abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187415936
Klets hier lekker verder. Klagen mag, juichen ook. Er is altijd plenty koffie, thee en wijn ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:30:04 #2
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187415992
Zaten zij er eerder en ben je zelf apart gaan zitten? Of zat jij er al en kwamen ze later binnen en zijn zij apart gaan zitten?
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:30:58 #3
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187415998
Gewoon aanschuiven. He gezellig mag ik erbij komen zitten?
Of gewoon schijt aan hebben. Het zijn maar schoolplein loeders
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:33:36 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187416020
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:23 schreef Phaidra het volgende:
Na een rondje markt ga ik vaak even koffie drinken in een cafeetje. Nu zit daar ook altijd een groepje moeders van school. Mijn oudste speelt geregeld met de zoon van één van de moeders. Nu zit ik alleen, met aan de andere kant dat groepje moeders. Ik voel me toch een beetje awkward en socially mislukt. :') oO<
En dan zit je nog op fok te posten ook O+.
KuikenGuppy
pi_187416027
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:30 schreef amaranta het volgende:
Gewoon aanschuiven. He gezellig mag ik erbij komen zitten?
Of gewoon schijt aan hebben. Het zijn maar schoolplein loeders
Ik was later, maar had ze eerst niet gezien. Pas toen ik al zat. En de andere moeders ken ik van gezicht, verder nooit gesproken (die kent ze waarschijnlijk via haar oudere dochters). Dus durf ik niet :@
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:34:26 #6
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187416034
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:30 schreef amaranta het volgende:
Zaten zij er eerder en ben je zelf apart gaan zitten? Of zat jij er al en kwamen ze later binnen en zijn zij apart gaan zitten?
Precies wat ik me afvroeg O-)

Ik heb morgen een picknick van het kdv. Ofja, eerst een uur theater en dan een uur picknick. Het theater slaan we over, daar heeft prul toch nog niks aan. En nu moet ik dus nog voor een man of 8 hapjes/iets lekkers meebrengen. En ik heb echt geen idee wat. Het idee is dat het wel een beetje verantwoord moet zijn en het zijn dus ouders met kindjes van 0 tot 4 jaar (en eventueel broertjes en zusjes die al ouder zijn). Inspiratie anyone?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187416035
Oh, ongemakkelijk zeg Phaidra. Ik zou er wel van genieten om alleen te zitten, ik vind interactie met school-ouders vaak erg lastig. Je hebt vaak net niets om over te praten, terwijl er wel verwacht wordt te praten. Ik zit bij ons op school ook nog met de taal, mijn zoon gaat naar een Vlaamse school, maar de meeste ouders spreken alleen maar Frans, en ik niet.
pi_187416047
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

En dan zit je nog op fok te posten ook O+.
Haha, ja, er is geen hoop meer voor mij ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_187416050
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Precies wat ik me afvroeg O-)

Ik heb morgen een picknick van het kdv. Ofja, eerst een uur theater en dan een uur picknick. Het theater slaan we over, daar heeft prul toch nog niks aan. En nu moet ik dus nog voor een man of 8 hapjes/iets lekkers meebrengen. En ik heb echt geen idee wat. Het idee is dat het wel een beetje verantwoord moet zijn en het zijn dus ouders met kindjes van 0 tot 4 jaar (en eventueel broertjes en zusjes die al ouder zijn). Inspiratie anyone?
Oldschool spiesjes met fruit en kaas? Volkoren pannenkoeken? Een grote bak fruit?
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:35:57 #10
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187416054
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, ongemakkelijk zeg Phaidra. Ik zou er wel van genieten om alleen te zitten, ik vind interactie met school-ouders vaak erg lastig. Je hebt vaak net niets om over te praten, terwijl er wel verwacht wordt te praten. Ik zit bij ons op school ook nog met de taal, mijn zoon gaat naar een Vlaamse school, maar de meeste ouders spreken alleen maar Frans, en ik niet.
Ah, die taalbarrière is idd lastig. Maar onderwerpen zijn niet zo moeilijk toch? Het kl*teweer, de vakantieplannen...

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:35 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Oldschool spiesjes met fruit en kaas? Volkoren pannenkoeken? Een grote bak fruit?
Spiesjes hebben ze liever niet voor kindjes die rondrennen enzo. Verder wel goede ideeën, ik zet ze op het lijstje!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:37:32 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187416080
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:35 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik zou worstenbroodjes kopen denk ik.
Heb me ooit eens voor de peuterspeelzaal staan uitsloven op een salade waarvan ik de helft weer mee terug kon nemen na afloop, terwijl de worstenbroodjes (en appelflappen en loempia's) binnen 5 minuten allemaal weg waren.
KuikenGuppy
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:38:24 #12
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187416092
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:37 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zou worstenbroodjes kopen denk ik.
Heb me ooit eens voor de peuterspeelzaal staan uitsloven op een salade waarvan ik de helft weer mee terug kon nemen na afloop, terwijl de worstenbroodjes (en appelflappen en loempia's) binnen 5 minuten allemaal weg waren.
Oeh, appelflappen! Da's ook een plan :D Best verantwoord, met de hand te eten en zo klaar. Kost bovendien 1 ei, een pakje bladerdeeg en een appel of 3 :D :D
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:38:41 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187416099
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Il pleut un peut.
Il va du soleil.
Papa fume un pipe.

Zo moeilijk is die taal niet.
KuikenGuppy
pi_187416103
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:35 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ah, die taalbarrière is idd lastig. Maar onderwerpen zijn niet zo moeilijk toch? Het kl*teweer, de vakantieplannen...
[..]

Spiesjes hebben ze liever niet voor kindjes die rondrennen enzo. Verder wel goede ideeën, ik zet ze op het lijstje!
Ik kom niet verder dan je m’appel jagartrut, dus zelfs over weer praten is in het Frans wat teveel gevraagd.

Ik vind het echt grappig trouwens, mijn zoon begint het verschil tussen Vlaams en Nederlands goed door te krijgen. ‘Mama, waarom zeg jij billen? Juf Anneleen zegt poep’...
pi_187416112
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:38 schreef Burdie het volgende:
[ afbeelding ] Op vrijdag 14 juni 2019 09:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Il pleut un peut.
Il va du soleil.
Papa fume un pipe.

[/quote]

Perfect, nu ben ik gewapend voor vanmiddag! *)
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:41:06 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187416135
Je t'aime kan ook nog.
KuikenGuppy
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:42:01 #17
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187416150
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Il pleut un peut.
Il va du soleil.
Papa fume un pipe.

Ceci n’est pas un pipe!
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:42:30 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187416155
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik was later, maar had ze eerst niet gezien. Pas toen ik al zat. En de andere moeders ken ik van gezicht, verder nooit gesproken (die kent ze waarschijnlijk via haar oudere dochters). Dus durf ik niet :@
Hé hallo ik had jullie niet gezien mag ik erbij komen zitten
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:44:03 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187416176
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:42 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ceci n’est pas un pipe!
Je voudrais un pain long s'il vous plaît!
KuikenGuppy
pi_187416207
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Toch wel wat vreemd om dat aan een moeder op het schoolplein te vragen....

Na de zomer begin ik aan een cursus Frans. Tijd om te integreren...
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:48:06 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187416222
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:46 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Toch wel wat vreemd om dat aan een moeder op het schoolplein te vragen....

Na de zomer begin ik aan een cursus Frans. Tijd om te integreren...
Ah, dus je snapt er wel al een beetje van! Dat is iig een goed begin :Y.
KuikenGuppy
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:51:40 #22
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187416263
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Voulez vous coucher avec moi
pi_187416428
Herkenbaar Jagar. Britse school voor mijn kinderen maar 80% van de ouders spreekt geen woord Engels. Schoolplein praat doe ik niet echt maar als ik met mijn kleintjes naar feestjes ga dan blijft dat moeilijk. Mijn Spaans vordert heel langzaam.

Phaidra, als het je gezellig lijkt bij ze te zitten moet je dat gewoon doen. Snap dat dat best even een overwinning kan zijn maar het zijn gewoon moeders van school. Niet de koningin. Ga er voor volgende week!
Met een meidenkwartet
pi_187416581
Dat schrikbarend weinig mensen Engels spreken verbaast mij ook ontzettend. Mevrouw ToT spreekt inmiddels best behoorlijk Nederlands, maar Engels gaat altijd nog het makkelijkst. Maar veel mensen (en dan praat ik echt niet alleen over ouderen) zijn bizar slecht in Engels.
pi_187416686
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:06 schreef Cathmar het volgende:
Herkenbaar Jagar. Britse school voor mijn kinderen maar 80% van de ouders spreekt geen woord Engels. Schoolplein praat doe ik niet echt maar als ik met mijn kleintjes naar feestjes ga dan blijft dat moeilijk. Mijn Spaans vordert heel langzaam.

Phaidra, als het je gezellig lijkt bij ze te zitten moet je dat gewoon doen. Snap dat dat best even een overwinning kan zijn maar het zijn gewoon moeders van school. Niet de koningin. Ga er voor volgende week!
Ondanks dat hier natuurlijk de voertaal 'gewoon' Engels is, merk ik wel dat al die schoolpleinpraat en -integratie toch moeilijker is dan in 'je eigen land'. Ik kan niet zo goed duiden wat het is, maar ik denk dat ik veel zelfbewuster ben over m'n small talk dan in het Nederlands zeg maar. En dat soms juist van die vluchtige opmerkingen die je op het schoolplein maakt niet per se standaard zinnen zijn die we vroeger bij Engels leren, maar dan net weer iets anders.

Deze tijd buiten Nederland heeft me in ieder geval al heel wat hernieuwd respect voor alle immigranten in Nederland, mennnnn, wat is het vermoeiend als je niet altijd alle verwijzingen snapt/een andere opvatting hebt over wat een begrip inhoudt/niet weet hoe hier precies feestjes gevierd worden. Wel echt heel leerzaam.
pi_187416759
Heel herkenbaar Jagar, ik had hetzelfde probleem in die stad. Tweetalig zegt men maar de standaard voertaal is frans waarbij ik ook niet verder kwam dan wat standaard zinnetjes. Veel mensen vertikken het om nl/vlaams te spreken maar wanneer ze iets van mij moesten konden ze het ineens verrassend goed.

Mijn engels is ook bizar slecht wat betreft spreken/schrijven. Er wordt altijd vanuit gegaan dat je dat op school hebt gehad maar dat was echt niet overal zo geweldig :(. Gelukkig kan ik het tegenwoordig wel redelijk lezen en verstaan maar ik hoop wel dat ik mijn kind een wat betere basis voor engels mee kan geven.
pi_187418474
Ik ben wat Engels heel benieuwd wat mijn kinderen daarvan opsteken. Mijn man en ik spreken samen Engels, maar tot nu toe begrijpt T er weinig van. Af en toe test ik het door hem te vragen over cadeautjes of snoepjes in het Engels, maar dan zegt hij altijd ‘no’. O+ De kinderen krijgen dus 3 talen mee thuis, Duits, Nederlands en Engels. En T op school ook nog redelijk wat Frans, de kinderen spreken onder elkaar veel Frans. Ben benieuwd wanneer hij dat mee gaat brengen.
pi_187419043
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:32 schreef Svane het volgende:

[..]

Wel echt heel leerzaam.
Absoluut! Gaan jullie lang blijven? En dan..?
Met een meidenkwartet
  vrijdag 14 juni 2019 @ 14:06:53 #29
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187419567
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben wat Engels heel benieuwd wat mijn kinderen daarvan opsteken. Mijn man en ik spreken samen Engels, maar tot nu toe begrijpt T er weinig van. Af en toe test ik het door hem te vragen over cadeautjes of snoepjes in het Engels, maar dan zegt hij altijd ‘no’. O+ De kinderen krijgen dus 3 talen mee thuis, Duits, Nederlands en Engels. En T op school ook nog redelijk wat Frans, de kinderen spreken onder elkaar veel Frans. Ben benieuwd wanneer hij dat mee gaat brengen.
Grappig Jager. Ik ben er gek genoeg altijd vanuit gegaan dat jij wel Duits met je man zou praten. Aannames we haz them all :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187420020
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 14:06 schreef laziness het volgende:

[..]

Grappig Jager. Ik ben er gek genoeg altijd vanuit gegaan dat jij wel Duits met je man zou praten. Aannames we haz them all :+
Toen we elkaar ontmoetten was mijn Duits daar nog niet goed genoeg voor. Nu zou het wel kunnen, maar het voelt erg gek om onze taal te veranderen. De duutser is daar groot voorstander van, omdat hij denkt dat de kinderen zich buitengesloten voelen als we Engels praten. Snap ik goed, maar toch vind ik het moeilijk.
pi_187420317
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 14:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Toen we elkaar ontmoetten was mijn Duits daar nog niet goed genoeg voor. Nu zou het wel kunnen, maar het voelt erg gek om onze taal te veranderen. De duutser is daar groot voorstander van, omdat hij denkt dat de kinderen zich buitengesloten voelen als we Engels praten. Snap ik goed, maar toch vind ik het moeilijk.
Hier thuis worden ook 3 talen gesproken. Man en ik onderling Engels. Hij Swahili tegen de kinderen en ik NL. Het verbaasde me flink toen M (nu 5,5 toen een jaar of 2,5 á 3) zich uit het niets in onze gesprekken mengde. Weliswaar in het Nederlands maar hij begrijpt echt heel erg veel. Blijkbaar pikken ze dat ook gewoon op, ook als het ze niet actief wordt aangeboden. Soms vraagt hij wat een specifiek woord betekent en maakt er dan z'n eigen zinnen ermee. Roddelen is er dus helaas niet meer bij :+
Hij vroeg laatst dan wel waarom wij geen Nederlands met elkaar spreken (Hoi slechte gewoonte! :@ zou voor m'n man ook zoveel beter zijn) maar denk niet dat hij zich buitengesloten voelt.

Een schoolplein issues. Wij verhuisden 3 maanden geleden naar een dorp en kan hier maar niet integreren. Nou ben ik niet heel spontaan, maar sociaal genoeg om er op de vorige school geen moeite mee te hebben. Vind het nu zo moeilijk. }:|

Ik vind het altijd leuk als iemand in z'n eentje zomaar bij een groep aan kan sluiten. Maar ik zou het net als @Phaidra niet durven :@
  vrijdag 14 juni 2019 @ 16:07:09 #32
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187421023
Voor mij hoeft dat schoolplein gebeuren niet zo.
Ben niet op zoek naar nieuwe vriendinnen.
Ik weet dat een grote groep moeders uit de klas van mijn zoon weleens samen op stap gaat.
Leuk voor hen.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 16:21:56 #33
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_187421244
Ik moest even kijken of ik per ongeluk in KAA terecht was gekomen ;)

Ik moet zeggen dat ik het een gemiste kans vind van de damesgroep van Phaidra dat ze niet even vroegen of ze erbij kwam. Sociaal doen/zijn komt van twee kanten.

quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:21 schreef ToT het volgende:
Dat schrikbarend weinig mensen Engels spreken verbaast mij ook ontzettend. Mevrouw ToT spreekt inmiddels best behoorlijk Nederlands, maar Engels gaat altijd nog het makkelijkst. Maar veel mensen (en dan praat ik echt niet alleen over ouderen) zijn bizar slecht in Engels.
Het hangt erg van de plaats af, ontdekte ik. Ik ben dit voorjaar een dikke week met dochter en een vriendin door Nederland gecrost om naar universiteiten te kijken, en vriendin is Engelstalig. In de meeste plaatsen konden we prima terecht, vaak waren er Engelstalige menu's, etc. Tot we in Venlo kwamen :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:32 schreef Svane het volgende:
Deze tijd buiten Nederland heeft me in ieder geval al heel wat hernieuwd respect voor alle immigranten in Nederland, mennnnn, wat is het vermoeiend als je niet altijd alle verwijzingen snapt/een andere opvatting hebt over wat een begrip inhoudt/niet weet hoe hier precies feestjes gevierd worden. Wel echt heel leerzaam.
Waar woon je in het VK, Svane?

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:39 schreef Elleska het volgende:
Heel herkenbaar Jagar, ik had hetzelfde probleem in die stad. Tweetalig zegt men maar de standaard voertaal is frans waarbij ik ook niet verder kwam dan wat standaard zinnetjes. Veel mensen vertikken het om nl/vlaams te spreken maar wanneer ze iets van mij moesten konden ze het ineens verrassend goed.
Heel lang geleden in m'n studententijd liep ik met een groep studenten uit allerlei landen door Brussel. Ik zei iets tegen een Nederlander in het Nederlands, en werd door een voorbijganger in het Frans toegebeten dat ik Frans kon praten, "ou pas du tout". Het was wat lullig voor 'm dat op dat moment m'n Frans geen afstofbeurt nodig had (zoals nu :P ), en dat heb ik hem heel rap laten weten. Niet vaak zo iemand met z'n mond vol tanden zien staan ;)

Beuh, ik moet nog een keer boodschappen doen. Vanmorgen liep 'even vaderdagcadeautjes kopen' uit op een volledige shopping spree met de kinderen, tot beider groot plezier. Halverwege bleek dat in elk geval een aantal van de basketballteamleden van jongste wel zin hadden om te komen lunchen morgen, en toen moest ik even hard denken wat ik ze het beste kan voorzetten: het zijn in elk geval twee Nigerianen en een Senegalees, en mogelijk nog een tweede Senegalees, een Philippino en de laatste weet ik eigenlijk niet, maar die komt hier ergens uit de buurt denk ik. De jongste is drie jaar ouder dan zoon en ik vind het erg leuk dat ze komen, want het zijn schatten van jongens. Tegen alle verwachtingen in hebben ze de competitie gewonnen en volgens mij hebben ze echt even tijd nodig om rustig bij te praten, onder andere over wat iedereen gaat doen. Een van de jongens heef in elk geval een volledige beurs in Amerika gekregen. Zó leuk voor hem!

Maar goed, ik denk dat het grotendeels Indonesisch wordt, en als ik me morgenochtend erg moedig voel zal ik nog wat Nigeriaans proberen. Maar nu eerst nog een restje boodschappen-wat-de-supermarkt-niet had :{
  vrijdag 14 juni 2019 @ 16:25:40 #34
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_187421280
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 16:07 schreef amaranta het volgende:
Voor mij hoeft dat schoolplein gebeuren niet zo.
Ben niet op zoek naar nieuwe vriendinnen.
Ik weet dat een grote groep moeders uit de klas van mijn zoon weleens samen op stap gaat.
Leuk voor hen.
Maar jij werkt ook, ik denk dat dat veel scheelt. Zeker toen ik thuis studeerde, waren schoolpleinmoeders (hoewel hier goddank niet buiten ;) ) regelmatig de enige volwassenen die ik op een dag zag. Dan reisde mijn man ook nog meer dan de helft van de tijd (en dat is hier redelijk normaal), en zat ik best wel eens verlegen om een snel praatje met iemand van boven de 12 :)
pi_187423598
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 16:21 schreef Gaoxing het volgende:
Ik moest even kijken of ik per ongeluk in KAA terecht was gekomen ;)

Ik moet zeggen dat ik het een gemiste kans vind van de damesgroep van Phaidra dat ze niet even vroegen of ze erbij kwam. Sociaal doen/zijn komt van twee kanten.

Als ik met een groep vrienden ergens koffie zit te drinken en wat verderop zit iemand die één van ons toevallig een beetje kent via de kinderen zou dat ook niet in mij opkomen hoor.
Als het echt vanuit school is, om te wachten op gym oid misschien, maar dan zou ik ook eerder denken dat die ene liever alleen zit.

quote:
Het hangt erg van de plaats af, ontdekte ik. Ik ben dit voorjaar een dikke week met dochter en een vriendin door Nederland gecrost om naar universiteiten te kijken, en vriendin is Engelstalig. In de meeste plaatsen konden we prima terecht, vaak waren er Engelstalige menu's, etc. Tot we in Venlo kwamen :')
Daar komen toch ook alleen Duitsers?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 14 juni 2019 @ 20:18:30 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187424429
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:37 schreef Jagärtrut het volgende:
In welke taal spreek je met de kinderen dan? En je man?
KuikenGuppy
  vrijdag 14 juni 2019 @ 20:32:03 #37
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187424679
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 16:25 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Maar jij werkt ook, ik denk dat dat veel scheelt. Zeker toen ik thuis studeerde, waren schoolpleinmoeders (hoewel hier goddank niet buiten ;) ) regelmatig de enige volwassenen die ik op een dag zag. Dan reisde mijn man ook nog meer dan de helft van de tijd (en dat is hier redelijk normaal), en zat ik best wel eens verlegen om een snel praatje met iemand van boven de 12 :)
De moeders waar ik het over heb werken ook allemaal.
Maar ik snap je.
pi_187424831
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 20:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

In welke taal spreek je met de kinderen dan? En je man?
Ik Nederlands, mijn man Duits..
  vrijdag 14 juni 2019 @ 22:39:18 #39
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_187426868
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:30 schreef Vanyel het volgende:
Als ik met een groep vrienden ergens koffie zit te drinken en wat verderop zit iemand die één van ons toevallig een beetje kent via de kinderen zou dat ook niet in mij opkomen hoor.
Als het echt vanuit school is, om te wachten op gym oid misschien, maar dan zou ik ook eerder denken dat die ene liever alleen zit.
Ja misschien is dat voor expats ook anders. Om mij heen is continue pakweg 25% nog bezig met integreren. Ik denk dat je er dan misschien minder snel vanuit gaat dat alleen zijn een keuze is.
quote:
Daar komen toch ook alleen Duitsers?
Dat bleek 🙂 Maar ze hebben ook een erg leuke, erg internationale afdeling van Maastricht University.
  Licht Ontvlambaar zondag 16 juni 2019 @ 20:23:06 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_187458874
Ik werd even bijna 13 jaar terug in de tijd geslingerd vandaag... Naar de FOK! voor fok kerstactie van 2006.

Was samen met puber naar Five Feet Apart, geweldige film!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 16 juni 2019 @ 20:46:40 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_187459375
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 20:23 schreef Sjeen het volgende:
FOK! voor fok kerstactie van 200
Ik moest even googelen om de relatie te snappen. Grappig om terug te lezen en te zien hoeveel users er toch nog steeds actief zijn uit die tijd (soms onder andere usernames)

Die kerstacties zijn eigenlijk altijd helemaal aan mij voorbij gegaan :@
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_187460734
Ik moet ook even googlen gok ik
Ik heb een kind keert kiespijn dat is echt verschrikkelijk. Morgen naar tandarts bellen. Ze ligt nu met mij in ons bed
  zondag 16 juni 2019 @ 22:09:53 #43
37150 livelink
pi_187461017
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 21:56 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik moet ook even googlen gok ik
Ik heb een kind keert kiespijn dat is echt verschrikkelijk. Morgen naar tandarts bellen. Ze ligt nu met mij in ons bed
De film gaat over Cystic Fibrosis en dat was ook het goede doel van de Kerstactie van 2006.
Kiespijn is erg naar. Helpen pijnstillers niet?
  Licht Ontvlambaar zondag 16 juni 2019 @ 22:44:15 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_187461647
Kiespijn is echt niet fijn, sterkte vannacht :*
pi_187464854
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 22:09 schreef livelink het volgende:

[..]

De film gaat over Cystic Fibrosis en dat was ook het goede doel van de Kerstactie van 2006.
Kiespijn is erg naar. Helpen pijnstillers niet?
Flinke pijnstilling gegeven en ze mag om 10:15 naar de ha. Ze sliep om 23:00
  maandag 17 juni 2019 @ 08:42:39 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187464876
Sterkte ermee fr!

Heeft iemand hier toevallig verstand van zelfopblaasbare slaapmatjes? Ik heb er een waarvan de zijnaad los is gegaan, is dat nog te repareren?
KuikenGuppy
pi_187464961
Ik denk einde oefening burdie
  maandag 17 juni 2019 @ 09:16:05 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187465143
Ben er ook bang voor.
KuikenGuppy
pi_187465190
Zit er nog garantie op?
pi_187465267
zijnaad is idd einde matje.. andere plaatsen zijn te plakken.
  maandag 17 juni 2019 @ 09:48:11 #51
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187465609
Nee, het is een matje uit de tijd dat ik nog bij Scouting zat, meer dan 20 jaar geleden.
Eigenlijk vind ik het ook niet erg, ben flink aan het opruimen en weggooien en deze heb ik in de afgelopen 20 jaar misschien nog 2x gebruikt.
KuikenGuppy
pi_187468750
Dan zou ik hem gewoon weggooien.

Hier hebben ze bij ean een melkkies getrokken. En boven ook wat geslepen en gevuld. Heb gaat naar thuis gehouden.
  Moderator vrijdag 21 juni 2019 @ 13:19:37 #53
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187535403
Woont iedereen hier in het buitenland? :o :D

Zwanger zijn en een begrafenis moeten organiseren is geen leuke combi -O- tot nu toe ging het goed maar vandaag ben ik zo moe en misselijk dat ik me even terug moet trekken. Manlief heeft me naar bed gestuurd. Maar nu lig ik hier kotsmisselijk en weet niet of slapen gaat lukken ;(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 21 juni 2019 @ 13:23:02 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187535446
Ai, sterkte!

033 represent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 21 juni 2019 @ 13:46:26 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187535681
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 13:19 schreef MaJo het volgende:

Zwanger zijn en een begrafenis moeten organiseren is geen leuke combi -O- tot nu toe ging het goed maar vandaag ben ik zo moe en misselijk dat ik me even terug moet trekken. Manlief heeft me naar bed gestuurd. Maar nu lig ik hier kotsmisselijk en weet niet of slapen gaat lukken ;(
Ik heb denk ik iets gemist maar heel veel sterkte.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 13:48:24 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187535708
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Dan zou ik hem gewoon weggooien.

Hier hebben ze bij ean een melkkies getrokken. En boven ook wat geslepen en gevuld. Heb gaat naar thuis gehouden.
Dat is naar.

Vraagje, controleer jij jouw berichten voordat je op “versturen” drukt? De laatste tijd zitten ze echt vol met rare (typ)fouten en zijn ze bijna niet te lezen/ontcijferen. Gebruik jij soms de dicteerfunctie of zo? Ik gebruik namelijk zelf wel heel veel de dicteerfunctie en soms maakt hij er hele andere woorden van.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 14:04:31 #57
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_187535943
Ik schat dat 't 'telefoonscherm-toetsenbordslordigheid' is. (Is dat een woord? ;) past niet eens op een scrabble bord.)

sterkte, Majo!
in de haak.
  Moderator vrijdag 21 juni 2019 @ 14:08:13 #58
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187535983
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 13:46 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb denk ik iets gemist maar heel veel sterkte.
Mijn schoonmoeder is maandag overleden. Bedankt :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 21 juni 2019 @ 14:10:14 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187536005
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 13:48 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat is naar.

Vraagje, controleer jij jouw berichten voordat je op “versturen” drukt? De laatste tijd zitten ze echt vol met rare (typ)fouten en zijn ze bijna niet te lezen/ontcijferen. Gebruik jij soms de dicteerfunctie of zo? Ik gebruik namelijk zelf wel heel veel de dicteerfunctie en soms maakt hij er hele andere woorden van.
G en H zitten naast elkaar, R en T ook (gaat--> haar) idem voor N en M (naar-->maar), dus ik gok ook telefoon.
Ik maak ook veel meer fouten als ik mobiel post, en als ik dan nog niet helemaal wakker ben is het helemaal feest :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 juni 2019 @ 14:16:25 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187536075
Dat kan natuurlijk ook. Maar dan nog kan het geen kwaad om, voordat je op versturen drukt, het even een keer door te lezen. Dan hoeft de rest niet te puzzelen. :P :D
  vrijdag 21 juni 2019 @ 14:23:24 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187536136
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 14:16 schreef amaranta het volgende:
Dat kan natuurlijk ook. Maar dan nog kan het geen kwaad om, voordat je op versturen drukt, het even een keer door te lezen. Dan hoeft de rest niet te puzzelen. :P :D
Ik heb nog net geen leesbril nodig, maar zo half wakker kijk ik echt over dingen heen hoor, daarbij maakt mijn telefoon ook vaak bizarre woorden 😇
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 juni 2019 @ 14:27:10 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187536170
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 14:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb nog net geen leesbril nodig, maar zo half wakker kijk ik echt over dingen heen hoor, daarbij maakt mijn telefoon ook vaak bizarre woorden 😇
O-)
  vrijdag 21 juni 2019 @ 15:37:00 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187537031
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 13:19 schreef MaJo het volgende:

:* Balen dat je je zo rot voelt. Heftige tijd zo hoor.
  Moderator zaterdag 22 juni 2019 @ 00:42:37 #64
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187545509
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 15:37 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:* Balen dat je je zo rot voelt. Heftige tijd zo hoor.
Uiteindelijk heeft een tukkie me wel goed gedaan. Alleen lig ik nu weer wakker 8)7

Jouw zaak loopt nu wel aardig of heb je het toevallig net nu druk? Ik hoop natuurlijk op het eerste :)
  zaterdag 22 juni 2019 @ 14:09:10 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187550646
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 00:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Uiteindelijk heeft een tukkie me wel goed gedaan. Alleen lig ik nu weer wakker 8)7

Jouw zaak loopt nu wel aardig of heb je het toevallig net nu druk? Ik hoop natuurlijk op het eerste :)
Ik had zes weken niks en toen 2 in 2 weken en ineens 2 de afgelopen week tegelijk. Die waren allebei afgelopen donderdag, dus eentje heeft een freelancer voor me gedaan. Hoe bizar is dat. :o

Nu zit ik op zes in maand 5. En ze zeggen dat je het best goed doet als je er 5 hebt in het eerste jaar. :o

Nu is het weer wachten op de volgende melding.

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 22-06-2019 14:18:56 ]
  Moderator zaterdag 22 juni 2019 @ 15:14:05 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187551337
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 14:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik had zes weken niks en toen 2 in 2 weken en ineens 2 de afgelopen week tegelijk. Die waren allebei afgelopen donderdag, dus eentje heeft een freelancer voor me gedaan. Hoe bizar is dat. :o

Nu zit ik op zes in maand 5. En ze zeggen dat je het best goed doet als je er 5 hebt in het eerste jaar. :o

Nu is het weer wachten op de volgende melding.
Wat goed zeg _O_ en weer assisteren binnenkort O-) Fijn dat je dit doet :*
  zaterdag 22 juni 2019 @ 16:13:25 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187552064
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 15:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat goed zeg _O_ en weer assisteren binnenkort O-) Fijn dat je dit doet :*
Ik ben heel blij dat ik je nu toch op deze manier een beetje kan helpen. :*
  Moderator zaterdag 22 juni 2019 @ 16:19:29 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187552128
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 16:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik ben heel blij dat ik je nu toch op deze manier een beetje kan helpen. :*
Lief O+ Daar ben ik ook heel blij om :*
  zaterdag 22 juni 2019 @ 21:50:06 #69
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187556243
Even aan laagbijdegrondser onderwerp: stoomdweilen. In het babytopic las ik daar voor het eerst over en het klinkt aanlokkelijk. Maar. Je kan er geen vuil mee verwijderen toch? Want dat is wat er in praktijk met dweilen gebeurt, dat je sopje vies wordt omdat je vloer nog vies is. Maar dat vuil verdwijnt toch niet magisch door er wat stoom tegenaan te blazen?
Ik heb een schoonmaakster die wekelijks stofzuigt en dweilt maar met zo'n spelend kind komt er zó veel vuil binnen dat dat eigenlijk niet genoeg is en ik zoek nu naar manieren om het beter bij te houden met minimale effort anders dan geld uitgeven :').

Iemand ervaring hier? Ik heb LIF al gecheckt maar daar zijn alleen vrijwel lege topics uit 2017 of ouder.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 22 juni 2019 @ 22:03:29 #70
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_187556411
Ja hoor, je kan er prima vuil mee verwijderen! Dat wordt allemaal opgenomen in het doekje van de dweil. Het doekje van de stoomdweil is als ik klaar ben ook helemaal zwart.

Het is niet per se sneller, zo’n stoomdweil. Maar een groot voordeel vind ik dat je vloer na het dweilen niet nat is. En aangekoekt vuil krijg je makkelijker verwijderd.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 22 juni 2019 @ 22:23:59 #71
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187556724
Ja ik ging net al editten omdat ik die doekjes ontdekte |:( . Maar pak je ook nog wel eens een ouderwetse dweil mariposas of kan die echt weg? Ga je daadwerkelijk vaker dweilen met zo'n ding of hangt dat toch weer van je eigen luiheid af?
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187556749
Schoenen uit binnen :7

Wij stofzuigen met een roomba en poetsen hier en daar een vlekje weg in de keuken. Heb nog nooit gedweild.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 22:44:48 #73
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_187557083
Nee, een dweil heb ik niet, die is dan overbodig.
Ik ga zeker niet vaker dweilen, ik vind het nog steeds een flinke klus. Maar ik vind het ook niet zo enorm nodig eigenlijk. Ik doe het 1 x in de 8 weken ofzo. Doe het eigenlijk alleen op plekken die echt vies worden, zoals de keuken, de gang, en de badkamer voor de frisheid. Tussendoor verwijder ik vieze plekken op de vloer gewoon met een doekje.

Oh ja, een nadeel is wel echt het snoer. Daar loop ik altijd mee te hannessen, het is ook een vrij kort snoer.
pi_187560609
Sterkte majo.

Even edit want las ergens anders nog iets. Dikke knuffel majo.

Het is vooral mijn telefoon die rare woorden maakt. Ik lees zelf dan wat ik in mijn hoofd getypt had. Als ik het dan veel later weer lees denk ik :?

Hier ook een stoomdweil en een gewone in de praktijk pak ik vooral de gewone.

Onze router was kapot dat vonden onze kinderen maar niks geen internet en ook geen tv. Maar ze hebben het overleefd.

Ik ben net terug van hardlopen ook overleefd.

[ Bericht 9% gewijzigd door F_r op 23-06-2019 10:39:03 ]
  zondag 23 juni 2019 @ 12:29:48 #75
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_187562577
Jeetje Majo, wat een berg ellende. Heel veel sterkte meid!
  zondag 23 juni 2019 @ 13:26:57 #76
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187563317
Stoomdweilen lijkt mij wel wat, maar dan heb ik liever een apparaat die ook mn bank en tapijt zou kunnen doen.

Normaal dweilen doe ik minimaal 1x per week. Zeker nu de kinderen in en uit lopen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 23 juni 2019 @ 14:02:05 #77
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_187563685
Ik heb tijdens mijn zwangerschapsverlof zo’n tapijtreiniger gehuurd om de bank en het kleed mee schoon te maken. Geweldig ding. O+ O+ Bank was weer als nieuw! Met een stoomreiniger gaat dat echt niet goed.
  zondag 23 juni 2019 @ 14:24:58 #78
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187564024
Oeh!

Misschien heb ik dat straks wel nodig.
  zondag 23 juni 2019 @ 14:49:52 #79
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187564348
Ik had gisteravond dus opeens van alles nodig. De stoomdweil die ik heb besteld heet stoomreiniger en kan zeker ook op bank en kleed *) . Maar wat ik nog harder nodig bleek te hebben was een robotstofzuiger. En die werd net al bezorgd :o . Reviews over een week!
pi_187564420
Robotstofzuiger <3 Je moet wel lego, kabels en ander kleine meuk aan de kant doen, maar verder is het een uitkomst.

Ik vind schoonmaken nog niet eens zo'n crime. Het opruimen er voor, bah.
pi_187564429
Ik heb (een dure) robotstofzuiger tijdens m’n zwangerschap besteld, maar hij draait praktisch nooit. Hij houdt niet zo van rondslingerende kabels en klein kinderspeelgoed. Dat allemaal dagelijks moeten opruimen kostte meer tijd dan even snel zelf er doorheen stofzuigen. Was hier een miskoop, al wil ik hem wel binnenkort een tweede kans geven nu we amper meer s nachts naar beneden hoeven en hij dus wel veilig s nachts zijn rondje kan maken.

Stoomreiniger klinkt wel goed. Wij hebben nog zo’n ouderwetse mop met van die sliertjes die het vooral nat maakt ipv schoon, daar moet sowieso wat anders voor komen. Welke heb je besteld Lemijn?
  zondag 23 juni 2019 @ 15:11:08 #82
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187564656
Ik heb dit ding voor mijn ramen

En ik doe er lekker ook de tegels en douchewand in de badkamer mee :{w . Gebruik alleen die spuitfles niet in de badkamer, daarvoor toch liever spons met sopje. Voor mijn ramen boven heb ik een telescoopstang met wisser en sponsunit. Moest ook toen ik zwanger was O+. Ben nu verder aan het nestelen met baby in de buurt. Ik kom om in schoonmaakmiddel en toebehoren is de conclusie :').
  zondag 23 juni 2019 @ 15:16:47 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187564751
Hier ook een Roomba. We waren eerst vrij trouw, nu iets minder, maar nog steeds er blij er mee.
F wil er nu eentje die ook kan dweilen! _O_

En over mijn bedrijf... ik heb een advertentiecampagne en daarmee komt mijn reclame ook online bij AD lezers in de regio af en toe langs.

Kreeg ik net een screenshot van mijn reclame onder het bericht waarin het RIVM adviezen geeft mbt de hittegolf. :o
Iets subtieler had wel gemogen. -O- :+
pi_187564865
quote:
17s.gif Op zondag 23 juni 2019 15:11 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb dit ding voor mijn ramen
[ afbeelding ]

En ik doe er lekker ook de tegels en douchewand in de badkamer mee :{w . Gebruik alleen die spuitfles niet in de badkamer, daarvoor toch liever spons met sopje. Voor mijn ramen boven heb ik een telescoopstang met wisser en sponsunit. Moest ook toen ik zwanger was O+. Ben nu verder aan het nestelen met baby in de buurt. Ik kom om in schoonmaakmiddel en toebehoren is de conclusie :').
Die heb ik ook!! Topding

Oops BE
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 23 juni 2019 @ 15:54:17 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187565323
Fijne combi weer BE :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 23 juni 2019 @ 16:03:12 #86
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187565465
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 15:16 schreef Brighteyes het volgende:
Hier ook een Roomba. We waren eerst vrij trouw, nu iets minder, maar nog steeds er blij er mee.
F wil er nu eentje die ook kan dweilen! _O_

En over mijn bedrijf... ik heb een advertentiecampagne en daarmee komt mijn reclame ook online bij AD lezers in de regio af en toe langs.

Kreeg ik net een screenshot van mijn reclame onder het bericht waarin het RIVM adviezen geeft mbt de hittegolf. :o
Iets subtieler had wel gemogen. -O- :+
Ik moest even glimlachen.
  zondag 23 juni 2019 @ 16:53:03 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187566349
Ik moest ook wel lachen hoor. :Y

En de campagne draait al een tijdje en mensen zouden hem niet meer dan 1 of 2 keer zien, dus hopelijk hebben niet al te veel mensen deze combi voor zich gekregen. ;)
  zondag 23 juni 2019 @ 18:06:53 #88
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187567281
Mehehe BE :')

En jemig, ik vind een schoon huis blijkbaar niet zo belangrijk :+
Ik heb gewoon een stofzuiger en een swiffer.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_187567959
ik alleen een stofzuiger..
vind t ook niet zo belangrijk..
pi_187597470
Nog meer mensen last van de processierupsen? Mijn bultjes worden nu zelfs blauwe plekken ik ben wel klaar met die jeuk.
pi_187597831
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 14:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Nog meer mensen last van de processierupsen? Mijn bultjes worden nu zelfs blauwe plekken ik ben wel klaar met die jeuk.
Jups, alleen geen processierupsen, maar een ander soort bastaardsatijnups met dezelfde soort haren als de processierups. Ze zitten in de duinen vlakbij het strand en laat ik daar nu geweest zijn ivm het mooie weer. }:|

Het lijkt ook wel alsof ik er nog steeds elke dag nieuwe bultjes bij krijg.
pi_187597928
Ben je dan ook lekker klaar mee nikki.

Ik kreeg net de tip er een kledingroller overheen te halen om zo de haartjes te verwijderen
pi_187598399
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 14:58 schreef ferrari_rood het volgende:
Ben je dan ook lekker klaar mee nikki.

Ik kreeg net de tip er een kledingroller overheen te halen om zo de haartjes te verwijderen
Of plakband/tape
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_187599235
Die haartjes gaan trouwens ook aan kleding vastzitten. Voorschrift is om de kleding te wassen op 60 graden, maar dat kan natuurlijk lang niet met alle kleding. }:| Naar beestje dus die rups. En dan te bedenken dat één zo'n diertje 700.000 brandharen heeft, daar kan hij ons mensen dus flink mee dwarszitten. ;)
pi_187599293
60 graden wassen had ik ook gelezen. Leuk voor ondergoed maar voor veel kleding niet geschikt
  dinsdag 25 juni 2019 @ 21:37:42 #96
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187605762
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 14:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Heftige reactie!
pi_187605833
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 21:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Heftige reactie!
Jep. Zo'n reactie had ik ook in India op de muggen daar. Ik had echt maanden blauwe plekken toen.
pi_187615322
Hmm. die muggenbulten die er nu al een week zitten. zouden die van de rups kunnen zijn. fiets dagelijks langs nesten (gemeente kan er niet tegenop rups-zuigen). En als ik zo google kan de benauwdheid rond dat punt ook daardoor komen.. stomme beesten.
pi_187616675
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 13:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Hmm. die muggenbulten die er nu al een week zitten. zouden die van de rups kunnen zijn. fiets dagelijks langs nesten (gemeente kan er niet tegenop rups-zuigen). En als ik zo google kan de benauwdheid rond dat punt ook daardoor komen.. stomme beesten.
Dat zou zomaar kunnen, die bultjes lijken best een beetje op muggenbulten inclusief jeuk. }:|
pi_187616961
Een gevalletje }:| inderdaad.
pi_187622585
Ik heb een zalfje van de ha gekregen is wel een corticosteroïdenzalf die ik het liefst zo min mogelijk gebruik.

Ik zit de andere kant van nl te kijken nou een heeft er echt een prioriteiten probleem :X
  woensdag 26 juni 2019 @ 21:42:22 #102
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187623255
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb een zalfje van de ha gekregen is wel een corticosteroïdenzalf die ik het liefst zo min mogelijk gebruik.

Ik zit de andere kant van nl te kijken nou een heeft er echt een prioriteiten probleem :X
Ik heb zo’n zalf in combinatie met goede antihistamine. Mocht ik toch een reactie krijgen dan gebruik ik pas de zalf.
pi_187623598
Ik slik al antihistamine maar het wordt steeds heftiger. Ik moest dinsdag een foto mailen en vandaag stonden ze op de voice mail. Ze zijn alleen op woensdagmiddag dicht dus bel morgen nog wel even terug.
  woensdag 26 juni 2019 @ 22:23:45 #104
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_187624073
Geen idee of het werkt, maar ik ben heel erg gevoelig voor bloedzuigers, en toen ik een keer een stuk of 20 beten had bleek honing het enige wat hielp. Wel goede honing, dus niet van die suikerstroop waar een bij overheen is gevlogen. En dan gewoon een beetje op de plek, en een pleister erop.

Bij onze mierenbeten hier werkt het helaas niet.
  woensdag 26 juni 2019 @ 22:37:08 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187624329
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 22:23 schreef Gaoxing het volgende:
Geen idee of het werkt, maar ik ben heel erg gevoelig voor bloedzuigers, en toen ik een keer een stuk of 20 beten had bleek honing het enige wat hielp. Wel goede honing, dus niet van die suikerstroop waar een bij overheen is gevlogen. En dan gewoon een beetje op de plek, en een pleister erop.

Bij onze mierenbeten hier werkt het helaas niet.
Waar en wanneer kom jij in contact met bloedzuigers?
Of bedoel je muggen enzo?
  woensdag 26 juni 2019 @ 22:53:09 #106
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_187624648
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2019 22:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Waar en wanneer kom jij in contact met bloedzuigers?
Of bedoel je muggen enzo?
Nee, bloedzuigers. Van die triffid-achtige ondingen die hun uiterste best doen zich aan je vast te zuigen. Yuk!

In Thailand en -vooral- Maleisie.
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:42:26 #107
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187640765
Nog mensen wakker hier?

Ik heb een vraag mbt een buurjongetje die in mijn ogen en andere buren nogal aan het ontsporen is.... maar door zijn gezins situatie dat nooit gaat veranderen...
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:49:55 #108
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187640869
Hij is pas 8 maar gebruikt woorden als bitch, kanker, fuck you, klootzak, tegen zijn eigen vader laatst Hey lul ik zit al minuten lang op je te wachten.....

Mamma was in het begin het strengst maar die heeft in mijn ogen totaal geen inspraak meer....Ze wist in het begin dat ze hier kwam wonen nook niet zeker of ze haar toenmalige vriend wel in haar huis wilde.... Ik ben geen psycholoog maar mij lijkt het op een narcist die gewoon doet wat hij wil en de rest moet maar luisteren....

Wat kan ik doen?
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:57:44 #109
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187640987
Niet de plaat voor deze vraag maar misschien zitten hier ouders met ervaring....
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:58:11 #110
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187640994
plaat = plaats
  Licht Ontvlambaar donderdag 27 juni 2019 @ 23:58:33 #111
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_187640998
Wat jij kunt doen? Vrij weinig denk ik...
  vrijdag 28 juni 2019 @ 00:04:49 #112
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187641092
Er moet toch iets zijn.... Ik zie dat kind ontsporen, als kind zijnde, laatst vroeg hij ook al bij een buurjongetje (die daarom niet meer met hem mag spelen) wijzend naar het kruis van dat kind, wat zit daar bij jou.... Sorry maar voor een kind van 8 is dat niet normaal in mijn ogen...
  vrijdag 28 juni 2019 @ 00:09:42 #113
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187641147
Maar goed als dat als 8 jarige tegenwoordig normaal is corrigeer me dan maar...

[ Bericht 0% gewijzigd door Outpost76 op 28-06-2019 00:17:12 ]
pi_187644423
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 00:09 schreef Outpost76 het volgende:
Maar goed als dat als 8 jarige tegenwoordig normaal is corrigeer me dan maar...
Lijkt me het moment om even naar dat meldpunt voor kinderen te bellen voor overleg dat je je zorgen maakt.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_187655690
Leuk bingo op het werk van mijn man, Wij zijn een jacuzzi rijker.
  zaterdag 29 juni 2019 @ 06:54:32 #116
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187659379
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 23:16 schreef ferrari_rood het volgende:
Serieus?
pi_187659501
OMG IK HEB EEN NIEUWE BAAN.
Heb 3 mnd opzegtermijn maar mag van de zomer al stoppen. Dus 1 augustus start ik al. Deeltijd werken ipv voltijd (iog voorlopig), als directrice in een kindergarden *O* w/ 8)7
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 29 juni 2019 @ 07:51:57 #118
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_187659544
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 07:37 schreef Roomsnoes het volgende:
Heb 3 mnd opzegtermijn maar mag van de zomer al stoppen. Dus 1 augustus start ik al. Deeltijd werken ipv voltijd (iog voorlopig), als directrice in een kindergarden *O* w/ 8)7
Gefeliciteerd!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_187659562
quote:
Gefeliciteerd ook in de kinderopvang?
pi_187659564
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 06:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Serieus?
:Y
  zaterdag 29 juni 2019 @ 07:58:48 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187659575
quote:
:D lekker!
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 29 juni 2019 @ 07:59:15 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187659576
quote:
*O* gefeliciteerd!!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_187659719
Dankdankdank!

Kinderopvang ja. Kinderen zijn hier 5 dagen in de kindergarten, dus het is een voltijdsaanbod, met pedagogische doelen.
  zaterdag 29 juni 2019 @ 08:53:12 #124
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187659803
Wat leuk Roomsnoes, gefeliciteerd! Blijven je kinderen lekker op die andere?
pi_187659825
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 08:53 schreef Lemijn het volgende:
Wat leuk Roomsnoes, gefeliciteerd! Blijven je kinderen lekker op die andere?
Ja dat wel. Dicht bij huis en på bekend terrein.
  zaterdag 29 juni 2019 @ 08:59:37 #126
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187659830
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 08:58 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ja dat wel. Dicht bij huis en på bekend terrein.
Door jouw posts leer ik altijd een beetje Noors *; .
pi_187659888
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 08:59 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Door jouw posts leer ik altijd een beetje Noors *; .
Hahaha :D på en op betekent hetzelfde en liggen gevaarlijk dicht bij elkaar op het toetsenbord :D
pi_187659931
Wat gaaf Room! *O* Heel veel succes!
  zaterdag 29 juni 2019 @ 09:47:28 #129
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_187660198
Gefeliciteerd Room!
pi_187660294
Wauw, goed nieuws Roomsnoes! Gefeliciteerd.

F_r, zijn jullie er blij mee, of denk je vooral: waar ga ik dat ding laten? Mijn vriend won ooit een mountainbike, die heeft denk ik 10 jaar in de schuur gestaan en toen hebben we hem weggegeven :@
  zaterdag 29 juni 2019 @ 10:30:52 #131
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187660655
quote:
Gefeliciteerd!
quote:
Gefeliciteerd!
  zaterdag 29 juni 2019 @ 10:46:22 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_187660815
Even iets anders: in plaats van ORS kun je toch ook Aquarius geven? Welke variant was dat ook alweer?
pi_187660829
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 10:46 schreef Kyara het volgende:
Even iets anders: in plaats van ORS kun je toch ook Aquarius geven? Welke variant was dat ook alweer?
De blauwe!
  zaterdag 29 juni 2019 @ 10:52:12 #134
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_187660878
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 10:47 schreef Vlindur het volgende:

[..]

De blauwe!
Dankjewel!
  zaterdag 29 juni 2019 @ 11:15:02 #135
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_187661139
Hoeft trouwens niet aqaurius te zijn elke isotone sportdrank is als noodoplossing prima!
  zaterdag 29 juni 2019 @ 11:21:59 #136
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187661212
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 07:55 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

:Y
Jaloers!!!
  zaterdag 29 juni 2019 @ 11:23:36 #137
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187661234
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 11:15 schreef Budabuddumbam het volgende:
Hoeft trouwens niet aqaurius te zijn elke isotone sportdrank is als noodoplossing prima!
Vooral dat. Het moet een isotone sportdrank zijn. Soms zij. Die goedkope namaak vooral alleen suikerlimo.
  zaterdag 29 juni 2019 @ 14:10:33 #138
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187663388
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 11:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vooral dat. Het moet een isotone sportdrank zijn. Soms zij. Die goedkope namaak vooral alleen suikerlimo.
Ik dronk toen ik zwanger was de isotone van AA, die was een stuk beter te drinken dan aquarius.
  zaterdag 29 juni 2019 @ 14:39:43 #139
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187663723
Ik blijf wel gewoon even weg van drankjes met suiker. :D
  zaterdag 29 juni 2019 @ 18:31:20 #140
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_187668068
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 10:52 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dankjewel!
Als het maar niet de suikervrije is.
pi_187670202

Deze is het

@Hupje wij zijn nog aan het twijfelen. Houden of te koop zetten en er iets van doen. We hebben nl. 3 katten en menig zwembad ijs door hun toe doen al lek gegaan.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 29 juni 2019 @ 20:58:00 #142
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_187670453
Mijn schoonbroertje heeft ‘m weggedaan nadat hij de elektriciteitsrekening kreeg.
pi_187670474
We hebben zonnepanelen
  zaterdag 29 juni 2019 @ 20:59:44 #144
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187670477
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 20:58 schreef Sjeen het volgende:
Mijn schoonbroertje heeft ‘m weggedaan nadat hij de elektriciteitsrekening kreeg.
Ik wil wel een hottub. Houtgestookt dus.
pi_187670514
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 20:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik wil wel een hottub. Houtgestookt dus.
Helaas die zat er niet bij
  zaterdag 29 juni 2019 @ 21:21:53 #146
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187670823
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 21:02 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Helaas die zat er niet bij
Dit is ook tof.
pi_187671756
Mijn ouders hebben nét een houtgestookte hottub laten plaatsen O+ Afgelopen week konden we er juist in afkoelen :D
pi_187675726
quote:
Gefeliciteerd! *O* *O*

Deeltijd is toch vrij ongebruikelijk bij jullie? Dan is het helemaal een mazzeltje!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_187675918
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2019 09:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O* *O*

Deeltijd is toch vrij ongebruikelijk bij jullie? Dan is het helemaal een mazzeltje!
Heel ongebruikelijk ja. Dus ik ben er heel erg blij mee. Al is het maar even - ik heb even een adempauze nodig merk ik. Het is echt vreselijk crisis geweest op mijn huidige werk, met als laatste actie van mn baas om me te dwingen op O haar groep te gaan werken. Toen was de maat echt vol. gelukkig zijn erg veel banen in mijn werkgebied (leidster) maar iets minder als directrice. Mazzel dus idd.
  zondag 30 juni 2019 @ 10:05:21 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_187676086
Gefeliciteerd Room!
  zondag 30 juni 2019 @ 11:51:38 #151
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_187677438
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 10:05 schreef Kyara het volgende:
Gefeliciteerd Room!
Alles weer ok bij jullie?
  zondag 30 juni 2019 @ 12:25:23 #152
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_187677896
Nee, nu dochter 2 aan de buurt.
Maar gelukkig is mijn droogtrommel weer gemaakt dus ik kan mijn berg extra was wat makkelijker verwerken nu *O*
  zondag 30 juni 2019 @ 12:38:21 #153
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_187678147
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 12:25 schreef Kyara het volgende:
Maar gelukkig is mijn droogtrommel weer gemaakt dus ik kan mijn berg extra was wat makkelijker verwerken nu *O*
Oh shit 🙁Sterkte! En yay voor de droogtrommel!
  zondag 30 juni 2019 @ 17:48:03 #154
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187684489
Op de oprit van de buren (wij hebben een gedeelde oprit) ligt een verse drol/kattenkots. En inmiddels 26000 strontvliegen.
Buren zijn op vakantie en puberzoon is alleen thuis. Hoe loopt het verhaal af? O-) c_/ -O-

Ben oprecht benieuwd of die gast het gaat opruimen.
pi_187684705
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 12:25 schreef Kyara het volgende:
Beterschap! Ik ben je wel dankbaar voor je vraag want ik had ook een spugerd vandaag die normaal gesproken iedere vorm van eten en drinken weigert op zo'n moment, maar de sportdrank ging er uitstekend in! *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 30 juni 2019 @ 21:01:35 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187688182
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2019 17:48 schreef amaranta het volgende:
Op de oprit van de buren (wij hebben een gedeelde oprit) ligt een verse drol/kattenkots. En inmiddels 26000 strontvliegen.
Buren zijn op vakantie en puberzoon is alleen thuis. Hoe loopt het verhaal af? O-) c_/ -O-

Ben oprecht benieuwd of die gast het gaat opruimen.
Vast niet.... als hij het al ziet (man + puber = dubbele bonus in de categorie "niet gezien"), zal hij het niet zijn taak of zijn probleem vinden, en dus lekker laten liggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_187688318
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 21:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vast niet.... als hij het al ziet (man + puber = dubbele bonus in de categorie "niet gezien"), zal hij het niet zijn taak of zijn probleem vinden, en dus lekker laten liggen.
+1

En ik ben geen man en/of puber, maar zoiets zou mij zomaar ook niet op kunnen vallen. :@ Daarom heb ik ook gewoon geen kat. O-)
  zondag 30 juni 2019 @ 21:08:09 #158
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_187688322
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 21:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat waarschijnlijk ja :D
Misschien even bij hem informeren of hij het gezien heeft en wanneer hij van plan was het op te ruimen?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 30 juni 2019 @ 21:27:06 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187688791
Nou nee, ik ga hem niet aanspreken. Ik zei weliswaar puber, maar hij is in de 20. Misschien zelfs halverwege de 20.
Hij is onlangs wéér thuis komen wonen.

En het ligt echt midden op de oprit. En hij heeft daar ook net de auto geparkeerd. Hij moet dat bij het uitstappen gezien hebben.

Anyway. Zijn moeder is een enorme controlfreak. Als die thuis was geweest had ze waarschijnlijk al met een tandenborstel de hele oprit schoongeboend.

In het verleden vroeg ze mij altijd op hem te letten (vanwege puber+ man) bijvoorbeeld erop letten of hij de brievenbus wel leegmaakte en of hij wel de containers aan de straat zet en of hij wel de gordijnen open doet. (Heb ik weleens hier genoemd volgens mij)

Maar nu heeft ze a) niks gezegd. En b) ben ik zn moeder niet.

Ben gewoon oprecht benieuwd wat hij gaat doen.
  zondag 30 juni 2019 @ 21:28:28 #160
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187688832
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2019 21:08 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

+1

En ik ben geen man en/of puber, maar zoiets zou mij zomaar ook niet op kunnen vallen. :@ Daarom heb ik ook gewoon geen kat. O-)
Zij ook niet. Het is de kat van de andere buren. Als het nl op mijn oprit had gelegen. Dan was de andere buurvrouw het komen schoonmaken.
  Moderator maandag 1 juli 2019 @ 00:55:45 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187692729
Ik zie het probleem niet zo als het niet bij jou op de oprit ligt? :@
  maandag 1 juli 2019 @ 07:05:02 #162
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187693395
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 00:55 schreef MaJo het volgende:
Ik zie het probleem niet zo als het niet bij jou op de oprit ligt? :@
Waar zeg ik dat er een probleem is?
Ik zeg (tot 2x toe) enkel dat ik gewoon benieuwd ben wat hij ermee gaat doen.
(Daar de meeste mensen het denk ik wel zouden opruimen)
  maandag 1 juli 2019 @ 07:15:51 #163
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187693427
MaarGoed. Het is bijna helemaal weg. (Had ik niet verwacht van hem. )
  maandag 1 juli 2019 @ 07:28:53 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187693480
Netjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_187693662
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 09:49 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Heel ongebruikelijk ja. Dus ik ben er heel erg blij mee. Al is het maar even - ik heb even een adempauze nodig merk ik. Het is echt vreselijk crisis geweest op mijn huidige werk, met als laatste actie van mn baas om me te dwingen op O haar groep te gaan werken. Toen was de maat echt vol. gelukkig zijn erg veel banen in mijn werkgebied (leidster) maar iets minder als directrice. Mazzel dus idd.
Oh ja, die gekke actie herinner ik me idd. Fijn dat je nu een heel goede oplossing hebt gevonden. Dikke neus naar je huidige baas! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 1 juli 2019 @ 09:05:11 #166
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_187693978
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 07:15 schreef amaranta het volgende:
MaarGoed. Het is bijna helemaal weg. (Had ik niet verwacht van hem. )
Misschien heeft de 'andere buurvrouw' (die van de kat) het opgeruimd?
in de haak.
  Moderator maandag 1 juli 2019 @ 13:01:46 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187697288
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 07:05 schreef amaranta het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat er een probleem is?
Ik zeg (tot 2x toe) enkel dat ik gewoon benieuwd ben wat hij ermee gaat doen.
(Daar de meeste mensen het denk ik wel zouden opruimen)
Blijkbaar erger je je eraan dus dan is het voor jou een probleem lijkt me :)

Ik zou zoiets niet eens zien waarschijnlijk :D
  maandag 1 juli 2019 @ 13:14:11 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187697491
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 09:05 schreef trui het volgende:

[..]

Misschien heeft de 'andere buurvrouw' (die van de kat) het opgeruimd?
Of een andere kat heeft het opgegeten. :X Gebeurde bij ons regelmatig. :Y
  maandag 1 juli 2019 @ 14:00:00 #169
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187698106
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 13:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Of een andere kat heeft het opgegeten. :X Gebeurde bij ons regelmatig. :Y
Smerig!
  maandag 1 juli 2019 @ 14:05:28 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_187698192
Haha gatver dat zou ook nog kunnen, ja. Nou ja, Nou ja, weg is weg! :)
in de haak.
pi_187795122
Hier een niet zo fijne dag. Onze kat is niet thuisgekomen vannacht en nu nog steeds niet terug. :'(
  maandag 8 juli 2019 @ 09:12:04 #172
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_187808410
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 15:31 schreef Omentielvo het volgende:
Hier een niet zo fijne dag. Onze kat is niet thuisgekomen vannacht en nu nog steeds niet terug. :'(
Is de kat al terug? :'(
pi_187817912
quote:
17s.gif Op maandag 8 juli 2019 09:12 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Is de kat al terug? :'(
Ja. Sinds vanmorgen. Tijdens het regenen was hij gaan schuilen in het trappenhuis van het bejaardentehuis en was ie opgesloten.
Via Facebook kwam een medewerkster hem tegen en zij stuurde ons een berichtje. O+
pi_187817982
Wat fijn Omen! Familie weer compleet <3

Wat gaan die laatste dagen voor de vakantie langzaam zeg...
pi_187818138
Wat fijn Omen!!

Pff vakantie.. Wat ben ik daar aan toe zeg.. zo jammer dat ik nog 5 weken (13 dagen) moet werken....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 8 juli 2019 @ 19:51:29 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187818187
Ik ben wel toe aan vakantie. :Y En de kinders helemaal. :Y :Y

Maar na 2,5 week stilte ben ik ook wel weer toe aan een melding en weer aan het werk gaan. :+
Heb deze week nog wel nagesprekken met twee families en ben dingen aan het voorbereiden en bedenken dus ik ben wel lekker bezig, maar het is toch anders.
pi_187818331
5 weken nog Vicky? Pff.

Snap ik Brighteyes! Dat lijkt me wel lastig in die branche, of met vergelijkbare banen, dat je nooit van tevoren weet hoe de week er uit ziet.

Ik was vandaag zó moe na mijn werk. Ik voelde de slaap in mijn armen. Kinderen voor de tv geparkeerd en heb even een uiltje geknapt, op de bank. Hopelijk kunnen we een beetje bijslapen vannacht want we gaan donderdag 1200 km rijden. Nog 3 dagen werken en dan heerijk 3 weken weg.
  maandag 8 juli 2019 @ 20:09:51 #178
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187818632
Nog 4 dagen werken. (Min of meer halve dagen) dan 2 weken vakantie. Ik ga dan nog 1 week werken om wat zooi over te dragen.

Daarna hoef ik pas 6 januari weer aan werk te denken, maar het zou zomaar kunnen dat ik nog wat meer tijd nodig heb.
  maandag 8 juli 2019 @ 20:38:20 #179
37150 livelink
pi_187819208
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 20:09 schreef Ticootje het volgende:
Nog 4 dagen werken. (Min of meer halve dagen) dan 2 weken vakantie. Ik ga dan nog 1 week werken om wat zooi over te dragen.

Daarna hoef ik pas 6 januari weer aan werk te denken, maar het zou zomaar kunnen dat ik nog wat meer tijd nodig heb.
Krijg je met een tweeling ook extra verlof eigenlijk?
  maandag 8 juli 2019 @ 20:55:02 #180
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187819474
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 20:38 schreef livelink het volgende:

[..]

Krijg je met een tweeling ook extra verlof eigenlijk?
Meerlingenverlof ja. Minimaal 20 weken in totaal.
  maandag 8 juli 2019 @ 20:57:08 #181
37150 livelink
pi_187819531
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 20:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Meerlingenverlof ja. Minimaal 20 weken in totaal.
Mooi. Lijkt me niet meer dan terecht.
  maandag 8 juli 2019 @ 21:04:03 #182
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187819690
Hoe terecht dan ook, het is nog niet zolang dat het beter geregeld is. Ook met als je kindje na de geboorte lang wordt opgenomen.
  maandag 8 juli 2019 @ 21:08:02 #183
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_187819803
Ik had de "mazzel" dat mijn meiden voor mijn verlof geboren werden dus ik had mijn volledige verlof nog daarna. Maar het is wel goed dat het meerlingenverlof er is. Zo lang is dat namelijk nog niet. (na mijn tijd dus)
  maandag 8 juli 2019 @ 21:09:49 #184
37150 livelink
pi_187819849
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2019 21:08 schreef Kyara het volgende:
Ik had de "mazzel" dat mijn meiden voor mijn verlof geboren werden dus ik had mijn volledige verlof nog daarna. Maar het is wel goed dat het meerlingenverlof er is. Zo lang is dat namelijk nog niet. (na mijn tijd dus)
Ik heb het net opgezocht. Sinds 1 april 2018 pas :o
  maandag 8 juli 2019 @ 21:16:07 #185
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187820003
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2019 21:08 schreef Kyara het volgende:
Ik neem gewoon vakantiedagen op nog. En waarschijnlijk ouderschapsverlof. Ik voorzie en wat ik om me heen zie dat het wel wat tijd kost eer alles zn plek heeft.
  maandag 8 juli 2019 @ 21:25:43 #186
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_187820217
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 21:09 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik heb het net opgezocht. Sinds 1 april 2018 pas :o
Ja, en daarna was het ook nog niet goed geregeld. Weet er niet meer het fijne van maar er waren gevallen waarbij moeders met het meerlingverlof minder recht hadden op verlof dan met het reguliere verlof. Maar daar kon je dan ook weer niet voor kiezen. Dus dat moest ook weer rechtgezet worden.....
pi_187820480
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2019 21:25 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, en daarna was het ook nog niet goed geregeld. Weet er niet meer het fijne van maar er waren gevallen waarbij moeders met het meerlingverlof minder recht hadden op verlof dan met het reguliere verlof. Maar daar kon je dan ook weer niet voor kiezen. Dus dat moest ook weer rechtgezet worden.....
Klopt! Volgens mij gingen de 10 weken dan in zodra de kinderen geboren waren, dus ook als ze eerst nog wekenlang in het ziekenhuis moesten blijven. Wie dat heeft kunnen bedenken. :X Nu is het wat beter geregeld gelukkig.

Ik viel onder de oude regeling, ging 4 weken van tevoren met verlof en had dus 12 weken na de bevalling. Ik vond het goed te doen, maar ik had dan ook twee erg makkelijke baby's. Ik kan me goed voorstellen dat 12 weken in veel gevallen veel te weinig zou zijn.
  maandag 8 juli 2019 @ 21:40:41 #188
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_187820566
Mijn a-terme oudste moest een week in het ziekenhuis blijven en bij hem had ik uiteindelijk nog minder verlof toen we thuis waren dan met de meiden. Volgens mij had ik toen nog maar 8 weken of zo.
pi_187820998
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 19:57 schreef Roomsnoes het volgende:
5 weken nog Vicky? Pff.

Helaas wel ja..
We gaan ook pas laat op vakantie. Hebben we nog iets om naar uit te kijken 😊🤭

Lekker dat jullie bijna mogen! Waar gaan jullie naartoe?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_187821315
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 22:01 schreef Vicky het volgende:

[..]

Helaas wel ja..
We gaan ook pas laat op vakantie. Hebben we nog iets om naar uit te kijken 😊🤭

Lekker dat jullie bijna mogen! Waar gaan jullie naartoe?
Naar Nederland :D
Naar de camping waar ik vroeger altijd kwam, in Drenthe. En aan het eind nog 4 dagen naar Parijs.

Nu maar hopen op een beetje lekker weer.
pi_187821636
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 22:15 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Naar Nederland :D
Naar de camping waar ik vroeger altijd kwam, in Drenthe. En aan het eind nog 4 dagen naar Parijs.

Nu maar hopen op een beetje lekker weer.
Leuk!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 10 juli 2019 @ 08:42:08 #192
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187841625
Hoi, heeft één van jullie toevallig voor een fotoalbum van die fotobladen van Hema gebruikt? Kan je gewoon aan beide kanten van het blad plakken of wordt het dan te zwaar?
pi_187842004
Wij gaan niet op vakantie, mijn man heeft vanaf week 30 3 weken vakantie. maar vanaf week 31 heb ik WERK!!! *O* *O* *O* *O*

Na tien jaar thuis zitten ga ik weer werken. Ik vind het doodeng, spannend maar ik heb er zo ontzettend veel zin in!

Het is flexwerk in de gehandicaptenzorg, dus inzetbaar voor alle soorten diensten dus ook in de nacht. Jong en oud. Eindelijk het huis uit en mijzelf weer zinnig voor anderen maken *O*
pi_187842139
Wat super Vlindur!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 10 juli 2019 @ 09:44:03 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187842281
*O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_187842360
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 08:42 schreef Luchtbel het volgende:
Hoi, heeft één van jullie toevallig voor een fotoalbum van die fotobladen van Hema gebruikt? Kan je gewoon aan beide kanten van het blad plakken of wordt het dan te zwaar?
Geen ervaring mee, maar als ze bedoeld zijn als fotobladen, zou ik verwachten dat het aan beide kanten kan...

quote:
17s.gif Op woensdag 10 juli 2019 09:22 schreef Vlindur het volgende:
Wij gaan niet op vakantie, mijn man heeft vanaf week 30 3 weken vakantie. maar vanaf week 31 heb ik WERK!!! *O* *O* *O* *O*

Na tien jaar thuis zitten ga ik weer werken. Ik vind het doodeng, spannend maar ik heb er zo ontzettend veel zin in!

Het is flexwerk in de gehandicaptenzorg, dus inzetbaar voor alle soorten diensten dus ook in de nacht. Jong en oud. Eindelijk het huis uit en mijzelf weer zinnig voor anderen maken *O*
Gaaf Vlinder! Veel plezier en succes!
Fake it till you make it...
pi_187842871
Wat heerlijk Vlindur, van harte!! Dan heb je nu dus ook vakantie ;)
pi_187843079
Gefeliciteerd vlindur hopelijk gaat het met je pols goed. Dat had je toch last van?
  woensdag 10 juli 2019 @ 10:41:39 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187843111
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 08:42 schreef Luchtbel het volgende:
Het lijkt mij wat Nijna zegt ook, dat het er voor gemaakt is dus dat het wel kan.

Fijn Vlindur!
  woensdag 10 juli 2019 @ 10:52:33 #200
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_187843268
Vlindur wat fijn! Gefeliciteerd! *O*
pi_187843275
Vlindur wat spannend, gefeliciteerd!
pi_187844028
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 10:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Gefeliciteerd vlindur hopelijk gaat het met je pols goed. Dat had je toch last van?
Klopt. Ik heb aangegeven dat ik het zware werk zoals tilliften en verschonen ook niet kan doen. Maar er zal vast genoeg zijn wat ik wel kan doen!

Bedankt allemaal *O*
pi_187844051
Vlindur. Gefeliciteerd *O*
  woensdag 10 juli 2019 @ 13:14:29 #204
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187845233
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 10:41 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het lijkt mij wat Nijna zegt ook, dat het er voor gemaakt is dus dat het wel kan.

Fijn Vlindur!
Oké. Thanks. Jij ook Nijna. Het zal ook wel :)

Veel plezier op je nieuwe werk Vlindur.
pi_187846094
Vlindur gefeliciteerd!
pi_187846449
*O* *O* *O* Vlindur *O* *O* *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_187846797
Vlindur wat ontzettend fijn! Veel succes *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_187847484
Wat tof Vlindur! Gefeliciteerd! *O*
pi_188044270
quote:
17s.gif Op zondag 21 juli 2019 19:46 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Dat maakt het een klein beetje goed

Ik mag jou ook
Een klein beetje maar? -O-
pi_188064202
Wij zouden de 25e, op O’s verjaardag naar Plopsa Coevorden gaan, maar nu zag ik dat het 67 graden wordt ongeveer. Is dat te doen daar, is er ook wat verkoeling, of is dat echt af te raden in de warmte?

Og en we gaan volgende week naar Parijs. Noord-Europese sukkels dat we zijn. Ik kan zo slecht tegen hitte :|W
  maandag 22 juli 2019 @ 22:30:59 #211
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188064253
Erg he? Ik denk dat niks leuk is dan. Sorry aan mijn bijdrage heb je niks.
  maandag 22 juli 2019 @ 22:35:04 #212
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188064344
Ik zou echt niet naar plopsa gaan met 5000 graden. Je zou een hitteberoerte krijgen.
pi_188064524
Room is er niet ergens een tof buitenzwembad of zwemmeer of iets dergelijks in de buurt van waar jullie verblijven? Dat is met 40 graden denk ik de enige plek waar het enigszins uit te houden is.

Echt joh, ik krijg al een zweetaanval als ik alleen aan die temperatuur denk. -O-
  maandag 22 juli 2019 @ 22:54:17 #214
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188064737
Ik ga donderdag walvissen. En handdoekje leggen om 5 bij het zwembad.
  maandag 22 juli 2019 @ 23:33:37 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188065577
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
Room is er niet ergens een tof buitenzwembad of zwemmeer of iets dergelijks in de buurt van waar jullie verblijven? Dat is met 40 graden denk ik de enige plek waar het enigszins uit te houden is.

Echt joh, ik krijg al een zweetaanval als ik alleen aan die temperatuur denk. -O-
Tips voor Room:
Zwembad bij de Huttenheugte in Dalen.
De Kibbelkoele.
Het Ermerstrand.
O+.
KuikenGuppy
pi_188065723
En dan ga je lekker vroeg en lekker lunchen ergens met airco op t warmst vd dag. Daarna ijsje eten.

En Parijs: vroeg er op uit en in de middag na lunch lekker parkje zoeken met speeltuintje, grasveldje. En dan 's avonds weer verder.
Met een meidenkwartet
pi_188069298
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 23:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Tips voor Room:
Zwembad bij de Huttenheugte in Dalen.
De Kibbelkoele.
Het Ermerstrand.
O+.
Oh, de Kibbelkoele! O+ Daar gingen wij 30-35 jaar geleden al naar toe voor een dagje uit... Sweet memories O+
pi_188074517
We hebben een buitenzwembad bij de camping dus dat is goed te doen hoor. Maar we hadden t beloofd :( Als ze nou airco hadde n dan had t wat anders geweest :/

We gaan in Parijs denk ik vroeg de deur uit en dan tussen 12-16 een siesta in het hotel met ijs, chips en een film op de iPad.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:08:24 #219
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188076467
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 15:18 schreef Roomsnoes het volgende:
We hebben een buitenzwembad bij de camping dus dat is goed te doen hoor. Maar we hadden t beloofd :( Als ze nou airco hadde n dan had t wat anders geweest :/

We gaan in Parijs denk ik vroeg de deur uit en dan tussen 12-16 een siesta in het hotel met ijs, chips en een film op de iPad.
Dat is de manier. Gewoon kijken of je het warmste deel van de dag kunt skippen.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:10:10 #220
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188076491
Wat is asocialer?

Bij een buitenzwembad om 9 uur je handdoekje leggen om vervolgens rond 13 een keertje een uurtje te komen liggen?

Of

Bedjes die meer dan 30 minuten onbezet zijn, waarvan de mensen zeker weten niet in het zwembad zijn gewoon te pakken?
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:15:42 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188076560
Gewoon dat laatste doen en bij problemen spreek je de taal niet of het je iemand anders de schuld :+.
KuikenGuppy
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:16:49 #222
37150 livelink
pi_188076580
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 17:10 schreef Ticootje het volgende:
Wat is asocialer?

Bij een buitenzwembad om 9 uur je handdoekje leggen om vervolgens rond 13 een keertje een uurtje te komen liggen?

Of

Bedjes die meer dan 30 minuten onbezet zijn, waarvan de mensen zeker weten niet in het zwembad zijn gewoon te pakken?
Ik vind het eerste asociaal en het tweede niet meer dan logisch.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:17:16 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_188076589
De huttenheugte, daar heb ik als kind nog ooit op de camping gestaan O+
disclaimer
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:34:29 #224
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188076903
Jullie snappen dat het een dag puur genieten was aan het buitenbad.

Ik heb echt zitten lachen bij het zien van de bedjesdans.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:40:41 #225
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188077007
Wij waren er net voordat het hooghoogseizoen begon.
Plenty bedjes.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:45:27 #226
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188077093
Er was zelfs 1 vrouw, die was 3 uur niet in het zwembad geweest, die kwam terug op de plek waar de handdoeken nog lagen. Die ging zelfs bij mensen om haar heen klagen dat ze het maar asociaal vond dat ze nu haar bedje kwijt was. Waarschijnlijk in de hoop dat ze “haar” bedje zou terugkrijgen.

Het lukte ook nog want een ander stel vond het ook maar raar, maar die gingen net weg dus ze mocht hun bedjes wel.

Ze keek wel heel vuil naar de mensen die naast ons zaten, want die zaten het dichtste bij. Het was dus een beetje een kwestie wie het dichtste bij zat en er het meest aso uitzag, die kreeg de blik.

Het bedje zat echt heerlijk. <3
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:09:44 #227
37150 livelink
pi_188077414
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 17:45 schreef Ticootje het volgende:
Er was zelfs 1 vrouw, die was 3 uur niet in het zwembad geweest, die kwam terug op de plek waar de handdoeken nog lagen. Die ging zelfs bij mensen om haar heen klagen dat ze het maar asociaal vond dat ze nu haar bedje kwijt was. Waarschijnlijk in de hoop dat ze “haar” bedje zou terugkrijgen.

Het lukte ook nog want een ander stel vond het ook maar raar, maar die gingen net weg dus ze mocht hun bedjes wel.

Ze keek wel heel vuil naar de mensen die naast ons zaten, want die zaten het dichtste bij. Het was dus een beetje een kwestie wie het dichtste bij zat en er het meest aso uitzag, die kreeg de blik.

Het bedje zat echt heerlijk. <3
:D
Ik zou jou denk ik wel meteen als aso eruit pikken ;)
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:11:28 #228
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188077432
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:09 schreef livelink het volgende:

[..]

:D
Ik zou jou denk ik wel meteen als aso eruit pikken ;)
Nee joh, ik zie er juist heel lief uit. Zo met mn perfecte kindjes en dikke buik. Ik sta heel laag op het verdachte lijstje.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:13:36 #229
37150 livelink
pi_188077458
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee joh, ik zie er juist heel lief uit. Zo met mn perfecte kindjes en dikke buik. Ik sta heel laag op het verdachte lijstje.
Hou dat vast (behalve die dikke buik dan)
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:17:14 #230
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188077503
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:13 schreef livelink het volgende:

[..]

Hou dat vast (behalve die dikke buik dan)
Zolang zwanger liggen er geen lege blikken bier om ons heen.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:28:05 #231
37150 livelink
pi_188077663
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zolang zwanger liggen er geen lege blikken bier om ons heen.
Die stoppen jullie discreet uit het zicht?
pi_188078053
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:28 schreef livelink het volgende:

[..]

Die stoppen jullie discreet uit het zicht?
Achter die buik natuurlijk.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:59:23 #233
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188078159
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:52 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Achter die buik natuurlijk.
Dit.
pi_188108833
Ik stond vanmorgen in de rij voor het zwembad. Gekozen voor een zwembad waar je binnen en buiten kunt zwemmen.

Iedereen succes vandaag met de warmte.
  donderdag 25 juli 2019 @ 11:36:34 #235
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188109502
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 10:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik stond vanmorgen in de rij voor het zwembad. Gekozen voor een zwembad waar je binnen en buiten kunt zwemmen.

Ik ben nu ook bij een zwembad waar je binnen zou kunnen zwemmen. Maar weet niet of binnen open is.
  donderdag 25 juli 2019 @ 11:38:24 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188109539
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 10:57 schreef ferrari_rood het volgende:

Wij gisteren ook idd; we moesten het zomervakantie-abonnement nog op onze persoonlijke kaarten laten zetten.
Voordeel: na gisteren hoeven we niet meer in de rij te staan.
Maar we zitten vandaag lekker in de woonkamer, met een ventilator aan, ik vind het wel best zo.

Binnenbad was daar gisteren voller dan het buitenbad trouwens :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 juli 2019 @ 11:45:18 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188109630
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Sowieso; geen hond gaat het in z'n hoofd halen een hoogzwangere vrouw te beschimpen omdat ze op een bedje ligt dat misschien wel of niet mogelijkerwijs door die persoon "gereserveerd" was door er een handdoek op te leggen.

Dat hele handdoeken leggen is sowieso een hele nare (Hollandse) gewoonte, gewoon moven met die zooi, ze zouden voor dat soort volk gewoon huurbedjes moeten hebben, dan heb je een bedje gereserveerd, anders niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 juli 2019 @ 11:47:06 #238
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_188109668
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 11:45 schreef Leandra het volgende:
Dat hele handdoeken leggen is sowieso een hele nare (Hollandse) gewoonte, gewoon moven met die zooi, ze zouden voor dat soort volk gewoon huurbedjes moeten hebben, dan heb je een bedje gereserveerd, anders niet.
Na, de Duitsers zijn ermee begonnen. Toen heeft de rest van Europa het kennelijk overgenomen. Belachelijk!
  donderdag 25 juli 2019 @ 11:57:47 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188109855
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 11:47 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Na, de Duitsers zijn ermee begonnen. Toen heeft de rest van Europa het kennelijk overgenomen. Belachelijk!
Duitsers sowieso... :r
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 juli 2019 @ 11:59:01 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188109885
Maar volgens mij was ik in Griekenland in een hotel waar aangegeven werd dat reserveringshanddoeken verwijderd werden.
Nou had je daar verder ook geen eigen handdoeken nodig, want je kon gewoon een hotelhanddoek op gaan halen 's morgens, wel zo makkelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188109979
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 11:47 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

De duitsers bezette wel meer...

Maar het is iets dat echt meer in die all inclusieve resorts hoort. Tokkie gedrag.
  donderdag 25 juli 2019 @ 12:17:56 #242
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_188110188
Wij ontvluchtten Bangkok nog wel eens naar een hotel op drie uur rijden. Zo heel af en toe kwamen daar ook toeristen, meestal doordat ze door expats mee werden genomen. En toen kwam er een keer een Europees gezin - ik weet niet meer waar vandaan - wat inderdaad meer thuis was geweest in een all-inclusive resort. En die gingen handdoekjes neerleggen. Hebben we korte metten mee gemaakt.
  donderdag 25 juli 2019 @ 12:23:27 #243
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_188110271
Ik kies er echt mijn vakanties op uit hoor, de resorts waar handoeken neerleggen niet mag.

Het liefst kies ik voor plekken waar je eigen handoek ook niet gebruikt mag worden maar alleen van hotel met inlever systeem enzo
  donderdag 25 juli 2019 @ 12:25:27 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188110303
quote:
17s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:23 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik kies er echt mijn vakanties op uit hoor, de resorts waar handoeken neerleggen niet mag.

Het liefst kies ik voor plekken waar je eigen handoek ook niet gebruikt mag worden maar alleen van hotel met inlever systeem enzo
Dat is idd wel ideaal, dat combineert ook prima met handdoeken verwijderen van ligbedjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188110537
Ik denk dat ik kindvrije vakanties ga zoeken.
pi_188110548
Iemand zin om op 5 kinderen te passen toevallig?
  donderdag 25 juli 2019 @ 12:40:25 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188110592
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:37 schreef Ticootje het volgende:
Iemand zin om op 5 kinderen te passen toevallig?
Ik voed ze niet voor niets één voor één op hè :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188110608
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik voed ze niet voor niets één voor één op hè :+
Ja, de laatsten besloten zich te splitsen... dat zat niet helemaal in de planning.
  donderdag 25 juli 2019 @ 12:43:21 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188110645
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, de laatsten besloten zich te splitsen... dat zat niet helemaal in de planning.
Dan nog, de andere 3 schelen te weinig qua leeftijd ;)
19 jaar tussen 2 kinderen is zo relaxed joh :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188110673
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan nog, de andere 3 schelen te weinig qua leeftijd ;)
19 jaar tussen 2 kinderen is zo relaxed joh :')
True. Straks tussen de oudste en jongste 12 jaar. Vind ik ook al heel wat.
  donderdag 25 juli 2019 @ 12:59:44 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188110969
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

True. Straks tussen de oudste en jongste 12 jaar. Vind ik ook al heel wat.
Is het ook.
Maar ook wel weer leuk.
Straks heb je 14 jaar continue ervaring met kinderen zindelijk maken :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 juli 2019 @ 13:09:14 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188111127
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is het ook.
Maar ook wel weer leuk.
Straks heb je 14 jaar continue ervaring met kinderen zindelijk maken :+
In mijn gezin schelen mijn broer en jongste biologische zusje 14 jaar (vijf kinderen). Dan nog een pleegzusje dat nog eens 12 jaar jonger is. 26 jaar verschil. Soms best een uitdaging en het brengt ook gekke dilemma's met zich mee. Zo noemen de kinderen van mijn broer en prul mijn pleegzusje geen tante, ze is nog zo jong... maar of dat helemaal eerlijk is, daar zijn we nog niet uit.
pi_188111412
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]

In mijn gezin schelen mijn broer en jongste biologische zusje 14 jaar (vijf kinderen). Dan nog een pleegzusje dat nog eens 12 jaar jonger is. 26 jaar verschil. Soms best een uitdaging en het brengt ook gekke dilemma's met zich mee. Zo noemen de kinderen van mijn broer en prul mijn pleegzusje geen tante, ze is nog zo jong... maar of dat helemaal eerlijk is, daar zijn we nog niet uit.
Hoe oud is je pleegzusje?
Ik heb de jongste broer van mijn pa ook nooit oom genoemd en zijn vrouw ook niet tante. De andere allemaal wel. Hij was zo ongeveer 10 jaar toen ik geboren was. Geloof niet dat hij dat ooit erg gevonden heeft.
pi_188111467
quote:

[..]

Dat naampje maakt toch helemaal niet uit? Mijn opa had ook een tweede leg, die kinderen zijn even oud als mijn oudste zussen. Dat waren gewoon *naam 1* en *naam 2*. Zolang ze zich niet als echte ooms en tantes (kunnen) gedragen hebben ze die toevoeging ook niet nodig imo. Heeft voor hen zelf waarschijnlijk ook geen toegevoegde waarde. Hier werden ze ook meer als neef en nicht beschouwd qua omgang, heeft niemand ooit een probleem van gemaakt. Alleen bij het overlijden van mijn opa was hun rol anders.
pi_188111538
In Turkije en Egypte waren het de Russen die aan handdoekje leggen deden
  donderdag 25 juli 2019 @ 13:57:29 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188112081
quote:

[..]

Ik verwacht dat mijn kleinzoon (10 maanden) mijn jongste zoon (8 jaar) ook geen oom gaat noemen en de broers en zussen van zijn moeder weer wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 juli 2019 @ 14:24:18 #257
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188112727
Het scheelt 5-7 jaar, pleegzusje is 7, onze kindjes 2, nul en min2maanden. Denk dat we 't maar zo laten ja :)
pi_188132281
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik verwacht dat mijn kleinzoon (10 maanden) mijn jongste zoon (8 jaar) ook geen oom gaat noemen en de broers en zussen van zijn moeder weer wel.
Hoe is hij 10 maanden Leandra?!?! Niet te doen zeg.
Lijkt me heerlijk een kleintje in de buurt. Ik had laatst zelfs heel heel even zoiets van mmmm nog eentje... Maar nee.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 26 juli 2019 @ 13:55:20 #259
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188133495
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 12:43 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Lijkt me heerlijk een kleintje in de buurt. Ik had laatst zelfs heel heel even zoiets van mmmm nog eentje... Maar nee.
Uhuh. Nog eentje. Jij had al een tweeling toch?
  vrijdag 26 juli 2019 @ 14:35:37 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188134377
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 12:43 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ja, ik snap het ook niet.... kruipen, langslopen, nog even en dan komt hij met "oma, ik heb verkering" :D
Ik zie hem wel veel te weinig trouwens, ik zou er bijna voor terugverhuizen naar de Veluwe.
Als Soneal hier niet op zo'n geweldige school zat zou ik daar nog harder op inzetten dan ik nu al doe eigenlijk :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188134612
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 13:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Uhuh. Nog eentje. Jij had al een tweeling toch?
Ja. Die zijn 6,5. Ineens ging het me te snel en dacht ik HEEL EVEN ahhhhh leuk.. nog eentje...
Maar nee. Want dat dacht ik vorige keer ook. En toen werden het er twee. Klinkt bekend?

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 26-07-2019 16:07:52 ]
Met een meidenkwartet
pi_188136209
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 14:43 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ja. Die zijn 6,5. Ineens ging het me te snel en dacht ik HEEL EVEN ahhhhh leuk.. nog eentje...
Maar nee. Want dat dat ik vorige keer ook. En toen werden het er twee. Klinkt bekend?
Ohja oeps...dat dacht ik bij we hebben er één en we willen er nog wel heel graag eentje bij ook. :')
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:05:58 #263
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188136561
Dat verhaal. Trap er niet in mensen!
pi_188140417
Ik ben benieuwd of tweelingen vaker als kinderen of als tweede of later voorkomen... weet iemand dat?

Ik heb het idee dat het vooral bij latere voorkomt.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 18:40:56 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188140441
Hoe ouder de moeder hoe hoger de kans. En als het in de familie zit. Maar volgens mij dat beide vooral voor 2 eiig.

Mijne zijn gewoon een foutje. Misschien minder moeten zuipen die avond. :D
  vrijdag 26 juli 2019 @ 18:54:39 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188140673
Grappige is dat we daar eigenlijk nooit over nagedacht hebben, in al onze overwegingen het wel of niet te proberen terwijl ik de 40 al ruim voorbij was.
We hadden ons wel voorbereid op het gegeven dat een kindje (als het zou lukken), wellicht niet gezond zou zijn, maar dat het er 2 zouden kunnen zijn namen we niet mee.

Gelukkig was het er één, en is hij gezond, maar zo'n duo zou ook wel wat geweest zijn :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 26 juli 2019 @ 19:04:49 #267
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188140862
Wij riepen het al voor de lol natuurlijk. Met ons geluk zul je zien dat een nakomertje er 2 worden.

Sommige dingen moet je niet vergeten af te kloppen.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 20:05:00 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_188141788
Hier was het niet helemaal gepland (wel gewenst). Dus dat was sws al even schrikken, zo'n positieve test als je net je baby van 6 maanden zijn eerste fruithapje hebt gegeven.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 07:36:52 #269
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188199563
Oh jongens, het beste vriendinnetje van mijn zusje (net 19) is onverwacht in verwachting... van haar vriendje dat ze net een half jaar kent en ze is al 13 weken nu. En ze peinst er niet over om het weg te laten halen en ik vind het dapper en knap (de andere keuze vind ik net zo dapper hoor, begrijp me niet verkeerd), maar tegelijkertijd denk ik de hele tijd 'Hoe dan?!'. Ze is de flierefluiter zelve, heeft geen opleiding, alleen een bijbaantje, woont nog thuis in een huishouden waar echt geen baby bij past... Ik hoop zo ontzettend voor haar dat het allemaal goed komt, maar maak me ook wel een beetje zorgen. Ik heb mezelf nu maar aangeboden als 'vraagbaak voor het geval je dingen niet met je moeder wil bespreken' en 'wil je shoppen, moet ik ergens mee naartoe of wil je gewoon even je ei kwijt'-persoon, maar weet het verder ook niet.

Nog tips?
  dinsdag 30 juli 2019 @ 07:47:11 #270
37150 livelink
pi_188199615
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 07:36 schreef Tink89 het volgende:
Oh jongens, het beste vriendinnetje van mijn zusje (net 19) is onverwacht in verwachting... van haar vriendje dat ze net een half jaar kent en ze is al 13 weken nu. En ze peinst er niet over om het weg te laten halen en ik vind het dapper en knap (de andere keuze vind ik net zo dapper hoor, begrijp me niet verkeerd), maar tegelijkertijd denk ik de hele tijd 'Hoe dan?!'. Ze is de flierefluiter zelve, heeft geen opleiding, alleen een bijbaantje, woont nog thuis in een huishouden waar echt geen baby bij past... Ik hoop zo ontzettend voor haar dat het allemaal goed komt, maar maak me ook wel een beetje zorgen. Ik heb mezelf nu maar aangeboden als 'vraagbaak voor het geval je dingen niet met je moeder wil bespreken' en 'wil je shoppen, moet ik ergens mee naartoe of wil je gewoon even je ei kwijt'-persoon, maar weet het verder ook niet.

Nog tips?
Geen tips helaas.

Heb het meegemaakt met mijn nichtje die 16 was toen ze zwanger werd (ze deed hoogzwanger eindexamen). Geen tips; in haar geval heeft mijn zus (haar moeder dus) alles opgevangen. De ouders van de jongen gooiden hem het huis uit en zo zat mijn zus ineens met baby en vriend extra in huis. Terwijl dat ook een huishouden was waar echt geen kind meer bij kon, maar als je geen keus hebt....

Plus dat mijn zus alle kosten voor de kinderopvang en zo heeft betaald. Het was een drama en het enige goede wat er uit voort is gekomen (behalve natuurlijk het kind) is dat mijn dochter heeft gezien dat ze die weg nooit moet gaan.
Inmiddels is het kind 7 en gaat het redelijk goed. Relatie is natuurlijk over, maar mijn nichtje heeft sinds een jaar nu een eigen woning (vlakbij mijn zus, die nog steeds het grootste deel van de opvoeding/opvang doet). Maar het leven van mijn nichtje is ook voorgoed verpest. Waar leeftijdsgenootjes gingen studeren en de vrijheid proefden is zij na het eindexamen gaan werken en heeft nul vrijheid.

Kortom, bijna alleen maar verliezers, hoewel het kind echt een schatje is.
pi_188200171
Geen ervaring tink maar heftig zr klinkt ook niet heel stabiel. Er zijn ook jonge moeders waar het w goed gaat maar die hebben vaak een stabieler leven.

Ik wens haar veel succes.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 08:58:26 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_188200204
Ik denk niet dat jij de persoon bent om daar iets mee te willen of moeten, tink. De vriendin van je zusje, dus te ver weg om daar bovenop te gaan zitten ;)
disclaimer
  dinsdag 30 juli 2019 @ 09:21:48 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_188200436
Ik heb ook even ervaringen nodig. Ik ben namelijk al 15 dagen over tijd. Ik ben gegarandeerd niet zwanger, maar dit heb ik niet meer meegemaakt sinds ik aan het ontpillen was tien jaar geleden.
Mijn cyclus is tamelijk regelmatig maar wel wat rommeliger de laatste tijd, tussen de 26 en 32 dagen. 1 uitschieter van 23 dagen. Nu zit ik dus al op dag 42 ofzo :')
Kan het een soort acute overgang zijn? Ik ben hier nog helemaal niet aan toe :'( iemand met ervaring?
disclaimer
pi_188200450
Of gewoon stress. Veel afgevallen? Enz enz genoeg redenen te bedenken.

En hoe ouder ik word hoe rommeliger mijn cyclus.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 09:31:31 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188200517
Sowieso even testen, het kan ook een onbevlekte ontvangenis zijn langer zijn dan je dacht.
Verder zijn stress en voortekenen van de overgang een optie, bij mij begon het daarmee.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 30 juli 2019 @ 09:33:35 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_188200534
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:31 schreef Leandra het volgende:
Sowieso even testen, het kan ook een onbevlekte ontvangenis zijn langer zijn dan je dacht.
Verder zijn stress en voortekenen van de overgang een optie, bij mij begon het daarmee.
Uiteraard heb ik al getest. Ik lees hier ook al iets langer dan 3 weken mee :+ :')

Ja stress hoor ik vaker, het is wel een redelijk vreemde periode maar ik heb véél stressvollere fases gehad die echt helemaal niets deden met mijn cyclus :?
disclaimer
  Moderator dinsdag 30 juli 2019 @ 09:38:33 #277
5428 crew  miss_sly
pi_188200577
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Uiteraard heb ik al getest. Ik lees hier ook al iets langer dan 3 weken mee :+ :')

Ja stress hoor ik vaker, het is wel een redelijk vreemde periode maar ik heb véél stressvollere fases gehad die echt helemaal niets deden met mijn cyclus :?
Het is ook niet volledig ongebruikelijk dat een vrouw wel eens een cyclus overslaat, volgens mij. Heeft dan niet direct ergens iets mee te maken.

Ik ben ook dik 2 weken over tijd, maar bij mij is het de overgang, lijkt me :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 juli 2019 @ 09:43:15 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_188200609
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is ook niet volledig ongebruikelijk dat een vrouw wel eens een cyclus overslaat, volgens mij. Heeft dan niet direct ergens iets mee te maken.

Ik ben ook dik 2 weken over tijd, maar bij mij is het de overgang, lijkt me :P
Ja geen idee, hoe oud ben jij inmiddels? :D
Ik vind het gewoon gruwelijk irritant dat mijn eens zo betrouwbare lichaam ineens een ander plan trekt. En ik ben bang dat de volgende menstruatie zo'n horror bloedbad wordt :') maar goed, gevalletje let it goooo dus :P
disclaimer
  Moderator dinsdag 30 juli 2019 @ 09:46:30 #279
5428 crew  miss_sly
pi_188200643
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon gruwelijk irritant dat mijn eens zo betrouwbare lichaam ineens een ander plan trekt. En ik ben bang dat de volgende menstruatie zo'n horror bloedbad wordt :') maar goed, gevalletje let it goooo dus :P
Ruim 50. Dus het is niet heel gek. Eerste keer overigens voor mij, dus voelt wel raar, maar is verklaarbaar.

Het is ook irritant :D Mijn lichaam was pre-dochter onbetrouwbaar en post-dochter ontzettend betrouwbaar, dus het is weer even wennen.

Aangezien je een negatieve test had (ga ik dus vanuit :P ) zou ik het inderdaad gewoon even laten gaan.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 09:58:51 #280
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188200759
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Herkenbaar. Je kon een klok gelijk zetten op mijn cyclus, maar sinds een jaar schommelt 'ie tussen de 26-32 dagen. Weirdshit.
KuikenGuppy
  dinsdag 30 juli 2019 @ 10:16:54 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188200909
Tuurlijk ga ik er niet heel dik bovenop zitten, maar misschien waren er nog tips in de trant van 'Ze kan hier eens aankloppen voor advies' of 'Voor onderwijsgedoe/studiebeurs/financiële ondersteuning kan ze daar terecht'. Ik speel dat soort info door naar m'n zusje, ga me er niet ongevraagd mee bemoeien. Hulp aanbieden leek me voorlopig wel genoeg.

En irritant van je cyclus joh!
pi_188201006
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 07:36 schreef Tink89 het volgende:

Nog tips?
Ik heb ongeveer in haar schoenen gestaan. Denk dat je haar vooral niet teveel moet bemoederen. En qua hulp gooi het vooral op praktisch vanuit jouw recente ervaring als moeder.

Kan ook écht wel goedkomen!
  dinsdag 30 juli 2019 @ 10:32:49 #283
73386 Fazz
onderweg
pi_188201090
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb ook even ervaringen nodig. Ik ben namelijk al 15 dagen over tijd. Ik ben gegarandeerd niet zwanger, maar dit heb ik niet meer meegemaakt sinds ik aan het ontpillen was tien jaar geleden.
Mijn cyclus is tamelijk regelmatig maar wel wat rommeliger de laatste tijd, tussen de 26 en 32 dagen. 1 uitschieter van 23 dagen. Nu zit ik dus al op dag 42 ofzo :')
Kan het een soort acute overgang zijn? Ik ben hier nog helemaal niet aan toe :'( iemand met ervaring?
Misschien ook even bloed laten onderzoeken bij de huisarts? Toen ik zwanger probeerde te worden bleef mijn cyclus opeens 100 dagen weg, heb tig testen gedaan en die waren allemaal negatief.

Uiteindelijk is dat toen met medicatie opgelost en werd ik daarna snel zwanger van F O+
  dinsdag 30 juli 2019 @ 11:00:27 #284
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188201364
Mijn cyclus is ook onregelmatiger geworden. Vroegah kon ik de klok erop gelijk zetten, nu kan het zomaar dagen of weken verschillen.
pi_188202863
Ik zit weer klaar voor de zwemles lekker in de warmte. Zelf ben ik ook niet fit vanmorgen een ab kuur gekregen. Leuk vakantie. En de kat is ook ziek gaat lekker bij ons.
pi_188204333
F-R succes, fijn in de hitte ook. :')

Tink wat een lastige situatie. Misschien kun je haar vragen of ze praktische hulp kan gebruiken en wat ze dan nodig heeft.

Er zijn ook stichtingen die moeders helpen die het financieel niet breed hebben. O.a. Stichting Babyspullen. Ik weet niet of ze hier voor in aanmerking komt, maar dat kan de vk vast beoordelen. En zo weet de vk ook vast nog wel meer adressen waar ze aan zou kunnen kloppen voor hulp. Ik heb zelf zo'n beetje al mijn babykleding aan de genoemde stichting gegeven omdat ik daar een beter gevoel bij had dan het in zo'n kledingcontainer gooien.
  Moderator dinsdag 30 juli 2019 @ 15:22:47 #287
5428 crew  miss_sly
pi_188204944
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 10:16 schreef Tink89 het volgende:
Tuurlijk ga ik er niet heel dik bovenop zitten, maar misschien waren er nog tips in de trant van 'Ze kan hier eens aankloppen voor advies' of 'Voor onderwijsgedoe/studiebeurs/financiële ondersteuning kan ze daar terecht'. Ik speel dat soort info door naar m'n zusje, ga me er niet ongevraagd mee bemoeien. Hulp aanbieden leek me voorlopig wel genoeg.

En irritant van je cyclus joh!
Als ze studeert, kan ze volgens mij bij de instelling wel informeren naar zaken mbt studievertraging en zo. Daar zijn speciale adviseurs voor, dacht ik.
pi_188298116
Lang verhaal kort: betalen om vrijwilligerswerk te mogen doen?

Even kijken hoe anderen hier over denken: ik was ooit lid van een vereniging en ben trainer geweest, want ik vond het als tiener leuk om met kinderen om te gaan. Ik was zelf ook nog actief bij de vereniging en dan kreeg je als trainer korting op je contributie. Scheelde toch mooi wat per maand. Gestopt toen ik ging verhuizen.
Jaren verder gaat mijn kind bij diezelfde vereniging, dus ik bied me aan als trainer, ik ben er dan toch... Nu blijkt dat ik dan ook (de kortings-)contributie moet betalen, in totaal bijna 50 euro per jaar. Om vrijwilligerswerk te mogen doen dus. Dat staat me tegen. Voor kind betaal ik gewoon reguliere contributie.
Andere vereniging waar ik na mijn verhuizing ook trainer ben geweest, gaf gratis lidmaatschap omdat ik geen gebruik maakte van de vereniging. Dus dat was mijn uitgangspunt toen ik me aanbood.
Is het gek als ik mijn aanbod intrek als ik moet betalen om vrijwilligerswerk te mogen doen?
pi_188298150
Nee dat is niet gek. Vind dat ook stom. Haal je veel plezier en positiviteit uit dat trainen? Want dat zou voor mij nog een overweging zijn.
Met een meidenkwartet
pi_188298474
Ik zou het ook niet doen. Goede trainers zijn schaars. Hier krijg je een vergoeding als je training geeft. Nu val ik soms in een heber geen diploma voor dus hoef dan geen geld.
  maandag 5 augustus 2019 @ 15:22:51 #291
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188298576
HIer krijgen trainers een kleine vrijwilligersvergoeding (2,50 per uur geloof ik), maar betalen - als ze ook gebruik maken van de faciliteiten, zoals de kleedruimtes, het water, de botenstalling - wel ook de gewone contributie.
  maandag 5 augustus 2019 @ 15:24:10 #292
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188298593
Mijn man vrijwilligt (??) bij zoons basketbal. Maar krijgt daar niks voor.
Het is overigens niet op reguliere basis. En zelf is hij niet actief bij de vereniging.
  maandag 5 augustus 2019 @ 15:28:57 #293
37150 livelink
pi_188298656
Ik vind het wel raar dat je contributie moet betalen om trainer te zijn.
  maandag 5 augustus 2019 @ 15:53:12 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188299159
Ik ben vaste scoorster bij het honkbalteam van mijn zoon en om dan toegang te hebben tot de bondsapp moet ik bondslid zijn, daarvoor betaal ik 15 euro per jaar ofzo.
Daar zit nog een soort van logica achter, maar betalen om te mogen trainen? Dat vind ik wel raar hoor. :Y
  maandag 5 augustus 2019 @ 15:57:45 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188299250
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben vaste scoorster bij het honkbalteam van mijn zoon en om dan toegang te hebben tot de bondsapp moet ik bondslid zijn, daarvoor betaal ik 15 euro per jaar ofzo.
Daar zit nog een soort van logica achter, maar betalen om te mogen trainen? Dat vind ik wel raar hoor. :Y
Kun je niet via zijn bondslidmaatschap inloggen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188299325
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 14:54 schreef Cathmar het volgende:
Haal je veel plezier en positiviteit uit dat trainen?
Vroeger vond ik het erg leuk. Nu werk ik 5 dagen in de week met kinderen en heb ik een kleuter. Ik vind het wel oké om te doen, zou het dan doen omdat ik toch moet wachten en de vereniging kan helpen. Niet voor mezelf. Ik heb het druk genoeg zonder een nieuwe wekelijkse verplichting.

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:53 schreef Brighteyes het volgende:
om dan toegang te hebben tot de bondsapp moet ik bondslid zijn, daarvoor betaal ik 15 euro per jaar ofzo.
Daar zit nog een soort van logica achter,
De logica hier is dat je verzekerd moet zijn als trainer, en ze organiseren bijscholing en een 'leuk uitstapje' voor trainers.
pi_188299535
Ik ben afgelopen paar jaar leiding geweest bij een speltak van scouting en betaalde ook geen contributie. Nu ben ik plusscout (geen leiding meer) en betaal ik 1 kwartaal contributie. Zit afdracht in voor scouting nederland, maar is ook een soort van 'donatie' aan de groep omdat we een zelf ook activiteiten organiseren in het clubhuis en/of met groepsmateriaal.
Verzekeringen, bijscholing etc zit ook in de afdracht naar SN. Maar als je vrijwilliger bent betaald de groep deze voor je via de contributie die de leden betalen. Want betalen om vrijwilligerswerk te mogen doen gaat wel wat ver, vooral omdat er -in ieder geval bij mij- veel tijd in ging zitten. Iedere zaterdag opkomst, kampen en programma's voorbereiden, groepsraad en een week zomerkamp (dus vakantiedagen). En voor de leuk zit ik ook nog in de organisatie van de regionale wedstrijden :').
pi_188300037
Ik zou geen ¤50 betalen om iets te doen te hebben terwijl ik er toch ben. Dan neem ik wel een boek mee.
pi_188300185
Vroeger deed ik zelf ook wat bij de vereniging. En de aangepaste contributie die je dan betaalde omdat je daarnaast ook training gaf, was een korting van meer dan 50%, dat was heel netjes. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat je dat ook betaalt als je alleen bijdraagt en niks 'neemt'.

@lunapuella, dat is dus een beetje wat ik ook dacht. Daar neig ik ook naar als ze vasthouden aan de regels.
  maandag 5 augustus 2019 @ 17:33:30 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188300793
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:01 schreef Hupje het volgende:

[..]

Vroeger vond ik het erg leuk. Nu werk ik 5 dagen in de week met kinderen en heb ik een kleuter. Ik vind het wel oké om te doen, zou het dan doen omdat ik toch moet wachten en de vereniging kan helpen. Niet voor mezelf. Ik heb het druk genoeg zonder een nieuwe wekelijkse verplichting.
[..]

De logica hier is dat je verzekerd moet zijn als trainer, en ze organiseren bijscholing en een 'leuk uitstapje' voor trainers.
Oh ja, dat herken ik wel ja, dat hadden we ook als 'trainingslid' enz, als je alleen maar trainde en geen wedstrijden doet enz.

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kun je niet via zijn bondslidmaatschap inloggen?
Nee, want ik mag dan weer dingen die mijn kind niet mag. ;) Spelers per wedstrijd invoeren etc.
pi_188301018
Bij mijn scoutinggroep is het gratis, als je lid wordt van de volwassenen-groep krijg je daarop een kleine korting tov andere volwassenen. Maar als enkel landelijke vrijwilliger moet je wel gewoon betalen voor je lidmaatschap om vrijwilliger te zijn. Maar ik weet ook groepen waarbij de vrijwilligers wel financieel bijdragen aan het zomerkamp, of waarbij de alcohol en chips dan niet is inbegrepen.
Bij mijn softbal was het gratis, indien je zelf geen lid was werd je lidmaatschap betaald.

In dit geval zou ik er ook voor passen. Graag of niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')