Nee, ik gebruik Binance en Kraken omdat ik geen vertrouwen heb in de ING. Over de andere voorbeelden ga je trouwens niet op in.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:47 schreef illusions het volgende:
[..]
Lijkt erop alsof je BTC koopt? Dat wou je toch niet?
Je geeft tot 3 keer aan toe geen antwoord.quote:Je snapt inmiddels het nut van in crypto pairs traden?
Dat is niet wat Oscar zei.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:49 schreef illusions het volgende:
Hier weer verder mensen overtuigen dat traden in crypto geen zin heeft omdart het niet algemeen geaccepteerd wordt bij de Albert Heijn voor een bloemkool.
Hij zei dat VET niet in de winst stond, omdat hij t.o.v. USD in de min stond. Tegenover crypto stond het echter in de plus.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is niet wat Oscar zei.
Hij zei dat de koers van een crypto tegenover usd er toe doet.
Nu ga je er vanuit dat BTC omhoog gaat.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:52 schreef illusions het volgende:
[..]
Hij zei dat VET niet in de winst stond, omdat hij t.o.v. USD in de min stond. Tegenover crypto stond het echter in de plus.
Wat is er dan slimmer, VET/BTC traden, wachten tot BTC weer omhoog gaat en dan dubbele winst pakken, of alleen VET/USDT traden? Lijkt me duidelijk.
Natuurlijk. Wat doe je anders in crypto als je er vanuit gaat dat het in waarde daalt?quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nu ga je er vanuit dat BTC omhoog gaat.
eruit stappen en in de olie en graan gaanquote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:54 schreef illusions het volgende:
[..]
Natuurlijk. Wat doe je anders in crypto als je er vanuit gaat dat het in waarde daalt?
Omhoog, ten opzichte van wat dan?quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:54 schreef illusions het volgende:
[..]
Natuurlijk. Wat doe je anders in crypto als je er vanuit gaat dat het in waarde daalt?
*zucht*quote:
quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:53 schreef illusions het volgende:
Je kan hoog of laag springen maar elke trader met een klein beetje verstand weet dat het accumuleren van BTC op termijn veel winstgevender uitpakt.
Ja dus jij en Oscar bedoelen hetzelfde eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:57 schreef illusions het volgende:
[..]
*zucht*
Ik doe niet alsof fiat-waarde absoluut niets uitmaakt hoor.
[..]
Nee, niet echt. Beter opletten.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dus jij en Oscar bedoelen hetzelfde eigenlijk.
Zo gaat dat vaak met lange discussies. Dan vallen ze over 1 subjectief woordje.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dus jij en Oscar bedoelen hetzelfde eigenlijk.
Hoezo?quote:Op woensdag 5 juni 2019 00:37 schreef ChickenMan het volgende:
Gefeliciteerd aan de mensen die ARRR gekocht hebben paar maanden geleden
De kippenman is er weerquote:Op woensdag 5 juni 2019 00:50 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Toen ik het geshilled had hier stond het op max 3cent, nu bijna 20
Er is bijna geen volume, had ik het gekocht kon ik er nu geen 20 cent voor krijgen. Op het moment dat ik sell orders ga plaatsten zakt de markt als een kaarten huis in. Kortom de bijna 20 cent is wellicht niet helemaal terecht.quote:Op woensdag 5 juni 2019 00:50 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Toen ik het geshilled had hier stond het op max 3cent, nu bijna 20
Al zou er maar 6 cent van die 20 cent overblijven na jouw dump, dan heb je toch alsnog een dikke winst te pakken? Of is 100% te min voor jou? Gewoon een goeie call geweest, jammer dat ik er niet ingestapt ben.quote:Op woensdag 5 juni 2019 09:04 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Er is bijna geen volume, had ik het gekocht kon ik er nu geen 20 cent voor krijgen. Op het moment dat ik sell orders ga plaatsten zakt de markt als een kaarten huis in. Kortom de bijna 20 cent is wellicht niet helemaal terecht.
p.s bij CryptoBridge kost die zelfde shitcoin nog maar 17 cent.
Nu neem je aan dat de verkoop de prijs met 14 cent zou doen dalen maar de aankoop volledig op 3 cent zou blijven?quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:35 schreef poebz het volgende:
[..]
Al zou er maar 6 cent van die 20 cent overblijven na jouw dump, dan heb je toch alsnog een dikke winst te pakken? Of is 100% te min voor jou? Gewoon een goeie call geweest, jammer dat ik er niet ingestapt ben.
Godsamme man, je begrijpt toch wel dat van 3 cent t/m 20 cent je wel een dikke winst overhoudt ondanks de liquiditeit? Dat is het punt dat ik probeer te maken.quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:37 schreef KapBak het volgende:
[..]
Nu neem je aan dat de verkoop de prijs met 14 cent zou doen dalen maar de aankoop volledig op 3 cent zou blijven?
Beetje rare gedachte, liquiditeit werkt twee kanten op zowel bij inkoop als verkoop.
Dat weet ik niet. Kan je gaan vloeken maar dat verandert er niks aan.quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:39 schreef poebz het volgende:
[..]
Godsamme man, je begrijpt toch wel dat van 3 cent t/m 20 cent je wel een dikke winst overhoudt ondanks de liquiditeit?
Nou dan niet. Slechte tip Chickenman.quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:40 schreef KapBak het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Kan je gaan vloeken maar dat verandert er niks aan.
Als bij de inkoop je het orderboek had opgeblazen en voor gemiddeld 20 cent per stuk had ingekocht uiteindelijk maakte je verlies. Als je het slim had aangepakt en voor gemiddeld 3,5 cent per stuk had ingekocht had je dikke winst. Valt weinig zinnigs over te zeggen bij zulke illiquide coins.
Dat zeg ik helemaal niet en dat weet Chickenman ook heus welquote:
Is natuurlijk zo, maar nu wordt hij aangevallen terwijl hij niets geks zegt. Of moet je telkens bij de actuele waarde benoemen wat de liquiditeit is en dat het eigenlijk niets betekent? Als Magnet zoiets zou zeggen, was niemand erover gevallen. Maar Chickenman is ook wel een beetje een irritante shiller inderdaadquote:Op woensdag 5 juni 2019 11:43 schreef KapBak het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet en dat weet Chickenman ook heus wel
Je kunt er overigens wel gewoon vanuit gaan dat meer dan 90% van het volume op CMC nep is hoor, dus ook daar kan je geen pijl op trekken.
quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:32 schreef Chaes het volgende:
Blijkbaar is het die CEO van TRON die de lunch met Buffett heeft gescoord gekocht hè?
En zelfs dat is twijfelachtig, aangezien wij hier doorgaans met euro's betalen.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is niet wat Oscar zei.
Hij zei dat de koers van een crypto tegenover usd er toe doet.
Niet mee eens.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:53 schreef illusions het volgende:
Je kan hoog of laag springen maar elke trader met een klein beetje verstand weet dat het accumuleren van BTC op termijn veel winstgevender uitpakt.
Ben benieuwd wat de insiders weten dat wij nog niet weten, gisterenochtend nog op 88 en nu op 101 satsquote:
Ik zit op de Vetrain.quote:
Nee, geen goede call, er zijn meer low ranking coins die het goed hebben gedaan, of zelfs beter.quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:35 schreef poebz het volgende:
[..]
Al zou er maar 6 cent van die 20 cent overblijven na jouw dump, dan heb je toch alsnog een dikke winst te pakken? Of is 100% te min voor jou? Gewoon een goeie call geweest, jammer dat ik er niet ingestapt ben.
Ik koop ze wel van je voor 6 cent.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:25 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee, geen goede call, er zijn meer low ranking coins die het goed hebben gedaan, of zelfs beter.
Nogmaals geen volume, dus ook 6 cent zal niet overeind blijven en het gaat een eeuwigheid duren om te verkopen omdat NIEMAND DIE COIN WIL KOPEN*.
*Zie Market History, zie orderboek, zie het volume of beter het uitblijven daarvan.
Hou eens op VET belachelijk te maken.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:15 schreef fathank het volgende:
Interessant doen met je shitcoins met flinterdunne orderboeken
quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hou eens op VET belachelijk te maken.
Heb jij winst kunnen pakken? Wat jouw call right?quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:29 schreef poebz het volgende:
[..]
Zonde, had je een lekkere winst op kunnen pakken
VET heeft ook geen serieuze liquiditeit hoor. Geen enkele crypto heeft dat, heel misschien Bitcoin.quote:
Dat is correct en tevens juist. Maar een of andere shitcoins met $5k volume op een dag en waar je 3 weken kunt wachten tot er een order groter dan een tientje fullfilled wordt is heel wat anders dan elke willekeurige top30 coin.quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:43 schreef KapBak het volgende:
[..]
VET heeft ook geen serieuze liquiditeit hoor. Geen enkele crypto heeft dat, heel misschien Bitcoin.
VET weer bijna op 0,7 cent. Uiteraard heb ik bijna alles verkocht rond 9 cent.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:43 schreef BadVlad het volgende:
Pantos gaat weer lekker na een announcement.![]()
Al heb ik wel bijna alles verkocht rond ATH een jaar geleden.
We zitten echt vaak op zelfde coinsquote:Op woensdag 5 juni 2019 21:58 schreef Rossdale het volgende:
Zo hop, mooie 18% gepakt op MFT, nu kijken of QKC een beetje wil moonen
Amsterdamquote:Op woensdag 5 juni 2019 22:32 schreef UtopiaVolger het volgende:
Dragonchain Amsterdam Blockchain Expo Afterparty, woensdag 19 juni te Amsterdam!![]()
Entree: Gratis
https://www.eventbrite.co(...)-tickets-63001679720
50 euro parkeer kostenquote:Op woensdag 5 juni 2019 22:33 schreef BadVlad het volgende:
chain Expo Afterparty, woensdag 19 juni te Amsterdam!
Bedrag: Zelf bepalen natuurlijk, in ieder geval geld wat je kan missen en waar je niet van wakker ligt als het -99% gaat.quote:Op woensdag 5 juni 2019 23:16 schreef nickhguitar het volgende:
Hebben jullie nog goede tips voor een beginner? Waar kan ik het best beginnen en wat moet ik lezen? Er is eigenlijk teveel informatie.. wat is de juiste? En welke bedrag zouden jullie adviseren om mee in te stappen?
Best is Full in te gaan in, Verkoop altijd als de koers flink an het zakken is en Koop alleen als hij flink gestegen is. Probeer ook eens handelen, trading heet dat, want geld dat stil staat is geld wat niet voor je werkt right!?quote:Op woensdag 5 juni 2019 23:16 schreef nickhguitar het volgende:
Hebben jullie nog goede tips voor een beginner? Waar kan ik het best beginnen en wat moet ik lezen? Er is eigenlijk teveel informatie.. wat is de juiste? En welke bedrag zouden jullie adviseren om mee in te stappen?
Lullig hoor, die kerel vraagt gewoon wat advies.quote:Op donderdag 6 juni 2019 01:51 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Best is Full in te gaan in, Verkoop altijd als de koers flink an het zakken is en Koop alleen als hij flink gestegen is. Probeer ook eens handelen, trading heet dat, want geld dat stil staat is geld wat niet voor je werkt right!?
De coin Franko is momenteel erg populair
https://coinmarketcap.com/currencies/franko/
Of je kijkt in de OP
Vandaar ook de verwijzing naar de OP. De vraag is gewoon een geintje, net als de "waar kan ik ripple kopen vraag" was een paar dagen geleden.quote:Op donderdag 6 juni 2019 02:20 schreef illusions het volgende:
[..]
Lullig hoor, die kerel vraagt gewoon wat advies.
Ik ben zeer praktisch ingesteld: Ik zou eerst een klein beetje BTC kopen en dat vervolgens op een cold wallet zetten. Daarna met wat speelgeld aan BTC of ETH op een gebruiksvriendelijke exchange gaan handelen. Ga er vanuit dat je dit speelgeld verliest.quote:Op woensdag 5 juni 2019 23:16 schreef nickhguitar het volgende:
Nu ga je ervan uit dat hij wil handelen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 03:01 schreef BadVlad het volgende:
[..]
Ik ben zeer praktisch ingesteld: Ik zou eerst een klein beetje BTC kopen en dat vervolgens op een cold wallet zetten. Daarna met wat speelgeld aan BTC of ETH op een gebruiksvriendelijke exchange gaan handelen. Ga er vanuit dat je dit speelgeld verliest.
Viel me ook al op jaquote:Op woensdag 5 juni 2019 22:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
We zitten echt vaak op zelfde coinsNu ook in QKC
en klein beetje mana voor een 5% scalp
Wat wil je graag? Wil je bitcoin kopen, een andere coin (moet meestal via bitcoin), of wil je actief gaan handelen?quote:Op woensdag 5 juni 2019 23:16 schreef nickhguitar het volgende:
Zo erg moont ie nou ook weer nietquote:Op donderdag 6 juni 2019 08:49 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Iemand heeft een nulletje teveel ingevuld?
Ik heb het gevoel dat traden een kansloze onderneming is. Daarvoor mis ik gewoon al teveel kennis en bovendien heb ik ook niet echt de tijd om er wekelijks vele uren aan te besteden. Dan is wellicht iets voor de lange termijn handiger. Als je op google of youtube iets intypt in de trant van 'start cryptocurrency' (of iets soortgelijks) dan krijg je letterlijk tienduizenden hits, met allemaal goedbedoelde adviezen, ik zou graag willen weten wat nou een goede 'tutorial' is.quote:Op woensdag 5 juni 2019 23:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Bedrag: Zelf bepalen natuurlijk, in ieder geval geld wat je kan missen en waar je niet van wakker ligt als het -99% gaat.
Waar te beginnen: Wat bedoel je precies? Wil je inlezen in coins, of juist TA, of iets anders? Wat is je doel en hoe wil je het bereiken?
quote:Op donderdag 6 juni 2019 01:51 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Best is Full in te gaan in, Verkoop altijd als de koers flink an het zakken is en Koop alleen als hij flink gestegen is. Probeer ook eens handelen, trading heet dat, want geld dat stil staat is geld wat niet voor je werkt right!?
De coin Franko is momenteel erg populair
https://coinmarketcap.com/currencies/franko/
Of je kijkt in de OP
Cold wallet houdt dus in dat je iets voor langere tijd vastzet? Zoiets heb ik dus inderdaad in gedachten. Traden is wellicht niet echt aan mij besteedt. Ik lees wel eens mee in dit topic en als ik lees wat de gemiddelde kennis hier is dan denk ik niet dat dat goedkomtquote:Op donderdag 6 juni 2019 03:01 schreef BadVlad het volgende:
[..]
Ik ben zeer praktisch ingesteld: Ik zou eerst een klein beetje BTC kopen en dat vervolgens op een cold wallet zetten. Daarna met wat speelgeld aan BTC of ETH op een gebruiksvriendelijke exchange gaan handelen. Ga er vanuit dat je dit speelgeld verliest.
Ik denk het langer vasthouden van 1 of meerdere coins. Daytraden moet je imo meer tijd voor hebben en veel meer energie in steken. Ik wil me gewoon graag inlezen (maar waar) en dan een keuze maken en er eigenlijk een langere periode niks mee doen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 08:38 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Wat wil je graag? Wil je bitcoin kopen, een andere coin (moet meestal via bitcoin), of wil je actief gaan handelen?
Hoe zit dat met die airdrops dan? Krijg je die vanzelf ofzo als je Waves hebt?quote:Op donderdag 6 juni 2019 09:50 schreef MaGNeT het volgende:
Die Vostok airdrop was wel free money
Helft verkocht @:0.4699 Waves... ¤13.000
En het stijgt nog steeds...
Ja, of WCT.quote:Op donderdag 6 juni 2019 09:57 schreef metallicelmo het volgende:
[..]
Hoe zit dat met die airdrops dan? Krijg je die vanzelf ofzo als je Waves hebt?
Check VTHO/BTC op Oceanex dan a niffoquote:Op donderdag 6 juni 2019 08:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo erg moont ie nou ook weer niet
https://coinmarketcap.com/currencies/vethor-token/#marketsquote:Op donderdag 6 juni 2019 10:20 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Check VTHO/BTC op Oceanex dan a niffo
Nexus is een leuke munt om mee te beginnen. Is flink gedaald het afgelopen jaar en heeft net een groot deel van hun hele project af, Tritium. Het wordt aan het einde van de maand geaudit en zou daarna best wel eens moon kunnen gaan. Verder hebben ze ook cubesats die al klaar zijn en alleen nog met een raket gelanceerd moeten worden. Dat zal binnen een aantal maanden gebeuren. De vader van de leaddev heeft een bedrijf dat satellieten de ruimte in schiet.quote:Op donderdag 6 juni 2019 09:40 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat traden een kansloze onderneming is. Daarvoor mis ik gewoon al teveel kennis en bovendien heb ik ook niet echt de tijd om er wekelijks vele uren aan te besteden. Dan is wellicht iets voor de lange termijn handiger. Als je op google of youtube iets intypt in de trant van 'start cryptocurrency' (of iets soortgelijks) dan krijg je letterlijk tienduizenden hits, met allemaal goedbedoelde adviezen, ik zou graag willen weten wat nou een goede 'tutorial' is.
[..]
[..]
Cold wallet houdt dus in dat je iets voor langere tijd vastzet? Zoiets heb ik dus inderdaad in gedachten. Traden is wellicht niet echt aan mij besteedt. Ik lees wel eens mee in dit topic en als ik lees wat de gemiddelde kennis hier is dan denk ik niet dat dat goedkomt
[..]
Ik denk het langer vasthouden van 1 of meerdere coins. Daytraden moet je imo meer tijd voor hebben en veel meer energie in steken. Ik wil me gewoon graag inlezen (maar waar) en dan een keuze maken en er eigenlijk een langere periode niks mee doen.
Wat heb je aan cubesats op een blockchain als ik vragen magquote:Op donderdag 6 juni 2019 10:38 schreef poebz het volgende:
[..]
Nexus is een leuke munt om mee te beginnen. Is flink gedaald het afgelopen jaar en heeft net een groot deel van hun hele project af, Tritium. Het wordt aan het einde van de maand geaudit en zou daarna best wel eens moon kunnen gaan. Verder hebben ze ook cubesats die al klaar zijn en alleen nog met een raket gelanceerd moeten worden. Dat zal binnen een aantal maanden gebeuren. De vader van de leaddev heeft een bedrijf dat satellieten de ruimte in schiet.
Erg ambitieus allemaal en je hoort er niemand over.
"Many organizations plan to deploy cube satellites into LEO (Lower Earth Orbit), however their models are dependent on centralized ownership and management. One of our longer term visions, is to tokenize satellite ownership, whereby token holders will be entitled to the revenue earned and voting rights, in order to produce decentralized ownership and management. Combined with affordable antennas, the creation of local mesh networks, and tokenized satellite ownership, we envision the building of a new Internet."quote:Op donderdag 6 juni 2019 11:37 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat heb je aan cubesats op een blockchain als ik vragen mag
https://oceanex.pro/en/trades/vthobtcquote:Op donderdag 6 juni 2019 10:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
https://coinmarketcap.com/currencies/vethor-token/#markets
Niks bijzonders
Gozer, weet je wat dit voor landen als Noord-Korea en China kan betekenen?quote:Op donderdag 6 juni 2019 11:57 schreef Dimachaerus het volgende:
Decentraal internet whahahahh
Je bedoelt afvoerputje waar alle extremistische scum neo Nazis Elliot Rodgers gekke 'murican ginger beardnecks zich uiteindelijk zullen gaan manifesteren
Mainstream volk heeft daar niks te zoeken
Al die nerd fokkers hier met Hun power to people decentraal utopie wereld![]()
![]()
Dussssssss
Welk bedrijf is dat van die cubesats? Is dat ISIS (ongelukkige naam) toevallig?quote:Op donderdag 6 juni 2019 10:38 schreef poebz het volgende:
[..]
Nexus is een leuke munt om mee te beginnen. Is flink gedaald het afgelopen jaar en heeft net een groot deel van hun hele project af, Tritium. Het wordt aan het einde van de maand geaudit en zou daarna best wel eens moon kunnen gaan. Verder hebben ze ook cubesats die al klaar zijn en alleen nog met een raket gelanceerd moeten worden. Dat zal binnen een aantal maanden gebeuren. De vader van de leaddev heeft een bedrijf dat satellieten de ruimte in schiet.
BNB doet het goed omdat er trading fees mee worden betaald. Niet puur om IEO's, integendeel.quote:Op donderdag 6 juni 2019 11:34 schreef metallicelmo het volgende:
Ik denk zelf dat er zoveel coins zijn tegenwoordig dat het nu onmogelijk is om goed advies te geven over wat wel of niet te kopen. Ik durf het niet meer aan om echt iets aan te raden op dit moment. Coins als BNB doen het erg goed maar dat komt puur door al die IEO's die succesvol zijn gebleken. Er is gewoon erg veel geld dat rondspookt op Binance, ze zijn niet voor niets de grootste. Koop BNB -> doe mee aan IEO -> coins gaat x4 -> verkoop wat en stop het weer terug in BNB. Repeat. Zo heeft elke coin wel iets wat waarde creëert maar of dat blijvend is kun je niet weten van te voren, blijft toch een beetje een gok maar zolang je je daar bewust van bent is het niet erg.
Oh ja, net als Bitcoin dat alleen maar gebruikt wordt voor criminele activiteiten.quote:Op donderdag 6 juni 2019 11:57 schreef Dimachaerus het volgende:
Decentraal internet whahahahh
Je bedoelt afvoerputje waar alle extremistische scum neo Nazis Elliot Rodgers gekke 'murican ginger beardnecks zich uiteindelijk zullen gaan manifesteren
Mainstream volk heeft daar niks te zoeken
Al die nerd fokkers hier met Hun power to people decentraal utopie wereld![]()
![]()
Dussssssss
Dat ze jammers gaan ontwikkelen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 12:01 schreef poebz het volgende:
[..]
Gozer, weet je wat dit voor landen als Noord-Korea en China kan betekenen?
Dat zou wel jammer zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2019 12:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat heb je aan cubesats op een blockchain als ik vragen mag
[..]
Dat ze jammers gaan ontwikkelen.
Denk dat ze veel Bob Marley draaien daar.quote:
quote:Op donderdag 6 juni 2019 12:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Denk dat ze veel Bob Marley draaien daar.
Appels en peren.quote:Op donderdag 6 juni 2019 12:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oh ja, net als Bitcoin dat alleen maar gebruikt wordt voor criminele activiteiten.
Die lui kunnen nu ook al op het darkweb terecht, daar hoef je geen decentrale oplossing voor te maken.
Precies niet voor de mainstream dus. 4chan op steroïden.quote:Maar juist in landen en op plaatsen waar internet niet beschikbaar is of alleen ernstig gecensureerd is dit een uitkomst.
In welke coins zit jij wel eigenlijk?quote:Op donderdag 6 juni 2019 12:17 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Appels en peren.
[..]
Precies niet voor de mainstream dus. 4chan op steroïden.
satoshiquote:Op donderdag 6 juni 2019 12:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In welke coins zit jij wel eigenlijk?
Wel een naam die opvalt! Galactic Sky bouwt de satellieten. En dat is onderdeel van Vector die de de raket bouwt. Vector is van Jim Cantrell, die co-founder van SpaceX is en tevens de vader van Colin Cantrell van Nexus. Volg je het nog?quote:Op donderdag 6 juni 2019 12:04 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Welk bedrijf is dat van die cubesats? Is dat ISIS (ongelukkige naam) toevallig?
Ik ooit nog eens gewerkt aan potentiele lanceersystemen voor hun producten
Ohhh kut, ik heb nog steeds waves uitgeleend. Ff kijken wat daar mee gebeurd is.quote:
Nexus ken ik iddquote:Op donderdag 6 juni 2019 10:38 schreef poebz het volgende:
[..]
Ik zit er dus ook aan te denken om in een 'top 10' coin te investeren, en er dan gewoon lange tijd niks mee te gaan doen. Volgens mij zijn alle 'grote' coins de afgelopen 5 jaar per definitie wel meer waard geworden toch?quote:Op donderdag 6 juni 2019 11:34 schreef metallicelmo het volgende:
Ik denk zelf dat er zoveel coins zijn tegenwoordig dat het nu onmogelijk is om goed advies te geven over wat wel of niet te kopen. Ik durf het niet meer aan om echt iets aan te raden op dit moment. Coins als BNB doen het erg goed maar dat komt puur door al die IEO's die succesvol zijn gebleken. Er is gewoon erg veel geld dat rondspookt op Binance, ze zijn niet voor niets de grootste. Koop BNB -> doe mee aan IEO -> coins gaat x4 -> verkoop wat en stop het weer terug in BNB. Repeat. Zo heeft elke coin wel iets wat waarde creëert maar of dat blijvend is kun je niet weten van te voren, blijft toch een beetje een gok maar zolang je je daar bewust van bent is het niet erg.
Je coins gewoon opslaan op een wallet als je er verder niet mee trade. Gewoon wat BTC kopen en jezelf verdiepen in de altcoins die je interessant vindt, en dan bijv. een 50%/50% spread hanteren dus de helft in BTC, en de andere helft over 2 of 3 altcoins verdelen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 13:42 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nexus ken ik iddWat ik meer bedoelde is eigenlijk de stap voorafgaand aan het bepalen welke munt je in investeert. Dus waar haal je het beste BTC, wat is het beste platform om altcoins te kopen en wat is een veilige manier om je munten op te slaan (helemaal als je er wat meer geld tegenaan gooit).
[..]
Ik zit er dus ook aan te denken om in een 'top 10' coin te investeren, en er dan gewoon lange tijd niks mee te gaan doen. Volgens mij zijn alle 'grote' coins de afgelopen 5 jaar per definitie wel meer waard geworden toch?
Oke ik zat zelf te denken aan 1000 euro. Inderdaad een soortgelijke constructie waarbij ik ongeveer 500 voor BTC reserveer en 500 voor altcoins.quote:Op donderdag 6 juni 2019 14:12 schreef illusions het volgende:
[..]
Je coins gewoon opslaan op een wallet als je er verder niet mee trade. Gewoon wat BTC kopen en jezelf verdiepen in de altcoins die je interessant vindt, en dan bijv. een 50%/50% spread hanteren dus de helft in BTC, en de andere helft over 2 of 3 altcoins verdelen.
1. Koop BTC
2. Stuur de helft naar een exchange zoals Binance
3. Koop hier je altcoins van
4. Withdraw je altcoins naar een wallet
Daarna je portfolio ergens in opslaan, mensen gebruiken geloof ik vaak Delta, en dan kun je precies bijhouden wat de waarde van je coins zijn.
Het merendeel van de top-10 ALT coins van 5 jaar geleden bestaat nu niet meerquote:Op donderdag 6 juni 2019 13:42 schreef nickhguitar het volgende:
Ik zit er dus ook aan te denken om in een 'top 10' coin te investeren, en er dan gewoon lange tijd niks mee te gaan doen. Volgens mij zijn alle 'grote' coins de afgelopen 5 jaar per definitie wel meer waard geworden toch?
Je hebt per valuta een aparte wallet, maar je hebt ook allesomvattende wallets zoals Exodus en dat werkt prima voor jouw doeleinden, gebruik alleen niet de interne functies om valuta te wisselen want dan kom je waarschijnlijk bedrogen uit (nooit geprobeerd).quote:Op donderdag 6 juni 2019 15:04 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Oke ik zat zelf te denken aan 1000 euro. Inderdaad een soortgelijke constructie waarbij ik ongeveer 500 voor BTC reserveer en 500 voor altcoins.
Kan ik de BTC en de altcoins in dezelfde wallet opslaan? En ik lees ook veel over offline wallets, is zoiets dan aanbevolen, of voldoet een standaard wallet?
Dat is heul jouwn arm niet jongequote:
Maar een offline Wallet is bijv niet nodig?quote:Op donderdag 6 juni 2019 15:48 schreef illusions het volgende:
[..]
Je hebt per valuta een aparte wallet, maar je hebt ook allesomvattende wallets zoals Exodus en dat werkt prima voor jouw doeleinden, gebruik alleen niet de interne functies om valuta te wisselen want dan kom je waarschijnlijk bedrogen uit (nooit geprobeerd).
Kies altcoins waar je in gelooft, en ga elke zoveel weken na of je nog wel tevreden bent over je posities.
Is dat zo?quote:Op donderdag 6 juni 2019 15:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Het merendeel van de top-10 ALT coins van 5 jaar geleden bestaat nu niet meer
Nee hoor. Gewoon goed je wachtwoord en backup phrase opslaan (ergens opschrijven).quote:Op donderdag 6 juni 2019 16:48 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Maar een offline Wallet is bijv niet nodig?
Ja ¤1000 schiet niet zo op natuurlijk.quote:Op donderdag 6 juni 2019 15:04 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Oke ik zat zelf te denken aan 1000 euro. Inderdaad een soortgelijke constructie waarbij ik ongeveer 500 voor BTC reserveer en 500 voor altcoins.
Kan ik de BTC en de altcoins in dezelfde wallet opslaan? En ik lees ook veel over offline wallets, is zoiets dan aanbevolen, of voldoet een standaard wallet?
1 BTC is genoeg hoor.quote:Op donderdag 6 juni 2019 17:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja ¤1000 schiet niet zo op natuurlijk.
Begin eens met 50K bv.
twitter:crypto_birb twitterde op woensdag 05-06-2019 om 22:46:59this is what you would have got if followed my suggestion to short at 6.8k when everybody was bullish and long 3.5k where I bidded $btc bottom in February 2018gg https://t.co/bR0lhXvrdk reageer retweet
Ja, maar .... 3 digits BTCquote:Op donderdag 6 juni 2019 18:03 schreef Rossdale het volgende:
OCE gaat als een gekko! Al +40% de afgelopen dagen. Hatseflats!
QKC vandaag ook alweer +10% al knalt die nog wel verder door denk ik. Te vroeg om winst te pakken.
Mensen die nog steeds beweren dat we in een bear markt zitten
Als je weinig van het gebeuren af weet zou ik gewoon 60% BTC doen, 20% LTC, 10% ETH, 5% BNB en nog twee shitcoins voor 2.5% ofzo en dan niet meer naar kijken.quote:Op donderdag 6 juni 2019 15:04 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ik zou toch meer van BNB pakken, maar dat is uiteraard persoonlijk. Waarom zou jij een mobiele wallet aanraden? Volgens mij leer je meer van het e.e.a. als je het op je computer uitvoert - ook makkelijker qua transfers, copy pasten van wallet adressen tussen tabs enzo.quote:Op donderdag 6 juni 2019 18:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je weinig van het gebeuren af weet zou ik gewoon 60% BTC doen, 20% LTC, 10% ETH, 5% BNB en nog twee shitcoins voor 2.5% ofzo en dan niet meer naar kijken.
Ik vind zelf ENJIN wallet op mobiel prima werken, gebruiksvriendelijk voor nieuwkomers. Op een oude (wel schone) telefoon knallen en gaan.
Bitcoin - actiefquote:Op donderdag 6 juni 2019 18:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Snapshot 8 juni 2014:
https://coinmarketcap.com/historical/20140608/
Valt mee dusquote:Op donderdag 6 juni 2019 15:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Het merendeel van de top-10 ALT coins van 5 jaar geleden bestaat nu niet meer
3 op 10 dood is geen safecall.quote:Op donderdag 6 juni 2019 18:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bitcoin - actief
Litecoin - actief
Nxt - dood
Dash - actief
Peercoin - actief
XRP - actief
Dogecoin - actief
Namecoin - stervende
Omni - stervende
Blackcoin - actief
[..]
Valt mee dus
Ja met levarage (x25) kun je veel verdienen of snel verliezen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 18:05 schreef Piva het volgende:
[..]
1 BTC is genoeg hoor.[ afbeelding ]twitter:crypto_birb twitterde op woensdag 05-06-2019 om 22:46:59this is what you would have got if followed my suggestion to short at 6.8k when everybody was bullish and long 3.5k where I bidded $btc bottom in February 2018gg https://t.co/bR0lhXvrdk reageer retweet
Toch een stuk safer als je zou verwachten van crypto. Zo'n Dogecoin bijv. heeft toch 10x meer waarde dan 5 jaar terug.quote:
True true.quote:Op donderdag 6 juni 2019 18:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ook geen "merendeel bestaat niet meer"
Is dat zo?quote:Op donderdag 6 juni 2019 19:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
True true.
Maar ook niet zo makkelijk als, stop 50 K in de hele top 10, kijk nooit en 5 jaar later cash 350K.
12$eoy guarenteed.
Xrpquote:Op donderdag 6 juni 2019 20:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is dat zo?
$ 50.000 gelijk verdeeld over de top-10 coins op 8 juni 2014.
Aantal coins voor dat geld destijds x huidig bedrag in $ =
BTC 7,62 x 7714,54 = $ 58.784,79
LTC 443,66 x 103,46 = $ 45.901,06
NXT 77.358,667 x 0,031 = $ 2.398,12
DASH 526,32 x 143,41 = $ 75.353,23
Peercoin 2.702,70 x 0,3858 = $ 1.042,70
XRP 1.258.178,158 x 0,4133 = $ 520.005,03
DOGE 13.888.888,89 x 0,003 = $ 41.666,67
NameCoin 2403,85 x 0,5328 = $ 1.280,32
Omni 202,347 x 2,10 = $ 424,72
BlackCoin 31576,62 x 0,0881 = $ 2781,85
totaal: $750.858,17
Welke raad jij aan? Is er een wallet waar alle bovengenoemde munten in passen?quote:Op donderdag 6 juni 2019 18:11 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik zou toch meer van BNB pakken, maar dat is uiteraard persoonlijk. Waarom zou jij een mobiele wallet aanraden? Volgens mij leer je meer van het e.e.a. als je het op je computer uitvoert - ook makkelijker qua transfers, copy pasten van wallet adressen tussen tabs enzo.
Het gaat inderdaad altijd om een trading pair, BTC t.o.v. XRP bijv. maar ETH t.o.v. XRP kan ook, als je ETH inkoopt en dat op de exchange zet.quote:Op donderdag 6 juni 2019 20:44 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Welke raad jij aan? Is er een wallet waar alle bovengenoemde munten in passen?
En als ik het goed begrijp is BTC dus altijd de basis voor de andere coins? Dan heb je dus in principe 2 variabelen als ik investeer in een altcoin. 1: de koers van de altcoin en 2: de koers van de BTC?
quote:Op donderdag 6 juni 2019 20:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ben het met je eens hoor. Ik raad Enjin vooral aan omdat het echt belachelijk goed is qua gebruiksvriendelijkheid, dus voor iemand die er weinig van weet is het prima te doen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 18:11 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik zou toch meer van BNB pakken, maar dat is uiteraard persoonlijk. Waarom zou jij een mobiele wallet aanraden? Volgens mij leer je meer van het e.e.a. als je het op je computer uitvoert - ook makkelijker qua transfers, copy pasten van wallet adressen tussen tabs enzo.
Valt me niet tegen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 20:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is dat zo?
met mijn XRP winst heb ik zonnepanelen gekocht. Al crasht de boel in elkaar, ik verdien er elke dag geld meequote:
Misschien was dood iets teveel van het goede, maar ik zou niet snel in een blackcoin of peercoin inzetten. En de top10-20 zitten ook nog wel wat pareltjes tussenquote:Op donderdag 6 juni 2019 18:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bitcoin - actief
Litecoin - actief
Nxt - dood
Dash - actief
Peercoin - actief
XRP - actief
Dogecoin - actief
Namecoin - stervende
Omni - stervende
Blackcoin - actief
[..]
Valt mee dus
De doelpalen verzetten als de feiten niet overeen komen met wat je beweertquote:Op donderdag 6 juni 2019 21:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Misschien was dood iets teveel van het goede, maar ik zou niet snel in een blackcoin of peercoin inzetten.
En met alts bedoel ik wel alles behalve btc, ltc en eth in dit geval
Alts was bij voorbaat al het piketpaaltje. En laten we eerlijk zijn, 5 van de 10 zijn minder waard als 5 jaar geleden, best een prestatie in een btc-markt die keer 12 is gegaanquote:Op donderdag 6 juni 2019 21:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De doelpalen verzetten als de feiten niet overeen komen met wat je beweert
Pak eind december 2017 er maar eens bijquote:Op donderdag 6 juni 2019 21:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Alts was bij voorbaat al het piketpaaltje. En laten we eerlijk zijn, 5 van de 10 zijn minder waard als 5 jaar geleden, best een prestatie in een btc-markt die keer 12 is gegaan
Over doelpalen verzetten gesproken...quote:Op donderdag 6 juni 2019 21:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Pak eind december 2017 er maar eens bij
Dit is dom achteraf lullen, voor hetzelfde geld was ripple of litecoin achteraf een slechte keus geweest.quote:Op donderdag 6 juni 2019 21:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Misschien was dood iets teveel van het goede, maar ik zou niet snel in een blackcoin of peercoin inzetten.
Dat was toch waar de discussie om ging, dat een aantal van die coins er niet meer zijn en het dus niet een safe bet hoeft te zijn om een aantal top-10 coins te kiezen. Want idd, je zult maar net de verkeerde kiezenquote:Op donderdag 6 juni 2019 22:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit is dom achteraf lullen, voor hetzelfde geld was ripple of litecoin achteraf een slechte keus geweest.
Waarom blijf je niet in het BTC topic?quote:Op donderdag 6 juni 2019 23:16 schreef Dimachaerus het volgende:
je moet gewoon all-in op bitcoin gaan
rest is toch shit
Dat klopt, maar bijna alle jaren laat de top 10 een prima rendement zien in 5 jaar.quote:Op donderdag 6 juni 2019 22:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat was toch waar de discussie om ging, dat een aantal van die coins er niet meer zijn en het dus niet een safe bet hoeft te zijn om een aantal top-10 coins te kiezen. Want idd, je zult maar net de verkeerde kiezen
Helemaal waar!quote:Op donderdag 6 juni 2019 23:16 schreef Dimachaerus het volgende:
je moet gewoon all-in op bitcoin gaan
rest is toch shit
Het ging niet om de top-10, het ging om investeren in “een” top-10 coin want de aanname was dat “alle” top-10 coins wel gegroeid zouden zijn in de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 6 juni 2019 23:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat klopt, maar bijna alle jaren laat de top 10 een prima rendement zien in 5 jaar.
Dus conclusie is als je je handels prikkel kunt loslaten, de boel goed verdeeld en je counseling goed bewaard de kans vrij groot is op een rendement gebaseerd op resultaten uit het verleden.
Dat daar 1 tot 3 shitcoins tussen zitten doet er niks toe.
Geen idee, meer dan 2 knikkers is het toch niet waardquote:Op vrijdag 7 juni 2019 01:39 schreef m.k het volgende:
Nog meer mensen die hun vtho niet hebben gekregen van binance?
Ik heb iets van 5 dollar aan VTHO naar LBANK overgemaakt en het daar verkocht, BAM!!!quote:Op vrijdag 7 juni 2019 08:38 schreef fathank het volgende:
[..]
Geen idee, meer dan 2 knikkers is het toch niet waard.
En de helft van de tijd heb ik geen vet op binance omdat ik regelmatig pingpong
Poloniex besteelt hun klanten.. 16% van al je BTC weg als je daar je BTC uitleent.twitter:Poloniex twitterde op donderdag 06-06-2019 om 20:03:26On May 26, a sudden, severe price crash in the CLAM market caused a number of margin loans to default, resulting in a roughly 1800 BTC loss in the Poloniex BTC margin lending pool for non-US customers. reageer retweet
Om hier nog even op terug te komen:quote:Op maandag 27 mei 2019 14:12 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Dit zijn van die rare scams, zag er een paar voorbij komen die een of ander automatische trading bot adviseren. Oa met Matthijs van Nieuwkerk en die Alexander Knuppel.
Edit:
Dit is wat een maatje van me laatst doorgestuurd kreeg van zijn moeder:
[ afbeelding ]
Het is niet echt stelen natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 10:24 schreef TimKuik het volgende:
Poloniex besteelt hun klanten.. 16% van al je BTC weg als je daar je BTC uitleent.twitter:Poloniex twitterde op donderdag 06-06-2019 om 20:03:26On May 26, a sudden, severe price crash in the CLAM market caused a number of margin loans to default, resulting in a roughly 1800 BTC loss in the Poloniex BTC margin lending pool for non-US customers. reageer retweet
![]()
Blij dat ik daar al een paar jaar geen zaken meer mee doe
Beetje flauwekul die laatste zin. Ik denk dat bijvoorbeeld Coinbase voor veel mensen een betrouwbare fiat on-ramp is en toch is die firma niet "pro bitcoin" of zo min mogelijk met shitcoins bezig.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 11:16 schreef Piva het volgende:
[..]
Het is niet echt stelen natuurlijk.
Ze lenen jou bitcoin uit en dat kan mis gaan, vandaar dat je er een vergoeding voor krijgt (de rente).
Dat ze met shitcoin geld verliezen en daarmee mensen bitcoin kwijt raken geeft maar weer eens aan dat je alleen zaken moet doen met bedrijven die pro bitcoin zijn en liefst zo min mogelijk met shitcoins bezig zijn.
Inderdaad, je moet je problemen mitigeren, dat doe je niet door shitcoins via margin trading mogelijk te maken.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 12:54 schreef KapBak het volgende:
[..]
Beetje flauwekul die laatste zin. Ik denk dat bijvoorbeeld Coinbase voor veel mensen een betrouwbare fiat on-ramp is en toch is die firma niet "pro bitcoin" of zo min mogelijk met shitcoins bezig.
Eens, Poloniex heeft het gewoon verneuktquote:Op vrijdag 7 juni 2019 12:59 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Inderdaad, je moet je problemen mitigeren, dat doe je niet door shitcoins via margin trading mogelijk te maken.
Ik wacht nog even op de versie 3, schijnt gorilla glass in te zitten.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 12:00 schreef metallicelmo het volgende:
Gelukkig is er nu BTC2, zo in de top100 terecht gekomen. Dit gaat al onze problemen oplossen
https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin2/
Duidelijk alles weg dus. #Chinahussle.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 22:41 schreef Kyran het volgende:
Hi Binance Community,
Our system is under a system maintenance/upgrade by tech team. Trading stops. Funds are SAFU! Sorry for the inconvenience. We hope it will resume shortly.
Thanks for your patience and support!
(Van Binance Telegram)
CZ is er al van op vakantiequote:Op vrijdag 7 juni 2019 22:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Duidelijk alles weg dus. #Chinahussle.
$quote:Op zaterdag 8 juni 2019 09:11 schreef Roellie80 het volgende:
Haha BOMB token op ¤2.50. Gratis moneys
twitter:binance twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 23:35:43Our system detected a disk failure and gracefully shut down to prevent any data loss or corruption.Will update regularly on our progress during the maintenance. Funds are #SAFU We apologize for any inconvenience. reageer retweet
Coinbase is wel een goed voorbeeld ja. Er zijn genoeg mensen die daar juist om die reden weg gegaan zijn.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 12:54 schreef KapBak het volgende:
[..]
Beetje flauwekul die laatste zin. Ik denk dat bijvoorbeeld Coinbase voor veel mensen een betrouwbare fiat on-ramp is en toch is die firma niet "pro bitcoin" of zo min mogelijk met shitcoins bezig.
Ik denk niet dat het daadwerkelijk om een disk failure gaat. Wellicht dat er perongeluk data verwijderd is, maar een storing komt echt niet door het uitvallen van 1 (of meerdere) disken.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 13:20 schreef Piva het volgende:
twitter:binance twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 23:35:43Our system detected a disk failure and gracefully shut down to prevent any data loss or corruption.Will update regularly on our progress during the maintenance. Funds are #SAFU We apologize for any inconvenience. reageer retweet
![]()
![]()
Ik kijk bij altcoins alleen naar de prijs in $quote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:19 schreef nickhguitar het volgende:
Klopt het dat je dus altijd te maken hebt met 2 variabelen; namelijk de koers van je 'basis'munt en die van je altcoin.
M.a.w.: als ik met Bitcoin bnb koop en de BNB stijgt maar de btc dondert in elkaar, dan heb je dus nog niks? Als de btc dan zo bepalend is kun je dan niet beter je geld gewoon alleen in btc stoppen voor de lange termijn?
Precies, dat doe ik dus ook merk ikquote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik kijk bij altcoins alleen naar de prijs in $
Als ik me met de prijs in BTC bezig houd, kan ik net zo goed in BTC blijven.
Hier ben ik het niet mee eens.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik kijk bij altcoins alleen naar de prijs in $
Als ik me met de prijs in BTC bezig houd, kan ik net zo goed in BTC blijven.
Nee dat klopt niet, je moet gewoon kijken naar de waarde in USD/EUR.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:19 schreef nickhguitar het volgende:
Klopt het dat je dus altijd te maken hebt met 2 variabelen; namelijk de koers van je 'basis'munt en die van je altcoin.
M.a.w.: als ik met Bitcoin bnb koop en de BNB stijgt maar de btc dondert in elkaar, dan heb je dus nog niks? Als de btc dan zo bepalend is kun je dan niet beter je geld gewoon alleen in btc stoppen voor de lange termijn?
De koers is wel grotendeels afhankelijk van BTC, daarnaast ga je meestal door BTC als je fiat wilt withdrawen en o.a. om deze 2 redenen is het accumuleren van BTC dus heel wenselijk.quote:Op zondag 9 juni 2019 02:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet, je moet gewoon kijken naar de waarde in USD/EUR.
Laat 'grotendeels' maar weg. En dat je coins omzet in BTC om uit te cashen is niet relevant. Als de BTC koers halveert tov je alts krijg je gewoon 2x zo veel BTC bij een fiat withdrawal.quote:Op zondag 9 juni 2019 02:47 schreef illusions het volgende:
[..]
De koers is wel grotendeels afhankelijk van BTC, daarnaast ga je meestal door BTC als je fiat wilt withdrawen en o.a. om deze 2 redenen is het accumuleren van BTC dus heel wenselijk.
Een beetje meer uitleg zou wel lekker zijnquote:Op zondag 9 juni 2019 02:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet, je moet gewoon kijken naar de waarde in USD/EUR.
Want?quote:Op zondag 9 juni 2019 10:28 schreef Dimachaerus het volgende:
Wil je op korte termijn verkopen - USD waarde
Wil je Lange termijn holden/traden - BTC waarde
Jesus man hoe moeiluk Ken het zijn
Nee je maakt geen denkfout, de meeste zijn hier gestopt met het naar bitcoin kijken omdat ze er dan achter komen dat ze eigenlijk geld verloren hebben tijdens hun alt investeringen.quote:Op zondag 9 juni 2019 14:00 schreef nickhguitar het volgende:
Misschien maak ik ergens een denkfout hoor, maar ik kan dit ook niet echt lekker ergens vinden op internet/andere fora o.i.d.
Als je geen tijd er aan wilt besteden en gewoon voor een "redelijk" resultaat wilt gaan gewoon 100% bitcoin en vooral zorgen dat de bitcoin veilig opgeslagen is.quote:Wat is jullie mening?
Thx voor je reactie. En ik weet dat ik uiteindelijk zelf die beslissing moet maken, maar daarom is het inderdaad wel leuk om meningen/gedachten van andere mensen aan te horenquote:Op zondag 9 juni 2019 15:34 schreef Kyran het volgende:
Wij kunnen die keuze niet maken voor je @:nickhguitar Die moet je echt zelf maken met alle informatie die je hier krijgt.
Dit is hoe ik zelf beredeneer:
Ik verwacht dat BTC binnen nu en drie jaar een prijs tussen de $50.000 en $100.000 kan aantikken. Daarom is mijn doel om zoveel mogelijk BTC te verzamelen. Dat kan je op twee manieren doen.
- BTC kopen met fiat
- Alts kopen met BTC en daarna (hopelijk) op een hogere satoshi waarde weer omzetten naar BTC
Aangezien ik al aan het maximum zit qua wat ik in fiat in crypto wil steken kies ik dus voor optie twee. Ik gebruik alts om meer BTC te vergaren en dit doe ik vooral met swing traden. Daarom kijk ik nu dus niet naar USD of EUR waarde, maar puur en alleen naar hoeveel BTC ik heb.
Als ik -10% in USD gaat boeit het mij niet heel erg veel op dit moment, want mijn verwachting is dat BTC nog wel x10 kan gaan vanaf hier. Als ik in -10% in satoshi waarde zou gaan zou ik het erger vinden, want dat is dan 10% minder BTC om van die x10 te profiteren.
Ik zeg niet dat BTC 100% zeker nog x10 gaat vanaf hier trouwens, begrijp me niet verkeerd, maar dat is wel mijn verwachting en daar baseer ik mijn tactiek dan ook op. Als ik er naast zit heb ik gegokt en verloren, maar dat is mijn plan in ieder geval.
Je kan in Delta aangeven dat als je bijvoorbeeld BNB koopt ze het van je BTC moeten afhalen. Kan zelfs aangeven dat ze rekening moeten houden met de fees die je betaalt.quote:Op zondag 9 juni 2019 15:42 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Thx voor je reactie. En ik weet dat ik uiteindelijk zelf die beslissing moet maken, maar daarom is het inderdaad wel leuk om meningen/gedachten van andere mensen aan te horen
Wat betreft day-/swingtrading; daar wil ik mij eigenlijk helemaal niet aan wagen. Het plan is dus ook om alles op een hardware wallet te zetten en er dan gedurende een langere tijd niet aan te gaan zitten. Ik twijfel nu dus even welke en hoeveel coinsIk ben er vrij zeker van dat ik sowieso BTC/BNB ga toevoegen, maar vraag me af of het handig is om er nog veel meer te doen; dan worden het zulke kleine deeltjes allemaal..
Houdt een app als Delta ook rekening met de koers van de BTC? Ergo; als ik een coins als BNB koop met BTC en deze invoer op Delta, moet ik dan ook in een aparte transactie de BTC toevoegen om deze ook mee te laten berekenen?
Wat ik meer bedoel is of de Delta app ook rekening houdt met de koers van beide munten (zowel die van de BTC als de LTC in dit voorbeeld).quote:Op zondag 9 juni 2019 15:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je kan in Delta aangeven dat als je bijvoorbeeld BNB koopt ze het van je BTC moeten afhalen. Kan zelfs aangeven dat ze rekening moeten houden met de fees die je betaalt.
Als je echt alleen wil hodlen en niet gaat traden zou ik gaan voor BTC, LTC, BNB en een paar shitcoins die een x50-100 kunnen doen bij een volledige bull run/market. Welke dat zijn weet niemand
75% BTC, 10% LTC, 10% BNB, 5% in shitcoins. Zoiets? Kan ook nog ETH nemen, maar zie zelf meer potentie in LTC en BNB op dit moment.
Inderdaad, de koers is niet grotendeels maar geheel afhankelijk van BTC.quote:Op zondag 9 juni 2019 09:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Laat 'grotendeels' maar weg. En dat je coins omzet in BTC om uit te cashen is niet relevant. Als de BTC koers halveert tov je alts krijg je gewoon 2x zo veel BTC bij een fiat withdrawal.
Ik heb dat stukje 10x gelezen en snap het ook niet ....quote:Op zondag 9 juni 2019 16:21 schreef illusions het volgende:
[..]
Inderdaad, de koers is niet grotendeels maar geheel afhankelijk van BTC.
Er is namelijk geen enkele munt die long-term floreert toen BTC omlaag ging. Vrijwel alle grafieken zien er ook hetzelfde uit, maar blijf jij maar lekker op alts hodlen.
En dat laatste is natuurlijik helemáál onzin.Leg jij mij maar eens uit hoe je 2x zoveel BTC kunt krijgen bij een halvering in de koers,want dat zou natuurlijk prachtig zijn.
Op de korte termijn zeker, zoals BSV laatst die +50% ging maar dat bevestigt ook dat alles valt of staat met BTC omdat die nu ook gewoon weer meedoet met de meute.quote:Op zondag 9 juni 2019 16:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik heb dat stukje 10x gelezen en snap het ook niet ....
Dus, stel je hebt VET voor 100 sat, en BTC op 10k, dan halveert BTC naar 5k en VET blijft op 100 sat. Je verkoopt VET voor 100 sat en hebt opeens 2x zoveel BTC als je naar fiat gaat?
Wut wut? Volgens mij heb je dan /2 in fiat vooralJe BTC is niet veranderd, want VET heeft waarde gehouden op 100 sat ....
Edit: En ik snap serieus niet dat er nog steeds mensen zijn die niet willen inzien dat alles valt of staat met BTC .... geen uitzonderingen long term (maar wel short term).
Deze fout wordt ook vaker gemaakt. Maar bij het inwisselen van je altcoins krijg je dan dus meer/minder BTC terug.quote:Op zondag 9 juni 2019 14:00 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
EDe volgorde is toch BTC kopen -> Altcoin kopen. Als ik dan bitcoins koop als ze 8000 waard zijn, dit investeer in altcoins en vervolgens weer verkoop (via bitcoin dus) als deze 4000 waard zijn, dan is het leuk dat de altcoin gestegen is, maar dan verlies ik toch gewoon megaveel geld omdat de bitcoin gehalveerd is?
Misschien maak ik ergens een denkfout hoor, maar ik kan dit ook niet echt lekker ergens vinden op internet/andere fora o.i.d.
Nee, als BTC minder waard wordt tov je alts krijg je gewoon meer alts voor je BTC. Niet te moeilijk denken.quote:Zoals ik het zie heb ik straks dus een portfolio met een x-aantal munten. De BTC spreekt voor zich, die is afhankelijk van enkel en alleen de koers van de BTC, maar alle altcoins (die ik via de BTC koop) zijn dus afhankelijk van de koers van die betreffende altcoin EN de koers van de BTC. Kortom; 2 variabelen toch?
[..]
Het probleem is dat jij in sats denkt, en ik in EUR/USD. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor...quote:Op zondag 9 juni 2019 16:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik heb dat stukje 10x gelezen en snap het ook niet ....
Dus, stel je hebt VET voor 100 sat, en BTC op 10k, dan halveert BTC naar 5k en VET blijft op 100 sat. Je verkoopt VET voor 100 sat en hebt opeens 2x zoveel BTC als je naar fiat gaat?
Wut wut? Volgens mij heb je dan /2 in fiat vooralJe BTC is niet veranderd, want VET heeft waarde gehouden op 100 sat ....
Edit: En ik snap serieus niet dat er nog steeds mensen zijn die niet willen inzien dat alles valt of staat met BTC .... geen uitzonderingen long term (maar wel short term).
Precies, heb soms echt het idee dat mensen er gewoon geen bal van snappen en het is niet eens ingewikkeld.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het probleem is dat jij in sats denkt, en ik in EUR/USD. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor...
Dat snap ik. Maar als jij je helemaal focust op op de koers van je altcoin dan kun je toch bedrogen uitkomen? Stel je hebt een altcoin die van 5k naar 10k is gegaan. Groot feest, want je hebt er 10k in geïnvesteerd. Maar dan moet je toch ook bekijken wat de BTC in die tijd heeft gedaan? Als de BTC in diezelfde tijd gehalveerd is dan heb je er nog niet zoveel aan.. leolinedance beweert (als ik het goed begrijp) dat je het verschil in BTC dus gewoon terugkrijgt, dat lijkt me vrij stug.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:59 schreef Roellie80 het volgende:
Is je doel om meer BTC te krijgen? Dan kijk je naar deze waarde. Ik vind alleen de EUR waarde interessant. Long of short term maakt niks uit.
Ik weet oprecht niet hoe ik het nog makkelijker uit kan leggenquote:Op zondag 9 juni 2019 19:01 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als jij je helemaal focust op op de koers van je altcoin dan kun je toch bedrogen uitkomen? Stel je hebt een altcoin die van 5k naar 10k is gegaan. Groot feest, want je hebt er 10k in geïnvesteerd. Maar dan moet je toch ook bekijken wat de BTC in die tijd heeft gedaan? Als de BTC in diezelfde tijd gehalveerd is dan heb je er nog niet zoveel aan.. leolinedance beweert (als ik het goed begrijp) dat je het verschil in BTC dus gewoon terugkrijgt, dat lijkt me vrij stug.
Tis niemands doel om meer BTC te krijgen als BTC zou instorten naar 0.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:59 schreef Roellie80 het volgende:
Is je doel om meer BTC te krijgen? Dan kijk je naar deze waarde. Ik vind alleen de EUR waarde interessant. Long of short term maakt niks uit.
Je gebruikt BTC slechts als gateway. Het maakt niks uit wat BTC zelf doet. Het is een tussenstation. Stel ik wil 1000 EUR uitcashen. Als ik dit eerst naar BTC moet omzetten, en daarna na EUR dan maakt het niet uit of er ik 10BTC of 0.0001BTC voor krijg, als het vervolgens naar EUR gaatquote:Op zondag 9 juni 2019 19:01 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als jij je helemaal focust op op de koers van je altcoin dan kun je toch bedrogen uitkomen? Stel je hebt een altcoin die van 5k naar 10k is gegaan. Groot feest, want je hebt er 10k in geïnvesteerd. Maar dan moet je toch ook bekijken wat de BTC in die tijd heeft gedaan? Als de BTC in diezelfde tijd gehalveerd is dan heb je er nog niet zoveel aan.. leolinedance beweert (als ik het goed begrijp) dat je het verschil in BTC dus gewoon terugkrijgt, dat lijkt me vrij stug.
Ik denk dat ik 'm snap, thxquote:Op zondag 9 juni 2019 19:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik weet oprecht niet hoe ik het nog makkelijker uit kan leggen
Edit: laatste poging
-Koop 1 BTC voor 10k euro
-Verhandel deze BTC voor 100 ETH van 100 euro.
- ETH stijgt naar 500 euro
- BTC daalt naar 5k euro
- Verhandel al je ETH voor 10 BTC
- cash 50k uit
Geen probleem graag gedaan, je bent niet de enige hoor. Zelfs in dit topic nietquote:Op zondag 9 juni 2019 19:24 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ik denk dat ik 'm snap, thxIk twijfelde ook niet aan het feit of jij gelijk had (of iemand anders), maar ik ben gewoon nieuw en snapte het oprecht niet. Dit is gewoon duidelijk, dank
quote:Op zondag 9 juni 2019 19:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Geen probleem graag gedaan, je bent niet de enige hoor. Zelfs in dit topic niet
Als je in sats denkt kan je jou gedachte van ETH stijgt en BTC daalt (in fiat) gewoon heel duidelijk zien.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het probleem is dat jij in sats denkt, en ik in EUR/USD. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor...
Zowel Chainlink als Binance hebben een nieuwe ATH in USD aangetikt terwijl BTC op -60% stond. Dit is onzin.quote:Op zondag 9 juni 2019 16:21 schreef illusions het volgende:
Er is namelijk geen enkele munt die long-term floreert toen BTC omlaag ging.
Ja klopt. Maar dat doet niets af aan het principe. De waarde van BTC is niet relevant als gateway naar euro's. Ook al gaan jouw alts x10 en BTC /10, de waarde blijft hetzelfde.quote:Op zondag 9 juni 2019 21:25 schreef Piva het volgende:
[..]
[..]
Als je in sats denkt kan je jou gedachte van ETH stijgt en BTC daalt (in fiat) gewoon heel duidelijk zien.
Daarom claimen wij dat je wel degelijk naar sats moet kijken. Het scenario dat jij omschrijft laat ETH in sats namelijk doen moonen.
Dat is heel leuk allemaal, maar niet relevant. Je hoeft mij niet uit te leggen dat je beter in BTC had kunnen zitten dan in VET. BNB was nog beter geweest waarschijnlijk. Maar daar ging het niet om.quote:Op zondag 9 juni 2019 21:40 schreef Piva het volgende:
Duidelijker dan dit gaat het niet worden.
[ afbeelding ]
In eerste instantie ziet het YTD rendement van Vechain er prima uit. Zo'n 80% rendement sinds het begin van het jaar.
Maar als je dan kijkt naar bitcoin dan zie je dat het eigenlijk helemaal niet zo geweldig is, sterker nog je hebt eigenlijk met een Vechain investment de benchmark niet eens verslagen... BTC heeft namelijk 106% behaald in diezelfde periode.
[ afbeelding ]
Zou je dus alleen naar fiat resultaat kijken denk je dat je wel goed bezig bent.
Hij loopt ook gewoon zwak te lullen.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is heel leuk allemaal, maar niet relevant. Je hoeft mij niet uit te leggen dat je beter in BTC had kunnen zitten dan in VET. BNB was nog beter geweest waarschijnlijk. Maar daar ging het niet om.
Dan hadden wij het over verschillende dingen. Waarde van BTC doet er niet toe als gateway naar USD/EUR. Daar ben ik het mee eens natuurlijk.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar dat doet niets af aan het principe. De waarde van BTC is niet relevant als gateway naar euro's. Ook al gaan jouw alts x10 en BTC /10, de waarde blijft hetzelfde.
Als je alt van $5000 naar $10000 is gegaan dan is je alt gewoon $10000 waard en maakt BTC prijs niet uit. Je hebt gewoon $10000 aan crypto. Als BTC $10000 waard is dan krijg je er 1 BTC voor terug die je om kan zetten in $10000. Als BTC $5000 waard is dan krijg je er 2 BTC voor terug die je om kan zetten in $10000.quote:Op zondag 9 juni 2019 19:01 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
nee, je vergelijkt tegen euro of dollar. Je wilt weten hoeveel koopkracht je hebt.quote:Op maandag 10 juni 2019 02:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dan hadden wij het over verschillende dingen. Waarde van BTC doet er niet toe als gateway naar USD/EUR. Daar ben ik het mee eens natuurlijk.
Voor mij is het nu echter belangrijker dat ik meer BTC verzamelen en niet kijk naar waarde in USD of EUR.
- Je hebt nu 1 BTC op $7500
- Je verwacht dat 1 BTC ooit $75000 gaat zijn
Dan is het toch logisch dat je enige doel moet zijn om die ene BTC om te zetten in nog meer BTC? Waarde in $ op dit moment is dan toch niet relevant? Het boeit mij werkelijk geen reet of mijn portfolio vandaag op $7500, $5000 of $4000 is. Als mijn verwachting is dat 1BTC ooit $75000 gaat worden dan is mijn enige doel om er voor te zorgen dat ik straks zoveel mogelijk BTC heb. Dat is toch niet zo'n hele gekke gedachte?
Stel je hebt een portfolio wat 1 BTC waard is (verdeeld over BTC en alts) en die is dan op dit moment $7500 waard. Morgen trekt BTC opeens aan naar $10000 en alle alts waar je in zit beginnen te bloeden en verliezen 10% in satoshi waarde.
Je portfolio is nu nog maar 0.90BTC waard en dus $9000. Leuk, je bent er $1500 op vooruit gegaan. Als je nu zou cashen is het mooie winst en boeit het niet dat je van 1.00BTC naar 0,90BTC bent gegaan, maar als je op lange termijn kijkt is het wel kut.
Stel je verwachting van BTC naar $75000 komt uit ....
1 BTC = $75000
0.9 BTC = $67500
Zeg je dan nog steeds dat het niet boeit hoeveel satoshi je hebt? Dit is mijn beredenering waarom ik op dit moment alleen maar naar satoshi waarde van mijn portfolio kijk.
Waar werd die airdrop gedaan dan? Nu op 10$+quote:Op zondag 9 juni 2019 19:19 schreef Roellie80 het volgende:
Heeft iemand in februari braaf geluisterd en meegedaan aan de BOMB airdrop?
Deze airdrop is nu ruim ¤1000 waard. Bizar
Dan moet je lezen voordat je post, ik leg het zelfs meerdere keren uit. Dat domme geklets hier word ik soms wel moe van...en dan net doen alsof ik achterlijk benquote:Op maandag 10 juni 2019 02:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dan hadden wij het over verschillende dingen. Waarde van BTC doet er niet toe als gateway naar USD/EUR. Daar ben ik het mee eens natuurlijk.
Voor mij is het nu echter belangrijker dat ik meer BTC verzamelen en niet kijk naar waarde in USD of EUR.
- Je hebt nu 1 BTC op $7500
- Je verwacht dat 1 BTC ooit $75000 gaat zijn
Dan is het toch logisch dat je enige doel moet zijn om die ene BTC om te zetten in nog meer BTC? Waarde in $ op dit moment is dan toch niet relevant? Het boeit mij werkelijk geen reet of mijn portfolio vandaag op $7500, $5000 of $4000 is. Als mijn verwachting is dat 1BTC ooit $75000 gaat worden dan is mijn enige doel om er voor te zorgen dat ik straks zoveel mogelijk BTC heb. Dat is toch niet zo'n hele gekke gedachte?
Stel je hebt een portfolio wat 1 BTC waard is (verdeeld over BTC en alts) en die is dan op dit moment $7500 waard. Morgen trekt BTC opeens aan naar $10000 en alle alts waar je in zit beginnen te bloeden en verliezen 10% in satoshi waarde.
Je portfolio is nu nog maar 0.90BTC waard en dus $9000. Leuk, je bent er $1500 op vooruit gegaan. Als je nu zou cashen is het mooie winst en boeit het niet dat je van 1.00BTC naar 0,90BTC bent gegaan, maar als je op lange termijn kijkt is het wel kut.
Stel je verwachting van BTC naar $75000 komt uit ....
1 BTC = $75000
0.9 BTC = $67500
Zeg je dan nog steeds dat het niet boeit hoeveel satoshi je hebt? Dit is mijn beredenering waarom ik op dit moment alleen maar naar satoshi waarde van mijn portfolio kijk.
Begin van dit jaar kon je je inschrijven. Het enige dat nodig was was een eigen ETH wallet (niet op een exchange). Zo'n 3000 mensen hebben zich ingeschreven en hebben allemaal 200 BOMB gekregen. Nu, met deze token op $10 per stuk is dat dus $2000.quote:Op maandag 10 juni 2019 07:03 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Waar werd die airdrop gedaan dan? Nu op 10$+
Als er meerdere users niet begrijpen wat je bedoelt kan het misschien ook zijn dat je gewoon niet duidelijk bentquote:Op maandag 10 juni 2019 08:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan moet je lezen voordat je post, ik leg het zelfs meerdere keren uit. Dat domme geklets hier word ik soms wel moe van...en dan net doen alsof ik achterlijk ben
Wat jouw verhaaltje betreft, als je denkt dat bitcoin tot jouw moment van uitcashen de grootste stijging zal doormaken tov alle alts moet je lekker btc sparen. Ik denk dat dit niet zo is en kijk naar de waarde in euro's.
Welke 'rest'? Zeg maar hoe ik het nog duidelijker uit kan leggen dan de gegeven rekenvoorbeelden. Jij praat echt over iets compleet anders.quote:Op maandag 10 juni 2019 12:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als er meerdere users niet begrijpen wat je bedoelt kan het misschien ook zijn dat je gewoon niet duidelijk bentJust saying.
Het meteen op dom gekletst gooien zegt meer over jou dan mij of de rest die het niet eens waren met jou.
Bitonic naar Kraken zou ik niet doen, kun je beter direct op Kraken kopen. Betere koers en geen fee.quote:Op maandag 10 juni 2019 12:33 schreef nickhguitar het volgende:
Op hoeveel transactiekosten/fee's moet ik links/rechts rekenen? Ik kan me herinneren dat ik ooit eens met 100 euro ben begonnen via (ik meende) Bitonic naar Kraken. Voordat ik alles goed en wel op de plek had was ik al 15 of 20 euro lichter. Is dat ook zo wanneer ik bijv. met 1000 euro begin? Ben ik dan ook al 150 euro kwijt om alles goed en wel op de plaats van bestemming te krijgen?
Lol heerlijk toch. Ga je ze verkopen of hold je? Ik zie dat hij slechts op 2 exchanges verhandelt kan worden.quote:Op maandag 10 juni 2019 11:30 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Begin van dit jaar kon je je inschrijven. Het enige dat nodig was was een eigen ETH wallet (niet op een exchange). Zo'n 3000 mensen hebben zich ingeschreven en hebben allemaal 200 BOMB gekregen. Nu, met deze token op $10 per stuk is dat dus $2000.
Jarenlang investeren in crypto. En nu stampt een gratis airdrop zichzelf in mij wallet omhoog, welkom in crypto
In principe hebben jullie geen van beide, maar ook allebei gelijk.quote:Op maandag 10 juni 2019 05:31 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
nee, je vergelijkt tegen euro of dollar. Je wilt weten hoeveel koopkracht je hebt.
Iets onstabiel tegen elkaar vergelijken met iets wat onstabiel is is onlogisch.
De ONT van 2019quote:Op maandag 10 juni 2019 11:30 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Begin van dit jaar kon je je inschrijven. Het enige dat nodig was was een eigen ETH wallet (niet op een exchange). Zo'n 3000 mensen hebben zich ingeschreven en hebben allemaal 200 BOMB gekregen. Nu, met deze token op $10 per stuk is dat dus $2000.
Jarenlang investeren in crypto. En nu stampt een gratis airdrop zichzelf in mij wallet omhoog, welkom in crypto
Ik heb nog geen haast om te verkopen. Na een volgende 10x de helft eruit denk ik hahaquote:Op maandag 10 juni 2019 13:11 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Lol heerlijk toch. Ga je ze verkopen of hold je? Ik zie dat hij slechts op 2 exchanges verhandelt kan worden.
Dit. Natuurlijk is je doel uiteindelijk meer fiat ... maar als je denkt dat BTC hoger gaat komen dan moet je doel meer satoshi zijn op kortere termijn en niet meer fiat (terwijl je satoshi inlevert).quote:Op maandag 10 juni 2019 13:26 schreef Mijk het volgende:
[..]
In principe hebben jullie geen van beide, maar ook allebei gelijk.
Het ligt eraan wat je wilt gainen. Uiteindelijk is dat fiat, maar ook ik kijk alleen naar het gainen van satoshi en niet van fiat. Dat maakt het alleen maar onnodig complex. Ik trade voor meer satoshi in het vertrouwen dat daar meer fiat gaat uitkomen. Als ik met 3 currencies zit maak ik het onnodig complex voor mezelf. Anderen kijken enkel naar dollar, dat kan ook, het is net wat je voorkeur is. Maar aangezien de main-trade-pair op vrijwel elke crypto-exchange BTC is, is het logischer om BTC te willen gainen.
Je kunt beter nu verkopen, het zit in een exacte bubblevorming zoals de gehele grafiek in 2017.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:29 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik heb nog geen haast om te verkopen. Na een volgende 10x de helft eruit denk ik haha
Nee, kijken naar satoshi/BTC maakt het m.i. juist onnodig complex. Dan moet je naast de koers van je alts tov BTC ook de waarde van BTC bij gaan houden om te zien of je wat hebt verdiend. Onnodige tussenstap wat mij betreft. Ik kijk gewoon direct naar de eurowaarde (ook niet $, want daar koop ik hier niets voor), sats boeien mij enkel als ik een trade doe.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:26 schreef Mijk het volgende:
[..]
In principe hebben jullie geen van beide, maar ook allebei gelijk.
Het ligt eraan wat je wilt gainen. Uiteindelijk is dat fiat, maar ook ik kijk alleen naar het gainen van satoshi en niet van fiat. Dat maakt het alleen maar onnodig complex. Ik trade voor meer satoshi in het vertrouwen dat daar meer fiat gaat uitkomen. Als ik met 3 currencies zit maak ik het onnodig complex voor mezelf. Anderen kijken enkel naar dollar, dat kan ook, het is net wat je voorkeur is. Maar aangezien de main-trade-pair op vrijwel elke crypto-exchange BTC is, is het logischer om BTC te willen gainen.
Niet helemaal, want mij boeit het niet zoveel wat ik heb verdiend in USD, meer wat ik heb verdiend in sats, daar ik erop vertrouw dat sats mij meer fiat gaan brengen. Dus het ligt er puur aan hoe je er tegenaan kijkt.quote:Op maandag 10 juni 2019 14:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, kijken naar satoshi/BTC maakt het m.i. juist onnodig complex. Dan moet je naast de koers van je alts tov BTC ook de waarde van BTC bij gaan houden om te zien of je wat hebt verdiend. Onnodige tussenstap wat mij betreft. Ik kijk gewoon direct naar de eurowaarde (ook niet $, want daar koop ik hier niets voor).
Jij kijkt alleen naar EUR waarde, ik en Mijk kijken alleen naar satoshi waarde. Allebei even gemakkelijk, allebei een andere filosofie erachter.quote:Op maandag 10 juni 2019 14:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, kijken naar satoshi/BTC maakt het m.i. juist onnodig complex. Dan moet je naast de koers van je alts tov BTC ook de waarde van BTC bij gaan houden om te zien of je wat hebt verdiend. Onnodige tussenstap wat mij betreft. Ik kijk gewoon direct naar de eurowaarde (ook niet $, want daar koop ik hier niets voor).
Dat kloptquote:Op maandag 10 juni 2019 14:03 schreef Mijk het volgende:
[..]
Niet helemaal, want mij boeit het niet zoveel wat ik heb verdiend in USD, meer wat ik heb verdiend in sats, daar ik erop vertrouw dat sats mij meer fiat gaan brengen. Dus het ligt er puur aan hoe je er tegenaan kijkt.
Het is ontzettend moeilijk dit goed te timen. Het kan ook maarzo nog een eind verder. En omdat het gratis geld is zal ik in elk geval niet alles verkopenquote:Op maandag 10 juni 2019 13:54 schreef Mijk het volgende:
[..]
Je kunt beter nu verkopen, het zit in een exacte bubblevorming zoals de gehele grafiek in 2017.
Daarom, een stoploss zetten en steeds iets verhogen, trailing stoploss.quote:Op maandag 10 juni 2019 14:27 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Het is ontzettend moeilijk dit goed te timen. Het kan ook maarzo nog een eind verder. En omdat het gratis geld is zal ik in elk geval niet alles verkopen
Idd altijd lastig wanneer het juiste moment is om (gedeeltelijk) uit te stappen. Crypto is en blijft een gok, maar helemaal mooi als je met gratis geld kan gokkenquote:Op maandag 10 juni 2019 14:27 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Het is ontzettend moeilijk dit goed te timen. Het kan ook maarzo nog een eind verder. En omdat het gratis geld is zal ik in elk geval niet alles verkopen
Vanmorgen stond ie boven de $10. Hoe hoog had ik een stoploss moeten instellen? Stel deze had ik op $8 gezet. Dan dipt ie eronder, en nu gaan we weer naar $10+. Bij een stoploss zie ik het dus wel gebeuren dat ie hit bij een dipje en daarna doorgaat. Ik wacht nog wel ffquote:Op maandag 10 juni 2019 14:28 schreef Mijk het volgende:
[..]
Daarom, een stoploss zetten en steeds iets verhogen, trailing stoploss.
Ja, dat blijft altijd een risico, op die manier kun je nooit uitcashen. "want misschiel wel 10x".quote:Op maandag 10 juni 2019 14:38 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Vanmorgen stond ie boven de $10. Hoe hoog had ik een stoploss moeten instellen? Stel deze had ik op $8 gezet. Dan dipt ie eronder, en nu gaan we weer naar $10+. Bij een stoploss zie ik het dus wel gebeuren dat ie hit bij een dipje en daarna doorgaat. Ik wacht nog wel ff
Ik zou alvast lekker de helft in BTC stoppen. Niet in fiat, want ik tel in sats.quote:Op maandag 10 juni 2019 15:15 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ja, dat blijft altijd een risico, op die manier kun je nooit uitcashen. "want misschiel wel 10x".
minderquote:Op maandag 10 juni 2019 22:15 schreef fathank het volgende:
Als je uitcasht 'moet' dat via btc.
Wil je dan meer of minder btc naar bitonic versturen om uit te laten betalen?
Ik snap echt geen reet van wat hier staat. De BTC koers daalt als er vanuit BTC naar alts wordt overgestapt voor 10k per stuk, dus je aanname dat koers BTC ook x2 gaat is bullshit.quote:Op maandag 10 juni 2019 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Een raadsel.
Er wordt 100.000usd in BTC geïnvesteerd.
BTC = 100.000 $
Van deze BTC wordt geïnvesteerd in 10 alts.
BTC -> 10 ALTS
Elke alt 10.000 $
Koers gaat x2 van BTC en alts door 100.000 $ extra impuls. (Verdubbeling dus mensen dus biedingen stijgen)
Elke alt 40.000 $ in alt/usd
Totaal 400.000 $
Alle alts gaan uitcashen naar USD.
Waar is de resterende 200.000$ ?
uh in die ene Bitcoin die je niet meer hebt en nu 2 ton waard zou zijn?quote:Op maandag 10 juni 2019 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Een raadsel.
BTC = 100.000 $
BTC -> 10 ALTS
Elke alt 10.000 $
Koers gaat x2 van BTC en alts door 100.000 $ extra impuls. (Verdubbeling dus mensen dus biedingen stijgen)
Totaal 400.000 $
Je hebt het na al dit gedoe nóg niet begrepen?quote:Op maandag 10 juni 2019 22:15 schreef fathank het volgende:
Als je uitcasht 'moet' dat via btc.
Wil je dan meer of minder btc naar bitonic versturen om uit te laten betalen?
Nee, hij heeft het juist wel begrepen.quote:Op maandag 10 juni 2019 23:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je hebt het na al dit gedoe nóg niet begrepen?
edit: En je bent blijkbaar niet de enige..zie hierbovenDamn hoe moeilijk kan het zijn.
Wat staat hierquote:Op maandag 10 juni 2019 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Een raadsel.
BTC = 100.000 $
BTC -> 10 ALTS
Elke alt 10.000 $
Totaal 400.000 $
Dat is jouw mening.quote:Op maandag 10 juni 2019 23:04 schreef Dimachaerus het volgende:
sat waarde is wat belangrijkst is pfff
Het liefst 30 BTC.quote:Op maandag 10 juni 2019 23:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, hij heeft het juist wel begrepen.
Als je nu wil uitcashen en dus je BTC wil verkopen en dus je BTC naar Bitonic wil sturen.
Stuur je dan het liefst 1 BTC naar Bitonic, of toch 2 BTC?
Je doet net of jij de enige slimme bent hier, maar wil gewoon niet inzien dat je je zelf voor het gek aan het houden bent door alleen naar EUR waarde te kijken.
Volgens mij ben jij degene die het maar niet wil begrijpen.quote:Op maandag 10 juni 2019 23:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
edit: En je bent blijkbaar niet de enige..zie hierbovenDamn hoe moeilijk kan het zijn.
Nee jij snapt het niet. Meer btc betekent altijd meer fiat. Of kun jij een scenario verzinnen waarbij je voor 1 btc minder krijgt dan een halve btc.quote:Op maandag 10 juni 2019 23:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja nieuw geld.quote:Op maandag 10 juni 2019 22:52 schreef KapBak het volgende:
Ooh die x2 is nieuw geld wat erbij komt of?
Ik reken altijd uit hoeveel koeien varkens en kippen ik er voor kan krijgen.quote:
Bitcow of altcows? Anders is die vergelijking weer wat lastigquote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik reken altijd uit hoeveel koeien varkens en kippen ik er voor kan krijgen.
Enige juiste manier.
Dit!quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:02 schreef Rossdale het volgende:
Jezus deze discussie alweer en nog steeds
Je kijkt naar je portfolio in sats. Dat geeft aan of je een goede investering hebt gedaan of niet. Krijg je minder sats dan had je beter bitcoin kunnen kopen.
Stijgt je waarde in dollar, maar zakt hij in sats dan heb je minder winst dan je zou kunnen hebben en doe je dus alsnog slechte trades.
Bitcows, altchickens en shitpigs natuurlijkquote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:06 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Bitcow of altcows? Anders is die vergelijking weer wat lastig
quote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik kijk vooral in hoeverre een asset heeft bijgedragen aan mijn persoonlijke spirituele groei en innerlijke rust.
En als je coins in sats was toegenomen had je dubbel winst gehad. Namelijk 1.1 btc tegen 10.000 is 11.000quote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit!
- Je hebt vandaag 1BTC voor $8000
- Je stopt wat BTC in alts
- Je verliest in BTC waarde en hebt nog maar 0.9BTC
- BTC is ondertussen $10000 waard geworden.
Je kan dan zeggen "ik heb het goed gedaan, want ik ben van $8000 naar $9000 gegaan .... maar eigenlijk hou je dan jezelf voor de gek.
Als je niks had gedaan had je namelijk $10000 gehad.
Waar je wel aan voorbij gaat is dat je in jouw vergelijking altijd uit gaat van het feit dat BTC zal stijgen of minstens gelijk blijven. Jij gaat dus voor lange termijn winst, en daarmee is sats dan het meest logisch.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit!
- Je hebt vandaag 1BTC voor $8000
- Je stopt wat BTC in alts
- Je verliest in BTC waarde en hebt nog maar 0.9BTC
- BTC is ondertussen $10000 waard geworden.
Je kan dan zeggen "ik heb het goed gedaan, want ik ben van $8000 naar $9000 gegaan .... maar eigenlijk hou je dan jezelf voor de gek.
Als je niks had gedaan had je namelijk $10000 gehad.
Andersom geldt het ook.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:11 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Waar je wel aan voorbij gaat is dat je in jouw vergelijking altijd uit gaat van het feit dat BTC zal stijgen of minstens gelijk blijven. Jij gaat dus voor lange termijn winst, en daarmee is sats dan het meest logisch.
Wat betreft korte termijn waarde is dollars of euro's natuurlijk het meest duidelijk: je kunt immers prima terug naar fiat zonder impact op BTC waarde te merken...
Nee, dit is gewoon een beginners redenering.quote:Op maandag 10 juni 2019 14:03 schreef Mijk het volgende:
[..]
Niet helemaal, want mij boeit het niet zoveel wat ik heb verdiend in USD, meer wat ik heb verdiend in sats, daar ik erop vertrouw dat sats mij meer fiat gaan brengen. Dus het ligt er puur aan hoe je er tegenaan kijkt.
lolquote:Op dinsdag 11 juni 2019 14:36 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee, dit is gewoon een beginners redenering.
Jij wint vandaag het internet, gefeliciteerdquote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik kijk vooral in hoeverre een asset heeft bijgedragen aan mijn persoonlijke spirituele groei en innerlijke rust.
Dat dus. BTC is de gateway naar euro, niet de investering zelfquote:Op dinsdag 11 juni 2019 14:36 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee, dit is gewoon een beginners redenering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |