Ik heb deze voor het minimum meegenomen. Ik vind het jammer dat er niet wat meer wordt afgelost gedurende de looptijd.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 20:26 schreef Benger het volgende:
[..]
Ja, hij is nog niet voor het grote publiek open gesteld. Ik zit in het eerdere project en kreeg daarom ook de link toegestuurd:
[..]
Wat mij betreft op zich geen slecht project, maar ik zou wel meer informatie willen over hoe het met de deelnemingen gaat. Zonder die informatie weet je niet hoe betrouwbaar die kasstromen van de management vergoeding en huurinkomsten zijn.
Dat vind ik ook belangrijk, dat ik de activiteit ongeveer snap, dus bij al teveel Engelstalig marketinggeleuter bijvoorbeeld haak ik ook af.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 21:56 schreef zeeland6 het volgende:
Ik snap niet wat het bedrijf doet, dan stopt het. Een hoop bv''tjes met onduidelijke producten onder een holding. Ik ga me ook niet teveel in verdiepen voor een marginale rentevergoeding. Bedrijfslokatie op googel ziet er ook niet uit. Ik doe niet mee. Succes.
Dank voor het overzicht!quote:Op zaterdag 20 juli 2019 08:06 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat vind ik ook belangrijk, dat ik de activiteit ongeveer snap, dus bij al teveel Engelstalig marketinggeleuter bijvoorbeeld haak ik ook af.
* Bij de Horecagroothandel lijkt het me toch wel helder wat ze doen![]()
http://www.rovehg.nl/catalog/login.php
* Bij Quest is het nogal futuristisch:
https://www.fundwijzer.nl(...)est-photonic-devices
http://www.npex.nl/effectenbeurs/quest/bedrijfsprofiel
https://www.npex.nl/docs/(...)ces-b-v.pdf?sfvrsn=4
In de jaarrekening zie je waar ik al voor vreesde namelijk voor bijna 4 miljoen aan ontwikkelingskosten van hun (ongetwijfeld veelbelovende) produkten. Trek je dat af van het Eigen Vermogen dan ontstaat er een heel ander beeld.
Een véél lagere solvabiliteit.
Het is duidelijk dat het ontwikkelen van dit soort high-tech héél veel geld kost. Behalve dat periodiek de huur en de managementfee wordt overgemaakt aan de Holding, hoeven we voorlopig nog geen dividend te verwachten uit die hoek.
Alles wordt in de ontwikkeling geïnvesteerd.
Ik houd het bij mijn basisinleg. Qua zekerheid weinig reden tot zorg. Maar dit bedrijf zal nog wel eens vaker om geld komen vragen.
Zo zie ik het ook, als het absoluut kansloos was in mijn ogen zou ik niet meedoen, zekerheid of nietquote:Op zaterdag 20 juli 2019 08:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]De combinatie met de zekerheden overtuigen mij voldoende om hem mee te nemen.
Waardeloos. Op deze had ik juist extra ingelegd.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:07 schreef quepos het volgende:
Project Aaf Bouberstraat 116 te Amsterdam vervalt, wordt geannuleerd bij SIG.
quote:Op zaterdag 20 juli 2019 09:37 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Waardeloos. Op deze had ik juist extra ingelegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien moeten we verkoper wel dankbaar zijn. Ze doen dit niet zomaar.
En zo niet, nou ja er komen altijd nieuwe
Pecunia non olet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De BTW financieren op de cashflow niet aan te tasten, klinkt in mijn oren raar. Anderzijds:
+ Maandbedrag is uit de winst te betalen.
+ Stijgende omzet en winst (2017 - 2018).
+ Stijgend eigen vermogen.
+ Geen langlopende schulden meer.
+ Positieve current ratio.
- Geen bedrijfswebsite.
Ik vind het opvallend hoeveel bedrijven er anno 2019 nog zijn, zonder eigen website. En het leendoel. uhm ... Anderzijds: de cijfers zijn niet verkeerd. Ik twijfel nog.
quote:Op zaterdag 20 juli 2019 11:27 schreef obligataire het volgende:
[..]Woningbouw wil wellicht niet dat het een verhuurpand wordt met een abnormale huurprijs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien moeten we verkoper wel dankbaar zijn. Ze doen dit niet zomaar.
En zo niet, nou ja er komen altijd nieuwe![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het project van een elektricien, hoewel ook deze een deel van de lening nodig heeft om BTW te betalen.
+ Korte looptijd
+ Risico-categorie: A.
+ Cijfers uit 2018.
+ Ligt gedaalde omzet (-5,9%), maar gestegen winst (+20,3%).
+ Langlopende schulden zijn afgenomen.
+ Kortlopende schulden nagenoeg gelijk gebleven.
- Positief eigen vermogen (maar gedaald).
- Current ratio < 1: 0,84.
- Geen eigen website. Maar er zijn wel twee (bijna) gelijknamige bedrijven in Duitsland die werkzaam zijn in dezelfde branche.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat deed Billie CF al in oktober 2017 en is inderdaad recent nog door Paardendokter herhaald. Het is een categorie E met cijfers uit 2017. Dat is, los van de bedrijfsactiviteit, voor mij al voldoende reden om hem aan anderen te laten. Hij is inmiddels volledig gefinancierd. Heb jij zelf meegedaan?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 21:03 schreef Jaco078 het volgende:
Iemand gaf laatst de tip niet in payroll te investeren?
Staat voor morgen weer een payroller op FNC tegen 19% (wederom nauwelijks iets van te vinden op het web).
Inmiddels open...quote:Op vrijdag 19 juli 2019 09:03 schreef obligataire het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=20152
Wat vinden we van deze?
Groot bedrag dus het zal wel even duren voor hij vol zit, mede vanwege de lange looptijd.
LTV 71%.
Ik neig ernaar om hem mee te nemen als soort van lange termijn deposito, geld wegzetten met redelijke rente en waar je lange tijd niet naar om hoeft te kijken. Vroegâh had je voor deze rente een staatsgegarandeerd deposito, maar die tijden zijn helaas voorbijGezien de LTV en de materiële HA lijkt het me een redelijk solide alternatief.
Geen idee hoe courant zo'n pand is. De taxatie is bijna 12x de jaarhuur.
Kan ook te maken hebben met weekend en vakantietijd.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 12:31 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Inmiddels open...
Gaat nog niet vlot. Looptijd dat afschrikt?
Dank. Nee want ik heb 21% achterstand OP de E's. Achterstand is een risico op default. Daarvan uitgaande is mijn rendement 18-21 =-3. 1 nuance is dat achterstanden soms nog wel betalen maar ik ga uit van een worst case scenario.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 12:23 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Dat deed Billie CF al in oktober 2017 en is inderdaad recent nog door Paardendokter herhaald. Het is een categorie E met cijfers uit 2017. Dat is, los van de bedrijfsactiviteit, voor mij al voldoende reden om hem aan anderen te laten. Hij is inmiddels volledig gefinancierd. Heb jij zelf meegedaan?
In de pitch werd op z'n minst de suggestie gewenkt dat verhuur (geen B&B) toch was toegestaan, echter in verkooptekst stond (en staat) clausule eigen bewoning. Misschien was die toestemming tot verhuur toch niet zo hard als de koper deed geloven waarna de verkoper om die reden de koop heeft ontbonden? In elk geval staat het appartement weer gewoon te koop ;-)quote:Op zaterdag 20 juli 2019 11:32 schreef djh77 het volgende:
wil wellicht niet dat het een verhuurpand wordt met een abnormale huurprijs.
De toestemming was vanuit de VvE. Ik kan me voorstellen dat een woningbouw niet graag ziet dat woningen die zij verkopen worden uitgemolken.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 13:29 schreef tnhb het volgende:
[..]
In de pitch werd op z'n minst de suggestie gewenkt dat verhuur (geen B&B) toch was toegestaan, echter in verkooptekst stond (en staat) clausule eigen bewoning. Misschien was die toestemming tot verhuur toch niet zo hard als de koper deed geloven waarna de verkoper om die reden de koop heeft ontbonden? In elk geval staat het appartement weer gewoon te koop ;-)
quote:Op zaterdag 20 juli 2019 11:31 schreef Groepfunder het volgende:
Ik zit even FNC door te nemen.
Er staat een project open van een ingenieur die zijn BTW moet betalen. De BV is, zoals FNC vermeldt, in 2015 opgericht, maar de man werktte eerder als elektricien.Eigenlijk bedoelt hij te zeggen: "ik heb alle winst van vorig jaar al opgevreten. Ook de BTW van mijn klanten heb ik opgevreten. Dit jaar vreet ik ook alle winst op. Mijn boekhouder boekt deze onder 'vordering directie', maar dat kan en wil ik natuurlijk nooit terugstorten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De BTW financieren op de cashflow niet aan te tasten, klinkt in mijn oren raar. Anderzijds:
+ Maandbedrag is uit de winst te betalen.
+ Stijgende omzet en winst (2017 - 2018).
+ Stijgend eigen vermogen.
+ Geen langlopende schulden meer.
+ Positieve current ratio.
- Geen bedrijfswebsite.
De Belastingdienst is helemaal klaar met mij en heeft me een aanslag BTW opgelegd. Ten einde raad wend ik mij tot Funding Circle omdat ze de aanvraag daar toch niet kritisch bekijken. Ik wil natuurlijk niet op mijn dure levensstijl gaan bezuinigen. Weet je wat coke en ex'en tegenwoordig kosten.
Technisch gezien ben ik failliet maar dat blijkt niet uit de balanscijfers omdat het een BV is."
Wie helpt, 3 maandtermijnen aflossen, zit er misschien wel in.Pecunia non olet
Haha schitterend! Complimenten obli voor jouw analytisch vermogen.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 14:08 schreef obligataire het volgende:
[..]
Eigenlijk bedoelt hij te zeggen: "ik heb alle winst van vorig jaar al opgevreten. Ook de BTW van mijn klanten heb ik opgevreten. Dit jaar vreet ik ook alle winst op. Mijn boekhouder boekt deze onder 'vordering directie', maar dat kan en wil ik natuurlijk nooit terugstorten.
De Belastingdienst is helemaal klaar met mij en heeft me een aanslag BTW opgelegd. Ten einde raad wend ik mij tot Funding Circle omdat ze de aanvraag daar toch niet kritisch bekijken. Ik wil natuurlijk niet op mijn dure levensstijl gaan bezuinigen. Weet je wat coke en ex'en tegenwoordig kosten.
Technisch gezien ben ik failliet maar dat blijkt niet uit de balanscijfers omdat het een BV is."
Wie helpt, 3 maandtermijnen aflossen, zit er misschien wel in.
Ik hoop niet dat jij gelijk krijgt, want dan ben ik te voortvarend te werk gegaan.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 14:08 schreef obligataire het volgende:
[..]
Eigenlijk bedoelt hij te zeggen: "ik heb alle winst van vorig jaar al opgevreten. Ook de BTW van mijn klanten heb ik opgevreten. Dit jaar vreet ik ook alle winst op. Mijn boekhouder boekt deze onder 'vordering directie', maar dat kan en wil ik natuurlijk nooit terugstorten.
Wie helpt, 3 maandtermijnen aflossen, zit er misschien wel in.
Dat dacht ik alquote:Op zaterdag 20 juli 2019 12:31 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Inmiddels open...
Gaat nog niet vlot. Looptijd die afschrikt?
De ervaring leert dat projecten toch zeker de helft van het te dunden bedrag op de eerste dag moeten ophalen, met daarna een procentje of 1-2 per dag komen ze met hangen en wurgen tot de 100%.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 14:41 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat dacht ik alIk wacht ook nog even, 6,5% zou een stuk beter klinken, hij moet er wat voor over hebben om met mijn centen te gaan spelen
Als je op een rustige zaterdag de pitch open zet dan wordt het niets, en zeker niet als er 9 ton opgehaald moet wordenquote:Op zaterdag 20 juli 2019 20:22 schreef Beagle_W het volgende:
[..]
De ervaring leert dat projecten toch zeker de helft van het te dunden bedrag op de eerste dag moeten ophalen, met daarna een procentje of 1-2 per dag komen ze met hangen en wurgen tot de 100%.
Ben dus bang dat zelfs met een procentje rendement erbij de lening niet gaat vollopen. Jammer van je langlopende ‘deposito’, obli!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |