Bezoekje gehad van dokter Fuentesquote:Op zondag 9 juni 2019 17:15 schreef PowerLoungen het volgende:
Maar Nadal is naar de kleedkamer geweest tussen set 2 en 3 ?
Juist ja..
En Nadal is geweldig aan het net.quote:Op zondag 9 juni 2019 17:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Valt ook wel mee, Thiem is even iets minder scherp na de 2de set en dan krijg je dit meteen
Ja die Nadal is echt een monster.quote:Op zondag 9 juni 2019 17:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Valt ook wel mee, Thiem is even iets minder scherp na de 2de set en dan krijg je dit meteen
11 zelfsquote:Op zondag 9 juni 2019 17:16 schreef Norrage het volgende:
Thiem heeft al 9 games net als vorig jaar dus hij vindt het wel mooi
quote:
Flinke dralla lozen kan opluchten.quote:Op zondag 9 juni 2019 17:15 schreef PowerLoungen het volgende:
Maar Nadal is naar de kleedkamer geweest tussen set 2 en 3 ?
Juist ja..
Ook zijn 13e?quote:Op zondag 9 juni 2019 17:26 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Nadal pakt hier zijn 12e en 13e Roland Garros. Kunnen we volgend jaar wat meer op gras spelen.
Djokovic?quote:Op zondag 9 juni 2019 17:28 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ja mentale dreun enzo. Wie gaat het hem volgend jaar lastig maken?
Tsitsipas.quote:Op zondag 9 juni 2019 17:28 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Misschien Zverev.quote:
We weten toch niet hoe hij zich ontwikkelt? Misschien een coach met wie het wel lukt, Becker ofzo?quote:
Ik zie het niet gebeuren. Mentaal zwakke generatie.quote:Op zondag 9 juni 2019 17:34 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
We weten toch niet hoe hij zich ontwikkelt? Misschien een coach met wie het wel lukt, Becker ofzo?
Ja, tot nu toe zeker. Alleen Tsitsipas stelt niet echt teleur.quote:Op zondag 9 juni 2019 17:35 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ik zie het niet gebeuren. Mentaal zwakke generatie.
Ze mogen na elke set toch? Vind ik ook raar.quote:Op zondag 9 juni 2019 17:39 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Jammer dat je niet kan testen of iemand echt naar de wc moet
Ja, die stopvolleys zijn geniaal.quote:Op zondag 9 juni 2019 17:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Nadal al 4 keer servicevolley deze partij en echt geweldig aan het net.
Nee, geloof het niet.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:03 schreef superniger het volgende:
Hebben jullie weleens iets gekocht bij tennispoint?
Niet voordat ze die tekst in die reclame eens repareren.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:03 schreef superniger het volgende:
Ja, keer paar truien.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:03 schreef superniger het volgende:
Deze man.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:05 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Niet voordat ze die tekst in die reclame eens repareren.
Ja, vooral set 1 was fantastisch. Wat een niveau. Heb nooit eerder meegemaakt dat spelers zo de hele baan gebruikten en alle ruimte eromheen.quote:
Tsitsipas - Wawrinka was de beste wedstrijd van het toernooi in mijn ogen.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:11 schreef Szura het volgende:
Behoorlijk kuttoernooi was het eigenlijk maar. Bij de vrouwen sowieso, lelijke winnares ook. En bij de mannen ook niet veel epische potten gezien. Djokovic-Thiem was spannend maar teveel onderbrekingen, Federer-Wawrinka was wel leuk en als ik mag geloven Tsitsipas-Wawrinka ook maar die moest ik missen.
Si señooooooooor.quote:
Yupquote:Op zondag 9 juni 2019 18:13 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Tsitsipas - Wawrinka was de beste wedstrijd van het toernooi in mijn ogen.
Dank je wel.quote:
Is dat een Balkan-leider tijdens de oorlog in de jaren 90?quote:Op zondag 9 juni 2019 18:15 schreef superniger het volgende:
Gaat Thiem wat zeggen over Mladenovic tijdens zijn speech?
Yep.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:13 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Tsitsipas - Wawrinka was de beste wedstrijd van het toernooi in mijn ogen.
Nee, dat is zen vriendin.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:15 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Is dat een Balkan-leider tijdens de oorlog in de jaren 90?
Of een andere. Dit jaar stond hij nog in de AO-finale.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:16 schreef leukeditter het volgende:
dan zal i RG nog drie keer moeten winne
Vind t eigenlijk wel een zwaktebod als je de meeste GrandSlams aller tijden wint en de focus dan zo zwaar op 1 toernooi zou liggenquote:Op zondag 9 juni 2019 18:16 schreef leukeditter het volgende:
Als je dat een zwaktebod vind, leg je de lat vrij hoog.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Vind t eigenlijk wel een zwaktebod als je de meeste GrandSlams aller tijden wint en de focus dan zo zwaar op 1 toernooi zou liggen
Dat zou jij al Federer-fan, die veel allrounder is, toch moeten beamen ;-)quote:Op zondag 9 juni 2019 18:20 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Als je dat een zwaktebod vind, leg je de lat vrij hoog.
Ik ben fan van Nadal. Lang verhaal.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:21 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat zou jij al Federer-fan, die veel allrounder is, toch moeten beamen ;-)
Hij had Wimbledon vorig jaar kunnen winnen, AO finale dit jaar.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:16 schreef leukeditter het volgende:
Thiem vorig jaar geen set gewonnen, dit jaar 1 set, die pakt de titel in 2021 hoor!quote:Op zondag 9 juni 2019 17:28 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Mja, dit jaar kwam hij op de AO niet in de buurt.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:22 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
Hij had Wimbledon vorig jaar kunnen winnen, AO finale dit jaar.
quote:Op zondag 9 juni 2019 18:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Mja, dit jaar kwam hij op de AO niet in de buurt.
Hoe ver kwam Nadal vorig jaar op Wimbledon?
Precies dit ja. Daarom nooit GOAT in mijn ogen.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Vind t eigenlijk wel een zwaktebod als je de meeste GrandSlams aller tijden wint en de focus dan zo zwaar op 1 toernooi zou liggen
Als dat zou kunnen!quote:Op zondag 9 juni 2019 18:24 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Nu Federer Wimbledon en Djoko de US open. Dan zijn de titels van 2017,2018 en 2019 tenminste gelijk verdeeld.
Ja, wel vergeten,.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Neem aan dat jij dat toch niet vergeten bent?
Halve finale met de vijfsetter tegen Djoko
Het probleem dat Nadal heeft, is dat er mensen zijn die hem nooit als de GOAT zullen beschouwen, al wint hij alle GS'en nog drie keer. Maar goed, daar komen we niet uit.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Precies dit ja. Daarom nooit GOAT in mijn ogen.
Of het leek zo omdat Federer echt te goed was op dat momentquote:Op zondag 9 juni 2019 18:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het probleem dat Nadal heeft, is dat er mensen zijn die hem nooit als de GOAT zullen beschouwen, al wint hij alle GS'en nog drie keer. Maar goed, daar komen we niet uit.
En wat de GOAT-discussie betreft, Federer won veel van zijn GS'en in een vacuüm zonder concurrentie. Djokovic en Nadal hebben het wat dat betreft lastiger.
Hij was ook te goed, maar ik bedoel, Hewitt en Roddick zijn wat anders dan Nadal, Djokovic, Murray en Wawrinka.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Of het leek zo omdat Federer echt te goed was op dat moment
Klopt. Er zijn te veel variabelen en er is geen objectieve standaard voor.quote:Maar goed, dat wordt een 305e herhaling van zetten zo.
Waarom 'met rg dubbel'? Als hij 21 haalt, is hij toch sowieso de beste?quote:Op zondag 9 juni 2019 18:30 schreef DaveDave09 het volgende:
Als djoko 21 haalt met rg dubbel dan is hij de goat, zonder dat is het een 3way tie
Whut?quote:
quote:
Dat valt wel mee hoor. Nadal won ook finales tegen Ferrer en Anderson. Alleen Djokovic kan wel aanspraak maken wat mij betreft. Al vind ik bij hem het aantal masters vertekenend. Hij won er voor mijn gevoel teveel waarbij Nishikori zo’n beetje de belangrijkste uitdager was.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hij was ook te goed, maar ik bedoel, Hewitt en Roddick zijn wat anders dan Nadal, Djokovic, Murray en Wawrinka.
[..]
Klopt. Er zijn te veel variabelen en er is geen objectieve standaard voor.
Wat ik bedoel, is dat er in het begin van het tijdperk Federer geen grote uitdagers waren. Gedurende de hele carrière van Nadal en Djokovic waren die er wel.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor. Nadal won ook finales tegen Ferrer en Anderson. Alleen Djokovic kan wel aanspraak maken wat mij betreft. Al vind ik bij hem het aantal masters vertekenend. Hij won er voor mijn gevoel teveel waarbij Nishikori zo’n beetje de belangrijkste uitdager was.
Oneens. Het overgrote deel van de profs leert tennissen op gravel en op gravel heb je de meeste spelvariatie.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Precies dit ja. Daarom nooit GOAT in mijn ogen.
Nadal was er niet zo lang na Federer natuurlijk.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat ik bedoel, is dat er in het begin van het tijdperk Federer geen grote uitdagers waren. Gedurende de hele carrière van Nadal en Djokovic waren die er wel.
Precies dat met die andere GS’en is dus juist niet zo. Als hij die wint is de discussie totaal anders. Maar als hij jaarlijks alleen in april-mei-juni komt opdagen en verder in het meest gunstige geval de slams speelt zonder te winnen is hij voor veel mensen nooit GOAT. Ook al wint hij RG 15 keer en komt daarmee op 21 voor Federer en Djokovic.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het probleem dat Nadal heeft, is dat er mensen zijn die hem nooit als de GOAT zullen beschouwen, al wint hij alle GS'en nog drie keer. Maar goed, daar komen we niet uit.
En wat de GOAT-discussie betreft, Federer won veel van zijn GS'en in een vacuüm zonder concurrentie. Djokovic en Nadal hebben het wat dat betreft lastiger.
Dat geldt ook voor Federer. Die heeft leren tennissen op gravel.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:42 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Oneens. Het overgrote deel van de profs leert tennissen op gravel en op gravel heb je de meeste spelvariatie.
Voor jou misschien maar er zijn zo veel mensen die een hekel hebben aan Nadal dat ze hem nooit de GOAT zullen vinden.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:43 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Precies dat met die andere GS’en is dus juist niet zo. Als hij die wint is de discussie totaal anders. Maar als hij jaarlijks alleen in april-mei-juni komt opdagen en verder in het meest gunstige geval de slams speelt zonder te winnen is hij voor veel mensen nooit GOAT. Ook al wint hij RG 15 keer en komt daarmee op 21 voor Federer en Djokovic.
Nadal debuteerde toch vlak na Fed zijn eerste slam en won vrij snel daarna ook zijn eerste slam? Op de US Open en de Australian Open haalde hij in die zgn zwakke tijd nooit de finale, tot 2009 en Melbourne.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat ik bedoel, is dat er in het begin van het tijdperk Federer geen grote uitdagers waren. Gedurende de hele carrière van Nadal en Djokovic waren die er wel.
Federer won Wimbledon in 2003? Nadal won RG in 2005.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:45 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nadal debuteerde toch vlak na Fed zijn eerste slam en won vrij snel daarna ook zijn eerste slam? Op de US Open en de Australian Open haalde hij in die zgn zwakke tijd nooit de finale, tot 2009 en Melbourne.
En in die jaren kwam Nadal op de AO/US Open nooit heel ver bijvoorbeeld. In dat zwakke veld dusquote:Op zondag 9 juni 2019 18:46 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Federer won Wimbledon in 2003? Nadal won RG in 2005.
Zo is het. Nadal nog 1 RG. Djoko nog 4 random GS. En dan graag NextGeN anders ga ik huilenquote:Op zondag 9 juni 2019 18:50 schreef BobW het volgende:
Totaal:
1. Federer - 20
2. Nadal - 18
3. Djokovic - 15
Zonder meest gewonnen GS:
1. Federer - 12 (zonder Wimbledon)
2. Djokovic - 8 (zonder Australian Open)
3. Nadal - 6 (zonder Roland Garros)
GOAT: Federer
Maar Nadal en Djokovic kunnen Federer nog wel inhalen als Federer niks meer wint en de volgende generatie blijft falen.
Interessante statquote:Op zondag 9 juni 2019 18:50 schreef BobW het volgende:
Totaal:
1. Federer - 20
2. Nadal - 18
3. Djokovic - 15
Maar Nadal en Djokovic kunnen Federer nog wel inhalen als Federer niks meer wint en de volgende generatie blijft falen.
Fed zelf geloof je niet meer in? Nog 1 Wimbledon?quote:Op zondag 9 juni 2019 18:52 schreef TennispeRFect het volgende:
[..]
Zo is het. Nadal nog 1 RG. Djoko nog 4 random GS. En dan graag NextGeN anders ga ik huilen
Vergeet Murray niet, heeft toch een aantal jaar een heel behoorlijk niveau aangetiktquote:Op zondag 9 juni 2019 18:53 schreef macca728 het volgende:
Federer had ook nog te maken met Agassi in het begin![]()
En Nadal heeft een oude Federer als concurrent. Verder alleen Djokovic
Beide. Nadal was fenomenaal in de laatste twee sets, maar Thiem was fysiek en mentaal er op een gegeven moment klaar mee.quote:Op zondag 9 juni 2019 19:11 schreef Anonymousz het volgende:
Eerlijk antwoord, was Nadal goed of was Thiem moe?
Ik vind het altijd een beetje een zwaktebod Nadals prestaties te downgraden, omdat hij 'slechts' op gravel extreem goed is.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:43 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor Federer. Die heeft leren tennissen op gravel.
Thiem moest ook echt op de toppen van z'n kunnen spelen om Nadal bij te benen en alsnog leverde dat in set 1 geen setwinst op.. dat gaat ook wel meespelen in je hoofd. Set 2 won hij dan wel, maar dan weet hij ook dat hij het nog (minimaal) 2 sets vol moet houden. En na die 3 (?) games zonder een punt te maken in set 3 was het wel klaar..quote:Op zondag 9 juni 2019 19:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Beide. Nadal was fenomenaal in de laatste twee sets, maar Thiem was fysiek en mentaal er op een gegeven moment klaar mee.
Dat is de kern, het BO5 format zit hem als gegoten. Dat zei hij zelf ook over zijn matchup tegen Federer: als Federer op zijn best speelt wint hij. Alleen is het voor Federer erg moeilijk dat niveau drie van de vijf sets te halen.quote:Op zondag 9 juni 2019 19:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Thiem moest ook echt op de toppen van z'n kunnen spelen om Nadal bij te benen en alsnog leverde dat in set 1 geen setwinst op.. dat gaat ook wel meespelen in je hoofd. Set 2 won hij dan wel, maar dan weet hij ook dat hij het nog (minimaal) 2 sets vol moet houden. En na die 3 (?) games zonder een punt te maken in set 3 was het wel klaar..
Overigens is dat ook wel het knappe van Nadal op RG, die kan dat enorm hoge niveau wel 3/4/5 sets volhouden als het moet. Op andere graveltoernooien heeft hij regelmatig inzakmomentjes, maar op RG zie je dat bijna nooit, buiten die jaren dat hij er sowieso weinig van bakte..
Kun je nagaan hoe slecht hij op duie ondergronden was en hoe knap het is dat hij uiteindelijk toch GS'en heeft gewonnen op die ondergronden.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En in die jaren kwam Nadal op de AO/US Open nooit heel ver bijvoorbeeld. In dat zwakke veld dus
Ja, maar toen was hij nog niet de topspeler die hij in 2005 werd.quote:En Nadal deed overigens ook al mee op Wimbledon in 2003.
Een oude Federer? Vanaf wanneer was Federer oud volgens jou?quote:Op zondag 9 juni 2019 18:53 schreef macca728 het volgende:
Federer had ook nog te maken met Agassi in het begin![]()
En Nadal heeft een oude Federer als concurrent. Verder alleen Djokovic
Ik ook. Als alle spelers op hun best zijn, vind ik Djokovic het best. Wel vind ik hem aan het net best zwak, qua smash maar ook qua volleys. Zie er geforceerd uit. Maar van achteruit is hij zo onaantastbaar goed als hij op zijn best is.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:56 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Interessante statAl vind ik de AO bij Djokovic niet echt iets zeggen. Is niet echt een toernooi dat je makkelijk domineert zeg maar. Ik vind persoonlijk Djokovic ook de beste van allemaal, maar bij hem is het wel echt zo dat hij zijn meeste slams echt heeft moeten veroveren in een zeer sterk veld. Nadal en Federer hebben er gevoelsmatig meer ‘cadeau’ gekregen.
Ik ook. En die 12 RG's is denk ik een van de grootste sportieve prestaties ooit, dus ook los van tennis.quote:Op zondag 9 juni 2019 19:36 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik vind het altijd een beetje een zwaktebod Nadals prestaties te downgraden, omdat hij 'slechts' op gravel extreem goed is.
Nadal is inderdaad erg afhankelijk van gravel; zonder gravel heeft hij 'maar' zes GS'en. Maar Federer is erg afhankelijk van hardcourt en gras. Als je die eraf haalt, heeft hij maar één GS (RG 2009). Maar dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:50 schreef BobW het volgende:
Totaal:
1. Federer - 20
2. Nadal - 18
3. Djokovic - 15
Nadal heeft er ook een hoop moeten overslaan vanwege blessuresquote:Op zondag 9 juni 2019 18:56 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Interessante statAl vind ik de AO bij Djokovic niet echt iets zeggen. Is niet echt een toernooi dat je makkelijk domineert zeg maar. Ik vind persoonlijk Djokovic ook de beste van allemaal, maar bij hem is het wel echt zo dat hij zijn meeste slams echt heeft moeten veroveren in een zeer sterk veld. Nadal en Federer hebben er gevoelsmatig meer ‘cadeau’ gekregen.
Ja, klopt. Zijn winstpercentage en ook dat van Djokovic van gespeelde GS'en is hoger dan at van Federer. Maar het punt is: zolang je het niet vooraf eens wordt over een criterium/criteria kun je tot in het oneindige blijven differentiëren en nuanceren.quote:Op zondag 9 juni 2019 21:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nadal heeft er ook een hoop moeten overslaan vanwege blessures
Sterker nog, als je bij Federer naast hardcourt en gras ook gravel weghaalt heeft hij geen enkele GS. Dat zijn er net zo weinig als jij en ik. Gewoon een erg overschatte speler.quote:Op zondag 9 juni 2019 21:37 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nadal is inderdaad erg afhankelijk van gravel; zonder gravel heeft hij 'maar' zes GS'en. Maar Federer is erg afhankelijk van hardcourt en gras. Als je die eraf haalt, heeft hij maar één GS (RG 2009). Maar dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen.
GOAT op basis van aantal gewonnen slams is pure willekeur. Federer heeft kunnen oogsten toen Nadal en Djokovic nog niet in hun prime waren.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:50 schreef BobW het volgende:
Totaal:
1. Federer - 20
2. Nadal - 18
3. Djokovic - 15
En als er een grand slam zou zijn op de beste ondergrond van Federer?quote:Op zondag 9 juni 2019 21:37 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nadal is inderdaad erg afhankelijk van gravel; zonder gravel heeft hij 'maar' zes GS'en. Maar Federer is erg afhankelijk van hardcourt en gras. Als je die eraf haalt, heeft hij maar één GS (RG 2009). Maar dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen.
Tja, ik herinner me even die lange 5 setter finale tegen Federer kort geleden. Dat was zo close, en allebei zo goed. Dan is het gewoon 5050 en heb je net even pech.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:17 schreef hhh38 het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat Nadal op AO finales een 1-4 record heeft en op USO finales 3-1. Waar komt dat verschil vandaan? Met 2 extra AO titels zou ie een veel grotere aanspraak maken op de GOAT titel imo
Hij heeft ook zo'n lange 5 setter tegen Djoko gespeeld en verloren. Je hebt wel gelijk dat het net zo goed de andere kant op had kunnen vallen, maar uiteindelijk telt een finale die je makkelijk in 3 sets wint net zo zwaar als één die je in een vijfsetter uit het vuur sleept.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:27 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Tja, ik herinner me even die lange 5 setter finale tegen Federer kort geleden. Dat was zo close, en allebei zo goed. Dan is het gewoon 5050 en heb je net even pech.
Hij is nr 3 vd wereld dus wat dat betreft moet het kunnen maar elke wedstrijd die die nu nog speelt is bonus. Vond m nu met RG er voor het eerst ook ‘oud’ uit zien. Ouder dan djoko en nadal.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Fed zelf geloof je niet meer in? Nog 1 Wimbledon?
Nieuwtje: hij ís ouder.quote:Op maandag 10 juni 2019 07:38 schreef TennispeRFect het volgende:
[..]
Hij is nr 3 vd wereld dus wat dat betreft moet het kunnen maar elke wedstrijd die die nu nog speelt is bonus. Vond m nu met RG er voor het eerst ook ‘oud’ uit zien. Ouder dan djoko en nadal.
Da's een beetje mijn punt ja. Waarom zou je een volkomen gangbare ondergrond als gravel bij Nadal uit het totaal halen? Nadal is goed op gravel, Federer op gras en hardcourt. Federer kan ook op gravel goed uit de voeten, maar niet goed genoeg om er meer dan één GS te winnen.quote:Op zondag 9 juni 2019 22:05 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Sterker nog, als je bij Federer naast hardcourt en gras ook gravel weghaalt heeft hij geen enkele GS. Dat zijn er net zo weinig als jij en ik. Gewoon een erg overschatte speler.
Hoe bedoel je je vraag precies? Gras is toch Federers beste ondergrond, dus zo'n GS is er dan toch al?quote:Op zondag 9 juni 2019 22:49 schreef wimderon het volgende:
[..]
En als er een grand slam zou zijn op de beste ondergrond van Federer?
En toch heeft hij gelijk. Vond eigenlijk hetzelfdequote:
Verschilt heel erg. Ik vond Nadal na de AO in 2017 heel oud uitzien, nu juist weer niet. Federer ziet al een tijdje wat getekend uit, maar dat weerhoudt hem er niet van om af en toe toch nog briljant te spelen. Wie weet komt het over een maand weer samen.quote:Op maandag 10 juni 2019 08:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
En toch heeft hij gelijk. Vond eigenlijk hetzelfdeNadal heeft ineens een oude kop op....
Hij had het over Federer.quote:Op maandag 10 juni 2019 08:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
En toch heeft hij gelijk. Vond eigenlijk hetzelfdeNadal heeft ineens een oude kop op....
Ik lees werkelijk niks over een GOAT in de ogen van Toni.quote:Op maandag 10 juni 2019 08:47 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Leuk artikel over Nadals kansen op Wimbledon en de GOAT-discussie in de ogen van Toni Nadal. https://www.thenational.a(...)-uncle-toni-1.872601
Misschien had ik beter kunnen schrijven dat hij ook sprak over het aantal gewonnen GrandSlams en/of Nadal in zijn optiek Federer gaat inhalen.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik lees werkelijk niks over een GOAT in de ogen van Toni.
Maar elke open deur is wel ingetrapt, wat een nietszeggend interview.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik lees werkelijk niks over een GOAT in de ogen van Toni.
Misschien doelt hij op tapijt...? Is dat dan zn beste ondergrond? Hmzquote:Op maandag 10 juni 2019 08:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Da's een beetje mijn punt ja. Waarom zou je een volkomen gangbare ondergrond als gravel bij Nadal uit het totaal halen? Nadal is goed op gravel, Federer op gras en hardcourt. Federer kan ook op gravel goed uit de voeten, maar niet goed genoeg om er meer dan één GS te winnen.
[..]
Hoe bedoel je je vraag precies? Gras is toch Federers beste ondergrond, dus zo'n GS is er dan toch al?
Gewoon een klein sample, zegt niet zoveel lijkt mequote:Op zondag 9 juni 2019 23:17 schreef hhh38 het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat Nadal op AO finales een 1-4 record heeft en op USO finales 3-1. Waar komt dat verschil vandaan?
Bijna net zo nietszeggend als de hele GOAT-discussie waar dan weer alleen spelers van de laatste anderhalve decennia bij betrokken worden.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:30 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Maar elke open deur is wel ingetrapt, wat een nietszeggend interview.
Dit sowieso! Ben een fan van het eerste uurquote:Op maandag 10 juni 2019 11:49 schreef superniger het volgende:
Er is maar 1 GOAT en dat is Serena Williams.
Nee, tapijt.quote:Op maandag 10 juni 2019 08:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Da's een beetje mijn punt ja. Waarom zou je een volkomen gangbare ondergrond als gravel bij Nadal uit het totaal halen? Nadal is goed op gravel, Federer op gras en hardcourt. Federer kan ook op gravel goed uit de voeten, maar niet goed genoeg om er meer dan één GS te winnen.
[..]
Hoe bedoel je je vraag precies? Gras is toch Federers beste ondergrond, dus zo'n GS is er dan toch al?
Wat mij betreft is het totaalaantal gewonnen GS'en een prima criterium. Maar volgens mij speelt die GOAT-discussie pas sinds Sampras zijn 14e GS won. Maar je zou het ook kunnen uitbreiden met Masters, WTF's en de OS. Dus het aantal grote titels, zoals atpworldtour.com dat altijd bijhoudt.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bijna net zo nietszeggend als de hele GOAT-discussie waar dan weer alleen spelers van de laatste anderhalve decennia bij betrokken worden.
Oké. Ja, zou wel mooi zijn als er één GS zou zijn op tapijt. Vroeger waren ze op RG na alle vier op gras.quote:
Maar tapijt is toch gewoon de standaard-indoorondergrond?quote:Op maandag 10 juni 2019 20:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Carpet zorgde voor teveel blessures toch? Wel jammer, maar leek qua spelsoort wel erg op hardcourt.
Ja, je hebt gelijk.quote:Op maandag 10 juni 2019 20:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik dacht dat indoor ook op hardcourt gespeeld wordt? Vroeger was Parijs-bercy op carpet, nu op hardcourt dacht ik.
Maar wel apart dan dat het Federers beste 'ondergrond' is. Indoor heeft dus niet een eigen ondergrond maar het is natuurlijk wel anders spelen dan buiten.quote:Op maandag 10 juni 2019 20:48 schreef Eendenkooi het volgende:
Tapijt gaat waanzinnig snel, een goede service en je hebt het punt al binnen. Niet voor niets dat Chardy daar ooit eens een Masters in gewonnen heeft dacht ik. Fijn voor trainen of vrij spelen, niet voor (serieuze) wedstrijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |