abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187777837
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 12:16 schreef roninho het volgende:

[..]

: bestuurder heeft wel uit alle macht geprobeerd dit te voorkomen maar het verkeerde.
Was jij erbij of weet je of deze bestuurder(ster) de eerste keer op de Stint reed?

Het ding deed toch al eerder domme dingen bestuurders die eraf vielen in een bocht etc etc. echter nergens gedocumenteerd toch?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2019 12:22:17 ]
pi_198346875
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 19:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gelukkig is daar GereDathan die het beter weet dan TNO... :') _O-
Nu je het toch zegt, niet alleen ik weet het beter blijkt:
quote:
Remweg
Uit onderzoek van keuringsbedrijf TÜV SÜD blijkt dat de remweg van de nieuwere Stint wel binnen de veiligheidsnorm blijft - bij gebruik van de handrem en het terugdraaien van de gashendel. Dat staat haaks op conclusies van TNO.

pi_198346932
En als we het er dan toch nog eens over hebben. De rechter is het óók al met mij (en anderen) eens. Wat een verrassing zeg *not*.

quote:
Rechter: besluit Stintverbod ‘onzorgvuldig’, schadevergoeding voor kinderopvang
Minister Cora van Nieuwenhuizen (infrastructuur) heeft onzorgvuldig gehandeld toen ze eind 2018 het gebruik van de Stint verbood, na een dodelijk ongeluk in Oss. Ze moet dat besluit opnieuw beoordelen en de fabrikant en kinderopvangorganisaties een schadevergoeding betalen als het verbod van kracht blijft. Dat oordeelt de rechtbank Noord-Nederland.

Tonny van der Mee 05-03-21, 21:48
In september 2018 kwamen vier kinderen om het leven toen de Stint waarin ze zaten op een spoorwegovergang in Oss plotseling tot stilstand kwam en aangereden werd door een trein.

Na het ongeluk besloot minister Cora van Nieuwenhuizen alle 3000 Stints tijdelijk van de weg te halen, omdat het vervoersmiddel niet voldeed aan de eisen van ‘bijzondere bromfietsen’. Verkennende onderzoeken en meldingen van eerdere problemen wezen op mankementen bij het rem- en aandrijfsysteem van de Stint.

Emotioneel en overhaast
Hoewel dat besluit volgens sommige kinderopvangorganisaties een ‘emotionele en overhaaste, niet onderbouwde reactie op het tragische ongeval in Oss’ was, had de minister daar vanwege de veiligheidsrisico’s recht toe, stelt de rechtbank in een vonnis dat vandaag gepubliceerd is.

In december 2018 besloot Van de Nieuwenhuizen tot een definitief verbod van de Stint. Ze baseerde dat besluit op nader onderzoek van TNO.

Minister Cora van Nieuwenhuizen bij de onthulling van het herdenkingsmonument voor de kinderen die overleden bij het Stint-ongeluk.
Minister Cora van Nieuwenhuizen bij de onthulling van het herdenkingsmonument voor de kinderen die overleden bij het Stint-ongeluk. © ANP
Volgens het ministerie voldeed het oudste type Stint (motorvermogen van 800 watt en zonder handrem) niet aan de eisen. Het had eigenlijk nooit de weg op gemogen, maar het ministerie gaf toch een vergunning.

Deze Stint werd nauwelijks gebruikt. De meeste Stints - zo’n 90 procent - waren een nieuwer type (1200 watt en handrem). Toch besloot Van Nieuwenhuizen dat ook die Stints van de weg moesten. De fabrikant had dit model opnieuw voor een vergunning moeten aanmelden, stelde ze. Omdat niet is gebeurd, reden ze ‘illegaal’ rond.

Het ministerie heeft alle bezwaren op het verbod verworpen. De fabrikant en 150 kinderopvangorganisaties stapten daarop naar de rechter. Ze vinden dat de minister ‘onzorgvuldig’ onderzoek heeft laten doen. Ze wijzen erop dat dat de nieuwe Stint veiliger is dan het type dat ooit gekeurd is en waarmee het ongeluk in Oss gebeurde.

Remweg
Uit onderzoek van keuringsbedrijf TÜV SÜD blijkt dat de remweg van de nieuwere Stint wel binnen de veiligheidsnorm blijft - bij gebruik van de handrem en het terugdraaien van de gashendel. Dat staat haaks op conclusies van TNO.

De bevindingen van TÜV zijn niet voorgelegd aan TNO. Dat had wel moeten gebeuren, oordeelt de rechter nu. De rechtbank spreekt van een ‘onzorgvuldig tot stand gekomen besluit’.

De BSO-bus, zoals de nieuwe Stint heet die nu weer de weg op mag.
De BSO-bus, zoals de nieuwe Stint heet die nu weer de weg op mag. © Videostill
Volgens de rechtbank had Van Nieuwenhuizen al kunnen weten dat de Stint niet aan alle eisen voldeed toen het voertuig op de markt werd toegelaten. De minister moet de intrekking van de vergunning opnieuw beoordelen en de veiligheid van de nieuwere Stints laten onderzoeken.

Als Van Nieuwenhuizen bij haar besluit blijft, hebben de fabrikant en kinderopvangorganisaties recht op een schadevergoeding, aldus de rechter.

Schade verhalen
Gebruikers van de oude Stints (800 watt) kunnen nu de schade verhalen, zegt Brancheorganisatie Kinderopvang. Voor het nieuwe model is dat nog afwachten.

,,De bal ligt nu bij de minister’’, zegt directeur Emmeline Bijlsma. ,,We zullen nauwlettend volgen wat ze gaat doen. We hebben veel schade geleden. Niet alleen omdat we het voertuig langs de kant hebben moeten laten staan, maar ook omdat we ruim twee jaar vervangend vervoer hebben moeten regelen. Dat kost heel veel geld.’’

Inmiddels heeft de fabrikant toestemming voor het gebruik van een volledig vernieuwde Stint: de BSO-bus. Een terugkeer van de oorspronkelijke Stint is dus niet het doel, zegt Bijlsma. ,,Dat is een gepasseerd station.’’

https://www.ad.nl/binnenl(...)nderopvang~af667941/
  zaterdag 6 maart 2021 @ 01:35:08 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198351950
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 01:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Fijn voor je, gelukkig doen we hier geen zaken met dat instituut dus next.
Lastig he, als je bubbeltje knapt.
pi_198352335
Ik snap sowieso niet waarom je kinderen moet verzeulen in zo een ding, vroeger liepen we gewoon, of zat ik gewoon achter op de fiets.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 6 maart 2021 @ 11:24:13 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198353106
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:26 schreef GereDathan het volgende:
En als we het er dan toch nog eens over hebben. De rechter is het óók al met mij (en anderen) eens. Wat een verrassing zeg *not*.
[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)nderopvang~af667941/
Ik hoop dat die ondernemer er bovenop kan komen, Nieuwenhuizen heeft er een puinhoop van gemaakt.
-nee-
  zaterdag 6 maart 2021 @ 11:32:07 #109
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198353146
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 10:21 schreef raptorix het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom je kinderen moet verzeulen in zo een ding, vroeger liepen we gewoon, of zat ik gewoon achter op de fiets.
Die waren iets teveel kinderen om achterop te nemen en de afstand was te ver om te lopen...
pi_198353184
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die waren iets teveel kinderen om achterop te nemen en de afstand was te ver om te lopen...
Gaan ze lekker fietsen.
pi_198353256
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Gaan ze lekker fietsen.
Ik vind het begeleiden van één kleuter op de fiets al een aardige klus, laat staan acht. De Stint en dat soort vervoersmiddelen beantwoorden wel aan een behoefte die heel breed gedragen wordt in kinderopvang, en onder ouders van jonge kinderen. Hier rijden ze ook massaal met electrische bakfietsen die kinderen rond, en ik denk dat we dat absoluut moeten willen behouden.
-nee-
pi_198353396
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:40 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik vind het begeleiden van één kleuter op de fiets al een aardige klus, laat staan acht. De Stint en dat soort vervoersmiddelen beantwoorden wel aan een behoefte die heel breed gedragen wordt in kinderopvang, en onder ouders van jonge kinderen. Hier rijden ze ook massaal met electrische bakfietsen die kinderen rond, en ik denk dat we dat absoluut moeten willen behouden.
Ik heb meer moeite met kinderasiels.
pi_198354829
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:29 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik hoop dat die ondernemer er bovenop kan komen, Nieuwenhuizen heeft er een puinhoop van gemaakt.
Ik hoop dat niet enkel voor de ondernemer. Mijn gedachten zijn ook bij de ouders van de overledenen kinderen, de klasgenoten en andere leraren. Ook voor de bestuurster van de Stint hoop ik dat ze het een plekje kan geven.

Er zijn helaas enkel verliezers en het is jammer dat iemand als van Nieuwenhuizen het geprobeerd heeft te misbruiken voor haar eigen gewin. Waarbij ik vooral wil aantekenen dat zij (onder haar verantwoordelijkheid bedoel ik dan) 1 van de belangrijkste oorzaken is geweest hoe dit heeft kunnen gebeuren. Bij juist en voldoende toezicht had dit ongeluk zich wellicht niet voorgedaan.
pi_198354848
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:40 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Nu worden die kinderen in busjes gepropt. Dat heeft ook risico's en vervuiling. Daar wordt niemand beter van.

Het is belangrijk dat we zo veilig mogelijk vervoermiddelen hebben, af en toe zal er een ongeluk gebeuren. Dat is ontzettend naar, maar niet te voorkomen. Vliegtuigen of auto's crashen ook tenslotte. En er zijn ook voldoende mensen die van een stoeprand vallen en alles breken wat er te breken valt. Je kan niet alle risico's uitsluiten in het leven, het zal altijd zoeken naar compromissen zijn.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 13:36:36 #115
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198355188
quote:

[..]

Uiteraard, en niet alleen daarvan. Óók VVD.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 14:21:23 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198355498
quote:
De politiek heeft hier zeker ook een aandeel in gehad. Ze waren er natuurlijk als de kippen bij om zo'n hipster groen deugproduct een typegoedkeuring te geven. Neemt niet weg dat de fabrikant/ ondernemer natuurlijk ook het nodige te verwijten valt. Die heeft na de typegoedkeuring aanpassingen gedaan aan de stint zonder dat er een nieuwe keuring heeft plaatsgevonden.
pi_198370312
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt, en de stint voldeed niet aan die voorwaarde dus tot ziens. :W
Als we het over veiligheid gaan hebben zouden motoren meteen al in de onveilige klasse vallen en die laten we nog gewoon legaal op wegen rondrijden. :D

Ongeveer 8% van de dodelijke verkeerslachtoffers jaarlijks zijn motorrijders. https://knmv.nl/2020/apri(...)jke-ongevallen-2019/

Omdat er 1 ernstig incident met een stint geweest is moet deze van de weg af?

Dat is rationeel gezien toch totaal niet logisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')