abonnement Unibet Coolblue
pi_187493748


Hoi, welkom in het VBL-subforum! Zoals in de Index beschreven staat; hier vind je voetbal en alles wat daarmee te maken heeft. Van strafschop tot schwalbe en van de Nederlandse Eredivisie tot de Peruaanse competitie; het kan allemaal in dit forum worden besproken!

Allereerst geldt de algemene FOK! FAQ & Policy. Daar dien je je in het algemeen aan te houden, maar VBL heeft ook wat aandachtpunten die specifiek voor VBL gelden.

We gaan normaal met elkaar om.

VBL is een druk subforum met veel users en iedereen support wel een bepaalde club. Dat kan af en toe wel eens botsen. Met rivaliteit is helemaal niks mis, maar we gaan wel gewoon met respect met elkaar om. Sfeerverziekende posts (schelden, ziektes posten, doodverwensingen, racisme etc.) zien wij het liefst zo min mogelijk en deze zullen wij dan ook wijzigen, als het ons opvalt. Tuurlijk spelen emoties mee tijdens bijvoorbeeld live wedstrijden en daar houden wij natuurlijk rekening mee.

Valse tussenstanden.

Het is niet toegestaan om valse tussenstanden te plaatsen in de live wedstrijden topics. Voor de wedstrijdvolgers zonder beelden is het irritant en niet grappig. Niet doen dus, het kan een ban opleveren.

Help, ik zoek een topic!

Veel topics van bijvoorbeeld clubs, competities, spelers en trainers zijn geplaatst in het handige-linkjes-topic. Kijk eerst eens daar en gebruik de zoektips die in de OP staan om jouw gezochte topic te vinden.

Nieuwstopics openen en centrale topics.

De laatste tijd is er wat onduidelijkheid over nieuwstopics en centrale topics binnen VBL. Wij hebben daar niet echt een duidelijke regel voor, daar zit wat flexibiliteit in. Geopende topics naar aanleiding van een nieuwsbericht kunnen goede discussies opleveren en kunnen ook meer users aantrekken. Het ligt aan het type nieuwsbericht of een apart topic de moeite waard kan zijn.

Bij dit voorbeeld is het gelijk duidelijk dat het bericht makkelijk in het NAC Breda-topic geplaatst kan worden. Bij dit voorbeeld is eenvoudig in te schatten dat er veel reacties komen en dat een apart topic handig is naast het Ajax-topic.

Naast deze voorbeelden heb je de twijfels, waarvan dit een goed voorbeeld is. Het is niet altijd eenvoudig om van tevoren de nieuwswaarde van een bericht in te schatten en of een apart topic de moeite waard is. Daarom kijken we het eerst een tijdje aan en daarna kan alsnog besloten worden of het topic gemerged wordt met een centraal topic.



Naast dit Feedbacktopic zijn de VBL-mods op meerdere manieren te bereiken.

swtb_new_pm.png DonRaja (PM)
swtb_new_pm.png onlogisch (PM)
swtb_new_pm.png Drizzt_DoUrden (PM)
swtb_new_pm.png Skysheriff (PM)


Valt je iets op dat niet in VBL thuis hoort, maak dan gebruik van de topicreport (mod.gif ). VBL is zoals gezegd erg druk, dus niet alles kan altijd gezien worden. Het wordt op prijs gesteld als gebruik wordt gemaakt van de topicreport (werkt het snelste). Verder kun je dit Feedback topic gebruiken voor op- en aanmerkingen, suggesties, complimenten, kritiek enzovoorts.

[ Bericht 0% gewijzigd door onlogisch op 26-07-2019 14:19:25 ]
pi_187493765
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:50 schreef GGMM het volgende:
Maar serieus, zo gaan mensen in de SC al jaren met elkaar om toch? Waarom begin je daar nu opeens over.

In een SC gaan mensen die elkaar kennen wat harder met elkaar om. Als dit een discussie-topic, clubtopic oid gebeurt wordt het uiteraard wel weggehaald.
Er mist een woordje in je laatste zin.
  Forum Admin dinsdag 18 juni 2019 @ 22:51:57 #3
35723 crew  GGMM
pi_187493773
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:51 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Er mist een woordje in je laatste zin.
Heel goed scrummie.

Ik zal er letten voortaan.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 22:52:03 #4
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_187493776
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:50 schreef GGMM het volgende: Maar serieus, zo gaan mensen in de SC al jaren met elkaar om toch? Waarom begin je daar nu opeens over. In een SC gaan mensen die elkaar kennen wat harder met elkaar om. Als dit een discussie-topic, clubtopic oid gebeurt wordt het uiteraard wel weggehaald.
Precies. Ik snap niet zo goed waarom er opeens een post van mij wordt weggehaald met het woord kanker in een normale context.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_187493782
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:50 schreef GGMM het volgende:
Maar serieus, zo gaan mensen in de SC al jaren met elkaar om toch? Waarom begin je daar nu opeens over.

In een SC gaan mensen die elkaar kennen wat harder met elkaar om. Als dit een discussie-topic, clubtopic oid gebeurt wordt het uiteraard wel weggehaald.
Moderator tegen een user in de SC: "Achterlijke teringmongool".
Moderator tegen een user in een ander topic dan de SC: "OMG DAT MAG JE NIET ZEGGE. NOTE VOOR JE".

♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_187493794
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:51 schreef GGMM het volgende:

[..]

Heel goed scrummie.

Ik zal er letten voortaan.
Hopelijk trapt iemand hier in :). Maar oké, terug naar feedback!
  Forum Admin dinsdag 18 juni 2019 @ 22:53:28 #7
35723 crew  GGMM
pi_187493807
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:52 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Moderator tegen een user in de SC: "Achterlijke teringmongool".
Moderator tegen een user in een ander topic dan de SC: "OMG DAT MAG JE NIET ZEGGE. NOTE VOOR JE".

[ afbeelding ]
Exact, precies zoals jij dat beoordeelde toen jij mod was. Dat voorbeeld volg ik graag. :)

Alhoewel ik mijn users niet voor dikke pedofiel uitmaak.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_187493842
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:52 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Moderator tegen een user in de SC: "Achterlijke teringmongool".
Moderator tegen een user in een ander topic dan de SC: "OMG DAT MAG JE NIET ZEGGE. NOTE VOOR JE".

[ afbeelding ]
Moderator in SC:
Achterlijke teringmongool

User in SC:
Werken voor je kkgeld

OMG!!1! NOTE!!
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 22:54:48 #9
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187493844
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:53 schreef GGMM het volgende:

[..]

Exact, precies zoals jij dat beoordeelde toen jij mod was. Dat voorbeeld volg ik graag. :)

Alhoewel ik mijn users niet voor dikke pedofiel uitmaak.
Ik proef wat rancune.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_187493857
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:54 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik proef wat rancune.
Niets mis met jouw smaakpapillen.
  Forum Admin dinsdag 18 juni 2019 @ 22:55:24 #11
35723 crew  GGMM
pi_187493860
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Moderator in SC:
Achterlijke teringmongool

User in SC:
Werken voor je kkgeld

OMG!!1! NOTE!!
Schelden met kanker is ook in de SC verboden ja.

Je punt?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_187493862
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:53 schreef GGMM het volgende:

[..]

Exact, precies zoals jij dat beoordeelde toen jij mod was. Dat voorbeeld volg ik graag. :)

Alhoewel ik mijn users niet voor dikke pedofiel uitmaak.
We spreken over een periode van twee jaar geleden. In die tijd kunnen mensen nieuwe inzichten doen, inschatten wat goed is en wat niet goed is. We proberen even, zeker in tijden dat in VBL blijkbaar ook mods kunnen baggeren in een open topic, de scheidslijnen duidelijk weer te geven.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_187493871
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Moderator in SC:
Achterlijke teringmongool

User in SC:
Werken voor je kkgeld

OMG!!1! NOTE!!
Heel raar
  Forum Admin dinsdag 18 juni 2019 @ 22:56:40 #14
35723 crew  GGMM
pi_187493888
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:55 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

We spreken over een periode van twee jaar geleden. In die tijd kunnen mensen nieuwe inzichten doen, inschatten wat goed is en wat niet goed is. We proberen even, zeker in tijden dat in VBL blijkbaar ook mods kunnen baggeren in een open topic, de scheidslijnen duidelijk weer te geven.
Hopelijk is die nu weer duidelijk dan.

Gisteren had je overigens wel een punt en daar heb ik ook op gehandeld. De sfeer in de SC betekent niet dat users of mods discussietopics om zeep mogen helpen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_187493937
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:56 schreef GGMM het volgende:

De sfeer in de SC
Is dat stiekem niet specifiek anders omdat de SC niet in de zoekmachines wordt weergegeven en het dan iets simpeler is om te kunnen schelden?
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 22:59:05 #16
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187493953
Ja heel leuk. We weten dat sinds jaar en dag de toon en de intonatie in de VBL-SC volledig anders ligt dan elders in VBL. Daar posten we ook naar. In een clubtopic is dit not dun. In de SC is het geen enkel probleem.

Ik snap ook niet zo goed waar dit opeens vandaan komt. Je post nooit meer in de SC maar vervolgens vind je het nodig om er een FB-topic aan te wijden. Whatever floats your boat amice. Maar blijf dan lekker in het FB-forum en uit de SC als je tere hartje het allemaal niet kan verwerken.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Forum Admin dinsdag 18 juni 2019 @ 22:59:23 #17
35723 crew  GGMM
pi_187493961
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:58 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Is dat stiekem niet specifiek anders omdat de SC niet in de zoekmachines wordt weergegeven en het dan iets simpeler is om te kunnen schelden?
Zo heb ik er nog nooit over nagedacht. Volgens mij is de SC ook gewoon vindbaar via google.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 23:00:15 #18
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_187493985
Ik vraag me af waarom mijn vraag niet beantwoord wordt

WAT EEN WANBELEID
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_187493995
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:59 schreef GGMM het volgende:

[..]

Zo heb ik er nog nooit over nagedacht. Volgens mij is de SC ook gewoon vindbaar via google.
Dan zal dat tegenwoordig weer anders zijn. Kan me herinneren dat het een tijdje niet zo was. In ieder geval tijdens mijn modperiode kon je die topics verbergen voor zoekmachines.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_187494008
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:00 schreef Caland het volgende:
Ik vraag me af waarom mijn vraag niet beantwoord wordt

WAT EEN WANBELEID
Ik help wel even! Wat was je vraag?
  Forum Admin dinsdag 18 juni 2019 @ 23:01:10 #21
35723 crew  GGMM
pi_187494016
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:00 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Dan zal dat tegenwoordig weer anders zijn. Kan me herinneren dat het een tijdje niet zo was. In ieder geval tijdens mijn modperiode kon je die topics verbergen voor zoekmachines.
Nu niet meer. :)

Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_187494039
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:00 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Dan zal dat tegenwoordig weer anders zijn. Kan me herinneren dat het een tijdje niet zo was. In ieder geval tijdens mijn modperiode kon je die topics verbergen voor zoekmachines.
Dacht dat dat ook de reden was voor tieten in de sc

Verder ben je een zeur wat dut betreft
pi_187494051
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:01 schreef GGMM het volgende:

[..]

Nu niet meer. :)

[ afbeelding ]
Oké :).

Fijn om te weten dat je elkaar mag uitschelden in de SC zolang het woord 'kanker' maar niet wordt gebruikt.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_187494065
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:02 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Oké :).

Fijn om te weten dat je elkaar mag uitschelden in de SC zolang het woord 'kanker' maar niet wordt gebruikt.
Context mattie
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 23:04:17 #25
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187494102
Het ontbreekt Stijn aan enige nuance en context. Goed laten we hier weer verder gaan over feedback omtrent VBL. Het euveltje omtrent mijn post heeft een eigen topic verdiend, laten we die discussie in FB voortzetten.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')