Bronquote:Een ceremonie in het Four Seasons Hotel, een trouwjurk van bijna 80.000 euro, bekende bruiloftsgasten en een forse donatie aan het goede doel. Het is alles wat je verwacht van een huwelijk tussen een profvoetballer en een model. Maar gewapende mannen bij de ingang en een scherpschutter op het dak? Dat zie je niet vaak.
De beveiliging bij de huwelijksceremonie van Arsenal-speler Mesut Özil (30) en voormalig Miss Turkije Amine Gülse (26), gisteravond langs de oevers van de Bosporus in Istanbul, was niet zozeer voor bruid en bruidegom. Tussen de gasten, waaronder veel bekende voetballers waarmee Özil in het Duitse nationale elftal speelde, liep één wel heel opvallende genodigde: de Turkse president Erdogan.
Op verzoek van de stervoetballer (die opgroeide in het Duitse Gelsenkirchen) trad Erdogan op als getuige bij het huwelijk. De Turkse president bezoekt vaker bruiloften van nationale beroemdheden.
In Duitsland is men niet enthousiast over Özil's bijzondere getuige. Zeker niet omdat de speler vorig jaar in opspraak kwam door vlak voor het WK voetbal met de Turkse president op de foto te gaan. De heftige reacties die hij op de foto's kreeg noemde Özil "racistisch en oneerbiedig".
Nadat titelverdediger Duitsland in de eerste ronde van het WK was uitgeschakeld, werd de kritiek op de voetballer alleen maar erger. Door de publiciteitsstorm besloot hij om zich niet meer beschikbaar te stellen voor het Duitse elftal. "Ik ben een Duitser als we winnen, maar een immigrant als we verliezen", luidde zijn reactie.
Özil maakte overigens in maart al bekend dat Erdogan zijn getuige zou worden. De hoogste assistent van bondskanselier Angela Merkel, Helge Braun, zei toen tegen dagblad Bild dat de beslissing haar "bedroefd" maakte.
Özil plaatste onderstaande trouwfoto op zijn Instagram-pagina. Bruid Amine draagt een jurk van de Libanese ontwerper Zuhair Murad.
Ik denk niet dat Özil trouwt om te trollen.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 15:43 schreef RebelliousRobbie het volgende:
Los van wat je van Erdogan vindt is deze actie an sich een geweldige trollpoging
Het trouwen an sich staat los van de trollpoging. Het nemen van Erdogan als getuige na alle commotie die eerder ontstond louter omdat ie met 'm op de foto ging is echter een ander verhaal.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 15:44 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Özil trouwt om te trollen.
Wat een rare opmerking.
Ja, een totale dwaas uitnodigen op je bruiloft is vast wel bedoeld om te trollen ja.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 15:48 schreef RebelliousRobbie het volgende:
[..]
Het trouwen an sich staat los van de trollpoging. Het nemen van Erdogan als getuige na alle commotie die eerder ontstond louter omdat ie met 'm op de foto ging is echter een ander verhaal.
Waarom vind je Erdogan een dwaas als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 8 juni 2019 15:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, een totale dwaas uitnodigen op je bruiloft is vast wel bedoeld om te trollen ja.
Een betere verklaring lijkt me dat Ozil erg dom is.
Welke anti-Rusland campagne?quote:Op zaterdag 8 juni 2019 15:49 schreef Vollenhoven het volgende:
Mensen die opstaan tegen het Westen die weer hele landen of mensen demoniseren, zijn wel baas
Net als Baudet die niet meegaat in de hele anti Rusland campagne.
Geen mainstream media gevolgd?quote:
Er is de nodige kritiek op de VS, zeker nu Trump er de scepter zwaait. Maar de Amerikanen zijn ons nou eenmaal niet vijandig gezind.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 16:27 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Geen mainstream media gevolgd?
Volgens hun is Rusland en in mindere mate China het grote gevaar. Maar onze trouwe bondgenoot Amerika doet geen vlieg kwaad.
Niet bewezen @Nikonloverquote:
Samequote:Op zaterdag 8 juni 2019 18:16 schreef Morrigan het volgende:
Ik dacht die met Erdogan zelf ging trouwen.Op mobiel wordt niet de volledige titel van topics getoond.
Valt wel mee. Het is meer wat de boer niet kent dat vreet hij niet.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 17:46 schreef MichaelScott het volgende:
Ik snap dat hij zich vereerd voelt dat de leider van zijn land op zijn bruiloft komt.
Dat Duitse paspoort is voor hem alleen een stukje papier wat hem af en toe goed uitkomt, net zoals dat voor veel in Nederland wonende Turken geldt.
Al zou ik zelf niet graag Mark Rutte als getuige willen.
Is dit een serieuze vraag?quote:Op zaterdag 8 juni 2019 15:50 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Waarom vind je Erdogan een dwaas als ik vragen mag?
Ja, daar zullen vast een hoop Duitsers een gigantisch trauma aan overhouden.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 16:28 schreef klaasweetalles het volgende:
Ozil heeft dit bewust gedaan om Duitsland een trap na te geven![]()
Grappig hoe rechts tegenwoordig koketteert met Rusland waarin dat vroeger een linkse aangelegenheid was.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 17:50 schreef crystal_meth het volgende:
Doet me denken aan de Oostenrijkse minister van buitenlandse zaken die Putin op haar bruiloft uitnodigde.
[ afbeelding ]
FPÖ natuurlijk...
In topvorm was hij op het hoogste niveau (WK-voetbal en champions league) en in de beste teams zeer bruikbaar. Alleen hij hield die topvorm nooit heel lang vast.quote:
Ja gewoon een gebbetje over zijn huidige vormquote:Op zaterdag 8 juni 2019 19:43 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
In topvorm was hij op het hoogste niveau (WK-voetbal en champions league) en in de beste teams zeer bruikbaar.
Het voetbal is ook veranderd, met veel lopende spelers, daarnaast lijkt hij er niet veel plezier meer in te hebben.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 19:43 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
In topvorm was hij op het hoogste niveau (WK-voetbal en champions league) en in de beste teams zeer bruikbaar. Alleen hij hield die topvorm nooit heel lang vast.
De Krim is van oudsher Russisch en de bevolking aldaar is in meerderheid Russisch.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is de nodige kritiek op de VS, zeker nu Trump er de scepter zwaait. Maar de Amerikanen zijn ons nou eenmaal niet vijandig gezind.
Rusland annexeert de Krim, bemoeit zich actief met de burgeroorlog in Oost-Oekraine, schiet de MH17 uit de lucht, probeert met trolls de publieke opinie en verkiezingen in het westen te beïnvloeden en uit om de haverklap dreigende taal richting Europa.
Lijkt mij enigszins logisch dat er stevige kritiek wordt geuit op Rusland.
Echt grappig!!!! Een moslimvoetballer doet een goede daad dus dat kan alleen maar besnijdenissen financieren zijn!!! Hahaha want een moslim kan nooit iets anders doen hahahah!!!!!quote:Op zaterdag 8 juni 2019 18:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar die operaties? Zijn dat besnijdenissen of hoe moeten we dat zien?
Hiermee is alles wel gezegd.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 15:49 schreef Vollenhoven het volgende:
Mensen die opstaan tegen het Westen die weer hele landen of mensen demoniseren, zijn wel baas
Net als Baudet die niet meegaat in de hele anti Rusland campagne.
Mare wat zijn die operaties dan? Wat kunnen die ouders blijkbaar niet gefinancierd krijgen? Hier in Nederland hoeven voetballers niet zo extreem bij te springen in de gezondheidszorg.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 21:18 schreef Durmada het volgende:
[..]
Echt grappig!!!! Een moslimvoetballer doet een goede daad dus dat kan alleen maar besnijdenissen financieren zijn!!! Hahaha want een moslim kan nooit iets anders doen hahahah!!!!!
Hij geeft bij zijn huwelijk 1000 kinderen een operatie, heeft zijn wereldkampioenschapbonus gegeven aan kinderen die ziek zijn en nog kan je alleen kijken naar zijn afkomst en daar conclusies uit trekken? Ik ben blij dat Mesut zoveel geld te besteden hebt en jij niet. Mesut kijkt in in ieder geval niet naar afkomst en heeft operaties betaald wereldwijd. Nu jij weer met je zure kutleven waarin je alleen maar hoopt dat verdwenen personen op een gruwelijke manier aan hun dood komen.
In andere landen (voornamelijk Oost-Europa, Azie) is dat vaak wel het geval. Dat de zorgverzekering de operatie of behandeling niet dekt en dat er geld moet worden ingezameld door de normale burger en/of bekendheden. Zeker wanneer de persoon in het buitenland moet worden geholpen.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 22:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mare wat zijn die operaties dan? Wat kunnen die ouders blijkbaar niet gefinancierd krijgen? Hier in Nederland hoeven voetballers niet zo extreem bij te springen in de gezondheidszorg.
Waarom zou je dat willen als Erdofiel zijnde?quote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:00 schreef Buitendam het volgende:
Had ie niet alle journalisten vrij kunnen kopen die nu in een Turkse cel zitten?
ik ben niet pro of anti erdogan. Het was een vraag uit belangstelling, omdat ik totaal geen idee heb wat voor kinderen hij gaat helpen.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 22:48 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
In andere landen (voornamelijk Oost-Europa, Azie) is dat vaak wel het geval. Dat de zorgverzekering de operatie of behandeling niet dekt en dat er geld moet worden ingezameld door de normale burger en/of bekendheden. Zeker wanneer de persoon in het buitenland moet worden geholpen.
Die Ozil heeft meer gedaan voor Duitsland dan die teleurgestelde Helga uit de OP.
Ik ben ook niet pro of tegen. Ik beantwoorde de vraag omdat jij het antwoord niet wist.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ik ben niet pro of anti erdogan. Het was een vraag uit belangstelling, omdat ik totaal geen idee heb wat voor kinderen hij gaat helpen.
Of waar de zorgbehoefte ligt
Als laatste voor de kinderen.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:38 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik ben ook niet pro of tegen. Ik beantwoorde de vraag omdat jij het antwoord niet wist.
Er zijn zeker nog steeds hulpbehoevenden en dat zal altijd zo blijven in veel landen. Hier wordt de zorg ook steeds onbetaalbaarder.
....The couple, who tie the knot on Friday, are paying for 1,000 children to have life-changing surgery.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als laatste voor de kinderen.
Maar zijn het 1000 inentingen? 1000 transplantaties? Dat
Hoe nobel is het?
quote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:51 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
....The couple, who tie the knot on Friday, are paying for 1,000 children to have life-changing surgery.
Ozil has chosen to forego receiving traditional gifts and asked guests to donate to a charity which funds operations for children in developing countries who suffer from burns, club feet and cleft lip and palate.
In 2014, the Arsenal midfielder, 30, donated his 2014 World Cup winnings - a estimated £240,000 - to pay for 23 Brazilian children to have surgery.......
Bron : https://www.bbc.com/sport/football/48554743
Je bent duidelijk niet goed geinformeerd.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is de nodige kritiek op de VS, zeker nu Trump er de scepter zwaait. Maar de Amerikanen zijn ons nou eenmaal niet vijandig gezind.
Rusland annexeert de Krim, bemoeit zich actief met de burgeroorlog in Oost-Oekraine, schiet de MH17 uit de lucht, probeert met trolls de publieke opinie en verkiezingen in het westen te beïnvloeden en uit om de haverklap dreigende taal richting Europa.
Lijkt mij enigszins logisch dat er stevige kritiek wordt geuit op Rusland.
Meneer Kikkeroog heeft het veel beter bekeken, en rijdt met zijn bolide elke dag door Londen.quote:Op zondag 9 juni 2019 01:59 schreef Elfletterig het volgende:
Als je dan echt een vent bent, lever je ook je Duitse paspoort in en ga je voorgoed (of in elk geval: na je voetbalcarrière) in Turkije wonen; lekker in de islamitische heilstaat van dictator Erdogan.
Hij heeft geen probleem met Duitsland. Dus waarom zou hij zijn paspoort inleveren en Duitsland de rug toekeren?quote:Op zondag 9 juni 2019 01:59 schreef Elfletterig het volgende:
Als je dan echt een vent bent, lever je ook je Duitse paspoort in en ga je voorgoed (of in elk geval: na je voetbalcarrière) in Turkije wonen; lekker in de islamitische heilstaat van dictator Erdogan.
De meeste Duitsers zullen gewoon een bevestiging van hun gelijk zien.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 18:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, daar zullen vast een hoop Duitsers een gigantisch trauma aan overhouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |