quote:De wolf is definitief terug in Nederland, zo bewijzen de filmbeelden die vanmiddag door de provincie Gelderland zijn vrijgegeven. Daarop zijn drie welpen te zien van ongeveer twee maanden oud. Er zijn aanwijzingen dat het er mogelijk zelfs vijf zijn! Deskundigen bevestigen dat het inderdaad om wolvenwelpen gaat. Bekijk hieronder de video.
Bron: https://www.natuurmonumen(...)-gezien-op-de-veluwequote:Wolvengezin
Het zat er een beetje aan te komen. Er woont al enige tijd een wolvenpaar op de Veluwe. Eind april werden ze samen voor het eerst gefotografeerd dankzij een wildcamera. En nu zijn er dus jonkies.
De moeder komt oorspronkelijk uit de Oost-Duitse deelstaat Brandenburg. Als halfvolwassen puber ging ze in 2017 op de loop. Op zoek naar een nieuwe leefomgeving, op zoek naar een maatje waarmee ze haar eigen familie zou kunnen stichten.
De wolvin stak begin 2018 onze grens over. Ze zwierf door noordelijk Nederland, ruim 600 km van haar geboortestreek. Op 26 juli vorig jaar werd haar eerste drol op de Veluwe gevonden, haar nieuwe woongebied.
In de maanden daarna dook de vader op, afkomstig uit het Duitse Nedersaksen. Samen struinden ze over de Veluwe, getuige hun markeringsplekken en dubbele loopsporen. Een gezin lag in het verschiet.
Razendsnel
“Supergaaf”, noemt wolvenkenner Michiel van der Weide van Natuurmonumenten het nieuws over de welpen. “Het gaat razendsnel. Gisteren dook er nog een foto op van een wolf die een ree achterna zat. En nu al het nieuws over welpen. Dat had ik zo rond augustus verwacht. De welpen blijven de eerste tijd vlak bij hun hol. Daar worden ze door hun ouders gevoed. Eerst alleen door de vader, maar de moeder gaat ook al vrij vlot mee op jacht. De jongen blijven veilig in het hol achter. Deze zijn kennelijk al oud en nieuwsgierig genoeg om zich wat verder van hun hol te wagen.”
Bij hun ouders
De welpen blijven de komende een tot twee jaar bij hun ouders. Het tweede jaar helpen ze met het grootbrengen van hun nieuwe broers en zusjes. Ze passen op als de ouders op jacht gaan, maar gaan ook al mee met de jacht.
Aan het einde van dat seizoen of tegen de paartijd van de ouders worden de tweejarige wolven weggejaagd omdat ze geslachtsrijp worden. De jonge wolven kunnen ook uit eigen beweging het roedel verlaten.
Aanwinst voor de natuur
Michiel verwacht dat er voor de welpen voldoende ruimte is op de Veluwe. “Gemiddeld is een territorium van een wolf zo’n 200 vierkante kilometer groot. De Veluwe is circa 1000 vierkante kilometer. In theorie is er dus plek voor vier tot vijf roedels.
Voedsel is er in ieder geval genoeg. En ze hebben een duidelijke invloed op de fauna en het landschap. Herten gedragen zich anders. Ze zijn alerter en verplaatsen zich sneller. Dat verandert het graasgedrag. Dat biedt bijvoorbeeld groeikansen voor jonge bomen. De Veluwe wordt er een stukje natuurlijker op.”
Ga niet op zoek
De plek waar de filmbeelden zijn gemaakt, wordt niet bekend gemaakt. Dat is om te voorkomen dat mensen op zoek gaan naar de dieren. Natuurbeheerders roepen het publiek op om de dieren met rust te laten en de natuur niet te verstoren. Overigens leggen wolven grote afstanden af. De kans dat je ze dus tegenkomt is erg klein.
Nice!quote:Op woensdag 19 juni 2019 15:44 schreef KoosVogels het volgende:
En gisteren is papawolf gespot in de bossen bij Epe, terwijl hij een reekalf te grazen nam.
Wolf grijpt reekalf voor oog van Benny uit Epe: ‘Zoiets moois zie ik waarschijnlijk nooit meer’
quote:Op woensdag 19 juni 2019 17:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]
Ze zijn beschermd dus zonder toestemming mag het niet.
Okquote:Op woensdag 19 juni 2019 17:19 schreef Geerd het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Moorden en verkrachten mag ook niet..
Echt? Zijn we het een keer eens?quote:
Vraag maar ff aan onze oosterburen hoe dat zit.quote:Op woensdag 19 juni 2019 17:17 schreef Harvest89 het volgende:
Mooi.![]()
Nu alle tokkieboeren negeren die ze willen afschieten.
De eerste reactie is er al.quote:Op woensdag 19 juni 2019 20:17 schreef Tengano het volgende:
Leuk als je kippen en schapen houdt en er zijn er de volgende dag weer een paar kapot gebeten![]()
![]()
![]()
Je bedoelt de boeren die voor jouw voeding zorgen?quote:Op woensdag 19 juni 2019 17:17 schreef Harvest89 het volgende:
Mooi.![]()
Nu alle tokkieboeren negeren die ze willen afschieten.
Who cares. Fuck die boeren.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:25 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Je bedoelt de boeren die voor jouw voeding zorgen?
Het zijn vooral schapenhouders die zich zorgen maken. Het is niet alsof zo'n roedel even een veestal binnenwandelt en alle koeien begint op te peuzelen.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:25 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die bedoel ik ja.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:25 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Bestaan die mensen nog in NL ja?quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:33 schreef KoosVogels het volgende:
Het zijn vooral schapenhouders die zich zorgen maken.
Dit. Opmieteren met die simpele boeren. Ze beschadigen de natuur en ze zijn verantwoordelijk voor aantasting van het milieu en dierenleed.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die bedoel ik ja.
Laten we hopen dat de wolf niet lastig wordt gevallen door dat tuig.
Je hebt meerdere kuddes in het gebied waar de roedel rondhangt. Die worden beheerd door stichtingen en gebruikt om de heides een beetje kaal te houden.quote:
quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:47 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dit. Opmieteren met die simpele boeren. Ze beschadigen de natuur en ze zijn verantwoordelijk voor aantasting van het milieu en dierenleed.
Je eet geen vlees begrijp ik en je drinkt enof eet geen zuivel?quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:47 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dit. Opmieteren met die simpele boeren. Ze beschadigen de natuur en ze zijn verantwoordelijk voor aantasting van het milieu en dierenleed.
Ik eet inderdaad geen vlees.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:51 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
[..]
Je eet geen vlees begrijp ik en je drinkt enof eet geen zuivel?
Kortzichtige reactie
quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:33 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens kampen we op de Veluwe met een overschot aan reeën, herten en zwijnen. Laat de wolven daar maar op losgaan.
En je eet / drinkt geen zuivel?quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:53 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ik eet inderdaad geen vlees.
Dus uh.....ik heb die boeren eigenlijk helemaal niet eens nodig.
Dat zouden volgens mij, na Roodkapje, de eerste gedocumenteerde gevallen uit de geschiedenis zijn.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:50 schreef LorneMalvo het volgende:
Het wachten is op de eerste kinderen die worden doodgebeten
Neequote:Op woensdag 19 juni 2019 22:55 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Sorry....maar ben jij een boer toevallig?
In 2010 nog meer dan 3 kinderen. Ben bij 7 gestopt met tellen. Zoek voor de rest zelf maar in dit stukjequote:Op woensdag 19 juni 2019 22:55 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat zouden volgens mij, na Roodkapje, de eerste gedocumenteerde gevallen uit de geschiedenis zijn.
Hoeveel auto's en bussen zijn er en hoeveel wolven....quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:57 schreef Samuel24 het volgende:
Hier stond iets over bussen en auto's die kinderen doodrijden en verboden moeten worden
Waarom reageer je dan zo defensief? Je bent zelf geen boer dus. Wat kan jou het dan schelen dat sommige mensen een bepaalde mening hebben over boeren?quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:57 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Nee
Reageer nou maar gewoon even, ohhhhh wacht je hebt de boeren wel degelijk nodig hè.
Helemaal met jou eens maat.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:47 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Als je zo anti boeren bent dan ga je gewoon zelf je groeten en fruit verbouwen kerelquote:Op woensdag 19 juni 2019 22:59 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan zo defensief? Je bent zelf geen boer dus. Wat kan jou het dan schelen dat sommige mensen een bepaalde mening hebben over boeren?
Het is ook niet de bedoeling om je koter in z'n uppie buiten de paden te laten wandelen op de Veluwe.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:58 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
In 2010 nog 3 kinderen. Zoek voor de rest zelf maar in dit stukje
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_wolf_attacks
Dat zou kunnen ja.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:01 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Als je zo anti boeren bent dan ga je gewoon zelf je groeten en fruit verbouwen kerel![]()
Moet je wel eerst van je veilige zolderkamertje afkomen en uit moeders schoot kruipen
"Doet ie anders nooit hoor." Aldus de boswachter.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is ook niet de bedoeling om je koter in z'n uppie buiten de paden te laten wandelen op de Veluwe.
Verder loopt er genoeg wild rond. Lijkt mij dus wat stug dat een wolf actief op zoek gaat naar mensenkinderen.
In het algemeen hebben de boeren die het gros van Nederland voeren hun vee op stal staan.... heel het jaar door.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:25 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Geen enkel bericht dat een wolf ooit een kind heeft aangevallen anders dan roodkapjequote:Op woensdag 19 juni 2019 23:04 schreef Samuel24 het volgende:
Je moet die kinderen gewoon niet alleen los laten lopen in het bos en dan is er niks aan de hand. Hoe simpel kan het zijn?
Die wolf gaat zich niet perse aan de grenzen van de veluwe houden. Als het aantal wolven toe neemt gaan ze vanzelf bij mensen in de buurt komen. En daar krijg je gedoe van.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is ook niet de bedoeling om je koter in z'n uppie buiten de paden te laten wandelen op de Veluwe.
Verder loopt er genoeg wild rond. Lijkt mij dus wat stug dat een wolf actief op zoek gaat naar mensenkinderen.
Onzinquote:Op woensdag 19 juni 2019 23:05 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Geen enkel bericht dat een wolf ooit een kind heeft aangevallen anders dan roodkapje
Precies. Ik snap werkelijk waar niet hoe sommige fokkers toch zoveel onzin kunnen opschrijven op een dag.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:05 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Geen enkel bericht dat een wolf ooit een kind heeft aangevallen anders dan roodkapje
Onzin, post maar enig gestaafd voorbeeldquote:Op woensdag 19 juni 2019 23:05 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Die wolf gaat zich niet perse aan de grenzen van de veluwe houden. Als het aantal wolven toe neemt gaan ze vanzelf bij mensen in de buurt komen. En daar krijg je gedoe van.
@Samuel24quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:07 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Precies. Ik snap werkelijk waar niet hoe sommige fokkers toch zoveel onzin kunnen opschrijven op een dag.
Kom maar het tegendeel bewijzenquote:
Er lopen werkelijk duizenden zwijnen, reeën en herten op de Veluwe. Het is niet alsof de wolven omkomen van de honger en uit pure wanhoop op zoek moeten naar mensen.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:05 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Die wolf gaat zich niet perse aan de grenzen van de veluwe houden. Als het aantal wolven toe neemt gaan ze vanzelf bij mensen in de buurt komen. En daar krijg je gedoe van.
Dat valt wel mee en er is goede bescherming. Stroom wordt toch al meestal gebruikt en werkt verdomd goed.quote:Op woensdag 19 juni 2019 20:17 schreef Tengano het volgende:
Leuk als je kippen en schapen houdt en er zijn er de volgende dag weer een paar kapot gebeten![]()
![]()
![]()
Bewijs het tegendeel maar.quote:
Als je kippen en schapen houdt dan zorg je maar voor goede bescherming, net zoals ik mijn honden aanlijn zodat ze niet onder een auto komen.quote:Op woensdag 19 juni 2019 20:17 schreef Tengano het volgende:
![]()
![]()
Dat klopt. Vaak gaat het niet om eten zoeken maar per ongeluk op elkaars pad komen. Zoals met beren. Nederland is enorm dichtbevolkt dus een kwestie van tijd voor dit mis gaat.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er lopen werkelijk duizenden zwijnen, reeën en herten op de Veluwe. Het is niet alsof de wolven omkomen van de honger en uit pure wanhoop op zoek moeten naar mensen.
De verwachting is bovendien dat ze vrij snel weten dat ze paden en wegen beter kunnen mijden. Dat doet het meeste andere wild immers ook.
Alles verbieden!!!quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:12 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Bewijs het tegendeel maar.
Maar dat zeg ik....zorg dat je je kinderen bij je houd en dan is er niks aan de hand.
Trouwens....je kind zou ook door een herdershond, buldog, rottweiler aangevallen kunnen worden. En die lopen er ook genoeg van rond. Die ook maar verbieden dan?
kinderen verbieden kan ookquote:Op woensdag 19 juni 2019 23:12 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Bewijs het tegendeel maar.
Maar dat zeg ik....zorg dat je je kinderen bij je houd en dan is er niks aan de hand.
Trouwens....je kind zou ook door een herdershond, buldog, rottweiler aangevallen kunnen worden. En die lopen er ook genoeg van rond. Die ook maar verbieden dan?
Ook goed idee iddquote:
Totdat een loslopende pitbull jouw aangelijnde hond dood bijt. Dan piep je wel andersquote:Op woensdag 19 juni 2019 23:12 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Als je kippen en schapen houdt dan zorg je maar voor goede bescherming, net zoals ik mijn honden aanlijn zodat ze niet onder een auto komen.
De onbeheerde kudde's lopen nu al in een (tijdelijke) omheining van schrikdraad. Wat vrij effectief is vanaf een metertje hoogte. Evt iets hoger voor de zekerheid, maar over het algemeen werkt stroomdraad/net verdomd goed.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt meerdere kuddes in het gebied waar de roedel rondhangt. Die worden beheerd door stichtingen en gebruikt om de heides een beetje kaal te houden.
Jij komt niet vaak op de Veluwe, of wel?quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:13 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Dat klopt. Vaak gaat het niet om eten zoeken maar per ongeluk op elkaars pad komen. Zoals met beren. Nederland is enorm dichtbevolkt dus een kwestie van tijd voor dit mis gaat.
Wellicht maar nog steeds geen voorbeelden van wolven die kinderen of aangelijnde honden hebben opgegeten of aangevallen. Jij mag er voor kiezen in angst te leven.... doe je nog wel aan verkeer of ben je een zolderfokker?quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:17 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Totdat een loslopende pitbull jouw aangelijnde hond dood bijt. Dan piep je wel andersen daarvan zijn er voldoende voorbeelden. Of kinderen aangevallen door agressieve honden.
Dit.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:20 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Wellicht maar nog steeds geen voorbeelden van wolven die kinderen of aangelijnde honden hebben opgegeten of aangevallen. Jij mag er voor kiezen in angst te leven.... doe je nog wel aan verkeer of ben je een zolderfokker?
Kom op zeg, relativeer even.
Is gezonder dan bang te zijn voor iets wat (nog) niet bestaat.
Niet zo raar dat er geen voorbeelden zijn. Er waren geen wolvenquote:Op woensdag 19 juni 2019 23:20 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Wellicht maar nog steeds geen voorbeelden van wolven die kinderen of aangelijnde honden hebben opgegeten of aangevallen. Jij mag er voor kiezen in angst te leven.... doe je nog wel aan verkeer of ben je een zolderfokker?
Kom op zeg, relativeer even.
Is gezonder dan bang te zijn voor iets wat (nog) niet bestaat.
Bewijs graag.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:32 schreef the-eye het volgende:
[..]
Niet zo raar dat er geen voorbeelden zijn. Er waren geen wolven![]()
Op de plekken op de wereld waar wel wolven zijn zijn er genoeg voorbeelden.
Kom maar met krantenberichten uit naburige landen dan.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:32 schreef the-eye het volgende:
[..]
quote:
https://www.nu.nl/229513/(...)olven-in-italie.htmlquote:Op woensdag 19 juni 2019 23:35 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Kom maar met krantenberichten uit naburige landen dan.
In Duitsland zijn ze nooit weggeweest.
Weet je ik was laatst in Slovenie.... daar schijnen beren en Lynxen te leven!
Niet eentje gezien!
Geloof me.... elke dag dat jij je op straat begeeft, loop je meer gevaar dan wanneer je een middag op de veluwe wandeltquote:Op woensdag 19 juni 2019 23:32 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dit.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:39 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Geloof me.... elke dat dat jij je op straat begeeft, loop je meer gevaar dan wanneer je een middag op de veluwe wandelt
Dat was gewoon spelen. Honden en wolven onder mekaar.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
https://www.nu.nl/229513/(...)olven-in-italie.html
bijna telt niet, Ik zag in italie giftige slangenquote:Op woensdag 19 juni 2019 23:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Nee dat was een ban Samuelquote:Op woensdag 19 juni 2019 23:40 schreef Samuel24 het volgende:
Ik was vorige week nog ontvoerd door aliens.
Ooh. Het voelde anders wel net alsof ik ontvoerd werd in een vliegende schotel en even van de wereld was.quote:
Misschien moet je de ghetto, waar je dan waarschijnlijk woont, niet als maatstaf nemen.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:39 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Geloof me.... elke dag dat jij je op straat begeeft, loop je meer gevaar dan wanneer je een middag op de veluwe wandelt
Ja herkenbaar. Heb ik ook altijd bij bansquote:Op woensdag 19 juni 2019 23:42 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ooh. Het voelde anders wel net alsof ik ontvoerd werd in een vliegende schotel en even van de wereld was.
Oke en nu even serieus. IK wil graag cijfers zien. Hoeveel mensen zijn er de laatste jaren aangevallen door wolven? Hmm?quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
ohh is dat je repliek?quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Misschien moet je de ghetto, waar je dan waarschijnlijk woont, niet als maatstaf nemen.
Een soort black-out.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:44 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ja herkenbaar. Heb ik ook altijd bij bans
quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:40 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dat was gewoon spelen. Honden en wolven onder mekaar.
Ik woon op een soort afgelegen compound dus het gevaar valt ontzettend mee.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:45 schreef ondeugend het volgende:
[..]
ohh is dat je repliek?![]()
Das best een trieste aanname.. maar ik gun hem je haha
Pas nou maar op morgen als je de deur uitgaat.
Luister. Ik vraag je nu voor de 2e keer om cijfers. Cijfers cijfers Dat is wat ik graag wil zien. Hoeveel mensen zijn er aangevallen. Dit filmpje zegt mij helemaal niks.quote:
Ik zou zeggen, blijf daar altijd!quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:48 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik woon op een soort afgelegen compound dus het gevaar valt ontzettend mee.
Als ik je voorbeelden laat zien begin je ineens over cijfersquote:Op woensdag 19 juni 2019 23:48 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Luister. Ik vraag je nu voor de 2e keer om cijfers. Cijfers cijfers Dat is wat ik graag wil zien. Hoeveel mensen zijn er aangevallen. Dit filmpje zegt mij helemaal niks.
Anders is jouw hele argument nergens op gebaseerd namelijk.
op nog geen 2kmquote:Op woensdag 19 juni 2019 23:49 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, blijf daar altijd!
Dan overkomt je niks
Supermarkt included?
Oke prima. Dus....7 aanvallen in de afgelopen jaren waarvan geen van die 7 op mensen (wat ik net op kon maken in dat andere filmpje van je).quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:53 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als ik je voorbeelden laat zien begin je ineens over cijfers![]()
Wat is er duidelijker dan beelden?
Nederland is niet vergelijkbaar met andere landen omdat het hier nu eenmaal dichtbevolkt is. Als men in Amerika, waar de wolf alle ruimte heeft, al de nodige attacks heeft kan je je misschien voorstellen dat de wolf in Nederland een ramp betekentquote:Op woensdag 19 juni 2019 23:54 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Oke prima. Dus....7 aanvallen in de afgelopen jaren waarvan geen van die 7 op mensen.
En jij denkt werkelijk dat wolven voor ons gevaar opleveren. Dream on.
Waar is de lijn en het baasje?quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:53 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als ik je voorbeelden laat zien begin je ineens over cijfers![]()
Wat is er duidelijker dan beelden?
Nou dat weet ik niet zo zeker want hier zwemmen de reeën over. Maw genoeg prooi hier voor wolven.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:49 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, blijf daar altijd!
Dan overkomt je niks
Supermarkt included?
Ik stuur er meteen eentje jouw kant op!quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nou dat weet ik niet zo zeker want hier zwemmen de reeën over. Maw genoeg prooi hier voor wolven.
Nodige attacks? Het zijn er maar 7. Waarvan geen enkele op de mens.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:56 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nederland is niet vergelijkbaar met andere landen omdat het hier nu eenmaal dichtbevolkt is. Als men in Amerika, waar de wolf alle ruimte heeft, al de nodige attacks heeft kan je je misschien voorstellen dat de wolf in Nederland een ramp betekent
Dit.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:58 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Waar is de lijn en het baasje?
Je snapt toch zelf ook wel dat dit niet in Nederland is waar je gezellig op zondagmiddag met je hond of kind wandelt?
Nogmaals elke keer dat jij fietst of auto rijdt in een willekeurige compound zelfs dat je meer gevaar loopt op schade dan op de veluwe? Nee?
Dan hou ik nu echt op en wens ik je een veilig 100 jarig bestaan toe.
Hier lopen de honden los en ik loop wel iets vaker met haar dan één keer per week. Ze is dan ook wel soms even weg als ze achter een haas, gans of rat aanzit.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:58 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Waar is de lijn en het baasje?
Je snapt toch zelf ook wel dat dit niet in Nederland is waar je gezellig op zondagmiddag met je hond of kind wandelt?
Nogmaals elke keer dat jij fietst of auto rijdt in een willekeurige compound zelfs dat je meer gevaar loopt op schade dan op de veluwe? Nee?
Dan hou ik nu echt op en wens ik je een veilig 100 jarig bestaan toe.
En daarom moeten de wolven maar wegblijven?quote:Op donderdag 20 juni 2019 00:03 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hier lopen de honden los en ik loop wel iets vaker met haar dan één keer per week. Ze is dan ook wel soms even weg als ze achter een haas, gans of rat aanzit.
Schei 's uit met je "te gast hier". Dit is ons territorium.quote:Op donderdag 20 juni 2019 00:10 schreef ondeugend het volgende:
Ik moet ineens denken aan een andere discussie die ik deze week had. Mijn gemeente heeft besloten bepaalde plekken maar 2 keer per jaar te maaien, Of dat nu terwille van de natuur is zoals de gemeente zegt of bezuinigingen zoals tegenstanders zeggen of beide..
De gemeente is natuurlijk niet verantwoordelijk voor de teken die mijn honden verzamelen.
Dat ben ik... ik heb de keus.
Leer leven met dingen die moeder aarde schenkt.. wij egoisten zijn maar gast hier.
Wij intelligente wezens zijn toch creatief genoeg om daar creatief mee om te gaan?
Zolang het schadelijk wild is waar ze achter aangaat heb ik er geen problemen mee. Daarentegen zou ik het werkelijk verschrikkelijk vinden als ze een kat van iemand zou beschadigen of dodenquote:Op donderdag 20 juni 2019 00:10 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En daarom moeten de wolven maar wegblijven?
Echt, jouw honden zouden verboden moeten worden omdat ze het jachtinstinct hebben een prooi te willen najagen!
Lees dit voorstaande hardop en bedenk dan hoe idioot dat klinkt
Oh ja of in mijn provincie waar een sportvissersclub vissen heeft uitgezet... waarvan aalscholvers lucht hebben gekregen en gaan vissen! Hoe ongehoord! Had mijn provincie de club een vergunning gegeven om de aalscholvers te mogen afschieten. Na protest weer ingetrokken.quote:Op donderdag 20 juni 2019 00:19 schreef Gia het volgende:
Hier maakt men zich druk om een wolf die een schaap of kippetje zou kunnen pakken.
Bij de recreatieplas waar mijn zoon werkt, gaan ze alle ganzen doodschieten vanwege de overlast die ze geven voor de mensen die willen zwemmen in natuurlijk water.
Tja.
Ik ben van de natuur; blij met de wolven. En ach die ganzen....zijn er toch genoeg. Deze gaan in de pâté.
Nee dat is helemaal niet zo. Zo zou het niet moeten zijn. Helemaal niks is van ons. Dat denken wij alleen maar.quote:Op donderdag 20 juni 2019 00:19 schreef the-eye het volgende:
[..]
Schei 's uit met je "te gast hier". Dit is ons territorium.
Ja dat begrijp ik... maar dat weerhoudt je er toch niet van om ze niet los te laten. En zo hoort het. Je schat het in, kans is klein, dus aanvaardbaar.quote:Op donderdag 20 juni 2019 00:22 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zolang het schadelijk wild is waar ze achter aangaat heb ik er geen problemen mee. Daarentegen zou ik het werkelijk verschrikkelijk vinden als ze een kat van iemand zou beschadigen of doden
Dit.quote:Op donderdag 20 juni 2019 00:23 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Oh ja of in mijn provincie waar een sportvissersclub vissen heeft uitgezet... waarvan aalscholvers lucht hebben gekregen en gaan vissen! Hoe ongehoord! Had mijn provincie de club een vergunning gegeven om de aalscholvers te mogen afschieten. Na protest weer ingetrokken.
WTF mankeer je? Aalscholvers kunnen niets anders dan vissen vangen. Zoek een andere hobby FFS
Lul niet. Het is in tijden niet zo goed gegaan met de natuur. Je struikelt over de vogelgebieden en herten en vossen lopen door de woonwijken. Er zit zelfs een bever hier achter in de singel. Uit die singel gaan ze vissen weghalen omdat er veel te veel zitten. Komt door de goede waterkwaliteit. Als ik 's avonds achter in de tuin sta waan ik me soms in het dolfinariumquote:Op donderdag 20 juni 2019 00:24 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Nee dat is helemaal niet zo. Zo zou het niet moeten zijn. Helemaal niks is van ons. Dat denken wij alleen maar.
Wat wij mensen nu wel doen op dit moment is de natuur naar zn malle moer helpen. En daar word niemand beter van
Oke...ik heb een beetje genoeg van je geneuzel. Het word tijd voor een reality check.quote:Op donderdag 20 juni 2019 00:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Lul niet. Het is in tijden niet zo goed gegaan met de natuur. Je struikelt over de vogelgebieden en herten en vossen lopen door de woonwijken
En dit.quote:Op donderdag 20 juni 2019 00:28 schreef ondeugend het volgende:
Eigenlijk struikelen die dieren over ons
geweldig zegquote:Op woensdag 19 juni 2019 15:44 schreef KoosVogels het volgende:
En gisteren is papawolf gespot in de bossen bij Epe, terwijl hij een reekalf te grazen nam.
Wolf grijpt reekalf voor oog van Benny uit Epe: ‘Zoiets moois zie ik waarschijnlijk nooit meer’
Zei hij vanaf z'n appartement op twee hoogquote:Op donderdag 20 juni 2019 00:33 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Oke...ik heb een beetje genoeg van je geneuzel. Het word tijd voor een reality check.![]()
Er is in Nederland bijna geen natuur meer. Alles word kapot gemaakt. Mensen zitten dr boven op. Wilde dieren worden allemaal afgeknald hier.
En dat komt door domme tokkies zoals jij die dit allemaal rechtvaardigen. Daar is helemaal niks natuurlijks aan!! Nederland heeft bijna geen natuur meer. En dat kleine beetje natuur wat er nu eindelijk weer terug komt zal ook weer verpruts worden door idioten zoals jij.
Dus zip it buddy! Want jij praat ietsje teveel poep naar mijn smaak.![]()
Dieren zijn geen voorwerpen. Wat denk jij wel niet zeg!!
Wauw. Lekker. Wij hier ook. Nest zwanen, 7 jongen, meerkoeten. Helaas dit jaar geen jonge eenden.quote:Op donderdag 20 juni 2019 00:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Lul niet. Het is in tijden niet zo goed gegaan met de natuur. Je struikelt over de vogelgebieden en herten en vossen lopen door de woonwijken. Er zit zelfs een bever hier achter in de singel. Uit die singel gaan ze vissen weghalen omdat er veel te veel zitten. Komt door de goede waterkwaliteit. Als ik 's avonds achter in de tuin sta waan ik me soms in het dolfinarium
Zo gaat dat....in de natuur.quote:Op donderdag 20 juni 2019 00:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
geweldig zeg
heeft het reekalf erg geleden eigenlijk ??
uit elkaar getrokken worden is ook geen feest voor dienliefhebbers
Ja het is een singel die doorverbonden is met een kanaal dus daardoor stromend water. Schijnt ook vol met paling te zitten.quote:Op donderdag 20 juni 2019 02:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Wauw. Lekker. Wij hier ook. Nest zwanen, 7 jongen, meerkoeten. Helaas dit jaar geen jonge eenden.
Waarom denk je dat wolven niets doen wijsneus?quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:17 schreef Samuel24 het volgende:
Die wolven doen heus niks.
Sterker nog...ik denk dat ik een keertje naar de Veluwe ga. Ik wil die wolven wel eens met eigen ogen zien hoor.
Zeg dat eens tegen de dieren clubjes danquote:Op donderdag 20 juni 2019 02:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo gaat dat....in de natuur.
Vlees dat lijdt smaakt het best.
Die ga jij niet zien, jij bent geen lekker voedsel, neem maar een jong reekalfje of een lammetje kipje mee die lusten ze welquote:Op woensdag 19 juni 2019 23:17 schreef Samuel24 het volgende:
Die wolven doen heus niks.
Sterker nog...ik denk dat ik een keertje naar de Veluwe ga. Ik wil die wolven wel eens met eigen ogen zien hoor.
Veeettquote:Op woensdag 19 juni 2019 15:44 schreef KoosVogels het volgende:
Verder mogen boeren wel eens aan wat intellectuele uitdaging gaan doen. De redenering 'ik mot ze doodschieten, want ze eten mijn schapen op' vraagt niet om een luisterend oor.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zijn vooral schapenhouders die zich zorgen maken. Het is niet alsof zo'n roedel even een veestal binnenwandelt en alle koeien begint op te peuzelen.
Overigens kampen we op de Veluwe met een overschot aan reeën, herten en zwijnen. Laat de wolven daar maar op losgaan.
De paling stand is nog nooit zo laag geweest. Ra ra hoe kan dat?quote:Op donderdag 20 juni 2019 03:00 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja het is een singel die doorverbonden is met een kanaal dus daardoor stromend water. Schijnt ook vol met paling te zitten.
Zwanen met jonkies maar ook diverse soorten ganzen met jonkies.
Nee dat doe ik niet. Ik ben vegetariër trouwens.quote:Op donderdag 20 juni 2019 08:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die ga jij niet zien, jij bent geen lekker voedsel, neem maar een jong reekalfje of een lammetje kipje mee die lusten ze wel
2016quote:Op donderdag 20 juni 2019 08:48 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
De paling stand is nog nooit zo laag geweest. Ra ra hoe kan dat?
Dus uh....dat kanaaltje van jou zit vol met paling??? I don´t think so. De paling begind langzamerhand een bedreigde diersoort te worden deze dagen.
https://radar.avrotros.nl(...)uitsterven-bedreigd/
Jij denk dat het nu drie jaar later een heel stuk verbeterd is? De palingstand is behoorlijk ontregeld. Het hersteld zal echt heel wat jaren duren.quote:
Komt vnl door de grootschalige glasaalvangst in de zuidelijke landen. En ook de aalscholver doet een aardige duit in het zakje.quote:Op donderdag 20 juni 2019 08:48 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dus uh....dat kanaaltje van jou zit vol met paling??? I don´t think so. De paling begind langzamerhand een bedreigde diersoort te worden deze dagen.
Kom maar met cijfers dan.quote:Op donderdag 20 juni 2019 08:59 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Jij denk dat het nu drie jaar later een heel stuk verbeterd is? De palingstand is behoorlijk ontregeld. Het hersteld zal echt heel wat jaren duren.
Het komt voornamelijk door de glasaalvangst.quote:Op donderdag 20 juni 2019 08:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Komt vnl door de grootschalige glasaalvangst in de zuidelijke landen. En ook de aalscholver doet een aardige duit in het zakje.
Ziedendquote:Op donderdag 20 juni 2019 00:33 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Oke...ik heb een beetje genoeg van je geneuzel. Het word tijd voor een reality check.![]()
Er is in Nederland bijna geen natuur meer. Alles word kapot gemaakt. Mensen zitten dr boven op. Wilde dieren worden allemaal afgeknald hier.
En dat komt door domme tokkies zoals jij die dit allemaal rechtvaardigen. Daar is helemaal niks natuurlijks aan!! Nederland heeft bijna geen natuur meer. En dat kleine beetje natuur wat er nu eindelijk weer terug komt zal ook weer verpruts worden door idioten zoals jij.
Dus zip it buddy! Want jij praat ietsje teveel poep naar mijn smaak.![]()
Dieren zijn geen voorwerpen. Wat denk jij wel niet zeg!!
Ik heb net een link laten zien waarin duidelijk staat dat de palingstand nog nooit zo laag is geweest als nu.quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:02 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Kom maar met cijfers dan.
Niet met oude meuk van 3 1/2 jaar geleden.
De palingstand is gewoon ruk. Het is niet voor niets een bedreigde diersoort.quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:02 schreef Spectator19 het volgende:
Kom maar met cijfers dan.
Niet met oude meuk van 3 1/2 jaar geleden.
Jouw hond mag niet loslopen in de Veluwse bossen. Dus dat scheelt weer.quote:Op donderdag 20 juni 2019 00:03 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hier lopen de honden los en ik loop wel iets vaker met haar dan één keer per week. Ze is dan ook wel soms even weg als ze achter een haas, gans of rat aanzit.
Wil je hiermee ontkennen dat Nederland dichtbevolkt is? Of geloof jij werkelijk dat die wolf bordjes kan lezen en netjes op de veluwe blijft want 'dat was de bedoeling'?quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij komt niet vaak op de Veluwe, of wel?
Dat zeg ik...quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:02 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Het komt voornamelijk door de glasaalvangst.
Losloop gebieden zat.quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jouw hond mag niet loslopen in de Veluwse bossen. Dus dat scheelt weer.
Er staat toch niet dat het bij Epe was. De locatie worst geheim gehouden.quote:Op woensdag 19 juni 2019 15:44 schreef KoosVogels het volgende:
Jammer, want niets is zo lekker dan een gerookte paling.quote:Op donderdag 20 juni 2019 08:48 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Maart 2019quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:03 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ik heb net een link laten zien waarin duidelijk staat dat de palingstand nog nooit zo laag is geweest als nu.
Maar dit topic gaat daar niet over dus ik laat het hierbij als je het niet erg vind.
En juist omdat jij steeds paling loopt te vreten is de palingstand zo laag.quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:18 schreef Elzies het volgende:
[..]
Jammer, want niets is zo lekker dan een gerookte paling.
Overigens leuk die welpjes.
Mwoah, dat valt wel mee. Zeker in het gebied waar de roedel zich ophoudt. Bovendien bevinden die losloopzones zich veelal aan de rand van een dorp, dus relatief dichtbij de bebouwde kom.quote:
Misschien omdat die vent het mij zelf heeft verteld.quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:17 schreef Coppi het volgende:
[..]
Er staat toch niet dat het bij Epe was. De locatie worst geheim gehouden.
Er lopen duizenden reeën, herten en zwijnen rond op de Veluwe. En toch zien de meeste wandelaars en fietsers zelden tot nooit wilde dieren.quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:07 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Wil je hiermee ontkennen dat Nederland dichtbevolkt is? Of geloof jij werkelijk dat die wolf bordjes kan lezen en netjes op de veluwe blijft want 'dat was de bedoeling'?
Zoals ik zei: een kwestie van tijd. Ergens komt het omslagpunt dat er te veel wolven zijn en er ongelukken gaan gebeuren met mensen.
Tussen Gortel en Vaassen, om iets preciezer te zijn.quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:29 schreef ieniminimuis het volgende:
Locatie van de mannetjeswolf die het reekalfje opat was op het Kroondomein. Dus ten noord-westen van Apeldoorn achter Paleis het Loo.
Ze ontwijken ons, ze zijn er wel. Mensen letten niet op en weten niet waar ze naar moeten kijken. Ze zijn actief in de schemering en in de nacht wanneer wij het bos niet in mogen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er lopen duizenden reeën, herten en zwijnen rond op de Veluwe. En toch zien de meeste wandelaars en fietsers zelden tot nooit wilde dieren.
Dat heeft een reden.....
Maar helaas zullen een deel van die palingen als ze groot zijn weer gevangen worden en alsnog opgegeten worden. Opgegeten door mensenquote:Op donderdag 20 juni 2019 09:19 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Maart 2019
Recordaantal van 2,47 miljoen babypalingen uitgezet
Ze wogen bij elkaar 810 kilo. Over twee weken worden er nog meer uitgezet.
En dit inderdaad.quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:25 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik vind het grappig dat er mensen bang zijn dat ze aangevallen worden door de wolf. Sorry ik lig dubbel van het lachen. Je zou banger moeten zijn voor het wild zwijn.
Ik weet wat je nu denkt: bang voor zo'n varkentje? Ja en rennen voor je leven heeft geen zin. Ze rennen jouw eruit, ja ook als je Usain Bolt heet. Een mama wild zwijn valt je gewoon aan als je een bedreiging bent voor haar jongen. En dat geldt natuurlijk ook voor je loslopende hond.
Dus namens mij en alle boswachters: houd je hond aangelijnd en op de paden.
En voor zowel het zwijn als de wolf geldt: ze vermijden jouw liever dan dat ze je aanvallen. Wil je niet door ze lastig gevallen worden? Maak af en toe een praatje met je wandelmaatje. Ja en daar hoort dus ook praten met je hond of met jezelf onder. Owh en blijf op de paden! Dat geeft het wild rust, jij struikelt niet over een slapend zwijn en het kleine boompje dat probeert te groeien is je ook zeer dankbaar.
Jij bent te gast in de natuur, dus gedraag je er ook na. Volg de regels en volg eventueel aanwijzingen van de boswachter op.
Tsja, als je lang genoeg op de Veluwe woont, spot je vanzelf wild.quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:30 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ze ontwijken ons, ze zijn er wel. Mensen letten niet op en weten niet waar ze naar moeten kijken. Ze zijn actief in de schemering en in de nacht wanneer wij het bos niet in mogen.
Als je stil bent tegen de wind in loopt, kun je ze zelfs overdag ook wel spotten hoor.
Zo dik is mijn portemonnee niet.quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:23 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
En juist omdat jij steeds paling loopt te vreten is de palingstand zo laag.
En precies dit bedoel ik dus met dat mensen de natuur helemaal naar zn malle moer helpen.
Ja precies. Zo is het en niet anders. Mensen moeten gaan leren respectvol met de natuur om te gaan.quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:37 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zo dik is mijn portemonnee niet.![]()
Nogmaals, deze aarde kan geen tien miljard consumerende mensen aan. We vreten met zijn allen deze hele aarde kapot totdat we onszelf kapot maken.
Vergelijkbaar als een horde sprinkhanen die alle gewassen die ze tegenkomen opvreten totdat alle gewassen zijn opgevreten en de horde uitsterft van de honger. (of elkaar opvreet)
Openstaande vraag blijft in welk tijdsbestek dit drama zich zal voltrekken. Al zal de aarde altijd veerkrachtiger blijken dan de mens.
Vele stukken zijn gewoon toegankelijk, men komt er niet. Uitzonderingen zijn natuurlijk militair oefenterrein en privaat eigendommen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, als je lang genoeg op de Veluwe woont, spot je vanzelf wild.
Maar vraag aan een gemiddelde toerist of hij wild heeft gezien en die zal ontkennend antwoorden. De dieren gaan de mens namelijk uit de weg. En met de wolf is dat niet anders. Ik ben dus niet bang voor aanvaringen.
Bovendien zijn grote delen van het bos niet toegankelijk voor het publiek. En middels zonering moeten er in de toekomst alleen nog maar grotere, aaneengesloten mensvrije zones ontstaan.
Over 2 weken worden er nog veel meer uitgezet stond er toch ?quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:31 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Maar helaas zullen een deel van die palingen als ze groot zijn weer gevangen worden en alsnog opgegeten worden. Opgegeten door mensen![]()
Je doet nu net alsof de palingstand gewoon maar even weer hersteld kan worden met 2,47 miljoen nieuwe babypalingen.
En waar denk je waar die babypalingen gevangen worden? Niet hier? Want ze paren niet in deze omgeving. En babypalingen kunnen ook niet gekweekt worden. Misschien wist je dat nog niet?![]()
De enige plaats waar palingen zich kunnen voortplanten is de Sargassozee. Alleen daar. En verder nergens. Dat betekent dus dat ze daar massaal gevangen worden. Om hier in de Nederlandse zee wateren weer uit te laten. Zodat ze later weer gevangen kunnen worden voor consumptie.
Mensen moeten voor de komende jaren gewoon even stoppen met het eten van paling. Hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:44 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Over 2 weken worden er nog veel meer uitgezet stond er toch ?
In riviermondingen kunnen glasaaltjes soms makkelijk en in grote hoeveelheden worden gevangen.
Zoals in Frankrijk.
&
Volendam Glasaal BV wil glasaal (jonge paling) uit eigen larven kweken. Dat is nog nooit eerder gelukt. Wetenschappers van de Universiteit van Leiden denken er wel in te kunnen slagen. De uitdaging is de larven 'aan het eten' te krijgen zodat ze uitgroeien tot glasaal.
We zitten hier tussen twee plekken waar enkele jaren terug aaltjes zijn uitgezetquote:Op donderdag 20 juni 2019 08:48 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Wij moeten niks.quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:47 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Mensen moeten voor de komende jaren gewoon even stoppen met het eten van paling. Hoe moeilijk kan het zijn?
Of wat vogels afschieten want die eten flink wat vis. Een aalscholver werkt zo'n kilo per dag weg (die zie je hier ook veelvuldig btw)quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:47 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Mensen moeten voor de komende jaren gewoon even stoppen met het eten van paling. Hoe moeilijk kan het zijn?
Ja maar zoals met alle nieuwkomers is het eerst een plaatselijk probleem maar weldra spreidt de overlast zich uitquote:Op donderdag 20 juni 2019 09:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jouw hond mag niet loslopen in de Veluwse bossen. Dus dat scheelt weer.
Ja joh. Gewoon afknallen weer. Zoals altijd.quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
Of wat vogels afschieten want die eten flink wat vis. Een aalscholver werkt zo'n kilo per dag weg (die zie je hier ook veelvuldig btw)
En dat heb je allemaal in je glazen bol gezien?quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:51 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja maar zoals met alle nieuwkomers is het eerst een plaatselijk probleem maar weldra spreidt de overlast zich uit
Er mag hier niet gevist worden dus wat dat betreft wordt je op je wenken bediendquote:Op donderdag 20 juni 2019 09:51 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ja joh. Gewoon afknallen weer. Zoals altijd.
Wat een respectvolle manier om met de natuur om te gaan zeg.
Er word gewoon nog steeds op paling gevist hoor. En paling word nog steeds massaal verkocht en gegeten in de supermarkt, visboer. Ook al is het een bedreigde diersoort onderhand.quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:53 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er mag hier niet gevist worden dus wat dat betreft wordt je op je wenken bediend
Ja maar hier mag je niet vissen (prive terrein)quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:55 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Er word gewoon nog steeds op paling gevist hoor. En paling word nog steeds massaal verkocht en gegeten in de supermarkt, visboer. Ook al is het een bedreigde diersoort onderhand.
Ja maar dat is jouw probleem.quote:
Is geen probleem want ik eet al jaren geen paling meerquote:Op donderdag 20 juni 2019 09:57 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ja maar dat is jouw probleem.
Maar er word nog steeds gewoon gevist op palingen. Door bedrijven die een speciale vergunning daarvoor hebben.
AD : Van de vissoort werd lange tijd gedacht dat hij zou uitsterven. Dat lijkt nu mee te vallen. En ondanks de alarmerende woorden is de palingverkoop de afgelopen jaren vrij stabiel gebleven.quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:55 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Er word gewoon nog steeds op paling gevist hoor. En paling word nog steeds massaal verkocht en gegeten in de supermarkt, visboer. Ook al is het een bedreigde diersoort onderhand.
Wij gaan er toch niet uitkomen, denk je wel? Dua agree to disagree dan maar.quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er lopen duizenden reeën, herten en zwijnen rond op de Veluwe. En toch zien de meeste wandelaars en fietsers zelden tot nooit wilde dieren.
Dat heeft een reden.....
Ervaringsdeskundige versus Randstadmannetje.quote:Op donderdag 20 juni 2019 10:44 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Wij gaan er toch niet uitkomen, denk je wel? Dua agree to disagree dan maar.
Kunnen we het er op z'n minst over eens zijn dat het plain stupid is?quote:Op donderdag 20 juni 2019 10:25 schreef ondeugend het volgende:
Vreselijk om te zien hoe die vrouw verscheurd wordt
Je kan op de man gaan spelen maar daar ben ik niet van onder de indruk. Tot de volgende discussie Koos!quote:Op donderdag 20 juni 2019 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ervaringsdeskundige versus Randstadmannetje.
Nietwaar?
welnee dat doen wolven alleen in sprookjes!!quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Kunnen we het er op z'n minst over eens zijn dat het plain stupid is?![]()
Dat is een wild beest daar ga je gewoon niet mee lopen fucken. Zo'n beest kan jou met gemak met één beet hartstikke dood maken
Nou....quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat is een wild beest daar ga je gewoon niet mee lopen fucken. Zo'n beest kan je met gemak met één beet hartstikke dood maken
En jouw scenario's komen alleen in horror films voor.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:16 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
welnee dat doen wolven alleen in sprookjes!!
Het erge is dat je allemaal van die domme lui gaat krijgen die dat hier ook bij die wolven denken te moeten doen. Resultaat is dan dat de wolf niet meer bang voor mensen is en daar beginnen de problemen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:17 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou....
Niet geheel verstandig idd.
We zijn het er wel over eens dat je ze niet op moet zoeken maar met rust moet laten.
Prachtige foto's. Helaas is het wachten tot we die wolven gaan afschieten. Blijf erbij dat 1000km2 al gauw te klein is.quote:Op woensdag 19 juni 2019 15:44 schreef KoosVogels het volgende:
Oh ja was dat maar zo he. Helaas liggen de feiten anders. Maar zelf geloof ik ook liever in de gebroeders Grimm dan in realiteit dus ik kan je dit lastig kwalijk nemen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:18 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En jouw scenario's komen alleen in horror films voor.
Zo kan ik ze ook wel maken.
Nee kan niet.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat is op zich wel waar. Maar aan de andere kant. Ze verschillen nog niet eens zoveel van een gewone hond zoals een herder of een husky ofzo. Ze zijn alleen wat groter.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:11 schreef the-eye het volgende:
Dat is een wild beest daar ga je gewoon niet mee lopen fucken. Zo'n beest kan jou met gemak met één beet hartstikke dood maken
Dat is onzin. Het gebied is groot genoeg. Gewoon die beesten met rust laten verder. En dan is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:20 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Prachtige foto's. Helaas is het wachten tot we die wolven gaan afschieten. Blijf erbij dat 1000km2 al gauw te klein is.
Misschien moet je gewoon eens even ophouden met steeds dingen in te vullen voor de toekomst. Je weet niet wat er allemaal gaat gebeuren in de toekomst. Je weet niet of de wolven in Nederland voor problemen gaan zorgen. Je weet niet of mensen de wolven gaan opzoeken net zoals in die vid. Je weet niet of die wolven ook daadwerkelijk kinderen gaan opeten in de toekomst.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:19 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het erge is dat je allemaal van die domme lui gaat krijgen die dat hier ook bij die wolven denken te moeten doen. Resultaat is dan dat de wolf niet meer bang voor mensen is en daar beginnen de problemen.
Maar wat weet jij ervan dan? Wat is er mis met 1000km2?quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:20 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Prachtige foto's. Helaas is het wachten tot we die wolven gaan afschieten. Blijf erbij dat 1000km2 al gauw te klein is.
Welke feiten waren dat ook alweer?quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:20 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Oh ja was dat maar zo he. Helaas liggen de feiten anders.
die jij nadrukkelijk niet onder ogen wil zienquote:Op donderdag 20 juni 2019 11:31 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Welke feiten waren dat ook alweer?
Wolven buiten geen kinderen meer , dat was vroeger zo , tegenwoordig zijn ze liever gewordenquote:Op donderdag 20 juni 2019 11:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Of die jij nog moet verzinnen, zoeken?quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:40 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
die jij nadrukkelijk niet onder ogen wil zien
ik kan me nog een ander topic herinneren waar agressieve wolven aan de tijdsgeest van slavernij werd toegeschrevenquote:Op donderdag 20 juni 2019 11:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Wolven buiten geen kinderen meer , dat was vroeger zo , tegenwoordig zijn ze liever geworden
Aan het begin van dit topic staan ze. Heb ik je eerder al aangegeven. Succesquote:Op donderdag 20 juni 2019 11:42 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Of die jij nog moet verzinnen, zoeken?
Quote die feiten nog maar even , dan reageer ik er op
er zijn kippen en lammetjes genoeg ter beschikkingquote:Op donderdag 20 juni 2019 11:44 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
ik kan me nog een ander topic herinneren waar agressieve wolven aan de tijdsgeest van slavernij werd toegeschreven
Wolven zijn dan ook niet agressief en het gevaar van wolven voor mensen op de Veluwe is volkomen verwaarloosbaar. Zijn we het daar gelukkig over eens.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:44 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
ik kan me nog een ander topic herinneren waar agressieve wolven aan de tijdsgeest van slavernij werd toegeschreven
Een aap verschilt ook maar weinig met een mens. Toch is het levensgevaarlijk om die te benaderenquote:Op donderdag 20 juni 2019 11:21 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Nee kan niet.
[..]
Dat is op zich wel waar. Maar aan de andere kant. Ze verschillen nog niet eens zoveel van een gewone hond zoals een herder of een husky ofzo. Ze zijn alleen wat groter.
Ze hebben die vrouw niks aangedaan verder. Terwijl zij toch zeker een paar uur met die beesten samen is geweest.
Ik denk dat je een beetje overdrijft.
Ja maar hebben we apen in Nederland dan??? Tja...die hebben we eigenlijk wel.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
Een aap verschil ook maar weinig met een mens. Toch is het levensgevaarlijk om die te benaderen
Gast, je bent verbaast dat die wolf de binnenkant van haar mond wil likken. ieder met een hond kent dat signaal. Je weet er dus niks van maar gaat wel beweren dat het zulke snoezige dieren zijn die geen gevaar opleveren.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:27 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon eens even ophouden met steeds dingen in te vullen voor de toekomst. Je weet niet wat er allemaal gaat gebeuren in de toekomst. Je weet niet of de wolven in Nederland voor problemen gaan zorgen. Je weet niet of mensen de wolven gaan opzoeken net zoals in die vid. Je weet niet of die wolven ook daadwerkelijk kinderen gaan opeten in de toekomst.![]()
Tenzij je een glazen bol heb natuurlijk.
Daar kan ik in meegaan ja, met de huidige aantallen in de situatie nu.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
het gevaar van wolven voor mensen op de Veluwe is volkomen verwaarloosbaar. Zijn we het daar gelukkig over eens.
Dat van jou slaat nergens op. Jij maakt je nu zorgen om drie wolven. Omdat je toevallig zelf een hond hebt en bang bent dat die aangevallen word.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Gast, je bent verbaast dat die wolf de binnenkant van haar mond wil likken. ieder met een hond kent dat signaal. Je weet er dus niks van maar gaat wel beweren dat het zulke snoezige dieren zijn die geen gevaar opleveren.
Je kan natuurlijk proberen om vanaf tweehoog achter de Steve Irwin uit te hangen maar het slaat nergens op
Je weet dat iedereen alles op wikipedia kan gooien? Ik zie voornamelijk verhalen zonder enige bron vermeld. Perzische lokale krantjes vind ik geen betrouwbare bron als je het niet erg vindquote:Op donderdag 20 juni 2019 11:45 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Aan het begin van dit topic staan ze. Heb ik je eerder al aangegeven. Succes
En alweer iemand die van alles invult voor de toekomst. Damn! Zijn de glazen bollen in de uitverkoop deze dagen ofzo?quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:57 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Daar kan ik in meegaan ja, met de huidige aantallen in de situatie nu.
Die situatue is echter niet statisch. Het ligt voor de hand dat het aantal wolven gaat stijgen. Als dat gebeurt gaan we ergens tegen de grens aanlopen waarin de wolf en de mens elkaar gaan tegenkomen. Dat zal niet zonder ongelukken gaan.
Dit.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:00 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Je weet dat iedereen alles op wikipedia kan gooien? Ik zie voornamelijk verhalen zonder enige bron vermeld. Perzische lokale krantjes vind ik geen betrouwbare bron als je het niet erg vind
Deskundigen zijn het er over eens dat het geen natuurlijk gedrag is van de wolf. Zwervende wolven kunnen vee schade toebrengen. Gevestigde wolven bemoeien zich niet met vee, mensen en of kinderen.
Ja er zijn valse honden, ja er zullen wolven zijn in de wereld met Rabies en daardoor onvoorspelbaar. Vooralsnog is dat hier nu en om ons heen niet aan de orde en is er geen enkele reden die wolf niet op de veluwe te laten zijn.
meer dan 560 bronnen van over de hele wereld met deze argumenten terzijde schuiven. Okequote:Op donderdag 20 juni 2019 12:00 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Je weet dat iedereen alles op wikipedia kan gooien? Ik zie voornamelijk verhalen zonder enige bron vermeld. Perzische lokale krantjes vind ik geen betrouwbare bron als je het niet erg vind
Deskundigen zijn het er over eens dat het geen natuurlijk gedrag is van de wolf. Zwervende wolven kunnen vee schade toebrengen. Gevestigde wolven bemoeien zich niet met vee, mensen en of kinderen.
Ja er zijn valse honden, ja er zullen wolven zijn in de wereld met Rabies en daardoor onvoorspelbaar. Vooralsnog is dat hier nu en om ons heen niet aan de orde en is er geen enkele reden die wolf niet op de veluwe te laten zijn.
Als het aan mij ligt gaan ze ook weg, dus dat zou mooi zijn.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:02 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
En alweer iemand die van alles invult voor de toekomst. Damn! Zijn de glazen bollen in de uitverkoop deze dagen ofzo?![]()
Je weet niet of er meer wolven gaan komen in de toekomst. Je weet niet of wolf en mens elkaar tegen gaan komen en problemen gaan geven in de toekomst..
Misschien dat die wolven wel weer weggaan. Weet jij veel Terug naar Duitsland, Polen, Rusland wthatever.
Wie zegt dat de wolven hier zullen blijven?
Maar het ligt niet aan jou. En jij weet niet hoe dit zal gaan uitpakken verder in de toekomst.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:05 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt gaan ze ook weg, dus dat zou mooi zijn.
Deze houding verklaart wel waarom jij wolven geen probleem vindt. Ze bijten waarschijnlijk andere mensen dood en dat is niet jouw probleem verder.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:08 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Maar het ligt niet aan jou. En jij weet niet hoe dit zal gaan uitpakken verder in de toekomst.
En als jij niet eens in de buurt van de veluwe woont dan zal jij die wolven nooit eens tegenkomen. Dus niet jou probleem verder.
Dat is helemaal niet waar. Maar als je het niet erg vind vrees ik meer voor andere dingen....zoals een falend rechtssysteem en de grote aantallen criminelen die nu op straat rondlopen en in de toekomst slachtoffers zullen maken.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:09 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Deze houding verklaart wel waarom jij wolven geen probleem vindt. Ze bijten waarschijnlijk andere mensen dood en dat is niet jouw probleem verder.
Wolven die mensen doodbijten? Wtf? Recent The Grey gezien zeker?quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:09 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Deze houding verklaart wel waarom jij wolven geen probleem vindt. Ze bijten waarschijnlijk andere mensen dood en dat is niet jouw probleem verder.
Aan de andere kant voeden ze ook weleens mensenkinderen op, dus dat compenseert weer een beetje.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:09 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Ze bijten waarschijnlijk andere mensen dood en dat is niet jouw probleem verder.
Die verhaaltjes kennen we.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:58 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dat van jou slaat nergens op. Jij maakt je nu zorgen om drie wolven. Omdat je toevallig zelf een hond hebt en bang bent dat die aangevallen word.
Als je niet eens in de buurt van de veluwe woont dan kom je die wolven nooit niet tegen.
quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:15 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Aan de andere kant voeden ze ook weleens mensenkinderen op, dus dat compenseert weer een beetje.
Een wolf gaat natuurlijk niet ergens in de Randstad wonen. Daar voelt dat beest zich heel niet op z'n gemak. En in andere delen van het land zijn de bossen te klein. Zo'n wolf moet wel een beetje de ruimte hebben. En die vindt hij alleen op de Veluwe.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:16 schreef the-eye het volgende:
[..]
Die verhaaltjes kennen we.![]()
3 generaties verder zijn ze met meer en voelen ze zich niet geaccepteerd door de andere dieren, blijven ze partners uit de gebieden van herkomst hierheen halen en vallen ze aan.
Dat doen wolven idd, helaas. In het echt.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:13 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wolven die mensen doodbijten? Wtf? Recent The Grey gezien zeker?
In uitzonderlijk zeldzame gevallen en nooit zonder aanleiding. De kans is groter dat een hond je bijt.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:19 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Dat doen wolven idd, helaas. In het echt.
Dan heb je geluk. Er worden er al meer dan een miljoen gehouden in Nederland, alleen zijn ze dan gedomesticeerd en noemt men ze hontquote:Op donderdag 20 juni 2019 10:38 schreef Samuel24 het volgende:
Wat zien die wolven er eigenlijk schattig uit zeg. Ik wil er eentje hebben als huisdier.
Dan kan hij mij beschermen als ik door types als @:the-eye word aangevallen.
zeldzaam in de actuele geschiedenis omdat we tot redelijk kort geleden beslissingen namen obv gezond verstand en derhalve die lieve pluizige wolfjes op afstand hielden.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:21 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
In uitzonderlijk zeldzame gevallen ja. De kans is groter dat een hond je bijt.
Dat is echt je reinste bullshit.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:23 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
zeldzaam in de actuele geschiedenis omdat we tot redelijk kort geleden beslissingen namen obv gezond verstand en derhalve die lieve pluizige wolfjes op afstand hielden.
Wat ben je een troll. Zelfs als het over wolven gaat weet je alweer een link te leggen met moslims..quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:16 schreef the-eye het volgende:
[..]
Die verhaaltjes kennen we.![]()
3 generaties verder zijn ze met meer en voelen ze zich niet geaccepteerd door de andere dieren, blijven ze partners uit de gebieden van herkomst hierheen halen en vallen ze aan.
Jij moet nu echt zelf dat realiteitspilletjequote:Op donderdag 20 juni 2019 12:23 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
zeldzaam in de actuele geschiedenis omdat we tot redelijk kort geleden beslissingen namen obv gezond verstand en derhalve die lieve pluizige wolfjes op afstand hielden.
quote:
Okéquote:Op donderdag 20 juni 2019 12:25 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Jij moet nu echt zelf dat realiteitspilletje
quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:25 schreef Staaf het volgende:
[..]
Wat ben je een troll. Zelfs als het over wolven gaat weet je alweer een link te leggen met moslims..
In Nederland, het land waar honderden miljoenen dieren per jaar worden gedood, en dit soort zaken schering en inslag zijn, hebben we gelukkig de Leugen- en Tuinbouw Organisatie om op te komen voor het wel en wee van een paar schapen die eventueel op de Veluwe doodgebeten worden door een wolf - met voor hun onvermijdelijke oplossing het afschieten van die wolf. Want o o o, wat zijn we toch begaan met de dieren in Nederland.quote:De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft vanochtend in een schuur in Winterswijk ruim 900 dode varkens aangetroffen. Dat gebeurde na een tip. De kadavers worden nu geruimd.
De NVWA stelt een strafrechtelijk onderzoek in, meldt Omroep Gelderland. Dat duidt op een misdrijf. Er zijn nog geen aanhoudingen verricht.
Dit. Lekker hypocriet weer inderdaad.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:56 schreef VoMy het volgende:
Als de wolf maar geen schapen dood bijt, dat moet ie niet doen. Ondertussen:
https://nos.nl/artikel/22(...)-in-winterswijk.html
[..]
In Nederland, het land waar honderden miljoenen dieren per jaar worden gedood, en dit soort zaken schering en inslag zijn, hebben we gelukkig de Leugen- en Tuinbouw Organisatie om op te komen voor het wel en wee van een paar schapen die eventueel op de Veluwe doodgebeten worden door een wolf - met voor hun onvermijdelijke oplossing het afschieten van die wolf. Want o o o, wat zijn we toch begaan met de dieren in Nederland.
Stop eens met dat Dit en Dat joh!quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:58 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dit. Lekker hypocriet weer inderdaad.
Wolven trekken weg als de ruimte te vol wordt. De jongeren die klaar zijn om zelf een gezin te gaan stichten trekken weg naar andere gebieden. Een 500/1000 km trekken om een eigen gebied te vinden is helemaal niet vreemd. Ook deze wolven komen niet echt van om de hoek ofzo.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:57 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Daar kan ik in meegaan ja, met de huidige aantallen in de situatie nu.
Die situatue is echter niet statisch. Het ligt voor de hand dat het aantal wolven gaat stijgen. Als dat gebeurt gaan we ergens tegen de grens aanlopen waarin de wolf en de mens elkaar gaan tegenkomen. Dat zal niet zonder ongelukken gaan.
Die schapen zijn eigendom van iemand, die dode varkens is een bedrijfsongelukquote:Op donderdag 20 juni 2019 12:56 schreef VoMy het volgende:
Als de wolf maar geen schapen dood bijt, dat moet ie niet doen. Ondertussen:
https://nos.nl/artikel/22(...)-in-winterswijk.html
[..]
In Nederland, het land waar honderden miljoenen dieren per jaar worden gedood, en dit soort zaken schering en inslag zijn, hebben we gelukkig de Leugen- en Tuinbouw Organisatie om op te komen voor het wel en wee van een paar schapen die eventueel op de Veluwe doodgebeten worden door een wolf - met voor hun onvermijdelijke oplossing het afschieten van die wolf. Want o o o, wat zijn we toch begaan met de dieren in Nederland.
Dieren zijn niet iemands eigendom.quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die schapen zijn eigendom van iemand, die dode varkens is een bedrijfsongeluk
Als ik jouw auto in elkaar ram, dan zeg ik toch ook niet en al die ongelukken op de snelweg dan
jawel die schapen zijn van de schapenhouder die heeft ze gekocht, en die mag jij niet stelen of doodmakenquote:Op donderdag 20 juni 2019 13:20 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dieren zijn niet iemands eigendom.
Met andere woorden het draait eigenlijk alleen maar weer om geld.quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel die schapen zijn van de schapenhouder die heeft ze gekocht, en die mag jij niet stelen of doodmaken
Nu vergoed de overheid de schade wel hoor , maar als er ook paarden gedood worden dan kan het flink in de papieren gaan lopen
Vooralsnog heeft de overheid een overschot aan reeën , maar die zijn ergens anders , als die massaal afgeslacht worden door de wolven dan krijg je ook weer ellende
zal ik ff jouw fiets in elkaar rammen ??quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:37 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Met andere woorden het draait eigenlijk alleen maar weer om geld.
quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:27 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon eens even ophouden met steeds dingen in te vullen voor de toekomst. Je weet niet wat er allemaal gaat gebeuren in de toekomst. Je weet niet of de wolven in Nederland voor problemen gaan zorgen. Je weet niet of mensen de wolven gaan opzoeken net zoals in die vid. Je weet niet of die wolven ook daadwerkelijk kinderen gaan opeten in de toekomst.![]()
Tenzij je een glazen bol heb natuurlijk.
Achterlijk idee dat dieren niet van iemand zijnquote:Op donderdag 20 juni 2019 13:20 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dieren zijn niet iemands eigendom.
En ja ik ben van mening dat een dier helemaal niemands eigendom is. Het is geen nieuwe auto ofzo.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 08:10 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Achterlijk idee dat dieren niet van iemand zijndus ik kan volgens jou vanmiddag naar het park gaan en de eerste de beste hond van iemand afpakken onder het mom van dieren zijn geen eigendom?
Als een dier geen baas heeft dan gaat ie doodquote:Op vrijdag 21 juni 2019 08:27 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
En ja ik ben van mening dat een dier helemaal niemands eigendom is. Het is geen nieuwe auto ofzo.![]()
En heb ik gezegd dat jij naar het park kan gaan en de 1e de beste hond kan afpakken? Nee dat heb ik niet gezegd dus leg mij geen woorden in de mond eikel.
Wat ik meer bedoelde is eigenlijk..... bijv stel dat jij een relatie hebt met iemand en die claimt jou dan als eigendom. En jij bent helemaal van haar zeg maar. Zou jij daar blij mee zijn? Zou jij wel graag iemands eigendom willen zijn?
Ik bespeur in dit topic echt een gebrek aan respect voor de dieren en de natuur. Jullie doen net alsof de natuur (de Veluwe in dit geval) van jullie is inclusief de dieren die daar leven.
Zodra er weer een kind door een hond gegrepen wordt moeten we idd alle honden van dat ras maar afmaken en het ras per direct verbieden.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:21 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
In uitzonderlijk zeldzame gevallen en nooit zonder aanleiding. De kans is groter dat een hond je bijt.
Ja maar wat heeft dit allemaal te maken met wat ik heb gezegd?quote:Op zaterdag 22 juni 2019 08:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als een dier geen baas heeft dan gaat ie dood
Dus kan ik dat beest verkopen aan iemand ie er goed voor zorgt , of aan een boom binden of loslaten maar dan gaat de pijp uit
Snap je
als die wolven maar niet meer dan 5 kindjes per jaar doodbijten dan valt wel meequote:Op zaterdag 22 juni 2019 08:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zodra er weer een kind door een hond gegrepen wordt moeten we idd alle honden van dat ras maar afmaken en het ras per direct verbieden.
Driehonderdduizend wolven wereldwijd.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:58 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
In 2010 nog meer dan 3 kinderen. Ben bij 7 gestopt met tellen. Zoek voor de rest zelf maar in dit stukje
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_wolf_attacks
Hé daar issie weer. Vakantie gehad?quote:Op zaterdag 22 juni 2019 14:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Driehonderdduizend wolven wereldwijd.
Heb je ook zo'n lijst met dog attacks?
O ja, het is wel wiki, he?
Dit is echt niks inderdaad. En het is ook voornamelijk in landen met rurale gebieden waarbij mensen midden in het jachtgebied van de wolf wonen.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 14:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Driehonderdduizend wolven wereldwijd.
Heb je ook zo'n lijst met dog attacks?
O ja, het is wel wiki, he?
Nee, nog niet. Ga binnenkort wel naar de Veluwe.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 14:16 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Hé daar issie weer. Vakantie gehad?
Let maar op dan. Levensgevaarlijk daar.quote:Op zondag 23 juni 2019 08:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Ga binnenkort wel naar de Veluwe.
Zeker! Sommige mensen laten daar hun pitbulls los lopen!quote:Op zondag 23 juni 2019 09:11 schreef LorneMalvo het volgende:
Let maar op dan. Levensgevaarlijk daar.
De Veluwe is beschermd natuurgebied , op weilanden mag wel gebouwd wordenquote:Op zondag 23 juni 2019 08:28 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit is echt niks inderdaad. En het is ook voornamelijk in landen met rurale gebieden waarbij mensen midden in het jachtgebied van de wolf wonen.
Zolang niemand een complete woonwijk uit de grond stampt midden in de Veluwe hoeven we ons geen zorgen te maken.
Zo mooi 🥰quote:Op maandag 11 januari 2021 19:12 schreef recursief het volgende:
Fantastische beelden![]()
Het hele gezin wolf, acht exemplaren, dit weekend haarscherp gevangen op een camera van de Zoogdiervereniging.
https://www.zoogdierveren(...)loreert-op-de-veluwe
Prachtig!quote:
En daar laten de mensen hun vee en huisdieren gewoon door wilde beesten opvreten?quote:Op maandag 11 januari 2021 22:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Prachtig!
Heb zelf een oudduitse herder waarvan kinderen weleens denken dat het een wolf is.
Ben blij met de echte wolven op de Veluwe. Dat ze hun eten vangen is niet erg. Mensen, vooral met kinderen, moeten m.i. accepteren dat het oppassen is als je daar gaat wandelen.
In Alaska en Canada leven nog een kleine 200.000 bruine beren. Daar leren kinderen ook om daar voor op te passen.
Akkoord, Nederland is niet zo groot, maar het zullen er ook geen 100 duizenden worden.
Zou zomaar kunnen gebeuren, ze komen dicht genoeg bij woningen.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:32 schreef the-eye het volgende:
[..]
En daar laten de mensen hun vee en huisdieren gewoon door wilde beesten opvreten?
Ze zijn sinds de jaren '90 vanuit het Oostblok opgerukt en nu hier aangekomen dus we zullen ze moeten helpen met de oversteek naar Engelandquote:Op maandag 11 januari 2021 23:48 schreef MegaKaas het volgende:
Ok, nu is er een hele wolvenfamilie. En nu? Gaan we nu inteelt krijgen? Want buiten deze groep zijn er nog niet zo veel.
Waarom neemt ze geen kangal hond?quote:Op maandag 11 januari 2021 23:35 schreef the-eye het volgende:
In heel Europa wordt het protest luider. De wolf is een leuk speeltje voor idealisten maar de realiteit is dat er heden ten dage geen plaats voor dit dier meer is.
Deze herderin uit de Dolemieten vertelt dat ze het ergste vindt dat de wolf 5 à 6 dieren dood om er één op te eten.
Ik denk omdat de almen ook toegankelijk voor toeristen moeten blijven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 00:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom neemt ze geen kangal hond?
Kangal honden zijn heel lief.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 00:38 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk omdat de almen ook toegankelijk voor toeristen moeten blijven.
Ik zit net even het één en ander te kijken over experimenten met honden maar die zien wandelaars wel degelijk als indringers en zullen je dus bij de kudde vandaan willen houdenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 01:02 schreef polderturk het volgende:
[..]
Kangal honden zijn heel lief.
Alleen als je een dreiging bent voor het vee worden ze gevaarlijk.
En voor wie durft te beweren dat de wolf geen mensen(kinderen) aan zal vallen heb ik een historisch document waaruit duidelijk blijkt dat een wolf in bepaalde gevallen juist uitzonderlijk ver kan gaan om een mensenkind op te peuzelen, bijvoorbeeld door zich te vermommen als de grootmoeder van het betreffende kind om het dan sluw in een val te lokken.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:35 schreef the-eye het volgende:
In heel Europa wordt het protest luider. De wolf is een leuk speeltje voor idealisten maar de realiteit is dat er heden ten dage geen plaats voor dit dier meer is.
Deze herderin uit de Dolemieten vertelt dat ze het ergste vindt dat de wolf 5 à 6 dieren dood om er één op te eten.
Dit is aan de noordkant van de Veluwe. Aan de zuidkant loopt nog een wolvin, die wellicht ook al gezelschap heeft van een wolf.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:48 schreef MegaKaas het volgende:
Ok, nu is er een hele wolvenfamilie. En nu? Gaan we nu inteelt krijgen? Want buiten deze groep zijn er nog niet zo veel.
maar die kindjes worden er dan weer uitgesneden toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 02:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En voor wie durft te beweren dat de wolf geen mensen(kinderen) aan zal vallen heb ik een historisch document waaruit duidelijk blijkt dat een wolf in bepaalde gevallen juist uitzonderlijk ver kan gaan om een mensenkind op te peuzelen, bijvoorbeeld door zich te vermommen als de grootmoeder van het betreffende kind om het dan sluw in een val te lokken.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 02:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En voor wie durft te beweren dat de wolf geen mensen(kinderen) aan zal vallen heb ik een historisch document waaruit duidelijk blijkt dat een wolf in bepaalde gevallen juist uitzonderlijk ver kan gaan om een mensenkind op te peuzelen, bijvoorbeeld door zich te vermommen als de grootmoeder van het betreffende kind om het dan sluw in een val te lokken.
Herders met honden moeten hun eigen honden vervangen met kangals.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 01:06 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik zit net even het één en ander te kijken over experimenten met honden maar die zien wandelaars wel degelijk als indringers en zullen je dus bij de kudde vandaan willen houden
Ook het kostenplaatje speelt mee. Herders hebben al honden en daar komen er dan nog even een paar bij
Waarom denk je dat wolven reizigers zijn?quote:Op maandag 11 januari 2021 23:48 schreef MegaKaas het volgende:
quote:
Barbarenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 00:29 schreef Interloper het volgende:
Al die wolven meteen doodschieten, gewoon omdat het kan.
Is ook onzin. Wolven zijn heel schuw.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 02:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Zoals alle roofdieren als je te dichtbij komt. We moeten weer leren hoe om te gaan met wolven in de natuur in Nederland, en niet zo denken in 'het zijn onze bossen'. Nee, wij hebben er niet meer recht op dan de dieren die er wonen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is ook onzin. Wolven zijn heel schuw.
Maar niemand zegt dat wolven mensen niet kunnen aanvallen, het blijven roofdieren.
In uitzonderlijke gevallen doen ze dat.
Nee, dat zijn het niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Barbaren
Het zijn echt prachtige dieren.
Ik kom liever een wolf tegen dan een wild zwijn met biggen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Zoals alle roofdieren als je te dichtbij komt. We moeten weer leren hoe om te gaan met wolven in de natuur in Nederland, en niet zo denken in 'het zijn onze bossen'. Nee, wij hebben er niet meer recht op dan de dieren die er wonen.
Bijvoorbeeld. Maar die doden geen schapen, dus daar hoor je niemand over.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:16 schreef recursief het volgende:
Ik kom liever een wolf tegen dan een wild zwijn met biggen.
Verschil is ook wel dat dieren met jongen doorgaans niet actief de confrontatie opzoeken als ze niet gestoord worden, in tegenstelling tot predatoren die over grote gebieden rondzwerven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Maar die doden geen schapen, dus daar hoor je niemand over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |