Wat eet je zo op de ochtend?quote:Op donderdag 26 september 2019 21:18 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Herkenbaar. Voor mij maakt het verschil het minimale aantal koolhydraten. Eet ik die wel, dan ben de rest van de dag niet meer te stoppen als ik eenmaal begin en zou ik ook niet makkelijk het diner kunnen skippen. Nu begin ik de dag 'verzadigd' en blijf dat ook in de tijd dat ik het meest onder druk sta (werk). Dat vind ik fijn, geen holle maag gevoel. 's Avonds heb ik een licht hongergevoel tussen grofweg 17-19 uur, maar geen suikerdip / "ik MOET iets eten" gevoel, en ik kan dan vrij makkelijk afleiding zoeken in activiteiten die me ontspannen. Het enige lastige aan dit schema is sociale eetgelegenheden in de avond, maar die heb ik vrij weinig dus op die momenten kies ik er meestal voor IF te skippen en gewoonweg een dagje 3x te eten.
Interessant.quote:Op donderdag 26 september 2019 21:32 schreef littlemindy het volgende:
Meestal eieren met spek en avocado, en/of (uitgelekte) volvette griekse yoghurt met noten.
Meestal eet ik 2 maaltijden van zo'n 1100 kcal beide, eerste rond 7:00 en de tweede om 13:00 uur.
Heb je hierover specifieke boeken gelezen?quote:Op donderdag 26 september 2019 16:00 schreef Vlad_Benet het volgende:
[..]
Ik ken het. Wat mij heeft geholpen is het zoveel mogelijk beperken van suiker en koolhydraten. Ook het begrijpen van onderliggende dynamieken van mijn spijsvertering heeft enorm geholpen te begrijpen wat ik voel. Dus wat doet insulline, wat doen je lever en andere klieren maar ook hoe geraffineerd gaat de voedselindustrie.
Na een paar maand ben je volledig gewend aan dit eetpatroon.
Hou vol.
Succes.
Als ik uitga dan maak ik een uitzondering en eet/drink ik wel, maar bij mij is uitgaan niet iets wat wekelijks voorkomt. Ben ook geen grote drinker dus alcohol blijft sowieso binnen de perken. Met eten probeer ik de carbs laag te houden, wat het makkelijker maakt om het vasten daarna weer op te pakken.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:25 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Interessant.
En wat als je uitgaat en een paar biertjes of wijntjes drinkt op de late avond?
Vind ik het lastigst met if.
quote:Hoe gezond is vasten? Jezelf uithongeren op gepaste momenten om er fitter en gezonder van te worden is een dieet-hype en zou gezondheidsvoordelen met zich meebrengen. Antoinette Hertsenberg, presentator van 'Dokters van morgen' was zelf proefkonijn en vertelt bij PAUW over deze trend.
Nou ik zat dit een beetje te lezen en ik eigenlijk ook, ik eet 's avonds na het avondeten over het algemeen niets meer, eerste wat ik weer eet (of eigenlijk drink) is 's morgens een glas ontbijdrank, in de loop van de ochtend fruit en dan om een uur of 12 lunch.quote:
De meningen zijn een beetje verdeeld hierover, suikervrij zou moeten kunnen denk ik. Zeker als je voor de rest gezond bent. Als ik kort vast heb ik nooit de neiging om kauwgom te kauwen.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 15:05 schreef Anonymousz het volgende:
Mag je kauwgom eten tijdens het vasten?
manmanmanquote:Op woensdag 9 oktober 2019 20:53 schreef Mikeytt het volgende:
Intermittent fasting is een mooi woord voor een dieetprobleem en jezelf verhongeren.
In fruit en ontbijtdrank zitten ook calorieën dus dan is het geen vastenquote:Op woensdag 9 oktober 2019 15:12 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou ik zat dit een beetje te lezen en ik eigenlijk ook, ik eet 's avonds na het avondeten over het algemeen niets meer, eerste wat ik weer eet (of eigenlijk drink) is 's morgens een glas ontbijdrank, in de loop van de ochtend fruit en dan om een uur of 12 lunch.
Niet iedereen doet aan IF om af te vallen. Het heeft ook andere voordelen. Daarbij is IF geen garantie voor gewichtsverlies.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 20:53 schreef Mikeytt het volgende:
Intermittent fasting is een mooi woord voor een dieetprobleem en jezelf verhongeren.
Grappig, ik heb juist dat als ik thuiswerk ik veel meer verleidingen om me heen heb en het lastiger vind om niet te gaan snaaien (en dat terwijl onze kasten nou niet per se vol ligt met ongezonde snacks e.d.)quote:Op donderdag 10 oktober 2019 22:17 schreef Soldier2000 het volgende:
Als ik thuiswerk heb ik geen enkel probleem om 16uur niets te eten. Maar als ik naar kantoor ga is dat toch wel lastiger. Ik eet in de ochtend normaal 500gram kwark + noten, dat verplaatsen naar kantoor in de middag is lastig. Hoe doen jullie dat.
Hoe strict en met welk doel pas je precies IF toe?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 08:17 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe doen jullie het in het weekend, als je bijvoorbeeld een gezellige avond met vrienden hebt en graag een paar biertjes wil drinken?
Ik doe nu ook 16/8 en eet tussen 12 en 20 u. Later beginnen met eten is eigenlijk geen optie, vóór 20:00 gaan bieren ook niet
Ja exact dit. Op het werk gaat alles flawless, thuis not so muchquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:06 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Grappig, ik heb juist dat als ik thuiswerk ik veel meer verleidingen om me heen heb en het lastiger vind om niet te gaan snaaien (en dat terwijl onze kasten nou niet per se vol ligt met ongezonde snacks e.d.)
Dit moet m.i. gewoon kunnen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 08:17 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe doen jullie het in het weekend, als je bijvoorbeeld een gezellige avond met vrienden hebt en graag een paar biertjes wil drinken?
Ik doe nu ook 16/8 en eet tussen 12 en 20 u. Later beginnen met eten is eigenlijk geen optie, vóór 20:00 gaan bieren ook niet
quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 08:17 schreef Stormqueen het volgende:
Klinkt een beetje alsof kcal in/out het belangrijkste hier is. Dan zou ik idd doen wat denattedweil zegt. Niet te strict toepassen, genieten van je drankje zolang je een beetje je kcals in de gaten houdt. Kun je altijd op andere dagen compenseren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ik pas het doordeweeks strikt toe, en mijn doelen zijn afvallen zonder honger en gesnaai afleren![]()
Ik tel er dus meestal óók calorieën bij.
Sowieos is een junkdag/cheatday m.i. goed om af en toe in te plannen. Ik doe het één keer in de twee weken. Geeft je lekker een mentale opkikker met al die carbsquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:15 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
[..]
Klinkt een beetje alsof kcal in/out het belangrijkste hier is. Dan zou ik idd doen wat denattedweil zegt. Niet te strict toepassen, genieten van je drankje zolang je een beetje je kcals in de gaten houdt. Kun je altijd op andere dagen compenseren.
Sowieso als je dagelijks al op je kcal let is het helemaal niet verkeerd om af en toe eens een hoge dag te hebben in bijv het weekend. Gemiddeld gezien val je echt nog wel af als je de rest van de 'lage dagen' qua kcal eet in een negatieve energiebalans.
Nou ja, wat ik van IF heb begrepen is dat het vasten ook je verbranding kan boosten, en dat het dus wel degelijk relevant is om langere aaneengesloten tijden niét te eten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:15 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
[..]
Klinkt een beetje alsof kcal in/out het belangrijkste hier is. Dan zou ik idd doen wat denattedweil zegt. Niet te strict toepassen, genieten van je drankje zolang je een beetje je kcals in de gaten houdt. Kun je altijd op andere dagen compenseren.
Sowieso als je dagelijks al op je kcal let is het helemaal niet verkeerd om af en toe eens een hoge dag te hebben in bijv het weekend. Gemiddeld gezien val je echt nog wel af als je de rest van de 'lage dagen' qua kcal eet in een negatieve energiebalans.
Daar let ik te weinig op om een echt goed antwoord op te geven. Zoals gezegd is het voor mij echt een manier om mijn calorieën op te sparen voor twee grotere maaltijden later op de dag.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 10:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou ja, wat ik van IF heb begrepen is dat het vasten ook je verbranding kan boosten, en dat het dus wel degelijk relevant is om langere aaneengesloten tijden niét te eten.
Als het me alleen om calorie deficit zou gaan hoef ik alleen te tellen, dat trucje ken ik al, maar het gaat me dus echt om het IF principe.
Merk je bijvoorbeeld verschil tussen 5/7 dagen IF en 2/7 géén IF met dezelfde calorie-intake versus 7/7 IF met dezelfde intake?
Deze zag je van mijlenver aankomen maar alcohol laten staan maakt gewichtsverlies echt makkelijker.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 08:17 schreef SQ het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |