abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187266791

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

groeten

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen @Kyran via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen

Preev simple bitcoin price
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin (Bitcoin.org / Bitcoin aanhangers)
/r/btc (Bitcoin.com / Bitcoin Cash aanhangers)

Bitcoin en belastingaangifte

Bitcoins als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoins en andere cryptovaluta wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro’s) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw ‘coins’ op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw currencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw cryptovaluta in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van Bitcoin of Altcoins
- Open een account op bijv Binance.(Zie hierboven)
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Ether. Kopieer het wallet-adres.
- Koop Ether (bijvoorbeeld bij BTC-direct of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in Ether op Binance. Via de Exchanges kan je Ether kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.

Be fearful when Tether crashes.
pi_187266817
Hier weer verder mensen overtuigen dat traden in crypto geen zin heeft omdart het niet algemeen geaccepteerd wordt bij de Albert Heijn voor een bloemkool. ^O^
  Eindredactie Games dinsdag 4 juni 2019 @ 23:50:46 #3
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_187266834
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 23:47 schreef illusions het volgende:

[..]

Lijkt erop alsof je BTC koopt? Dat wou je toch niet? _O-
Nee, ik gebruik Binance en Kraken omdat ik geen vertrouwen heb in de ING. Over de andere voorbeelden ga je trouwens niet op in.
quote:
Je snapt inmiddels het nut van in crypto pairs traden?
Je geeft tot 3 keer aan toe geen antwoord.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_187266838
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 23:49 schreef illusions het volgende:
Hier weer verder mensen overtuigen dat traden in crypto geen zin heeft omdart het niet algemeen geaccepteerd wordt bij de Albert Heijn voor een bloemkool. ^O^
Dat is niet wat Oscar zei.
Hij zei dat de koers van een crypto tegenover usd er toe doet.
Vakman pur sang
pi_187266855
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 23:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hij zei dat VET niet in de winst stond, omdat hij t.o.v. USD in de min stond. Tegenover crypto stond het echter in de plus.

Wat is er dan slimmer, VET/BTC traden, wachten tot BTC weer omhoog gaat en dan dubbele winst pakken, of alleen VET/USDT traden? Lijkt me duidelijk.
pi_187266871
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 23:52 schreef illusions het volgende:

[..]

Hij zei dat VET niet in de winst stond, omdat hij t.o.v. USD in de min stond. Tegenover crypto stond het echter in de plus.

Wat is er dan slimmer, VET/BTC traden, wachten tot BTC weer omhoog gaat en dan dubbele winst pakken, of alleen VET/USDT traden? Lijkt me duidelijk.
Nu ga je er vanuit dat BTC omhoog gaat.
Vakman pur sang
pi_187266882
Je kan hoog of laag springen maar elke trader met een klein beetje verstand weet dat het accumuleren van BTC op termijn veel winstgevender uitpakt.
pi_187266891
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 23:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nu ga je er vanuit dat BTC omhoog gaat.
Natuurlijk. Wat doe je anders in crypto als je er vanuit gaat dat het in waarde daalt? _O-
pi_187266896
Ik heb het idee dat jullie een beetje langs elkaar heen aan het praten zijn jongens.
  Eindredactie Games dinsdag 4 juni 2019 @ 23:55:07 #10
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_187266910
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 23:54 schreef illusions het volgende:

[..]

Natuurlijk. Wat doe je anders in crypto als je er vanuit gaat dat het in waarde daalt? _O-
eruit stappen en in de olie en graan gaan
pi_187266924
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 23:54 schreef illusions het volgende:

[..]

Omhoog, ten opzichte van wat dan?
Vakman pur sang
pi_187266943
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 23:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Omhoog, ten opzichte van wat dan?
*zucht*

Ik doe niet alsof fiat-waarde absoluut niets uitmaakt hoor.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 23:53 schreef illusions het volgende:
Je kan hoog of laag springen maar elke trader met een klein beetje verstand weet dat het accumuleren van BTC op termijn veel winstgevender uitpakt.
pi_187266974
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 23:57 schreef illusions het volgende:

[..]

*zucht*

Ik doe niet alsof fiat-waarde absoluut niets uitmaakt hoor.
[..]

Ja dus jij en Oscar bedoelen hetzelfde eigenlijk.
Vakman pur sang
pi_187267013
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 23:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Beter opletten. :P
pi_187267073
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 23:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Zo gaat dat vaak met lange discussies. Dan vallen ze over 1 subjectief woordje.
pi_187267084
Maar is wel smullen om te lezen.
pi_187267468
Gefeliciteerd aan de mensen die ARRR gekocht hebben paar maanden geleden
pi_187267537
quote:
6s.gif Op woensdag 5 juni 2019 00:37 schreef ChickenMan het volgende:
Gefeliciteerd aan de mensen die ARRR gekocht hebben paar maanden geleden
Hoezo?
pi_187267639
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 00:42 schreef illusions het volgende:

[..]

Hoezo?
Toen ik het geshilled had hier stond het op max 3cent, nu bijna 20
pi_187268099
Zijn we al moon of wachten we nog tot half 2020?
Forcefield City Bewoner
  woensdag 5 juni 2019 @ 08:02:34 #21
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_187268894
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 00:50 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

De kippenman is er weer _O_

Net een doos nuggets gehaald voor bij het 'voor de middagje'
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_187269355
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 00:50 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Er is bijna geen volume, had ik het gekocht kon ik er nu geen 20 cent voor krijgen. Op het moment dat ik sell orders ga plaatsten zakt de markt als een kaarten huis in. Kortom de bijna 20 cent is wellicht niet helemaal terecht.

p.s bij CryptoBridge kost die zelfde shitcoin nog maar 17 cent.
pi_187270329
Niet gewoon traden naar DAI :')
pi_187271176
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 09:04 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Er is bijna geen volume, had ik het gekocht kon ik er nu geen 20 cent voor krijgen. Op het moment dat ik sell orders ga plaatsten zakt de markt als een kaarten huis in. Kortom de bijna 20 cent is wellicht niet helemaal terecht.

p.s bij CryptoBridge kost die zelfde shitcoin nog maar 17 cent.
Al zou er maar 6 cent van die 20 cent overblijven na jouw dump, dan heb je toch alsnog een dikke winst te pakken? Of is 100% te min voor jou? Gewoon een goeie call geweest, jammer dat ik er niet ingestapt ben.
pi_187271203
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:35 schreef poebz het volgende:

[..]

Al zou er maar 6 cent van die 20 cent overblijven na jouw dump, dan heb je toch alsnog een dikke winst te pakken? Of is 100% te min voor jou? Gewoon een goeie call geweest, jammer dat ik er niet ingestapt ben.
Nu neem je aan dat de verkoop de prijs met 14 cent zou doen dalen maar de aankoop volledig op 3 cent zou blijven?

Beetje rare gedachte, liquiditeit werkt twee kanten op zowel bij inkoop als verkoop.
pi_187271221
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:37 schreef KapBak het volgende:

[..]

Nu neem je aan dat de verkoop de prijs met 14 cent zou doen dalen maar de aankoop volledig op 3 cent zou blijven?

Beetje rare gedachte, liquiditeit werkt twee kanten op zowel bij inkoop als verkoop.
Godsamme man, je begrijpt toch wel dat van 3 cent t/m 20 cent je wel een dikke winst overhoudt ondanks de liquiditeit? Dat is het punt dat ik probeer te maken.
pi_187271244
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:39 schreef poebz het volgende:

[..]

Godsamme man, je begrijpt toch wel dat van 3 cent t/m 20 cent je wel een dikke winst overhoudt ondanks de liquiditeit?
Dat weet ik niet. Kan je gaan vloeken maar dat verandert er niks aan.

Als bij de inkoop je het orderboek had opgeblazen en voor gemiddeld 20 cent per stuk had ingekocht uiteindelijk maakte je verlies. Als je het slim had aangepakt en voor gemiddeld 3,5 cent per stuk had ingekocht had je dikke winst. Valt weinig zinnigs over te zeggen bij zulke illiquide coins.
pi_187271269
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:40 schreef KapBak het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Kan je gaan vloeken maar dat verandert er niks aan.

Als bij de inkoop je het orderboek had opgeblazen en voor gemiddeld 20 cent per stuk had ingekocht uiteindelijk maakte je verlies. Als je het slim had aangepakt en voor gemiddeld 3,5 cent per stuk had ingekocht had je dikke winst. Valt weinig zinnigs over te zeggen bij zulke illiquide coins.
Nou dan niet. Slechte tip Chickenman.
pi_187271291
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:42 schreef poebz het volgende:

[..]

Nou dan niet. Slechte tip Chickenman.
Dat zeg ik helemaal niet en dat weet Chickenman ook heus wel :P

Je kunt er overigens wel gewoon vanuit gaan dat meer dan 90% van het volume op CMC nep is hoor, dus ook daar kan je geen pijl op trekken.
pi_187271455
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:43 schreef KapBak het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet en dat weet Chickenman ook heus wel :P

Je kunt er overigens wel gewoon vanuit gaan dat meer dan 90% van het volume op CMC nep is hoor, dus ook daar kan je geen pijl op trekken.
Is natuurlijk zo, maar nu wordt hij aangevallen terwijl hij niets geks zegt. Of moet je telkens bij de actuele waarde benoemen wat de liquiditeit is en dat het eigenlijk niets betekent? Als Magnet zoiets zou zeggen, was niemand erover gevallen. Maar Chickenman is ook wel een beetje een irritante shiller inderdaad :P

[ Bericht 0% gewijzigd door poebz op 05-06-2019 12:08:47 ]
  woensdag 5 juni 2019 @ 12:25:47 #31
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187271874
eens met de TT _O_
  woensdag 5 juni 2019 @ 12:32:17 #32
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_187271941
Blijkbaar is het die CEO van TRON die de lunch met Buffett heeft gescoord hè?
  woensdag 5 juni 2019 @ 12:39:06 #33
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_187271996
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 12:32 schreef Chaes het volgende:
Blijkbaar is het die CEO van TRON die de lunch met Buffett heeft gescoord gekocht hè?
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 5 juni 2019 @ 12:41:34 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187272026
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 23:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

En zelfs dat is twijfelachtig, aangezien wij hier doorgaans met euro's betalen.
  woensdag 5 juni 2019 @ 12:43:13 #35
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187272043
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 23:53 schreef illusions het volgende:
Niet mee eens.
  woensdag 5 juni 2019 @ 12:49:01 #36
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_187272112
quote:
3s.gif Op woensdag 5 juni 2019 12:39 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ja, ja. gratis is het niet nee.
pi_187272468
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 12:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Niet mee eens.
Ok man.
  woensdag 5 juni 2019 @ 15:16:44 #38
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_187273850
Iedereen op de VET-raket?
  woensdag 5 juni 2019 @ 15:50:12 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_187274182
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 15:16 schreef Rossdale het volgende:
Ben benieuwd wat de insiders weten dat wij nog niet weten, gisterenochtend nog op 88 en nu op 101 sats
  woensdag 5 juni 2019 @ 16:02:11 #40
157922 fathank
pi_187274324
quote:
Ik zit op de Vetrain.

ChooChoo
  woensdag 5 juni 2019 @ 16:08:52 #41
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_187274411
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:02 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik zit op de Vetrain.

ChooChoo
Hmz...
pi_187274557
quote:
:')
pi_187274636
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:21 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Ben jij nou uitgestapt met flink verlies?
  woensdag 5 juni 2019 @ 16:34:34 #44
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187274718
Ik zit ook op de Vetrain :W *O*
pi_187274948
  woensdag 5 juni 2019 @ 16:51:30 #46
157922 fathank
pi_187274966
Dima is weer als vanouds _O_
pi_187275484
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:35 schreef poebz het volgende:

[..]

Nee, geen goede call, er zijn meer low ranking coins die het goed hebben gedaan, of zelfs beter.
Nogmaals geen volume, dus ook 6 cent zal niet overeind blijven en het gaat een eeuwigheid duren om te verkopen omdat NIEMAND DIE COIN WIL KOPEN*.

*Zie Market History, zie orderboek, zie het volume of beter het uitblijven daarvan.
pi_187275585
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:08 schreef Koelkastje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Poah dikke 6,8% :7
Vakman pur sang
pi_187275760
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 17:25 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Nee, geen goede call, er zijn meer low ranking coins die het goed hebben gedaan, of zelfs beter.
Nogmaals geen volume, dus ook 6 cent zal niet overeind blijven en het gaat een eeuwigheid duren om te verkopen omdat NIEMAND DIE COIN WIL KOPEN*.

*Zie Market History, zie orderboek, zie het volume of beter het uitblijven daarvan.
Ik koop ze wel van je voor 6 cent.
pi_187276086
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 17:43 schreef poebz het volgende:

[..]

Ik koop ze wel van je voor 6 cent.
Ik heb er geen, sorry
  woensdag 5 juni 2019 @ 18:15:39 #51
157922 fathank
pi_187276202
Interessant doen met je shitcoins met flinterdunne orderboeken :')
pi_187276377
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:15 schreef fathank het volgende:
Interessant doen met je shitcoins met flinterdunne orderboeken :')
Hou eens op VET belachelijk te maken.
Vakman pur sang
  woensdag 5 juni 2019 @ 18:33:53 #53
157922 fathank
pi_187276498
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hou eens op VET belachelijk te maken.
pi_187277538
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:06 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik heb er geen, sorry
Zonde, had je een lekkere winst op kunnen pakken ;)
pi_187278024
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 19:29 schreef poebz het volgende:

[..]

Zonde, had je een lekkere winst op kunnen pakken ;)
Heb jij winst kunnen pakken? Wat jouw call right?
pi_187279047
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:33 schreef fathank het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
VET heeft ook geen serieuze liquiditeit hoor. Geen enkele crypto heeft dat, heel misschien Bitcoin.
  woensdag 5 juni 2019 @ 21:04:33 #58
157922 fathank
pi_187279453
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:43 schreef KapBak het volgende:

[..]

VET heeft ook geen serieuze liquiditeit hoor. Geen enkele crypto heeft dat, heel misschien Bitcoin.
Dat is correct en tevens juist. Maar een of andere shitcoins met $5k volume op een dag en waar je 3 weken kunt wachten tot er een order groter dan een tientje fullfilled wordt is heel wat anders dan elke willekeurige top30 coin.
pi_187280055
Ik kijk alleen naar mijn waarde in Universsssaaa.

BTC :')
Euro :')
Dollar :')
pi_187280083
Pantos gaat weer lekker na een announcement. :')

Al heb ik wel bijna alles verkocht rond ATH een jaar geleden.
  woensdag 5 juni 2019 @ 21:48:57 #61
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187280185
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:43 schreef BadVlad het volgende:
Pantos gaat weer lekker na een announcement. :')

Al heb ik wel bijna alles verkocht rond ATH een jaar geleden.
VET weer bijna op 0,7 cent. Uiteraard heb ik bijna alles verkocht rond 9 cent.
  woensdag 5 juni 2019 @ 21:58:44 #62
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_187280368
Zo hop, mooie 18% gepakt op MFT, nu kijken of QKC een beetje wil moonen ^O^
  woensdag 5 juni 2019 @ 22:14:18 #63
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187280674
VTHO aan het moonen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 juni 2019 @ 22:21:13 #64
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187280766
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:58 schreef Rossdale het volgende:
Zo hop, mooie 18% gepakt op MFT, nu kijken of QKC een beetje wil moonen ^O^
We zitten echt vaak op zelfde coins :P Nu ook in QKC :D en klein beetje mana voor een 5% scalp :P
  woensdag 5 juni 2019 @ 22:32:54 #65
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_187281056
Dragonchain Amsterdam Blockchain Expo Afterparty, woensdag 19 juni te Amsterdam! *O*

Entree: Gratis

https://www.eventbrite.co(...)-tickets-63001679720
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_187281077
quote:
99s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:32 schreef UtopiaVolger het volgende:
Dragonchain Amsterdam Blockchain Expo Afterparty, woensdag 19 juni te Amsterdam! *O*

Entree: Gratis

https://www.eventbrite.co(...)-tickets-63001679720
Amsterdam :')
pi_187281410
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:33 schreef BadVlad het volgende:
chain Expo Afterparty, woensdag 19 juni te Amsterdam! *O*

50 euro parkeer kosten
  woensdag 5 juni 2019 @ 22:52:49 #68
62913 Blik
The one and Only!
pi_187281486
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:14 schreef leolinedance het volgende:
VTHO aan het moonen
Vtho blijft een beetje op 1/10de van VET hangen
pi_187281893
Hebben jullie nog goede tips voor een beginner? Waar kan ik het best beginnen en wat moet ik lezen? Er is eigenlijk teveel informatie.. wat is de juiste? En welke bedrag zouden jullie adviseren om mee in te stappen?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 juni 2019 @ 23:25:08 #70
416575 crew  Evenstar
pi_187282043
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 23:16 schreef nickhguitar het volgende:
Hebben jullie nog goede tips voor een beginner? Waar kan ik het best beginnen en wat moet ik lezen? Er is eigenlijk teveel informatie.. wat is de juiste? En welke bedrag zouden jullie adviseren om mee in te stappen?
Bedrag: Zelf bepalen natuurlijk, in ieder geval geld wat je kan missen en waar je niet van wakker ligt als het -99% gaat.

Waar te beginnen: Wat bedoel je precies? Wil je inlezen in coins, of juist TA, of iets anders? Wat is je doel en hoe wil je het bereiken?
  donderdag 6 juni 2019 @ 00:43:32 #71
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_187283099
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:33 schreef BadVlad het volgende:

[..]

Amsterdam :')
Heeft ook niet mijn persoonlijke voorkeur :{
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_187283690
quote:
Best is Full in te gaan in, Verkoop altijd als de koers flink an het zakken is en Koop alleen als hij flink gestegen is. Probeer ook eens handelen, trading heet dat, want geld dat stil staat is geld wat niet voor je werkt right!?

De coin Franko is momenteel erg populair
https://coinmarketcap.com/currencies/franko/

Of je kijkt in de OP

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2019 01:51:44 ]
pi_187283848
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 01:51 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Best is Full in te gaan in, Verkoop altijd als de koers flink an het zakken is en Koop alleen als hij flink gestegen is. Probeer ook eens handelen, trading heet dat, want geld dat stil staat is geld wat niet voor je werkt right!?

Of je kijkt in de OP
Lullig hoor, die kerel vraagt gewoon wat advies.
pi_187283907
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 02:20 schreef illusions het volgende:

[..]

Lullig hoor, die kerel vraagt gewoon wat advies.
Vandaar ook de verwijzing naar de OP. De vraag is gewoon een geintje, net als de "waar kan ik ripple kopen vraag" was een paar dagen geleden.
pi_187283994
quote:
Ik ben zeer praktisch ingesteld: Ik zou eerst een klein beetje BTC kopen en dat vervolgens op een cold wallet zetten. Daarna met wat speelgeld aan BTC of ETH op een gebruiksvriendelijke exchange gaan handelen. Ga er vanuit dat je dit speelgeld verliest.
  donderdag 6 juni 2019 @ 07:52:33 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187284649
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2019 03:01 schreef BadVlad het volgende:

[..]

Ik ben zeer praktisch ingesteld: Ik zou eerst een klein beetje BTC kopen en dat vervolgens op een cold wallet zetten. Daarna met wat speelgeld aan BTC of ETH op een gebruiksvriendelijke exchange gaan handelen. Ga er vanuit dat je dit speelgeld verliest.
Nu ga je ervan uit dat hij wil handelen.
  donderdag 6 juni 2019 @ 08:36:11 #77
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_187284908
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:21 schreef Kyran het volgende:

[..]

We zitten echt vaak op zelfde coins :P Nu ook in QKC :D en klein beetje mana voor een 5% scalp :P
Viel me ook al op ja :D Nice

Telegram groepje aanmaken waar we tips voor elkaar kunnen dumpen?
  donderdag 6 juni 2019 @ 08:38:34 #78
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_187284929
quote:
Wat wil je graag? Wil je bitcoin kopen, een andere coin (moet meestal via bitcoin), of wil je actief gaan handelen?
  donderdag 6 juni 2019 @ 08:43:39 #79
62913 Blik
The one and Only!
pi_187284962
VTHO :D
pi_187285022
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 08:43 schreef Blik het volgende:
VTHO :D
Iemand heeft een nulletje teveel ingevuld?
  donderdag 6 juni 2019 @ 08:57:33 #81
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187285098
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 08:49 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Iemand heeft een nulletje teveel ingevuld?
Zo erg moont ie nou ook weer niet :'(
pi_187285575
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 23:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Bedrag: Zelf bepalen natuurlijk, in ieder geval geld wat je kan missen en waar je niet van wakker ligt als het -99% gaat.

Waar te beginnen: Wat bedoel je precies? Wil je inlezen in coins, of juist TA, of iets anders? Wat is je doel en hoe wil je het bereiken?
Ik heb het gevoel dat traden een kansloze onderneming is. Daarvoor mis ik gewoon al teveel kennis en bovendien heb ik ook niet echt de tijd om er wekelijks vele uren aan te besteden. Dan is wellicht iets voor de lange termijn handiger. Als je op google of youtube iets intypt in de trant van 'start cryptocurrency' (of iets soortgelijks) dan krijg je letterlijk tienduizenden hits, met allemaal goedbedoelde adviezen, ik zou graag willen weten wat nou een goede 'tutorial' is.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 01:51 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Of je kijkt in de OP

quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2019 03:01 schreef BadVlad het volgende:

[..]

Cold wallet houdt dus in dat je iets voor langere tijd vastzet? Zoiets heb ik dus inderdaad in gedachten. Traden is wellicht niet echt aan mij besteedt. Ik lees wel eens mee in dit topic en als ik lees wat de gemiddelde kennis hier is dan denk ik niet dat dat goedkomt :')

quote:
3s.gif Op donderdag 6 juni 2019 08:38 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Wat wil je graag? Wil je bitcoin kopen, een andere coin (moet meestal via bitcoin), of wil je actief gaan handelen?
Ik denk het langer vasthouden van 1 of meerdere coins. Daytraden moet je imo meer tijd voor hebben en veel meer energie in steken. Ik wil me gewoon graag inlezen (maar waar) en dan een keuze maken en er eigenlijk een langere periode niks mee doen.
pi_187285671
Die Vostok airdrop was wel free money :D

Helft verkocht @0.4699 Waves... ¤13.000 :')
En het stijgt nog steeds...
pi_187285741
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 09:50 schreef MaGNeT het volgende:
Die Vostok airdrop was wel free money :D

Helft verkocht @:0.4699 Waves... ¤13.000 :')
En het stijgt nog steeds...
Hoe zit dat met die airdrops dan? Krijg je die vanzelf ofzo als je Waves hebt?
pi_187285865
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 09:57 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

Hoe zit dat met die airdrops dan? Krijg je die vanzelf ofzo als je Waves hebt?
Ja, of WCT.
pi_187286043
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 08:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zo erg moont ie nou ook weer niet :'(
Check VTHO/BTC op Oceanex dan a niffo
  donderdag 6 juni 2019 @ 10:35:05 #87
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187286202
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 10:20 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Check VTHO/BTC op Oceanex dan a niffo
https://coinmarketcap.com/currencies/vethor-token/#markets

Niks bijzonders
pi_187286250
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 09:40 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat traden een kansloze onderneming is. Daarvoor mis ik gewoon al teveel kennis en bovendien heb ik ook niet echt de tijd om er wekelijks vele uren aan te besteden. Dan is wellicht iets voor de lange termijn handiger. Als je op google of youtube iets intypt in de trant van 'start cryptocurrency' (of iets soortgelijks) dan krijg je letterlijk tienduizenden hits, met allemaal goedbedoelde adviezen, ik zou graag willen weten wat nou een goede 'tutorial' is.
[..]

[..]

Cold wallet houdt dus in dat je iets voor langere tijd vastzet? Zoiets heb ik dus inderdaad in gedachten. Traden is wellicht niet echt aan mij besteedt. Ik lees wel eens mee in dit topic en als ik lees wat de gemiddelde kennis hier is dan denk ik niet dat dat goedkomt :')
[..]

Ik denk het langer vasthouden van 1 of meerdere coins. Daytraden moet je imo meer tijd voor hebben en veel meer energie in steken. Ik wil me gewoon graag inlezen (maar waar) en dan een keuze maken en er eigenlijk een langere periode niks mee doen.
Nexus is een leuke munt om mee te beginnen. Is flink gedaald het afgelopen jaar en heeft net een groot deel van hun hele project af, Tritium. Het wordt aan het einde van de maand geaudit en zou daarna best wel eens moon kunnen gaan. Verder hebben ze ook cubesats die al klaar zijn en alleen nog met een raket gelanceerd moeten worden. Dat zal binnen een aantal maanden gebeuren. De vader van de leaddev heeft een bedrijf dat satellieten de ruimte in schiet.
Erg ambitieus allemaal en je hoort er niemand over.
pi_187286832
Ik denk zelf dat er zoveel coins zijn tegenwoordig dat het nu onmogelijk is om goed advies te geven over wat wel of niet te kopen. Ik durf het niet meer aan om echt iets aan te raden op dit moment. Coins als BNB doen het erg goed maar dat komt puur door al die IEO's die succesvol zijn gebleken. Er is gewoon erg veel geld dat rondspookt op Binance, ze zijn niet voor niets de grootste. Koop BNB -> doe mee aan IEO -> coins gaat x4 -> verkoop wat en stop het weer terug in BNB. Repeat. Zo heeft elke coin wel iets wat waarde creëert maar of dat blijvend is kun je niet weten van te voren, blijft toch een beetje een gok maar zolang je je daar bewust van bent is het niet erg.
  donderdag 6 juni 2019 @ 11:37:29 #90
157922 fathank
pi_187286875
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 10:38 schreef poebz het volgende:

[..]

Nexus is een leuke munt om mee te beginnen. Is flink gedaald het afgelopen jaar en heeft net een groot deel van hun hele project af, Tritium. Het wordt aan het einde van de maand geaudit en zou daarna best wel eens moon kunnen gaan. Verder hebben ze ook cubesats die al klaar zijn en alleen nog met een raket gelanceerd moeten worden. Dat zal binnen een aantal maanden gebeuren. De vader van de leaddev heeft een bedrijf dat satellieten de ruimte in schiet.
Wat heb je aan cubesats op een blockchain als ik vragen mag :?
pi_187286935
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:37 schreef fathank het volgende:

[..]

"Many organizations plan to deploy cube satellites into LEO (Lower Earth Orbit), however their models are dependent on centralized ownership and management. One of our longer term visions, is to tokenize satellite ownership, whereby token holders will be entitled to the revenue earned and voting rights, in order to produce decentralized ownership and management. Combined with affordable antennas, the creation of local mesh networks, and tokenized satellite ownership, we envision the building of a new Internet."

Decentraal internet O+
  donderdag 6 juni 2019 @ 11:54:23 #92
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_187287079
pi_187287113
Decentraal internet whahahahh

Je bedoelt afvoerputje waar alle extremistische scum neo Nazis Elliot Rodgers gekke 'murican ginger beardnecks zich uiteindelijk zullen gaan manifesteren

Mainstream volk heeft daar niks te zoeken

Al die nerd fokkers hier met Hun power to people decentraal utopie wereld :') :') :')

Dussssssss

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2019 12:00:28 ]
pi_187287170
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:57 schreef Dimachaerus het volgende:

Je bedoelt afvoerputje waar alle extremistische scum neo Nazis Elliot Rodgers gekke 'murican ginger beardnecks zich uiteindelijk zullen gaan manifesteren

Al die nerd fokkers hier met Hun power to people decentraal utopie wereld :') :') :')

Dussssssss
Gozer, weet je wat dit voor landen als Noord-Korea en China kan betekenen?
  donderdag 6 juni 2019 @ 12:04:50 #95
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_187287221
quote:

[..]

Welk bedrijf is dat van die cubesats? Is dat ISIS (ongelukkige naam) toevallig?
Ik ooit nog eens gewerkt aan potentiele lanceersystemen voor hun producten
pi_187287239
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:34 schreef metallicelmo het volgende:
Ik denk zelf dat er zoveel coins zijn tegenwoordig dat het nu onmogelijk is om goed advies te geven over wat wel of niet te kopen. Ik durf het niet meer aan om echt iets aan te raden op dit moment. Coins als BNB doen het erg goed maar dat komt puur door al die IEO's die succesvol zijn gebleken. Er is gewoon erg veel geld dat rondspookt op Binance, ze zijn niet voor niets de grootste. Koop BNB -> doe mee aan IEO -> coins gaat x4 -> verkoop wat en stop het weer terug in BNB. Repeat. Zo heeft elke coin wel iets wat waarde creëert maar of dat blijvend is kun je niet weten van te voren, blijft toch een beetje een gok maar zolang je je daar bewust van bent is het niet erg.
BNB doet het goed omdat er trading fees mee worden betaald. Niet puur om IEO's, integendeel.
pi_187287267
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:57 schreef Dimachaerus het volgende:

Dussssssss
Oh ja, net als Bitcoin dat alleen maar gebruikt wordt voor criminele activiteiten.

Die lui kunnen nu ook al op het darkweb terecht, daar hoef je geen decentrale oplossing voor te maken.

Maar juist in landen en op plaatsen waar internet niet beschikbaar is of alleen ernstig gecensureerd is dit een uitkomst.
  donderdag 6 juni 2019 @ 12:10:29 #98
157922 fathank
pi_187287283
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:01 schreef poebz het volgende:

[..]

Gozer, weet je wat dit voor landen als Noord-Korea en China kan betekenen?
Dat ze jammers gaan ontwikkelen.
pi_187287290
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:10 schreef fathank het volgende:

[..]

[..]

Dat ze jammers gaan ontwikkelen.
Dat zou wel jammer zijn.
  donderdag 6 juni 2019 @ 12:12:28 #100
157922 fathank
pi_187287306
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat zou wel jammer zijn.
Denk dat ze veel Bob Marley draaien daar.
pi_187287332
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:12 schreef fathank het volgende:

[..]

Denk dat ze veel Bob Marley draaien daar.
pi_187287352
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Oh ja, net als Bitcoin dat alleen maar gebruikt wordt voor criminele activiteiten.

Die lui kunnen nu ook al op het darkweb terecht, daar hoef je geen decentrale oplossing voor te maken.
Appels en peren.
quote:
Maar juist in landen en op plaatsen waar internet niet beschikbaar is of alleen ernstig gecensureerd is dit een uitkomst.
Precies niet voor de mainstream dus. 4chan op steroïden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2019 12:17:37 ]
pi_187287381
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:17 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Appels en peren.
[..]

Precies niet voor de mainstream dus. 4chan op steroïden.
In welke coins zit jij wel eigenlijk?
pi_187287427
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

In welke coins zit jij wel eigenlijk?
satoshi
pi_187287439
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:24 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

satoshi
Ik vroeg niet het aantal.
pi_187288003
quote:
3s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:04 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Welk bedrijf is dat van die cubesats? Is dat ISIS (ongelukkige naam) toevallig?
Ik ooit nog eens gewerkt aan potentiele lanceersystemen voor hun producten
Wel een naam die opvalt! Galactic Sky bouwt de satellieten. En dat is onderdeel van Vector die de de raket bouwt. Vector is van Jim Cantrell, die co-founder van SpaceX is en tevens de vader van Colin Cantrell van Nexus. Volg je het nog?
  Eindredactie Games donderdag 6 juni 2019 @ 13:11:17 #107
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_187288061
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 10:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, of WCT.
Ohhh kut, ik heb nog steeds waves uitgeleend. Ff kijken wat daar mee gebeurd is.
pi_187288519
quote:

[..]

Nexus ken ik idd :D Wat ik meer bedoelde is eigenlijk de stap voorafgaand aan het bepalen welke munt je in investeert. Dus waar haal je het beste BTC, wat is het beste platform om altcoins te kopen en wat is een veilige manier om je munten op te slaan (helemaal als je er wat meer geld tegenaan gooit).

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:34 schreef metallicelmo het volgende:
Ik zit er dus ook aan te denken om in een 'top 10' coin te investeren, en er dan gewoon lange tijd niks mee te gaan doen. Volgens mij zijn alle 'grote' coins de afgelopen 5 jaar per definitie wel meer waard geworden toch?
  donderdag 6 juni 2019 @ 13:58:18 #109
157922 fathank
pi_187288720
Btc kopen op bitonic, bl3p of btc direct.

Altcoins op binance of bittrex.
pi_187288857
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:42 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Nexus ken ik idd :D Wat ik meer bedoelde is eigenlijk de stap voorafgaand aan het bepalen welke munt je in investeert. Dus waar haal je het beste BTC, wat is het beste platform om altcoins te kopen en wat is een veilige manier om je munten op te slaan (helemaal als je er wat meer geld tegenaan gooit).
[..]

Ik zit er dus ook aan te denken om in een 'top 10' coin te investeren, en er dan gewoon lange tijd niks mee te gaan doen. Volgens mij zijn alle 'grote' coins de afgelopen 5 jaar per definitie wel meer waard geworden toch?
Je coins gewoon opslaan op een wallet als je er verder niet mee trade. Gewoon wat BTC kopen en jezelf verdiepen in de altcoins die je interessant vindt, en dan bijv. een 50%/50% spread hanteren dus de helft in BTC, en de andere helft over 2 of 3 altcoins verdelen.

1. Koop BTC
2. Stuur de helft naar een exchange zoals Binance
3. Koop hier je altcoins van
4. Withdraw je altcoins naar een wallet

Daarna je portfolio ergens in opslaan, mensen gebruiken geloof ik vaak Delta, en dan kun je precies bijhouden wat de waarde van je coins zijn.
  donderdag 6 juni 2019 @ 14:29:44 #111
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_187288999
QNT gaat toch lekker hoor. *O*
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_187289402
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 14:12 schreef illusions het volgende:

[..]

Je coins gewoon opslaan op een wallet als je er verder niet mee trade. Gewoon wat BTC kopen en jezelf verdiepen in de altcoins die je interessant vindt, en dan bijv. een 50%/50% spread hanteren dus de helft in BTC, en de andere helft over 2 of 3 altcoins verdelen.

1. Koop BTC
2. Stuur de helft naar een exchange zoals Binance
3. Koop hier je altcoins van
4. Withdraw je altcoins naar een wallet

Daarna je portfolio ergens in opslaan, mensen gebruiken geloof ik vaak Delta, en dan kun je precies bijhouden wat de waarde van je coins zijn.
Oke ik zat zelf te denken aan 1000 euro. Inderdaad een soortgelijke constructie waarbij ik ongeveer 500 voor BTC reserveer en 500 voor altcoins.

Kan ik de BTC en de altcoins in dezelfde wallet opslaan? En ik lees ook veel over offline wallets, is zoiets dan aanbevolen, of voldoet een standaard wallet?
  donderdag 6 juni 2019 @ 15:19:08 #113
62913 Blik
The one and Only!
pi_187289591
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:42 schreef nickhguitar het volgende:

Het merendeel van de top-10 ALT coins van 5 jaar geleden bestaat nu niet meer
pi_187289928
pi_187289960
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 15:04 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Oke ik zat zelf te denken aan 1000 euro. Inderdaad een soortgelijke constructie waarbij ik ongeveer 500 voor BTC reserveer en 500 voor altcoins.

Kan ik de BTC en de altcoins in dezelfde wallet opslaan? En ik lees ook veel over offline wallets, is zoiets dan aanbevolen, of voldoet een standaard wallet?
Je hebt per valuta een aparte wallet, maar je hebt ook allesomvattende wallets zoals Exodus en dat werkt prima voor jouw doeleinden, gebruik alleen niet de interne functies om valuta te wisselen want dan kom je waarschijnlijk bedrogen uit (nooit geprobeerd).

Kies altcoins waar je in gelooft, en ga elke zoveel weken na of je nog wel tevreden bent over je posities.
  donderdag 6 juni 2019 @ 16:01:45 #116
157922 fathank
pi_187290092
quote:
Dat is heul jouwn arm niet jonge
pi_187290684
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 15:48 schreef illusions het volgende:

[..]

Je hebt per valuta een aparte wallet, maar je hebt ook allesomvattende wallets zoals Exodus en dat werkt prima voor jouw doeleinden, gebruik alleen niet de interne functies om valuta te wisselen want dan kom je waarschijnlijk bedrogen uit (nooit geprobeerd).

Kies altcoins waar je in gelooft, en ga elke zoveel weken na of je nog wel tevreden bent over je posities.
Maar een offline Wallet is bijv niet nodig?
pi_187290721
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 15:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Is dat zo? ;)

Welke waren dat?
pi_187290970
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 16:48 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Maar een offline Wallet is bijv niet nodig?
Nee hoor. Gewoon goed je wachtwoord en backup phrase opslaan (ergens opschrijven).
pi_187291333
quote:

[..]

Ja ¤1000 schiet niet zo op natuurlijk.
Begin eens met 50K bv.
Vakman pur sang
  donderdag 6 juni 2019 @ 18:03:31 #121
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_187291584
OCE gaat als een gekko! Al +40% de afgelopen dagen. Hatseflats!

QKC vandaag ook alweer +10% al knalt die nog wel verder door denk ik. Te vroeg om winst te pakken.

Mensen die nog steeds beweren dat we in een bear markt zitten :')
pi_187291608
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 17:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja ¤1000 schiet niet zo op natuurlijk.
Begin eens met 50K bv.
1 BTC is genoeg hoor.

crypto_birb twitterde op woensdag 05-06-2019 om 22:46:59 this is what you would have got if followed my suggestion to short at 6.8k when everybody was bullish and long 3.5k where I bidded $btc bottom in February 2018gg https://t.co/bR0lhXvrdk reageer retweet

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2019 18:05:57 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 juni 2019 @ 18:05:46 #123
416575 crew  Evenstar
pi_187291612
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 18:03 schreef Rossdale het volgende:
OCE gaat als een gekko! Al +40% de afgelopen dagen. Hatseflats!

QKC vandaag ook alweer +10% al knalt die nog wel verder door denk ik. Te vroeg om winst te pakken.

Mensen die nog steeds beweren dat we in een bear markt zitten :')
Ja, maar .... 3 digits BTC :( Meeste bears zijn gewoon niet ingestapt en hopen nu dat we nog een keer 3000 gaan zien.
  donderdag 6 juni 2019 @ 18:07:11 #124
62913 Blik
The one and Only!
pi_187291638
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 16:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Is dat zo? ;)

Welke waren dat?
Snapshot 8 juni 2014:
https://coinmarketcap.com/historical/20140608/
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 juni 2019 @ 18:08:24 #125
416575 crew  Evenstar
pi_187291656
quote:

[..]

Als je weinig van het gebeuren af weet zou ik gewoon 60% BTC doen, 20% LTC, 10% ETH, 5% BNB en nog twee shitcoins voor 2.5% ofzo en dan niet meer naar kijken.

Ik vind zelf ENJIN wallet op mobiel prima werken, gebruiksvriendelijk voor nieuwkomers. Op een oude (wel schone) telefoon knallen en gaan.
pi_187291697
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 18:08 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als je weinig van het gebeuren af weet zou ik gewoon 60% BTC doen, 20% LTC, 10% ETH, 5% BNB en nog twee shitcoins voor 2.5% ofzo en dan niet meer naar kijken.

Ik vind zelf ENJIN wallet op mobiel prima werken, gebruiksvriendelijk voor nieuwkomers. Op een oude (wel schone) telefoon knallen en gaan.
Ik zou toch meer van BNB pakken, maar dat is uiteraard persoonlijk. Waarom zou jij een mobiele wallet aanraden? Volgens mij leer je meer van het e.e.a. als je het op je computer uitvoert - ook makkelijker qua transfers, copy pasten van wallet adressen tussen tabs enzo.
pi_187291903
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 18:07 schreef Blik het volgende:

[..]

Snapshot 8 juni 2014:
https://coinmarketcap.com/historical/20140608/
Bitcoin - actief
Litecoin - actief
Nxt - dood
Dash - actief
Peercoin - actief
XRP - actief
Dogecoin - actief
Namecoin - stervende
Omni - stervende
Blackcoin - actief

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 15:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Valt mee dus :P
pi_187291989
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 18:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bitcoin - actief
Litecoin - actief
Nxt - dood
Dash - actief
Peercoin - actief
XRP - actief
Dogecoin - actief
Namecoin - stervende
Omni - stervende
Blackcoin - actief
[..]

3 op 10 dood is geen safecall. :P
Vakman pur sang
pi_187292017
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 18:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ook geen "merendeel bestaat niet meer" :P
pi_187292019
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 18:05 schreef Piva het volgende:

[..]

1 BTC is genoeg hoor.

crypto_birb twitterde op woensdag 05-06-2019 om 22:46:59 this is what you would have got if followed my suggestion to short at 6.8k when everybody was bullish and long 3.5k where I bidded $btc bottom in February 2018gg https://t.co/bR0lhXvrdk reageer retweet
[ afbeelding ]
Ja met levarage (x25) kun je veel verdienen of snel verliezen.
Daarvoor hoef je niet in crypto te zitten, dat kan ook met cfd's of gokken op sportwedstrijden. :P
Vakman pur sang
pi_187292337
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 18:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Toch een stuk safer als je zou verwachten van crypto. Zo'n Dogecoin bijv. heeft toch 10x meer waarde dan 5 jaar terug.
pi_187292772
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 18:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ook geen "merendeel bestaat niet meer" :P
True true.
Maar ook niet zo makkelijk als, stop 50 K in de hele top 10, kijk nooit en 5 jaar later cash 350K.
12$eoy guarenteed.
Vakman pur sang
pi_187293385
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 19:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

True true.
Maar ook niet zo makkelijk als, stop 50 K in de hele top 10, kijk nooit en 5 jaar later cash 350K.
12$eoy guarenteed.
Is dat zo?

$ 50.000 gelijk verdeeld over de top-10 coins op 8 juni 2014.

Aantal coins voor dat geld destijds x huidig bedrag in $ =

BTC 7,62 x 7714,54 = $ 58.784,79
LTC 443,66 x 103,46 = $ 45.901,06
NXT 77.358,667 x 0,031 = $ 2.398,12
DASH 526,32 x 143,41 = $ 75.353,23
Peercoin 2.702,70 x 0,3858 = $ 1.042,70
XRP 1.258.178,158 x 0,4133 = $ 520.005,03
DOGE 13.888.888,89 x 0,003 = $ 41.666,67
NameCoin 2403,85 x 0,5328 = $ 1.280,32
Omni 202,347 x 2,10 = $ 424,72
BlackCoin 31576,62 x 0,0881 = $ 2781,85

totaal: $750.858,17
pi_187293411
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 20:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Is dat zo?

Xrp _O_
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_187294215
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 18:11 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik zou toch meer van BNB pakken, maar dat is uiteraard persoonlijk. Waarom zou jij een mobiele wallet aanraden? Volgens mij leer je meer van het e.e.a. als je het op je computer uitvoert - ook makkelijker qua transfers, copy pasten van wallet adressen tussen tabs enzo.
Welke raad jij aan? Is er een wallet waar alle bovengenoemde munten in passen?

En als ik het goed begrijp is BTC dus altijd de basis voor de andere coins? Dan heb je dus in principe 2 variabelen als ik investeer in een altcoin. 1: de koers van de altcoin en 2: de koers van de BTC?
pi_187294735
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 20:44 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Welke raad jij aan? Is er een wallet waar alle bovengenoemde munten in passen?

En als ik het goed begrijp is BTC dus altijd de basis voor de andere coins? Dan heb je dus in principe 2 variabelen als ik investeer in een altcoin. 1: de koers van de altcoin en 2: de koers van de BTC?
Het gaat inderdaad altijd om een trading pair, BTC t.o.v. XRP bijv. maar ETH t.o.v. XRP kan ook, als je ETH inkoopt en dat op de exchange zet.

Een vrijwel allesomvattende wallet is Exodus.

Overigens raad ik niks aan, niemand weet wat er gaat komen dus dat kan je beter voor jezelf bedenken. Wel durf ik te zeggen dat zowel BTC en BNB over 5 jaar nog bestaan en meer waard zijn, maar misschien zakt het morgen ook wel als een kaartenhuis in elkaar - wie zal het zeggen?

Ik heb zelf alleen BTC en BNB long term, en met BTC doe ik wat traden.

[ Bericht 16% gewijzigd door illusions op 06-06-2019 21:08:59 ]
pi_187294750
quote:

[..]

Is dat zo?

:D _O_
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 juni 2019 @ 21:10:17 #138
416575 crew  Evenstar
pi_187294861
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 18:11 schreef illusions het volgende:

[..]

Ben het met je eens hoor. Ik raad Enjin vooral aan omdat het echt belachelijk goed is qua gebruiksvriendelijkheid, dus voor iemand die er weinig van weet is het prima te doen.

Ook wel eens met BNB eigenlijk :)
pi_187294915
quote:

[..]

Is dat zo?

Valt me niet tegen. :7

Wat staat Bitcoin laag trouwens.. ;(
Vakman pur sang
  Eindredactie Games donderdag 6 juni 2019 @ 21:38:24 #140
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_187295611
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 20:04 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Xrp _O_
met mijn XRP winst heb ik zonnepanelen gekocht. Al crasht de boel in elkaar, ik verdien er elke dag geld mee :)
  donderdag 6 juni 2019 @ 21:39:30 #141
62913 Blik
The one and Only!
pi_187295628
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 18:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bitcoin - actief
Litecoin - actief
Nxt - dood
Dash - actief
Peercoin - actief
XRP - actief
Dogecoin - actief
Namecoin - stervende
Omni - stervende
Blackcoin - actief
[..]

Misschien was dood iets teveel van het goede, maar ik zou niet snel in een blackcoin of peercoin inzetten. En de top10-20 zitten ook nog wel wat pareltjes tussen

En met alts bedoel ik wel alles behalve btc, ltc en eth in dit geval
pi_187295662
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 21:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Misschien was dood iets teveel van het goede, maar ik zou niet snel in een blackcoin of peercoin inzetten.

En met alts bedoel ik wel alles behalve btc, ltc en eth in dit geval
De doelpalen verzetten als de feiten niet overeen komen met wat je beweert :')

:D
  donderdag 6 juni 2019 @ 21:44:08 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_187295707
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 21:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De doelpalen verzetten als de feiten niet overeen komen met wat je beweert :')
Alts was bij voorbaat al het piketpaaltje. En laten we eerlijk zijn, 5 van de 10 zijn minder waard als 5 jaar geleden, best een prestatie in een btc-markt die keer 12 is gegaan
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 juni 2019 @ 21:45:48 #144
416575 crew  Evenstar
pi_187295740
TA-goden zeggen binnen 15 minuten een move bij XRP :P

(Grote kans dat het weer een groende dildo krijgt. Mijn target staat rond 5820 (SL 5390)

Edit: Down dus _O-

[ Bericht 11% gewijzigd door Evenstar op 06-06-2019 21:58:36 ]
pi_187296056
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 21:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Alts was bij voorbaat al het piketpaaltje. En laten we eerlijk zijn, 5 van de 10 zijn minder waard als 5 jaar geleden, best een prestatie in een btc-markt die keer 12 is gegaan
Pak eind december 2017 er maar eens bij :D
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 juni 2019 @ 22:01:12 #146
416575 crew  Evenstar
pi_187296134
Alts moet je op dit moment gewoon niet hodlen IMO. Gebruik het lekker om sats te scoren.
pi_187296272
Net nog even wat filmpjes gekeken op coinbase earn. Toch weer 50 euro verdient. Wie dat ook gaat doen kan een refferal van mij krijgen :)

Je moet wat als de rest van de familie naar oranje kijkt.

Verder doen mijn oce wel oké opzich.
  donderdag 6 juni 2019 @ 22:07:02 #148
62913 Blik
The one and Only!
pi_187296292
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 21:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Pak eind december 2017 er maar eens bij :D
Over doelpalen verzetten gesproken...
pi_187296362
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 21:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Misschien was dood iets teveel van het goede, maar ik zou niet snel in een blackcoin of peercoin inzetten.
Dit is dom achteraf lullen, voor hetzelfde geld was ripple of litecoin achteraf een slechte keus geweest.
Vakman pur sang
  donderdag 6 juni 2019 @ 22:16:48 #150
62913 Blik
The one and Only!
pi_187296570
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dit is dom achteraf lullen, voor hetzelfde geld was ripple of litecoin achteraf een slechte keus geweest.
Dat was toch waar de discussie om ging, dat een aantal van die coins er niet meer zijn en het dus niet een safe bet hoeft te zijn om een aantal top-10 coins te kiezen. Want idd, je zult maar net de verkeerde kiezen
pi_187298752
je moet gewoon all-in op bitcoin gaan

rest is toch shit
pi_187298854
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 23:16 schreef Dimachaerus het volgende:

rest is toch shit
Waarom blijf je niet in het BTC topic?
pi_187299157
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat was toch waar de discussie om ging, dat een aantal van die coins er niet meer zijn en het dus niet een safe bet hoeft te zijn om een aantal top-10 coins te kiezen. Want idd, je zult maar net de verkeerde kiezen
Dat klopt, maar bijna alle jaren laat de top 10 een prima rendement zien in 5 jaar.
Dus conclusie is als je je handels prikkel kunt loslaten, de boel goed verdeeld en je counseling goed bewaard de kans vrij groot is op een rendement gebaseerd op resultaten uit het verleden.
Dat daar 1 tot 3 shitcoins tussen zitten doet er niks toe.
Vakman pur sang
  donderdag 6 juni 2019 @ 23:30:38 #154
157922 fathank
pi_187299226
Je moet gewoon de top1 coin pakken als je kijkt naar cijfers van de afgelopen 10 jaar.

Maar dat is logisch.
pi_187300690
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 23:16 schreef Dimachaerus het volgende:

rest is toch shit
Helemaal waar!

Maar met die shitcoins is het wel leuk verdienen. (Helaas de laatste tijd niet veel meer bezig met crypto)
pi_187300836
Nog meer mensen die hun vtho niet hebben gekregen van binance? :o
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 07:15:22 #157
62913 Blik
The one and Only!
pi_187301375
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 23:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat klopt, maar bijna alle jaren laat de top 10 een prima rendement zien in 5 jaar.
Dus conclusie is als je je handels prikkel kunt loslaten, de boel goed verdeeld en je counseling goed bewaard de kans vrij groot is op een rendement gebaseerd op resultaten uit het verleden.
Dat daar 1 tot 3 shitcoins tussen zitten doet er niks toe.
Het ging niet om de top-10, het ging om investeren in “een” top-10 coin want de aanname was dat “alle” top-10 coins wel gegroeid zouden zijn in de afgelopen jaren.

Dat jij en Magnet vervolgens de discussie veranderen naar de totale top-10 omdat dat toevallig wel dik rendement had opgeleverd is leuk voor jullie twee, maar doet niks af aan het feit dat in een markt die 12x bitcoin heeft gedaan er dus 5 coins zijn die significant minder waard zijn geworden in de loop van de tijd. En dan krijg ik een opmerking over de doelpalen verzetten :D

Is het daarmee een goed idee om een top-10 coin te kiezen. Nee, het kan zomaar de verkeerde zijn. Is het een goed idee om te spreiden. Jazeker, dat heeft Magnet duidelijk aangetoond.

[ Bericht 5% gewijzigd door Blik op 07-06-2019 07:20:36 ]
  vrijdag 7 juni 2019 @ 08:38:28 #158
157922 fathank
pi_187301708
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 01:39 schreef m.k het volgende:
Nog meer mensen die hun vtho niet hebben gekregen van binance? :o
Geen idee, meer dan 2 knikkers is het toch niet waard :').

En de helft van de tijd heb ik geen vet op binance omdat ik regelmatig pingpong
pi_187301740
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 08:38 schreef fathank het volgende:

[..]

Geen idee, meer dan 2 knikkers is het toch niet waard :').

En de helft van de tijd heb ik geen vet op binance omdat ik regelmatig pingpong
Ik heb iets van 5 dollar aan VTHO naar LBANK overgemaakt en het daar verkocht, BAM!!! :7
[P]otverdorie
  vrijdag 7 juni 2019 @ 10:24:44 #160
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_187302568
Poloniex twitterde op donderdag 06-06-2019 om 20:03:26 On May 26, a sudden, severe price crash in the CLAM market caused a number of margin loans to default, resulting in a roughly 1800 BTC loss in the Poloniex BTC margin lending pool for non-US customers. reageer retweet
Poloniex besteelt hun klanten.. 16% van al je BTC weg als je daar je BTC uitleent. _O-

Blij dat ik daar al een paar jaar geen zaken meer mee doe :')
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 10:55:06 #161
236839 TimKuik
pi_187302902
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:12 schreef TimKuik het volgende:

[..]

Dit zijn van die rare scams, zag er een paar voorbij komen die een of ander automatische trading bot adviseren. Oa met Matthijs van Nieuwkerk en die Alexander Knuppel.

Edit:

Dit is wat een maatje van me laatst doorgestuurd kreeg van zijn moeder:

[ afbeelding ]
Om hier nog even op terug te komen:
https://www.reuters.com/a(...)in-ads-idUSKCN1T61N5
pi_187303171
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 10:24 schreef TimKuik het volgende:
Poloniex twitterde op donderdag 06-06-2019 om 20:03:26 On May 26, a sudden, severe price crash in the CLAM market caused a number of margin loans to default, resulting in a roughly 1800 BTC loss in the Poloniex BTC margin lending pool for non-US customers. reageer retweet
Poloniex besteelt hun klanten.. 16% van al je BTC weg als je daar je BTC uitleent. _O-

Blij dat ik daar al een paar jaar geen zaken meer mee doe :')
Het is niet echt stelen natuurlijk.

Ze lenen jou bitcoin uit en dat kan mis gaan, vandaar dat je er een vergoeding voor krijgt (de rente).

Dat ze met shitcoin geld verliezen en daarmee mensen bitcoin kwijt raken geeft maar weer eens aan dat je alleen zaken moet doen met bedrijven die pro bitcoin zijn en liefst zo min mogelijk met shitcoins bezig zijn.
pi_187303727
Gelukkig is er nu BTC2, zo in de top100 terecht gekomen. Dit gaat al onze problemen oplossen :{
https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin2/
pi_187304365
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:16 schreef Piva het volgende:

[..]

Het is niet echt stelen natuurlijk.

Ze lenen jou bitcoin uit en dat kan mis gaan, vandaar dat je er een vergoeding voor krijgt (de rente).

Dat ze met shitcoin geld verliezen en daarmee mensen bitcoin kwijt raken geeft maar weer eens aan dat je alleen zaken moet doen met bedrijven die pro bitcoin zijn en liefst zo min mogelijk met shitcoins bezig zijn.
Beetje flauwekul die laatste zin. Ik denk dat bijvoorbeeld Coinbase voor veel mensen een betrouwbare fiat on-ramp is en toch is die firma niet "pro bitcoin" of zo min mogelijk met shitcoins bezig.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 12:59:03 #165
236839 TimKuik
pi_187304422
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 12:54 schreef KapBak het volgende:

[..]

Beetje flauwekul die laatste zin. Ik denk dat bijvoorbeeld Coinbase voor veel mensen een betrouwbare fiat on-ramp is en toch is die firma niet "pro bitcoin" of zo min mogelijk met shitcoins bezig.
Inderdaad, je moet je problemen mitigeren, dat doe je niet door shitcoins via margin trading mogelijk te maken.
pi_187304472
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 12:59 schreef TimKuik het volgende:

[..]

Inderdaad, je moet je problemen mitigeren, dat doe je niet door shitcoins via margin trading mogelijk te maken.
Eens, Poloniex heeft het gewoon verneukt :D
  vrijdag 7 juni 2019 @ 14:44:46 #167
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_187305555
-hmm nee toch niet-

[ Bericht 91% gewijzigd door Rossdale op 07-06-2019 16:01:52 ]
pi_187307726
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 12:00 schreef metallicelmo het volgende:
Gelukkig is er nu BTC2, zo in de top100 terecht gekomen. Dit gaat al onze problemen oplossen :{
https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin2/
Ik wacht nog even op de versie 3, schijnt gorilla glass in te zitten. :9
Vakman pur sang
pi_187312495
quote:
Wat een draak van een videoclip.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 22:25:16 #171
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187312686
storing op Binance
pi_187312728
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 22:25 schreef leolinedance het volgende:
storing op Binance
"All funds are safe".
  vrijdag 7 juni 2019 @ 22:30:48 #173
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187312759
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 22:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

"All funds are safe".
Dat hoop ik, want door de huidige hoge BNB waarde staat er tegenwoordig een flink bedrag op :{
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juni 2019 @ 22:39:39 #174
416575 crew  Evenstar
pi_187312902
Ik kan wel inloggen en alle funds zijn er wel gewoon. Kan alleen niet traden.

Nog geen woord na 30min is wel eng.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juni 2019 @ 22:41:16 #175
416575 crew  Evenstar
pi_187312935
Hi Binance Community,

Our system is under a system maintenance/upgrade by tech team. Trading stops. Funds are SAFU! Sorry for the inconvenience. We hope it will resume shortly.

Thanks for your patience and support!

(Van Binance Telegram)
pi_187312960
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 22:41 schreef Kyran het volgende:
Hi Binance Community,

Our system is under a system maintenance/upgrade by tech team. Trading stops. Funds are SAFU! Sorry for the inconvenience. We hope it will resume shortly.

Thanks for your patience and support!

(Van Binance Telegram)
Duidelijk alles weg dus. #Chinahussle.
Vakman pur sang
  vrijdag 7 juni 2019 @ 22:43:35 #177
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187312988
Wilde net een paar bankies gaan uitcashen o|O
pi_187313155
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 22:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Duidelijk alles weg dus. #Chinahussle.
CZ is er al van op vakantie
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juni 2019 @ 22:54:26 #179
416575 crew  Evenstar
  zaterdag 8 juni 2019 @ 08:51:03 #180
62913 Blik
The one and Only!
pi_187316316
Universajajaja!!!
pi_187316456
Haha BOMB token op ¤2.50. Gratis moneys
pi_187316605
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 09:11 schreef Roellie80 het volgende:
Haha BOMB token op ¤2.50. Gratis moneys
$
[P]otverdorie
pi_187316987
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 09:33 schreef NatteBever het volgende:

[..]

$
$3.61 gisteravond
pi_187319202
binance twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 23:35:43 Our system detected a disk failure and gracefully shut down to prevent any data loss or corruption.Will update regularly on our progress during the maintenance. Funds are #SAFU We apologize for any inconvenience. reageer retweet
:') :') :')
pi_187319208
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 12:54 schreef KapBak het volgende:

[..]

Coinbase is wel een goed voorbeeld ja. Er zijn genoeg mensen die daar juist om die reden weg gegaan zijn.
pi_187319254
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 13:20 schreef Piva het volgende:
binance twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 23:35:43 Our system detected a disk failure and gracefully shut down to prevent any data loss or corruption.Will update regularly on our progress during the maintenance. Funds are #SAFU We apologize for any inconvenience. reageer retweet
:') :') :')
Ik denk niet dat het daadwerkelijk om een disk failure gaat. Wellicht dat er perongeluk data verwijderd is, maar een storing komt echt niet door het uitvallen van 1 (of meerdere) disken.
pi_187321910
$5 voor een BOMB. Ik vond die ¤2.50 van vanmorgen al bijzonder
  Moderator zaterdag 8 juni 2019 @ 22:45:43 #189
57816 crew  Mijk
BAM
pi_187328062
Universaaaaa hahaha jaaaaaaa
As above, so below.
pi_187328651
Klopt het dat je dus altijd te maken hebt met 2 variabelen; namelijk de koers van je 'basis'munt en die van je altcoin.

M.a.w.: als ik met Bitcoin bnb koop en de BNB stijgt maar de btc dondert in elkaar, dan heb je dus nog niks? Als de btc dan zo bepalend is kun je dan niet beter je geld gewoon alleen in btc stoppen voor de lange termijn?
pi_187328810
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 23:19 schreef nickhguitar het volgende:
Klopt het dat je dus altijd te maken hebt met 2 variabelen; namelijk de koers van je 'basis'munt en die van je altcoin.

M.a.w.: als ik met Bitcoin bnb koop en de BNB stijgt maar de btc dondert in elkaar, dan heb je dus nog niks? Als de btc dan zo bepalend is kun je dan niet beter je geld gewoon alleen in btc stoppen voor de lange termijn?
Ik kijk bij altcoins alleen naar de prijs in $
Als ik me met de prijs in BTC bezig houd, kan ik net zo goed in BTC blijven.
pi_187329005
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 23:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Precies, dat doe ik dus ook merk ik
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 juni 2019 @ 01:35:02 #193
416575 crew  Evenstar
pi_187330885
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 23:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet mee eens.

Ik kijk in het totaal (voor nu) naar mijn BTC waarde. Enige doel die ik nu op korte termijn heb is meer BTC krijgen. Ik vind het daarom totale onzin om te zeggen dat als je naar BTC waarde wil kijken je dan maar beter in BTC kan blijven.

Ik gebruik alts om meer BTC te krijgen, USD waarde kan mij gestolen worden.

Afgelopen dagen is BTC gedaald, terwijl ik steeds meer BTC heb gekregen door alts te daytraden. Ben dus wat USD waarde kwijt, maar wel meer satoshi ... Ik teken daar voor.

Edit: Ik zeg dus niet dat kijken naar USD waarde onzin is, maar het is wel onzin om te zeggen dat je beter in BTC kan zitten als je naar satoshi waarde van alts kijkt. Je krijgt niet meer BTC door in BTC te zitten.
pi_187330901
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 01:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet mee eens.

Maar dat kan toch? ;)
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 juni 2019 @ 01:36:53 #195
416575 crew  Evenstar
pi_187330906
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 01:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar dat kan toch? ;)
Gelukkig wel :D
  zondag 9 juni 2019 @ 02:00:40 #196
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187331114
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 23:19 schreef nickhguitar het volgende:

Nee dat klopt niet, je moet gewoon kijken naar de waarde in USD/EUR.
pi_187331297
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 02:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

De koers is wel grotendeels afhankelijk van BTC, daarnaast ga je meestal door BTC als je fiat wilt withdrawen en o.a. om deze 2 redenen is het accumuleren van BTC dus heel wenselijk.
  zondag 9 juni 2019 @ 09:53:31 #198
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187332310
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 02:47 schreef illusions het volgende:

[..]

De koers is wel grotendeels afhankelijk van BTC, daarnaast ga je meestal door BTC als je fiat wilt withdrawen en o.a. om deze 2 redenen is het accumuleren van BTC dus heel wenselijk.
Laat 'grotendeels' maar weg. En dat je coins omzet in BTC om uit te cashen is niet relevant. Als de BTC koers halveert tov je alts krijg je gewoon 2x zo veel BTC bij een fiat withdrawal.
pi_187332618
Wil je op korte termijn verkopen - USD waarde

Wil je Lange termijn holden/traden - BTC waarde

Jesus man hoe moeiluk Ken het zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2019 10:29:00 ]
pi_187334934
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 02:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Een beetje meer uitleg zou wel lekker zijn :P De volgorde is toch BTC kopen -> Altcoin kopen. Als ik dan bitcoins koop als ze 8000 waard zijn, dit investeer in altcoins en vervolgens weer verkoop (via bitcoin dus) als deze 4000 waard zijn, dan is het leuk dat de altcoin gestegen is, maar dan verlies ik toch gewoon megaveel geld omdat de bitcoin gehalveerd is?

Misschien maak ik ergens een denkfout hoor, maar ik kan dit ook niet echt lekker ergens vinden op internet/andere fora o.i.d.

Zoals ik het zie heb ik straks dus een portfolio met een x-aantal munten. De BTC spreekt voor zich, die is afhankelijk van enkel en alleen de koers van de BTC, maar alle altcoins (die ik via de BTC koop) zijn dus afhankelijk van de koers van die betreffende altcoin EN de koers van de BTC. Kortom; 2 variabelen toch?

quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 10:28 schreef Dimachaerus het volgende:
Wil je op korte termijn verkopen - USD waarde

Wil je Lange termijn holden/traden - BTC waarde

Jesus man hoe moeiluk Ken het zijn
Want?

Edit: Ik ben dus van plan om 1000 euro te investeren en dit gewoon opzij te zetten, ik heb dus niet de intentie om te gaan daytraden o.i.d. Paar munten gevonden die interessant zijn (in mijn optiek :P), maar ik twijfel dus even of ik bijv. 10 munten neem waar ik 100 in investeer, of 2 munten waar ik 500 in investeer. Kortom: beter om het toch een beetje te verspreiden, of beter om je te focussen op 2/3 munten? Wat is jullie mening?

[ Bericht 11% gewijzigd door WaikikiWim op 09-06-2019 14:15:21 ]
pi_187335923
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:00 schreef nickhguitar het volgende:
Misschien maak ik ergens een denkfout hoor, maar ik kan dit ook niet echt lekker ergens vinden op internet/andere fora o.i.d.
Nee je maakt geen denkfout, de meeste zijn hier gestopt met het naar bitcoin kijken omdat ze er dan achter komen dat ze eigenlijk geld verloren hebben tijdens hun alt investeringen.

Je moeten kijken naar btc waarde en euro waarde. Mensen die blij zijn met een gain in euro's maar in Satoshi's steeds verder achterlopen bedriegen zichzelf gewoon. Maarja je moet wat hé als je altcoin slecht presteert.

Beetje hetzelfde niveau als (professionele) beleggers die bepaalde aandelen kopen en erg blij zijn met de winsten, maar uiteindelijk niet eens de index kunnen verslaan.

quote:
Wat is jullie mening?
Als je geen tijd er aan wilt besteden en gewoon voor een "redelijk" resultaat wilt gaan gewoon 100% bitcoin en vooral zorgen dat de bitcoin veilig opgeslagen is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2019 15:20:13 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 juni 2019 @ 15:34:23 #202
416575 crew  Evenstar
pi_187336106
Wij kunnen die keuze niet maken voor je @nickhguitar Die moet je echt zelf maken met alle informatie die je hier krijgt.

Dit is hoe ik zelf beredeneer:

Ik verwacht dat BTC binnen nu en drie jaar een prijs tussen de $50.000 en $100.000 kan aantikken. Daarom is mijn doel om zoveel mogelijk BTC te verzamelen. Dat kan je op twee manieren doen.

- BTC kopen met fiat

- Alts kopen met BTC en daarna (hopelijk) op een hogere satoshi waarde weer omzetten naar BTC

Aangezien ik al aan het maximum zit qua wat ik in fiat in crypto wil steken kies ik dus voor optie twee. Ik gebruik alts om meer BTC te vergaren en dit doe ik vooral met swing traden. Daarom kijk ik nu dus niet naar USD of EUR waarde, maar puur en alleen naar hoeveel BTC ik heb.

Als ik -10% in USD gaat boeit het mij niet heel erg veel op dit moment, want mijn verwachting is dat BTC nog wel x10 kan gaan vanaf hier. Als ik in -10% in satoshi waarde zou gaan zou ik het erger vinden, want dat is dan 10% minder BTC om van die x10 te profiteren.

Ik zeg niet dat BTC 100% zeker nog x10 gaat vanaf hier trouwens, begrijp me niet verkeerd, maar dat is wel mijn verwachting en daar baseer ik mijn tactiek dan ook op. Als ik er naast zit heb ik gegokt en verloren, maar dat is mijn plan in ieder geval.
pi_187336208
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 15:34 schreef Kyran het volgende:
Wij kunnen die keuze niet maken voor je @:nickhguitar Die moet je echt zelf maken met alle informatie die je hier krijgt.

Dit is hoe ik zelf beredeneer:

Ik verwacht dat BTC binnen nu en drie jaar een prijs tussen de $50.000 en $100.000 kan aantikken. Daarom is mijn doel om zoveel mogelijk BTC te verzamelen. Dat kan je op twee manieren doen.

- BTC kopen met fiat

- Alts kopen met BTC en daarna (hopelijk) op een hogere satoshi waarde weer omzetten naar BTC

Aangezien ik al aan het maximum zit qua wat ik in fiat in crypto wil steken kies ik dus voor optie twee. Ik gebruik alts om meer BTC te vergaren en dit doe ik vooral met swing traden. Daarom kijk ik nu dus niet naar USD of EUR waarde, maar puur en alleen naar hoeveel BTC ik heb.

Als ik -10% in USD gaat boeit het mij niet heel erg veel op dit moment, want mijn verwachting is dat BTC nog wel x10 kan gaan vanaf hier. Als ik in -10% in satoshi waarde zou gaan zou ik het erger vinden, want dat is dan 10% minder BTC om van die x10 te profiteren.

Ik zeg niet dat BTC 100% zeker nog x10 gaat vanaf hier trouwens, begrijp me niet verkeerd, maar dat is wel mijn verwachting en daar baseer ik mijn tactiek dan ook op. Als ik er naast zit heb ik gegokt en verloren, maar dat is mijn plan in ieder geval.
Thx voor je reactie. En ik weet dat ik uiteindelijk zelf die beslissing moet maken, maar daarom is het inderdaad wel leuk om meningen/gedachten van andere mensen aan te horen :)

Wat betreft day-/swingtrading; daar wil ik mij eigenlijk helemaal niet aan wagen. Het plan is dus ook om alles op een hardware wallet te zetten en er dan gedurende een langere tijd niet aan te gaan zitten. Ik twijfel nu dus even welke en hoeveel coins :P Ik ben er vrij zeker van dat ik sowieso BTC/BNB ga toevoegen, maar vraag me af of het handig is om er nog veel meer te doen; dan worden het zulke kleine deeltjes allemaal..

Houdt een app als Delta ook rekening met de koers van de BTC? Ergo; als ik een coins als BNB koop met BTC en deze invoer op Delta, moet ik dan ook in een aparte transactie de BTC toevoegen om deze ook mee te laten berekenen?
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 juni 2019 @ 15:47:05 #204
416575 crew  Evenstar
pi_187336273
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 15:42 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Thx voor je reactie. En ik weet dat ik uiteindelijk zelf die beslissing moet maken, maar daarom is het inderdaad wel leuk om meningen/gedachten van andere mensen aan te horen :)

Wat betreft day-/swingtrading; daar wil ik mij eigenlijk helemaal niet aan wagen. Het plan is dus ook om alles op een hardware wallet te zetten en er dan gedurende een langere tijd niet aan te gaan zitten. Ik twijfel nu dus even welke en hoeveel coins :P Ik ben er vrij zeker van dat ik sowieso BTC/BNB ga toevoegen, maar vraag me af of het handig is om er nog veel meer te doen; dan worden het zulke kleine deeltjes allemaal..

Houdt een app als Delta ook rekening met de koers van de BTC? Ergo; als ik een coins als BNB koop met BTC en deze invoer op Delta, moet ik dan ook in een aparte transactie de BTC toevoegen om deze ook mee te laten berekenen?
Je kan in Delta aangeven dat als je bijvoorbeeld BNB koopt ze het van je BTC moeten afhalen. Kan zelfs aangeven dat ze rekening moeten houden met de fees die je betaalt.

Als je echt alleen wil hodlen en niet gaat traden zou ik gaan voor BTC, LTC, BNB en een paar shitcoins die een x50-100 kunnen doen bij een volledige bull run/market. Welke dat zijn weet niemand :P

75% BTC, 10% LTC, 10% BNB, 5% in shitcoins. Zoiets? Kan ook nog ETH nemen, maar zie zelf meer potentie in LTC en BNB op dit moment.
pi_187336388
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 15:47 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je kan in Delta aangeven dat als je bijvoorbeeld BNB koopt ze het van je BTC moeten afhalen. Kan zelfs aangeven dat ze rekening moeten houden met de fees die je betaalt.

Als je echt alleen wil hodlen en niet gaat traden zou ik gaan voor BTC, LTC, BNB en een paar shitcoins die een x50-100 kunnen doen bij een volledige bull run/market. Welke dat zijn weet niemand :P

75% BTC, 10% LTC, 10% BNB, 5% in shitcoins. Zoiets? Kan ook nog ETH nemen, maar zie zelf meer potentie in LTC en BNB op dit moment.
Wat ik meer bedoel is of de Delta app ook rekening houdt met de koers van beide munten (zowel die van de BTC als de LTC in dit voorbeeld).

In ieder geval bedankt voor de input, ga me nog een verder inlezen. Bull/run market nog nooit van gehoord, ook maar eens wat over opzoeken :P
pi_187336786
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 09:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Laat 'grotendeels' maar weg. En dat je coins omzet in BTC om uit te cashen is niet relevant. Als de BTC koers halveert tov je alts krijg je gewoon 2x zo veel BTC bij een fiat withdrawal.
Inderdaad, de koers is niet grotendeels maar geheel afhankelijk van BTC.

Er is namelijk geen enkele munt die long-term floreert toen BTC omlaag ging. Vrijwel alle grafieken zien er ook hetzelfde uit, maar blijf jij maar lekker op alts hodlen. :+

En dat laatste is natuurlijik helemáál onzin. :D Leg jij mij maar eens uit hoe je 2x zoveel BTC kunt krijgen bij een halvering in de koers,want dat zou natuurlijk prachtig zijn. :P
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 juni 2019 @ 16:32:40 #207
416575 crew  Evenstar
pi_187336915
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 16:21 schreef illusions het volgende:

[..]

Inderdaad, de koers is niet grotendeels maar geheel afhankelijk van BTC.

Er is namelijk geen enkele munt die long-term floreert toen BTC omlaag ging. Vrijwel alle grafieken zien er ook hetzelfde uit, maar blijf jij maar lekker op alts hodlen. :+

En dat laatste is natuurlijik helemáál onzin. :D Leg jij mij maar eens uit hoe je 2x zoveel BTC kunt krijgen bij een halvering in de koers,want dat zou natuurlijk prachtig zijn. :P
Ik heb dat stukje 10x gelezen en snap het ook niet ....

Dus, stel je hebt VET voor 100 sat, en BTC op 10k, dan halveert BTC naar 5k en VET blijft op 100 sat. Je verkoopt VET voor 100 sat en hebt opeens 2x zoveel BTC als je naar fiat gaat?

Wut wut? Volgens mij heb je dan /2 in fiat vooral :P Je BTC is niet veranderd, want VET heeft waarde gehouden op 100 sat ....

Edit: En ik snap serieus niet dat er nog steeds mensen zijn die niet willen inzien dat alles valt of staat met BTC .... geen uitzonderingen long term (maar wel short term).
pi_187337064
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 16:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dus, stel je hebt VET voor 100 sat, en BTC op 10k, dan halveert BTC naar 5k en VET blijft op 100 sat. Je verkoopt VET voor 100 sat en hebt opeens 2x zoveel BTC als je naar fiat gaat?

Wut wut? Volgens mij heb je dan /2 in fiat vooral :P Je BTC is niet veranderd, want VET heeft waarde gehouden op 100 sat ....

Edit: En ik snap serieus niet dat er nog steeds mensen zijn die niet willen inzien dat alles valt of staat met BTC .... geen uitzonderingen long term (maar wel short term).
Op de korte termijn zeker, zoals BSV laatst die +50% ging maar dat bevestigt ook dat alles valt of staat met BTC omdat die nu ook gewoon weer meedoet met de meute.
  zondag 9 juni 2019 @ 18:53:45 #209
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187338759
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:00 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

EDe volgorde is toch BTC kopen -> Altcoin kopen. Als ik dan bitcoins koop als ze 8000 waard zijn, dit investeer in altcoins en vervolgens weer verkoop (via bitcoin dus) als deze 4000 waard zijn, dan is het leuk dat de altcoin gestegen is, maar dan verlies ik toch gewoon megaveel geld omdat de bitcoin gehalveerd is?

Deze fout wordt ook vaker gemaakt. Maar bij het inwisselen van je altcoins krijg je dan dus meer/minder BTC terug.

Dus stel je koopt 1 BTC voor 10k
Je gaat traden in alts en je portfolio wordt 20k waard.

Stel dat BTC tegen die tijd op 5k staat, krijg je daar dus 4 BTC voor terug die je in kunt wisselen voor 20k.

Stel dat BTC tegen die tijd op 40k staat krijg je daar 0,5 BTC voor terug die je in kunt wisselen voor 20k.

quote:
Zoals ik het zie heb ik straks dus een portfolio met een x-aantal munten. De BTC spreekt voor zich, die is afhankelijk van enkel en alleen de koers van de BTC, maar alle altcoins (die ik via de BTC koop) zijn dus afhankelijk van de koers van die betreffende altcoin EN de koers van de BTC. Kortom; 2 variabelen toch?
[..]

Nee, als BTC minder waard wordt tov je alts krijg je gewoon meer alts voor je BTC. Niet te moeilijk denken.

Je ziet wel dat wanneer de totale cryptomarkt aan het inkakken is, enkelen dit altijd verwijten aan BTC. Hetzelfde met een stijging overigens. Naar mijn idee is dit grotendeels onzin.
  zondag 9 juni 2019 @ 18:55:12 #210
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187338782
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 16:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het probleem is dat jij in sats denkt, en ik in EUR/USD. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor...
pi_187338824
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 18:55 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het probleem is dat jij in sats denkt, en ik in EUR/USD. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor...
Precies, heb soms echt het idee dat mensen er gewoon geen bal van snappen en het is niet eens ingewikkeld.
Vakman pur sang
pi_187338836
Is je doel om meer BTC te krijgen? Dan kijk je naar deze waarde. Ik vind alleen de EUR waarde interessant. Long of short term maakt niks uit.
pi_187338864
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 18:59 schreef Roellie80 het volgende:
Is je doel om meer BTC te krijgen? Dan kijk je naar deze waarde. Ik vind alleen de EUR waarde interessant. Long of short term maakt niks uit.
Dat snap ik. Maar als jij je helemaal focust op op de koers van je altcoin dan kun je toch bedrogen uitkomen? Stel je hebt een altcoin die van 5k naar 10k is gegaan. Groot feest, want je hebt er 10k in geïnvesteerd. Maar dan moet je toch ook bekijken wat de BTC in die tijd heeft gedaan? Als de BTC in diezelfde tijd gehalveerd is dan heb je er nog niet zoveel aan.. leolinedance beweert (als ik het goed begrijp) dat je het verschil in BTC dus gewoon terugkrijgt, dat lijkt me vrij stug.
  zondag 9 juni 2019 @ 19:06:54 #214
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187338919
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 19:01 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar als jij je helemaal focust op op de koers van je altcoin dan kun je toch bedrogen uitkomen? Stel je hebt een altcoin die van 5k naar 10k is gegaan. Groot feest, want je hebt er 10k in geïnvesteerd. Maar dan moet je toch ook bekijken wat de BTC in die tijd heeft gedaan? Als de BTC in diezelfde tijd gehalveerd is dan heb je er nog niet zoveel aan.. leolinedance beweert (als ik het goed begrijp) dat je het verschil in BTC dus gewoon terugkrijgt, dat lijkt me vrij stug.
Ik weet oprecht niet hoe ik het nog makkelijker uit kan leggen :)

Edit: laatste poging

-Koop 1 BTC voor 10k euro
-Verhandel deze BTC voor 100 ETH van 100 euro.
- ETH stijgt naar 500 euro
- BTC daalt naar 5k euro
- Verhandel al je ETH voor 10 BTC
- cash 50k uit

[ Bericht 5% gewijzigd door leolinedance op 09-06-2019 19:13:05 ]
pi_187338949
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 18:59 schreef Roellie80 het volgende:
Tis niemands doel om meer BTC te krijgen als BTC zou instorten naar 0. ;)
Vakman pur sang
pi_187339038
quote:

[..]

Je gebruikt BTC slechts als gateway. Het maakt niks uit wat BTC zelf doet. Het is een tussenstation. Stel ik wil 1000 EUR uitcashen. Als ik dit eerst naar BTC moet omzetten, en daarna na EUR dan maakt het niet uit of er ik 10BTC of 0.0001BTC voor krijg, als het vervolgens naar EUR gaat
pi_187339093
Heeft iemand in februari braaf geluisterd en meegedaan aan de BOMB airdrop?

Deze airdrop is nu ruim ¤1000 waard. Bizar
pi_187339155
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 19:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik weet oprecht niet hoe ik het nog makkelijker uit kan leggen :)

Edit: laatste poging

-Koop 1 BTC voor 10k euro
-Verhandel deze BTC voor 100 ETH van 100 euro.
- ETH stijgt naar 500 euro
- BTC daalt naar 5k euro
- Verhandel al je ETH voor 10 BTC
- cash 50k uit

Ik denk dat ik 'm snap, thx :) Ik twijfelde ook niet aan het feit of jij gelijk had (of iemand anders), maar ik ben gewoon nieuw en snapte het oprecht niet. Dit is gewoon duidelijk, dank :)
  zondag 9 juni 2019 @ 19:34:55 #219
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187339298
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 19:24 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik denk dat ik 'm snap, thx :) Ik twijfelde ook niet aan het feit of jij gelijk had (of iemand anders), maar ik ben gewoon nieuw en snapte het oprecht niet. Dit is gewoon duidelijk, dank :)
Geen probleem graag gedaan, je bent niet de enige hoor. Zelfs in dit topic niet :P
pi_187342100
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 19:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Geen probleem graag gedaan, je bent niet de enige hoor. Zelfs in dit topic niet :P
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 18:55 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als je in sats denkt kan je jou gedachte van ETH stijgt en BTC daalt (in fiat) gewoon heel duidelijk zien.

Daarom claimen wij dat je wel degelijk naar sats moet kijken. Het scenario dat jij omschrijft laat ETH in sats namelijk doen moonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2019 21:26:55 ]
pi_187342696
Duidelijker dan dit gaat het niet worden.

In eerste instantie ziet het YTD rendement van Vechain er prima uit. Zo'n 80% rendement sinds het begin van het jaar.

Maar als je dan kijkt naar bitcoin dan zie je dat het eigenlijk helemaal niet zo geweldig is, sterker nog je hebt eigenlijk met een Vechain investment de benchmark niet eens verslagen... BTC heeft namelijk 106% behaald in diezelfde periode.

Zou je dus alleen naar fiat resultaat kijken denk je dat je wel goed bezig bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2019 21:41:28 ]
pi_187345105
Vechain weer 93 SATs ahahahhahhhh
pi_187345756
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 16:21 schreef illusions het volgende:
Er is namelijk geen enkele munt die long-term floreert toen BTC omlaag ging.
Zowel Chainlink als Binance hebben een nieuwe ATH in USD aangetikt terwijl BTC op -60% stond. Dit is onzin.

Daarnaast zijn er talloze equity investeringen over de kop gegaan in de bear market (DFINITY, Algorand, Bakkt etc).
  zondag 9 juni 2019 @ 23:20:18 #224
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187346271
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 21:25 schreef Piva het volgende:

[..]

[..]

Als je in sats denkt kan je jou gedachte van ETH stijgt en BTC daalt (in fiat) gewoon heel duidelijk zien.

Daarom claimen wij dat je wel degelijk naar sats moet kijken. Het scenario dat jij omschrijft laat ETH in sats namelijk doen moonen.
Ja klopt. Maar dat doet niets af aan het principe. De waarde van BTC is niet relevant als gateway naar euro's. Ook al gaan jouw alts x10 en BTC /10, de waarde blijft hetzelfde.
  zondag 9 juni 2019 @ 23:25:36 #225
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187346411
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 21:40 schreef Piva het volgende:
Duidelijker dan dit gaat het niet worden.

[ afbeelding ]

In eerste instantie ziet het YTD rendement van Vechain er prima uit. Zo'n 80% rendement sinds het begin van het jaar.

Maar als je dan kijkt naar bitcoin dan zie je dat het eigenlijk helemaal niet zo geweldig is, sterker nog je hebt eigenlijk met een Vechain investment de benchmark niet eens verslagen... BTC heeft namelijk 106% behaald in diezelfde periode.

[ afbeelding ]

Zou je dus alleen naar fiat resultaat kijken denk je dat je wel goed bezig bent.
Dat is heel leuk allemaal, maar niet relevant. Je hoeft mij niet uit te leggen dat je beter in BTC had kunnen zitten dan in VET. BNB was nog beter geweest waarschijnlijk. Maar daar ging het niet om.
pi_187346750
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 23:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is heel leuk allemaal, maar niet relevant. Je hoeft mij niet uit te leggen dat je beter in BTC had kunnen zitten dan in VET. BNB was nog beter geweest waarschijnlijk. Maar daar ging het niet om.
Hij loopt ook gewoon zwak te lullen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 juni 2019 @ 02:40:10 #227
416575 crew  Evenstar
pi_187348127
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 23:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja klopt. Maar dat doet niets af aan het principe. De waarde van BTC is niet relevant als gateway naar euro's. Ook al gaan jouw alts x10 en BTC /10, de waarde blijft hetzelfde.
Dan hadden wij het over verschillende dingen. Waarde van BTC doet er niet toe als gateway naar USD/EUR. Daar ben ik het mee eens natuurlijk.

Voor mij is het nu echter belangrijker dat ik meer BTC verzamelen en niet kijk naar waarde in USD of EUR.

- Je hebt nu 1 BTC op $7500
- Je verwacht dat 1 BTC ooit $75000 gaat zijn

Dan is het toch logisch dat je enige doel moet zijn om die ene BTC om te zetten in nog meer BTC? Waarde in $ op dit moment is dan toch niet relevant? Het boeit mij werkelijk geen reet of mijn portfolio vandaag op $7500, $5000 of $4000 is. Als mijn verwachting is dat 1BTC ooit $75000 gaat worden dan is mijn enige doel om er voor te zorgen dat ik straks zoveel mogelijk BTC heb. Dat is toch niet zo'n hele gekke gedachte?

Stel je hebt een portfolio wat 1 BTC waard is (verdeeld over BTC en alts) en die is dan op dit moment $7500 waard. Morgen trekt BTC opeens aan naar $10000 en alle alts waar je in zit beginnen te bloeden en verliezen 10% in satoshi waarde.

Je portfolio is nu nog maar 0.90BTC waard en dus $9000. Leuk, je bent er $1500 op vooruit gegaan. Als je nu zou cashen is het mooie winst en boeit het niet dat je van 1.00BTC naar 0,90BTC bent gegaan, maar als je op lange termijn kijkt is het wel kut.

Stel je verwachting van BTC naar $75000 komt uit ....

1 BTC = $75000
0.9 BTC = $67500

Zeg je dan nog steeds dat het niet boeit hoeveel satoshi je hebt? Dit is mijn beredenering waarom ik op dit moment alleen maar naar satoshi waarde van mijn portfolio kijk.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 juni 2019 @ 02:58:48 #228
416575 crew  Evenstar
pi_187348225
quote:

[..]

Als je alt van $5000 naar $10000 is gegaan dan is je alt gewoon $10000 waard en maakt BTC prijs niet uit. Je hebt gewoon $10000 aan crypto. Als BTC $10000 waard is dan krijg je er 1 BTC voor terug die je om kan zetten in $10000. Als BTC $5000 waard is dan krijg je er 2 BTC voor terug die je om kan zetten in $10000.

Als je alts verdubbelen in satoshi waarde, zonder te kijken naar USD waarde dan is het wel van belang wat BTC koers doet.

Stel je hebt een portfolio van 1 BTC met alleen maar VeChain die je hebt gekocht voor 100sat per stuk. Tijdens het kopen is 1BTC $10000 waard.

VeChain doet het goed en gaat naar 200sats, terwijl BTC het slecht doet en naar $5000 gaat. Je hebt nu 2BTC, maar nog steeds maar $10000. Stel BTC doet het ook goed en gaat naar $20000 per stuk. Je hebt dan opeens $40000.

Waar veel verwarring ontstaat is dat sommige mensen hier puur in satoshi denken (waaronder ik) en sommigen puur in USD of EUR (waaronder Lospedrosa).

Er is geen goed of fout. Het gaat er om wat je doel is en wat je denkt dat er gaat gebeuren met BTC op langere termijn.
pi_187348520
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 02:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dan hadden wij het over verschillende dingen. Waarde van BTC doet er niet toe als gateway naar USD/EUR. Daar ben ik het mee eens natuurlijk.

Voor mij is het nu echter belangrijker dat ik meer BTC verzamelen en niet kijk naar waarde in USD of EUR.

Dan is het toch logisch dat je enige doel moet zijn om die ene BTC om te zetten in nog meer BTC? Waarde in $ op dit moment is dan toch niet relevant? Het boeit mij werkelijk geen reet of mijn portfolio vandaag op $7500, $5000 of $4000 is. Als mijn verwachting is dat 1BTC ooit $75000 gaat worden dan is mijn enige doel om er voor te zorgen dat ik straks zoveel mogelijk BTC heb. Dat is toch niet zo'n hele gekke gedachte?

Stel je hebt een portfolio wat 1 BTC waard is (verdeeld over BTC en alts) en die is dan op dit moment $7500 waard. Morgen trekt BTC opeens aan naar $10000 en alle alts waar je in zit beginnen te bloeden en verliezen 10% in satoshi waarde.

Je portfolio is nu nog maar 0.90BTC waard en dus $9000. Leuk, je bent er $1500 op vooruit gegaan. Als je nu zou cashen is het mooie winst en boeit het niet dat je van 1.00BTC naar 0,90BTC bent gegaan, maar als je op lange termijn kijkt is het wel kut.

1 BTC = $75000
0.9 BTC = $67500

Zeg je dan nog steeds dat het niet boeit hoeveel satoshi je hebt? Dit is mijn beredenering waarom ik op dit moment alleen maar naar satoshi waarde van mijn portfolio kijk.
nee, je vergelijkt tegen euro of dollar. Je wilt weten hoeveel koopkracht je hebt.
Iets onstabiel tegen elkaar vergelijken met iets wat onstabiel is is onlogisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 05:43:51 ]
  maandag 10 juni 2019 @ 07:03:14 #230
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_187348639
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 19:19 schreef Roellie80 het volgende:
Heeft iemand in februari braaf geluisterd en meegedaan aan de BOMB airdrop?

Deze airdrop is nu ruim ¤1000 waard. Bizar
Waar werd die airdrop gedaan dan? Nu op 10$+ :D
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  maandag 10 juni 2019 @ 08:12:16 #231
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187348897
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 02:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

1 BTC = $75000
0.9 BTC = $67500

Dan moet je lezen voordat je post, ik leg het zelfs meerdere keren uit. Dat domme geklets hier word ik soms wel moe van...en dan net doen alsof ik achterlijk ben :')

Wat jouw verhaaltje betreft, als je denkt dat bitcoin tot jouw moment van uitcashen de grootste stijging zal doormaken tov alle alts moet je lekker btc sparen. Ik denk dat dit niet zo is en kijk naar de waarde in euro's.
pi_187350907
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 07:03 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Waar werd die airdrop gedaan dan? Nu op 10$+ :D
Begin van dit jaar kon je je inschrijven. Het enige dat nodig was was een eigen ETH wallet (niet op een exchange). Zo'n 3000 mensen hebben zich ingeschreven en hebben allemaal 200 BOMB gekregen. Nu, met deze token op $10 per stuk is dat dus $2000.

Jarenlang investeren in crypto. En nu stampt een gratis airdrop zichzelf in mij wallet omhoog, welkom in crypto :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 11:33:20 ]
pi_187350925
een 10xtje in 6 dagen _O-
pi_187350926
Hallo vrienden :)
pi_187351052
Nog 3 topics!!
  maandag 10 juni 2019 @ 12:15:27 #236
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187351548
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 11:43 schreef KapBak het volgende:
Nog 3 topics!!
En dan moen?
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 juni 2019 @ 12:20:19 #237
416575 crew  Evenstar
pi_187351609
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 08:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dan moet je lezen voordat je post, ik leg het zelfs meerdere keren uit. Dat domme geklets hier word ik soms wel moe van...en dan net doen alsof ik achterlijk ben :')

Wat jouw verhaaltje betreft, als je denkt dat bitcoin tot jouw moment van uitcashen de grootste stijging zal doormaken tov alle alts moet je lekker btc sparen. Ik denk dat dit niet zo is en kijk naar de waarde in euro's.
Als er meerdere users niet begrijpen wat je bedoelt kan het misschien ook zijn dat je gewoon niet duidelijk bent :) Just saying.

Het meteen op dom gekletst gooien zegt meer over jou dan mij of de rest die het niet eens waren met jou.
pi_187351784
Op hoeveel transactiekosten/fee's moet ik links/rechts rekenen? Ik kan me herinneren dat ik ooit eens met 100 euro ben begonnen via (ik meende) Bitonic naar Kraken. Voordat ik alles goed en wel op de plek had was ik al 15 of 20 euro lichter. Is dat ook zo wanneer ik bijv. met 1000 euro begin? Ben ik dan ook al 150 euro kwijt om alles goed en wel op de plaats van bestemming te krijgen?
  maandag 10 juni 2019 @ 12:41:08 #239
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187351864
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 12:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als er meerdere users niet begrijpen wat je bedoelt kan het misschien ook zijn dat je gewoon niet duidelijk bent :) Just saying.

Het meteen op dom gekletst gooien zegt meer over jou dan mij of de rest die het niet eens waren met jou.
Welke 'rest'? Zeg maar hoe ik het nog duidelijker uit kan leggen dan de gegeven rekenvoorbeelden. Jij praat echt over iets compleet anders.
  maandag 10 juni 2019 @ 12:45:00 #240
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187351899
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 12:33 schreef nickhguitar het volgende:
Op hoeveel transactiekosten/fee's moet ik links/rechts rekenen? Ik kan me herinneren dat ik ooit eens met 100 euro ben begonnen via (ik meende) Bitonic naar Kraken. Voordat ik alles goed en wel op de plek had was ik al 15 of 20 euro lichter. Is dat ook zo wanneer ik bijv. met 1000 euro begin? Ben ik dan ook al 150 euro kwijt om alles goed en wel op de plaats van bestemming te krijgen?
Bitonic naar Kraken zou ik niet doen, kun je beter direct op Kraken kopen. Betere koers en geen fee.

10-20% is veel te veel, denk eerder aan 1% of minder. Al is de withdrawal fee op exchanges vaak een fixed fee, dus hoe hoger het bedrag hoe minder fee procentueel.
  maandag 10 juni 2019 @ 13:11:23 #241
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_187352207
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 11:30 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Begin van dit jaar kon je je inschrijven. Het enige dat nodig was was een eigen ETH wallet (niet op een exchange). Zo'n 3000 mensen hebben zich ingeschreven en hebben allemaal 200 BOMB gekregen. Nu, met deze token op $10 per stuk is dat dus $2000.

Jarenlang investeren in crypto. En nu stampt een gratis airdrop zichzelf in mij wallet omhoog, welkom in crypto :D
Lol heerlijk toch. Ga je ze verkopen of hold je? Ik zie dat hij slechts op 2 exchanges verhandelt kan worden.
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 13:26:21 #242
57816 crew  Mijk
BAM
pi_187352398
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 05:31 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

nee, je vergelijkt tegen euro of dollar. Je wilt weten hoeveel koopkracht je hebt.
Iets onstabiel tegen elkaar vergelijken met iets wat onstabiel is is onlogisch.
In principe hebben jullie geen van beide, maar ook allebei gelijk.

Het ligt eraan wat je wilt gainen. Uiteindelijk is dat fiat, maar ook ik kijk alleen naar het gainen van satoshi en niet van fiat. Dat maakt het alleen maar onnodig complex. Ik trade voor meer satoshi in het vertrouwen dat daar meer fiat gaat uitkomen. Als ik met 3 currencies zit maak ik het onnodig complex voor mezelf. Anderen kijken enkel naar dollar, dat kan ook, het is net wat je voorkeur is. Maar aangezien de main-trade-pair op vrijwel elke crypto-exchange BTC is, is het logischer om BTC te willen gainen.
As above, so below.
  maandag 10 juni 2019 @ 13:28:17 #243
62913 Blik
The one and Only!
pi_187352409
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 11:30 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

De ONT van 2019
pi_187352415
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 13:11 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Lol heerlijk toch. Ga je ze verkopen of hold je? Ik zie dat hij slechts op 2 exchanges verhandelt kan worden.
Ik heb nog geen haast om te verkopen. Na een volgende 10x de helft eruit denk ik haha
pi_187352541
Dubbel hefboom principe met tegengestelde omgekeerde winstprognoses
Vakman pur sang
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 juni 2019 @ 13:46:16 #246
416575 crew  Evenstar
pi_187352583
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 13:26 schreef Mijk het volgende:

[..]

Het ligt eraan wat je wilt gainen. Uiteindelijk is dat fiat, maar ook ik kijk alleen naar het gainen van satoshi en niet van fiat. Dat maakt het alleen maar onnodig complex. Ik trade voor meer satoshi in het vertrouwen dat daar meer fiat gaat uitkomen. Als ik met 3 currencies zit maak ik het onnodig complex voor mezelf. Anderen kijken enkel naar dollar, dat kan ook, het is net wat je voorkeur is. Maar aangezien de main-trade-pair op vrijwel elke crypto-exchange BTC is, is het logischer om BTC te willen gainen.
Dit. Natuurlijk is je doel uiteindelijk meer fiat ... maar als je denkt dat BTC hoger gaat komen dan moet je doel meer satoshi zijn op kortere termijn en niet meer fiat (terwijl je satoshi inlevert).
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 13:54:05 #247
57816 crew  Mijk
BAM
pi_187352683
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 13:29 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Ik heb nog geen haast om te verkopen. Na een volgende 10x de helft eruit denk ik haha
Je kunt beter nu verkopen, het zit in een exacte bubblevorming zoals de gehele grafiek in 2017.
As above, so below.
  maandag 10 juni 2019 @ 14:01:46 #248
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187352783
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 13:26 schreef Mijk het volgende:

[..]

Nee, kijken naar satoshi/BTC maakt het m.i. juist onnodig complex. Dan moet je naast de koers van je alts tov BTC ook de waarde van BTC bij gaan houden om te zien of je wat hebt verdiend. Onnodige tussenstap wat mij betreft. Ik kijk gewoon direct naar de eurowaarde (ook niet $, want daar koop ik hier niets voor), sats boeien mij enkel als ik een trade doe.
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 14:03:11 #249
57816 crew  Mijk
BAM
pi_187352794
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, kijken naar satoshi/BTC maakt het m.i. juist onnodig complex. Dan moet je naast de koers van je alts tov BTC ook de waarde van BTC bij gaan houden om te zien of je wat hebt verdiend. Onnodige tussenstap wat mij betreft. Ik kijk gewoon direct naar de eurowaarde (ook niet $, want daar koop ik hier niets voor).
Niet helemaal, want mij boeit het niet zoveel wat ik heb verdiend in USD, meer wat ik heb verdiend in sats, daar ik erop vertrouw dat sats mij meer fiat gaan brengen. Dus het ligt er puur aan hoe je er tegenaan kijkt.
As above, so below.
  maandag 10 juni 2019 @ 14:05:22 #250
62913 Blik
The one and Only!
pi_187352831
Lekker belangrijk, pumpje gaande nu
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 juni 2019 @ 14:05:23 #251
416575 crew  Evenstar
pi_187352832
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, kijken naar satoshi/BTC maakt het m.i. juist onnodig complex. Dan moet je naast de koers van je alts tov BTC ook de waarde van BTC bij gaan houden om te zien of je wat hebt verdiend. Onnodige tussenstap wat mij betreft. Ik kijk gewoon direct naar de eurowaarde (ook niet $, want daar koop ik hier niets voor).
Jij kijkt alleen naar EUR waarde, ik en Mijk kijken alleen naar satoshi waarde. Allebei even gemakkelijk, allebei een andere filosofie erachter.

Ik kijk pas naar mijn EUR waarde als ik denk dat BTC op top zit. Voor nu kijk ik gewoon naar aantal satoshi en boeit het niet wat BTC doet qua waarde. Dat is toch ook niet zo moeilijk om te begrijpen (of je er nu mee eens bent of niet).
  maandag 10 juni 2019 @ 14:05:32 #252
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187352834
quote:
3s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:03 schreef Mijk het volgende:

[..]

Niet helemaal, want mij boeit het niet zoveel wat ik heb verdiend in USD, meer wat ik heb verdiend in sats, daar ik erop vertrouw dat sats mij meer fiat gaan brengen. Dus het ligt er puur aan hoe je er tegenaan kijkt.
Dat klopt :) inderdaad super simpel, begrijp daarom ook niet waarom Kyran daar zo lang over gedaan heeft.
pi_187353104
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2019 13:54 schreef Mijk het volgende:

[..]

Je kunt beter nu verkopen, het zit in een exacte bubblevorming zoals de gehele grafiek in 2017.
Het is ontzettend moeilijk dit goed te timen. Het kan ook maarzo nog een eind verder. En omdat het gratis geld is zal ik in elk geval niet alles verkopen
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 14:28:45 #254
57816 crew  Mijk
BAM
pi_187353127
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:27 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Het is ontzettend moeilijk dit goed te timen. Het kan ook maarzo nog een eind verder. En omdat het gratis geld is zal ik in elk geval niet alles verkopen
Daarom, een stoploss zetten en steeds iets verhogen, trailing stoploss.
As above, so below.
  maandag 10 juni 2019 @ 14:34:24 #255
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_187353177
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:27 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Idd altijd lastig wanneer het juiste moment is om (gedeeltelijk) uit te stappen. Crypto is en blijft een gok, maar helemaal mooi als je met gratis geld kan gokken :) hopelijk knaltie nog even lekker door voor je.

En wie weer alstie op meerdere exchanges wordt gezet in de toekomst stijgt de prijs nog meer.

[ Bericht 5% gewijzigd door Maikuuul op 10-06-2019 14:41:50 ]
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_187353219
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:28 schreef Mijk het volgende:

[..]

Daarom, een stoploss zetten en steeds iets verhogen, trailing stoploss.
Vanmorgen stond ie boven de $10. Hoe hoog had ik een stoploss moeten instellen? Stel deze had ik op $8 gezet. Dan dipt ie eronder, en nu gaan we weer naar $10+. Bij een stoploss zie ik het dus wel gebeuren dat ie hit bij een dipje en daarna doorgaat. Ik wacht nog wel ff
pi_187353239
Er is nog maar een paar dagen een markt voor deze coin. Wie weet is het nog steeds zwaar undervalued. Wie zal het zeggen
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 15:15:45 #258
57816 crew  Mijk
BAM
pi_187353650
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:38 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Vanmorgen stond ie boven de $10. Hoe hoog had ik een stoploss moeten instellen? Stel deze had ik op $8 gezet. Dan dipt ie eronder, en nu gaan we weer naar $10+. Bij een stoploss zie ik het dus wel gebeuren dat ie hit bij een dipje en daarna doorgaat. Ik wacht nog wel ff
Ja, dat blijft altijd een risico, op die manier kun je nooit uitcashen. "want misschiel wel 10x".
As above, so below.
pi_187353715
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:15 schreef Mijk het volgende:

[..]

Ja, dat blijft altijd een risico, op die manier kun je nooit uitcashen. "want misschiel wel 10x".
Ik zou alvast lekker de helft in BTC stoppen. Niet in fiat, want ik tel in sats.
  maandag 10 juni 2019 @ 21:51:13 #260
157922 fathank
pi_187360983
Meer btc betekent automatisch meer fiat

Maar goed, lekker blijven traden zonder oog voor sat-waarde en zo de inhoud van je wallet zien verdampen :')
  maandag 10 juni 2019 @ 22:15:49 #261
157922 fathank
pi_187361561
Als je uitcasht 'moet' dat via btc.

Wil je dan meer of minder btc naar bitonic versturen om uit te laten betalen?
pi_187361600
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2019 22:15 schreef fathank het volgende:

minder
  maandag 10 juni 2019 @ 22:17:54 #263
157922 fathank
pi_187361603
Harvarred :s)
pi_187361765
Een raadsel.

Er wordt 100.000usd in BTC geïnvesteerd.
BTC = 100.000 $

Van deze BTC wordt geïnvesteerd in 10 alts.
BTC -> 10 ALTS

Elke alt 10.000 $

Koers gaat x2 van BTC en alts door 100.000 $ extra impuls. (Verdubbeling dus mensen dus biedingen stijgen)

Elke alt 40.000 $ in alt/usd

Totaal 400.000 $

Alle alts gaan uitcashen naar USD.
Waar is de resterende 200.000$ ?
Vakman pur sang
pi_187362419
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Een raadsel.

BTC = 100.000 $

BTC -> 10 ALTS

Elke alt 10.000 $

Koers gaat x2 van BTC en alts door 100.000 $ extra impuls. (Verdubbeling dus mensen dus biedingen stijgen)

Totaal 400.000 $

Ik snap echt geen reet van wat hier staat. De BTC koers daalt als er vanuit BTC naar alts wordt overgestapt voor 10k per stuk, dus je aanname dat koers BTC ook x2 gaat is bullshit.
pi_187362426
quote:
Een raadsel.

BTC = 100.000 $

BTC -> 10 ALTS

Elke alt 10.000 $

Totaal 400.000 $

uh in die ene Bitcoin die je niet meer hebt en nu 2 ton waard zou zijn?

[ Bericht 2% gewijzigd door metallicelmo op 10-06-2019 22:57:11 ]
pi_187362468
Ooh die x2 is nieuw geld wat erbij komt of?
  maandag 10 juni 2019 @ 23:01:56 #268
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187362747
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2019 22:15 schreef fathank het volgende:

Je hebt het na al dit gedoe nóg niet begrepen? :P

edit: En je bent blijkbaar niet de enige..zie hierboven :') Damn hoe moeilijk kan het zijn.
pi_187362841
sat waarde is wat belangrijkst is pfff
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 juni 2019 @ 23:23:38 #270
416575 crew  Evenstar
pi_187363342
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 23:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

edit: En je bent blijkbaar niet de enige..zie hierboven :') Damn hoe moeilijk kan het zijn.
Nee, hij heeft het juist wel begrepen.

Als je nu wil uitcashen en dus je BTC wil verkopen en dus je BTC naar Bitonic wil sturen.

Stuur je dan het liefst 1 BTC naar Bitonic, of toch 2 BTC?

Je doet net of jij de enige slimme bent hier, maar wil gewoon niet inzien dat je je zelf voor het gek aan het houden bent door alleen naar EUR waarde te kijken.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 juni 2019 @ 23:24:44 #271
416575 crew  Evenstar
pi_187363358
quote:
Een raadsel.

BTC = 100.000 $

BTC -> 10 ALTS

Elke alt 10.000 $

Totaal 400.000 $

Wat staat hier :D
pi_187363413
Echte bazen gaan voor de waarde in Wei
  dinsdag 11 juni 2019 @ 01:14:55 #273
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187364688
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 23:04 schreef Dimachaerus het volgende:
sat waarde is wat belangrijkst is pfff
Dat is jouw mening.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 01:16:18 #274
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187364701
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 23:23 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, hij heeft het juist wel begrepen.

Als je nu wil uitcashen en dus je BTC wil verkopen en dus je BTC naar Bitonic wil sturen.

Stuur je dan het liefst 1 BTC naar Bitonic, of toch 2 BTC?

Je doet net of jij de enige slimme bent hier, maar wil gewoon niet inzien dat je je zelf voor het gek aan het houden bent door alleen naar EUR waarde te kijken.
Het liefst 30 BTC.
pi_187364848
Ik kan wel naar de BTC prijs kijken maar ik heb geen BTC maar alts.
pi_187364876
quote:

[..]

Volgens mij ben jij degene die het maar niet wil begrijpen. :D
  dinsdag 11 juni 2019 @ 07:15:21 #277
157922 fathank
pi_187365662
quote:

[..]

Nee jij snapt het niet. Meer btc betekent altijd meer fiat. Of kun jij een scenario verzinnen waarbij je voor 1 btc minder krijgt dan een halve btc.
pi_187365709
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 22:52 schreef KapBak het volgende:
Ooh die x2 is nieuw geld wat erbij komt of?
Ja nieuw geld.
Wat ik probeer uit te leggen zie ik kraakhelder voor me maar kan ik slecht uitleggen.
Door de constructie van de dubbele hefboom zit er een enorme hoeveelheid niet bestaand geld in crypto.
Dat gaat goed zolang niet teveel mensen tegelijk uitcashen in fiat.

Daarom zie je ook dat exchanges op maintenance worden gezet bij sterke koersstijgingen.

Als er veel meer alt/usd pairs bijkomen en de dominantie van BTC afneemt zal dit effect weg zijn. Maar dit is nou juist de reden dat er veel geld te verdienen valt in alts.
Vakman pur sang
pi_187365775
Gekke discussie hier. Je kijkt naar de fiat prijs als korte termijn wil uit cashen en BTC prijs als je op lange termijn wil uit cashen (of helemaal niet). Of je moet helemaal geen vertrouwen hebben in BTC, maar dat is dan weer een ander verhaal.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_187365952
Mensen in Altcoins die niet naar sats kijken haha haha habahbabahabab bahababba hahahahahhahahahahahhahaa
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_187366077
Ik reken alles terug naar de gulden
  dinsdag 11 juni 2019 @ 09:02:45 #282
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_187366315
Jezus deze discussie alweer en nog steeds :')

Je kijkt naar je portfolio in sats. Dat geeft aan of je een goede investering hebt gedaan of niet. Krijg je minder sats dan had je beter bitcoin kunnen kopen.

Stijgt je waarde in dollar, maar zakt hij in sats dan heb je minder winst dan je zou kunnen hebben en doe je dus alsnog slechte trades.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 juni 2019 @ 12:01:26 #283
416575 crew  Evenstar
pi_187367962
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 08:31 schreef Roellie80 het volgende:
Ik reken alles terug naar de gulden
Ik reken altijd uit hoeveel koeien varkens en kippen ik er voor kan krijgen.

Enige juiste manier.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 12:06:33 #284
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_187368028
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik reken altijd uit hoeveel koeien varkens en kippen ik er voor kan krijgen.

Enige juiste manier.
Bitcow of altcows? Anders is die vergelijking weer wat lastig :7
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 juni 2019 @ 12:08:41 #285
416575 crew  Evenstar
pi_187368064
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:02 schreef Rossdale het volgende:
Jezus deze discussie alweer en nog steeds :')

Je kijkt naar je portfolio in sats. Dat geeft aan of je een goede investering hebt gedaan of niet. Krijg je minder sats dan had je beter bitcoin kunnen kopen.

Stijgt je waarde in dollar, maar zakt hij in sats dan heb je minder winst dan je zou kunnen hebben en doe je dus alsnog slechte trades.
Dit!

- Je hebt vandaag 1BTC voor $8000

- Je stopt wat BTC in alts

- Je verliest in BTC waarde en hebt nog maar 0.9BTC

- BTC is ondertussen $10000 waard geworden.

Je kan dan zeggen "ik heb het goed gedaan, want ik ben van $8000 naar $9000 gegaan .... maar eigenlijk hou je dan jezelf voor de gek.

Als je niks had gedaan had je namelijk $10000 gehad.
pi_187368068
Ik kijk vooral in hoeverre een asset heeft bijgedragen aan mijn persoonlijke spirituele groei en innerlijke rust.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 juni 2019 @ 12:10:50 #287
416575 crew  Evenstar
pi_187368090
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:06 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Bitcow of altcows? Anders is die vergelijking weer wat lastig :7
Bitcows, altchickens en shitpigs natuurlijk :)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 juni 2019 @ 12:11:29 #288
416575 crew  Evenstar
pi_187368097
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik kijk vooral in hoeverre een asset heeft bijgedragen aan mijn persoonlijke spirituele groei en innerlijke rust.
_O-
  dinsdag 11 juni 2019 @ 12:11:55 #289
62913 Blik
The one and Only!
pi_187368102
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:08 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit!

Je kan dan zeggen "ik heb het goed gedaan, want ik ben van $8000 naar $9000 gegaan .... maar eigenlijk hou je dan jezelf voor de gek.

En als je coins in sats was toegenomen had je dubbel winst gehad. Namelijk 1.1 btc tegen 10.000 is 11.000

Zo kun je alles omrekenen naar wat je goed uitkomt uiteraard
  dinsdag 11 juni 2019 @ 12:11:58 #290
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_187368104
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:08 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit!

Waar je wel aan voorbij gaat is dat je in jouw vergelijking altijd uit gaat van het feit dat BTC zal stijgen of minstens gelijk blijven. Jij gaat dus voor lange termijn winst, en daarmee is sats dan het meest logisch.

Wat betreft korte termijn waarde is dollars of euro's natuurlijk het meest duidelijk: je kunt immers prima terug naar fiat zonder impact op BTC waarde te merken...
pi_187368135
Binnenkort is er een IEO van een token genaamd Ampleforth op het Bitfinex platform. Dit token is best apart, de prijs is namelijk $1. Elke 24 uur wordt de prijs weer teruggezet naar $1. Mocht de prijs dus gedurende de dag omhoog gaan naar $1,50 door trading (demand) dan zal de prijs zichzelf weer resetten naar $1. Alle holders van Ampleforth krijgen naar ratio 50% meer coins bij. De supply van de coin past zichzelf dus aan in plaats van de prijs. Dit wordt door het smartcontract geregeld voor alle wallets. Best cool maar gaat dit werken? Het zorgt wel voor een stabiele prijs wat handig kan zijn voor betalingen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 juni 2019 @ 12:19:24 #292
416575 crew  Evenstar
pi_187368184
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:11 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Waar je wel aan voorbij gaat is dat je in jouw vergelijking altijd uit gaat van het feit dat BTC zal stijgen of minstens gelijk blijven. Jij gaat dus voor lange termijn winst, en daarmee is sats dan het meest logisch.

Wat betreft korte termijn waarde is dollars of euro's natuurlijk het meest duidelijk: je kunt immers prima terug naar fiat zonder impact op BTC waarde te merken...
Andersom geldt het ook.

Als je nu 1BTC hebt voor $8000 en je verliest 0.1BTC en waarde van BTC daalt ook nog eens naar $6000 dan heb je i.p.v. $6000 nog maar $5400.

Hoe dan ook, als je BTC verliest verlies je gewoon fiat :)

Ik snap wel wat je bedoelt hoor en als je weinig vertrouwen hebt on BTC op langere termijn dan is kijken naar fiat waarde prima te doen, maar in alle gevallen is meer BTC meer fiat op een bepaald moment.
pi_187368556
Kan iemand nog een keer een voorbeeld geven van BTC- en altcoinwaarde met andere cijfers? Want ik snap er nog steeds niets van.
pi_187368780
Lol die fantasten die naar EUR waarde kijken hebben niks begrepen cker van opportunity costs

Managementaccounting 101

Ik zou die niet mijn boekhouding laten doen als ik straks over paar jaar multi miljonair ben :)

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2019 13:15:36 ]
  dinsdag 11 juni 2019 @ 13:35:56 #295
157922 fathank
pi_187369092
1 btc is geen btc
pi_187369906
quote:
3s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:03 schreef Mijk het volgende:

[..]

Nee, dit is gewoon een beginners redenering.
pi_187370056
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:36 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

lol

nee
pi_187370325
lol
  dinsdag 11 juni 2019 @ 15:11:22 #299
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_187370547
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Jij wint vandaag het internet, gefeliciteerd *O*
pi_187371447
Wel grappig dat het hele topic aan de (ietwat sarcastische) TT trouw is gebleven. :D
  dinsdag 11 juni 2019 @ 16:38:46 #301
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187372221
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:36 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Dat dus. BTC is de gateway naar euro, niet de investering zelf _O-
Zo veel mogelijk euro's maken is mijn doel, of het nou in sats, ETH, BNB, VET of SPANK is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')