Lang niet gehoord... toch wel een beetje een klassieker dat album.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 16:21 schreef methodmich het volgende:
Hier liggen Adam en Kimya op gegeven moment ook een beetje dubbel. Of het nu komt doordat er een telefoon gaat of doordat ze niet alle noten haalt, zullen we nooit weten:
Nee, solo heeft me nooit wat gedaan. Ik heb zowel het duo als Green solo ooit op Metropolis gezien, in z'n eentje werkt toch niet zo voor mij.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 17:39 schreef methodmich het volgende:
Haha, ja, dat is ook een topnummer. Ook veel leuk solowerk gemaakt, met name Adam Green. Al is hij het de laatste jaren wel een beetje kwijt volgens mij, maar vooruit.
Dit doet me helemaal niks. Te ruw voor mij.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 16:30 schreef CharlesKinbote het volgende:
https://linguaignota.band(...)RHt3U0eX0eOIpvuR8oT4
Nieuwe Lingua Ignota-album is uit
Gewoon kaartje kopen en je andere verplichtingen afwimpelen. Het is Ome Bill, kom nou, Z.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:48 schreef Z het volgende:
Oe. Bill 7 oktober in Tivoli. Ik ben allen bang dat ik niet kan.
ja!!quote:Op dinsdag 30 juli 2019 20:04 schreef Gehenna het volgende:
Oh dat is wel tof![]()
moet zeggen dat ik haar nooit heb gedraaid, ik heb veel gemist is het niet?
Je moet gewoon af en toe eens n raampje openzetten. Niks mis met n beetje licht.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 22:07 schreef Xrenity het volgende:
Het een... Is wel ok ofzo? Tikje overrated wel in die indiekringen heb ik het idee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
quote:Op zaterdag 20 juli 2019 16:30 schreef CharlesKinbote het volgende:
https://linguaignota.band(...)RHt3U0eX0eOIpvuR8oT4
Nieuwe Lingua Ignota-album is uit
beide albums vandaag geluisterd, beide erg tof en uniekquote:Op donderdag 4 juli 2019 21:43 schreef Z het volgende:
Verder ben ik zeer gefascineerd door dit nummer en clip van Black Midi
quote:Op dinsdag 30 juli 2019 22:32 schreef EP3 het volgende:
[..]
Je moet gewoon af en toe eens n raampje openzetten. Niks mis met n beetje licht.Ik zal er nog eens wat dieper induikenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Van alle leuke vrouwelijke singer-songwriter albums die w in de 10s bijgekregen hebben, steekt "burn your fire for no witness" er toch nog wel bovenuit voor mij. Samen met "Puberty 2"quote:Op woensdag 31 juli 2019 07:36 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ik zal er nog eens wat dieper induiken
quote:Op woensdag 31 juli 2019 12:05 schreef Beregd het volgende:
[..]
Van alle leuke vrouwelijke singer-songwriter albums die w in de 10s bijgekregen hebben, steekt "burn your fire for no witness" er toch nog wel bovenuit voor mij. Samen met "Puberty 2"
Ja, heel oude foto. Nog voor ze met Bill ging rummikuppen, denk ik.quote:Op woensdag 31 juli 2019 14:09 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Wow, ze is echt nauwelijks herkenbaar op deze foto.
Ook zo.quote:Op woensdag 31 juli 2019 14:48 schreef Grobbel het volgende:
Overigens vind ik het werk van Joanna Newsom en pakweg ook Julia Holter het hele 'vrouwelijke singer-songwriter'-genre ver ontstijgen, dus ik kan er prima mee leven dat Beregd die niet noemde.
Dat zijn prima nummers inderdaad. Ik krijg van hope is a dangerous thing for a woman like me to have - but I have it daarentegen weer flink de kriebels, dus hopelijk dat er niet te veel van dat soort nummers op die plaat staan.quote:Op woensdag 31 juli 2019 23:29 schreef Grobbel het volgende:
En ik ga denk ik voorzichtig enthousiast vooruitkijken naar de release van de nieuwe Lana del Rey nu blijkt dat Venice Bitch en Mariners Appartment Complex er gewoon op blijken te staan. Heb je tenminste nog iets boeiends te luisteren op releasedag 30 augustus.
Ik heb vanochtend Have One On Me van begin tot eind aandachtig beluisterd.quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:36 schreef Beregd het volgende:
Ik heb reeds persoonlijk mijn excuses overgemaakt aan Joanna.
Wel een aparte keuze. Een cover van Sublime die op zich weer een gedeeltelijke cover is van Gerschwin's Summertime.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 08:04 schreef Maxerazzi het volgende:
Doin' Time vind ik ook wel tof, trouwens. Beetje à la Zero 7.
quote:Op dinsdag 30 juli 2019 22:32 schreef EP3 het volgende:
[..]
Je moet gewoon af en toe eens n raampje openzetten. Niks mis met n beetje licht.Ik was vergeten dat ik MY WOMAN best wel heb geluisterdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nieuwe single is ook wel een goeie.
Nee. Vriendinnetje van Merol?quote:Op donderdag 1 augustus 2019 11:54 schreef Slobeend het volgende:
Kennen jullie BEA1991 al?
[ afbeelding ]
Ja, die draait ook al wel een tijdje mee inmiddels. Net debuut uit denk ik na 6 jaar alleen maar singles uitgebracht te hebben?quote:Op donderdag 1 augustus 2019 11:54 schreef Slobeend het volgende:
Kennen jullie BEA1991 al?
[ afbeelding ]
Purple Mountains en de nieuwe Florist.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 10:04 schreef Norrage het volgende:
Zo, een maand weggeweest
Zeg maar wat ik heb gemist![]()
Oooeh, Purple Mountains! Dat is tof. Snel luistern.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 10:42 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Purple Mountains en de nieuwe Florist.
Deze bitches:quote:Op woensdag 7 augustus 2019 10:04 schreef Norrage het volgende:
Zo, een maand weggeweest
Zeg maar wat ik heb gemist![]()
Nee hoorquote:Op woensdag 7 augustus 2019 11:06 schreef EP3 het volgende:
Of is dit zo'n vraag die op zoek is naar n wedervraag als; 'O? Waar ben je dan allemaal geweest, nor?'
Echt niet goed van, zo jong nog.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 07:40 schreef Maxerazzi het volgende:
Oh verdomme, David Berman is overleden.
WTF?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 07:40 schreef Maxerazzi het volgende:
Kut...echt ff stil vanquote:Op donderdag 8 augustus 2019 07:40 schreef Maxerazzi het volgende:
Pas net gister voor het eerst geluisterd (heerlijk album) maar wow dat nummer danquote:
quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:48 schreef Slobeend het volgende:
Ik had tot vanmorgen nog nooit naar de Silver Jews geluisterd.
quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:12 schreef Slobeend het volgende:
Het Purple Mountains album blijft schitterend.
watquote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:48 schreef Slobeend het volgende:
Nee, 30 augustus pas. Maar praktisch het hele album (behalve het eerste en de laatste drie nummers) staat al op Spotify.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 14:12 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe Bon Iver
En nog 3 andere nummers naar het schijnt vandaag. Komt morgen het album ofzo?
quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:48 schreef Slobeend het volgende:
Vaag. Maar lekkerquote:Op donderdag 8 augustus 2019 15:08 schreef kciR het volgende:
[..]
Nee, 30 augustus pas. Maar praktisch het hele album (behalve het eerste en de laatste drie nummers) staat al op Spotify.
Het hele album staat er nu wel op.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 10:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Vaag. Maar lekkerIk geniet alweer van de eerste nummers
quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 10:28 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het hele album staat er nu wel op.
Tjaquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 11:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik weet nog niet zo goed wat ik van die nieuwe Bon Iver moet vinden. Die bliepbloep-predikantenstijl is niet helemaal mijn ding, denk ik. Anderzijds, het is nu ook niet het juiste moment om te luisteren - voorlopig blijft Berman hier draaien.
1. American Waterquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 11:57 schreef Slobeend het volgende:
Kunnen jullie even je favoriete Silver Jews albums rangschikken? #dtv
quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:03 schreef Grobbel het volgende:
Ik vind American Water en The Natural Bridge wel het beste.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Robot walks into a bar
Orders a drink, lays down a bill
Bartender says "Hey we don't serve robots,"
And the robot says "no, but someday you will."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*****quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 11:57 schreef Slobeend het volgende:
Kunnen jullie even je favoriete Silver Jews albums rangschikken? #dtv
Dit nummer is ook wel echt zo geweldig goed.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Robot walks into a bar
Orders a drink, lays down a bill
Bartender says "Hey we don't serve robots,"
And the robot says "no, but someday you will."
Lookout Mountain is wat poppier (volgens sommige zelfs cheesy, en dat snap ik op zich ook wel), maar zeker geen slechte plaat. Mooie, ietwat absurdistische verhaaltjes, met ijzersterke tekstfragmenten zoals we van Berman gewend waren.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 16:29 schreef Beregd het volgende:
Ben ik de enige die lookout mountain ook echt leuk vind?
San francisco bc op repeat hier
Tanglewood numbers is ook super, American water vind ik sommige losse nrs wel leuk maar niet zôn topplaat.
Lastig. Hij doet mij minder dan 22 a million, maar wel vergelijkbaar en goed. Nog wat luisterbeurten nodig.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:54 schreef ikbenrond het volgende:
Nieuwe Bon Iver staat op Spotify. Pitchfork geeft ‘m een 8.8, ik ook denk ik
Deze ga ik echt niet trekken dusquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 21:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Lastig. Hij doet mij minder dan 22 a million, maar wel vergelijkbaar en goed. Nog wat luisterbeurten nodig.
Ik vind hem wel duidelijk beter dan 22 a million.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 21:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Lastig. Hij doet mij minder dan 22 a million, maar wel vergelijkbaar en goed. Nog wat luisterbeurten nodig.
Ik heb hem even vluchtig beluisterd, ik kreeg er vooral een "Laten we eens een 'expirimentele plaat' maken" idee bij.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 21:32 schreef EP3 het volgende:
Die heb ik vandaag 2x beluisterd. Vooralsnog doet ie me vrij weinig. Maar ik ben eigenlijk al n tijdje uitgeboniverd.
Waarom?quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 12:56 schreef Xrenity het volgende:
Als ik die tracklist van Bon Iver bekijk, heb ik eigenlijk al geen zin meer om te luisteren.
Ik vind het echt verbazingwekkend dat die plaat nog zulke goede reacties krijgt. Voor mij is Bon Iver als band eigenlijk al hard naar een parodie van zichzelf door aan het slaan...quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 12:56 schreef Xrenity het volgende:
Als ik die tracklist van Bon Iver bekijk, heb ik eigenlijk al geen zin meer om te luisteren.
Heb je geluisterd?quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 13:17 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik vind het echt verbazingwekkend dat die plaat nog zulke goede reacties krijgt. Voor mij is Bon Iver als band eigenlijk al hard naar een parodie van zichzelf door aan het slaan...
Ziedendquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 13:22 schreef Slobeend het volgende:
De eerste twee nummers zijn weer geforceerd interessant doen, daarna wordt het echt wel beter. Allemaal wat meer basic dan de vorige. Maar goed dat jullie je er te groot voor voelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |