Dan was jij er hoogstwaarschijnlijk niet geweest.quote:Op woensdag 26 juni 2019 09:34 schreef Discombobulate het volgende:
1.6 miljard in 1900.
Da's een mooi getal. Was dat zo maar gebleven.
Jij wel dan?quote:Op woensdag 26 juni 2019 09:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan was jij er hoogstwaarschijnlijk niet geweest.
Nee, maar heb het ook niet over mezelf.quote:Op woensdag 26 juni 2019 09:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan was jij er hoogstwaarschijnlijk niet geweest.
Er is geen sprake van overbevolking. Feitelijk gezien is in Nederland de inheemse bevolking met uitsterven bedreigd. Desinformatie betreffende een vermeende overbevolking wordt doorgaans verspreid door Groenlinks communisten die juichen bij iedere abortus, daar ze tegen het leven en de mensheid zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2019 08:12 schreef nixxx het volgende:
Nieuwsdump voor al het nieuws wat direct met overbevolking in Nederland te maken heeft.
Dat kan nog best goed uitpakken.quote:Op woensdag 26 juni 2019 10:30 schreef GewoonEenXylofoon het volgende:
[..]
Er is geen sprake van overbevolking. Feitelijk gezien is in Nederland de inheemse bevolking met uitsterven bedreigd. Desinformatie betreffende een vermeende overbevolking wordt doorgaans verspreid door Groenlinks communisten die juichen bij iedere abortus, daar ze tegen het leven en de mensheid zijn.
Nee. Maar dat was het punt ook niet.quote:
Lijkt me een weinig hoopgevend perspectief.quote:Op woensdag 26 juni 2019 12:29 schreef marzman het volgende:
[..]
Dat kan nog best goed uitpakken.
Misschien dat we dan ooit nog een reservaat krijgen waar we casino's in kunnen openen. Of we krijgen een uitkering en kunnen de hele dag lam in de kroeg zitten.
En tegen Godquote:Op woensdag 26 juni 2019 10:30 schreef GewoonEenXylofoon het volgende:
[..]
Er is geen sprake van overbevolking. Feitelijk gezien is in Nederland de inheemse bevolking met uitsterven bedreigd. Desinformatie betreffende een vermeende overbevolking wordt doorgaans verspreid door Groenlinks communisten die juichen bij iedere abortus, daar ze tegen het leven en de mensheid zijn.
Typisch conservatief alu hoedjequote:Op woensdag 26 juni 2019 10:30 schreef GewoonEenXylofoon het volgende:
[..]
Er is geen sprake van overbevolking. Feitelijk gezien is in Nederland de inheemse bevolking met uitsterven bedreigd. Desinformatie betreffende een vermeende overbevolking wordt doorgaans verspreid door Groenlinks communisten die juichen bij iedere abortus, daar ze tegen het leven en de mensheid zijn.
Ik heb bij deze notitie genomen van deze niet inhoudelijk onderbouwde reactie.quote:Op woensdag 26 juni 2019 13:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Typisch conservatief alu hoedje
quote:Groei passagiersaantallen op Nederlandse luchthavens zet door
De groei van de passagiersaantallen op de Nederlandse luchthavens zet door. In het eerste kwartaal van dit jaar vlogen 17,1 miljoen reizigers van en naar Nederland. Dat komt neer op een toename van 1,9 procent ten opzichte van een jaar eerder. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in de Kwartaalmonitor Luchtvaart.
Op Schiphol, veruit de grootste luchthaven van Nederland, groeide het aantal reizigers met 1,7 procent tot 15,5 miljoen passagiers. Dat de groei van Schiphol relatief klein is, heeft volgens het CBS te maken met het gegeven dat de luchthaven aan de grenzen van zijn capaciteit zit.
Maastricht Aachen Airport maakte procentueel gezien de sterkste groei door. De Limburgse luchthaven zag het aantal reizigers in de eerste maanden van het jaar met bijna twee derde toenemen. De passagiersgroei van de luchthavens Eindhoven Airport (plus 4 procent) en Rotterdam The Hague Airport (plus 6 procent) was minder fors. Groningen Airport Eelde verwelkomde op jaarbasis circa een kwart minder reizigers.
De hoeveelheid vracht op Nederlandse luchthavens nam in het eerste kwartaal met 6 procent af. Op Schiphol was sprake van een daling met bijna 7 procent tot 383.000 ton vracht. Op Maastricht werd 34.000 ton aan goederen afgehandeld, wat een stijging van 13 procent op jaarbasis betekende.
Tegen God zijn mag best, want die heeft al die doolhoven op onze wereld gebouwd en is daar met zijn leger dwazen nog steeds mee bezig.quote:
quote:Filedruk in eerste half jaar 2019 opnieuw verder toegenomen
29 juni 2019 06:36
De filedruk in de eerste zes maanden van 2019 is opnieuw gestegen. Het gaat om een toename van 5 procent in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder, meldt de ANWB.
De lengte en duur van files nam vooral overdag toe, met maar liefst 18 procent. Ook vorig jaar nam de verkeersdrukte buiten de spitsuren toe. Tijdens de ochtend- en avondspits bleef de groei beperkt tot respectievelijk 5 en 3 procent.
De ANWB meldt dat het probleem zich in steeds meer regio's dan enkel de Randstad voordoet. "Zo nam de filezwaarte in Gelderland en het zuiden van het land fors meer toe in vergelijking met de provincies gelegen in de Randstad."
22 januari is drukste dag van het jaar
De drukste dag van afgelopen jaar was 22 januari. Sneeuw en gladheid veroorzaakten toen grote verkeershinder, met name in de oostelijke helft van het land. Door de slechte weersomstandigheden kwam het verkeer daar volledig tot stilstand.
Door de chaos op de wegen kon op 22 januari een filerecord van 2.287 kilometer worden geregistreerd. Het vorige record stond op 11 december 2017. Toen stond er 1.461 kilometer file, ook vanwege sneeuw.
Top 5 van drukste files in de ochtendspits
• A1 Apeldoorn richting Amsterdam, tussen Voorthuizen en Amersfoort
• A16 Breda richting Rotterdam, tussen knooppunt Zonzeel en Dordrecht
• A58 Breda richting Eindhoven, tussen Moergestel en Oirschot
• A4 Den Haag richting Amsterdam, tussen Leidschendam en Zoeterwoude
• A50 Arnhem richting Eindhoven, tussen knooppunt Valburg en knooppunt Bankhoef
Top 5 van drukste files in de avondspits
• A27 Utrecht richting Breda, tussen Lexmond en Werkendam
• A4 Amsterdam richting Den Haag, tussen Roelofarendsveen en Zoeterwoude
• A4 Den Haag richting Rotterdam, tussen Den Haag-Zuid en Ketheltunnel
• A2 Utrecht richting 's-Hertogenbosch, tussen Culemborg en knooppunt Deil
• A15 Rotterdam richting Gorinchem, tussen Hendrik-Ido-Ambacht en Sliedrecht
quote:Vijf redenen waarom het aantal files toeneemt
05 oktober 2018 16:45
Met 900 kilometer file kent dinsdag de drukste ochtendspits van 2018. De ANWB meldde eerder deze maand al dat de filezwaarte in de eerste helft van het jaar met 20 procent is gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2017. Traditioneel is het in de herfst nog drukker. Vijf redenen die ertoe leiden dat het aantal files toeneemt.
1. Aantal auto's neemt toe
Het aantal auto's op de weg neemt elk jaar toe. Volgens Ruud Hornman, verkeersdeskundige aan de Breda University of Applied Sciences, is dat een van de belangrijkste redenen dat er meer files staan. "Als je verkeerssysteem bijna vol zit, is het evenwicht tussen doorrijden en file heel labiel. Dat zie je op wegen die heel druk zijn. Dan kan een toerit uit een dorpje die maar een paar auto's toevoert al een file veroorzaken. Veel mensen vragen zich af hoe dat kan, maar die paar auto's extra zijn de paar druppels die de emmer doen overlopen."
Daarnaast veroorzaken meer auto's op de weg er volgens Hornman voor dat er voor "manoeuvrefouten" minder ruimte is. "Als er meer ruimte op de weg is, kunnen andere automobilisten makkelijker reageren op manoeuvrefouten. Als de weg vol zit, dan worden die fouten meteen afgestraft. Dan moeten automobilisten reageren en afremmen. Dat veroorzaakt een file."
2. Economie blijft aantrekken
"Als Nederland zich economisch verder ontwikkelt, dan wordt het drukker op de weg. Die twee factoren gaan hand in hand met elkaar", stelt Ben Immers, emeritus hoogleraar transport, infrastructuur en logistiek aan de TU Delft.
Hornman is het met zijn collega eens. "Hoe beter het met de economie gaat, des te meer verplaatsingen er worden gemaakt. Dat geldt vooral voor zakelijk vervoer en goederen die over de weg vervoerd worden. Tijdens de recessie meldde de ANWB dat er veel minder files in Nederland stonden. Daarop reageerde de minister dat dat het gevolg was van goed beleid, omdat daarmee het fileprobleem was opgelost. Maar het verlaagde aantal files kwam toen vooral doordat de hoeveelheid goederen die over de weg werd vervoerd met 10 of 20 procent was gezakt."
Daarnaast ziet Gerard Tertoolen, verkeerspsycholoog bij een adviesbureau, dat de bevolkingsgroei bijdraagt aan het aantal files. "Er komen steeds meer mensen bij en daarmee ook auto's op de weg. Automobilisten zijn ook niet bereid om van patronen af te wijken. Dus er komen alleen maar mensen op de weg bij."
3. Aantal online aankopen stijgt
Niet alleen de economie trekt aan, ook het aantal online bestellingen stijgt. Het is inmiddels geen nieuwe ontwikkeling meer, maar fysieke winkels hebben het moeilijk en webwinkels zijn uitgegroeid tot miljoenenbedrijven. Maar al die producten die online zijn besteld moeten wel als pakketjes bezorgd worden bij mensen thuis of bij ophaalpunten. Een groot deel van dat vervoer gaat over de weg.
"Meer pakketdiensten leiden automatisch tot meer autobewegingen", ziet Hornman. "De pakketjes worden met vrachtwagens en bestelbusjes door het hele land vervoerd. Het zijn kleine beetjes, maar alles bij elkaar zijn het net de druppeltjes die de emmer doen overlopen."
4. Toename afstand woon- werkverkeer
Waar vroeger de werkplaats van veel mensen zich in de woonplaats of enkele kilometers verderop bevond, is dat al tientallen jaren niet meer het geval. Maar de afstand tussen de woonplaats en de locatie van werk neemt nog steeds toe, weet Immers. Een deel van die toenemende afstand wordt door forenzen met het openbaar vervoer afgelegd, maar een deel gaat ook over de weg. "Daardoor wordt het veel drukker", zegt Immers. "Als je in plaats van 10 kilometer 100 kilometer moet rijden, dan bezet je de weg langer en dat zorgt voor drukte."
Anderzijds ziet Immers ook dat er meer wordt thuisgewerkt. "Veel mensen hebben flexibele werktijden. Ze werken bijvoorbeeld een dag thuis of beginnen later om zo de spits te ontlopen." Die spreiding van verkeer is volgens Immers belangrijk om files te voorkomen. "Er is eigenlijk capaciteit genoeg op de Nederlandse snelwegen. Maar in de ochtend- en avondspits is in een korte periode de vraag heel hoog. Als je in staat bent om het verkeer meer over de dag te spreiden, dan kan je een groot deel van de files voorkomen. Dat zou kunnen door een vorm van rekeningrijden in te voeren. Maar daar wil de politiek niet aan."
5. Gedrag automobilisten verslechtert
"In de jaarlijkse top tien van de grootste ergernissen speelt de verkeershufter altijd een dominante rol", zegt Hornman. "We worden steeds gejaagder en minder tolerant in het verkeer. In mediterrane landen zie je vaak dat er door automobilisten druk gebarend gereden wordt, maar in die landen is dat gebruikelijk en daarmee gunt iedereen elkaar dat recht. In Nederland eigenen automobilisten zichzelf vaak een recht toe. Als je bijvoorbeeld een tankstation of parkeerplaats langs de snelweg gebruikt om een stuk file te vermijden, plaats je jezelf boven een andere weggebruiker."
Verkeerspsycholoog Tertoolen ziet ook dat mensen in de file tegenwoordig snel "naar hun mobieltje grijpen". Daardoor letten automobilisten minder goed op en lost de file minder snel op. "We trekken minder snel op als de file oplost en dat zorgt voor vertraging. Per auto gaat dat natuurlijk niet om minuten, maar als je die relatief korte periodes bij elkaar optelt, kom je toch tot een aardige tijd. Nog los van het aantal ongelukken dat door die verminderde oplettendheid toeneemt, is dat gebruik van mobieltjes desastreus voor files."
Hornman denkt juist dat te hard optrekken na een file de doorstroming verslechtert. "We trekken veel te hard op, om vervolgens na 100 meter weer hard af te remmen. Daardoor ontstaan spookfiles. Als je optrekt, doe je dat anticiperend en niet zo hard dat je voertuigen voor je weer remmend moet benaderen", legt hij uit.
Doordat veel automobilisten constant van rijstrook wisselen, neemt het aantal files ook toe, vult Immers aan. "Een auto die van strook wisselt neemt twee plekken op de weg in; op de strook waar die vandaan komt en op de strook waar die naartoe gaat. Snelheidsverschillen zijn ongunstig voor het aantal files en zorgen ook voor minder veiligheid. De kans op een ongeval is dan groter en daarmee zijn we nog verder van huis. Tijdens een file is de capaciteit van een weg 20 tot 25 procent lager."
Vraag is natuurlijk waar nu die woningen komen?!quote:Bewoners opgelucht: geen woningen in het Spoorbos in Boskoop
BOSKOOP - In het Spoorbos in Boskoop worden geen huizen gebouwd. Dat heeft de gemeenteraad van Alphen aan den Rijn donderdagavond besloten. De komst van de woningen zorgde bij veel bewoners voor grote onvrede. Nu blijkt dat dit plan niet meer doorgaat, zijn ze blij.
'Ik vind het fantastisch dat daar geen huizen komen. Dit bos hoort bij Boskoop, daar moeten ze niks bouwen', zegt een buurtbewoner. 'We waren bang dat we ons uitzicht zouden verliezen, maar gelukkig gebeurt dat nu niet', vertelt een andere bewoner.
Jarenlang is er gesteggeld over woningbouw in het Spoorbos. In eerste instantie zouden er tachtig huizen op het stuk grond komen. Later is dit aantal teruggeschroefd naar elf vanwege de fusie tussen de gemeente Boskoop en de gemeente Alphen.
Debat verstoord
Dat het onderwerp leeft onder de inwoners van Boskoop, werd begin juni duidelijk. Toen werd de commissievergadering over het Spoorbos verstoord door twee mannen. Zij bleven aanhoudend reageren op meningen van raadsleden en werden uit de raadszaal gezet. Uiteindelijk zijn de twee gearresteerd door de politie.
Is dit niet Kowloon Walled City ?quote:
quote:OPINIE - Jan Latten, hoogleraar demografie
’Kan de politiek wel met vakantie?’
Hoewel onlangs nog een afname van het aantal immigranten en de bevolkingsgroei werd verwacht, is volgens hoogleraar demografie Jan Latten de achttienmiljoenste inwoner snel in zicht. „De demografische ontwikkeling noodzaakt tot debat over een gewenste koers van Nederland.”
In vier jaar tijd (2016 tot en met 2019) groeit de bevolking met zo’n 400.000 inwoners; ongeveer het huidige aantal inwoners van de provincie Zeeland.
„Het asfalt kan de drukte niet meer aan, de woningbouw houdt de vraag niet bij, millennials ontwikkelen babyschaamte. Kan de politiek wel met vakantie? Kan ’de winkel tijdelijk worden gesloten’ terwijl de grenzen open blijven? De toestroom uit het buitenland gaat door.
Het is nog maar drie en een half jaar geleden (maart 2016) dat het CBS de zeventienmiljoenste inwoner telde. Asielmigranten uit Syrië zorgden toen voor extra bevolkingsgroei. Daarna zou het aantal immigranten wel weer afnemen was het idee en daarmee ook de bevolkingsgroei. Nog in december 2018 voorspelde het CBS dat in 2019 de ontwikkelingen in rustiger vaarwater zouden komen. Het aantal immigranten en de bevolkingsgroei zou gaan afnemen.
De werkelijkheid blijkt anders. Tegen de verwachting in stijgen dit voorjaar de aantallen opnieuw. En deze keer niet vanwege extra asielmigranten, maar door andere categorieën zoals gezinsherenigers, arbeidsmigranten, expats, seizoenwerkers, studenten, au-pairs. De nieuwe inwoners komen van heinde en verre, uit Oost- en Zuid-Europa, uit het Oosten, uit Afrika, en uiteraard uit het Verenigd Koninkrijk. De groei onder de al aanwezige bevolking is nog steeds beperkt en toch kwamen er tot en met mei van dit jaar al 40.000 inwoners bij, de helft meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Bovendien komt de grootste stroom immigranten doorgaans in de zomer. Als de trend doorzet, groeit het aantal inwoners volgens mijn raming dit jaar met zo’n 110.000, overwegend door toestroom vanuit het buitenland. Een hoger groeitempo dan waar veel plannenmakers tot nog toe rekening mee houden. In vier jaar tijd (2016 tot en met 2019) zullen er dan zo’n 400.000 inwoners zijn bijgekomen; ongeveer het huidige aantal inwoners van de provincie Zeeland.
Het is niet uit te sluiten dat er komende vier jaar opnieuw zo’n aantal bij zal komen, zeker zo lang als immigratie en bevolkingsgroei door de politiek als niet te sturen natuurfenomeen worden gezien. Zo komt de achttienmiljoenste snel in zicht. Enerzijds blijft door vergrijzing en goedlopende conjunctuur er een vraag bestaan naar arbeidskrachten, anderzijds zal er alleen al door welvaartsverschillen een blijvende druk vanuit het buitenland zijn.
Het maakt duidelijk hoe urgent het is dat er rekening wordt gehouden met een nieuwe werkelijkheid: blijvend een hogere immigratiedruk en snellere bevolkingsgroei. Beleid zal uiteindelijk toch de verantwoordelijkheid moeten nemen: het land stuurloos laten als het om bevolking gaat, of immigratie, bevolking en gezin zien als beleidsissues. Waarbij immigratiebeleid meer maatwerk voor specifieke groepen moet zijn. Denk bijvoorbeeld aan tijdelijke verblijfscontracten voor arbeidsmigranten van buiten de EU. Dan kan er ook ruimte komen voor politiek en maatschappelijk debat over een gewenste koers die Nederland kan varen. Het is nodig want grote thema’s van nu staan niet los van de demografische ontwikkeling. En dan gaat het niet alleen om asfalt, woningtekorten, zorg of duurzaamheid maar vooral om afremmen van de opkomende onrust bij het publiek over identiteit, de toenemend polarisatie, de aanzwellende segregatie en verbrokkeling van samenhang.”
Prof. dr. Jan Latten is hoogleraar demografie (UvA)
De bevolking wordt op hoopjes gepropt en de koeien hebben de ruimte in Nederland , men moet de ruimte beter verdelen in woningbouw en koeienstallenquote:Op woensdag 10 juli 2019 20:57 schreef theunderdog het volgende:
Er is geen overbevolking. Slechtste meme ooit.
Gewoon geen koeien meer. Nog effectiever.quote:Op woensdag 10 juli 2019 21:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De bevolking wordt op hoopjes gepropt en de koeien hebben de ruimte in Nederland , men moet de ruimte beter verdelen in woningbouw en koeienstallen
De overheid is druk om het aantal stinkkoeien te halveren, maar er zit te weinig druk achterquote:Op woensdag 10 juli 2019 21:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gewoon geen koeien meer. Nog effectiever.
of je belt de buurman ffquote:Op woensdag 10 juli 2019 21:39 schreef Discombobulate het volgende:
Sowieso ook raar dat IVF behandelingen vergoed worden. Dat hoor je maar lekker zelf te betalen
Precies ja... Of 10 miljoen nog beter...quote:Op donderdag 11 juli 2019 11:11 schreef Solstice1 het volgende:
Een land met 13 miljoen inwoners, wat zou dat heerlijk zijn.
Of 5. Beetje zoals Singapore en dan de rest van Nederland natuur.quote:Op donderdag 11 juli 2019 11:50 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Precies ja... Of 10 miljoen nog beter...
Kijk naar de Baltische staten, Estland 1,3 miljoen inwoners... Letland nog niet eens 2 miljoen. Heerlijk, lekker veel bos en natuur. Zoals het zou moeten zijn.quote:Op donderdag 11 juli 2019 11:11 schreef Solstice1 het volgende:
Een land met 13 miljoen inwoners, wat zou dat heerlijk zijn.
Zo werken sociale structuren nou eenmaal. In het klein zie je dat op het schoolplein al.quote:Op donderdag 11 juli 2019 12:03 schreef bianconeri het volgende:
De aarde kan makkelijk genoeg produceren. Helaas is echt de allerslechtste soort de baas op aarde.
Ben je wel eens in Drenthe geweest ?/ Ga daar wonenquote:Op donderdag 11 juli 2019 12:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kijk naar de Baltische staten, Estland 1,3 miljoen inwoners... Letland nog niet eens 2 miljoen. Heerlijk, lekker veel bos en natuur. Zoals het zou moeten zijn.
Nee ga lekker Drenthe verpesten met meer mensen xD.quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ben je wel eens in Drenthe geweest ?/ Ga daar wonen
zelfde dichtheid als Estland
https://www.provincie.dre(...)bevolkingsdichtheid/
Estland 27,6/km² (2017)quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ben je wel eens in Drenthe geweest ?/ Ga daar wonen
zelfde dichtheid als Estland
https://www.provincie.dre(...)bevolkingsdichtheid/
Zou ook wel betekenen dat je heel veel minder presteert qua voetbal, fietsen of welke sport denkbaar bv.quote:Op donderdag 11 juli 2019 11:11 schreef Solstice1 het volgende:
Een land met 13 miljoen inwoners, wat zou dat heerlijk zijn.
Uit 52 kennelijk. Maar wat is het punt?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 01:17 schreef barthol het volgende:
Toen ik werd geboren waren er in Nederland 10 miljoen inwoners.
Het werd 11 miljoen toen ik 6 was,
12 miljoen toen ik 12 was,
13 miljoen toen ik op mijn 19e het huis uit ging. Op kamers ging wonen.
En 14 miljoen toen ik 28 was.
Ik heb geen kinderen op de wereld gezet.
Klopt, maar niet echt een punt. Meer een mijmering en het teruggaan in mijn herinnering hoeveel rustiger het was (in mijn beleving) toen ik jong was.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 01:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Uit 52 kennelijk. Maar wat is het punt?
Ah ja, ik ben zelf van zo rond de 14 miljoen. Vind soms de inbreiding wel jammer, waarbij dan een grasveldje of pleintje verdwijnt. De keerzijde is dat het daarbuiten natuurlijk wel weer dat met een paar minuten fietsen(behalve vanuit echt centrum Amsterdam of Rotterdam bv.) het heel licht bebouwd is... dus tsja ..quote:Op vrijdag 12 juli 2019 01:41 schreef barthol het volgende:
[..]
Klopt, maar niet echt een punt. Meer een mijmering en het teruggaan in mijn herinnering hoeveel rustiger het was (in mijn beleving) toen ik jong was.
Ik woon nu zelf in een heel rustige buurt, niet meer in de binnenstad v Utrecht waar het steeds drukker werd. En eigenlijk gaan mijn mijmeringen ook over het aantal auto’s en de drukte van het verkeer. Toen ik kind was waren er nog heel weinig auto’s. Veel lege straten, mensen die in de buurt van hun werk woonden. in die tijd Was oudenrijn nog een rotonde, en schiphol nog een klein vliegveld.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 01:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ah ja, ik ben zelf van zo rond de 14 miljoen. Vind soms de inbreiding wel jammer, waarbij dan een grasveldje of pleintje verdwijnt. De keerzijde is dat het daarbuiten natuurlijk wel weer dat met een paar minuten fietsen(behalve vanuit echt centrum Amsterdam of Rotterdam bv.) het heel licht bebouwd is... dus tsja ..
Dan ben je nu 56 dusquote:Op vrijdag 12 juli 2019 01:17 schreef barthol het volgende:
Toen ik werd geboren waren er in Nederland 10 miljoen inwoners.
Het werd 11 miljoen toen ik 6 was,
12 miljoen toen ik 12 was,
13 miljoen toen ik op mijn 19e het huis uit ging. Op kamers ging wonen.
En 14 miljoen toen ik 28 was.
Ik heb geen kinderen op de wereld gezet.
En is dat erg? Mijn vriend en ik hebben bewust geen kinderen, maar ik zie genoeg (Nederlandse mensen die wel kinderen hebben.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 08:15 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dit is hoe een volk/ethniciteit rustig uitsterft.
Kleine prijs voor veel meer woongenot.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 01:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Zou ook wel betekenen dat je heel veel minder presteert qua voetbal, fietsen of welke sport denkbaar bv.
Volgens mensen als jij hebben we zelfs geen recht op ons eigen hele kleine stukje aarde.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 09:47 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
En is dat erg? Mijn vriend en ik hebben bewust geen kinderen, maar ik zie genoeg (Nederlandse mensen die wel kinderen hebben.
Net alsof "wij Nederlanders" zo geweldig zijn en meer rechten op deze aardkloot hebben dan iemand met een kleurtje of een ander geloof.
En rust en veiligheid en welvaart en natuur en een schoon milieu. Dat we wat meer sportprijzen zullen winnen als we half Afrika importeren is net zo’n slecht argument als dat we nu een bruidje shoarma kunnen kopen.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 09:58 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Kleine prijs voor veel meer woongenot.
Ik vind het gewoon afschuwelijk dat er onder het mom van overbevolking allerlei racistische en superieure shit uitgebraakt mag worden. En wat is 17 miljoen op 7 miljard? Zorg gewoon voor eerlijke welvaart en educatie overal ter wereld.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mensen als jij hebben we zelfs geen recht op ons eigen hele kleine stukje aarde.
Wat is ee racistisch aan om migratie te willen beperken om Nederland leefbaar te houden?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:15 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon afschuwelijk dat er onder het mom van overbevolking allerlei racistische en superieure shit uitgebraakt mag worden. En wat is 17 miljoen op 7 miljard? Zorg gewoon voor eerlijke welvaart en educatie overal ter wereld.
Probeer eens een invloedrijke politieke functie te krijgen als dit je wensen zijn (van politici zal het uiteindelijk grotendeels moeten komen).quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:15 schreef Fietsertje70 het volgende:
Zorg gewoon voor eerlijke welvaart en educatie overal ter wereld.
Welke situatie is te prefereren natuurlijk? Wil je dat het naar je wens is in de buurt waar je woont, en je je het vaakst bevindt, of moet je elke keer ervoor naartoe fietsen op een plek waar je relatief weinig zou zijn? Ik zou willen dat het het prettigst is op de plek waar ik mij het vaakst bevind!quote:Op vrijdag 12 juli 2019 01:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ah ja, ik ben zelf van zo rond de 14 miljoen. Vind soms de inbreiding wel jammer, waarbij dan een grasveldje of pleintje verdwijnt. De keerzijde is dat het daarbuiten natuurlijk wel weer dat met een paar minuten fietsen(behalve vanuit echt centrum Amsterdam of Rotterdam bv.) het heel licht bebouwd is... dus tsja ..
Wat migratie betreft :quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is ee racistisch aan om migratie te willen beperken om Nederland leefbaar te houden?
De echte haat en racisme wordt nu met tienduizenden geïmporteerd, maar daar zul jij ook nog achterkomend.
De statistieken zijn enigzins misleidend door 3e generatie allochtonen als Nederlanders te tellen. Eveneens ligt de verhouding autochtoon/allochtoon onder de 30 al 2/1 ondertussen, in de grote steden 1/2.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:09 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat migratie betreft :
Gisteravond (koopavond) weer eens met m'n vriendin sinds lange tijd in de Spuitraat (centrum Den Haag) geweest.
De tering.
Het gaat hier echt heel erg snel wat de verhouding allochtoon-autochtoon betreft.
Je als een (blanke) vreemde voelen in je "eigen" stad.
Dat heb ik nog niet eerder zo sterk gevoeld daar.
Het (droevige) winkelaanbod en de leegstand op het begin en het eind van de straat versterkte het gevoel nog meer.
Geen gevoel van onveiligheid maar zeker wel het gevoel van vervreemding.
Voelde niet prettig.
Als men voor iedereen evenveel welvaart wil, zal men toch iets moeten doen aan de inmiddels vele rijke ongeschoolden, aangezien zij overal voor verarming hebben gezorgd en niet willen of wilden investeren in educatie van jongeren.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:15 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon afschuwelijk dat er onder het mom van overbevolking allerlei racistische en superieure shit uitgebraakt mag worden. En wat is 17 miljoen op 7 miljard? Zorg gewoon voor eerlijke welvaart en educatie overal ter wereld.
Ja, jij bent als nakomeling van een slavenhouder ook niet welkom daar.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:09 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat migratie betreft :
Gisteravond (koopavond) weer eens met m'n vriendin sinds lange tijd in de Spuitraat (centrum Den Haag) geweest.
De tering.
Het gaat hier echt heel erg snel wat de verhouding allochtoon-autochtoon betreft.
Je als een (blanke) vreemde voelen in je "eigen" stad.
Dat heb ik nog niet eerder zo sterk gevoeld daar.
Het (droevige) winkelaanbod en de leegstand op het begin en het eind van de straat versterkte het gevoel nog meer.
Geen gevoel van onveiligheid maar zeker wel het gevoel van vervreemding.
Voelde niet prettig.
Ik vond het in Oberhausen heel opvallend, een paar jaar terug. En dan specifiek het oude winkelhart. Maar dan niet alleen die verhoudingen, maar ook wat er qua blanke/witte mensen nog tussen liep. Alsof er met veel van die mensen iets was. Ik was er vaker geweest, en herinner me dat gedeelte van pakweg midden jaren 00 niet zó.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:09 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat migratie betreft :
Gisteravond (koopavond) weer eens met m'n vriendin sinds lange tijd in de Spuitraat (centrum Den Haag) geweest.
De tering.
Het gaat hier echt heel erg snel wat de verhouding allochtoon-autochtoon betreft.
Je als een (blanke) vreemde voelen in je "eigen" stad.
Dat heb ik nog niet eerder zo sterk gevoeld daar.
Het (droevige) winkelaanbod en de leegstand op het begin en het eind van de straat versterkte het gevoel nog meer.
Geen gevoel van onveiligheid maar zeker wel het gevoel van vervreemding.
Voelde niet prettig.
Koopavond is dan ook wel extreem wat dat betreft. Dat is geen representatieve steekproef zeg maar.quote:
In Duitsland is het echt heel snel gegaan. Daar waren voor 2000 buiten de grote steden nauwelijks nog allochtonen. Verhoudingen daar nu totaal omgekieperd.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik vond het in Oberhausen heel opvallend, een paar jaar terug. En dan specifiek het oude winkelhart. Maar dan niet alleen die verhoudingen, maar ook wat er qua blanke/witte mensen nog tussen liep. Alsof er met veel van die mensen iets was. Ik was er vaker geweest, en herinner me dat gedeelte van pakweg midden jaren 00 niet zó.
Nou is dat oude winkelhart sowieso al behoorlijk desolaat, met al die Zeeman-achtige winkels waar het tegenwoordig mee gevuld is, dus dat helpt niet mee.
Waarom? Is winkelen een allochtoon iets dan?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 14:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Koopavond is dan ook wel extreem wat dat betreft. Dat is geen representatieve steekproef zeg maar.
Met koopavond door de stad banjeren heeft blijkbaar een grotere aantrekkingskracht op bepaalde delen van de maatschappij.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 14:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom? Is winkelen een allochtoon iets dan?
Het was het gevoel van "herken ik mijzelf als (blanke) Nederlander hier nog?"quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
De statistieken zijn enigzins misleidend door 3e generatie allochtonen als Nederlanders te tellen. Eveneens ligt de verhouding autochtoon/allochtoon onder de 30 al 2/1 ondertussen, in de grote steden 1/2.
Zeer herkenbaar, ik en mijn vriendin komen daar ook geregeld.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik vond het in Oberhausen heel opvallend, een paar jaar terug. En dan specifiek het oude winkelhart. Maar dan niet alleen die verhoudingen, maar ook wat er qua blanke/witte mensen nog tussen liep. Alsof er met veel van die mensen iets was. Ik was er vaker geweest, en herinner me dat gedeelte van pakweg midden jaren 00 niet zó.
Nou is dat oude winkelhart sowieso al behoorlijk desolaat, met al die Zeeman-achtige winkels waar het tegenwoordig mee gevuld is, dus dat helpt niet mee.
Ik ben een ras hagenaar en ik voelde me er zeker gisteren totaal niet meer op mijn gemak in die straat.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 14:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met koopavond door de stad banjeren heeft blijkbaar een grotere aantrekkingskracht op bepaalde delen van de maatschappij.
Als daarnaast anderen ook nog wegblijven omdat de samenstelling van het publiek ze een onprettig gevoel geeft..
Nee, 67quote:
Het ‘het gaat te snel’ argument wordt veel gebruikt en vind ik ook raar. Zoiets van ‘prima dat we omgevolkt worden, maar het moet wel 90 jaar duren’quote:Op vrijdag 12 juli 2019 16:28 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik ben een ras hagenaar en ik voelde me er zeker gisteren totaal niet meer op mijn gemak in die straat.
We zijn via de Passage terug gelopen omdat ik niet weer die optocht wilde meemaken.
Het gaat te snel en de verhoudingen zijn totaal weg.
Is jammer.
Even over nagedacht.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 16:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het ‘het gaat te snel’ argument wordt veel gebruikt en vind ik ook raar. Zoiets van ‘prima dat we omgevolkt worden, maar het moet wel 90 jaar duren’
Waarom is dat prima. Ik vind het helemaal niet prima, ook niet over 90 jaar. ......
Op een gegeven moment keert de wal het schip en valt hier de welvaart zo ver terug dat het niet meer aantrekkelijk is naar Nederland te komen. Zoiets NWS / Bizarre constructies in kinderopvangtoeslagfraudezaak. valt natuurlijk niet altijd vol te houden. Maar dan is het te laat.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 17:13 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Even over nagedacht.
Je hebt gelijk wat mij betreft.
De verhoudingen moeten enigszins "kloppend" en in balans blijven voor het land / cultuur / geschiedenis in kwestie.
Al zullen de meningen daarover flink verschillen.
Voor de een geen verandering in samenstelling , voor een ander een "melting pot" die werkt en voor weer een ander zo snel mogelijk totaal de eigen identiteit / cultuur opgeven ten faveure van een ander.
En voor de duidelijkheid : ik pleit hier voor elk land hetzelfde, dus zie ook niks in Turkse steden met vnl geen Turken / Nederlanders etc etc.
Maar gisteren was een eyeopener voor me, het gaat in "mijn"stad (snel) niet de goede kant op.
Klopt ja.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 16:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het ‘het gaat te snel’ argument wordt veel gebruikt en vind ik ook raar. Zoiets van ‘prima dat we omgevolkt worden, maar het moet wel 90 jaar duren’
Waarom is dat prima. Ik vind het helemaal niet prima, ook niet over 90 jaar. Net alsof hitler ook een toffe gast geweest was als hij de joden maar langzaam genoeg vergast had.
Met de gemeentelijke herindeling worden de kleinste dorpen nu ook rap omgevolkt hoor!quote:Op vrijdag 12 juli 2019 17:26 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Klopt ja.
Overigens speelt dit niet alleen in grote steden maar ook al in een stad(je) als Weert. Als het probleem zich nou alleen tot de grote steden beperkte, maar nee uiteindelijk verandert alles zo dat is onvermijdelijk als het zo door gaat. En dat is ook de reden dat ik in een zeer klein dorp ben gaan wonen, omdat je dat hier gewoon nog niet ziet. Kwam daar vroeger veel in Weert, want ging er naar de middelbare school en voelde me daar altijd op mijn gemak. Tegenwoordig eigenlijk niet meer echt, mijn nieuwe auto sluit automatisch de portieren wat ik nu ineens wél een handige feature vind. Poos geleden waren daar 40 lui op straat aan het vechten met elkaar toen het ramadan was. Midden op straat.. zelfs auto's die er wilde passeren werd geen rekening mee gehouden. Maar wat ook is; een deel van die mensen waren er toen ik er naar school ging ook al. Maar wat nu opvalt is dat je toen nooit kerels in jurken zag rondlopen en nu echt veel, ook zeer jonge personen. Maar je ziet nu ook mensen in full burka, dus met alleen zo'n streepje voor de ogen vrij. Wat volgens mij niet eens legaal is, want iedereen moet ten alle tijden herkenbaar over straat. En ja, verder heb je natuurlijk ook een groot AZC daar...
Denk dat mensen die de financiën hebben en een kans zien om te emigreren dat tegen die tijd dan ook gaan doen.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 17:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op een gegeven moment keert de wal het schip en valt hier de welvaart zo ver terug dat het niet meer aantrekkelijk is naar Nederland te komen. Zoiets NWS / Bizarre constructies in kinderopvangtoeslagfraudezaak. valt natuurlijk niet altijd vol te houden. Maar dan is het te laat.
Ja, ik denk dat het tempo wel veel verschil uitmaakt. Op dit moment (de laatste 40 jaar) is er veel te veel immigratie waardoor er geen goede vermenging en ook geen integratie plaatsvindt.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 16:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het ‘het gaat te snel’ argument wordt veel gebruikt en vind ik ook raar. Zoiets van ‘prima dat we omgevolkt worden, maar het moet wel 90 jaar duren’
Waarom is dat prima. Ik vind het helemaal niet prima, ook niet over 90 jaar. Net alsof hitler ook een toffe gast geweest was als hij de joden maar langzaam genoeg vergast had.
Je moet dat nu al voor elkaar hebben (die financiën). Opbouwen is eigenlijk nu al erg lastig geworden, alles is duur (van assets bedoel ik, dus huizen, kunst, aandelen etc).quote:Op vrijdag 12 juli 2019 17:36 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Denk dat mensen die de financiën hebben en een kans zien om te emigreren dat tegen die tijd dan ook gaan doen.
Dit kan alleen nog maar fout aflopen, vraag is niet of het gaat gebeuren maar wanneer. En wat gaat er dan gebeuren?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 17:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet dat nu al voor elkaar hebben (die financiën). Opbouwen is eigenlijk nu al erg lastig geworden, alles is duur (van assets bedoel ik, dus huizen, kunst, aandelen etc).
Herkenbaar. Dat (vaak luide) gepraat in totaal vreemde talen.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 17:40 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat het tempo wel veel verschil uitmaakt. Op dit moment (de laatste 40 jaar) is er veel te veel immigratie waardoor er geen goede vermenging en ook geen integratie plaatsvindt.
Als ik in Den Haag loop (wat ik zoveel mogelijk probeer te vermijden) dan heb ik ook dat hierboven omschreven "unheimische" gevoel. Dat komt niet omdat mensen een andere huidskleur hebben (dat interesseert met niet), maar wel omdat ze veelal een andere taal spreken.
Het is vaak een brabbeltaaltje dat ik überhaupt niet kan verstaan (misschien Berbers of Turks, ik noem maar wat), maar ook als ze wel een soort "Nederlands" spreken, dan is het nog steeds met zo'n deerniswekkend accent en bol van de taalfouten, dat het gewoon storend is.
Maar maak je geen illusies: we zullen hieraan moeten wennen, want het wordt alleen maar erger. In Stockholm, Oslo, Parijs, Milaan - overal waar ik in Europa ben geweest, zie je hetzelfde beeld. De autochtonen kruipen in hun schulp, want ze willen geen ruzie met die lui. Bij een conflict (en dat is in no time gebeurd) staan er onmiddellijk tientallen soortgenoten om je heen.
En het is niet alleen in de grote steden. Ik was onlangs nog in een schattig Duits dorpje, de gemoedelijkheid zelve. Duitse gastvrijheid, alles netjes opgeruimd, iedereen vriendelijk en een heerlijke zomerse rust. Behalve dan op het dorpsplein midden in het centrum. Daar zaten ze op een rijtje op de bank. Hooguit een stuk of 12 tot 15 personen, maar heel duidelijk zichtbaar géén Duitsers. En maar schreeuwen en gebaren tegen elkaar in hun brabbeltaal. Een ruzieachtige sfeer, maar totaal onverstaanbaar. Duitsers of andere toeristen die per ongeluk op dat dorpsplein belandden, wisten niet hoe snel ze weer moesten vertrekken. Een zeer ongemakkelijke situatie. Ik ben ook gauw weggegaan.
quote:Staatsbosbeheer doorbreekt taboe voor woningbouw in natuurgebied
De bouw van woningen in minder belangrijke natuurgebieden draagt bij aan het kabinetsdoel om één miljoen woningen te bouwen vóór 2030.Foto: Staatsbosbeheer
Staatsbosbeheer wil woningbouw in minder belangrijke natuurgebieden mogelijk maken. De organisatie is daarover in gesprek met projectontwikkelaars. Het gaat bijvoorbeeld om natuurgebieden aan de rand van de stad die 'weinig ecologische of recreatieve waarde hebben', zegt Robert Graat van Staatsbosbeheer op BNR Nieuwsradio. 'Eigendomsgrenzen zijn niet heilig.'
De natuurbeheerder stelt wel als voorwaarde dat de woningen een positieve bijdrage leveren aan de natuur en niet ten koste gaan van beschermde Natura 2000-gebieden. Bijvoorbeeld door met de inkomsten boerenland aan te kopen en op die manier nieuwe natuur te creëren, te herstellen of aan te laten sluiten op bestaande natuurgebieden.
Verdwaalde winkeldochters
Staatsbosbeheer heeft vele tienduizenden hectaren grond aan de rand of in de buurt van steden in bezit. Een deel van deze gebieden wordt slecht onderhouden of is moeilijk toegankelijk voor bezoekers. 'Het zijn losse gebiedjes, verdwaalde winkeldochters', aldus Graat.
De bouw van woningen in minder belangrijke natuurgebieden aan randen van steden draagt bij aan het doel om één miljoen woningen te bouwen vóór 2030, zoals het kabinet zich ten doel heeft gesteld.
Staatsbosbeheer is in gesprek met projectontwikkelaars in verschillende delen van het land, onder meer in Krommenie. Daar wordt gewerkt aan een een wijk van ruim tweehonderd woningen. Ook in Haarlemmermeer en Purmerend lopen gesprekken tussen beide partijen.
Rigide grens
Jan Fokkema, directeur van de branchevereniging voor projectontwikkelaars Neprom, juicht de samenwerking toe: 'Het is heel goed dat Staatsbosbeheer de rigide grens tussen stad en land wil loslaten.'
Hij verwacht niet dat provincies en gemeenten dwars gaan liggen. 'Gezien de enorme opgave om voldoende huizen te bouwen verwacht ik dat ze inzien hoeveel winst we kunnen boeken door de verouderde gebieden van Staatsbosbeheer in te zetten.'
Dat zou wel helpen jaquote:
.quote:Verdwaalde winkeldochters
Staatsbosbeheer heeft vele tienduizenden hectaren grond aan de rand of in de buurt van steden in bezit. Een deel van deze gebieden wordt slecht onderhouden of is moeilijk toegankelijk voor bezoekers. 'Het zijn losse gebiedjes, verdwaalde winkeldochters', aldus Graat.
De bouw van woningen in minder belangrijke natuurgebieden aan randen van steden draagt bij aan het doel om één miljoen woningen te bouwen vóór 2030, zoals het kabinet zich ten doel heeft gesteld.
Staatsbosbeheer is in gesprek met projectontwikkelaars in verschillende delen van het land, onder meer in Krommenie. Daar wordt gewerkt aan een een wijk van ruim tweehonderd woningen. Ook in Haarlemmermeer en Purmerend lopen gesprekken tussen beide partijen
Beluister ook de bijbehorende video met interviews met bewoners. Wat een geschift plan zeg. Leiden de gekste.quote:Leidse flatbewoners boos over noodwoningen voor hun raam
LEIDEN - De bewoners van twee flats in Leiden zijn woest over plannen van de gemeente om noodwoningen in hun gezamenlijke tuin neer te zetten. Veel bewoners raken dan hun uitzicht kwijt, maar ze zijn ook bang voor overlast.
'De mensen die hier dan zouden komen, daar zitten we niet op te wachten', zegt flatbewoner Chris Jongeleen. Hij doelt daarmee met name op voormalig daklozen en ex-verslaafden die in de noodwoningen wonen. Ze wonen nu nog aan de Sumatrastraat, maar daar moeten de zestien noodwoningen weg voor nieuwbouw. 'Het is nog maar afwachten hoe zij zich hier gaan gedragen. Wij vinden dit gewoon niet de juiste locatie.'
D66, GroenLinks en Partij Sleutelstad in de Leidse gemeenteraad vinden het ook geen geschikte plek. Maarten Kersten van Partij Sleutelstad stelt ook dat het college van burgemeester en wethouders dit plan niet zomaar kan uitvoeren zonder goedkeuring van de gemeenteraad. 'Wij willen dat de gemeenteraad hierover gaat beslissen', zegt Kersten. 'Maar daar zijn ze bang voor, want dan moeten ze het plan weer herzien.'
Onderzoek gaat door
Verantwoordelijk wethouder Marleen Damen (PvdA) zegt de zorgen van de bewoners te begrijpen, maar gaat door met het onderzoek naar de haalbaarheid van het plan. 'Ik zit hier 22 jaar met uitzicht en dat ben ik straks gewoon kwijt', zegt Jongeleen.
Een andere buurtbewoner vult aan: 'Iets verderop aan de Vliet is nog ruimte zat over. Zet die mensen dan daar neer. Ik weet niet of ze het nou er doorheen gaan drukken of niet, maar de mensen hier staan in ieder geval op hun achterste benen.'
LEES OOK: 100.000 extra woningen tegen huizentekort
Nóg minder natuurquote:
Volgens de gemeente Rotterdam is het voorlopig nog niet genoeg helaas.quote:Op donderdag 18 juli 2019 13:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nóg minder natuurWe hebben al zo weinig. Wanneer is het genoeg en gooien we de grenzen eens dicht! Een land of stad is gewoon een keer vol!
quote:Rotterdam heeft tienduizenden woningen meer nodig
Minimaal 50 duizend woningen komen er bij in Rotterdam tot 2040. Een idee is onder meer om de Rijnhaven voor een deel te dempen. Dat blijkt uit de Strategische Verkenning Verstedelijking van de gemeente.
De verwachting is dat tegen 2040 zo'n 65 duizend woningen nodig zijn om aan de groeiende vraag te voldoen. De huidige woningbouwplannen zijn daarvoor niet toereikend genoeg. De komende collegeperiode staan er 18 duizend nieuw woningen gepland. Tot aan 2040 zijn er plannen voor 36.500 woningen.
Daarbij zijn inbegrepen de plannen voor Nieuw Kralingen, Wielewaal, Park Zestienhoven, diverse woontorens in de binnenstad en Katendrecht. Ook studieplannen voor Schiehaven Noord en Oostdijk zijn er in meegenomen.
Volgens de gemeente is er behoefte aan meer woonruimte in de stad met hoogbouw, voor zogeheten dynamische een- en tweepersoonshuishoudens.
Er zou ook vraag zijn naar meer rustige en groenstedelijke woongebieden voor gezinnen. Die woningen zullen vooral in de regio gebouwd worden.
Groei
De extra woningen zijn nodig omdat Rotterdam blijft groeien. Het vormt voor de gemeente een mooie aanleiding om woningbouw te combineren met bijvoorbeeld de transformatie van oude haven- en bedrijfsterreinen in de stad. De bedoeling is om daarmee ook te zorgen voor meer groen, beter en sneller openbaar vervoer en betere voorzieningen en meer banen.
Ontwikkelen
De eerste actie voor nu is het verdichten en ontwikkelen in bestaande en prioritaire gebieden zoals Feijenoord City, de Rijnhaven en MerweVierhavens. Daarnaast wil Rotterdam de ruimte beter benutten bij ov-knooppunten en metrolijnen, zoals de Alexanderknoop, Kralingse Zoom/Brainpark, Hart van Zuid en Maashaven. Als derde stap zet Rotterdam in op grootschalige verstedelijking in het gebied Kralingse Zoom-Stadionpark en verdichting rond de Oude Lijn met metrokwaliteit: verstedelijking in samenhang met een nieuwe oeververbinding en nieuw station Stadionpark in het gebied Kralingse Zoom-Stadionpark.
De vierde stap is op hele lange termijn en gaat uit van een westelijke oeververbinding.
weilanden zijn geen natuur hequote:Op donderdag 18 juli 2019 13:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nóg minder natuurWe hebben al zo weinig. Wanneer is het genoeg en gooien we de grenzen eens dicht! Een land of stad is gewoon een keer vol!
Ooit weleens in het buitenland een nederlander proberen te vinden? In afrika had ik ze binnen 2 minuten in verschillende landen gevonden.... In de VS binnen 10 seconden in een grote stad.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 21:04 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Herkenbaar. Dat (vaak luide) gepraat in totaal vreemde talen.
De huidskleur was nooit van enig belang voor mij, een mens is een mens. Punt.
Maar sinds een jaar of 3 kruipt dat "vergelijken / vaststellen en tellen" wel in me. Steeds meer en steeds vaker.
De realiteit maakt dat ik anders ben gaan kijken en denken.
In mezelf zeg ik in situaties zoals gisteren dan "zoek de blanke Hollander" en stel steeds vaker vast dat die er niet zo maar / vanzelfsprekend is.
Gister dacht ik een paar keer beet te hebben maar het waren dan Oostblokkers.
Ik merk dat het het mij gaat storen, dat de verhoudingen (veel te) scheef worden.
Wellicht werkt het mee dat ik niet de jongste ben hier op FOK en al wat jaren mee draai in de wereld / in Nederland / in Den Haag.
Ik weet hoe het was en hoe het nu wordt / rap aan het worden is.
Complete wijken en straten worden bevolkt door vnl allochtonen / mensen met een allochtone achtergrond.
Een andere taal, een andere cultuur / andere gewoontes en een steeds vaker zichtbare religie.
De situatie in Spuitstraat gisteren toonde me een toekomstbeeld dat me somber maakt.
Met 90% van wie daar rondliep herkende ik niks Nederlands / niks Haags meer.
Het was een bruine / zwarte mengelmoes, met heel wat hoofddoeken met hier en daar een blanke Nederlander / Oostblokker.
Een koopavond in Den Haag was het, maar het leek meer op een avond in een exotisch land.
Als ik in het buitenland ben en ik (groepen) Nederlanders tegenkom zorg ik dat er snel afstand tussen mij en hen komt.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 17:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ooit weleens in het buitenland een nederlander proberen te vinden? In afrika had ik ze binnen 2 minuten in verschillende landen gevonden.... In de VS binnen 10 seconden in een grote stad.
Ze zijn dan geen toeristen, maar nederlanders die daar wonen.
In sommige nederlandse steden duur het langer...
Als je gewoon in een nette buurt van Weert woont heb je daar geen last van. En de stad/centrum zelf kom ik nooit; als ik wat nodig heb bestel ik dat op internet. Hier in de buurt wonen nagenoeg alleen maar autochtonen.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 17:26 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Klopt ja.
Overigens speelt dit niet alleen in grote steden maar ook al in een stad(je) als Weert. Als het probleem zich nou alleen tot de grote steden beperkte, maar nee uiteindelijk verandert alles zo dat is onvermijdelijk als het zo door gaat. En dat is ook de reden dat ik in een zeer klein dorp ben gaan wonen, omdat je dat hier gewoon nog niet ziet. Kwam daar vroeger veel in Weert, want ging er naar de middelbare school en voelde me daar altijd op mijn gemak. Tegenwoordig eigenlijk niet meer echt, mijn nieuwe auto sluit automatisch de portieren wat ik nu ineens wél een handige feature vind. Poos geleden waren daar 40 lui op straat aan het vechten met elkaar toen het ramadan was. Midden op straat.. zelfs auto's die er wilde passeren werd geen rekening mee gehouden. Maar wat ook is; een deel van die mensen waren er toen ik er naar school ging ook al. Maar wat nu opvalt is dat je toen nooit kerels in jurken zag rondlopen en nu echt veel, ook zeer jonge personen. Maar je ziet nu ook mensen in full burka, dus met alleen zo'n streepje voor de ogen vrij. Wat volgens mij niet eens legaal is, want iedereen moet ten alle tijden herkenbaar over straat. En ja, verder heb je natuurlijk ook een groot AZC daar...
Waarom niet aan atoombom op het westen en China, grootste vervuilers en er wonen de meeste mensen.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 18:24 schreef vosss het volgende:
Maargoed, het is tegenwoordig allemaal veel te veel en inmiddels ook gewoon overal. En ik ben daar eigenlijk wel klaar mee. We kunnen niet heel Afrika opvangen hier. Geen geld, banen, huizen etc voor. Plus het lost niets op; er komen elk jaar meer kanslozen bij in Afrika dan wij in het Westen op kunnen vangen.
Dit gaat in de nabije toekomst tot zeer grote spanningen leiden in alle westerse samenlevingen en dan zal, met de kennis van dan, blijken dat een grote atoombom op Afrika 40 jaar terug in de tijd in hindsight de meest humane oplossing zou zijn geweest.
Maargoed, dat kan natuurlijk niet zomaar en dat snap ik ook heus wel.
Maar het is wel zo. En nee dat is niet racistisch.
Omdat wij daar wonen slimpiequote:Op woensdag 24 juli 2019 13:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom niet aan atoombom op het westen en China, grootste vervuilers en er wonen de meeste mensen.
Ah dus het gaat je dus helemaal niet om de beste dan wel meest humane oplossing voor de mensheid, maar wat jou toevallig het beste uitkomt.quote:
Daar gaat het inderdaad om ja. Dat lijkt me nogal logisch.quote:Op woensdag 24 juli 2019 13:35 schreef Elan het volgende:
Ah dus het gaat je dus helemaal niet om de beste dan wel meest humane oplossing voor de mensheid, maar wat jou toevallig het beste uitkomt.
Ach, zolang als men onhygiënische mensen aan restaurants leveren, ben ik niet bang voor rijken, want uiteindelijk zullen die ook sterven aan de poepbacterieën, maar dan is hun lijden veel langer.quote:Op woensdag 24 juli 2019 13:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom niet aan atoombom op het westen en China, grootste vervuilers en er wonen de meeste mensen.
Lijkt me meer terecht dan mensen die in armoede leven slachtofferen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |