Prachtig!quote:
En daar laten de mensen hun vee en huisdieren gewoon door wilde beesten opvreten?quote:Op maandag 11 januari 2021 22:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Prachtig!
Heb zelf een oudduitse herder waarvan kinderen weleens denken dat het een wolf is.
Ben blij met de echte wolven op de Veluwe. Dat ze hun eten vangen is niet erg. Mensen, vooral met kinderen, moeten m.i. accepteren dat het oppassen is als je daar gaat wandelen.
In Alaska en Canada leven nog een kleine 200.000 bruine beren. Daar leren kinderen ook om daar voor op te passen.
Akkoord, Nederland is niet zo groot, maar het zullen er ook geen 100 duizenden worden.
Zou zomaar kunnen gebeuren, ze komen dicht genoeg bij woningen.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:32 schreef the-eye het volgende:
[..]
En daar laten de mensen hun vee en huisdieren gewoon door wilde beesten opvreten?
Ze zijn sinds de jaren '90 vanuit het Oostblok opgerukt en nu hier aangekomen dus we zullen ze moeten helpen met de oversteek naar Engelandquote:Op maandag 11 januari 2021 23:48 schreef MegaKaas het volgende:
Ok, nu is er een hele wolvenfamilie. En nu? Gaan we nu inteelt krijgen? Want buiten deze groep zijn er nog niet zo veel.
Waarom neemt ze geen kangal hond?quote:Op maandag 11 januari 2021 23:35 schreef the-eye het volgende:
In heel Europa wordt het protest luider. De wolf is een leuk speeltje voor idealisten maar de realiteit is dat er heden ten dage geen plaats voor dit dier meer is.
Deze herderin uit de Dolemieten vertelt dat ze het ergste vindt dat de wolf 5 à 6 dieren dood om er één op te eten.
Ik denk omdat de almen ook toegankelijk voor toeristen moeten blijven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 00:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom neemt ze geen kangal hond?
Kangal honden zijn heel lief.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 00:38 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk omdat de almen ook toegankelijk voor toeristen moeten blijven.
Ik zit net even het één en ander te kijken over experimenten met honden maar die zien wandelaars wel degelijk als indringers en zullen je dus bij de kudde vandaan willen houdenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 01:02 schreef polderturk het volgende:
[..]
Kangal honden zijn heel lief.
Alleen als je een dreiging bent voor het vee worden ze gevaarlijk.
En voor wie durft te beweren dat de wolf geen mensen(kinderen) aan zal vallen heb ik een historisch document waaruit duidelijk blijkt dat een wolf in bepaalde gevallen juist uitzonderlijk ver kan gaan om een mensenkind op te peuzelen, bijvoorbeeld door zich te vermommen als de grootmoeder van het betreffende kind om het dan sluw in een val te lokken.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:35 schreef the-eye het volgende:
In heel Europa wordt het protest luider. De wolf is een leuk speeltje voor idealisten maar de realiteit is dat er heden ten dage geen plaats voor dit dier meer is.
Deze herderin uit de Dolemieten vertelt dat ze het ergste vindt dat de wolf 5 à 6 dieren dood om er één op te eten.
Dit is aan de noordkant van de Veluwe. Aan de zuidkant loopt nog een wolvin, die wellicht ook al gezelschap heeft van een wolf.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:48 schreef MegaKaas het volgende:
Ok, nu is er een hele wolvenfamilie. En nu? Gaan we nu inteelt krijgen? Want buiten deze groep zijn er nog niet zo veel.
maar die kindjes worden er dan weer uitgesneden toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 02:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En voor wie durft te beweren dat de wolf geen mensen(kinderen) aan zal vallen heb ik een historisch document waaruit duidelijk blijkt dat een wolf in bepaalde gevallen juist uitzonderlijk ver kan gaan om een mensenkind op te peuzelen, bijvoorbeeld door zich te vermommen als de grootmoeder van het betreffende kind om het dan sluw in een val te lokken.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 02:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En voor wie durft te beweren dat de wolf geen mensen(kinderen) aan zal vallen heb ik een historisch document waaruit duidelijk blijkt dat een wolf in bepaalde gevallen juist uitzonderlijk ver kan gaan om een mensenkind op te peuzelen, bijvoorbeeld door zich te vermommen als de grootmoeder van het betreffende kind om het dan sluw in een val te lokken.
Herders met honden moeten hun eigen honden vervangen met kangals.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 01:06 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik zit net even het één en ander te kijken over experimenten met honden maar die zien wandelaars wel degelijk als indringers en zullen je dus bij de kudde vandaan willen houden
Ook het kostenplaatje speelt mee. Herders hebben al honden en daar komen er dan nog even een paar bij
Waarom denk je dat wolven reizigers zijn?quote:Op maandag 11 januari 2021 23:48 schreef MegaKaas het volgende:
quote:
Barbarenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 00:29 schreef Interloper het volgende:
Al die wolven meteen doodschieten, gewoon omdat het kan.
Is ook onzin. Wolven zijn heel schuw.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 02:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Zoals alle roofdieren als je te dichtbij komt. We moeten weer leren hoe om te gaan met wolven in de natuur in Nederland, en niet zo denken in 'het zijn onze bossen'. Nee, wij hebben er niet meer recht op dan de dieren die er wonen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is ook onzin. Wolven zijn heel schuw.
Maar niemand zegt dat wolven mensen niet kunnen aanvallen, het blijven roofdieren.
In uitzonderlijke gevallen doen ze dat.
Nee, dat zijn het niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Barbaren
Het zijn echt prachtige dieren.
Ik kom liever een wolf tegen dan een wild zwijn met biggen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Zoals alle roofdieren als je te dichtbij komt. We moeten weer leren hoe om te gaan met wolven in de natuur in Nederland, en niet zo denken in 'het zijn onze bossen'. Nee, wij hebben er niet meer recht op dan de dieren die er wonen.
Bijvoorbeeld. Maar die doden geen schapen, dus daar hoor je niemand over.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:16 schreef recursief het volgende:
Ik kom liever een wolf tegen dan een wild zwijn met biggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |