En dan staat de mooiste deken (vind ik dan) niet eens daar.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:13 schreef kwakz0r het volgende:
Wow Lucky.. just... wow...
@:Lot1 bedankt
Ik weet niet wat ze voor conclusie heeft getrokken. Dat dit permanent is denk ik ja. Dat wist ik al dus voor mij verandert er niets.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:06 schreef mjan het volgende:
Wow, Lucky. Wat een emotionele chaos. Welke conclusie heeft ze nu voor zichzelf getrokken? Dat het inderdaad voor altijd is?
Hoe gaat het met jou nu?
Wel fijn dat J. erbij was, dan kun je samen boos zijn en je verwonderen.
Welke is dat? (Nieuwsgierig)quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En dan staat de mooiste deken (vind ik dan) niet eens daar.
Ja, iets over dat ze zo veel gedaan hebben voor ons. Alsof dat er iets mee te maken heeft. Ze weten dat we daar dankbaar voor zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:10 schreef Barreltje het volgende:
Jeetje Lucky.. wat een idioot gedrag van je moeder.. Ik neem even aan dat je pa zn mond niet open gedaan heeft?
Dat is het erge, vind ik. Sterkte met het afschudden.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mezelf kennende ga ik hier nog wel een paar weken last van hebben.
Ja, dat vind ik ook. Dat neem ik ze kwalijk. Elke keer als ik weer een lullig bericht krijg, heb ik daar weken last van.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is het erge, vind ik. Sterkte met het afschudden.
Ik ging er altijd wel erg goed van hardlopenquote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook. Dat neem ik ze kwalijk. Elke keer als ik weer een lullig bericht krijg, heb ik daar weken last van.
Het was trouwens op 3 weken na een jaar geleden dat ik mijn ouders heb gezien. Mijn moeder zag er echt oud uit ineens.
Wat grappig! Dat is idd een van de oudste en simpelste! Wel mooi ja, toen was mijn achternichtje van 9 nog een baby...quote:
Ja, spijker kop. Je moeder heeft altijd zulke hoge eisen van je gehad, dat je inderdaad wel een teleurstelling moest worden en dat verkondigde ze dan ook gewoon. Lieverd, ik weet dat je hier nog een tijdje last van gaat hebben, maar ik hoop dat het toch sneller van je af is dan je verwachtquote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb van de week over een nieuwe techniek geleerd: zulke hoge eisen stellen dat de ander alleen maar teleur kan stellen. Dat deed ze door van mij te verwachten dat ik gestructureerd speelde en opruimde toen ik 2 was. Dat deed ze door 12 regels voor het openen en dicht doen van deuren en laden op te stellen. En dat deed ze door vandaag met twee gestrekte benen onaangekondigd binnen te komen.
Zij is nu het slachtoffer want ze heeft geprobeerd om het goed te maken. Dit is exact wat ze onderbewust wil. We aim to please
Ik heb dat heel veel jaar goed gekund. En ineens was de grens bereikt. Toen ging er een Pandora's box aan ellendige herinneringen open en die doos kan niet meer dicht. Er is gewoon echt geen acceptabele vorm van contact meer mogelijk tenzij ik mijn geheugen leer wissen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ging er altijd wel erg goed van hardlopen. Hard! Lang!
Tegenwoordig is het drama in mijn familie aardig onder controle, dus ik hoef al een tijd niet meer af te schudden. Toen dat nog wel moest probeerde ik me altijd te voelen als een eend. Gewoon afschudden, droog, klaar, geen drupje blijven plakken. Niet dat het ooit echt werkte hoor.
Dat laatste denk ik. Waarschijnlijk niet bewust hoor.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:36 schreef Isabeau het volgende:
stiekem vind ik het ook wel weer een geruststellend idee dat je moeder niet helemaal van steen is, want blijkbaar wilde ze het wel goed maken...als moeder. Of zie je dat alleen maar als een narcistische manipulerende zet omdat ze nu weer het slachtoffer is omdat jij haar afwees?
Haha, dat laatste ja. Ik heb 37 jaar lang van alles normaal gevonden. Het is alsof ik een complot theoriegekkie ben, ineens gingen mijn ogen open. Ik ben 'woke'.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:33 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind het knap dat je er zo helder over kunt praten, dat je kunt doorzien wat er gebeurt LS.
De dingen die je vertelt klinken best wel herkenbaar
en ik moet bekennen dat ik een beetje verbaasd was over hoe geschokt iedereen was, dat ze dat gedrag niet normaal vinden. Het zit nog steeds in m'n hoofd "misschien is het wel rot, maar het is normaal"
Daar is een reddit groep voorquote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:50 schreef broccolitaart het volgende:
Ik kon veel herkenning en tips vinden op reddit.com/r/justnomil/
Voor (zeer) moeilijke (schoon)moeders.
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:58 schreef Bluezz het volgende:
Lucky, ik weet dat je er weer een tijd last van gaat hebben, zo werkt het nu eenmaal verdomme
Dikke
Samen yoga doen in de tuinkamer op ons warme kleedje?![]()
Er zijn wel meer mensen met een ongelofelijke kutjeugd. Helaasquote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh, ik vind het zo rot voor jullie, LS en Tele (en dus ook Sigme) dat jullie zo'n jeugd hebben gehad. Zo knap dat jullie er zo goed uit zijn gekomen. Ja ook Tele, die het wel moeilijk heeft gehad, maar kijk toch wat je aan het doen bent om eruit te komen.
Ik zou jullie allemaal wel een stukje van mijn jeugd willen geven. Ok daar waren ook wel eens (puber) strubbelingen, maar het ergste wat ik me kan herinneren was dat mijn biebkaart werd afgenomen als ik een slecht rapport had.
Mijn vader is de droom van elke narcist. Iemand die in alles met je meegaat maar wel zo veel fout doet dat je hem de hele dag af kunt kraken. Hij is nooit voor me opgekomen. Hij gelooft haar in alles. En dat snap ik wel want die gesprekstechnieken zijn echt heel goed ontwikkeld. Je kunt het een beetje vergelijken met propaganda. Op een heel gehaaide manier de ander zwartmaken en jezelf ophemelen. Maar ik neem het mijn vader net zo kwalijk als mijn moeder. Hij had het voor zijn dochter op moeten nemen desnoods ten koste van zijn relatie.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:01 schreef golfer het volgende:
Wat vreselijk lastig, LS.
Aan de ene kant blijf je natuurlijk toch altijd een soort loyaliteitsgevoel (en zelfs soms schuldgevoel) houden naar je ouders en aan de andere kant is dat belachelijke gedrag van jouw moeder (hoe gaat jouw vader daar mee om? Gaat hij daarin mee, geeft ie wel eens tegengas?) natuurlijk een legitieme reden om ze nooit meer te willen zien of spreken en een verbod om nog ooit contact met jou op te nemen te regelen.
Heel apart, ik merk dat hier eigenlijk pas. Vrijwel niemand in mijn omgeving heeft een scheiding in het gezin meegemaakt. Voor zover ik weet natuurlijk ook niet zulke zaken als jullie hier. Het ene ouderstel was wel moeilijker als het andere maar niets onoverkomelijks, en iedereen komt ook nog gewoon (zonder tegenzin) thuis.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er zijn wel meer mensen met een ongelofelijke kutjeugd. Helaas
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Toen dat nog wel moest probeerde ik me altijd te voelen als een eend. Gewoon afschudden, droog, klaar, geen drupje blijven plakken. Niet dat het ooit echt werkte hoor.
Dat had natuurlijk ook best fout kunnen aflopen, je moeder zou je altijd verwijten dat jij de schuld van de scheiding was en misschien had je je vader nooit meer gezien omdat je moeder éénhoofdig ouderlijk gezag had kunnen afdwingen. Maar dat is wel erg extreem en je vader had gewoon wat meer voor je moeten komen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hij had het voor zijn dochter op moeten nemen desnoods ten koste van zijn relatie.
Ik heb alleen maar 1 tante en die vindt het jammer. Ze kan het heel slecht met mijn moeder vinden maar is van de theorie dat waar twee vechten twee schuld hebben en dat het toch mijn moeder is. Ze denkt dat we slechts botsende karakters hebben. Ik snap dat wel. Ik heb geen zin om haar te overtuigen, het is wel goed zo.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:58 schreef derLudolf het volgende:
Wat vindt de rest van de familie er van dan LS? Of is er geen contact mee?
Die heeft ook geen zin in gezeik waarschijnlijk. Al positief dat ze geen kant kiest lijkt mequote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar 1 tante en die vindt het jammer. Ze kan het heel slecht met mijn moeder vinden maar is van de theorie dat waar twee vechten twee schuld hebben en dat het toch mijn moeder is. Ze denkt dat we slechts botsende karakters hebben. Ik snap dat wel. Ik heb geen zin om haar te overtuigen, het is wel goed zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Oh, ik heb wel een rare jeugd gehad, en een rare moeder (heb ik nog steeds, maar ze is stukken rustiger sinds de overgangquote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh, ik vind het zo rot voor jullie, LS en Tele (en dus ook Sigme) dat jullie zo'n jeugd hebben gehad. Zo knap dat jullie er zo goed uit zijn gekomen. Ja ook Tele, die het wel moeilijk heeft gehad, maar kijk toch wat je aan het doen bent om eruit te komen.
Ik zou jullie allemaal wel een stukje van mijn jeugd willen geven. Ok daar waren ook wel eens (puber) strubbelingen, maar het ergste wat ik me kan herinneren was dat mijn biebkaart werd afgenomen als ik een slecht rapport had.
Mogguh! 'truste!quote:Op zondag 14 juli 2019 06:06 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhNacht met 2 uur slaap en tenminste 6 dode muggen in drie moord-sessies. Nu nog maar eens verder slapen denk ik. Eindelijk stil hier
Lekker tijdstip voor het weekend.quote:Op zondag 14 juli 2019 06:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Mogguh! 'truste!
Slapen onder een klamboe![]()
![]()
Jammer van de wekker op half zes.
Hier staan de eitjes net te koken voor het ontbijt.
Die had ik tot op heden ook nooit nodig maar op de een of andere manier vinden ze het nodig om in ene mij te gaan irriteren....quote:Op zondag 14 juli 2019 08:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge allemaal.
Fijn dat je goed hebt geslapen LS.
@:Kreator lichte kater is beter dan een zware
Overal horren in huis dus zelden vliegbeesten die me uit de slaap houden
Fijnquote:Op zondag 14 juli 2019 08:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is dotjes![]()
En hallo. Ik heb eigenlijk prima geslapen. Ha. Kwak.
Waarom moest/wilde je zo vroeg op?quote:Op zondag 14 juli 2019 06:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Mogguh! 'truste!
Slapen onder een klamboe![]()
![]()
Jammer van de wekker op half zes.
Hier staan de eitjes net te koken voor het ontbijt.
Ja, ik moet iets anders verzinnen. Jij bent al Kwak.quote:Op zondag 14 juli 2019 09:37 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind het gekwak hier maar verwarrend
Was half zeven wakker met verkrampte rug. Rechtop gaan zitten en wat gesoest. Nu alweer een poosje aangeklees beneden.
Ontbijt viel net helemaal verkeerd alleen
Liefste moest op tijd de deur uit (om te gaan werken). En half zes is niet vroeg voor mij, dus dan ga ik lekker aan de loop.quote:Op zondag 14 juli 2019 09:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waarom moest/wilde je zo vroeg op?
Ik was rond kwart voor zes wakker, maar ben terug m'n bed in gegaan en heb het tot kwart over acht volgehouden
Sorry Kwakveense. Het komt door die eend van mij.quote:Op zondag 14 juli 2019 09:37 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind het gekwak hier maar verwarrend
Was half zeven wakker met verkrampte rug. Rechtop gaan zitten en wat gesoest. Nu alweer een poosje aangeklees beneden.
Ontbijt viel net helemaal verkeerd alleen
Jaa!!quote:
Hoe was je wandeling met vreemden gisteren?quote:Op zondag 14 juli 2019 09:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Liefste moest op tijd de deur uit (om te gaan werken). En half zes is niet vroeg voor mij, dus dan ga ik lekker aan de loop.
Kwart over acht is ook niet echt enorm uitslapen toch?
Jeetje, onthoud jij dat dwars door een moederbezoekje heen? Respect!quote:Op zondag 14 juli 2019 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe was je wandeling met vreemden gisteren?
Link naar de post?quote:Op zondag 14 juli 2019 10:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Jeetje, onthoud jij dat dwars door een moederbezoekje heen? Respect!
Het was buitengewoon gezellig en leerzaam. Ik ben geloof ik geronseld voor de club (lokale natuurvrienden, 200 actieve leden, paar werkgroepen, ze organiseren dus wandelingen, maar ook workshops en lezingen).
Het duurde wat langer dan ik had ingeschat; we begonnen om 9u en ik was iets na 2u weer thuis.
Daarna ben ik dan wel totaal gesloopt. Niet van die 12km wandelen, maar dingen met mensen vreten mijn energie. Het scheelt wel als het ietwat 'mijn soort mensen' zijn. Van die types die naar vroege vogels luisteren enzo
.
Oh, en zo'n verhaal als ik laatst in het plantentopic afstak over de passiebloem heb ik gister gehoord over het St. Janskruid.
quote:
quote:Op vrijdag 5 juli 2019 13:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb nu ook een passiebloemstek![]()
Het latijnse 'passio' betekent 'ik lijd'.
De lijdenstijd van Jezus heet ook wel de passietijd. Die duurde van de intocht in Jeruzalem tot de herrijzenis (daartussenin wordt 'ie verraden, gevangen genomen, gegeseld, gekruisigd en gaat nog dood ook).
Overijverige christenen hebben wel eens de neiging om werkelijk overal verwijzingen naar hun heilige verhaal in te zien, en zo ook met deze bloem:]
Komt 'ie:
De tien bloembladen staan symbool voor de 10 apostelen. Omdat de bloem 10 bloembladen heeft moesten er 2 apostelen niet meetellen, anders past 't niet. Petrus verloochende Jezus en Judas verried hem, daarom zitten die niet in de bloem.
Er zijn 72 kroondraden, evenveel als de doornen in de doornenkroon. Ik heb niet kunnen vinden hoe men heeft vastgesteld dat er destijds 72 doornen aan de kroon zaten. Misschien aan de hand van de bloem, zou zomaar kunnen.
De drie stampers vertegenwoordigen de drie spijkers waarmee iemand aan het kruis genageld werd (elke hand 1, en 1 door de twee voeten).
Het blad staat voor de speer die in Jezus’ zijde werd gestoken.
Vijf meeldraden voor vijf wonden. Even tellen: ik denk dat dat moeten zijn: 1 gat in elke hand, 1 gat in elke voet, en dan die lelijke speerwond in z'n zij van die porrende Romeinse soldaat.
De donkere vlekken onder de bladeren zijn de 33 zilverlingen die Judas als beloning kreeg voor het verraden van Jezus.
Na één dag verwelken de bloemen al, gelijk de tijd dat Jezus aan het kruis hing voor hij stierf.
En als kersje op de taart: de bloembladen vallen niet af maar sluiten zich weer over het vruchtbeginsel. Dit staat voor de wijsheid die verborgen ligt in het mysterie van het kruis.
Jaja. Eens zien of ik m'n passiebloem aan de praat krijg, dan zal ik van mijn eerste bloem de boel eens natellen.
Voor mijn doen welquote:Op zondag 14 juli 2019 09:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Liefste moest op tijd de deur uit (om te gaan werken). En half zes is niet vroeg voor mij, dus dan ga ik lekker aan de loop.
Kwart over acht is ook niet echt enorm uitslapen toch?
Maar wat is het verhaal van sint-Janskruid dan?quote:
Danke. Die bloemen stonden vroeger ook bij mijn ouders in de tuin. Direct naast de achterdeur.quote:
Met Engeland precies in het centrum van het Europese vlak?quote:
Klopt perfect met de tijdlijn.quote:Op zondag 14 juli 2019 11:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Met Engeland precies in het centrum van het Europese vlak?
Awwww, dat is ook zo ontroerendquote:Op zondag 14 juli 2019 10:58 schreef Lot_1 het volgende:
tipje: radio 2 is bezig met een Soul & Jazz-lijst en ik vind dat lekker luisteren![]()
Mijn kind lachte gisteren voor het eerst als reactie op het geklets van de man tegen hem. Zo ontroerend mooiik zat er naast te snotteren
Oh wauwquote:
Wat gaaf! Hoe smaken Braziliaans hapjes?quote:Op zondag 14 juli 2019 12:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Wakker..
Ik had gisteren een feestje met 13 Braziliaanse vrouwen en 2 Nederlandse vrouwen. Ik kende er maar 1. Zag er zo tegen op!
Nu kan ik iets van Braziliaans dansen en ik kan heel goed Braziliaanze hapjes eten. Portugees versta ik weinig van maar veel gelachen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |