Als het je bekend is, hoe bestaat het dan dat je Adam en Eva als letterlijk de eerste mensen op aarde zag? Overigens heeft de tree of life (en dus de kaballah) naar mijn weten zijn oorsprong in het Shamanisme en gaat dat al terug richting 4000 voor Christus. Ook in egypte was de flower of life eerder bekend dan 1400 vChrquote:Op woensdag 5 juni 2019 12:40 schreef ATON het volgende:
[..]
Dit alles is me reeds zeer bekend. Mijn studie hierover is begonnen in 1998 en omvat meer dan honderd werken. Ik wil opmerken dat de joodse kabbala van latere datum is. De bron van het joodse geloof is te vinden in het Mazdaïsme wat teruggaat tot de 14e eeuw v.C. Deze eerste vorm van het monotheïsme is langs twee kanalen in het jodendom gekomen. Enerzijds via Yuya, de twee schoonvader van Achnaton en nadien tijdens de Babylonische ballingschap via Cyrus de Grote. En neen, ik doe niet aan woordneukerij.
quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:53 schreef Mijk het volgende:
Als het je bekend is, hoe bestaat het dan dat je Adam en Eva als letterlijk de eerste mensen op aarde zag?
Ja en ? Heb ik niet aangegeven waar de joden de mosterd gehaald hebben ? Het Enoema Elisj epos is ook niet van gisteren, laten we wel wezen.quote:Overigens heeft de tree of life (en dus de kaballah) naar mijn weten zijn oorsprong in het Shamanisme en gaat dat al terug richting 4000 voor Christus. Ook in egypte was de flower of life eerder bekend dan 1400 vChr
O, gaan we die toer op dat ik mezelf tegenspreek. Het Mazdaïsme is eeuwen ouder dan het Boeddhisme en het Boeddhisme heeft weinig of niks met het jodendom te maken. Man man, je weet niet waar de klepel hangt, maar je maakt wel veel heisa.quote:Je spreekt jezelf tegen als je nu verkondigt dat je dat allemaal wist, want dan zou je weten dat het Christendom gewoon weer een zoveelste uitbeelding is van datgeen wat ze allemaal proberen aan te wijzen, en het bijbelverhaal dus een zwaar symbolische uitvoering is van wat Boeddha letterlijk uitlegt. Je komt nu met details over Babylon wat totaal niets te maken heeft met het grotere plaatje.
Nou ja, als je zo op je privacy gesteld bent hoeft het niet; ik heb ook meerdere keren linkjes gegeven hier naar mijn proefschrift, dus mensen kunnen ook opzoeken wie ik ben.quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:15 schreef ATON het volgende:
[..]En mijn identiteit prijs geven , no way. ( aan deze naslagwerken heb je vermoedelijk niks )
Mee eens!quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:21 schreef marzman het volgende:
Goede truc. Ik ken alleen gelovigen trouwens die met de stelling zoals in de TS komen. Zonder geloof in God of duivel kun je volgens mij nog steeds bepalen wat goed en slecht is, daar is wat mij betreft geen bangmakerij voor nodig.
quote:Op woensdag 5 juni 2019 13:26 schreef ATON het volgende:
[..]Waar haal je dat vandaan ?? Hallo, ik ben een atheïst hoor !!
[..]
Ja en ? Heb ik niet aangegeven waar de joden de mosterd gehaald hebben ? Het Enoema Elisj epos is ook niet van gisteren, laten we wel wezen.
[..]
Hiermee zeg je dat het natuurlijke personen zijn, en ik ga uit dat we het over dezelfde Adam en Eva hebben en niet om je buren die toevallig nu zelf zo heten.quote:Adam en Eva zijn twee natuurlijke personen. ( Dat Eva uit Adam's rib gemaakt zou zijn is een foutieve vertaling van het originele )
Haha, oke. Jammer dit. Het was een leuke poging tot een leuke discussie, waarom begin ik er uberhaupt aan als men er gelijk al allemaal irrelevante dingen bijhaalt.quote:O, gaan we die toer op dat ik mezelf tegenspreek. Het Mazdaïsme is eeuwen ouder dan het Boeddhisme en het Boeddhisme heeft weinig of niks met het jodendom te maken. Man man, je weet niet waar de klepel hangt, maar je maakt wel veel heisa.
Tuurlijk, maar mocht God niet bestaan, waarop baseren we ons dan? Voortrekkerij e.d. Wat met mensen die geen liefde kennen?quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:21 schreef marzman het volgende:
Goede truc. Ik ken alleen gelovigen trouwens die met de stelling zoals in de TS komen. Zonder geloof in God of duivel kun je volgens mij nog steeds bepalen wat goed en slecht is, daar is wat mij betreft geen bangmakerij voor nodig.
Wetten enzo. Er zijn genoeg mensen die sociaal gevoel in hun flikker hebben en daar geen oordelende God voor nodig hebben om op een politieke partijen te stemmen die er voor de zwakkeren van de samenleving zijn.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:43 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar mocht God niet bestaan, waarop baseren we ons dan? Voortrekkerij e.d. Wat met mensen die geen liefde kennen?
Hij kwam met interessante punten in een goede discussie en wilde daar blijkbaar op doorgaan.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:11 schreef Jordy-B het volgende:
Waarom open je een deel twee voor dit trolltopic?
Oh, was dit een trolltopic? Ik kijk pas sinds gister mee.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:11 schreef Jordy-B het volgende:
Waarom open je een deel twee voor dit trolltopic?
quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:19 schreef Mijk het volgende:
[..]
Oh, was dit een trolltopic? Ik kijk pas sinds gister mee.
Haha, nee ik kom hier bijna niet. Zonde opzich wel, want mooi subforum, maar ik steek eigenlijk tegenwoordig vrijwel al m'n tijd in boeken van de spirituele leraren (die ik eerder noemde), carl jung, freud en dergelijke.quote:
De consensus is desondanks dat de oudste stukjes die we daadwerkelijk hebben gedateerd worden op ong. 130 na christus; en van sommige stukjes hebben we niets van voor 300 na christus. Een versie van 50 na christus hebben we niet.quote:Op woensdag 5 juni 2019 08:29 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Er is een behoorlijke consensus dat deze spreuken zijn ontstaan rond 50 na Christus. Daarmee behoren ze tot de oudste bronnen die iets vertellen over Jezus.
Alleen zal dat verdomd weinig uitmaken voor de meeste gelovigen; het staat in de Bijbel dus is het zo.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:25 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
De consensus is desondanks dat de oudste stukjes die we daadwerkelijk hebben gedateerd worden op ong. 130 na christus; en van sommige stukjes hebben we niets van voor 300 na christus. Een versie van 50 na christus hebben we niet.
Is dit nu echt niet sarcastisch bedoeld? Fantastisch! Je leert bij.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Alleen zal dat verdomd weinig uitmaken voor de meeste gelovigen; het staat in de Bijbel dus is het zo.
Die Nazarene, die niks met Nazareth te maken had?quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:29 schreef Mijk het volgende:
Hoe denken jullie over de aankondiging van de Messias (Jezus) dan, voordat hij geboren werd?
Het boeit jou dus echt geen ene reet dat veel dingen in de Bijbel er tientallen jaren of zelfs eeuwen later bij gefantaseerd zijn he?quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:30 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Is dit nu echt niet sarcastisch bedoeld? Fantastisch! Je leert bij.
quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:25 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
De consensus is desondanks dat de oudste stukjes die we daadwerkelijk hebben gedateerd worden op ong. 130 na christus; en van sommige stukjes hebben we niets van voor 300 na christus. Een versie van 50 na christus hebben we niet.
quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Die Nazarene, die niks met Nazareth te maken had?
Jij bent er ook bijgefantaseerd denk ik.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Het boeit jou dus echt geen ene reet dat veel dingen in de Bijbel er tientallen jaren of zelfs eeuwen later bij gefantaseerd zijn he?
quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:32 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Jij bent er ook bijgefantaseerd denk ik.
Wie?quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:33 schreef ToT het volgende:
[..]Hurr durr, heb jij mij even mooi tuk he!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |