abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_187628676
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:20 schreef MCH het volgende:
Eng deze fakenewsroddels
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:20 schreef MCH het volgende:
Eng deze fakenewsroddels
Dat er al dagenlang flinke problemen zijn bij MM is een feit, geen roddel. Voor een groot bedrijf dat afhankelijk is van 'vandaag besteld, morgen in huis' klanten is dat zorgwekkend. Nog zorgwekkender is het antwoord van de woordvoerder op de vraag of ze tegen een faillissement aanhikken. En er is hier niemand die beweerd dat ze failliet zijn.

Tot zover de 'fakenewsroddels'.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_187628678
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:33 schreef VoMy het volgende:
NOS
[..]

Dit zegt de VVD over pakketjes.
Ik snap het niet helemaal. Pakketjes worden t goedkoop naar Nederland gestuurd. De verzendkosten zouden hoger zijn dan de prijs die de consument betaald, aldus de VVD. Maar dan verliest er toch iemand geld op?
Het zou ook oneerlijke concurrentie zijn als consumenten de verzendkosten niet doorgerekend krijgen terwijl de postvervoerder meer vergoed krijgt? Maar waar komt dat geld dan vandaan? Is er iemand met een paar miljard die ervoor zorgt dat we in Nederland lekker goedkoop dingen kunnen bestellen?
Hij heeft een punt echter het verkeerde. China zelf subsidieert momenteel de verzendkosten. Teven noemen ze zichzelf een ontwikkelingsland om onder bepaalde tarieven uit te komen. De vraag is of dat allemaal nog wel zo eerlijk is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_187628683
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Joh. Ik betaal als (relatief kleinschalige) Nederlandse ondernemer ook bij lange na de consumentenprijs niet voor het versturen van pakketten, dan zal een grotere buitenlandse aanbieder dat ook wel lukken.
Alles uit China wordt volgens mij voor een groot deel gesubsidieerd vanuit de overheid daar.. (tenminste bij de grootste spelers).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187628709
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nu warmte zou best kunnen, iedere jan lul wil nu een ventilator bestellen en meteen hebben.

Zien wij op het werk ook afdelingen worden maanden van te voren gewaarschuwd om die shit nu te bestellen maar toch pas doen wanneer heel europa ze stante pede wil hebben.
Klimaat kan kortstondig een run brengen op bepaalde artikelen en als je daar niet aan kunt voldoen is er iets mis met je langetermijn inkoop proces. Als dit niet lukt is het gewoon op = op. Dit lijkt me dan ook niet de reden van de problematiek die er nu is bij MM - het is daar al jaren een zooitje en ik denk dat ze langzaam ten onder gaan aan hun formule van grote panden en vl - heel veel - wisselend deskundig personeel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187629154
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Alles uit China wordt volgens mij voor een groot deel gesubsidieerd vanuit de overheid daar.. (tenminste bij de grootste spelers).
Klopt, maar ik denk dat niet enkel de factor "financiele stimulatie vanuit de Chinese overheid" een rol speelt in het spotgoedkoop houden van het bestellen in China. Ik zie namelijk zeer regelmatig dat Chinese pakketten die zo groot zijn dat ze onmogelijk door de brievenbus kunnen, gebracht worden de postbezorger ipv de pakketkoerier, hetgeen de kosten voor de verzender aanzienlijk drukt. Ik kom daar als Nederlandse firma beslist niet mee weg (briefpakje hoeft maar een paar mm te dik te zijn, en de kans is groot dat ik binnen een paar dagen een verzoek tot het overmaken van de extra portokosten ontvang) dus er zullen ongetwijfeld in dat opzicht afspraken met PostNL bestaan.
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 16:53:19 #31
4036 crew  Cynix
The Original
pi_187633272
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nu warmte zou best kunnen, iedere jan lul wil nu een ventilator bestellen en meteen hebben.

Zien wij op het werk ook afdelingen worden maanden van te voren gewaarschuwd om die shit nu te bestellen maar toch pas doen wanneer heel europa ze stante pede wil hebben.
Ok, maar MM kan toch gewoon 10.000 ventilators reserveren/bestellen bij hun producent en zodra die door de consument besteld zijn gewoon 'tijdelijk uitverkocht' op de site zetten. Dat is min of meer hun standaardwerkwijze. Ik zie dus het probleem niet.

Tenzij ze meer beloven dan ze waar kunnen maken en daar lijkt het nu op. Tsja, dan moet je op de blaren zitten en niet miepen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 27 juni 2019 @ 17:01:21 #32
421241 Tris
aka Persefoneia
pi_187633392
registreer om deze reclame te verbergen
Dat de post vertraagd is, is niet alleen vervelend voor het bezorgen.
Ik heb voor een (voor mij) behoorlijk bedrag besteld bij Zalando en Bol. Dat is allemaal weer retour gegaan een aantal dagen terug maar ik heb nog steeds geen bevestiging dat het pakje bij hen retour is ontvangen. Ik moet dus ook wat langer wachten voor ik mijn geld terug heb.
Bij Mediamarkt kom ik niet vaak. Online kijk ik eigenlijk nooit bij hen.
Wijkt af.
pi_187633455
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 17:01 schreef Persefoneia het volgende:
Dat de post vertraagd is, is niet alleen vervelend voor het bezorgen.
Ik heb voor een (voor mij) behoorlijk bedrag besteld bij Zalando en Bol. Dat is allemaal weer retour gegaan een aantal dagen terug maar ik heb nog steeds geen bevestiging dat het pakje bij hen retour is ontvangen. Ik moet dus ook wat langer wachten voor ik mijn geld terug heb.
Bij Mediamarkt kom ik niet vaak. Online kijk ik eigenlijk nooit bij hen.
Daarom betaal ik achteraf, ook op rekening bij Zalando. Bij MediaMarkt met Klarna.
  donderdag 27 juni 2019 @ 17:11:29 #34
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_187633511
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:30 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zie Mediamarkt voorlopig niet failliet gaan, maar het is wel echt een typisch Duitse onderneming die de ICT niet op orde heeft volgens mij.
Weet niet op welke software hun webshop draait, maar hun reparaties draaien op software van Zes Goes en die is uitstekend.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 27 juni 2019 @ 17:13:49 #35
421241 Tris
aka Persefoneia
pi_187633539
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 17:06 schreef Mylene het volgende:

[..]

Daarom betaal ik achteraf, ook op rekening bij Zalando. Bij MediaMarkt met Klarna.
Dat is inderdaad iets om over na te denken.
Bij Bol kies ik wel voor achteraf betalen maar dat ging niet met dit artikel dus ik had geen keuze.
Bij Zalando gaat de afwikkeling altijd prima maar ik heb dit keer langer moeten wachten op mijn pakje (ik wist niets van de vertraging bij de post) en het terug sturen zal hetzelfde zijn.
Het komt vanzelf goed, ga ik vanuit.
Maar het is zeker iets om met betaling rekening mee te houden.
Wijkt af.
pi_187633594
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:30 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zie Mediamarkt voorlopig niet failliet gaan, maar het is wel echt een typisch Duitse onderneming die de ICT niet op orde heeft volgens mij.
Anno 2019 als retailer zo'n brakke webshop hebben lijkt mij wel een potentieel killer.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  donderdag 27 juni 2019 @ 17:19:11 #37
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_187633599
Twee van mijn pakketten worden trouwens vanavond geleverd tussen 20.50 en 22.30 uur :D Nog even en we hebben nachtelijke bezorgingen _O_
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 27 juni 2019 @ 17:23:38 #38
21467 franske19
Hit the deck!
pi_187633648
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juni 2019 17:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Twee van mijn pakketten worden trouwens vanavond geleverd tussen 20.50 en 22.30 uur :D Nog even en we hebben nachtelijke bezorgingen _O_
Tropen rooster bezorgers.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  donderdag 27 juni 2019 @ 17:24:59 #39
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_187633672
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juni 2019 17:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Twee van mijn pakketten worden trouwens vanavond geleverd tussen 20.50 en 22.30 uur :D Nog even en we hebben nachtelijke bezorgingen _O_
Dan zijn mensen wel vaak thuis. TRING TRIIIIIIIING PAKKETJE!!
tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! - QotSA || Den Helder || AZ
  donderdag 27 juni 2019 @ 17:31:13 #40
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_187633771
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 17:23 schreef franske19 het volgende:

[..]

Tropen rooster bezorgers.
Fijn wel voor mensen die vroege diensten draaien...

PostNL zou echt nog veel flexibeler moeten worden wat betreft pakketbezorgingen. Geef me de optie om pakketten op deze tijdstippen te laten bezorgen, als standaard, zonder dat het me extra geld kost en vrdat er een poging mislukt is.

Als ze meer met me in 'overleg' gaan over bezorgtijdstippen hoeven ze veel minder te rijden. Scheelt hen weer tijd en geld, en ik ben meer tevreden over mijn bestellingen. Scheelt ook weer klachten bij de retailers.

Heb vaak ook geen probleem met het opsparen van leveringen zodat alles bijvoorbeeld op zaterdag geleverd wordt. Als ik het maar weet. Ik heb niets aan een update 'pakket is onderweg voor levering om 19.00 uur' als dat vervolgens niet gehaald wordt.

Retailers zouden daar ook betere afspraken over moeten gaan maken met de vervoerders. Als je dat goed voor elkaar hebt als verkoper maak je echt een verschil.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 27 juni 2019 @ 18:28:34 #41
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_187634686
Goed punt in de post hierboven. Desnoods een dag later bezorgen en dan op een tijdstip dat het uitkomt.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Fr dich und mich, sicherlich fr dich und mich
pi_187636762
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2019 17:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Fijn wel voor mensen die vroege diensten draaien...

PostNL zou echt nog veel flexibeler moeten worden wat betreft pakketbezorgingen. Geef me de optie om pakketten op deze tijdstippen te laten bezorgen, als standaard, zonder dat het me extra geld kost en vrdat er een poging mislukt is.

Als ze meer met me in 'overleg' gaan over bezorgtijdstippen hoeven ze veel minder te rijden. Scheelt hen weer tijd en geld, en ik ben meer tevreden over mijn bestellingen. Scheelt ook weer klachten bij de retailers.

Heb vaak ook geen probleem met het opsparen van leveringen zodat alles bijvoorbeeld op zaterdag geleverd wordt. Als ik het maar weet. Ik heb niets aan een update 'pakket is onderweg voor levering om 19.00 uur' als dat vervolgens niet gehaald wordt.

Retailers zouden daar ook betere afspraken over moeten gaan maken met de vervoerders. Als je dat goed voor elkaar hebt als verkoper maak je echt een verschil.
Dan moet PostNL daar eerst maar eens veel meer geld voor gaan vragen. De marges bij de pakkettentak staan enorm onder druk.
Meer in overleg gaan klinkt het schattig, maar dan onderschat je de complexiteit van het logistieke proces en de achterliggende IT.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 27 juni 2019 @ 20:33:55 #43
62913 Blik
The one and Only!
pi_187637324
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klimaat kan kortstondig een run brengen op bepaalde artikelen en als je daar niet aan kunt voldoen is er iets mis met je langetermijn inkoop proces. Als dit niet lukt is het gewoon op = op. Dit lijkt me dan ook niet de reden van de problematiek die er nu is bij MM - het is daar al jaren een zooitje en ik denk dat ze langzaam ten onder gaan aan hun formule van grote panden en vl - heel veel - wisselend deskundig personeel.
Bijna niemand kon aan deze run op airco’s en ventilatoren voldoen, alles was zondag zo goed als uitverkocht. Alleen Bol.com had nog partners die aanbod hadden.

Probleem bij de MM komt door een combi van veel (grote) bestellingen, postnl die een lagere productiviteit heeft en het feit dat ze net over zijn naar een andere logistieke locatie omdat bol.com hun oude locatie heeft opgekocht. Best wel een samenloop van omstandigheden dus.

Dat ze vervolgens niet bij kunnen schakelen met klantenservice is wel echt slecht overigens
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 23:06:46 #44
4036 crew  Cynix
The Original
pi_187640150
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 20:33 schreef Blik het volgende:
Bijna niemand kon aan deze run op airco’s en ventilatoren voldoen, alles was zondag zo goed als uitverkocht. Alleen Bol.com had nog partners die aanbod hadden.
Niemand klaagt er toch over dat ze uitverkocht zijn? :?
Waar over geklaagd wordt is dat er niet geleverd wordt! :(

Zet gewoon op je site dat ze op zijn. Op! Op! Op! En wat je wel verkoopt moet je gewoon leveren. En vlug wat. Is dat nou zo moeilijk? :{
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:55:31 #45
62913 Blik
The one and Only!
pi_187640958
quote:
99s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:06 schreef Cynix het volgende:

[..]

Niemand klaagt er toch over dat ze uitverkocht zijn? :?
Waar over geklaagd wordt is dat er niet geleverd wordt! :(

Zet gewoon op je site dat ze op zijn. Op! Op! Op! En wat je wel verkoopt moet je gewoon leveren. En vlug wat. Is dat nou zo moeilijk? :{
Volgens mij hebben ze alles gewoon liggen, alleen faalt hun complete distributie gewoon op dit moment. Ik neem aan dat beschkbaarheid op de site gekoppeld is aan hun voorraadniveau, dus ze zullen geen producten verkopen die ze niet hebben.
pi_187642962
Dat te lang wachten op bestellingen was een aantal jaar terug ook een probleem bij de BCC en die zijn ook niet failliet gegaan. Dus bij de MM zal ook niet zo'n vaart lopen.
  vrijdag 28 juni 2019 @ 10:41:38 #47
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_187644733
heb er totaal geen moeite mee om te wachten op bestelling
pi_187644749
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 10:41 schreef KingRadler het volgende:
heb er totaal geen moeite mee om te wachten op bestelling
Die hoor je vaker en diezelfde mensen stampen wel boos rond als een winkel iets niet op voorraad heeft en moet bestellen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_187645449
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 07:26 schreef F1gamer het volgende:
Dat te lang wachten op bestellingen was een aantal jaar terug ook een probleem bij de BCC en die zijn ook niet failliet gegaan. Dus bij de MM zal ook niet zo'n vaart lopen.
Aan de andere kant: wat stelt BCC tegenwoordig nog voor? Karige winkels met weinig divers aanbod, hebben drastisch minder budget voor marketing en reclame. Dit kan voor MM ook de opmars zijn naar het verliezen van de marktpositie van bijvoorbeeld Coolblue en Bol.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Eindredactie Games vrijdag 28 juni 2019 @ 11:54:14 #50
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_187645697
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 10:41 schreef KingRadler het volgende:
heb er totaal geen moeite mee om te wachten op bestelling
als ik langer moet wachten, bestel ik het wel uit China voor de helft van de prijs. Ik bestel het juist in Nederland om het de volgende dag in huis te hebben.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')