abonnement Unibet Coolblue
pi_187335923
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:00 schreef nickhguitar het volgende:
Misschien maak ik ergens een denkfout hoor, maar ik kan dit ook niet echt lekker ergens vinden op internet/andere fora o.i.d.
Nee je maakt geen denkfout, de meeste zijn hier gestopt met het naar bitcoin kijken omdat ze er dan achter komen dat ze eigenlijk geld verloren hebben tijdens hun alt investeringen.

Je moeten kijken naar btc waarde en euro waarde. Mensen die blij zijn met een gain in euro's maar in Satoshi's steeds verder achterlopen bedriegen zichzelf gewoon. Maarja je moet wat hé als je altcoin slecht presteert.

Beetje hetzelfde niveau als (professionele) beleggers die bepaalde aandelen kopen en erg blij zijn met de winsten, maar uiteindelijk niet eens de index kunnen verslaan.

quote:
Wat is jullie mening?
Als je geen tijd er aan wilt besteden en gewoon voor een "redelijk" resultaat wilt gaan gewoon 100% bitcoin en vooral zorgen dat de bitcoin veilig opgeslagen is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2019 15:20:13 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 juni 2019 @ 15:34:23 #202
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187336106
Wij kunnen die keuze niet maken voor je @nickhguitar Die moet je echt zelf maken met alle informatie die je hier krijgt.

Dit is hoe ik zelf beredeneer:

Ik verwacht dat BTC binnen nu en drie jaar een prijs tussen de $50.000 en $100.000 kan aantikken. Daarom is mijn doel om zoveel mogelijk BTC te verzamelen. Dat kan je op twee manieren doen.

- BTC kopen met fiat

- Alts kopen met BTC en daarna (hopelijk) op een hogere satoshi waarde weer omzetten naar BTC

Aangezien ik al aan het maximum zit qua wat ik in fiat in crypto wil steken kies ik dus voor optie twee. Ik gebruik alts om meer BTC te vergaren en dit doe ik vooral met swing traden. Daarom kijk ik nu dus niet naar USD of EUR waarde, maar puur en alleen naar hoeveel BTC ik heb.

Als ik -10% in USD gaat boeit het mij niet heel erg veel op dit moment, want mijn verwachting is dat BTC nog wel x10 kan gaan vanaf hier. Als ik in -10% in satoshi waarde zou gaan zou ik het erger vinden, want dat is dan 10% minder BTC om van die x10 te profiteren.

Ik zeg niet dat BTC 100% zeker nog x10 gaat vanaf hier trouwens, begrijp me niet verkeerd, maar dat is wel mijn verwachting en daar baseer ik mijn tactiek dan ook op. Als ik er naast zit heb ik gegokt en verloren, maar dat is mijn plan in ieder geval.
pi_187336208
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 15:34 schreef Kyran het volgende:
Wij kunnen die keuze niet maken voor je @:nickhguitar Die moet je echt zelf maken met alle informatie die je hier krijgt.

Dit is hoe ik zelf beredeneer:

Ik verwacht dat BTC binnen nu en drie jaar een prijs tussen de $50.000 en $100.000 kan aantikken. Daarom is mijn doel om zoveel mogelijk BTC te verzamelen. Dat kan je op twee manieren doen.

- BTC kopen met fiat

- Alts kopen met BTC en daarna (hopelijk) op een hogere satoshi waarde weer omzetten naar BTC

Aangezien ik al aan het maximum zit qua wat ik in fiat in crypto wil steken kies ik dus voor optie twee. Ik gebruik alts om meer BTC te vergaren en dit doe ik vooral met swing traden. Daarom kijk ik nu dus niet naar USD of EUR waarde, maar puur en alleen naar hoeveel BTC ik heb.

Als ik -10% in USD gaat boeit het mij niet heel erg veel op dit moment, want mijn verwachting is dat BTC nog wel x10 kan gaan vanaf hier. Als ik in -10% in satoshi waarde zou gaan zou ik het erger vinden, want dat is dan 10% minder BTC om van die x10 te profiteren.

Ik zeg niet dat BTC 100% zeker nog x10 gaat vanaf hier trouwens, begrijp me niet verkeerd, maar dat is wel mijn verwachting en daar baseer ik mijn tactiek dan ook op. Als ik er naast zit heb ik gegokt en verloren, maar dat is mijn plan in ieder geval.
Thx voor je reactie. En ik weet dat ik uiteindelijk zelf die beslissing moet maken, maar daarom is het inderdaad wel leuk om meningen/gedachten van andere mensen aan te horen :)

Wat betreft day-/swingtrading; daar wil ik mij eigenlijk helemaal niet aan wagen. Het plan is dus ook om alles op een hardware wallet te zetten en er dan gedurende een langere tijd niet aan te gaan zitten. Ik twijfel nu dus even welke en hoeveel coins :P Ik ben er vrij zeker van dat ik sowieso BTC/BNB ga toevoegen, maar vraag me af of het handig is om er nog veel meer te doen; dan worden het zulke kleine deeltjes allemaal..

Houdt een app als Delta ook rekening met de koers van de BTC? Ergo; als ik een coins als BNB koop met BTC en deze invoer op Delta, moet ik dan ook in een aparte transactie de BTC toevoegen om deze ook mee te laten berekenen?
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 juni 2019 @ 15:47:05 #204
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187336273
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 15:42 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Thx voor je reactie. En ik weet dat ik uiteindelijk zelf die beslissing moet maken, maar daarom is het inderdaad wel leuk om meningen/gedachten van andere mensen aan te horen :)

Wat betreft day-/swingtrading; daar wil ik mij eigenlijk helemaal niet aan wagen. Het plan is dus ook om alles op een hardware wallet te zetten en er dan gedurende een langere tijd niet aan te gaan zitten. Ik twijfel nu dus even welke en hoeveel coins :P Ik ben er vrij zeker van dat ik sowieso BTC/BNB ga toevoegen, maar vraag me af of het handig is om er nog veel meer te doen; dan worden het zulke kleine deeltjes allemaal..

Houdt een app als Delta ook rekening met de koers van de BTC? Ergo; als ik een coins als BNB koop met BTC en deze invoer op Delta, moet ik dan ook in een aparte transactie de BTC toevoegen om deze ook mee te laten berekenen?
Je kan in Delta aangeven dat als je bijvoorbeeld BNB koopt ze het van je BTC moeten afhalen. Kan zelfs aangeven dat ze rekening moeten houden met de fees die je betaalt.

Als je echt alleen wil hodlen en niet gaat traden zou ik gaan voor BTC, LTC, BNB en een paar shitcoins die een x50-100 kunnen doen bij een volledige bull run/market. Welke dat zijn weet niemand :P

75% BTC, 10% LTC, 10% BNB, 5% in shitcoins. Zoiets? Kan ook nog ETH nemen, maar zie zelf meer potentie in LTC en BNB op dit moment.
pi_187336388
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 15:47 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je kan in Delta aangeven dat als je bijvoorbeeld BNB koopt ze het van je BTC moeten afhalen. Kan zelfs aangeven dat ze rekening moeten houden met de fees die je betaalt.

Als je echt alleen wil hodlen en niet gaat traden zou ik gaan voor BTC, LTC, BNB en een paar shitcoins die een x50-100 kunnen doen bij een volledige bull run/market. Welke dat zijn weet niemand :P

75% BTC, 10% LTC, 10% BNB, 5% in shitcoins. Zoiets? Kan ook nog ETH nemen, maar zie zelf meer potentie in LTC en BNB op dit moment.
Wat ik meer bedoel is of de Delta app ook rekening houdt met de koers van beide munten (zowel die van de BTC als de LTC in dit voorbeeld).

In ieder geval bedankt voor de input, ga me nog een verder inlezen. Bull/run market nog nooit van gehoord, ook maar eens wat over opzoeken :P
pi_187336786
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 09:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Laat 'grotendeels' maar weg. En dat je coins omzet in BTC om uit te cashen is niet relevant. Als de BTC koers halveert tov je alts krijg je gewoon 2x zo veel BTC bij een fiat withdrawal.
Inderdaad, de koers is niet grotendeels maar geheel afhankelijk van BTC.

Er is namelijk geen enkele munt die long-term floreert toen BTC omlaag ging. Vrijwel alle grafieken zien er ook hetzelfde uit, maar blijf jij maar lekker op alts hodlen. :+

En dat laatste is natuurlijik helemáál onzin. :D Leg jij mij maar eens uit hoe je 2x zoveel BTC kunt krijgen bij een halvering in de koers,want dat zou natuurlijk prachtig zijn. :P
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 juni 2019 @ 16:32:40 #207
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187336915
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 16:21 schreef illusions het volgende:

[..]

Inderdaad, de koers is niet grotendeels maar geheel afhankelijk van BTC.

Er is namelijk geen enkele munt die long-term floreert toen BTC omlaag ging. Vrijwel alle grafieken zien er ook hetzelfde uit, maar blijf jij maar lekker op alts hodlen. :+

En dat laatste is natuurlijik helemáál onzin. :D Leg jij mij maar eens uit hoe je 2x zoveel BTC kunt krijgen bij een halvering in de koers,want dat zou natuurlijk prachtig zijn. :P
Ik heb dat stukje 10x gelezen en snap het ook niet ....

Dus, stel je hebt VET voor 100 sat, en BTC op 10k, dan halveert BTC naar 5k en VET blijft op 100 sat. Je verkoopt VET voor 100 sat en hebt opeens 2x zoveel BTC als je naar fiat gaat?

Wut wut? Volgens mij heb je dan /2 in fiat vooral :P Je BTC is niet veranderd, want VET heeft waarde gehouden op 100 sat ....

Edit: En ik snap serieus niet dat er nog steeds mensen zijn die niet willen inzien dat alles valt of staat met BTC .... geen uitzonderingen long term (maar wel short term).
pi_187337064
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 16:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik heb dat stukje 10x gelezen en snap het ook niet ....

Dus, stel je hebt VET voor 100 sat, en BTC op 10k, dan halveert BTC naar 5k en VET blijft op 100 sat. Je verkoopt VET voor 100 sat en hebt opeens 2x zoveel BTC als je naar fiat gaat?

Wut wut? Volgens mij heb je dan /2 in fiat vooral :P Je BTC is niet veranderd, want VET heeft waarde gehouden op 100 sat ....

Edit: En ik snap serieus niet dat er nog steeds mensen zijn die niet willen inzien dat alles valt of staat met BTC .... geen uitzonderingen long term (maar wel short term).
Op de korte termijn zeker, zoals BSV laatst die +50% ging maar dat bevestigt ook dat alles valt of staat met BTC omdat die nu ook gewoon weer meedoet met de meute.
  zondag 9 juni 2019 @ 18:53:45 #209
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187338759
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:00 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

EDe volgorde is toch BTC kopen -> Altcoin kopen. Als ik dan bitcoins koop als ze 8000 waard zijn, dit investeer in altcoins en vervolgens weer verkoop (via bitcoin dus) als deze 4000 waard zijn, dan is het leuk dat de altcoin gestegen is, maar dan verlies ik toch gewoon megaveel geld omdat de bitcoin gehalveerd is?

Misschien maak ik ergens een denkfout hoor, maar ik kan dit ook niet echt lekker ergens vinden op internet/andere fora o.i.d.
Deze fout wordt ook vaker gemaakt. Maar bij het inwisselen van je altcoins krijg je dan dus meer/minder BTC terug.

Dus stel je koopt 1 BTC voor 10k
Je gaat traden in alts en je portfolio wordt 20k waard.

Stel dat BTC tegen die tijd op 5k staat, krijg je daar dus 4 BTC voor terug die je in kunt wisselen voor 20k.

Stel dat BTC tegen die tijd op 40k staat krijg je daar 0,5 BTC voor terug die je in kunt wisselen voor 20k.

quote:
Zoals ik het zie heb ik straks dus een portfolio met een x-aantal munten. De BTC spreekt voor zich, die is afhankelijk van enkel en alleen de koers van de BTC, maar alle altcoins (die ik via de BTC koop) zijn dus afhankelijk van de koers van die betreffende altcoin EN de koers van de BTC. Kortom; 2 variabelen toch?
[..]

Nee, als BTC minder waard wordt tov je alts krijg je gewoon meer alts voor je BTC. Niet te moeilijk denken.

Je ziet wel dat wanneer de totale cryptomarkt aan het inkakken is, enkelen dit altijd verwijten aan BTC. Hetzelfde met een stijging overigens. Naar mijn idee is dit grotendeels onzin.
  zondag 9 juni 2019 @ 18:55:12 #210
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187338782
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 16:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik heb dat stukje 10x gelezen en snap het ook niet ....

Dus, stel je hebt VET voor 100 sat, en BTC op 10k, dan halveert BTC naar 5k en VET blijft op 100 sat. Je verkoopt VET voor 100 sat en hebt opeens 2x zoveel BTC als je naar fiat gaat?

Wut wut? Volgens mij heb je dan /2 in fiat vooral :P Je BTC is niet veranderd, want VET heeft waarde gehouden op 100 sat ....

Edit: En ik snap serieus niet dat er nog steeds mensen zijn die niet willen inzien dat alles valt of staat met BTC .... geen uitzonderingen long term (maar wel short term).
Het probleem is dat jij in sats denkt, en ik in EUR/USD. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor...
pi_187338824
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 18:55 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het probleem is dat jij in sats denkt, en ik in EUR/USD. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor...
Precies, heb soms echt het idee dat mensen er gewoon geen bal van snappen en het is niet eens ingewikkeld.
Vakman pur sang
pi_187338836
Is je doel om meer BTC te krijgen? Dan kijk je naar deze waarde. Ik vind alleen de EUR waarde interessant. Long of short term maakt niks uit.
pi_187338864
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 18:59 schreef Roellie80 het volgende:
Is je doel om meer BTC te krijgen? Dan kijk je naar deze waarde. Ik vind alleen de EUR waarde interessant. Long of short term maakt niks uit.
Dat snap ik. Maar als jij je helemaal focust op op de koers van je altcoin dan kun je toch bedrogen uitkomen? Stel je hebt een altcoin die van 5k naar 10k is gegaan. Groot feest, want je hebt er 10k in geïnvesteerd. Maar dan moet je toch ook bekijken wat de BTC in die tijd heeft gedaan? Als de BTC in diezelfde tijd gehalveerd is dan heb je er nog niet zoveel aan.. leolinedance beweert (als ik het goed begrijp) dat je het verschil in BTC dus gewoon terugkrijgt, dat lijkt me vrij stug.
  zondag 9 juni 2019 @ 19:06:54 #214
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187338919
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 19:01 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar als jij je helemaal focust op op de koers van je altcoin dan kun je toch bedrogen uitkomen? Stel je hebt een altcoin die van 5k naar 10k is gegaan. Groot feest, want je hebt er 10k in geïnvesteerd. Maar dan moet je toch ook bekijken wat de BTC in die tijd heeft gedaan? Als de BTC in diezelfde tijd gehalveerd is dan heb je er nog niet zoveel aan.. leolinedance beweert (als ik het goed begrijp) dat je het verschil in BTC dus gewoon terugkrijgt, dat lijkt me vrij stug.
Ik weet oprecht niet hoe ik het nog makkelijker uit kan leggen :)

Edit: laatste poging

-Koop 1 BTC voor 10k euro
-Verhandel deze BTC voor 100 ETH van 100 euro.
- ETH stijgt naar 500 euro
- BTC daalt naar 5k euro
- Verhandel al je ETH voor 10 BTC
- cash 50k uit

[ Bericht 5% gewijzigd door leolinedance op 09-06-2019 19:13:05 ]
pi_187338949
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 18:59 schreef Roellie80 het volgende:
Is je doel om meer BTC te krijgen? Dan kijk je naar deze waarde. Ik vind alleen de EUR waarde interessant. Long of short term maakt niks uit.
Tis niemands doel om meer BTC te krijgen als BTC zou instorten naar 0. ;)
Vakman pur sang
pi_187339038
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 19:01 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar als jij je helemaal focust op op de koers van je altcoin dan kun je toch bedrogen uitkomen? Stel je hebt een altcoin die van 5k naar 10k is gegaan. Groot feest, want je hebt er 10k in geïnvesteerd. Maar dan moet je toch ook bekijken wat de BTC in die tijd heeft gedaan? Als de BTC in diezelfde tijd gehalveerd is dan heb je er nog niet zoveel aan.. leolinedance beweert (als ik het goed begrijp) dat je het verschil in BTC dus gewoon terugkrijgt, dat lijkt me vrij stug.
Je gebruikt BTC slechts als gateway. Het maakt niks uit wat BTC zelf doet. Het is een tussenstation. Stel ik wil 1000 EUR uitcashen. Als ik dit eerst naar BTC moet omzetten, en daarna na EUR dan maakt het niet uit of er ik 10BTC of 0.0001BTC voor krijg, als het vervolgens naar EUR gaat
pi_187339093
Heeft iemand in februari braaf geluisterd en meegedaan aan de BOMB airdrop?

Deze airdrop is nu ruim ¤1000 waard. Bizar
pi_187339155
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 19:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik weet oprecht niet hoe ik het nog makkelijker uit kan leggen :)

Edit: laatste poging

-Koop 1 BTC voor 10k euro
-Verhandel deze BTC voor 100 ETH van 100 euro.
- ETH stijgt naar 500 euro
- BTC daalt naar 5k euro
- Verhandel al je ETH voor 10 BTC
- cash 50k uit

Ik denk dat ik 'm snap, thx :) Ik twijfelde ook niet aan het feit of jij gelijk had (of iemand anders), maar ik ben gewoon nieuw en snapte het oprecht niet. Dit is gewoon duidelijk, dank :)
  zondag 9 juni 2019 @ 19:34:55 #219
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187339298
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 19:24 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik denk dat ik 'm snap, thx :) Ik twijfelde ook niet aan het feit of jij gelijk had (of iemand anders), maar ik ben gewoon nieuw en snapte het oprecht niet. Dit is gewoon duidelijk, dank :)
Geen probleem graag gedaan, je bent niet de enige hoor. Zelfs in dit topic niet :P
pi_187342100
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 19:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Geen probleem graag gedaan, je bent niet de enige hoor. Zelfs in dit topic niet :P
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 18:55 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het probleem is dat jij in sats denkt, en ik in EUR/USD. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor...
Als je in sats denkt kan je jou gedachte van ETH stijgt en BTC daalt (in fiat) gewoon heel duidelijk zien.

Daarom claimen wij dat je wel degelijk naar sats moet kijken. Het scenario dat jij omschrijft laat ETH in sats namelijk doen moonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2019 21:26:55 ]
pi_187342696
Duidelijker dan dit gaat het niet worden.



In eerste instantie ziet het YTD rendement van Vechain er prima uit. Zo'n 80% rendement sinds het begin van het jaar.

Maar als je dan kijkt naar bitcoin dan zie je dat het eigenlijk helemaal niet zo geweldig is, sterker nog je hebt eigenlijk met een Vechain investment de benchmark niet eens verslagen... BTC heeft namelijk 106% behaald in diezelfde periode.



Zou je dus alleen naar fiat resultaat kijken denk je dat je wel goed bezig bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2019 21:41:28 ]
pi_187345105
Vechain weer 93 SATs ahahahhahhhh
pi_187345756
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 16:21 schreef illusions het volgende:
Er is namelijk geen enkele munt die long-term floreert toen BTC omlaag ging.
Zowel Chainlink als Binance hebben een nieuwe ATH in USD aangetikt terwijl BTC op -60% stond. Dit is onzin.

Daarnaast zijn er talloze equity investeringen over de kop gegaan in de bear market (DFINITY, Algorand, Bakkt etc).
  zondag 9 juni 2019 @ 23:20:18 #224
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187346271
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 21:25 schreef Piva het volgende:

[..]

[..]

Als je in sats denkt kan je jou gedachte van ETH stijgt en BTC daalt (in fiat) gewoon heel duidelijk zien.

Daarom claimen wij dat je wel degelijk naar sats moet kijken. Het scenario dat jij omschrijft laat ETH in sats namelijk doen moonen.
Ja klopt. Maar dat doet niets af aan het principe. De waarde van BTC is niet relevant als gateway naar euro's. Ook al gaan jouw alts x10 en BTC /10, de waarde blijft hetzelfde.
  zondag 9 juni 2019 @ 23:25:36 #225
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187346411
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 21:40 schreef Piva het volgende:
Duidelijker dan dit gaat het niet worden.

[ afbeelding ]

In eerste instantie ziet het YTD rendement van Vechain er prima uit. Zo'n 80% rendement sinds het begin van het jaar.

Maar als je dan kijkt naar bitcoin dan zie je dat het eigenlijk helemaal niet zo geweldig is, sterker nog je hebt eigenlijk met een Vechain investment de benchmark niet eens verslagen... BTC heeft namelijk 106% behaald in diezelfde periode.

[ afbeelding ]

Zou je dus alleen naar fiat resultaat kijken denk je dat je wel goed bezig bent.
Dat is heel leuk allemaal, maar niet relevant. Je hoeft mij niet uit te leggen dat je beter in BTC had kunnen zitten dan in VET. BNB was nog beter geweest waarschijnlijk. Maar daar ging het niet om.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')