abonnement Unibet Coolblue
pi_187527045
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:58 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ga nou eens op de dingen die ik aankaart in, want dat zijn gewoon feiten. Komt niet met zo'n kut link van het JIT. De JIT is ongeloofwaardig.
Waarschijnlijk zijn de richtlijnen van ICAO dan ook ongeloofwaardig.

quote:
3. Which countries are involved in the investigation and why?

The International Civil Aviation Organisation (ICAO) states that it is the responsibility of the country where an aircraft accident took place to investigate the cause. Immediately following the crash of flight MH17, aviation investigators from Ukraine began investigating the cause of the accident. The Netherlands (as one of the countries affected) received official word of the crash of MH17 from the investigators shortly after it took place, including an invitation to take part in the investigation.

The ICAO agreement dictates that certain countries are obliged to be involved in the investigation. In principle, the country where the accident took place (state of occurance) should lead the investigation. However, the option is available to transfer the obligation of the investigation to another country. The countries where the operator is based, where the aircraft was designed and where it was built are also entitled to take part. Countries that can supply specific information or expertise may participate at the invitation of the party leading the investigation. Countries that suffered fatalities are also entitled to play a part in the investigation, but have limited rights.

In the case of the MH17 crash, many countries volunteered their assistance of their own accord. In some cases this assistance was accepted because the investigators had specific knowledge, information or expertise to offer.

The following countries have contributed (to a greater or lesser extent) to the international investigation team into the crash of flight MH17: Ukraine, Malaysia, Australia, Russia, the United Kingdom, the United States, Germany, France, Italy and Indonesia. The ICAO and the European Aviation Safety Agency (EASA) also contributed to the investigation as organisations. The leadership of the investigation rests with the Dutch Safety Board, which will publish both the preliminary and final report. The countries that have a formal role as participants in the investigation under the ICAO agreement will be given access to the draft reports, and may provide feedback. The country leading the investigation may offer other countries access to the draft reports at its discretion.
https://www.onderzoeksraa(...)ion-into-flight-mh17

Ben wel klaar met je als je als een blinde hengst alleen je eigen vooringenomen pro-Russische (al tig keer gedebunkte) versies wil geloven.

Kom eerst maar eens met een debunk van het onderzoek van het JIT, of met bewijzen dat het anders zit, en dan praten we verder. Ik zal de eerste zijn die je dan feliciteert.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:04:00 #52
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187527046
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat begrijp je er niet aan?
Gaan we (nu) fileren...... ik snap dat het JIT kennelijk een spel voor de bühne aan het spelen is maar ik begrijp (los van BNW overwegingen) niet het doel.

Ze gaan iemand beschuldigen waarvan men nu al weet dat ze nooit worden berecht. Je kan dan wel een rechtszaak houden zonder aanwezigen wat verder alleen maar de komende 3-5 jaar werkbehoud is.
Zelfs als die "verdachten" zouden komen opdagen hoef je imho geen wereldadvocaat te zijn om de ten laste legging van moord linea-recta naar de prullenbak te verwijzen. Ik begrijp dus niet deze aanpak. Dat er iets verschrikkelijks is gebeurd, is duidelijk maar moord...... nee.

Wat is jouw gedachte dat anders te zien of is het vooral gericht op dat ze iets zwaars moeten roepen uit respect voor nebestaanden.... of zo ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_187527056
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Het ongeluk met de MH17 is gebeurd op grondgebied van Oekraïne. Ik vind het juist vanzelfsprekend dat Oekraïne onderdeel is geworden van het onderzoek.
Dat mag natuurlijk. Ik ben het daar alleen niet mee eens, vooral omdat het onderzoek een schuldige aan moet/moest wijzen, en tijdens het onderzoek nog niet duidelijk is waar die schuld ligt/lag. Dan vind ik het vrij vreemd dat het land waar het gebeurt is mee mag onderzoeken, dan ben je als land niet onafhankelijk.
pi_187527062
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:03 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ik denk dat als je op straat dit verhaal verkondigd, je ook als een BNW'er wordt gezien.
Oh nee hoor, geen last van.
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:05:05 #55
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187527076
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:57 schreef Ener-G het volgende:
'Murder' heeft in het buitenland een ander begrip trouwens, en kan ook doodslag betekenen. Het is niet per definitie 'moord' (met voorbedachte rade), zoals we dat hier in Nederland kennen.
In de VS heb je bijvoorbeeld 1st en 2nd degree murder. Het ene is 'moord', het andere 'doodslag'.
Ze handelen in & volgens Nederlands recht, berecht. Dus wanneer ze gaan kwaken over "moord" dan bedoelen ze de NL definitie. toch ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_187527077
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:57 schreef Harlekien het volgende:

[..]

De boeren en mijnwerkers die zich verdedigen tegenover zwaar belegerde fascistische milities die gesponsord worden door Amerikanen.
Je klinkt zo als Russische trollenpropagandapraat.

Een BUK systeem is even wat anders dan een uitgeleende AK47 die elke boerenhenkie af kan schieten.

Waarom zouden Oekraieners een luchtdoelraketsysteem gebruiken om een vliegtuig neer te halen?
Het luchtruim was immers vooralsnog onder Oekraiense controle.

En als ze dat al zouden doen zou het Oekraiense leger dat zelf wel doen met bijbehorend deskundig personeel en een compleet systeem inclusief radarwagen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_187527080
quote:
16s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:04 schreef Vallon het volgende:

[..]

Gaan we (nu) fileren...... ik snap dat het JIT kennelijk een spel voor de bühne aan het spelen is maar ik begrijp (los van BNW overwegingen) niet het doel.

Ze gaan iemand beschuldigen waarvan men nu al weet dat ze nooit worden berecht. Je kan dan wel een rechtszaak houden zonder aanwezigen wat verder alleen maar de komende 3-5 jaar werkbehoud is.
Zelfs als die "verdachten" zouden komen opdagen hoef je imho geen wereldadvocaat te zijn om de ten laste legging van moord linea-recta naar de prullenbak te verwijzen. Ik begrijp dus niet deze aanpak. Dat er iets verschrikkelijks is gebeurd, is duidelijk maar moord...... nee.

Wat is jouw gedachte dat anders te zien of is het vooral gericht op dat ze iets zwaars moeten roepen uit respect voor nebestaanden.... of zo ?
Dus bij verstek veroordelen mag van jouw afgeschaft worden?
pi_187527093
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn de richtlijnen van ICAO dan ook ongeloofwaardig.
[..]

https://www.onderzoeksraa(...)ion-into-flight-mh17

Ben wel klaar met je als je als een blinde hengst alleen je eigen vooringenomen pro-Russische (al tig keer gedebunkte) versies wil geloven.

Kom eerst maar eens met een debunk van het onderzoek van het JIT, of met bewijzen dat het anders zit, en dan praten we verder. Ik zal de eerste zijn die je dan feliciteert.
Zoals ik al zei, het land was op dat moment niet Oekraïne. Oekraïne was een van de verdachten.

Daarnaast heeft Poetin gister nog de Oekrainse gevechtsvliegtuigen aangehaald in de persconferentie.

Beide heb ik al eens gezegd.
pi_187527130
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:04 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Dat mag natuurlijk. Ik ben het daar alleen niet mee eens, vooral omdat het onderzoek een schuldige aan moet/moest wijzen, en tijdens het onderzoek nog niet duidelijk is waar die schuld ligt/lag. Dan vind ik het vrij vreemd dat het land waar het gebeurt is mee mag onderzoeken, dan ben je als land niet onafhankelijk.
Dat is dan uiteraard ook een makkelijk doelwit om elk onderzoek of bewijs af te schieten door o.a. Rusland. Niettemin heeft Oekraine volgens de ICAO richtlijnen dat recht, ZELFS om het als leidende partij op te pakken en te onderzoeken! Gelukkig hebben ze dat niet gedaan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_187527131
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:05 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Je klinkt zo als Russische trollenpropagandapraat.

Een BUK systeem is even wat anders dan een uitgeleende AK47 die elke boerenhenkie af kan schieten.

Waarom zouden Oekraieners een luchtdoelraketsysteem gebruiken om een vliegtuig neer te halen?
Het luchtruim was immers vooralsnog onder Oekraiense controle.

En als ze dat al zouden doen zou het Oekraiense leger dat zelf wel doen met bijbehorend deskundig personeel en een compleet systeem inclusief radarwagen.
Waarom zou Rusland dat doen?
En Russiche trollen bla bla. Ik word daar zo moe van. Russische trollenfabrieken, geloof je het zelf? De echte propaganda komt van je staatsomroep en RTL. Kan je tig voorbeelden laten zien, maar waarschijnlijk boeit het je niet.

Heb al genoeg filmpjes en foto's aangedragen maar niemand gaat daar inhoudelijk op in.
pi_187527151
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:05 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het land was op dat moment niet Oekraïne.
Geen idee in welke parallelle wereld jij leeft.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:08:47 #62
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187527158
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:05 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dus bij verstek veroordelen mag van jouw afgeschaft worden?
Zucht... dat is iets heel anders. Ze (het JIT) heeft - volgens media - al min of meer een datum van de rechtszaak die gewoon procedureel doorgaat.
Bij verstek veroordeeld worden moet je eerst in staat van beschuldiging zijn gesteld. Op grond van welke feiten, dan ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_187527159
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:04 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Dat mag natuurlijk. Ik ben het daar alleen niet mee eens, vooral omdat het onderzoek een schuldige aan moet/moest wijzen, en tijdens het onderzoek nog niet duidelijk is waar die schuld ligt/lag. Dan vind ik het vrij vreemd dat het land waar het gebeurt is mee mag onderzoeken, dan ben je als land niet onafhankelijk.
Kijk, ik vind dat een bijzonder gekke redenatie. Het JIT is een forensisch onderzoeksteam, geen theekransje. Waarheidsvinding is hun kerntaak, er zit een hele wetenschap achter. Forensische onderzoeksteams zullen het soms nou eenmaal moeten doen met onbetrouwbare partners, dat is in Nederland niet anders.
Incelfrikandel
pi_187527175
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:05 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het land was op dat moment niet Oekraïne.
Bron?

Volgens mij worden Donetsk en Loegansk alleen door Zuid-Ossetië erkend, zelfs Rusland erkend beide republieken niet. Kortom het is gewoon Oekraïens grondgebied.
pi_187527176
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:05 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ze handelen in & volgens Nederlands recht, berecht. Dus wanneer ze gaan kwaken over "moord" dan bedoelen ze de NL definitie. toch ?
Ja dat vraag ik me dus oprecht af :) Als het daadwerkelijk 'moord' is en niet doodslag is dat nogal een beschuldiging.

Aan de andere kant is een luchtdoelraketsysteem ergens neerzetten ook wel een vorm van voorbedachte rade, zo'n ding zet neer om vliegtuigen neer te halen, wetende dat het levens kan kosten en niet voor de mooie vuurwerkshow.

Ik ben wel benieuwd naar de onderbouwing van de beschuldiging 'moord' (volgens mij zelfs massamoord) en de exacte definitie ervan.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_187527186
De Maleisische premier Mahathir Mohamad noemde de conclusies van het JIT, dat er een duidelijke link is met Rusland, 'van horen zeggen'. "We zijn erg ongelukkig, want vanaf het begin is het een politieke zaak geworden hoe Rusland te beschuldigen van wangedrag", zei hij.
pi_187527190
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:07 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat is dan uiteraard ook een makkelijk doelwit om elk onderzoek of bewijs af te schieten door o.a. Rusland. Niettemin heeft Oekraine volgens de ICAO richtlijnen dat recht, ZELFS om het als leidende partij op te pakken en te onderzoeken! Gelukkig hebben ze dat niet gedaan.
Ja, oke. Het recht zullen ze inderdaad hebben. Neemt (in mijn ogen) niet weg, dat je daar best je vraagtekens bij mag zetten.
pi_187527214
Het land was op dat moment van de DNR. Het volk wat op is gestaan toen de Oekraïense overheid hun democratierechten afpakte.

Voor zulke mensen moet je respect hebben.

Niemand komt in Nederland in opstand wanneer het referendum afgeschaft wordt.
pi_187527237
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:09 schreef Harlekien het volgende:
De Maleisische premier Mahathir Mohamad noemde de conclusies van het JIT, dat er een duidelijke link is met Rusland, 'van horen zeggen'. "We zijn erg ongelukkig, want vanaf het begin is het een politieke zaak geworden hoe Rusland te beschuldigen van wangedrag", zei hij.
Dit is een nieuwe Maleisische regering die nogal gecharmeerd is van de export van Palm olie naar Rusland.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_187527244
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:09 schreef Harlekien het volgende:
De Maleisische premier Mahathir Mohamad noemde de conclusies van het JIT, dat er een duidelijke link is met Rusland, 'van horen zeggen'. "We zijn erg ongelukkig, want vanaf het begin is het een politieke zaak geworden hoe Rusland te beschuldigen van wangedrag", zei hij.
Maar als ze het niet eens zijn met de aanklacht waarom ondertekenen ze het dan toch?
pi_187527247
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:10 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Ja, oke. Het recht zullen ze inderdaad hebben. Neemt (in mijn ogen) niet weg, dat je daar best je vraagtekens bij mag zetten.
Daarbij heb je Oekraine nodig voor onderzoek ter plekke.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_187527250
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:11 schreef Harlekien het volgende:
Het land was op dat moment van de DNR.

Dit is gewoon bs dat weet je zelf ook wel.
pi_187527257
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dit is een nieuwe Maleisische regering die nogal gecharmeerd is van de export van Palm olie naar Rusland.
Haha, wie is hier nou de complotdenker.
pi_187527270
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:23 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ik mis de bron daarvan even

Bovendien was het land waar MH17 neergeschoten was, op dat moment niet van Oekraïne.

Het net sluit zich? Trieste opmerking man
De bron: https://t.co/WQt5QLPNoE
Aviation law.

Ten tweede, het was nog gewoon Oekraïens grondgebied. Als er morgen een burgeroorlog uitbreekt in Dokkum, is dat nog steeds gewoon Nederland

Ten derde, het net sluit zich om Rusland.

Wat vind je zelf van het verloop van hun theorieën.

Eerst zei Rusland: dit was geen buk, dit was een fighter jet (die fase zit jij nog)

Toen op een gegeven moment de JiT aantoonde dat het geen fighter was maar ee BUK zei Rusland: hmm oke die fighter hebben we t niet meer over, maar of dit een BUK was...we weten t nog net zo niet.

Een spring voorwaarts in de tijd en het JIt heeft de hele route gereconstrueerd die de raketinstallatie heeft afgelegd. Rusland: oke, weet je, prima het was inderdaad een BUK. Hier, wat bonnetjes uiyt 1985 die aantonen dat wij die bewuste BUK niet meer hadden.

En nu worden met o.a. telefoontaps etc namen genoemd en Rusland zegt: jalalalalala geen bewijs, kom maar met bewijzen.

Zie je dat ze steeds een andere versie aanhouden naar gelang het onderzoek vordert? Uiteindelijk denk ik dat ze over x-jaar wel schoorvoetend zullen toegeven dat het een ongeluk was. Die dingen gebeuren nou eenmaal in oorlogstijd.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_187527311
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:09 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Ja dat vraag ik me dus oprecht af :) Als het daadwerkelijk 'moord' is en niet doodslag is dat nogal een beschuldiging.

Aan de andere kant is een luchtdoelraketsysteem ergens neerzetten ook wel een vorm van voorbedachte rade, zo'n ding zet neer om vliegtuigen neer te halen, wetende dat het levens kan kosten en niet voor de mooie vuurwerkshow.

Ik ben wel benieuwd naar de onderbouwing van de beschuldiging 'moord' (volgens mij zelfs massamoord) en de exacte definitie ervan.
De aanklacht 'moord' is inderdaad wel interessant, al weet je dat het bewust afschieten van een raket op een vliegtuig, militair of civiel, normaal gezien doden op gaat leveren. In een oorlog is dat natuurlijk geen moord, maar dit is een burgeroorlog. Ik weet niet of dat laatste nog verschil maakt.
pi_187527317
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:14 schreef kalinhos het volgende:

[..]

De bron: https://t.co/WQt5QLPNoE
Aviation law.

Ten tweede, het was nog gewoon Oekraïens grondgebied. Als er morgen een burgeroorlog uitbreekt in Dokkum, is dat nog steeds gewoon Nederland

Ten derde, het net sluit zich om Rusland.

Wat vind je zelf van het verloop van hun theorieën.

Eerst zei Rusland: dit was geen buk, dit was een fighter jet (die fase zit jij nog)

Toen op een gegeven moment de JiT aantoonde dat het geen fighter was maar ee BUK zei Rusland: hmm oke die fighter hebben we t niet meer over, maar of dit een BUK was...we weten t nog net zo niet.

Een spring voorwaarts in de tijd en het JIt heeft de hele route gereconstrueerd die de raketinstallatie heeft afgelegd. Rusland: oke, weet je, prima het was inderdaad een BUK. Hier, wat bonnetjes uiyt 1985 die aantonen dat wij die bewuste BUK niet meer hadden.

En nu worden met o.a. telefoontaps etc namen genoemd en Rusland zegt: jalalalalala geen bewijs, kom maar met bewijzen.

Zie je dat ze steeds een andere versie aanhouden naar gelang het onderzoek vordert? Uiteindelijk denk ik dat ze over x-jaar wel schoorvoetend zullen toegeven dat het een ongeluk was. Die dingen gebeuren nou eenmaal in oorlogstijd.
Putin heeft gister nog de gevechtsvliegtuigen benoemd.
Telefoontaps waren van slechte kwaliteit en kun je makkelijk manipuleren. Dat is geen bewijs te noemen.
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 21:17:30 #77
236264 crew  capricia
pi_187527332
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:52 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Dus als je een onderzoek in twijfel trekt dan moet je zelf met een goed verhaal komen?
Ja.
En dat is geen aanval op jou als persoon.
Maar je moet op zijn minst met een goed alternatief komen. Een verklaring waarom MH17 uit de lucht viel.
Een hypothese.
Definitely not CIA
pi_187527336
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:13 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Haha, wie is hier nou de complotdenker.
quote:
Malaysia aims to double palm oil sales to Russia
MOSCOW: Malaysia aims to increase its palm oil import market share in Russia from the current 14 per cent to 25 per cent in the near term as the country has been identified as a major consumer of oils and fats.

Plantation Industries and Commodities Minister Datuk Seri Douglas Uggah Embas said focus will be given on the food industry, oleochemicals and biodiesel as well as on increasing Malaysia's participation in the blended oil market segment in Russia.

"This includes promotion of Novelin (a blended cooking oil for the Russian market). Similarly, the potential of palm oil in oleochemicals for application in household and toiletry products as well as the prospects of palm kernel cake application in animal feed in Russia would also be highlighted," he said after launching the Palm Oil Trade Fair and Seminar (POTS) organised by the Malaysian Palm Oil Council (MPOC) here.

He said Malaysia can expect Russia to import more palm oil with demand for oils and fats set to increase. Russia's domestic production of oils and fats is insufficient to meet the demand from its 143 million people.

Palm oil imports by Russia have increased from an average of 150,000 tonnes annually to 626,000 tonnes last year with Malaysia supplying 14 per cent. Palm oil currently accounts for 69 per cent of the total oils and fats imported by Russia, and is the second most popular vegetable oil consumed in the country after sunflower oil.

In order to increase its market share, Uggah explained, Malaysia has come up with plans to renew and broaden contacts as well as foster better understanding with buyers, manufacturers and end-users related to oils and fats in Russia. Bernama
http://www.mpoc.org.my/su(...)9db-81f4df018856&id=

Gewoon politiek. Daarbij zegt de ene belangrijke Maleisiër het een en een andere belangrijke Maleisiër het ander. Niks complot, gewoon politiek en diplomatie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_187527339
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:13 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Haha, wie is hier nou de complotdenker.
Maar als ze het niet eens zijn met het onderzoek en aanklacht waarom ondertekenen ze het dan vervolgens wel? Of is het meer de persoonlijke mening van de PM?
pi_187527352
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:16 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Putin heeft gister nog de gevechtsvliegtuigen benoemd.
Telefoontaps waren van slechte kwaliteit en kun je makkelijk manipuleren. Dat is geen bewijs te noemen.
Dat ze er vlogen ja, niet als schutter.

Tevens, als het zo makkelijk te manipuleren is, is het ook vrij makkelijk aan te tonen.

Het was overigens Kirkin (die met de snor) die minuten na de crash via social media verantwoordelijkheid nam voor de crash, in de veronderstelling dat het een Oekraïens vrachtvliegtuig was. Toen het MH17 bleek te zijn was alles rap weg.

Wat vind je van alle verschillende versies die Rusland tot op heden tentoon heeft gespreid?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_187527363
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
En dat is geen aanval op jou als persoon.
Maar je moet op zijn minst met een goed alternatief komen. Een verklaring waarom MH17 uit de lucht viel.
Een hypothese.
Je kan prima iets in twijfel trekken zonder met een goed alternatief te komen. Wat je nu zegt is gewoon onzin.
pi_187527374
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

[..]

http://www.mpoc.org.my/su(...)9db-81f4df018856&id=

Gewoon politiek. Daarbij zegt de ene belangrijke Maleisiër het een en een andere belangrijke Maleisiër het ander. Niks complot, gewoon politiek en diplomatie.
Oh, dit is wel politiek. Maar dat Oekraïne een moord van paar honderd mensen in de schoenen van Rusland probeert te schuiven niet?
pi_187527385
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:17 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar als ze het niet eens zijn met het onderzoek en aanklacht waarom ondertekenen ze het dan vervolgens wel? Of is het meer de persoonlijke mening van de PM?
Die vraag zou je mij niet moeten stellen, maar Maleisië is al vanaf het begin kritisch op het onderzoek.
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:20:40 #84
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187527388
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]Maar als ze het niet eens zijn met de aanklacht waarom ondertekenen ze het dan toch?
Omdat 44 Maleisiërs destijds ook slachtoffer waren...... met de huidige koers - die van meet af aan, sws politiek geladen was - wordt naar mate de tijd voortschrijdt, dat lastiger wordt.
Je ziet dat gedrag indirect ook bij Rutte die - zoals ik het beluisterde - hulp gaat vragen voor zijn/ons standpunt bij z'n EU collega's.... 500 miljoen mensen is meer dan.....

Wellicht gezocht, maar mogelijk dat de Oorterse manier van leed verwerken, een rol speelt. Ik denk zo maar dat de gemiddelde Aziaat, tegenspoed en het noodlot wat eerder accepteert dan een westerling.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_187527399
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:18 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dat ze er vlogen ja, niet als schutter.

Tevens, als het zo makkelijk te manipuleren is, is het ook vrij makkelijk aan te tonen​.


Wat vind je van alle verschillende versies die Rusland tot op heden tentoon heeft gespreid?
Aanname
pi_187527410
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:19 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Oh, dit is wel politiek. Maar dat Oekraïne een moord van paar honderd mensen in de schoenen van Rusland probeert te schuiven niet?
Kom maar op met je bewijs.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_187527413
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:14 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Uiteindelijk denk ik dat ze over x-jaar wel schoorvoetend zullen toegeven dat het een ongeluk was. Die dingen gebeuren nou eenmaal in oorlogstijd.
Naar mijn mening hadden ze dit moeten doen. Gewoon bekennen dat ze een fout gemaakt hebben. Hoe triest het ook is maar zulke dingen gebeuren in een oorlog. Het had Rusland geld gekost maar waarschijnlijk een stuk minder dan het nu gekost heeft.
pi_187527417
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:21 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Aanname
Waarom is dat een aanname?
Incelfrikandel
pi_187527442
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:19 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Je kan prima iets in twijfel trekken zonder met een goed alternatief te komen. Wat je nu zegt is gewoon onzin.
Nee hoor, want dat toestel is sowieso naar beneden gekomen door een aanval. Als jij het JIT, waar dagelijks tientallen deskundigen bij werken vanaf je zolderkamer in twijfel trekt, moet je MINSTENS met een theorie komen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_187527448
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:21 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Naar mijn mening hadden ze dit moeten doen. Gewoon bekennen dat ze een fout gemaakt hebben. Hoe triest het ook is maar zulke dingen gebeuren in een oorlog. Het had Rusland geld gekost maar waarschijnlijk een stuk minder dan het nu gekost heeft.
Je vergeet dat het veel grotere implicaties heeft. Dan bekent Rusland namelijk ook Russische betrokkenheid bij de burgeroorlog in Oost Oekraine.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_187527458
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:21 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Aanname
Die volgde op jouw aanname dat het allemaal wel makkelijk te manipuleren is.

Iets kán gemanipuleerd zijn, en dat kán dan ook aangetoond worden.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_187527463
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:20 schreef Vallon het volgende:

[..]

Omdat 44 Maleisiërs destijds ook slachtoffer waren...... met de huidige koers - die van meet af aan, sws politiek geladen was - wordt naar mate de tijd voortschrijdt, dat lastiger wordt.
Je ziet dat gedrag indirect ook bij Rutte die - zoals ik het beluisterde - hulp gaat vragen voor zijn/ons standpunt bij z'n EU collega's.... 500 miljoen mensen is meer dan.....

Wellicht gezocht, maar mogelijk dat de Oorterse manier van leed verwerken, een rol speelt. Ik denk zo maar dat de gemiddelde Aziaat, tegenspoed en het noodlot wat eerder accepteert dan een westerling.
Dan zijn het maar slappe zakken daar in Maleisië.
pi_187527470
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:22 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Nee hoor, want dat toestel is sowieso naar beneden gekomen door een aanval. Als jij het JIT, waar dagelijks tientallen deskundigen bij werken vanaf je zolderkamer in twijfel trekt, moet je MINSTENS met een theorie komen.
Nee dat hoef ik niet, maar heb ik al wel gedaan in dit topic.
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 21:24:00 #94
236264 crew  capricia
pi_187527472
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:19 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Je kan prima iets in twijfel trekken zonder met een goed alternatief te komen. Wat je nu zegt is gewoon onzin.
Okay. Geen alternatief. MH17 viel zomaar uit de lucht?
Definitely not CIA
pi_187527483
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je vergeet dat het veel grotere implicaties heeft. Dan bekent Rusland namelijk ook Russische betrokkenheid bij de burgeroorlog in Oost Oekraine.
Dat is inderdaad de consequentie, maar dat ze betrokken zijn weten we inmiddels toch wel.
pi_187527485
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:23 schreef kalinhos het volgende:

[..]

1. Die volgde op jouw aanname dat het allemaal wel makkelijk te manipuleren is.

2. Iets kán gemanipuleerd zijn, en dat kán dan ook aangetoond worden.
1. Dingen zijn makkelijk te manipuleren (zie wat een simpele ziel met Photoshop en stemhervormers kan)
2. Weer een aanname
pi_187527502
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:24 schreef Harlekien het volgende:

[..]

1. Dingen zijn makkelijk te manipuleren (zie wat een simpele ziel met Photoshop en stemhervormers kan)
Bron?

quote:
2. Weer een aanname
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Waarom is dat een aanname?
Incelfrikandel
pi_187527510
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:23 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Nee dat hoef ik niet, maar heb ik al wel gedaan in dit topic.
En dat is ontkracht. Al diverse malen. Wat jij nu doet is continu roepen "hmm, is dat gras wel echt groen...ik denk dat het rood is"

En als mensen zeggen "nee Harlekien, het is door een grote groep mensen aangetoond dat het toch echt groen is" zeg jij: ik vertrouw die mensen niet.

Maar het mooie aan bv Bellingcat is dat hun hele onderzoek, omdat het voornamelijk gedaan is achter internet....ideaal na te gaan is! Ze maken gebruik van openbare bronnen die je zelf ook kan raadplegen.

Kortom, er wordt aan je uitgelegd hoe je toch kan zien dat het gras groen is en toch wil jij liever dat hwt niet groen is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 21:27:20 #99
236264 crew  capricia
pi_187527522
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:05 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het land was op dat moment niet Oekraïne. Oekraïne was een van de verdachten.

Daarnaast heeft Poetin gister nog de Oekrainse gevechtsvliegtuigen aangehaald in de persconferentie.

Beide heb ik al eens gezegd.
Ik ben misschien, denk ik, niet helemaal bij. Maar op de recentste Russische radar beelden waren ook geen straaljagers te zien.
Definitely not CIA
pi_187527527
Ik merk trouwens dat er niet veel tegemoetkoming is in deze discussie. Het is vooral heen en weer gepass van dezelfde argumenten en weinig onderling begrip. Ik zie dingen anders dan menigeen hier. Dat is prima. Ik wou toch even een tegengeluid laten horen van het mainstream verhaaltje wat je vaak hoort.

Ik hoop één of twee mensen in ieder geval het idee gegeven te hebben om kritisch naar het hele MH17 verhaal te kijken.

Voor als het nog niet duidelijk is, ik trek me terug uit deze discussie.

Fijne avond allemaal :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')