Kleine prijs voor veel meer woongenot.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 01:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Zou ook wel betekenen dat je heel veel minder presteert qua voetbal, fietsen of welke sport denkbaar bv.
Volgens mensen als jij hebben we zelfs geen recht op ons eigen hele kleine stukje aarde.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 09:47 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
En is dat erg? Mijn vriend en ik hebben bewust geen kinderen, maar ik zie genoeg (Nederlandse mensen die wel kinderen hebben.
Net alsof "wij Nederlanders" zo geweldig zijn en meer rechten op deze aardkloot hebben dan iemand met een kleurtje of een ander geloof.
En rust en veiligheid en welvaart en natuur en een schoon milieu. Dat we wat meer sportprijzen zullen winnen als we half Afrika importeren is net zo’n slecht argument als dat we nu een bruidje shoarma kunnen kopen.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 09:58 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Kleine prijs voor veel meer woongenot.
Ik vind het gewoon afschuwelijk dat er onder het mom van overbevolking allerlei racistische en superieure shit uitgebraakt mag worden. En wat is 17 miljoen op 7 miljard? Zorg gewoon voor eerlijke welvaart en educatie overal ter wereld.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mensen als jij hebben we zelfs geen recht op ons eigen hele kleine stukje aarde.
Wat is ee racistisch aan om migratie te willen beperken om Nederland leefbaar te houden?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:15 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon afschuwelijk dat er onder het mom van overbevolking allerlei racistische en superieure shit uitgebraakt mag worden. En wat is 17 miljoen op 7 miljard? Zorg gewoon voor eerlijke welvaart en educatie overal ter wereld.
Probeer eens een invloedrijke politieke functie te krijgen als dit je wensen zijn (van politici zal het uiteindelijk grotendeels moeten komen).quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:15 schreef Fietsertje70 het volgende:
Zorg gewoon voor eerlijke welvaart en educatie overal ter wereld.
Welke situatie is te prefereren natuurlijk? Wil je dat het naar je wens is in de buurt waar je woont, en je je het vaakst bevindt, of moet je elke keer ervoor naartoe fietsen op een plek waar je relatief weinig zou zijn? Ik zou willen dat het het prettigst is op de plek waar ik mij het vaakst bevind!quote:Op vrijdag 12 juli 2019 01:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ah ja, ik ben zelf van zo rond de 14 miljoen. Vind soms de inbreiding wel jammer, waarbij dan een grasveldje of pleintje verdwijnt. De keerzijde is dat het daarbuiten natuurlijk wel weer dat met een paar minuten fietsen(behalve vanuit echt centrum Amsterdam of Rotterdam bv.) het heel licht bebouwd is... dus tsja ..
Wat migratie betreft :quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is ee racistisch aan om migratie te willen beperken om Nederland leefbaar te houden?
De echte haat en racisme wordt nu met tienduizenden geïmporteerd, maar daar zul jij ook nog achterkomend.
De statistieken zijn enigzins misleidend door 3e generatie allochtonen als Nederlanders te tellen. Eveneens ligt de verhouding autochtoon/allochtoon onder de 30 al 2/1 ondertussen, in de grote steden 1/2.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:09 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat migratie betreft :
Gisteravond (koopavond) weer eens met m'n vriendin sinds lange tijd in de Spuitraat (centrum Den Haag) geweest.
De tering.
Het gaat hier echt heel erg snel wat de verhouding allochtoon-autochtoon betreft.
Je als een (blanke) vreemde voelen in je "eigen" stad.
Dat heb ik nog niet eerder zo sterk gevoeld daar.
Het (droevige) winkelaanbod en de leegstand op het begin en het eind van de straat versterkte het gevoel nog meer.
Geen gevoel van onveiligheid maar zeker wel het gevoel van vervreemding.
Voelde niet prettig.
Als men voor iedereen evenveel welvaart wil, zal men toch iets moeten doen aan de inmiddels vele rijke ongeschoolden, aangezien zij overal voor verarming hebben gezorgd en niet willen of wilden investeren in educatie van jongeren.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:15 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon afschuwelijk dat er onder het mom van overbevolking allerlei racistische en superieure shit uitgebraakt mag worden. En wat is 17 miljoen op 7 miljard? Zorg gewoon voor eerlijke welvaart en educatie overal ter wereld.
Ja, jij bent als nakomeling van een slavenhouder ook niet welkom daar.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:09 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat migratie betreft :
Gisteravond (koopavond) weer eens met m'n vriendin sinds lange tijd in de Spuitraat (centrum Den Haag) geweest.
De tering.
Het gaat hier echt heel erg snel wat de verhouding allochtoon-autochtoon betreft.
Het (droevige) winkelaanbod en de leegstand op het begin en het eind van de straat versterkte het gevoel nog meer.
Voelde niet prettig.
Ik vond het in Oberhausen heel opvallend, een paar jaar terug. En dan specifiek het oude winkelhart. Maar dan niet alleen die verhoudingen, maar ook wat er qua blanke/witte mensen nog tussen liep. Alsof er met veel van die mensen iets was. Ik was er vaker geweest, en herinner me dat gedeelte van pakweg midden jaren 00 niet zó.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:09 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat migratie betreft :
De tering.
Voelde niet prettig.
Koopavond is dan ook wel extreem wat dat betreft. Dat is geen representatieve steekproef zeg maar.quote:
In Duitsland is het echt heel snel gegaan. Daar waren voor 2000 buiten de grote steden nauwelijks nog allochtonen. Verhoudingen daar nu totaal omgekieperd.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik vond het in Oberhausen heel opvallend, een paar jaar terug. En dan specifiek het oude winkelhart. Maar dan niet alleen die verhoudingen, maar ook wat er qua blanke/witte mensen nog tussen liep. Alsof er met veel van die mensen iets was. Ik was er vaker geweest, en herinner me dat gedeelte van pakweg midden jaren 00 niet zó.
Nou is dat oude winkelhart sowieso al behoorlijk desolaat, met al die Zeeman-achtige winkels waar het tegenwoordig mee gevuld is, dus dat helpt niet mee.
Waarom? Is winkelen een allochtoon iets dan?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 14:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Koopavond is dan ook wel extreem wat dat betreft. Dat is geen representatieve steekproef zeg maar.
Met koopavond door de stad banjeren heeft blijkbaar een grotere aantrekkingskracht op bepaalde delen van de maatschappij.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 14:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom? Is winkelen een allochtoon iets dan?
Het was het gevoel van "herken ik mijzelf als (blanke) Nederlander hier nog?"quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
De statistieken zijn enigzins misleidend door 3e generatie allochtonen als Nederlanders te tellen. Eveneens ligt de verhouding autochtoon/allochtoon onder de 30 al 2/1 ondertussen, in de grote steden 1/2.
Zeer herkenbaar, ik en mijn vriendin komen daar ook geregeld.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik vond het in Oberhausen heel opvallend, een paar jaar terug. En dan specifiek het oude winkelhart. Maar dan niet alleen die verhoudingen, maar ook wat er qua blanke/witte mensen nog tussen liep. Alsof er met veel van die mensen iets was. Ik was er vaker geweest, en herinner me dat gedeelte van pakweg midden jaren 00 niet zó.
Nou is dat oude winkelhart sowieso al behoorlijk desolaat, met al die Zeeman-achtige winkels waar het tegenwoordig mee gevuld is, dus dat helpt niet mee.
Ik ben een ras hagenaar en ik voelde me er zeker gisteren totaal niet meer op mijn gemak in die straat.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 14:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met koopavond door de stad banjeren heeft blijkbaar een grotere aantrekkingskracht op bepaalde delen van de maatschappij.
Als daarnaast anderen ook nog wegblijven omdat de samenstelling van het publiek ze een onprettig gevoel geeft..
Nee, 67quote:
Het ‘het gaat te snel’ argument wordt veel gebruikt en vind ik ook raar. Zoiets van ‘prima dat we omgevolkt worden, maar het moet wel 90 jaar duren’quote:Op vrijdag 12 juli 2019 16:28 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik ben een ras hagenaar en ik voelde me er zeker gisteren totaal niet meer op mijn gemak in die straat.
We zijn via de Passage terug gelopen omdat ik niet weer die optocht wilde meemaken.
Het gaat te snel en de verhoudingen zijn totaal weg.
Is jammer.
Even over nagedacht.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 16:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het ‘het gaat te snel’ argument wordt veel gebruikt en vind ik ook raar. Zoiets van ‘prima dat we omgevolkt worden, maar het moet wel 90 jaar duren’
Waarom is dat prima. Ik vind het helemaal niet prima, ook niet over 90 jaar. ......
Op een gegeven moment keert de wal het schip en valt hier de welvaart zo ver terug dat het niet meer aantrekkelijk is naar Nederland te komen. Zoiets NWS / Bizarre constructies in kinderopvangtoeslagfraudezaak. valt natuurlijk niet altijd vol te houden. Maar dan is het te laat.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 17:13 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Even over nagedacht.
Je hebt gelijk wat mij betreft.
De verhoudingen moeten enigszins "kloppend" en in balans blijven voor het land / cultuur / geschiedenis in kwestie.
Al zullen de meningen daarover flink verschillen.
Voor de een geen verandering in samenstelling , voor een ander een "melting pot" die werkt en voor weer een ander zo snel mogelijk totaal de eigen identiteit / cultuur opgeven ten faveure van een ander.
En voor de duidelijkheid : ik pleit hier voor elk land hetzelfde, dus zie ook niks in Turkse steden met vnl geen Turken / Nederlanders etc etc.
Maar gisteren was een eyeopener voor me, het gaat in "mijn"stad (snel) niet de goede kant op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |