abonnement Unibet Coolblue
pi_187353739
Neuro Zeuro is toch al afgeschoten?
.
pi_187353752
Er is toch niks meer te verdienen dat merk ik aan alles, de rek is eruit vind ik.
  maandag 10 juni 2019 @ 15:25:29 #53
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_187353766
Eerst doen, dan pas nadenken, wat zijn we daar in Europa toch verdomd goed in.

:N

........ zucht.
pi_187353771
USA is het aan het rommelen ook al, China etc. Buitenhof toevallig gezien?

En dan denk ik dat die nog maar het puntje van de berg bekend maken?
pi_187353782
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:25 schreef Eendenkooi het volgende:
Eerst doen, dan pas nadenken, wat zijn we daar in Europa toch verdomd goed in.

:N

........ zucht.
Jij ziet dat verkeerd die zagen alleen Euro tekens voor hun ogen, de rest mag de burger ophoesten.

Het ging echter niet door wat ze wouden, ik bleef of ging nog harder op het geld zitten!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 15:27:40 ]
  maandag 10 juni 2019 @ 15:32:11 #56
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187353853
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij ziet dat verkeerd die zagen alleen Euro tekens voor hun ogen, de rest mag de burger ophoesten.

Het ging echter niet door wat ze wouden, ik bleef of ging nog harder op het geld zitten!
Ironisch is dat de jonge hoogopgeleide werknemers uit het Zuiden,. naar het Noorden trekken en die economieën nog extra hard aanjagen, zodat het zuiden helemaal stilvalt, de economische divergentie gaat dus exponentieel versnellen 8)7

En hier de bevolking dus weer snel stijgt, terwijl de Krimplanden leeg lopen met lege dorpen
https://www.ad.nl/wonen/d(...)komt-wonen~a4ad60eb/



quote:
Locana
In het bergdorp Locana, in de noordwestelijke regio in Italië die grenst aan Frankrijk en Zwitserland, gaan de lokale autoriteiten nog verder om nieuwe inwoners te lokken.
Burgemeester Giovanni Bruno Mattiet heeft een bedrag van 9000 euro over - gespreid over drie jaar - voor gezinnen die er zich willen vestigen.
Voorwaarde: ze moeten een kind hebben en een jaarlijks salaris van minimaal 6000 euro.


[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 10-06-2019 20:56:27 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 11 juni 2019 @ 07:08:55 #57
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187365637
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:22 schreef Fer het volgende:
Neuro Zeuro is toch al afgeschoten?
Als Italië Duitsland uit de Euro drijft is het empirisch de kille werkelijkheid geworden. Daar zal politiek toch eens serieus over nagedacht moeten worden. Convergentie tussen Noord en Zuid komt er gewoon niet.
pi_187366324
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 07:08 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Als Italië Duitsland uit de Euro drijft is het empirisch de kille werkelijkheid geworden. Daar zal politiek toch eens serieus over nagedacht moeten worden. Convergentie tussen Noord en Zuid komt er gewoon niet.
Maar met een zwakkere munt importeren ze ook minder uit Duitsland en Nederland. Dus echt veel hebben we er ook niet aan.
.
pi_187366366
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Maar met een zwakkere munt importeren ze ook minder uit Duitsland en Nederland. Dus echt veel hebben we er ook niet aan.
Met een zwakkere munt gaat mentoch ook weer daar zelf produceren waardoor de economie op gang komt.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 10:44:38 #60
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187367228
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Maar met een zwakkere munt importeren ze ook minder uit Duitsland en Nederland. Dus echt veel hebben we er ook niet aan.
dat ze nog kunnen importeren is van geen enkel belang, het is van belang dat ze zelf weer kunnen produceren en hun inwoners in eigen land aan het werk kunnen houden en mogelijk zelf weer kunnen exporteren en geld verdienen

Maar dan moeten ze wel een parallel munt krijgen, een Zeuro bijvoorbeeld, met een koers die vrij is, dus niet gekoppeld aan de Euro

Italië first
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 11 juni 2019 @ 11:09:53 #61
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_187367458
Italië zelf moet helemaal niet in de euro willen zitten lijkt me.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 11:54:25 #62
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187367894
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 11:09 schreef Eendenkooi het volgende:
Italië zelf moet helemaal niet in de euro willen zitten lijkt me.
Nee, klopt
Maar het verschijnsel van economische divergentie bestond niet bij de politici, men dacht alleen aan een federaal Europa nu ziet iedereen het drama met eigen ogen voltrekken ook de eurofielen

Een land gevangen in een muntunie met een voor hen veel te dure munt , loopt leeg en alelen de massale schulden blijven over ,
het Noorden van Europa heeft een veel te goedkope munt en raakt oververhit en overvol
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_187368176
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat ze nog kunnen importeren is van geen enkel belang, het is van belang dat ze zelf weer kunnen produceren en hun inwoners in eigen land aan het werk kunnen houden en mogelijk zelf weer kunnen exporteren en geld verdienen

Maar dan moeten ze wel een parallel munt krijgen, een Zeuro bijvoorbeeld, met een koers die vrij is, dus niet gekoppeld aan de Euro

Italië first
Dat ze importeren is van belang voor onze Noord Europese economie. (Zuid) Europa is onze grootste klant, dat is de patsteling waar we nu in zitten.
.
pi_187369212
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 09:31 schreef Oud_student het volgende:
Waarom zou ik als Italiaan mini-BOTS kopen? Als de Euro inelkaar zakt, dan zijn de mini-BOTS al helemaal waardeloos. Als ik Italiaanse staatsobligaties koop dan krijg ik iig nog een risicopremie.
Als Italiaan zou ik een euro rekening open bij een Nederlandse of Duitse bank en daar mijn spaargeld op zetten ( hebben al velen gedaan, daardoor mede zo hoge TARGET-2 saldi) of gewoon je contante euro's voor dollars inwisselen. Ik denk dat je overal in Italië (iig straks) met $$ kan betalen.
Dat vraag ik mij dus ook af. Dat doe je alleen wanneer je nationalistisch bent maar waarom zou je je eigen geld weggooien?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_187370387
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij dus ook af. Dat doe je alleen wanneer je nationalistisch bent maar waarom zou je je eigen geld weggooien?
Als er maar genoeg propaganda onzin verkondigt word zal een gedeelte van de bevolking deze zooi wel degelijk aanschaffen.
pi_187372238
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 07:08 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Als Italië Duitsland uit de Euro drijft is het empirisch de kille werkelijkheid geworden. Daar zal politiek toch eens serieus over nagedacht moeten worden. Convergentie tussen Noord en Zuid komt er gewoon niet.
Je kunt het ook zien alsof men het mes op de keel zet, dat ze kwaad zijn dat de ECB de geldpersen gehalveerd heeft.

Voetenstampend kind wat zijn lolly niet gekregen heeft.
pi_187372260
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 11:09 schreef Eendenkooi het volgende:
Italië zelf moet helemaal niet in de euro willen zitten lijkt me.
Wat hadden ze dan te willen dat was een eis als men meespelen wou.

Wat mij betreft is hun een fles zeik voor limo verkocht geworden.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2019 16:43:00 ]
  dinsdag 11 juni 2019 @ 18:01:50 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187373673
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:18 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat ze importeren is van belang voor onze Noord Europese economie. (Zuid) Europa is onze grootste klant, dat is de patsteling waar we nu in zitten.
kletskoek Zuid Europa wordt steeds armer en armer
Zuid Europa heeft geen cent meer te makken,
De werkwillige bevolking komt in ijltempo naar het noorden

export buiten Europa is belangrijk , die olijven boeren hebben geen geld meer

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 11-06-2019 18:18:47 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 11 juni 2019 @ 18:04:51 #69
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187373731
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 16:39 schreef john2406 het volgende:
Voetenstampend kind wat zijn lolly niet gekregen heeft.
Het kind is nooit goed onderwezen wat een goed economische structuur is na diverse bewust niet uitgevoerde hervormingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 11-06-2019 18:10:16 ]
  dinsdag 11 juni 2019 @ 18:07:36 #70
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187373788
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 18:01 schreef michaelmoore het volgende:
export buiten Europa is belangrijk , die olijven boeren hebben geen geld meer
En het beetje geld dat ze hebben staat op een Duitse rekening te niksen. Maar wel veilig (uche uche), Fusie CB en ING heeft het ook al niet gehaald.Daar moet ook flink het mes in. Maar dan hebben we nog altijd het depositogarantiestelsel tot 100K. Met dollars ben je waarschijnlijk beter af.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 18:15:14 #71
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 18:22:05 #72
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187374026
Laat de eerste beste Eurofiel maar eens bewijzen dat de Euro voor heel Europa een goed idee was. Ik bewijs sinds 4 delen het tegenovergestelde + NWS-berichten dat er geen zak van klopt. Muntunies komen te voet en gaan te paard.In een afgeslankte N-alliantie zie ik er nog wel brood in. Laat het zuiden as onder Parijs eerst maar eens bewijzen wat ze werkelijk kunnen.

Met de minii-bots of welk andere kunstmatige munt in Italië gaan de banken in Italië *Poef* zeggen.En dan is het cash is king.

De volgende in de top van de ECB is geen italiaan. Zoveel weet ik wel. En dat weet Italië dommels goed,

Binnen 9 mnd hebben we een nieuwe V2.0 valutacrisis te pakken met een lege bazooka. Als ik speculant was wist ik het wel.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 18:29:36 #73
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187374147
Als Italië van de plaat afgaat is naar mijn mening Frankrijk de volgende overtreffende stap.Die kunnen namelijk ook geen fatsoenlijke begroting maken. En dan ligt de Euro zeer zeker op zijn gat.
Italië kunnen we nog niet eens op een politieke fatsoenlijke manier redden. Dat is figuurlijk al een Stalingrad in de financiële wereld.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 18:30:55 #74
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187374169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 18:22 schreef Drugshond het volgende:
Laat de eerste beste Eurofiel maar eens bewijzen dat de Euro voor heel Europa een goed idee was. Ik bewijs sinds 4 delen het tegenovergestelde + NWS-berichten dat er geen zak van klopt. Muntunies komen te voet en gaan te paard.In een afgeslankte N-alliantie zie ik er nog wel brood in. Laat het zuiden as onder Parijs eerst maar eens bewijzen wat ze werkelijk kunnen.

Met de minii-bots of welk andere kunstmatige munt in Italië gaan de banken in Italië *Poef* zeggen.En dan is het cash is king.

De volgende in de top van de ECB is geen italiaan. Zoveel weet ik wel. En dat weet Italië dommels goed,

Binnen 9 mnd hebben we een nieuwe V2.0 valutacrisis te pakken met een lege bazooka. Als ik speculant was wist ik het wel.
ook een noordelijke unie zal falen, alleen een echte fiscaal politiek unie zoals Duitsland of Nederland zal de Euro een succes worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 11 juni 2019 @ 18:32:36 #75
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187374197
Wat ging er fout. Italië had gewoon hun eigen munt moeten behouden. Net als Polen Denemarken. Dan was er geen vuiltje aan de lucht. (Een beetje maar niet veel).
  dinsdag 11 juni 2019 @ 18:38:27 #76
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187374321
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 18:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ook een noordelijke unie zal falen, alleen een echte fiscaal politiek unie zoals Duitsland of Nederland zal de Euro een succes worden
Met het draaiplan van de EEG waren we veel verder in gelijksoortige economieen. Ik twijfel wel ernstig over Zuid België Want dat land gaat politiek ook scheuren. Daar hebben we de werkelijke praktijk. 1 Europa is geen vrede. Een gezonde muntunie met level playingfield wel. Het verdrag van Maastricht had hiervoor moeten zorgen maar is nooit serieus ten uitvoer gebracht.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 18:40:29 #77
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187374363
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 18:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ook een noordelijke unie zal falen, alleen een echte fiscaal politiek unie zoals Duitsland of Nederland zal de Euro een succes worden
Dan zeg je tegen de Zuidelijke landen rot op. Wij zitten aan de knoppen. No Time oorlog.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 18:51:06 #78
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187374536
Serieus Italië moet beter hun huiswerk maken. Krijgt nog steeds een onvoldoende. Gisteren voor de grap de market Cap waarde van MPSA opgezocht.
https://finance.yahoo.com/quote/bmps.mi?ltr=1
5 miljard steun direct van de Italiaanse overheid en voor pak en beet 1,2 miljard kun je al een overname doen.Technisch niet helemaal waar de steun operatie is opgeknipt in termijnen. Maar de grafiek (Max view) is serieus een flatliner (Just above pennystock). Dus over een paar jaar is er 5 miljard aan inleg verdampt. Om een zombie Italiaanse systeembank overeind te houden Snapt iemand deze tendens ik wel. M.a.w. de oudste bank van Europa gaat eraan. Boeien.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 19:05:33 #79
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187374802
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 18:40 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dan zeg je tegen de Zuidelijke landen rot op. Wij zitten aan de knoppen. No Time oorlog.
Had helemaal niet nodig geweest, had men beter nagedacht en had ze een proefperiode gegeven alvorens ze echt te laten toetreden.

Ieder bedrijf neemt pas een werknemer als ze voldoen, na hun proefperiode, zijn ze op hun achterhoofd gevallen daar in Brussel?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2019 19:07:05 ]
pi_187374828
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:05 schreef Drugshond het volgende:
Ik wed voor de volle 100 % dat geen D66 (pro Europa) Corpsbal mij zal raken.
Het raakt je toch op de een of andere manier ben jij net zo goed de dupe ervan.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 19:12:02 #82
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187374880
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het raakt je toch op de een of andere manier ben jij net zo goed de dupe ervan.
Jawel. maar ga niet D66 flyeren voor mijn neus. ):O (Not good)
pi_187374909
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:12 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Jawel. maar ga niet D66 flyeren voor mijn neus. ):O (Not good)
Daar kom je nu pas achter?
Was bij mij al altijd zo, PvdA kon men nog mee aankomen echter naar VVD en PvdA dat ook niet meer. CDA en PvdA kon ik nog mee leven, nu wat is het nu voor mij, ik denk niks meer daar de SP alleen ook niks voor elkaar kan boksen, en die gaan nooit samen met een partij die hun kant niet opkomt.
pi_187374920
De politiek is voor mij op sterven na dood.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 19:18:46 #85
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187374975
Financieel besef bij de burger moet door doordringen. Ze hebben meer zon en mogen eerder stoppen. Verkoop het het maar als eurofiel partij. FU
pi_187375709
quote:
'EU geeft groen licht voor sancties om groeiende schuldenberg Italië'

De lidstaten van de Europese Unie zijn overeengekomen dat strafmaatregelen vanwege de groeiende schuldenberg van Italië geoorloofd zijn. Dat blijkt uit een vertrouwelijk document dat in handen is van Reuters.

De vermeende beslissing bevestigt de eerdere bevindingen van de Europese Commissie dat Italië de fiscale regels van de EU overschrijdt.

Als de EU inderdaad groen licht geeft, moet de Europese Commissie eerst nog besluiten om de procedure daadwerkelijk op te starten. Pas dan zouden er strafmaatregelen worden genomen, die bijvoorbeeld kunnen bestaan uit boetes. Het doel is volgens twee anonieme functionarissen is overigens nog wel om middels een dialoog tot een andere uitkomst te komen.

Voorzitter van de Europese Commissie Jean-Claude Juncker laat dinsdag weten dat Italië "zich in een ongezonde richting beweegt", en zo strafmaatregelen riskeert. Wel zouden die kunnen worden ontweken als het land financiële en economische maatregelen neemt.

Premier Giuseppe Conte reageert op de kritiek van Juncker door te zeggen dat de Europese autoriteiten eerst "de uitleg en plannen" van Rome zou moeten afwachten. Hij gaf aan woensdag verder in overleg te treden met de leiders van coalitiepartijen over de begroting van 2020, dat komende herfst moet worden gepresenteerd.
Verhoudingen EU en Italië verder op scherp

De keuze voor strafmaatregelen zou de verhoudingen tussen de EU en Italië behoorlijk op scherp zetten. De Italiaanse coalitieleiders kwamen juist overeen dat ze een Europese strafprocedure wilden voorkomen, zo zei premier Conte dinsdagochtend na een nachtelijk crisisoverleg.

Vicepremier Matteo Salvini, leider van de Italiaanse partij Lega, stelde dinsdag echter al dat Italië desondanks geen begrotingsaanpassing of belastingverhoging gaat doorvoeren. Salvini is zelfs sterk voorvechter van belastingverlagingen.

De Europese Unie dreigde al langer met strafmaatregelen als het land niet serieus werk maakt van het terugdringen van de schuldenlast.
Er is nog geen zicht op dat het beleid van de italiaanse regering zal leiden tot structurele verbetering van de begrotingen de komende jaren. Men zal de red-tape drastisch moeten terugdringen. Ambtenaren moeten veel eenvoudiger en masse ontslagen kunnen worden en aangezien italianen veel geld in onroerend goed pompen, dit eens behoorlijk gaan belasten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_187375802
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:12 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Jawel. maar ga niet D66 flyeren voor mijn neus. ):O (Not good)
Ik ben ouderwets hoor.

  dinsdag 11 juni 2019 @ 20:23:42 #88
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 20:29:43 #89
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_187376269
Ben ik even blij dat ik in dollars betaald krijg, kan ik binnenkort eens vastgoed shoppen in Europa.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 11 juni 2019 @ 21:06:47 #90
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187380984
Drugshond, om de zoveel tijd post je zo'n bericht, en terecht, want het is ook allemaal behoorlijk scary. Maar Marc Faber zei het een jaar of tien geleden al, "they're gonna print and print and print and print..." (of andere woorden van die strekking, staat nog ergens een filmpje van op Youtube dat ik zo snel niet kan vinden) en dat is ook echt wat ze gaan doen.

Alle problemen, waaronder dit probleempje, zullen gewoon "weggedrukt" worden, de rente zal nooit meer substantieel omhoog gaan en cash will never be king anymore. Net zolang tot er weer eens een enorme oorlog uitbreekt en de wereld in totale chaos vervalt of men een nieuw economisch systeem heeft verzonnen. Ze kunnen simpelweg niet meer terug.
  woensdag 12 juni 2019 @ 10:26:14 #92
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187384321
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 23:53 schreef hpeopjes het volgende:
Drugshond, om de zoveel tijd post je zo'n bericht, en terecht, want het is ook allemaal behoorlijk scary. Maar Marc Faber zei het een jaar of tien geleden al, "they're gonna print and print and print and print..." (of andere woorden van die strekking, staat nog ergens een filmpje van op Youtube dat ik zo snel niet kan vinden) en dat is ook echt wat ze gaan doen.

Alle problemen, waaronder dit probleempje, zullen gewoon "weggedrukt" worden, de rente zal nooit meer substantieel omhoog gaan en cash will never be king anymore. Net zolang tot er weer eens een enorme oorlog uitbreekt en de wereld in totale chaos vervalt of men een nieuw economisch systeem heeft verzonnen. Ze kunnen simpelweg niet meer terug.
waar we nu mee te maken hebben is krimp en deflatie, lagere lonen ,lagere consumptie kracht voor werkenden
DEFLATIE, lagere reële lonen, CAO verhoging met 1 a 2% maar fors lagere aanvangssalarissen.,
alleen gemaskeerd door hogere lasten door de overheid en hogere huren en hogere belastingen


Hoge schulden ,steeds hogere schulden
zeker in de zuidelijke krimplanden

Iedereen hoopt op Inflatie omdat dan de knellende schulden zouden verdwijnen , echter we hebben DEFLATIE
Lagere reële lonen , lagere consumptiekracht , hogere lasten

ZZP ers, Mantelzorgers, allemaal mensen die gratis of voor weinig zich de pleiuris werken met steeds hogere lasten

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 12-06-2019 12:04:18 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_187385788
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 10:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

waar we nu mee te maken hebben is krimp en deflatie, lagere lonen ,lagere consumptie kracht voor werkenden
DEFLATIE, lagere reële lonen, CAO verhoging met 1 a 2% maar fors lagere aanvangssalarissen.,
alleen gemaskeerd door hogere lasten door de overheid en hogere huren en hogere belastingen


Hoge schulden ,steeds hogere schulden
zeker in de zuidelijke krimplanden

Iedereen hoopt op Inflatie omdat dan de knellende schulden zouden verdwijnen , echter we hebben DEFLATIE
Lagere reële lonen , lagere consumptiekracht , hogere lasten

ZZP ers, Mantelzorgers, allemaal mensen die gratis of voor weinig zich de pleiuris werken met steeds hogere lasten
True. En dus zullen ze blijven "bijdrukken". Want men kan het zich niet veroorloven dat huizen, aandelen en andere assets ooit nog substantieel dalen.
  woensdag 12 juni 2019 @ 12:27:07 #94
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187385913
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 12:17 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

True. En dus zullen ze blijven "bijdrukken". Want men kan het zich niet veroorloven dat huizen, aandelen en andere assets ooit nog substantieel dalen.
Maar dat geld komt niet in het consumptie circuit , wel als het bijprinten van Euro's besteed zou worden aan lagere belastingen lagere huren of aan een basisinkomen

Nee , !! Men koopt er obligaties van, schuldpapier van Italië, Griekenland en Portugal , per saldo verandert er dus niets , alleen is Italië die miljarden niet meer schuldig aan externe partijen maar aan jou en mij
De EU voert hier de tactiek van to big to fail voor de hele wereld

Het besteedbaar inkomen blijft dalen ondanks het bijprinten , dus DEFLATIE
De EU wil ook een sterke betrouwbare koersvaste EURO anders gaat de rente wel omhoog en fors ook

Dus geen Helikopter Draghi


[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 12-06-2019 13:03:38 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 12 juni 2019 @ 17:40:35 #95
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187391332
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 23:53 schreef hpeopjes het volgende:
Drugshond, om de zoveel tijd post je zo'n bericht,
Yip, China blowback (crash landing) en zo. Nu is het iets dichter bij huis. Maar ook systeem wat voor geen meter deugt. Rusland topic mag ook weer gekicked worden daar zijn de banken ook weer moeilijk aan het doen.
  woensdag 12 juni 2019 @ 17:43:47 #96
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187391385
Er lopen wat hazen rond.. ook in de Europeese speeltuin. @mm, je hebt wel gelijk over deflatie. Maar dat schreef ik al in deel 2. Als Italië een beetje serieus was waren hun lonen ongeveer hetzelfde als Roemenië.

Toen voor de hypotheek crisis in Amerika had ik wel inflatie verwacht. Nu niet meer. Hele leuke discussie in [AEX].

Na 12 jr ervaring om tussen de politieke gutmensch regels in te lezen. Meer dan genoeg reden om D66 als fantasten weg te zetten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Drugshond op 12-06-2019 17:55:17 ]
  woensdag 12 juni 2019 @ 17:52:56 #97
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187391529
De komende 10 jr in Europa is burst or make. Beide hebben een idioot dure prijskaartje. VK koopt de morele schuld af (ze hebben een eigen munt, dus Target 2 doet er niet toe). Ik vermoed dat Engeland iets weet wat wij niet mogen weten.

[ Bericht 14% gewijzigd door Drugshond op 12-06-2019 17:59:06 ]
  donderdag 13 juni 2019 @ 17:25:14 #98
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187407329
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 20:03 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Er is nog geen zicht op dat het beleid van de italiaanse regering zal leiden tot structurele verbetering van de begrotingen de komende jaren. Men zal de red-tape drastisch moeten terugdringen. Ambtenaren moeten veel eenvoudiger en masse ontslagen kunnen worden en aangezien italianen veel geld in onroerend goed pompen, dit eens behoorlijk gaan belasten.
https://www.telegraaf.nl/(...)chot-is-buitensporig
Lagarde: Nederlands begrotingsoverschot is buitensporig

Noordelijke overschotten op de begroting zijn buitensporig en dienen te worden aangepakt
Als Nederland 100 miljard overmaakt aan Italië dan zijn alle problemen opgelost voor de Eurofielen
En de Italianen gaan dan met 65 jaar met pensioen en een basisinkomen voor alle werklozen daar _O_ _O_ :W :W :W 8)7 *O* *O*

quote:
Lagarde: Nederlands overschot is buitensporig
Updated 15 min geleden
16 min geleden in FINANCIEEL
LUXEMBURG (ANP) - Niet alleen de zuidelijke EU-landen moeten hun ,,economische excessen" zoals hoge staatsschulden aanpakken.
De Nederlandse en Duitse begrotingsoverschotten zijn evenzeer buitensporig en moeten worden aangepakt.

Nederland boekte vorig jaar een overschot op de staatsbegroting van 11,3 miljard euro, ofwel 1,5 procent van het bruto binnenlands product (bbp). In Duitsland is het overschot zelfs 3 procent.

Kritiek
Ook de Europese Commissie heeft kritiek op het Nederlandse begrotingsoverschot.

Ze spoorde Den Haag in februari nog aan meer te investeren in niet alleen tastbare zaken maar ook bijvoorbeeld in intellectueel eigendom en onderzoek en ontwikkeling.

Zonder Italië bij naam te noemen, waarschuwde Lagarde dat ,,de overwegend zuidelijke EU-landen met hun hoge staatsschulden het juiste begrotingspad moeten vinden.
Dat vergt politieke moed. Maar de instrumenten daarvoor bestaan."



[ Bericht 36% gewijzigd door michaelmoore op 13-06-2019 17:45:40 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 13 juni 2019 @ 17:48:58 #99
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187407656
Als de muntunie niet flexibeler wordt, wordt de volgende economische crisis haar waterloo

De toezichthoudende Franse EU-commissaris Pierre Moscovici. Beeld epa
Nederland leidt een coalitie van kleine landen om een Europese transferunie te voorkomen. Italië kampt met twee crises: de euromalaise en immigratie. Italianen zitten in een armoedeval. Als het eurosysteem niet flexibeler wordt, springt het uit elkaar. Dat vereist denken outside the box. Precies wat politici doet huiveren. Ze wandelen liever blind de transferunie binnen. Zoals bijna twintig jaar geleden de muntunie.

advertentie
Ruud van Noort, oud-directeur-generaal Statistiek, maakte treffende opmerkingen over de invoering van de euro (O&D, 15 februari). Er was destijds niet te veel kritiek, maar te weinig. Dat de 'vrees, door onvoldoende kritisch volgen, bewaarheid werd', was eerder bevestigd door een bijdrage van Frits Bolkestein, oud-VVD-leider en Hans Hoogervorst, ex-minister van Financiën (O&D, 8 februari). Voor hen werd de muntunie een boulevard van gebroken beloften. In zijn toespraak in Berlijn op 2 maart bepleitte premier Rutte terugkeer naar de 'basisbelofte van de euro: afspraak is afspraak'.

Rutte wil terug naar een gepasseerd station. Nederland en Duitsland wilden een muntunie, gebaseerd op een begrotingsunie waarbij lidstaten hun tekorten en schulden beperken. Dat maakt het avontuur minder riskant. Mediterraan Europa, aangevoerd door Frankrijk, wil een muntunie die overgaat in een transferunie. In armere landen blijven tekorten en schulden hoog. Rijkere landen moeten bijbetalen, uit solidariteit. Resultaat: een permanente geldtransfer van Noord naar Zuid.

Nederland sukkelde de muntunie binnen met goedgelovigheid en opgeleukte statistieken. Dat dreigt nu ook bij de transferunie, zij het met babylonische spraakverwarring en Franse sluwheid. Een 'afspraak' is in Nederland een resultaatverplichting, in Mediterraan Europa een inspanningsverplichting. Frankrijk voldoet veertien jaar niet aan de begrotingscriteria van de muntunie. Maar het 'spant zich in'. De toezichthoudende Franse EU-commissaris Pierre Moscovici dekt het af.

Rutte schippert. Hij sprak zich uit tegen een transferunie en voor herstel van de no bail out-regel, maar bepleit vervolgens een Europees Monetair Fonds dat noodlijdende landen moet helpen. 'Op voorwaarde dat die landen eerst hun schulden saneren' en op basis van 'unanimiteit'. Alle 'voorwaarden' (lees: afspraken) van de eurozone liggen op het kerkhof. Dat wordt in een transferunie niet anders. Frankrijk zal, met steun van Zuid-Europa, de 'unanimiteitsregel' van Rutte onmiddellijk vervangen door 'gekwalificeerde meerderheid'. Nederland is gezien.

In Den Haag lijkt denken outside the box verboden. Gebruikelijke remedie: Kurieren am Symptom. In het eurorapport van de Adviesraad Internationale Vraagstukken komt de term transferunie één keer voor. In het eurorapport van de Afdeling Advies van de Raad van State helemaal niet. Haagse adviesraden staan met de rug naar het probleem. Met een verzwakte Duitse regering, Italië in levensnood en een Frans scenario is de transferunie de volgende fase.

Die transferunie lost het basisprobleem van de euro echter niet op: one size fits none. De euro is voor Duitsland en Nederland te goedkoop en voor Italië en Griekenland te duur. Zuid-Europa verarmt, de jeugdwerkloosheid is torenhoog. Dat leidt tot de roep om 'meer geld'. Voor het Noorden is dat meteen 'te veel geld'. Explosieve conflictstof is voorgeprogrammeerd. Als de muntunie niet flexibeler wordt, wordt de volgende economische crisis haar waterloo.

Euro-onderzoeker André ten Dam heeft een interessant voorstel ontwikkeld. Daarin blijft de euro enig betaalmiddel in de eurozone, maar krijgt elke lidstaat een eigen 'nationale rekeneenheid'. Gevolg is dat de rekeneenheden in Duitsland en Nederland sterker worden dan in Italië en Griekenland. Er komen als het ware wisselkoersen binnen het eurosysteem die worden vastgesteld door de Europese Centrale Bank. Daarmee devalueert mediterraan Europa binnen de eurozone. De euro van een Nederlander is meer waard dan van een Italiaan. Italië wordt goedkoper, de economie kan zich herstellen. Nu devalueert niet de munt, maar de Italiaanse samenleving. Terwijl Italië, derde economie van de eurozone, too big to fail is.

Van Dam lanceerde zijn idee in 2010. Toen was de hoop nog gevestigd op 'afspraak is afspraak'. Intussen zijn de problemen uitzichtloos. De ECB is een bad bank die sinds 2012 zo veel geld bijdrukte dat zijn schuld gelijk is aan 42 procent van het bruto binnenlands product van de eurozone. Lage rente perst Nederlandse spaarders en gepensioneerden uit. Politici die weigeren buiten geijkte paden te denken, kan 'schuldig verzuim' worden verweten. Zoals bij het begin van de muntunie.
----------------------------------------------------------
Alsof Nederland BV een blanco-tegoed rekening aan Italië gaat geven. Not going to happen. Dat is politiek naar de 0 zetels. De huidige muntunie werkt gewoon niet. Zelfs nog niet eens vanaf dag 1.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 13-06-2019 17:54:31 ]
pi_187407828
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 17:48 schreef Drugshond het volgende:
Als de muntunie niet flexibeler wordt, wordt de volgende economische crisis haar waterloo
[ afbeelding ]
De toezichthoudende Franse EU-commissaris Pierre Moscovici. Beeld epa
Nederland leidt een coalitie van kleine landen om een Europese transferunie te voorkomen. Italië kampt met twee crises: de euromalaise en immigratie. Italianen zitten in een armoedeval. Als het eurosysteem niet flexibeler wordt, springt het uit elkaar. Dat vereist denken outside the box. Precies wat politici doet huiveren. Ze wandelen liever blind de transferunie binnen. Zoals bijna twintig jaar geleden de muntunie.

advertentie
Ruud van Noort, oud-directeur-generaal Statistiek, maakte treffende opmerkingen over de invoering van de euro (O&D, 15 februari). Er was destijds niet te veel kritiek, maar te weinig. Dat de 'vrees, door onvoldoende kritisch volgen, bewaarheid werd', was eerder bevestigd door een bijdrage van Frits Bolkestein, oud-VVD-leider en Hans Hoogervorst, ex-minister van Financiën (O&D, 8 februari). Voor hen werd de muntunie een boulevard van gebroken beloften. In zijn toespraak in Berlijn op 2 maart bepleitte premier Rutte terugkeer naar de 'basisbelofte van de euro: afspraak is afspraak'.

Rutte wil terug naar een gepasseerd station. Nederland en Duitsland wilden een muntunie, gebaseerd op een begrotingsunie waarbij lidstaten hun tekorten en schulden beperken. Dat maakt het avontuur minder riskant. Mediterraan Europa, aangevoerd door Frankrijk, wil een muntunie die overgaat in een transferunie. In armere landen blijven tekorten en schulden hoog. Rijkere landen moeten bijbetalen, uit solidariteit. Resultaat: een permanente geldtransfer van Noord naar Zuid.

Nederland sukkelde de muntunie binnen met goedgelovigheid en opgeleukte statistieken. Dat dreigt nu ook bij de transferunie, zij het met babylonische spraakverwarring en Franse sluwheid. Een 'afspraak' is in Nederland een resultaatverplichting, in Mediterraan Europa een inspanningsverplichting. Frankrijk voldoet veertien jaar niet aan de begrotingscriteria van de muntunie. Maar het 'spant zich in'. De toezichthoudende Franse EU-commissaris Pierre Moscovici dekt het af.

Rutte schippert. Hij sprak zich uit tegen een transferunie en voor herstel van de no bail out-regel, maar bepleit vervolgens een Europees Monetair Fonds dat noodlijdende landen moet helpen. 'Op voorwaarde dat die landen eerst hun schulden saneren' en op basis van 'unanimiteit'. Alle 'voorwaarden' (lees: afspraken) van de eurozone liggen op het kerkhof. Dat wordt in een transferunie niet anders. Frankrijk zal, met steun van Zuid-Europa, de 'unanimiteitsregel' van Rutte onmiddellijk vervangen door 'gekwalificeerde meerderheid'. Nederland is gezien.

In Den Haag lijkt denken outside the box verboden. Gebruikelijke remedie: Kurieren am Symptom. In het eurorapport van de Adviesraad Internationale Vraagstukken komt de term transferunie één keer voor. In het eurorapport van de Afdeling Advies van de Raad van State helemaal niet. Haagse adviesraden staan met de rug naar het probleem. Met een verzwakte Duitse regering, Italië in levensnood en een Frans scenario is de transferunie de volgende fase.

Die transferunie lost het basisprobleem van de euro echter niet op: one size fits none. De euro is voor Duitsland en Nederland te goedkoop en voor Italië en Griekenland te duur. Zuid-Europa verarmt, de jeugdwerkloosheid is torenhoog. Dat leidt tot de roep om 'meer geld'. Voor het Noorden is dat meteen 'te veel geld'. Explosieve conflictstof is voorgeprogrammeerd. Als de muntunie niet flexibeler wordt, wordt de volgende economische crisis haar waterloo.

Euro-onderzoeker André ten Dam heeft een interessant voorstel ontwikkeld. Daarin blijft de euro enig betaalmiddel in de eurozone, maar krijgt elke lidstaat een eigen 'nationale rekeneenheid'. Gevolg is dat de rekeneenheden in Duitsland en Nederland sterker worden dan in Italië en Griekenland. Er komen als het ware wisselkoersen binnen het eurosysteem die worden vastgesteld door de Europese Centrale Bank. Daarmee devalueert mediterraan Europa binnen de eurozone. De euro van een Nederlander is meer waard dan van een Italiaan. Italië wordt goedkoper, de economie kan zich herstellen. Nu devalueert niet de munt, maar de Italiaanse samenleving. Terwijl Italië, derde economie van de eurozone, too big to fail is.

Van Dam lanceerde zijn idee in 2010. Toen was de hoop nog gevestigd op 'afspraak is afspraak'. Intussen zijn de problemen uitzichtloos. De ECB is een bad bank die sinds 2012 zo veel geld bijdrukte dat zijn schuld gelijk is aan 42 procent van het bruto binnenlands product van de eurozone. Lage rente perst Nederlandse spaarders en gepensioneerden uit. Politici die weigeren buiten geijkte paden te denken, kan 'schuldig verzuim' worden verweten. Zoals bij het begin van de muntunie.
----------------------------------------------------------
Alsof Nederland BV een blanco-tegoed rekening aan Italië gaat geven. Not going to happen. Dat is politiek naar de 0 zetels. De huidige muntunie werkt gewoon niet. Zelfs nog niet eens vanaf dag 1.
Ik denk dat jij de kortzichtigheid van de politiek verkeerd inschat. Die lui maken met een gerust hart 100 miljard van ons geld over naar die luie zuiderlingen met als reden dat krijgen we terug met rente oid
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')