Ik zal vanavond wellicht even wat meer overgangsstructuur in deze TS aanbrengen. Voor nu even de oorspronkelijke OP:quote:Op donderdag 11 juli 2019 23:57 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook iets kan zeggen over hoe druk ze zijn met zichzelf/ werk/ enz. of dat ze denken dat anderen er niet op zitten te wachten. Als er eenmaal een vriendschap ontstaat moet die balans er natuurlijk wel komen, maar in eerste instantie zou ikzelf initiatief nemen.
Ik zie nu dat je reageert op een heel andere post dan ik aannam. Als er morgen nog ruimte in het topic is zal ik daarop reageren.
quote:Op maandag 8 juli 2019 23:00 schreef Sturmic het volgende:
Ik heb even zitten twijfelen om dit in één van de gerelateerde topics te posten, maar uiteindelijk pak ik toch maar even mijn eigen ruimte. En vergeef mij voor mijn wat ongestructureerde post. Dit moet ik even wegschrijven, anders word ik depressief, krankzinnig, of een combinatie van beiden. Ik heb geen vraag en geen bedoeling, anders dan anoniem etaleren.
Het gaat om de intense, allesverzengende eenzaamheid aan het einde van de dag.
Het gevoel -nee, niet alleen het gevoel, ook gewoon het keiharde empirisch bewijs- dat jij als mens gefaald hebt.
De langjarige pijn van continue afwijzing, dedain en minachting onder je leeftijdsgenoten.
De voortdurende totale desinteresse en onattendheid.
Het grootste gemak waarmee mensen om je heen datgene in overvloed hebben waar jij naar snakt.
Dat jij als mens niet voldoende waardig bent om mee om te gaan.
En dat niet eventjes, neen, je hele god-ver-geten leven lang. 33 jaar. Ruim 11.500 dagen waarin niemand anders dan je familie jou voldoende waard vindt om je eens ergens bij te betrekken. En eigenlijk weet je wel dat je familie dat alleen maar doet uit een soort morele verplichting om je niet helemaal los te laten.
Een biertje drinken met vrienden. Op een mooie zomerdag samen de barbecue aan te steken en ouwehoeren tijdens een vriendenweekend. Niets van dat alles. Want daar ben jij niet goed genoeg voor. Terwijl het zó véél mensen van kinds af aan allemaal maar komt aanwaaien: Die liefhebbende familie. Vrienden en kennissen in alle hoeken en gaten, die oprecht geïnteresseerd in je zijn en er voor kiezen met jou om te gaan en een deel van hun leven te delen. Tja. Daar ben jij niet goed genoeg voor.
Ik zal nooit naar een tof festival kunnen. Alleen? Yeah right.
Naar een voetbalwedstrijd met de jongens? Helaas.
Een concert van je favoriete band? Nee, dat kun je ook vergeten.
Oudjaarsavond met mensen om wie je geeft? Nee, verstop je maar ver weg in je donkere woonkamer.
Leuke stapavond in de dorpsfeesttent of met Koningsdag? Nope, niet voor jou weggelegd.
En -god verhoede- dat je ooit een partner vindt om te gaan trouwen? Jammer joh, geen vrijgezellenavond of trouwfeest met andere genodigden van jouw kant dan familie.
Daarmee vraag ik mij serieus af: ben ik dan écht zo'n slecht mens? Na 33 jaar alleen kán ik niet meer anders dan dat constateren.
Ik ben zó moe.
Maar dat betekent dan toch ook dat ik niet alleen die nare kanten van intrinsiek onwaardig zijn hoef te accepteren? Dat betekent dan toch ook dat de maatschappij niets meer van mij terug krijgt? Of dat ik mij nog moet gedragen conform de verwachtingen, regels en etiquette van de samenleving? Uitgestoten worden, betekent dat dan niet ook buiten de samenleving staan?
Denk je hier niet té negatief over? Er bestaat namelijk een heel grote kans dat je familie wel echt oprecht van je houdt.quote:En eigenlijk weet je wel dat je familie dat alleen maar doet uit een soort morele verplichting om je niet helemaal los te laten.
Mooie bijdrages van jequote:Op vrijdag 12 juli 2019 10:46 schreef Sumppi het volgende:
Jouw reactie was op mijn post over initiatief binnen een relatie, waarbij je aangaf dat dat in balans moet zijn. Natuurlijk ben ik het daar mee eens. Toch geef ik mijn eigen behoeften nu aan en zorg ik ervoor dat ik me niet op ga zitten vreten omdat de ander geen initiatief neemt. Dat doe ik, omdat ik besef dat mensen op verschillende manieren liefde laten blijken en mogelijk niet dezelfde wensen hebben. Ik mis(te) heel makkelijk de liefdevolle acties van mijn man en hij die van mij, omdat we het op verschillende manieren laten blijken. Hij doet bijvoorbeeld de boodschappen en neemt dingen mee die ik lekker vind, maar dat merk ik dan niet op.
Sommige mensen vinden lieve woorden belangrijk of cadeautjes. Ik zou dan enorm tekort schieten, omdat ik op een heel andere manier liefde laat blijken. Mijn man kan dan verongelijkt zijn en denken dat ik niet om hem geef, terwijl dat helemaal niet het geval is. Hij kan prima tevreden zijn met naast elkaar op de bank hangen, terwijl ik dan gesprekken of uitjes mis en zou kunnen denken dat hij me niet belangrijk vindt. Wij zijn ondertussen zo lang samen dat we dingen ondernemen/ zeggen/ doen, omdat we weten dat de ander daar blij van wordt. Dat was een leerproces. We hebben zelf aan moeten geven hoe en wat en de ander heeft dat na verloop van tijd opgepikt. Door zelf het initiatief te nemen en aan te geven wat ik wilde zijn we nu op een punt gekomen dat het nu ook van hem komt en andersom.
voor sommige ongelukkige mensen is hun ongeluk ook het 'leukste' tijdverdrijf en iets dat zekerheid geeft in hun leven.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:58 schreef Cockwhale het volgende:
TS is verslaafd geraakt aan zijn negatieve spiraal. Daar breek je niet zomaar doorheen zonder professionele hulp.
Dit.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:58 schreef Cockwhale het volgende:
TS is verslaafd geraakt aan zijn negatieve spiraal. Daar breek je niet zomaar doorheen zonder professionele hulp.
Ik vind dat je met deze post veel mensen met autisme tekort doet. Velen van hen zijn juist érg gevoelig, ook in de omgang en wat betreft vriendschappen. Sorry voor de off-topic.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 11:43 schreef Jopie78 het volgende:
Kon niet meer quoten..
Een autist is niet blind voor emoties en kan tot op zekere hoogte prima sociale omgang volgen..
Het beredeneren gaat prima, het voelen en ervaren is stuk. Dat lijkt bij jou ook zo te zijn. Alles wordt verstandelijk benaderd en geanalyseerd, hoewel omgang met mensen en vriendschappen gevoelskwesties zijn.
Je denkt alles stuk. Rumineren..
Dit gaat niet hersteld worden door een kracht van buiten, dat kan alleen van binnenuit. Frustrerend, maar niet onmogelijk.
Das gek, want ik zeg exact hetzelfde als jij.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 22:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik vind dat je met deze post veel mensen met autisme tekort doet. Velen van hen zijn juist érg gevoelig, ook in de omgang en wat betreft vriendschappen. Sorry voor de off-topic.
Hoe kan je voorkomen dat gesprekken dood vallen?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:07 schreef BoTheParakeet het volgende:
Mijndate klaagde daar ook over. Er kwam zelf alleen geen initiatief vanuit hem, gesprekken liepen dood. Heb jij dat ook?
Door zelf met iets te komen en niet alleen te reageren op de ander.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:44 schreef stokj het volgende:
[..]
Hoe kan je voorkomen dat gesprekken dood vallen?
Wees blij dat je niet naar zo'n 'tof festival' hoeft, zo overtrokken altijd die kutfestivals waar je 100 euro betaalt voor een glas kraanwater en omringd wordt door hipsters en a-seksuele wijvenquote:Ik zal nooit naar een tof festival kunnen
Maakt niet uit wat? Je wilt natuurlijk toch wel een goed gesprek en niet zomaar over onzin praten?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:25 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Door zelf met iets te komen en niet alleen te reageren op de ander.
Nou ik had die date gisteren, zie datingtopic, em hij nam bijna geen initiatief en was bizar verlegen. Praat desnoods over het weer, het was alsof ik met tennisballen gooide en hij te achterlijk was om een racket op te pakken.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:48 schreef stokj het volgende:
[..]
Maakt niet uit wat? Je wilt natuurlijk toch wel een goed gesprek en niet zomaar over onzin praten?
Misschien kun je TS gaan daten of zijn platonische contrastvriendin worden, naast jouw daadwerkelijk onaangename persoonlijkheid kan hij enkel goed voor de dag komen. En zoveel vrienden zul jij ook niet hebben...quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:52 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Nou ik had die date gisteren, zie datingtopic, em hij nam bijna geen initiatief en was bizar verlegen. Praat desnoods over het weer, het was alsof ik met tennisballen gooide en hij te achterlijk was om een racket op te pakken.
Puur uiterlijk had ik seks met hem kunnen hebben maar dit was een extreme afknapper. Dat en zijn smoezeligheid.
Tja, als iemand een binnenvetter is dan krijg je er niet veel uit.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:52 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Nou ik had die date gisteren, zie datingtopic, em hij nam bijna geen initiatief en was bizar verlegen. Praat desnoods over het weer, het was alsof ik met tennisballen gooide en hij te achterlijk was om een racket op te pakken.
Puur uiterlijk had ik seks met hem kunnen hebben maar dit was een extreme afknapper. Dat en zijn smoezeligheid.
Je kan wel azijnpissen, maar ik geef serieus advies. Ik heb pakweg 10 mensen waar ik bevriend mee ben. Daarnaast kennisen. Deels ook mijn eigen schuld want ik laat vriendschappen vaak doodbloeden als ik het ergens mee oneens ben. Ik vind het wel prima zo. Als ik echt behoefte had aan veel vrienden ging ik wel een sociale hobby zoeken, maar ik ben dol op me-time.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:54 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Misschien kun je TS gaan daten of zijn platonische contrastvriendin worden, naast jouw daadwerkelijk onaangename persoonlijkheid kan hij enkel goed voor de dag komen. En zoveel vrienden zul jij ook niet hebben...
Hij was extreem onzeker en zette mij op een pedestal, dat trek ik niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:57 schreef stokj het volgende:
[..]
Tja, als iemand een binnenvetter is dan krijg je er niet veel uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |