Schijnbaar een hele hoop als je de OP leest.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:53 schreef galatea het volgende:
[..]
Mannen zorgen ook voor meer gevaar. Meer gelijkheid zorgt voor meer geluk. Wat is er nou zo moeilijk om iedereen dezelfde kansen te gunnen? Of vind je werkelijk dat mannen belangrijker zijn?
Zolang jij het over (femi)nazi's blijft hebben, diskwalificeer je jezelf als volwaardige discussiepartner.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:52 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja, eens. Maar dat los je op met kinderopvang en flexibele werktijden, met het creëren van kansen.
Niet door de Nazis in het zadel te hijsen.
Mannen sterven ook vaker op hun werk, mannen zijn vaker depressief, mannen plegen vaker zelfmoord, mannen worden zwaarder gestraft voor het zelfde misdrijf, mannen krijgen bijna nooit de voogdij. Maar gossie god vrouwen zijn echt achtergesteld in deze maatschappij.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:53 schreef galatea het volgende:
[..]
Mannen zorgen ook voor meer gevaar. Meer gelijkheid zorgt voor meer geluk. Wat is er nou zo moeilijk om iedereen dezelfde kansen te gunnen? Of vind je werkelijk dat mannen belangrijker zijn?
Je snapt er geen drol van. Het is geen kwestie van man vs vrouw. Het is juist jouw ideologie die dat er van maakt! Ik zie man en vrouw het liefst samenwerken: om een gezin te stichten!quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:53 schreef galatea het volgende:
quote:Het fundamentele ding hierin is dat jullie redeneren naar en vanuit een kinderloze maatschappij. Alle redenaties die gehanteerd worden zijn gebaseerd op het verlangen (om te ontplooiien) van de individuen in kwestie; die van kinderen of de natiestaat staan volledig buiten beschouwing - maar, en dit is niet onbelangrijk; met die zienswijze ondermijn je uiteindelijk de kern van de individuen. Het is de wanhopige 36-jarige carrièrevrouw met rammelende eierstokken die wijsgemaakt was dat ze iets anders diende na te streven dan wat biologisch in haar verankerd ligt.
Ik weet wat intersectionaliteit betekent. Maar dat haalt mijn eerste punt niet onderuit?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:54 schreef soeverein het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Google eens op intersectionaliteit.
De feminazis hebben er voor gezorgd dat ik een berufsverbot heb.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zolang jij het over (femi)nazi's blijft hebben, diskwalificeer je jezelf als volwaardige discussiepartner.
Maar ik heb allang aangetoond dat je hele gelukkige kinderen kan krijgen als beide ouders werken en zorgen, zelfs gelukkigere. Waarom denk je dat dat alleen kan als de vrouw thuis blijft. Waarom mogen vrouwen niet hetzelfde als mannen? Waarom moeten er zoveel kinderen geboren worden. Waarom ga je als je het zo belangrijk vind dat er iemand thuis is voor de kinderen niet zelf thuis zitten?quote:
Het is juist zo dat sollicitatiecommissies met daarin vrouwen relatief weinig vrouwen aanstellen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:01 schreef galatea het volgende:
[..]
Maar ik denk dat dat in de huidige cultuur erg moeilijk is. Vooroordelen zijn erg moeilijk te veranderen. De gedachte dat vrouwen minder goed zijn in techniek is vrij hardnekkig. Een sollicitatiecommissie zal daar waarschijnlijk veel problemen mee hebben. Al is het maar omdat de commissie zelf slechts uit mannen bestaat.
Hoe kun je dan al die troep blijven spuien?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:56 schreef galatea het volgende:
[..]
Ik weet wat intersectionaliteit betekent. Maar dat haalt mijn eerste punt niet onderuit?
Het is goed dat je jezelf al die vragen eens stelt! En ik zou daarbij ook een vraagteken zetten bij je obsessie met (dat maar al te lastig meetbare) 'gelukkig zijn' en hoe zich dat verhoud met belangrijkere peilers. Ik stel geen absoluten voor trouwens; vrouwen kunnen op den duur best weer part-time werken. Of zelfs full-time, als de man thuisblijft of part-time werkt. Maar dat zijn ideale voorvallen, in de gevallen dat het ook nog eens werkt. De praktijk van het tot werkbij maken van de vrouwelijke populatie heeft heel wat meer implicaties dan de paar gunstige!quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:59 schreef galatea het volgende:
Maar ik heb allang aangetoond dat je hele gelukkige kinderen kan krijgen als beide ouders werken en zorgen, zelfs gelukkigere. Waarom denk je dat dat alleen kan als de vrouw thuis blijft. Waarom mogen vrouwen niet hetzelfde als mannen? Waarom moeten er zoveel kinderen geboren worden. Waarom ga je als je het zo belangrijk vind dat er iemand thuis is voor de kinderen niet zelf thuis zitten?
Heb je uberhaupt mijn onderbouwde argumenten gelezen? Heb je de bronnen opgezocht? Wat ik stel, vergelijkbare cv's worden met een mannelijke naam hoger beoordeeld? Dat is nou eenmaal zo. Daar kun je niet onderuit. Dus als je nu weer inhoudelijk zou willen reageren, zou ik dat kunnen waarderen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:02 schreef soeverein het volgende:
[..]
Hoe kun je dan al die troep blijven spuien?
twitter:Pritt twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 13:54:05Sollicitante @TUeindhoven checkt nog even haar cv https://t.co/4erWavdfqC reageer retweet
Die wordt zo aangenomen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:05 schreef LelijKnap het volgende:
twitter:Pritt twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 13:54:05Sollicitante @:TUeindhoven checkt nog even haar cv https://t.co/4erWavdfqC reageer retweet
Je geeft geen antwoord op mijn vragen. Waarom blijf je zelf niet thuis voor je kinderen zorgen? Waarom mag ik en met mij velen vrouwen van jou niet doen wat ik zelf wil?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het is goed dat je jezelf al die vragen eens stelt! En ik zou daarbij ook een vraagteken zetten bij je obsessie met (dat maar al te lastig meetbare) 'gelukkig zijn' en hoe zich dat verhoud met relevantere peilers. Ik stel geen absoluten voor trouwens; vrouwen kunnen op den duur best weer part-time werken. Of zelfs full-time, als de man thuisblijft of part-time werkt. Maar dat zijn ideale voorvallen, in de gevallen dat het ook nog eens werkt. De praktijk van het tot werkbij maken van de vrouwelijke populatie heeft heel wat meer implicaties dan de paar gunstige!
Hij blijft niet buiten schot in de selectieprocedure, maar moet zich ook houden aan de nieuwe spelregels. Als je bedoelt dat hij onderdeel van het probleem is door zelf gekozen te zijn in een oneerlijk systeem, dat legt hij uit in zijn twitterdraad. Is het oneerlijk dat jouw spermazaadje gewonnen heeft bij de conceptie? Dat hangt er vanaf wat je vervolgens doet in je leven. Hij zegt ik heb een heel klein beetje macht, dat ga ik proberen goed in te zetten.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de oplossing is hier een verschuiving van het probleem, waarbij hij buiten schot blijft - terwijl hij zelf onderdeel is van het oorspronkelijke probleem, en hierna onderdeel is van het nieuwe probleem.
Nice.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Die wordt zo aangenomen.
Als eyecandy voor @:speknek natuurlijk
Hiermee stel je jezelf dus volledig buiten spel.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:05 schreef LelijKnap het volgende:
twitter:Pritt twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 13:54:05Sollicitante @:TUeindhoven checkt nog even haar cv https://t.co/4erWavdfqC reageer retweet
HET JUISTE ANTWOORD IS 'NICE'quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:08 schreef galatea het volgende:
[..]
Hiermee stel je jezelf dus volledig buiten spel.
Ik heb er ook nog een paar openstaan, maar hè.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:07 schreef galatea het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vragen. Waarom blijf je zelf niet thuis voor je kinderen zorgen? Waarom mag ik en met mij velen vrouwen van jou niet doen wat ik zelf wil?
Ik ook en dat kan als iedereen mag en kan doen wat ze zelf willen. Jij hebt geen antwoord op mijn vragen. Ik geef iedereen alle vrijheid om te doen en laten wat ze zelf willen, jij stop mensen in een bepaalde rol omdat jij vindt dat dat beter is. Ik laat mesen vrij om zelf te kezen wat ze willen doen. Lijkt me de moreel betere optie.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je snapt er geen drol van. Het is geen kwestie van man vs vrouw. Het is juist jouw ideologie die dat er van maakt! Ik zie man en vrouw het liefst samenwerken: om een gezin te stichten!
[..]
twitter:TUeindhoven twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 14:53:40@StevenHouben Hi Steven, the number of female full, associate and assistant professors today is still only 16, 15 and 29 percent respectively. That is why we believe that more far-reaching steps are needed. The aim is to increase the percentage of women in the intake to at least 50% (1/2) reageer retweet
50-35%, hoe dantwitter:TUeindhoven twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 14:53:41@StevenHouben for assistant professors and 35% for associate and full professors. Please note that it is not feasible to reach 50% female staffing levels in five years; there are too few vacancies for that. (2/2) reageer retweet
Inderdaad.quote:Eigenlijk is 15-29% best een reële/logische aantal, kijkend naar de man/vrouw verhouding qua afstudeerders. Klinkt niet bepaald dat er stelselmatig discriminatie is jegens vrouwen.
Ik ben benieuwd naar de reacties van de voorstanders op deze cijfers.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:16 schreef Schroevendraaier het volgende:
twitter:TUeindhoven twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 14:53:40@:StevenHouben Hi Steven, the number of female full, associate and assistant professors today is still only 16, 15 and 29 percent respectively. That is why we believe that more far-reaching steps are needed. The aim is to increase the percentage of women in the intake to at least 50% (1/2) reageer retweet
50-35%, hoe dantwitter:TUeindhoven twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 14:53:41@:StevenHouben for assistant professors and 35% for associate and full professors. Please note that it is not feasible to reach 50% female staffing levels in five years; there are too few vacancies for that. (2/2) reageer retweet
![]()
Minstens 80% wat bij de TU afstudeert is man. Waar vind je die vrouwen dan?
Eigenlijk is 15-29% best een reële/logische aantal, kijkend naar de man/vrouw verhouding qua afstudeerders. Klinkt niet bepaald dat er stelselmatig discriminatie is jegens vrouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |