abonnement Unibet Coolblue
pi_187415936
Klets hier lekker verder. Klagen mag, juichen ook. Er is altijd plenty koffie, thee en wijn ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:30:04 #2
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187415992
Zaten zij er eerder en ben je zelf apart gaan zitten? Of zat jij er al en kwamen ze later binnen en zijn zij apart gaan zitten?
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:30:58 #3
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187415998
Gewoon aanschuiven. He gezellig mag ik erbij komen zitten?
Of gewoon schijt aan hebben. Het zijn maar schoolplein loeders
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:33:36 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187416020
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:23 schreef Phaidra het volgende:
Na een rondje markt ga ik vaak even koffie drinken in een cafeetje. Nu zit daar ook altijd een groepje moeders van school. Mijn oudste speelt geregeld met de zoon van één van de moeders. Nu zit ik alleen, met aan de andere kant dat groepje moeders. Ik voel me toch een beetje awkward en socially mislukt. :') oO<
En dan zit je nog op fok te posten ook O+.
KuikenGuppy
pi_187416027
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:30 schreef amaranta het volgende:
Gewoon aanschuiven. He gezellig mag ik erbij komen zitten?
Of gewoon schijt aan hebben. Het zijn maar schoolplein loeders
Ik was later, maar had ze eerst niet gezien. Pas toen ik al zat. En de andere moeders ken ik van gezicht, verder nooit gesproken (die kent ze waarschijnlijk via haar oudere dochters). Dus durf ik niet :@
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:34:26 #6
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187416034
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:30 schreef amaranta het volgende:
Zaten zij er eerder en ben je zelf apart gaan zitten? Of zat jij er al en kwamen ze later binnen en zijn zij apart gaan zitten?
Precies wat ik me afvroeg O-)

Ik heb morgen een picknick van het kdv. Ofja, eerst een uur theater en dan een uur picknick. Het theater slaan we over, daar heeft prul toch nog niks aan. En nu moet ik dus nog voor een man of 8 hapjes/iets lekkers meebrengen. En ik heb echt geen idee wat. Het idee is dat het wel een beetje verantwoord moet zijn en het zijn dus ouders met kindjes van 0 tot 4 jaar (en eventueel broertjes en zusjes die al ouder zijn). Inspiratie anyone?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187416035
Oh, ongemakkelijk zeg Phaidra. Ik zou er wel van genieten om alleen te zitten, ik vind interactie met school-ouders vaak erg lastig. Je hebt vaak net niets om over te praten, terwijl er wel verwacht wordt te praten. Ik zit bij ons op school ook nog met de taal, mijn zoon gaat naar een Vlaamse school, maar de meeste ouders spreken alleen maar Frans, en ik niet.
pi_187416047
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

En dan zit je nog op fok te posten ook O+.
Haha, ja, er is geen hoop meer voor mij ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_187416050
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Precies wat ik me afvroeg O-)

Ik heb morgen een picknick van het kdv. Ofja, eerst een uur theater en dan een uur picknick. Het theater slaan we over, daar heeft prul toch nog niks aan. En nu moet ik dus nog voor een man of 8 hapjes/iets lekkers meebrengen. En ik heb echt geen idee wat. Het idee is dat het wel een beetje verantwoord moet zijn en het zijn dus ouders met kindjes van 0 tot 4 jaar (en eventueel broertjes en zusjes die al ouder zijn). Inspiratie anyone?
Oldschool spiesjes met fruit en kaas? Volkoren pannenkoeken? Een grote bak fruit?
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:35:57 #10
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187416054
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, ongemakkelijk zeg Phaidra. Ik zou er wel van genieten om alleen te zitten, ik vind interactie met school-ouders vaak erg lastig. Je hebt vaak net niets om over te praten, terwijl er wel verwacht wordt te praten. Ik zit bij ons op school ook nog met de taal, mijn zoon gaat naar een Vlaamse school, maar de meeste ouders spreken alleen maar Frans, en ik niet.
Ah, die taalbarrière is idd lastig. Maar onderwerpen zijn niet zo moeilijk toch? Het kl*teweer, de vakantieplannen...

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:35 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Oldschool spiesjes met fruit en kaas? Volkoren pannenkoeken? Een grote bak fruit?
Spiesjes hebben ze liever niet voor kindjes die rondrennen enzo. Verder wel goede ideeën, ik zet ze op het lijstje!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:37:32 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187416080
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:35 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Oldschool spiesjes met fruit en kaas? Volkoren pannenkoeken? Een grote bak fruit?
Ik zou worstenbroodjes kopen denk ik.
Heb me ooit eens voor de peuterspeelzaal staan uitsloven op een salade waarvan ik de helft weer mee terug kon nemen na afloop, terwijl de worstenbroodjes (en appelflappen en loempia's) binnen 5 minuten allemaal weg waren.
KuikenGuppy
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:38:24 #12
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187416092
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:37 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zou worstenbroodjes kopen denk ik.
Heb me ooit eens voor de peuterspeelzaal staan uitsloven op een salade waarvan ik de helft weer mee terug kon nemen na afloop, terwijl de worstenbroodjes (en appelflappen en loempia's) binnen 5 minuten allemaal weg waren.
Oeh, appelflappen! Da's ook een plan :D Best verantwoord, met de hand te eten en zo klaar. Kost bovendien 1 ei, een pakje bladerdeeg en een appel of 3 :D :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:38:41 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187416099
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, ongemakkelijk zeg Phaidra. Ik zou er wel van genieten om alleen te zitten, ik vind interactie met school-ouders vaak erg lastig. Je hebt vaak net niets om over te praten, terwijl er wel verwacht wordt te praten. Ik zit bij ons op school ook nog met de taal, mijn zoon gaat naar een Vlaamse school, maar de meeste ouders spreken alleen maar Frans, en ik niet.
Il pleut un peut.
Il va du soleil.
Papa fume un pipe.

Zo moeilijk is die taal niet.
KuikenGuppy
pi_187416103
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:35 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ah, die taalbarrière is idd lastig. Maar onderwerpen zijn niet zo moeilijk toch? Het kl*teweer, de vakantieplannen...
[..]

Spiesjes hebben ze liever niet voor kindjes die rondrennen enzo. Verder wel goede ideeën, ik zet ze op het lijstje!
Ik kom niet verder dan je m’appel jagartrut, dus zelfs over weer praten is in het Frans wat teveel gevraagd.

Ik vind het echt grappig trouwens, mijn zoon begint het verschil tussen Vlaams en Nederlands goed door te krijgen. ‘Mama, waarom zeg jij billen? Juf Anneleen zegt poep’...
pi_187416112
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:38 schreef Burdie het volgende:
[ afbeelding ] Op vrijdag 14 juni 2019 09:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, ongemakkelijk zeg Phaidra. Ik zou er wel van genieten om alleen te zitten, ik vind interactie met school-ouders vaak erg lastig. Je hebt vaak net niets om over te praten, terwijl er wel verwacht wordt te praten. Ik zit bij ons op school ook nog met de taal, mijn zoon gaat naar een Vlaamse school, maar de meeste ouders spreken alleen maar Frans, en ik niet.
Il pleut un peut.
Il va du soleil.
Papa fume un pipe.

Zo moeilijk is die taal niet.
[/quote]

Perfect, nu ben ik gewapend voor vanmiddag! *)
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:41:06 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187416135
Je t'aime kan ook nog.
KuikenGuppy
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:42:01 #17
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187416150
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Il pleut un peut.
Il va du soleil.
Papa fume un pipe.


Zo moeilijk is die taal niet.
Ceci n’est pas un pipe!
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:42:30 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187416155
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik was later, maar had ze eerst niet gezien. Pas toen ik al zat. En de andere moeders ken ik van gezicht, verder nooit gesproken (die kent ze waarschijnlijk via haar oudere dochters). Dus durf ik niet :@
Hé hallo ik had jullie niet gezien mag ik erbij komen zitten
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:44:03 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187416176
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:42 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ceci n’est pas un pipe!
Je voudrais un pain long s'il vous plaît!
KuikenGuppy
pi_187416207
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je voudrais un pain long s'il vous plaît!
Toch wel wat vreemd om dat aan een moeder op het schoolplein te vragen....

Na de zomer begin ik aan een cursus Frans. Tijd om te integreren...
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:48:06 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187416222
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:46 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Toch wel wat vreemd om dat aan een moeder op het schoolplein te vragen....

Na de zomer begin ik aan een cursus Frans. Tijd om te integreren...
Ah, dus je snapt er wel al een beetje van! Dat is iig een goed begin :Y.
KuikenGuppy
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:51:40 #22
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187416263
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je voudrais un pain long s'il vous plaît!
Voulez vous coucher avec moi
pi_187416428
Herkenbaar Jagar. Britse school voor mijn kinderen maar 80% van de ouders spreekt geen woord Engels. Schoolplein praat doe ik niet echt maar als ik met mijn kleintjes naar feestjes ga dan blijft dat moeilijk. Mijn Spaans vordert heel langzaam.

Phaidra, als het je gezellig lijkt bij ze te zitten moet je dat gewoon doen. Snap dat dat best even een overwinning kan zijn maar het zijn gewoon moeders van school. Niet de koningin. Ga er voor volgende week!
Met een meidenkwartet
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 14 juni 2019 @ 10:21:21 #24
74056 crew  ToT
pi_187416581
Dat schrikbarend weinig mensen Engels spreken verbaast mij ook ontzettend. Mevrouw ToT spreekt inmiddels best behoorlijk Nederlands, maar Engels gaat altijd nog het makkelijkst. Maar veel mensen (en dan praat ik echt niet alleen over ouderen) zijn bizar slecht in Engels.
pi_187416686
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:06 schreef Cathmar het volgende:
Herkenbaar Jagar. Britse school voor mijn kinderen maar 80% van de ouders spreekt geen woord Engels. Schoolplein praat doe ik niet echt maar als ik met mijn kleintjes naar feestjes ga dan blijft dat moeilijk. Mijn Spaans vordert heel langzaam.

Phaidra, als het je gezellig lijkt bij ze te zitten moet je dat gewoon doen. Snap dat dat best even een overwinning kan zijn maar het zijn gewoon moeders van school. Niet de koningin. Ga er voor volgende week!
Ondanks dat hier natuurlijk de voertaal 'gewoon' Engels is, merk ik wel dat al die schoolpleinpraat en -integratie toch moeilijker is dan in 'je eigen land'. Ik kan niet zo goed duiden wat het is, maar ik denk dat ik veel zelfbewuster ben over m'n small talk dan in het Nederlands zeg maar. En dat soms juist van die vluchtige opmerkingen die je op het schoolplein maakt niet per se standaard zinnen zijn die we vroeger bij Engels leren, maar dan net weer iets anders.

Deze tijd buiten Nederland heeft me in ieder geval al heel wat hernieuwd respect voor alle immigranten in Nederland, mennnnn, wat is het vermoeiend als je niet altijd alle verwijzingen snapt/een andere opvatting hebt over wat een begrip inhoudt/niet weet hoe hier precies feestjes gevierd worden. Wel echt heel leerzaam.
pi_187416759
Heel herkenbaar Jagar, ik had hetzelfde probleem in die stad. Tweetalig zegt men maar de standaard voertaal is frans waarbij ik ook niet verder kwam dan wat standaard zinnetjes. Veel mensen vertikken het om nl/vlaams te spreken maar wanneer ze iets van mij moesten konden ze het ineens verrassend goed.

Mijn engels is ook bizar slecht wat betreft spreken/schrijven. Er wordt altijd vanuit gegaan dat je dat op school hebt gehad maar dat was echt niet overal zo geweldig :(. Gelukkig kan ik het tegenwoordig wel redelijk lezen en verstaan maar ik hoop wel dat ik mijn kind een wat betere basis voor engels mee kan geven.
pi_187418474
Ik ben wat Engels heel benieuwd wat mijn kinderen daarvan opsteken. Mijn man en ik spreken samen Engels, maar tot nu toe begrijpt T er weinig van. Af en toe test ik het door hem te vragen over cadeautjes of snoepjes in het Engels, maar dan zegt hij altijd ‘no’. O+ De kinderen krijgen dus 3 talen mee thuis, Duits, Nederlands en Engels. En T op school ook nog redelijk wat Frans, de kinderen spreken onder elkaar veel Frans. Ben benieuwd wanneer hij dat mee gaat brengen.
pi_187419043
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:32 schreef Svane het volgende:

[..]

Wel echt heel leerzaam.
Absoluut! Gaan jullie lang blijven? En dan..?
Met een meidenkwartet
  vrijdag 14 juni 2019 @ 14:06:53 #29
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187419567
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben wat Engels heel benieuwd wat mijn kinderen daarvan opsteken. Mijn man en ik spreken samen Engels, maar tot nu toe begrijpt T er weinig van. Af en toe test ik het door hem te vragen over cadeautjes of snoepjes in het Engels, maar dan zegt hij altijd ‘no’. O+ De kinderen krijgen dus 3 talen mee thuis, Duits, Nederlands en Engels. En T op school ook nog redelijk wat Frans, de kinderen spreken onder elkaar veel Frans. Ben benieuwd wanneer hij dat mee gaat brengen.
Grappig Jager. Ik ben er gek genoeg altijd vanuit gegaan dat jij wel Duits met je man zou praten. Aannames we haz them all :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187420020
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 14:06 schreef laziness het volgende:

[..]

Grappig Jager. Ik ben er gek genoeg altijd vanuit gegaan dat jij wel Duits met je man zou praten. Aannames we haz them all :+
Toen we elkaar ontmoetten was mijn Duits daar nog niet goed genoeg voor. Nu zou het wel kunnen, maar het voelt erg gek om onze taal te veranderen. De duutser is daar groot voorstander van, omdat hij denkt dat de kinderen zich buitengesloten voelen als we Engels praten. Snap ik goed, maar toch vind ik het moeilijk.
pi_187420317
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 14:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Toen we elkaar ontmoetten was mijn Duits daar nog niet goed genoeg voor. Nu zou het wel kunnen, maar het voelt erg gek om onze taal te veranderen. De duutser is daar groot voorstander van, omdat hij denkt dat de kinderen zich buitengesloten voelen als we Engels praten. Snap ik goed, maar toch vind ik het moeilijk.
Hier thuis worden ook 3 talen gesproken. Man en ik onderling Engels. Hij Swahili tegen de kinderen en ik NL. Het verbaasde me flink toen M (nu 5,5 toen een jaar of 2,5 á 3) zich uit het niets in onze gesprekken mengde. Weliswaar in het Nederlands maar hij begrijpt echt heel erg veel. Blijkbaar pikken ze dat ook gewoon op, ook als het ze niet actief wordt aangeboden. Soms vraagt hij wat een specifiek woord betekent en maakt er dan z'n eigen zinnen ermee. Roddelen is er dus helaas niet meer bij :+
Hij vroeg laatst dan wel waarom wij geen Nederlands met elkaar spreken (Hoi slechte gewoonte! :@ zou voor m'n man ook zoveel beter zijn) maar denk niet dat hij zich buitengesloten voelt.

Een schoolplein issues. Wij verhuisden 3 maanden geleden naar een dorp en kan hier maar niet integreren. Nou ben ik niet heel spontaan, maar sociaal genoeg om er op de vorige school geen moeite mee te hebben. Vind het nu zo moeilijk. }:|

Ik vind het altijd leuk als iemand in z'n eentje zomaar bij een groep aan kan sluiten. Maar ik zou het net als @Phaidra niet durven :@
  vrijdag 14 juni 2019 @ 16:07:09 #32
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187421023
Voor mij hoeft dat schoolplein gebeuren niet zo.
Ben niet op zoek naar nieuwe vriendinnen.
Ik weet dat een grote groep moeders uit de klas van mijn zoon weleens samen op stap gaat.
Leuk voor hen.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 16:21:56 #33
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_187421244
Ik moest even kijken of ik per ongeluk in KAA terecht was gekomen ;)

Ik moet zeggen dat ik het een gemiste kans vind van de damesgroep van Phaidra dat ze niet even vroegen of ze erbij kwam. Sociaal doen/zijn komt van twee kanten.

quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:21 schreef ToT het volgende:
Dat schrikbarend weinig mensen Engels spreken verbaast mij ook ontzettend. Mevrouw ToT spreekt inmiddels best behoorlijk Nederlands, maar Engels gaat altijd nog het makkelijkst. Maar veel mensen (en dan praat ik echt niet alleen over ouderen) zijn bizar slecht in Engels.
Het hangt erg van de plaats af, ontdekte ik. Ik ben dit voorjaar een dikke week met dochter en een vriendin door Nederland gecrost om naar universiteiten te kijken, en vriendin is Engelstalig. In de meeste plaatsen konden we prima terecht, vaak waren er Engelstalige menu's, etc. Tot we in Venlo kwamen :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:32 schreef Svane het volgende:
Deze tijd buiten Nederland heeft me in ieder geval al heel wat hernieuwd respect voor alle immigranten in Nederland, mennnnn, wat is het vermoeiend als je niet altijd alle verwijzingen snapt/een andere opvatting hebt over wat een begrip inhoudt/niet weet hoe hier precies feestjes gevierd worden. Wel echt heel leerzaam.
Waar woon je in het VK, Svane?

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:39 schreef Elleska het volgende:
Heel herkenbaar Jagar, ik had hetzelfde probleem in die stad. Tweetalig zegt men maar de standaard voertaal is frans waarbij ik ook niet verder kwam dan wat standaard zinnetjes. Veel mensen vertikken het om nl/vlaams te spreken maar wanneer ze iets van mij moesten konden ze het ineens verrassend goed.
Heel lang geleden in m'n studententijd liep ik met een groep studenten uit allerlei landen door Brussel. Ik zei iets tegen een Nederlander in het Nederlands, en werd door een voorbijganger in het Frans toegebeten dat ik Frans kon praten, "ou pas du tout". Het was wat lullig voor 'm dat op dat moment m'n Frans geen afstofbeurt nodig had (zoals nu :P ), en dat heb ik hem heel rap laten weten. Niet vaak zo iemand met z'n mond vol tanden zien staan ;)

Beuh, ik moet nog een keer boodschappen doen. Vanmorgen liep 'even vaderdagcadeautjes kopen' uit op een volledige shopping spree met de kinderen, tot beider groot plezier. Halverwege bleek dat in elk geval een aantal van de basketballteamleden van jongste wel zin hadden om te komen lunchen morgen, en toen moest ik even hard denken wat ik ze het beste kan voorzetten: het zijn in elk geval twee Nigerianen en een Senegalees, en mogelijk nog een tweede Senegalees, een Philippino en de laatste weet ik eigenlijk niet, maar die komt hier ergens uit de buurt denk ik. De jongste is drie jaar ouder dan zoon en ik vind het erg leuk dat ze komen, want het zijn schatten van jongens. Tegen alle verwachtingen in hebben ze de competitie gewonnen en volgens mij hebben ze echt even tijd nodig om rustig bij te praten, onder andere over wat iedereen gaat doen. Een van de jongens heef in elk geval een volledige beurs in Amerika gekregen. Zó leuk voor hem!

Maar goed, ik denk dat het grotendeels Indonesisch wordt, en als ik me morgenochtend erg moedig voel zal ik nog wat Nigeriaans proberen. Maar nu eerst nog een restje boodschappen-wat-de-supermarkt-niet had :{
  vrijdag 14 juni 2019 @ 16:25:40 #34
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_187421280
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 16:07 schreef amaranta het volgende:
Voor mij hoeft dat schoolplein gebeuren niet zo.
Ben niet op zoek naar nieuwe vriendinnen.
Ik weet dat een grote groep moeders uit de klas van mijn zoon weleens samen op stap gaat.
Leuk voor hen.
Maar jij werkt ook, ik denk dat dat veel scheelt. Zeker toen ik thuis studeerde, waren schoolpleinmoeders (hoewel hier goddank niet buiten ;) ) regelmatig de enige volwassenen die ik op een dag zag. Dan reisde mijn man ook nog meer dan de helft van de tijd (en dat is hier redelijk normaal), en zat ik best wel eens verlegen om een snel praatje met iemand van boven de 12 :)
pi_187423598
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 16:21 schreef Gaoxing het volgende:
Ik moest even kijken of ik per ongeluk in KAA terecht was gekomen ;)

Ik moet zeggen dat ik het een gemiste kans vind van de damesgroep van Phaidra dat ze niet even vroegen of ze erbij kwam. Sociaal doen/zijn komt van twee kanten.

Als ik met een groep vrienden ergens koffie zit te drinken en wat verderop zit iemand die één van ons toevallig een beetje kent via de kinderen zou dat ook niet in mij opkomen hoor.
Als het echt vanuit school is, om te wachten op gym oid misschien, maar dan zou ik ook eerder denken dat die ene liever alleen zit.

quote:
Het hangt erg van de plaats af, ontdekte ik. Ik ben dit voorjaar een dikke week met dochter en een vriendin door Nederland gecrost om naar universiteiten te kijken, en vriendin is Engelstalig. In de meeste plaatsen konden we prima terecht, vaak waren er Engelstalige menu's, etc. Tot we in Venlo kwamen :')
Daar komen toch ook alleen Duitsers?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 14 juni 2019 @ 20:18:30 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187424429
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben wat Engels heel benieuwd wat mijn kinderen daarvan opsteken. Mijn man en ik spreken samen Engels, maar tot nu toe begrijpt T er weinig van. Af en toe test ik het door hem te vragen over cadeautjes of snoepjes in het Engels, maar dan zegt hij altijd ‘no’. O+ De kinderen krijgen dus 3 talen mee thuis, Duits, Nederlands en Engels. En T op school ook nog redelijk wat Frans, de kinderen spreken onder elkaar veel Frans. Ben benieuwd wanneer hij dat mee gaat brengen.
In welke taal spreek je met de kinderen dan? En je man?
KuikenGuppy
  vrijdag 14 juni 2019 @ 20:32:03 #37
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187424679
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 16:25 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Maar jij werkt ook, ik denk dat dat veel scheelt. Zeker toen ik thuis studeerde, waren schoolpleinmoeders (hoewel hier goddank niet buiten ;) ) regelmatig de enige volwassenen die ik op een dag zag. Dan reisde mijn man ook nog meer dan de helft van de tijd (en dat is hier redelijk normaal), en zat ik best wel eens verlegen om een snel praatje met iemand van boven de 12 :)
De moeders waar ik het over heb werken ook allemaal.
Maar ik snap je.
pi_187424831
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 20:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

In welke taal spreek je met de kinderen dan? En je man?
Ik Nederlands, mijn man Duits..
  vrijdag 14 juni 2019 @ 22:39:18 #39
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_187426868
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:30 schreef Vanyel het volgende:
Als ik met een groep vrienden ergens koffie zit te drinken en wat verderop zit iemand die één van ons toevallig een beetje kent via de kinderen zou dat ook niet in mij opkomen hoor.
Als het echt vanuit school is, om te wachten op gym oid misschien, maar dan zou ik ook eerder denken dat die ene liever alleen zit.
Ja misschien is dat voor expats ook anders. Om mij heen is continue pakweg 25% nog bezig met integreren. Ik denk dat je er dan misschien minder snel vanuit gaat dat alleen zijn een keuze is.
quote:
Daar komen toch ook alleen Duitsers?
Dat bleek 🙂 Maar ze hebben ook een erg leuke, erg internationale afdeling van Maastricht University.
  Licht Ontvlambaar zondag 16 juni 2019 @ 20:23:06 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_187458874
Ik werd even bijna 13 jaar terug in de tijd geslingerd vandaag... Naar de FOK! voor fok kerstactie van 2006.

Was samen met puber naar Five Feet Apart, geweldige film!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 16 juni 2019 @ 20:46:40 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_187459375
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 20:23 schreef Sjeen het volgende:
FOK! voor fok kerstactie van 200
Ik moest even googelen om de relatie te snappen. Grappig om terug te lezen en te zien hoeveel users er toch nog steeds actief zijn uit die tijd (soms onder andere usernames)

Die kerstacties zijn eigenlijk altijd helemaal aan mij voorbij gegaan :@
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_187460734
Ik moet ook even googlen gok ik
Ik heb een kind keert kiespijn dat is echt verschrikkelijk. Morgen naar tandarts bellen. Ze ligt nu met mij in ons bed
  zondag 16 juni 2019 @ 22:09:53 #43
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_187461017
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 21:56 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik moet ook even googlen gok ik
Ik heb een kind keert kiespijn dat is echt verschrikkelijk. Morgen naar tandarts bellen. Ze ligt nu met mij in ons bed
De film gaat over Cystic Fibrosis en dat was ook het goede doel van de Kerstactie van 2006.
Kiespijn is erg naar. Helpen pijnstillers niet?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar zondag 16 juni 2019 @ 22:44:15 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_187461647
Kiespijn is echt niet fijn, sterkte vannacht :*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_187464854
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 22:09 schreef livelink het volgende:

[..]

De film gaat over Cystic Fibrosis en dat was ook het goede doel van de Kerstactie van 2006.
Kiespijn is erg naar. Helpen pijnstillers niet?
Flinke pijnstilling gegeven en ze mag om 10:15 naar de ha. Ze sliep om 23:00
  maandag 17 juni 2019 @ 08:42:39 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187464876
Sterkte ermee fr!

Heeft iemand hier toevallig verstand van zelfopblaasbare slaapmatjes? Ik heb er een waarvan de zijnaad los is gegaan, is dat nog te repareren?
KuikenGuppy
pi_187464961
Ik denk einde oefening burdie
  maandag 17 juni 2019 @ 09:16:05 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187465143
Ben er ook bang voor.
KuikenGuppy
pi_187465190
Zit er nog garantie op?
pi_187465267
zijnaad is idd einde matje.. andere plaatsen zijn te plakken.
  maandag 17 juni 2019 @ 09:48:11 #51
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187465609
Nee, het is een matje uit de tijd dat ik nog bij Scouting zat, meer dan 20 jaar geleden.
Eigenlijk vind ik het ook niet erg, ben flink aan het opruimen en weggooien en deze heb ik in de afgelopen 20 jaar misschien nog 2x gebruikt.
KuikenGuppy
pi_187468750
Dan zou ik hem gewoon weggooien.

Hier hebben ze bij ean een melkkies getrokken. En boven ook wat geslepen en gevuld. Heb gaat naar thuis gehouden.
  Moderator vrijdag 21 juni 2019 @ 13:19:37 #53
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187535403
Woont iedereen hier in het buitenland? :o :D

Zwanger zijn en een begrafenis moeten organiseren is geen leuke combi -O- tot nu toe ging het goed maar vandaag ben ik zo moe en misselijk dat ik me even terug moet trekken. Manlief heeft me naar bed gestuurd. Maar nu lig ik hier kotsmisselijk en weet niet of slapen gaat lukken ;(
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 21 juni 2019 @ 13:23:02 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187535446
Ai, sterkte!

033 represent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 21 juni 2019 @ 13:46:26 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187535681
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 13:19 schreef MaJo het volgende:
Woont iedereen hier in het buitenland? :o :D

Zwanger zijn en een begrafenis moeten organiseren is geen leuke combi -O- tot nu toe ging het goed maar vandaag ben ik zo moe en misselijk dat ik me even terug moet trekken. Manlief heeft me naar bed gestuurd. Maar nu lig ik hier kotsmisselijk en weet niet of slapen gaat lukken ;(
Ik heb denk ik iets gemist maar heel veel sterkte.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 13:48:24 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187535708
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Dan zou ik hem gewoon weggooien.

Hier hebben ze bij ean een melkkies getrokken. En boven ook wat geslepen en gevuld. Heb gaat naar thuis gehouden.
Dat is naar.

Vraagje, controleer jij jouw berichten voordat je op “versturen” drukt? De laatste tijd zitten ze echt vol met rare (typ)fouten en zijn ze bijna niet te lezen/ontcijferen. Gebruik jij soms de dicteerfunctie of zo? Ik gebruik namelijk zelf wel heel veel de dicteerfunctie en soms maakt hij er hele andere woorden van.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 14:04:31 #57
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_187535943
Ik schat dat 't 'telefoonscherm-toetsenbordslordigheid' is. (Is dat een woord? ;) past niet eens op een scrabble bord.)

sterkte, Majo!
in de haak.
  Moderator vrijdag 21 juni 2019 @ 14:08:13 #58
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187535983
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 13:46 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb denk ik iets gemist maar heel veel sterkte.
Mijn schoonmoeder is maandag overleden. Bedankt :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 21 juni 2019 @ 14:10:14 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187536005
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 13:48 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat is naar.

Vraagje, controleer jij jouw berichten voordat je op “versturen” drukt? De laatste tijd zitten ze echt vol met rare (typ)fouten en zijn ze bijna niet te lezen/ontcijferen. Gebruik jij soms de dicteerfunctie of zo? Ik gebruik namelijk zelf wel heel veel de dicteerfunctie en soms maakt hij er hele andere woorden van.
G en H zitten naast elkaar, R en T ook (gaat--> haar) idem voor N en M (naar-->maar), dus ik gok ook telefoon.
Ik maak ook veel meer fouten als ik mobiel post, en als ik dan nog niet helemaal wakker ben is het helemaal feest :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 21 juni 2019 @ 14:16:25 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187536075
Dat kan natuurlijk ook. Maar dan nog kan het geen kwaad om, voordat je op versturen drukt, het even een keer door te lezen. Dan hoeft de rest niet te puzzelen. :P :D
  vrijdag 21 juni 2019 @ 14:23:24 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187536136
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 14:16 schreef amaranta het volgende:
Dat kan natuurlijk ook. Maar dan nog kan het geen kwaad om, voordat je op versturen drukt, het even een keer door te lezen. Dan hoeft de rest niet te puzzelen. :P :D
Ik heb nog net geen leesbril nodig, maar zo half wakker kijk ik echt over dingen heen hoor, daarbij maakt mijn telefoon ook vaak bizarre woorden 😇
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 21 juni 2019 @ 14:27:10 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187536170
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 14:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb nog net geen leesbril nodig, maar zo half wakker kijk ik echt over dingen heen hoor, daarbij maakt mijn telefoon ook vaak bizarre woorden 😇
O-)
  vrijdag 21 juni 2019 @ 15:37:00 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187537031
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 13:19 schreef MaJo het volgende:
Woont iedereen hier in het buitenland? :o :D

Zwanger zijn en een begrafenis moeten organiseren is geen leuke combi -O- tot nu toe ging het goed maar vandaag ben ik zo moe en misselijk dat ik me even terug moet trekken. Manlief heeft me naar bed gestuurd. Maar nu lig ik hier kotsmisselijk en weet niet of slapen gaat lukken ;(
:* Balen dat je je zo rot voelt. Heftige tijd zo hoor.
***
  Moderator zaterdag 22 juni 2019 @ 00:42:37 #64
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187545509
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 15:37 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:* Balen dat je je zo rot voelt. Heftige tijd zo hoor.
Uiteindelijk heeft een tukkie me wel goed gedaan. Alleen lig ik nu weer wakker 8)7

Jouw zaak loopt nu wel aardig of heb je het toevallig net nu druk? Ik hoop natuurlijk op het eerste :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 22 juni 2019 @ 14:09:10 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187550646
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 00:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Uiteindelijk heeft een tukkie me wel goed gedaan. Alleen lig ik nu weer wakker 8)7

Jouw zaak loopt nu wel aardig of heb je het toevallig net nu druk? Ik hoop natuurlijk op het eerste :)
Ik had zes weken niks en toen 2 in 2 weken en ineens 2 de afgelopen week tegelijk. Die waren allebei afgelopen donderdag, dus eentje heeft een freelancer voor me gedaan. Hoe bizar is dat. :o

Nu zit ik op zes in maand 5. En ze zeggen dat je het best goed doet als je er 5 hebt in het eerste jaar. :o

Nu is het weer wachten op de volgende melding.

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 22-06-2019 14:18:56 ]
***
  Moderator zaterdag 22 juni 2019 @ 15:14:05 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187551337
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 14:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik had zes weken niks en toen 2 in 2 weken en ineens 2 de afgelopen week tegelijk. Die waren allebei afgelopen donderdag, dus eentje heeft een freelancer voor me gedaan. Hoe bizar is dat. :o

Nu zit ik op zes in maand 5. En ze zeggen dat je het best goed doet als je er 5 hebt in het eerste jaar. :o

Nu is het weer wachten op de volgende melding.
Wat goed zeg _O_ en weer assisteren binnenkort O-) Fijn dat je dit doet :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 22 juni 2019 @ 16:13:25 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187552064
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 15:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat goed zeg _O_ en weer assisteren binnenkort O-) Fijn dat je dit doet :*
Ik ben heel blij dat ik je nu toch op deze manier een beetje kan helpen. :*
***
  Moderator zaterdag 22 juni 2019 @ 16:19:29 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187552128
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 16:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik ben heel blij dat ik je nu toch op deze manier een beetje kan helpen. :*
Lief O+ Daar ben ik ook heel blij om :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 22 juni 2019 @ 21:50:06 #69
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187556243
Even aan laagbijdegrondser onderwerp: stoomdweilen. In het babytopic las ik daar voor het eerst over en het klinkt aanlokkelijk. Maar. Je kan er geen vuil mee verwijderen toch? Want dat is wat er in praktijk met dweilen gebeurt, dat je sopje vies wordt omdat je vloer nog vies is. Maar dat vuil verdwijnt toch niet magisch door er wat stoom tegenaan te blazen?
Ik heb een schoonmaakster die wekelijks stofzuigt en dweilt maar met zo'n spelend kind komt er zó veel vuil binnen dat dat eigenlijk niet genoeg is en ik zoek nu naar manieren om het beter bij te houden met minimale effort anders dan geld uitgeven :').

Iemand ervaring hier? Ik heb LIF al gecheckt maar daar zijn alleen vrijwel lege topics uit 2017 of ouder.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 22 juni 2019 @ 22:03:29 #70
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_187556411
Ja hoor, je kan er prima vuil mee verwijderen! Dat wordt allemaal opgenomen in het doekje van de dweil. Het doekje van de stoomdweil is als ik klaar ben ook helemaal zwart.

Het is niet per se sneller, zo’n stoomdweil. Maar een groot voordeel vind ik dat je vloer na het dweilen niet nat is. En aangekoekt vuil krijg je makkelijker verwijderd.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 22 juni 2019 @ 22:23:59 #71
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187556724
Ja ik ging net al editten omdat ik die doekjes ontdekte |:( . Maar pak je ook nog wel eens een ouderwetse dweil mariposas of kan die echt weg? Ga je daadwerkelijk vaker dweilen met zo'n ding of hangt dat toch weer van je eigen luiheid af?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187556749
Schoenen uit binnen :7

Wij stofzuigen met een roomba en poetsen hier en daar een vlekje weg in de keuken. Heb nog nooit gedweild.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 22:44:48 #73
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_187557083
Nee, een dweil heb ik niet, die is dan overbodig.
Ik ga zeker niet vaker dweilen, ik vind het nog steeds een flinke klus. Maar ik vind het ook niet zo enorm nodig eigenlijk. Ik doe het 1 x in de 8 weken ofzo. Doe het eigenlijk alleen op plekken die echt vies worden, zoals de keuken, de gang, en de badkamer voor de frisheid. Tussendoor verwijder ik vieze plekken op de vloer gewoon met een doekje.

Oh ja, een nadeel is wel echt het snoer. Daar loop ik altijd mee te hannessen, het is ook een vrij kort snoer.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_187560609
Sterkte majo.

Even edit want las ergens anders nog iets. Dikke knuffel majo.

Het is vooral mijn telefoon die rare woorden maakt. Ik lees zelf dan wat ik in mijn hoofd getypt had. Als ik het dan veel later weer lees denk ik :?

Hier ook een stoomdweil en een gewone in de praktijk pak ik vooral de gewone.

Onze router was kapot dat vonden onze kinderen maar niks geen internet en ook geen tv. Maar ze hebben het overleefd.

Ik ben net terug van hardlopen ook overleefd.

[ Bericht 9% gewijzigd door F_r op 23-06-2019 10:39:03 ]
  zondag 23 juni 2019 @ 12:29:48 #75
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_187562577
Jeetje Majo, wat een berg ellende. Heel veel sterkte meid!
  zondag 23 juni 2019 @ 13:26:57 #76
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187563317
Stoomdweilen lijkt mij wel wat, maar dan heb ik liever een apparaat die ook mn bank en tapijt zou kunnen doen.

Normaal dweilen doe ik minimaal 1x per week. Zeker nu de kinderen in en uit lopen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 23 juni 2019 @ 14:02:05 #77
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_187563685
Ik heb tijdens mijn zwangerschapsverlof zo’n tapijtreiniger gehuurd om de bank en het kleed mee schoon te maken. Geweldig ding. O+ O+ Bank was weer als nieuw! Met een stoomreiniger gaat dat echt niet goed.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 23 juni 2019 @ 14:24:58 #78
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187564024
Oeh!

Misschien heb ik dat straks wel nodig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 23 juni 2019 @ 14:49:52 #79
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187564348
Ik had gisteravond dus opeens van alles nodig. De stoomdweil die ik heb besteld heet stoomreiniger en kan zeker ook op bank en kleed *) . Maar wat ik nog harder nodig bleek te hebben was een robotstofzuiger. En die werd net al bezorgd :o . Reviews over een week!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187564420
Robotstofzuiger <3 Je moet wel lego, kabels en ander kleine meuk aan de kant doen, maar verder is het een uitkomst.

Ik vind schoonmaken nog niet eens zo'n crime. Het opruimen er voor, bah.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')