze is stukken rustiger sinds de overgangquote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh, ik vind het zo rot voor jullie, LS en Tele (en dus ook Sigme) dat jullie zo'n jeugd hebben gehad. Zo knap dat jullie er zo goed uit zijn gekomen. Ja ook Tele, die het wel moeilijk heeft gehad, maar kijk toch wat je aan het doen bent om eruit te komen.
Ik zou jullie allemaal wel een stukje van mijn jeugd willen geven. Ok daar waren ook wel eens (puber) strubbelingen, maar het ergste wat ik me kan herinneren was dat mijn biebkaart werd afgenomen als ik een slecht rapport had.
Mogguh! 'truste!quote:Op zondag 14 juli 2019 06:06 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhNacht met 2 uur slaap en tenminste 6 dode muggen in drie moord-sessies. Nu nog maar eens verder slapen denk ik. Eindelijk stil hier
Lekker tijdstip voor het weekend.quote:Op zondag 14 juli 2019 06:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Mogguh! 'truste!
Slapen onder een klamboe![]()
![]()
Jammer van de wekker op half zes.
Hier staan de eitjes net te koken voor het ontbijt.
Die had ik tot op heden ook nooit nodig maar op de een of andere manier vinden ze het nodig om in ene mij te gaan irriteren....quote:Op zondag 14 juli 2019 08:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge allemaal.
Fijn dat je goed hebt geslapen LS.
@:Kreator lichte kater is beter dan een zware
Overal horren in huis dus zelden vliegbeesten die me uit de slaap houden
Fijnquote:Op zondag 14 juli 2019 08:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is dotjes![]()
En hallo. Ik heb eigenlijk prima geslapen. Ha. Kwak.
Waarom moest/wilde je zo vroeg op?quote:Op zondag 14 juli 2019 06:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Mogguh! 'truste!
Slapen onder een klamboe![]()
![]()
Jammer van de wekker op half zes.
Hier staan de eitjes net te koken voor het ontbijt.
Ja, ik moet iets anders verzinnen. Jij bent al Kwak.quote:Op zondag 14 juli 2019 09:37 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind het gekwak hier maar verwarrend
Was half zeven wakker met verkrampte rug. Rechtop gaan zitten en wat gesoest. Nu alweer een poosje aangeklees beneden.
Ontbijt viel net helemaal verkeerd alleen
Liefste moest op tijd de deur uit (om te gaan werken). En half zes is niet vroeg voor mij, dus dan ga ik lekker aan de loop.quote:Op zondag 14 juli 2019 09:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waarom moest/wilde je zo vroeg op?
Ik was rond kwart voor zes wakker, maar ben terug m'n bed in gegaan en heb het tot kwart over acht volgehouden
Sorry Kwakveense. Het komt door die eend van mij.quote:Op zondag 14 juli 2019 09:37 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind het gekwak hier maar verwarrend
Was half zeven wakker met verkrampte rug. Rechtop gaan zitten en wat gesoest. Nu alweer een poosje aangeklees beneden.
Ontbijt viel net helemaal verkeerd alleen
Jaa!!quote:
Hoe was je wandeling met vreemden gisteren?quote:Op zondag 14 juli 2019 09:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Liefste moest op tijd de deur uit (om te gaan werken). En half zes is niet vroeg voor mij, dus dan ga ik lekker aan de loop.
Kwart over acht is ook niet echt enorm uitslapen toch?
Jeetje, onthoud jij dat dwars door een moederbezoekje heen? Respect!quote:Op zondag 14 juli 2019 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe was je wandeling met vreemden gisteren?
Link naar de post?quote:Op zondag 14 juli 2019 10:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Jeetje, onthoud jij dat dwars door een moederbezoekje heen? Respect!
Het was buitengewoon gezellig en leerzaam. Ik ben geloof ik geronseld voor de club (lokale natuurvrienden, 200 actieve leden, paar werkgroepen, ze organiseren dus wandelingen, maar ook workshops en lezingen).
Het duurde wat langer dan ik had ingeschat; we begonnen om 9u en ik was iets na 2u weer thuis.
Daarna ben ik dan wel totaal gesloopt. Niet van die 12km wandelen, maar dingen met mensen vreten mijn energie. Het scheelt wel als het ietwat 'mijn soort mensen' zijn. Van die types die naar vroege vogels luisteren enzo
.
Oh, en zo'n verhaal als ik laatst in het plantentopic afstak over de passiebloem heb ik gister gehoord over het St. Janskruid.
quote:
quote:Op vrijdag 5 juli 2019 13:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb nu ook een passiebloemstek![]()
Het latijnse 'passio' betekent 'ik lijd'.
De lijdenstijd van Jezus heet ook wel de passietijd. Die duurde van de intocht in Jeruzalem tot de herrijzenis (daartussenin wordt 'ie verraden, gevangen genomen, gegeseld, gekruisigd en gaat nog dood ook).
Overijverige christenen hebben wel eens de neiging om werkelijk overal verwijzingen naar hun heilige verhaal in te zien, en zo ook met deze bloem:]
Komt 'ie:
De tien bloembladen staan symbool voor de 10 apostelen. Omdat de bloem 10 bloembladen heeft moesten er 2 apostelen niet meetellen, anders past 't niet. Petrus verloochende Jezus en Judas verried hem, daarom zitten die niet in de bloem.
Er zijn 72 kroondraden, evenveel als de doornen in de doornenkroon. Ik heb niet kunnen vinden hoe men heeft vastgesteld dat er destijds 72 doornen aan de kroon zaten. Misschien aan de hand van de bloem, zou zomaar kunnen.
De drie stampers vertegenwoordigen de drie spijkers waarmee iemand aan het kruis genageld werd (elke hand 1, en 1 door de twee voeten).
Het blad staat voor de speer die in Jezus’ zijde werd gestoken.
Vijf meeldraden voor vijf wonden. Even tellen: ik denk dat dat moeten zijn: 1 gat in elke hand, 1 gat in elke voet, en dan die lelijke speerwond in z'n zij van die porrende Romeinse soldaat.
De donkere vlekken onder de bladeren zijn de 33 zilverlingen die Judas als beloning kreeg voor het verraden van Jezus.
Na één dag verwelken de bloemen al, gelijk de tijd dat Jezus aan het kruis hing voor hij stierf.
En als kersje op de taart: de bloembladen vallen niet af maar sluiten zich weer over het vruchtbeginsel. Dit staat voor de wijsheid die verborgen ligt in het mysterie van het kruis.
Jaja. Eens zien of ik m'n passiebloem aan de praat krijg, dan zal ik van mijn eerste bloem de boel eens natellen.
Voor mijn doen welquote:Op zondag 14 juli 2019 09:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Liefste moest op tijd de deur uit (om te gaan werken). En half zes is niet vroeg voor mij, dus dan ga ik lekker aan de loop.
Kwart over acht is ook niet echt enorm uitslapen toch?
Maar wat is het verhaal van sint-Janskruid dan?quote:
Danke. Die bloemen stonden vroeger ook bij mijn ouders in de tuin. Direct naast de achterdeur.quote:
Met Engeland precies in het centrum van het Europese vlak?quote:
Klopt perfect met de tijdlijn.quote:Op zondag 14 juli 2019 11:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Met Engeland precies in het centrum van het Europese vlak?
Awwww, dat is ook zo ontroerendquote:Op zondag 14 juli 2019 10:58 schreef Lot_1 het volgende:
tipje: radio 2 is bezig met een Soul & Jazz-lijst en ik vind dat lekker luisteren![]()
Mijn kind lachte gisteren voor het eerst als reactie op het geklets van de man tegen hem. Zo ontroerend mooiik zat er naast te snotteren
Oh wauwquote:
Wat gaaf! Hoe smaken Braziliaans hapjes?quote:Op zondag 14 juli 2019 12:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Wakker..
Ik had gisteren een feestje met 13 Braziliaanse vrouwen en 2 Nederlandse vrouwen. Ik kende er maar 1. Zag er zo tegen op!
Nu kan ik iets van Braziliaans dansen en ik kan heel goed Braziliaanze hapjes eten. Portugees versta ik weinig van maar veel gelachen
Honger nuquote:Op zondag 14 juli 2019 13:01 schreef uniekhoorn het volgende:
Veel kruiden en knoflook. Zelfgemaake frituur hapjes, verschillende hartige taarten, veel zoete gerechten. En gevulde eieren en droge worst
Gezelligquote:Op zondag 14 juli 2019 12:10 schreef Barreltje het volgende:
Zo.. maar eens uit bed douchen aankleden en dan richting het Rotterdamse!
Ik heb net boodschappen gedaan om de koelkast weer te vullen. Hollands broodje filet americainquote:
Welkom thuis! Wat is dat snel gegaan.quote:Op zondag 14 juli 2019 13:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb net boodschappen gedaan om de koelkast weer te vullen. Hollands broodje filet americain![]()
Vakantie is heerlijk, thuiskomen haast nog fijner![]()
Al hebben de poezen het er nog zwaar mee, ik had de laatste dagen logees in huis ivm een festival waar mijn bed dichtbij stond. Zijn ze nu ook naartoe terwijl ik lekker vegeteer hier
Vakantie was mooiVeel gezien, veel gedaan, we wisten al dat de film over Sisi haar echte persoonlijkheid niet weergaf en dat is nu bevestigd. Ze had leuke huizen, haar man adoreerde haar en werkte keihard, terwijl zij rondreisde, haar gezin verwaarloosde en haar eigen dingen deed. Vrij doelloos leek het allemaal. Nee, dan een voorouder van het keizerlijk huishouden: Maria Theresia! Enige vrouwelijke keizerin, voerde hervormingen door in 18nogwat tijdens haar decennia lange regeerperiode en kreeg ook nog eens 16 kinderen.
Boedapest is mooi en we zijn al aan het plannen om terug te gaan naar Wenen omdat we op avond 1 al ontdekten dat we in twee dagen nooit konden zien en doen wat we wilden.
Stukje teruggelezen: LSWat verdrietig, ouders die zo ontzettend aan jou en wat jij nodig hebt voorbij gaan
Weet ik.. jaarlijks terugkerend eventquote:
Dit was de eerste thema vakantie. Op het moment ook niets in de planning.quote:Op zondag 14 juli 2019 13:47 schreef Barreltje het volgende:
Klinkt leuk Cat!
En wat goed dat je al weer terug wilt.. dan is het een goede vakantie geweest..
Gaat je volgende vakantie ook een thema vakantie zijn? Zo ja, welke?
Hoe laat kan ik de salami ophalen?quote:Op zondag 14 juli 2019 13:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dit was de eerste thema vakantie. Op het moment ook niets in de planning.
Behalve langere termijn zaken als zomertrip in Noorwegen, camper door Canada, Nieuw Zeeland, terug naar Wenen, weer eens naar Londen, dat gebeuren
Waarbij de volgende bestemming opeens weer heel iets anders kan zijn, als het zo op mijn pad komt,
Naast een foto van een koe met bel is dit het tweede, niet bereikte, vakantie doelquote:
Ja, dat was wel een domme actie van hem.quote:
Een stringetje?quote:Op zondag 14 juli 2019 16:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Verder had ik een mooie stof voor een blouse verknipt, maar ik denk dat ik er nog wel wat draagbaars van kan maken, van het overgebleven materiaal.
Dat klinkt leukquote:Op zondag 14 juli 2019 12:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Wakker..
Ik had gisteren een feestje met 13 Braziliaanse vrouwen en 2 Nederlandse vrouwen. Ik kende er maar 1. Zag er zo tegen op!
Nu kan ik iets van Braziliaans dansen en ik kan heel goed Braziliaanze hapjes eten. Portugees versta ik weinig van maar veel gelachen
Beste leesvoerquote:Op zondag 14 juli 2019 14:49 schreef minilot het volgende:
Halve bijlees..
Ten eerste gefeliciteerd aan tante-in-de-dop-Barrel!En wat sta je er liefdevol in, situatie in achting nemend
En woah @ Lucky! Heb zelf nooit enige behoefte gevoeld om contact met mensen te verbreken dus weet niet precies hoe dat gevoelsmatig werkt maar dat het heftig is om je ouwelui op deze manier ineens op je erf te hebben neem ik onmiddellijk aan!Verder halve nacht zoet geweest met de justnomil-Reddit en daardoor vergeten wat ik verder nog wou zeggen
Ik ga maar gauw verder lezen, want volgens mij is er een vakantieverslag van Cat!
quote:Op zondag 14 juli 2019 18:13 schreef Aure het volgende:
Jip vindt de salontafel ook mooi, hij staat er continu aan en heeft er al putjes in geramd met zijn duplo![]()
Oh dat doet hij goed (ik heb ook jaren moeten aanhoren dat ik de nieuwe salontafel van mij ouders tegen de haard had geduwd toen ik net ging lopen en dat zin jaaaaaren tegen die brandplek moesten kijken)quote:Op zondag 14 juli 2019 18:13 schreef Aure het volgende:
Jip vindt de salontafel ook mooi, hij staat er continu aan en heeft er al putjes in geramd met zijn duplo![]()
Oh was je in ahoy?quote:Op zondag 14 juli 2019 13:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Weet ik.. jaarlijks terugkerend event
Deceptie. Diep teleurgesteld.quote:Op zondag 14 juli 2019 14:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Naast een foto van een koe met bel is dit het tweede, niet bereikte, vakantie doel
Curryworst eten lukte ook pas op de laatste avond
Ach ja het is toch een gebruiksvoorwerpquote:Op zondag 14 juli 2019 18:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh dat doet hij goed (ik heb ook jaren moeten aanhoren dat ik de nieuwe salontafel van mij ouders tegen de haard had geduwd toen ik net ging lopen en dat zin jaaaaaren tegen die brandplek moesten kijken)
Dat, en het blad is geperforeerd (daar verwijst de latijnse naam ook naar: Hypericum perforatum):quote:Op zondag 14 juli 2019 10:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar wat is het verhaal van sint-Janskruid dan?
Ik dacht altijd dat dat gewoon was "bloeit rond tijd dat een zo'n heilige z'n dag had" maar dat is vast te simpel gedacht
Heej, jij deed een relatie op tijdens je vakantie. Dan moet je over een vergeten worst heen kunnen komenquote:
quote:Op zondag 14 juli 2019 19:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Heej, jij deed een relatie op tijdens je vakantie. Dan moet je over een vergeten worst heen kunnen komen
Ah, stiekem gewoon een minder hippe gatenplantquote:Op zondag 14 juli 2019 18:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat, en het blad is geperforeerd (daar verwijst de latijnse naam ook naar: Hypericum perforatum):
[ afbeelding ]
Mijn zegsman zei dat de tong van Johannes met gloeiende naalden doorstoken was wegens z'n lasterlijke praats over Herodes en Herodias.
En als je een niet-ontloken bloemknop gladwrijft, loopt Johannes' bloed je over de vingers.
quote:Op zondag 14 juli 2019 19:34 schreef Tele6 het volgende:
Salontafels zijn dan ook precies de goede maat om door kinderen gesloopt te worden
Al is die van m'n ouders gesloopt door m'n opa, die met z'n kleinkinderen eraan ging zitten om kartonnen vormpjes uit te prikken, en vond dat hij wel zonder prikmat kon![]()
Oopsquote:Op zondag 14 juli 2019 19:34 schreef Tele6 het volgende:
Salontafels zijn dan ook precies de goede maat om door kinderen gesloopt te worden
Al is die van m'n ouders gesloopt door m'n opa, die met z'n kleinkinderen eraan ging zitten om kartonnen vormpjes uit te prikken, en vond dat hij wel zonder prikmat kon![]()
Ik zou het van een kind ook wel kunnen hebben, zeker een ukkie als Jip.quote:Op zondag 14 juli 2019 19:41 schreef Aure het volgende:
Maar, ook al is het een gebruiksvoorwerp, ik hoop dat de onze toch wel lang mee gaat. We hebben deze meubels laten ontwerpen en maken door een meubelmaker, dus onze bankrekening is ook aan het huilen
Dat zijn ook acties die een stuk meer zichtbare schade opleveren dan putjes in de tafel.quote:Op zondag 14 juli 2019 19:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zou het van een kind ook wel kunnen hebben, zeker een ukkie als Jip.
Maar vorig jaar vond ik het een stuk minder toen mijn (toenmalige) hulp een natte emmer op mijn eettafel zette, en toen ik een opmerking maakte ze met een schuursponsje de kring wegschuurde. Toen kon de tafel terug naar de meubelmaker.
Leuke kamer!quote:Op zondag 14 juli 2019 19:52 schreef Myraela het volgende:
Ik heb juist bewust een 'lelijke' salontafel uitgekozen. Die hoort beschadigd en lelijk te zijn, dat scheelt echt een hoop. Op de vorige tafel zag je alles, dat was ik helemaal zat.
Tevens te lui om op te staan voor de foto.
[ afbeelding ]
Welk spelletje staat daar op tafel?quote:Op zondag 14 juli 2019 19:52 schreef Myraela het volgende:
Ik heb juist bewust een 'lelijke' salontafel uitgekozen. Die hoort beschadigd en lelijk te zijn, dat scheelt echt een hoop. Op de vorige tafel zag je alles, dat was ik helemaal zat.
[ afbeelding ]
Jullie hebben echt zo'n leuke kamerquote:Op zondag 14 juli 2019 19:52 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Beste keuzequote:Op zondag 14 juli 2019 19:52 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Een zenuwspiraal. Vandaag gekocht voor 50 cent bij de kringloop, leek me wel een leuk drankspelletje.quote:
Ook tof! Lekker massief.quote:Op zondag 14 juli 2019 20:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Beste keuze![]()
Ik heb ook zoiets
[ afbeelding ]
Ook te lui om op te staan en tevens zat ik aan mijn diner
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Normaal gesproken met duplo explosie over de gehele vloer, maar dat had ik ff opgeruimd![]()
quote:Op zondag 14 juli 2019 20:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Een zenuwspiraal. Vandaag gekocht voor 50 cent bij de kringloop, leek me wel een leuk drankspelletje.
Zeker leukquote:Op zondag 14 juli 2019 20:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Een zenuwspiraal. Vandaag gekocht voor 50 cent bij de kringloop, leek me wel een leuk drankspelletje.
Ja! En je kunt zo heerlijk veel zooi onder de klep kwijtquote:Op zondag 14 juli 2019 20:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ook tof! Lekker massief.
Maar uh, toastjes als avondeten?
Ook prima toch. Wij hebben ook veel ikea in huis hoor. Boven zijn alle kasten Ikeaquote:Op zondag 14 juli 2019 20:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeker leuk
@:Aure mooie meubels! Wij hebben nog steeds Ikea en 2e hands spullen.
quote:Op zondag 14 juli 2019 20:07 schreef Aure het volgende:
Ziet er uit als een fijn huis Myraela!
Meubels onder spoilerMooie combi zo met die stoelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Normaal gesproken met duplo explosie over de gehele vloer, maar dat had ik ff opgeruimd
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Jumbo. Kun je 12 halfjes kopen voor vijf euro.quote:Op zondag 14 juli 2019 20:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Gezellig @:Aure.
Ohhh gevulde eieren @:Cat, ik wil ze
Zeker niets mis meequote:Op zondag 14 juli 2019 20:12 schreef Aure het volgende:
[..]
Ook prima toch. Wij hebben ook veel ikea in huis hoor. Boven zijn alle kasten Ikea
Ah ja dat heb ik ook altijd, maar nu begint ons eigen huis inderdaad een soort van volwassen te wordenquote:Op zondag 14 juli 2019 20:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeker niets mis meemaar vind het altijd wel gaaf om zulke 'volwassen' kamers te zien
Is dat lekker? Kant en klare gevulde eieren?quote:Op zondag 14 juli 2019 20:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jumbo. Kun je 12 halfjes kopen voor vijf euro.
Of een pakje van vier en dat aanvullen met filet americain en rivierkreeftjessalade./lui
Ik heb ze wel eens van de AH gehad toen ik geen zin meer had om dat ook nog te maken. Prima te doen.quote:Op zondag 14 juli 2019 20:24 schreef Aure het volgende:
[..]
Is dat lekker? Kant en klare gevulde eieren?
Ja hoor, wij ook wel eensquote:Op zondag 14 juli 2019 20:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb ze wel eens van de AH gehad toen ik geen zin meer had om dat ook nog te maken. Prima te doen.
Zeg dat welquote:Op zondag 14 juli 2019 20:27 schreef FutureFairytale het volgende:
5 uur tennis gekeken om vervolgens Djokovic te zien winnen
Ziet er zo netjes uit inderdaadquote:Op zondag 14 juli 2019 20:22 schreef Aure het volgende:
[..]
Ah ja dat heb ik ook altijd, maar nu begint ons eigen huis inderdaad een soort van volwassen te wordeneen jaar geleden was het nog een bij elkaar geraapt zooitje. Sinds de verbouwing steeds meer eigen en van ons aan het worden
We zijn wel enorme sloddervossen, maar dat zie je op deze foto niet
Ja, jammer, maar niet geheel onverdiend.quote:Op zondag 14 juli 2019 20:27 schreef FutureFairytale het volgende:
Jaquote:Op zondag 14 juli 2019 20:27 schreef FutureFairytale het volgende:
Ziet er knus uit, en lekker licht in de eethoek, fijn!quote:Op zondag 14 juli 2019 19:52 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Grenenhout? Daar heb ik een bureau van (IKEA) en ik heb er m'n handschrift overal in staan ondanks plastic plaat over het meestgebruikte deelquote:Op zondag 14 juli 2019 19:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oops
Op onze tafel zie je boter/kaas/eieren kruisjes en rondjes
Hij kan niet zo veel hebben
Meubels onder spoilerLeuke sokkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Normaal gesproken met duplo explosie over de gehele vloer, maar dat had ik ff opgeruimd![]()
Zelfgemaakt is altijd beter (ik houd van veel kerrie erin) maar het is prima te doenquote:Op zondag 14 juli 2019 20:24 schreef Aure het volgende:
[..]
Is dat lekker? Kant en klare gevulde eieren?
Yesquote:Op zondag 14 juli 2019 20:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Grenenhout? Daar heb ik een bureau van (IKEA) en ik heb er m'n handschrift overal in staan ondanks plastic plaat over het meestgebruikte deel
Door mijn CPAP slaap ik heel diep en mede door die slang aan mn hoofd draai ik s nachts niet/weinig. Heb het op allerlei matrassen (thuis en uit geprobeerd) en word bijna altijd s ochtends wakker met een totaal verkrampte rug/zij... heel vervelend maar t zijn maar spieren dus t trekt wel weg.quote:Op zondag 14 juli 2019 09:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, ik moet iets anders verzinnen. Jij bent al Kwak.
Hoe kom je nou een een verkrampte rug? Dat klinkt echt naar
Nee, moet gewoon even zakken. De hele dag last gehad van eten, kan soms even zo zijn (heb een maagverkleining gehad, zonder darmomlegging)quote:Op zondag 14 juli 2019 09:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Sorry Kwakveense. Het komt door die eend van mij.
Is het ontbijt er weer uit ?
Kom je ooit nog eens van die CPAP af? Het zal best wennen, maar als een enorme woelwater lijkt het me hel op de fiets.quote:Op zondag 14 juli 2019 21:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Door mijn CPAP slaap ik heel diep en mede door die slang aan mn hoofd draai ik s nachts niet/weinig. Heb het op allerlei matrassen (thuis en uit geprobeerd) en word bijna altijd s ochtends wakker met een totaal verkrampte rug/zij... heel vervelend maar t zijn maar spieren dus t trekt wel weg.
Meubels onder spoilerMooie houtsoort. Welke soort is het?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Normaal gesproken met duplo explosie over de gehele vloer, maar dat had ik ff opgeruimdKranplätze müssen verdichtet sein
Walnotenhoutquote:Op zondag 14 juli 2019 22:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mooie houtsoort. Welke soort is het?
Maar gaat t over t algemeen wel goed?quote:Op zondag 14 juli 2019 21:48 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee, moet gewoon even zakken. De hele dag last gehad van eten, kan soms even zo zijn (heb een maagverkleining gehad, zonder darmomlegging)
En waaeom zo’n cpap...quote:Op zondag 14 juli 2019 21:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Door mijn CPAP slaap ik heel diep en mede door die slang aan mn hoofd draai ik s nachts niet/weinig. Heb het op allerlei matrassen (thuis en uit geprobeerd) en word bijna altijd s ochtends wakker met een totaal verkrampte rug/zij... heel vervelend maar t zijn maar spieren dus t trekt wel weg.
Zonder stop ik 30-50 keer per uur met ademen/adem is zwakker. Mijn zuurstofsaturatie daalde tot 69% s nachts.quote:Op zondag 14 juli 2019 22:43 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
En waaeom zo’n cpap...
lijkt me inderdaad de hel zo’n ding.
wat ontzettend fijn dat dat ding er is. En hopelijk gaat het zo goed dat je er vanaf komt. Maar zo niet, het ding bestaat en helpt je.quote:Op zondag 14 juli 2019 23:01 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Zonder stop ik 30-50 keer per uur met ademen/adem is zwakker. Mijn zuurstofsaturatie daalde tot 69% s nachts.
Gevolgen:
Intense moeheid
Hoofdpijn
Hormonale imbalance
Nooit in diepe slaap komen
Concentratie en geheugenproblemen
In slaap vallen achter het stuur of in een vergadering
Mogelijk ook:
Depressie
Gewichtstoename
Burnout
Op lange termijn (nog geen last van gelukkig)
Hartritmestoornissen
Hoge bloeddruk
Hartfalen
@:kaatje1 het kan dat ik er vanaf kom met afvallen, maar het is deels ook gewoon de bouw van mijn kaak en bovenlijf, ik had achteraf al klachten in 2012 en toen was ik heel veel dunner dan ik nu na de operatie inmiddels ben.
@:bluezz zeker! Heb alleen laatst een buikgriepje gehad, en dat hakte er wat harder in dan voorheen. Sindsdien t idee dat ik wat meer last heb na het eten. Soms een dag ertussen dat niks lekker valt, niet dat ik spuug maar gewoon steeds misselijk na het eten en minder kunnen eten dan normaal (post operatie normaal dan he)
Klinkt heel goedquote:Op zondag 14 juli 2019 23:45 schreef Barreltje het volgende:
@:umpie idd Ahoy.
De middag was super e grootste ontdekking was eigenlik wel Janelle Monaelekkere swingende show..
Ook nog wat oud bekenden (cChick Corea en Gladys Knight) en "nieuwe" talenten¹ ( Sabrina Starke en Kamasi Washington) Ms Lauryn Hill stelde enigszins teleur dus lekker "optijd" weer terug naar huis..![]()
Volgend jaar weer
Monae is tof ja! Vond het verrassend een paar jaar geleden op Lowlands.quote:Op zondag 14 juli 2019 23:45 schreef Barreltje het volgende:
@:umpie idd Ahoy.
De middag was super e grootste ontdekking was eigenlik wel Janelle Monaelekkere swingende show..
Ook nog wat oud bekenden (cChick Corea en Gladys Knight) en "nieuwe" talenten¹ ( Sabrina Starke en Kamasi Washington) Ms Lauryn Hill stelde enigszins teleur dus lekker "optijd" weer terug naar huis..![]()
Volgend jaar weer
Jij bent de enige die niet mee mocht naar de nieuwe locatie?quote:Op maandag 15 juli 2019 08:00 schreef PdeHoog het volgende:
Kom ik op kantoor, is echt bijna alles verhuist. Inclusief de keuken :’) Nu maar naar Appie om plastic bestek te halen
Zo klinkt het wel he...quote:Op maandag 15 juli 2019 08:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jij bent de enige die niet mee mocht naar de nieuwe locatie?
quote:Op maandag 15 juli 2019 08:32 schreef Uhmmpie het volgende:
Zo klinkt het wel he...
arme P... gewoon achter gelaten
Hier geen gamer en wel een kind.. maar zo ziet het er bij mij ook niet uit hoor.quote:Op maandag 15 juli 2019 08:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik hoop dat de toiletten er nog zijn!
Leuke woonkamer allemaal. Mij te volwassenWij zijn duidelijk gamers zonder kinderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie je meteen dat we ietwat rommelig zijnen nu valt het nog wel mee.. Meestal is het rommeliger en staat ook de hele bar vol zooi
![]()
Nee. We zitten met een man of 15 maar er zijn mensen zonder bureau nuquote:Op maandag 15 juli 2019 08:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jij bent de enige die niet mee mocht naar de nieuwe locatie?
quote:Op maandag 15 juli 2019 08:54 schreef Aure het volgende:
De andere kant van onze woon-/eetkamer/keuken ziet er heel anders uit hoorLeuk huisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie je meteen dat we ietwat rommelig zijnen nu valt het nog wel mee.. Meestal is het rommeliger en staat ook de hele bar vol zooi
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Ben je er ook in een keer vanaf. Hier wisselen ze elkaar afquote:Op maandag 15 juli 2019 09:02 schreef Lonaa het volgende:
Hallo.
Poes en poes zijn heel hard aan het rond rennen. Ik heb net de ogen open.
Was het maar zo'n feest. Ze doen het meerdere keren per dag.quote:Op maandag 15 juli 2019 09:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ben je er ook in een keer vanaf. Hier wisselen ze elkaar af
Hier ook, gisteren bijna de hele dag doorquote:Op maandag 15 juli 2019 09:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. Ze doen het meerdere keren per dag.
uh jij zette je computer nooit uit, en liet alles zo open staan?quote:Op maandag 15 juli 2019 10:33 schreef Lonaa het volgende:
Mijn OpenOffice deed een crahs of update of iets anders raars en nu...is alles weg.lijstjes,
administratie.
alles wat ik niet opgeslagen heb. En daar ben ik niet zo goed in, dat opslaan.
quote:Op maandag 15 juli 2019 10:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
uh jij zette je computer nooit uit, en liet alles zo open staan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
quote:Het lijkt er op dat de reuzenteek naar Nederland is gekomen. Een vrouw uit Drenthe heeft het snelle bloedzuigende beest zo goed als zeker aangetroffen in het Drentse dorp Odoorn. Reuzenteken gaan actief op zoek naar mensen en dieren en kunnen slachtoffers al rennend wel honderd meter volgen.
Er waren al eerder zorgen dat het beest de oversteek zou wagen vanuit Duitsland. Caroline Clement uit Borger laat RTV Drenthe weten dat ze dagelijks teken uit haar paarden haalt, ,,maar ik zag meteen dat deze anders was. Hij heeft heel lange poten en hij was vooral heel snel''.
De reuzenteek verschilt met de teken die wij gewend zijn door het gegeven dat het beest actief op zoek gaat naar dieren of mensen. De teek kan rennen en kan slachtoffers tot negen meter afstand zien met zijn ogen.
Bioloog
RTV Drenthe heeft de foto’s van de teek voorgelegd aan bioloog Arnold van Vliet van Wageningen University & Research. Hij houdt zich al jarenlang bezig met teken. Volgens hem lijkt het er sterk op dat het inderdaad gaat om de reuzenteek.
Verder onderzoek moet uiteindelijk uitwijzen of de aangetroffen teek inderdaad voor de volle honderd procent een reuzenteek is.
De reuzenteek heeft eigenlijk ‘Hyalomma’ en heeft een voorkeur voor grote dieren. Ze verstoppen zich op de grond en rennen actief naar een gastheer wanneer ze bepaalde signalen waarnemen, waaronder trillingen en lichaamstemperatuur. De beesten kunnen een slachtoffer tien minuten of langer volgen en daarbij maximaal honderd meter afleggen.
Ik krijg hem ook al een week lang niet uit mijn hoofdquote:Op maandag 15 juli 2019 10:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit steeds met Beter in Bed van Lubach in mijn hoofd. Dat is op zich ok maar ik moet ook steeds aan Baudet denken en dat is dan weer jammer.
quote:Op maandag 15 juli 2019 10:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]Dat is vragen om ellende heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Ik gebruik al jaren geen Open Office meer maar ik neem aan dat die, net als Office, een auto save functie heeft.quote:Op maandag 15 juli 2019 11:10 schreef Lonaa het volgende:
Woooohoooooooooooo Ik vond wat dingen terug!
Ja. En normaal werkt dat prima. Nu niet. Ik weet niet waarom. #noob.quote:Op maandag 15 juli 2019 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik gebruik al jaren geen Open Office meer maar ik neem aan dat die, net als Office, een auto save functie heeft.
Goezzo. Vooral de shit is belangrijkquote:Op maandag 15 juli 2019 11:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. En normaal werkt dat prima. Nu niet. Ik weet niet waarom. #noob.
Ik ga braver backups maken en saven en shit. Beloofd.
Als je de files initieel de 1e keer een naam geeft wel ja.quote:Op maandag 15 juli 2019 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik gebruik al jaren geen Open Office meer maar ik neem aan dat die, net als Office, een auto save functie heeft.
quote:Op maandag 15 juli 2019 11:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als je de files initieel de 1e keer een naam geeft wel ja.
Ik vond Open Office zo ultiem kut. Maar dat is ook alweer 12 jaar geleden ofzo. Wij zijn Microsoftpartner dus we hebben bij dat partnerschap gewoon een berg licenties.quote:Op maandag 15 juli 2019 11:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als je de files initieel de 1e keer een naam geeft wel ja.
Kom op nou fietsie, ik wil vannacht nog kunnen slapenquote:Op maandag 15 juli 2019 10:57 schreef fietsie het volgende:
Jagende horrorteek zo goed als zeker opgedoken in Nederland
[..]
quote:Op maandag 15 juli 2019 11:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kom op nou fietsie, ik wil vannacht nog kunnen slapen
Odoorn is 35 kmquote:
Ik lees net dat ze in Zweden ook al zijn aangetroffenquote:Op maandag 15 juli 2019 11:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kom op nou fietsie, ik wil vannacht nog kunnen slapen
Daar kom ik niet zo vaak. Maar dan zijn ze wel een heel stuk daarheen getrokkenquote:Op maandag 15 juli 2019 12:03 schreef fietsie het volgende:
Ik lees net dat ze in Zweden ook al zijn aangetroffen
Midden Azie. De Zweedse wetenschapper wiens artikel ik las denkt aan "meeliften" op vogels.quote:Op maandag 15 juli 2019 12:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar kom ik niet zo vaak. Maar dan zijn ze wel een heel stuk daarheen getrokken
Hoe komen dit soort beestjes nou plots te voorschijn? Die hadden toch al een leefomgeving? En hoe ging het daar dan?
Gaiters aanschaffenquote:Op maandag 15 juli 2019 12:16 schreef Isabeau het volgende:
Maar ik wandel echt heel erg veelIk ben het eens met Bluezz, grenzen dicht!
Alle Hyalomma's oprotten.
RIPquote:
Over hyena's gesproken, hoe gaat het met logeerpoes?quote:Op maandag 15 juli 2019 12:16 schreef Isabeau het volgende:
Maar ik wandel echt heel erg veelIk ben het eens met Bluezz, grenzen dicht!
Alle Hyalomma's oprotten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Logeerpoes is toch maar terug naar eigen huis. Als ze deden alsof de ander niet bestond ging het goed, maar als ze elkaar per ongeluk tegenkwamen (en ik woon niet in een kasteel) dan was het direct paniek en ruzie. Dan maar niet.quote:Op maandag 15 juli 2019 12:21 schreef Bluezz het volgende:
Over hyena's gesproken, hoe gaat het met logeerpoes?
quote:Op maandag 15 juli 2019 12:21 schreef fietsie het volgende:
Lekker met de hond wandelen is ook niet overal een goed planOMG dat is wel heel veelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Xena (kat) heeft er soms wel 1, dan weet ik het al, komt ze bij me zitten en me aanstaren als ze buiten is geweest en wacht dan geduldig tot ik 'm eruit heb.
Het klinkt ongeloofwaardig maar het is echt zo![]()
![]()
quote:Op maandag 15 juli 2019 12:21 schreef fietsie het volgende:
Lekker met de hond wandelen is ook niet overal een goed planOh kom op nou, nu krijgt Sunny ook al nachtmerries!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Als ik zit te vissen doe ik ook altijd een lange broek aan. En insmeren met Balistol stichfreiquote:Op maandag 15 juli 2019 12:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
RIP
Ik wandel wel al bijna altijd met lange broek vanwege teken.
quote:Op maandag 15 juli 2019 12:23 schreef Bluezz het volgende:
Xena (kat) heeft er soms wel 1, dan weet ik het al, komt ze bij me zitten en me aanstaren als ze buiten is geweest en wacht dan geduldig tot ik 'm eruit heb.
Het klinkt ongeloofwaardig maar het is echt zo![]()
quote:In ancient times cats were worshipped as gods. They have not forgotten this
(c)Pratchett
Ik gebruik deet. Is dat hetzelfde?quote:Op maandag 15 juli 2019 12:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als ik zit te vissen doe ik ook altijd een lange broek aan. En insmeren met Balistol stichfrei
Vorig jaar even met mijn moeder in het hoge gras gestaan op de begraafplaats. Nooit aan teken gedacht. Volgende dag bij douchen was ik mijn been aan het soppen en tadaa: dikke teek in mijn knieholte. Opgezwollen en alquote:Op maandag 15 juli 2019 12:35 schreef sigme het volgende:
Ik wandel veel. Door lang gras, door kort gras, langs struikjes. Als het even kan met blote benen en sandalen/slippers. Al jaren. Nooit een teek.
Honden en katten wel, maar die heb ik nu allemaal aan de Bravecto. Prijzig, maar werkt fantastisch.
Iewwww... en jammer van de logeerpoes... het was te proberen maar meestal zijn ze beter af thuis met een oppas. Het blijven solitaire dieren uiteindelijk.quote:Op maandag 15 juli 2019 12:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vorig jaar even met mijn moeder in het hoge gras gestaan op de begraafplaats. Nooit aan teken gedacht. Volgende dag bij douchen was ik mijn been aan het soppen en tadaa: dikke teek in mijn knieholte. Opgezwollen en al
I worship my catquote:
Ik kijk sinds Cpt. Marvel héél anders naar kattenquote:Op maandag 15 juli 2019 12:44 schreef Bluezz het volgende:
I worship my cat![]()
We zullen wel moetenZij is de baas hier in huis
Dit. En Sally had ook eigenlijk nooit teken. Ik denk 3 ofzo in al die jaren.quote:Op maandag 15 juli 2019 12:35 schreef sigme het volgende:
Ik wandel veel. Door lang gras, door kort gras, langs struikjes. Als het even kan met blote benen en sandalen/slippers. Al jaren. Nooit een teek.
Ik vind het ook niet echt een hele goede dag.quote:Op maandag 15 juli 2019 12:49 schreef Kreator het volgende:
Nog nooit een teek gehad.
Verder heb ik geen zin meer in deze dag.
Oh dat is leukquote:Op maandag 15 juli 2019 13:50 schreef Lonaa het volgende:
Tevens doen we workshop waterskieen zag ik netWil ik al jaren een keer doen dus vet gaaf.
Zo goed dat je 'gewoon' ff op bezoek gaat bij haarquote:Op maandag 15 juli 2019 17:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis! Zat ik net zomaar met m'n 2e ouders in de bus. Even bij gekletst. Was met de bus naar Nijmegen gegaan, die stopte voor de deur daar. Ik wilde lekker met een luisterboek 45 minuten luisteren, maar het was me toch druk in de bus, en een enorme herrie.
Terug ben ik op station Nijmegen met de trein verder gegaan, aangezien Arnhem in helemaal vaststaat.
Tele is heel erg leuk en heeft mooie ogen. En A+B zijn leuke mannen (zoet maar, alleen op de foto gezien). Ik heb haar waarschijnlijk de oren van het hoofd gevraagd, zat later te denken, misschien wel veel te veel gevraagd. Was niet uit een soort ongezonde nieuwsgierigheid (al kwam dat misschien wel zo over, maar wilde eea kunnen plaatsen. Maar zo mooi dat je nu alle hulp krijgt en blijft krijgen. Als amateurtje heb ik er best wel vertrouwen in dat het goed met je gaat komen. Je hebt de wil en je ziet het.
Ik kwam er net achter dat de vegan chocolade die ik had gekocht nog in de tas zit. Komt nog wel.
Oh, en Tele kan prachtig, echt heel prachtig tekenen, levensecht.
En Günther's kunstwerk was ook al zo mooi.
Het kan natuurlijk makkelijk, ze woont om de hoek (bijna)quote:Op maandag 15 juli 2019 17:22 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zo goed dat je 'gewoon' ff op bezoek gaat bij haar![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op maandag 15 juli 2019 17:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk makkelijk, ze woont om de hoek (bijna)
Net even wat foto's gemaakt. De diva's kijken graag tv (natuurfilms) en Nika was aan het poseren.Altijd leuk om te zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou zometeen eens proberen te slapen.....wekker staat op 2u, dan mijn man naar Nijmegen brengen.
Maar jij kan daarna je bedje weer in, hij niet.quote:Op maandag 15 juli 2019 18:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Altijd leuk om te zien
Nou zometeen eens proberen te slapen.....wekker staat op 2u, dan mijn man naar Nijmegen brengen.
[..]
Net even wat foto's gemaakt. De diva's kijken graag tv (natuurfilms) en Nika was aan het poseren.Wat een prachtige beestjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja zondag was het ook al zo drukquote:Op maandag 15 juli 2019 18:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar jij kan daarna je bedje weer in, hij niet.
Het was me toch een partij druk in Nijmegen. En dan zal het de komende dagen nog veel drukker worden.
Poeh, wat ik ervan zag werden auto's veel tegengehouden, of waren op rare plekken aan het keren.quote:Op maandag 15 juli 2019 18:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja zondag was het ook al zo druk
Ben benieuwd hoe ver ik kom met de auto
Dat laatste zal het wel wordenquote:Op maandag 15 juli 2019 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Poeh, wat ik ervan zag werden auto's veel tegengehouden, of waren op rare plekken aan het keren.
[..]
Net even wat foto's gemaakt. De diva's kijken graag tv (natuurfilms) en Nika was aan het poseren.Jouw poezelsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En wat leuk dat je met Tele hebt gemeet!Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Viel enorm mee met die oren van het hoofd hoor, ik vond het juist fijn dat je zo open durfde te vragen. De meeste mensen zijn zo bang dat ze een pijnlijk onderwerp raken en houden dan hun mond, maar ik heb al zo veel over van alles gepraat hier dat ik het echt niet pijnlijk vind om te doenquote:Op maandag 15 juli 2019 17:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis! Zat ik net zomaar met m'n 2e ouders in de bus. Even bij gekletst. Was met de bus naar Nijmegen gegaan, die stopte voor de deur daar. Ik wilde lekker met een luisterboek 45 minuten luisteren, maar het was me toch druk in de bus, en een enorme herrie.
Terug ben ik op station Nijmegen met de trein verder gegaan, aangezien Arnhem in helemaal vaststaat.
Tele is heel erg leuk en heeft mooie ogen. En A+B zijn leuke mannen (zoet maar, alleen op de foto gezien). Ik heb haar waarschijnlijk de oren van het hoofd gevraagd, zat later te denken, misschien wel veel te veel gevraagd. Was niet uit een soort ongezonde nieuwsgierigheid (al kwam dat misschien wel zo over, maar wilde eea kunnen plaatsen. Maar zo mooi dat je nu alle hulp krijgt en blijft krijgen. Als amateurtje heb ik er best wel vertrouwen in dat het goed met je gaat komen. Je hebt de wil en je ziet het.
Ik kwam er net achter dat de vegan chocolade die ik had gekocht nog in de tas zit. Komt nog wel.
Oh, en Tele kan prachtig, echt heel prachtig tekenen, levensecht.
En Günther's kunstwerk was ook al zo mooi.
[..]
Net even wat foto's gemaakt. De diva's kijken graag tv (natuurfilms) en Nika was aan het poseren.Wat mooi! Wat je zei over die platte kop zie ik inderdaad welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een boel haar hebben ze![]()
Echt veel haar momenteel. Ze komen maar niet door de wintervacht heen. Ben bang dat ze zo overstappen van wintervacht naar wintervacht. Gisteren gezogen en ik zag zojuist weer haarwolken rondvliegen. Ook beiden gisteren gekamd (1x 5 en 1x 6 gram) maar het helpt allemaal niet.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat mooi! Wat je zei over die platte kop zie ik inderdaad wel
Wat een boel haar hebben ze
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op maandag 15 juli 2019 19:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Echt veel haar momenteel. Ze komen maar niet door de wintervacht heen. Ben bang dat ze zo overstappen van wintervacht naar wintervacht. Gisteren gezogen en ik zag zojuist weer haarwolken rondvliegen. Ook beiden gisteren gekamd (1x 5 en 1x 6 gram) maar het helpt allemaal niet.Hadden ze het dan ook niet hartstikke warm?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 15 juli 2019 19:49 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hadden ze het dan ook niet hartstikke warm?Oehhh graag!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En tja, die rare trutten gaan, toen het zo warm was, rustig in de zon liggen. De vacht is dan echt bloedheet.We have far more in common than that which devides us..
Vaak is zo’n dikke vacht niet echt een probleem. Isoleert juist.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oehhh graag!
En tja, die rare trutten gaan, toen het zo warm was, rustig in de zon liggen. De vacht is dan echt bloedheet.
SPOILER: tekeningOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 15 juli 2019 20:05 schreef Tele6 het volgende:
Zodat jullie kunnen zien waar Kaatje het o.a. over heeft:
(de foto doet de kleuren helaas niet echt recht, mijn telefoon heeft een aardappel als camera)
Zo mooi deze. En wat Tele zelf niet zegt, dit is voor het eerst dat ze tekentSPOILER: tekeningOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Hoaxquote:Op maandag 15 juli 2019 20:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo mooi deze. En wat Tele zelf niet zegt, dit is voor het eerst dat ze tekent
Hier overduidelijk het huis van een alleenstaande man. Nog net geen kratjes om op te zitten.quote:Op maandag 15 juli 2019 08:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik hoop dat de toiletten er nog zijn!
Leuke woonkamer allemaal. Mij te volwassenWij zijn duidelijk gamers zonder kinderen.
Het is natuurlijk niet het allereerste wat ik tekenquote:Op maandag 15 juli 2019 20:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik doe maar geen 'voor het eerst tekenen' poging, want ik kan nu al voorspellen dat dat er niet zo als die van Tele uit gaan zienLeuk dat jullie het leuk hebben gehad, Kaatje en Tele6!
Ik kom regelmatig in huizen van alleenstaande mannen en vaak best smaakvol ingericht. Maar daar moet je wel zin in hebben en behoefte aan hebben.quote:Op maandag 15 juli 2019 21:06 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier overduidelijk het huis van een alleenstaande man. Nog net geen kratjes om op te zitten.
Dat hangt heel erg van het land af. Korea en Taiwan hebben een echte wandelcultuur. Met hele mooie toertochten door de natuur. En Omdat het Azië is ook een complete kledinglijn in allerlei kleurtjes.quote:Op maandag 15 juli 2019 12:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Midden Azie. De Zweedse wetenschapper wiens artikel ik las denkt aan "meeliften" op vogels.
En ons aantal inwoners per km2 is vrij hoog. En in Azie is denk ik de groep mensen die wandelt een stuk kleiner, daar is men, als ik zo de media volg, toch wat meer bezig met werken dan recreeren..
quote:Op maandag 15 juli 2019 20:05 schreef Tele6 het volgende:
Zodat jullie kunnen zien waar Kaatje het o.a. over heeft:
(de foto doet de kleuren helaas niet echt recht, mijn telefoon heeft een aardappel als camera)
Ik had toch andere verwachtingen toen ik levensecht las.SPOILER: tekeningOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILER: sollicitatie frustratie in spoiler ivm mogelijk herkenbaarOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 15 juli 2019 21:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Wauw wat een mooie tekening tele!
Als je mij laat tekenen en m'n tekening tussen een stapel tekeningen van vijfjarigen legt dan pik je hem er niet tussenuit.
Ik at vandaag sushi want onze twee katten zijn 1 jaar geworden. Nou ja, dit was de door het asiel geschatte geboortedatum want gevonden op straat, dus dat houden we maar aan. Altijd goede reden voor sushi.
Wat ellendig. Als ze toch alle mailadressen hebben, kunnen ze toch makkelijk (en netjes) naar iedereen een mail sturen.SPOILER: sollicitatie frustratie in spoiler ivm mogelijk herkenbaarOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op maandag 15 juli 2019 21:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Wauw wat een mooie tekening tele!
Als je mij laat tekenen en m'n tekening tussen een stapel tekeningen van vijfjarigen legt dan pik je hem er niet tussenuit.
Ik at vandaag sushi want onze twee katten zijn 1 jaar geworden. Nou ja, dit was de door het asiel geschatte geboortedatum want gevonden op straat, dus dat houden we maar aan. Altijd goede reden voor sushi.
Dankje!SPOILER: sollicitatie frustratie in spoiler ivm mogelijk herkenbaarOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gefeliciteerd met je katten!![]()
En dat klinkt rot, van je sollicitatie. Lomp van dat bedrijf en ook onzeker voor jou. Ik hoop dat er leukere dingen voorbij gaan komen voor je![]()
Iedereen die de Nijmeegse Vierdaagse gaat lopen succes gewenst!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |