Wat bedoel je eigenlijk? De mening van Anja en Piet doet er niet toe, maar die van jou wel?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:41 schreef Takadanobaba het volgende:
Het is naar mijn ervaring lastig om kwaliteitszaken te vinden. Anja die een kipfilet koopt bij een vleeswinkeltje of Piet die een nieuwe haring haalt bij de visboer van de buurt kunnen tegenwoordig ook vijf sterren geven op Google Maps. Daar heb je dus niet veel meer aan.
Daarom is dit topic bestemd voor het aanstippen van voedselgerelateerde zaken met expertise en goede producten. Ik had graag zelf willen beginnen, maar ik kom uit een dorp waar niks bijzonders zat en ben nu op zoek naar een goede slager en visboer in Den Haag. Echter leek het me een goed idee om er een algemeen topic van te maken, zodat mensen verspreid over het land er wat aan hebben en het topic niet meteen sterft.
Dat ik veel meer waarde hecht aan de meningen van mensen die een passie voor koken hebben dan van willekeurige personen. Heet je soms Anja of Piet?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:45 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Wat bedoel je eigenlijk? De mening van Anja en Piet doet er niet toe, maar die van jou wel?
Misschien hebben Anja en Piet ook wel een passie voor koken.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:51 schreef Takadanobaba het volgende:
[..]
Dat ik veel meer waarde hecht aan de meningen van mensen die een passie voor koken hebben dan van willekeurige personen. Heet je soms Anja of Piet?
Dit is ook waar.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:49 schreef -Chakotay- het volgende:
Het review systeem moet sowieso op de schop
reviewers moeten ook gereviewd worden
heb je natuurlijk wel in de vorm van "heb je wat aan deze review'?
Maar reviews zijn steeds onbetrouwbaarder. Ik erken dat.
Daarom lees ik altijd de negatieve reviews.
Reviews voor merkproducten vind ik doorgaans betrouwbaarder dan reviews van eenmanszaakjes.
Vooral bij parketboeren zijn overdreven lovende reviews te vinden. Voorbeeld is luxury floors in Kampen. Ik heb daar in het verleden dingen meegemaakt die het google gemiddelde ongeloofwaardig maakt.
Typisch geval van: De slager keurt zijn eigen vlees
Of: Wij van wc-eend adviseren wc-eend
En bedankt, ik zal er eens gaan kijken.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:50 schreef -Chakotay- het volgende:
als je trouwens naar "de beste" visboer in zuid-holland wil gaan, adviseer ik schmitt zeevis
Dat topic is specifiek voor eetgelegenheden.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:52 schreef Antonov89 het volgende:
Maar zo'n topic is er eigenlijk al
CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #28
Zo kan je alles wel dood analyseren.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:58 schreef Durmada het volgende:
Tja smaak is subjectief. Wat Anja de beste kipfilet vindt kan jij walgelijk vinden sn wat jij de beste kipfilet vindt kan Anja walgelijk vinden.
Tja, wat verwacht je in zo'n topic? Dat alleen hoogculinaire personen zullen geen reageren en de "Anja's" we, wegblijven?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:03 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Zo kan je alles wel dood analyseren.
Ja dit dusquote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:45 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Wat bedoel je eigenlijk? De mening van Anja en Piet doet er niet toe, maar die van jou wel?
Maar dan wel de 'Koninklijke' (gister nog op). Ook een idee om t trammetje (6) naar Leidschendam te nemen naar de Fresh en dan naar slagerij Christiaanse....... Daar is alles lekker.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 09:08 schreef n0a het volgende:
Slagerij Dungelmann in DH voor de lekkerste gehaktballen en kroketten. Voor de rest geen ervaring bij ze.
En Schmidt voor vis in Rotterdam inderdaad.
Vaak herken je dat wel als je de reviews leest: meerdere reviews die erg positief zijn en daarbij een beschrijving geven die een normale reviewer niet zou geven. Dan begin ik altijd te googlen op de naam van de reviewer, dat blijkt op linkedin dan vaak een werknemer te zijn of heeft toevallig dezelfde achternaam als het bedrijf.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:49 schreef -Chakotay- het volgende:
Reviews voor merkproducten vind ik doorgaans betrouwbaarder dan reviews van eenmanszaakjes.
Vooral bij parketboeren zijn overdreven lovende reviews te vinden. Voorbeeld is luxury floors in Kampen. Ik heb daar in het verleden dingen meegemaakt die het google gemiddelde ongeloofwaardig maakt.
Viswinkel Santpoort aan Zee niet vergeten.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 19:15 schreef Nielojram75 het volgende:
Santpoort:
Bakkerij Vreeman
Poelier R. Ofwegen
Slagerij Duijn
En op de vrijdagmarkt aldaar, mijn kaasdealer, Bruggeman. Beste van het beste. ( Amuse komt niet eens in de buurt...)
Slagerij Voorburg.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:41 schreef Takadanobaba het volgende:
ben nu op zoek naar een goede slager en visboer in Den Haag.
Hou toch op, je weet exact wat er wordt bedoeld hier. Legio aan scamsites waar je voor een paar euro 1.000 positieve recensies en likes kan kopen die.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:45 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Dat deed een Rotterdamse Italiaan ook. Elke keer om-en-om een positieve en een negatieve review. De positieve reviews kwamen altijd van users met maar 1 review en ze waren toevallig altijd specifiek juist erg enthousiast over dat waar de degene daaronder over klaagde.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 16:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Vaak herken je dat wel als je de reviews leest: meerdere reviews die erg positief zijn en daarbij een beschrijving geven die een normale reviewer niet zou geven. Dan begin ik altijd te googlen op de naam van de reviewer, dat blijkt op linkedin dan vaak een werknemer te zijn of heeft toevallig dezelfde achternaam als het bedrijf.
Mooi voorbeeld is een filiaal van een pizzeria-keten in de Biltstraat in Utrecht: Hele negatieve reviews en extreem positieve reviews. De positieve reviews blijken dan van de marketingmanager, filiaalmanager en nog 5 mensen met de zelfde achternaam als de filiaalmanager te zijn.
Dan moet je dat zeggen ipv neerbuigend over "Anja en Piet" te beginnen.quote:Op maandag 8 juli 2019 15:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hou toch op, je weet exact wat er wordt bedoeld hier. Legio aan scamsites waar je voor een paar euro 1.000 positieve recensies en likes kan kopen die.
Ik ben al een jaar of drie weg uit Den Haag, maar ervan uitgaande dat sommige dingen gewoon blijven:quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:41 schreef Takadanobaba het volgende:
Ik had graag zelf willen beginnen, maar ik kom uit een dorp waar niks bijzonders zat en ben nu op zoek naar een goede slager en visboer in Den Haag.
Denigrerend 'Henk en Ingrid' mag wel?quote:Op maandag 8 juli 2019 18:04 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Dan moet je dat zeggen ipv neerbuigend over "Anja en Piet" te beginnen.
Zullen we het gewoon over kwaliteitszaken hebben? TS heeft een stukje van zijn OP onhandig geformuleerd. So be it.quote:
Masseurs is inderdaad een hele goede!quote:Op zaterdag 6 juli 2019 10:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Off topic reacties zijn verwijderd.
On topic: leuk idee TS. Het is best het proberen waard om goede ervaringen met winkels te delen. Ik ga straks weer naar Vleesboerderij Masseurs in Oud Gastel (West Brabant) om lekker rundvlees voor vandaag en morgen te kopen. Ze verkopen daar uitmuntende kwaliteit vlees en we vinden het sowieso leuk om bij de kleine ondernemer in de regio te kopen.
Zullen we het wel bij winkels houden? Het wordt wel erg breed als we er ook tapasrestaurants en gyrosloketten bij gaan halen. Ervaringen daarmee kunnen beter in Van Sterrentent tot Snackbar gedeeld worden.
Godver lees nou ff twee posts eerder..quote:
Ergens gaat iets fout met dit topicquote:Op dinsdag 9 juli 2019 21:33 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Godver lees nou ff twee posts eerder..
Ja echt he..quote:Op dinsdag 9 juli 2019 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ergens gaat iets fout met dit topic
Oh ja! Die knopjes heb ik natuurlijk ook. Ik ga morgen even uitvogelen hoe dat moet.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 21:40 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja echt he..![]()
![]()
Rode topicpointer een idee?
Daarom zijn de reviews op het internet ook met een korreltje zout te nemen. Men reviewed op basis van smaak, dus als men het kipfiletje niet lekker vindt, is het dus slecht. En dat is een verkeerde aanname, het feit dat een individu iets niet lekker vindt, betekent niet dat het niet vakkundig is klaargemaakt of het een slechte slager betreft.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:58 schreef Durmada het volgende:
Tja smaak is subjectief. Wat Anja de beste kipfilet vindt kan jij walgelijk vinden sn wat jij de beste kipfilet vindt kan Anja walgelijk vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |