SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 juni 2019 17:13 schreef Uhmmpie het volgende:
Mijn eerste nieuw sc-topicWelke titel wil je?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Jij hoort er wel bij hoor! En thanksquote:Op donderdag 20 juni 2019 17:25 schreef derLudolf het volgende:
Ik had eigenlijk ook niet gekund LS![]()
Vond je best goed bezig, ook met PR enzo. Jammer dat het nog niet helemaal gaat zoals je zou willen. Volgende keer beter
Niet tegenstribbelen is al wel een win ja.quote:Op donderdag 20 juni 2019 17:25 schreef Kreator het volgende:
Groetjes vanuit ho Chi Minh stad. Prachtig hier, wat een chaos in het verkeer. Elke keer rond tien uur 's avonds wel op. Groep nog steeds leuk en ik denk dat ik mijn eerste vakantieliefde heb.. Ze stribbelt in elk geval niet tegen als we zoenen en het is vakantie.
Koop je mij ook een straatje dan?quote:Op donderdag 20 juni 2019 17:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jij hoort er wel bij hoor! En thanksIk heb het best naar mijn zin op PR hier.
Nu alles toch zo voorspoedig gaat vandaag, heb ik gelijk maar een restaurant dat binnenkort sluit gebeld of ze nog een tafel hebben. En dat is gelukt. Ik ga zo ook maar een staatslot kopen.
Oh, die zijn mooi! Ik heb vandaag de laatste peperplanten verpot. Ik heb hier alleen saaie pepers: 8 cayenne, 2 jalapeno en 1 capsicum anuum (gewone paprika). Aan de grootste cayenneplanten zitten ook al wat bloempjes en een enkel pepertje.quote:Op donderdag 20 juni 2019 17:38 schreef Uhmmpie het volgende:
Hoort eigenlijk maar halfhalf hier
Maar wat doen mijn pepers het ineens goed <3
Ik spotte ineens 2 white ghostpeppers to be...
en vond er spontaan eentje die toch alvast anderhalve cm groot was.
3 cajennepepers in miniatuur.. terwijl er nauwelijks bloemetjes in zaten.
De medusa-pepers groeien ook supergoed.
En mijn bolivian rainbow plantjes.... hebben geen regenboogpepers... maar zijn meer paars (bloemen) dan groen (van het blad) dus ik vermoed dat daar nog genoeg vanaf gaat komen.
Alle bloemetjes even “gevingerd” zoals degene van wie ik ze kreeg dat zo lekker beeldend noemt.
(Diezelfde die zei: natuurlijk groeien ze goed.. ik heb superzaad... )
Peperparty binnenkort
(Ik krijg dit nooit opgegeten... de laatste bolivian rainbow oogst van vorig jaar is nog niet eens op... en nu de rest erbij 😱)
[ afbeelding ]
Deal!quote:Op donderdag 20 juni 2019 17:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Koop je mij ook een straatje dan?
Als ik de hoofdprijs win word ik hobby boer. Krijg je elk jaar een gevacumeerde koe
Ja is wel handig. Bezit van GHB wordt meestal niet echt gewaardeerd in Aziëquote:Op donderdag 20 juni 2019 17:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Niet tegenstribbelen is al wel een win ja.
ik heb nog een hele voorraad zaadjes ook liggen die ik netjes had gedroogd.quote:Op donderdag 20 juni 2019 17:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, die zijn mooi! Ik heb vandaag de laatste peperplanten verpot. Ik heb hier alleen saaie pepers: 8 cayenne, 2 jalapeno en 1 capsicum anuum (gewone paprika). Aan de grootste cayenneplanten zitten ook al wat bloempjes en een enkel pepertje.
quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:47 schreef PdeHoog het volgende:
Sollicitatiesoap, ronde 3Klinkt positief!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ooit bij iSense gesolliciteerd, maar toch maar niet verder mee gegaan omdat het me toch niet zo'n leuk bedrijf leek om de communicatie bij te doen, vanwege het onderwerp. En alleen maar mannen in team. Maar het leek me verder wel een net bedrijf, fijn dat ze de fee willen aanpassen.
Dan zou je een bovenlijfje naar je smaak heel goed kunnen combineren met een cirkelrok.quote:
@onlogischquote:Op donderdag 20 juni 2019 17:38 schreef Uhmmpie het volgende:
En mijn bolivian rainbow plantjes.... hebben geen regenboogpepers... maar zijn meer paars (bloemen) dan groen (van het blad) dus ik vermoed dat daar nog genoeg vanaf gaat komen.
Alle bloemetjes even “gevingerd” zoals degene van wie ik ze kreeg dat zo lekker beeldend noemt.
Peperparty binnenkort
(Ik krijg dit nooit opgegeten... de laatste bolivian rainbow oogst van vorig jaar is nog niet eens op... en nu de rest erbij 😱)
[ afbeelding ]
En ter gelegenheid van jouw bezoek wordt oom Ho weer behandeld:quote:Op donderdag 20 juni 2019 17:25 schreef Kreator het volgende:
Groetjes vanuit ho Chi Minh stad. Prachtig hier, wat een chaos in het verkeer. Elke keer rond tien uur 's avonds wel op. Groep nog steeds leuk en ik denk dat ik mijn eerste vakantieliefde heb.. Ze stribbelt in elk geval niet tegen als we zoenen en het is vakantie.
Ik had heel veel gemaakt (waar 140 gram van overbleefquote:Op donderdag 20 juni 2019 17:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kaatje, voel je niet verplicht hoor. Ik kan nog wel een paar maanden op olijvenpoeder wachten, geen enkel probleem.
Vandaag is leuk! Niet alleen ging alles goed, ik heb ook nog een kilo asperges gevonden en mijn oogdruppels zijn weer leverbaar. Nu tijd voor Game of Thrones S08e01
Een medepeperliefhebberquote:Op donderdag 20 juni 2019 17:38 schreef Uhmmpie het volgende:
Peperparty binnenkort
[ afbeelding ]
Bizar he! Mijn zwager heeft er echt maanden over gedaan om te kunnen reserveren. Ik keek in mei een keer even snel omdat ik nog geen verjaardagscadeau had voor mijn vriend en kon toen nog uit van alles kiezenquote:Op donderdag 20 juni 2019 18:09 schreef Vanyel het volgende:
Boh,door sommige mensen hier wilde ik ook eens naar Yama. Vanaf afgelopen woensdag kon je reserveren voor de tweede helft van 2019.
Ik net kijken. Nog maar op 1 vrijdag 2 plaatsen beschikbaar, half december.
Wel een paar keer wo of do, maar dat is zo onhandig met oppas...
Hmm hier al paar keer mee gesproken.quote:Op donderdag 20 juni 2019 17:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Klinkt positief!
Ik heb ooit bij iSense gesolliciteerd, maar toch maar niet verder mee gegaan omdat het me toch niet zo'n leuk bedrijf leek om de communicatie bij te doen, vanwege het onderwerp. En alleen maar mannen in team. Maar het leek me verder wel een net bedrijf, fijn dat ze de fee willen aanpassen.
Het poeder zal niet gortdroog worden, het blijft vettig/plakkerig, strooit ook niet makkelijk maar als het tussen je vingers uitstrooit over eten, is het weer wel poederig.quote:Op donderdag 20 juni 2019 17:12 schreef Uhmmpie het volgende:
Geen plaatje want mobiel en gedoe
Eh... sloot ik toch per ongeluk het topic.
Anyway... geen bqq-meet.
(First things first @:lucky)
En wel olijvenpoeder... ben benieuwd.
Oh als ik daar nou plek voor had hequote:Op donderdag 20 juni 2019 18:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een medepeperliefhebber
Ik heb de Bolivian Rainbow ook staan. Bij mij kleuren ze ook paars, en alleen maar paars. Alleen hij is nog niet zo volgroeid als de jouwe.
Mijn white ghostpeppers hebben het niet gered tot de uiteindelijke selectie.
• Orange Scorpion
• 7pot Bubblegum
• Aji Pineapple
• Rainforest
• Bolivia Rainbow
• Royal Gold
• Jamaican Hot Yellow
• Aje Little Finger
• Sugar Rush Peach
• Carolina Reaper
• Fatalii Yellow
• Habanero Magnum Orange
• Madame Jeanette
• Aji Mochero
• Antep Aci Dolma
• Black Scorpion Tongue
• Citron Pepper
• Inca Hot
Tof! Is er niet ergens een pepertopic trouwens?quote:Op donderdag 20 juni 2019 18:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een medepeperliefhebber
Ik heb de Bolivian Rainbow ook staan. Bij mij kleuren ze ook paars, en alleen maar paars. Alleen hij is nog niet zo volgroeid als de jouwe.
Mijn white ghostpeppers hebben het niet gered tot de uiteindelijke selectie.
• Orange Scorpion
• 7pot Bubblegum
• Aji Pineapple
• Rainforest
• Bolivia Rainbow
• Royal Gold
• Jamaican Hot Yellow
• Aje Little Finger
• Sugar Rush Peach
• Carolina Reaper
• Fatalii Yellow
• Habanero Magnum Orange
• Madame Jeanette
• Aji Mochero
• Antep Aci Dolma
• Black Scorpion Tongue
• Citron Pepper
• Inca Hot
Je durft al alleen de straat over te steken?quote:Op donderdag 20 juni 2019 17:25 schreef Kreator het volgende:
Oh ik heb ze nu op mijn balkon en in de tuin staan. Eigenlijk pas sinds eergisteren volledig. Voor die tijd stonden ze in 2 groeitenten die ik heb. Alleen de ruimte werd echt te klein. Ze moesten nu wel naar buiten. Gelukkig is de temperatuur daar nu naar. Enige probleem wat ik heb is dat ze niet voldoende aan de zon gewend zijn. Blaadjes gaan meestal na 2 of 3 uurtjes al hangenquote:Op donderdag 20 juni 2019 18:33 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Oh als ik daar nou plek voor had he
Die aji pineapple en carolina reaper stonden heel hoog op mn shortlist.. maar uiteindelijk moest ik toch keuzes maken
Heb alleen een vensterbank of 2 op de zon.
Behalve die ik net noemde groeit er ook nog een biquino red op mijn vensterbank.
Maar die groeit niet zo heeeeel hard.
En wel knopjes... maar nog geen pepers.
Die vond het laatst zelfs te warm merkte ik... had dapper al zn blaadjes opgerold.
Dus die moet van de zomer toch maar een klein stukje verhuizen denk ik.
De bolivian rainbow is trouwens 1,5 jaar oud nu zo’n beetje. Vorig jaar begin van het jaar gezaaid en ook afgelopen jaar al meteen een flinke oogst. Ben benieuwd hoeveel het dit jaar wordt.
Zeker tofquote:Op donderdag 20 juni 2019 18:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tof! Is er niet ergens een pepertopic trouwens?
En oh ja, zijn donkergekleurde bladoksels een probleem?
In mei?quote:Op donderdag 20 juni 2019 18:27 schreef Aure het volgende:
[..]
Bizar he! Mijn zwager heeft er echt maanden over gedaan om te kunnen reserveren. Ik keek in mei een keer even snel omdat ik nog geen verjaardagscadeau had voor mijn vriend en kon toen nog uit van alles kiezenDus nu gaan we in september, op een woensdag wel
Bij mij horen die bij de donkere pepers. Ziet er best tof uit vind ik eigenlijk.quote:Op donderdag 20 juni 2019 18:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tof! Is er niet ergens een pepertopic trouwens?
En oh ja, zijn donkergekleurde bladoksels een probleem?
Het gaat geloof ik steeds in een periode van 3 maanden. Begin mei kon gereserveerd worden voor juli/aug/sep. Maar mijn zwager kon iets van een week geleden reserveren voor okt/nov/dec dus ik denk dat ie al wel even open stond jaquote:Op donderdag 20 juni 2019 19:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In mei?
Ik had speciaal woensdag in mijn agenda gezet omdat op de site stond dat je pas vanaf nu kon reserveren.
Of zou dat 19 mei geweest zijn ipv juni?![]()
Hmm balen.... hier is me altijd “ingepeperd” dat je dat gefaseerd moet doen inderdaad. Dus eerst een paar uurtjes en dan later meer.quote:Op donderdag 20 juni 2019 18:57 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Oh ik heb ze nu op mijn balkon en in de tuin staan. Eigenlijk pas sinds eergisteren volledig. Voor die tijd stonden ze in 2 groeitenten die ik heb. Alleen de ruimte werd echt te klein. Ze moesten nu wel naar buiten. Gelukkig is de temperatuur daar nu naar. Enige probleem wat ik heb is dat ze niet voldoende aan de zon gewend zijn. Blaadjes gaan meestal na 2 of 3 uurtjes al hangen
Tips?
[..]
Zeker tofPepers
Heb je er een foto van? Want bruin als in de kleuring die je weleens op de bladeren ziet? Of echt donker/paarsachtig? Mij is altijd verteld dat die donkere, paarsachtige kleur juist aangeeft dat de plant heel scherp/gezond is
Ja zoiets zat ik ook te denkenquote:Op donderdag 20 juni 2019 18:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan zou je een bovenlijfje naar je smaak heel goed kunnen combineren met een cirkelrok.
Je hebt mooi weer om op het terras van het hotel te zitten! Morgen fiets ik langsquote:Op donderdag 20 juni 2019 19:42 schreef fietsie het volgende:
Zwaait even vanaf de Rijnoever.
Was tof congres, en congres centrum van Burgers Zoo is tof.
Nu dode benen en schorre keel.
Waar ging het over? En waarom dode benenquote:Op donderdag 20 juni 2019 19:42 schreef fietsie het volgende:
Zwaait even vanaf de Rijnoever.
Was tof congres, en congres centrum van Burgers Zoo is tof.
Nu dode benen en schorre keel.
Architectuur in de zorg; niet over “dingen die gemaakt worden” maar “methoden om dingen te ontwerpen”quote:Op donderdag 20 juni 2019 20:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Waar ging het over? En waarom dode benen
Interessant, heb je voorbeelden?quote:Op donderdag 20 juni 2019 20:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Architectuur in de zorg; niet over “dingen die gemaakt worden” maar “methoden om dingen te ontwerpen”
Lang en veel staan tussen lange zit sessies, maar altijd schuifelen / stilstaan: vermoeiend
https://sites.google.com/site/zirawiki/quote:Op donderdag 20 juni 2019 20:14 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Interessant, heb je voorbeelden?
Ja snap ik.
Wat een kutonderwerp, oninteressant ook!quote:Op donderdag 20 juni 2019 20:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Architectuur in de zorg; niet over “dingen die gemaakt worden” maar “methoden om dingen te ontwerpen”
Lang en veel staan tussen lange zit sessies, maar altijd schuifelen / stilstaan: vermoeiend
Verre vanquote:Op donderdag 20 juni 2019 20:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat een kutonderwerp, oninteressant ook!
Waar moet je die mobiel vinden dan?quote:
Om te lezen of in te voeren?quote:Op donderdag 20 juni 2019 20:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Waar moet je die mobiel vinden dan?
Leukquote:Op donderdag 20 juni 2019 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga morgen een pepertopic maken hoor @:onlogisch @:uhmmpie @:vanyel
Veel te mooi onderwerp om niets mee te doen.
Waarom had je je er dan niet voor ingeschrevenquote:Op donderdag 20 juni 2019 20:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Om te lezen of in te voeren?
In je settings geloof ik, of profiel. Te lang geleden dat ik dat ingesteld heb
Maar was matige garp dus, want interessant en deels mijn onderwerp
Kwam niet uitquote:Op donderdag 20 juni 2019 20:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Waarom had je je er dan niet voor ingeschreven
Meloensorbetquote:Op donderdag 20 juni 2019 20:46 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb goede pizza op
Werd voor je neus vers gebakken. Bodem met lekker knapperige randen, flink tomatige tomatensaus, en ze hadden een veganistische pizza met veganistische kaas![]()
![]()
![]()
B had pizza ham en champignons en hij was ook heel tevreden. En A had een vegan burger met friet (met schil) en koolsla, die had ik vorige keer en was ook goed. Ook helemaal vers en echt lekkere friet.
En we hebben wederom een ijsje gehaald. Dit keer had ik meloensorbet en chocoladesorbet (heel erg puur chocolade-ijs)
En we hebben gewandeld en A en ik zijn in dingen geklommen
Alleen mannen? Ik heb meestal contact met jonge meiden (nu toevallig een man, maar meestal niet). Bij events is het ook bijna alleen maar vrouwquote:Op donderdag 20 juni 2019 17:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Klinkt positief!
Ik heb inderdaad nog nooit met een man gesproken bij isensequote:Op donderdag 20 juni 2019 20:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Alleen mannen? Ik heb meestal contact met jonge meiden (nu toevallig een man, maar meestal niet). Bij events is het ook bijna alleen maar vrouwIk vind dat ze iig naar buiten toe goed overkomen. Ook met hun twee-maandelijkse events met bbq of diner.
quote:Op donderdag 20 juni 2019 20:56 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad nog nooit met een man gesproken bij isense
Leuke, wel jong maar niet TE jonge, vlotte en slimme dames doorgaans.
Een beetje maar?quote:
Klinkt goed!quote:Op donderdag 20 juni 2019 20:46 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb goede pizza op
Werd voor je neus vers gebakken. Bodem met lekker knapperige randen, flink tomatige tomatensaus, en ze hadden een veganistische pizza met veganistische kaas![]()
![]()
![]()
B had pizza ham en champignons en hij was ook heel tevreden. En A had een vegan burger met friet (met schil) en koolsla, die had ik vorige keer en was ook goed. Ook helemaal vers en echt lekkere friet.
En we hebben wederom een ijsje gehaald. Dit keer had ik meloensorbet en chocoladesorbet (heel erg puur chocolade-ijs)
En we hebben gewandeld en A en ik zijn in dingen geklommen
geef.quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Klinkt goed!
Chocoladesorbet is lekker hè
Had ik in Ljubljana,er frambozen. Echt absurd puur, en lekker
Hier te zien
[ afbeelding ]
*Lonaa wegduwt*quote:
Alleen daarom al had je naar Slovenië moeten gaan man!quote:
Jaquote:Op donderdag 20 juni 2019 21:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het schijnt dinsdag en woensdag 37 graden te worden hier.
Kut-zooiquote:Op donderdag 20 juni 2019 21:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb woensdag vrij genomen om een stuk buitenboel te gaan schilderenquote:Op donderdag 20 juni 2019 21:25 schreef Lonaa het volgende:
RIP Cat, Molo en Lonaa.
In de hitte zijn zij gesmolten
Droogt wel snel dan.quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb woensdag vrij genomen om een stuk buitenboel te gaan schilderen
Mwep mwep mwep mwepppp
Kloptquote:Op donderdag 20 juni 2019 21:26 schreef derLudolf het volgende:
https://www.trouw.nl/groe(...)-melkrobot~afbbabea/
Interessant leesvoer (vind ik)
Patent is van iemand/bedrijf uit Molodorp (toch?)
Niet met al mijn ranszweet erdoorquote:
RIP onsquote:Op donderdag 20 juni 2019 21:25 schreef Lonaa het volgende:
RIP Cat, Molo en Lonaa.
In de hitte zijn zij gesmolten
Butsen en blazen op je houtwerkquote:
Ja lijkt me wat zondequote:Op donderdag 20 juni 2019 21:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Butsen en blazen op je houtwerk
Niet jezelf een preventief NaCl infuusje prikkenquote:Op donderdag 20 juni 2019 21:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja lijkt me wat zonde
En een Molo die van de uitbouw lazert met uitdrogingsverschijnselen
Oh heerlijk datquote:Op donderdag 20 juni 2019 21:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik appte mijn ouders. En kreeg opeens een video oproep van mijn vader
De goede man wist niet waar hij had geswyped en ik mocht het halve gesprek tegen een plafond voeren![]()
Gelukkig bleef zijn oor me bespaard, zullen we maar zeggen
Maggikniequote:Op donderdag 20 juni 2019 21:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet jezelf een preventief NaCl infuusje prikken
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens, bij jezelf maggutwel! Boeit niet wat je jezelf aandoet
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Is zelfmoord niet meer strafbaar tegenwoordig?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens, bij jezelf maggutwel! Boeit niet wat je jezelf aandoet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Uiteraard. TBS dacht ik. En sleutel weggooien.quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Is zelfmoord niet meer strafbaar tegenwoordig?
Doet wel zeer, die meuk niet in je aderen maar daar buitenquote:Op donderdag 20 juni 2019 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Uiteraard. TBS dacht ik. En sleutel weggooien.
Maar van een misprik ga je niet zo snel dood.
quote:
Mooi artikel en zeker interessant. Ik zat een half uur geleden nog een documentaire te kijken waarin uitgebreid aandacht voor melkrobots was.quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:26 schreef derLudolf het volgende:
https://www.trouw.nl/groe(...)-melkrobot~afbbabea/
Interessant leesvoer (vind ik)
Patent is van iemand/bedrijf uit Molodorp (toch?)
Auwaquote:Op donderdag 20 juni 2019 21:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Doet wel zeer, die meuk niet in je aderen maar daar buiten
* Lonaa herinnert het zich levendig
Volgens mij was het 'gewoon' NaCl. Was pre-op iig. Ze hadden geprobeerd een ader aan de bovenkant van mn hand aan te prikken en dan wat in te spuiten om te kijen of ie goed zat. Hij zat niet goed.quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Auwa
Schijnt best vervelend te zijn ja. Ligt wel aan het spul wat ze inspuiten, volgens mij is het een naarder dan het ander.
Zeker het puntje in hoeverre een leverancier/dealer ook verantwoordelijk is voor dierwelzijnquote:Op donderdag 20 juni 2019 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mooi artikel en zeker interessant. Ik zat een half uur geleden nog een documentaire te kijken waarin uitgebreid aandacht voor melkrobots was.
Ja precies.quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zeker het puntje in hoeverre een leverancier/dealer ook verantwoordelijk is voor dierwelzijn
Buh. Paar druppels of een halve liter maakt ook wel verschil ja. Gedoe!quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Volgens mij was het 'gewoon' NaCl. Was pre-op iig. Ze hadden geprobeerd een ader aan de bovenkant van mn hand aan te prikken en dan wat in te spuiten om te kijen of ie goed zat. Hij zat niet goed.
Uiteindelijk had ik m in mn elleboogholte en in de nacht na de operatie is ie daar ook uit de ader geschoten en heeft ie de hele nacht vocht in mn lijf gedruppeld.Ik was vreemd opgezwollen. Aan 1 kant.
Amper wat gegeten, want geen honger vandaag. En nu zo ineens, plotseling enorme trekquote:Op donderdag 20 juni 2019 21:11 schreef Molo het volgende:
Klinkt goed!
Chocoladesorbet is lekker hè
Had ik in Ljubljana,er frambozen. Echt absurd puur, en lekker
Hier te zien
[ afbeelding ]
Ja dat kan ik me wel voorstellen. Zoals in Trouw ook stond, als je 2 ton ergens aan uit hebt gegeven wil je ook niet snel toevoegen dat er iets aan scheelt.quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:54 schreef derLudolf het volgende:
Voor het blad "Veehouderij Techniek" heb ik twee artikelen geschreven. Was sowieso lastig om de gebruiker dan over negatieve punten te vragen. Of om een eerlijk antwoord te krijgen.
Huuuuh, een ervaring die we delen iigquote:Op donderdag 20 juni 2019 21:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Doet wel zeer, die meuk niet in je aderen maar daar buiten
* Lonaa herinnert het zich levendig
quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Klopt, is in de gezondheidszorg net zo, steeds meer techniek en besslissingsondersteuning. Maar wie is eindverantwoordelijk en zulksquote:Op donderdag 20 juni 2019 21:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zeker het puntje in hoeverre een leverancier/dealer ook verantwoordelijk is voor dierwelzijn
quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Amper wat gegeten, want geen honger vandaag. En nu zo ineens, plotseling enorme trek
Yes!quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Er zitten hier best wel wat hittehaters
Haha, nee er was al een Kaatje. En ik vond mezelf wel een #1quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Yes!![]()
Bestaat er trouwens ook een Kaatje2?
En zit daar soms een melkrobot aan?
En je hebt meloensorbetijs gehadquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:13 schreef Tele6 het volgende:
Ik zit in een ziekenhuis met airco nananananana
Ik hou van warmtequote:Op donderdag 20 juni 2019 22:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Laat ons weten wat het wasquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:14 schreef Tele6 het volgende:
Dikke vette drama hier zonet. Geen idee waar het over ging, maar vier mensen tegelijk over de rooie. En we hebben drie stuks verplegingVoor een iemand waren zelfs twee verplegers nodig om haar naar haar kamer te krijgen...
Morgenochtend zal iedereen wel weer héél gezellig aan het ontbijt zitten
Kan er niet meer tegen tegenwoordig (laatste 10 jaar ofzo)quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, én chocoladesorbet, én verse pizza met een heerlijk knapperige dunne korst, én heel veel liefde van twéé mooie mannenquote:
Warmte is niet gelijk aan hitte..quote:
Ja gek he.. hier precies hetzelfde.quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Amper wat gegeten, want geen honger vandaag. En nu zo ineens, plotseling enorme trek
quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, én chocoladesorbet, én verse pizza met een heerlijk knapperige dunne korst, én heel veel liefde van twéé mooie mannen
1 heel blokje?quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ja gek he.. hier precies hetzelfde.
Heb maar een blokje kaas gepakt.
Oh wat interessant. Nooit van gehoord of gezien!quote:Op donderdag 20 juni 2019 20:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
https://sites.google.com/site/zirawiki/
https://zorginformatiearchitectuur.nl/2019/
Ik probeer niet naar dat soort dingen te vragen, om het roddelen en mopperen niet aan te moedigen. Maar ik heb wel een beetje geluisterdquote:
SPOILER: Drama op de afdeling Psychiatrie! :oOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah ok.quote:Op donderdag 20 juni 2019 20:42 schreef kwakz0r het volgende:
@:bluezz ik ben voor de operatie nog gecheckt op schildklier en gebeurt over drie maanden weer (en in t verleden ook meermaals) maar is altijd ok geweest. Dit is meer omdat er veel oestrogeen vrijkomt als je snel vet verliest, schijnt..
Hihiquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Doe je goed!
Ik wil ook
Maar ja, als ik er 1 (terecht) het raam uit flikker![]()
quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Volgens mij was het 'gewoon' NaCl. Was pre-op iig. Ze hadden geprobeerd een ader aan de bovenkant van mn hand aan te prikken en dan wat in te spuiten om te kijen of ie goed zat. Hij zat niet goed.
Uiteindelijk had ik m in mn elleboogholte en in de nacht na de operatie is ie daar ook uit de ader geschoten en heeft ie de hele nacht vocht in mn lijf gedruppeld.Ik was vreemd opgezwollen. Aan 1 kant.
Vooruit dan maar weer jongedame!quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Haha, nee er was al een Kaatje. En ik vond mezelf wel een #1
quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik probeer niet naar dat soort dingen te vragen, om het roddelen en mopperen niet aan te moedigen. Maar ik heb wel een beetje geluisterdSmullen ditSPOILER: Drama op de afdeling Psychiatrie! :oOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik probeer niet naar dat soort dingen te vragen, om het roddelen en mopperen niet aan te moedigen. Maar ik heb wel een beetje geluisterdDit klinkt wel vreselijk geloof ik, ik zou wat mensen verbaal neerhoeken met zulk gezeik geloof ik, maar hendel mensen sowieso slechtSPOILER: Drama op de afdeling Psychiatrie! :oOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Breed gedeelde opvatting dusquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hihi
Ik heb ook wel geboft met ze
Mijn lievelingsverpleger met het paarse haar zei toen ik haar van B en A vertelde "waar heb je die vandaan? Ik wil ook twee van zulke"![]()
Dat verbaal neerhoeken moet ik toch ook eens leren. Voor de zeldzame momenten dat het echt nodig is.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit klinkt wel vreselijk geloof ik, ik zou wat mensen verbaal neerhoeken met zulk gezeik geloof ik, maar hendel mensen sowieso slecht
Dan ga je lekker assertief aangeven wat je wilt en anders second opinion traject je starten toch?quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:36 schreef Bluezz het volgende:
Morgenochtend naar chirurg.
En oh wéé als ze zegt dat er te weinig bewijs is dat galblaas oorzaak is en ze niet wil opereren.. ik heb zo'n vreemd voorgevoel
In een crisisopvang is dat wat heftig welquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat verbaal neerhoeken moet ik toch ook eens leren. Voor de zeldzame momenten dat het echt nodig is.
En dan écht goed he? Dat men ook gewoon KO gestrekt ligt psychosch en er naderhand ook geen gezeik komt. Uitermate scherp en geen speld tussen te krijgen *droomt*
Je galblaas heeft op zich wel een functie natuurlijk. En je loopt tegen consumptiebeperkingen op als die eruit is.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:36 schreef Bluezz het volgende:
Morgenochtend naar chirurg.
En oh wéé als ze zegt dat er te weinig bewijs is dat galblaas oorzaak is en ze niet wil opereren.. ik heb zo'n vreemd voorgevoel
Het probleem is een beetje dat de meesten hier - zacht uitgedrukt - niet heel intelligent zijn. Sommige dingen komen echt totáál niet aan. De verpleging weet daar ook niet altijd even goed raad mee.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit klinkt wel vreselijk geloof ik, ik zou wat mensen verbaal neerhoeken met zulk gezeik geloof ik, maar hendel mensen sowieso slecht
Gelukkig zit ik niet in een crisisopvangquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:40 schreef Molo het volgende:
[..]
In een crisisopvang is dat wat heftig wel
Normaal lukt het me prima maar heb gewoon geen geduld meer met patiënten en dat eeuwige gezeik om niets soms van sommige mensen
Heeft wel een functie maar eruit is eigenlijk altijd beter als het klachten geeft, functie kan prima gemist worden.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je galblaas heeft op zich wel een functie natuurlijk. En je loopt tegen consumptiebeperkingen op als die eruit is.
En weet jij zeker dat de oorzaak daar ligt of vind je het gewoon een geruststellend idee als die eruit is? Soort placebo effect?
Vraag het me af. Niet vervelend bedoeld. Echt niet
Ja dan ga ik in mijn eigen zkh de operatie laten uitvoeren.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:39 schreef Molo het volgende:
Dan ga je lekker assertief aangeven wat je wilt en anders second opinion traject je starten toch?
Er is geen zekerheid gekomen of het de boosdoener was. Op 2 echo's niet... maar er was wel twijfel omdat het gewoon niks anders kan zijn... na overleg met een aantal MDL artsen zijn ze er wel van overtuigd om het risico van herhaling (want echt dit wil je nooit meer meemaken) uit te sluiten dat dit de beste keuze is.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Je galblaas heeft op zich wel een functie natuurlijk. En je loopt tegen consumptiebeperkingen op als die eruit is.
En weet jij zeker dat de oorzaak daar ligt of vind je het gewoon een geruststellend idee als die eruit is? Soort placebo effect?
Vraag het me af. Niet vervelend bedoeld. Echt niet
Heb me idd helemaal ingelezen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Heeft wel een functie maar eruit is eigenlijk altijd beter als het klachten geeft, functie kan prima gemist worden.
En klachten met voedselinname zijn er gemiddeld nauwelijks, en dan ook nog afhankelijk of de chirurg de galgang eruit haalt of niet. Bij laten zitten heb je voldoende galproductie/opslag om nul last te hebben
Hele vette zaken geven iets meer kans op dunne ontlasting, is geen ramp
Ik laat dat hier nu wel over aan de mensen die betrokken zijn bij het drama allemaalquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:40 schreef Molo het volgende:
[..]
In een crisisopvang is dat wat heftig wel
Normaal lukt het me prima maar heb gewoon geen geduld meer met patiënten en dat eeuwige gezeik om niets soms van sommige mensen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ernstig is datquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat de meesten hier - zacht uitgedrukt - niet heel intelligent zijn. Sommige dingen komen echt totáál niet aan. De verpleging weet daar ook niet altijd even goed raad mee.
Die chocoladesorbet hoef ik dan weer niet, maar de rest.....eerlijk zullen we alles delenquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, én chocoladesorbet, én verse pizza met een heerlijk knapperige dunne korst, én heel veel liefde van twéé mooie mannen
Precies!quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:46 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Heb me idd helemaal ingelezen.
Morgen sparren
Dank voor je toelichtingquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:45 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja dan ga ik in mijn eigen zkh de operatie laten uitvoeren.
[..]
Er is geen zekerheid gekomen of het de boosdoener was. Op 2 echo's niet... maar er was wel twijfel omdat het gewoon niks anders kan zijn... na overleg met een aantal MDL artsen zijn ze er wel van overtuigd om het risico van herhaling (want echt dit wil je nooit meer meemaken) uit te sluiten dat dit de beste keuze is.
Dus het heeft niets met placebo te maken en ik weet dat je het niet vervelend bedoeld![]()
quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik laat dat hier nu wel over aan de mensen die betrokken zijn bij het drama allemaalKlinkt als een kluwe peuters die gaan buitenspelen en allemaal dezelfde bal met glittertjes willenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor de verhelderingquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Heeft wel een functie maar eruit is eigenlijk altijd beter als het klachten geeft, functie kan prima gemist worden.
En klachten met voedselinname zijn er gemiddeld nauwelijks, en dan ook nog afhankelijk of de chirurg de galgang eruit haalt of niet. Bij laten zitten heb je voldoende galproductie/opslag om nul last te hebben
Hele vette zaken geven iets meer kans op dunne ontlasting, is geen ramp
Hechte community met mensen die met elkaar enorm veel kennis hebben en daar beschikbaar makenquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:24 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oh wat interessant. Nooit van gehoord of gezien!
quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank voor de verheldering
Dat van vet eten en dunne ontlasting stond me idd bij.
Dat weet ik dan allemaal weer nietquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:51 schreef Bluezz het volgende:
Bovendien eet ik sowieso vers/gezond/niet heel vet en ben ik een oud voedingsassistente met nog wel redelijk wat kennis van voeding. Scheelt ook! Al zijn de inzichten wel veranderd, maar ook dat hou ik redelijk bij.
Het lijkt mij trouwens het beste als alle ziekenhuizen in NL sowieso hetzelfde ZIS hebben en niet allemaal hun eigen CS of EPIC of SAP (bestaat dat nog?quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:50 schreef fietsie het volgende:
Hechte community met mensen die met elkaar enorm veel kennis hebben en daar beschikbaar maken
Maar je gaat weleens uit etenquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:51 schreef Bluezz het volgende:
Bovendien eet ik sowieso vers/gezond/niet heel vet en ben ik een oud voedingsassistente met nog wel redelijk wat kennis van voeding. Scheelt ook! Al zijn de inzichten wel veranderd, maar ook dat hou ik redelijk bij.
Ja tuuk.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:53 schreef Molo het volgende:
Maar je gaat weleens uit eten
Valt allemaal wel mee hoor, eigenlijk alle chirurgen laten de galgang zitten, en komt vast goed. Alles beter dan die alvleesklierontsteking
Dat is niet met die overstap geregeld. Is veeeeeeel meer voor nodigquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het lijkt mij trouwens het beste als alle ziekenhuizen in NL sowieso hetzelfde ZIS hebben en niet allemaal hun eigen CS of EPIC of SAP (bestaat dat nog?) in het kader van het nou eens klaar zijn met heel veel heen en weer gefax en gemail en gedoe.
/Utopie
Hou op, ik zag van de week een presentatie die al was gegeven. Om te huilen. Bagger engels en het zag er niet uit. En tot overmaat van ellende hadden ze een oude presentatie gebruikt en 2017 laten staan.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ernstig is dat
En kan ik ook steeds slechter tegen
Ik had van de week een afstudeeropdracht waar ik gevraagd was commentaar te leveren. Was zo slecht dat ik na paar stukjes lezen het teruggegeven heb met de mededeling dat ze eerst maar eens serieus moest schrijven voor ze het voorlegde en ik wel geacht werd mijn best te doen.
Zo is het hier soms wel jaquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Klinkt als een kluwe peuters die gaan buitenspelen en allemaal dezelfde bal met glittertjes willen
Dat hoor ik ook van mijn vriendin. Dat de meeste psychiatrisch patienten echt oerdom zijn. En dat is vaak lastig.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat de meesten hier - zacht uitgedrukt - niet heel intelligent zijn. Sommige dingen komen echt totáál niet aan. De verpleging weet daar ook niet altijd even goed raad mee.
Zeer vermoeiend lijkt mequote:Op donderdag 20 juni 2019 22:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zo is het hier soms wel ja
Ook met wie waar mag zitten voor de tv en zo. Niet iedereen is het eens met "opgestaan plaats vergaan"
Dan voelen mijn tomaten zich achtergesteldquote:Op donderdag 20 juni 2019 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga morgen een pepertopic maken hoor @:onlogisch @:uhmmpie @:vanyel
Veel te mooi onderwerp om niets mee te doen.
Veel grotere kans op galstenen en galblaasontstekingen na fors afvallen door maagverkleining.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:53 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja tuuk.
Ze blijft van mijn galgang af![]()
![]()
quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hou op, ik zag van de week een presentatie die al was gegeven. Om te huilen. Bagger engels en het zag er niet uit. En tot overmaat van ellende hadden ze een oude presentatie gebruikt en 2017 laten staan.
Überpure chocoladesorbet met frambozen erdoorquote:
Breinen die niet echt lekker ontwikkeld zijn vaak jaquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat hoor ik ook van mijn vriendin. Dat de meeste psychiatrisch patienten echt oerdom zijn. En dat is vaak lastig.
Oh echt!! Dus bijna boks !quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:55 schreef Molo het volgende:
Veel grotere kans op galstenen en galblaasontstekingen na fors afvallen door maagverkleining.
Oud manager van me kreeg acute ontsteking na drie jaar terug maagverkleining, appte me dat het vreselijk was en dat ze hoopte dat ik dat nooit zou krijgen.
Ik teruggeappt dat die van mij al 13 jaar geleden met de vuilnis is meegegaan gelukkig
Weet niet hoe en wat, heb dat deel geskipt in de uitleg omdat die van mij er goddank al uitgesloopt was.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:57 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oh echt!! Dus bijna boks !
Galblaasontstekingen komen vaker voor bij afvallen omdat men dan minder vet binnen krijgt werd me verteld de eerste dagen.
Dat is zoooo irritant ja. Want als iets gewoon niet te lezen is en als los zand aan elkaar hangt, dan kun je er gewoon geen fatsoenlijke feedback op geven. Dat schiet gewoon niet op. Wel sneu voor de mensen die van zoiets denken dat ze het goed genoeg hebben gedaan om het op te kunnen sturen. Die gaan nog teleurgesteld worden of ze hebben een plaat voor hun kop.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ernstig is dat
En kan ik ook steeds slechter tegen
Ik had van de week een afstudeeropdracht waar ik gevraagd was commentaar te leveren. Was zo slecht dat ik na paar stukjes lezen het teruggegeven heb met de mededeling dat ze eerst maar eens serieus moest schrijven voor ze het voorlegde en ik wel geacht werd mijn best te doen.
Ja precies. Allemaal wel te verklaren en te begrijpen maar wel lastig als je daar als universitair geschoolde tussen zit. Als mbo'er ook wel denk ik.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Breinen die niet echt lekker ontwikkeld zijn vaak ja
Gaat natuurlijk meestal op jonge leeftijd al flink fout
Dat is idd erg ingewikkeld vaak. Naar mijn indruk vooral omdat behandelaren er voor geen ene meter mee om kunnen gaan. (Zie voorbeeld hierboven.)quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat hoor ik ook van mijn vriendin. Dat de meeste psychiatrisch patienten echt oerdom zijn. En dat is vaak lastig.
En de mensen om hen heen zijn ook niet de meest briljante en vaak psychisch niet in orde, dus de opvoeding en zo is ook een zooitje.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Breinen die niet echt lekker ontwikkeld zijn vaak ja
Gaat natuurlijk meestal op jonge leeftijd al flink fout
Dat overschatten gebeurt ook snel. Al helemaal wanneer je geobsedeerd bent door je uiterlijk en er altijd piekfijn uitzietquote:Op donderdag 20 juni 2019 23:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is idd erg ingewikkeld vaak. Naar mijn indruk vooral omdat behandelaren er voor geen ene meter mee om kunnen gaan. (Zie voorbeeld hierboven.)
Daarbij komt ook dat die mensen vaak wél heel goed uit hun woorden kunnen komen, waardoor je ze al gauw overschat. Je moet echt goed op ze letten om een indruk te krijgen van wat er daarbinnen gebeurt. Verbaal zijn ze veel sterker dan op andere gebieden. Je moet ook wel om je staande te kunnen houden tussen andere mensen.
Ik vind dat als het je patiënten zijn, je echt moet leren wat je ermee moet. Je gaat tegen een kleuterjuf toch ook niet zeggen "ja, dat leeftijdsverschil, dat maakt het ook gewoon veel te lastig om met je leerlingen te communiceren, dus dat gaat nou eenmaal mis". De behandelaren zijn intelligent zat om strategieën aan te leren en mensen met lage intelligentie te herkennen. Lastig ja, maar wel noodzakelijk.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja precies. Allemaal wel te verklaren en te begrijpen maar wel lastig als je daar als universitair geschoolde tussen zit. Als mbo'er ook wel denk ik.
Ja, zeker. Ik bedoelde als medepatiëntquote:Op donderdag 20 juni 2019 23:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind dat als het je patiënten zijn, je echt moet leren wat je ermee moet. Je gaat tegen een kleuterjuf toch ook niet zeggen "ja, dat leeftijdsverschil, dat maakt het ook gewoon veel te lastig om met je leerlingen te communiceren, dus dat gaat nou eenmaal mis". De behandelaren zijn intelligent zat om strategieën aan te leren en mensen met lage intelligentie te herkennen. Lastig ja, maar wel noodzakelijk.
Ik werd ook het meest serieus genomen op momenten dat ik er fysiek belabberd uitzag. (Daar ben ik sowieso al goed in, want ik ben een beetje een slons.)quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat overschatten gebeurt ook snel. Al helemaal wanneer je geobsedeerd bent door je uiterlijk en er altijd piekfijn uitziet![]()
Ik (geen obsessie met uiterlijk) heb eens gelezen dat als je serieus genomen wilt worden door een arts, je eigenlijk gewoon in je pyama naar afspraken moet gaan wanneer je een onzichtbare ziekte hebt.
Dat zijn ze dus niet. Ze overschatten hun patiënten omdat ze er niet goed in zijn getraind om hun intelligentie te beoordelen en zich aan te passen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind dat als het je patiënten zijn, je echt moet leren wat je ermee moet. Je gaat tegen een kleuterjuf toch ook niet zeggen "ja, dat leeftijdsverschil, dat maakt het ook gewoon veel te lastig om met je leerlingen te communiceren, dus dat gaat nou eenmaal mis". De behandelaren zijn intelligent zat om strategieën aan te leren en mensen met lage intelligentie te herkennen. Lastig ja, maar wel noodzakelijk.
Oh hehe, ja, tuurlijk. Ik vind het zelf niet zo heel lastig, ze vinden elkaar vooral lastig geloof ik. Ik pas me wel een beetje aan. Ik heb nog nooit zoveel gesprekken gevoerd over hondjes en familie en etenquote:Op donderdag 20 juni 2019 23:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, zeker. Ik bedoelde als medepatiëntDat was niet helemaal duidelijk zie ik nu.
Ze zijn intelligent zat, maar ze doen het niet / krijgen het niet aangeleerd. Betekent niet dat ze het niet zouden kunnen als er aandacht voor zou zijn. Dat bedoel ik. Ik vind dat ze idd die intelligentie moeten beoordelen en zich moeten aanpassen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat zijn ze dus niet. Ze overschatten hun patiënten omdat ze er niet goed in zijn getraind om hun intelligentie te beoordelen en zich aan te passen.
Als ze echter niet doorhebben dat dat een issue is, gaan ze zich er ook niet in bekwamen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze zijn intelligent zat, maar ze doen het niet / krijgen het niet aangeleerd. Betekent niet dat ze het niet zouden kunnen als er aandacht voor zou zijn. Dat bedoel ik. Ik vind dat ze idd die intelligentie moeten beoordelen en zich moeten aanpassen.
Jaquote:Op donderdag 20 juni 2019 23:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als ze echter niet doorhebben dat dat een issue is, gaan ze zich er ook niet in bekwamen.
Onbewust onbekwaam volk wat dat betreft.
Vroeger helaas Jeugdzorg van wat te dicht bijgemaakt. Daar was 99,9% onbewust onbekwaam. Prachtige idealen, maar geen donder vd beweegredenen en de psyche van adolescenten snappen en dus het probleem verergeren (geen inzicht, doch aangeleerde regeltjes volgen). Gelukkig ook wat zeldzame pareltjes tegengekomen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als ze echter niet doorhebben dat dat een issue is, gaan ze zich er ook niet in bekwamen.
Onbewust onbekwaam volk wat dat betreft.
Laatste helaas.. Volgen wat hen geleerd is strak..quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:17 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja
En dan vraag ik me af, waarom zie ik het wel terwijl ik hier niet werk? Ben ik dan zo bizar opmerkzaam of zijn zij zo blind?
Misschien ben je wel zo slim en opmerkzaam én zijn zij ietwat biased.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:17 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja
En dan vraag ik me af, waarom zie ik het wel terwijl ik hier niet werk? Ben ik dan zo bizar opmerkzaam of zijn zij zo blind?
Ik heb geen ervaring met Jeugdzorg icm adolescenten, naar zij doen ook PGB en in die hoedanigheid zijn mijn 2 ervaringen totnogtoe met 2 topmensen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vroeger helaas Jeugdzorg van wat te dicht bijgemaakt. Daar was 99,9% onbewust onbekwaam. Prachtige idealen, maar geen donder vd beweegredenen en de psyche van adolescenten snappen en dus het probleem verergeren (geen inzicht, doch aangeleerde regeltjes volgen). Gelukkig ook wat zeldzame pareltjes tegengekomen.
Hopelijk is het nu beter (maar vrees het ergste).
Er zijn ook pareltjes.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met Jeugdzorg icm adolescenten, naar zij doen ook PGB en in die hoedanigheid zijn mijn 2 ervaringen totnogtoe met 2 topmensen.
Het cliché is er niet voor niks, veel mensen in de zorg hebben zelf ook wel een en ander meegemaakt dat ze niet per se positief gevormd heeft. Niet iedereen doet daar de juiste dingen mee.
En, soms worden minder intelligente mensen niet heel taktisch aangepakt.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat zijn ze dus niet. Ze overschatten hun patiënten omdat ze er niet goed in zijn getraind om hun intelligentie te beoordelen en zich aan te passen.
Naja, dan kun je dus wel intelligent zijn, maar toch wat relevante kennis missen.
Dit is natuurlijk nogal een boude stelling. Heb je er onderzoek naar gedaan?quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hele hulpverlening (op wat pareltjes na) zit vast in aangeleerde standaardpatronen.
Terwijl het maatwerk is.
quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is zoooo irritant ja. Want als iets gewoon niet te lezen is en als los zand aan elkaar hangt, dan kun je er gewoon geen fatsoenlijke feedback op geven. Dat schiet gewoon niet op. Wel sneu voor de mensen die van zoiets denken dat ze het goed genoeg hebben gedaan om het op te kunnen sturen. Die gaan nog teleurgesteld worden of ze hebben een plaat voor hun kop.
Ik moet zeggen dat ik me eerder erger aan de verpleging en therapeuten dan aan de mensen zelf. Die kunnen er namelijk niks aan doen dat ze niet veel verstand meegekregen hebben. De verpleging en therapeuten kunnen hun taal en gedrag wél aanpassen.Ja begrijpelijk uitleggen is moeilijk voor velen. Net als mijn moeder die heel hard Nederlands gaat praten tegen buitenlandersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dan snappen ze het vast wel
Soort bedrijfsblindheid? Als je al een tijd meedraait in een bepaald stramien/systeem, zie je bepaalde dingen gewoon niet meer. Jij bent, hoewel ook patiënt, iemand die ‘van buitenaf’ helder kan zien hoe het (niet) loopt.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:17 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja
Je moet gewoon schakelen en aanpassen aan je patiënt, niet alleen qua intelligentie, maar ook qua activiteitenniveau, leefwijze, opvattingen etc.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja precies. Allemaal wel te verklaren en te begrijpen maar wel lastig als je daar als universitair geschoolde tussen zit. Als mbo'er ook wel denk ik.
He Molo, mag ik jou vragen wat je calorie-inname op een dag is? Wat zijn de adviezen en hou je je daar aan?
Oh jawel hoor, kan zeker. Maar dat zal dan niet alleen voor 'domme patiënten' helden maar in het algemeen denk ikquote:Op donderdag 20 juni 2019 23:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Soort bedrijfsblindheid? Als je al een tijd meedraait in een bepaald stramien/systeem, zie je bepaalde dingen gewoon niet meer. Jij bent, hoewel ook patiënt, iemand die ‘van buitenaf’ helder kan zien hoe het (niet) loopt.
Nee, ik heb er geen wetenschappenlijk onderzoek naar gedaan. Dat weet jij ook wel. En dan roep je zo direct N=1.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk nogal een boude stelling. Heb je er onderzoek naar gedaan?
Ik denk dat je wel wat kort door de bocht gaat en aardig wat mensen hiermee tekort doetquote:Op donderdag 20 juni 2019 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ik heb er geen wetenschappenlijk onderzoek naar gedaan. Dat weet jij ook wel. En dan roep je zo direct N=1.
Dat weet ik ook wel.
Maar ik heb er ruime ervaring mee. En niet alleen m.b.t. mezelf uiteraard als je eenmaal in die molen zit.
Maar ik ben vrij slim (sorry, klinkt eigendunkerig) en ben er mede daardoor alsnog vrij soepel doorheen gerold. Binnen een jaar of 2 was ik er zo goed als uit (kamertraining, wat ook nergens voor nodig was maar ik was "pas 16"), terwijl dat nou niet direct was waar op ingezet werd.
Overigens was het wel terecht. Kamertraining (en daarna op mezrlf wonen) ging fluitend, en mijn middelbare schooldiploma halen en 3 vervolgopleidingen (HBO en WO) ook.
Begint al op de opleiding. 1 oplossing voor alles. Geen maatwerk. En het is bij uitstek maatwerk.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Soort bedrijfsblindheid? Als je al een tijd meedraait in een bepaald stramien/systeem, zie je bepaalde dingen gewoon niet meer. Jij bent, hoewel ook patiënt, iemand die ‘van buitenaf’ helder kan zien hoe het (niet) loopt.
En over welke opleiding gaat het dan?quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Begint al op de opleiding. 1 oplossing voor alles. Geen maatwerk. En het is bij uitstek maatwerk.
Neuh. Iig niet degenen waar ik mee te maken hen gehad. En dat waren we veul...quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel wat kort door de bocht gaat en aardig wat mensen hiermee tekort doet
Ik vind iig dat je mensen, veel mensen, daarmee tekort doet.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Neuh. Iig niet degenen waar ik mee te maken hen gehad. En dat waren we veul...
Owh, niks universitairs. Gewoon maatschappelijk werk vrees ik. Ik heb het uiteraard wel over 20 jr geleden. Maar ik heb niet de indruk dat het zwaar vebeterd is.quote:
Nog acht uurtjes dom kijkenquote:
En ik vind van niet.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind iig dat je mensen, veel mensen, daarmee tekort doet.
Is niet mijn ervaring.
Yep maar gelukkig is het nu maar een paar dagenquote:Op donderdag 20 juni 2019 22:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Owh, niks universitairs. Gewoon maatschappelijk werk vrees ik. Ik heb het uiteraard wel over 20 jr geleden. Maar ik heb niet de indruk dat het zwaar vebeterd is.quote:
Het is al uren weekend johquote:
Uit alle aannames die je doet en het over één kam scheren van hele groepen blijkt jouw intelligentie nou niet echt iig...quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:Molo Ik wil dan wel eens weten of je zelf in die molen hebt gezeten of er alleen professioneel ooit mee te maken hebt gehad.
Mag uiteraard in DM. Maar ik denk het laatste.
Ik kan me wel voorstellen dat het een gevoelig onderwerp is voor je.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed, ik had hier helemaal nooit op moeten reageren (dit onderwerp).
Wow.. Begrijpend lezen is een kunst die weinigen beheersen kennelijk...quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Uit alle aannames die je doet en het over één kam scheren van hele groepen blijkt jouw intelligentie nou niet echt iig...
Ik ga er niet eens op in ook
quote:Op vrijdag 21 juni 2019 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wow.. Begrijpend lezen is een kunst die weinigen beheersen kennelijk...
En je hier kwetsbaar opstellen en behoorlijk ingrijpende dingen delen doe ik ook maar niet meer. Zelf niet meegemaakt in de brede sociale omgeving = onzin. En jarenlange ervaring incl. die van anderen = onzin.
Ik roep dit soort dingen niet snel. Ik scheer zelden tot nooit (=nooit) over 1 kam.
Terug in je hok graag met je eigen vooroordelen
Mijn vriendin blijft maar klagen over exteme vermoeidheid. Ik vraag me af of ze niet gewoon te weinig eet. Ik weet niet wat er hier voor richtlijnen zijn voor calorie-inname, dat vraag ik me af.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:37 schreef Molo het volgende:
[..]
En ik heb geen flauw idee. Ik let totaal niet op calorieën. Waar ik op let is dat ik voldoende proteïnen binnen krijg, dat vul ik aan met gevarieerde producten waar vitaminen en mineralen in zitten, voldoende vezels en soms wat goeie chocolade, snee vers brood met boter of hand chips ofzo omdat lekker. En dan zit ik vol, want verzadigingsgevoel![]()
![]()
![]()
Dus ik zorg voor balans en kwaliteit in wát ik eet (kaas, vis, zuivelproducten, vlees, peulvruchten, volkorencrackers met pitten etc) en verder vooral op gevoel van genoeg hebben.
En dat is echt fan-tas-tisch![]()
Hoezo de vraag?
Dat denk ik ook. Middenin gezeten en er gelukkig goed uitgekomen. Maar er blijft natuurlijk altijd wat wringen.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 00:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat het een gevoelig onderwerp is voor je.
Dank. Maar ik klets verder ook niet uit mijn nek ofzo. Jaja N=1.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 00:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat het een gevoelig onderwerp is voor je.
quote:Op vrijdag 21 juni 2019 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Sorry, maar inderdaad én gevoelig onderwerp éniedereen doet altijd of Jeugdzorg zaligmakend en erg behulpzaam is. Dat mag ook wel enige nuance. Hele volksstammen hebben anders ervaren
...
En nu hou ik er over op. Trusten allen
Dit heb ik inmiddels al ZO vaak gehoord.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En ik vind van niet.
En nogmaals: ik denk dat iedereen deed wat hij/zij oprecht dacht dat goed was.
Maar dat was het dus niet. En ook mijn ouders (nog 1 in leven) hadden achteraf liever nooit "hulp" gevraagd. Het werd alleen erger.
Je zegt letterlijk “de hele hulpverlening zit vast in aangeleerde patronen”.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wow.. Begrijpend lezen is een kunst die weinigen beheersen kennelijk...
En je hier kwetsbaar opstellen en behoorlijk ingrijpende dingen delen doe ik ook maar niet meer. Zelf niet meegemaakt in de brede sociale omgeving = onzin. En jarenlange ervaring incl. die van anderen = onzin.
Ik roep dit soort dingen niet snek. Ik scheer zelden tot nooit (=nooit) over 1 kam.
Terug in je hok graag met je
Er gaat nou niet bepaald veel winstgevendheid uit van jeugdzorg.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 07:01 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dit heb ik inmiddels al ZO vaak gehoord.
En dat ze het goed bedoelen... begin ik langzaam aan ook aan te twijfelen als je ziet hoeveel geld er in om gaat.
Terwijl het aantal tevreden mensen op minder dan 1 hand te tellen is.
@:whiskers: knuf voor jou.
Inderdaad. Ja, er gaan een hoop geld in om, maar je gaat niet in de jeugdhulpverlening voor het geldquote:Op vrijdag 21 juni 2019 07:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Er gaat nou niet bepaald veel winstgevendheid uit van jeugdzorg.
Dat jongeren wegens plaatsgebrek in jeugdgevangenissen geplaatst worden is eerder een gevolg van geldgebrek. En heel erg schadelijk.
Maar het gros van de verhalen over wat jeugdzorg fout doet komt bij mensen vandaan waar mijn hoofd ook een beetjevan doet, sorry hoor.
Bovendien: moet je de mensen eens horen als er een kind dood gaat dat niet uit huis geplaatst is...
Bizar joh, wat een verschil dat maakt. Wel goed om te weten dat het zo'n effect heeft.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 07:34 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb per ongeluk zonder CPAP geslapen en voel me een wrak
Kan van alles zijn. Vitaminen etc laten prikken kan inzicht geven, en diëtiste raadplegen of het voldoende voor haar is om binnen te krijgen.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 00:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mijn vriendin blijft maar klagen over exteme vermoeidheid. Ik vraag me af of ze niet gewoon te weinig eet. Ik weet niet wat er hier voor richtlijnen zijn voor calorie-inname, dat vraag ik me af.
Ik zie nu stelselmatig hetzelfde gebeuren..quote:Op vrijdag 21 juni 2019 07:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Je zegt letterlijk “de hele hulpverlening zit vast in aangeleerde patronen”.
Ik zou nergens jouw eigen vervelende ervaring ontkennen, maar dat is toch echt wel een generalisatie. Bivendien geef je zelf aan dat het 20 jaar geleden is.
Surprise, natuurlijk zijn er in 20 jaar veel dingen veranderd (en ook is er nog steeds veel mis, maar dat ligt aan een heleboel factoren, niet alleen aan hulpverleners die domweg een protocol volgen).
Mja lees je in.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 08:24 schreef Clubsoda het volgende:
Hoe is het dan winstgevend en wie profiteert daarvan?
Ja, dat vergat ik!quote:Op vrijdag 21 juni 2019 08:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! Ik ga me niet mengen in een discussie waar ik (gelukkig) niet mee te maken heb.
Maar ik wil wel @:Bluezz heel veel succes wensen vandaag, en dat er uit het gesprek positieve dingen komen.
Het lijkt me niet handig iets te poneren om er vervolgens niets over willen toe te lichten omdat het geen discussiepunt is. Ik was nieuwsgierig, maar prima, dan laten we het hierbij.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 08:54 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja lees je in.
Praat met mensen.
Lijkt me geen discussie voor hier.
quote:Op vrijdag 21 juni 2019 07:48 schreef Clubsoda het volgende:
Inderdaad. Ja, er gaan een hoop geld in om, maar je gaat niet in de jeugdhulpverlening voor het gelden het is een onmogelijke spagaat, alle risico's afdekken en niet betuttelen. Dat gaat gewoon niet. Maar er worden veel beslissingen genomen uit angst voor mediahetze. Daar mogen we als publiek ook wel eens over nadenken, dat schandpaalgedrag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemorgen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Alles is een discussie voor hier. Ik denk dat het vooral om nuances vraagt. Er zullen altijd ontevreden mensen zijn, zeker bij ongevraagde hulp. Maar er gaat ook heel erg veel wel goed. Er zitten heel veel mensen tussen die wel gewoon mensen willen helpen. Wat ik vooral mis bij de vele ontevreden mensen is een stukje zelfreflectie.quote:
Dit.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Alles is een discussie voor hier. Ik denk dat het vooral om nuances vraagt. Er zullen altijd ontevreden mensen zijn, zeker bij ongevraagde hulp. Maar er gaat ook heel erg veel wel goed. Er zitten heel veel mensen tussen die wel gewoon mensen willen helpen. Wat ik vooral mis bij de vele ontevreden mensen is een stukje zelfreflectie.
Dat, en net als bij bijna alles, over de goede dingen hoor je (nauwelijks) iets, dat is niet interessant genoeg.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Alles is een discussie voor hier. Ik denk dat het vooral om nuances vraagt. Er zullen altijd ontevreden mensen zijn, zeker bij ongevraagde hulp. Maar er gaat ook heel erg veel wel goed. Er zitten heel veel mensen tussen die wel gewoon mensen willen helpen. Wat ik vooral mis bij de vele ontevreden mensen is een stukje zelfreflectie.
Ja, precies dat dus. Maar dat geen enkel signaleringsinstrument feilloos is, en dat iedere toename in het aantal hits in verband staat met een aantal false alarms en dat dus 100% hits niet te halen is zonder gevolgen, dat snappen veel mensen gewoon niet. Net als het idee dat meer/vroeger/vaker screenen op bv kanker beter is. Zo werkt het niet. Basale signaaldetectietheorie mensen.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dit.
Overigens ben ik zeker geen voorstander van meer betutteling (doet meer schade aan meer kinderen om de dood van 1 kind te voorkomen).
Misschien voor sommige mensen is werk behouden al winst. Dus doorgaan en doorgaan en doorgaan ipv een oplossend en afrondend traject.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:36 schreef Clubsoda het volgende:
Ik begrijp gewoon echt niet hoe het uit huis plaatsen van kinderen winstgevend kan zijn. Een gemeente verdient dus geld als een kind uit huis geplaatst wordt. Hoe dan? Waar komt dat geld vandaan? Ik vind het wel schokkend namelijk.
Alle mensen werkzaam in de hulpverlening verdienen al een boterham door andermans ellende. Dat is al een soort van winstgevend. In wezen zijn die mensen er eigenlijk niet bij gebaat geen werk te hebben, maar ik geloof niet dat ze ooit zonder werk komen. Helaas. Ik weet niet of ze dat bedoeld?quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:36 schreef Clubsoda het volgende:
Ik begrijp gewoon echt niet hoe het uit huis plaatsen van kinderen winstgevend kan zijn. Een gemeente verdient dus geld als een kind uit huis geplaatst wordt. Hoe dan? Waar komt dat geld vandaan? Ik vind het wel schokkend namelijk.
Als je zo denkt is de brandweer, politie en de volledige zorg ook winstgevend.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alle mensen werkzaam in de hulpverlening verdienen al een boterham door andermans ellende. Dat is al een soort van winstgevend. In wezen zijn die mensen er eigenlijk niet bij gebaat geen werk te hebben, maar ik geloof niet dat ze ooit zonder werk komen. Helaas. Ik weet niet of ze dat bedoeld?
En het zou me niet verbazen als er nog allerlei bureautjes zijn die ingeschakeld worden die daar flink geld mee verdienen. Een beetje zoals toen de WAO allemaal mensen ging herkeuren en beter verklaarde mensen naar werkbureautjes stuurden die alleen maar een bepaald protocolletje hanteerden om mensen minimaal (niet echt) te helpen en daar heel veel geld voor opstreken.
Er zijn wel pyromanen gearresteerd die bij de brandweer zatenquote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als je zo denkt is de brandweer, politie en de volledige zorg ook winstgevend.
Oh dear, het is bijna grappigquote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:46 schreef Tele6 het volgende:
We hebben hier altijd rond half 10 dagopening: iedereen vertelt even wat hij van plan is die dag en hoe het is.
Ik kreeg vanochtend een hele auti-meltdown over me heen van een andere patiënt"Ik kan er niet tegen dat het een dagopening heet, want je kunt een dag helemaal niet openen, wanneer was hij dan dicht? En als je probeert de dag te openen, dan moet dat om zes uur 's ochtends. Ik wil hier niet meer aan meedoen, het slaat nergens op"
En zo is het hier nooit saai
Heel vaak zijn dingen als nog een keer bellen of dingen proberen te regelen zaken die je in je eigen tijd doet. Fijn dat ze betrokken was en je je daardoor gesteund voeltquote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:50 schreef Tele6 het volgende:
Ik denk dat m'n psycholoog waar ik vóór m'n opname zat alleen maar verlies op me heeft gedraaid
Ik kon daar eigenlijk maar 15 gesprekken hebben voordat ik doorverwezen moest worden naar specialistische hulp, maar die specialistische hulp had wachtlijsten en ter overbrugging ben ik wekenlang twee keer per week nog naar m'n oude psycholoog geweest. Daarnaast heb ik zo vaak met haar gebeld en heeft ze zo veel dingen voor me geregeld (begeleiders, doorverwijzing, opname/thuiszorg, noem maar op). Ik heb geen idee of ze ergens nog een potje kon vinden naast die 15 gesprekken die ze mocht doen, maar anders hebben zij en haar collega's flink meer in me gestoken dan wat ze van de zorgverzekering kregen![]()
Ik heb dat gevoel een beetje bij de traumachirurg die nu in het 'vraag wat je wil'-topic zit. Die geniet wel erg van het snijden in mensen, is maar goed dat die deze baan heeft.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er zijn wel pyromanen gearresteerd die bij de brandweer zaten(en een tijdje geleden nog een websitejournalist die zo altijd de mooiste foto's had...)
Ja, ik snap je punt maar dat is niet echt wat ik onder 'winstgevend' versta. Als je zo'n uitspraak doet moet het wel echt kloppen vind ik. En er zijn heus malafide bedrijfjes maar ik kan me maat moeilijk voorstellen dat de mensen die in de Jeugdzorg werken daar in het verdienmodel zitten. Zijn ze niet zakelijk genoeg voor johquote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alle mensen werkzaam in de hulpverlening verdienen al een boterham door andermans ellende. Dat is al een soort van winstgevend. In wezen zijn die mensen er eigenlijk niet bij gebaat geen werk te hebben, maar ik geloof niet dat ze ooit zonder werk komen. Helaas. Ik weet niet of ze dat bedoeld?
En het zou me niet verbazen als er nog allerlei bureautjes zijn die ingeschakeld worden die daar flink geld mee verdienen. Een beetje zoals toen de WAO allemaal mensen ging herkeuren en beter verklaarde mensen naar werkbureautjes stuurden die alleen maar een bepaald protocolletje hanteerden om mensen minimaal (niet echt) te helpen en daar heel veel geld voor opstreken.
ongevraagde hulp is nooit leuk. En soms heel noodzakelijk. Daar lijkt me geen twijfel over.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik geloof dat er iets meer op de website staat dan dat 🙄quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:21 schreef Myraela het volgende:
Stichting kog adviseert om bij seksueel misbruik geen aangifte te doen en om vooral niet alles te vertellen maar je doel voor ogen te houden.
Dan kan er een mooi voorbeeld bijstaan van een moeder die wel aangifte heeft gedaan, waarbij het kind (volgens haar) onterecht uit huis is geplaatst. Maar dan vind ik nog steeds dat je zulke adviezen niet zou moeten geven.
Ik ben het met je eens hoorquote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:59 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, ik snap je punt maar dat is niet echt wat ik onder 'winstgevend' versta. Als je zo'n uitspraak doet moet het wel echt kloppen vind ik. En er zijn heus malafide bedrijfjes maar ik kan me maat moeilijk voorstellen dat de mensen die in de Jeugdzorg werken daar in het verdienmodel zitten. Zijn ze niet zakelijk genoeg voor joh
Klopt, meerdere adviezen waaruit alleen maar wantrouwen blijkt. De vertrouwenspersonen van het Akj lijken mij een stuk neutraler.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:26 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik geloof dat er iets meer op de website staat dan dat 🙄
Er kan misschien wat beter naar gekeken worden en onderzocht. Hoeveel geld is er de laatste jaren niet aan IT projecten weggegooid (achterhaald of niet werkend). Of bij de belasting een riante maar niet zo handige afvloeiregeling. Kost klauwen met geld en goed personeel is weg.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het bijzonder moeilijk om te geloven dat onze overheid een van haar instanties meer geld geeft dan ze nodig hebben.
Na genoeg ervaring met jz blijkt dat wantrouwen ook terechtquote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Klopt, meerdere adviezen waaruit alleen maar wantrouwen blijkt. De vertrouwenspersonen van het Akj lijken mij een stuk neutraler.
Je blijft altijd maar 1 kant van de ervaringen lezen, dat zegt mij precies niks.
Toevallig had ik het hier over gister met een ud zorglogistiek. Dat is in een jeugdzorg instelling alhier behoorlijk belabberd en de gemeente blijft geld geven omdat het vooral niet mag mis gaan. Daar kan nog zo veel verbeterd worden.. dus nee, ik geloof niet dat er willens en wetens structureel te veel geld naar jeugdzorg gaat in zijn algemeenheid, wel dat er nog veel winst (quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het bijzonder moeilijk om te geloven dat onze overheid een van haar instanties meer geld geeft dan ze nodig hebben.
Hopelijk dat de pil werkt. En nog meer hopen dat het geen reuma is. Jij krijgt het wel voor de kiezen de laatste tijd. Gaat het met het slapen nu wat beter?quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb in ieder geval een schat van een huisarts hier. Vrouw van mijn leeftijd, met kinderen van mijn leeftijd. Neemt fijn de tijd, persoonlijk en zo inlevend.
Receptje voor de pil binnen ivm heftige PMS. Vanmorgen zo hard tegen m’n oudste geschreeuwd, omdat hij een glas water omgooide. Niet echt fijn. Verder doorverwijzing naar de reumatoloog. Heb al tijden stijve enkels bij het opstaan, en zij vermoedt reuma. Dat vind ik wel eng, ben nog zo jong!
Ja, dat zou echt kut zijn, je bent nog zo jong. Maar als je weet wat het is, kan het waarschijnlijk ook goed behandeld worden. Dat is ook wel wat waard.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb in ieder geval een schat van een huisarts hier. Vrouw van mijn leeftijd, met kinderen van mijn leeftijd. Neemt fijn de tijd, persoonlijk en zo inlevend.
Receptje voor de pil binnen ivm heftige PMS. Vanmorgen zo hard tegen m’n oudste geschreeuwd, omdat hij een glas water omgooide. Niet echt fijn. Verder doorverwijzing naar de reumatoloog. Heb al tijden stijve enkels bij het opstaan, en zij vermoedt reuma. Dat vind ik wel eng, ben nog zo jong!
Ik geloof best dat dingen fout gaan, dat er veel fout gaat. Maar mensen slaan vaak zo door, alsof het een complot is van onwillige hulpverleners die mensen het leven zuur willen maken.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:38 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik las laatst een brief van een advocaat...
die aan de haak stelde dat de gezinsvoogd letterlijk onwaarheden in het dossier zet.
Ik ken het gezin al jaren, de problematiek ook.
Zeer complex verhaal al met al.
En dan een gezinsvoogd van 26 die net van school is, zonder kinderen die wel even denkt te vertellen hoe je je kind moet opvoeden.
En dan kun je denken; ze is er in ieder geval voor opgeleid. (Klopt natuurlijk)
Maar wetende wat tegen die gezinsvoogd is gezegd. (Uit eerste hand)
En dan teruglezend... dat er ongeveer het tegengestelde staat.
En dat is niet 1x... maar heb ik dus al zeer regelmatig bij verschillende gezinnen en gezinsvoogden gezien.
Zet daar dan een ervaren gezinsvoogd op die stevig in de schoenen staat.
En laat die 26-jarige gewoon beginnen bij het begin.
Ipv meteen als eerste gezin een extreem gecompliceerd verhaal.
Dingen moeten echt beter.
Fouten maken hou je toch.. maar jeugdzorg maakt echt heel veel fouten en die zie je pas als je met mensen gaat praten.
En dat is echt niet altijd een probleem met zelfreflectie van de ouders.
Het zou al schelen als jeugdzorg aan waarheidsbevinding zou doen.. maar dat doen ze dus niet. Want dat is niet hun taak.
Maak ik “jou” zwart maak komt dat in je dossier en alle hulpverleners die erbij komen nemen dat over...
ook als het niet waar is want dat wordt niet gecontroleerd. Daar valt volgens mij een heleboel winst te halen.
Want dan kun je namelijk echt gefundeerd actie ondernemen.
Fijne huisartsen zijn zo fijnquote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja, dat zonder meer.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Toevallig had ik het hier over gister met een ud zorglogistiek. Dat is in een jeugdzorg instelling alhier behoorlijk belabberd en de gemeente blijft geld geven omdat het vooral niet mag mis gaan. Daar kan nog zo veel verbeterd worden.. dus nee, ik geloof niet dat er willens en wetens structureel te veel geld naar jeugdzorg gaat in zijn algemeenheid, wel dat er nog veel winst () te behalen is bij het beter organiseren van processen etc.
Nee, slapen gaat niet beter, helaas. Het is elke morgen of 4.50 of 5.15. Vannacht zat er tussenin nog een poepluier, waarna meneer moeilijk weer ging slapen. Ach ja, koffie.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hopelijk dat de pil werkt. En nog meer hopen dat het geen reuma is. Jij krijgt het wel voor de kiezen de laatste tijd. Gaat het met het slapen nu wat beter?
Ook een voorbeeld waar je altijd alleen de negatieve verhalen over hoort en van maar 1 kant..quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik geloof best dat dingen fout gaan, dat er veel fout gaat. Maar mensen slaan vaak zo door, alsof het een complot is van onwillige hulpverleners die mensen het leven zuur willen maken.
Ik hoorde vorige week trouwens van iemand die met Parkinson bij de keuringsarts van het UWV kwam. Die kon wel fulltime werken met pakketten van 25 kilo. Die man kon zijn broek niet eens aantrekken. Protocollen, yay.
Op het moment dat mensen ZELF hulp vragen mag je toch aannemen dat die insteek beduidend minder negatief is.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Toevallig had ik het hier over gister met een ud zorglogistiek. Dat is in een jeugdzorg instelling alhier behoorlijk belabberd en de gemeente blijft geld geven omdat het vooral niet mag mis gaan. Daar kan nog zo veel verbeterd worden.. dus nee, ik geloof niet dat er willens en wetens structureel te veel geld naar jeugdzorg gaat in zijn algemeenheid, wel dat er nog veel winst () te behalen is bij het beter organiseren van processen etc.
Even afgezien van al dan niet inhoudelijke misstanden.. daar kan ik op afstand geen enkel oordeel over geven. Het lijkt me vooral bij voorbaat een 'ondankbare' groep waar je het als hulpverlening maar moeilijk goed kan doen. Al dan niet terecht dus..
Ooit samen met de uwv arbeidsdeskundige aan de hand van het rapport van de uwv keuringsarts zo zitten puzzelen dat de mevrouw waar het over ging (voormalig lerares) er vooral niet op achteruit zou gaan. Dat vond ik heel positief. Dat hij daar de moeite voor nam.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:51 schreef Sunnythesun het volgende:
Ook een voorbeeld waar je altijd alleen de negatieve verhalen over hoort en van maar 1 kant..
Ik denk dat je met wantrouwen de situatie alleen maar erger maakt. De perfecte ouder bestaat niet, toch komt lang niet iedereen in aanraking met jeugdzorg. En natuurlijk zijn situaties als vechtscheidingen, valse meldingen, scholen die al melden bij een ziekmelding of whatever maar het lijkt mij onterecht om te doen alsof de grote meerderheid perfecte ouders is.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:44 schreef Uhmmpie het volgende:
Na genoeg ervaring met jz blijkt dat wantrouwen ook terecht
Mja ik denk dat je er vanuit moet gaan dat ze het echt wil goed WILLEN doen.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik geloof best dat dingen fout gaan, dat er veel fout gaat. Maar mensen slaan vaak zo door, alsof het een complot is van onwillige hulpverleners die mensen het leven zuur willen maken.
Ik hoorde vorige week trouwens van iemand die met Parkinson bij de keuringsarts van het UWV kwam. Die kon wel fulltime werken met pakketten van 25 kilo. Die man kon zijn broek niet eens aantrekken. Protocollen, yay.
Ook een voorbeeld van een omgeving waar mensen met slechte bedoelingen tussendoor proberen te glippen waardoor er soms onterecht mensen met goede bedoelingen afgestraft worden.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:51 schreef Sunnythesun het volgende:
Ook een voorbeeld waar je altijd alleen de negatieve verhalen over hoort en van maar 1 kant..
nee, dat geloof ik ook niet. Niemand is perfect, en als ouder maak je steeds fouten. Ik in iedr geval wel.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik denk dat je met wantrouwen de situatie alleen maar erger maakt. De perfecte ouder bestaat niet, toch komt lang niet iedereen in aanraking met jeugdzorg. En natuurlijk zijn situaties als vechtscheidingen, valse meldingen, scholen die al melden bij een ziekmelding of whatever maar het lijkt mij onterecht om te doen alsof de grote meerderheid perfecte ouders is.
Zoals gezegd: ik heb geen enkel idee om hoeveel procent van de gevallen dat gast, wat de achtergronden zijn en of dat beeld van die cliënten terecht is/te wijten is aan de zorgverlener of niet. Het gebeurt geheid. Zoals overal dingen mis gaan. Maar meer kan ik er als leek niet over zeggenquote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:56 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Op het moment dat mensen ZELF hulp vragen mag je toch aannemen dat die insteek beduidend minder negatief is.
Dat die structureel later mensen doet beseffen dat het probleem alleen maar groter werd dan kleiner... terwijl ze toch zelf graag die hulp wilden.
Lijkt me een goed teken aan de wand om eens te kijken of dingen niet inderdaad anders geregeld moeten worden.
quote:Op vrijdag 21 juni 2019 11:10 schreef Tele6 het volgende:
Mijn moeder kan ook enorm losgaan op het UWV en keuringsartsen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Dat gaat snel!quote:Op vrijdag 21 juni 2019 11:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, dat geloof ik ook niet. Niemand is perfect, en als ouder maak je steeds fouten. Ik in iedr geval wel.
Wow, ik kan morgen al naar de reumatoloog. Op zaterdag, ben nogal onder de indruk daarvan!
quote:Op vrijdag 21 juni 2019 11:15 schreef Barreltje het volgende:
On a different note..
Ik at vandaag lunch:mmmm, vind niet dat dit er nou erg aantrekkelijk uitziet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar belangrijker, hoe smaakte het?We have far more in common than that which devides us..
quote:Op vrijdag 21 juni 2019 11:15 schreef Barreltje het volgende:
On a different note..
Ik at vandaag lunch:Het ziet er heel vies uit, sorry.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hahah.. typisch kazachs eten.. ik snap het wel hoor.. het smaakt ook een beetje.. mat..quote:
quote:Op vrijdag 21 juni 2019 11:23 schreef Bluezz het volgende:
Update:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat fijn!We have far more in common than that which devides us..
Percentages is ook lastig lijkt me.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 11:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Zoals gezegd: ik heb geen enkel idee om hoeveel procent van de gevallen dat gast, wat de achtergronden zijn en of dat beeld van die cliënten terecht is/te wijten is aan de zorgverlener of niet. Het gebeurt geheid. Zoals overal dingen mis gaan. Maar meer kan ik er als leek niet over zeggen
quote:Op vrijdag 21 juni 2019 11:10 schreef Tele6 het volgende:
Mijn moeder kan ook enorm losgaan op het UWV en keuringsartsen...Collega moest weer letterlijk het ziekenhuis in voordat het UWV inzag dat het echt niet meer ging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Hij werkte FT, maar dat ging niet meer. Was iedereen het wel over eens.
Mijn collega wilde 4x5uur. UWV 5x5. Na ziekenhuisopname werd het pas 4x5.
Eind van het jaar gaat hij met vervroegd pensioen. Dat heeft hij gelukkig goed geregeld. En dat gunnen we hem ook.
Fijn Bloes.
[ Bericht 4% gewijzigd door borisz op 21-06-2019 11:35:56 ]winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:21 schreef Myraela het volgende:
Stichting kog adviseert om bij seksueel misbruik geen aangifte te doen en om vooral niet alles te vertellen maar je doel voor ogen te houden.
Dan kan er een mooi voorbeeld bijstaan van een moeder die wel aangifte heeft gedaan, waarbij het kind (volgens haar) onterecht uit huis is geplaatst. Maar dan vind ik nog steeds dat je zulke adviezen niet zou moeten geven.
Mja maar lastige daar is dat mensen van nature liever niet laten zien dat het slecht gaat.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 11:28 schreef borisz het volgende:
[..]
Collega moest weer letterlijk het ziekenhuis in voordat het UWV inzag dat het echt niet meer ging..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |