Net als jaren geleden toen spaardeposito's nog lucratief waren, zet ik geld het liefst voor jaren vast met een hoge rente. Zeker bij 'veilige' projecten met lage LTV. Gildenweg Blokker (NF) past daar mooi in maar die staat helaas op een voor het grote publiek onbekende site.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 17:01 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ook zonder mij.
Voor SiG wel een goede zaak.
Zolang er af en toe een 1 jarig project tussen zit is het voor mij prima maar als het structureel ten koste van de meerjarige projecten zou gaan zou ik er niet blij mee zijn.
Voor de geldnemer lijkt het misschien interessanter door de iets lagere rente maar die lopen wel het risico dat als de huizenprijzen gaan dalen (en de gaat zeker weer gebeuren) het risico voor de investeerders snel op kan lopen met hogere rentes tot gevolg. Dan kan de huidige wat lagere rente op termijn alsnog duur uitpakken.
Voor SiG leveren deze korte projecten van zowel geldnemer als geldgever een hogere fee op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of ben ik abuis?
quote:Op vrijdag 14 juni 2019 18:26 schreef rockenfeller het volgende:
Dit faillissement was toch ook een crowdfundproject?jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LTV > 100% (de taxatie vergeet ik maar even), echter wel een florerend familiebedrijfje. Gelukkig niet alleen afhankelijk van de regio Zeeuws Vlaanderen.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 18:25 schreef djh77 het volgende:
Bedrijfspand + woning Zeeuws Vlaanderen met 1e hypotheek op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19490
Ditquote:Op vrijdag 14 juni 2019 17:02 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als ik het geld na een jaar nodig zou hebben dan zou ik het helemaal niet investeren in crowdfunding.
Goed lopend bedrijf, ~100% ltv, ruim de helft wordt afgelost, 6% rente.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 20:08 schreef obligataire het volgende:
[..]
LTV > 100% (de taxatie vergeet ik maar even), echter wel een florerend familiebedrijfje. Gelukkig niet alleen afhankelijk van de regio Zeeuws Vlaanderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is de normale link. De eerderr link is van de innercrowd en kun je gewoon gebruiken. Zit inmiddels 7 procent volquote:Op vrijdag 14 juni 2019 22:34 schreef zeeland6 het volgende:
waarom staat de proosdijk niet gewoon op de site van collin ?
Ik zie allemaal - staan bij de bedragn
mis ik iets
https://www.collincrowdfund.nl/watersportcentrum-proosdij-b-v/
Als ik mij correct herinner stond dit bedrijf een hele tijd geleden ook op GVE. Weet niet of deze lening nog loopt. Ben altijd benieuwd waarom het bedrijf wisselt van CF platformquote:Op vrijdag 14 juni 2019 18:51 schreef djh77 het volgende:
Hypotheek centrum op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/hypotheekcentrum-stadskanaal/
Met 2e hypotheek
quote:Op donderdag 13 juni 2019 23:33 schreef djtiesto8 het volgende:
Linkje om direct te kunnen investeren:Dankjewel. Dankzij jou heb ik 'm mee kunnen nemen. Inmiddels is er in totaal al ¤201.000,- toegezegd (8%) door 102 personen. Gemiddeld bijna ¤2.000,- per investeerder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De twee projecten die op NewFunding.nl nog open staan heb ik ook meegenomen, hoewel ik het minimumbedrag (¤500,-) liever gehalveerd had gezien (geldt ook voor CCF).
[ Bericht 2% gewijzigd door Groepfunder op 15-06-2019 10:37:47 ]
quote:Op vrijdag 14 juni 2019 21:41 schreef TisIk het volgende:
[..]
Goed lopend bedrijf, ~100% ltv, ruim de helft wordt afgelost, 6% rente.
Niet slecht zou ik zegggen.
Tivoliweg 98, 4561 HM HulstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vermoed dat deze GVE lening degene is die nu geherfinancierd wordt. Verhaal en cijfers zijn verder wel in orde meen ik.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 22:48 schreef impact9 het volgende:
[..]
Als ik mij correct herinner stond dit bedrijf een hele tijd geleden ook op GVE. Weet niet of deze lening nog loopt. Ben altijd benieuwd waarom het bedrijf wisselt van CF platform
Ik probeer wel mee te doen, iemand een idee wanneer die open gaat?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 10:07 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik vermoed dat deze GVE lening degene is die nu geherfinancierd wordt. Verhaal en cijfers zijn verder wel in orde meen ik.
Was in iets meer dan één minuut vol.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 16:32 schreef obligataire het volgende:
[..]
Toenemende winsten, op zich niet spectaculair maar blijkbaar kunnen ze er van leven gezien het stijgende EV. Wellicht nog ander gezinsinkomen. Schuldenlast is te overzien, neemt niet toe.
Misschien heeft hij wat blauwe enveloppen liggen om te betalen
Ik zou deze wel durven voor het vaste FNC bedragje.
Ik was met dank aan de AFM helaas te laat. Ik mocht namelijk de investeerderstoets nog even gaan invullenquote:Op zaterdag 15 juni 2019 10:39 schreef TisIk het volgende:
[..]
Was in iets meer dan één minuut vol.
Ik was nog net op tijd.
Vervelend voor je!quote:Op zaterdag 15 juni 2019 10:46 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik was met dank aan de AFM helaas te laat. Ik mocht namelijk de investeerderstoets nog even gaan invullen
Ja, bij tijd en wijle hebben we het allemaal wel eens maar blijft balen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 10:56 schreef TisIk het volgende:
[..]
Vervelend voor je!
Ik heb dat ook weleens gehad.
Ik heb ook weleens gehad dat ik nog wel net op tijd was door razendsnel maar wat antwoorden te geven. Alleen had ik blijkbaar de verkeerde antwoorden gegeven, want later kreeg ik er van het platform vragen over.
AFM:quote:Op zaterdag 15 juni 2019 11:19 schreef djtiesto8 het volgende:
Inderdaad balen!
Ik dacht dat als je eenmaal zo'n investeerderstoets hebt ingevuld, je er daarna vanaf was. Of moet je dat periodiek opnieuw doen? Want ik neem aan dat dit niet de eerste keer is dat je op Funding Circle wilde investeren.
quote:Crowdfundinginvesteerderstoets
Ga je meer dan ¤500 investeren? Doe de crowdfundinginvesteerderstoets. Een crowdfundingsplatform moet een crowdfundinginvesteerderstoets afnemen bij iedere consument die meer dan ¤500 via het platform investeert. De crowdfunding investeerderstoets bevat vragen over de kennis en ervaring maar ook over het vermogen van de consument en heeft tot doel de consument een verantwoorde investeringsbeslissing te kunnen laten maken. De toets wordt herhaald bij het overschrijden van ¤5.000, ¤10.000, ¤20.000 en ¤40.000 aan investeringen.
"Leuk" die verrassing altijd.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 10:46 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik was met dank aan de AFM helaas te laat. Ik mocht namelijk de investeerderstoets nog even gaan invullen
Die eerste toets kan ik nog wel billijken maar als exact dezelfde vragen worden gesteld bij die andere bedragen lijkt het meer op een bezigheidsoefening.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |