abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187774004
Het is naar mijn ervaring lastig om kwaliteitszaken te vinden. Anja die een kipfilet koopt bij een vleeswinkeltje of Piet die een nieuwe haring haalt bij de visboer van de buurt kunnen tegenwoordig ook vijf sterren geven op Google Maps. Daar heb je dus niet veel meer aan.

Daarom is dit topic bestemd voor het aanstippen van voedselgerelateerde zaken met expertise en goede producten. Ik had graag zelf willen beginnen, maar ik kom uit een dorp waar niks bijzonders zat en ben nu op zoek naar een goede slager en visboer in Den Haag. Echter leek het me een goed idee om er een algemeen topic van te maken, zodat mensen verspreid over het land er wat aan hebben en het topic niet meteen sterft.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 00:45:39 #2
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_187774050
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 00:41 schreef Takadanobaba het volgende:
Het is naar mijn ervaring lastig om kwaliteitszaken te vinden. Anja die een kipfilet koopt bij een vleeswinkeltje of Piet die een nieuwe haring haalt bij de visboer van de buurt kunnen tegenwoordig ook vijf sterren geven op Google Maps. Daar heb je dus niet veel meer aan.

Daarom is dit topic bestemd voor het aanstippen van voedselgerelateerde zaken met expertise en goede producten. Ik had graag zelf willen beginnen, maar ik kom uit een dorp waar niks bijzonders zat en ben nu op zoek naar een goede slager en visboer in Den Haag. Echter leek het me een goed idee om er een algemeen topic van te maken, zodat mensen verspreid over het land er wat aan hebben en het topic niet meteen sterft.
Wat bedoel je eigenlijk? De mening van Anja en Piet doet er niet toe, maar die van jou wel?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_187774110
Het review systeem moet sowieso op de schop
reviewers moeten ook gereviewd worden
heb je natuurlijk wel in de vorm van "heb je wat aan deze review'?
Maar reviews zijn steeds onbetrouwbaarder. Ik erken dat.
Daarom lees ik altijd de negatieve reviews.

Reviews voor merkproducten vind ik doorgaans betrouwbaarder dan reviews van eenmanszaakjes.
Vooral bij parketboeren zijn overdreven lovende reviews te vinden. Voorbeeld is luxury floors in Kampen. Ik heb daar in het verleden dingen meegemaakt die het google gemiddelde ongeloofwaardig maakt.

Typisch geval van: De slager keurt zijn eigen vlees
Of: Wij van wc-eend adviseren wc-eend
pi_187774121
als je trouwens naar "de beste" visboer in zuid-holland wil gaan, adviseer ik schmitt zeevis
pi_187774139
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 00:45 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Wat bedoel je eigenlijk? De mening van Anja en Piet doet er niet toe, maar die van jou wel?
Dat ik veel meer waarde hecht aan de meningen van mensen die een passie voor koken hebben dan van willekeurige personen. Heet je soms Anja of Piet?
  zaterdag 6 juli 2019 @ 00:54:27 #7
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_187774186
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 00:51 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Dat ik veel meer waarde hecht aan de meningen van mensen die een passie voor koken hebben dan van willekeurige personen. Heet je soms Anja of Piet?
Misschien hebben Anja en Piet ook wel een passie voor koken.
pi_187774205
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 00:49 schreef -Chakotay- het volgende:
Het review systeem moet sowieso op de schop
reviewers moeten ook gereviewd worden
heb je natuurlijk wel in de vorm van "heb je wat aan deze review'?
Maar reviews zijn steeds onbetrouwbaarder. Ik erken dat.
Daarom lees ik altijd de negatieve reviews.

Reviews voor merkproducten vind ik doorgaans betrouwbaarder dan reviews van eenmanszaakjes.
Vooral bij parketboeren zijn overdreven lovende reviews te vinden. Voorbeeld is luxury floors in Kampen. Ik heb daar in het verleden dingen meegemaakt die het google gemiddelde ongeloofwaardig maakt.

Typisch geval van: De slager keurt zijn eigen vlees
Of: Wij van wc-eend adviseren wc-eend
Dit is ook waar.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 00:50 schreef -Chakotay- het volgende:
als je trouwens naar "de beste" visboer in zuid-holland wil gaan, adviseer ik schmitt zeevis
En bedankt, ik zal er eens gaan kijken.
quote:
Dat topic is specifiek voor eetgelegenheden.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 00:58:05 #9
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_187774230
Tja smaak is subjectief. Wat Anja de beste kipfilet vindt kan jij walgelijk vinden sn wat jij de beste kipfilet vindt kan Anja walgelijk vinden.
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 6 juli 2019 @ 01:03:40 #10
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187774288
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 00:58 schreef Durmada het volgende:
Tja smaak is subjectief. Wat Anja de beste kipfilet vindt kan jij walgelijk vinden sn wat jij de beste kipfilet vindt kan Anja walgelijk vinden.
Zo kan je alles wel dood analyseren.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 01:06:51 #11
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_187774329
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 01:03 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Zo kan je alles wel dood analyseren.
Tja, wat verwacht je in zo'n topic? Dat alleen hoogculinaire personen zullen geen reageren en de "Anja's" we, wegblijven?
AZ
ALKMAAR
pi_187775657
Slagerij Dungelmann in DH voor de lekkerste gehaktballen en kroketten. Voor de rest geen ervaring bij ze.

En Schmidt voor vis in Rotterdam inderdaad.
pi_187775970
quote:

[..]

Ja dit dus :')

Altijd dat denigrerende gedoe van jongelui die net droog achter de oren zijn over ''gewone'' mensen, omdat ze zelf nog vol onrealistische dromen zitten. Over 20 jaar zelf ook gewoon een Anja of Piet hoor.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 10:20:11 #14
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187776442
Off topic reacties zijn verwijderd.

On topic: leuk idee TS. Het is best het proberen waard om goede ervaringen met winkels te delen. Ik ga straks weer naar Vleesboerderij Masseurs in Oud Gastel (West Brabant) om lekker rundvlees voor vandaag en morgen te kopen. Ze verkopen daar uitmuntende kwaliteit vlees en we vinden het sowieso leuk om bij de kleine ondernemer in de regio te kopen.

Zullen we het wel bij winkels houden? Het wordt wel erg breed als we er ook tapasrestaurants en gyrosloketten bij gaan halen. Ervaringen daarmee kunnen beter in Van Sterrentent tot Snackbar gedeeld worden.
Spoilers!
  zaterdag 6 juli 2019 @ 12:41:56 #15
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_187778071
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 09:08 schreef n0a het volgende:
Slagerij Dungelmann in DH voor de lekkerste gehaktballen en kroketten. Voor de rest geen ervaring bij ze.

En Schmidt voor vis in Rotterdam inderdaad.
Maar dan wel de 'Koninklijke' (gister nog op). Ook een idee om t trammetje (6) naar Leidschendam te nemen naar de Fresh en dan naar slagerij Christiaanse....... Daar is alles lekker.
pi_187778147
De beste haring in Groningen haal je bij 't kraampje aan de Zonnelaan, richting Zernike vanaf Paddepoel aan de rechterkant. Je zal daar ook absoluut nooit een vooraf schoongemaakte Hollandse nieuwe voorgeschoteld krijgen. Geweldige vent ook achter die kraam, onthoudt z'n vaste klanten goed.
Your opinion of me is none of my business.
pi_187780848
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 00:49 schreef -Chakotay- het volgende:

Vaak herken je dat wel als je de reviews leest: meerdere reviews die erg positief zijn en daarbij een beschrijving geven die een normale reviewer niet zou geven. Dan begin ik altijd te googlen op de naam van de reviewer, dat blijkt op linkedin dan vaak een werknemer te zijn of heeft toevallig dezelfde achternaam als het bedrijf.

Mooi voorbeeld is een filiaal van een pizzeria-keten in de Biltstraat in Utrecht: Hele negatieve reviews en extreem positieve reviews. De positieve reviews blijken dan van de marketingmanager, filiaalmanager en nog 5 mensen met de zelfde achternaam als de filiaalmanager te zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 6 juli 2019 @ 16:33:59 #18
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187781018
Slagerij Kuipers in Zuidbroek en Sappemeer.. Slacht nog zelf varkens van om de hoek uit Wagenborgen..
Mooi bedrijf..
https://www.slagerijkuipers.nl/ons-vlees

[ Bericht 22% gewijzigd door Zolderkamer op 06-07-2019 16:45:14 ]
pi_187781115
Slagerij Van Dijk in Uithuizermeeden is ook niet mis. Mij vaak te Gronings qua kruiding (kruidnagel met name), maar uitstekend vlees. Hij is al lang uit stad vertrokken maar ik laat nog weleens wat meenemen en de kwalitiet lijkt geenzins achteruit gegaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 16:43:28 #20
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187781168
Ook Nazar supermarkt aan het Boterdiep in Groningen heeft een mooie slagerij..
Gehakt lam/rund halfomhalf is er erg goed..
http://www.nazarmarket.nl/
pi_187782628
Als we 't dan toch over slagers hebben... De Wilde Slager in Groningen, helemaal top. Geeft ook voorlichting, kijkworkshops, zelfs echte slachtworkshops als je wil (en dan mag je het zwijn of wat je ook hebt opgesneden ook zelf meenemen naar huis). Geeft bij vleespakketten vaak een recept mee, altijd tijd om vragen te beantwoorden, en zijn droge worsten zijn echt goddelijk. :9 Open zaak ook, dus als je even 't hoekje om kijkt vanuit het voorste winkelgedeelte zie je daar de opsnijdruimte.
Your opinion of me is none of my business.
pi_187783576
Santpoort:
Bakkerij Vreeman
Poelier R. Ofwegen
Slagerij Duijn

En op de vrijdagmarkt aldaar, mijn kaasdealer, Bruggeman. Beste van het beste. ( Amuse komt niet eens in de buurt...)
  zaterdag 6 juli 2019 @ 20:22:45 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_187784358
Bloemendaal:
Traiteur-slager Groot.
Zonneveld Groenten
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 6 juli 2019 @ 20:23:11 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_187784365
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 19:15 schreef Nielojram75 het volgende:
Santpoort:
Bakkerij Vreeman
Poelier R. Ofwegen
Slagerij Duijn

En op de vrijdagmarkt aldaar, mijn kaasdealer, Bruggeman. Beste van het beste. ( Amuse komt niet eens in de buurt...)
Viswinkel Santpoort aan Zee niet vergeten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_187811456
Jammer dat dit topic nog niet zo loopt, leuk idee TS!

Ik ben met enige regelmaat te vinden in het centrum van Gouda, alwaar deze post dus ook over gaat.
-Zeg je Gouda dan denk je stroopwafels (of kaas ;)), afijn de beste stroopwafels vindt u bij bakkerij Van den Berg.
-Een paar stappen verder vinden we Adriatika delicatessen. Een klein en knus zaakje waar men de beste spullen vindt gebaseerd op de Zuid-Europese keuken (Italië, Spanje, Griekenland en de Balkan). Loop vooral naar de counter waar heerlijke olijven, gedroogde vleeswaren, tapashapjes, oliën en tapenades te vinden én te proeven zijn, wat een bezoekje aan deze winkel altijd tot een feest maakt :9~ vriendelijke eigenaar ook die altijd in is voor een praatje en advies
-Om de hoek een stukje verderop vinden we Chocoladeatelier PUUR wat denk ik weinig uitleg behoeft, voor alles wat maar met chocolade te maken heeft moet je hier wezen
-We lopen de markt op, werpen een blik naar link voor het prachtige stadhuis en steken schuin rechts over naar Toko Ina. Verwacht geen uitgebreide toko, het is een vrij klein zaakje maar tot wel de nok toe gevuld met vrijwel alles (geen verswaren!) wat nodig is voor een Aziatische maaltijd. Daarnaast kun je hier de lekkerste huisgemaakte Indonesische gerechten afhalen voor een schappelijke prijs.
-We lopen weer richting de markt en stoppen even bij ijssalon David's Gelato Café. Laat u vast het water in de mond lopen, de smaken zijn allen huisgemaakt en wisselend in assortiment. Vaak verrassende combi's, even proeven is geen probleem. Maak echter niet de fout om aan de markt in de rij te gaan staan, maar loop even 5 min. naar de winkel waar het avontuur voor David's Gelato begon. Hier is het assortiment ruimer, over het algemeen minder druk, alleen is deze niet het heel jaar door open, die aan de markt wel.
-Wat uit de richting ligt banketbakkerij van Dijk. Een piepklein zaakje, sinds een paar jaar bij koninklijke beschikking Hofleverancier. Aanrader is de aardbei slof die goud bekroond is door het Nederlands Bakkerij Centrum.
-Nog eentje dan.. Eigenlijk een restaurant, maar afhalen kan ook en daarom mag deze er ook in. Bij Japans Restaurant Kichi is de beste sushi van Gouda te vinden. Geen all you can eat rommel maar pure, verse ingrediënten die voor je neus op bestelling klaargemaakt worden tot de mooiste hapjes.
pi_187812315
quote:

ben nu op zoek naar een goede slager en visboer in Den Haag.
Slagerij Voorburg.
Ik laat altijd mijn bestelling bezorgen per whatsapp, geweldige service, vriendelijke slager en prima vlees. De grillworst is bekroond en persoonlijk vind ik hem ook lekker.
Met kerst bestel ik altijd een runderlende rollade en die is altijd dik in orde.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  maandag 8 juli 2019 @ 15:45:32 #27
168739 Red_85
'echt wel'
pi_187813959
quote:

[..]

Hou toch op, je weet exact wat er wordt bedoeld hier. Legio aan scamsites waar je voor een paar euro 1.000 positieve recensies en likes kan kopen die.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_187815078
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 16:24 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Vaak herken je dat wel als je de reviews leest: meerdere reviews die erg positief zijn en daarbij een beschrijving geven die een normale reviewer niet zou geven. Dan begin ik altijd te googlen op de naam van de reviewer, dat blijkt op linkedin dan vaak een werknemer te zijn of heeft toevallig dezelfde achternaam als het bedrijf.

Mooi voorbeeld is een filiaal van een pizzeria-keten in de Biltstraat in Utrecht: Hele negatieve reviews en extreem positieve reviews. De positieve reviews blijken dan van de marketingmanager, filiaalmanager en nog 5 mensen met de zelfde achternaam als de filiaalmanager te zijn.
Dat deed een Rotterdamse Italiaan ook. Elke keer om-en-om een positieve en een negatieve review. De positieve reviews kwamen altijd van users met maar 1 review en ze waren toevallig altijd specifiek juist erg enthousiast over dat waar de degene daaronder over klaagde.
  maandag 8 juli 2019 @ 18:04:03 #29
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_187816269
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 15:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hou toch op, je weet exact wat er wordt bedoeld hier. Legio aan scamsites waar je voor een paar euro 1.000 positieve recensies en likes kan kopen die.
Dan moet je dat zeggen ipv neerbuigend over "Anja en Piet" te beginnen.
pi_187818012
quote:
Ik had graag zelf willen beginnen, maar ik kom uit een dorp waar niks bijzonders zat en ben nu op zoek naar een goede slager en visboer in Den Haag.

Ik ben al een jaar of drie weg uit Den Haag, maar ervan uitgaande dat sommige dingen gewoon blijven:

Slagerij P.J. v.d. Broek in de Reinkenstraat. Ook Janneke Vreugdenhil is fan. (Ik ga er overigens wel van uit dat je op zoek bent naar een slager waar je stukken vlees of worst kunt kopen en niet een traiteur die ook nog een filetlapje of plakjes salami verkoopt.)

Viswinkel: Suezkanaal in de Weimarstraat. Het ziet er uit als de eerste beste Turkse vishandel, maar de kwaliteit is top en de prijzen zijn een heel stuk schappelijker dan bij die viswinkel in de Fred of bij Simonis.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 9 juli 2019 @ 09:53:26 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_187825664
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:04 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Dan moet je dat zeggen ipv neerbuigend over "Anja en Piet" te beginnen.
Denigrerend 'Henk en Ingrid' mag wel?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 9 juli 2019 @ 09:59:04 #32
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187825740
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Denigrerend 'Henk en Ingrid' mag wel?
Zullen we het gewoon over kwaliteitszaken hebben? TS heeft een stukje van zijn OP onhandig geformuleerd. So be it.
Spoilers!
  dinsdag 9 juli 2019 @ 18:30:58 #33
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187832592
Ja ok. Alle tips voor restaurants zijn ook maar verwijderd want dat was dus niet de bedoeling van dit topic. Het staat jullie uiteraard vrij om een topic over goede restaurants te openen. Maar het is misschien leuker om een review te schrijven in Van sterrentent tot snackbar :)
Spoilers!
  dinsdag 9 juli 2019 @ 18:44:18 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_187832811
Boer Bolk in Aerdt, tussen Arnhem en de Duitse grens.

Mooi scharrelrundvlees dat daadwerkelijk een goed leven heeft gehad.

www.natuurkoeien.nl
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator dinsdag 9 juli 2019 @ 21:33:18 #35
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187836120
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 10:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Off topic reacties zijn verwijderd.

On topic: leuk idee TS. Het is best het proberen waard om goede ervaringen met winkels te delen. Ik ga straks weer naar Vleesboerderij Masseurs in Oud Gastel (West Brabant) om lekker rundvlees voor vandaag en morgen te kopen. Ze verkopen daar uitmuntende kwaliteit vlees en we vinden het sowieso leuk om bij de kleine ondernemer in de regio te kopen.

Zullen we het wel bij winkels houden? Het wordt wel erg breed als we er ook tapasrestaurants en gyrosloketten bij gaan halen. Ervaringen daarmee kunnen beter in Van Sterrentent tot Snackbar gedeeld worden.
Masseurs is inderdaad een hele goede!
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 9 juli 2019 @ 21:33:21 #36
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187836121
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 20:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
-Off topic-
Godver lees nou ff twee posts eerder..

[ Bericht 29% gewijzigd door Lucky_Strike op 09-07-2019 21:44:49 ]
  dinsdag 9 juli 2019 @ 21:37:37 #37
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187836213
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 21:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Godver lees nou ff twee posts eerder..
Ergens gaat iets fout met dit topic _O-
Spoilers!
  dinsdag 9 juli 2019 @ 21:40:00 #38
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187836265
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ergens gaat iets fout met dit topic _O-
Ja echt he.. :') _O-
Rode topicpointer een idee?
  dinsdag 9 juli 2019 @ 21:41:34 #39
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187836302
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 21:40 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja echt he.. :') _O-
Rode topicpointer een idee?
Oh ja! Die knopjes heb ik natuurlijk ook. Ik ga morgen even uitvogelen hoe dat moet.
Spoilers!
  dinsdag 9 juli 2019 @ 21:43:07 #40
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187836327
Oh, gelukt. Mad skills hier.
Spoilers!
  dinsdag 9 juli 2019 @ 21:44:58 #41
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187836355
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, gelukt. Mad skills hier.
_O_ *O*

Dit is niet mijn winkel vriend
pi_187858164
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 00:58 schreef Durmada het volgende:
Daarom zijn de reviews op het internet ook met een korreltje zout te nemen. Men reviewed op basis van smaak, dus als men het kipfiletje niet lekker vindt, is het dus slecht. En dat is een verkeerde aanname, het feit dat een individu iets niet lekker vindt, betekent niet dat het niet vakkundig is klaargemaakt of het een slechte slager betreft.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 11 juli 2019 @ 07:54:15 #43
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_187858688
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 21:44 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

_O_ *O*

Dit is niet mijn winkel vriend
Leuke slowchat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')