#ANONIEM | maandag 3 juni 2019 @ 06:47 |
[error] Dit seizoen zal er in deze reeks strenger gemod worden dan in andere topics. Naast de in de User Policy beschreven zaken zoals aanvallen richting medeforumgebruikers zijn ook de coureurs en hun fanbases niet vogelvrij. Probeer namecalling als Crashly, Crashtappen en Torpedo tot een minimum te beperken, dan kan het hier gewoon gezellig blijven voor iedereen [/error] # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # De aero regels voor 2019 | |
Mothzor | maandag 3 juni 2019 @ 08:23 |
Raceweek! | |
nogeenoudebekende | maandag 3 juni 2019 @ 08:47 |
Even advocaat van de duivel, Plooi heeft natuurlijk wel gelijk wat betreft het feit dat je nog zoveel feitelijke kennis kan hebben, zonder contacten op de paddock kom je niet ver en ben je in die zin niet serieus te nemen. | |
Tarado | maandag 3 juni 2019 @ 08:55 |
is inderdaad wel belangrijk voor een kleine zender, als je bij Sky zit staan ze je sowieso wel te woord | |
#ANONIEM | maandag 3 juni 2019 @ 09:02 |
Denk dat heel veel mensen zich er ook aan storen dat hij niet eens naar de kritiek van kijkers wil luisteren, maar iedereen maar afwimpelt met het argument dat hij het wel beter weet. Olaf heeft daar de laatste jaren ook een handje van. Als je zijn reacties op twitter leest, of het boek leest wat hij geschreven heeft, of de podcast "F1 aan tafel" luistert, alles gaat op het zelfde belerende toontje dat hij het allemaal wel weet en dat een ander niet eens kritiek mag geven. Daar gaan mensen zich aan irriteren. | |
vosss | maandag 3 juni 2019 @ 09:09 |
kan niet wachten op het volgende diepgaande interview van Plooij | |
Luctor.et.Emergo | maandag 3 juni 2019 @ 09:15 |
Goed dat je het zegt. | |
Kleffe_Dop | maandag 3 juni 2019 @ 09:20 |
Hier, maar ze zijn er rond half twaalf gisteravond mee gestopt, na min of meer 24 uur gestreamd te hebben. #10 is Max, verder veel FIFA en slap geouwehoer. Sainz heeft op enig punt schijnbaar ook nog FIFA gespeeld op de stream. Verstappen eindigde met de mededeling naar Norris dat ie completely fucked was. | |
Donderkonijn | maandag 3 juni 2019 @ 10:09 |
Zijn contacten op de paddock zijn erg matig als ik het afzet tegenover de rest. Nu zou ik zelf ook veel liever praten met dat vrouwtje van Sky hoor, ligt toch een stuk prettiger in het zicht. Zeg nou zelf, Plooij heeft een rotkop. | |
vosss | maandag 3 juni 2019 @ 10:13 |
Alle coureurs zijn ook lelijk. Aldus mijn vriendin. | |
Donderkonijn | maandag 3 juni 2019 @ 10:18 |
Nu ja genoeg over Plooij. RACEWEEK. Nu tegen beter weten in hopen dat Max het Mercedes nog lastig kan maken. Of ferarri. I'll take anything om die dominantie te doorbreken at this point. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 3 juni 2019 @ 10:25 |
lang recht stuk, ik verwacht een 1, 2 voor Mercedes. Dus het is meer de vraag wie wordt er 3. | |
sasquatsch | maandag 3 juni 2019 @ 10:30 |
Dat zou juist in het voordeel zijn van Ferrari. | |
Donderkonijn | maandag 3 juni 2019 @ 10:39 |
Dat zeggen ze al races lang, om Mercedes vervolgens met halve seconde per ronde te zien wegrijden. En het is niet alleen dat, Mercedes heeft ook de betrouwbaarheid het best op orde. Ferrari en Honda hebben al wat probleempjes gehad en Renault... tja. Daar kan je eigenlijk alleen maar om lachen. | |
vosss | maandag 3 juni 2019 @ 10:40 |
Ik verwacht in elk geval weer een verklootte strategie van minstens 1 van de Ferrari's | |
vosss | maandag 3 juni 2019 @ 10:41 |
verklote verkloote verklootte Geen idee, jullie snappen wat ik bedoel | |
Luctor.et.Emergo | maandag 3 juni 2019 @ 11:23 |
eerste is goed. Na de race kun je het hebben over het laatste. | |
opgebaarde | maandag 3 juni 2019 @ 12:38 |
Hopelijk hebben we het dan over hoe Hamilton zijn koppositie verklootte | |
Nebelwerfer | maandag 3 juni 2019 @ 12:41 |
Liever Mercedes hun blok. (Blijven hopen) | |
NicolasJoy | maandag 3 juni 2019 @ 13:58 |
Verwachten jullie eigenlijk dat Kubica het seizoen vol zal maken? Lijkt me frustrerend zoals het nu gaat, maar toch .. | |
Nattekat | maandag 3 juni 2019 @ 14:00 |
RACEWEEK | |
sasquatsch | maandag 3 juni 2019 @ 14:23 |
Dat komt omdat hun aero niet op orde is. Wat Ferrari wint op het rechte stuk verliezen ze weer ruim in de bochten. | |
Tarado | maandag 3 juni 2019 @ 14:50 |
| |
#ANONIEM | maandag 3 juni 2019 @ 15:25 |
Hij wist redelijk waar hij aan begon. Ik maak me drukker om Vettel. | |
Fir3fly | maandag 3 juni 2019 @ 15:31 |
Max deed mee aan de iRacing 24 uur van Le Mans met Team Redline dit weekend. Toch leuk dat hij daar de tijd voor heeft. https://streamable.com/5btbt | |
Tarado | maandag 3 juni 2019 @ 15:38 |
waarom zou Vettel stoppen? | |
vosss | maandag 3 juni 2019 @ 15:52 |
Die krant wat toen zat te kutten tussen Verstappen en Sainz heeft gerucht de wereld ingeslingerd dat Vettel aan de kant wordt gezet en dat komend jaar Alonso er weer rijdt. | |
Weltschmerz | maandag 3 juni 2019 @ 15:53 |
Nee, Hamilton was zwak vorig jaar. De Mercedes deed het uitstekend. | |
Tarado | maandag 3 juni 2019 @ 15:54 |
ja want die heeft met Ferrari een paar WK's gepakt | |
vosss | maandag 3 juni 2019 @ 15:54 |
Ja nou inderdaad | |
opgebaarde | maandag 3 juni 2019 @ 16:01 |
ah had gpblog het daar vandaan | |
opgebaarde | maandag 3 juni 2019 @ 16:03 |
Ik denk dat hij het jaar volmaakt, al is het alleen al omdat Williams het geld nodig heeft. En ik twijfel of het slechte presteren van Kubica ten opzichte van Russell aan hem ligt of dat het gewoon door zijn auto komt | |
#ANONIEM | maandag 3 juni 2019 @ 16:03 |
Dat zeg ik niet per se. Wel dat ik het logischer vind als hij gefrustreerd stopt. Denk niet dat hij tot nu toe plezier heeft. | |
vosss | maandag 3 juni 2019 @ 16:04 |
https://www.foxsports.it/(...)ascia-fine-stagione/ Ik denk hier vandaan | |
opgebaarde | maandag 3 juni 2019 @ 16:05 |
Hij komt bijzonder relaxed over. Terwijl zijn auto het niet bijster goed doet | |
Wombcat | maandag 3 juni 2019 @ 16:30 |
Hij kwam wel dichterbij dan Vettel. | |
Tarado | maandag 3 juni 2019 @ 16:30 |
hij had liever de snelste auto gehad, dat zit er dit jaar helaas niet in maar ik zie niet dat hij er geen plezier in heeft | |
THEFXR | maandag 3 juni 2019 @ 17:07 |
Mercedes doet al jaren aan dat downplayen, iedereen heeft het nu wel door. | |
#ANONIEM | maandag 3 juni 2019 @ 17:38 |
Het begint zolangzamerhand behoorlijk treurig te worden dat de overige teams Mercedes maar niet kunnen bijbenen. | |
Peterselieman | maandag 3 juni 2019 @ 18:46 |
Raceweek | |
THEFXR | maandag 3 juni 2019 @ 19:00 |
opreis | maandag 3 juni 2019 @ 20:09 |
Ja waarom niet? Hij is een paydriver dus zolang hij geld levert mag hij rijden. Het is geen Red Bull ofzo. | |
Fir3fly | maandag 3 juni 2019 @ 22:45 |
Leuk interview met Lando Norris. | |
Mothzor | dinsdag 4 juni 2019 @ 08:36 |
Net het boek van Jack Plooij besteld Ondanks dat ik mede dankzij Olav en Jack naar F1 TV ben overgestapt, geven dit soort verhalen altijd een klein inzichtje in hoe het nou allemaal gaat in de F1. Donderdag richting Montreal, heb ik meteen wat te doen in het vliegtuig | |
potjecreme | dinsdag 4 juni 2019 @ 08:37 |
Sad... | |
nogeenoudebekende | dinsdag 4 juni 2019 @ 08:39 |
Verkapte kijk mij naar de race gaan post. .
| |
Mothzor | dinsdag 4 juni 2019 @ 08:42 |
Viel het zo op!? | |
JayHovah | dinsdag 4 juni 2019 @ 10:34 |
Het boek van Jack Plooij besteld?!? Was het wc-papier op? | |
Smacked_Actor | dinsdag 4 juni 2019 @ 10:52 |
Kotszakjes testen | |
vosss | dinsdag 4 juni 2019 @ 11:01 |
Jongens doe eens niet zo dom. Ok die Plooij is een lamlul eerste klas, maar gewoon wat simpele anekdotes lezen terwijl je naar een GP vliegt is toch niets mis mee. Altiijd leuk om inside information te krijgen. Ook als die van Olav en/of Plooij afkomstig is. @Mothzor veel leesplezier en goeie vlucht en veel plezier alvast bij de GP | |
XL | dinsdag 4 juni 2019 @ 11:28 |
Eens, het lijkt wel of je je e-Penis kunt verlengen door in dit topic op Plooij af te geven. Dat is toch gewoon sportverslaggeving zoals Jan met de Pet het wil hebben. Jack van Gelder, Evert ten Napel... wij Nederlanders lijken een voorkeur te hebben voor licht verteerbare zichzelf verheerlijkende open deuren intrappers met een voorliefde voor onnodige bijvoegelijke naamwoorden. Ik kijk al in een andere taal (voetbal, f1, tennis). Nu jullie nog. Ik kan het aanbevelen. | |
Nattekat | dinsdag 4 juni 2019 @ 11:30 |
Ik ben steeds meer geneigd om een corrigerende tik uit te delen aan iedereen die in dit topic aan dat gezeik mee doet... het is niet grappig, niet leuk en behoorlijk storend. We weten het wel Op tweakers is het zelfs helemaal verboden, snap wel waarom. | |
potjecreme | dinsdag 4 juni 2019 @ 12:09 |
Had dan Kimi besteld. | |
vosss | dinsdag 4 juni 2019 @ 12:10 |
Jij bent mod toch? Dan bepaal jij de regels lijkt me. Ergo: van mij mag je. | |
potjecreme | dinsdag 4 juni 2019 @ 12:10 |
Is jouw mening... | |
vosss | dinsdag 4 juni 2019 @ 12:12 |
Ik heb niks besteld, maar is die leuk, want die wil ik wel nog lezen. Is die inmiddels in nederlands met hardcover beschikbaar? | |
Nattekat | dinsdag 4 juni 2019 @ 12:16 |
Het is storend, klaar. Ik ben er helemaal klaar mee om elk topic door die bagger te moeten scrollen, en ik ben vast niet de enige. | |
potjecreme | dinsdag 4 juni 2019 @ 12:16 |
Voor in het vliegtuig is het zeker leuk. Het begin was even doorbijten. De schrijver houdt erg van zijn eigen metaforen. Ik vond ze tenenkrommend. Verder kan het ook zijn dat hij ze gebruikt om de droogheid van Kimi en zijn eigen gebrek aan f1 kennis te benadrukken Het stuk over zijn jeugd en de weg naar de F1 is wel leuk om te lezen. | |
Mothzor | dinsdag 4 juni 2019 @ 12:27 |
Dat is ook nog een optie inderdaad. Wellicht voor de terugvlucht | |
Donderkonijn | dinsdag 4 juni 2019 @ 12:49 |
Tegenover gesteld juist. Hij loopt vaak met een dikke glimlach op zijn smoel en maakt geintjes. | |
THEFXR | dinsdag 4 juni 2019 @ 15:41 |
nee, admin bepaald de regels, mod voert ze uit | |
JayHovah | dinsdag 4 juni 2019 @ 16:57 |
Gezicht | dinsdag 4 juni 2019 @ 19:42 |
Ik begrijp dat Merc een PU-upgrade krijgt in Canada? Hopen op een upgrade a la Oostenrijk 2018 | |
Marcoss | dinsdag 4 juni 2019 @ 20:01 |
Denk dat een F1-coureur sowieso best veel vrije tijd heeft.. | |
Rossdale | dinsdag 4 juni 2019 @ 20:49 |
Op de momenten dat ze aan het reizen zijn hebben ze vrije tijd. Verder denk ik dat het bijzonder schaars is | |
flipsen | woensdag 5 juni 2019 @ 00:35 |
Net de F1 Canada Grand Prix van 2011 even teruggekeken. De volle 4 uur Wat een bizarre race was dat toch zeg. En wat jammer dat Schumacher net naast het podium greep In zijn Benetton en Ferrari jaren had ik een bloedhekel aan Schumacher overigens... | |
TheFreshPrince | woensdag 5 juni 2019 @ 01:09 |
Button leek al verloren race voor hem | |
KillerBee4ever | woensdag 5 juni 2019 @ 07:11 |
Ik denk dat dit best tegenvalt... https://www.rtlnieuws.nl/(...)max-verstappen-eruit | |
opreis | woensdag 5 juni 2019 @ 07:48 |
1 van de meest overrated wins in de F1 | |
Zorro | woensdag 5 juni 2019 @ 08:26 |
Ah, tweakers... Daar waar het wedstrijdtopic niet krampachtig pas wordt geopend op de minuut dat FP1 begint! | |
KillerBee4ever | woensdag 5 juni 2019 @ 08:49 |
Tjeez, was FP1 afgelopen maandag dan al??! Je kan het ook overdrijven... | |
Zorro | woensdag 5 juni 2019 @ 08:57 |
Ik zie de link niet? Wie heeft het over maandag? | |
KillerBee4ever | woensdag 5 juni 2019 @ 08:59 |
Speciaal voor jou de link: FP1 is op vrijdag, het topic op T.net is afgelopen maandag geopend, ergo: jouw bericht klopt niet. | |
Tarado | woensdag 5 juni 2019 @ 09:00 |
| |
Wombcat | woensdag 5 juni 2019 @ 09:23 |
Hij zegt dan ook dat het topic niet wordt pas geopend op de minuut dat FP1 begint. | |
Marcoss | woensdag 5 juni 2019 @ 09:37 |
Oh, dat is nog best druk ja.. Al zou iedereen met ze willen ruilen waarschijnlijk | |
KillerBee4ever | woensdag 5 juni 2019 @ 09:45 |
...Jezus, ja, nu zie ik het ook, maar dit mocht dan ook wel iets duidelijker, ik vatte het precies andersom op! Excusez moi, @Zorro | |
Zorro | woensdag 5 juni 2019 @ 10:11 |
| |
Donderkonijn | woensdag 5 juni 2019 @ 10:19 |
Dat uitgerekend Mclaren sneller is op de straights meet een Renault motor zag ik niet aankomen. | |
JayHovah | woensdag 5 juni 2019 @ 12:54 |
Nicolas Latifi rijdt FP1 ipv Robert Kubica. | |
Rossdale | woensdag 5 juni 2019 @ 13:17 |
Maar wel heel erg veel trager in de langzame en bij de sloomste in de medium bochten. M.a.w. ze rijden met extreem weinig downforce om het gebrek aan motorvermogen te compenseren. Hetzelfde als wat RB vorige jaren ook moest doen dus | |
Fir3fly | woensdag 5 juni 2019 @ 13:20 |
En nog steeds moet doen. | |
Fir3fly | woensdag 5 juni 2019 @ 14:58 |
Tarado | woensdag 5 juni 2019 @ 15:02 |
zondag Canadese rijst | |
THEFXR | woensdag 5 juni 2019 @ 15:03 |
| |
#ANONIEM | woensdag 5 juni 2019 @ 15:04 |
| |
flipsen | woensdag 5 juni 2019 @ 15:07 |
Spot on | |
flipsen | woensdag 5 juni 2019 @ 15:08 |
Met nog een rondje of 25 te gaan op de laatste plek rijden en uiteindelijk winnen (ok, door een fout van Vettel) mag best knap genoemd worden, zeker na zijn 6 pit-bezoekjes | |
opreis | woensdag 5 juni 2019 @ 18:32 |
Voornamelijk veel geluk gehad met SC. Hij had ook goed buiten de punten kunnen eindigen | |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2019 @ 18:47 |
| |
WheeledWarrior | donderdag 6 juni 2019 @ 14:16 |
Als er niks geks gebeurt dan wordt het gewoon weer Mercedes in Canada. Helaas. | |
BeamofLight | donderdag 6 juni 2019 @ 17:16 |
Heftige voorspelling | |
Nattekat | donderdag 6 juni 2019 @ 17:19 |
Gedurfde gok. | |
Ener-G | donderdag 6 juni 2019 @ 17:28 |
Yep. Weinig gedurfds aan, als ze daadwerkelijk +1000pk uit het blok persen met de laatste update staan ze gewoon weer P1/2. Ferrari erachteraan P3/4 als ze het niet tactisch verprutsen. | |
nogeenoudebekende | donderdag 6 juni 2019 @ 17:41 |
Bij Ferrari staat behoorlijk wat druk op de ketel ergo die gaan fouten maken. | |
Nattekat | donderdag 6 juni 2019 @ 17:43 |
Ferrari dus p3/p5 | |
opreis | donderdag 6 juni 2019 @ 17:55 |
Vorig jaar zat Red Bull er juist heel goed bij in Canada. Weet niet meer waar dat toen aan lag | |
twiFight | donderdag 6 juni 2019 @ 18:11 |
F1: Poleposition Vettel, Verstappen derde F1: Uitslag Grand Prix van Canada | |
Fir3fly | donderdag 6 juni 2019 @ 18:15 |
Aan Verstappen voornamelijk. | |
opgebaarde | donderdag 6 juni 2019 @ 18:19 |
Jup, Toto schoof de favorietenrol al naar Ferrari dus dan wordt een P3 voor Ferrari het maximaal haalbare | |
WheeledWarrior | donderdag 6 juni 2019 @ 18:20 |
Living on the edge. | |
mikieu | donderdag 6 juni 2019 @ 18:50 |
Doen ze dit nog steeds? | |
nils7 | donderdag 6 juni 2019 @ 19:26 |
Nu op RTL5 een deurwaarder programma maar t gaat wel om toen nog Lotus F1 | |
opgebaarde | donderdag 6 juni 2019 @ 19:29 |
Ja een beetje wel https://m.gpupdate.net/nl(...)rrari-beter-dan-ons/ | |
opreis | donderdag 6 juni 2019 @ 19:42 |
Na 5 1-2's was het vorige week 1-3 voor mercedes. Ze gaan duidelijk door een mindere periode | |
Niox | donderdag 6 juni 2019 @ 19:44 |
Als het zo doorgaat gaan we voor de zomerstop nog een keer een podium met maar 1 Mercedes coureur zien! | |
mikieu | donderdag 6 juni 2019 @ 23:47 |
Zouden ze dat ooit teboven komen?! | |
twiFight | vrijdag 7 juni 2019 @ 04:28 |
Ik neem dit Mercedes niet kwalijk. De losers zijn de media die het el-ke keer weer publiceren in een dedicated nieuwsartikel en de reporters en/of fans die er over blijven praten. De volgende keer dat Toto zo'n zin probeert te vertellen moet je als reporter de microfoon laten zakken en weglopen. | |
Nattekat | dinsdag 11 juni 2019 @ 10:36 |
MIA, echt... | |
vosss | dinsdag 11 juni 2019 @ 10:39 |
Sinister-D- | dinsdag 11 juni 2019 @ 10:41 |
Volgend jaar de WDC en WCC trofeeën maar direct overhandigen aan Hamilton en Mercedes op donderdag in Melbourne | |
potjecreme | dinsdag 11 juni 2019 @ 10:41 |
mikieu | dinsdag 11 juni 2019 @ 11:06 |
Wordt wel een sneue bedoening zo hoor.. als een willekeurig ander team dit had (misschien Ferrari niet) hadden we de uitslag wel geweten.. | |
Tarado | dinsdag 11 juni 2019 @ 11:34 |
vreemde zaak | |
Dauthi | dinsdag 11 juni 2019 @ 11:36 |
Wat ik raar vind is dat de FIA moet aantonen dat het anders werkt... | |
Nattekat | dinsdag 11 juni 2019 @ 11:36 |
Dat verhaal van de regels letterlijk nemen en de gedachten achter de regels toepassen is precies wat Ferrari de overwinning heeft gekost. Mercedes had misschien volgens de exacte regels een legale auto, maar Vettel heeft volgens de exacte regels niemand van de baan geduwd. | |
m0ridin | dinsdag 11 juni 2019 @ 11:48 |
Lol, pakte dat even anders uit... moest juist iets heel geks gebeuren om Mercedes te laten winnen. Des te frustrerender dat dat nog gebeurde ook en Mercedes dus alsnog de winst pakt :/ | |
opreis | dinsdag 11 juni 2019 @ 12:22 |
Vettel pakt pole Vettel zo goed als de hele race aan de leiding Vettel komt als eerst over de finish Hamilton wint | |
Weltschmerz | dinsdag 11 juni 2019 @ 12:31 |
Dat lijkt mij dan ook onzin. Maar ja, Hamilton mag zelfs met te lage bandenspanning racen. | |
Mano_ | dinsdag 11 juni 2019 @ 12:47 |
Je vergeet er eentje: Vettel maakt een fout en crasht bijna | |
mikieu | dinsdag 11 juni 2019 @ 12:55 |
Ze sleutelen na Q, gewoon vanuit pit starten. | |
Tarado | dinsdag 11 juni 2019 @ 13:12 |
| |
Dauthi | dinsdag 11 juni 2019 @ 13:18 |
Lijkt zo. Maar door de manier waarop de technische reglementen zijn schreven blijkbaar niet. | |
Weltschmerz | dinsdag 11 juni 2019 @ 13:50 |
Dat 'blijkbaar' zie ik dus niet zo. Met de bandenspanning zijn net als met bijv. vleugelafmetingen zijn de regels volmaakt helder: De wagen moet te allen tijde aan de minimale dan wel maximale afmetingen en waardes voldoen. Toen de Mercedes van Hamilton op te zachte banden stond wist de FIA er toch van te maken dat dit niet tot diskwalificatie hoefde te leiden omdat de bandenspanning toenam wanneer de banden werden belast. Dus in het geval van Hamilton heeft de FIA geen moeite om de eigen eenduidige en dwingende regels te negeren. Waarom zou het dan nu anders zijn? Ik heb het reglement er niet bij, maar het lijkt mij dat de legaliteit van een auto gecheckt wordt, dat kun je natuurlijk niet elke keer helemaal opnieuw doen als er aan gesleuteld is. Daarom zou het een logisch vereiste zijn dat een vervangend onderdeel exact dezelfde specs heeft als het reeds goedgekeurde onderdeel. Anders moet de FIA gaan aantonen dat een onderdeel anders werkt om hard te maken dat bijv. de afstelling tussen kwalificatie en race veranderd is. | |
spectrumanalyser | dinsdag 11 juni 2019 @ 14:10 |
Hier moet je als coureur ook maar tegen kunnen. Naar mijn mening is Vettel nog kalm en rustig gebleven. De beelden van Max staan nog vers in het geheugen. Die begon te lachen toen hij Kimi zag, en voor een tweede keer in korte tijd kon Max vertrekken omdat zijn podiumpositie was vergeven. In die gevallen was een straf na de finish bekend gemaakt. Hoe kan je een coureur vragen om 'rustig' door te racen? | |
sasquatsch | dinsdag 11 juni 2019 @ 15:31 |
Het is precies andersom. Juist door het letterlijk nemen van de regels verliest Vettel de overwinning. Er staat namelijk nergens in de regels dat je bewust unsafe terug de baan op moet gaan. En in het geval van Mercedes staat in de regels dezelfde specificatie. Daar is hier dus geen sprake van, ook al werkt het hetzelfde. Hier worden de regels dus niet letterlijk genomen. | |
Rossdale | dinsdag 11 juni 2019 @ 15:34 |
Dit ja | |
sasquatsch | dinsdag 11 juni 2019 @ 15:35 |
Voor die bandenspanning zijn de regels vokgens mij achteraf aangepast. Toen voldeed de Mercedes aan de toen geldende regels (het meetmoment). Wat betreft de huidige situatie heb je gelijk. | |
Weltschmerz | dinsdag 11 juni 2019 @ 16:00 |
Nee, ze deden alsof het onduidelijk was om Hamilton niet te hoeven diskwalificeren. Volgens mij zit het zo dat de minimum bandenspanning als bepaald door Pirelli verplicht is. Dan heb je een overkoepelende regel die bepaalt wanneer de auto's aan de technische specificaties moeten voldoen, en dat is op elk moment en dat is op elk moment dat ze uit de pitbox zijn bij een competitief onderdeel (dus niet de vrije trainingen). Dus kan er ook op elk moment gemeten worden. De auto mag dus ook niet te licht zijn of de vleugels te breed of de vloer te laag. Op elk moment in die hele tijdspanne moet er conformiteit zijn. Alleen voor de bandenspanning werd een uitzondering gemaakt, omdat die varieert. Maar daar is het juist een minimum voor, alle variaties moeten daar boven blijven. Nu wordt dus weer het verhaaltje gepusht dat de stewards hun handen gebonden waren, bij juist een regel die ruimte voor interpretatie laat en ook niet goed is toegepast. Terwij de harde regels die die ruimte niet laten wel kunnen worden weggeinterpreteerd wanneer Hamilton gered moet worden. Het gaat over de nanny state in F1, over teveel regels, natuurlijk weer over dat Vettel niet tegen de druk zou kunnen, als het maar niet hoeft te gaan over het feit dat er alweer een opvallende beslissing van de stewards in het nadeel van Vettel en in het voordeel van Hamilton uitpakt. | |
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2019 @ 18:19 |
Duidelijk stuk en ik denk dat als Niki Lauda er nog geweest was er misschien wel ingegrepen was door Mercedes en Vettel de zege te 'gunnen' om zo de straf 'ongedaan' te maken. | |
Tarado | dinsdag 11 juni 2019 @ 18:43 |
over de doden niets dan goeds maar zakelijkheid kan Lauda niet ontzegd worden | |
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2019 @ 19:39 |
Hij was wel het menselijke gezicht van het team en had regelmatig een andere menig dan de rest. Denk dat ze dat wel gaan missen en ze moeten er voor oppassen geen tweede McLaren te worden op het gebied van klinisch zijn. | |
Nebelwerfer | dinsdag 11 juni 2019 @ 19:47 |
Is Bottas het vast niet mee eens. | |
Fir3fly | dinsdag 11 juni 2019 @ 20:06 |
Ik vind deze wel aardig. Behalve dan over het stukje dat Vettel zogenaamde voordeel zou hebben van het van de baan gaan. | |
sasquatsch | dinsdag 11 juni 2019 @ 20:19 |
Ik lees net dat vooraf door Mercedes toestemming is gevraagd aan de FIA en gekregen voor de aanpassing aan de hydrauliek. Dus dit klopt niet. | |
XL | dinsdag 11 juni 2019 @ 20:32 |
In dat stuk worden toch precies nul valide redenen genoemd om niet te straffen. Ja, het voorbeeld Hamilton-Ricciardo.... maar dan kun je ook Verstappen-Raikkonen op Suzuka en Cota nemen Het artikel op BBC van Palmer is spot on: Het mooiste is dat hij ook de reactie quote van Vettel op het incident Verstappen/Raikkonen in Suzuka.
| |
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2019 @ 20:35 |
er zijn wel degelijk verschillen: in Japan zat Kimi al helemaal naast Max, dat was hier niet het geval tussen Vettel en Hamilton. Daarom lijkt het veel meer op Monaco 2016. | |
XL | dinsdag 11 juni 2019 @ 20:40 |
Dat heeft niks met de straf te maken, de straf gaat om het terugkeren op de baan. Dat beide een fout maken door de baan te verlaten is duidelijk. | |
XL | dinsdag 11 juni 2019 @ 20:51 |
Nu ik dat zo schrijf. Hamilton kwam volledig veilig de baan op in Monaco. Ricciardo hoefde geen ongeluk te voorkomen. | |
Evenstar | dinsdag 11 juni 2019 @ 21:29 |
Wel de zoveelste keer dat eerst Max ergens een straf voor krijgt en Vettel het toejuicht en een tijdje later krijgt hij zelf een soortgelijke straf en doet hij meteen huilie huilie. | |
potjecreme | dinsdag 11 juni 2019 @ 21:39 |
Vettel voert ook een act op hoor. | |
Mansjester | dinsdag 11 juni 2019 @ 22:30 |
Ze lopen allemaal stuk voor stuk te janken en hypocriet te zijn. | |
opgebaarde | dinsdag 11 juni 2019 @ 23:05 |
Wanneer deed Vettel dat nog meer dan? | |
XL | dinsdag 11 juni 2019 @ 23:11 |
In ieder geval bij moving under braking. Publiek afkeuren bij Max, 2 weken later zelf bij RIC doen | |
opgebaarde | dinsdag 11 juni 2019 @ 23:17 |
Vettel deed toen geen huilie huilie over zijn ontvangen straf. [ Bericht 5% gewijzigd door opgebaarde op 11-06-2019 23:41:44 ] | |
Donderkonijn | donderdag 13 juni 2019 @ 08:19 |
Ik moet je gelijk geven. Maar het is niet alleen tegen Vettel, Hamilton krijgt wel erg vaak beslissingen die in het voordeel zijn tegen iedereen eigenlijk. Hij moet en zal the greatest ever worden. Dat zal die imo nooit worden, want de greatest ever deden het ook in mindere auto's. De enige manier om een legende a la Senna of Schumacher van zichzelf te maken is zichzelf dood te rijden. ( niet dat ik dat wil, overigens.) Hamilton klaagt veel te veel over kapotte auto's en onzin terwijl er niks aan dat ding mankeert. Anyways, genoeg erover zo blijven te volgende race bezig. Saai seizoen dit als we het van dit soort dingen moeten hebben. | |
vosss | donderdag 13 juni 2019 @ 08:43 |
Misschien deden Schumacher en Senna dat ook wel, alleen hoorden we het toen niet over de boordradio? Ze klagen en zeiken allemaal, alleen laten ze niet alles horen. | |
nogeenoudebekende | donderdag 13 juni 2019 @ 08:52 |
Die borden omzetten, alhoewel hilarisch, valt wel onder de categorie huillie huillie doen natuurlijk. | |
vosss | donderdag 13 juni 2019 @ 08:55 |
FUCK YOU CHARLIE!!! | |
Tarado | donderdag 13 juni 2019 @ 08:56 |
blijft altijd een discussie wie the greatest ever was, bij Senna heeft z'n dood zeker geholpen, voor mij is het Schumacher maar Hamilton is geen pannekoek, ik kan me bij hem alleen weinig epische races herinneren, het is meestal van pole naar finish. | |
vosss | donderdag 13 juni 2019 @ 09:05 |
Voor mij is het ook Schumacher. Dat was gewoon echt een machine, die heel soms liet blijken tòch over emoties te beschikken. Triest hoe het met hem afgelopen is | |
opreis | donderdag 13 juni 2019 @ 09:06 |
Ik denk ook dat we beter naar Hamilton zn Mclaren dagen kijken dan naar zn Mercedes dagen. | |
Tarado | donderdag 13 juni 2019 @ 09:11 |
ik weet wel dat hij vanaf dag 1 snel was maar qua racen viel dat toch ook wel mee of tegen, het is maar hoe je het ziet al moet ik eerlijk zeggen dat ik met sport een zeef geheugen heb | |
opreis | donderdag 13 juni 2019 @ 09:13 |
Toen hij bij Mclaren zat had hij ook zn crashes/fouten. Maar ook goede races. Ik weet nog wel dat hij in het rijtje met Vettel/Alonso/Button/Kimi(lotus dagen) zat maar niet dat hij daar bovenuit stak. | |
opgebaarde | donderdag 13 juni 2019 @ 10:24 |
Dat was dit weekend, niet bij zijn straf voor moving-under-breaking in gevecht met ricciardo En hij doet ook veel huiliehuilie in de auto | |
rubbereend | donderdag 13 juni 2019 @ 12:47 |
Verschil met Senna/Schumacher is ook wel dat Hamilton binnenkwam in een topteam en zijn hele F1 loopbaan races wint. Senna en Schumacher kwamen in kleinere teams binnen en lieten daar al bijzondere dingen zien | |
Tarado | donderdag 13 juni 2019 @ 12:49 |
dat is inderdaad wel een essentieel verschil | |
#ANONIEM | donderdag 13 juni 2019 @ 13:04 |
Greatest wat mij betreft ook wel Schumacher. Tofste allertijden voor mij is zeker Kimi. | |
Mothzor | donderdag 13 juni 2019 @ 13:29 |
Precies dit... Ik wil echt niks afdoen aan de resultaten van Hamilton. Maar ik zou hem heel graag een jaar voor een minder team willen zien rijden. Senna, Schumacher, Verstappen etc lieten in die mindere teams mooie dingen zien! Kijk alleen al naar Verstappen, zijn resultaten nu zijn mooi maar ik genoot toch het meest toen hij al die bijzondere dingen in een Toro Rosso liet zien. Dit is iets wat in de hele carrière van Hamilton gewoon ontbreekt. Tuurlijk in je eerste seizoen direct voor de titel gaan is knap, maar hij had wel een van de beste auto's van dat seizoen onder zijn kont. Nogmaals ik wil niks aan Hamilton zijn prestaties afdoen... Maar van kop op kop blijven is iets anders dan stoeien in een minder team en boven de auto uitstijgen. | |
Nattekat | donderdag 13 juni 2019 @ 13:32 |
Hamilton kan ik niet boven Schumacher plaatsen, hoe veel hij ook blijft winnen. Iedere sukkel wordt wereldkampioen in die Merc naast Bottas. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 13 juni 2019 @ 13:41 |
Dat gold natuurlijk ook van 2001 t/m 2004 voor de Ferrari naast Barrichello.. | |
Nattekat | donderdag 13 juni 2019 @ 13:43 |
2002 zeker, 2004 was ook wel een snel ding, maar 2001 en 2003 waren keihard knokken. En laten we vooral niet vergeten dat Schumacher één van de redenen is dat dat team überhaupt zo dominant was. Hamilton zat gewoon meteen eerste rang. | |
Maanvis | donderdag 13 juni 2019 @ 13:52 |
Sprry! | |
Maanvis | donderdag 13 juni 2019 @ 13:53 |
Als hij naast Verstappen komt wil ik hem nog wel eens zien. Dat lijkt me echt geweldig, dan wordt het echt leuk | |
Tijn | donderdag 13 juni 2019 @ 13:55 |
Sterker nog, dat die Mercedes nu zo snel is, is o.a. ook aan Michael Schumacher te danken. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 13 juni 2019 @ 13:59 |
Denk dat vooral de tegenstand in 2001 en 2003 te zwak was. 2001 was de Ferrari wel duidelijk de betere auto en kwam de belangrijkste dreiging van Coulthard. I rest my case. 2003 reed McLaren nooit met de 2003-auto. De Williams-BMW was delen van het jaar de beste auto, maar Ralf en Montoya waren natuurlijk geen coureurs die wereldkampioen konden worden. Montoya vermakelijk zeker, maar meer ook niet. Alonso had toen nog een te trage auto. | |
Tarado | donderdag 13 juni 2019 @ 13:59 |
mwa hij heeft wel bijgedragen uiteraard maar er zijn inmiddels zoveel regelwijzigingen geweest dat het moeilijk wordt om zijn bijdrage aan de huidige auto aan te wijzen | |
Maanvis | donderdag 13 juni 2019 @ 14:27 |
We zullen het hem wel eens vragen | |
Tarado | donderdag 13 juni 2019 @ 14:28 |
helaas gaat dat niet meer lukken | |
Maanvis | donderdag 13 juni 2019 @ 14:29 |
Als ie niet dood is kan het nog altijd | |
Tarado | donderdag 13 juni 2019 @ 14:30 |
dat vragen wel maar dat antwoorden niet zo | |
Maanvis | donderdag 13 juni 2019 @ 14:31 |
is hij permanent beschadigd? | |
Tarado | donderdag 13 juni 2019 @ 14:33 |
dat lijkt me wel na ruim 5 jaar zonder teken van leven | |
Maanvis | donderdag 13 juni 2019 @ 14:33 |
Klopt, dus hij is eigenlijk al dood net als Lenin | |
sasquatsch | donderdag 13 juni 2019 @ 14:42 |
Alleen doet dat verder niets af aan zijn prestaties. Dat is in ieder geval niet de reden waarom die anderen beter zouden zijn want Hamilton heeft nooit in die situatie gezeten. | |
flipsen | donderdag 13 juni 2019 @ 14:42 |
Fangio. Punt. | |
sasquatsch | donderdag 13 juni 2019 @ 14:50 |
Dit! Relatief gezien kan niemand aan hem tippen. | |
twiFight | donderdag 13 juni 2019 @ 15:33 |
Grappig dat (anti)fanboyisme altijd. Schumacher is dominant in een ferrari: niemand kan een auto ontwikkelen als schumi!!!!!1 Hamilton is dominanty in een mercedes: lollers wat een mazzelpik iedereen kan winnen in die auto Zelfde met max steeds. Max crasht in zijn tweede jaar: ach hij is nog jong, dit is een leernoment, hoort erbij Rookie crasht in zijn eerste jaar: OMG wat een faalhaas, die gast kan ook echt niks!!! Max reed in een subteam een mooie race: WOOOOW wat een baas is het ook, beter dan Senna!!! Sainz/Norris/Albon/Kvyat/Ocon/etc rijden in een subteam een mooie race: pffff mazzeltje, ze hadden geluk met de uitvaller/safety car/pitstop/banden/blabla, rijden kunnen ze niet | |
Maanvis | donderdag 13 juni 2019 @ 15:55 |
*knip: nee* [ Bericht 98% gewijzigd door zoem op 13-06-2019 16:47:15 ] | |
Caland | donderdag 13 juni 2019 @ 19:29 |
| |
opreis | donderdag 13 juni 2019 @ 19:54 |
Deze zijn vaak goed ja | |
mikieu | donderdag 13 juni 2019 @ 21:29 |
Honda nieuw blok in Frankrijk. En grote update in Monza. Hopelijk is die update in frankrijk ook een goede. | |
SiGNe | donderdag 13 juni 2019 @ 23:31 |
Schumacher was ook daadwerkelijk betrokken bij de ontwikkeling van de wagen, had enorm goed contact met z'n engineers. Max crasht als ie vooraan rijdt tussen wereldkampioenen terwijl zo'n rookie als Stroll destijds enorm dom bezig was en daarbij anderen van de baan reed. En Max reed niet slechts 1 race een toprace, die deed het keer op keer. Stroll op het podium bijv. daar reed ie een prima race maar had ook enorm veel mazzel met uitvallers en tijdstraffen. Hij stond er wel maar anderen hadden het meer verdiend. | |
rubbereend | donderdag 13 juni 2019 @ 23:41 |
vergeet ook niet Schumacher bij Ferrari kwam toen het een zootje was en dat hele team mee naar zijn had heeft gezet en opgebouwd. Hij was enorm betrokken bij het team. Je zag hem bijvoorbeeld ook zelden op feestjes over de hele wereld tussen wedstrijden door. Schumacher had als het een beetje had meegezeten ook zomaar een paar titels erbij kunnen hebben | |
Zorro | donderdag 13 juni 2019 @ 23:43 |
Dit. 1. Fangio 2. Clark 3. Senna | |
Donderkonijn | vrijdag 14 juni 2019 @ 08:35 |
Nee nee nee. Schumacher stak echt tijd in de auto samen met zijn engineers. Hamilton loopt gewoon de paddock uit en laat de engineers het oplossen. Schumacher en Senna konden ook races winnen met mindere auto's en meneer Hamilton heeft vanaf het begin een competetieve auto gehad. Max is het rauwe talent van deze generatie en zijn rijstijl deed vooral in het begin aan Senna en Schumacher denken. Maar daar is hij nog niet en het is niet hetzelfde als iemand op gelijke hoogte stellen: het is tellen dat de rijstijl daarop lijkt. Veel maken er dan gelijk van dat we Max net zo goed vinden als Senna of Schumacher of Fangio was. Maar dat kan je nooit zeggen tijdens iemands carriere dat kan pas als de carriere voorbij is. En zelfs dan is het niet 1 op 1 vergelijkbaar. Fangio , Senna en Schumacher waren de grootsten in hun tijd. Wie het gaat worden deze generatie is nog niet bekend, maar Max en Hamilton zijn op dit moment de grootste kanshebbers. Vettel heeft ook nog een klein kansje. | |
Tarado | vrijdag 14 juni 2019 @ 08:42 |
Max is eigenlijk alweer van een nieuwe generatie | |
TheFreshPrince | vrijdag 14 juni 2019 @ 08:42 |
Zoals het seizoen dat hij z’n been brak. | |
Rossdale | vrijdag 14 juni 2019 @ 08:45 |
Toen heb ik staan juichen Nouja omdat hij crashte, niet omdat hij iets brak. Schumacher is/was een fantastische goede coureur, maar wel een ongelofelijke valsspeler. Daarom misgunde ik hem alles in alle races. Ik heb ook hard staan schreeuwen op de tribune toen er tijdens de Duitse GP in de hairpin marshalls de grindbak in renden om hem terug de baan op te duwen. | |
Donderkonijn | vrijdag 14 juni 2019 @ 08:48 |
Ik denk het niet. Die heeft hersenbeschadiging als het overal zo leest. Die is niet meer dezelfde persoon als toen, sadly. | |
Weltschmerz | vrijdag 14 juni 2019 @ 08:57 |
Op zich hadden Ralf of Montoya best kampioen kunnen worden, maar dan had Williams-BMW een auto moeten bouwen die meer dan een halve seconde sneller was dan die van Schumacher. Ondanks alle driver aids en gesjoemel met de banden is ze dat niet gelukt. Maar in de Mercedes van 14, 15 en 16 waren ook coureurs als Ralf en JPM kampioen geworden. Schumacher was kampioen geworden met elke auto die Hamilton heeft gehad. | |
Tarado | vrijdag 14 juni 2019 @ 09:00 |
grappig is dat, hij is de enige coureur waar ik fan van ben geweest, wat mij betreft mocht hij alles doen om te winnen | |
vosss | vrijdag 14 juni 2019 @ 09:10 |
Beslissing over regels vanaf 2021 uitgesteld met 4 maanden. | |
Maanvis | vrijdag 14 juni 2019 @ 09:19 |
Das raar, dan heb je heel weinig tijd om het uit te voeren | |
Tarado | vrijdag 14 juni 2019 @ 09:20 |
ruim een jaar | |
Maanvis | vrijdag 14 juni 2019 @ 09:24 |
't is een auto vanuit niets bouwen, iets waar Renault, Racepunt en Williams nog niet eens mee klaar waren aan het begin van dit seizoen. Hoe moet het dan in 2021 als er nog minder tijd is en de wijzigingen nog heftiger zijn? | |
nils7 | vrijdag 14 juni 2019 @ 09:33 |
Ik weet het nog goed, voordat hij de F1 binnen kwam werd hij wel aangeduid als de nieuwe Senna en Schumacher. Maar goed dat zeiden ze toen ook van ene Nick Heidfeld. Maar dat roepen ze niet over veel mannen. Het verbaasde me dat hij tot 2014 echt maar 1 wereldtitel had gepakt. Hij zat er natuurlijk in 2010 en 2012 wel in de buurt van. Hij rijdt nu in de beste auto maar dan moet je het alsnog wel even doen. Je bedoeld met 2001 wel de F1 en niet de F3000 of zo? Want in 2001 werd Schumacher op de Hungaroring al Wereldkampioen. F*ck die auto was gewoon zo snel dat ze eerste races van 2002 nog met die auto reden. | |
potjecreme | vrijdag 14 juni 2019 @ 10:16 |
We gaan weer deze kant op.... | |
Maanvis | vrijdag 14 juni 2019 @ 10:21 |
Rondje linksom dus? | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 14 juni 2019 @ 10:25 |
Hij had natuurlijk waardeloze tegenstanders. Had iedereen kunnen doen. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 14 juni 2019 @ 10:27 |
| |
Tarado | vrijdag 14 juni 2019 @ 11:00 |
dus jij denkt dat die 4 maanden extra voor hun wel genoeg zijn die regelveranderingen zijn altijd kut en kosten veel geld, altijd in het nadeel van de kleinere teams | |
sasquatsch | vrijdag 14 juni 2019 @ 12:15 |
Sowieso was het idee er al om de regels later bekend te maken om ervoor te zorgen dat de grotere teams minder voordeel zouden hebben. Dat werd tegengehouden door Racing Point, maar die is blijkbaar nu ook overstag. | |
Fyodor | zaterdag 15 juni 2019 @ 10:22 |
Net de opname van F1 Café bekeken, heerlijk eens een keer zonder Kamphues | |
flipsen | zaterdag 15 juni 2019 @ 11:55 |
Ah, we mogen Plooij niet meer afzeiken, beginnen we maar weer over Kamplul | |
nogeenoudebekende | zaterdag 15 juni 2019 @ 12:10 |
Ook vrij onterechte klaag m.i. Kamphues doet nu even Le Mans. Ik blijf erbij dat het gewoon onvervalste jaloezie is de kritiek op Mol, Plooi en Kamphues. | |
opreis | zaterdag 15 juni 2019 @ 12:15 |
Naja, stel een auto bouwen kost 10.000 man uren (ik noem maar wat, dan hebben de grote teams met 1000 man in dienst dat natuurlijk sneller voor elkaar dan de teams met minder dan 500. En Racing point heeft nu ook een groter budget dus kan ook meer. | |
needakill | zaterdag 15 juni 2019 @ 12:40 |
Ik vond Doornbos het wel leuker doen. Wat spontaner en ik vind hem grappiger. Plus die Chabot slaat meestal wel de spijker op zijn kop. RB had nooit Danyric moeten laten gaan. Die 2 jutte elkaar echt op. En nu met Gasly... Tja verloren seizoen denk. | |
sasquatsch | zaterdag 15 juni 2019 @ 12:53 |
Ja, maar met meer tijd hebben de grotere teams meer mogelijkheden (lees: geld) om andere dingen uit te proberen, dan wel hun ontwerp steeds meer te verbeteren, waarvoor de kleinere teams geen geld hebben. Meer tijd is altijd in het voordeel van de grotere teams. Oorspronkelijk was zelfs het plan om pas in december de nieuwe regels bekend te maken, maar dat stuitte op veel meer tegenstand. Toen kwam er het compromis van oktober, waar alleen Racing Point op tegen was (naar verluidt op aandringen van Mercedes). Toen werd het juni, en nu zijn we weer terug bij oktober. | |
opreis | zaterdag 15 juni 2019 @ 13:06 |
Ik denk dat hoe je het ook went of keert, de grotere teams het altijd gewoon beter doen dan de kleine teams nu. | |
KillerBee4ever | zaterdag 15 juni 2019 @ 14:47 |
Dit was zijn eigen keuze he, RB had hem graag willen houden, maar hij koos zelf voor een ander team. De pingels zullen iets hebben meegespeeld, maar stiekem zal zijn grootste reden toch zijn dat hij niet als tweede viool wil spelen binnen het team, die kant ging het toch echt wel op. | |
kikoooooo | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:31 |
Dr. Jack Plooij: pitreporter, theatermaker en publicist dankzij Formule 1 De Formule 1-tandarts geeft gas Door BERT DIJKSTRA 3 uur geleden in BINNENLAND Nederlands bekendste pitsreporter in gesprek met Nederlands beroemdste autocoureur. Globetrotter Jack Plooij ziet Max Verstappen vaker dan zijn eigen vrouw. Nederlands bekendste pitsreporter in gesprek met Nederlands beroemdste autocoureur. Globetrotter Jack Plooij ziet Max Verstappen vaker dan zijn eigen vrouw.Ⓒ FOTO PETER VAN EGMOND De doctor in de medische wetenschappen verstopte zich in een wc om illegaal te kunnen doordringen tot het Walhalla van de Formule 1. Hij werd tandarts, pitreporter, theatermaker. Zijn boek Verhalen uit de pits is net uit en afgelopen weekeinde was hij bij de Grand Prix van Canada, waar het twintig jaar geleden voor hem allemaal begon. De Formule 1-coureur, wiens naam vanwege medisch beroepsgeheim niet genoemd mag worden, verrekte van de kiespijn en dat is knap lastig als je pal voor een race staat op een circuit in the middle of nowhere van een ver en vreemd land. Zijn Godsgeschenk heette Jack Plooij (58), pitreporter van de Nederlandse televisie. Tussen schone onderbroeken, toiletspullen en autosportdocumentatie had Plooij in zijn koffer een tandartstasje gestopt en de inhoud daarvan bleek toereikend om de beroemde rijder aan een noodvulling te helpen. Jack Plooij. Jack Plooij.Ⓒ WIJNBERGEN, MATTY VAN Een tandartstas meenemen wanneer je als verslaggever aan het werk gaat in de autosport… Grijnzend: „Logisch toch?” In de artiestenfoyer van het Amsterdamse DeLaMar-theater, waar hij zo samen met commentator Olav Mol voor een volle zaal een Formule 1-show gaat brengen, doet hij alsof het de normaalste zaak van de wereld is. „Ik heb die tas altijd bij me, waar ik ook naartoe vlieg. Tijdje geleden kon ik er ook een monteur van Renault mee helpen. Hij lag gestrekt in een vrachtwagen met veel pijn in z’n snavel. Ik met mijn lampje erboven, terwijl een collega van hem in z’n mond bijscheen met een zaklantaarn. Hilarische taferelen, maar die jongen was wel mooi van zijn probleem verlost.” Een vaste stek voor de tandartstas in de bagage van de globetrotter schijnt dus logisch te zijn. Maar hoe normaal is het dat hij als doctor in de medische wetenschappen, gespecialiseerd in implantologie, regelmatig lezingen gevend in zalen met duizenden studenten, in zijn ’vrije tijd’ de wereld over reist om met een microfoon in zijn hand achter autocoureurs aan te rennen? „Je lijkt mijn vader wel”, zegt hij. „Die begreep er ook geen zak van. ’Heb ik jarenlang kromgelegen om jou te laten studeren, héb je een prachtig beroep, ga je dit doen’, zei hij. Meer mensen vinden me gestoord, maar dat ben ik dus niet. Ik val best mee.” Na de theatershow gaat hij voor een korte nachtrust naar huis in Noordwijk, waar de koffer (met tandartstas) al klaarstaat, want de volgende ochtend vliegt hij naar Montreal voor de Grand Prix van Canada. Op de kop af twintig jaar nadat Mol hem in de Renault-box van Zandvoort op de schouder tikte en de wonderlijke woorden sprak: ’Leuk dat jij en ik elkaar over een paar dagen gaan zien in Canada’. ’Wat moet ik in dat land?’, vroeg Plooij. ’De Grand Prix verslaan’, zei Mol. ’Dus regel maar wat in die tandartspraktijk van jou, ik reken op je.’ En weg was hij. Plooij ging. Jaren eerder, op het circuit van Monza in Italië, werd hij door Mol op dezelfde schouder getikt. „Ik was daar als regelneef van het Verschuur-raceteam. Onze Renaultjes reden in het voorprogramma van de Formule 1 en toen we klaar waren, werd de pitsstraat leeg geveegd door bewakers met een touw. Gaat mij niet gebeuren, dacht ik en verstopte me in een wc. Toen ik even later hartstikke illegaal door de pitsstraat liep, voelde ik de vinger van Olav op mijn schouder. ’Wat sta jij hier te doen, vriend?’ Iets wat niet mag, zei ik. ’Niet bewegen’, mompelde hij en kwam terug met een geel pers-hesje en een walkietalkie. Stond ik tijdens de Formule 1-race in dat kastje naar Olav te brullen ’Gerhard Berger komt binnen met een lekke band’… De voorloper van de pitreporter, hahaha.” Met de successen van Max Verstappen steeg ook zijn aanzien, want zo gaat dat in de sport: de boodschapper deelt in de roem, het Kees Jansma-effect van het EK-voetbal in 1988. De onverwachte eerste Formule 1-overwinning van Verstappen in Barcelona bezorgde Plooij behalve extatische blijdschap ook een aanval van paniek. „Hij kwam op me aflopen en het zweet brak me uit. Wat moest ik doen? Hem om de nek vliegen? Een high five geven? Roepen: fantastisch man, hier hebben we jaren naartoe geleefd? Moest ik hem zoenen? Maar net op tijd keerde de rust in mijn hoofd terug en deed ik wat ik moest doen: gewoon vragen hoe hij zijn triomf heeft beleefd.” Zou de zaal vanavond ook vol zitten als Max Verstappen niet in de Formule 1 reed? „Dan hadden we ongetwijfeld niet in theaters gestaan, omdat de directeuren ons zonder de successen van Max niet hadden geprogrammeerd. Maar we vragen ook vanavond weer: wie van jullie volgt al langer dan vijftien jaar fanatiek de Formule 1 en dan steken de meeste mensen hun vinger op. De sport is altijd al populair geweest. We hadden hier in januari ons eerste optreden van het jaar en toen was de vraag naar kaarten zo groot dat we vanavond een extra voorstelling geven.” Zijn eigen fascinatie voor snelheid op wielen werd in zijn kinderjaren geboren. Sleutelen aan brommers, een karretje in elkaar zetten en daar een motortje op prutsen. Hij studeerde af als tandarts, maar er was geen werk, dus ging hij noodgedwongen een promotie-onderzoek doen bij een professor in Nijmegen. Plooij verveelde zich te pletter en toen de professor ook nog – tijdens een lezing – met zijn dia’s aan de haal ging, was voor hem de maat vol. Hij stond op en zette de prof voor een volle zaal te kijk als valsspeler. Desondanks maakte hij z’n proefschrift af. „Ik mag daardoor dr. voor mijn naam zetten, maar wat heb ik eraan? Geen reet.” Lichtpuntje in die Nijmeegse jaren: de garage van Frans Verschuur, waar hij zijn oude Volkswagen Polo in onderhoud had en waar het zalig rook naar benzine en olie. „Frans had een eigen raceteam en nodigde me uit op het circuit van Zandvoort. ’Vond je ervan?’, vroeg hij na afloop. ’Dat team van jou is nogal chaotisch’, zei ik. Frans vond dat ik dan maar moest laten zien hoe het wel moest en zo kwam ik in het wereldje.” Als Formule 1-pitreporter begon hij bij RTL, later werd het SBS, inmiddels is het Ziggo en straks (als John de Mol Ziggo Sport heeft overgenomen) wordt het Talpa. De verslaggever als estafettestokje. „Ja, wie de rechten koopt van deze sport, zit met Olav en mij opgezadeld.” Het boek Verhalen Uit De Pits geeft een aardig beeld van het hectische wereldje. Vroeg Jack Plooij aan de uitgevallen Michael Schumacher ’wat is er gebeurd?’, sloeg de Duitser de microfoon uit de hand van de pitreporter. ’Dit was kennelijk niet het goede moment voor een vraag’, sprak Plooij tot Mol. Is dat niet iets te veel begrip voor een teleurgestelde sporter? „Die klap was natuurlijk niet goed. We zouden het uitpraten, maar ik heb drie uur vergeefs op hem gewacht. De volgende race dacht hij het goed te maken door rechtstreeks naar mij te lopen en te zeggen ’Jack mag de eerste vraag stellen’. Ik antwoordde: ’Ik heb jou helemaal niks te vragen, de groeten’. Het is later allemaal weer goedgekomen.” Tegenwoordig moeten bijna alle interviewtjes in Het Vierkantje, een afgebakend stukje grond waar de pitreporters binnen dienen te blijven. Plooij mijmert nog wel eens over de dagen dat hij ongestoord pitboxen in kon lopen. Krijgt de man met de microfoon ook nog vaak te horen: Je mag één vraag stellen. „Om gestoord van te worden. Uit protest zei ik tegen Sebastian Vettel: ’Eén vraag: kun je even de afgelopen vijf jaar van je carrière samenvatten’. Moest hij wel om lachen. ’Klootzak’, zei hij in het Nederlands.” Als Max Verstappen – zoals vorig jaar in Monaco – aan het eind van de vrije training de muur in rijdt en daardoor zijn kans op een goede klassering in de race weggooit, moet je hem dan niet die ene vraag stellen: ’Hoe kan een zeldzaam talent als jij zo dom doen?’ „In die vraag zit een conclusie die ik op dat moment niet kan trekken. Misschien was er wel iets afgebroken, waardoor hij tegen die muur klapte. Dus kan ik beter vragen: ’Wat was dat nou?’ Achteraf was Max de eerste om zich te realiseren: dom, dom, dom.” Was er weer zo’n hectisch seizoen voorbij, kon de dr. zich eindelijk weer concentreren op zijn vak als tandarts gespecialiseerd in implantaten, ging hij samen met Leo Oldenburger commentaar geven bij de omvallende steentjes van Domino Day. In hun onderbroek, want het was bloedheet in dat presenteerhokje boven de steentjes. En zodra ze eruit kwamen omringd worden door beveiligers, want er was – ter bescherming van de steentjes – een musje doodgeschoten en dat vonden dierenliefhebbers een doodsbedreiging waard. „Ik moest in het hotel inchecken onder een fake-naam: Kees Motorkap. We zijn ’s avonds via de regenpijp naar buiten geglipt om in het café door te kunnen zakken, even weg van de bewaking.” Wat moet een doctor in de geneeskunde, tevens pitreporter van de Formule 1, met omvallende steentjes? „Ze dachten: we willen iemand hebben die begint te kletsen als je er een knaak in gooit en nooit meer ophoudt. Dan zit je met mij wel redelijk goed.” | |
JayHovah | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:07 |
Is Sjek bezig met een charme offensief ofzo? Vorige week was hij ook al op radio 2 te praten over z’n boek, ik had nog nooit iemand zovaak “ik” in een interview horen zeggen. Louis van Gaal was er niets bij. En vanmiddag zag ik onderstaande filmpje nog, valt vooral op dat hij elke vraag begint met “dat is een hele goeie vraag!”, alsof hij de interviewer wil opleiden alsof hij de Messias is die het allemaal weet en goedkeuring moet geven: | |
#ANONIEM | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:13 |
Jack | |
THEFXR | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:49 |
wawowiewa | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:55 |
Hij kreeg in 2018 6M$ van RBR Nu vangt die iets van 20 Tja dan wordt het moeilijk nee dankje zeggen hoor RBR heeft het niet zo op grote coureurs salarissen , hun geloven in hun model van jong talent scouten en aan zich binden. Nu dit seizoen dachten ze RIC schaakmat te hebben omdat blijven bij RBR zijn enige keuze was als die bij een top team zou willen zitten. Ze hadden nooit gedacht dat die voor het geld zou gaan en niet voor zijn carrière | |
#ANONIEM | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:03 |
Dit. De misplaatste arrogantie die hij heeft is ongekend. | |
Tarado | zondag 16 juni 2019 @ 09:24 |
klopt niet, RIC kon bij RBR ook een groot salaris pakken, zelfde als Max meen ik (16) maar koos voor Renault, dus het had wel degelijk met het 2e rijder syndroom te maken | |
opreis | zondag 16 juni 2019 @ 11:00 |
Ik vraag me nog steeds af of het voor hem niet het idee was van een tussenstap naar iets groters. In mijn ogen dacht hij kans te maken op een stoeltje bij ferrari of merc, maar naarmate hij onder ging doen voor Max werd hij voor die teams noet meer interessant. Als hij weer kan shinen tov Hulk kan hij zichzelf beter profileren. Al kan het natuurlijk ook gewoon de $$$ zijn want niemand gelooft dat hij renault koos voor sportieve redenen | |
Tarado | zondag 16 juni 2019 @ 11:27 |
mwa tov Max is hij gewoon de mindere en dat hij dan Hulkenberg verslaat is dan meer in het nadeel van die laatste dan in zijn voordeel. Het zullen enkele factoren zijn maar hij wist dat als Red Bull met een kampioensauto zou komen hij niet degene is die daar WK in wordt, dan kan je maar misschien beter in een ambitieus plan van Renault stappen ook al is dat op drijfzand gebaseerd. | |
Gruj0 | zondag 16 juni 2019 @ 13:29 |
RBR dacht: - Dat Ricciardo zou blijven bij gebrek aan belangstelling van een topteam - Daarom boden ze hem ook geen salaris gelijk dat aan van of in de buurt van Verstappen - Ze profiteerden van deze twee kemphanen want ze daagden elkaar uit en haalden het beste uit elkaar, waren ook goed PR materiaal voor RBR en dat clashen op de baan soms, zorgde ook weer voor extra RB airtime/reclameinkomsten Oftewel: RBR profiteerde meer van Ricciardo dan Ricciardo van hen. Imo heeft hij niet zoveel gekregen bij RBR en werd hij op een gegeven moment gewoon achterstelt. Tuurlijk ga je dan bij de buren rondkijken, zeker met het oog op het feit dat Honda het met Mclaren in die 3 tot 5 jaar (?) niet is gelukt om er wat van te maken. Ondanks al dat geëtter (Honda propaganda) van Marko aan het eind van afgelopen seizoen en het begin van dit seizoen, zijn ze met Honda nog bij lange na niet bij een kampioenswagen. | |
THEFXR | zondag 16 juni 2019 @ 17:19 |
en dus kan Max in 2020 verkassen, want geen champ car | |
needakill | zondag 16 juni 2019 @ 18:27 |
Je weet niet wat 2021 gaat doen. Straks valt Mercedes gewoon weer door de mand en is Ferrari het sterkst. | |
THEFXR | zondag 16 juni 2019 @ 18:45 |
weet niet of Ferrari dan vervanging nodig heeft | |
wawowiewa | zondag 16 juni 2019 @ 19:46 |
Wat krijgt die nu dan bij renault ? Vind zowel 20 als 26 als 45 miljoen dusja moeilijk te zeggen, wel denk ik dat het flink meer zal zijn geweest dan 16 | |
sasquatsch | zondag 16 juni 2019 @ 21:47 |
De meest betrouwbare bron die ik ken (op het gebied van de financiën), Dieter Rencken, heeft het over ¤ 15 miljoen. Dat ook door een andere bron wordt genoemd. Maar die geeft Verstappen ¤ 12 miljoen, terwijl Rencken wel de ¤ 16 miljoen van Verstappen noemt. Dieter Rencken Racing Elite | |
kikoooooo | zondag 16 juni 2019 @ 22:17 |
Doornbos doet t goed man! | |
#ANONIEM | maandag 17 juni 2019 @ 09:11 |
Vond ik ook. | |
vosss | maandag 17 juni 2019 @ 09:24 |
Heb ik ook pas 100x gezegd. Hij moet een vijandige overname doen en kamplul buiten spel zetten. Als vaste sidekick guido, renger of ho-pin erbij, die kneus met zn pet mag blijven voor de onderbroekenlol en dan gasten uitnodigen die iets met racen doen. Frits van Eerd of Beitske, weet ik veel. Die BN-ers thuis laten in elk geval. Programma zou veel beter worden | |
#ANONIEM | maandag 17 juni 2019 @ 09:27 |
Sylvana mag er wel eens bij zitten | |
franske19 | maandag 17 juni 2019 @ 10:13 |
Had geen hol uitgemaakt. Verstappen had niet beter gepresteerd met Ricciardo naast hem. Mercedes heeft door de nieuwe banden een enorme voorsprong op de rest en Ferrari heeft motorisch een enorme voorsprong op RBR. Bovendien wilde RBR gewoon door met Ricciardo maar wilde Ricciardo dat niet. | |
flipsen | maandag 17 juni 2019 @ 11:25 |
En de kijkcijfers donderen naar beneden, want te technisch en dat is niet de bedoeling natuurlijk | |
Tarado | maandag 17 juni 2019 @ 11:31 |
blijft altijd moeilijk maar 2 snelle rijders vinden meer dan1 snelle rijder | |
opreis | maandag 17 juni 2019 @ 11:39 |
Hoezo niet? Als Ricciardo net zo presteerde als Max hadden ze misschien nog wel meer punten van Ferrari kunnen pakken en duidelijk om P2 kunnen vechten bij de constructeurs. Mercedes is uit schot maar Ferrari zeker niet | |
opreis | maandag 17 juni 2019 @ 11:40 |
Als he af en toe op youtube kijkt bij die ziggo filmpjes is het commentaar zwaar negatief over plooy | |
theclansman | maandag 17 juni 2019 @ 12:18 |
RACEWEEK !!!!! | |
Tijn | maandag 17 juni 2019 @ 13:03 |
De gemiddelde kijker laat geen comments op YouTube achter. Ik vind die Kamphues helemaal niet vervelend trouwens. | |
opreis | maandag 17 juni 2019 @ 13:40 |
De gemiddelde kijker post ook niet op fok. Al met al is het nog steeds geen goede zaak. Ze hebben dat Youtube kanaal om mensen naar een ziggo abbonement te lokken, en als mensen dan dit te zien krijgen is dat niet handig natuurlijk. | |
twiFight | maandag 17 juni 2019 @ 14:56 |
Het type uitzending van zigg0 sluit uitstekend aan op de typische luidruchtige niet al te intelligente mooi weer fan van Max. En daar zijn er de laatste jaren een heleboel van. So far, so normaal. Maar de fan die F1 daadwerkelijk leuk vindt blijft kijken en weet een jaar of twee later dondersgoed hoe laag het niveau van de uitzending is. De vraag is/wordt hoe lang zigg0 kan teren op de nieuwe aanwas en hoe lang die blijven hangen. Want zonder extra abogeld levert het niets op. En dan vraag ik mij af waar ze over nog een jaar of twee mee overblijven. Want de nieuwe lollerzerrijdteennederlanderindeF1-fans raken op een gegeven moment wel op. En de langdurige fans, die bereid zijn te betalen voor een extra abo, zijn doorgaans niet onder de indruk van de uitzending. Zodra de ADSL-kasten in mijn wijk geupgrade worden stap ik over naar F1TV. | |
heywoodu | maandag 17 juni 2019 @ 14:57 |
Ik vind F1 daadwerkelijk leuk en vermaak me prima met de voorbeschouwing op Ziggo (als ik niet tot tien minuten voor de race gewoon live sport kijk). Mag dat ook? | |
nogeenoudebekende | maandag 17 juni 2019 @ 14:58 |
Nee. Dan ben je blijkbaar geen eckte. . | |
heywoodu | maandag 17 juni 2019 @ 14:59 |
Maar ik keek al vóór Verstappen in de F3 reed! En ik keek ook al F3 vóór Verstappen in de F3 reed! | |
#ANONIEM | maandag 17 juni 2019 @ 15:09 |
Ik ook, maar daarom mag ik toch nog wel zeggen dat het goed deed? Dat is niet direct commentaar op Kampheus. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2019 15:09:30 ] | |
opreis | maandag 17 juni 2019 @ 15:09 |
Alleen als je de namen van alle coureurs perfect kan spellen | |
WheeledWarrior | maandag 17 juni 2019 @ 15:46 |
De grootste kneus bij Ziggo is toch wel Jack Plooij. | |
heywoodu | maandag 17 juni 2019 @ 15:47 |
Van Gameren is weg ja? | |
Tarado | maandag 17 juni 2019 @ 15:48 |
het is makkelijker de mensen te noemen die wel te pruimen zijn | |
Sjemmert | maandag 17 juni 2019 @ 15:50 |
Heb Verstappen nog de Zandvoort Masters zien winnen | |
#ANONIEM | maandag 17 juni 2019 @ 16:02 |
Ik ben verloskundige, je kunt je vast wel bedenken waar ik Verstappen voor het eerst zag. | |
#ANONIEM | maandag 17 juni 2019 @ 16:05 |
ik werk bij de KI... dus... | |
THEFXR | maandag 17 juni 2019 @ 16:07 |
die was er al 20 jaar gelden, toen er nog geen breedband inet bestond, laat staan z.iggo | |
KillerBee4ever | maandag 17 juni 2019 @ 18:00 |
Als jij het hele programma wil aanhoren hoe discriminerend het is dat er slechts 1 gekleurde coureur (ik reken Sainz even niet mee ) in de F1 mee doet, prima, maar ik pas... | |
mikieu | maandag 17 juni 2019 @ 18:04 |
| |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 17 juni 2019 @ 18:50 |
Ook een nieuwe trend is de F1-snob. 'Ik ben wel een echte fan, echt geinteresseerd in de F1, keek al lang voordat Max er was en ik kijk uiteraard neer op de Ziggo-uitzending. En om die reden kom ik hier vertellen dat ik er wel extra geld voor over heb om naar een andere uitzending te kijken'. | |
KillerBee4ever | maandag 17 juni 2019 @ 18:52 |
Dat plaatje kan je beter toepassen op Sylvana, lol Maar nee, ik was serieus, die meid weet alleen maar te communiceren met één onderwerp. | |
#ANONIEM | maandag 17 juni 2019 @ 18:55 |
Als ik in een F1 topic (of welk autosport topic dan ook), het over Sylvana heb, bedoel ik uiteraard Ijsselmuiden. | |
#ANONIEM | maandag 17 juni 2019 @ 18:57 |
Express ziggo misspellen om FOK! te misgunnen [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2019 18:57:51 ] | |
Gezicht | maandag 17 juni 2019 @ 19:06 |
Back-to-back raceweken trouwens | |
KillerBee4ever | maandag 17 juni 2019 @ 21:20 |
Nee, sorrie, die moest ik echt even opzoeken, mijn ogen doen zeer nu . Ik kijk alleen F1, dit soort sloeries horen in geen enkel F1 topic thuis, maar dat is puur mijn mening | |
#ANONIEM | maandag 17 juni 2019 @ 22:08 |
https://www.autobahn.eu/ is het niet met je eens. Maar he, ga vooral op het uiterlijk af. Siert je! | |
#ANONIEM | maandag 17 juni 2019 @ 22:28 |
Haten op Sylvana Die heeft meer verstand van autosport dan het gemiddelde klapvee bij ziggo op de bank [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2019 22:29:17 ] | |
twiFight | maandag 17 juni 2019 @ 23:54 |
Iedereen mag zijn eigen keuze maken hoor, prima. Maar als je de zigg0show vergelijkt met de concullega's dan moet je toch op zijn minst concluderen dat zigg0 een groot deel van de F1-ervaring overslaat. En dat voor een uur lang meer van hetzelfde. Je zou het om kunnen draaien en kunnen zeggen dat de nieuwe aanwas nog half geen idee heeft hoe gaaf F1 kan zijn, omdat ze het gewoon nooit te zien krijgen. | |
ESF1Gamer | dinsdag 18 juni 2019 @ 07:23 |
Misschien is beter om een juiste mix van technische aspect van F1 en zo te laten hoe gaaf F1 is en nieuwe aanwas van F1 fans tevreden houden. Je wilt deze fans na de Max Verstappen era blijft kijken naar de F1 | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2019 @ 07:41 |
Dat duurt nog 10~15 jaar. Wie weet wie dan de rechten heeft. Waarom zou je daar nu al aan beginnen. | |
DaBeetle | dinsdag 18 juni 2019 @ 07:46 |
Betalen kinderen nou het volle pond voor zilver en goud? | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2019 @ 08:10 |
Ik zou niet weten waarom niet. De stoel is hetzelfde. Ze krijgen er hetzelfde voor. Het is niet dat het een all-in prijs is, en kinderen minder eten/drinken. Ze hebben al geluk dat ze korting krijgen op brons. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2019 08:16:06 ] | |
opgebaarde | dinsdag 18 juni 2019 @ 08:43 |
Goed punt, Ziggo zou eigenlijk een extra programma moeten maken waar dieper ingegaan wordt op F1 of de race | |
nogeenoudebekende | dinsdag 18 juni 2019 @ 08:46 |
Heuj niet zo grote muil over Sylvana Ja! . | |
fathank | dinsdag 18 juni 2019 @ 08:59 |
De jaloezie straalt er weer vanaf. Textbook kutnijd dit. | |
Donderkonijn | dinsdag 18 juni 2019 @ 09:15 |
Antwoord: Tja je komt er nu eenmaal alleen met uitzonderlijk talent of een hele bak geld, niet met heel hard huilen dat je zwart bent. Maakt geen donder uit kijk naar Hamilton. Zwart, rijd al jaren bij het rijkste team, in de beste auto en word naar voren geschoven als 1e coureur binnen dat team. Omdat hij gewoon ontzettend goed is. Nu jij weer. Zoiets zou ik dan niet kunnen laten als ik aan tafel zat | |
Donderkonijn | dinsdag 18 juni 2019 @ 09:28 |
Die mag hier best een boompje op komen zetten over de F1. Als ze het uit houd op mijn fok! autistenzolder dan. | |
Weltschmerz | dinsdag 18 juni 2019 @ 09:34 |
Dat valt ook wel weer mee. Hij wordt positief gediscrimineerd door zijn team, de media, de stewards en de wedstrijdleiding. Niet omdat hij zwart is natuurlijk, maar omdat het een Brit is. | |
Kapitein_Schavuit | dinsdag 18 juni 2019 @ 10:52 |
Nee RTL Deutschland heeft veel F1 sfeer met reclames | |
Donderkonijn | dinsdag 18 juni 2019 @ 11:51 |
Lees wat ik zeg . Ik zou het zo brengen puur om Sylvana S te stangen. Niet die van de podcast, dat politieke jankwijf van Bij1 met haar blanke mensen zijn de schuld van alles. Kijken wat ze terug zegt als je haar argument zo hard afsnijd. | |
Tarado | dinsdag 18 juni 2019 @ 11:55 |
Maar hij levert wel doorgaans al zal dat Rosberg jaar een smetje blijven en een traumaatje ook vermoed ik | |
n00biedoobiedoo | dinsdag 18 juni 2019 @ 12:06 |
Djiezes..alleen die opmerking over Stroll net na minuut 6 al | |
Weltschmerz | dinsdag 18 juni 2019 @ 12:11 |
Button niet? Bottas niet? En alleen dat jaar van Rosberg of ook die andere twee? | |
Tarado | dinsdag 18 juni 2019 @ 12:12 |
uiteindelijk gaat het om titels, zeker in zijn geval en hoe bedoel je Bottas? | |
Fir3fly | dinsdag 18 juni 2019 @ 12:15 |
Bottas is gewoon een faler, heeft het kampioenschap ook nu alweer weggegeven. | |
Weltschmerz | dinsdag 18 juni 2019 @ 12:18 |
Het is de 3e op rij die vooraf kansloos heette te zijn om het hem vervolgens toch moeilijk te maken. Hij heeft hem nog niet verslagen over een heel seizoen maar dat zou best een keer kunnen. | |
Tarado | dinsdag 18 juni 2019 @ 12:19 |
wishful thinking, die is helaas niet goed genoeg, zegt meer over de auto dat hij er ook snel mee is. | |
opreis | dinsdag 18 juni 2019 @ 12:25 |
Ik zie niet dat Bottas het Hamilton over 1 seizoen moelijk maakt. En dat heeft hij ook nog niet gedaan de 2 jaar hiervoor. Staat inmiddels na 7 wedstrijden al weer bijna 30 punten achter. | |
Fir3fly | dinsdag 18 juni 2019 @ 12:26 |
Bij Bottas is het verschil tussen zijn goede weekenden en slechte weekenden veel te groot. Canada was echt dramatisch, en dat komt alleen maar door hemzelf. Ook in bijvoorbeeld Bahrein was hij helemaal nergens. Hamilton heeft ook slechte weekenden maar heeft dan vaak of enorme mazzel of finisht in ieder geval nog op het podium. Daarmee word je kampioen. [ Bericht 14% gewijzigd door Fir3fly op 18-06-2019 14:18:18 ] | |
opgebaarde | dinsdag 18 juni 2019 @ 14:17 |
Eens | |
flipsen | dinsdag 18 juni 2019 @ 16:26 |
Geen idee wie het is, ken het programma niet, maar ze mag hier ook wel op mijn boompje komen zitten ja. En daarna weer gauw opdonderen | |
Maanvis | dinsdag 18 juni 2019 @ 16:34 |
Maar ze moet er wel in haar volgende uitzending een flauw grapje over kunnen maken. Ik vind haar plausibel. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 18 juni 2019 @ 21:18 |
Wat voegt een hysterisch, neurotisch, borderline, megalomaan kutwijf toe aan een Formule 1 programma? | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 18 juni 2019 @ 21:20 |
Nee, hij is wel heel goed. | |
Zorro | dinsdag 18 juni 2019 @ 21:20 |
Vorige keer zat er ene "Spike" Moet ik nog meer zeggen? | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 18 juni 2019 @ 21:23 |
Dat is toch geen hysterisch, neurotisch, borderline, megalomaan kutwijf? | |
Zorro | dinsdag 18 juni 2019 @ 21:26 |
Nee. Maar voegt wel zo ongeveer evenveel toe. Als ie dat al redt. En zo zijn er nog velen geweest, die ik gelukkig al weer lang vergeten ben. Dit is tenminste iemand die in elk geval nog wat over F1 kan zeggen. Iets wat, als ik de meeste gasten zie, meestal een minpunt lijkt te zijn overigens. | |
flipsen | dinsdag 18 juni 2019 @ 21:44 |
Kan ze niet samen met Plooij een programma beginnen? | |
Nebelwerfer | dinsdag 18 juni 2019 @ 22:01 |
Spike heeft alleen verstand van muziek en zelfs daar hoor je hem liever niet over. | |
vosss | dinsdag 18 juni 2019 @ 22:03 |
Ok ik praat niet meer met je wegens uitermate teleurgesteld zijn | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2019 @ 22:08 |
Aangezien ik haar dat allemaal niet vind, en haar gewoon een leuke meid vind, die ook nog eens verstand heeft van F1, vind ik het een toevoeging. | |
needakill | dinsdag 18 juni 2019 @ 22:10 |
Niet? Die 2e haalde het beste uit elkaar. Doordat Ricciardo een Quali beest is moest Verstappen ook wel presteren. Nu moet hij zelf de kar trekken met een Gasly die totaal niet met die auto kan rijden. | |
Fir3fly | dinsdag 18 juni 2019 @ 22:12 |
Doet Verstappen het dan slechter met Gasly naast zich? Ik denk eigenlijk van niet, Verstappen heeft alles uit die auto gehaald dat er in zit en misschien zelfs nog wel meer. | |
franske19 | dinsdag 18 juni 2019 @ 23:41 |
Motor is minimaal gelijkwaardig maar de auto is gewoon stukken minder dan vorig seizoen. | |
Adames | dinsdag 18 juni 2019 @ 23:42 |
Kut pirelli | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2019 @ 23:42 |
| |
wawowiewa | dinsdag 18 juni 2019 @ 23:55 |
Is toch zo |