Kloptquote:Op dinsdag 4 juni 2019 18:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Is dit geen heel zwakke ad-hominem?
Wie de schoen past trekke hem aan.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 18:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Is dit geen heel zwakke ad-hominem?
"Ja.. Als jullie ons niet gedwongen hadden, hadden we het toch zelf echt wel gedaan hoor!"quote:Op zondag 2 juni 2019 20:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is onzin.
Een ander voorbeeld is de SGP. Als die nu het standpunt willen hebben dat alleen mannen lid kunnen zijn omdat alleen mannen politiek mogen bedrijven, dan is dat toch prima? Ik ben het er helemaal niet mee eens, maar het is geen schadelijk standpunt. Maar nee, ze werden gedwongen om het aan te passen (terwijl ze binnen nu en een jaar of 8 waarschijnlijk uit zichzelf hun standpunt hadden aangepast, toch veel mooier). Onzinnige opdringerigheid van de mening van de massa.
Geen ons, ik ben geen SGPer. En ja, als je de ontwikkelingen binnen die partij en binnen die kerken volgt met kennis van binnenuit, dan weet je dat dat al heel lang gaande was en de partij bijna zo ver was.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:37 schreef probeer het volgende:
[..]
"Ja.. Als jullie ons niet gedwongen hadden, hadden we het toch zelf echt wel gedaan hoor!"
Kom op zeg. Dat meen je serieus?
Ik vind dat zo'n non-discussie. Moet een universiteit dan maar aan iedereen een platform bieden? Dat heeft toch niets te maken met de taak van een uni om wetenschap te bedrijven.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 21:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ok.. Cool. Wat vind je van deplatforming door universiteiten?
Universiteiten bieden faculteiten de optie om hun eigen events op te zetten en speakers uit te nodigen.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:39 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n non-discussie. Moet een universiteit dan maar aan iedereen een platform bieden? Dat heeft toch niets te maken met de taak van een uni om wetenschap te bedrijven.
Er worden ook wel eens sprekers uitgenodigd die rare of soms aantoonbaar onjuiste meningen hebben als basis voor een discussie achteraf tussen studenten.quote:Want als een universiteit een alt-right conspiracy theoreticus niet mag weigeren, moeten ze dan ook een podium bieden aan een holocaustontkenner, een kruidenvrouwtje dat verkondigt dat vaccinaties vergif zijn, of een wetenschapper die vindt dat de aarde plat is? Waar houdt het op?
Onderbouw eens dat universiteiten buiten hun eigen regels om gaan?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Universiteiten bieden faculteiten de optie om hun eigen events op te zetten en speakers uit te nodigen.
Dat is een andere context dan wat jij je hier voorstelt.
[..]
Er worden ook wel eens sprekers uitgenodigd die rare of soms aantoonbaar onjuiste meningen hebben als basis voor een discussie achteraf tussen studenten.
Dat is allemaal prima. Maar als je spreker op een bepaald lijstje van "onwenselijken" staat dan trekken universiteiten ineens aan de noodrem buiten hun eigen regels om.
Dan kan je blijven roepen "hun universiteit hun regels..." maar dan mis je een bredere discussie.
https://www.theguardian.c(...)ree-speech-on-campusquote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onderbouw eens dat universiteiten buiten hun eigen regels om gaan?
Nee dat is de nauwe discussie. Niks nauwer dan "maar mijn regeltjes zijn dit en ik negeer de nuance".quote:De bredere discussie is dat je niet iedere mening hoeft te faciliteren als universiteit of instelling.
Hm, El Paso, dat is dan het grotere goed uiteindelijk?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ree-speech-on-campus
[..]
Nee dat is de nauwe discussie. Niks nauwer dan "maar mijn regeltjes zijn dit en ik negeer de nuance".
De bredere discussie is dat universiteiten een rol hebben in het delen van, analyseren van en onderhouden van maatschappelijke discussies. Vooral gezien het gaat om jong-volwassenen die de kans moeten krijgen om met ideeen in aanraken te komen die ze van hun directe familie en vrienden misschien nooit zouden horen.
En dat daarbinnen soms onsmakelijke mensen een microfoon vasthouden binnen de muren van je mooie gebouwtje... is dan iets wat je accepteert voor het grotere goed.
Dit zijn de gevolgen van jaren lang no-platforming en van het bannen van mensen op mainstream social media platforms zoals twitter.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, El Paso, dat is dan het grotere goed uiteindelijk?
SpecialSnowflaKequote:Op donderdag 8 augustus 2019 13:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dit zijn de gevolgen van jaren lang no-platforming en van het bannen van mensen op mainstream social media platforms zoals twitter.
Mensen met psychische problemen moeten het nu zoeken op extremistische fora en horen daar dus geen tegengeluiden meer.
De pogingen van links om mensen met de verkeerde meningen uit de maatschappij te duwen hebben letterlijk dodelijke gevolgen.
Ja, dat zal het zijn. Zwart is tenslotte ook wit.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 13:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dit zijn de gevolgen van jaren lang no-platforming en van het bannen van mensen op mainstream social media platforms zoals twitter.
Mensen met psychische problemen moeten het nu zoeken op extremistische fora en horen daar dus geen tegengeluiden meer.
De pogingen van links om mensen met de verkeerde meningen uit de maatschappij te duwen hebben letterlijk dodelijke gevolgen.
Ik snap deze post niet zo goed. Wat heeft het verhaal wat ik neerpen te maken met mijn karakter of mijn gevoeligheid? Ik beschrijf gewoon wat er aan de hand is.quote:
Niet elke mening is gelijk aan de andere. Terecht dat een wetenschappelijk instituut klimaatontkenners en mensen die roepen dat er een genocide plaatsvindt op witte mensen geweerd worden want die theorieën zijn niet gebaseerd op feiten, maar op onderbuikgevoelens, slecht uitgevoerd onderzoek of gewoon regelrechte leugens.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Universiteiten bieden faculteiten de optie om hun eigen events op te zetten en speakers uit te nodigen.
Dat is een andere context dan wat jij je hier voorstelt.
[..]
Er worden ook wel eens sprekers uitgenodigd die rare of soms aantoonbaar onjuiste meningen hebben als basis voor een discussie achteraf tussen studenten.
Dat is allemaal prima. Maar als je spreker op een bepaald lijstje van "onwenselijken" staat dan trekken universiteiten ineens aan de noodrem buiten hun eigen regels om.
Dan kan je blijven roepen "hun universiteit hun regels..." maar dan mis je een bredere discussie.
Ook aanwezigquote:Op dinsdag 4 juni 2019 17:33 schreef probeer het volgende:
Goh, de rechtse boze blanke mannen hebben het topic gevonden.
Een belangrijk deel van waarheidsvinding is het exploreren en engagen van meningen die tegen jouw persoonlijke en zelfs wellicht de wetenschappelijke consensus in gaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 14:01 schreef Puddington het volgende:
[..]
Niet elke mening is gelijk aan de andere. Terecht dat een wetenschappelijk instituut klimaatontkenners en mensen die roepen dat er een genocide plaatsvindt op witte mensen geweerd worden want die theorieën zijn niet gebaseerd op feiten, maar op onderbuikgevoelens, slecht uitgevoerd onderzoek of gewoon regelrechte leugens.
Dat is niet wat ik zeg. Lees nog een keertjequote:Op donderdag 8 augustus 2019 13:59 schreef standaard-viezerik het volgende:
Huilen dat mannen uitwijken naar rechts omdat links ze niets te bieden heeft
Ja, we moeten mensen die andere mensen haten vooral veel ruimte geven, weet je wat, maak er een President, daar word alles beter van, toch?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 14:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een belangrijk deel van waarheidsvinding is het exploreren en engagen van meningen die tegen jouw persoonlijke en zelfs wellicht de wetenschappelijke consensus in gaan.
Daar moet ruimte voor zijn.
Vooral als je je studenten daarin claimt vrijheid te geven maar die vrijheid meteen intrekt als ze "onwenselijken" uitnodigen.
Tot hoeveel religieus gemotiveerde massamoorden (en folteringen, verkrachtingen, slavernij, etc) heeft de soenitische islam de afgelopen jaren wel niet geleid in syrie en irak? Daar ook maar conclusies aan gaan verbinden dan zeker?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 14:54 schreef Tijger_m het volgende:
Oh...het leid tot massamoorden? Tja, da's jammer voor de slachtoffers maar die arme blanke jongens hebben nu wel hun gevoelens en gedachten kunnen uitten.
Ja, dit topic liep precies zoals je van tevoren kunt voorspellen. Als je ook maar een beetje tegensputtert wanneer wordt gezegd dat je als blanke ''toch geen echte problemen hebt'' puur omdat je met een bepaald kleurtje bent geboren, ben je een boze blanke man, alt-right, slachtoffer sneeuwvlokje, bla bla bla. De reactie is altijd super heftig, zo van ''jij hebt geen recht van spreken, hoe waag je je mond open te doen''. Het bevreemdt mij ontzettend.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 14:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Grappig hoe hier direct een koppeling met huidskleur gemaakt wordt en dat op één of andere manier dan niet racistisch is.
Dat zelfs mainstream dagbladen jaren terug zich al in termen als "wit voorrecht"/"white privilege" en het nog walgelikere "reverse racism" gingen uitdrukken maakt dat het niet zozeer een slachtofferrol is als wel daadwerkelijk slachtofferschap.
En nee "kijk hoe goed de groep 'witten' het in de regel heeft!!! nu mogen ze op grond van dat 'wit' zijn allemaal best een beetje achtergesteld worden" is natuurlijk geen argument, stelletje racisten.
quote:By 2017, those of us of European stock," Biden said "will be an absolute minority in the United States of America."
That's "not a bad thing, that's a good thing," he added, because it means the U.S. is expanding the diversity of its people.
"Ladies and gentlemen, in 2017, the United States for the first time, Caucasians of European descent like me will be in an absolute minority in the United States of America. The secret that people don't know is our diversity is the reason for our incredible strength."
https://www.washingtonexa(...)017-census-says-2044
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |