Het is belangrijk voor het verwerken van je verlies. Dat is ook de reden dat slachtoffers wettelijk het recht hebben om in de rechtbank hun verhaal mogen doen tegenover de dader.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:49 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Na een dag als vandaag vraag ik me af of die er nog steeds zo over denken.
En dat ie ze dan gaat zitten uitlachen? Want dat gaat ie gewoon doen.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nabestaanden van zijn slachtoffers willen dat Tanis hun verhaal aanhoort. Best logisch ook.
Ook dan.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dat ie ze dan gaat zitten uitlachen? Want dat gaat ie gewoon doen.
presentquote:Op maandag 2 maart 2020 14:24 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ja, zit nu alles terug te lezen. Vanavond ook bij Op1. @:coco.
Met een beetje geluk ontsnapt ie en eindigt hij net als die mafkees van gister. Voor dit soort types is de doodstraf de enige oplossing.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:33 schreef greatgonzo het volgende:
hoop maar dat het niet op ontoerekeningsvatbaar uitdraait.. dit zijn van die figuren die straks 5 jaar lang hun TBS begeleiders om de tuin kunnen leiden en dan weer opnieuw beginnen
#doettieandersnooit
quote:Op maandag 2 maart 2020 14:53 schreef Zipportal het volgende:
Nee, hij gaat direct de oven in.twitter:SaskiaBelleman twitterde op maandag 02-03-2020 om 14:51:12Grote vraag is nu, komt Gökmen T. weer in de zaal zitten, of niet? #tramschutter reageer retweet
[ afbeelding ]
Daar is die veel te dom voor.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:33 schreef greatgonzo het volgende:
hoop maar dat het niet op ontoerekeningsvatbaar uitdraait.. dit zijn van die figuren die straks 5 jaar lang hun TBS begeleiders om de tuin kunnen leiden en dan weer opnieuw beginnen
#doettieandersnooit
Klinkt redelijk. Maar zo’n evil clown en zijn respectloze houding maakt die verwerking niet makkelijk. Je hoopt spijt te zien of schaamte of in elk geval een beetje nederigheid. Zelfs Mohammed Bouyeri probeerde zich op een volwassen wijze te verantwoorden tegenover de ouders van Van Gogh. Dit insect lacht alle nabestaanden gewoon keihard uit.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is belangrijk voor het verwerken van je verlies. Dat is ook de reden dat slachtoffers wettelijk het recht hebben om in de rechtbank hun verhaal mogen doen tegenover de dader.
Vies varken.quote:Bij de hervatting van de zaak werd T. weer in de zaal gebracht. Overlevenden van de schietpartij en de nabestaanden van de slachtoffers mogen hun verklaringen voorlezen. T. hoorde het lachend een geeuwend aan.
Je snapt toch bijna niet dat niemand wat doet, als hij nota bene op 1 meter afstand staat? Niet dat ik mezelf zo'n held vind, maar ik zou toch wel reageren voordat ik me zomaar door zo'n debiel laat afknallen.quote:Te zien is hoe T. passagiers op nog geen meter afstand neerschiet. Als hij zijn wapen herlaadt, vluchten passagiers door een ingetrapt raam naar buiten. Hij schiet gericht op hoofden en bovenlichamen, blijkt uit de beelden, terwijl hij rustig door het gangpad loopt.
Volgens getuigen riep T. bij het schieten ’Allah akbar’. Op de beelden is te zien dat de schutter tot twee keer toe zijn pistool herlaadt. Volgens meerdere getuigen haperde het wapen in de tram enkele keren. Tijdens dat herladen vluchten passagiers aan de voorzijde van de tram door een ingeslagen raam.
Beetje respect voor een doperwt hequote:Op maandag 2 maart 2020 19:16 schreef BeriBeri het volgende:
Daar is die veel te dom voor.
Die gast heeft het iq van een doperwt
Er zijn getuigen die dat wel hebben overwogen maar bang waren dat hij een bom op zijn lijf had. Tsja..zoiets gaat zo snel. Geen idee hoe ik zou reageren.quote:Op maandag 2 maart 2020 22:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Vies varken.
[..]
Je snapt toch bijna niet dat niemand wat doet, als hij nota bene op 1 meter afstand staat? Niet dat ik mezelf zo'n held vind, maar ik zou toch wel reageren voordat ik me zomaar door zo'n debiel laat afknallen.
Ik zou er gewoon voor gaan. De tering voor hem. Hij was nota bene in zijn eentje.quote:Op maandag 2 maart 2020 22:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Er zijn getuigen die dat wel hebben overwogen maar bang waren dat hij een bom op zijn lijf had. Tsja..zoiets gaat zo snel. Geen idee hoe ik zou reageren.
Klopt hij is gewoon een psychopaat.Zijn zwakzinnigheid heeft geen directe rol bij dit delict gespeeld maar alleen bijgedragen aan zijn sociale mislukking in de jaren daarvoor. Dat hij toen door die mislukking boos is geworden is juist normaal gedrag. Er zijn heel veel sociaal mislukte burgers, die daardoor boos worden op onze samenleving, die nou niet bepaald veel kansen biedt aan hun. Echter niet iedere mislukkeling pleegt zo'n massamoord.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk eerder gewoon door en door slecht. Er zal best wel een vorm van zwakzinnigheid aanwezig zijn bij hem, maar ik zie eigenlijk gewoon een tot op het bot verrot empathieloos wezen.
Je stuurt aan op de doodstraf?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 00:12 schreef paulgo het volgende:
[..]
Klopt hij is gewoon een psychopaat.Zijn zwakzinnigheid heeft geen directe rol bij dit delict gespeeld maar alleen bijgedragen aan zijn sociale mislukking in de jaren daarvoor. Dat hij toen door die mislukking boos is geworden is juist normaal gedrag. Er zijn heel veel sociaal mislukte burgers, die daardoor boos worden op onze samenleving, die nou niet bepaald veel kansen biedt aan hun. Echter niet iedere mislukkeling pleegt zo'n massamoord.
Een kennis van mij is een justitie medewerker, die dit heerschap enige tijd begeleid heeft. Hij verwachtte zelf dat Gokman Tanis levenslang zou krijgen. Echter ik denk dat op basis van de psychiatrische rapportages hij de maximale gevangenisstraf van 30 jaar zal krijgen in combinatie met een TBS op basis van verminderde ontoerekeningsvatbaarheid.
Ik vind dat een te lichte straf. De maatschappij moet weer vele miljoenen investeren in zo'n moordenaar: Weggegooid geld met nul komma nul resultaat.
Wat denken andere Fokkers hierover?
Weer een nadeel van de TBS bij deze allerzwaarste gevallen is dat er bij TBS oplegging geen levenslange gevangenis straf maar alleen een tijdelijke vaak kortere gevangenisstraf kan worden opgelegd. Daar komt dan een probleem bij. Wat als zo'n gewelddadig persoon ineens heel rustig en normaal gaat functioneren gedurende het TBS traject? Dan wordt de TBS vaak snel beëindigd, terwijl de persoon vaak nauwelijks veranderd en zeker geen beter mens geworden is. Dat zagen wij jaren geleden bij de Heijn ontvoerder en moordenaar Ferdi E. Die liep toen na de start van de TBS al binnen 2 jaar al weer als vrij man buiten.
Het is ook onrechtvaardig en niet uit te leggen tegen andere TBSers als juist deze allerzwaarste categorie TBS-ers zo opmerkelijk snel weer "geneest" en losgelaten wordt op de samenleving.
Michael P. de moordenaar en verkrachter van Anne Faber die kreeg trouwens 28 jaar cel plus TBS. Dat heeft hij verdiend, maar als deze massamoordenaar Gokman Tanis, die geen enkele spijt heeft betuigd en ook de slachtoffers blijft uitlachen,
maar 2 jaar langer hoeft te zitten dan Michael P. ,die wel nog spijt heeft betuigd, is dat oneerlijk.
Tja. Dat wordt lastig.quote:
En niet wenselijk denk ik. Wie zijn wij om te oordelen, maar aan de andere kant zou je zo'n klootzak om zeep willen helpen.quote:
We kennen hier geen doodstraf. Punt. (Voor mij. )quote:Op dinsdag 3 maart 2020 00:43 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
En niet wenselijk denk ik. Wie zijn wij om te oordelen, maar aan de andere kant zou je zo'n klootzak om zeep willen helpen.
Voor mij ook, maarrr, soms...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 00:44 schreef capricia het volgende:
[..]
We kennen hier geen doodstraf. Punt. (Voor mij. )
Dat deze gast compleet gestoord is, lijkt me duidelijk.
Gewoon levenslang opsluiten.
Ik had dat met Dutroux heel sterk.quote:
Zonde van al het geld en alle moeite die er nog in hem gaan worden gestoken. Daar kun je ook heel veel mensen mee helpen die het hard nodig hebben.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 00:44 schreef capricia het volgende:
[..]
We kennen hier geen doodstraf. Punt. (Voor mij. )
Dat deze gast compleet gestoord is, lijkt me duidelijk.
Gewoon levenslang opsluiten.
Daar gaat het niet over, het is een gewetenskwestie. Haal jij de schakelaar om of ben jij zo laf om dat niet te doen?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 01:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zonde van al het geld en alle moeite die er nog in hem gaan worden gestoken. Daar kun je ook heel veel mensen mee helpen die het hard nodig hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |