abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage donderdag 18 juli 2019 @ 10:17:12 #251
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_187982950
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 00:04 schreef jantco het volgende:
En verder: vóór we verkering kregen, waren we al 6 jaar goede vrienden; die situatie wil ik terug.
Slechtste idee ooit.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_187983045
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 07:49 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Is het altijd een mooi excuus? Kunnen mensen niet gewoon echt zo zijn?

Oh jawel hoor, maar het wordt wel vaak als excuus gebruikt om maar niet te hoeven veranderen. Zoals zij het nu ook voor zijn voeten werpt. Zo van : ja, hallo, ik kan geen relatie hebben, want ik heb bindingsangst. Prima, maar handel daar dan ook naar en zadel een jongen niet met jezelf op en werk eerst aan jezelf. Kortom : neem je verantwoordelijkheid, met of zonder bindingsangst.

[/veroordeling/preek :{ ]
Somebody that I used to know
pi_187983112
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:04 schreef jantco het volgende:
Ook hier waren het sociale leugens. Ze wilde mij beschermen: "omdat je zo gevoelig bent". Maar zo wordt het alleen maar erger: ik voel me genegeerd en gepasseerd.
Ik heb nog geprobeerd om -als mosterd na de maaltijd- haar toestemming te geven voor de seksuele handelingen met de andere vriend. Maar ook daarvan wil ze niets weten: ik ga niet over het geven van dat soort toestemming. Wat voor mij weer als een ontkenning van mijn bestaan voelt. Het is een diepgaand conflict.
Waarom moet zij wel iets van jou willen weten als jij omgekeerd ook totale schijt hebt aan haar autonomie en alles wat ze daar wel over gezegd heeft? Het zou voor mij een signaal zijn dat we totaal niet op één lijn zaten en kennelijk ook niet willen zitten als je na drie jaar aan komt kakken met je toestemming alsof dat überhaupt relevant en ook een oplossing is voor dergelijk onbegrip tussen ons. Echt een flink staaltje projectie dit, terwijl het jouw eigen conflict is.

Dat conflict zit intern en niet zozeer in de communicatie van haar, want zij is duidelijk geweest. Jij ontloopt daarin tegen bepaalde onderwerpen, omdat je liever vasthoudt aan wat je hoopt. En als dat toch te realistisch te ver er vanaf komt te staan, kom jij water bij jouw wijn doen alsof jij haar gratie verleent voor wat jij anders inschatte. Jij schuift met jouw grenzen en neemt haar dat kwalijk, terwijl zij daar niet om heeft gevraagd en jij niet achter die verschuiving staat.
Wat halen jullie je ook op de hals als je elkaar kennelijk niet serieus kan of wil nemen, met jouw vermeende gevoeligheid en haar vermeende moeite met communiceren, dan heb je al toch geen gelijkwaardige basis of überhaupt streven naar als dat jullie uitgangspunten zijn?

Beter ga je nadenken over waar jij jezelf toestemming voor wil geven en ook daadwerkelijk geeft. In dit geval zou het kunnen zijn dat jij ondanks gevoelens gewoon niet past bij haar en dat jij daarom zelf een grens trekt. Dat je iets anders nodig hebt binnen een relatie en dat het ok is om elkaar dan uit liefde los te laten. Zodat er ruimte is om elkaar te waarderen voor wat er wel te bieden valt en je niet zo hoeft te steggelen over wat er niet is en zeker niet over wat er ook gewoonweg niet gaat komen. Probeer geen vierkantje in een rondje te proppen, dat is geen liefde voor beide vormen. En dat is ok.
  donderdag 18 juli 2019 @ 10:36:09 #254
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187983185
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 00:04 schreef jantco het volgende:

[..]

Ja, precies, het moet van twee kanten passen. En wat Scary_Mary en Allures zeggen: het was mijn invulling, mijn verwachtingen over haar die niet klopten. Met deze opmerking verdween mijn boosheid!
Dus ik ben inderdaad gestopt met deze relatie. En verder: vóór we verkering kregen, waren we al 6 jaar goede vrienden; die situatie wil ik terug.
En dat laatste gaat dus niet gebeuren, want jullie zijn geen goede vrienden meer.
Je hebt (samen) gekozen voor iets anders dan goede vrienden alleen. Dat is niet zomaar terug te draaien.

Misschien ooit, maar reken er maar niet op. Dat kan enkel als je beide dat gevoel toch niet hebt, als er eigenlijk geen verwijten zijn, geen 'pijn' is. Of als er stevige tijd overheen is gegaan waardoor de pijn weg gezakt is. Je een soort van overnieuw kan beginnen (en zelfs dan is het listig).

Je kende haar dus al zolang, je wist prima wie en wat ze was. Je hoopte dat dat anders zou worden, dat jouw liefde dat zou 'genezen', anders zou maken. Nee dus.
Maar terug kan je niet meer. Niemand kan de tijd terug zetten.

Neem werkelijke afstand. Zodat als je elkaar ooit nog tegen zal komen dat verlangen naar meer echt weg is. Dat is nu nog niet het geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 18-07-2019 10:48:23 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_187983238
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:00 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

En hij kan vast stiekem wel een erectie krijgen
Daar hebben ze tegenwoordig pilletjes voor nml, TS. Ook in hippie-kringen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 18 juli 2019 @ 10:42:02 #256
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187983253
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:04 schreef jantco het volgende:

[..]

Off-topic, maar wel heel interessant.

Het is voor een mens héél moeilijk om eerlijk te zijn. Laatst heeft iemand in Engeland dat een jaar lang geprobeerd, en er een boek over geschreven. We bezondigen ons aan sociale leugens, maar die zijn nuttig omdat ze de relaties niet beschadigen. Niet-liegen vergt sterke sociale vaardigheden: tact, inlevingsvermogen, incasseringsvermogen. Dus met de toename van de levenservaring komt dat misschien in zicht.
Natuurlijk hebben de mensen dat duizenden jaren geleden al ontdekt, en geprobeerd vast te leggen in regels en die laten uitvoeren door instituties. Dat werkt inderdaad niet. Daar heb je gelijk in.

Ook hier waren het sociale leugens. Ze wilde mij beschermen: "omdat je zo gevoelig bent". Maar zo wordt het alleen maar erger: ik voel me genegeerd en gepasseerd.
Ik heb nog geprobeerd om -als mosterd na de maaltijd- haar toestemming te geven voor de seksuele handelingen met de andere vriend. Maar ook daarvan wil ze niets weten: ik ga niet over het geven van dat soort toestemming. Wat voor mij weer als een ontkenning van mijn bestaan voelt. Het is een diepgaand conflict.
Zoals ik het lees is zij echt vrij duidelijk geweest, maar wilde jij dat niet horen.

Zij is niet het persoon voor jou. Je hebt zand in je handen en dat kan je gewoonweg niet vast houden. Hoe graag je ook wil(de).

Voor nu, hou op met andere manieren vinden om zand vast te houden met je blote handen. Het gaat niet werken.
Neem afstand, accepteer dat zij jou niet kan/wil geven wat jij nodig hebt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_187983272
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:24 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oh jawel hoor, maar het wordt wel vaak als excuus gebruikt om maar niet te hoeven veranderen. Zoals zij het nu ook voor zijn voeten werpt. Zo van : ja, hallo, ik kan geen relatie hebben, want ik heb bindingsangst. Prima, maar handel daar dan ook naar en zadel een jongen niet met jezelf op en werk eerst aan jezelf. Kortom : neem je verantwoordelijkheid, met of zonder bindingsangst.

[/veroordeling/preek :{ ]
Hoe is zij diegene die hem opzadelt met een vooraf duidelijk besproken situatie? Die jongen is praktisch twee keer zo oud als jij en bepaald niet ontoerekeningsvatbaar ofzo. Waarom zou zij niet enig vertrouwen mogen hebben in dat hij als volwassen man wel enigszins in staat zou moeten kunnen zijn om te bepalen in hoeverre hij hierin in mee zou willen gaan?
  donderdag 18 juli 2019 @ 10:43:48 #258
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187983275
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:30 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Waarom moet zij wel iets van jou willen weten als jij omgekeerd ook totale schijt hebt aan haar autonomie en alles wat ze daar wel over gezegd heeft? Het zou voor mij een signaal zijn dat we totaal niet op één lijn zaten en kennelijk ook niet willen zitten als je na drie jaar aan komt kakken met je toestemming alsof dat überhaupt relevant en ook een oplossing is voor dergelijk onbegrip tussen ons. Echt een flink staaltje projectie dit, terwijl het jouw eigen conflict is.

Dat conflict zit intern en niet zozeer in de communicatie van haar, want zij is duidelijk geweest. Jij ontloopt daarin tegen bepaalde onderwerpen, omdat je liever vasthoudt aan wat je hoopt. En als dat toch te realistisch te ver er vanaf komt te staan, kom jij water bij jouw wijn doen alsof jij haar gratie verleent voor wat jij anders inschatte. Jij schuift met jouw grenzen en neemt haar dat kwalijk, terwijl zij daar niet om heeft gevraagd en jij niet achter die verschuiving staat.
Wat halen jullie je ook op de hals als je elkaar kennelijk niet serieus kan of wil nemen, met jouw vermeende gevoeligheid en haar vermeende moeite met communiceren, dan heb je al toch geen gelijkwaardige basis of überhaupt streven naar als dat jullie uitgangspunten zijn?

Beter ga je nadenken over waar jij jezelf toestemming voor wil geven en ook daadwerkelijk geeft. In dit geval zou het kunnen zijn dat jij ondanks gevoelens gewoon niet past bij haar en dat jij daarom zelf een grens trekt. Dat je iets anders nodig hebt binnen een relatie en dat het ok is om elkaar dan uit liefde los te laten. Zodat er ruimte is om elkaar te waarderen voor wat er wel te bieden valt en je niet zo hoeft te steggelen over wat er niet is en zeker niet over wat er ook gewoonweg niet gaat komen. Probeer geen vierkantje in een rondje te proppen, dat is geen liefde voor beide vormen. En dat is ok.
Dit dus, zij zegt het veel beter.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_187983536
Inderdaad, intuïtief weet ik dat een 'echte' relatie er niet in zit. Maar om dat ook tot mijn gevoelswereld te laten doordringen, is een hele klus. Vandaar deze discussie: die drukt mij met de neus op de werkelijkheid!

Ze heeft het er vaak over gehad, dat ze 'verzorging' nodig had. Dat is: zorgen dat ze op tijd bij de bus/trein is, op tijd naar bed gaat. Vooral in de vakantie is dat van belang. Ook anderen zien dat: ze heeft leiding nodig. Maar tegelijkertijd valt dat niet mee, omdat ze leiding afwijst. Je moet heel bewust en tactisch opereren. De andere vriend heeft met verslaafden gewerkt, en kan dit merkbaar beter dan ik. Helaas klinkt dit denigrerend, maar het is wel de werkelijkheid. Verder is ze heel slim en gewiekst in haar argumentatie; daar kan ik niet echt tegenop.
Hij en zij zijn samen een beter stelletje. Ik zag dat en het is niet anders. Ze zijn duidelijk verliefd en gaan heel goed en teder met elkaar om. En wat dan weer heel moeilijk is, is hun opmerking: "Wij vinden de situatie ok. Jij vult het aan".

Toen ze in de laatste klas van het basisonderwijs zat, is ze onderzocht. Herinnert ze zich. "Er kwam geen Asperger uit!". Dat onderzoek was er natuurlijk niet voor niets, en de eerste diagnose Asperger in Nederland werd pas jaren later gesteld, in 1984.

Dus wat hier wordt gezegd: ze is echt zo. En een relatie naar mijn opvatting, zit er niet in.

Dan het teruggaan naar vriendschap. Ik ga heel goed met mijn ex-eega om, ze krijgt een dikke knuffel als ik haar zie. Maar 16 jaar geleden was het wel een vechtscheiding van de hevigste klasse. Met mijn huidige beste vriendin had ik een relatie, maar omdat een relatie tussen ons niet lukte, hebben we die in stapjes naar vriendschap terug gebracht.
Dus als je een crisis te boven bent gekomen, ken je elkaar weer veel beter, en is er meer grond voor een stevige vriendschap.
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
pi_187983543
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:04 schreef jantco het volgende:

[..]

Off-topic, maar wel heel interessant.

Het is voor een mens héél moeilijk om eerlijk te zijn. Laatst heeft iemand in Engeland dat een jaar lang geprobeerd, en er een boek over geschreven. We bezondigen ons aan sociale leugens, maar die zijn nuttig omdat ze de relaties niet beschadigen. Niet-liegen vergt sterke sociale vaardigheden: tact, inlevingsvermogen, incasseringsvermogen. Dus met de toename van de levenservaring komt dat misschien in zicht.
Natuurlijk hebben de mensen dat duizenden jaren geleden al ontdekt, en geprobeerd vast te leggen in regels en die laten uitvoeren door instituties. Dat werkt inderdaad niet. Daar heb je gelijk in.

Ook hier waren het sociale leugens. Ze wilde mij beschermen: "omdat je zo gevoelig bent". Maar zo wordt het alleen maar erger: ik voel me genegeerd en gepasseerd.
Ik heb nog geprobeerd om -als mosterd na de maaltijd- haar toestemming te geven voor de seksuele handelingen met de andere vriend. Maar ook daarvan wil ze niets weten: ik ga niet over het geven van dat soort toestemming. Wat voor mij weer als een ontkenning van mijn bestaan voelt. Het is een diepgaand conflict.
Off topic is niet zo aan de orde m.i.,het is meer een abstracte informatie. Zoals deze:

De norm die de westerse cultuur oplegt op relationeel gebied is de monogame relatie. Het ideaalbeeld van een relatie heeft dan alles te maken met cultuur. Zo zijn er zat culturen die polyamorie omarmen.

Zo staat polygamie in Kameroen voor zowel rijkdom als status. Culturen verschillen nu eenmaal van elkaar, maar cultureel bepaalde gebruiken kunnen veranderen. Zo ook de westerse cultuur waar we nu in leven.

Derhalve...de cultuur bepaalt kennelijk de relatie en niet zozeer de individuele mens. Maar die cultuur geeft geen inhoud aan de vorm van relatie. Dat moet de mens zelf maar uitzoeken.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_187983761
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 11:07 schreef cempexo het volgende:

[..]

Off topic is niet zo aan de orde m.i.,het is meer een abstracte informatie. Zoals deze:

De norm die de westerse cultuur oplegt op relationeel gebied is de monogame relatie. Het ideaalbeeld van een relatie heeft dan alles te maken met cultuur. Zo zijn er zat culturen die polyamorie omarmen.

Zo staat polygamie in Kameroen voor zowel rijkdom als status. Culturen verschillen nu eenmaal van elkaar, maar cultureel bepaalde gebruiken kunnen veranderen. Zo ook de westerse cultuur waar we nu in leven.

Derhalve...de cultuur bepaalt kennelijk en niet zozeer de individuele mens.
Cultuur is hoe mensen met elkaar omgaan. Het is afhankelijk van de situatie: rijkdom, wetgeving, aanwezigheid voorbehoedsmiddelen. En die situatie verandert steeds. Daardoor is cultuur in feite een modeverschijnsel en afhankelijk van allerlei invloeden.
Kijk, als jongere zie je dan niet. Dan doe je mee met de peer-group en is cultuur de hele werkelijkheid voor jou. Maar naarmate je ouder wordt, zie je cultuur veranderen. Mensen verliezen hun preutsheid en worden jaren later weer wel preuts. De kerk had macht, en verliest die macht weer, terwijl elders op de wereld die macht weer toeneemt. Het lijkt meer op de branding dan dat het een constant gegeven is!
Waarschijnlijk snap je er nu niets van, maar probeer je dit later te herinneren!

Iets anders dan cultuur is onze biologie, vastgelegd in ons DNA. Dat gaat om een heel langzaam proces. Lees eens De Spermaoorlog. Dan krijg je een idee hoe een vrouw biologisch, dus werkelijk, in elkaar zit. Nogmaals, biologie is heel iets anders dan cultuur.

Als je ouder wordt, en cultuur steeds heb zien veranderen, zie je beter waartoe de evolutie je gebracht heeft. Abraham Maslow noemt dat 'transcendentie': je stijgt boven cultuur en normen zo uit.

Ik vind het van mijzelf dus niet vreemd, dat ik de andere vriend het volop gun om door mijn (ex)vriendin sensueel gesteeld te worden. Daar is ze trouwens heel goed in!
Deze gedachte geeft mij geen jaloers gevoel, maar juist een liefdevol gevoel.
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
  donderdag 18 juli 2019 @ 11:46:15 #262
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187984054
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 11:06 schreef jantco het volgende:
Inderdaad, intuïtief weet ik dat een 'echte' relatie er niet in zit. Maar om dat ook tot mijn gevoelswereld te laten doordringen, is een hele klus. Vandaar deze discussie: die drukt mij met de neus op de werkelijkheid!

Ze heeft het er vaak over gehad, dat ze 'verzorging' nodig had. Dat is: zorgen dat ze op tijd bij de bus/trein is, op tijd naar bed gaat. Vooral in de vakantie is dat van belang. Ook anderen zien dat: ze heeft leiding nodig. Maar tegelijkertijd valt dat niet mee, omdat ze leiding afwijst. Je moet heel bewust en tactisch opereren. De andere vriend heeft met verslaafden gewerkt, en kan dit merkbaar beter dan ik. Helaas klinkt dit denigrerend, maar het is wel de werkelijkheid. Verder is ze heel slim en gewiekst in haar argumentatie; daar kan ik niet echt tegenop.
Hij en zij zijn samen een beter stelletje. Ik zag dat en het is niet anders. Ze zijn duidelijk verliefd en gaan heel goed en teder met elkaar om. En wat dan weer heel moeilijk is, is hun opmerking: "Wij vinden de situatie ok. Jij vult het aan".

Toen ze in de laatste klas van het basisonderwijs zat, is ze onderzocht. Herinnert ze zich. "Er kwam geen Asperger uit!". Dat onderzoek was er natuurlijk niet voor niets, en de eerste diagnose Asperger in Nederland werd pas jaren later gesteld, in 1984.

Dus wat hier wordt gezegd: ze is echt zo. En een relatie naar mijn opvatting, zit er niet in.

Dan het teruggaan naar vriendschap. Ik ga heel goed met mijn ex-eega om, ze krijgt een dikke knuffel als ik haar zie. Maar 16 jaar geleden was het wel een vechtscheiding van de hevigste klasse. Met mijn huidige beste vriendin had ik een relatie, maar omdat een relatie tussen ons niet lukte, hebben we die in stapjes naar vriendschap terug gebracht.
Dus als je een crisis te boven bent gekomen, ken je elkaar weer veel beter, en is er meer grond voor een stevige vriendschap.
Nee, ze zijn geen 'beter' stelletje daarom. Een hulpverlener kan geen partner zijn om goede redenen.

Jij kan dat ook niet zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_187984061
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 11:23 schreef jantco het volgende:

[..]

Cultuur is hoe mensen met elkaar omgaan. Het is afhankelijk van de situatie: rijkdom, wetgeving, aanwezigheid voorbehoedsmiddelen. En die situatie verandert steeds. Daardoor is cultuur in feite een modeverschijnsel en afhankelijk van allerlei invloeden.
Kijk, als jongere zie je dan niet. Dan doe je mee met de peer-group en is cultuur de hele werkelijkheid voor jou. Maar naarmate je ouder wordt, zie je cultuur veranderen. Mensen verliezen hun preutsheid en worden jaren later weer wel preuts. De kerk had macht, en verliest die macht weer, terwijl elders op de wereld die macht weer toeneemt. Het lijkt meer op de branding dan dat het een constant gegeven is!
Waarschijnlijk snap je er nu niets van, maar probeer je dit later te herinneren!

Iets anders dan cultuur is onze biologie, vastgelegd in ons DNA. Dat gaat om een heel langzaam proces. Lees eens De Spermaoorlog. Dan krijg je een idee hoe een vrouw biologisch, dus werkelijk, in elkaar zit. Nogmaals, biologie is heel iets anders dan cultuur.

Als je ouder wordt, en cultuur steeds heb zien veranderen, zie je beter waartoe de evolutie je gebracht heeft. Abraham Maslow noemt dat 'transcendentie': je stijgt boven cultuur en normen zo uit.

Ik vind het van mijzelf dus niet vreemd, dat ik de andere vriend het volop gun om door mijn (ex)vriendin sensueel gesteeld te worden. Daar is ze trouwens heel goed in!
Deze gedachte geeft mij geen jaloers gevoel, maar juist een liefdevol gevoel.
Goed stuk...ik zie anno nu eigenlijk in de westerse maatschappij twee vormen van cultuur, ik benoem het even op macro niveau: zoals je opvoeding, lokale items, gezaghebbende organisaties en op micro niveau: jezelf als individu op basis van je wil (dat gevoed wordt door emotie en vernieuwing).

De vraag is of deze twee parallel -kunnen- lopen of toch tweemaal een cultuur is.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 18 juli 2019 @ 11:46:41 #264
74056 crew  ToT
pi_187984063
Christus te paard, wie heeft er nou geen testosteron? Dat 2e vriendje of jijzelf?
pi_187984373
Een vriendschap na dit alles :') Na het dumpen weglopen en niet meer omkijken ipv dat slappe vriendschap gedoe.
  donderdag 18 juli 2019 @ 12:20:35 #266
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_187984700
Ik had allang verder geshopt
pi_187985294
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 11:07 schreef cempexo het volgende:
De norm die de westerse cultuur oplegt op relationeel gebied is de monogame relatie. Het ideaalbeeld van een relatie heeft dan alles te maken met cultuur. Zo zijn er zat culturen die polyamorie omarmen.
Daar zul je je nog aardig in vergissen. Wereldwijd, van Latijns-Amerika tot in China is de monogame liefdesvorm het populairst. Wat evolutionair ook goed te verklaren is, twee ouders is gewoon een goede constructie bij het verzorgen en opvoeden van kinderen. Daarbij zijn er ongeveer even veel mannen als vrouwen, op deze manier kunnen dus veel mensen de samenleving van nageslacht voorzien.

Het enige dat je ook nog wel eens ziet is dat de mannen meer vrouwen (willen) hebben. Maar het gaat dan vaak om machtige rijke mannen, dat zie je bijvoorbeeld bij de mormonen of in het Midden-Oosten.
  donderdag 18 juli 2019 @ 13:18:56 #268
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_187985575
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:28 schreef aloa het volgende:
Wakker worden o|O
Een vrouw delen met een andere man daar komt alleen maar ellende van.
Gangbangs zijn wel leuk :9
pi_187986268
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daar zul je je nog aardig in vergissen. Wereldwijd, van Latijns-Amerika tot in China is de monogame liefdesvorm het populairst. Wat evolutionair ook goed te verklaren is, twee ouders is gewoon een goede constructie bij het verzorgen en opvoeden van kinderen. Daarbij zijn er ongeveer even veel mannen als vrouwen, op deze manier kunnen dus veel mensen de samenleving van nageslacht voorzien.

Het enige dat je ook nog wel eens ziet is dat de mannen meer vrouwen (willen) hebben. Maar het gaat dan vaak om machtige rijke mannen, dat zie je bijvoorbeeld bij de mormonen of in het Midden-Oosten.
Is off-topic, maar wel interessant. Waar je het over hebt, zijn allemaal culturen van 'na de landbouwrevolutie'. Maar wij stammen af van de jager-verzamelaars. Hun manier van leven (ik noem het nu expres geen cultuur) zit in ons DNA. Hier zit dus een frictie, een tegenstelling. Vandaar dat vrouwenonderdrukking is ontstaan, om de gedrag van de vrouw aan te passen aan wat nodig is in een landbouwgemeenschap, en dus haar natuurlijke driften te onderdrukken.
Een jager/verzamelaar kent geen bezit van grond. Wij wel, dus moet daar een oplossing voor gevonden worden. Monogamie is dan een oplossing die weinig energie verspilt.

Bij de mormonen of daar in het Midden-Oosten bestaat er geen Bijstandswet of NabestaandenWet. Zij losten een probleem op, door één man te laten zorgen voor meer dan 1 vrouw. Natuurlijk moet hij dan wel een beetje rijk zijn.

Belangrijk: uit ons DNA blijkt, dat er vernauwingen bestaan in het Y-chromosoom. Zeg maar: mannen zijn gemakkelijker vervangbaar dan vrouwen. Ze komen om bij de jacht o.i.d. Dus zijn er mannen, die meer dan één vrouw hebben bevrucht. En waar wij allemaal van afstammen, he. Tegen 9 voorvaderen staan 21 voormoeders. Zo iets. Ik heb het dan over de laatste paar honderdduizend jaar.
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
  donderdag 18 juli 2019 @ 15:12:25 #270
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_187987464
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 14:02 schreef jantco het volgende:

[..]

Is off-topic, maar wel interessant. Waar je het over hebt, zijn allemaal culturen van 'na de landbouwrevolutie'. Maar wij stammen af van de jager-verzamelaars. Hun manier van leven (ik noem het nu expres geen cultuur) zit in ons DNA. Hier zit dus een frictie, een tegenstelling. Vandaar dat vrouwenonderdrukking is ontstaan, om de gedrag van de vrouw aan te passen aan wat nodig is in een landbouwgemeenschap, en dus haar natuurlijke driften te onderdrukken.
Een jager/verzamelaar kent geen bezit van grond. Wij wel, dus moet daar een oplossing voor gevonden worden. Monogamie is dan een oplossing die weinig energie verspilt.

Bij de mormonen of daar in het Midden-Oosten bestaat er geen Bijstandswet of NabestaandenWet. Zij losten een probleem op, door één man te laten zorgen voor meer dan 1 vrouw. Natuurlijk moet hij dan wel een beetje rijk zijn.

Belangrijk: uit ons DNA blijkt, dat er vernauwingen bestaan in het Y-chromosoom. Zeg maar: mannen zijn gemakkelijker vervangbaar dan vrouwen. Ze komen om bij de jacht o.i.d. Dus zijn er mannen, die meer dan één vrouw hebben bevrucht. En waar wij allemaal van afstammen, he. Tegen 9 voorvaderen staan 21 voormoeders. Zo iets. Ik heb het dan over de laatste paar honderdduizend jaar.
Goed verhaal, maar ondertussen neukt een of andere pipo je vriendin. :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Samzz op 18-07-2019 15:15:43 ]
Thinking about thinking of you.
pi_187988184
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 14:02 schreef jantco het volgende:

[..]

Is off-topic, maar wel interessant. Waar je het over hebt, zijn allemaal culturen van 'na de landbouwrevolutie'. Maar wij stammen af van de jager-verzamelaars. Hun manier van leven (ik noem het nu expres geen cultuur) zit in ons DNA. Hier zit dus een frictie, een tegenstelling. Vandaar dat vrouwenonderdrukking is ontstaan, om de gedrag van de vrouw aan te passen aan wat nodig is in een landbouwgemeenschap, en dus haar natuurlijke driften te onderdrukken.
Een jager/verzamelaar kent geen bezit van grond. Wij wel, dus moet daar een oplossing voor gevonden worden. Monogamie is dan een oplossing die weinig energie verspilt.

Bij de mormonen of daar in het Midden-Oosten bestaat er geen Bijstandswet of NabestaandenWet. Zij losten een probleem op, door één man te laten zorgen voor meer dan 1 vrouw. Natuurlijk moet hij dan wel een beetje rijk zijn.

Belangrijk: uit ons DNA blijkt, dat er vernauwingen bestaan in het Y-chromosoom. Zeg maar: mannen zijn gemakkelijker vervangbaar dan vrouwen. Ze komen om bij de jacht o.i.d. Dus zijn er mannen, die meer dan één vrouw hebben bevrucht. En waar wij allemaal van afstammen, he. Tegen 9 voorvaderen staan 21 voormoeders. Zo iets. Ik heb het dan over de laatste paar honderdduizend jaar.
We leven al duizenden jaren na de landbouwrevolutie. Maar goed, zelfs als je die periode bekijkt, denk ik niet dat die samenlevingen zo in elkaar staken dat iedereen maar wat flikvlooide met elkaars vrouwen.

Daar waren gewoon afspraken over gemaakt, waarbij de alfa-mannen, de mannen hoog in de pikorde, het best af waren qua aanbod van vrouwen.

In de dierenwereld zien we monogamie trouwens ook terugkomen, bijvoorbeeld bij vogels, dit omdat de kosten van de investering wat betreft het nageslacht groot zijn.

Maar goed, ik wil hier helemaal niet bij stellen dat ik tegen polyamorie (of hoe men het ook noemt) ben. Wel dat het gewoon erg lastig is, en gevoelens als jaloezi ook gewoon aangeboren zijn.
pi_187989124
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:04 schreef jantco het volgende:

[..]

Off-topic, maar wel heel interessant.

Het is voor een mens héél moeilijk om eerlijk te zijn. Laatst heeft iemand in Engeland dat een jaar lang geprobeerd, en er een boek over geschreven. We bezondigen ons aan sociale leugens, maar die zijn nuttig omdat ze de relaties niet beschadigen. Niet-liegen vergt sterke sociale vaardigheden: tact, inlevingsvermogen, incasseringsvermogen. Dus met de toename van de levenservaring komt dat misschien in zicht.
Natuurlijk hebben de mensen dat duizenden jaren geleden al ontdekt, en geprobeerd vast te leggen in regels en die laten uitvoeren door instituties. Dat werkt inderdaad niet. Daar heb je gelijk in.

Ook hier waren het sociale leugens. Ze wilde mij beschermen: "omdat je zo gevoelig bent". Maar zo wordt het alleen maar erger: ik voel me genegeerd en gepasseerd.
Ik heb nog geprobeerd om -als mosterd na de maaltijd- haar toestemming te geven voor de seksuele handelingen met de andere vriend. Maar ook daarvan wil ze niets weten: ik ga niet over het geven van dat soort toestemming. Wat voor mij weer als een ontkenning van mijn bestaan voelt. Het is een diepgaand conflict.
Het gaat niet om jouw toestemming.

Het gaat er om dat jij het of wel, of niet, accepteert dat zij jouw toestemming überhaupt niet nodig heeft en er al helemaal niet op zit te wachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 18-07-2019 17:16:44 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_187999605
Het enige wat hier nog aan ontbreekt is een onderwaterweegtest...
Ja doei.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 10:20:30 #274
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_188000382
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:17 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Slechtste idee ooit.
Dit dus, TS.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 09:08 schreef Dokkertje het volgende:

[..]

Verwijderde post, kan ook wel iets vriendelijker.
Mee eens. Ik snap niet dat hij machteloos gaat zitten toekijken en het ook nog allemaal goed vind. TS, wees een vent en trek die deur zo snel mogelijk achter je dicht! Het kan nu nog.

[ Bericht 14% gewijzigd door AlwaysHappy op 19-07-2019 10:58:49 ]
soooo, da's mooi!
pi_188003586
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 10:20 schreef LordofLeaves het volgende:
Mee eens. Ik snap niet dat hij machteloos gaat zitten toekijken en het ook nog allemaal goed vind. TS, wees een vent en trek die deur zo snel mogelijk achter je dicht! Het kan nu nog.
Het is niet fijn om met zo een gedachte te zitten en te zien dat diegene van wie je houdt plezier heeft met een ander dat verder gaat dan alleen matties zijn. Voorkom dat je nog meer met dat gevoel komt te zitten TS, hoe hard en moeilijk het ook is: grijp voor jezelf in. Accepteer het of verwerp het.

En zoals Lord van de Bladeren zegt: misschien is dat advies niet zo slecht nog. Maar het ligt bij jou.
pi_188201343
Hoezo hard gebruikt worden.... tering zeg...

Als een meid zegt dat ze van de vrije liefde is dan is dat een mededeling dat je geen exclusiviteit hoeft te verwachten en dat mevr. gaat seksen en doen waar ze zin in heeft.
edit; vrouwen kunnen soms ontwijkend zijn, om dingen heen praten, dat je tussen de regels door moet lezen. Soms zijn ze conflict mijdend. Zo bekeken is ze toch aardig duidelijk geweest van hoe ze erin staat.

Als je dan niet meteen tegengas geeft en zegt dat je dat niet wilt hebben en dat ze een keuze moet maken dan is de toon gezet...

Dat vrije liefde daar moet je tegen kunnen (ik zou het niet kunnen).

TS lijkt me een heel aardig persoon. Dat ziet mevr. natuurlijk ook en heeft hem dus gebruikt daarvoor. Die meid is damaged goods maar dusdanig dat ze ook niet wil veranderen. Oftewel een doodlopende weg.
Vrouwen met een problematisch verleden zou ik alleen iets mee beginnen als het duidelijk is dat ze graag anders wil leven, nieuwe weg wil inslaan etc.

Verdere schade aan jezelf voorkomen is nu het enige wat je nog kan doen. Afkappen dus

[ Bericht 10% gewijzigd door tstile op 30-07-2019 11:44:49 ]
pi_188201644
Excuus voor de schreeuw met als doel om je eruit te halen.
Ik heb me ingelezen (alles voorheen )
en ik vind het mooi om te horen dat je verder de volgende stap hebt kunnen zetten.

Daarbij alsnog het advies mocht je met iemand praten willen hierover dan kan een psychiater een goed luisterend oor zijn.

[ Bericht 19% gewijzigd door cablegunmaster op 30-07-2019 13:40:44 (Vorige gedeelte over het hoofd gezien.) ]
Redacted
  dinsdag 30 juli 2019 @ 12:21:17 #278
108913 Godshand
guide4you
pi_188202357
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 11:27 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

aan TS ga naar een psychiator, klaarblijkelijk wil je geen hulp en lijkt het erop dat je hoopt op iemand die zegt van:
"het is goed dat dit zo gebeurd, het hoort zo. Het is koeltoer." Maar klaarblijkelijk uitgaande van dit topic is dit in de Nederlandse maatschappij verre van goed en vindt je het zelf ook niet zo leuk (anders had je dit topic ook niet geopend).

WIL JE DIT?
Nou mooi dan hebben we niks te zeuren erover maar dan moet je niet zeuren als ze jou compleet negeert en haar eigen dingen doet in het leven.

Conclusie: Je bent de ideale slaaf in mijn ogen. Beetje zeuren maar wel alles accepteren. |:( .
Hij heeft het allang afgekapt hoor..

Wel topic beetje lezen
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_188203507
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 12:21 schreef Godshand het volgende:
Hij heeft het allang afgekapt hoor..

Wel topic beetje lezen
Excuus O+ ik heb het beste met hem voor. ^O^
Redacted
pi_188208093
@cablegunmaster: ik heb gelukkig heel goede vrienden, met wie ik intieme zaken kan bespreken. Neemt niet weg, dat deze discussie buitengewoon nuttig was/is!!

Een relatie met deze vrouw zit er dus niet in. Na (inderdaad) drie weken is de pijn weg en kan ik weer blij zijn en glimlachen.

Maar ik wil natuurlijk graag weten hoe e.e.a zo is gekomen. Dus het waaróm die relatie er niet inzit.
Ik had al geopperd ‘Asperger’, maar jullie merkten terecht op, dat dit niet past bij het drugsgebruik.
Iemand stuurde mij een lijstje met kenmerken van Narcisme op. Daar blijkt zij inderdaad goed op te scoren. Ik lees nu het boek van Mjon van Oers: ‘‘Narcisme voorbij’’. Zij legt erg goed uit wat narcisme is en mijn mond valt open van de herkenning! Alles klopt precies.

Bij deze vrouw is er iets mis gegaan in de babytijd. Er was iets met haar moeder, die geen liefde kon opbrengen, al probeerde die het nog zo. Dat gaf een hechtingsprobleem, waarvan zij zich iets bewust is: "ik heb bindingsangst". Vandaar ook haar vele kortdurende relaties. Dat hippie -gedoe met de vrije liefde, is dus alleen maar een masker om te verbergen, dat ze het niet kán: echte liefde geven.

Ik ben gevallen voor de charme van deze vrouw. Ik snap nu andersom ook, waarom vrouwen vallen op 'de verkeerde man'. Die charme is een echte killer!
Ik wéét dat het verkeerd zit, maar die liefde voor haar zit zóó diep. Vandaar dat ik hier maar weer eens opschrijf, dat ik het NIET wil.
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
pi_188208108
Waarom willen mensen tegenwoordig altijd dat een relatie stuk liep omdat de ander een stoornis had en is dat altijd narcisme of borderline?
Wat een zwaktebod zeg. Bah

Hoe leer je hier nu zelf nog wat van?
  dinsdag 30 juli 2019 @ 18:59:58 #282
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_188208193
Ik zie bovenstaande tekst van TS en blijf erbij dat het grote probleem niet de vrouw is, maar de gedachtenwereld van TS. Hij had geen relatie. Die bestond alleen in zijn hoofd. Die vrouw is eerlijk geweest in haar intenties. Om dan maar meteen met termen als narcisme te gaan strooien.....
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 19:01:53 #283
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_188208230
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 18:59 schreef Tinkepink het volgende:
Ik zie bovenstaande tekst van TS en blijf erbij dat het grote probleem niet de vrouw is, maar de gedachtenwereld van TS. Hij had geen relatie. Die bestond alleen in zijn hoofd. Die vrouw is eerlijk geweest in haar intenties. Om dan maar meteen met termen als narcisme te gaan strooien.....
Het had een mooi boek kunnen zijn. Ben benieuwd naar zijn volgende werk. ;)
soooo, da's mooi!
  dinsdag 30 juli 2019 @ 19:03:19 #284
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_188208259
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 18:55 schreef Allures het volgende:
Waarom willen mensen tegenwoordig altijd dat een relatie stuk liep omdat de ander een stoornis had en is dat altijd narcisme of borderline?
Wat een zwaktebod zeg. Bah

Hoe leer je hier nu zelf nog wat van?
Omdat borderline een leuke troefkaart is. Zo kunnen mensen lekker lang boos blijven op diegene die de verkering uitmaakte of zich extreem gedroeg.
soooo, da's mooi!
pi_188208568
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 18:55 schreef Allures het volgende:
Waarom willen mensen tegenwoordig altijd dat een relatie stuk liep omdat de ander een stoornis had en is dat altijd narcisme of borderline?
Wat een zwaktebod zeg. Bah

Hoe leer je hier nu zelf nog wat van?
Ik heb jaren lang een vriendinnetje met Borderline gehad. Ze was echt geen grijze muis. Altijd maar die emoties. Prachtig. Ik heb toen een cursus gevolgd om ermee te leren omgaan. (Borderline de baas van Koos Krook), en het ging best wel. Ik kon omgaan met haar razende woede. Ik had geen last van haar vernederingen.

Maar dit is nieuw voor mij. Ik zie het als een uitdaging. Nee, ik strooi niet met termen, die dienen slechts als overbrenger van informatie.

Kijk, ik zie haar over een paar weken, want we hadden een gezamenlijke vakantie afgesproken. Die gaat gewoon door. Maar nu zonder dat we een stel zijn. Nee, ik zoek niet de gemakkelijkste weg. Dit is een keiharde emotionele uitdaging!

Dus tot die tijd leef ik mij in in de wereld van de vrouwelijke narcist. Hoe en waarom zij denkt, en hoe je je daartegen kan verweren. Stroop smeren is een tip, geen kritiek geven en zeker niet in het openbaar, je grenzen aangeven, niet verwachten dat ze mij aandacht geeft..
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 19:22:46 #286
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_188208612
Je doet mij zo denken aan een bekende van me. Waarom zou je een keiharde emotionele uitdaging opzoeken? Die krijg je vanzelf wel op je pad.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_188208621
Ik vind jou echt echt heel naar persoon
Eerst probeer je met allerlei zachte bewoordingen alles bij haar te leggen en jezelf in de slachtoffer positie te manoeuvreren terwijl hier toch echt een groot deel bij jou ligt
En nu weiger je ook om er van te leren, liever ga je haar diagnostiseren met iets heel heftigs. Allemaal ondat je zelf laf bent. En arme jij dat je haar tegen kwam :N
pi_188208780
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 19:22 schreef Tinkepink het volgende:
Je doet mij zo denken aan een bekende van me. Waarom zou je een keiharde emotionele uitdaging opzoeken? Die krijg je vanzelf wel op je pad.
Dat kun je toch zeker wel raden? Omdat mijn moeder ook zo was. Dus ik wil deze les nu eindelijk eens leren!

En dit is echt een kans. Ha ha.
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
pi_188209000
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 19:23 schreef Allures het volgende:
Allemaal omdat je zelf laf bent. En arme jij dat je haar tegen kwam :N
Ja, klopt! Er is inderdaad MOED voor nodig om te kappen met zo'n lieve, mooie, intelligente en charmante en sexy dame. ‘Niemand kan aan mij tippen’, straalt ze uit. En zolang ik dat geloof, durf ik natuurlijk niet bij haar weg te gaan... neem ik alle vernederingen voor lief, moet ik mij in alle bochten wringen om aan haar wensen te voldoen.

Precies daar ga ik mee kappen!

Dat ik haar tegenkwam is dus een goede zaak. Het heeft zo moeten zijn. En we hebben veel plezier gehad, het was een mooie tijd. Ik voel me heel dankbaar hiervoor. Nu er een bijzondere crisis is, ga ik die niet uit de weg: ‘‘never waste a good crisis!’’
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
pi_188209033
Je leest niet en quote selectief. Misbruik mijn tekst eens niet voor je eigen agenda zoals je deze 'crisis' misbruikt
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 30 juli 2019 @ 19:53:18 #291
74056 crew  ToT
pi_188209125
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 19:44 schreef jantco het volgende:

[..]

Ja, klopt! Er is inderdaad MOED voor nodig om te kappen met zo'n lieve, mooie, intelligente en charmante en sexy dame. ‘Niemand kan aan mij tippen’, straalt ze uit. En zolang ik dat geloof, durf ik natuurlijk niet bij haar weg te gaan... neem ik alle vernederingen voor lief, moet ik mij in alle bochten wringen om aan haar wensen te voldoen.

Precies daar ga ik mee kappen!

Dat ik haar tegenkwam is dus een goede zaak. Het heeft zo moeten zijn. En we hebben veel plezier gehad, het was een mooie tijd. Ik voel me heel dankbaar hiervoor. Nu er een bijzondere crisis is, ga ik die niet uit de weg: ‘‘never waste a good crisis!’’
Ach ja, dit soort dingen gebeuren nu eenmaal in gezonde relaties he? :)
Gewoon over je heen laten komen! :Y Alleen hopen dat die vent niet over het bestaan van Viagra te weten komt. En zelfs dan nog; gewoon stevig eenzaam in je kussen gaan liggen wenen terwijl hij haar snoeihard uitwoont. ^O^ Hopelijk lijkt het kindje dat ze krijgt wel een beetje op je, anders krijg je van die lastige vragen. :)

Verder idd netjes omrollen met de pootjes omhoog en geen kritiek geven, flink stroop smeren enz. :Y Dan kom je er wel! Oh en ZÉKER niet verwachten dat ze je aandacht zal geven. Dat is toxic masculinity als je dat verwacht. Gewoon anderen plezier met haar laten hebben en dan hopen dat je wat van de restjes mag hebben.
pi_188209257
TS leest wat en is meteen psychiater die diagnoses kan stellen. Fantastisch *O*
  dinsdag 30 juli 2019 @ 20:32:14 #293
545 dop
:copyright: dop
pi_188210268
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 18:54 schreef jantco het volgende:
@:cablegunmaster: ik heb gelukkig heel goede vrienden, met wie ik intieme zaken kan bespreken. Neemt niet weg, dat deze discussie buitengewoon nuttig was/is!!

Een relatie met deze vrouw zit er dus niet in. Na (inderdaad) drie weken is de pijn weg en kan ik weer blij zijn en glimlachen.

Maar ik wil natuurlijk graag weten hoe e.e.a zo is gekomen. Dus het waaróm die relatie er niet inzit.
Ik had al geopperd ‘Asperger’, maar jullie merkten terecht op, dat dit niet past bij het drugsgebruik.
Iemand stuurde mij een lijstje met kenmerken van Narcisme op. Daar blijkt zij inderdaad goed op te scoren. Ik lees nu het boek van Mjon van Oers: ‘‘Narcisme voorbij’’. Zij legt erg goed uit wat narcisme is en mijn mond valt open van de herkenning! Alles klopt precies.

Bij deze vrouw is er iets mis gegaan in de babytijd. Er was iets met haar moeder, die geen liefde kon opbrengen, al probeerde die het nog zo. Dat gaf een hechtingsprobleem, waarvan zij zich iets bewust is: "ik heb bindingsangst". Vandaar ook haar vele kortdurende relaties. Dat hippie -gedoe met de vrije liefde, is dus alleen maar een masker om te verbergen, dat ze het niet kán: echte liefde geven.

Ik ben gevallen voor de charme van deze vrouw. Ik snap nu andersom ook, waarom vrouwen vallen op 'de verkeerde man'. Die charme is een echte killer!
Ik wéét dat het verkeerd zit, maar die liefde voor haar zit zóó diep. Vandaar dat ik hier maar weer eens opschrijf, dat ik het NIET wil.
wat @Allures zegt.
Kijk eens naar je zelf, daar heb je lessen te leren. De antwoorden liggen niet bij haar.
Neem verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_188210430
Oh en je hoeft mij geen dm’s te sturen hoor
pi_188215249
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 19:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Ach ja, dit soort dingen gebeuren nu eenmaal in gezonde relaties he? :)
Gewoon over je heen laten komen! :Y Alleen hopen dat die vent niet over het bestaan van Viagra te weten komt. En zelfs dan nog; gewoon stevig eenzaam in je kussen gaan liggen wenen terwijl hij haar snoeihard uitwoont. ^O^ Hopelijk lijkt het kindje dat ze krijgt wel een beetje op je, anders krijg je van die lastige vragen. :)

Verder idd netjes omrollen met de pootjes omhoog en geen kritiek geven, flink stroop smeren enz. :Y Dan kom je er wel! Oh en ZÉKER niet verwachten dat ze je aandacht zal geven. Dat is toxic masculinity als je dat verwacht. Gewoon anderen plezier met haar laten hebben en dan hopen dat je wat van de restjes mag hebben.
Je kan ook een vrouw uit Azië halen, het liefst niet iemand die je op je werk ontmoet, maar eentje die je tegenkomt als je als rijke westerling vakantie viert.

Dan heb je een onderdanige vrouw die je huis poetst en je eten klaarmaakt. Maar dan moet je wel weer een deel van je salaris overmaken aan haar familie.
pi_188217752
@jantco enige antwoord wat er is is niet naar haar toe gaan en al het contact met haar verbreken.

Er is daar niks te vinden, in ieder geval, geen relatie, het geen wat je zoekt. Er zijn zoveel meer vrouwen die je meer kunnen geven dan zij dat te bieden heeft.

Praat erover met andere mensen of bezoek eens een psychiater deze helpt je met nadenken en dingen op een rij te zetten. Ik zeg niet dat je gek bent maar er zijn mensen opgeleid om met dit soort situaties om te gaan en je te begeleiden hierin als je het wil.
Redacted
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 31 juli 2019 @ 09:38:56 #297
74056 crew  ToT
pi_188217856
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 00:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je kan ook een vrouw uit Azië halen, het liefst niet iemand die je op je werk ontmoet, maar eentje die je tegenkomt als je als rijke westerling vakantie viert.

Dan heb je een onderdanige vrouw die je huis poetst en je eten klaarmaakt. Maar dan moet je wel weer een deel van je salaris overmaken aan haar familie.
_O- Vergeet het onderdanige maar, en dat deel van je salaris overmaken is ook LANG niet altijd aan de orde.
pi_188217942
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 19:23 schreef Allures het volgende:
Ik vind jou echt echt heel naar persoon
Eerst probeer je met allerlei zachte bewoordingen alles bij haar te leggen en jezelf in de slachtoffer positie te manoeuvreren terwijl hier toch echt een groot deel bij jou ligt
En nu weiger je ook om er van te leren, liever ga je haar diagnostiseren met iets heel heftigs. Allemaal ondat je zelf laf bent. En arme jij dat je haar tegen kwam :N
Dat kind van TS is ook gestoord joh. Beetje een impotente op sterven liggende man gek maken door naast hem naakt met speeltjes aan de gang te gaan. Dat is gewoon vernederend en dan triomfantelijk aan TS vertellen dat hij dan zegt "Jouw echte vriendje maakt het zeker af?".

Klinkt zeker als een narcist/sadist die graag controle uitoefent.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_188218547
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 19:44 schreef jantco het volgende:

[..]

Ja, klopt! Er is inderdaad MOED voor nodig om te kappen met zo'n lieve, mooie, intelligente en charmante en sexy dame. ‘Niemand kan aan mij tippen’, straalt ze uit. En zolang ik dat geloof, durf ik natuurlijk niet bij haar weg te gaan... neem ik alle vernederingen voor lief, moet ik mij in alle bochten wringen om aan haar wensen te voldoen.

Precies daar ga ik mee kappen!
Haar wens was o.a. geen relatielabeltje, dus knap dat je in jouw hoofd nog kan denken dat je zogenaamd aan haar wensen loopt te voldoen en het dan ook hebt over bij haar weg gaan.

quote:
Dat ik haar tegenkwam is dus een goede zaak. Het heeft zo moeten zijn. En we hebben veel plezier gehad, het was een mooie tijd. Ik voel me heel dankbaar hiervoor. Nu er een bijzondere crisis is, ga ik die niet uit de weg: ‘‘never waste a good crisis!’’
Die crisis ga je wel degelijk uit de weg zolang je je meer bezig wenst te houden met haar vermeende diagnose(s) en je jezelf als een kat op het spek wil blijven binden voor een vakantie. Je gebruikt haar heel ordinair als een bliksemafleider, dan hoef je nog niet alleen verder te gaan zonder haar als zondebok te kunnen gebruiken. Alsof je niks beters te doen hebt, zonde jullie verdienen beide beter..
pi_188219028
‘‘Narcisme’’ is (voor mij) een manier om haar gedrag en gevoelens te begrijpen. De term is zo van een ordenend niveau. De term heeft voor mij géén pejoratieve waarde, wat misschien mensen hier zouden denken. De term geeft aan, hoe zij in het echt in elkaar zit. En vanuit die denkwereld kan ik beter inspelen op wat komen gaat.

Voor medestanders: er is meer dan alleen maar ‘‘wegwezen!’’, ik ontdek instructiefilmpjes en boeken.

De laatste week is er correspondentie. Ik heb uitgelegd waarom ik 'tijd nodig heb om alles op een rijtje te zetten'. Maar daar is ze het niet mee eens! "Ik hou van jou, en met zijn drieën kunnen we de hele wereld aan". Dit natuurlijk gelardeerd met talloze verwijten en verdachtmakingen, maar dat hoort er dus bij, begrijp ik nu.

Punt is, dat mijn verstand in de Prefontale Cortex zit, maar de aansturing van mijn gevoelens ergens anders in de hersenen plaatsvindt. Dat geeft dus dat sterke intrapersoonlijke conflict tussen 'niet naar haar toegaan', met een 'intens verlangen naar haar'.

Ik voel zo mee met al die vrouwen die vallen op ‘‘de verkeerde man’’. Echt, het is vreselijk.
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')